Ik heb het zelfde probleem. Ik heb een One Plus One en ook Tele2 als provider. Ik heb het nu maar handmatig ingesteldarwin1993 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 06:47:
[...]
Bij mij ook het geval, toevallig ook Tele2 als provider? Misschien stuurt deze een verkeerde tijd want bij stond netwerktijd gebruiken wel aan.
Dan is er vast iets niet goed. Ik haal makkelijk 5 tot 5,5 uur sot in anderhalve dag. Alles standaard en geen root. Alleen package disable erop. Zou toch eens goed nagaan wat er aan de hand is. Doze diet mijn toestel primacatchingfire schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 23:29:
[...]
Helemaal geen raar verhaal. Ik zit nu met m'n 3/4 jaar oude S7E met Android6 op 1:43 SOT op 44% en dan heeft ie tussendoor nog ~20% geplust door in de auto aan de lader te hangen. In die +20% oplaadtijd werd ie gebruikt als navi, dus als ik die tijd (45-60min) van de SOT zou aftrekken zou ik eigenlijk op ~24% gezeten hebben met ongeveer een uurtje SOT. 3-3.5 uur pure off-charger SOT zit er never nooit niet in, het opladen tijdens woon/werk verkeer is een must om de dag door te komen. En dan doe ik niks spannends, vandaag bijv geen spotify/deezer, niet bellen. Enkel wat fb, insta, clash of clans/royale en boombeach.
Hij heeft enkele weken geleden nog een factory reset gehad. En dit is notabene ook nog met Greenify Aggresive Doze mode geactiveerd, anders gaat ie amper dozen en is het nòg beroerder.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Klopt het dat bij S7:
- Accuweather niet te verwijderen is?
Ik kan deze widget alleen in de prullenbak slepen.
- Onder Instellingen > Applicaties > Standaardapplicaties, vind ik "Weerbericht" terug. Klopt het dat deze alleen toebehoort voor instellingen aan Accuweather?
- Onder Instellingen > Applicaties > Applicatiebeheer, vind ik eveneens ook "Weerbericht" terug. Ik heb hier geen mogelijkheid om deze uit te schakelen, alleen "Gedwongen stoppen" is mogelijk.
Behoort deze ook uitsluitend tot "Accuweather"? Als dit is, mag ik deze dan gedwongen stoppen vermits uitschakelen niet mogelijk is?
- Accuweather niet te verwijderen is?
Ik kan deze widget alleen in de prullenbak slepen.
- Onder Instellingen > Applicaties > Standaardapplicaties, vind ik "Weerbericht" terug. Klopt het dat deze alleen toebehoort voor instellingen aan Accuweather?
- Onder Instellingen > Applicaties > Applicatiebeheer, vind ik eveneens ook "Weerbericht" terug. Ik heb hier geen mogelijkheid om deze uit te schakelen, alleen "Gedwongen stoppen" is mogelijk.
Behoort deze ook uitsluitend tot "Accuweather"? Als dit is, mag ik deze dan gedwongen stoppen vermits uitschakelen niet mogelijk is?
Vermoed dezevegetto1983 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 12:48:
Iemand ook update van 12 mb ?
https://www.galaxyclub.nl...-december-security-patch/
Haal meestal wel een SOT van 6 uur. Draai wel Nougat maar daarvoor was het ook goed.catchingfire schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 23:29:
[...]
Helemaal geen raar verhaal. Ik zit nu met m'n 3/4 jaar oude S7E met Android6 op 1:43 SOT op 44% en dan heeft ie tussendoor nog ~20% geplust door in de auto aan de lader te hangen. In die +20% oplaadtijd werd ie gebruikt als navi, dus als ik die tijd (45-60min) van de SOT zou aftrekken zou ik eigenlijk op ~24% gezeten hebben met ongeveer een uurtje SOT. 3-3.5 uur pure off-charger SOT zit er never nooit niet in, het opladen tijdens woon/werk verkeer is een must om de dag door te komen. En dan doe ik niks spannends, vandaag bijv geen spotify/deezer, niet bellen. Enkel wat fb, insta, clash of clans/royale en boombeach.
Hij heeft enkele weken geleden nog een factory reset gehad. En dit is notabene ook nog met Greenify Aggresive Doze mode geactiveerd, anders gaat ie amper dozen en is het nòg beroerder.
Kan natuurlijk aan veel factoren liggen maar 3.5uur SOT is wel heel weinig want dat haalde ik met de S6 al.
Heb sinds gister de Sennheiser momentum ie binnen en ze klinken fantastisch. Alleen heb ik een klein probleempje. Als ik mijn telefoon (samsung galaxy s7) oplaad en tegelijkertijd muziek luister hoor ik een statisch geluid. gewoon luisteren zonder opladen heb ik dat niet. Is dit normaal? En hoe kan ik het oplossen?
verder wens ik jullie een fijn 2017
[ Voor 4% gewijzigd door tweakerjunior op 01-01-2017 15:13 ]
Kun je eens in de dialer *#1234# toetsen en de gegevens hier posten?vegetto1983 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 12:48:
Iemand ook update van 12 mb ?
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Ap: g930fxxu1bplbhenklbr schreef op zondag 1 januari 2017 @ 15:25:
[...]
Kun je eens in de dialer *#1234# toetsen en de gegevens hier posten?
Cp: g930fxxu1bpjj
Csc: g930faut1bph1
Welke lader gebruik je?tweakerjunior schreef op zondag 1 januari 2017 @ 15:09:
Heb sinds gister de Sennheiser momentum ie binnen en ze klinken fantastisch. Alleen heb ik een klein probleempje. Als ik mijn telefoon (samsung galaxy s7) oplaad en tegelijkertijd muziek luister hoor ik een statisch geluid. gewoon luisteren zonder opladen heb ik dat niet. Is dit normaal? En hoe kan ik het oplossen?
