Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:03
kuusj98 schreef op zondag 27 november 2016 @ 11:59:
Thanks allemaal, ik zal de software ook een eerlijke kans geven. Als het dan niet bevalt kan er altijd nog wat anders op :)
Ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje als jij. Mijn simonly jaar abonnement loopt komende maand af en ik heb dus ook gebruik gemaakt van de geweldige T-mobile actie. Maar ik twijfel nog heel erg of ik de Samsung S7 Edge daadwerkelijk ga proberen of in de verpakking laat en verkoop. De HTC 10 en de One Plus 3t (die morgen uit komt) spreken mij net iets meer aan. Juist vanwege de software/interface. Ik kom zelf van een Moto X (2014) en daarvoor had ik de Moto X 2013. Altijd zeer tevreden geweest met de bijna stock Android ervaring van Motorola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:35

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

outlandos schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:41:
[...]

Ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje als jij. Mijn simonly jaar abonnement loopt komende maand af en ik heb dus ook gebruik gemaakt van de geweldige T-mobile actie. Maar ik twijfel nog heel erg of ik de Samsung S7 Edge daadwerkelijk ga proberen of in de verpakking laat en verkoop. De HTC 10 en de One Plus 3t (die morgen uit komt) spreken mij net iets meer aan. Juist vanwege de software/interface. Ik kom zelf van een Moto X (2014) en daarvoor had ik de Moto X 2013. Altijd zeer tevreden geweest met de bijna stock Android ervaring van Motorola.
Ik denk wel dat ik hem even een week of 2-3 ga testen. Dan zal ik wel een redelijk oordeel hebben lijkt me.
Je kunt blijkbaar al heel veel bereiken door een stock Android thema te kiezen en daarbovenop de Google Now launcher te installeren. Daarnaast kun je zoals Maukoo aangeeft een app genaamd Package Disabler installeren waarmee je de Samsung Apps kunt "weggooien".

Het enige wat me dan denk ik niet aanstaat is dat het logo zo prominent op de voorkant staat, maar goed, dat is niet echt een wereldramp. Als ik merk dat ik binnen 2-3 weken niet overweg kan met die edge gimmick dan gaat hij sowieso de verkoop in. Als dan al niet iedereen zijn S7 Edge voor 300 euro op V&A heeft gepleurd houd ik er nog wat van over ook.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 15:09
maukoo schreef op zondag 27 november 2016 @ 11:24:
[...]

Als je package disabler koopt uit de play store kan je alles uitschakelen wat je maar wil. Maar kijk uit dat je niet te veel uit zet want anders krijg je last van foutmeldingen of battery drain. Maar alle samsung apps zou je gewoon uit kunnen zetten.
Interessant, wist nog niet dat je door apps uit te schakelen een battery drain probleem kan krijgen. Ik zou eerder verwachten dat de batterij langer meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kuusj98 schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:51:
[...]

Ik denk wel dat ik hem even een week of 2-3 ga testen. Dan zal ik wel een redelijk oordeel hebben lijkt me.
Je kunt blijkbaar al heel veel bereiken door een stock Android thema te kiezen en daarbovenop de Google Now launcher te installeren. Daarnaast kun je zoals Maukoo aangeeft een app genaamd Package Disabler installeren waarmee je de Samsung Apps kunt "weggooien".

Het enige wat me dan denk ik niet aanstaat is dat het logo zo prominent op de voorkant staat, maar goed, dat is niet echt een wereldramp. Als ik merk dat ik binnen 2-3 weken niet overweg kan met die edge gimmick dan gaat hij sowieso de verkoop in. Als dan al niet iedereen zijn S7 Edge voor 300 euro op V&A heeft gepleurd houd ik er nog wat van over ook.
Gewoon even tijd geven en alles naar wens instellen.

Ieder zn ding natuurlijk maar andersom kan het ook. Ik zou niet snel aan stock Android kunnen wennen vanwege de mindere features/instellingen. Android 7 komt in de buurt gelukkig.
Grootste voordeel van stock Android is de soepelheid maar dat is een iPhone ook.
Ben misschien een beetje een fanboy die van features houdt. :)
Android Nougat vind ik geweldig en hoop voor iedereen dat die snel final wordt.
buffy1966 schreef op zondag 27 november 2016 @ 15:28:
[...]

Interessant, wist nog niet dat je door apps uit te schakelen een battery drain probleem kan krijgen. Ik zou eerder verwachten dat de batterij langer meegaat.
Een package disabler schakelt ook services uit. Voor apps heb je geen package disabler nodig want dat kan zo ook wel.
Schakel je de verkeerde services uit dan kunben er conflicten ontstaan waardoor er gekke dingen gebeuren. Ik ben er vanaf gestapt en merk nul komma nul verschil in prestaties.

[ Voor 18% gewijzigd door Garret1410 op 27-11-2016 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maukoo schreef op zondag 27 november 2016 @ 11:24:
[...]

Als je package disabler koopt uit de play store kan je alles uitschakelen wat je maar wil. Maar kijk uit dat je niet te veel uit zet want anders krijg je last van foutmeldingen of battery drain. Maar alle samsung apps zou je gewoon uit kunnen zetten.
Of even naar het root topic en alle rommel verwijderen is ook een optie. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:09
pappaleone schreef op zondag 27 november 2016 @ 17:08:
[...]

Of even naar het root topic en alle rommel verwijderen is ook een optie. :)
Dat is nog beter idd. Echter wilt niet iedereen rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Laatst online: 05-09 15:09
Garret1410 schreef op zondag 27 november 2016 @ 15:30:
Een package disabler schakelt ook services uit. Voor apps heb je geen package disabler nodig want dat kan zo ook wel.
Schakel je de verkeerde services uit dan kunben er conflicten ontstaan waardoor er gekke dingen gebeuren. Ik ben er vanaf gestapt en merk nul komma nul verschil in prestaties.
Dus als ik je goed begrijp heeft package disabler geen nut als de prestaties (snelheid, batterijduur) toch hetzelfde blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
buffy1966 schreef op zondag 27 november 2016 @ 17:32:
[...]
Dus als ik je goed begrijp heeft package disabler geen nut als de prestaties (snelheid, batterijduur) toch hetzelfde blijven?
Ik persoonlijk merk er niets van. Misschien dat anderen een andere ervaring hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WARNING -> Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5UcYJLyvKyE9lEFZbBkOhgFR/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5SJNfL1EsrDw2T6YEmWVP4Bs/thumb.png

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Spanje (AMO), gereleased 28 nov 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Flashen is op eigen risico!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.phone has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.

