Ik dus ook niet, maar had (toen) ook niks ingesteld (zoals bij de instelhulp stond). Ik ging ervan uit dat alles aan zou staan, maar dat was dus niet. Netwerk berichten stonden bij mij uittjbork schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:46:
Heeft iemand met Nougat 7.0 beta versie UK maandag NL-Alert ontvangen? Ik had kanaal 919 ingegeven maar...niets nada, nothingOp de J5 van mijn vrouw géén enkel probleem...
WARNING -> Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Spanje (XEC), gereleased 08 dec 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!
Flashen is op eigen risico!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.phone has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.
What's new:
* November security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements
Model SM-G935F
Model name Galaxy S7 edge
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9519568
Build date Wed, 16 Nov 2016 11:35:06 +0000
Security Patch Level 2016-11-01
Product code PHN
PDA G935FXXU1BPKD
CSC G935FPHN1BPK1
Download for install with Odin 3.12.3: MegaNZ
UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3
Voor België/Luxemburg Un-branded LUX, vervang HOME_CSC met:
HOME_CSC_LUX
WARNING -> Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)
Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Spanje (XEC), gereleased 08 dec 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7.
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.phone has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.
What's new:
* Stability Improvements
Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9519568
Build date Wed, 16 Nov 2016 11:35:32 +0000
Product code PHN
PDA G930FXXU1BPKD
CSC G930FPHN1BPK1

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Spanje (XEC), gereleased 08 dec 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.
What's new:
* Stability Improvements
Model SM-G935F
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9519568
Build date Wed, 16 Nov 2016 11:35:06 +0000
Product code PHN
PDA G935FXXU1BPKD
CSC G935FPHN1BPK1
HOME_CSC_LUX
Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Spanje (XEC), gereleased 08 dec 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7.
What's new:
* Stability Improvements
Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9519568
Build date Wed, 16 Nov 2016 11:35:32 +0000
Product code PHN
PDA G930FXXU1BPKD
CSC G930FPHN1BPK1
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Officiele Nougat duurt lang

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Probeer een back-up te maken op samsung account en krijg weeral de, melding "geen back-up gemaakt Er is een server fout opgetreden".
Help me, anyone, pls???
Help me, anyone, pls???
Samsung Galaxy 10 Plus
Doet het hier ook niet de Samsung Cloud backup..dns_vbl schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:18:
Probeer een back-up te maken op samsung account en krijg weeral de, melding "geen back-up gemaakt Er is een server fout opgetreden".
Help me, anyone, pls???
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
edit: Maar bestaat nog wel dus? Dacht hier iets gelezen te hebben over het stoppen van deze dienst...rohit schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:36:
[...]
Doet het hier ook niet de Samsung Cloud backup..
Samsung Galaxy 10 Plus
Samsung Cloud is geïntroduceerd met de Note 7 samen.. Lijkt mij niet dat deze na paar maanden weer stopt.. Dacht dat dat Samsung Link was die stopte..dns_vbl schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:38:
[...]
Maar bestaat nog wel dus? Dacht hier iets gelezen te hebben over het stoppen van deze dienst...
Bron:
https://news.samsung.com/...d-sync-your-galaxy-device
Vandaag deed hij er ongeveer 2.5 uur over. Is dit alsnog te langzaam ?Garret1410 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 22:03:
[...]
Heb ik ook vaker gehad. Lag bij mij aan de kabel of stof in de connector wat je met een sateprikker of iets dergelijks eruit kunt proberen te halen
4uur is te lanzaam. Met 2A lader moet hij met anderhalf tot twee uur vol zijn.
Ik had ook een paar weken geleden de november update geïnstalleerd en kreeg ik een melding na het installeren dat de update niet goed was verlopen.
[ Voor 14% gewijzigd door tweakerjunior op 08-12-2016 21:07 ]
Is in iedergeval een stuk beter maar voor een 2 ampere lader is het iets te langzaam als ik het vergelijk met mijn S7. Met snelladen moet hij binnen anderhalf uur vol zijn. Toch verschillende kabels proberen of kijken of er stof in de usb ingang van je s7 zit. Hoeft maar iets te zijn en de verbinding is niet goed.tweakerjunior schreef op donderdag 8 december 2016 @ 20:12:
[...]
Vandaag deed hij er ongeveer 2.5 uur over. Is dit alsnog te langzaam ?
Ik had ook een paar weken geleden de november update geïnstalleerd en kreeg ik een melding na het installeren dat de update niet goed was verlopen.
Heb je de update al opnieuw uitgevoerd?

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Australië (OPS), gereleased 09 dec 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.
What's new:
* December security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements
Model SM-G935F
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9519568
Build date Thu, 1 Dec 2016 11:35:06 +0000
Security Patch Level 2016-12-01
Product code PHN
PDA G935FXXU1BPL3
CSC G935FPHN1BPK1
HOME_CSC_LUX
Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Australië (OPS), gereleased 09 dec 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7.
What's new:
* Stability Improvements
Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9519568
Build date Thu, 1 Dec 2016 11:35:32 +0000
Product code PHN
PDA G930FXXU1BPL3
CSC G930FPHN1BPK1

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Australië (OPS), gereleased 09 dec 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.
What's new:
* Stability Improvements
Model SM-G935F
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9519568
Product code PHN
PDA G935FXXU1BPL3
CSC G935FPHN1BPK1
HOME_CSC_LUX
Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Australië (OPS), gereleased 09 dec 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7.
What's new:
* Stability Improvements
Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9519568
Product code PHN
PDA G930FXXU1BPL3
CSC G930FPHN1BPK1
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Verwijderd
Bron:https://www.galaxyclub.nl...opte-nederlandse-preview/
.Wanneer dit alles daadwerkelijk naar alle Galaxy S7 en S7 Edge toestellen zal worden uitgerold is nog allerminst duidelijk. De net gestarte beta-fase loop in ieder geval nog tot half december, waarna de officiële uitrol vrij snel kan volgen. De kans dat deze dan in Nederland start is uiteraard klein – meestal volgt ons land enige weken later, waardoor wij er vanuit gaan dat de Nougat update hier pas begin 2017 beschikbaar zal zijn
Gewoon een educated guess van die website dus, misschien handig om te vermelden.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik denk dat je deze dienst bedoeld die stopt:dns_vbl schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:38:
[...]
Maar bestaat nog wel dus? Dacht hier iets gelezen te hebben over het stoppen van deze dienst...

