Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow-Link
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 17:41
Hier toevallig nog meer mensen die de Galaxy S7 Black bij Vodafone hebben besteld?
Ik heb hem gepre-ordered maar ik kreeg gisteren een mailt met 'Je bestelling is nog niet op voorraad en kan daarom nog niet worden verwerkt.' Nu kan het zijn dat dit gewoon een standaard bericht is en dat hij vrijdag gewoon netjes geleverd wordt. Maar de Klanten service had in ieder geval geen idee over de voorraad...

Ik hoop niet dat ik er langer op moet wachten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04
Shadow-Link schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 17:23:
Hier toevallig nog meer mensen die de Galaxy S7 Black bij Vodafone hebben besteld?
Zie topic warning, daar is specifiek forum voor.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:15
Beetje te ver om deze te kopen :P Huidige dual-sim Galaxy S5 had ik gekocht op eGlobal dus daar reken ik stiekem een beetje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purple Dolphin
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-06 13:22
Vandaag de knoop doorgehakt en besloten om voor de s7 edge te gaan na jarenlang iphones gebruikt te hebben.
Ik hou van design en netheid en het enige minpunt voor mij is dan ook het aanzicht van touchwiz. Als mensen tips hebben voor Launchers/Themes/Icon Packs hoor ik het graag. (kon hier geen actief topic over vinden)
Heel benieuwd naar de transitie van apple naar samsung.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Purple Dolphin schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 20:07:
Vandaag de knoop doorgehakt en besloten om voor de s7 edge te gaan na jarenlang iphones gebruikt te hebben.
Ik hou van design en netheid en het enige minpunt voor mij is dan ook het aanzicht van touchwiz. Als mensen tips hebben voor Launchers/Themes/Icon Packs hoor ik het graag. (kon hier geen actief topic over vinden)
Heel benieuwd naar de transitie van apple naar samsung.
Nova launcher!

Kost in verhouding niks, en je kan megaveel instellen, helemaal naar je eigen smaak...

[ Voor 6% gewijzigd door vaagisdenaam op 09-03-2016 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Of Google Now Launcher van Google zelf
Google Play: Google Now Launcher

Zie ook onderstaande link, meer tips and trick om je Galaxy, in onderstaand geval de S6, zo veel mogelijk de Android look te geven.
http://gs6.wonderhowto.co...ock-android-look-0162898/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 10:25
Ik gebruik zelf echt al jaren nova en wil niks anders meer. Vooral de gestures zijn ideaal. Bijvoorbeeld zoals ik het nu heb: op homescreen omlaag vegen is notificatie paneel naar beneden trekken, omhoog vegen is app drawer openen. Vooral op wat grotere schermen hoef ik daardoor niet meer mijn duim helemaal bovenin het scherm te hebben om die balk naar beneden te trekken.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je kunt ook eerst beginnen met een ander thema als Material Light bijvoorbeeld.

Launcher kan altijd nog.

[ Voor 15% gewijzigd door Garret1410 op 09-03-2016 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Er is al een firmware update voor de S7 edge. Een aanpassing aan het edge scherm
http://www.sammobile.com/...e-for-the-galaxy-s7-edge/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:06
Frontpage leest ook mee en heeft het ook opgepakt :
nieuws: Samsung gebruikt verschillende camerasensoren voor Galaxy S7

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik deed de test opnieuw met mijn galaxy s7 edge 10 seconden in een glas water te steken... wat volgens samsung PERFECT mogelijk zou moeten zijn. speciaal voor jullie te tonen dat mijn samsung waarschijnlijk een productiefoutje heeft.
dit gebeurt er een kwartiertje later (niet op de moment zelf)

YouTube: My Galaxy s7 edge after 10 seconds in glas of water..

30 min later is dit probleem gewoon over en werkt de galaxy s7 gewoon terug normaal.

ik melde het aan samsung en dit was de reactie :

Samsung Belgium
Hoi Bram,
Het is niet aangeraden om jouw S7 toestel bloot te stellen aan water in beweging, zoals zeegolven, waterval, zwembad en stromend water uit kranen. Daarnaast mag je het toestel niet onderdompelen in heet water, waaronder zout water, geïoniseerd water of zeepsop. Samsung kan niet garanderen dat het toestel, bijvoorbeeld de touchscreen of andere features, normaal zou blijven werken als deze in aanraking is gekomen met water of andere vloeistoffen.
Als het toestel toch blootgesteld wordt aan schoon water, droog deze dan zorgvuldig af met een schoon, zacht doekje. In het geval dat het toestel met andere vloeistoffen in aanraking is gekomen, raden we je aan om het toestel eerst af te spoelen met schoon water en daarna met een schoon, zacht doekje te vegen.
Groetjes,
^Wendy

hiervan ga ik gewoon uit dat ze zich volledig indekken maar dat de galaxy s7 gewoon niet zo waterdicht is zoals iedereen denkt.
en hopelijk lezen zoveel mogelijk gebruikers hier deze reactie....

verder is het wel een TOPTOESTEL voor de duidelijkheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:32:
hiervan ga ik gewoon uit dat ze zich volledig indekken maar dat de galaxy s7 gewoon niet zo waterdicht is zoals iedereen denkt.
Dat denk ik niet. Deze vergissing maken mensen met bijv. horloges ook vaak. Staat er op dat 'ie waterdicht is tot 20 meter. Ohhh denkt men dan, zwemmuuhhh en men duikt het zwembad in. Dat mag dus. Het horloge is waterdicht op 20 meter bij *stilstand*. Zwemmen op die/andere diepte is volstrekt uit den boze.

