Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensdbb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Camera, camera, camera.. Kopen jullie een telefoon om de camerakwaliteit? Dan koop je beter een "echte" camera. Voor zover ik alles gelezen heb ben ik meer dan blij met de omstandigheden waar de s7 foto's in trekt. Ik moet de eerste foto nog vinden waar ik crop tot 100%..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 15:47
Hehe blijven mooie first world discussies. Ik kom van alles wat tegen. Ik kijk niet enkel naar "kwaliteit". Een foon die snel een foto maakt Of snel focussed is erg handig. Heb nu een paar reviews gelezen. De link die Milan17 showt vond ik een mooi voorbeeld. De eerste foto dacht ik..hmmm verrek bij inzoomen heeft de S6 idd meer detail.. daarentegen ...overall weinig verschil. Waarop ik de meeste foto's daarna een betere indruk kreeg van de s7. Hoe dan ook zal et een meer dan prima point en sjoet apparaat zijn ..en meer :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
laurensdbb schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 19:14:
Camera, camera, camera.. Kopen jullie een telefoon om de camerakwaliteit? Dan koop je beter een "echte" camera. Voor zover ik alles gelezen heb ben ik meer dan blij met de omstandigheden waar de s7 foto's in trekt. Ik moet de eerste foto nog vinden waar ik crop tot 100%..
Ben ik met je eens, maar ik vind de camera wel erg belangrijk omdat ik die altijd bij me heb
Gelukkig vind ik persoonlijk de foto's meer dan goed genoeg en wat ik gezien heb beter dan de s6, maar het zou zonde zijn als in een nieuwer model de camera slechter presteert, zoals sommige websites het nu doen lijken.

[ Voor 38% gewijzigd door vaagisdenaam op 04-03-2016 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensdbb
Ik heb ook gelezen dat veel reviewers (tot nu toe) manueel de iso-waarden en etc wijzigen.. 😩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-09 23:53

Nitai

Live the life you love.

laurensdbb schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 19:33:
Ik heb ook gelezen dat veel reviewers (tot nu toe) manueel de iso-waarden en etc wijzigen.. 😩
Ja dat is toch goed? Kan je tenminste er alles uit halen wat er in zit.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-07 23:28

Ad-

WTF ?? Geen IR blaster op de S7 ! JammerJammerJammer!

Het kan me niet schelen dat ik een lemming ben.... ik -- ga -- niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-

Ad-

Camera, camera, camera.. Kopen jullie een telefoon om de camerakwaliteit?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helemaal gelijk er wordt een hoop gebrald over een telefoon die niemand van ons in het bezit hebben.Laten we even een week wachten alstublieft 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Milan17 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 18:00:
[...]

De videokwaliteit in dat filmpje vind ik best prima (mooi geëdit trouwens :D )
Maar die foto's van mobile-review....
Ook hier zie je weer bij vrijwel alle foto's dat ze erg overprocessed zijn met een algeheel gebrek aan scherpte en gebrek aan detail. Low-light is redelijk, maar wel weinig details en nogal uitgesmeerd (iig niet de vooruitgang die Samsung beweert). Bij deze foto zie je het heel goed: veel te veel processing, waardoor het er onnatuurlijk uitziet. Ik vind de foto's hier persoonlijk echt heel matig en op het randje van wat acceptabel is voor een smartphone anno 2016 in deze prijsklasse.
Het grappige is dat de reviewer van mobile-review erg positief is over de S7. Eigenlijk alles is beter geworden zelfs de camera en dan met name bij weinig licht.

Als ik de foto uitvergroot wordt ik ook niet echt blij als ik eerlijk ben maar zolang er geen goede vergelijkende test is hou ik mn mond. Eerst maar eens een goede respectabele review afwachten waarbij foto's van de S7 naast de S6 of concurrentie wordt gelegd.

Anders kom ik er zelf 11maart wel achter. Zou wel balen zijn als kwaliteit van de camera iets minder is terwijl de rest zoveel beter is zoals de accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
X2X2X schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 19:04:
GS7 vs GS6 vs Iphone 6s cameravergelijking: http://www.cnetfrance.fr/...elles-photos-39833638.htm Even vertalen naar het engels, mocht je het commentaar willen lezen.
Hier zijn ze weer beduidend positief over de S7 camera.
Als ik de originele foto's download dan heeft de S6 het meeste detail maar de iPhone 6s heeft eigenlijk net zo min detail als de S7 dus ik begin te denken dat het misschien met de 12 megapixel te maken heeft.

Zonder uitvergroten vind ik de S7 er goed uitzien maar de S6 wint het op detail.