Ik heb nog steeds problemen met wifi en de mobiele hotspot. Eerst was het herstellen van de instellingen voldoende maar nu krijg ik de mobiele hotspot niet meer aan. Gaat automatisch uit na enkele seconde. Hoe is dit op te lossen? Heb gezocht in het forum hier maar kon geen concrete oplossing vinden
Bij Mobiele Hotspot kan je ook Timout-instellingen wijzigen. Wellicht daar andere instellingen proberen?0xrubennft schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:19:
Ik heb nog steeds problemen met wifi en de mobiele hotspot. Eerst was het herstellen van de instellingen voldoende maar nu krijg ik de mobiele hotspot niet meer aan. Gaat automatisch uit na enkele seconde. Hoe is dit op te lossen? Heb gezocht in het forum hier maar kon geen concrete oplossing vinden
Denk het niet Henk.. Hij bedoeld die Samsung Link die ermee stopt..henklbr schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:50:
[...]
Ik denk dat je deze dienst bedoeld die stopt:
[afbeelding]
https://link.samsung.com/
Bedankt voor je reactieGarret1410 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 23:06:
[...]
Is in iedergeval een stuk beter maar voor een 2 ampere lader is het iets te langzaam als ik het vergelijk met mijn S7. Met snelladen moet hij binnen anderhalf uur vol zijn. Toch verschillende kabels proberen of kijken of er stof in de usb ingang van je s7 zit. Hoeft maar iets te zijn en de verbinding is niet goed.
Heb je de update al opnieuw uitgevoerd?
Hoe moet je een updaten opnieuw uitvoeren. Ik heb quick charge uitstaan dat ben ik vergeten te zeggen
Edit: het ligt toch aan de kabel
[ Voor 3% gewijzigd door tweakerjunior op 09-12-2016 16:06 ]
Nope staat op 20 min. Hij gaat maar paar seconde aan, dan schuif het knopje weer naar uit. Heb dat probleem met wifi ook, maar niet als ik 'm gewoon aan laat staan. Heel vervelend want gebruikte vaak mobile hotspot.. Zit ook te google naar het probleem maar erg lastig te vinden nogrkvvkevin schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:30:
[...]
Bij Mobiele Hotspot kan je ook Timout-instellingen wijzigen. Wellicht daar andere instellingen proberen?
Idd de "link" is ermee gestopt, weldra stopt de "oncircle" er ook nog mee (bedanktrohit schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:27:
[...]
Denk het niet Henk.. Hij bedoeld die Samsung Link die ermee stopt..
https://link.samsung.com/

Samsung Galaxy 10 Plus
Die is pas nieuw haha!dns_vbl schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:47:
[...]
Idd de "link" is ermee gestopt, weldra stopt de "oncircle" er ook nog mee (bedankt) zolang ze maar doorgaan met de "cloud" (
)want die wil ik niet missen.
anders gewoon Idrive gebruiken ofzo.. Die gebruik ik ook ernaast..
Ik weet niet of het aan de beta van Android 7 ligt (heb mijn S7 Edge geupdate naar die 7.0 beta) maar ik kan vanuit Spotify niet mijn Chromecast server zien.
Vanuit de Plex app kan ik hem wel zien en ook in de Google Home app staat ie bij de devices. Iemand anders die dit even kan testen?
Vanuit de Plex app kan ik hem wel zien en ook in de Google Home app staat ie bij de devices. Iemand anders die dit even kan testen?
Verwijderd
Is het momenteel nog interessant om een S7 Edge te kopen? of wacht ik beter tot een volgend model? Ik heb nu een iPhone maar wil terug overstappen naar Android. Heb het weer een paar jaar niet gehad dus lijkt me wel eens interessant.
Vind ik wel. Ik ben net overgestapt van iPhone naar de S7 edge en het bevalt me echt super.Verwijderd schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 18:23:
Is het momenteel nog interessant om een S7 Edge te kopen? of wacht ik beter tot een volgend model? Ik heb nu een iPhone maar wil terug overstappen naar Android. Heb het weer een paar jaar niet gehad dus lijkt me wel eens interessant.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Verwijderd schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 18:23:
Vooral met Android 7. Bevalt erg goed.Erik1805 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 18:59:
[...]
Vind ik wel. Ik ben net overgestapt van iPhone naar de S7 edge en het bevalt me echt super.
Let wel dat de Erge er mooi uitziet maar lastiger is vast te houden zonder hoesje.
[ Voor 6% gewijzigd door Garret1410 op 09-12-2016 20:39 ]
Waarom mag je de stock camera app niet gebruiken tijdens het bellen? Alle andere apps met camera werken wel...
Weet iemand een manier om het toch voor elkaar te krijgen?
Weet iemand een manier om het toch voor elkaar te krijgen?
Zelf nog stock 6.x bevalt ook erg goed.Garret1410 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 20:29:
[...]
[...]
Vooral met Android 7. Bevalt erg goed.
Let wel dat de Erge er mooi uitziet maar lastiger is vast te houden zonder hoesje.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Ik heb dit zelfde probleem. Ook nog geen oplossing gevonden. Ik zet de wifi uit, zet de hotspot aan en krijg het bericht 'Turning on WiFi will disable hotspot'. Daarna schuift de hotspot schakelaar weer naar 'off'.0xrubennft schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:29:
[...]
Nope staat op 20 min. Hij gaat maar paar seconde aan, dan schuif het knopje weer naar uit. Heb dat probleem met wifi ook, maar niet als ik 'm gewoon aan laat staan. Heel vervelend want gebruikte vaak mobile hotspot.. Zit ook te google naar het probleem maar erg lastig te vinden nog
Edit: ik zie nu dat het aanzetten van de hotspot op een of andere manier de WiFi schakelaar beinvloedt. Die gaat van aan naar uit naar aan naar uit (etc.)
Lijkt me nog een bugje in de software (XXUBPJG software geinstalleerd)
[ Voor 14% gewijzigd door canth op 09-12-2016 22:12 ]
Als ik je goed begrijp zet je je mobiele hotspot aan en gaat hij meteen weer uit.0xrubennft schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:29:
[...]
Nope staat op 20 min. Hij gaat maar paar seconde aan, dan schuif het knopje weer naar uit. Heb dat probleem met wifi ook, maar niet als ik 'm gewoon aan laat staan. Heel vervelend want gebruikte vaak mobile hotspot.. Zit ook te google naar het probleem maar erg lastig te vinden nog
Even voor de duidelijkheid. Wi-Fi gaat altijd uit als je een hotspot maakt.
Zet je Wi-Fi weer aan dan gaat je hotspot uit. Dus misschien is er iets, een app of zo, dat automatisch de Wi-Fi aanzet. Locatievoorzieningen gebruikt trouwens ook wifi, dus misschien zou je kunnen proberen dat uit te schakelen.
Bedankt!henklbr schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:04:
[afbeelding][afbeelding]
What's new:
* Stability Improvements
Model SM-G935F
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9519568
Product code PHN
PDA G935FXXU1BPL3
CSC G935FPHN1BPK1
HOME_CSC_LUX
What's new:
* Stability Improvements
Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9519568
Product code PHN
PDA G930FXXU1BPL3
CSC G930FPHN1BPK1
Met mijn S7 probleemloos uitgevoerd, ik lag wel wat updates achter maar dat geeft niet.