Ik zie het al: je hebt een "niet voor de Nederlandse markt" toestel; jouw toestel is namelijk "Zwitsers"!vegetto1983 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 17:51:
[...]
Ap: g930fxxu1bplb
Cp: g930fxxu1bpjj
Csc: g930faut1bph1
Zwitserland had al een update gehad met de december security patch, vandaar dat de laatste update maar klein is!
Toestel zeker gekocht bij "BelSimpel" of "Ritel" toevallig?
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Lijkt erop dat je wat storing meekrijgt van het net. Heb je al eens een ander stopcontact geprobeerd? Of op een andere locatie?
Ik ga het zo even proberen. Bedankt voor de tip. Ik ging mijn telefoon via een stekkerdoos opladen het kan er misschien aan liggen.L0we schreef op zondag 1 januari 2017 @ 22:56:
[...]
Lijkt erop dat je wat storing meekrijgt van het net. Heb je al eens een ander stopcontact geprobeerd? Of op een andere locatie?
Belsimpel ja is dat erg dat hij daarvandaan komt danhenklbr schreef op zondag 1 januari 2017 @ 19:04:
[...]
Ik zie het al: je hebt een "niet voor de Nederlandse markt" toestel; jouw toestel is namelijk "Zwitsers"!
Zwitserland had al een update gehad met de december security patch, vandaar dat de laatste update maar klein is!
Toestel zeker gekocht bij "BelSimpel" of "Ritel" toevallig?
Neh, dat niet... Alleen zijn dat vaak import toestellen en niet 'oorspronkelijk voor de nederlandse markt' toestellen.vegetto1983 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 23:55:
[...]
Belsimpel ja is dat erg dat hij daarvandaan komt dan
In zo verre...:vegetto1983 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 23:55:
[...]
Belsimpel ja is dat erg dat hij daarvandaan komt dan
Als je niet van "nieuwe functies" houdt die in NL geactiveerd/geïntroduceerd worden, is er niks aan de hand.
Maar:
Vodafone bv, heeft sinds kort Voice Over LTE geactiveerd (VoLTE) alsmede Voice Over WiFi (VoWiFi) en deze opties worden geactiveerd o.a. door een CSC (Country Specific Code) update.
KPN gaat dit jaar VoLTE & VoWiFi activeren voor S7-gebruikers, en dit gebeurt dan ook dmv een firmware/CSC-update!
Deze update zal jij dan nooit krijgen op je toestel, omdat je een "Zwitsers"-toestel (CSC=AUT) hebt en bv geen Nederlands Vodafone (CSC=VDF) en/of KPN (CSC=PHN) toestel hebt!
BelSimpel kan dan wel zeggen dat je toestel goed werkt, Europees toestel, maar specifieke "Nederlandse updates" krijg je dan niet!
Zij kopen hun toestel "goedkoper" in, via "grijze import", verkopen die vervolgens (9 v/d 10x) voor de "normale prijs" aan de klant, en die is als het ware de "dupe"!
Verder als er een Nederlandse promotie is voor je toestel (Samsung Promoties bv gratis GearVR o.i.d.), kun je hier ook niet aan deelnemen, omdat je IMEI en/of EAN niet "Nederlands" is!
Maar kun je de CSC aanpassen en zo wel die updates krijgen?henklbr schreef op maandag 2 januari 2017 @ 08:36:
[...]
In zo verre...:
Als je niet van "nieuwe functies" houdt die in NL geactiveerd/geïntroduceerd worden, is er niks aan de hand.
Maar:
Vodafone bv, heeft sinds kort Voice Over LTE geactiveerd (VoLTE) alsmede Voice Over WiFi (VoWiFi) en deze opties worden geactiveerd o.a. door een CSC (Country Specific Code) update.
KPN gaat dit jaar VoLTE & VoWiFi activeren voor S7-gebruikers, en dit gebeurt dan ook dmv een firmware/CSC-update!
Deze update zal jij dan nooit krijgen op je toestel, omdat je een "Zwitsers"-toestel (CSC=AUT) hebt en bv geen Nederlands Vodafone (CSC=VDF) en/of KPN (CSC=PHN) toestel hebt!
BelSimpel kan dan wel zeggen dat je toestel goed werkt, Europees toestel, maar specifieke "Nederlandse updates" krijg je dan niet!
Ja dmv het flashen van firmware via Odin. Je bent dan wel al je bestanden kwijt dus maak eerst een backup.barrymossel schreef op maandag 2 januari 2017 @ 08:51:
[...]
Maar kun je de CSC aanpassen en zo wel die updates krijgen?
Maar waarom zou dat in de CSC zitten dan en niet afhankelijk van netwerk aan/uit staan?henklbr schreef op maandag 2 januari 2017 @ 08:36:
[...]
In zo verre...:
Maar:
Zij kopen hun toestel "goedkoper" in, via "grijze import", verkopen die vervolgens (9 v/d 10x) voor de "normale prijs" aan de klant, en die is als het ware de "dupe"!
Verder als er een Nederlandse promotie is voor je toestel (Samsung Promoties bv gratis GearVR o.i.d.), kun je hier ook niet aan deelnemen, omdat je IMEI en/of EAN niet "Nederlands" is!
Het is een combinatie van:Martinspire schreef op maandag 2 januari 2017 @ 09:15:
[...]
Maar waarom zou dat in de CSC zitten dan en niet afhankelijk van netwerk aan/uit staan?