What's new:
* November security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements

Model SM-G935F
Model name Galaxy S7 edge
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9519568
Build date Thu, 10 Nov 2016 11:35:06 +0000
Security Patch Level 2016-11-01
Product code PHN
PDA G935FXXU1BPKA
CSC G935FPHN1BPK1
Download for install with Odin 3.12.3: MegaNZ

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3

Voor België/Luxemburg Un-branded LUX, vervang HOME_CSC met:
HOME_CSC_LUX

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:11
Arfman schreef op zondag 27 november 2016 @ 12:21:
Als stock Android fetisjist kan ik melden dat de software tegenwoordig goed te pruimen is. Ik draai nu de Nougat beta en die is weer een stukje dichter bij stock. Hopelijk wordt die snel final.
Heb je de resolutie al op 1920*1080 gezet en verschillen gezien? Specifieker in batterylife? O+

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Reaper.JA2 schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:17:
[...]

Heb je de resolutie al op 1920*1080 gezet en verschillen gezien? Specifieker in batterylife? O+
Ja, de resolutie staat op FullHD en ik zie geen verschil. Gisteren zat ik op een gegeven moment op 52% accu, 16 uur van de lader af en 4 uur SoT. Erg netjes.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Arfman schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:29:
[...]

Ja, de resolutie staat op FullHD en ik zie geen verschil. Gisteren zat ik op een gegeven moment op 52% accu, 16 uur van de lader af en 4 uur SoT. Erg netjes.
Sjees, dat haal ik bij lange na niet (meer). Tijd voor een factory reset en alles weer even schoonmaken :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Garret1410 schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:36:
[...]

Ik persoonlijk merk er niets van. Misschien dat anderen een andere ervaring hebben.
In snelheid merk ik er in principe ook niks van. Het is natuurlijk wel zo dat op de achtergrond het uitschakelen van niet gebruikte services RAM oplevert dat vervolgens voor andere dingen kan worden gebruikt. En een uitgezette service verbruikt per definitie geen batterij (al kan het voorkomen dat andere processen afhaneklijk waren van het uitgezette proces en daarom gekke dingen gaan doen).

Ik draai nu ook zonder, maar als ik weer eens zat ben van m'n appdrawer met allerlei apps die ik niet gebruik vind ik Package Disabler wel een fijne tool om al die apps in één keer uit te schakelen.

[ Voor 8% gewijzigd door rodie83 op 28-11-2016 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

kuusj98 schreef op zondag 27 november 2016 @ 02:30:
[...]

Buiten dat mag iedereen helemaal zelf bepalen wat hij/zij met een telefoon doet. Ik ben iemand die van een neutrale, snelle ervaring houdt en dat is iets wat alleen de stock Google Launcher en apps mij kunnen bieden. Dus om nu meteen te zeggen moeite besparen en bij de 6P blijven vind ik ook weer zo ongenuanceerd. Ja, het is een andere ervaring, en sta ik daar open voor? Ja, anders had ik de telefoon niet aangeschaft. Het toestel moet mij overtuigen, ik hoef mezelf niet te overtuigen. De Nexus 6P kostte 650 euro, deze 799 euro at launch. En hij is nieuwer, dus verwacht ik er simpelweg meer van ;)
Ik heb MS arrow en ik merk eerlijk gezegd weinig van de apps van samsung, ik gebruik samsung fit apps wel voor de rest heb ik geen idee wat er voor extra sammy apps opstaan (na even zoeken vond ik de splanner en svoice). Qua snelheid merk je weinig van de bloat het is ook minimaal tegenwoordig. Samsung heeft ze eigen gallary app deze is gewoon handiger dan de google tegenhanger (ik heb het liefst geen shit in the cloud en ik hoef geen maandelijkse slide show :+ ) Afgezien van updates heb ik mijn toestel nog geen enkele keer hoeven te refreshen/hardresetten de snelheid blijft prima. Moet wel toegeven dat ik niet 100 apps per dag installeer, laatst geïnstalleerde app was een paar weken geleden (waterpas) omdat ik te lui was om naar de auto te lopen. Ik heb zelf ook de moto x 2014 gehad met lederen achterkant :'( wat een mooi toestel, totdat me broer hem liet stuiteren. ik zelf was ook bang voor samsung bloat aangezien ik al bekend was met de s2 en de tab S, maar nog steeds blij met me s7 edge.

Mijn vriendin heeft de 5x (zelfde module als de 6p) en die camera is niet beter/slechter dan die van de s7 edge. Ik gebruik nog altijd me eigen telefoon voor de mooie foto's (waarschijnlijk gewenning) en de 5x/6p heeft standaard geen handmatige controls. Ik heb trouwens op haar 5x ook MS arrow gezet wij vinden dat mooier ogen en het werkt gewoon erg goed in android en gebruikt weinig juice.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Praten over Accessoires is hier offtopic en hoort thuis in: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic. Alle berichten met betrekking tot Screenprotector zijn daarheen verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij of is de vingerprint scanner van de s7 erg langzaam tegenover die van andere merken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:24
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:51:
Ligt het aan mij of is de vingerprint scanner van de s7 erg langzaam tegenover die van andere merken?
iets langzamer als de IPhone 6s + van mijn vriendin...

Maar ligt het aan mij of is alles slecht voor jou? Want ERG langzaam is het dus niet... het scheelt misschien 0.2 ms

Hier is die zelfs Sneller!
Dus hou op met zeiken breng dat ding terug en neem een IPhone 7
YouTube: Galaxy S7 vs iPhone 6s - Fingerprint Scanner Speed Test

[ Voor 21% gewijzigd door Rohit op 28-11-2016 11:57 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb je ALLE telefoons met "vingerprint-scanner" getest dan?

Bij mij werkt hij perfect & snel!

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Werkt perfect! Je moet alleen even wennen hóe je de vinger op de scanner legt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIG charlie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-03-2022
Bij mij werkt deze ook zeer snel en accuraat.
Bij wijze van spreken ontgrendelt hij al voor ik hem aanraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind niet alles slecht! Maar hij is net zo langzaam maar minder accuraat als mijn oude one plus 2, de 3 die ik heb gehad was snel.

