Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
rohit schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 23:47:
nog meer mensen die last van de standaard mail app hebben i.c.m. Hotmail?

hij zegt steeds ww verkeerd.. terwijl zelfde gegevens wel op me laptop werken...
Hoe werken het op de laptop? Via web? Of Outlook oid?
Ik weet niet of dit het geval bij jou is... Maar voor me ouders moest er even via web ingelogd worden om nieuwe voorwaarden te accepteren. Daarna werkte alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rohit schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 23:47:
nog meer mensen die last van de standaard mail app hebben i.c.m. Hotmail?

hij zegt steeds ww verkeerd.. terwijl zelfde gegevens wel op me laptop werken...
Jij hebt last van alles zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

Nog een vraagje! Vandaag dan eindelijk haal ik mijn S7 Edge op. Nu lees ik dat deze niet draait op de laatste software van Android? Nougat? Ik mag niet vloeken in de kerk hier, maar de One plus 3T is een stuk goedkoper en deze heeft dat wel al? Appels met peren, ik weet het, maar dit is voor mij een overstap van iOS naar Android en wil dan wel een goede keuze maken, ook futureproof/updates etc...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
pdavie2311 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 07:58:
Nog een vraagje! Vandaag dan eindelijk haal ik mijn S7 Edge op. Nu lees ik dat deze niet draait op de laatste software van Android? Nougat? Ik mag niet vloeken in de kerk hier, maar de One plus 3T is een stuk goedkoper en deze heeft dat wel al? Appels met peren, ik weet het, maar dit is voor mij een overstap van iOS naar Android en wil dan wel een goede keuze maken, ook futureproof/updates etc...
De 3T heeft ook nog geen nougat, is wel gepland.

De S7 edge is een prima keuze, wordt overal zeer goed beoordeeld. Updates worden normaliter door samsung dacht ik voor twee jaar gegarandeerd (correct me if I am wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Batsu schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:07:
[...]

De 3T heeft ook nog geen nougat, is wel gepland.

De S7 edge is een prima keuze, wordt overal zeer goed beoordeeld. Updates worden normaliter door samsung dacht ik voor twee jaar gegarandeerd (correct me if I am wrong)
OK! Dan heb ik toch alweer een andere tel..Haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:24
Mau_Maus schreef op woensdag 23 november 2016 @ 00:41:
[...]

Hoe werken het op de laptop? Via web? Of Outlook oid?
Ik weet niet of dit het geval bij jou is... Maar voor me ouders moest er even via web ingelogd worden om nieuwe voorwaarden te accepteren. Daarna werkte alles weer.
Via web..

uurtje later werkte het weer! erg vreemd..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Als jij het nieuwste van het nieuwste OS wil en langer dan twee jaar met een toestel doet is een s7 niet de beste keus. Het blijven mooie toestellen maar ze draaien op een processor van Samsung zelf en die geeft geen gehoor aan de custom rom makers in tegenstelling tot qualcomm. Dus toestellen met een qualcomm cpu (o.a. de one plus) hebben na de update periode van een fabrikant altijd nog de mogelijkheid op custom roms met de laatste versies van android. (zoals b.v. de Samsung s5 uit 2014 met een snapdragon 801 heeft cyogenmod 14 en nougat) De Amerikaanse versie van de s7 heeft gewoon een qualcomm cpu en daar kan ook cyogenmod op maar dat 'geluk' hebben wij in europa niet. We zijn dus gebonden aan het update beleid van Samsung (dus na twee jaar grote kans dat je geen updates meer krijgt). One plus heeft een redelijk open toestel waarbij je dus lang na de fabrieks updates kan blijven updaten met nieuwere versies van android (voor de duidelijkheid dit moet je dus zelf dan wel opzoeken en installeren, dit zijn geen updates die het toestel zelf ophaalt en installeert, maar je hebt tenminste die keuze, in tegenstelling tot AAPL of bepaalde sammy toestellen).

Er komt binnenkort wel nog een android 7 versie van Samsung uit dus erg lang wachten hoef je niet.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 20:07
Garret1410 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:15:
[...]

Waarschijnlijk door magneet of je NFC kaart.
Hieronder link naar iemand die ook dit probleem heeft. Het uitschakelen van "zoeken naar apparaten dichtbij of in de buurt" zou het kunnen verhelpen.

http://forums.androidcent...-keep-turning-itself.html
Bedankt voor je reactie. Helaas biedt dat geen oplossing, hij blijft constant bliepen.... denk dat ik het geluidje maar gewoon uitzet dan hoor je het niet meer maar hij blijft het natuurlijk nog wel constant doen. Geen idee of dat de batterij erg leeg trekt.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

D0gtag schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:46:
[...]

Als jij het nieuwste van het nieuwste OS wil en langer dan twee jaar met een toestel doet is een s7 niet de beste keus. Het blijven mooie toestellen maar ze draaien op een processor van Samsung zelf en die geeft geen gehoor aan de custom rom makers in tegenstelling tot qualcomm. Dus toestellen met een qualcomm cpu (o.a. de one plus) hebben na de update periode van een fabrikant altijd nog de mogelijkheid op custom roms met de laatste versies van android. (zoals b.v. de Samsung s5 uit 2014 met een snapdragon 801 heeft cyogenmod 14 en nougat) De Amerikaanse versie van de s7 heeft gewoon een qualcomm cpu en daar kan ook cyogenmod op maar dat 'geluk' hebben wij in europa niet. We zijn dus gebonden aan het update beleid van Samsung (dus na twee jaar grote kans dat je geen updates meer krijgt). One plus heeft een redelijk open toestel waarbij je dus lang na de fabrieks updates kan blijven updaten met nieuwere versies van android (voor de duidelijkheid dit moet je dus zelf dan wel opzoeken en installeren, dit zijn geen updates die het toestel zelf ophaalt en installeert, maar je hebt tenminste die keuze, in tegenstelling tot AAPL of bepaalde sammy toestellen).

Er komt binnenkort wel nog een android 7 versie van Samsung uit dus erg lang wachten hoef je niet.
Ik doe zeker niet langer dan 2 jaar met een toestel! Ik mag in maart alweer verlengen voor abbo als ik zou willen. Grote kans dat ik dan ga voor de S8 die rond die tijd uitkomt volgens de geruchten?

Gaat mij erom dat ik nu voor een toestel ga van meer dan een half jaar oud! Ik vind persoonlijk de S7 edge op dit moment 1 van de mooiste toestellen vandaar mijn keuze voor deze..Zie zo snel geen goed alternatief met zo'n mooi uiterlijk/scherm/kwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
pdavie2311 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:28:
[...]

Ik doe zeker niet langer dan 2 jaar met een toestel! Ik mag in maart alweer verlengen voor abbo als ik zou willen. Grote kans dat ik dan ga voor de S8 die rond die tijd uitkomt volgens de geruchten?

Gaat mij erom dat ik nu voor een toestel ga van meer dan een half jaar oud! Ik vind persoonlijk de S7 edge op dit moment 1 van de mooiste toestellen vandaar mijn keuze voor deze..Zie zo snel geen goed alternatief met zo'n mooi uiterlijk/scherm/kwaliteit...
Gewoon deze nemen dan.. als het je niet bevalt neem je in maart de S8 toch..

iets anders, is er een app ofz voor double tap for wakeup? Ik had er ooit 1 uit de playstore gevonden maar die was zo nep hahaha die hield het scherm gewoon constant aan! (donker scherm)
Op de Oneplus is dit gewoon een standaard feature en zag net dat er op de Google Pixel ook een update voor is uitgekomen.. Vraag me af waarom Samsung dit niet in hun rom opneemt.

[ Voor 21% gewijzigd door Rohit op 23-11-2016 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rohit schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:29:
[...]

iets anders, is er een app ofz voor double tap for wakeup? Ik had er ooit 1 uit de playstore gevonden maar die was zo nep hahaha die hield het scherm gewoon constant aan! (donker scherm)
Op de Oneplus is dit gewoon een standaard feature en zag net dat er op de Google Pixel ook een update voor is uitgekomen.. Vraag me af waarom Samsung dit niet in hun rom opneemt.
Zonder root en Xposed gaat het niet werken.

Zo heeft elke Android fabrikant zn eigen features. Een OnePlus of ander toestel heeft weer geen features die een S7 heeft. Denk dat een Pixel de minste features heeft alhoewel het steeds beter wordt kijkend naar Nougat welke features heeft die Samsung al jaren heeft.