Zo ook met de S7. Dat 'ie op anderhalve meter waterdicht is, voor een half uurtje, betekent niét dat je bijv. op 20cm diepte ermee mag bewegen. Beweging verhoogt de druk op het toestel enorm.

For the record: jouw tweede test moet uiteraard gewoon makkelijk kunnen. Die eerste is wat anders ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 10-03-2016 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-09 18:02
Is het niet slimmer om een toestel water dicht te maken door een hydrofobe laag op de onderdelen aan te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We kunnen nu wel grappig doen hierover (en is ook prima :)), maar blijft wel een feit (als ik even de test van Brammerrr aanhoud en aanneem) dat Samsung hun klanten (op z'n minst deels) lijkt te misleiden. Nu is dat natuurlijk niet zo verwonderlijk want dit is schering&inslag (m.n. bij de grotere bedrijven, die het zich denken te kunnen veroorloven...en vaak de schade afkopen dankzij hun vele miljarden winst), maar ik moet wel zeggen dat ik blij ben op de hoogte te zijn van de toch wel beperkte waterdichtheid van de S7. Ik zal mijn telefoons nooit zo extreem gebruiken, maar je kunt er dan wel rekening mee houden (ook in 'normale' gebruik situaties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:26
Hoe krijg je een S7 1 meter onder water zonder een beweging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierre_nr1 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:07:
Daar zit ook wel wat in ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Niet op de man spelen
Pierre_nr1 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:07:
...dit dus. :|

Het blijft deels misleidend, omdat fabrikanten blijkbaar zeer-specifieke parameters hanteren, en deze parameters in de praktijk (lees : voor ons als gewone gebruiker) niet haalbaar zijn. Dan kun je er wel mooi mee gaan adverteren met termen zoals 'waterdicht', en daarmee klanten trekken, maar dan misleidt je hen wel (deels).

[ Voor 43% gewijzigd door PaT op 10-03-2016 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
En jij ook niet

Iedereen kan de IP68 normen opzoeken en bekijken wat waterproof-ness inhoudt. Maar blijkbaar is een N=1 casus hier al voldoende om te bepalen dat Samsung de mensen misleidt en het niet aan dat specifieke toestel ligt.

Waterdichtheid kan je gewoon simuleren, zonder tot op de werkelijke diepte te hoeven zakken. Denkt men echt dat ieder horloge met een waterdichtheid tot bijv. 300m op die diepte is getest?
Het blijft deels misleidend, omdat fabrikanten blijkbaar zeer-specifeke parameters hanteren, en deze parameters in de praktijk (lees : voor ons als gewone gebruiker) niet haalbaar zijn. dan kun je er mooi mee adverteren in termen zoals 'waterdicht', en daarmee klanten trekken, maar dan misleidt je hen wel (deels).
Ergo, vrijwel élk horlogemerk misleidt de klanten. Ik zou er een zaak van gaan maken!

[ Voor 35% gewijzigd door PaT op 10-03-2016 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had al aangegeven dat ik even af ben gegaan op de test van Brammerrr, en daarmee deels een aanname doe. Maar het is wel een ok test. Wellicht verdere reviews nog even afwachten.

Maar mocht het zo zijn dat bij de S7 in een glas water leggen er dan al problemen optreden dan is het of een productiefout (bij dat specifieke toestel...of meerdere toestellen), of een feit dat de S7 niet waterdicht is...althans niet zoals Samsung ons doet geloven. Dat laatste is mijn punt.

Ik slik niets voor zoete koek, en zoals eerder gezegd zal ik zelf uitermate voorzichtig zijn en nooit rare fratsen uithalen met elektronische appartuur icm water...bad idea. Maar dat wil niet zeggen dat de marketing strategie van Samsung nogal te wensen overlaat. Dat is mij de afgelopen jaren vaker opgevallen...voorbeeld: het 'bashen' van Apple als direkte concurrent...dat is m.i. erg 'laag' en doe je (zeker als groot bedrijf) niet.

Neemt niet weg dat ik hierdoor mijn keuzes niet (100%) laat bepalen...ik weeg zelf diverse zaken af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Euhm sorry, maar officieel gezien kan je natuurlijk zeggen dat door zijn eerste test het beschadigt is en dat de tweede test daardoor niet meer representatief is.

Ik wil zeker niet ontkennen dat het wel erg snel mis ging, maar door wat er misschien mis is gegaan bij de eerste test kan de tweede niet serieus genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
pappaleone schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:18:
Waarom maak jij overal zo'n verhaal van?/ Antwoordt een een keer normaal of ben je altijd zo autoritair?
IP68 is een norm, waterdichtheid is highly overrated, dit is een N=1 casus en zegt dus niks.