Wat betreft iPhone 6s die was naar mijn gevoel veel sneller en de 7 al helemaal!

Mijn vriendin zeurt er trouwens ook over dat hij traag is en vaak vinger niet pakt. Ze heeft hem zelfs uitgezet omdat ze hem nutteloos vind

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2016 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:07:
Ik vind niet alles slecht! Maar hij is net zo langzaam maar minder accuraat als mijn oude one plus 2, de 3 die ik heb gehad was snel.

Wat betreft iPhone 6s die was naar mijn gevoel veel sneller en de 7 al helemaal!

Mijn vriendin zeurt er trouwens ook over dat hij traag is en vaak vinger niet pakt. Ze heeft hem zelfs uitgezet omdat ze hem nutteloos vind
Registreer je vingers opnieuw..

filmpje gezien??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ligt 100% aan jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Langzaam vind ik de scanner niet. Wel vond ik de ronde knop/scanner van een iPhone SE fijner (wel langzamer), aangezien je daar redelijk foolproof je vinger op kunt leggen. Bij de S7 moet ik m'n vinger nog wel eens verplaatsen. Wellicht dat dat op te lossen valt met het opnieuw scannen van mijn vingers... Maar de irritatie weegt nog niet op tegen mijn luiheid, dus nog niet geprobeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rohit schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:10:
[...]

Registreer je vingers opnieuw..

filmpje gezien??
Edit: Zojuist opnieuw geregistreerd :) zal eens testen

Moet soms 3a4x mijn vinger er op houden als ik in lockscreen ben voor hij werkt

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2016 12:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:52
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:38:
[...]

Geen idee hoe je het probeert dan...

99 vd 100 keer unlockt ie hier direct. Soms (vochtige vingers na handen wassen ofzo) pakt ie m inderdaad niet goed. En ook qua snelheid, gewoon (zo goed als) instant.

Ik weet niet hoe jij en je vriendin die telefoon gebruiken, maar of jullie hebben n maandagochtend model of jullie houden enorm van overdrijven maar ik zou zeggen ga lekker terug naar een iPhone of andere telefoon want deze S7s kunnen echt weinig goed doen bij jullie.

En nee, dat ligt in het algemeen niet aan de S7...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BIG charlie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-03-2022
Voer eventueel dezelfde vinger meerdere keren in.... via "extra vingerafdruk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
[...]

Het kan zijn dat je vingers te droog zijn.. Soms heb ik dat dan doet hij het idd minder.. Maar 99% werkt hij gewoon snel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt mensen! De Galaxy wordt deze week weer opgepikt door Vodafone en komen meteen nieuwe telefoon brengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerxes
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-06-2024
Iedereen met CSC BTU kan zich aanmelden voor de Galaxy Beta Programme. Download de Galaxy Beta Programme via de Galaxy apps store, of via deze link. Ga de app in, druk op de drie puntjes, vervolgens op aanmelding. Daar ga je akkoord met de voorwaarden, en ben je ingescreven als bèta-tester. Vervolgens kan je de updates gewoon installeren via instellingen.

Ik ben nu bezig met de eerste OTA, zal kijken of ik de tweede ook zo krijg.

Dit is om de bèta versie van Nougat te krijgen op je smartphone, voor diegene die zich afvragen waar ik het over heb :P

Edit: tweede OTA ook binnen :D

[ Voor 11% gewijzigd door Xerxes op 28-11-2016 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
Xerxes schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:36:
Iedereen met CSC BTU kan zich aanmelden voor de Galaxy Beta Programme. Download de Galaxy Beta Programme via de Galaxy apps store, of via deze link. Ga de app in, druk op de drie puntjes, vervolgens op aanmelding. Daar ga je akkoord met de voorwaarden, en ben je ingescreven als bèta-tester. Vervolgens kan je de updates gewoon installeren via instellingen.

Dit is om de bèta versie van Nougat te krijgen op je smartphone, voor diegene die zich afvragen waar ik het over heb :P

Thanks!! Hier zat ik op te wachten. Had verwacht dat ik met de in Odin geflashte BTU Nougat wel zou kunnen updaten, maar helaas. En het Beta programma zat uiteraard vol.
Nu update aan het installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin

Hmmm, nice! Hoewel ik toch meer van gerootte en debloated roms ben... Heb dus al even de laatste beta op die manier draaien en moet zeggen, bevalt meer dan goed allemaal!

Erg stabiel en fijn die nougat betas al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:05

Dat klinkt goed. Als ik hem alleen zoek met de galaxy apps app op mijn telefoon dan kan ik hem niet vinden... Is het misschien een UK only app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:19
Stubby schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:10:
[...]

Dat klinkt goed. Als ik hem alleen zoek met de galaxy apps app op mijn telefoon dan kan ik hem niet vinden... Is het misschien een UK only app?
UK only. Ff downloaden vanaf apkmirror.com

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerxes
Stubby schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:10:
[...]

XDA-gebruikers gaven aan dat het te downloaden was via Galaxy Apps. Ik heb 'em zelf daar ook niet kunnen vinden, vandaar de link. Volgens mij moet je wél de BTU firmware hebben. Aangezien ik de BTU had geflasht toen ik Nougat installeerde, heb ik het niet kunnen testen met andere CSC's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Ok ik heb hem nu een uurtje en ik moet toegeven dat het een fijn toestel is. Ik heb wel de Google Now launcher geïnstalleerd en dat valt me beter. Hij voelt duurder aan dan de 6P (was hij ooit natuurlijk ook). Spigen Rugged Armor eromheen en die is net zo prima als dat type op de 6P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:05
Xerxes schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:26:
[...]

XDA-gebruikers gaven aan dat het te downloaden was via Galaxy Apps. Ik heb 'em zelf daar ook niet kunnen vinden, vandaar de link. Volgens mij moet je wél de BTU firmware hebben. Aangezien ik de BTU had geflasht toen ik Nougat installeerde, heb ik het niet kunnen testen met andere CSC's.
Kom er net achter dat dit al eerder gepost is:

henklbr in "[Samsung Galaxy S7-serie] Ervaringen en Discussie"

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Helaas .. "an error has occurred with this service". Heb ook de eerste Nougat beta al draaien, maar kan dus niet updaten.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
Arfman schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:02:
[...]