De provider (netwerk) besluit of een bepaalde functie wel of niet actief is en kan worden gebruikt. CSC (het toestel) ontvangt deze instellingen en kijkt of het de doorgestuurde functie ondersteund en dus beschikbaar is voor de gebruiker.
wat een ratten joh die belsimpel.. ben in staat om te mailen daarover, maar als ik het zo lees kan je hem flashen? blijft dan alles "legaal" en hoe kan ik dit het beste uit voeren is daar ergens een handleiding voor?
Om het heel simpel uit te leggen:Martinspire schreef op maandag 2 januari 2017 @ 09:15:
[...]
Maar waarom zou dat in de CSC zitten dan en niet afhankelijk van netwerk aan/uit staan?
Je moet de CSC zien als een soort "configuratie"-bestand voor de firmware...
In alle landen zijn 2 bestanden van de firmware hetzelfde: BL (Bootloader) en AP (firmware)
D.m.v. het CSC bestand, worden er bepaalde functies geactiveerd in de firmware (denk o.a. aan correcte configuratie netwerk, NL-Alert etc.), taal-bestanden, eventueel aanvullende software (bloatware)
Weet je: doe dit maar eens -> ben benieuwd naar hun antwoord!vegetto1983 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 09:26:
wat een ratten joh die belsimpel.. ben in staat om te mailen daarover, maar als ik het zo lees kan je hem flashen? blijft dan alles "legaal" en hoe kan ik dit het beste uit voeren is daar ergens een handleiding voor?
De klant heeft gewoon recht op een voor de Nederlandse markt bestemd toestel, toch?
Heb BelSimpel hier vaak op aangesproken, en het enige antwoord wat ik dan krijg is: "het toestel werkt zonder problemen in Nederland"!
Nu heb jij nog een toestel (CSC=AUT) gekregen die regelmatig wordt voorzien van updates, maar je had bv ook een Oost-Europees toestel kunnen krijgen!
Eerlijk zou zijn van BelSimpel, dat ze dit ook zouden vermelden op hun site (maar dat kan ik nergens terug vinden!)...
En SamsungNL kan hier (helaas) niks aan doen...
[ Voor 43% gewijzigd door henklbr op 02-01-2017 09:47 ]
iemand een tip hoe ik hem op nl rom kan krijgen zou ik dankbaar zijn :-)
NL-rom downloaden, CSC is PHN. (snelste manier is via het programma SamFirm (staat op XDA)). Daarna deze stappen volgen:vegetto1983 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 09:55:
Om je CSC te wijzigen gebruik je het CSC bestand uit je gedownloade pakket. Je bent dan wel je data (programma's, instellingen e.d.) kwijt. Je kan van tevoren eventueel een backup maken via Smart Switch.
Ik weet niet in welke mate je bekend bent met flashen via Odin. Ik zal dus even een korte 'handleiding geven'. Let op je, data ben je zo wel kwijt!vegetto1983 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 09:55:
- Download Odin (even google zoeken)
- Download de laatste PHN versie van de firmware voor je toestel (o.a. hier te downloaden, maar misschien kan Henk je aan een snellere link helpen)
- Zorg dat op je PC de benodigde drivers aanwezig zijn (hier te downloaden)
- Open Odin
- Verbind je toestel met USB aan je PC
- Herstart je toestel in downloadmode (wanneer toestel uit staan volume down, home en power ingedrukt houden)
- Check of je toestel in Odin herkend is
- Pak de gedownloade firmware bestanden uit en plaats ze in de daarvoor bedoelde vakjes in Odin
- Start het flashen en wacht tot klaar
Voila, je toestel is nu netjes Nederlands (qua software dan).
Edit: Even de downloadlink vd firmware aangepast, je hebt de normale S7 zie ik. De USB drivers van Samsung zijn generiek. Filmpje van JdJtA maakt een en ander ook goed duidelijk
[ Voor 17% gewijzigd door rodie83 op 02-01-2017 10:57 ]
Ik heb het gerpobeerd bij een andere stopcontact met het zelfde resultaatL0we schreef op zondag 1 januari 2017 @ 22:56:
[...]
Net die stappen doorlopen en hij geeft aan success, ik start hem opnieuw op maar ik ben verder niks kwijt, wel heeft hij nu een andere code bij CSC staan: G930FPHN1BPK1
Voor de rest staan alle apps enzo erop... is dat goed dan zo?
EDIT: krijg nu ook ineens vodafone updates binnen 6 mb
[ Voor 11% gewijzigd door Vegetto op 02-01-2017 12:58 ]
Wat heb je geflashed? Het home_csc bestand of het csc bestand?vegetto1983 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:52:
Net die stappen doorlopen en hij geeft aan success, ik start hem opnieuw op maar ik ben verder niks kwijt, wel heeft hij nu een andere code bij CSC staan: G930FPHN1BPK1
Omdat je overstapt van een ander land is het van belang dat je het CSC bestand gebruikt, niet de HOME_CSC. Nogmaals, je data is dus wel weg als je het CSC bestand pakt.
[ Voor 15% gewijzigd door rodie83 op 02-01-2017 13:26 ]
ik had home gepakt ja, maar waarom geeft hij dan nu wel een andere code aan? het lijkt wel te werken.. ?rodie83 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:22:
[...]
Wat heb je geflashed? Het home_csc bestand of het csc bestand?
Omdat je overstapt van een ander land is het van belang dat je het CSC bestand gebruikt, niet de HOME_CSC. Nogmaals, je data is dus wel weg als je het CSC bestand pakt.
mijn Galaxy s7 laad de laatste tijd erg slecht.
Kabels die eerst geen problemen gaven moeten nu echt precies op de goede manier erin gezet worden (klein beetje links of rechts).
Nu ligt hij ook voor mij in de lader en hij pingelt elke minuut alsof het kabeltje erin wordt gestoken.
Moet de connector schoongemaakt worden of is deze defect aan het raken?