Niet zo heel lang geleden werd van Samsung gezegd dat de skin te zwaar is, teveel bloatware en teveel features. Samsung heeft sinds Marshmellow de firmware flink aangepakt ten koste van features die men toch niet gebruikte.
Dit geldt trouwens niet voor double tap to wake maar voor andere features die er niet meer in zitten maar door sommigen wel gebruikt werden en niet snappen waarom Samsung dit eruit gehaald heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WARNING -> Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Panama (TPA), gereleased 23 nov 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7.
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Flashen is op eigen risico!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.phone has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.

What's new:
* November security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements

Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9519568
Build date Thu, 03 Nov 2016 03:16:22 +0000
Security Patch Level 2016-11-01
Product code PHN
PDA G930FXXU1BPK3
CSC G930FPHN1BPK1
Download for install with Odin 3.12.3: MegaNZ

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Zo! Heb mijn S7 Edge! Gelijk al even bezig geweest met organizen..Mail accounts ingesteld, contacten toegevoegd, Apps erop gezet etc...Ook al even een ander thema erop gezet: Night. Ben wel van de simpel en strak. Edge ook al een beetje aangepast, hoewel ik daar nog echt de toegevoegde waarde van moet ondervinden. Contacten vind ik een goede tab, maar apps die ik veel gebruik staan op mijn homescreen, 1e pagina. Zedge ook geïnstalleerd voor beltonen etc, maar dat lukt nog niet. Hij zeurt dan dat ik iets moet aanpassen bij instellingen ivm overschrijven ofzo? Dit lukt mijn nog niet om een andere beltoon te kiezen.

Jullie lezen het al, echt een noob hier, maar eerst maar eens zelf aankloten alvorens te vragen toch? Haha!
Hoewel tips met musthave apps of instellingen etc altijd welkom zijn natuurlijk....;-))

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

pdavie2311 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 22:19:
Zo! Heb mijn S7 Edge! Gelijk al even bezig geweest met organizen..Mail accounts ingesteld, contacten toegevoegd, Apps erop gezet etc...Ook al even een ander thema erop gezet: Night. Ben wel van de simpel en strak. Edge ook al een beetje aangepast, hoewel ik daar nog echt de toegevoegde waarde van moet ondervinden. Contacten vind ik een goede tab, maar apps die ik veel gebruik staan op mijn homescreen, 1e pagina. Zedge ook geïnstalleerd voor beltonen etc, maar dat lukt nog niet. Hij zeurt dan dat ik iets moet aanpassen bij instellingen ivm overschrijven ofzo? Dit lukt mijn nog niet om een andere beltoon te kiezen.

Jullie lezen het al, echt een noob hier, maar eerst maar eens zelf aankloten alvorens te vragen toch? Haha!
Hoewel tips met musthave apps of instellingen etc altijd welkom zijn natuurlijk....;-))
Ringtones zijn bij mij gewoon muziek bestanden van me telefoon, welke je gewoon kan toevoegen uit bestanden (staat helemaal onderaan) dus je hebt in principe geen andere apps nodig voor ringtones.
Wallpapers download ik ook liever zelf, ik zoek gewoon 4k versies van pc wallpapers of gebruik me eigen foto's. Veel wallpaper apps hebben te lage resolutie foto's zonde bij deze resolutie. Wallpapers instellen doe je bij elke willekeurige foto --> instellen wallpaper. Standaard voor android toestellen: ga naar Toestel info-->softw. info--> Tap 10x op buildnummer. totdat je ontwikkelaars opties ingeschakeld hebt (hij geeft aan hoeveel keer je moet drukken). In het hoofdmenu staan nu ontwikelaars opties. Animatie schaal 3x aanpassen naar uit (snelste) of 0.5x dit houdt in dat de animaties van b.v. scrollen niet meer vertraagd worden. Het toestel voelt dan vlotter aan terwijl dit gewoon ontworpen vertraging is :+
Tweakers heeft een zoekfunctie maar vragen zijn altijd welkom, maar eigen initiatief word aangeraden (google is your friend).

Wat vind je van de camera >:)
rohit schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:29:
[...]

Ja 'tuurlijk gewoon 'ff 850€ toestel nemen, ik heb 500€ betaald voor me s7 edge in april omdat ik daarvoor een peperdure fiasco had besteld (lumia 950xl) vond ik dat samen een dure grap. Maar ik ga echt niet een abonnement nemen voor een toestel van 850€ en kan het andere mensen ook niet aanraden. De s7 is niet heel veel in prijs gedaald trouwens want ik zie dat de s7 edge nieuw nog steeds duurder is dan voor wat ik hem gekocht heb, moet wel toegeven mij toestel was toen wel 3 weken 2de hands geweest :+ .

Het is veel goedkoper om een toestel los te kopen met abonnement maar dan is het ineens veel geld die 850€, koop gewoon lekker goedkoop de uitstekende s7 en doe een sim only voor een jaartje kan je sparen voor de s9.

[ Voor 18% gewijzigd door D0gtag op 24-11-2016 12:07 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• pdavie2311

pdavie2311

D0gtag schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:52:
[...]

Ringtones zijn bij mij gewoon muziek bestanden van me telefoon, welke je gewoon kan toevoegen uit bestanden (staat helemaal onderaan) dus je hebt in principe geen andere apps nodig voor ringtones.
Wallpapers download ik ook liever zelf, ik zoek gewoon 4k versies van pc wallpapers of gebruik me eigen foto's. Veel wallpaper apps hebben te lage resolutie foto's zonde bij deze resolutie. Wallpapers instellen doe je bij elke willekeurige foto --> instellen wallpaper. Standaard voor android toestellen: ga naar Toestel info-->softw. info--> Tap 10x op buildnummer. totdat je ontwikkelaars opties ingeschakeld hebt (hij geeft aan hoeveel keer je moet drukken). In het hoofdmenu staan nu ontwikelaars opties. Animatie schaal 3x aanpassen naar uit (snelste) of 0.5x dit houdt in dat de animaties van b.v. scrollen niet meer vertraagd worden. Het toestel voelt dan vlotter aan terwijl dit gewoon ontworpen vertraging is :+
Tweakers heeft een zoekfunctie maar vragen zijn altijd welkom, maar eigen initiatief word aangeraden (google is your friend).

Wat vind je van de camera >:)
Thanx! Camera lijkt goed! Heb hem voor nu nog op automatisch staan. Had bij de iPhone 7 bij inzoomen echt een vlekkerig geheel. Dat is bij de S7 Edge wel minder moet ik zeggen. Scherm is echt supermooi! Dan is die van de iPhone 7 weer klein bij. Heb nu gewoon als wallpaper, black gepakt. alles zwart. Beter voor de batterij, haha!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:43

Zorian

What the fox?

Uit de doos staat er 6.0.1 op ja. Nougat is echter al eventjes als bèta beschikbaar. Deze is echter behoorlijk stabiel weet ik uit eigen ervaring te vertellen. Heb nog geen enkel probleem gehad in de maand dat ik nougat draai.

Van wat ik begreep komt de final rond december of januari uit. Al kan je nu al de bèta flashen met behoud van garantie.

• pdavie2311

pdavie2311

Zorian schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:56:
[...]

Uit de doos staat er 6.0.1 op ja. Nougat is echter al eventjes als bèta beschikbaar. Deze is echter behoorlijk stabiel weet ik uit eigen ervaring te vertellen. Heb nog geen enkel probleem gehad in de maand dat ik nougat draai.

Van wat ik begreep komt de final rond december of januari uit. Al kan je nu al de bèta flashen met behoud van garantie.
Hoe krijg ik die bèta erop dan? Moeilijk?

• Zorian

Zorian

What the fox?

pdavie2311 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:57:
[...]

Het is niet zo heel moeilijk.
Komt er grofweg gezegd op neer dat je hem download, uitpakken, in Odin (een programma om mee te flashen) de dingen op de juiste plekken zet. Je drukt op go en een paar minuten later kan je genieten van Nougat. Je verliest daarbij wel alle data op je interne geheugen dus dat moet je even veiligstellen.

• pdavie2311

pdavie2311

Zorian schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:03:
[...]