Helaas .. "an error has occurred with this service". Heb ook de eerste Nougat beta al draaien, maar kan dus niet updaten.
Dan heb je niet de BTU csc. Ik had het ook dus heb de eerste beta helemaal opnieuw moeten installeren incl btu csc. Dus ook een full wipe. Toen beta app geïnstalleerd en geregistreerd. en toen kreeg ik wel de updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerxes
Ik gaf ook erg onduidelijk aan dat je je weer kon inschrijven. De eerste inschrijfronde was kort en erg beperkt. Dit is de tweede ronde waarbij meer mensen zich kunnen inschrijven.

En uiteraard gaf ik er instructies bij, zodat men niet de hele topic door hoeft te spitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duckvogel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-03-2021
Bij mij werkt de vingerscanner ook perfect heb wel 4 dezelfde vingers gescant maar pakt hem dan wel 100 vd 100. Wel merk ik nadat ik goodlock geïnstalleerd heb dat hij iets langzamer is (getest door heb weer eraf te halen) maar dat weegt niet op tegen de instelmogelijkheden van goodlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

maukoo schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:16:
[...]

Dan heb je niet de BTU csc. Ik had het ook dus heb de eerste beta helemaal opnieuw moeten installeren incl btu csc. Dus ook een full wipe. Toen beta app geïnstalleerd en geregistreerd. en toen kreeg ik wel de updates.
Ah dat zou kunnen. Ik heb de G930FXXU1ZPK4_G930FOXA1ZPK4_BTU_SAMFIRM.NET.zip gebruikt, is dat
dan OXA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
Arfman schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:07:
[...]

Ah dat zou kunnen. Ik heb de G930FXXU1ZPK4_G930FOXA1ZPK4_BTU_SAMFIRM.NET.zip gebruikt, is dat
dan OXA?
Ook de CSC geflasht? Want die heb ik ook in z'n geheel geflasht en ik heb net twee OTA's binnengehaald (en dus me succesvol geregistreerd via de beta app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals eerder gezegd zul je de complete firmware met BTU csc moeten flashen wil je mee kunnen doen. Het wordt dan geen dirty flash maar een full wipe.
Voor de zekerheid controleren met phone info app.
En natuurlijk aanmelden voor het beta programma.

Maar je kunt ook Beta downloaden via XDA maar dan doe je officieel niet mee en krijg je ook geen updates.

[ Voor 33% gewijzigd door Garret1410 op 28-11-2016 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-10 22:24
Ik ben nu deze (G935FXXU1ZPK4_G935FOXA1ZPK4_BTU_SAMFIRM.NET.zip) aan het downloaden voor mijn S7 edge is dit de juiste om gebruik te kunnen maken van het UK Beta program ?
Garret1410 schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:44:
Zoals eerder gezegd zul je de complete firmware met BTU csc moeten flashen wil je mee kunnen doen. Het wordt dan geen dirty flash maar een full wipe.
Voor de zekerheid controleren met phone info app.
En natuurlijk aanmelden voor het beta programma.

Maar je kunt ook Beta downloaden via XDA maar dan doe je officieel niet mee en krijg je ook geen updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Laatst online: 14:48
diquan2001 schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:11:
Ik ben nu deze (G935FXXU1ZPK4_G935FOXA1ZPK4_BTU_SAMFIRM.NET.zip) aan het downloaden voor mijn S7 edge is dit de juiste om gebruik te kunnen maken van het UK Beta program?
In principe is dat inderdaad het pakket dat je nodig hebt. Je gebruikt nu alleen alle 4 de bestanden uit de .zip, dus ook de bijgevoegde CSC. Na het flashen met Odin is je telefoon gereset en dien je dus alles opnieuw in te stellen dat niet is opgeslagen door Google of Samsung.

Dan installeer je de Samsung Beta applicatie (te vinden op o.a. Apkmirror) en kan je als het goed is jezelf registreren. Na registratie kan je de OTA's installeren door te controleren op updates via het menu. Draai sinds vanochtend Beta3 en draait weer een stukje soepeler en zitten wat nuttige verbeteringen in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Top dankje voor het antwoorden ga straks aan de slag ermee .

even voor de zekerheid ik heb nu alles uitgepakt en krijg deze bestanden .
Maar er staat nergens BTU bij ? Klopt dit of heb ik een verkeerd pakket?

AP_G935FXXU1ZPK4_CL9658725_QB11446888_REV00_user_low_ship_meta.tar
BL_G935FXXU1ZPK4_CL9658725_QB11446888_REV00_user_low_ship.tar
CP_G935FXXU1ZPK1_CL9658725_QB11422261_REV00_user_low_ship.tar
CSC_OXA_G935FOXA1ZPK4_CL9658725_QB11446888_REV00_user_low_ship.tar

Wel jammer dat ik alles weer opnieuw moet instellen of kan ik gewoon een backup terug zetten met switch ?
JdJtA schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:25:
[...]

In principe is dat inderdaad het pakket dat je nodig hebt. Je gebruikt nu alleen alle 4 de bestanden uit de .zip, dus ook de bijgevoegde CSC. Na het flashen met Odin is je telefoon gereset en dien je dus alles opnieuw in te stellen dat niet is opgeslagen door Google of Samsung.

Dan installeer je de Samsung Beta applicatie (te vinden op o.a. Apkmirror) en kan je als het goed is jezelf registreren. Na registratie kan je de OTA's installeren door te controleren op updates via het menu. Draai sinds vanochtend Beta3 en draait weer een stukje soepeler en zitten wat nuttige verbeteringen in!

[ Voor 19% gewijzigd door diquan2001 op 28-11-2016 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
diquan2001 schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:28:
Top dankje voor het antwoorden ga straks aan de slag ermee .

even voor de zekerheid ik heb nu alles uitgepakt en krijg deze bestanden .
Maar er staat nergens BTU bij ? Klopt dit of heb ik een verkeerd pakket?

Wel jammer dat ik alles weer opnieuw moet instellen of kan ik gewoon een backup terug zetten met switch ?

[...]
Dit zijn de juiste bestanden. BTU valt onder de multi CSC 'OXA'. Zelf ook deze gebruikt en werkt perfect.

