Kun je zelf ook doen hoor, klik op wijzig, verwijder alles uit het tekstvak en verzend.
Sinds gisteren in bezit van een Samsung S7 Edge.
Wel eventjes getwijfeld om niet voor de iPhone 7 te gaan,maar tot nu toe bevalt te prima!
Lekker snel en mooi scherm!
En leuk cadeautje zo'n Gear VR-bril.
Wel eventjes getwijfeld om niet voor de iPhone 7 te gaan,maar tot nu toe bevalt te prima!
Lekker snel en mooi scherm!
En leuk cadeautje zo'n Gear VR-bril.
[ Voor 10% gewijzigd door De waarden op 24-12-2016 10:29 ]
Ik heb nu al een tijdje de s7 Edge, en het bevalt me enorm. Jammer dat er geen goeie screen protectors zijn die goed passen op het scherm zonder er vanaf geduwd te worden. Wat ik een enorme vooruitgang vind is hoe koel de telefoon blijft in vergelijking met telefoons in het verleden (komt vast en zeker door de vapor chamber oplossing). Batterij leven is geweldig en het is een mooi stevig toestel. Tot nu toe zeer tevreden. Met Good Lock en Google now launcher is de ervaring prettiger voor mij dat met touchwiz in mijn gezicht. Verder niks op aan te merken.
En helaas ook wat wijzigingen waardoor Tasker bepaalde dingen ineens niet meer mag doen.Erik1805 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:33:
[...]
Nee een Security update en wat bug fixes
Ik dacht ik wel een redelijke wifi snelheid had met mijn S7 maar kwam er vorige week achter dat dat best tegenviel. Ben er nu al een week mee bezig maar krijg het niet beter.
Wat is het geval.
Ik haal een download snelheid van130Mbps via een Netgear R7000. Ik vond dat wel prima.
Was ik laatst bij iemand met een R7800 en daar haalde ik ook weer 130Mbps. Diegene waar ik was heeft ook een S7 en haalt precies dezelfde snelheid.
Wat blijkt nu, er was ook iemand met een iPhone 6s een haalt gewoon dik 180Mbps.
Sindsdien heb ik het idee dat er iets niet goed is. Heb de hele week gegoogeld maar kom er niet uit.
De link speed is tussen de 650 en 844Mbps dus goed.
Snelheid van S7 naar NAS is ook goed met 250-300Mbps.
Volgens mij moet het iets met compatibiliteit te maken hebben maar weet het niet zeker. Allerlei instellingen hebben me nog niet kunnen helpen.
Misschien dat er toevallig iemand een dergelijk probleem heeft meegemaakt.
Wat is het geval.
Ik haal een download snelheid van130Mbps via een Netgear R7000. Ik vond dat wel prima.
Was ik laatst bij iemand met een R7800 en daar haalde ik ook weer 130Mbps. Diegene waar ik was heeft ook een S7 en haalt precies dezelfde snelheid.
Wat blijkt nu, er was ook iemand met een iPhone 6s een haalt gewoon dik 180Mbps.
Sindsdien heb ik het idee dat er iets niet goed is. Heb de hele week gegoogeld maar kom er niet uit.
Volgens mij moet het iets met compatibiliteit te maken hebben maar weet het niet zeker. Allerlei instellingen hebben me nog niet kunnen helpen.
Ik heb macrodroid maar nog niets gemerkt.jabberwock schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 14:28:
[...]
En helaas ook wat wijzigingen waardoor Tasker bepaalde dingen ineens niet meer mag doen.
Welke werken er bij jou niet meer dan kan ik bij mij eens kijken
Garret1410 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 14:39:
Ik dacht ik wel een redelijke wifi snelheid had met mijn S7 maar kwam er vorige week achter dat dat best tegenviel. Ben er nu al een week mee bezig maar krijg het niet beter.
Wat is het geval.

S7Edge i.c.m. Linksys EA6500 5GHz-band (dit is ook de snelheid van mijn Ziggo-abo)
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
henklbr schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 16:39:
[...]
[afbeelding]
S7Edge i.c.m. Linksys EA6500 5GHz-band (dit is ook de snelheid van mijn Ziggo-abo)
Oke bedankt. Dan weet ik dat het niet direct aan de S7 ligt.CooleSmurf schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 17:31:
S7 Edge (1'ste beta Nougat) met:
AP: UniFi AP-AC-PRO
ISP: XS4All 500/500
[afbeelding]
Tot op heden geen probleem gehad met WiFi snelheid / stabiliteit.
Misschien combinatie met Netgear en/of icm Ziggo router. Zal verder moeten zoeken
Ik heb even getest of de hotspot functie weer werkt en kan rapporteren dat de hotspot nu gewoon aan blijft ipv aan-uit-aan-uit...Erik1805 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:33:
[...]
Nee een Security update en wat bug fixes
Dat lijkt dus één van de fixes te zijn..
Mijn gsm valt uit wanneer ie echt warm is.
Kortgezegd.. die gaat snel leeg wanneer die warm is.
Gisteren stond die op 25% had hem in mijn zak gestoken omdat ik wist dat die zeker op 15% zou uitvallen.
Na 10 minuten had ik em even gecheckt en stond die op 5 procent zonder enig gebruik. En weer na 5 min stond die op 0% .. stond wel aan hij heeft bijna een half uur op 0% gestaan.. heb hem niet gebruikt zodat ik bereikbaar zou blijven...
Is dit een software issue? Doet vaak gek als die warm is...
Gisteren stond die op 25% had hem in mijn zak gestoken omdat ik wist dat die zeker op 15% zou uitvallen.
Na 10 minuten had ik em even gecheckt en stond die op 5 procent zonder enig gebruik. En weer na 5 min stond die op 0% .. stond wel aan hij heeft bijna een half uur op 0% gestaan.. heb hem niet gebruikt zodat ik bereikbaar zou blijven...
Waarmee download je zo snel van de nas? Ik haal maar 32mbs als ik iets kopiër van de nas.Garret1410 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 14:39:
Ik gebruik dan es file explorer en nas als SMB server.
Ik heb een Synology NAS. Ik kopieer dan gewoon via de Synology app van of naar S7.Samoht93 schreef op zondag 25 december 2016 @ 15:35:
[...]
Waarmee download je zo snel van de nas? Ik haal maar 32mbs als ik iets kopiër van de nas.
Let op. Megabit en niet MegaByte
Kennelijk een app die op de achtergrond vastloopt waardoor je cpu belast wordt en dat kost vermogen (stroom) en daarom wordt die warm.Kaya10 schreef op zondag 25 december 2016 @ 14:41:
Mijn gsm valt uit wanneer ie echt warm is.
Dus proberen te achterhalen welke app dat is. Kun je misschien bij batterijverbruik zien.
Het uitvallen doet die niet altijd, heb ooit eens gehad die die uitviel op 50%..Garret1410 schreef op zondag 25 december 2016 @ 16:23:
[...]
Ik heb een Synology NAS. Ik kopieer dan gewoon via de Synology app van of naar S7.
Let op. Megabit en niet MegaByte
[...]
Kennelijk een app die op de achtergrond vastloopt waardoor je cpu belast wordt en dat kost vermogen (stroom) en daarom wordt die warm.
Dus proberen te achterhalen welke app dat is. Kun je misschien bij batterijverbruik zien.
Ik doe iedere keer CPU schoonmaken, soms gebruik ik hem op exta spaarstand maar het probleem blijft zich voordoen...
Gebeurde een keertje toen ik op Snapchat zat..
Heb meerdere malen een harde reset uitgevoerd maar zonder resultaat..
Vandaag is er een laptop precies met de hoek op mijn S7 Edge gevallen, helemaal gebarsten en strepen op m'n beeld. Lekker zo met kerst, wordt 295,- via Samsung. Ik heb wel verder rondgekeken bij andere reparatieboeren maar die zijn vaak duurder en bij Samsung zelf weet ik zeker dat het originele onderdelen zullen zijn, iemand ervaring of tips?
Hebben er meer van jullie het probleem dat de WIFI verbinding van de S7 steeds wegvalt? Bij mij moet ik regelmatig opnieuw verbinding maken met het netwerk.
Nooit gehad maar wat je zou kunnen proberen is het volgende.sikman schreef op zondag 25 december 2016 @ 21:12:
Hebben er meer van jullie het probleem dat de WIFI verbinding van de S7 steeds wegvalt? Bij mij moet ik regelmatig opnieuw verbinding maken met het netwerk.
