partyondude schreef op maandag 5 december 2016 @ 17:40:
[...]
Ik heb de toestellen niet laten vallen, dat gebeurde twee keer door een ander.
Maar dat doet er niet eens toe. Ik mag gewoon van Samsung gewoon verlangen dat ze reserve materialen binnen redelijke termijn op voorraad hebben van hun paradepaardje. Als de telefoon nou 6 jaar oud en uit productie was is het een ander verhaal.
En als dat om wat voor reden dan ook niet kan, moet je de rekening (de meerkosten voor een nieuw toestel) in ieder geval niet bij de klant neerleggen. Lekker makkelijk is dat zeg.
En als laatste, wees er gewoon duidelijk en eerlijk over als fabrikant, want dat is tot zover dus niet het geval. Met deze opstelling en geboden oplossing jaag je klanten tegen je in het harnas.
Het is wel lekker kort door de bocht. Dit probleem speelt zich
voornamelijk in Nederland af overal af, dat komt door een failliete
leverancier vervoerder (Google blijkt je beste vriend maar weer

). Het probleem is niet Samsung, maar de failliete vervoerder. Als de lokale BMW dealers een bepaald onderdeel niet kunnen
aanschaffen verkrijgen voor mijn wagen, kan ik niet in Beieren aanbellen om te klagen lijkt mij. Met je vinger naar Samsung wijzen is altijd leuk, is een soort hobby voor meesten, maar zijn ze verplicht reserveonderdelen in voorraad te houden? Ik vind van niet, want val-schade valt niet onder de garantie. Zij kunnen dan ook gewoon een toestel vervangen als deze wel onder de garantie valt, i.p.v. te repareren.
Wees voortaan voorzichtig met je €600+ speeltje. Laat 'een ander' weten dat je telefoon veel waard is, en dat 'ie voorzichtig moet zijn. De "iedereen is schuldig, behalve ik"-gedrag, wat zijn we daar toch goed in
Ja, ja, reparatie en communicatie is leuk voor het imago. Ze verkopen jou een smartphone, geen garantie voor reparatie.
Gras is helaas niet groener aan de overkant, aangezien de mensen aan de overkant €300+ moet betalen om een design-fout te repareren
Edit: dat er niet gecommuniceerd wordt met de klant over dat tekort is meer een Dynafix-praktijk.
[
Voor 3% gewijzigd door
Xerxes op 05-12-2016 22:00
]