Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:03
BigF25 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:58:
Voor degene die Nougat nu al eventjes hebben draaien, hoe bevalt ie?
Ben vooral benieuwd of de batterijduur beter is geworden. Momenteel zit ik op zo'n 3u Sot
Bevalt hier prima, eigenlijk al sinds de eerste beta draaiend op mijn S7...

Batterijduur durf ik niets over te zeggen, merk geen noemenswaardige verschillen met Android6. Een dag red ik iig makkelijk, soms 2. SOT, tja... Als ik hem heel veel gebruik gaat hij nog geen dag mee maar heb ik een SOT van 6u. Als ik hem minder intensief/continu gebruik zit ik op een SOT van 3u en 2 dagen bij wijze van spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:16

Zorian

What the fox?

greatgonzo schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:07:
[...]

is dit de officiele font :X
ik dacht dat het volwassener moest ogen :?
Nee, dit is een custom font.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:07

Rio

Ik heb al een boek

greatgonzo schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:07:
[...]

is dit de officiele font :X
ik dacht dat het volwassener moest ogen :?
Is niet het standaard font, je kunt hier voor kiezen als het je bekoort. Zit ergens in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

Domme vraag misschien, maar als ik later nougat erop ga zetten, ben ik dan mijn hele configuratie kwijt? Heb nova draaien en iconen en lettertype aangepast etcetera...

Zelfde als widgets en edge instellingen..overschrijft nougat dit allemaal zodat ik weer alles moet tweaken?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
pdavie2311 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:43:
Domme vraag misschien, maar als ik later nougat erop ga zetten, ben ik dan mijn hele configuratie kwijt? Heb nova draaien en iconen en lettertype aangepast etcetera...

Zelfde als widgets en edge instellingen..overschrijft nougat dit allemaal zodat ik weer alles moet tweaken?
Nova heeft in ieder geval een backup functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
pdavie2311 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:43:
Nova heeft een backup functie, waardoor je de locatie, achtergrond en uiterlijk van je laucnher kan backuppen. Verder als je gewoon nog een officiële stock rom hebt draaien, kan je Nougat er gewoon OTA overheen installeren met behoud van instellingen en data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Offtopic, dus weg.

[ Voor 88% gewijzigd door janvanduschoten op 12-01-2017 20:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende keer graag een topic report maken en niet zelf reageren.

[ Voor 84% gewijzigd door janvanduschoten op 12-01-2017 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10 08:38
Iemand hier ervaring met Nougat en Philips Hue? Ik las in het Hue ervaringen topic dat de app in Nougat soms op de achtergrond blijft lopen, waardoor je flinke battery-drain krijgt. Dit weerhoud mij een beetje om te updaten op dit moment..

[ Voor 13% gewijzigd door tweegroenethee op 12-01-2017 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb mijn s7 edge een aantal keer laten vallen: volume omhoog kapot, voor- en achterkant gebarsten.
Nu wil ik in Amsterdam bij Samsung langsgaan om hem te laten repareren (zal wel omruilen + bijbetalen worden, lang leve de verzekering), weet iemand toevallig of je eerst een afspraak dient te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

dog4life schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 23:00:
Ik heb mijn s7 edge een aantal keer laten vallen: volume omhoog kapot, voor- en achterkant gebarsten.
Nu wil ik in Amsterdam bij Samsung langsgaan om hem te laten repareren (zal wel omruilen + bijbetalen worden, lang leve de verzekering), weet iemand toevallig of je eerst een afspraak dient te maken?
De keren dat ik langs ben geweest had ik geen afspraak nodig. Mocht je ter plekke een reparatie willen kan een afspraak handig zijn om er zeker van te zijn dat dat gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10 15:45
Daan87423 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 21:34:
Iemand hier ervaring met Nougat en Philips Hue? Ik las in het Hue ervaringen topic dat de app in Nougat soms op de achtergrond blijft lopen, waardoor je flinke battery-drain krijgt. Dit weerhoud mij een beetje om te updaten op dit moment..
Ik kreeg op Android 6.0 onlangs ook dr melding dat de Hue app niet goed functioneert en in spaarstand moest worden gezet, met x foutmeldingen op de achtergrond. Dus ligt niet perse aan Nougat.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-10 10:36
Ik heb minsens 20x per dag dat ik met mijn s7 Edge mijn chrome browser af moet sluiten, taakbeheer, en dan weer opnieuw op moet starten omdat hij het weigert om een pagina te laden. Ik heb dit met elke android telefoon die ik ooit gehad heb. Iemand bekent wat hiervan het probleem is? Het is toch best irritant dat als je een pagina wilt laden, je eerst je browser af moet sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
Poesmij schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:08:
Ik heb minsens 20x per dag dat ik met mijn s7 Edge mijn chrome browser af moet sluiten, taakbeheer, en dan weer opnieuw op moet starten omdat hij het weigert om een pagina te laden. Ik heb dit met elke android telefoon die ik ooit gehad heb. Iemand bekent wat hiervan het probleem is? Het is toch best irritant dat als je een pagina wilt laden, je eerst je browser af moet sluiten.
Heb dat nooit gehad. Maar ik ben ook van Chrome afgestapt. Gebruik nu deze, super snel

Google Play: Mercury Browser for Android

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:40

JSchut

.....

Erik1805 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:12:
[...]

Heb dat nooit gehad. Maar ik ben ook van Chrome afgestapt. Gebruik nu deze, super snel

Google Play: Mercury Browser for Android
Ik heb dat misschien 1 a 2 keer per maand. Was wel al opzoek naar een andere browser. Dit ziet er top uit. Heb hem direct geïnstalleerd. Ben benieuwd! Thanks!