Of je iets kan terugzetten met switch weet ik niet, aangezien het om een heel verschillende testversie gaat betwijfel ik of de data die je terugzet niet voor problemen zal zorgen. Maar af en toe je telefoon opschonen kan weinig kwaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Helaas krijg ik bij de Beta app een 'server error, try again later' melding... Had toch graag al Nougat gehad, heb het ook op mijn Nexus 6 staan en het werkt zeer prettig.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

barrymossel schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:45:
[...]

Ook de CSC geflasht? Want die heb ik ook in z'n geheel geflasht en ik heb net twee OTA's binnengehaald (en dus me succesvol geregistreerd via de beta app).
Ja, hele zwik flashedtoen. Ik heb blijkbaar nu een Italiaanse CSC, mijn telefoon is ook een Italiaanse import. CSC is zeker niet zomaar te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
prutser001 schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:58:
Helaas krijg ik bij de Beta app een 'server error, try again later' melding... Had toch graag al Nougat gehad, heb het ook op mijn Nexus 6 staan en het werkt zeer prettig.
Welke software draai je nu op je telefoon? Het is noodzakelijk dat je CSC in ieder geval BTU of OXA is. (kijk even bij *#1234# als je dit niet (zeker) weet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
Arfman schreef op maandag 28 november 2016 @ 19:08:
[...]

Ja, hele zwik flashedtoen. Ik heb blijkbaar nu een Italiaanse CSC, mijn telefoon is ook een Italiaanse import. CSC is zeker niet zomaar te veranderen?
Lijkt alsof het flashen van de CSC dan niet goed is gegaan. Volgens mij kan dat niet zomaar veranderen (zonder root); alleen door te flashen. De telefoon wordt dan dus wel volledig gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Hier in 1x, maar bij jou werkt niets heel erg goed zie ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerxes
Arfman schreef op maandag 28 november 2016 @ 19:08:
[...]

Volgens mij heb je HOME_CSC geflasht. De bèta is tenslotte BTU firmware, dus als je nu Nougat draait én geen HOME_CSC maar CSC hebt geflasht zou je nu de Britse CSC moeten hebben. Als je je back-up bestanden nog steeds hebt, kan je overwegen om nog eens BTU te flashen.

Alles weer flashen dus, niet alleen de CSC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Xerxes schreef op maandag 28 november 2016 @ 21:15:
[...]

Volgens mij heb je HOME_CSC geflasht. De bèta is tenslotte BTU firmware, dus als je nu Nougat draait én geen HOME_CSC maar CSC hebt geflasht zou je nu de Britse CSC moeten hebben. Als je je back-up bestanden nog steeds hebt, kan je overwegen om nog eens BTU te flashen.

Alles weer flashen dus, niet alleen de CSC ;)
Bedankt voor de hulp alvast d:)b

Ik heb dit lijstje bestanden geflashed destijds:

AP_G930FXXU1ZPK4_CL9658725_QB11446866_REV00_user_low_ship_meta.tar.md5
BL_G930FXXU1ZPK4_CL9658725_QB11446866_REV00_user_low_ship.tar.md5
CP_G930FXXU1ZPK1_CL9658725_QB11422254_REV00_user_low_ship.tar.md5
CSC_OXA_G930FOXA1ZPK4_CL9658725_QB11446866_REV00_user_low_ship.tar.md5

Alles in de juiste vakjes in Odin gezet, ik kreeg een groen venstertje met "SUCCESS!" aan het einde, dus dat moet goed zijn. Heb ik ergens een verkeerd bestandje gepakt ofzo dan? Ik wil best compleet opnieuw flashen maar ik kan niet inzien wat ik dan anders zou moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
Arfman schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:21:
[...]

Alles in de juiste vakjes in Odin gezet, ik kreeg een groen venstertje met "SUCCESS!" aan het einde, dus dat moet goed zijn. Heb ik ergens een verkeerd bestandje gepakt ofzo dan? Ik wil best compleet opnieuw flashen maar ik kan niet inzien wat ik dan anders zou moeten doen.
OXA is een zogenaamde multi-CSC, daar vallen dus meerdere landen onder. Ik heb net gekeken en hier zit Italië ook bij. Mogelijk dat je hierdoor niet de mogelijkheid hebt om de beta te draaien. Wat je zou kunnen proberen is een CSC nemen van een BTU-specifieke firmware. Waarschijnlijk is het beste om dan eerst helemaal terug over te stappen op MM (dus 6.0.1, laatste versie van BTU downloaden en flashen via Odin, inclusief CSC). Daarna zou je moeten kunnen registreren via de Beta app en kunnen updaten naar Nougat beta. Voordeel is dat je hierna de eventueel volgende updates ook gewoon binnen zal krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door JdJtA op 29-11-2016 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
Arfman schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:21:
[...]

JdJtA schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:32:
[...]

OXA is een zogenaamde multi-CSC, daar vallen dus meerdere landen onder. Ik heb net gekeken en hier zit Italië ook bij. Mogelijk dat je hierdoor niet de mogelijkheid hebt om de beta te draaien. Wat je zou kunnen proberen is een CSC nemen van een BTU-specifieke firmware. Waarschijnlijk is het beste om dan eerst helemaal terug over te stappen op MM (dus 6.0.1, laatste versie van BTU downloaden en flashen via Odin, inclusief CSC). Daarna zou je moeten kunnen registreren via de Beta app en kunnen updaten naar Nougat beta. Voordeel is dat je hierna de eventueel volgende updates ook gewoon binnen zal krijgen.
Zou het dan niet mogelijk zijn om eerst een bijv. Nederlandse CSC te flashen en daarna de BTU CSC? Dat je hem dus eerst van "Italiaans" afhaalt en daarna naar BTU omzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
barrymossel schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:46:
[...]

[...]

Zou het dan niet mogelijk zijn om eerst een bijv. Nederlandse CSC te flashen en daarna de BTU CSC? Dat je hem dus eerst van "Italiaans" afhaalt en daarna naar BTU omzet?
Dat kan, maar is dubbel werk. Waarom zou je eerst naar PHN willen? Je bent in alle gevallen je data kwijt als je CSC om gaat zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
JdJtA schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:59:
[...]

Dat kan, maar is dubbel werk. Waarom zou je eerst naar PHN willen? Je bent in alle gevallen je data kwijt als je CSC om gaat zetten...
Omdat het wellicht/schijnbaar misging met flashen van de BTU CSC over de Italiaanse CSC heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
barrymossel schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:01:
[...]