Het is niet zo heel moeilijk.
Komt er grofweg gezegd op neer dat je hem download, uitpakken, in Odin (een programma om mee te flashen) de dingen op de juiste plekken zet. Je drukt op go en een paar minuten later kan je genieten van Nougat. Je verliest daarbij wel alle data op je interne geheugen dus dat moet je even veiligstellen.
Haha! Ik ben een nood op Android..klinkt wel moeilijk nog

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:09
Een dezer dagen komt er een beta2 uit met nieuwe bugfixes en aanpassingen.

http://www.sammobile.com/...a-firmware-is-on-the-way/

• Rohit
pdavie2311 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:33:
[...]

Haha! Ik ben een nood op Android..klinkt wel moeilijk nog
Eiglk is het best simpel.. En er zijn genoeg tutorials voor te vinden ;) maar ik zou het niet aanraden als je er echt niks vanaf weet haha! dan lekker wachten.. Waarom wil je zo graag Nougat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:10
Ik heb vandaag een kleine update gehad van ongeveer 25mb, ik vermoed dat het een security update is.
Echter trekt ie mijn batterij echt heel snel leeg, ding wordt nu standaard warm uit het niets.
2x gereboot, en even op vliegtuig modus gezet, maar nog steeds 10% in een uur.
gaat lekker als vervanging van een note 4

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Rohit
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:57:
Ik heb vandaag een kleine update gehad van ongeveer 25mb, ik vermoed dat het een security update is.
Echter trekt ie mijn batterij echt heel snel leeg, ding wordt nu standaard warm uit het niets.
2x gereboot, en even op vliegtuig modus gezet, maar nog steeds 10% in een uur.
gaat lekker als vervanging van een note 4
Welke software versie heb je nu?
Misschien ff de cache legen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

rohit schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:45:
[...]

Eiglk is het best simpel.. En er zijn genoeg tutorials voor te vinden ;) maar ik zou het niet aanraden als je er echt niks vanaf weet haha! dan lekker wachten.. Waarom wil je zo graag Nougat?
Ben gewend om altijd de laatste OS te hebben. Op mijn iPhone draaide ik ook altijd de Beta versie van de laatste iOS. Meer een irritante tik van mij, haha! Ik kan heus wel wachten hoor tot december als de release komt van Nougat.

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:14
pdavie2311 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:41:
[...]

Ben gewend om altijd de laatste OS te hebben. Op mijn iPhone draaide ik ook altijd de Beta versie van de laatste iOS. Meer een irritante tik van mij, haha! Ik kan heus wel wachten hoor tot december als de release komt van Nougat.
Heb hier beschreven hoe je Nougat erop kan zetten. Als je links naar de bestanden/programma's nodig hebt dan hoor ik het wel (liefst via PM, mag hier geen directe links plaatsen afaik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

JdJtA schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:46:
[...]

Heb hier beschreven hoe je Nougat erop kan zetten. Als je links naar de bestanden/programma's nodig hebt dan hoor ik het wel (liefst via PM, mag hier geen directe links plaatsen afaik).
Thanx, maar dat is best nog wel een proces lijkt me. Pfffff.....Jailbreaken ging vroeger gemakkelijker, hahaha!

• Dj Neo Ziggy
rohit schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:58:
[...]

Welke software versie heb je nu?
Misschien ff de cache legen..
Baseband:G930FXXU1BPJG
buildnummer: MMB29K.G930FXXU1BPJG
android beveiligingspatch: 1/11/2016

• Xerxes
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-06-2024
pdavie2311 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:57:
[...]

Zelf heb ik deze video gevolgd. Een lange tekst lijkt altijd moeilijk, dit zou je een beter beeld kunnen geven :) Ik neem aan dat je de bestanden van JdJtA krijgt, download bij voorkeur niet de bestanden waar de video naar verwijst. Deze bestanden veranderen de CSC van PHN (Nederlands) naar BTU (Brits).

Voordat je hier aan begint, moet je bij 'Veilig opstarten' wel even een patroon of pincode invoeren. Na het flashen wordt hier (waarschijnlijk) naar gevraagd.

Eerlijk gezegd weet ik het verschil nog steeds niet tussen PHN en BTU. Ik flashte BTU op m'n PHN toestel, alles blijkt te werken. :?

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:37
Niet een beetje offtopic, gewoon helemaal :)
Dus weg.

[ Voor 81% gewijzigd door janvanduschoten op 24-11-2016 21:35 ]

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:14
Xerxes schreef op donderdag 24 november 2016 @ 19:57:
[...]

Zelf heb ik deze video gevolgd. Een lange tekst lijkt altijd moeilijk, dit zou je een beter beeld kunnen geven :) Ik neem aan dat je de bestanden van JdJtA krijgt, download bij voorkeur niet de bestanden waar de video naar verwijst. Deze bestanden veranderen de CSC van PHN (Nederlands) naar BTU (Brits).

Voordat je hier aan begint, moet je bij 'Veilig opstarten' wel even een patroon of pincode invoeren. Na het flashen wordt hier (waarschijnlijk) naar gevraagd.

Eerlijk gezegd weet ik het verschil nog steeds niet tussen PHN en BTU. Ik flashte BTU op m'n PHN toestel, alles blijkt te werken. :?
CSC is een code om aan te geven uit welk land je toestel origineel afkomstig is en waarvoor je dus ook OTA-updates kan ontvangen. Daarnaast kunnen hierin voor bepaalde landen of providers applicaties of instellingen (denk aan NL-alert of bloatware) zijn gekoppeld.

Het veranderen hiervan is in principe geen probleem, je kan altijd weer terug. Het wijzigen van CSC zorgt echter wel voor een fabrieksherstel. Daarom is het ook mogelijk een HOME_CSC te gebruiken bij het flashen. Daarmee blijven je CSC, data en instellingen behouden. Dit kan in combinatie met bestanden uit andere landen (modem (CP), bootloader (BL) en systeem (AP)) zodat je de laatste updates eerder kan installeren.

De Beta van Nougat is in principe voor toestellen die BTU als CSC hebben. Je kan er dus ook voor kiezen deze te flashen op je toestel uit NL (bv. unbranded CSC=PHN) met de juiste HOME_CSC doordat de volledige eerste versie beschikbaar is. Het enige nadeel hiervan is dat je geen OTA updates ontvangt omdat de ROM afwijkt van je CSC. Voor de Beta moet je daarnaast ook ingeschreven zijn als tester (inschrijving helaas al gesloten) voor updates.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Samsung binnen, tot nu toe vind ik het een banger ding! Konden ze er geen stock android op zetten?

• Xerxes
JdJtA schreef op donderdag 24 november 2016 @ 21:27:
[...]

Het veranderen hiervan is in principe geen probleem, je kan altijd weer terug. Het wijzigen van CSC zorgt echter wel voor een fabrieksherstel. Daarom is het ook mogelijk een HOME_CSC te gebruiken bij het flashen. Daarmee blijven je CSC, data en instellingen behouden. Dit kan in combinatie met bestanden uit andere landen (modem (CP), bootloader (BL) en systeem (AP)) zodat je de laatste updates eerder kan installeren.

De Beta van Nougat is in principe voor toestellen die BTU als CSC hebben. Je kan er dus ook voor kiezen deze te flashen op je toestel uit NL (bv. unbranded CSC=PHN) met de juiste HOME_CSC doordat de volledige eerste versie beschikbaar is. Het enige nadeel hiervan is dat je geen OTA updates ontvangt omdat de ROM afwijkt van je CSC. Voor de Beta moet je daarnaast ook ingeschreven zijn als tester (inschrijving helaas al gesloten) voor updates.
Goed om te weten. Ik was een beetje te enthousiast toen ik hoorde dat we Nougat konden flashen, lette helemaal niet op HOME_CSC :$

Ik heb ook gewoon de beta geflashed, leek me makkelijker dan BTU versie van MM te flashen, om vervolgens kans te maken op inschrijving. Ook al had ik PHN, ik zou toch geen updates ontvangen.
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 21:33:
Heb de Samsung binnen, tot nu toe vind ik het een banger ding! Konden ze er geen stock android op zetten?
Ik heb zelf Stock Android nooit aantrekkelijk gevonden, geen idee waarom men dat verkiest boven een "feature-packed" TouchWiz. Maar vrees niet, Nougat gooit de hele TouchWiz interface op de kop, veel kenmerken van Stock Android worden overgenomen. Als je de launcher niet mooi vindt, zou ik je adviseren om een launcher te downloaden. Pixel launcher is de opvolger van Google launcher, als je de Pixel telefoons wilt repliceren. Deze launcher is niet te vinden in de Play Store, Google zet 'em er niet op voor een of andere reden. Voor meer 'customization' moet je bij Nova launcher zijn. Gratis versie is uiteraard beperkt, maar als het je bevalt kan je de betaalde versie aanschaffen in de Play Store. Je moet je dan wel aanmelden voor de beta via de app, anders krijg je de opties voor de 'Pixel-stijl' niet.