Kabels die eerst geen problemen gaven moeten nu echt precies op de goede manier erin gezet worden (klein beetje links of rechts).
Nu ligt hij ook voor mij in de lader en hij pingelt elke minuut alsof het kabeltje erin wordt gestoken.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Geen idee, zo superdiep zit ik er niet in. Zo weet ik bijvoorbeeld niet of je OTA's nu wel goed gaan. Voor alle zekerheid en een 'schone' telefoon zou ik het dus nog even volledig over doen (maar dan met het CSC bestand ipv het HOME_CSC bestand), maar dat is aan jezelfvegetto1983 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:42:
[...]
ik had home gepakt ja, maar waarom geeft hij dan nu wel een andere code aan? het lijkt wel te werken.. ?
@henklbr: Weet jij wat de consequentie is als je firmware vanuit een ander land flashed met de HOME_CSC van een ander land?
[ Voor 11% gewijzigd door rodie83 op 02-01-2017 14:06 ]
Ik heb hem al opnieuw gedaan en alles is nu default, ben nu backup aan het terugzetten , thnx!
Graag gedaan, fijn dat het allemaal gelukt is nu! Veel plezier ervanvegetto1983 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:08:
Ik heb hem al opnieuw gedaan en alles is nu default, ben nu backup aan het terugzetten , thnx!
En op een andere locatie? Kan zijn dat er bij jou thuis een apparaat stoort, wat dan doorgegeven wordt via de lader. Zou niet moeten mogen, maar ach...tweakerjunior schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:47:
[...]
Ik heb het gerpobeerd bij een andere stopcontact met het zelfde resultaat
Gewoon eens proberen, lijkt memadmaus schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:01:
Ik denk dat het antwoord "ja" is, hij moet of worden schoongemaakt, of hij is defect aan het raken...
Ik heb dit een tijdje terug gehad met mijn oorspronkelijke oplader. Constant ging mijn scherm aan en hoorde ik dat geluid. Opladen duurde dan ook 2x zo lang. Nadat ik een nieuwe snellader gekocht heb heb ik er geen last meer van.madmaus schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:01:
Bij CSC-verandering, in dit geval van AUT naar PHN, dien je CSC_PHN te gebruiken (hier zit een PIT (Partition Information Table) in, en wordt je toestel gereset naar PHN)...rodie83 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:04:
[...]
Geen idee, zo superdiep zit ik er niet in. Zo weet ik bijvoorbeeld niet of je OTA's nu wel goed gaan. Voor alle zekerheid en een 'schone' telefoon zou ik het dus nog even volledig over doen (maar dan met het CSC bestand ipv het HOME_CSC bestand), maar dat is aan jezelf
@henklbr: Weet jij wat de consequentie is als je firmware vanuit een ander land flashed met de HOME_CSC van een ander land?
Als je HOME_CSC_PHN gebruikt bij de AUT-CSC, krijg je geen OTA's (CSC mismatch), daarom moet je CSC_PHN gebruiken
ik ga even kijken of schoonmaken helpt.melvinnie schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:36:
[...]
Ik heb dit een tijdje terug gehad met mijn oorspronkelijke oplader. Constant ging mijn scherm aan en hoorde ik dat geluid. Opladen duurde dan ook 2x zo lang. Nadat ik een nieuwe snellader gekocht heb heb ik er geen last meer van.
Ik heb hem al met een houten tandenstoker schoongemaakt alleen dat lijkt niet echt te werken.
deze laders werken overigens op andere samsung telefoons zonder enig probleem.
Ik heb ook een USB kaartlezer en deze werkt ook niet meer goed op de telefoon terwijl een tweede USB kaartlezer prima werkt.
Het lijkt wel alsof na verloop van tijd er een beetje speling op komt waardoor de contactjes niet meer lekker aansluiten.
edit:
Hmmmzz
nu brand het rode lampje, er staat nog 23 minuten tot het toestel is opgeladen echter wordt de batterij niet opgeladen en gaat hij zelfs achteruit.
toch maar nieuwe lader proberen.
edit 2:
zelfs als de oplader helemaal niet in het stopcontact zit geeft hij aan dat hij aan het laden is...

toch maar even contact met samsung opnemen.
[ Voor 17% gewijzigd door madmaus op 02-01-2017 15:19 ]
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Op het moment dat ik een Whatsapp ontvang (met mijn scherm uit), licht mijn scherm op en zie ik de melding op mijn standaard Samsung lockscreen verschijnen om vervolgens meteen weer van het lockscreen te verdwijnen.
Hebben meer mensen daar last van en is dit op te lossen? (ik heb AOD aan staan en gebruik Next als lockscreen, weet niet of dat uitmaakt)
Hebben meer mensen daar last van en is dit op te lossen? (ik heb AOD aan staan en gebruik Next als lockscreen, weet niet of dat uitmaakt)
Probeer hem eens schoon te maken met een tandenborstel of iets dergelijks. Een tandenstoker lijkt me nu niet echt het meest geschikte gereedschap daarvoor...madmaus schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:48:
[...]
ik ga even kijken of schoonmaken helpt.
Ik heb hem al met een houten tandenstoker schoongemaakt alleen dat lijkt niet echt te werken.
deze laders werken overigens op andere samsung telefoons zonder enig probleem.
Ik heb ook een USB kaartlezer en deze werkt ook niet meer goed op de telefoon terwijl een tweede USB kaartlezer prima werkt.
Het lijkt wel alsof na verloop van tijd er een beetje speling op komt waardoor de contactjes niet meer lekker aansluiten.
edit:
Hmmmzz
nu brand het rode lampje, er staat nog 23 minuten tot het toestel is opgeladen echter wordt de batterij niet opgeladen en gaat hij zelfs achteruit.
toch maar nieuwe lader proberen.
edit 2:
zelfs als de oplader helemaal niet in het stopcontact zit geeft hij aan dat hij aan het laden is...![]()
toch maar even contact met samsung opnemen.