Omdat het wellicht/schijnbaar misging met flashen van de BTU CSC over de Italiaanse CSC heen.
Wat er waarschijnlijk is gebeurd is dat het toestel al een 'gewone' Italiaanse CSC had (ITV bijvoorbeeld). Als je dan OXA CSC er overheen wordt er niks omgezet omdat Italië hier ook onder valt.

Om dus te doen lijken of je een Brits toestel hebt zal je een BTU CSC (firmware) moeten flashen, deze zijn alleen beschikbaar op MM dus is het aan te raden een volledige firmware te installeren. De tussenstap naar PHN is dan niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
JdJtA schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:09:
[...]

Wat er waarschijnlijk is gebeurd is dat het toestel al een 'gewone' Italiaanse CSC had (ITV bijvoorbeeld). Als je dan OXA CSC er overheen wordt er niks omgezet omdat Italië hier ook onder valt.

Om dus te doen lijken of je een Brits toestel hebt zal je een BTU CSC (firmware) moeten flashen, deze zijn alleen beschikbaar op MM dus is het aan te raden een volledige firmware te installeren. De tussenstap naar PHN is dan niet noodzakelijk.
Ah zo, i.p.v. OXA direct BTU. Ik wist niet dat die BTU CSC er ook los was (kon ik een week of 2 geleden niet 1-2-3 vinden). Maar als die er is, is inderdaad geen tussenstap nodig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb inderdaad OXA en mijn CSC is nu ITV. Bedankt voor de opheldering, nu snap ik waarom het niet werkt en wat ik er aan kan doen. Nu nog nadenken of ik het de moeite waard vindt om de hele "ellende" nog een keer door te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
Arfman schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:40:
Ik heb inderdaad OXA en mijn CSC is nu ITV. Bedankt voor de opheldering, nu snap ik waarom het niet werkt en wat ik er aan kan doen. Nu nog nadenken of ik het de moeite waard vindt om de hele "ellende" nog een keer door te gaan.
Persoonlijk vind ik het wel de moeite waard. Ik heb het gisteren ook moeten doen. Bij elke beta wordt het wel steeds beter en beter. En ik verwacht deze of volgende week nog wel een beta update. Een ander voordeel is dat je niet meer afhankelijk bent van sammobile/xda om op een gelekte beta te wachten. De laatste 2 kleine beta updates zijn niet gelekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:59
Nougat geflashed met de OXA bestanden. Beta app via APK mirror gedownload en geinstalleerd.
De updates lopen nu 1 voor 1 binnen. Was echt een fluitje van een cent!! :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
maukoo schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:55:
[...]

Persoonlijk vind ik het wel de moeite waard. Ik heb het gisteren ook moeten doen. Bij elke beta wordt het wel steeds beter en beter. En ik verwacht deze of volgende week nog wel een beta update. Een ander voordeel is dat je niet meer afhankelijk bent van sammobile/xda om op een gelekte beta te wachten. De laatste 2 kleine beta updates zijn niet gelekt.
Vooral een voordeel als je stock wil blijven draaien toch? Ik heb nu ook ZPKK draaien, maar heb mijn telefoon wel geroot en custom recovery...

Je moet idd iets langer wachten, maar binnen een dag of 2 is er wel weer een rom uit op xda gebaseerd op de nieuwste beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
m0ridin schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:47:
[...]

Vooral een voordeel als je stock wil blijven draaien toch? Ik heb nu ook ZPKK draaien, maar heb mijn telefoon wel geroot en custom recovery...

Je moet idd iets langer wachten, maar binnen een dag of 2 is er wel weer een rom uit op xda gebaseerd op de nieuwste beta.
Idd vooral als je stock wil blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Jezus Christus die stressmeter slaat nu waarschijnlijk wel heel erg uit...

Ik dacht het ding wel even naar de kapper te kunnen meenemen zonder hoesje. En raad eens? Jup, boem op de grond gekletterd vanaf zo'n 1,40m :(

Instant karma natuurlijk van mijn actie om het hoesje thuis te laten maar ook een tweede kans gekregen, de glazen panelen zijn nog in 1 stuk... Alleen in de linkerhoek onderaan wat beschadigd aluminium. Vol op een stenen vloer, met allemaal van die kleine scherpe steentjes.

Jaja, iedereen geschrokken, durfde bijna het ding niet op te tillen :+ dat die buitenshuisverzekering maar snel wordt afgesloten want dit gaat ge-ga-ran-deerd mis.

Aan de positieve kant heb ik vandaag tot nu toe 5 uur SOT met automatische helderheid met een uurtje ongeveer 3D Games. Nog 20% over nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
alles geinstalleerd alleen kan ik me niet meer aanmelden voor het Beta program .
Via de app krijg ik de melding dat het maximale aantal beta testers is bereikt :'(
Krijg ik de updates nu ook niet binnen ?
frank.. schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:41:
Nougat geflashed met de OXA bestanden. Beta app via APK mirror gedownload en geinstalleerd.
De updates lopen nu 1 voor 1 binnen. Was echt een fluitje van een cent!! :*) :*)

[ Voor 4% gewijzigd door diquan2001 op 29-11-2016 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
diquan2001 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:33:
alles geinstalleerd alleen kan ik me niet meer aanmelden voor het Beta program .
Via de app krijg ik de melding dat het maximale aantal beta testers is bereikt :'(

[...]
ik zou het je niet durven zeggen...
misschien morgen nog maar eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjbork
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-10-2023
diquan2001 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:33:

[...]
Ik heb gewoon de Engelse Beta versie geinstalleerd zonder app of aanmelden... Software-update aangeklikt en de updates komen binnen. Tot nu toe 3 stuks...
Probeer dit ook eens. Succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frank.. schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 22:58:
[...]

ik zou het je niet durven zeggen...
misschien morgen nog maar eens proberen?
Of even wachten op de originele lancering, dit kan nooit lang meer op zch laten wachten. In de beta versies blijven altijd kleine probleempjes opdoemen. En als de originele versie uitkomt moet je toch weer alles opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
waar heb je die gevonden dan ?
als ik *#1233# intik krijg ik ook een foutmelding ipv gegevens .
ben ook naar de updates geweest maar er word aangegeven dat ik de laatste update heb .
Maar ik heb gewoon alles geinstalleerd wat ik in het pakketje van samfirm heb gedownload.

tjbork schreef op woensdag 30 november 2016 @ 01:32:
[...]