-Netwerkinstellingen resetten.
-Router resetten
-router firmware updaten
-slimme netwerkwissel uitzetten
-bluetooth uitzetten
-scannen wifi en Bluetooth uitzetten (locatie)
-wifi aanlaten tijdens slaap
-Factory reset
Heb ik ook gehad in het begin. Bij mij hielp het IPv6 protocol op mn modem uitschakelen.sikman schreef op zondag 25 december 2016 @ 21:12:
Check even je inboedelverzekering. Er zijn er enkelen die deze schade gewoon vergoeden.Jackson6 schreef op zondag 25 december 2016 @ 21:11:
Vandaag is er een laptop precies met de hoek op mijn S7 Edge gevallen, helemaal gebarsten en strepen op m'n beeld. Lekker zo met kerst, wordt 295,- via Samsung. Ik heb wel verder rondgekeken bij andere reparatieboeren maar die zijn vaak duurder en bij Samsung zelf weet ik zeker dat het originele onderdelen zullen zijn, iemand ervaring of tips?
"When you grow up your heart dies"
Ik kon mijn mobile data niet meer in en uitschakelen bijvoorbeeld. Maar het blijkt niet aan de Samsung update te liggen, maar aan de update van Tasker zelf. Heb de vorige versie weer geïnstalleerd en het werkt allemaal weer.Duckvogel schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 15:55:
[...]
Ik heb macrodroid maar nog niets gemerkt.
Welke werken er bij jou niet meer dan kan ik bij mij eens kijken
Helaas niet, heb geen all-risk verzekering, ga ik nu wel aanschaffen, maar is helaas te laat.sjaool schreef op maandag 26 december 2016 @ 01:31:
[...]
Check even je inboedelverzekering. Er zijn er enkelen die deze schade gewoon vergoeden.
Hm, kreeg net een ota update van 240 MB. Dacht dat het misschien de Android 7 update was. Maar helaas. ..
Oost west, 127.0.0.1 best!
Nee dat wordt januari pas denk ik. Geduld is een schone zaakgeerttttt schreef op maandag 26 december 2016 @ 18:31:
Hm, kreeg net een ota update van 240 MB. Dacht dat het misschien de Android 7 update was. Maar helaas. ..
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Heb je de Ziggo router in bridge mode staan of de Linksys in DMZ of AP ingesteld.henklbr schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 16:39:
[...]
[afbeelding]
Ik heb de Ubee EVW3200 modem router van Ziggo.
Bridge-modeGarret1410 schreef op maandag 26 december 2016 @ 21:30:
[...]
Heb je de Ziggo router in bridge mode staan of de Linksys in DMZ of AP ingesteld.
Ik heb de Ubee EVW3200 modem router van Ziggo.
Ik heb het nieuwe modem van Ziggo, welke 300Mb aan kan
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Ik heb net WiFi hotspot uitgeschakeld en haal nu achter elkaar grofweg 10mbps hogere snelheid. Zit nu rond de 138mbps. Is nog niet wat het zou moeten zijn maar vind wel vreemd dat dit invloed heeft.henklbr schreef op maandag 26 december 2016 @ 22:25:
[...]
Bridge-mode
Ik heb het nieuwe modem van Ziggo, welke 300Mb aan kan
Bekabeld haal ik trouwens gewoon de volledige snelheid van 150Mbps.
[ Voor 8% gewijzigd door Garret1410 op 26-12-2016 23:21 ]
Nieuwe beta-update (voor geregistreerde gebruikers!) rolt nu uit (5e):

[ Voor 7% gewijzigd door JdJtA op 27-12-2016 10:57 ]
Kreeg deze ook gisteren binnen. Ik verwacht dat de Android 7 update overigens een stukkie groter zal zijn - in de richting van 3-4GB.geerttttt schreef op maandag 26 december 2016 @ 18:31:
Verwijderd
De OTA-download zal tussen 1,5 en 1,7 GB zijn. 3 á 4 is sterk overdreven.rodie83 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:28:
[...]
Kreeg deze ook gisteren binnen. Ik verwacht dat de Android 7 update overigens een stukkie groter zal zijn - in de richting van 3-4GB.
Ik heb al al met verschillende Androidtoestellen en servers gezien dat SMB relatief traag is. Android's SMB implementatie (Samba) lijkt (ben geen expert, dit is slechts ervaring) gewoon niet zo heel fantastisch te zijn. Het is uiteindelijk toch een Windows protocol dat vervolgens geherimplementeerd is op andere OS'en.Samoht93 schreef op zondag 25 december 2016 @ 15:35:
[...]
Waarmee download je zo snel van de nas? Ik haal maar 32mbs als ik iets kopiër van de nas.
Als je kan, switch eens naar NFS op je NAS voorje shares. Zou me niks verbazen als dat je een stuk hogere snelheden oplevert.
Hoe kan ik een aangepaste lijst met contacten maken voor gebruik in de "Niet storen" (Do not disturb) functie?
Hier staat dat het mogelijk is om het volgende te selecteren: iedereen blokkeren, favoriete contacten selecteren, of een specifieke contactlijst (custom list).
Ik vind geen mogelijkheid, ook niet via Google, om zo een "custom list" te selecteren. Ik heb bij "Contacten" ook een groep aangemaakt waarin deze personen staan, maar een groep selecteren is blijkbaar ook niet mogelijk.
Is een "custom list" selecteren dan niet mogelijk?
Hier staat dat het mogelijk is om het volgende te selecteren: iedereen blokkeren, favoriete contacten selecteren, of een specifieke contactlijst (custom list).
Ik vind geen mogelijkheid, ook niet via Google, om zo een "custom list" te selecteren. Ik heb bij "Contacten" ook een groep aangemaakt waarin deze personen staan, maar een groep selecteren is blijkbaar ook niet mogelijk.
Volgens mij niet nee, maar misschien dat daar een app voor is die dat regelt?buffy1966 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 12:50:
Hoe kan ik een aangepaste lijst met contacten maken voor gebruik in de "Niet storen" (Do not disturb) functie?
Uit nieuwsgierigheid, waarom voldoen de bestaande filters niet?
Ik wil een aantal contacten die mij moeten kunnen bereiken als ik slaap (ouders, ...). Nu blijkt dit alleen mogelijk te zijn als ik deze contacten in favorieten plaats, dit wil dus zeggen dat er niemand anders in favorieten mag geplaatst worden of deze kunnen mij ook wakker bellen.
buffy1966 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 13:23:
Ik wil een aantal contacten die mij moeten kunnen bereiken als ik slaap (ouders, ...). Nu blijkt dit alleen mogelijk te zijn als ik deze contacten in favorieten plaats, dit wil dus zeggen dat er niemand anders in favorieten mag geplaatst worden of deze kunnen mij ook wakker bellen.
Voor beide situaties zou ik even de Playstore induiken. Ik heb zelf goede ervaringen met Extreme Call Blocker.buffy1966 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 12:50:
Merk je verbeteringen?JdJtA schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 10:37:
Nieuwe beta-update (voor geregistreerde gebruikers!) rolt nu uit (5e):
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Bij deze een update van mijn kant en heb daarom mijzelf ge-quote:Garret1410 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 14:39:
Wat is het geval.
Ziggo modem in bridge mode laten zetten en de problemen zijn weg. Hoe het kan weet ik helaas niet want het is voor mij niet logisch. Bekabeld geen probleem, iPhone 6s geen probleem en S7 wel probleem.
Ben in iedergeval blij dat ik nu de volle mep haal.
Denk dat het interferentie is geweest tussen je Ziggo-modem en je router...Garret1410 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 19:25:
[...]
Bij deze een update van mijn kant en heb daarom mijzelf ge-quote:
Ziggo modem in bridge mode laten zetten en de problemen zijn weg. Hoe het kan weet ik helaas niet want het is voor mij niet logisch. Bekabeld geen probleem, iPhone 6s geen probleem en S7 wel probleem.
Ben in iedergeval blij dat ik nu de volle mep haal.
Kan er anders ook niks van maken
Ga nu bij kennis net een netgear r7800 kijken of we daar het probleem ook kunnen verhelpen door modem in bridge te zetten.henklbr schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:08:
[...]
Denk dat het interferentie is geweest tussen je Ziggo-modem en je router...
Kan er anders ook niks van maken
De notificaties op het vergrendelscherm hebben een deels doorzichtige achtergrond gekregen en het lijkt alsof het geluid over mijn bluetooth koptelefoon wat harder kan (was ook wel nodig). Weinig tijd gehad om verder te ontdekken maar het meeste zal onderhuids zijn...