Ik had dezelfde problemen toen mijn usb-poort nat geworden was. Al het stof wat erin zat was een drabje geworden. Even met een tandenborstel er langs, droogblazen, en toen deed hij het weer
Bij vorige telefoons ook al vaker gehad dat de aansluiting gewoon net niet goed was na verloop van tijd. Niet erg genoeg om te laten repareren, maar fijn toch ook niet.L0we schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:26:
[...]
Probeer hem eens schoon te maken met een tandenborstel of iets dergelijks. Een tandenstoker lijkt me nu niet echt het meest geschikte gereedschap daarvoor...
Ik had dezelfde problemen toen mijn usb-poort nat geworden was. Al het stof wat erin zat was een drabje geworden. Even met een tandenborstel er langs, droogblazen, en toen deed hij het weer
Precies hierom heb ik voor mijn nieuwe S7 Edge (2 weken in bezit) juist twee draadloze laders gekocht: één voor thuis en één voor op het bureau op de zaak. Dat het wat langer duurt maakt bij mij meestal niet uit.
Met een gloednieuwe lader het zelfde probleem.
Er zit totaal geen stof of vuil in de connector. Thuis wel even met een tandenborstel proberen.
Edit:
Na uitblazen en tandenborstel zelfde probleem.
Is er een schoonmaak middel waarmee je dat kan schoonmaken ( wat je erin kan spuiten)?
Samsung geeft dat ik langs kan komen in hun reparatie centrum. Maar dan wil ik zeker weten dat hij defect is
Er zit totaal geen stof of vuil in de connector. Thuis wel even met een tandenborstel proberen.
Edit:
Is er een schoonmaak middel waarmee je dat kan schoonmaken ( wat je erin kan spuiten)?
Samsung geeft dat ik langs kan komen in hun reparatie centrum. Maar dan wil ik zeker weten dat hij defect is
[ Voor 46% gewijzigd door madmaus op 02-01-2017 16:49 ]
Zet je Next of AOD toch even uit. Weet je meteen waar het probleem zit.Peter1706 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:11:
Op het moment dat ik een Whatsapp ontvang (met mijn scherm uit), licht mijn scherm op en zie ik de melding op mijn standaard Samsung lockscreen verschijnen om vervolgens meteen weer van het lockscreen te verdwijnen.
Heb Next een hele tijd geleden ook gebruikt maar werkte toen ook niet lekker met vingerafdruk en heb het maar weer afgehaald. Heb je ook last dat Next veel stroom gebruikt, want dat was toen ook het geval
Beetje contactspray. Te verkrijgen bij elke onderdelen zaak. Klein drupje in de opening. Even met een puntje van een tissue of keukenrol heen en weer om los vuil weg te poetsen. Een paar keer de stekker erin en eruit. Dan moet het goed zijn. Anders is het mechanisch.madmaus schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:48:
Met een gloednieuwe lader het zelfde probleem.
Edit:
[ Voor 18% gewijzigd door AvK op 02-01-2017 18:10 ]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Thanks.AvK schreef op maandag 2 januari 2017 @ 18:07:
[...]
Beetje contactspray. Te verkrijgen bij elke onderdelen zaak. Klein drupje in de opening. Even met een puntje van een tissue of keukenrol heen en weer om los vuil weg te poetsen. Een paar keer de stekker erin en eruit. Dan moet het goed zijn. Anders is het mechanisch.
Gedaan maar lijkt niet te helpen.
Gekke is dat ik 1 oplader heb (niet origineel) die wel goed laad. Die is ook meteen een stuk strakker.
Volgens mij is het mechanisch maar of het ook buiten de marges valt.
Ik houd het even in de gaten nog.
Next vebruikt bij mij ong. 4%. Ik vind het fijne van Next dat het scherm aanspringt bij meldingen. Dat is toch niet het geval bij het gewone lockscreen? Of heb ik dan een instelling verkeerd staan?Garret1410 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 17:53:
[...]
Zet je Next of AOD toch even uit. Weet je meteen waar het probleem zit.
Heb Next een hele tijd geleden ook gebruikt maar werkte toen ook niet lekker met vingerafdruk en heb het maar weer afgehaald. Heb je ook last dat Next veel stroom gebruikt, want dat was toen ook het geval
Het lastige van die verdwijnende meldingen is dat het de ene keer wel gebeurt, maar de andere keer weer niet.
Blijven de meldingen van Whatsapp met het gewone lockscreen, maar wel met AOD aan, bij jou wel gewoon op je lockscreen staan?
Dan is waarschijnlijk het snoertje van je originele lader defect.madmaus schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:20:
[...]
Thanks.
Gedaan maar lijkt niet te helpen.
Gekke is dat ik 1 oplader heb (niet origineel) die wel goed laad. ie is ook meteen een stuk strakker.
Volgens mij is het mechanisch maar of het ook buiten de marges valt.
Ik houd het even in de gaten nog.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ik heb bij whatsapp dat ie een melding in beeld geeft ipv een normale notificatie (de "voorbeelden in popups" instelling, en bij Whatsapp ingesteld dat ie dit doet wanneer het scherm is uitgeschakeld). Kortom als ik een berichtje krijg gaat mijn scherm aan met de popup. Na verloop van tijd gaat het scherm weer uit maar bij unlocken komt meteen de popup nog in beeld.Peter1706 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:33:
[...]