En nou stop ik. Echt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs4me
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-08 01:11
Hopelijk wordt dit 'm dan.
De S6 heb ik lang over getwijfeld, maar de accu zat me dwars. Ook ben ik een beetje principieel tegen een closed design m.b.t. de accu. Wat dus ook zo is voor de S7, maar verder lijkt die alles wel te hebben.
De LG G4 was een goed alternatief, maar die was weer zo log, groot en lomp. iOS vind ik niks. Dus die valt ook af. Nexus 6P nog overwogen, maar die is zo groot. Er is geen enkele telefoon die precies alles goed doet.
De Xiaomi Mi5 lijkt me ook interessant, maar is nog maar de vraag of die goede 4G support heeft en of die een beetje beschikbaar wordt.

+ Goed accuduur
+ Goede camera
+ Top prestaties
+ Verwisselbare accu
+ Goede screen to bezel ratio
+ Simpel en strak design
+ Hoge contrast scherm (voor kijken daglicht).

- SD card slot (voor mij niet nodig, maar mag natuurlijk wel)
- 4K scherm (overbodig, gaat alleen maar ten kostte van de accuduur, bijna onmogelijk te vinden als je een top cpu wilt)
- Clean OS (al lost een custom rom dat anders wel op)
- Geen iOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:22
Weet iemand waar je glazen screen protectors kan kopen voor de galaxy s7 edge ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarioMark1541 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 21:06:
Weet iemand waar je glazen screen protectors kan kopen voor de galaxy s7 edge ?
Kik even hier........
[Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Ik heb vandaag mijn S7 edge besteld, een zilveren. Bij Vanden Borre http://www.vandenborre.be/ in de winkel (Hasselt)

Kom er nu achter dat de zilveren niet in de VR promo zit WTF inderdaad. Damm, Why ?

De zilvere stond in hun systeem, is speciale bestelling en staat niet op hun website, zal toch nog eens goed navragen. Heel vreemd.

Vind de zilveren het mooist.

Heb nu een Note 3, 2 jaar 9 maanden oud. Tijd voor een nieuwe. Was op zoek met deze wensen:

- Goede 4K camera, ook bij weinig licht en met OIS.
- Waterdicht
- Amoled scherm rond 5.5 inch
- Fingerprint scanner
- USB-c poort

Op laatste punt na dus allemaal op de S7 edge

[ Voor 27% gewijzigd door abusimbal op 04-03-2016 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensdbb
Samsung Galaxy S7 Edge vs Nexus 6P - Speed Test (4K)

Top :-)

[ Voor 7% gewijzigd door laurensdbb op 04-03-2016 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan17
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:54
Nee, maar the best camera is the one you have with you, dus wel heel belangrijk.
Tis ook zo dat de S7 voor de rest vrijwel alles heel goed doet, waardoor de camera een belangrijk discussiepunt is momenteel ;).
Garret1410 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 20:38:
[...]
Als ik de foto uitvergroot wordt ik ook niet echt blij als ik eerlijk ben maar zolang er geen goede vergelijkende test is hou ik mn mond. Eerst maar eens een goede respectabele review afwachten waarbij foto's van de S7 naast de S6 of concurrentie wordt gelegd.
Haha ja daarom zei ik ook dat voorlopig maar even (grotendeels :+ ) m'n mond zal houden over de camera tot rond de 11e maart :P
Overigens hangt het natuurlijk ook af van waar je de foto's op bekijkt. Ik weet natuurlijk niet wat voor schermen jullie gebruiken, waardoor het soms wat lastig discussiëren is. Ik bekijk het zelf op een Retina MBP en dan valt gewoon heel snel op als er scherpte ontbreekt, terwijl het me op een 1080p HP niet 1,2, 3 opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Milan17 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 23:40:

Haha ja daarom zei ik ook dat voorlopig maar even (grotendeels :+ ) m'n mond zal houden over de camera tot rond de 11e maart :P
Overigens hangt het natuurlijk ook af van waar je de foto's op bekijkt. Ik weet natuurlijk niet wat voor schermen jullie gebruiken, waardoor het soms wat lastig discussiëren is. Ik bekijk het zelf op een Retina MBP en dan valt gewoon heel snel op als er scherpte ontbreekt, terwijl het me op een 1080p HP niet 1,2, 3 opvalt.
Kleur, lowloght en of het printbaar is op fotoformaat...
Prima camera imo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier doet de S7 het goed tegen de iPhone 6s. Alleen games laden doet de 6s superieur.

YouTube: Samsung Galaxy S7 Edge vs iPhone 6S - Speed Test (4K)

Toch zijn dit soort testen ook onzinnig want je zit op 1 netwerk en welk toestel krijgt voorrang. Hoe weet je zeker dat je apps tegelijk indrukt. Teveel variabelen.
Maar je weet wel dat ze in de praktijk ongeveer even snel zijn. Eerlijk gezegd is het verschil met de S6 en andere toestellen ook maar klein.