Zelf ben ik erg tevreden over Nova Prime. Heb 'em wel kunnen kopen met koring in de zomer voor €0,50 :+

• DonRoger
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-10 19:37
Van de week maar eens terug naar de winkel, een maand of 2 geleden is mijn vibratie module kapot gegaan en sinds een aantal weken is er ook iets met m'n AOD :/ In een donkere kamer word het scherm een beetje grijsachtig ipv helemaal zwart, en in Night Modus zijn de witte letters en cijfers paars ipv wit (met de grijze achtergrond). Ik word hier niet heel vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:54:
[...]

Die heb ik ook al een tijdje.. Werkt bij mij wel goed.. Had je de cache al geleegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WARNING -> Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Spanje (AMO), gereleased 25 nov 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7.
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Flashen is op eigen risico!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.phone has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.

What's new:
* November security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements

Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9519568
Build date Thu, 10 Nov 2016 11:35:32 +0000
Security Patch Level 2016-11-01
Product code PHN
PDA G930FXXU1BPKA
CSC G930FPHN1BPK1
Download for install with Odin 3.12.3: MegaNZ

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Eh, nee? Mensen kiezen o.a. voor Samsung door de functionaliteiten die zij toevoegen aan de basis van Android. Zaken als TouchWiz, S Planner, S Health en ga zo maar door zijn voor veel mensen juist voordelen in plaats van nadelen. Los van het (hardware)design is de software ongeveer de enige andere manier waarmee Samsung zich kan onderscheiden van andere fabrikanten. Ok, ontploffende batterijen kan ook nog, maar laten we het daar verder niet over hebben :+

Gelukkig voor jou is Android behoorlijk open en staat niks je in de weg om ingebouwde apps uit te schakelen, een launcher te installeren die meer een stock-android ervaring geeft of om zelfs je telefoon te voorzien van een custom ROM naar je smaak.

[ Voor 6% gewijzigd door rodie83 op 25-11-2016 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:54:
[...]

Misschien die van Henk hierboven proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Ik denk dat ie blijkbaar alles nog recht moet zetten.
Vannacht de proef op de som genomen.
Toestel geheel opgeladen, en toen in alles uitgezet (wifi/4g/gps) en heeft over 7 uur maar 2% verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:45:
Ik denk dat ie blijkbaar alles nog recht moet zetten.
Vannacht de proef op de som genomen.
Toestel geheel opgeladen, en toen in alles uitgezet (wifi/4g/gps) en heeft over 7 uur maar 2% verbruikt.
de 1e paar dagen moet hij idd alles nog op zich nemen en je merkt snel dat hij 2 dagen later bijvoorbeeld veel langer meegaat..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:00
Ja, want dit had je van tevoren ook echt niet kunnen achterhalen natuurlijk 8)7 |:(
Heb je die telefoon met je ogen dicht gekozen of zo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorki
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 16:11

Zorki

pffffft

Relevante vraag is of hij bang is van de telefoon of de telefoon bang is van hem O-)
PatrickPR schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:57:
[...]

Ja, want dit had je van tevoren ook echt niet kunnen achterhalen natuurlijk 8)7 |:(
Heb je die telefoon met je ogen dicht gekozen of zo?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 12:42
Je username spreekt boekdelen 8)7

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10 00:06
rohit schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:50:
[...]

de 1e paar dagen moet hij idd alles nog op zich nemen en je merkt snel dat hij 2 dagen later bijvoorbeeld veel langer meegaat..
De Samsung Power Saver (of Energy Saver o.i.d., zie je settings) kickt in per app nadat een app 72 uur niet is gebruikt, dan gaat die op modus 'Save Power'. Dus 3 dagen inderdaad ;)

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels uitgebreid het systeem aangepast.
Al die kinderachtige zooi er uit en icoontjes! Instellingen menu is echt kleuter school!

Inmiddels arrow launcher er op en Microsoft lock screen voor nu.

Had eerst de BlackBerry launcher er op maar wilde toch eens arrow nog een kans geven.

BlackBerry toetsenbord er op die vind ik toch het fijnst :)

Het is absoluut geen iPhone kwaliteit die s7 maar het kost dan ook maar de helft van de iPhone.

Die br bril die ik er bij kreeg is dan wel weer grappig.

Heb wel het gevoel dat de iPhone 7 sneller aanvoelt met by typen als een berichtje op tweakers. Maar dit is niet irritant langzaam of iets

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2016 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08 21:46
Heb je al de thema's geprobeerd? Je kan in touchwizz de look veranderen met een heleboel thema's
De s7 kost niet de helft van wat een iphone kost en ik vraag me af of je oprecht bent of hier komt om te trollen
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:56:
Al die kinderachtige zooi er uit en icoontjes! Instellingen menu is echt kleuter school!

Had eerst de BlackBerry launcher er op maar wilde toch eens arrow nog een kans geven.

Het is absoluut geen iPhone kwaliteit die s7 maar het kost dan ook maar de helft van de iPhone.

Heb wel het gevoel dat de iPhone 7 sneller aanvoelt met by typen als een berichtje op tweakers. Maar dit is niet irritant langzaam of iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edtims schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 15:07:
Heb je al de thema's geprobeerd? Je kan in touchwizz de look veranderen met een heleboel thema's
De s7 kost niet de helft van wat een iphone kost en ik vraag me af of je oprecht bent of hier komt om te trollen
[...]
Ik heb hem serieus gisteren gekregen en ook met de vr zitten spelen.

Ja door die themes heb ik het instellingen menu normaal wit gekregen. Had gezocht op stock Android 6.
Maar los daar van mijn vriendin heeft hem vandaag gekregen en is Thuis er mee aan het spelen en zei al meteen "wat een troep hier kan ik echt niet aan wennen"

Verder tijdens typen van een Twitter bericht of op een website merk ik wel vertraging en dat is toch wel jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:56:

1. Gelukkig maar dat je alles kan customizen dan. Moet je eens proberen met die iPhone kwaliteit van je...
2. Wat versta je in dit geval in vredesnaam over kwaliteit?

Ik lees hier best graag een goede ervaringenvergelijking tussen een S7 (Edge) een iPhone 7, maar dit is voor het grootste gedeelte gewoon een nikszeggende post...
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 15:11:
[...]

Ik heb hem serieus gisteren gekregen en ook met de vr zitten spelen.

Ja door die themes heb ik het instellingen menu normaal wit gekregen. Had gezocht op stock Android 6.
Maar los daar van mijn vriendin heeft hem vandaag gekregen en is Thuis er mee aan het spelen en zei al meteen "wat een troep hier kan ik echt niet aan wennen"

Verder tijdens typen van een Twitter bericht of op een website merk ik wel vertraging en dat is toch wel jammer.
Tsja, ik kan ook niet wennen aan een iPhone. Omdat ik al jaren Androidtelefoons gebruik. Maakt een iPhone natuurlijk geen troep.

Vriendelijk verzoek: post eens normaal. Anders is de topicreport weer snel gedaan :)

[ Voor 26% gewijzigd door rodie83 op 25-11-2016 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee of dit het juiste topic is, maar ik zoek dus een nieuwe smartphone en ben aan het twijfelen tussen de Samsung Galaxy S7 (of S7 edge) en de Google Pixel. Het probleem zit hem nu in het feit dat we eigenlijk nog steeds niet weten wanneer de Google Pixel hier bij ons gereleased zal worden. Het kan dus in principe ook pas in 2017 zijn... Wat zouden jullie doen in mijn geval? Wachten op de Google Pixel of de knoop doorhakken en een Galaxy S7 (edge) halen?
Ik neig zelf meer naar de Pixel om wille van stock Android en de snelle updates die daarmee gepaard gaan. Daarnaast heb ik vroeger een S2 gehad en wat een verschrikkelijke ervaring was me dat met Touchwiz. Geen idee of het tegenwoordig beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:48
Modbreak:OK, laten we vooral inhoudelijk blijven reageren.
@doenietzodom, graag letten op je taalgebruik, op het moment dat je in dit topic alles aan de S7 kinderachtig gaat noemen, dan krijgen we natuurlijk geen normale discussie.