[ Voor 21% gewijzigd door PaT op 10-03-2016 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
T-mobile adverteert op onderstaande wijze, dat zegt genoeg lijkt mij.

http://europe.newsweek.co...7-underwater-429691?rm=eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:21:

Was inderdaad al aangehaald:
Garret1410 in "[Samsung Galaxy S7-serie] Ervaringen en Discussie"

Al vind ik dat het los staat wat T-mobile erover zegt dan wat Samsung erover zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verder zie ik nog geen enkel inhoudelijke reactie op mijn aangehaald linkjes en uitleg, dus da's makkelijk roepen zo. Waarom antwoord ik zo uitgebreid? Welnu, omdat het blijkbaar geen duidelijke kwestie is. Hetgeen je dan probeert aan te tonen met bepaalde dingen. Omdat ik toevallig een horloge hobby heb weet ik dat dingen als waterdichtheid nergens op slaan. Met een horloge die 100m waterdicht is mag je niet eens duiken. Dat probeerde ik te zeggen.

[ Voor 22% gewijzigd door PaT op 10-03-2016 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:19:
[...]

IP68 is een norm, waterdichtheid is highly overrated, dit is een N=1 casus en zegt dus niks.
...je blijft het punt verdraaien....

Het gaat er (in ieder geval mij persoonlijk) niet om welke norm maar hoe Samsung adverteert...men claimt het toestel is *(spat)waterdicht volgens IP86 norm*...dat is duidelijk. En ja iedereen kan opzoeken wat dit betekent, en ja mensen zouden dit zeker ook moeten doen, zodat men weet wat het toestel wel en niet kan verdragen. Maar daarnaast misleidt Samsung hun klanten door allerlei mooie reclamefilmpjes te tonen waaruit blijkt in hoe goed het toestel tegen water kan...*dat* is wat klanten meekrijgen en vooral tot zich nemen (ja ook deels de instelling van veel mensen tegenwoordig...alles voor zoete koek slikken...is niet goed!).

Dat is wat ik bedoel met 'deels misleidend'

Nou...om in jouw terminologie te praten...wat snap je nu allemaal precies niet...is het je nu duidelijk???

Laten we beschaafd blijven aub...

[ Voor 4% gewijzigd door PaT op 10-03-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Pierre_nr1 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:21:

http://www.businessinside...s7-water-resistant-2016-3
However, there is one limit. The phone won’t charge if there’s leftover moisture inside the charging port to prevent any water-related damage. The S7 has exposed metallic connection points inside the charging port that connect with a microUSB charging cable.
Denk dat daar wel een mooi stukje grijs gebied zit omtrent de "waterbestendigheid" ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Mau_Maus schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:24:
[...]

Was inderdaad al aangehaald:
Garret1410 in "[Samsung Galaxy S7-serie] Ervaringen en Discussie"

Al vind ik dat het los staat wat T-mobile erover zegt dan wat Samsung erover zegt.
Eens, maar een grote speler als T-mobile zal geen enkel risico willen lopen. Waterschade claims moeten ze wel gaan honoreren als ze op deze manier de S7 adverteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:32:
ik deed de test opnieuw met mijn galaxy s7 edge 10 seconden in een glas water te steken... wat volgens samsung PERFECT mogelijk zou moeten zijn. speciaal voor jullie te tonen dat mijn samsung waarschijnlijk een productiefoutje heeft.
dit gebeurt er een kwartiertje later (niet op de moment zelf)

YouTube: My Galaxy s7 edge after 10 seconds in glas of water..

30 min later is dit probleem gewoon over en werkt de galaxy s7 gewoon terug normaal.

en hopelijk lezen zoveel mogelijk gebruikers hier deze reactie....

verder is het wel een TOPTOESTEL voor de duidelijkheid...
Dit is de test die Twakers gedaan heeft:
De S7 heeft een IP68-certificering en kan daarmee anderhalve meter onder water, zonder tijdslimiet. Verder betekent IP68 dat er geen stof bij de S7 kan binnendringen. We hebben de smartphone zo'n drie kwartier in een volle wasbak gelegd. Toen we hem eruit haalden deed de luidspreker het zoals wel vaker bij waterdichte telefoons niet goed meer, doordat het membraan nat was. Na verloop van tijd trok dat bij. Ook had de S7 wat moeite met laden in het begin, maar eenmaal iets droger gaf ook dat geen problemen meer. We waren verrast dat de S7 zelf aangaf dat hij nog te nat is om te laden.
Dus met jouw test met warm water (van uitgaande geen chemicaliën) had er na 10 seconden nooit een probleem mogen ontstaan. Zeker als je de nog extremere filmpjes bekijkt.

Dit lijkt me echt een maandagmorgen model.

Bovendien heb je nu mogelijk op den duur ook echt een probleem:
Er is dus vocht in het toestel gekomen. Dit kan later altijd nog problemen geven door corrosie / aanslag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Modbreak:Er is zojuist flink gesnoeid in de reacties. Discussieren en het niet met elkaar eens zijn is prima, maar speel niet op de man en laat een ander in zijn/haar waarde. Dat maakt het voor de overige bezoekers wel zo leuk.

[ Voor 70% gewijzigd door PaT op 10-03-2016 13:48 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-09 16:48
Werkt het touchscreen als deze nat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed dan heb ik blijkbaar een maandagmorgenmodel, maar daar ben ik niet vet mee... mijn punt was eerder mijn ervaring naar jullie delen... mischien zijn er wel meerdere maandagmorgenmodellen...
en samsung dekt zich stevig in dus enige garantie moeten we niet verwachten..
The Anarchist schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:29:
[...]

Dit is de test die Twakers gedaan heeft:

[...]

Dus met jouw test met warm water (van uitgaande geen chemicaliën) had er na 10 seconden nooit een probleem mogen ontstaan. Zeker als je de nog extremere filmpjes bekijkt.