[ Voor 4% gewijzigd door Garret1410 op 05-03-2016 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:35
Sneller met de meeste games én betere multitasking op een iPhone. Moet niet gekker worden. Moest vroeger altijd lachen om de iPhone omdat 'ie niks tegelijk kon draaien. Nu ben je met zo'n apparaatje beter af dan met het nieuwste vlaggenschip van de concurrentie die nog steeds, ondanks absurd veel geheugen meer, op de achtergrond dingen te agressief sluit. Okay dan. Wil zo'n Apple nog niet gratis hebben maar gaat om principe.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:15
iPhone is sneller omdat het veel minder pixels hoeft aan te sturen met een 720p scherm. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
Hanky74 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 11:14:
Iphone is sneller omdat het veel minder pixels hoeft aan te sturen met een 720p scherm. :)
Ja natuurlijk, de betere optimalisatie van het OS en het (véééél) snellere geheugen en zo zijn irrelevant :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 11:05:
Sneller met de meeste games én betere multitasking op een iPhone. Moet niet gekker worden. Moest vroeger altijd lachen om de iPhone omdat 'ie niks tegelijk kon draaien. Nu ben je met zo'n apparaatje beter af dan met het nieuwste vlaggenschip van de concurrentie die nog steeds, ondanks absurd veel geheugen meer, op de achtergrond dingen te agressief sluit. Okay dan. Wil zo'n Apple nog niet gratis hebben maar gaat om principe.
Ach ik heb mn iphone 6 weg gedaan voor de S6 en heb geen spijt gehad.
Android bevalt mij gewoon iets meer vanwege de mogelijkheden. Gewoon hele simpele dingen zoals verschillende toetsenborden met autocorrectie en meerdere talen instellen. Dit is denk ik nog steeds een onmogelijkheid op de iphone.
Beeldscherm van de S6 vond ik ook mooier dan de iphone 6.
Voor mij was de S6 in alles ietsje beter behalve dan de soepelheid en response, daarin was de iphone de betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensdbb
Brad Pitt schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 11:15:
[...]

Ja natuurlijk, de betere optimalisatie van het OS en het (véééél) snellere geheugen en zo zijn irrelevant :X
Natuurlijk niet, maar ik dit geval zal dit het verschil niet maken ;-).. Beide smartphones zijn voorzien van sneller geheugen dan een SSD.

Zelf al het verschil gezien tussen een SSD van 150mb/s en 550mb/s? Ik wel, het verschil is nihil. De doorslaggevende factor is het aantal pixels. 2560x1440 t.o.v 13**x7**

Laten we niet vergeten dat de iPhone 6S van geheugen voorzien is dat VEEL sneller is fan de iPhone 6. (Anandtech zoek je maar de review eens op..)

Ik heb zowel de iPhone 6 als 6S en ik kan je op een briefje zetten dat er op vlak van load times amper verschil is. (Oei, de cpu, gpu, zijn veel trager,..) Op die resolutie maakt het niet uit als je aan 60fps of 120fps draait..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
laurensdbb schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 11:58:
[...]
De doorslaggevende factor is het aantal pixels. 2560x1440 t.o.v 13**x7**
Dus een mobieltje met een GPU die fluitend 2560x1440 pixels kan aansturen in een 3D game op behoorlijke framerates zorgt ervoor dat een measly webpagina trager wordt geladen en spelletjes ook en dat er minder apps in de achtergrond blijven draaien? Lol.

Komt allemaal door de minder goede OS/hardware optimalisatie plus het vreselijke Ram management van Samsung. Zelf op m'n G4 blijven meer dingen draaien op de achtergrond en is het toestel daardoor in de praktijk gewoon sneller. Maar goed, dit is en blijft natuurlijk een Samsung topic dus elke review waaruit blijkt dat de concurrent uit Cupertino gewoon beter is komt door de brakke manier van testen. Ach ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurensdbb
Brad Pitt schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 12:03:
[...]

Dus een mobieltje met een GPU die fluitend 2560x1440 pixels kan aansturen in een 3D game op behoorlijke framerates zorgt ervoor dat een measly webpagina trager wordt geladen en spelletjes ook en dat er minder apps in de achtergrond blijven draaien? Lol.

Komt allemaal door de minder goede OS/hardware optimalisatie plus het vreselijke Ram management van Samsung. Zelf op m'n G4 blijven meer dingen draaien op de achtergrond en is het toestel daardoor in de praktijk gewoon sneller. Maar goed, dit is en blijft natuurlijk een Samsung topic dus elke review waaruit blijkt dat de concurrent uit Cupertino gewoon beter is komt door de brakke manier van testen. Ach ja.
Ik heb het over games :-).
Ik ben helemaal geen Samsung aanhanger en heb zelf een iPhone maar je moet realistisch blijven. Bekijk de speedtest van de Nexus 6P vs Galaxy S7 Edge eens, dan zie je maar al te goed dat de S7 Edge sneller is. En de Nexus 6P is zeker niet trager dan mijn iPhone.