@de rest, graag gewoon inhoudelijk reageren, en niet ingaan op bewuste of onbewuste trolls

kinderachtige posts gaan gewoon de prullenmak in

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 15:42:
Geen idee of dit het juiste topic is, maar ik zoek dus een nieuwe smartphone en ben aan het twijfelen tussen de Samsung Galaxy S7 (of S7 edge) en de Google Pixel. Het probleem zit hem nu in het feit dat we eigenlijk nog steeds niet weten wanneer de Google Pixel hier bij ons gereleased zal worden. Het kan dus in principe ook pas in 2017 zijn... Wat zouden jullie doen in mijn geval? Wachten op de Google Pixel of de knoop doorhakken en een Galaxy S7 (edge) halen?
Ik neig zelf meer naar de Pixel om wille van stock Android en de snelle updates die daarmee gepaard gaan. Daarnaast heb ik vroeger een S2 gehad en wat een verschrikkelijke ervaring was me dat met Touchwiz. Geen idee of het tegenwoordig beter is.
Ik zou lekker voor de S7 gaan, de Pixel vind ik zwaar overpriced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Sowieso is de Galaxy S7 (Edge) een stuk goedkoper dan de Pixel en dat verschil zal alleen maar oplopen naarmate het langer duurt totdat de Pixel hier wordt uitgebracht. Geen idee of dat voor jou een argument is, maar een feit is het wel.

Qua snelle updates heb je natuurlijk gelijk. De Pixel (XL) zal altijd de nieuwe Android versies eerder krijgen dan de S7 (Edge). Als dat het belangrijkste argument voor je is, dan moet je de S7 Edge gewoon links laten liggen. De Pixel wordt al met 7.1 geleverd, Samsung heeft 7.0 nog niet eens uit de betafase.

Wat betreft TouchWiz: ik heb er geen problemen mee, maar dat is vooral omdat ik Nova als launcher gebruik. De kleurtjes van TouchWiz vind ik nog steeds tegen het kinderlijke aan neigen, maar verder zijn al die extreem onnuttige features van vroeger voor het grootste gedeelte verdwenen. Ik heb het een paar posts naar beneden al gezegd: Android is dermate open dat je het toestel helemaal je eigen look & feel kan geven. En als bepaalde ingebouwde apps bloat vind, dan kan je die altijd uitschakelen (Package Disabler Pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reacties!
@rodie83; Dus het is niet meer zo dat Touchwiz enorm traag is, vergeleken met vroeger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ander probleem :( als ik always on uit zet krijg ik ook geen notificaties op het scherm te zien. Maar wil ook niet de hele tijd dat scherm aan hebben. Is daar geen oplossing voor zoals bij andere Android toestellen die dit wel doen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:05:
Bedankt voor de snelle reacties!
@rodie83; Dus het is niet meer zo dat Touchwiz enorm traag is, vergeleken met vroeger?
Nee, absoluut niet. Ik heb zelf een broertje dood aan vertragingen of hakkelingen in apparatuur die ik gebruik. Ik ben zelf eigenaar van een S7 Edge en zou het toestel als enorm responsief willen betitelen.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:09:
Ander probleem :( als ik always on uit zet krijg ik ook geen notificaties op het scherm te zien. Maar wil ook niet de hele tijd dat scherm aan hebben. Is daar geen oplossing voor zoals bij andere Android toestellen die dit wel doen ?
Binnen de huidige software niet. Ik meen wel dat er in 7.0 functionaliteiten worden toegevoegd aan het Always On display, maar of jouw wens daarin mogelijk is...

Overigens is het nou niet echt een groot probleem, het Always On display gebruikt nauwelijks batterij. Maximaal 1% per uur was het ofzo.

[ Voor 42% gewijzigd door rodie83 op 25-11-2016 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rodie83 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:11:
[...]

Nee, absoluut niet. Ik heb zelf een broertje dood aan vertragingen of hakkelingen in apparatuur die ik gebruik. Ik ben zelf eigenaar van een S7 Edge en zou het toestel als enorm responsief willen betitelen.
Alright, hartelijk bedankt! Het zal dan een S7 (edge) worden in plaats van de Pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rodie83 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:11:
[...]

Binnen de huidige software niet. Ik meen wel dat er in 7.0 functionaliteiten worden toegevoegd aan het Always On display, maar of jouw wens daarin mogelijk is...

Overigens is het nou niet echt een groot probleem, het Always On display gebruikt nauwelijks batterij. Maximaal 1% per uur was het ofzo.
Ik vind gewoon irritant dat het scherm maar aan staat de hele tijd daarom wil ik dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:32:
[...]

Ik vind gewoon irritant dat het scherm maar aan staat de hele tijd daarom wil ik dat niet
Tsja ik gebruik het zelf helemaal niet, ik heb zelf wel genoeg aan 't notificatieledje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rodie83 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:36:
[...]

Tsja ik gebruik het zelf helemaal niet, ik heb zelf wel genoeg aan 't notificatieledje.
Net getest, BBM notificaties komen niet op het always on scherm.. Nog een irritatie sta op het puntje om het toestel terug te brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:35
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:38:
[...]

Net getest, BBM notificaties komen niet op het always on scherm.. Nog een irritatie sta op het puntje om het toestel terug te brengen
Breng hem ajb terug en kap met zeuren.

Geen idee wat je met BBM bedoelt, maar idd, er komen maar een beperkt aantal notificaties op het always on display. Bij 7.0 is dat open gegooid en komen er ook andere notificaties te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 08:00
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:32:
[...]

Dan draai 'm toch om?
Als de proximity sensor wordt afgedekt (bijv, als ie in je zak zit) gaat 't scherm uit.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
[...]

Joh dan breng je 'm toch lekker terug als het ding niet doet wat je wil? Mij maakt het niet uit hoor :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-10 22:59
roT- schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:14:
Ik gebruik in mijn s7 edge de gratis sdcard van samsung. Heerlijk natuurlijk al die ruimte. Ik gebruik hem voornamelijk voor muziek.

Echter.. ondanks dat ik alle apps allemaal op internal storage van de s7 heb geinstalleerd zie ik toch op mijn sdcard een mapje 'android' staan met daarin de gebruikelijke 'data' en 'obb'. Met vervolgens behoorlijk wat apps.

Dit wil ik niet hebben omdat een sd kaartje minder snel is dan internal storage..(en tevens is het een principe kwestie)

Hoe kan ik voorkomen dat android steeds naar mijn sdcard wegschrijft? Want dit gebeurd continuu als ik naar de datum en tijd kijk van de mapjes.

Googlen levert weinig relevante info op
subtiel breng ik het nog eens onder de aandacht :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Begin eerst eens deze topic een beetje door te lezen: veel vragen zullen dan beantwoord worden, OOK over de notificaties van o.a. BlackBerry Messenger!... 8)7

Hint: heeft iets met de komende update naar Android 7.x te maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xerxes
Kunnen we types zoals Doenietzodom niet gewoon negeren? Ik wil mensen die problemen hebben met hun S7 (Edge) best helpen, maar als je met zo'n denigrerende toon komt aanzetten, hoef je geen hulp te verwachten. Al twijfel ik wel over de mensen die hier komen zeuren hoe slecht de S7 wel niet is, en hoe briljant de iPhone 7 is. Troll much?
Je kan geen verkeerde keuze maken, beide smartphones zijn uitstekend. Ze hebben een fantastische camera, geweldig scherm (de S7 iets beter natuurlijk :P ), zijn razend snel en solide. Natuurlijk moet je bepaalde dingen overwegen. Als je virtual reallity wilt proberen, is de S7 geschikter. Wil je custom roms proberen, dan is de Pixel verstandiger. Voor draadloos opladen en uitbreidbaar geheugen moet je bij de S7 zijn. Voor snelle updates moet je niet bij Samsung zijn helaas :$

Ik zou de S7 (Edge) kiezen. De Pixel is te kaal, €100-200 euro meer dan de S7 is hij niet waard. Je krijgt geen uitbreidbaar geheugen, geen draadloos opladen, VR-ongeschikt scherm, bezels zo groot als een landingsbaan op schiphol en een design dat totaal niet consistent is. De S7 heeft al die extra'tjes wel, en is veel sexy'er ;)

Iedereen zeurt over het updatebeleid van Samsung, maar is dat terecht? Google introduceert met Nougat functionaliteiten, die Samsung telefoons allang hadden. Ik vind daarom dat Nougat weinig zal toevoegen aan de S7. Ik draai nu de beta versie van Nougat op mijn S7, en om eerlijk te zijn is het verschil in quick toggles het enige echte verschil dat ik heb opgemerkt (los van AOD dan) :$
roT- schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 17:24:
[...]