Next vebruikt bij mij ong. 4%. Ik vind het fijne van Next dat het scherm aanspringt bij meldingen. Dat is toch niet het geval bij het gewone lockscreen? Of heb ik dan een instelling verkeerd staan?
Het lastige van die verdwijnende meldingen is dat het de ene keer wel gebeurt, maar de andere keer weer niet.
Blijven de meldingen van Whatsapp met het gewone lockscreen, maar wel met AOD aan, bij jou wel gewoon op je lockscreen staan?
Anders kijk eens bij de geavanceerde meldingsinstellingen van whatsapp bij instellingen en ook naar de instellingen binnen whatsapp.
Bij normaal lockscreen blijven meldingen gewoon op lockscreen staan totdat je ze gelezen hebt. Het scherm gaat niet aan.Peter1706 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:33:
[...]
Next vebruikt bij mij ong. 4%. Ik vind het fijne van Next dat het scherm aanspringt bij meldingen. Dat is toch niet het geval bij het gewone lockscreen? Of heb ik dan een instelling verkeerd staan?
zelfs met een gloed nieuwe lader doet hij dit.AvK schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 00:28:
[...]
Dan is waarschijnlijk het snoertje van je originele lader defect.
beetje naar links duwen en hij slaat aan.
Kijk eens of er pluisjes in de connector zitten en eventueel met een naald schoonmaken.madmaus schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:03:
[...]
zelfs met een gloed nieuwe lader doet hij dit.
beetje naar links duwen en hij slaat aan.
Das gebeurt bij mij regelmatig. Dan klikt de stekker niet vast en verliest hij vaak de verbinding.
Ga ik proberen. TnxMartinspire schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 00:44:
[...]
Ik heb bij whatsapp dat ie een melding in beeld geeft ipv een normale notificatie (de "voorbeelden in popups" instelling, en bij Whatsapp ingesteld dat ie dit doet wanneer het scherm is uitgeschakeld). Kortom als ik een berichtje krijg gaat mijn scherm aan met de popup. Na verloop van tijd gaat het scherm weer uit maar bij unlocken komt meteen de popup nog in beeld.
Anders kijk eens bij de geavanceerde meldingsinstellingen van whatsapp bij instellingen en ook naar de instellingen binnen whatsapp.
Ik heb hetzelfde akkefietje nu aan de hand met Optie1. Daar een S7 Edge gehaald toen de 'gratis Gear VR' actie nog liep. Bij invullen op de actiesite werd ik geweigerd door verkeerde EAN code. Navraag bij Samsung leerde dat het een Portugees toestel is.vegetto1983 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 09:26:
Optie1 stond genoemd op de actiewebsite als partner en daarom ging ik ervan uit dat ze een NL toestel zouden leveren.
Samsung geeft aan dat er mogelijk garantie issues zijn (als de winkel bijvoorbeeld failliet is kan Samsung het toestel weigeren). Daarom heb ik een klacht ingediend en eis ik dat ze het garantierisico op een of andere manier wegnemen. Ik behoud mij het recht voor de koop ongedaan te maken op grond van dwaling indien ze niet met een acceptabele oplossing komen.
Hoe is bij jou het terugzetten van de instellingen gegaan? Komen alle apps e.d. weer terug en ook de instelling op je homescreen (widgets)?
Is het normaal dat je met de S7 niet kunt sms'en terwijl je aan het bellen bent?
Bij mij lukt het niet, heb een dual sim versie van de S7
Verwijderd
Bij mij lukt het ook niet als ik hem aan mijn oor hebKaya10 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 23:02:
Is het normaal dat je met de S7 niet kunt sms'en terwijl je aan het bellen bent?
Waarom zou je bellen en een sms sturen tegelijkertijd???Kaya10 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 23:02:

Als je met je headset aan het bellen bent, en iemand anders ff wil berichten? Gebeurt mij ook wel eens hoor, tijdens lange telefonische overleggen.pappaleone schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:41:
[...]
Waarom zou je bellen en een sms sturen tegelijkertijd???
In mijn geval is dat dan eigenlijk alleen maar via whatsapp, dus heb niet gemerkt dat dat niet gaat.
Bij mij is dat met gewoon bellen.. soms duurt zo'n gesprek te lang waardoor je iemand anders een berichtje wilt sturen..L0we schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:15:
[...]
Als je met je headset aan het bellen bent, en iemand anders ff wil berichten? Gebeurt mij ook wel eens hoor, tijdens lange telefonische overleggen.
In mijn geval is dat dan eigenlijk alleen maar via whatsapp, dus heb niet gemerkt dat dat niet gaat.
Is er geen mogelijkheid om dit op te lossen?
De update naar Android 7.x kan nu niet meer ver weg zijn (zie screenshot)...
Zoals je kan zien aan het buildnummer, is dit geen beta-firmware meer! Zou het dan toch, deze maand?
Zoals je kan zien aan het buildnummer, is dit geen beta-firmware meer! Zou het dan toch, deze maand?

Hmm, geen 7.1 dan zo als in het frontpage artikel stond? (nieuws: Samsung wil Nougat-update voor S7-toestellen in januari uitbrengen
https://www.sammobile.com...-galaxy-s7-to-some-users/henklbr schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:48:
De update naar Android 7.x kan nu niet meer ver weg zijn (zie screenshot)...
[afbeelding]
Ben ik nou simpel of kan ik op een S7 minder specifiek nummers blokkeren dan op een twee jaar oude note 4?
Heb de laatste paar dagen last onbekende buitenlandse nummers, op een note 4 kon ik dan gewoon de landcode invoeren en ik werd helemaal niet meer gebeld, heb geen vrienden in het buitenland dus dat boeide me weinig. Maar het lijkt hier nu alsof ik op een S7 alleen specifieke nummers kan blokkeren?