Vandaag voor weinig een s7kunnen kopen met een T mobile abonnement, waardoor de telefoon op zich maar €322 kost icm Gear VR.
Na instellen touchwiz uitgezet. Kwam van een motog3 2gb,en was dus standaard Android gewend.
Tot nu toe lekker snel,maar heb wel het idee dat ik het toetsenbord ook wat minder fijn vind. Geen automatische spaties na komma's en foute autocorrect wordt niet opgeheven met de backspace toets.. gewoon erg zoeken nog.
Na instellen touchwiz uitgezet. Kwam van een motog3 2gb,en was dus standaard Android gewend.
Tot nu toe lekker snel,maar heb wel het idee dat ik het toetsenbord ook wat minder fijn vind. Geen automatische spaties na komma's en foute autocorrect wordt niet opgeheven met de backspace toets.. gewoon erg zoeken nog.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik heb nou iets moois meegemaakt:
Een S7 Edge geruild met iemand tegen mijn iPhone afgelopen week. Perfect toestel, paar maanden oud en zag er goed onderhouden uit, not a scratch.
Nu lopen we gisteren met de hond en haal ik de telefoon uit m'n zak: een ster en barst vlakbij de knop (2 mm verderop). Op een plek waar je dus aardig duidelijk ziet dat je daar niet zomaar valschade oid krijgt. Toestel was dus nog in perfecte staat en ik heb 'm constant in een rubberen cover gehad (die niet te "snug" zat, gewoon goed), verder niets mee gebeurt; geen stootje en laat staan laten vallen.
Het enige wat ik me kan bedenken is dat het warmteverschil 'm de das om heeft gedaan.
Nu heb ik contact gehad met de service van Samsung, die vroegen om foto's door te sturen van Facebook messenger om 'm te beoordelen. Dat heb ik gedaan maar die geven aan: aanmelden voor reparatie en dan bepalen ze daar verder of dit gebruikersschade is. Nu heb ik gevraagd of de beoordeling geld kost, en zo ja of daarover gecorrespondeerd kan worden. Wacht op antwoord...
Ik wil voorkomen dat ik 'm opstuur, er ad hoc wordt gezegd dat dit onder gebruikersschade valt, en dat ik mag betalen.
Had ik het toestel laten vallen, dan zou ik de 1e zijn die zich daarbij neerlegt en de consequenties aanvaard, maar ik wil dus niet accepteren dat hier mogelijk kosten van komen.
Heeft iemand ervaring met een dergelijke situatie en hoe dat het beste aan te vliegen?
Beetje beroerde 1e introductie met Samsung/Android helaas na altijd Windows Mobile en iOS te hebben gehad, terwijl ik initieel erg blij was verrast met het toestel en Android an sich
Een S7 Edge geruild met iemand tegen mijn iPhone afgelopen week. Perfect toestel, paar maanden oud en zag er goed onderhouden uit, not a scratch.
Nu lopen we gisteren met de hond en haal ik de telefoon uit m'n zak: een ster en barst vlakbij de knop (2 mm verderop). Op een plek waar je dus aardig duidelijk ziet dat je daar niet zomaar valschade oid krijgt. Toestel was dus nog in perfecte staat en ik heb 'm constant in een rubberen cover gehad (die niet te "snug" zat, gewoon goed), verder niets mee gebeurt; geen stootje en laat staan laten vallen.
Het enige wat ik me kan bedenken is dat het warmteverschil 'm de das om heeft gedaan.
Nu heb ik contact gehad met de service van Samsung, die vroegen om foto's door te sturen van Facebook messenger om 'm te beoordelen. Dat heb ik gedaan maar die geven aan: aanmelden voor reparatie en dan bepalen ze daar verder of dit gebruikersschade is. Nu heb ik gevraagd of de beoordeling geld kost, en zo ja of daarover gecorrespondeerd kan worden. Wacht op antwoord...
Ik wil voorkomen dat ik 'm opstuur, er ad hoc wordt gezegd dat dit onder gebruikersschade valt, en dat ik mag betalen.
Had ik het toestel laten vallen, dan zou ik de 1e zijn die zich daarbij neerlegt en de consequenties aanvaard, maar ik wil dus niet accepteren dat hier mogelijk kosten van komen.
Heeft iemand ervaring met een dergelijke situatie en hoe dat het beste aan te vliegen?
Beetje beroerde 1e introductie met Samsung/Android helaas na altijd Windows Mobile en iOS te hebben gehad, terwijl ik initieel erg blij was verrast met het toestel en Android an sich
I see dead pixels...
Je kunt Gboard toetsenbord installeren. Misschien dat dat beter bevalt. Komende van een moto 3g is het wel een verandering.GAIAjohan schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 21:56:
Dat is wel balen. Ik heb geen ervaring met Samsung service dus kan je niet helpen. Misschien even reactie afwachten van Samsung of naar een Samsung reparatie center toegaan en dan hoor je het meteen.jotheman schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:01:
[ Voor 10% gewijzigd door Garret1410 op 27-12-2016 22:10 ]
Geen idee wat je het beste kunt doen. Als de schade aan de buitenkant van het scherm is denk ik wel dat het wordt beoordeeld als gebruikersschade.jotheman schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:01:
Enne, deze slechte ervaring heeft natuurlijk niks met het OS te maken, zoals je nu doet overkomen
Bedankt voor de tip! Inderdaad goed punt, denk dat ik daar morgen even langsrijd. Ik begrijp hoe het verhaal moet klinken, dus ben benieuwd of ze me op m'n bruine ogen geloven...Garret1410 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:09:
[...]
Je kunt Gboard toetsenbord installeren. Misschien dat dat beter bevalt. Komende van een moto 3g is het wel een verandering.
[...]
Dat is wel balen. Ik heb geen ervaring met Samsung service dus kan je niet helpen. Misschien even reactie afwachten van Samsung of naar een Samsung reparatie center toegaan en dan hoor je het meteen.
Die was uiteraard niet zo bedoeld, maar wel een domper op de 1e ervaring, dat bedoelde ikbarrymossel schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:35:
[...]
Geen idee wat je het beste kunt doen. Als de schade aan de buitenkant van het scherm is denk ik wel dat het wordt beoordeeld als gebruikersschade.
Enne, deze slechte ervaring heeft natuurlijk niks met het OS te maken, zoals je nu doet overkomen
I see dead pixels...
Ben inderdaad terug naar Gboard. Ligt er gewoon aan dat ik dat gewend ben. Qua respons zit er wel een gigantisch verschil tussen de Moto G3 en deze S7. Ik dacht na het overstappen van de eerste Moto G (met 16gb geheugen), dat de stap naar de G3 met 2gb intern al groot was. Merkte eigenlijk nooit vertragingen, maar toch vergeleken dit is die G3 erg traag.Garret1410 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:09:
[...]
Je kunt Gboard toetsenbord installeren. Misschien dat dat beter bevalt. Komende van een moto 3g is het wel een verandering.
[...]
Vraagje aan mijn mede-Tweakers:
Ik wil met mijn Galaxy S7 Edge gaan bellen via 4g/Wifi. Normaal moet deze telefoon daar geschikt voor zijn. Ik bel via Vodafone. Mijn CSC code is G935FITV1BPJ1, volgens mij Italiaanse software?
Nu wil het geval, dat ik de optie Wifi bellen niet tegenkom in de instellingen. Nergens te vinden. Ik zoek me rot op internet maar er is weinig tot geen info te vinden. Vodafone geeft op dat er bij de CSC code de letters VF moet staan, die staan er dus niet.
- Iemand die mij kan vertellen wat nu te doen?
- Iemand die weet of het probleem opgelost zal zijn met de Android 7 (Nougat) update?
Heb net een Sim only afgesloten als verlenging bij Vodafone. Indien ik niet kan bellen via Wifi met mijn telefoon heb ik 2 weken de tijd om het abonnement te annuleren....
Ik wil met mijn Galaxy S7 Edge gaan bellen via 4g/Wifi. Normaal moet deze telefoon daar geschikt voor zijn. Ik bel via Vodafone. Mijn CSC code is G935FITV1BPJ1, volgens mij Italiaanse software?