Inderdaad best vreemd dat 'ie dat doet. Al gesnuffeld in de instellingen? Volgens mij kon je apps verplaatsen naar de sd-kaart, dus andersom zou het ook moeten kunnen.

Heb zelf geen sd-kaart, dus heb dat probleem vanzelfsprekend nooit gehad. Ik zal het proberen op te zoeken voor je, als ik iets vind hoor je het wel :)

[ Voor 9% gewijzigd door Xerxes op 25-11-2016 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
[...]

Misschien bij de initiële setup van de sdkaart gekozen voor formatteren als intern geheugen?

Ik heb er zelf ook last van zie ik, maar zou niet meer weten hoe ik het ding ooit heb geformatteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
rodie83 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 17:38:
[...]

Misschien bij de initiële setup van de sdkaart gekozen voor formatteren als intern geheugen?

Ik heb er zelf ook last van zie ik, maar zou niet meer weten hoe ik het ding ooit heb geformatteerd.
Dankje voor de tip.
Maar volgens mij heb je geen keuze. Kun je de sdcard enkel formateren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
roT- schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 17:42:
[...]

Dankje voor de tip.
Maar volgens mij heb je geen keuze. Kun je de sdcard enkel formateren?
Ik zat eens voor je te lezen, de functie om een sdkaart als intern geheugen te gebruiken zit in android 6, maar schijnbaar heeft Samsung dat weer uitgeschakeld. Dacht even dat dat het wel moest zijn, maar nee.

Zodra er een sdkaart aanwezig is mogen apps schijnbaar appdata richting sdkaart schrijven. Ik betwijfel of je dat uit kunt zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henklbr schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 17:24:
[...]

Begin eerst eens deze topic een beetje door te lezen: veel vragen zullen dan beantwoord worden, OOK over de notificaties van o.a. BlackBerry Messenger!... 8)7

Hint: heeft iets met de komende update naar Android 7.x te maken...
Thanks, maar scrollen op websites met Chrome blijft langzaam. Zou je niet verwachten bij een toestel dat je net hebt gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 18:42:
[...]

Thanks, maar scrollen op websites met Chrome blijft langzaam. Zou je niet verwachten bij een toestel dat je net hebt gekregen...
Je bent best uniek dan. Ik type dit in Chrome op de S7 Edge en heb daarvoor eerst een stuk of 30 posts naar beneden moeten scrollen wat ik in 1 vloeiende beweging deed zonder vertraging.
Zou bijna denken dat je;
1) een maandagmorgen toestel hebt
2) een bug hebt in de software ergens
3) onrealistische/verkeerde verwachtingen hebt
4) een andere app op je toestel hebt dat loopt te kloten met de rest van je toestel

Zet dat ding eens terug naar fabrieksinstellingen, download daarna enkel Chrome uit de store en kijk of het nog voorkomt etc.

[ Voor 8% gewijzigd door Zorian op 25-11-2016 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

[...]

Dit boeit 0 voor de snelheid indien je gewoon een vlotte sd erin hebt. Die 64gb die je een tijdje geleden bij aanschaf kreeg is bijvoorbeeld een prima vlot kaartje.
Er worden vooral grote bestanden heen geschreven, zoals playlists in Spotify die je offline download, bestanden van spelletjes etc. Daar maakt snelheid bovendien meestal ook wat minder uit.

//Oeps dubbelpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Zorian schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 18:51:
[...]

Je bent best uniek dan. Ik type dit in Chrome op de S7 Edge en heb daarvoor eerst een stuk of 30 posts naar beneden moeten scrollen wat ik in 1 vloeiende beweging deed zonder vertraging.
Zou bijna denken dat je;
1) een maandagmorgen toestel hebt
2) een bug hebt in de software ergens
3) onrealistische/verkeerde verwachtingen hebt
4) een andere app op je toestel hebt dat loopt te kloten met de rest van je toestel
Ik zeg 3!!! En dat het een enorme zeur of troll is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 18:54:
[...]

Ik zeg 3!!! En dat het een enorme zeur of troll is! :)
Ik verwacht gewoon een super snel toestel voor deze prijs maar als ik typ zie ik de letters niet meteen op het scherm staan en er zit zeker wel een vertraging in. Naar mijn gevoel is deze vertraging te hoog.

Ook In BBM trouwens niet alleen in de browser. Hij zegt ook dat ik nog maar 750MB ram vrij heb.

Maar ik geef het nóg een paar dagen want aan dit langzame gedoe ga ik me ergeren dat weet ik nu al.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2016 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 18:57:
[...]

Ik verwacht gewoon een super snel toestel voor deze prijs maar als ik typ zie ik de letters niet meteen op het scherm staan en er zit zeker wel een vertraging in. Naar mijn gevoel is deze vertraging te hoog.

Ook In BBM trouwens niet alleen in de browser. Hij zegt ook dat ik nog maar 750MB ram vrij heb
En welk toetsenbord gebruik je? De standaard van Samsung?
Dat je ram vol zit is niet zo spannend. Het is niet als bij een desktop.
Op een smartphone is lege ram verloren ram.
Probeer eens voor de grap SwiftKey als toetsenbord. En reboot even je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 18:57:
[...]

Ook In BBM trouwens niet alleen in de browser. Hij zegt ook dat ik nog maar 750MB ram vrij heb
Dan moet je misschien eens niet zo negatief posten. Alles is kut, alles irritatie-opwekkend. Dat laatste klopt trouwens; het wekt irritatie op bij de mensen die dit lezen...

Als het echt dusdanig langzaam is kun je inderdaad twee dingen doen: terugbrengen of onderzoeken wat er aan de hand is (dus ADVIES vragen). Alleen maar klagen richting mensen die tevreden zijn met de telefoon is dom én irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorian schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 18:59:
[...]

En welk toetsenbord gebruik je? De standaard van Samsung?
Dat je ram vol zit is niet zo spannend. Het is niet als bij een desktop.
Op een smartphone is lege ram verloren ram.
Probeer eens voor de grap SwiftKey als toetsenbord. En reboot even je toestel.
blackberry toetsenbord. Op mijn Motorola g4 die veel trager is werkt hij prima en BlackBerry is ook qHD scherm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 19:00:
[...]
blackberry toetsenbord. Op mijn Motorola g4 die veel trager is werkt hij prima en BlackBerry is ook qHD scherm
Je zou bijna denken dat je je S7 probeert om te bouwen naar een Blackberry. :+
Doe dat toetsenbord eens verwisselen met SwiftKey, verwijder dat Blackberry gedoe even tijdelijk voor de test.

//edit: Kan aan mij liggen maar ik zie geeneens een Blackberry toetsenbord app in de store?

[ Voor 9% gewijzigd door Zorian op 25-11-2016 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Zorian schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 19:01:
[...]
//edit: Kan aan mij liggen maar ik zie geeneens een Blackberry toetsenbord app in de store?
Begin nu ook te twijfelen of hij wel een Samsung heeft en geen Blackberry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
Zorian schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 18:53:
[...]

Dit boeit 0 voor de snelheid indien je gewoon een vlotte sd erin hebt. Die 64gb die je een tijdje geleden bij aanschaf kreeg is bijvoorbeeld een prima vlot kaartje.
Er worden vooral grote bestanden heen geschreven, zoals playlists in Spotify die je offline download, bestanden van spelletjes etc. Daar maakt snelheid bovendien meestal ook wat minder uit.

//Oeps dubbelpost.
Dank je voor het mee denken.
Echter zijn het ook kleine bestanden van een paar kb...

Ik heb et liefst dat er enkel op de telefoon wordt weggeschreven en de sdcard voor storage van muziek, video etc.