iPhones en iOS hebben gewoon één groot voordeel en dat is gebruikersgemak, het doet wat het moet doen, en daarin is het goed. Maar verwacht er geen speciale dingen van want zo beperkt is dan het 'OS' weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
laurensdbb schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 12:23:
[...]
iPhones en iOS hebben gewoon één groot voordeel en dat is gebruikersgemak, het doet wat het moet doen, en daarin is het goed. Maar verwacht er geen speciale dingen van want zo beperkt is dan het 'OS' weer.
Dat is zo. Elk OS heeft zo zijn voor-en nadelen. Een unrooted Android apparaat kan ook weinig imho maar da's weer een andere discussie voor in een ander topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan17
De multitasking bij de S7 is wel beter geworden, maar is in dit filmpje weer minder dan andere filmpjes (nog steeds vrij triest met 4(!)GB ram). En ja iOS is sneller bij het laden van sommige dingen omdat het geweldig geoptimaliseerd en idd minder pixels hoeft aan te sturen. Persoonlijk ben ik alleen jaloers op de snelheid van Safari, die enkele secondjes bij het openen van een game... meh.
En Apple is ook jarenlang extreem gierig geweest met hun RAM. Pas nu de 6S zit er 2GB in en doet 'ie het gelijk heel goed (ongelofelijk dat ze dat niet eerder hebben gedaan). Bij mijn iPad mini 3 met 1GB RAM mag ik blij zijn als er 4 tabbladen open blijven staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Op de site FLICKR is al een S7/S7Edge-group:

https://www.flickr.com/groups/2959264@N23/

Vind de foto's dus echt wel goed!

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-

Ad-

Download de Samsung S7 manual (verschillende talen ook):
http://gadgetguideonline....ng-galaxy-s7-user-manual/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Milan17 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:05:
De multitasking bij de S7 is wel beter geworden, maar is in dit filmpje weer minder dan andere filmpjes (nog steeds vrij triest met 4(!)GB ram). En ja iOS is sneller bij het laden van sommige dingen omdat het geweldig geoptimaliseerd en idd minder pixels hoeft aan te sturen. Persoonlijk ben ik alleen jaloers op de snelheid van Safari, die enkele secondjes bij het openen van een game... meh.
En Apple is ook jarenlang extreem gierig geweest met hun RAM. Pas nu de 6S zit er 2GB in en doet 'ie het gelijk heel goed (ongelofelijk dat ze dat niet eerder hebben gedaan). Bij mijn iPad mini 3 met 1GB RAM mag ik blij zijn als er 4 tabbladen open blijven staan.
Dat doen om energie te besparen. [url="`http://www.sammobile.com/2015/04/28/poor-ram-management-affecting-the-galaxy-s6-and-s6-edge/"]Poor RAM management affecting the Galaxy S6 and S6 edge[/url]
Ik heb geen bron

[ Voor 9% gewijzigd door Berlinetta op 05-03-2016 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Berlinetta schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 15:40:
Dat doen om energie te besparen.
Ik heb geen bron
Dat is uiteraard pure B.S. Leeg geheugen = geheel zinloos geheugen. Het is puur brak memory management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Brad Pitt schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 15:43:
[...]

Dat is uiteraard pure B.S. Leeg geheugen = geheel zinloos geheugen. Het is puur brak memory management.
In ieder geval hebben ze het nog steeds niet "opgelost" na zoveel jaar.
Geloof er niks van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
Berlinetta schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 15:50:
Geloof er niks van.
Rooten en build.prop aanpassen en je kan weer heerlijk multitasken hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:58
Berlinetta schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 15:50:
[...]

Geloof er niks van.
En toch is het helaas zo. Het stroomverbruik van RAM als percentage van het totale verbruik van een telefoon is redelijk verwaarloosbaar. En als je 4 GB in een telefoon stopt, wat je bij lange na niet zomaar vol krijgt bij normaal gebruik, doe je als Samsung zijnde toch echt iets fout als een Nexus 5 die al twee en een half jaar op de markt is en 'maar' 2 GB werkgeheugen heeft sneller kan multitasken dan een S7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
X2X2X schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 16:03:
[...]

En toch is het helaas zo. Het stroomverbruik van RAM als percentage van het totale verbruik van een telefoon is redelijk verwaarloosbaar. En als je 4 GB in een telefoon stopt, wat je bij lange na niet zomaar vol krijgt bij normaal gebruik, doe je als Samsung zijnde toch echt iets fout als een Nexus 5 die al twee en een half jaar op de markt is en 'maar' 2 GB werkgeheugen heeft sneller kan multitasken dan een S7.
Heb mijn reactie bovenin al aangepast maar het is nog steeds gewoon onvoldoende van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
Berlinetta schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 16:06:
[...]

Heb mijn reactie bovenin al aangepast maar het is nog steeds gewoon onvoldoende van Samsung.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Kan zo 1,2,3 ook geen reden bedenken waarom ze dit doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maar multitasken jullie zoveel dan. Als ik echt multitask dan open ik twee apps naast elkaar. Qua recent apps heb ik er echt niet meer dan 10 nodig.

neemt niet weg dat ik ook niet begrijp waarom Samsung dit doet

[ Voor 18% gewijzigd door Garret1410 op 05-03-2016 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zonet even met de S7 edge mogen spelen :9 Mijn tante en haar vriend zijn deze middag geland uit New York en tot mijn verbazing had ze een S7 edge mee.