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JSchut schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:19:
[...]
Ik heb dat misschien 1 a 2 keer per maand. Was wel al opzoek naar een andere browser. Dit ziet er top uit. Heb hem direct geïnstalleerd. Ben benieuwd! Thanks!
Laatst bijgewerkt 17 augustus 2015, verdere ontwikkeling lijkt dus stil te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
ik gebruik de Samsung browser en die werkt probleemloos. Enig dingetje wat ik met de S7 Edge heb dat ik nog geen passende, voor mij dan, hoes heb ;)

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!
20x per dag is natuurlijk niet normaal. Dan is er ergens iets mis. Heb je dit alleen met Chrome of ook de Samsung browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:40

JSchut

.....

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:27:
[...]

Laatst bijgewerkt 17 augustus 2015, verdere ontwikkeling lijkt dus stil te staan.
Mmm dat was mij niet opgevallen. Toch maar weer even verder kijken dan :)

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:27:
[...]

Klopt maar werkt perfect. Standaard abblocker erin.

Hier een overzicht van een aantal browsers

http://www.androidauthori...-android-browsers-320252/

[ Voor 18% gewijzigd door Erik1805 op 13-01-2017 09:37 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 03:38
Zo, Hier vanaf dag één een iPhone gebruiker die af en toe Android en zelfs Windows Phone heeft geprobeerd en toch altijd weer terugkeerde naar het Appeltje, nu.. wederom tijd voor een Android. En wel een Samsung Galaxy 7 Edge (wilde eerst voor een Sony gaan, maar kreeg een mooi aanbod voor deze telefoon). Mooi ding tot nu toe en erg vlot. Ben er erg over te spreken. Zou dit dan eindelijk de definitieve overstap kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
4acesNL schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:48:
Zo, Hier vanaf dag één een iPhone gebruiker die af en toe Android en zelfs Windows Phone heeft geprobeerd en toch altijd weer terugkeerde naar het Appeltje, nu.. wederom tijd voor een Android. En wel een Samsung Galaxy 7 Edge (wilde eerst voor een Sony gaan, maar kreeg een mooi aanbod voor deze telefoon). Mooi ding tot nu toe en erg vlot. Ben er erg over te spreken. Zou dit dan eindelijk de definitieve overstap kunnen zijn?
Voor mij wel. Hiervoor ook Iphone 6 en 7 gehad. Nu de S7 Edge. Super tevreden. En straks de Android 7 update :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-10 12:33
Voor mij lijkt het er tot dusver wel op. Ook hier altijd een iPhone gebruiker en ooit een keer maar de Galaxy S2 overgestapt, maar met hangende pootjes terug naar de iPhone.
Maar nu toch een keer weer overgestapt naar de Galaxy S7 en ook hier tot dusver tevreden! Prachtige toestel wat heerlijk in de hand ligt, mooie foto's maakt en lekker snel is.
Apple pay werkt nog steeds niet in Nederland, maar met ING betalen kun je zo verschrikkelijk simpel al met je telefoon betalen via NFC. Dus wat dat betreft ook een stap vooruit.
Beide hebben voor en nadelen, maar voor deze prijs meer dan tevreden. Kan apple wat van leren ipv steeds zo overdreven duur te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JSchut schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:34:
[...]
Mmm dat was mij niet opgevallen. Toch maar weer even verder kijken dan :)
naast de machtigingen is dat het 1e waar ik naar kijk bij een app, er worden zoveel apps in de play-store geplempt waarbij geen verdere ontwikkeling plaats vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Inderdaad, betalen met mijn mobiel is erg fijn. Twee apps naast elkaar open is ook verdomde handig. Goede batterijduur en een fijn scherm. Erg fijn. Alleen het geluid is een klein beetje minder, maar mag de pret niet drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-10 09:33
4acesNL schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:04:
Inderdaad, betalen met mijn mobiel is erg fijn. Twee apps naast elkaar open is ook verdomde handig. Goede batterijduur en een fijn scherm. Erg fijn. Alleen het geluid is een klein beetje minder, maar mag de pret niet drukken.
Klopt idd het geluid is best waardeloos voor zo een duur toestel :'(

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-10 12:33
Ja geluid wat uit die boxjes komt is bagger, maar dat gebruikte ik toch al bijna nooit.. oordopjes of via mijn jbl bluetooth box, voor mij geen dealbreaker ;)
Enige waar ik nog over twijfel is om hem unbranded te maken, dat vind ik wel vervelend dat ik nu een T mobile branded toestel heb.
Maar een keer in verdiepen hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:17

Martinspire

Awesomeness

Dit kan komen door het toestel zelf (foute configuratie, root app die je tegenwerkt of 1 of andere app die de boel verstiert), maar mogelijk ligt het aan je wifi netwerk. Zaken als een dubbel uitgegeven IP-adres of iets kan heel irritant zijn.

In ieder geval hoort het niet, maar je moet wat meer info geven om je te kunnen helpen.
Ik heb in ieder geval nergens last van en heb toch aardig wat dingen erop staan en aangepast.