Nu wil het geval, dat ik de optie Wifi bellen niet tegenkom in de instellingen. Nergens te vinden. Ik zoek me rot op internet maar er is weinig tot geen info te vinden. Vodafone geeft op dat er bij de CSC code de letters VF moet staan, die staan er dus niet.
- Iemand die weet of het probleem opgelost zal zijn met de Android 7 (Nougat) update?
Heb net een Sim only afgesloten als verlenging bij Vodafone. Indien ik niet kan bellen via Wifi met mijn telefoon heb ik 2 weken de tijd om het abonnement te annuleren....
Als je de Italiaanse software hebt dan heb je een import toestel.Drukkert schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:25:
Vraagje aan mijn mede-Tweakers:
Wat je kan proberen is de Nederlandse Vodafone versie flashen via Odin. Daarbij wordt de CSC ook veranderd.
Dit heeft geen invloed op Knox of je garantie aangezien het originele Samsung software is.
[ Voor 4% gewijzigd door Zorian op 28-12-2016 11:30 ]
Man man man, Samsung Premium Support noemen ze dat.
Ben in Den Haag geweest om m'n scherm te laten vervangen van m'n S7 Edge, die kerel zei daar dat mijn accu ook vervangen moet worden wat in mijn ogen totaal niet nodig is. Zou dus nog 70 euro bijkomen, daaag!
Ging ik naar Rotterdam, daar zei de beste man niks over het vervangen van een accu maar daar was het scherm weer niet op voorraad, vroeg ik vervolgens of ik een afspraak kon maken voor wanneer het scherm er dan wel zou zijn, nee dat kan niet! Ik moet gewoon maar random langs komen en hopen dat ze het scherm hebben liggen. Wat een prut service van Samsung!
Ben in Den Haag geweest om m'n scherm te laten vervangen van m'n S7 Edge, die kerel zei daar dat mijn accu ook vervangen moet worden wat in mijn ogen totaal niet nodig is. Zou dus nog 70 euro bijkomen, daaag!
Ging ik naar Rotterdam, daar zei de beste man niks over het vervangen van een accu maar daar was het scherm weer niet op voorraad, vroeg ik vervolgens of ik een afspraak kon maken voor wanneer het scherm er dan wel zou zijn, nee dat kan niet! Ik moet gewoon maar random langs komen en hopen dat ze het scherm hebben liggen. Wat een prut service van Samsung!
Ik weet niet waar je geweest bent, maar dit zijn de prijzen bij het Premium Service Point in Den Bosch (en daar kun je gewoon heen bellen voor het maken van een afspraak, en kun je dus ook meteen vragen of onderdelen op voorraad zijn!):Jackson6 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:16:

Dus je prijs van €70 voor die accu klopt dus helemaal niet!
ABSOLUUT geen "prut-service" dus!
[ Voor 7% gewijzigd door henklbr op 28-12-2016 18:36 ]
De schermen zijn niet op voorraad, als we de nieuwsberichten mogen geloven. Wat men nu doet is een nieuw toestel meegeven voor een meerprijs. Waarschijnlijk is het prijsverschil 70 euro en heeft die kerel dat maar accu genoemd om je over te halen (je krijgt immers ook een nieuwe accu).Jackson6 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:16:
Ben het met je eens dat het zeer slecht is. Die servicepunten moeten gewoon displays op voorraad hebben. Desalniettemin kan je niet zeggen dat ze duur zijn.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Dank voor je bericht, ik zal eerst maar eens de update naar Android 7 afwachten, kijken of het daarmee verholpen is. Indien dan nog steeds niet opgelost zal ik idd flashen naar de NL Vodafone versie.Zorian schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:30:
[...]
Als je de Italiaanse software hebt dan heb je een import toestel.
Wat je kan proberen is de Nederlandse Vodafone versie flashen via Odin. Daarbij wordt de CSC ook veranderd.
Dit heeft geen invloed op Knox of je garantie aangezien het originele Samsung software is.
Ik werd al doorverwezen naar een Vodafone winkel, maar ik denk niet dat ze mij daar kunnen helpen.
THNX!!!
Gisteren mijn S7 Edge laten vallen. Zat in de officiële Flipcase van Samsung. Nu heeft de houder zich in de onderkant van het scherm geboord met een gebroken scherm tot gevolgen. 
Iemand nog recente ervaringen met schermreparaties? Via Samsung of provider lijkt me een no-go lokale reparatie boer waar ik onze zakelijke telefoons altijd heen breng lijkt het te doen. Maar wel voor een belachelijk hoge prijs. €300,- (relatief dan, want het is de goedkoopste die ik kon vinden voor de S7 edge.)
Maand geleden net de toestelverzekering opgezegd omdat mijn note 3 zovaak viel en nooit kapot ging...

Iemand nog recente ervaringen met schermreparaties? Via Samsung of provider lijkt me een no-go lokale reparatie boer waar ik onze zakelijke telefoons altijd heen breng lijkt het te doen. Maar wel voor een belachelijk hoge prijs. €300,- (relatief dan, want het is de goedkoopste die ik kon vinden voor de S7 edge.)
Maand geleden net de toestelverzekering opgezegd omdat mijn note 3 zovaak viel en nooit kapot ging...
Wouter: lees jij ook voorgaande berichten (n.b. 2 berichten terug)?Wouter_96 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 09:32:
Gisteren mijn S7 Edge laten vallen. Zat in de officiële Flipcase van Samsung. Nu heeft de houder zich in de onderkant van het scherm geboord met een gebroken scherm tot gevolgen.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/49652755
Dat zijn de prijzen bij een Samsung Premium Servicepoint; om de garantie te behouden (en IP68 certificering), zou ik toch maar naar een officiële repair centrum gaan ipv naar de "lokale reparatie boer"!
Niet tof, zo net voor oud/nieuw!
Succes met de reparatie
Ik had al z'n gevoel. Ik denk even snel er overheen kijken maar die totaal gemist.henklbr schreef op donderdag 29 december 2016 @ 09:45:
[...]
Wouter: lees jij ook voorgaande berichten (n.b. 2 berichten terug)?
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/49652755
Dat zijn de prijzen bij een Samsung Premium Servicepoint; om de garantie te behouden (en IP68 certificering), zou ik toch maar naar een officiële repair centrum gaan ipv naar de "lokale reparatie boer"!
Niet tof, zo net voor oud/nieuw!
Succes met de reparatie

Valt in principe nog erg mee voor de officiële reparatie. Ik dacht dat alles naar Dynafix werd opgestuurd.
Zo eens even bellen of ze schermen op voorraad hebben. Ik kan namelijk zo slecht tegen scheuren in het scherm.
Update:
In Den Bosch zijn er nog maar 3 zwarte op voorraad. Zilver is nog genoeg op voorraad.
[ Voor 5% gewijzigd door Aksnes op 29-12-2016 10:17 ]
Die prijs heb ik zelf niet verzonnen daar kwamen ze zelf mee, dus ik ben gewoon slecht ingelicht door ze. Ik ben bij het Premium Service Point in Den Haag geweest. Ik ga wel bellen naar Rotterdam of ze daar schermen op voorraad hebbenhenklbr schreef op woensdag 28 december 2016 @ 18:34:
[...]
Ik weet niet waar je geweest bent, maar dit zijn de prijzen bij het Premium Service Point in Den Bosch (en daar kun je gewoon heen bellen voor het maken van een afspraak, en kun je dus ook meteen vragen of onderdelen op voorraad zijn!):
[afbeelding]
Dus je prijs van €70 voor die accu klopt dus helemaal niet!
ABSOLUUT geen "prut-service" dus!
De prijs via de officiële Samsung reparatie punten is juist voordeliger dan telefoonboeren, waar Samsung 295 rekent voor een nieuw scherm rekenen de lokale boeren richting de 400. Wat hierboven ook wordt gezegd ik zou ten alle tijden bij Samsung zelf laten repareren voor behoud van garantie en waterdichtheid etc.Wouter_96 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 09:32:
[ Voor 40% gewijzigd door Jackson6 op 29-12-2016 10:22 ]
Hebben jij of je ouders geen inboedelverzekering of was je niet toevallig op vakantie of een weekendje weg toen het gebeurde?😋Wouter_96 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 09:32:
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
BijdehandjeAlekz87 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:48:
[...]
Hebben jij of je ouders geen inboedelverzekering of was je niet toevallig op vakantie of een weekendje weg toen het gebeurde?😋
Hmm, dus de officiële covers helpen niet gigantisch?