Heel mooi toestel, ligt beter in de hand dan de s6 edge+. Maar heb er niet lang genoeg mee bezig geweest om de grote verschillen met de S6 te gaan zoeken.
De silver versie komt trouwens in april naar Europa :+ Haar vriend was donderdag op een samsung event als soort opleiding en kennismaking met de nieuwe S7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 18:57:

De silver versie komt trouwens in april naar Europa :+ Haar vriend was donderdag op een samsung event als soort opleiding en kennismaking met de nieuwe S7.
Gaven ze daar ook een reden waarom dat is? Is toch best idioot om 1 kleur een maand later te leveren? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordLynx schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 19:05:
[...]

Gaven ze daar ook een reden waarom dat is? Is toch best idioot om 1 kleur een maand later te leveren? 8)7
Niet gevraagd, heb die 'vriend' ook nog maar 3x gezien. Hij werkt wel als consultant voor AT&T dacht ik, toestel was eigenlijk van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
Garret1410 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 17:56:
Maar multitasken jullie zoveel dan. Als ik echt multitask dan open ik twee apps naast elkaar. Qua recent apps heb ik er echt niet meer dan 10 nodig.

Soms wel, soms niet. Maar dat neemt niet inderdaad niet weg dat het hele multitasken gebeuren gewoon goed moet werken op hun vlaggenschip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 18:57:
Heb zonet even met de S7 edge mogen spelen :9 Mijn tante en haar vriend zijn deze middag geland uit New York en tot mijn verbazing had ze een S7 edge mee.

Heel mooi toestel, ligt beter in de hand dan de s6 edge+. Maar heb er niet lang genoeg mee bezig geweest om de grote verschillen met de S6 te gaan zoeken.
Gaat het hierom de zilveren Galaxy S7 edge. Als dat zo is dan annuleer ik mijn gouden pre-order.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat je apps naar SD kaart kon verplaatsen was bekend maar hierbij een filmpje waarin ze het laten zien.

YouTube: Samsung Galaxy S7 Hidden Feature! (4K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Garret1410 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 21:54:
Dat je apps naar SD kaart kon verplaatsen was bekend maar hierbij een filmpje waarin ze het laten zien.

YouTube: Samsung Galaxy S7 Hidden Feature! (4K)
Zo dan, echt een haarscherp filmpje :) Plus wel cool, dat je ook de data kan moven. Apps moven kan ik nu ook wel (op G4/LP) maar dan alleen de apk zelf, de data blijft gewoon alsnog op het interne geheugen staan.

Niet dat ik er zelf veel gebruik van zou maken (speel ook nul (grote) games) maar wel handig dat het kán :)

[ Voor 28% gewijzigd door Brad Pitt op 05-03-2016 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:25
Oh wauw Samsung toch... Als die feature er is en al in zit... Waarom dan zo ontkennend erover zijn. Wel fijn overigens dat het dus wel echt kan. Apps zoals Spotify slurpen hier nogal wat data in dus ideaal dat je die dan kan moven.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Michaelg schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 22:31:
Oh wauw Samsung toch... Als die feature er is en al in zit... Waarom dan zo ontkennend erover zijn. Wel fijn overigens dat het dus wel echt kan. Apps zoals Spotify slurpen hier nogal wat data in dus ideaal dat je die dan kan moven.
Spotify kan, nu (sinds twee weekies of zo), sowieso op de externe SD worden gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan17
Garret1410 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 17:56:

Nope, voor mij is de multitasking van de S7 meer dan prima, maar zoals je zelf al zegt, het gaat erom dat er 4GB ram in zit en niemand weet waarom er zo snel apps gekilled worden. Overigens was het bij de S6 wel echt een dealbreaker vond ik. Die kon net aan 4 apps open houden.

Ik zag vanmiddag een speedtest van de S7 edge vs S6 en het viel me op dat de DPI van beiden precies gelijk was, dus alles op de S7 edge was gewoon simpelweg vergroot en toonde geen enkel beetje extra content. Blijf me toch verbazen dat er bij Samsung dan niemand denkt: goh misschien wel handig als we dat flinke stuk extra scherm ook daadwerkelijk gebruiken. Op m'n Note 3 vind ik de DPI eigenlijk al wat hoog, maar zag ik wel extra content t.o.v. de S6.
Ik weet dat je 't zelf ook zonder root aan kan passen, maar ik heb daar niet zo'n zin in omdat sommige apps naar mijn weten niet helemaal meewerken. (Nietwaar??)