Vragen die me te binnen schieten:
  1. Gebeurt dit alleen op 1 locatie of ook elders?
  2. Zijn er andere devices in je netwerk die ook raar reageren?
  3. Heb je je telefoon geroot? Of andere ROM draaien?
  4. Nog bijzondere apps erop staan? Of apps die het systeem aanpassen/overschrijven?
  5. Welke devices had je er eerst nog meer last mee? En wanneer begonnen de problemen?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Met geluid bedoel ik de DAC en met hoofdtelefoon. Ik vind het sowieso vreemd dat je dit in reviews bijna nooit terugleest en er vaak alleen over de boxen wordt geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
4acesNL schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:39:
Met geluid bedoel ik de DAC en met hoofdtelefoon. Ik vind het sowieso vreemd dat je dit in reviews bijna nooit terugleest en er vaak alleen over de boxen wordt geschreven.
Hier is die met mijn Ferrari Headset en in-ear setje anders prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Het is ook gewoon goed, alleen op de iPhone iets beter geluid, al ondersteunt de Edge 7 wel Hi Res music. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het hangt sterk af van hoe je de instellingen zet en welke muziekapp je gebruikt is mijn ervaring. Voor het afspelen van lokaal opgeslagen muziek gebruik ik de beta van Poweramp, met een soort van HD instelling (naam even kwijt). Dat klinkt serieus goed vind ik. Ook het naar smaak instellen van de UHQ upscaler, tube amp pro en adapt sound in geluidsinstellingen maakt wezenlijk verschil.

Out of the box moet ik het met je eens zijn: volume is niet fantastisch en ook vond ik het geluid vrij vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
4acesNL schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:25:
Het is ook gewoon goed, alleen op de iPhone iets beter geluid, al ondersteunt de Edge 7 wel Hi Res music. :)
misschien ff spelen met de instellingen! Die zijn denk ik wat uitgebreider dan op de IPhone :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Ik luister nu met de streaming app Qobuz, 16bit/ CD kwaliteit, dat is al meteen een stuk beter. Het toestel kan dus wel degelijk presteren. Binnenkort maar eens een Hi-res abonnement afsluiten bij Qobuz.

*Edit - Net voor het eerst dat het toestel uit zichzelf uitging (tenminste, dat denk ik. Hij zat in mijn jas). Had ook wel even moeite met aangaan.

[ Voor 30% gewijzigd door 4acesNL op 13-01-2017 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wordt niet veel over geschreven want geluid is subjectief. Ik ben ook van mening dat de koptelefoon belangrijker is als de DAC.

Ik vind het geluid van de iPhone ook niet heel bijzonder en helaas geen instel mogelijkheden. Kan wel hard en heeft flink wat punch maar klinkt wat vlak. Ik vind de S7 wat helderder.

Ik zou eens adapt sound instellen en eventueel de equalizer bij stellen naar persoonlijke voorkeur.

GSMArena test heel uitgebreid en ook de audiokwaliteit.
http://m.gsmarena.com/sam...s7_edge-review-1409p8.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
iPhone staat toch wel bekend om zijn goede geluid. Met de juiste bestanden (en hoofdtelefoon) kom je een heel end. Een hoofdtelefoon is geen antwoord op goed geluid als hij niet goed aangedreven kan worden. 16bit files klinken heel goed op de iPhone. Geen overstuurde bas, heldere mids en fijne highs. De Edge 7 klinkt iets modderiger in het midden. Ik ben niet zo van het instellen van eq en luister liever met goede hoofdtelefoons en goede bestanden naar hoe het bedoeld was (in hoeverre dat kan natuurlijk).

Maar kwam er gelukkig achter dat de Edge 7 toch wel wat in huis heeft wat geluid betreft. De Xperia Performance die ik eerst wilde hebben is echter weer iets beter. Maar all round is de Edge 7 wel de betere.
Ik geniet er gelukkig toch van :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 18:03
Sammobile heeft een mooi lijstje met wat er allemaal anders is/wordt in N :)

https://www.sammobile.com...alaxy-branded-smartphone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4acesNL schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:07:
iPhone staat toch wel bekend om zijn goede geluid. Met de juiste bestanden (en hoofdtelefoon) kom je een heel end. Een hoofdtelefoon is geen antwoord op goed geluid als hij niet goed aangedreven kan worden. 16bit files klinken heel goed op de iPhone. Geen overstuurde bas, heldere mids en fijne highs. De Edge 7 klinkt iets modderiger in het midden. Ik ben niet zo van het instellen van eq en luister liever met goede hoofdtelefoons en goede bestanden naar hoe het bedoeld was (in hoeverre dat kan natuurlijk).

Maar kwam er gelukkig achter dat de Edge 7 toch wel wat in huis heeft wat geluid betreft. De Xperia Performance die ik eerst wilde hebben is echter weer iets beter. Maar all round is de Edge 7 wel de betere.
Ik geniet er gelukkig toch van :)
Daar heb je gelijk in maar de high end toestellen zitten zo dicht bij elkaar qua geluidskwaliteit dat het puur een subjectieve mening is welke beter klinkt. Een telefoon DAC is ook maar een goedkoop onderdeel binnen het geheel.
Puur theoretisch heeft de Exynos S7 een goede DAC alleen de AMP is wat zwak zodat hoog impedantie koptelefoons moeilijker aan te sturen zijn. (Oordopjes zijn geen probleem)

De iPhone heeft inderdaad een allround goed geluid en mids klinken iets beter dan de S7. Maar de S7 heeft een betere stereo crosstalk waarde wat zorgt voor een betere stereo effect.
Al met al heeft de iPhone een betere DAC maar ik vind het verschil klein en denk dat het meer om persoonlijke voorkeur gaat.