Van
AP: G930FXXU1BPIF
CP: G930FXXU1BPHJ
CSC: G930FPHN1BPH3
Naar
AP: G930FXXU1BPL3
CP: G930FXXU1BPJG
CSC: G930FPHN1BPK1
Ik draai 7.0canth schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 22:08:
[...]
Edit: ik zie nu dat het aanzetten van de hotspot op een of andere manier de WiFi schakelaar beinvloedt. Die gaat van aan naar uit naar aan naar uit (etc.)
Lijkt me nog een bugje in de software (XXUBPJG software geinstalleerd)
Net ff getest, maar bij mij blijft wifi aan nadat ik mobiele hotspot aan zet.
Mss ff upgraden als het je dwars zit.
Hoe kan WiFi aanblijven terwijl er een melding komt dat WiFi uitgeschakeld wordt.Rio schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 11:05:
[...]
Ik draai 7.0
Net ff getest, maar bij mij blijft wifi aan nadat ik mobiele hotspot aan zet.
Mss ff upgraden als het je dwars zit.
Wifi wordt op dat moment gebruikt voor de hotspot en data gaat via 4g
Ook op 7.0 tenzij je Bluetooth bedoelt.
[ Voor 3% gewijzigd door Garret1410 op 10-12-2016 14:00 ]
Hoe het kan: geen idee.Garret1410 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 13:51:
[...]
Hoe kan WiFi aanblijven terwijl er een melding komt dat WiFi uitgeschakeld wordt.
Dat het zo is: come see for yourself.
Verwijderd
Ik heb geen 7 maar een S6 en heb dit ook ff geprobeerd, maar zodra ik mobiele hotspot inschakel krijg ik de melding dat wifi uitgeschakeld wordt en bij controle is dat ook zo.Rio schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 17:08:
[...]
Hoe het kan: geen idee.
Dat het zo is: come see for yourself.
Het is ook logisch anders kan die hotspot nooit werken, ik ben het dus helemaal met Garret1410 eens.
Net nog even geprobeerd. Hotspot heeft idd alleen zin als de WiFi uitstaat. Bij de eerste poging heb ik dus zelf de WiFi uitgezet. Boodschap een seconde of twee na het aanzetten: turning on WiFi will disable hotspot. Hotspot gaat uit en als ik naar mijn wifi selectie ga dan zie ik Wifi aan, Wifi uit, Wifi aan, Wifi uit (etc).
Reboot en Wifi blijft weer aan.
Als ik WiFi niet uitzet, dan wordt er bij het maken van de hotspot gezegd dat WiFi zal worden uitgeschakeld. Klinkt logisch. Daarna gaat de hotspot aan en na 2 seconden gaat de hotspot weer uit. Wifi aan, wifi uit, kortom precies hetzelfde gedrag. Wederom lost een reboot het probleem op. Locatievoorzieningen staan bij mij op GPS only. Ik zou het overigens nog steeds een bug vinden als de WiFi zou worden aangezet door de locatie voorzieningen.
Als ik WiFi niet uitzet, dan wordt er bij het maken van de hotspot gezegd dat WiFi zal worden uitgeschakeld. Klinkt logisch. Daarna gaat de hotspot aan en na 2 seconden gaat de hotspot weer uit. Wifi aan, wifi uit, kortom precies hetzelfde gedrag. Wederom lost een reboot het probleem op. Locatievoorzieningen staan bij mij op GPS only. Ik zou het overigens nog steeds een bug vinden als de WiFi zou worden aangezet door de locatie voorzieningen.
Oke dat is dus vreemd want als ik WiFi zelf uitzet en dan hotspot aan, dan krijg ik geen melding.canth schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 17:59:
Net nog even geprobeerd. Hotspot heeft idd alleen zin als de WiFi uitstaat. Bij de eerste poging heb ik dus zelf de WiFi uitgezet. Boodschap een seconde of twee na het aanzetten: turning on WiFi will disable hotspot. Hotspot gaat uit en als ik naar mijn wifi selectie ga dan zie ik Wifi aan, Wifi uit, Wifi aan, Wifi uit (etc).
Op de één of andere manier is er iets niet goed bij jouw S7 maar wat dat is, is op afstand moeilijk te bepalen.
Ik kan er via Google ook niet veel over vinden, tenminste niet specifiek dit probleem.
Heb je misschien ook al een reset naar fabrieksinstellingen (factor reset) geprobeerd en dan zonder meteen alle apps te installeren? Ik verdenk er toch een app van die dit vreemde gedrag veroorzaakt want als het een bug zou zijn was dit toch wel meer bekend lijkt me.
Enigste wat ik tegenkom is dat WiFi scannen aanstaat onder locatie >precisie verbeteren. Voor de rest geen ideeën meer afgezien van een app die dit veroorzaakt.
En waarom krijg jij de melding in het Engels? Heb je Engelse firmware of taal ingesteld?
[ Voor 4% gewijzigd door Garret1410 op 10-12-2016 19:20 ]
Dank voor het meedenken! Het zou inderdaad kunnen dat een app verantwoordelijk is voor dit gedrag . Factory reset gaat in ieder geval antwoord geven op een aantal vragen, maar ik heb niet zoveel zin om de telefoon helemaal opnieuw in te richten (en ik gebruik de hotspot functionaliteit zelden). Ik reageerde meer omdat ik het probleem van een andere poster herkende (er is dus iig 1 andere persoon op dit forum die er last van heeft).
Ik heb de taal van de telefoon op engels gezet. Dat is een standaard optie als je de telefoon uit de doos haalt (of een factory reset uitvoert). Engelse termen zoeken net wat makkelijker als je problemen hebt
Ik heb de taal van de telefoon op engels gezet. Dat is een standaard optie als je de telefoon uit de doos haalt (of een factory reset uitvoert). Engelse termen zoeken net wat makkelijker als je problemen hebt
Zelfde probleem hier. Draai de nieuwste bèta.Executor16 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 18:08:
Ik weet niet of het aan de beta van Android 7 ligt (heb mijn S7 Edge geupdate naar die 7.0 beta) maar ik kan vanuit Spotify niet mijn Chromecast server zien.
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
Ik had laatst de app opnieuw opgestart en toen zag ie hem wel (zonder beta overigens)Kapitein187 schreef op zondag 11 december 2016 @ 10:37:
[...]
Zelfde probleem hier. Draai de nieuwste bèta.
Garret1410 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 13:51:
[...]
Hoe kan WiFi aanblijven terwijl er een melding komt dat WiFi uitgeschakeld wordt.
Ik heb dat mijn WiFi gewoon netjes aanblijft als ik hotspot aanzet. Kreeg ook een melding dat dit een nieuwe functie was, soort verlenging van je WiFi.[b
[...]