Ik zit nogal in dubio. Heb zelf gisteren een doorzichtige siliconen back cover gehaald bij Xenos voor €2,50 of zo. Lijkt heel erg op de doorzichtige van Samsung zelf, alleen zijn hier de knoppen ook bedekt. Werkt verder prima zo lijkt het.
Alleen de voorkant, ik heb de afgelopen jaren geen bescherming aan de voorkant gebruikt bij vorige telefoons muv 1.
Die hebben het qua scherm allemaal goed overleefd muv 2.
HTC legend - niks, ging prima en is 1X van 1,5m op een tegelvloer gevallen
HTC one V - alleen rubberen back cover, geen problemen
Lumia 920 - kapot gegaan na een val in de trein
MotoG1 met SD - origineel Flip cover en hier kwam een kras op het scherm
MotoG3 - niks en geen enkel probleem
Alles hiervoor geen bescherming..
Dus is volgens jullie een screenprotector nodig? Ben er al wel achter dat de glazen variant bij Action te klein is (laat een Gap van 5mm rondom op het scherm)
Hoe goed is die originele Flip cover? Kun je dan de telefoon goed in een houder in de auto zetten terwijl je hem als navigatie gebruikt? Dat ging nml bij de motoG1 heel lastig
Ik zit nogal in dubio. Heb zelf gisteren een doorzichtige siliconen back cover gehaald bij Xenos voor €2,50 of zo. Lijkt heel erg op de doorzichtige van Samsung zelf, alleen zijn hier de knoppen ook bedekt. Werkt verder prima zo lijkt het.
Alleen de voorkant, ik heb de afgelopen jaren geen bescherming aan de voorkant gebruikt bij vorige telefoons muv 1.
Die hebben het qua scherm allemaal goed overleefd muv 2.
HTC legend - niks, ging prima en is 1X van 1,5m op een tegelvloer gevallen
HTC one V - alleen rubberen back cover, geen problemen
Lumia 920 - kapot gegaan na een val in de trein
MotoG1 met SD - origineel Flip cover en hier kwam een kras op het scherm
MotoG3 - niks en geen enkel probleem
Alles hiervoor geen bescherming..
Dus is volgens jullie een screenprotector nodig? Ben er al wel achter dat de glazen variant bij Action te klein is (laat een Gap van 5mm rondom op het scherm)
Hoe goed is die originele Flip cover? Kun je dan de telefoon goed in een houder in de auto zetten terwijl je hem als navigatie gebruikt? Dat ging nml bij de motoG1 heel lastig
[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 29-12-2016 11:49 ]
Aanzetten tot oplichten verzekering!Alekz87 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:48:
[...]
Hebben jij of je ouders geen inboedelverzekering of was je niet toevallig op vakantie of een weekendje weg toen het gebeurde?😋
En mochten anderen eens op een legitieme wijze deze verzekering nodig hebben, wordt de kans op vergoeding steeds kleiner en kleiner door types die dit dus doen! (of de verzekering wordt fors duurder!)
Blijkbaar heb ik een tijdje onbewust in het vergrendel scherm gezeten. Ik kreeg de melding dat ik 30 minuten moest wachten voordat ik opnieuw ontgrendeling kon proberen.
Dat is mij teveel van het goede.
Ik wil eigenlijk van die limiet af. Wat mij betreft mag ik onbeperkt proberen mijn code en/of vingerafdruk foutief in te voeren.
Ik kan echter nergens een instelling vinden om dit in te stellen.
Iemand?
Dat is mij teveel van het goede.
Ik wil eigenlijk van die limiet af. Wat mij betreft mag ik onbeperkt proberen mijn code en/of vingerafdruk foutief in te voeren.
Ik kan echter nergens een instelling vinden om dit in te stellen.
Iemand?
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Waar heb je t over? Waar vermeld hij dan dat t buitenshuis was gebeurd? Misschien was t wel binnen en heeft hij hier niet aan gedacht?henklbr schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:59:
[...]
Aanzetten tot oplichten verzekering!![]()
En mochten anderen eens op een legitieme wijze deze verzekering nodig hebben, wordt de kans op vergoeding steeds kleiner en kleiner door types die dit dus doen! (of de verzekering wordt fors duurder!)
Vaak zijn mensen onnodig dubbel verzekerd en is een teleoonverzekering overbodig.
[ Voor 7% gewijzigd door Alekz87 op 29-12-2016 12:05 ]
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Alex. Niet op reageren joh.Alekz87 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:04:
[...]
Waar heb je t over? Waar vermeld hij dan dat t buitenshuis was gebeurd? Misschien was t wel binnen en heeft hij hier niet aan gedacht?
Vaak zijn mensen onnodig dubbel verzekerd en is een teleoonverzekering overbodig.
Er is niemand die je gelooft als je er op deze manier probeert uit te praten.
Cogitationis poenam nemo patitur
Zo de S7 Edge ligt bij het reparatiecentrum in Den Bosch. Ze verwachten dat hij vanmiddag al klaar is.
Vanochtend hadden ze nog 4 schermen. Toen ik ging nog 2 en zodra die op waren had hij geen idee hoelang het zou duren voor er nieuwe geleverd zouden worden. Kon weer een hele tijd duren.
Ik ga denk ik wel voor een ander hoesje kijken. Als hij zonder hoesje was gevallen zou hij nog helemaal heel zijn. Plastic zeikant van het hoesje heeft de klap opgevangen maar die is daardoor precies het scherm ingeslagen.

Vanochtend hadden ze nog 4 schermen. Toen ik ging nog 2 en zodra die op waren had hij geen idee hoelang het zou duren voor er nieuwe geleverd zouden worden. Kon weer een hele tijd duren.
Ik ga denk ik wel voor een ander hoesje kijken. Als hij zonder hoesje was gevallen zou hij nog helemaal heel zijn. Plastic zeikant van het hoesje heeft de klap opgevangen maar die is daardoor precies het scherm ingeslagen.

offtopic:
Wat betreft de vezekering. Ik ga thuis nog even op me gemak kijken of het toevallig ergens onder valt. Maar anders neem ik gewoon me verlies.
Het is gebeurd toen ik van de trein naar de bussen rende. Toen is hij uit me jaszak gevallen. Hij reed uiteindelijk alsnog voor me neus weg dus ik had beter gewoon op me gemak kunnen doen. (Ik snap ook precies waarom ik nooit met de trein ga.)
Wat betreft de vezekering. Ik ga thuis nog even op me gemak kijken of het toevallig ergens onder valt. Maar anders neem ik gewoon me verlies.
Het is gebeurd toen ik van de trein naar de bussen rende. Toen is hij uit me jaszak gevallen. Hij reed uiteindelijk alsnog voor me neus weg dus ik had beter gewoon op me gemak kunnen doen. (Ik snap ook precies waarom ik nooit met de trein ga.)
Wouw de barst in jouw s7 edge is identiek als de barst in mijn scherm alleen heb ik de S7. Wat is het beste reparatiecentrum in de buurt van Groningen?
Top man: best wel goede service daar in Den Bosch!Wouter_96 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:15:
Zo de S7 Edge ligt bij het reparatiecentrum in Den Bosch. Ze verwachten dat hij vanmiddag al klaar is.![]()
v.w.b. het hoesje: denk dat niet veel hoesjes echt de perfecte bescherming bieden...
Ik zocht in Google op "Samsung Premium Support": kijk eens wat ik vond!Samoht93 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:20:
Wouw de barst in jouw s7 edge is identiek als de barst in mijn scherm alleen heb ik de S7. Wat is het beste reparatiecentrum in de buurt van Groningen?
http://www.samsung.com/nl/support/servicelocation/
Google is zo makkelijk in deze...

[ Voor 28% gewijzigd door henklbr op 29-12-2016 13:36 ]
=deleted=
[ Voor 98% gewijzigd door henklbr op 29-12-2016 13:36 ]
Niet echt in de buurt, maar Emmen heeft volgens mij een reparatiecenter? Als ik op de site van Samsung kijk?Samoht93 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:20:
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Emmen is idd de dichtstbijzijnde, en ook de enige in een straal van 150km.
Als ik in de buurt ben maar een keer erlangs. Heb opzich geen last van de barst maar toch irriteer je je er elke keer aan wanneer je je telefoon pakt.
Als ik in de buurt ben maar een keer erlangs. Heb opzich geen last van de barst maar toch irriteer je je er elke keer aan wanneer je je telefoon pakt.
Ik zit te denken aan een S7 Edge als een vervanger voor mijn OnePlus One.