Puur theoretisch is de DAC in de Z5 premium niet beter dan de S7 maar dat is wat men kan meten en niet wat men hoort. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
Idd. Ze zitten tegenwoordig zo dicht bij elkaar. Meten is inderdaad maar het halve werk. Maar ik ben tot nu toe echt zwaar onder de indruk van de Edge 7 hoor. Ze hebben stappen gemaakt sinds de laatste keer dat ik een Galaxy telefoon geprobeerd heb. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
Iemand die al Nougat heeft en de resolutie op FHD heeft staan? Ben benieuwd of mensen zo het verschil zien en of het ook echt opvalt en irritant of juist niet is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10 09:22
rohit schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:17:
Iemand die al Nougat heeft en de resolutie op FHD heeft staan? Ben benieuwd of mensen zo het verschil zien en of het ook echt opvalt en irritant of juist niet is..
Ik ben nog aan het zoeken waar ie te downloaden is eigenlijk...Op sammobile zie ik hem nog niet, maar op de samsung.com site zie ik wel dat ze de handleiding hebben veranderd naar Nougat...moet dus snel komen zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:03

greatgonzo

schit-te-rend!

ik heb mijn telefoon zo ingesteld dat hij na 30 sec het scherm uitzet.
Echter, dit doet hij ook als je belt.

Is er een mogelijkheid/instelling dat het scherm aan gaat op het moment dat je de telefoon van je oor haalt?
Dit was ik wel gewend van mijn vorige telefoon (LG G2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:17

Martinspire

Awesomeness

martijnm71 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:35:
Sammobile heeft een mooi lijstje met wat er allemaal anders is/wordt in N :)

https://www.sammobile.com...alaxy-branded-smartphone/
Hmm
You can add third-party app functions as quick toggles
Zijn er al wat interessante internationale en Nederlandse apps die daar al wat mee doen?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Laatst online: 03-10 10:36
Martinspire schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:28:
[...]

Dit kan komen door het toestel zelf (foute configuratie, root app die je tegenwerkt of 1 of andere app die de boel verstiert), maar mogelijk ligt het aan je wifi netwerk. Zaken als een dubbel uitgegeven IP-adres of iets kan heel irritant zijn.

In ieder geval hoort het niet, maar je moet wat meer info geven om je te kunnen helpen.
Ik heb in ieder geval nergens last van en heb toch aardig wat dingen erop staan en aangepast.

Vragen die me te binnen schieten:
  1. Gebeurt dit alleen op 1 locatie of ook elders?
  2. Zijn er andere devices in je netwerk die ook raar reageren?
  3. Heb je je telefoon geroot? Of andere ROM draaien?
  4. Nog bijzondere apps erop staan? Of apps die het systeem aanpassen/overschrijven?
  5. Welke devices had je er eerst nog meer last mee? En wanneer begonnen de problemen?
1: Nee gebeurt overal, op wifi en op mobiel netwerk.
2: Niet dat ik weet, heb dit wel met alle android toestellen die ik ooit gehad heb, alleen met deze vaker.
3: Niet geroot, gewoon standaard.
4: Games en nova launcher, meer eigenlijks niet echt.
5: samsung galaxy s1, altijd al gehad dat ik regelmatig men browser moet sluiten zodat deze opnieuw verbinding kon maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-10 22:39
Martinspire schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 17:11:
[...]

Hmm

[...]

Zijn er al wat interessante internationale en Nederlandse apps die daar al wat mee doen?
Geen idee maar ik zie nu net dat ik een toggle voor shazam heb. Misschien dat dit een handige app voor je is. Kun je meer toggles mee toevoegen die standaard niet in de rom zitten.

Google Play: Tile Extension for Nougat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
extreme8eight schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 21:24:
Ik net ook mijn Edge terug na een week en half zonder. Plots zat een roze lijn op het scherm aan de rechterkant. Aangegeven voor garantie bij Coolblue en ging deze twee a drie weken kwijt zijn.
Na een 1.5 week toestel terug, en is een volledig nieuw toestel.
Blijkbaar toch ook regelmatig problemen lees ik met de edge. Jammer eigenlijk.
Ik heb hetzelfde probleem op mijn S7 Edge, toestel is inmiddels al terug naar Coolblue.
En is doorgestuurd naar de reparateur.
Heb jij ook een compleet nieuwe verpakking bij het nieuwe toestel gekregen?

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Waarom is er eigenlijk nog geen S8/S8 Edge topic? De geruchten beginnen behoorlijk hardnekkig te worden namelijk :)

Afbeeldingslocatie: https://www.sammobile.com/wp-content/uploads/2017/01/s8-case-1.png

Afbeeldingslocatie: https://www.sammobile.com/wp-content/uploads/2017/01/s8-case-2.png

Afbeeldingslocatie: https://www.sammobile.com/wp-content/uploads/2017/01/galaxy-s8-unofficial-render.jpg

En ik (als diehard iOS gebruiker) wordt daar best hebberig van, ik heb alleen niet voldoende Samsung/Android kennis om een degelijke OP te maken.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 15:56
Geen fysieke homeknop zou ik erg jammer vinden. Verder ook geen render/foto gezien van een non-edge versie, ben benieuwd.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerxes
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-06-2024
Donstil schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 01:01:
Waarom is er eigenlijk nog geen S8/S8 Edge topic? De geruchten beginnen behoorlijk hardnekkig te worden namelijk :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En ik (als diehard iOS gebruiker) wordt daar best hebberig van, ik heb alleen niet voldoende Samsung/Android kennis om een degelijke OP te maken.
Ik hoop dat de laatste afbeelding niet klopt. Hartslagsensor is totaal niet in het bereik van je hand. Ik vind 't ook een vreemde vorm hebben. Er mist gewoon iets.

Ik vind 'em gewoon lelijk :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xerxes schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 01:40:
[...]

Ik hoop dat de laatste afbeelding niet klopt. Hartslagsensor is totaal niet in het bereik van je hand. Ik vind 't ook een vreemde vorm hebben. Er mist gewoon iets.