Had de landcode in dit geval als geblokkeerd nummer aangegeven maar hij liet hem nog gewoon door...
Ik vrees dat Samsung toch weer iets moois minder mooi heeft gemaakt en ik alsnog met apps moet gaan werken.
Heb de laatste paar dagen last onbekende buitenlandse nummers, op een note 4 kon ik dan gewoon de landcode invoeren en ik werd helemaal niet meer gebeld, heb geen vrienden in het buitenland dus dat boeide me weinig. Maar het lijkt hier nu alsof ik op een S7 alleen specifieke nummers kan blokkeren?
Had de landcode in dit geval als geblokkeerd nummer aangegeven maar hij liet hem nog gewoon door...
Ik vrees dat Samsung toch weer iets moois minder mooi heeft gemaakt en ik alsnog met apps moet gaan werken.
hmmz iemand enig idee waarom mijn S7 kaart elke keer als ik er iets via usb, BT, wifi er heen kopieer hij "corrupt" raakt volgens Android (officiele en compleet up2date)
reboot ik het toestel in "recovery" en daarna weer "normaal" is de kaart weer gewoon benaderbaar zonder enig probleem.. ook alle data (ook de zojuist weggeschreven data) is prima leesbaar.. niet corrupt of niks..
ook de kaart al eens in mn PC gestoken,
alle data gekopieerd,
kaart gewist,
compleet volgeschreven met data, de zelfde data tegelijk ook in een losse map op mn PC gezet,
de data in de lossemap ( die dus NIET! op de SD kaart geweest is! ) voorzien van een Paritiy checksum.
met die checksum de data op de SD kaart gecontroleerd. geen fouten..
hiermee durf ik bijna uit te sluiten dat het een probleem van de SD kaart is. het betreft een Samsung SD kaart van 64GB
reboot ik het toestel in "recovery" en daarna weer "normaal" is de kaart weer gewoon benaderbaar zonder enig probleem.. ook alle data (ook de zojuist weggeschreven data) is prima leesbaar.. niet corrupt of niks..
alle data gekopieerd,
kaart gewist,
compleet volgeschreven met data, de zelfde data tegelijk ook in een losse map op mn PC gezet,
de data in de lossemap ( die dus NIET! op de SD kaart geweest is! ) voorzien van een Paritiy checksum.
hiermee durf ik bijna uit te sluiten dat het een probleem van de SD kaart is. het betreft een Samsung SD kaart van 64GB
404 Signature not found
Net een update geinstalleerd van 341 mb of zoiets .. dus ik dacht daarna staat er wel android 7 op.
Maar ik kijk net bij software en nog steeds android 6.01 ?
https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/
Test je kaart eens met h2testw. Dit programmaatje werkt heel goed.SMSfreakie schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:45:
hmmz iemand enig idee waarom mijn S7 kaart elke keer als ik er iets via usb, BT, wifi er heen kopieer hij "corrupt" raakt volgens Android (officiele en compleet up2date)
alle data gekopieerd,
kaart gewist,
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
En wat zegt je security patch level? December 2016?ProCeela schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 06:47:
Net een update geinstalleerd van 341 mb of zoiets .. dus ik dacht daarna staat er wel android 7 op.
Ja beveiliging patch 1 december 2016Zorian schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 07:46:
[...]
En wat zegt je security patch level? December 2016?
Weinig boeiends dan waarschijnlijk. Misschien een pre-patch voor Android 7.
Je kan eventueel je buildnummer door Google trekken om te zien wat het voor veranderingen heeft meegebracht.
[ Voor 18% gewijzigd door Zorian op 05-01-2017 10:00 ]
Oke thanks
Ik heb het net even getest voor je maar ik kan gewoon bellen en berichten versturen? Mijn toetsenbord is wel van SwiftKey, misschien dat dat er iets mee te maken heeft (ivm dialer ofzo)?Kaya10 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:44:
[...]
Bij mij is dat met gewoon bellen.. soms duurt zo'n gesprek te lang waardoor je iemand anders een berichtje wilt sturen..
Is er geen mogelijkheid om dit op te lossen?
gaan we eens doen :-) resultaat volgt nog..Erik1805 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 07:20:
[...]
Test je kaart eens met h2testw. Dit programmaatje werkt heel goed.
404 Signature not found
ik lees hier dat er zo veel mensen met smart wachten op de nougat versie, wat voegt dit toe en waarom?
Afgezien van de beveiligingsupdates want die krijg je toch regelmatig binnen.
https://www.androidplanet...rsies/android-7-0-nougat/pawarana schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:44:
ik lees hier dat er zo veel mensen met smart wachten op de nougat versie, wat voegt dit toe en waarom?
Waarom? We zijn ICT'ers, en willen altijd het nieuwste?
Daarnaast schijnt de snelheid ook weer hoger te worden. Al met al niet radicaal anders of beter, maar toch leuk om te hebben.
maar wat voegt het toe, en waarin sneller, en merk je dat?L0we schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:20:
[...]
https://www.androidplanet...rsies/android-7-0-nougat/
Daarnaast schijnt de snelheid ook weer hoger te worden. Al met al niet radicaal anders of beter, maar toch leuk om te hebben.
Verwijderd
ICT'ers?, tweakers zul je bedoelenL0we schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:20:
[...]
https://www.androidplanet...rsies/android-7-0-nougat/
En ga er maar gewoon vanuit dat Nougat weer zwaarder is voor het systeem en dus wat trager en ook een iets hoger accu-gebruik. Dat is met major-upgrades nog nooit anders geweest.
Haha, tweakers is een betere indd.Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:47:
[...]
ICT'ers?, tweakers zul je bedoelen![]()
En ga er maar gewoon vanuit dat Nougat weer zwaarder is voor het systeem en dus wat trager en ook een iets hoger accu-gebruik. Dat is met major-upgrades nog nooit anders geweest.