Dit lijkt me echt een maandagmorgen model.

Bovendien heb je nu mogelijk op den duur ook echt een probleem:
Er is dus vocht in het toestel gekomen. Dit kan later altijd nog problemen geven door corrosie / aanslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 15:47
Nee / slecht. Onder water in z'n geheel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:13:
goed dan heb ik blijkbaar een maandagmorgenmodel, maar daar ben ik niet vet mee... mijn punt was eerder mijn ervaring naar jullie delen... mischien zijn er wel meerdere maandagmorgenmodellen...
en samsung dekt zich stevig in dus enige garantie moeten we niet verwachten..
[...]
Het is zeker fijn om te weten...en de info wordt gewaardeerd (in ieder geval door mij).

Ik zou zelf het toestel voor alle zekerheid omruilen...je zit immers nog in de afkoelperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de winkel zal deze nooit voor deze reden terug omruilen...
dafmay schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:15:
[...]

Het is zeker fijn om te weten...en de info wordt gewaardeerd (in ieder geval door mij).

Ik zou zelf het toestel voor alle zekerheid omruilen...je zit immers nog in de afkoelperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan17
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:57
Kirretje schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:13:
Nee / slecht. Onder water in z'n geheel niet.
Op basis hiervan wel.

En als je dan bijvoorbeeld dit filmpje ziet, heeft Bram ook gewoon veel pech. Door de variaties blijkbaar ga ik ook zeker geen risico's nemen, maar het blijft toch wel vreemd dat de een er mee kan zwemmen, terwijl de ander al problemen heeft bij onderdompelen in een jacuzzi. En ik denk ook dat er best wat mensen zijn die hun S7 in bad/jacuzzi e.d. willen gaan gebruiken.
Hoe dan ook zal Samsung zich altijd indekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:17:
de winkel zal deze nooit voor deze reden terug omruilen...
[...]
Je hoeft toch geen reden op te geven...gewoon retourneren ('toestel bevalt niet' oid) en later een nieuwe bestelling plaasen indien men moelijk doet over het omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 15:47
Oh verrek. Die is interessant. Ik had begrepen dat het NIET werkt indien volledig onder water. Hoe dan ook, zoals gezegd: het is slechts een bepaalde norm/certificering. Risicovol blijft het altijd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
Kirretje schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:32:
[...]

Oh verrek. Die is interessant. Ik had begrepen dat het NIET werkt indien volledig onder water. Hoe dan ook, zoals gezegd: het is slechts een bepaalde norm/certificering. Risicovol blijft het altijd ;-)
Misschien is er wel een risico, maar ik koop het toestel juist omdat deze bestand is tegen ongelukjes.

Ik ben heel zuinig op mijn spullen, maar als de telefoon na een jaar toch eens in het water valt kan die alsnog overlijden als je een maandagmorgen model hebt.

Voor minder geld zijn er net zo goede (+ andere voordelen) toestellen te vinden die ook niet tegen water kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Li1quid schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:12:
Werkt het touchscreen als deze nat is?
Samsung zegt er zelf over dat bepaalde functies niet meer kunnen werken zoals verwacht onderwater.
Dat is heel breed, maar kan dus betekenen dat het soms wel werkt en soms niet.
Maar na afdrogen weer wel natuurlijk.
dafmay schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:29:
[...]
Je hoeft toch geen reden op te geven...gewoon retourneren ('toestel bevalt niet' oid) en later een nieuwe bestelling plaasen indien men moelijk doet over het omruilen.
In principe moet omruilen geen probleem zijn en problemen met waterdichtheid kan zeker wel een reden zijn om te ruilen/garantie.

Maar als je alles heel eerlijk en officieel doet dan ben je je garantie op het waterdichtdeel kwijt door je jacuzzi avontuur. Omdat je het toestel onderwater niet correct gebruikt hebt zoals in de handleiding staat en de IP68 kwalificering aangeeft. Hoe lullig en mierenneukerig het ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:21:
[...]

Samsung zegt er zelf over dat bepaalde functies niet meer kunnen werken zoals verwacht onderwater.
Dat is heel breed, maar kan dus betekenen dat het soms wel werkt en soms niet.
Maar na afdrogen weer wel natuurlijk.

[...]

In principe moet omruilen geen probleem zijn en problemen met waterdichtheid kan zeker wel een reden zijn om te ruilen/garantie.

Maar als je alles heel eerlijk en officieel doet dan ben je je garantie op het waterdichtdeel kwijt door je jacuzzi avontuur. Omdat je het toestel onderwater niet correct gebruikt hebt zoals in de handleiding staat en de IP68 kwalificering aangeeft. Hoe lullig en mierenneukerig het ook is.
momenteel werkt hij gewoon prima. nix aan te merken . dus ik denk dat ik hem gewoon nooit meer in contact laat komen met water... ik hoop dat ik hier later geen last meer van zal hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:26:
[...]

momenteel werkt hij gewoon prima. nix aan te merken . dus ik denk dat ik hem gewoon nooit meer in contact laat komen met water... ik hoop dat ik hier later geen last meer van zal hebben....
Ik persoonlijk zou hem retourneren. Ik vind dat de S7 gewoon eventjes onderwater moet kunnen. Als hij bijvoorbeeld per ongeluk in het water valt dan gebeurt dat ook niet zachtjes maar met een klap. Is de telefoon vies dan moet ik hem af kunnen spoelen onder de kraan want hoe moet het anders als hij in de modder valt. Samsung zegt zelf "play in the mud, splash it, dunk it and wipe it off"