Maar eens verder neuzen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

roT- schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 19:38:
[...]

Dank je voor het mee denken.
Echter zijn het ook kleine bestanden van een paar kb...

Ik heb et liefst dat er enkel op de telefoon wordt weggeschreven en de sdcard voor storage van muziek, video etc.

Maar eens verder neuzen dan...
Zou je er niet al te druk over maken hoor. :)
Als je ES File Explorer Pro hebt (of vergelijkbaar) dan kan je ook zien welke apps erheen schrijven en wat ze er precies in zetten.
Wat mij overigens opvalt is dat (bij mij in elk geval) de Android map op de SD een kloon lijkt te zijn van die in het interne geheugen. Er staan grotendeels dezelfde mapjes en bestanden in.

[ Voor 15% gewijzigd door Zorian op 25-11-2016 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
Zorian schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 19:44:
[...]

Zou je er niet al te druk over maken hoor. :)
Als je ES File Explorer Pro hebt (of vergelijkbaar) dan kan je ook zien welke apps erheen schrijven en wat ze er precies in zetten.
Wat mij overigens opvalt is dat (bij mij in elk geval) de Android map op de SD een kloon lijkt te zijn van die in het interne geheugen. Er staan grotendeels dezelfde mapjes en bestanden in.
Thx voor de tip. Ben zelf fan van file manager van asus (na lang zoeken vond ik deze het fijnste werken en uitzien) maar ik ga eens met ES file explorer neuzen..

Wellicht heb je gelijk en is het niet meer dan een clone.. want ik krijg 0 errors als sd kaart word verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorian schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 19:01:
[...]

Je zou bijna denken dat je je S7 probeert om te bouwen naar een Blackberry. :+
Doe dat toetsenbord eens verwisselen met SwiftKey, verwijder dat Blackberry gedoe even tijdelijk voor de test.

Probeer ik ook ;) het is alleen jammer dat ik niet de echte BlackBerry rom er op kan hebben. Nu is hij trouwens weer snel en heb niks gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 20:51:
[...]

Probeer ik ook ;) het is alleen jammer dat ik niet de echte BlackBerry rom er op kan hebben. Nu is hij trouwens weer snel en heb niks gedaan
Ik blijf erbij dat als je echt je problemen wil oplossen je hem terug moet doen naar factory default en dan zo min mogelijk erop zetten. Steeds 1 app meer totdat je weer issues krijgt. Dan weet je gelijk waar ze vandaan komen.

Mijn vermoeden is namelijk dat je problemen gerelateerd zijn aan 1 of meerdere app(s) en/of verkeerde instellingen. Het toestel is gigantisch vlug, dit is iets wat ik uit ervaring kan zeggen.

Heb ook wel eens gehad dat mijn toestel traag was, liep snel leeg etc. Bleek het na lang zoeken Facebook Messenger te wezen die lag te kutten op de achtergrond. Wat je ook deed, hij bleef dat doen totdat je de app verwijderde.

Kan je het wel zo leuk afschuiven op het toestel, maar achteraf blijkt het je eigen schuld te zijn omdat je zo nodig een specifieke app wou hebben die ondertussen meer problemen opleverde dan dat ie nuttig was.

Wat je bovendien ook nog kan proberen is de nougat bèta flashen. Die bevat best veel optimalisaties op het gebied van ram en omgaan met apps etc. Wie weet verhelpt het je problemen. En je hebt gelijk je BBM meldingen op AOD.

[ Voor 9% gewijzigd door Zorian op 25-11-2016 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 20:51:
[...]

Waarom ga je niet gewoon terug naar een Black Barry? Ik zie op je site dat je kar ma keizer bent van black berry??? Wel raar dat je een van de weinige bent op dit forum, die over alles klaagt over de s7? Een beetje in de realiteit denken alstublieft :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Zo gauw er een SD kaart ongedaan wordt worden deze twee mappen aangemaakt. Waarom weet ik niet precies maar het zal wel zo horen. Ik kan de map verwijderen maar bij opnieuw opstarten staat het er weer. Zal toch iets met de Android te maken hebben. Kan op Google zo het antwoord ook niet vinden.
Ik denk dat Android niets voor jouw is als ik zo je berichten lees. Misschien is het te ingewikkeld voor je qua instellingen en kun je beter een kant en klaar oplossing nemen zoals een iPhone (welke trouwens ook kleurtjes gebruikt in het instellingen menu)

De S7 is gewoon één van de beste toestellen op dit moment gezien de reviews, ervaringen en verkoopcijfers.
Wil je toch nog de S7 houden dan zou ik even op Android 7 wachten. Denk dat jouw problemen dan opgelost gaan worden. ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Garret1410 op 26-11-2016 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pappaleone schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 21:03:
[...]

Waarom ga je niet gewoon terug naar een Black Barry? Ik zie op je site dat je kar ma keizer bent van black berry??? Wel raar dat je een van de weinige bent op dit forum, die over alles klaagt over de s7? Een beetje in de realiteit denken alstublieft :)
Omdat de priv enige was met edge screen maar de sd808 en 2mp voor camera zijn niet wat ik wil.

De dtek60 is eigenlijk een idol s maar zonder vr mogelijkheid dus blijft er weinig over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 20:35:
[...]

Omdat de priv enige was met edge screen maar de sd808 en 2mp voor camera zijn niet wat ik wil.

De dtek60 is eigenlijk een idol s maar zonder vr mogelijkheid dus blijft er weinig over
De iphone? maar die kost natuurlijk wel 2x meer maar is ook 4x beter. Don't feed the troll peeps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
Garret1410 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 16:00:
[...]

Zo gauw er een SD kaart ongedaan wordt worden deze twee mappen aangemaakt. Waarom weet ik niet precies maar het zal wel zo horen. Ik kan de map verwijderen maar bij opnieuw opstarten staat het er weer. Zal toch iets met de Android te maken hebben. Kan op Google zo het antwoord ook niet vinden.
Hm het wordt steeds mysterieuzer..
De mapjes zijn blijkbaar niet echt nodig want je kan ze zo verwijderen en mensen zonder sdkaart hebben deze mapjes dan ook niet.

Maar goed. Na wat monitoring gedaan te hebben zijn er veel apps, maar lang niet alle apps die (ongewenst) dingen wegschrijven onder "microsd\android\obb" én "microsd\android\data".
Terwijl ze op apparaat geheugen zijn geinstalleerd..

Voor mij als performance-hoer bijna een reden om mn sdkaart permanent te verwijderen.
:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

roT- schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 21:14:
[quote]Garret1410 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 16:00:
[...]

[...]

Hm het wordt steeds mysterieuzer..
De mapjes zijn blijkbaar niet echt nodig want je kan ze zo verwijderen en mensen zonder sdkaart hebben deze mapjes dan ook niet.

Maar goed. Na wat monitoring gedaan te hebben zijn er veel apps, maar lang niet alle apps die (ongewenst) dingen wegschrijven onder microsd\android\obb én microsd\android\data.
Terwijl ze op apparaat geheugen zijn geinstalleerd..

Voor mij als performance-hoer bijna een reden om mn sdkaart permanent te verwijderen.
:p
Merk je ook daadwerkelijk een performanceloss dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
Zorian schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 21:15:
[...]

Merk je ook daadwerkelijk een performanceloss dan? ;)
Nee maar gaat om het principe. (*Moppelt iets van neurotische trekjes :p *)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

roT- schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 21:17:
[...]

Nee maar gaat om het principe. (*Moppelt iets van neurotische trekjes :p *)
Man man man. :p Je merkt er niks van en je krijgt er extra opslag bij. :p Tijd om je trekjes aan de ketting te leggen dus. :+

Dit is trouwens ook vet. :D
http://www.howtogeek.com/...at-collecting-easter-egg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
Zorian schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 21:18:
[...]

Man man man. :p Je merkt er niks van en je krijgt er extra opslag bij. :p Tijd om je trekjes aan de ketting te leggen dus. :+

Dit is trouwens ook vet. :D
http://www.howtogeek.com/...at-collecting-easter-egg/
Yes geweldig. Die heb ik bij mn vriendin geactiveerd op haar nexus 6p. Ze heeft er al 23 katten op staan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:35

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

En daar gaan we, ben altijd 'anti'-Samsung geweest (software vooral) en heb een dag geleden als soort impulsaankoop een Galaxy S7 Edge gekocht omdat de prijs zo verdomd laag was (kuusj98 in "Samsung Galaxy S7 Edge voor 280-460 euro bij Mobiel.nl"). Nu ben ik dus in afwachting van de levering, ondertussen ga ik nog een hoesje en mogelijk screenprotector halen.