[ Voor 4% gewijzigd door Milan17 op 05-03-2016 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Milan17 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 22:43:
[...]
Ik weet dat je 't zelf ook zonder root aan kan passen, maar ik heb daar niet zo'n zin in omdat sommige apps naar mijn weten niet helemaal meewerken. (Nietwaar??)
Dit is correct. Zonder root zou ik niet aan dpi waardes gaan rommelen. Dat de dpi standaard suckt klopt ook maar da's helaas op >90% van de (grote) apparaten zo. Ongelooflijk dat dat niet makkelijk aanpasbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
Alhoewel het nog geen officiele reviews zijn waarop ik dit basseer, ben ik toch wel een beetje teleurgesteld in de camera kwaliteit van de S7. De camera van de S6 was echt bizar goed, en stiekem, zelfs als iPhone man, hoopte ik wederom op een flinke verbetering. De meeste foto's en video's die de S6 maakt legde de lat echt op een hoge hoogte voor smartphones, en het zou mooi zijn als Samsung die lat nog even een paar schoppen omhoog had gegeven met de S7. Helaas helaas, maar goed de officiele reviews moeten nog uitkomen en wie weet wat Samsung met een software update voor elkaar kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Overigens is hier een speed test tussen de S7 Edge en 6s Plus. Zo slecht is het allemaal niet, de games laden alleen trager.

YouTube: Samsung Galaxy S7 vs iPhone 6s - Speed Test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Danny.G schreef op zondag 06 maart 2016 @ 11:35:
Overigens is hier een speed test tussen de S7 Edge en 6s Plus. Zo slecht is het allemaal niet, de games laden alleen trager.
Wel fijn om te weten dat het vlaggenschip van dit jaar kan meekomen met de concurrent van vorig jaar. Tenzij je games speelt, dan is alles way trager. Maar dát komt door de resolutie :') Gaat toch nergens over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:54
keest12 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 10:32:
Alhoewel het nog geen officiele reviews zijn waarop ik dit basseer, ben ik toch wel een beetje teleurgesteld in de camera kwaliteit van de S7. De camera van de S6 was echt bizar goed, en stiekem, zelfs als iPhone man, hoopte ik wederom op een flinke verbetering. De meeste foto's en video's die de S6 maakt legde de lat echt op een hoge hoogte voor smartphones, en het zou mooi zijn als Samsung die lat nog even een paar schoppen omhoog had gegeven met de S7. Helaas helaas, maar goed de officiele reviews moeten nog uitkomen en wie weet wat Samsung met een software update voor elkaar kan krijgen.
Ik heb juist foto's gezien van een mede tweaker wat mij heeft doen besluiten om over een paar maanden (i.i.g. voor mijn vakantie ;) ) de S7 te gaan kopen. Kwaliteit vind ik persoonlijk een stuk beter dat de S6 en wat nog belangrijker is, is het feit dat de foto's er een stuk vaker scherp uit komen, vooral in weinig licht situaties.
Dit is iets wat nogal eens over het hoofd wordt gezien, je wil snel een foto maken, komt er onscherp uit, kans gemist. Dat is één van mijn grootste ergernissen m.b.t. foto's maken.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-

Ad-

De Samsung S7 uit elkaar gepeuterd. Wat een lijst met onderdelen zeg!
http://www.chipworks.com/...g-galaxy-s7-edge-teardown

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kirretje
Je kan ook gewoon de iPhone bestellen hoor ;-)
Brad Pitt schreef op zondag 06 maart 2016 @ 11:45:
[...]

Wel fijn om te weten dat het vlaggenschip van dit jaar kan meekomen met de concurrent van vorig jaar. Tenzij je games speelt, dan is alles way trager. Maar dát komt door de resolutie :') Gaat toch nergens over :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
Kirretje schreef op zondag 06 maart 2016 @ 12:26:
Je kan ook gewoon de iPhone bestellen hoor ;-)
Misschien dat topictitel worden aangepast naar Galaxy S7 - Het Adoratie FTW Topic. Met als waarschuwing erbij dat alleen positieve dingen besproken mogen worden. Is wellicht beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Sounds like a plan!

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
Heb niet gezegd dat je ongelijk hebt eh ;-).
Anyway. Ik ben wel nieuwsgierig naar het apparaat irl. Gaat hier de note 4 vervangen. Terug naar een iets handzamer ding. Benieuwd hoe dat bevalt. Blijft hobby...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Kirretje schreef op zondag 06 maart 2016 @ 12:48:
Heb niet gezegd dat je ongelijk hebt eh ;-).
Zou ook het liefst zien dat de S7 overal als beste en snelste uit komt hoor, dat is het niet :P Maar je moet ook rationeel blijven en op sommige andere apparaten zijn bepaalde dingen gewoon (veel) beter.

Met wat komende firmware/software tweaks zal het allemaal een stuk beter worden. Had alleen voorlopig van de camera iets meer verwacht maar ook dat zal nog definitief moeten blijken na wat "echte" reviews.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op zondag 06 maart 2016 @ 12:28:
[...]