Ook voldoet de S7 aan de MIL-STD-810G militaire specificatie waaronder extreme luchtvochtigheid zoals in tropische klimaten

Ik bedoel niet dat ermee kunt zwemmen maar Samsung doet zelf net alsof het waterdicht is en tegen extrem condities kan en het geen probleem is dat hij in het water valt. Tijdens de beurs in Barcelona lieten ze maar wat graag zien hoe de S7 in een glas water werd ondergedompeld.
Diverse filmpjes laten ook zien dat het geen probleem is. Als blijkt dat dit niet mogelijk is dan vind ik het toch een beetje misleiding en zal dit vast en zeker boven water komen en vele klachten opleveren.

Het grote probleem is natuurlijk bewijs last maar als op grote schaal blijkt dat de S7 niet echt waterdicht is, dan wordt dit vast groot nieuws.

Ik ga hem morgen eerst onderwater houden en als er niets aan de hand is dan is het goed en anders retour.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Ik zie geen aparte topic voor de Gear VR, dus dump het maar even hier... een mooie guide met wat je allemaal kan met de Gear VR. Handig om aan te refereren:

http://www.ultravr.org/samsung-gear-vr-ultimate-guide/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yinx84 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:13:
Ik zie geen aparte topic voor de Gear VR, dus dump het maar even hier... een mooie guide met wat je allemaal kan met de Gear VR. Handig om aan te refereren:

http://www.ultravr.org/samsung-gear-vr-ultimate-guide/
Perfect die guide zullen we zeker nodig hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 14:31
Over de gear gesproken, moet er iets aan de rechterkant zitten (controller oid)? Er zit alleen een rond gaatje, lijkt alsof er iets in moet.

Of is het een subtiel touch device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeeder
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-07-2023
Net mailtje gekregen van Samsung. Aangevraagd op 04/03 met pro-forma factuur.

Dag xxx,

Houd u klaar, want uw promotie is onderweg. Binnen enkele dagen vindt u uw promotie in uw postbus.

Hebt u toch nog een vraag of wenst u meer informatie over uw registratie met registratienummer xxxx? Neem dan contact op met de Samsung Service- en Informatielijn. U vindt alle gegevens onderaan deze mail.

Veel plezier, xxxx.

Met vriendelijke groeten,

R. Löwenstein
Manager Customer Care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Net een mail gehad. Morgen ttussen 13:40-15:30 word de S7 edge ggebracht door tnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purple Dolphin
ik ben net op tijd met aanmelden (telefoon besteld via mobiel.nl waar nergens stond dat ik voor de promotie actie moest registreren op de samsing site).
Scheelde niet veel of ik had er naar kunnen fluiten, als bon trouwens mijn factuur opgestuurd waar ook het ordernummer etc. op te zien is. Hoop dat het volstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan17
Purple Dolphin schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 19:06:
[...]

ik ben net op tijd met aanmelden (telefoon besteld via mobiel.nl waar nergens stond dat ik voor de promotie actie moest registreren op de samsing site).
Scheelde niet veel of ik had er naar kunnen fluiten, als bon trouwens mijn factuur opgestuurd waar ook het ordernummer etc. op te zien is. Hoop dat het volstaat.
Je hebt t/m 24 maart om je aankoop te registreren voor de Gear VR ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:21
Net bevestiging gehad van een time frame van 2u, hopelijk komen ze direct en heb ik de telefoon om 12.00u :D tele2 opd gogogo

[ Voor 7% gewijzigd door nii3k op 10-03-2016 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purple Dolphin
Milan17 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 19:26:
[...]

Je hebt t/m 24 maart om je aankoop te registreren voor de Gear VR ;)
De mobiel.nl helpdesk dame zei paniekerig dat vandaag de laatste kans was om te registreren, blijkbaar voor niets gehaast :>
Benieuwd hoe soepel het overzetten van iOS data naar Andriod gaat, zag al dat daar een handig kabeltje voor inbegrepen is.

-Edit: Smart Switch werkt super smooth zo te zien. Nondeju, ik heb er zin an.

[ Voor 8% gewijzigd door Purple Dolphin op 10-03-2016 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Laatst online: 20-09 12:25

wasco

brightest crayon in the box

Franco10 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:20:
[...]

Nice! Veel plezier ervan. We zijn natuurlijk benieuwd hoeveel uur SoT je hebt van 100-0% :P
Tot hiertoe heb ik daar geen idee van. Elke dag al naar bed gegaan met iets tussen 30 en 40 procent over. Vandaag heb ik 50 minuten Google Maps navigatie gedaan, misschien vandaag wat lager dan. Iets van een 4 tal uur heb ik al zeker gehaald eergisteren.

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Laatst online: 20-09 12:25

wasco

brightest crayon in the box

vaagisdenaam schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 19:40:
Wie heeft de (gewone) s7 al en kan mij vertellen of de hardware knoppen vast ztten? Showmodel had een hele fijne home knop, maar de power en volume buttons zaten wat wiebelend op hun plek...
Alle knoppen zitten bij mij helemaal strak vast. De twee volume knoppen links, de power button rechts en de home button. Als je met het toestel schudt hoor ik alleen de camera wat schudden, maar dat is dus normaal. (OIS denk ik?)

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
wasco schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 20:16:
[...]