Ik heb gewoon de Engelse Beta versie geinstalleerd zonder app of aanmelden... Software-update aangeklikt en de updates komen binnen. Tot nu toe 3 stuks...
Probeer dit ook eens. Succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
diquan2001 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 07:48:
ben ook naar de updates geweest maar er word aangegeven dat ik de laatste update heb .
Maar ik heb gewoon alles geinstalleerd wat ik in het pakketje van samfirm heb gedownload.

[...]
Dat kan dus ook niet: of hij was al geregistreerd, of hij loopt te "trollen"!

Zonder (gelukte) registratie kun je niet deelnemen aan het Beta-programma en ontvang je de updates dus ook niet!

*#1233# moet *#1234# zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Ah ja foutje ik bedoel ook *#1234#
Krijg de melding ongeldige mmi code of verbindingsprobleem :)
henklbr schreef op woensdag 30 november 2016 @ 07:52:
[...]

Zonder (gelukte) registratie kun je niet deelnemen aan het Beta-programma en ontvang je de updates dus ook niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Ik heb even een vraagje. Ik kan een Galaxy S7 edge kopen/ruilen van 3 maanden oud. Alles zit erbij behalve de aankoopbon. Kun je op basis van serienummer garantie claimen of is dat niet mogelijk?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Erik1805 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 08:25:
Ik heb even een vraagje. Ik kan een Galaxy S7 edge kopen/ruilen van 3 maanden oud. Alles zit erbij behalve de aankoopbon. Kun je op basis van serienummer garantie claimen of is dat niet mogelijk?
Weet niet voor hoeveel je hem kunt kopen, maar ik zou het niet riskeren! Meestal vragen ze om de bon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
diquan2001 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 07:48:

[...]
Waarom geen standaard BTU firmware. OXA is multi csc dus de vraag is welke csc je nu hebt. Je zult de BTU csc moeten flashen.

Controleer csc met *#1234# of een appje zoals phone info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 11:11
Heb nu in m'n S7E:
BL G935FXXU1ZPK4
PDA G35FXXU1ZPK4
CSC G935FBTU1BPJ2
Baseband G935FXXU1PK1

Enkele dagen geleden geregistreerd voor Beta (succesvol) maar kreeg geen updates omdat ik niet de BTU CSC had geflashed, maar de HOME_CSC.

Gezien de beta-closure, iemand enig idee of die beta registratie verloren gaat als ik nu een full wipe doe met de BTU CSC?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
rohit schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:24:
[...]

Weet niet voor hoeveel je hem kunt kopen, maar ik zou het niet riskeren! Meestal vragen ze om de bon!
Oke dank je wel. Ik ga even verder zoeken dan. Kan hem ruilen voor mijn huidige telefoon

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

Erik1805 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:57:
[...]

Oke dank je wel. Ik ga even verder zoeken dan. Kan hem ruilen voor mijn huidige telefoon
Toch ook de iPhone weg doen? Gisteren ook de S7 voor mijzelf gehaald, vrouw had er al een..Ik kon mijn iPhone 7 nog gewoon omruilen bij CB, maar je moet toch zeker nog wel 600+ voor jouw iPhone krijgen. Met cashback kost de S7 edge 629,-...Gewoon nieuw halen zou ik doen, ook ivm garantie etc...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
pdavie2311 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:06:
[...]

Toch ook de iPhone weg doen? Gisteren ook de S7 voor mijzelf gehaald, vrouw had er al een..Ik kon mijn iPhone 7 nog gewoon omruilen bij CB, maar je moet toch zeker nog wel 600+ voor jouw iPhone krijgen. Met cashback kost de S7 edge 629,-...Gewoon nieuw halen zou ik doen, ook ivm garantie etc...
Ja besloten de Iphone weg te doen. Ik heb de gewone 7 (niet de plus) 32Gb dus 600 lukt niet denk ik

[ Voor 3% gewijzigd door Erik1805 op 30-11-2016 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen met een s7 edge die het volgende is opgevallen.
Wanneer je een bleutooth heatset koppelt krijg je geen notificaties te horen in de heatset. Koppel je oortjes bekabeld aan je toestel dan hoor je het wel....is dit een bug in Android 6.o1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:21:
Zijn er nog mensen met een s7 edge die het volgende is opgevallen.
Wanneer je een bleutooth heatset koppelt krijg je geen notificaties te horen in de heatset. Koppel je oortjes bekabeld aan je toestel dan hoor je het wel....is dit een bug in Android 6.o1?
Ik heb de Samsung Gear Circle BT-headset, en daar krijg je gesproken notificaties...

Bij mijn Bose BT-headset, hoor ik alleen de notificatie-toontjes (en dus geen gesproken tekst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Erik1805 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:08:
[...]

Ja besloten de Iphone weg te doen. Ik heb de gewone 7 (niet de plus) 32Gb dus 600 lukt niet denk ik
Nieuw 769,-. 599,- moet haalbaar zijn lijkt me..Ligt aan je salesskills, haha..Ik had hem ook niet weggeven hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd....Bij jou bose lukt het wel?
Ik gebruik een headset bij het lopen, wanneer er een bericht binnen komt hoor je wel dat de muziek gedimd word maar geen notificatie geluid. Sluit ik de s7 edge aan op een bleutooth box, hoor je ook geen notificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
pdavie2311 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:29:
[...]

Nieuw 769,-. 599,- moet haalbaar zijn lijkt me..Ligt aan je salesskills, haha..Ik had hem ook niet weggeven hoor..
hahhah ja idd. Staat inmiddels op marktplaats en tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:41

Zorian

What the fox?

catchingfire schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:57:
Heb nu in m'n S7E:
BL G935FXXU1ZPK4
PDA G35FXXU1ZPK4
CSC G935FBTU1BPJ2
Baseband G935FXXU1PK1

Enkele dagen geleden geregistreerd voor Beta (succesvol) maar kreeg geen updates omdat ik niet de BTU CSC had geflashed, maar de HOME_CSC.