Misschien dat topictitel worden aangepast naar Galaxy S7 - Het Adoratie FTW Topic. Met als waarschuwing erbij dat alleen positieve dingen besproken mogen worden. Is wellicht beter?
Het probleem is dat jij altijd nogal vrij negatief bent. In meerdere forums. Als je niet tevreden over iets dat kan. Maar de boel afkraken ben je zondermeer heel goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
pappaleone schreef op zondag 06 maart 2016 @ 13:04:
Het probleem is dat jij altijd nogal vrij negatief bent. In meerdere forums. Als je niet tevreden over iets dat kan. Maar de boel afkraken ben je zondermeer heel goed in.
Op basis van feiten en bewezen met linkjes? Ja, klopt. Maar als jij liever gewoon overenthousiaste onzin gebaseerd op onderbuikgevoelens leest raad ik je aan gewoon al mijn posts te auto-skippen. The truth hurts.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michaelg
Brad Pitt schreef op zondag 06 maart 2016 @ 13:06:
[...]

Op basis van feiten en bewezen met linkjes? Ja, klopt. Maar als jij liever gewoon overenthousiaste onzin gebaseerd op onderbuikgevoelens leest raad ik je aan gewoon al mijn posts te auto-skippen. The truth hurts.
In die laatste vergelijking tussen de S7 en de s6s is toch geen verschil (op gaming na) te ontdekken? Hoeveel snelheidswinst denk jij dat er nog te behalen valt? Want als ik die filmpjes bekijk zijn beide toestellen gewoon super snel en apps openen vliegensvlug.

Dus dat jij er zo negatief over bent, zegt misschien meer over je eigen verwachtingen, dan dat het iets over de toestellen zegt. En dat komt mensen misschien een beetje de strot uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Michaelg schreef op zondag 06 maart 2016 @ 13:21:
[...]
En dat komt mensen misschien een beetje de strot uit.
Lezen dat internetten en games laden langzamer gaat door de hogere resolutie ook :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Michaelg schreef op zondag 06 maart 2016 @ 13:21:
[...]

Dus dat jij er zo negatief over bent, zegt misschien meer over je eigen verwachtingen, dan dat het iets over de toestellen zegt. En dat komt mensen misschien een beetje de strot uit.
pappaleone schreef op zondag 06 maart 2016 @ 13:04:
[...]

Ik moet zeggen dat ik het hiermee eens ben.

@BradPitt...je mag kritisch/openminded zijn, en ikzelf ben dit ook altijd, maar als het kan wel enigzins genuanceerd graag en minder in de trant van alles helemaal afkraken zoals je de afgelopen dagen hier doet 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door dafmay op 06-03-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan17
Brad Pitt schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 22:45:
[...]

Dit is correct. Zonder root zou ik niet aan dpi waardes gaan rommelen. Dat de dpi standaard suckt klopt ook maar da's helaas op >90% van de (grote) apparaten zo. Ongelooflijk dat dat niet makkelijk aanpasbaar is.
Eens. Ik waardeer Android heel erg omdat er vrij veel aanpasbaar is, al dan niet m.b.v. apps, maar het frustreert me soms wel dat er niet meer vanuit gewoon stock (Touchwiz in dit geval) mogelijk is. Waarom is er geen mogelijkheid om de dpi aan te passen? Waarom heb je een custom launcher nodig om bijv. icon size aan te passen? Waarom kan ik niet het label van een app aanpassen? Etc, etc...
Dat lijken me allemaal dingen die niet zo moeilijk zijn en zoiets als dpi aanpassen kan makkelijk gewoon onder een kopje advanced settings. Net als adaptable storage. Prima dat ze dat standaard uit hebben, maar geef ons gewoon de optie. Net zoals dat je animaties uit kan zetten (dat gelukkig wel!) onder ontwikkelaarsopties.
Overigens kan je met Big Font gelukkig dan nog wel de tekst kleiner kunnen maken wat al vrij veel scheelt.
Koldur schreef op zondag 06 maart 2016 @ 12:03:
[...]

Ik heb juist foto's gezien van een mede tweaker wat mij heeft doen besluiten om over een paar maanden (i.i.g. voor mijn vakantie ;) ) de S7 te gaan kopen. Kwaliteit vind ik persoonlijk een stuk beter dat de S6 en wat nog belangrijker is, is het feit dat de foto's er een stuk vaker scherp uit komen, vooral in weinig licht situaties.
Dit is iets wat nogal eens over het hoofd wordt gezien, je wil snel een foto maken, komt er onscherp uit, kans gemist. Dat is één van mijn grootste ergernissen m.b.t. foto's maken.
Hoe kun je nu daadwerkelijk iets zeggen over die foto's, behalve dat ze er misschien goed uitzien in miniatuurvorm?
Sorry, maar zolang je de foto's niet full-sized kan vergelijken, kan je er vrij weinig over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
dafmay schreef op zondag 06 maart 2016 @ 13:24:
Ik moet zeggen dat ik het hiermee eens ben. @BradPitt...je mag kritisch/openminded zijn, en ikzelf ben dit ook altijd, maar als het kan wel enigzins genuanceerd graag en minder in de trant van alles helemaal afkraken zoals je de afgelopen dagen hier doet 8)7
Beter lezen dan denk ik :) niet doen

Zoals gezegd, iedereen (hier) wil dat de S7 overal goed mee scoort. Ik ook. Maar de concurrentie doet bepaalde dingen gewoon veel beter (geniaal SSD-achtige ram toegang bijv.), maar dat is onbespreekbaar?