Alle knoppen zitten bij mij helemaal strak vast. De twee volume knoppen links, de power button rechts en de home button. Als je met het toestel schudt hoor ik alleen de camera wat schudden, maar dat is dus normaal. (OIS denk ik?)
Top, bedankt voor je bericht, ik hoopte al dat het het showmodel was en niet een normaal probleem of zo..
Heb je de edge of de gewone trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 21:32
Het valt me op dat vrijwel alle foto's met de S7 op internet een te sterke verscherping hebben. Is dat zelf af te stellen naar een lagere waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
Wow, net het X-Games gear VR 3D filmpje zitten te bekijken -- eerste keer dat ik het in mijn lichaam voelde, viel zowat van de bank. Erg cool :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan17
honey schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 21:49:
Het valt me op dat vrijwel alle foto's met de S7 op internet een te sterke verscherping hebben. Is dat zelf af te stellen naar een lagere waarde?
Ha eindelijk iemand die hetzelfde ziet :D
Maar ik weet vrijwel 100% zeker dat dat niet kan. Was het maar zo'n feest -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 10:12
Een kort review tussen de Snapdragon 820 en exynos 8890 http://www.phonearena.com...-flavors-compared_id79141

Geen duidelijk winnaar aan te wijzen.

[ Voor 29% gewijzigd door karakedi op 10-03-2016 23:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
karakedi schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 23:00:
Een kort review tussen de Snapdragon 820 en exynos 8890 http://www.phonearena.com...-flavors-compared_id79141

Had toch het liefst een 820 gehad. (Echte) custom roms op de Exynos @ zero :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
Brad Pitt schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 23:27:
[...]
(Echte) custom roms op de Exynos @ zero :(
Twordt tijd dat dit eens wat meer open source is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Kenny1001 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 23:29:
Twordt tijd dat dit eens wat meer open source is
Samsung kennende is die kans helaas nul komma nul. Gaat echt niet gebeuren (met deze generatie foons).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
Brad Pitt schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 23:30:
[...]

Samsung kennende is die kans helaas nul komma nul. Gaat echt niet gebeuren (met deze generatie foons).
Iets met een soort van monopoly

Anyway, boys die de s7 al hebben, gebruikerservaringen? Behalve "hij overleeft mijn wateravonturen niet"...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Purple Dolphin
Voor degenen die per se adoptable storage willen gebruiken, het kan.

[ Voor 7% gewijzigd door Purple Dolphin op 10-03-2016 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Purple Dolphin schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 23:40:
Voor degenen die per se adoptable storage willen gebruiken, het kan.
Paul does it again, über!! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
karakedi schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 23:00:

Wat nog een verschil blijkt te zijn is de gebruikte DAC. Enkelen op XDA met een SD820 klagen dat de geluidskwaliteit minder is geworden bij de S7 wat misschien aan de Qualcomm DAC ligt. De Exynos soc gebruikt zeer waarschijnlijk de Wolfson DAC.
Dus voor de audio puristen zal de Exynos een betere keuze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
Ja, viel mij ook op, als dit een van de beste telefoon-camera's is moet de rest wel erg slecht zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 21:32
Milan17 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 22:59:
[...]

Ha eindelijk iemand die hetzelfde ziet :D
Maar ik weet vrijwel 100% zeker dat dat niet kan. Was het maar zo'n feest -O-
durian schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 06:19:
[...]

Ja, viel mij ook op, als dit een van de beste telefoon-camera's is moet de rest wel erg slecht zijn...
Het valt me op dat vrijwel geen enkele reviewer (Tweakers included) in staat zijn om naar camera/foto kwaliteit te kijken. Detail en dynamic range is een factor, maar ook zeker pixelkwaliteit. Met een te hoge verscherping vernietig je pixels ten behoeve van micro-contrast om meer details te simuleren. Op een afstand lijkt het erg mooi, maar de foto is minder bruikbaar als je er echt iets mee wil. Het zou heel erg jammer zijn dat de verscherping niet in te stellen is, eventueel met een third party app. In RAW fotograferen is niet praktisch.

[ Voor 11% gewijzigd door honey op 11-03-2016 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Eerder in dit topic wordt er een Samsung U3 SD kaart als beste optie aangeraden. Sneller dan dat staat er ook niet in de tweakers pricewatch.

Zou de S7 deze slikken?

http://www.dataio.nl/lexa...-ii-u3-usb-reader-150mbs/

Die is op papier sneller dan die Samsung van 90MB/s.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Garret1410 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 06:02:
[...]

Wat nog een verschil blijkt te zijn is de gebruikte DAC. Enkelen op XDA met een SD820 klagen dat de geluidskwaliteit minder is geworden bij de S7 wat misschien aan de Qualcomm DAC ligt. De Exynos soc gebruikt zeer waarschijnlijk de Wolfson DAC.
Precies. De meeste hebben het over de camera, over het geluid hoor je zelden iemand. Als ik zo alle reviews en benchmarks bekijk dan zijn we goed af met de Exynos versie. Ik vind een goed koptelefoon geluid net zo belangrijk als een goede camera. En in de Exynos schijnt/blijkt een zeer goede DAC te zitten. De Snapdragon is van veel mindere kwaliteit. Hier kan je er wat meer over lezen mocht het je interesse hebben.

http://www.head-fi.org/t/...est-next-audiophile-phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
Is er trouwens ook een mogelijkheid om die edge menu's uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:22

JSchut

.....