]Garret1410 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 23:47:[/b]
[...]
Als ik je goed begrijp zet je je mobiele hotspot aan en gaat hij meteen weer uit.
Even voor de duidelijkheid. Wi-Fi gaat altijd uit als je een hotspot maakt.
Zet je Wi-Fi weer aan dan gaat je hotspot uit. Dus misschien is er iets, een app of zo, dat automatisch de Wi-Fi aanzet. Locatievoorzieningen gebruikt trouwens ook wifi, dus misschien zou je kunnen proberen dat uit te schakelen.
Edit: weet nu niet zo zeker of het nieuw is... Maar dit si het menu iig. Wifi sharing.

[ Voor 6% gewijzigd door Kapitein187 op 11-12-2016 13:23 ]
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
Oke dit is dan iets nieuws volgens mij.Kapitein187 schreef op zondag 11 december 2016 @ 13:19:
[...]
[...]
Ik heb dat mijn WiFi gewoon netjes aanblijft als ik hotspot aanzet. Kreeg ook een melding dat dit een nieuwe functie was, soort verlenging van je WiFi.
Edit: weet nu niet zo zeker of het nieuw is... Maar dit si het menu iig. Wifi sharing.
[afbeelding]
Heb net geprobeerd en het werkt. Wel moet ik eerst WiFi delen aanzetten voordat ik de hotspot aanzet.
Heb het al in de topic proberen te vinden maar no results.
Gisteren dacht ik, scroll even door mijn instellingen en controleerde oa samsung cloud, deze functie bewust niet gebruikt sinds introductie maar zie wanneer ik er op klik bij 'Gebruik cloud' 7,81gb van 15gb gebruikt.
Snap hier werkelijk niets van, heb deze optie niet ingeschakeld en ook geen opties aan staan binnen Synchronisatie-instellingen.
Iemand enig idee hoe de backup heeft kunnen plaatsvinden of hoe dit in zijn werk gaat?
Zodra ik 'Back-up maken van gegevens' in ga synct hij sowieso niets (foutmelding)
Gisteren dacht ik, scroll even door mijn instellingen en controleerde oa samsung cloud, deze functie bewust niet gebruikt sinds introductie maar zie wanneer ik er op klik bij 'Gebruik cloud' 7,81gb van 15gb gebruikt.
Snap hier werkelijk niets van, heb deze optie niet ingeschakeld en ook geen opties aan staan binnen Synchronisatie-instellingen.
Iemand enig idee hoe de backup heeft kunnen plaatsvinden of hoe dit in zijn werk gaat?
Zodra ik 'Back-up maken van gegevens' in ga synct hij sowieso niets (foutmelding)
Op dit moment werkt het inderdaad niet, serverproblemen inderdaad.BigF25 schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:25:
Je hebt in Samsung Cloud twee onderdelen: Synchroniseren en een Back-up. De synchronisatie gaat bij mij ook automatisch en de back-up moet ingesteld worden.
Iemand problemen met het afspelen van op de telefoon gemaakte video's op een S7 Edge? Na circa 20 seconden begint de film te haperen/schokken. De film is gemaakt in FHD. Ik heb de telefoon al gereboot, cache gewiped en tenslotte factory reset. Ook met mx player blijft dit bestaan, met een andere telefoon ook. Dus dit ligt echt aan de opname. Iemand enig idee?
Dat is toch wel vreemd, waarom vind een sync plaats als je er als user niet voor kiest. Gmail bijv kun je ook separaat selecties maken van wat je wel of niet synct.melvinnie schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:07:
[...]
Op dit moment werkt het inderdaad niet, serverproblemen inderdaad.
Je hebt in Samsung Cloud twee onderdelen: Synchroniseren en een Back-up. De synchronisatie gaat bij mij ook automatisch en de back-up moet ingesteld worden.
Ik heb/had hetzelfde probleem met de normale S7. Het gekke was echter dat de opgenomen video wel goed afgespeeld werd door de standaard videospeler van Windows 10, maar niet door bijvoorbeeld VLC.nietmachine48 schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:25:
Iemand problemen met het afspelen van op de telefoon gemaakte video's op een S7 Edge? Na circa 20 seconden begint de film te haperen/schokken. De film is gemaakt in FHD. Ik heb de telefoon al gereboot, cache gewiped en tenslotte factory reset. Ook met mx player blijft dit bestaan, met een andere telefoon ook. Dus dit ligt echt aan de opname. Iemand enig idee?
Voor mijn gevoel gebeurt het alleen wanneer ik meerdere video's achter elkaar maak en het toestel redelijk warm wordt.
Het is me echter de laatste tijd niet meer overkomen, nadat ik een nieuwe microsd kaart in het toestel had gedaan. Misschien kun je anders proberen de sdkaart te formatteren vanuit het toestel zelf? (Ervan uitgaande dat je je foto's en video's daarop opslaat)
Na de laatste updaten wordt mijn s7 warmer tijdens gebruik en laadt ie langzamer op. Ook is de batterij leven verkort.
Ook wanneer ik een nummer bel valt ie weg zonder te bellen.
Not good Samsung,not good at all..
Fabrieksinstellingen..sennalonso1981 schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:56:
Na de laatste updaten wordt mijn s7 warmer tijdens gebruik en laadt ie langzamer op. Ook is de batterij leven verkort.
Voor mij mogen ze trouwens weer naar 16MP.. vind dat 12 maar niks..
[ Voor 8% gewijzigd door Rohit op 12-12-2016 14:22 ]
*knip*. Voegt niks toe.rohit schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:16:
[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 14-12-2016 10:28 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Zal niet veel uitmaken met een 16 megapixel camera (s6) hoor:
De 12,2 megapixel camera heeft een iets lagere resolutie dan de sensor van de Galaxy S6, maar in vergelijking gaan er geen details verloren. Bij ruim voldoende daglicht maakt de S7 Edge net zulke goede, scherpe foto's als de camera van de S6 modellen.
[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 14-12-2016 10:29 ]
qua resolutie helaas wel.. Ik heb met mijn Note Edge mooiere foto's (overdag dan! ) gemaakt dan met de S7... En vooral als ik inzoom nog erg goed beeld heb.. Nu helaas niet..Erik1805 schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:35:
[...]
Zal niet veel uitmaken met een 16 megapixel camera (s6) hoor:
De 12,2 megapixel camera heeft een iets lagere resolutie dan de sensor van de Galaxy S6, maar in vergelijking gaan er geen details verloren. Bij ruim voldoende daglicht maakt de S7 Edge net zulke goede, scherpe foto's als de camera van de S6 modellen.