Ik vind 'em gewoon lelijk :$
Ik zou zo zeggen start er een ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
En geen USB-C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

4acesNL schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:25:
Probeer het is met een goede player als poweramp of neutron dan is het vlakke er van af en is het geluid veel beter in te stellen naar smaak. Iphones hebben vaak wel goede dac's maar de s7 heeft naar mijn mening ook een prima dac. Koptelefoons maken het verschil.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-10 11:15
Megapaul schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 23:43:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem op mijn S7 Edge, toestel is inmiddels al terug naar Coolblue.
En is doorgestuurd naar de reparateur.
Heb jij ook een compleet nieuwe verpakking bij het nieuwe toestel gekregen?
ja kreeg een volledig nieuw toestel toegestuurd

PSN: extreme8eight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

extreme8eight schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 10:11:
[...]

ja kreeg een volledig nieuw toestel toegestuurd
Maar wat als je foto's of bepaalde apps er nog op het staan wat gebeurt er dan of moet je altijd alles verwijderen voordat je een telefoon inlevert

Ik weet het niet want gelukkig heb ik nooit iets gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

Donstil schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 01:01:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik helaas ook niet. Pas sinds een goede maand een S7 Edge na alle iPhones te hebben gehad. Bevalt heel erg goed! Laat ik nu net in maart mijn abbo mogen verlengen/aanpassen. Mooi met de mogelijke release van de S8..Haha!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pdavie2311 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 10:36:
[...]

Ik helaas ook niet. Pas sinds een goede maand een S7 Edge na alle iPhones te hebben gehad. Bevalt heel erg goed! Laat ik nu net in maart mijn abbo mogen verlengen/aanpassen. Mooi met de mogelijke release van de S8..Haha!
Ik hoop het voor je want het Is nog afwachten het kan tot mei duren voordat ie in de winkel Is.

Want op basis van de geruchten kan het zijn dat ie pas in april gepresenteerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
D0gtag schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 09:16:
[...]

Probeer het is met een goede player als poweramp of neutron dan is het vlakke er van af en is het geluid veel beter in te stellen naar smaak. Iphones hebben vaak wel goede dac's maar de s7 heeft naar mijn mening ook een prima dac. Koptelefoons maken het verschil.
Ik gebruikte mijn Sony MDR 1A en net een MDR 100ABN gekocht die op papier minder is dan de MDR 1A maar klinkt toch een stuk beter, cleaner en strakker. En ook nog eens draadloos. Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
pdavie2311 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 10:36:
Laatste geruchten zijn dat hij 18 April in de winkels zou moeten liggen.

Ik kan inmiddels ook verlengen, nou hoor je van iedereen dat een toestel daarbij kiezen niet meer loont alleen als ik dat nu toe met een S7 Edge is dat zeker nog wel interessant. Even kijken dus wat de prijzen van de S8 gaan doen.
SCARfaceE schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 01:10:
Geen fysieke homeknop zou ik erg jammer vinden. Verder ook geen render/foto gezien van een non-edge versie, ben benieuwd.
Volgens de geruchten komt er geen Non edge versie meer dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 12:43:
[...]
Volgens de geruchten komt er geen Non edge versie meer dacht ik.
Ik denk dat ze zich daar flink mee in de vingers gaan snijden. Er zijn er zat die persé geen edge willen maar een gewoon vlak scherm, en daar hoor ik ook bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijnm71
Kan dat s8 geneuzel en gespeculeer even in een apart topic :P

Werkt niet echt zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijnm71 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:15:
Kan dat s8 geneuzel en gespeculeer even in een apart topic :P

Werkt niet echt zo...
Ik zou zeggen, maak er ff 1 aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijnm71
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:16:
[...]

Ik zou zeggen, maak er ff 1 aan.
Als iemand die de s8 wel boeit dat nou eens even doet, geen zin en tijd om een op te maken voor een toestel wat nog niet uit is en vol speculatie staat :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
martijnm71 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:21:
[...]

Als iemand die de s8 wel boeit dat nou eens even doet, geen zin en tijd om een op te maken voor een toestel wat nog niet uit is en vol speculatie staat :+
Moet je er ook niet over beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:10:
[...]

Ik denk dat ze zich daar flink mee in de vingers gaan snijden. Er zijn er zat die persé geen edge willen maar een gewoon vlak scherm, en daar hoor ik ook bij.
Ja kan ik me voorstellen, al kan ik me voorstellen dat de groep die persee een vlakke willen niet zo groot is. De groep welke nu een vlakke hebben omdat de Edge duurder bleek lijkt me veel groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:46:
[...]

Ja kan ik me voorstellen, al kan ik me voorstellen dat de groep die persee een vlakke willen niet zo groot is. De groep welke nu een vlakke hebben omdat de Edge duurder bleek lijkt me veel groter.
Er komt er meschien wel een https://www.sammobile.com...variant-of-the-galaxy-s8/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dit geeft ook wel een mooi beeld op de mogelijke toekomst. Misschien zien we hier wel de S8 Flat.

[YouTube: https://youtu.be/cAmo0C1kpoE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb ook de S7 Edge omdat ie groter is maar als hij er ook in een vlak scherm variant was, had ik die gekocht.

[ Voor 5% gewijzigd door Executor16 op 14-01-2017 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Executor16 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:14:
Ik heb ook de S7 Edge omdat ie groter is maar als hij er ook in een vlak scherm variant was, had ik die gekocht.
Ja? Kun je toelichten waarom?

Ik ben na jaren iOS toe aan iets nieuws (Had een Note7 in bestelling maar dat ging gek genoeg niet door) en dan lijkt Android maar ook een edge display mij juist vernieuwend.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 14-01-2017 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:20:
[...]