The Anarchist schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 09:06:
Is er trouwens ook een mogelijkheid om die edge menu's uit te schakelen?
Voor zover ik weet wel (Alleen van lezen op internet :))
Meen het ergens in een hands on gezien/gelezen te hebben.

Maar ik weet het niet zeker! Hoop het wel.

Edit: Ik denk dat ik mijn aanname hier vandaan heb. Rond 2:15 zie je boven aan een on/off switch. Deze lijkt mij om edge screen uit te zetten?

[ Voor 39% gewijzigd door JSchut op 11-03-2016 09:29 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 06:02:
[...]

Yup...exact ook waarom ik in het verleden vaak de Exynos versie heb gekozen ipv SD (bijv de Note 4 Exynos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn S7 inmiddels ontvangen (zwarte versie)...eerste indrukken :

- heel erg mooi ontwerp...ziet er erg sjiek uit!
- en weer krijgt Samsung het voor elkaar het scherm niet op orde te hebben....een duidelijke groen/blauwe gloed op de onderste helft van het scherm, net zoals met de S6 het geval was |:(

Dus maar eens mee spelen van het weekend, maar kans is zeer groot dat mijn S7 weer retour gaat, in afwachting van een nieuwe batch (of ik ga de witte proberen...).

Toch wel weer jammer Samsung :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
offtopic, dus weg

[ Voor 96% gewijzigd door PaT op 11-03-2016 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
dafmay schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:16:

- en weer krijgt Samsung het voor elkaar het scherm niet op orde te hebben....een duidelijke groen/blauwe gloed op de onderste helft van het scherm, net zoals met de S6 het geval was |:(

Dus maar eens mee spelen van het weekend, maar kans is zeer groot dat mijn S7 weer retour gaat, in afwachting van een nieuwe batch (of ik ga de witte proberen...).

Zou je hier eens een foto van kunnen maken als dat niet teveel moeite is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vaagisdenaam schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:18:
[...]

Zou je hier eens een foto van kunnen maken als dat niet teveel moeite is?
Ik zal eens zien of dat lukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

En binnen *O*

En dood :( :N :'( ;w

Met overzetten bestanden uit gegaan en niet meer aan te krijgen....

Morgen omruilen, gelukkig heeft Coolblue goede service, maar het is wel zuur, nog geen half uur werkend gehad...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ouch...ook niet middels volume up&down, Home, en Powerbuttons ingedrukt te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jer0o
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:00
Francis schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:27:
En binnen *O*

Morgen omruilen, gelukkig heeft Coolblue goede service, maar het is wel zuur, nog geen half uur werkend gehad...
Volume down + aanknop moet een battery pull nabootsen.
probeer dit eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

dafmay schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:29:
Ouch...ook niet middels volume up&down, Home, en Powerbuttons ingedrukt te houden?
Check,

Ding is zo dood als een pier. Wel goed heet, dus iets gaat er niet goed.

Naja, vanavond toch geen tijd gehad om ermee te rommelen, van dat ene dag ga ik niet dood....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Francis schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:33:
[...]

Check,

Ding is zo dood als een pier. Wel goed heet, dus iets gaat er niet goed.

Naja, vanavond toch geen tijd gehad om ermee te rommelen, van dat ene dag ga ik niet dood....
Wel jammer, maar zoals je zegt er zijn ergere dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-09 09:58
Als ik de S7 will de-bloaten, is het dan per se noodzakelijk om PackageDisabler Pro aan te schaffen? Geeft het handmatig uitschakelen van apps in de instellingen niet hetzelfde resultaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dafmay schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:16:

Dat is wel balen. Ik krijg hem vanmiddag binnen en ik hoop dat ik geluk heb. Mijn S6 is gewoon perfect. Beeld is mooi egaal, helder en niet al te gelig. Beruchte knoppen zitten ook erg stevig en camera is ook fantastisch.
Heb helemaal geen zin in retour en dan maar weer afwachten op een goede.

Ga in iedergeval wel een vergelijkende test op allerlei punten doen en ook punten die wel eens vergeten worden zoals signaalontvangst wifi/4g en gesprekskwaliteit. Ik bel namelijk wel veel voor mn werk dus vind dat wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:31:
[...]

Dat is wel balen. Ik krijg hem vanmiddag binnen en ik hoop dat ik geluk heb. Mijn S6 is gewoon perfect. Beeld is mooi egaal, helder en niet al te gelig. Beruchte knoppen zitten ook erg stevig en camera is ook fantastisch.
Heb helemaal geen zin in retour en dan maar weer afwachten op een goede.

Ga in iedergeval wel een vergelijkende test op allerlei punten doen en ook punten die wel eens vergeten worden zoals signaalontvangst wifi/4g en gesprekskwaliteit. Ik bel namelijk wel veel voor mn werk dus vind dat wel belangrijk.
Ja ik baal er best van, omdat ik weet hoe lastig het was met de S6 om een goed exemplaar te krijgen (na 5x omruilen!). Maar goed...nog even rustig verder bekijken en testen later, nu op werk te weinig tijd (duh).

Btw de volume buttons, Home en powerknop zijn mooi stevig...zit geen beweging in. Ik vind de Home button overigens veel fijner dan op de S6...klikt veel prettiger op de S7. Van die dingetjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Ik heb zojuist al de eerste software update binnen (s7 black)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vaagisdenaam schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:02:
Software update had ik gisteren al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleu
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-03 13:44
dafmay schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:48:
[...]