Omdat ik altijd een Nexus telefoon heb gehad, vraag ik me af hoe snel ik de S7 door het raam ga gooien van frustratie, of juist niet. Ik ben van plan binnen 1 seconde een Stock Android theme te installeren, waarna ik er de Google Now launcher overheen flikker tezamen met alle Google apps. Daarna ga ik proberen zo veel mogelijk van die rotte Samsung apps te verwijderen (iets wat waarschijnlijk zoals 5 jaar geleden nog steeds niet kan) en daarna is het kijken hoe goed Google Backup werkt op een niet Nexus/Pixel telefoon.

"Waarom haalt die gek dan deze telefoon?", simpel, voor die ~300 euro kon ik hem niet laten liggen. Ik heb nu een Nexus 6P, dus een gigantische upgrade zal het absoluut niet worden, ten minste dat verwacht ik niet. Qua camera zal ik er zoals ik van reviews begrijp in daglicht af en toe wel op vooruit gaan, en in de nacht 100% op achteruit. Maar goed, de keren dat ik in het donker een foto wil maken op een jaar zijn op 1 hand te tellen.

Het leuke is dat ik dit toestel lekker kan proberen terwijl mijn Nexus 6P weg is voor een nieuwe accu. Daarna kan ik besluiten welke ik wil houden.

Dus, hallo, hier ben ik. >:)

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Laatst online: 09-07 18:50
kuusj98 schreef op zondag 27 november 2016 @ 01:44:
En daar gaan we, ben altijd 'anti'-Samsung geweest (software vooral) en heb een dag geleden als soort impulsaankoop een Galaxy S7 Edge gekocht omdat de prijs zo verdomd laag was (kuusj98 in "Samsung Galaxy S7 Edge voor 280-460 euro bij Mobiel.nl"). Nu ben ik dus in afwachting van de levering, ondertussen ga ik nog een hoesje en mogelijk screenprotector halen.

Omdat ik altijd een Nexus telefoon heb gehad, vraag ik me af hoe snel ik de S7 door het raam ga gooien van frustratie, of juist niet. Ik ben van plan binnen 1 seconde een Stock Android theme te installeren, waarna ik er de Google Now launcher overheen flikker tezamen met alle Google apps. Daarna ga ik proberen zo veel mogelijk van die rotte Samsung apps te verwijderen (iets wat waarschijnlijk zoals 5 jaar geleden nog steeds niet kan) en daarna is het kijken hoe goed Google Backup werkt op een niet Nexus/Pixel telefoon.

"Waarom haalt die gek dan deze telefoon?", simpel, voor die ~300 euro kon ik hem niet laten liggen. Ik heb nu een Nexus 6P, dus een gigantische upgrade zal het absoluut niet worden, ten minste dat verwacht ik niet. Qua camera zal ik er zoals ik van reviews begrijp in daglicht af en toe wel op vooruit gaan, en in de nacht 100% op achteruit. Maar goed, de keren dat ik in het donker een foto wil maken op een jaar zijn op 1 hand te tellen.

Het leuke is dat ik dit toestel lekker kan proberen terwijl mijn Nexus 6P weg is voor een nieuwe accu. Daarna kan ik besluiten welke ik wil houden.

Nogal een vooringenomen klaagpost.... Maargoed, als je toch 'binnen 1 seconde' alles stock android gaat maken kan je jezelf net zo goed de moeite besparen en gewoon bij de 6P blijven. Onduidelijk ook hoe je erbij komt dat de S7 camera 100% slechter zou zijn bij weinig licht vergeleken bij de 6P. Slaat nergens op.

https://wn.com/iphone_7_vs_galaxy_s7_vs_nexus_6p_low_light_night_shooting

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Undertaker2 schreef op zondag 27 november 2016 @ 02:23:
[...]

Nogal een vooringenomen klaagpost.... Maargoed, als je toch 'binnen 1 seconde' alles stock android gaat maken kan je jezelf net zo goed de moeite besparen en gewoon bij de 6P blijven. Onduidelijk ook hoe je erbij komt dat de S7 camera 100% slechter zou zijn bij weinig licht vergeleken bij de 6P. Slaat nergens op.

https://wn.com/iphone_7_vs_galaxy_s7_vs_nexus_6p_low_light_night_shooting
Hahaha klaagpost :'), kom op, zo extreem is het ook niet. Ik heb op YouTube camera testen bekeken, ik weet even niet meer precies welke het was maar de beelden van de S7 in de nacht waren echt héél erg slecht. Misschien was daar iets anders aan de hand, dat kan, daar kom ik binnenkort achter :) Ik ben inmiddels bezig met de video die je gepost hebt, en ik geef graag toe dat hij in die test als de beste eruit komt. Ik heb er niks aan om voor de grap te zeggen dat hij 'slecht' is terwijl dat niet zo is, het is namelijk de bedoeling dat ik er minimaal op gelijk blijf :>

Buiten dat mag iedereen helemaal zelf bepalen wat hij/zij met een telefoon doet. Ik ben iemand die van een neutrale, snelle ervaring houdt en dat is iets wat alleen de stock Google Launcher en apps mij kunnen bieden. Dus om nu meteen te zeggen moeite besparen en bij de 6P blijven vind ik ook weer zo ongenuanceerd. Ja, het is een andere ervaring, en sta ik daar open voor? Ja, anders had ik de telefoon niet aangeschaft. Het toestel moet mij overtuigen, ik hoef mezelf niet te overtuigen. De Nexus 6P kostte 650 euro, deze 799 euro at launch. En hij is nieuwer, dus verwacht ik er simpelweg meer van ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Kuusj op 27-11-2016 02:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Was zelf vooraf ook wel een beetje bang voor de Samsung software. Ik kwam van HTC telefoons die hun schil met Sense toch een stuk beter voor elkaar hadden de afgelopen jaren.

Maar ik moet zeggen dat het mij erg is meegevallen. Ik heb een stock Android thema geïnstalleerd, Nova launcher erop gezet en zoveel mogelijk Samsung troep eraf gegooid of uitgeschakeld. Daarmee is de S7 Edge voor mij nu de perfecte telefoon. Hij is erg snel en soepel, hapert niet en ook nog eens een erg goede accuduur en camera. Ik heb dus tot op heden geen spijt van mijn Samsung uitstapje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:09

Als je package disabler koopt uit de play store kan je alles uitschakelen wat je maar wil. Maar kijk uit dat je niet te veel uit zet want anders krijg je last van foutmeldingen of battery drain. Maar alle samsung apps zou je gewoon uit kunnen zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001

AvK

Ready Set Go

Begin eens met de stock versie van alles wat Samsung op de S7 meelevert. Zet alleen de apps uit die je niet wilt gebruiken. Touchwiz zit echt niet meer in de weg. Kijk het even een week aan. Wellicht pas je je vooroordeel dan wel aan. Zeker als straks Nougat er op komt.
Oh ja, commentaar op de camera is niet nodig. Die is door vriend en vijand omarmt als de beste smartphone camera van het moment. Zelfs in het donker. Succes! :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Thanks allemaal, ik zal de software ook een eerlijke kans geven. Als het dan niet bevalt kan er altijd nog wat anders op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Als stock Android fetisjist kan ik melden dat de software tegenwoordig goed te pruimen is. Ik draai nu de Nougat beta en die is weer een stukje dichter bij stock. Hopelijk wordt die snel final.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op zondag 27 november 2016 @ 12:21:
Als stock Android fetisjist kan ik melden dat de software tegenwoordig goed te pruimen is. Ik draai nu de Nougat beta en die is weer een stukje dichter bij stock. Hopelijk wordt die snel final.
Ik heb nooit wat tegen TouchWizz gehad in tegenstelling tot EMUI van Honor/Huawei waar ik maar niet aan kon wennen, het was dan ook mijn enige tijdelijke uitstapje naar iets anders dan Samsung.
En als ik lees dat de net 1 jaar op de markt zijnde Honor-7 geen Android 7 krijgt ben ik helemaal genezen.
Pagina: 1 ... 77 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support