Oke, tja helaas deel ik je mening niet. heb een S7 edge en als ik inzoom nog zeer mooi en scherp plaatje.rohit schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:40:
[...]
qua resolutie helaas wel.. Ik heb met mijn Note Edge mooiere foto's (overdag dan! ) gemaakt dan met de S7... En vooral als ik inzoom nog erg goed beeld heb.. Nu helaas niet..
Op je telefoon of laptop/pc/tv?Erik1805 schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:42:
[...]
Oke, tja helaas deel ik je mening niet. heb een S7 edge en als ik inzoom nog zeer mooi en scherp plaatje.
het is jammer dat ik geen Note edge meer heb.. anders kon ik ze beide vergelijken...
[ Voor 14% gewijzigd door Rohit op 12-12-2016 15:22 ]
Zowel op de telefoon als op de laptop. Maar dit is mijn "niet professionele" mening. Voor mij zijn de foto's prima en ik ben blij met de kwaliteit.rohit schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:21:
[...]
Op je telefoon of laptop/pc/tv?
het is jammer dat ik geen Note edge meer heb.. anders kon ik ze beide vergelijken...
[ Voor 16% gewijzigd door Erik1805 op 12-12-2016 15:29 ]
Staat op 4:3 (12MP) en HDR autorohit schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:30:
[...]
Gebruik jij HDR? En heb jij hem 4:3 (12MP) of 16:9 (9.1MP)?
Hmm dan weet ik het ook niet.. zal mijn persoonlijke smaak wel zijn dan...
Denk het. Ik heb hiervoor een Iphone 7 gehad en die vond ik, bij inzoomen veel slechterrohit schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:33:
[...]
Hmm dan weet ik het ook niet.. zal mijn persoonlijke smaak wel zijn dan...
Deze films heb ik nog gewoon op de telefoon opgeslagen, dus lijkt mij sterk dat het daar aan kan liggen. Echt apart, je zou denken dat het aan wellicht een codec kan liggen, maar andere players haperen ook. Hoop niet dat het hardware gerelateerd is.Binscow schreef op maandag 12 december 2016 @ 12:16:
[...]
Ik heb/had hetzelfde probleem met de normale S7. Het gekke was echter dat de opgenomen video wel goed afgespeeld werd door de standaard videospeler van Windows 10, maar niet door bijvoorbeeld VLC.
Voor mijn gevoel gebeurt het alleen wanneer ik meerdere video's achter elkaar maak en het toestel redelijk warm wordt.
Het is me echter de laatste tijd niet meer overkomen, nadat ik een nieuwe microsd kaart in het toestel had gedaan. Misschien kun je anders proberen de sdkaart te formatteren vanuit het toestel zelf? (Ervan uitgaande dat je je foto's en video's daarop opslaat)
Dat zou best kunnen, ja. Ik heb het eerlijk gezegd daarna niet echt goed getest, dus ik weet niet of het probleem echt is opgelost - waarschijnlijk niet dan. Ik deelde enkel wat ervaringen.nietmachine48 schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:40:
[...]
Deze films heb ik nog gewoon op de telefoon opgeslagen, dus lijkt mij sterk dat het daar aan kan liggen. Echt apart, je zou denken dat het aan wellicht een codec kan liggen, maar andere players haperen ook. Hoop niet dat het hardware gerelateerd is.
Dus moet ik m'n s7 resetten en alles opnieuw downloaden/instellen? Is me bij eerdere updates nooit overkomen.
Iemand soms last van een laggende Edge? Dan vooral Spotify (stotterende muziek), foto's (duurt enorm lang om foto's te laden of om foto's/video's te nemen, facebook... in combinatie met een SD kaartje. Ik vermoed dat het aan het SD kaartje ligt maar kan niet meteen iets vinden op het internet.
Ik bezit een pricewatch: Sandisk Ultra microSDXC 64GB
PSN: extreme8eight
Nope. Nergens last van. Hier loopt alles echt soepel op de laatste Beta. Ik gebruik een 128gb sd kaartje van Samsung. Een Evo+pro.extreme8eight schreef op maandag 12 december 2016 @ 20:35:
Iemand soms last van een laggende Edge? Dan vooral Spotify (stotterende muziek), foto's (duurt enorm lang om foto's te laden of om foto's/video's te nemen, facebook... in combinatie met een SD kaartje. Ik vermoed dat het aan het SD kaartje ligt maar kan niet meteen iets vinden op het internet.
Als he zeker weet dat je de optie uitgeschakeld hebt (staat automatisch aan) dan is het vreemd. Kennelijk is van je gallerij ook een backup gemaakt.BigF25 schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:25:
Voor de rest werkt het goed bij mij. Heb het al meerdere keren gebruikt omdat ik wel eens van firmware wissel.
Gaat vaak goed maar helaas niet altijd. Kan gebeuren.sennalonso1981 schreef op maandag 12 december 2016 @ 17:33:
Dus moet ik m'n s7 resetten en alles opnieuw downloaden/instellen? Is me bij eerdere updates nooit overkomen.
Even backup maken via smart switch (PC), Whatsapp als je dat gebruikt en eventueel zorgen dat je je wachtwoorden bij de hand hebt.
Als je een SD kaart gebruikt dan kun je daar ook nog bestanden opzetten die je bijvoorbeeld gedownload hebt.
Qua resolutie heb je gelijk en is met name belangrijk als je inzoomt maar het voordeel van 12mp zijn de grotere pixels, wat meer licht opvangt voor betere foto's bij weinig licht.rohit schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:16:
[...]
Zou je een 16mp sensor willen met dezelfde grote pixels dan wordt de sensor groter en dat is weer duurder en neemt meer ruimte in.
Kennelijk is men van mening dat 'low light' belangrijker is dan resolutie.
Of het aan SD kaart ligt durf ik niet te zeggen maar ik heb een Samsung EVO Plus en heb nergens last van.extreme8eight schreef op maandag 12 december 2016 @ 20:35:
Om te testen kun je de SD kaart eruit halen. Als dan de lag weg is weet je het meteen
[ Voor 15% gewijzigd door Garret1410 op 12-12-2016 21:38 ]
[quote]Garret1410 schreef op maandag 12 december 2016 @ 21:36:
[...]
Als he zeker weet dat je de optie uitgeschakeld hebt (staat automatisch aan) dan is het vreemd. Kennelijk is van je gallerij ook een backup gemaakt.
Voor de rest werkt het goed bij mij. Heb het al meerdere keren gebruikt omdat ik wel eens van firmware wissel.
Enig idee hoe ik het weer uitzet? Backup van mn gallerij doe ik handmatig
[...]
Als he zeker weet dat je de optie uitgeschakeld hebt (staat automatisch aan) dan is het vreemd. Kennelijk is van je gallerij ook een backup gemaakt.