Ik moet zeggen dat mijn ervaring juist is dat batterijduur beter werd, en het geheel sneller aanvoelde.
Weet ik niet precies. Online kan je vast wel het eea vinden hierover.pawarana schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:33:
[...]
maar wat voegt het toe, en waarin sneller, en merk je dat?
Verwijderd
Vaak zitten die gewaarwordingen uitsluitend tussen de orenL0we schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:57:
[...]
Haha, tweakers is een betere indd.
Ik moet zeggen dat mijn ervaring juist is dat batterijduur beter werd, en het geheel sneller aanvoelde.
Gewaarwording wel. Batterijduur wat minderVerwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:28:
[...]
Vaak zitten die gewaarwordingen uitsluitend tussen de oren
Leesvoer:pawarana schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:05:
dus/kortom we willen iets, maar we weten niet of het iets toevoegt![]()
welkom 2017
http://www.androidauthority.com/android-7-0-features-673002/
En in dit geval gaat de UI ook nog eens goed op de schop
Met Nougat haal ik rustig screen on tijden van 8 tot 10 uur op medium/low helderheid als ik mijn best doe.
Bij normaal gebruik (voor mijn doen) haal ik hem om 7:30 van de lader, en als ik hem rond 0:00 aan de lader leg (of zou leggen, want niet nodig) heb ik nog 96% resterend. Hierbij ~45 minuten screen on tijd.
Bij normaal gebruik (voor mijn doen) haal ik hem om 7:30 van de lader, en als ik hem rond 0:00 aan de lader leg (of zou leggen, want niet nodig) heb ik nog 96% resterend. Hierbij ~45 minuten screen on tijd.
Het grootst merkbaar verschil is de nieuwe Grace ux welke de Note7 ook had.pawarana schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:44:
Voor de rest een betere standby tijd door een verbeterde Roze functie.
Slimmere batterij app van Samsung die melding geeft als een app abnormaal veel stroom gebruikt.
Blauw licht filter wat kennelijk beter voor de ogen is.
Resolutie en dpi instellingen.
Verbeterde AOD, alhoewel ik dat niet zeker weet want de S7 heeft laatst een update gehad.( Ik zelf draai Nougat dus weet niet hoe het in MM is)
Wat me opvalt is dat de lichtsensor heel snel en soepel de helderheid regelt. Dus niet in grote stappen.
Heel veel kleine verbeteringen. Kijk eens naar de Note7 en Android 7 in het algemeen, dan weet je wat we krijgen.
naar de note 7 alleen met veiligheidsbril op kijken.Garret1410 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:16:
[...]
Het grootst merkbaar verschil is de nieuwe Grace ux welke de Note7 ook had.
Slimmere batterij app van Samsung die melding geeft als een app abnormaal veel stroom gebruikt.
Verbeterde AOD, alhoewel ik dat niet zeker weet want de S7 heeft laatst een update gehad.( Ik zelf draai Nougat dus weet niet hoe het in MM is)
Wat me opvalt is dat de lichtsensor heel snel en soepel de helderheid regelt. Dus niet in grote stappen.
Heel veel kleine verbeteringen. Kijk eens naar de Note7 en Android 7 in het algemeen, dan weet je wat we krijgen.
sorry slechte grap
nu kan ik al helemaal niet meer wachten!Garret1410 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:16:
[...]
Een van de grotere nieuwe AOSP features in Nougat is ondersteuning van multi window. TouchWiz heeft dit al, dus ik ben benieuwd hoe Samsung hier mee omgaat: eigen implementatie handhaven, of vervangen door stock implementatie.Garret1410 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:16:
[...]
Niet mee eens.Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:28:
[...]
Vaak zitten die gewaarwordingen uitsluitend tussen de oren
Alle echte upgrades, en dan bedoel ik versies van Android, hebben bij mij altijd een betere beleving gegeven.
Snappier, langere batterij duur en betere performance.
Waarom zouden er anders upgrades worden uitgebracht...... om foons slechter te maken?

Stock. Afgedwongen door Google.bilgy_no1 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 23:02:
[...]
Een van de grotere nieuwe AOSP features in Nougat is ondersteuning van multi window. TouchWiz heeft dit al, dus ik ben benieuwd hoe Samsung hier mee omgaat: eigen implementatie handhaven, of vervangen door stock implementatie.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Doze. Autocorrectie werkte niet goed mee 😀raro007 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 22:39:
Doze of roze? XD
Dat waarschijnlijk de standaard resolutie naar 1080P gaat.pawarana schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:44:
Maar ja, de beste mogelijkheden van Android 7 komen sowieso niet een toestel toe. Die geüpgrade worden naar van 6 naar 7. En toestel die vanuit de fabriek met Android 7 wordt geleverd is anders.
Wat voor mogelijkheden van Android 7 zijn anders dan ?Berlinetta schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 01:28:
[...]
Dat waarschijnlijk de standaard resolutie naar 1080P gaat.
Maar ja, de beste mogelijkheden van Android 7 komen sowieso niet een toestel toe. Die geüpgrade worden naar van 6 naar 7. En toestel die vanuit de fabriek met Android 7 wordt geleverd is anders.
Een nieuw toestel heeft altijd andere features maar dat heeft niet direct met Android 7 te maken.
Wordt toch wel echt ongeduldig met al die berichten over de uitrol
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Same. Zeer benieuwd naar 7.0. Merk dat mijn batterijduur niet helemaal is wat ik wil en hoop dat nieuwe firmware hier verandering in zal brengen. Kan overigens ook zijn vanwege apps, moet de boel weer eens opschonen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support