Gezien de beta-closure, iemand enig idee of die beta registratie verloren gaat als ik nu een full wipe doe met de BTU CSC?
Ben bang dat je al te laat bent hiermee.
Je kan altijd de bèta met Odin flashen als je alsnog graag deel wil nemen aan Nougat. :)
Kost wat meer tijd en moeite, maar Nougat is het (naar mijn mening) waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
Zorian schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:10:
[...]

Ben bang dat je al te laat bent hiermee.
Je kan altijd de bèta met Odin flashen als je alsnog graag deel wil nemen aan Nougat. :)
Kost wat meer tijd en moeite, maar Nougat is het (naar mijn mening) waard.
Zit de inschrijving voor het Beta programma niet gekoppeld aan je samsung account? Als dat zo is, en je bent al ingeschreven, zou je alles opnieuw kunnen flashen en inloggen op de beta app met je (reeds gekoppelde) samsung account. De updates zouden dan ook binnen moeten komen als ik me niet vergis.

Ben het met je eens Zorian... het kost wat moeite maar ook naar mijn mening is nougat het echt wel waard.
bevalt tot nogtoe goed!! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

frank.. schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:24:
[...]

Zit de inschrijving voor het Beta programma niet gekoppeld aan je samsung account? Als dat zo is, en je bent al ingeschreven, zou je alles opnieuw kunnen flashen en inloggen op de beta app met je (reeds gekoppelde) samsung account. De updates zouden dan ook binnen moeten komen als ik me niet vergis.

Wat Zorian al zegt... het kost wat moeite maar ook naar mijn mening is nougat het wel waard.
bevalt tot nogtoe echt goed!!
Ik ben er niet 100% zeker van eigenlijk. Me dunkt echter dat als de registratie niet geheel 100% correct is verlopen op het moment dat je het kon doen, je nu gewoon out of luck bent.
Gelukkig is er een alternatieve optie voor die situatie waardoor je toch ervan kan genieten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
frank.. schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:24:
[...]

Wat Zorian al zegt... het kost wat moeite maar ook naar mijn mening is nougat het wel waard.
bevalt tot nogtoe echt goed!!
Is er een "veilige" bron waar de Nougat beta rom te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

melvinnie schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:26:
[...]

Geen idee of het de nieuwste is, maar hier: http://forum.xda-develope...e-password-links-t3497078
Dit is ook 1 van de nieuwere: http://samfirm.net/thread...35f-fd-g935fxxu1zpk4.122/

Let op: Alleen voor de S7 Edge! Niet voor de flat!

[ Voor 21% gewijzigd door Zorian op 30-11-2016 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
melvinnie schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:26:
[...]

Wat is veilig? Er is sowieso geen officiële bron. Als je de rom voor de S7 nodig hebt (dus niet Edge), dan kan ik hem wel ergens uploaden voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Dom vraagje mss, maar ik heb always on screen aan staan, maar er komt geen envelopje in beeld als er mail binnen is gekomen? Ik heb wel die layout gekozen. Wel gaat de blauwe led knipperen, prima, maar er moet toch ook gemiste calls en envelopje in beeld komen? Heb wel Nova Launcher er net op en ook ontwikkelaarsmode aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
pdavie2311 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:18:
Dom vraagje mss, maar ik heb always on screen aan staan, maar er komt geen envelopje in beeld als er mail binnen is gekomen? Ik heb wel die layout gekozen. Wel gaat de blauwe led knipperen, prima, maar er moet toch ook gemiste calls en envelopje in beeld komen? Heb wel Nova Launcher er net op en ook ontwikkelaarsmode aan....
Welke firmware gebruik je? En welk emailprogramma? De functie die jij beschrijft werkt alleen in de beta van Nougat op dit moment, daar zit een (de?) versie van AOD in die ook op de Note 7 staat met ondersteuning voor applicaties van andere partijen (Spotify, FB, Whatsapp e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
ik heb die van het XDA forum gebruikt.
werkt zonder problemen tot nogtoe ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjbork
  • Laatst online: 02-10-2023
henklbr schreef op woensdag 30 november 2016 @ 07:52:
[...]

Zou kunnen... Ik had de app op 9 november gedownload en de Beta geinstalleerd. Aangezien het aantal aanmeldingen voltallig was heb ik alles verwijderd en de laatste MM PHN geinstalleerd. Gisteren heb ik weer de Engelse Beta geinstalleerd...en de updates kwamen :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

JdJtA schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:23:
[...]

Welke firmware gebruik je? En welk emailprogramma? De functie die jij beschrijft werkt alleen in de beta van Nougat op dit moment, daar zit een (de?) versie van AOD in die ook op de Note 7 staat met ondersteuning voor applicaties van andere partijen (Spotify, FB, Whatsapp e.d.).
Uhm...de laatste originele firmware? Gisteren deze Edge installed en gewoon proces doorlopen. Standaard email programma op het toestel! Niet de Gmail app..Heb wel al voor elkaar dat er een 1-tje komt bij mappen zoals FB, WhatsApp en email als het goed is, middels tesla..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
pdavie2311 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:25:
[...]

Uhm...de laatste originele firmware? Gisteren deze Edge installed en gewoon proces doorlopen. Standaard email programma op het toestel! Niet de Gmail app..Heb wel al voor elkaar dat er een 1-tje komt bij mappen zoals FB, WhatsApp en email als het goed is, middels tesla..
Dus niet Nougat. AOD werkt voor Marshmallow alleen voor telefoon en sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
pdavie2311 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:25:
[...]

Dan is het zoals gezegd op dit moment niet mogelijk om deze te zien, alleen gemiste oproepen of het aantal ongelezen SMSjes worden getoond. Zie ook: nieuws: Samsung brengt functies Galaxy Note 7 naar Galaxy S7-modellen .

Stukje uit het artikel "Op de Note 7 kunnen notificaties van apps van derden op het scherm getoond worden, mits ontwikkelaars hiervoor ondersteuning inbouwen. Deze mogelijkheid is niet bij de S7-modellen toegevoegd."

In de beta van Nougat zit deze mogelijkheid wel al, maar die zal je dan handmatig moeten installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door JdJtA op 30-11-2016 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viresh87
  • Laatst online: 03-10 13:42
Beste mede tweakers,

Ik wil een S7 edge tweede hands kopen, waar kan ik een serienummer/IMEI check doen of de S7 wel echt is?
Pagina: 1 ... 78 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support