Wat is dat nu weer? Normaal, als ik word gebeld dan krijg ik een scherm met een groene knop (links) en een rode (rechts). Ik druk dan op de groene om het gesprek op te nemen. Gisteren verscheen dat scherm ook maar kon ik drukken wat ik wilde (op groen of rood) maar het spul stond helemaal vast. Geen reactie, en het apparaat maar overgaan. Bij instellingen gezocht en nu ingesteld dat ik bij zo'n situatie op de startknop moet drukken. Werkt gelukkig wel maar dat is toch niet normaal (zou Bennie Jolink zeggen)?
Bij Samsung cloud kun je kiezen waar je wel of niet een backup van wilt. Dus ik zou Gallerij uitzetten.BigF25 schreef op maandag 12 december 2016 @ 23:24:
[quote]Garret1410 schreef op maandag 12 december 2016 @ 21:36:
[...]
Druk je op backup instellingen dan kun je automatisch backup uitschakelen.
(ik draai Nougat dus weet niet 100% zeker of het op Marshmallow hetzelfde is)
Normaal moet je swipen tenzij je onder de toegankelijkheid, één keer tippen hebt geselecteerd.tweakers2013 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:33:
Wat is dat nu weer? Normaal, als ik word gebeld dan krijg ik een scherm met een groene knop (links) en een rode (rechts). Ik druk dan op de groene om het gesprek op te nemen. Gisteren verscheen dat scherm ook maar kon ik drukken wat ik wilde (op groen of rood) maar het spul stond helemaal vast. Geen reactie, en het apparaat maar overgaan. Bij instellingen gezocht en nu ingesteld dat ik bij zo'n situatie op de startknop moet drukken. Werkt gelukkig wel maar dat is toch niet normaal (zou Bennie Jolink zeggen)?
*knip*. Voegt niks toe.
Verder zegt het aantal MP's helemaal niets, kwaliteit van het lensje en sensorgrootte zijn veel en veel belangrijker. Ik weet vrij zeker dat mijn 10MP DSLR betere foto's maakt dan mijn 12MB Galaxy S7.
[ Voor 102% gewijzigd door rens-br op 14-12-2016 10:30 ]
Bedankt, dat swipen zie ik bij mij zo gauw ook niet gebeuren maar heb hem nu op één keer tippen gezet.Normaal moet je swipen tenzij je onder de toegankelijkheid, één keer tippen hebt geselecteerd.
Telefoon werkt nu in ieder geval weer "normaal" (één keer de groene knop indrukken om telefoon te beantwoorden).
Ik heb ooit met de S3 een kaartje gekocht van Sandisk. Niks anders dan problemen gehad, corrupt en enorm traag. Heb toen een Samsung kaart gekocht en die heeft inmiddels ook de S5 en tot nu de S7 edge overleeft.extreme8eight schreef op maandag 12 december 2016 @ 20:35:
Op het internet zijn er allerlei scratch testen te vinden voor de edge, waarbij ze met messen erop snijden en er daarna niks van te zien is. Nou had ik per ongeluk mijn sleutels + telefoon in een tas gedaan en gaan hardlopen, zit onder de krassen nu helaas... Valt me toch tegen, zeker na die filmpjes.
Iemand nog tips om het wat smoother te krijgen? Het is niet storend in gebruik, maar wel lelijk.
Iemand nog tips om het wat smoother te krijgen? Het is niet storend in gebruik, maar wel lelijk.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
*knip*.Arfman schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:55:
[...]
*knip*.
Verder zegt het aantal MP's helemaal niets, kwaliteit van het lensje en sensorgrootte zijn veel en veel belangrijker. Ik weet vrij zeker dat mijn 10MP DSLR betere foto's maakt dan mijn 12MB Galaxy S7.
Denk dat iedereen hier wel weet dat een DSLR beter is dan alle smartphone camera's....*knip*.
Ik zeg gewoon dat ik het nutteloos vind dat ze naar 12mp zijn gegaan, want ook avonds maakte mijn note edge 16mp goede foto's...
[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 14-12-2016 10:31 ]
*knip*.rohit schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 19:31:
[...]
*knip*.Denk dat iedereen hier wel weet dat een DSLR beter is dan alle smartphone camera's.... *knip*.
Ik zeg gewoon dat ik het nutteloos vind dat ze naar 12mp zijn gegaan, want ook avonds maakte mijn note edge 16mp goede foto's...
[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 14-12-2016 10:31 ]

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Verenigd Koninkrijk (BTU), gereleased 14 dec 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.
What's new:
* Stability Improvements
Model SM-G935F
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9689434
Build date Wed, 30 Nov 2016 23:48:14 +0000
Product code PHN
PDA G935FXXU1BPL2
CSC G935FPHN1BPK1
HOME_CSC_LUX
What's new:
* Stability Improvements
Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9689434
Build date Wed, 30 Nov 2016 23:47:11 +0000
Product code PHN
PDA G930FXXU1BPL2
CSC G930FPHN1BPK1

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Verenigd Koninkrijk (BTU), gereleased 14 dec 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.
What's new:
* Stability Improvements
Model SM-G935F
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9689434
Build date Wed, 30 Nov 2016 23:48:14 +0000
Product code PHN
PDA G935FXXU1BPL2
CSC G935FPHN1BPK1
HOME_CSC_LUX
What's new:
* Stability Improvements
Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9689434
Build date Wed, 30 Nov 2016 23:47:11 +0000
Product code PHN
PDA G930FXXU1BPL2
CSC G930FPHN1BPK1
Krijg nog steeds server fout bij het trachten te maken van een backup naar samsung account.
Nog zulke klachten en waar kunnen we terecht hiervoor?
Samsung Galaxy 10 Plus
Volgens mij heeft dat te maken omdat je waarschijnlijk ook Google back-up aan hebt staan. Ik had destijds hetzelfde probleem en kwam in mijn zoektocht ergens tegen dat het gebruik van Google back-up de oorzaak was. Ik heb dat getest en mijn Google back-up uitgeschakeld. Vervolgens Samsung back-up ingesteld en dat werkte inderdaad. Maar uiteindelijk vond ik de Google back-up fijner omdat daar ook Apps instellingen mee worden genomen. Dat gebeurt niet in de Samsung back-up.dns_vbl schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:35:
Krijg nog steeds server fout bij het trachten te maken van een backup naar samsung account.
Maar via de google backup krijg toch niet "alles" ge-backupped of wel?jabberwock schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:47:
[...]
Volgens mij heeft dat te maken omdat je waarschijnlijk ook Google back-up aan hebt staan. Ik had destijds hetzelfde probleem en kwam in mijn zoektocht ergens tegen dat het gebruik van Google back-up de oorzaak was. Ik heb dat getest en mijn Google back-up uitgeschakeld. Vervolgens Samsung back-up ingesteld en dat werkte inderdaad. Maar uiteindelijk vond ik de Google back-up fijner omdat daar ook Apps instellingen mee worden genomen. Dat gebeurt niet in de Samsung back-up.