Ik ben na jaren iOS toe aan iets nieuws (Had een Note7 in bestelling maar dat ging gek genoeg niet door) en dan lijkt Android maar ook een edge display mij juist vernieuwend.
Voegt voor mij niks extra's toe. Die zogenaamde 'Edge Apps' komen tot 1/3 van je scherm ofzo, daar heeft dat kleine gebogen stukje van het scherm niks mee te maken vind ik. Bij mij staat dat dan ook standaard uitgeschakeld.

Daarnaast hebben veel mensen die mijn telefoon vasthouden (waaronder ikzelf ook nog steeds af en toe) dat je gewoon dingen aanklikt of een stukje scrolled/swiped omdat je palm van je hand of wat dan ook net tegen het randje van het scherm komt.

Screenprotector ben ik ook vanaf gestapt omdat dat voor geen meter staat maar ik moet zeggen dat ik daar wel tevreden over ben. Bij een volgende (eventueel vlak scherm) zal ik ook geen protector meer gebruiken.

Het enige leuke is de nachtklok op de edge maar dat zou ik niet echt missen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Executor16 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:33:
[...]

Voegt voor mij niks extra's toe. Die zogenaamde 'Edge Apps' komen tot 1/3 van je scherm ofzo, daar heeft dat kleine gebogen stukje van het scherm niks mee te maken vind ik. Bij mij staat dat dan ook standaard uitgeschakeld.

Daarnaast hebben veel mensen die mijn telefoon vasthouden (waaronder ikzelf ook nog steeds af en toe) dat je gewoon dingen aanklikt of een stukje scrolled/swiped omdat je palm van je hand of wat dan ook net tegen het randje van het scherm komt.

Screenprotector ben ik ook vanaf gestapt omdat dat voor geen meter staat maar ik moet zeggen dat ik daar wel tevreden over ben. Bij een volgende (eventueel vlak scherm) zal ik ook geen protector meer gebruiken.

Ik gebruik ook geen screenprotector Is veel beter en mooier zonder met is het lelijk maar ook op platte schermen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Executor16 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:33:
[...]

Die apps verwacht ik ook niet te gebruiken eigenlijk.
Ik wil voornamelijk een Edge scherm zodat ik links en rechts geen bezels meer heb.

Screenprotectors gebruik ik verder ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:39:
[...]

Ik gebruik ook geen screenprotector Is veel beter en mooier zonder met is het lelijk maar ook op platte schermen
Als je op die oudere iPhones (4 - 5 modellen) een dunne glazen screenprotector had zitten met een nette doorzichtige case (kleine opstaande rand), kon je deze protector echt niet zien zitten hoor. Maar met gebogen schermen is het idd erg lelijk. Maar goed, we dwalen wel erg af zo xD
Donstil schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:47:
[...]

Die apps verwacht ik ook niet te gebruiken eigenlijk.
Ik wil voornamelijk een Edge scherm zodat ik links en rechts geen bezels meer heb.

Screenprotectors gebruik ik verder ook niet.
Misschien komen ze met een plattse S8 die ook geen bezels heeft link en rechts. Daar hoeft het niet perse gebogen voor te zijn :)

[ Voor 29% gewijzigd door Executor16 op 14-01-2017 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Executor16 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:49:
Misschien komen ze met een plattse S8 die ook geen bezels heeft link en rechts. Daar hoeft het niet perse gebogen voor te zijn :)
Ja dat kan ook nog idd. Of zoiets als de Mii mix Concept van een paar weken geleden :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
Edge scherm gebruik ik ook niet. Heb alleen voor de edge gekozen tov de gewone S7 is het grotere scherm en accu. Kom ook van iOS af.

Qua screenprotector is idd lastig maar deze bevalt echt heel goed en zit strak om de telefoon heen. https://www.ultimateshield.co.uk/invisible-film-1/

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Donstil schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:20:
[...]

Een Edge heb ik gekocht om drie redenen.

- Design. Het is en blijft een mooi toestel
- Grotere accu dan de flat uitvoering.
- Groter scherm en toch erg compact.

De Edge functies gebruik ik wel maar het heeft even geduurd voordat ik eraan gewend was. Nu heb ik daar gewoon wat apps in staan die ik niet dagelijks gebruik maar die ik toch snel bij de hand wil hebben zoals calculator en stopwatch.

Nadeel van de Edge is dat het lastig vast te houden is zonder case. Een ander nadeel is dat er geen goede screen protectors zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Garret1410 op 14-01-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:15
Ik heb sinds kort ook een S7 edge, na een iPhone te hebben geprobeerd. Ik had voor de iPhone altijd Note's en zat ook met smart te wachten op de Note 7.

Ik heb een extra grote databundel genomen zodat ik met mijn iPad via mijn telefoon kan internetten. Op de locatie waar ik doordeweeks ben hebben we hele slecht WiFi. Ik heb geprobeerd mijn iPad te koppelen met mijn S7 via een hotspot. Ik krijg het helaas niet voor elkaar. Met mijn iPhone ging dit super simpel. Kan het zijn dat ik de iPad niet met een Android toestel kan koppelen om te internetten? Dat zou toch wel heel vervelend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:06
cassiekai schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:51:
Ik heb sinds kort ook een S7 edge, na een iPhone te hebben geprobeerd. Ik had voor de iPhone altijd Note's en zat ook met smart te wachten op de Note 7.

Ik heb een extra grote databundel genomen zodat ik met mijn iPad via mijn telefoon kan internetten. Op de locatie waar ik doordeweeks ben hebben we hele slecht WiFi. Ik heb geprobeerd mijn iPad te koppelen met mijn S7 via een hotspot. Ik krijg het helaas niet voor elkaar. Met mijn iPhone ging dit super simpel. Kan het zijn dat ik de iPad niet met een Android toestel kan koppelen om te internetten? Dat zou toch wel heel vervelend zijn.
Je moet de mobiele hotspot op je S7 aanzetten en deze via de wifi op de iPad zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

4acesNL schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 11:07:
[...]