Is het de moeite nog waard of niet? Het toestel is inmiddels niet nieuw meer, in het voorjaar komen de nieuwen uit, al liggen die buiten mijn budget waarschijnlijk. Mijn opties zijn: nu een S7 Edge of OnePlus 3T of in het voorjaar wachten op de nieuwe OnePlus..
Hoe houdt dit toestel zich over tijd? Wordt het ook langzamer na langer gebruik door de TouchWiz software (dat wel beter is dan vroeger dacht ik)
Is het de moeite nog waard of niet? Het toestel is inmiddels niet nieuw meer, in het voorjaar komen de nieuwen uit, al liggen die buiten mijn budget waarschijnlijk. Mijn opties zijn: nu een S7 Edge of OnePlus 3T of in het voorjaar wachten op de nieuwe OnePlus..
Hoe houdt dit toestel zich over tijd? Wordt het ook langzamer na langer gebruik door de TouchWiz software (dat wel beter is dan vroeger dacht ik)
Ik heb hem net gekocht en zat met hetzelfde dilemma als jij: mijn HTC One M8 krijgt kuren en heeft als laatste security patch december 2015. Oneplus 3T is qua specs en prijs echt top, maar slecht verkrijgbaar (128 GB) en update record van Oneplus is nog niet denderend.mrhp schreef op donderdag 29 december 2016 @ 18:57:
De S7 Edge komt qua prijs in de buurt (bij abonnement verlenging) en heeft nog wat voordelen als uitbreidbaar geheugen, waterdicht ontwerp en compactere behuizing met 5.5" scherm. De camera is ook beter volgens alle reviews. Daarnaast begreep ik dat de S5 ook nog gewoon security updates krijgt en dat toestel is bijna 3 jaar oud. Voor de S7 verwacht ik dus nog ruim 2 jaar updates en bij merken als ZTE (Axon 7), Oneplus en Asus (Zenfone 3 Deluxe special edition met 256GB geheugen en SD821) is dat twijfelachtig. Heb ook nog gekeken naar Blackberry DTEK60, maar had twijfels bij hoe lang dat bedrijf nog bestaat... inmiddels is bekend geworden dat TCL (die ook Alcatel telefoons maakt en verkoopt) BB toestellen onder licentie gaat maken en verkopen. Dat geeft iets meer zekerheid over service en garantie. Tot slot komt Nokia als merk terug en daar verwacht ik ook sterke toestellen van (gemaakt door Foxconn).
Het is mijn eerste Samsung Android toestel. Komende van de HTC One M8 moet ik wel erg wennen aan de interface. Vanaf OPO zal dat ook zo zijn.
Voor mij zou de perfecte keuze zijn de Oneplus 3T met uitbreidbaar geheugen, nog betere camera en 3 jaar gegarandeerde updates.
na wekenlang twijfelen tussen de 3T & de S7 ben ik voor de S7 gegaan. gebruik hem nu al een paar weken en heb het mij nog geen minuut beklaagd, prachtig toestel. zelfs zonder root is het perfect bruikbaar (nadeel van root bij de S7 is dat knox getripped wordt)mrhp schreef op donderdag 29 december 2016 @ 18:57:
Is de Galaxy S7 Edge uberhaupt te rooten waardoor (een versie van) stock Android erop gezet kan worden? De slechte reputatie van Samsungs versie van Android is een van de dingen die mij doet twijfelen, mocht het langzamer worden kan ik altijd nog besluiten om over te gaan (ookal is neemt het wat voeten in de aarde) op stock androiddest1 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 20:03:
[...]
na wekenlang twijfelen tussen de 3T & de S7 ben ik voor de S7 gegaan. gebruik hem nu al een paar weken en heb het mij nog geen minuut beklaagd, prachtig toestel. zelfs zonder root is het perfect bruikbaar (nadeel van root bij de S7 is dat knox getripped wordt)
Tja, blijft een lastige keuze. Maar de T-Mobile madness maand eindigt bijna en moet dus toch snel beslissen.bilgy_no1 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 19:30:
[...]
Ik heb hem net gekocht en zat met hetzelfde dilemma als jij: mijn HTC One M8 krijgt kuren en heeft als laatste security patch december 2015. Oneplus 3T is qua specs en prijs echt top, maar slecht verkrijgbaar (128 GB) en update record van Oneplus is nog niet denderend.
De S7 Edge komt qua prijs in de buurt (bij abonnement verlenging) en heeft nog wat voordelen als uitbreidbaar geheugen, waterdicht ontwerp en compactere behuizing met 5.5" scherm. De camera is ook beter volgens alle reviews. Daarnaast begreep ik dat de S5 ook nog gewoon security updates krijgt en dat toestel is bijna 3 jaar oud. Voor de S7 verwacht ik dus nog ruim 2 jaar updates en bij merken als ZTE (Axon 7), Oneplus en Asus (Zenfone 3 Deluxe special edition met 256GB geheugen en SD821) is dat twijfelachtig. Heb ook nog gekeken naar Blackberry DTEK60, maar had twijfels bij hoe lang dat bedrijf nog bestaat... inmiddels is bekend geworden dat TCL (die ook Alcatel telefoons maakt en verkoopt) BB toestellen onder licentie gaat maken en verkopen. Dat geeft iets meer zekerheid over service en garantie. Tot slot komt Nokia als merk terug en daar verwacht ik ook sterke toestellen van (gemaakt door Foxconn).
Het is mijn eerste Samsung Android toestel. Komende van de HTC One M8 moet ik wel erg wennen aan de interface. Vanaf OPO zal dat ook zo zijn.
Voor mij zou de perfecte keuze zijn de Oneplus 3T met uitbreidbaar geheugen, nog betere camera en 3 jaar gegarandeerde updates.
Qua software zie ik OnePlus niet als een minpunt, eerder een pluspunt.Het wordt steeds beter en ze hebben het in eigen hand. Mijn OnePlus One heeft nog een security patch van september 2016, maar er is wel een nieuwere beschikbaar denk ik, ik heb een software update liggen die ik telkens uitstel omdat ik er nooit zin in heb haha.

Stock Android loopt volgens mij veel sneller en soepeler zonder alle poespas en daarom ben ik septisch over TouchWiz. Ik heb een geschiedenis met stock android en heb een afkeer gehad aan alle nutteloze features van TouchWiz die de boel alleen maar langzaam maakte (sensor die je gezicht in de gaten houdt als je video kijkt en pauzeert als je weg kijkt bijvoorbeeld)
Maar dit heb ik vooral van horen en zeggen, de laatste keer dat ik een had van 2012-2013, toen had ik de Galaxy R(amp) (wat een rot ding was dat). Daarna aan de LG Nexus 4 en OnePlus One prima lopende toestellen gehad maar de microfoon is kapot (waarschijnlijk waterschade). Als roeier/zwemmer/waterpoloër/zeiler trekt een waterdicht toestel mij wel aan natuurlijk
Het belangrijkste is dat ik een snel toestel heb met een goede batterij en, minder belangrijk maar toch, goede(/redelijke) camera. De S7 Edge wint op gebeid van camera en batterij, maar qua snelheid kan hij niet op tegen de OnePlus, zeker niet als het toestel langzamer wordt over tijd
Eens. Toen ik zocht was zo schoon mogelijke Android een van mijn criteria. Nexus viel af wegens oa geen uitbreidbaar geheugen. Pixel modellen vind ik te duur voor beperkte opslag. Dan blijven er maar een paar merken over. Oneplus 3T is serieus een goede optie, maar ik zou voor de 128GB versie gaan en het wassen onduidelijk wanneer die beschikbaar komt.mrhp schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:30:
[...]
Is de Galaxy S7 Edge uberhaupt te rooten waardoor (een versie van) stock Android erop gezet kan worden? De slechte reputatie van Samsungs versie van Android is een van de dingen die mij doet twijfelen, mocht het langzamer worden kan ik altijd nog besluiten om over te gaan (ookal is neemt het wat voeten in de aarde) op stock android
[...]
Tja, blijft een lastige keuze. Maar de T-Mobile madness maand eindigt bijna en moet dus toch snel beslissen.