Samsung Galaxy 10 Plus
Wat is "alles"?dns_vbl schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:48:
[...]
Maar via de google backup krijg toch niet "alles" ge-backupped of wel?
Photos&Video's worden bij mij al naar Google gestuurd (en naar Onedrive), mail staat in Gmail, Hangouts staat bij Google, Whatsapp stuurt zijn nachtelijke back-up naar Google Drive. Enige wat dan overblijft is mijn achtergrondje, Call logs en SMS. Die vind ik niet belangrijk genoeg om te bewaren en dus ook niet om nog tijd in de Samsung Back-up te steken.
De losse sync opties onder mijn Samsung-account staan overigens los van de Samsung Back-up. Dus S-memo notities e.d. worden wel gewoon gesynchroniseerd naar Samsung.
denk dak nog veel moet bekijken, instellen en leren...(en ik maar denken dak ne "smart"phone heb)jabberwock schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:01:
[...]
Wat is "alles"?
Photos&Video's worden bij mij al naar Google gestuurd (en naar Onedrive), mail staat in Gmail, Hangouts staat bij Google, Whatsapp stuurt zijn nachtelijke back-up naar Google Drive. Enige wat dan overblijft is mijn achtergrondje, Call logs en SMS. Die vind ik niet belangrijk genoeg om te bewaren en dus ook niet om nog tijd in de Samsung Back-up te steken.
De losse sync opties onder mijn Samsung-account staan overigens los van de Samsung Back-up. Dus S-memo notities e.d. worden wel gewoon gesynchroniseerd naar Samsung.
Samsung Galaxy 10 Plus
Ik hoor het vaker maar ik heb geen klachten. Ik ga ervan uit dat je wel ingelogd bent met je Samsung account.dns_vbl schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:35:
Ik gebruik beide en vind Samsung ook wel fijn omdat die net wat meer gegevens opslaat en hersteld zoals je homescreen, indeling, notities, alarmen enz..jabberwock schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:47:
[...]
Volgens mij heeft dat te maken omdat je waarschijnlijk ook Google back-up aan hebt staan. Ik had destijds hetzelfde probleem en kwam in mijn zoektocht ergens tegen dat het gebruik van Google back-up de oorzaak was. Ik heb dat getest en mijn Google back-up uitgeschakeld. Vervolgens Samsung back-up ingesteld en dat werkte inderdaad. Maar uiteindelijk vond ik de Google back-up fijner omdat daar ook Apps instellingen mee worden genomen. Dat gebeurt niet in de Samsung back-up.
Het is mij niet bekend dat Google ook app data backupped. Dit is juist het grote minpunt van Android waarbij je moet rooten en titanium backup moet gebruiken.
Misschien is het iets nieuws?
Hier een link naar verschil Samsung en Google backup.
https://www.google.nl/amp...client=ms-android-samsung
[ Voor 5% gewijzigd door Garret1410 op 14-12-2016 18:59 ]
Ik was vroeger ook een verstokte titanium gebruiker. Maar sinds een jaar of 2 geloof ik gebruik ik dat niet meer omdat Google dat dus al doet.
Ik vind dat ook altijd mooi, al die filmpjes waarbij er geen kras te zien is, en ik heb het ding gewoon in een broekzak (en nee, skinny zooi doe ik niet aan) en binnen een week allerlei krassen. VerschrikkelijkSnippertje schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:04:
Op het internet zijn er allerlei scratch testen te vinden voor de edge, waarbij ze met messen erop snijden en er daarna niks van te zien is. Nou had ik per ongeluk mijn sleutels + telefoon in een tas gedaan en gaan hardlopen, zit onder de krassen nu helaas... Valt me toch tegen, zeker na die filmpjes.
Ik denk dat je met 2000 of meer grit schuurpapier misschien wel wat kan uithalen (nat schuren en daarna polijsten) maar er zitten coatings op die panelen en ik weet niet in hoeverre je die daarmee naar de haaien helpt.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Met sleutels erbij of zo? Ik heb wel van die skinny zooi maar heb na twee weken nog geen enkel krasje kunnen bespeuren. Zelfde met mijn Lumia 930 een jaar lang; zip zero nada.kuusj98 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 20:06:
[...]
Ik vind dat ook altijd mooi, al die filmpjes waarbij er geen kras te zien is, en ik heb het ding gewoon in een broekzak (en nee, skinny zooi doe ik niet aan) en binnen een week allerlei krassen. Verschrikkelijk
Neen, helemaal niks. Ik begrijp ook echt niet hoe dat kan... Is ook niet dat mijn broeken niet gewassen worden of zoiets, en ik ben ook ver weg van alles wat met zand te maken heeft.Michielgb schreef op woensdag 14 december 2016 @ 22:35:
[...]
Met sleutels erbij of zo? Ik heb wel van die skinny zooi maar heb na twee weken nog geen enkel krasje kunnen bespeuren. Zelfde met mijn Lumia 930 een jaar lang; zip zero nada.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Ik heb nu ook niks op mijn Edge qua protector. Wel een mooie dunne case voor de achterkant en camera. Ik vond de ultimate shield tegenvallen! Stroef en op de hoeken iedere keer moeten aandrukken!
Het glas moet toch ergens tegen kunnen hoop ik? Bij normaal en voorzichtig gebruik?
Het glas moet toch ergens tegen kunnen hoop ik? Bij normaal en voorzichtig gebruik?
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Hij is bij mij al een keer van 1,5 meter hoogte met forse snelheid (iemand sloeg m per ongeluk uit mn handen) op harde tegels terecht gekomen. Meerdere keren gestuiterd (te zien aan de zijkant waar ie wat butsen heeft), maar verder niks aan de hand met het glaspdavie2311 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 06:43:
Ik heb nu ook niks op mijn Edge qua protector. Wel een mooie dunne case voor de achterkant en camera. Ik vond de ultimate shield tegenvallen! Stroef en op de hoeken iedere keer moeten aandrukken!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ok! Ik doe hem al vaak in de binnenzak van mijn jaszak en alleen in mijn broekzak als ik ergens ben wanneer ik mijn jas uit doe. Uiteraard nooit met sleutels e.d. Inderdaad vuil/zand in de zakken zorgt voor die irritante minikrasjes in bepaald licht. Wellicht op te lossen door dan later een protector te gebruiken om dit weer te verhelpen/verdoezelen.DennusB schreef op donderdag 15 december 2016 @ 07:00:
[...]
Hij is bij mij al een keer van 1,5 meter hoogte met forse snelheid (iemand sloeg m per ongeluk uit mn handen) op harde tegels terecht gekomen. Meerdere keren gestuiterd (te zien aan de zijkant waar ie wat butsen heeft), maar verder niks aan de hand met het glas
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Nu backupped Samsung Cloud wel alle Apps + settings.jabberwock schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:47:
[...]