Ik gebruikte mijn Sony MDR 1A en net een MDR 100ABN gekocht die op papier minder is dan de MDR 1A maar klinkt toch een stuk beter, cleaner en strakker. En ook nog eens draadloos. Nice!
Je weet dat je draadloos nooit gebruikmaakt van de in gebouwde DAC in je telefoon :)

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:15
X2X2X schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:21:
[...]

Je moet de mobiele hotspot op je S7 aanzetten en deze via de wifi op de iPad zoeken.
Dat heb ik natuurlijk geprobeerd en mijn ipad ziet hem ook en kan verbinden. Het probleem is dat er verder daarna niets gebeurd. Ik kan dus niet internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:06
cassiekai schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:41:
[...]

Dat heb ik natuurlijk geprobeerd en mijn ipad ziet hem ook en kan verbinden. Het probleem is dat er verder daarna niets gebeurd. Ik kan dus niet internetten.
Wel gewoon een wifi icoontje in de notificatiebalk vd iPad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
cassiekai schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:41:
[...]

Bekend issue met Samsung toestellen, het is gelukkig eenvoudig op te lossen door in de APN instellingen "APN Type" leeg te maken of daar een * in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
D0gtag schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:27:
[...]

Je weet dat je draadloos nooit gebruikmaakt van de in gebouwde DAC in je telefoon :)
Zeker, maar daarom niet minder blij met het resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 19:41
Mischien dat de vraag wel eens gesteld is. Maar zit er nu wel of geen stickertje op de camera lens van de Samsung S7edge

[ Voor 10% gewijzigd door De waarden op 14-01-2017 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-10 14:44

GJA

De waarden schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 19:43:
Mischien dat de vraag wel eens gesteld is. Maar zit er nu wel of geen stickertje op de camera lens van de Samsung S7edge
van mijn edge kan ik het me niet herinneren. Bij de flat zit ie er zeker weten niet op; net eentje binnen voor mijn vrouw.

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

De waarden schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 19:43:
Nee, die zit er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Bij de normale s7 zat die er wel op hoor!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:00
Bij mijn edge ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:01

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Garret1410 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:43:
[...]

Een Edge heb ik gekocht om drie redenen.

- Design. Het is en blijft een mooi toestel
- Grotere accu dan de flat uitvoering.
- Groter scherm en toch erg compact.

De Edge functies gebruik ik wel maar het heeft even geduurd voordat ik eraan gewend was. Nu heb ik daar gewoon wat apps in staan die ik niet dagelijks gebruik maar die ik toch snel bij de hand wil hebben zoals calculator en stopwatch.

Nadeel van de Edge is dat het lastig vast te houden is zonder case. Een ander nadeel is dat er geen goede screen protectors zijn.
Ik kom van een Nexus 6P af, en wilde de Edge eigenlijk wel om dezelfde redenen. 5.7" was eigenlijk net te groot, en dit is perfect.

Je allerlaatste punt is wel redelijk belangrijk. Ik heb mijn scherm al zo vol met krassen zitten dat ik maar heb besloten het maar te laten voor wat het is. Eigenlijk belachelijk, maar goed. Kostte toch maar 650 euro bij aanschaf /sarcasm.

Ik vraag me af of het mogelijk is zo'n glazen paneel te polijsten? Het zijn allemaal maar oppervlakkige krassen namelijk. Iemand zoiets al eens geprobeerd?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

kuusj98 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 21:33:
[...]

Ik kom van een Nexus 6P af, en wilde de Edge eigenlijk wel om dezelfde redenen. 5.7" was eigenlijk net te groot, en dit is perfect.

Je allerlaatste punt is wel redelijk belangrijk. Ik heb mijn scherm al zo vol met krassen zitten dat ik maar heb besloten het maar te laten voor wat het is. Eigenlijk belachelijk, maar goed. Kostte toch maar 650 euro bij aanschaf /sarcasm.

Ik vraag me af of het mogelijk is zo'n glazen paneel te polijsten? Het zijn allemaal maar oppervlakkige krassen namelijk. Iemand zoiets al eens geprobeerd?
Klote om zoveel krassen te hebben, raad je toch af om het scherm te polijsten. Dit is chemisch gehard glas ik weet niet wat de structuur onder de harde glaslaag is en misschien krijg je dan zeer zacht glas wat nog makkelijker kapot gaat of scheurt onder (lichte) druk en dan kan je een nieuw scherm aanvragen. Ook een oplossing alleen aanzienlijk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

D0gtag schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 22:10:
[...]

Klote om zoveel krassen te hebben, raad je toch af om het scherm te polijsten. Dit is chemisch gehard glas ik weet niet wat de structuur onder de harde glaslaag is en misschien krijg je dan zeer zacht glas wat nog makkelijker kapot gaat of scheurt onder (lichte) druk en dan kan je een nieuw scherm aanvragen. Ook een oplossing alleen aanzienlijk duurder.
Bedankt voor je antwoord, toch maar niet doen dan :+ 200 euro (of wat is het) aftikken voor een nieuw paneel waar vervolgens weer krassen op komen is inderdaad een optie, maar niet eentje die ik prefereer haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Zijn het echt krassen als in "Je ziet ze als het scherm aan is, ze geven vertekening" of zijn het krasjes welke je onder licht ziet?