Qua software zie ik OnePlus niet als een minpunt, eerder een pluspunt.Het wordt steeds beter en ze hebben het in eigen hand. Mijn OnePlus One heeft nog een security patch van september 2016, maar er is wel een nieuwere beschikbaar denk ik, ik heb een software update liggen die ik telkens uitstel omdat ik er nooit zin in heb haha.![]()
Stock Android loopt volgens mij veel sneller en soepeler zonder alle poespas en daarom ben ik septisch over TouchWiz. Ik heb een geschiedenis met stock android en heb een afkeer gehad aan alle nutteloze features van TouchWiz die de boel alleen maar langzaam maakte (sensor die je gezicht in de gaten houdt als je video kijkt en pauzeert als je weg kijkt bijvoorbeeld)
Maar dit heb ik vooral van horen en zeggen, de laatste keer dat ik een had van 2012-2013, toen had ik de Galaxy R(amp) (wat een rot ding was dat). Daarna aan de LG Nexus 4 en OnePlus One prima lopende toestellen gehad maar de microfoon is kapot (waarschijnlijk waterschade). Als roeier/zwemmer/waterpoloër/zeiler trekt een waterdicht toestel mij wel aan natuurlijk
Het belangrijkste is dat ik een snel toestel heb met een goede batterij en, minder belangrijk maar toch, goede(/redelijke) camera. De S7 Edge wint op gebeid van camera en batterij, maar qua snelheid kan hij niet op tegen de OnePlus, zeker niet als het toestel langzamer wordt over tijd
Als je wilt rooten is de Blackberry geen optie, maar voor een veilige Android weer wel. Behalve de security opties heeft BB bijna helemaal stock Android.
De TouchWiz skin valt me in die zin mee dat alle vertragende en onzinnige opties ook zijn uit te schakelen. Er is relatief weinig 3rd party bloatware. Een map met Microsoft apps, maar die gebruik ik toch al met mijn werkaccount. Verder valt het wel mee. TouchWiz zit dus niet per se in de weg, maar kost wel wat geheugen. Het is voor mij ook een sprong in het diepe, want ik weet niet hoe het zich in de tijd houdt op een telefoon. Ik heb wel een Note 10.1 tablet van 4-5 jaar oud, maar daar doe ik weinig mee qua apps dus is geen echte voorspeller.
Als je zo twijfelt kun je altijd wachten. In 2017 komen de SD835 toestellen eraan, dus over een half jaar zijn zowel de Edge als de 3T opgevolgd.
Mocht je toch voor de Edge gaan dan zou ik hem zeker even in de winkel proberen. Het ontwerp is mooi, maar moet je wel liggen. Een Oneplus 3T of HTC 10 is een veiliger keuze qua ontwerp.
Ik draai feitelijk een stock ogend Android. Heb de hele look van de MotoG3 die ik hiervoor had overgenomen (vanuit de Google cloud). Vind het zo stukken lekkerder werken dan met de TouchWiz launcher.mrhp schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:30:
[...]
Is de Galaxy S7 Edge uberhaupt te rooten waardoor (een versie van) stock Android erop gezet kan worden? De slechte reputatie van Samsungs versie van Android is een van de dingen die mij doet twijfelen, mocht het langzamer worden kan ik altijd nog besluiten om over te gaan (ookal is neemt het wat voeten in de aarde) op stock android
[...]
Tja, blijft een lastige keuze. Maar de T-Mobile madness maand eindigt bijna en moet dus toch snel beslissen.
Qua software zie ik OnePlus niet als een minpunt, eerder een pluspunt.Het wordt steeds beter en ze hebben het in eigen hand. Mijn OnePlus One heeft nog een security patch van september 2016, maar er is wel een nieuwere beschikbaar denk ik, ik heb een software update liggen die ik telkens uitstel omdat ik er nooit zin in heb haha.![]()
Verder vrijwel alle rotzooi uitgezet. Nog een paar dingen zijn niet stock, maar daarvoor zou ik wel moeten rooten.
Notificatie ding bovenin bv, maar ook het instellingen menu en bepaalde iconen zijn nog TouchWiz.. voor mij is de telefoon goed snel.
Heb nu ook Google now weer mooi geïntegreerd met het startscherm. Naar rechts swipen en ik heb Google now.
Sowieso, ik heb zitten zoeken, waarom integreert S health bv niet met Google fit voor de stappenteller icm smartwatch? Ik heb een Sony smartwatch3, die ik voor van alles gebruik, voor hardlopen en fietsen heb ik apps. Minuten beweging enz is voor Google fit. Alleen S health kan dat niet overnemen (zo lijkt het)...
[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 29-12-2016 23:03 ]
De S7 edge heb ik meerdere malen in de hand gehad. Mooi toestel, dun en licht etc. De edge zit mij niet in de weg, heb redelijk grote handenbilgy_no1 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 22:25:
[...]
Eens. Toen ik zocht was zo schoon mogelijke Android een van mijn criteria. Nexus viel af wegens oa geen uitbreidbaar geheugen. Pixel modellen vind ik te duur voor beperkte opslag. Dan blijven er maar een paar merken over. Oneplus 3T is serieus een goede optie, maar ik zou voor de 128GB versie gaan en het wassen onduidelijk wanneer die beschikbaar komt.
Als je wilt rooten is de Blackberry geen optie, maar voor een veilige Android weer wel. Behalve de security opties heeft BB bijna helemaal stock Android.
De TouchWiz skin valt me in die zin mee dat alle vertragende en onzinnige opties ook zijn uit te schakelen. Er is relatief weinig 3rd party bloatware. Een map met Microsoft apps, maar die gebruik ik toch al met mijn werkaccount. Verder valt het wel mee. TouchWiz zit dus niet per se in de weg, maar kost wel wat geheugen. Het is voor mij ook een sprong in het diepe, want ik weet niet hoe het zich in de tijd houdt op een telefoon. Ik heb wel een Note 10.1 tablet van 4-5 jaar oud, maar daar doe ik weinig mee qua apps dus is geen echte voorspeller.
Als je zo twijfelt kun je altijd wachten. In 2017 komen de SD835 toestellen eraan, dus over een half jaar zijn zowel de Edge als de 3T opgevolgd.
Mocht je toch voor de Edge gaan dan zou ik hem zeker even in de winkel proberen. Het ontwerp is mooi, maar moet je wel liggen. Een Oneplus 3T of HTC 10 is een veiliger keuze qua ontwerp.
En anders is wachten op de volgende OnePlus wel een goed idee... Twijfel
HTC... Meh, niet zo spannend laatste tijd. Op geen enkel vlak beter dan de concurrentie
Ik heb de s7 edge nu een 3 weken denk ik? Bevalt super! Snel en super camera! Kom van een iPhone 7 die mij niet kon bekoren na alle iPhones sinds de 3s...Scheelt dat ik in maart eventueel weer mag verlengen en dus kan kijken naar de s8 of wachten op de iPhone 8...Mochten deze 2 toestellen echt significante verbeteringen hebben. Voor nu, meer dan tevreden met de s7 edge...
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
ZPLN is de laatste beta-versie die uitkomt voor Nougat:

Nu hopen dat de uitrol van de officiële versie aanstaande is...

Je bent me net voorJdJtA schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 08:22:
ZPLN is de laatste beta-versie die uitkomt voor Nougat:
[afbeelding]
Januari zou best netjes zijn, maar ik ga er vanuit dat het eind januari/begin februari wordt. De uitrol begint heus niet in Nederland
Waarom niet? Veel hebben hier toch een unlocked wereldwijd of Europees toestel? En het is niet alsof providers het tegen kunnen houden dan?Xerxes schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 08:35:
[...]
Je bent me net voor![]()
Januari zou best netjes zijn, maar ik ga er vanuit dat het eind januari/begin februari wordt. De uitrol begint heus niet in Nederland
Ik had het idee met de laatste paar security-updates dat NL er altijd vrij snel bij zat
Weet iemand of het mogelijk is om de laatst gespeelde videonaam te verwijderen van het Always-On screen? Erg storend om continue de naam van een WhatsApp video op het scherm te zien.
Video is afgespeeld via de ingebouwde videoplayer maar hier kan ik geen instellingen veranderen of los openen.
Alle apps zijn gesloten en er word niets afgespeeld, herstart is tot nu toe de enigste optie om de muziek of videonaam weg te halen.
Voorbeeldje van internet:
Video is afgespeeld via de ingebouwde videoplayer maar hier kan ik geen instellingen veranderen of los openen.
Alle apps zijn gesloten en er word niets afgespeeld, herstart is tot nu toe de enigste optie om de muziek of videonaam weg te halen.