Ja ik baal er best van, omdat ik weet hoe lastig het was met de S6 om een goed exemplaar te krijgen (na 5x omruilen!). Maar goed...nog even rustig verder bekijken en testen later, nu op werk te weinig tijd (duh).

Btw de volume buttons, Home en powerknop zijn mooi stevig...zit geen beweging in. Ik vind de Home button overigens veel fijner dan op de S6...klikt veel prettiger op de S7. Van die dingetjes :)
Oh dear... krijg mijne vandaag binnen. Ik baal wel om dit te lezen, betaal 7 bar voor een telefoon om geen gezeik te hebben. Niet om geluk te hebben :|
Zou je ons op de hoogte willen houden van het vervolg? Bij ontvangst zal ik jullie op de hoogte houden van mijn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vaagisdenaam schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:02:
Hier ook...meteen na 1e startup werd ie aangeboden. Meteen geinstalleerd. overigens stond ie bij mij behoorlijk lang op 100% en ik begon te denken dat er iets mis was gegaan...maar na een minuutof 5 was ie klaar en startte de telefoon op.

Handig wellicht voor anderen om te weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bleu schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:07:
[...]

Oh dear... krijg mijne vandaag binnen. Ik baal wel om dit te lezen, betaal 7 bar voor een telefoon om geen gezeik te hebben. Niet om geluk te hebben :|
Zou je ons op de hoogte willen houden van het vervolg? Bij ontvangst zal ik jullie op de hoogte houden van mijn scherm.
Zal ik zeker doen. Moet nog tijd zien te vinden om een goede check te doen (lees: hoe storend is de gloed...en kan ik er mee leven?)

Btw had ik al gezegd hoe prachtig mooi het ontwerp is van de S7!!!! _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 11-03-2016 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleBrownie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-12-2024
Francis schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:27:
En binnen *O*

Wow wat vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
Heb 'm net binnen! Het scherm lijkt een groene waas te hebben wanneer ik hem onder een hoek bekijk. Daarnaast is hij flink geler op de basisstand dan mijn Nexus 5, welke al redelijk geel van zichzelf is. Hoort dit zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
X2X2X schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:39:
Heb 'm net binnen! Het scherm lijkt een groene waas te hebben wanneer ik hem onder een hoek bekijk.
Dat is normaal, amoled verkleurt als de neten bij een geringe verdraaiing reeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb 'm net binnen! Het scherm lijkt een groene waas te hebben wanneer ik hem onder een hoek bekijk. Daarnaast is hij flink geler op de basisstand dan mijn Nexus 5, welke al redelijk geel van zichzelf is. Hoort dit zo?
Neen! Het scherm onder een hoek bekijken dan vertonen alle amoled schermen een verkleuring.

Het betreft hier recht op het scherm kijken en een groene/blauwe/roze gloed waarnemen op (een deel van het) scherm.

Dit was een veel-gehoorde klacht met de S6, en het lijkt nu met de S7 weer te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Download even een display app uit de play store..... het gaan om tint verschillen in het scherm wanneer je er recht op kijkt.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
Als ik er recht op kijk ziet het er wel redelijk egaal uit alhoewel mijn Nexus veel helderder wit weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trouwens dat 'always-on' scherm is ff wennen...iedere keer bij het werpen van een blik op de telefoon lijkt het alsof je bent vergeten het scherm uit te zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Het is te hopen dat inderdaad óók de proximity sensor daarvoor wordt gebruikt en niet, zoals ik onlangs in een review las, alleen de ambient light sensor.

Als display ook aan blijft in je broekzak is dat namelijk imho echt een faal aangezien batterij verbruik wel degelijk (veel) hoger is met always-on aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:53:
Het is te hopen dat inderdaad óók de proximity sensor daarvoor wordt gebruikt en niet, zoals ik onlangs in een review las, alleen de ambient light sensor.

Als display ook aan blijft in je broekzak is dat namelijk imho echt een faal aangezien batterij verbruik wel degelijk (veel) hoger is met always-on aan.
Dat laatste kun je specifiek instellen bij de Display settings. Je kunt kiezen om het scherm altijd uit te laten wanneer de telefoon detecteert dat ie in een broekzak oid zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
dafmay schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:58:
Dat laatste kun je specifiek instellen bij de Display settings. Je kunt kiezen om het scherm altijd uit te laten wanneer de telefoon detecteert dat ie in een broekzak oid zit.
En dat werkt ook prima? Dan is het een ideaal iets vind ik, je moet toch vaak toch elke avond opladen dus dat extra verbruik (al is het zoals in een test 2.3x zoveel) is dan niet zo'n ramp :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:10
Brad Pitt schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 13:00:
[...]

En dat werkt ook prima? Dan is het een ideaal iets vind ik, je moet toch vaak toch elke avond opladen dus dat extra verbruik (al is het zoals in een test 2.3x zoveel) is dan niet zo'n ramp :)
YouTube: Samsung Galaxy S7 vs S7 Edge: Unboxing & Review

Hij praat er hier even over (geen idee meer welk tijdpunt.. sorry).. is sowieso een goede video.
Hij gaat heel erg diep gaat hij in op de telefoon en de diverse settings

*sowieso

Pagina: 1 ... 11 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support