Dat eerste heb ik al jaren niet meer gehad eigenlijk, het tweede heeft iedereen wel denk ik. Ook op mijn iPhone 7+ Zie ik dit wel als de zon er op een bepaalde manier op schijnt en het scherm uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Donstil schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 22:19:
[...]

Zijn het echt krassen als in "Je ziet ze als het scherm aan is, ze geven vertekening" of zijn het krasjes welke je onder licht ziet?

Dat eerste heb ik al jaren niet meer gehad eigenlijk, het tweede heeft iedereen wel denk ik. Ook op mijn iPhone 7+ Zie ik dit wel als de zon er op een bepaalde manier op schijnt en het scherm uit is.
Je ziet ze gelukkig alleen onder licht. Weet nog dat een of andere @#$ mijn letterlijk 4 uur oude Sony Experia Tipo (big deal voor mij in ~2012) uit de handen stootte en ik het hele ding vol met diepe krassen had zitten. Tja, dat was met 240x360 pixels iets minder :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
kuusj98 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 22:23:
[...]

Je ziet ze gelukkig alleen onder licht. Weet nog dat een of andere @#$ mijn letterlijk 4 uur oude Sony Experia Tipo (big deal voor mij in ~2012) uit de handen stootte en ik het hele ding vol met diepe krassen had zitten. Tja, dat was met 240x360 pixels iets minder :+
Oh ja die heeft iedereen wel, ik stoorde mij daar vroeger ook altijd aan.
Inmiddels heb ik het standpunt "als je ze niet ziet met het scherm uit is het goed". Bevalt me prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kuusj98 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 22:13:
[...]

Bedankt voor je antwoord, toch maar niet doen dan :+ 200 euro (of wat is het) aftikken voor een nieuw paneel waar vervolgens weer krassen op komen is inderdaad een optie, maar niet eentje die ik prefereer haha.
280 euro voor de edge en de platte s7 180

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Er zijn wel protectors te koop maar wat ik zo lees is het allemaal net niet. Dus of het past niet goed of laat los of als het wel past gaat dat weer ten koste van de aanraakgevoeligheid, gevoel of beeldscherm kwaliteit.

Dus je kunt de gok wagen en er één bestellen maar eentje met redelijk goede reviews is dan ook meteen 45 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinFM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-09 20:25
Garret1410 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 22:58:
[...]

Er zijn wel protectors te koop maar wat ik zo lees is het allemaal net niet. Dus of het past niet goed of laat los of als het wel past gaat dat weer ten koste van de aanraakgevoeligheid, gevoel of beeldscherm kwaliteit.

Dus je kunt de gok wagen en er één bestellen maar eentje met redelijk goede reviews is dan ook meteen 45 euro.
Ik heb drie weken geleden Nanofixit op mijn toen gloednieuwe S7 aangebracht (voor- en achterkant) en ik heb werkelijk waar nog geen enkel krasje kunnen ontdekken. Nu ben ik enorm zuinig op het toestel, dus dat speelt ook mee, maar op eerdere toestellen had ik desondanks altijd wel hele kleine krasjes her en der. Nu nog helemaal niks, dus vooralsnog ben ik erg tevreden. Groot voordeel: je ziet helemaal niet dat je een screenprotector hebt... _/-\o_

Hier gekocht: https://www.nanofixit.shop/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Laatst online: 08:04
[...]

Dat gaat niet, glas is veel te hard, je zou het moeten slijpen en dan is je coating er ook af.
Vraag me wel altijd af of er niet een soort filler/coating is zoals zo'n nanofixit die ook een vullende werking heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinFM schreef op zondag 15 januari 2017 @ 06:21:
[...]

Ik heb drie weken geleden Nanofixit op mijn toen gloednieuwe S7 aangebracht (voor- en achterkant) en ik heb werkelijk waar nog geen enkel krasje kunnen ontdekken. Nu ben ik enorm zuinig op het toestel, dus dat speelt ook mee, maar op eerdere toestellen had ik desondanks altijd wel hele kleine krasjes her en der. Nu nog helemaal niks, dus vooralsnog ben ik erg tevreden. Groot voordeel: je ziet helemaal niet dat je een screenprotector hebt... _/-\o_

Hier gekocht: https://www.nanofixit.shop/
Op XDA is een draadje over deze Nanocoating en daarin komt naar voren dat het niet werkt.
Hardheid van 9H is uit de lucht gegrepen en puur marketing tenzij ze een 9H potlood bedoelen.
https://forum.xda-develop...n-protector-nano-t3215739

Een hardheid van 9H oftewel 9Mohs is sowieso voor alles screenprotectors onzin en puur marketing.
http://www.moutfitters.co...d-glass-screen-protector/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

DaveD1109 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:29:
Bij de normale s7 zat die er wel op hoor!
Bijzonder, bij mijn S6 Edge en S7 Edge zat er helemaal niks op het glaasje.
Alleen een uniforme folie over de voor- en achterkant en dat was het wel.
Ja en een witte sticker met de IMEI enzo op de achterkant.

Zeker weten dat jullie niet per ongeluk een beschermingslaag hebben aangezien voor een folie welke niet weg moest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorian schreef op zondag 15 januari 2017 @ 09:57:
[...]
[...]
Bijzonder, bij mijn S6 Edge en S7 Edge zat er helemaal niks op het glaasje.
Alleen een uniforme folie over de voor- en achterkant en dat was het wel.
Ja en een witte sticker met de IMEI enzo op de achterkant.

Zeker weten dat jullie niet per ongeluk een beschermingslaag hebben aangezien voor een folie welke niet weg moest?
Een lenscover is van glas, alles wat daar op geplakt zit is tijdelijke bescherming en mag/moet er vanaf omdat het de kwaliteit van foto's negatief beïnvloed.
Pagina: 1 ... 86 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support