Alleen bij mij doet hij het ook niet meer!
[ Voor 3% gewijzigd door Rohit op 15-12-2016 09:22 ]
Hoevaak herstarten jullie je telefoon? Ik doe het eigenlijk nooit, maar vraag me af of het nog voordelen heeft qua snelheid.
Aanvullend... clearen jullie wel eens je RAM? Volgens mij staat de S7 er wel om bekend dat het goede RAM management heeft. Sterker nog, het zou alleen maar meer vertraging geven en meer batterijduur kosten als je het regelmatig leegt. Klopt dat?
Aanvullend... clearen jullie wel eens je RAM? Volgens mij staat de S7 er wel om bekend dat het goede RAM management heeft. Sterker nog, het zou alleen maar meer vertraging geven en meer batterijduur kosten als je het regelmatig leegt. Klopt dat?
Ik reboot alleen bij problemen of bij per ongeluk de accu leeg
(eens in de x maand ongeveer).
RAM management is een functie in Android, niet s7 specifiek, maar het is idd niet nodig apps handmatig af te sluiten, dit kan Android heel goed zelf
RAM management is een functie in Android, niet s7 specifiek, maar het is idd niet nodig apps handmatig af te sluiten, dit kan Android heel goed zelf
Mijn S7 krijgt alleen een herstart wanneer hier weer een nieuwe update gepost wordt.yinx84 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:39:
Hoevaak herstarten jullie je telefoon? Ik doe het eigenlijk nooit, maar vraag me af of het nog voordelen heeft qua snelheid.
Verder clear ik geen ram, hoogstens sluit ik een keer alle apps wanneer een spelletje is vast gelopen wat zelden gebeurd.
Dacht gelezen te hebben dat wanneer je die leegt dat een applicatie volledig moet starten en alles inladen wat dus een fractie meer kost.
Tenzij je batterij echt super snel leeg raakt zou ik er verder geen aandacht besteden en lekker blijven gebruiken zoals je nu al doet.
Verwijderd
Ik heb er een gewoonte van gemaakt om mijn foon's en nu de S6 na iedere 100% laadbeurt te herstarten wat ik dan iedere 2 á 3 dagen doe. Het duurt een half minuutje en heb daar nog nooit 1 probleem door/mee gehad.yinx84 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:39:
Sowieso nog een keer na een update van de firmware. Omdat alle apps daarna geüpdatet worden herstart ik de S7e nog een keer. Verder alleen als er iets raars gebeurt. Van de week deed mijn 4G het niet. Even herstarten en het werkte weer.yinx84 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:39:
Clearen van de RAM gaat meestal per ongeluk..... als ik de telefoon onhandig oppak of onnozel met mijn vingers over het scherm ga en dan 'Alles sluiten' aantik.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Dat stroeve gaat in korte tijd weg. Ik heb zelf geen edge dus kan het voor die niet beoordelen. Bij mijn S7 blijft ie mooi in de hoekjes met case.pdavie2311 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 06:43:
Ik ben hier misschien beetje overdreven inyinx84 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:39:
Vlak na opstaan, vlak voor slapen en vaak 1x of 2x tussendoor op de dag.
Is eigenlijk overdreven, maar de gedachten dat het weer 'vers' is vind ik fijn.
Blijft toch een computer waar op de achtergrond dingen kunnen blijven hangen of niet verversen.
Vaak naar herstart komen ook ineens app-updates naar voren bijvoorbeeld, maar ik geef toe dat het beetje overdreven van mij is.
Ik herstart de S7e nooit, alleen als het nodig moet zijn.
Idd dat stroeve heb ik ook helemaal niet!Mau_Maus schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:12:
[...]
Dat stroeve gaat in korte tijd weg. Ik heb zelf geen edge dus kan het voor die niet beoordelen. Bij mijn S7 blijft ie mooi in de hoekjes met case.
[...]
Ik ben hier misschien beetje overdreven inMaar ik herstart (preventief) zeker 3 keer per dag.
Vlak na opstaan, vlak voor slapen en vaak 1x of 2x tussendoor op de dag.
Is eigenlijk overdreven, maar de gedachten dat het weer 'vers' is vind ik fijn.
Blijft toch een computer waar op de achtergrond dingen kunnen blijven hangen of niet verversen.
Vaak naar herstart komen ook ineens app-updates naar voren bijvoorbeeld, maar ik geef toe dat het beetje overdreven van mij is.
3x hahaha dat is echt overdreven
Ik heb een praktische vraag mbt de standaard email app op de S7. Ik heb mijn mailaccount als pop3 toegevoegd en krijg alleen maar de optie om te kiezen voor een xx aantal laatste mails die hij moet inladen. (dus als ik een aantal nieuwe mails weggooi...telt het systeem weer terug en worden oude mails weer als nieuw bestempeld...hoogst irritant) Ik zou net zoals op mijn oude HTC graag willen kiezen om bijv. emails van de laatste 30 dagen te kunnen laten laden. Wie weet raad hoe dit voor elkaar te krijgen?
Daarnaast ben ik niet tevreden over het standaard keyboard van de S7. Toetsen zijn te klein voor mijn vingers en de spellingscorrectie doet niet vaak wat ik wil. Wie weet een goed alternatief voor het Keyboard. Ik kom van een htc met sense af.
Daarnaast ben ik niet tevreden over het standaard keyboard van de S7. Toetsen zijn te klein voor mijn vingers en de spellingscorrectie doet niet vaak wat ik wil. Wie weet een goed alternatief voor het Keyboard. Ik kom van een htc met sense af.
Eerste weet ik helaas niet voor je. Voor de 2de kun je de onderstaande gebruiken. Is net uit en je kan de grote van het toetsenbord aanpassen. spelling is ook goedpassie2010 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:03:
Ik heb een praktische vraag mbt de standaard email app op de S7. Ik heb mijn mailaccount als pop3 toegevoegd en krijg alleen maar de optie om te kiezen voor een xx aantal laatste mails die hij moet inladen. (dus als ik een aantal nieuwe mails weggooi...telt het systeem weer terug en worden oude mails weer als nieuw bestempeld...hoogst irritant) Ik zou net zoals op mijn oude HTC graag willen kiezen om bijv. emails van de laatste 30 dagen te kunnen laten laden. Wie weet raad hoe dit voor elkaar te krijgen?
https://androidworld.nl/apps/download-gboard-android/
top heb hem meteen geïnstalleerdErik1805 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:28:
[...]
Eerste weet ik helaas niet voor je. Voor de 2de kun je de onderstaande gebruiken. Is net uit en je kan de grote van het toetsenbord aanpassen. spelling is ook goed
https://androidworld.nl/apps/download-gboard-android/
Dit topic is gesloten.
Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support