[ Voor 32% gewijzigd door mhoogendam op 30-12-2016 09:34 ]
Providers kunnen het inderdaad niet tegenhouden. Capaciteit van de servers helaas wel. Als ze de update overal tegelijk uitrollen, ligt de server binnen 2 minuten plat, of is het downloaden klaar na 2 maanden. De uitrol begint eerst in Zuid-Korea, daarna begint het in een willekeurige land (vaak Polen). Als Nederland hoog op dat lijstje staat, krijgen we de update sowieso in januari. Zoniet, tjah, dan wordt het een maandje wachten.Martinspire schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 08:42:
[...]
Waarom niet? Veel hebben hier toch een unlocked wereldwijd of Europees toestel? En het is niet alsof providers het tegen kunnen houden dan?
Ik had het idee met de laatste paar security-updates dat NL er altijd vrij snel bij zat
Gebruikshandleiding Samsung Galaxy S7Edge Android 7.x (Nougat):
http://org.downloadcenter...at_Dut_Rev.1.0_161229.pdf
http://org.downloadcenter...at_Dut_Rev.1.0_161229.pdf
Je kan hem rooten (hoewel knox daarmee getripped wordt). Een stock android is er (nog) niet, wel een cyanogenmod maar die is nog niet stabiel genoeg voor dagelijks gebruik (zie xda).mrhp schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:30:
[...]
Ik kom van een oneplus af (waarop ik talloze aosp/cm roms heb geflashed), en ben voorlopig tevreden met touchwiz op de S7 zonder root (hoewel ik in de toekomst misschien toch ga rooten).
[ Voor 6% gewijzigd door dest1 op 30-12-2016 19:52 ]
Vreemd want dit heb ik nooit gezien. Als ik de Samsung music player gebruik staat er wel het gespeelde nummer. Dit gaat weg als ik de player afsluit.mhoogendam schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 09:26:
Weet iemand of het mogelijk is om de laatst gespeelde videonaam te verwijderen van het Always-On screen? Erg storend om continue de naam van een WhatsApp video op het scherm te zien.
[afbeelding]
Stock Android gaat niet op een S7. Ze zijn er mee bezig (CM13) maar is niet geschikt voor normaal gebruik.mrhp schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:30:
[...]
[...]
Stock Android is soepeler dan de Samsung skin (touchwiz bestaat officieel niet eens meer)
Maar je moet kijken wat je het belangrijkst vind. Een iPhone is het soepelst en daarna stock stock Android. Daarachter komen de andere skins.
Toch is de S7 (exynos) een van de snelste toestellen als ik de diverse speedtests mag geloven. De OP3T is op dit moment het snelst van alle Android toestellen als je kijkt naar dagelijks gebruik.
Toch heeft de S7 andere troeven zoals betere camera, beeldscherm, batterij (Edge), draadloos opladen, always on display, ip67,
Gear VR en in mijn ogen een goed update beleid de laatste tijd.
Oh ja de feature die je ogen in de gaten houdt is geweldig alleen pauzeert hij niet maar zorgt dat het beeldscherm niet uitgaat zolang je er naar kijkt.
Veel andere features van vroeger zitten er trouwens niet meer in.
Nieuw voor mij en ik had het nog niet gemerkt ook. Moet je daar iets voor instellen?Garret1410 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 18:57: Oh ja de feature die je ogen in de gaten houdt is geweldig alleen pauzeert hij niet maar zorgt dat het beeldscherm niet uitgaat zolang je er naar kijkt.
Slim sluimeren onder display bij instellingen .tweakers2013 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 19:47:
[...]
Nieuw voor mij en ik had het nog niet gemerkt ook. Moet je daar iets voor instellen?
http://www.androidauthori...roid-2016-battery-738229/
Een leuk artikel waar men de beste (android) smartphones van 2016 vergelijkt waarbij het neerkomt op de batterij performance.
Helaas voor ons komt de s7 edge er behoorlijk beroerd uit... niet gedacht!
Een leuk artikel waar men de beste (android) smartphones van 2016 vergelijkt waarbij het neerkomt op de batterij performance.
[ Voor 5% gewijzigd door roT- op 30-12-2016 20:11 ]
Maar heeft wel het mooiste beeldscherm volgens die aflevering.roT- schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 20:06:
Raar verhaal. Ik doe met gemak 2 dagen of zelfs 3 dagen met mijn Edge. Batterijduur wordt overal geprezen. En hier zou het de slechtste zijn?roT- schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 20:06:

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Helemaal geen raar verhaal. Ik zit nu met m'n 3/4 jaar oude S7E met Android6 op 1:43 SOT op 44% en dan heeft ie tussendoor nog ~20% geplust door in de auto aan de lader te hangen. In die +20% oplaadtijd werd ie gebruikt als navi, dus als ik die tijd (45-60min) van de SOT zou aftrekken zou ik eigenlijk op ~24% gezeten hebben met ongeveer een uurtje SOT. 3-3.5 uur pure off-charger SOT zit er never nooit niet in, het opladen tijdens woon/werk verkeer is een must om de dag door te komen. En dan doe ik niks spannends, vandaag bijv geen spotify/deezer, niet bellen. Enkel wat fb, insta, clash of clans/royale en boombeach.AvK schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 20:57:
Raar verhaal. Ik doe met gemak 2 dagen of zelfs 3 dagen met mijn Edge. Batterijduur wordt overal geprezen. En hier zou het de slechtste zijn?
Hij heeft enkele weken geleden nog een factory reset gehad. En dit is notabene ook nog met Greenify Aggresive Doze mode geactiveerd, anders gaat ie amper dozen en is het nòg beroerder.
Heel raar hier met custom rom ruim 2 dagen geen enkel probleem, wel geoot en een hoop rommel verwijderd.catchingfire schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 23:29:
[...]
Helemaal geen raar verhaal. Ik zit nu met m'n 3/4 jaar oude S7E met Android6 op 1:43 SOT op 44% en dan heeft ie tussendoor nog ~20% geplust door in de auto aan de lader te hangen. In die +20% oplaadtijd werd ie gebruikt als navi, dus als ik die tijd (45-60min) van de SOT zou aftrekken zou ik eigenlijk op ~24% gezeten hebben met ongeveer een uurtje SOT. 3-3.5 uur pure off-charger SOT zit er never nooit niet in, het opladen tijdens woon/werk verkeer is een must om de dag door te komen. En dan doe ik niks spannends, vandaag bijv geen spotify/deezer, niet bellen. Enkel wat fb, insta, clash of clans/royale en boombeach.
Hij heeft enkele weken geleden nog een factory reset gehad. En dit is notabene ook nog met Greenify Aggresive Doze mode geactiveerd, anders gaat ie amper dozen en is het nòg beroerder.
Ik haal hier ook makkelijk de 6 a 7 uur SOT met mijn S7 edge. Als je niet meer dan 2 uur kan halen dan is er software of hardwarematig echt wat mis met je toestel.
Wat betreft die vergelijking is daar natuurlijk 1 exemplaar getest. Kan zijn dat er in de software iets niet lekker zat, dat het toestel al wat ouder was of wat dan ook. In elk geval zijn de resultaten compleet anders dan bij de meeste andere reviews waaronder die van Tweakers.
Wat betreft die vergelijking is daar natuurlijk 1 exemplaar getest. Kan zijn dat er in de software iets niet lekker zat, dat het toestel al wat ouder was of wat dan ook. In elk geval zijn de resultaten compleet anders dan bij de meeste andere reviews waaronder die van Tweakers.
https://tweakers.net/revi...atuurwetten-accuduur.html
In tweakers review maakt de s7 gehakt met concurrent en in zijn review is het anders om....
Daar klopt iets niet eerlijk gezegt.
In tweakers review maakt de s7 gehakt met concurrent en in zijn review is het anders om....
Daar klopt iets niet eerlijk gezegt.
Verwijderd
Ik doe ook makkelijk een paar dagen met mijn batterij, dus die verhalen snap ik ook niet.
Meerdere mensen met een S7 welke aangeeft dat het vandaag zondag 1 januari is i.p.v. Zaterdag 31 december ?
Nee sorry, ik bevind me gewoon in de goede tijd zone._Dane_ schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 04:49:
Meerdere mensen met een S7 welke aangeeft dat het vandaag zondag 1 januari is i.p.v. Zaterdag 31 december ?
“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde
Bij mij ook het geval, toevallig ook Tele2 als provider? Misschien stuurt deze een verkeerde tijd want bij stond netwerktijd gebruiken wel aan._Dane_ schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 04:49:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support