[ Voor 6% gewijzigd door PaT op 07-03-2016 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Neem een game als Temple run, je ziet dat hij bij het opstarten al de game zelf aan het laden/pre-renderen is. Dus ja, bij die game kan er duidelijk een verschil zitten tussen de twee verschillende resoluties.

En als iemand "denkt" dat snelheidsverschil bij browsen kan komen door resolutie kan je ook proberen om die mensen wijzer te maken ipv ze belachelijk te maken.

Maar ontopic: nog 5 nachtjes slapen en dan is het zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09 22:39

BPP

Brad Pitt schreef op zondag 06 maart 2016 @ 13:22:
[...]

Lezen dat internetten en games laden langzamer gaat door de hogere resolutie ook :)
Dat gaat nou eenmaal gepaard met een hoge resolutie. Ja ze kunnen er ook een 720p in gooien en het toestel 2cm dik maken met een accu dat 3 weken mee kan. De ene persoon heeft liever een mooi QHD scherm een, een dun toestel met een accu dat een dag meegaat (die doen niet moeilijk over dat 2 seconden werk om voor het slapen een kabel in te pluggen) en nemen die paar milliseconden vertraging op de koop toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Michaelg schreef op zondag 06 maart 2016 @ 13:26:
En als iemand "denkt" dat snelheidsverschil bij browsen kan komen door resolutie kan je ook proberen om die mensen wijzer te maken ipv ze belachelijk te maken.
Fair enough, maar dat is reeds gezegd, die browser is gewoon way beter geoptimaliseerd:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph9662/77653.png

"Regardless of whether an OEM is optimizing specifically for these benchmarks, it’s hard to ignore just how well Apple has optimized Safari and the dual core Twister CPUs as they’ve effectively set new records for these benchmarks in mobile. "

En het geheugen is zo ongelooflijk snel door de net genoemde SSD-achtige implementatie (bron):

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph9662/77664.png

"Overall, NAND performance is impressive, especially in sequential cases. Apple has integrated a mobile storage solution that I haven’t seen in any other device yet, and the results suggest that they’re ahead of just about every other OEM in the industry here by a significant amount."
Maar ontopic: nog 5 nachtjes slapen en dan is het zover!
Ja man, spannend! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op zondag 06 maart 2016 @ 11:45:
[...]

Het is trouwens alleen het game laden. Website laden is een beetje "mixed bag" afhankelijk van reviewer en het ligt erg dicht bij elkaar.

Ik denk dat het eigenlijk niet veel sneller meer kan. Bij PC's zie je dit verschijnsel ook. Het verschil met een PC van twee jaar oud en splinternieuw is zo klein dat je het alleen in benchmarks ziet.

Wat de S7 uniek maakt tov de 6s bijvoorbeeld is denk ik het volgende.

- Beeldscherm (vooral tov 750p)
- Accu
- ip68
- SD kaart
- Fast en wireless charging
- Camera low light + RAW support en manual control

Misschien nog wat dingetjes maar dit schiet me zo even te binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan17
Autofocus is wel geweldig zeg. Dayum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ja dat dual pixel gebeuren is echt bizar heftig! Weet eigenlijk niet of de stock camera ook een click-to-focus-and-shoot optie heeft, vind ik zelf altijd te fijnst. Gewoon op plek X clicken en dat dát dan het focus punt is en de camera meteen een foto maakt. Zal wel custom apps uiteraard sowieso kunnen maar heb liever stock :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Laatst online: 14:18

Tammesp

Next is now

Leuk filmpje over hoe de S7 waterdicht is gemaakt:

Zijn maar hele kleine rubbertjes die het tegenhouden, hoelang gaat dat nog goed denk je dan.. ;)

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op zondag 06 maart 2016 @ 13:42:
Leuk filmpje over hoe de S7 waterdicht is gemaakt:

[video]

Zijn maar hele kleine rubbertjes die het tegenhouden, hoelang gaat dat nog goed denk je dan.. ;)
Zolang er geen druk op komt zal het goed gaan. Maar waarom hebben ze het hele board niet gecoat. Misschien de kosten?

Voor de beste waterdichtheid hadden ze het hele toestel dicht moeten gieten. Probleem is dan alleen reparatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurensdbb
Brad Pitt schreef op zondag 06 maart 2016 @ 13:31:
[...]

Fair enough, maar dat is reeds gezegd, die browser is gewoon way beter geoptimaliseerd:

[afbeelding]

"Regardless of whether an OEM is optimizing specifically for these benchmarks, it’s hard to ignore just how well Apple has optimized Safari and the dual core Twister CPUs as they’ve effectively set new records for these benchmarks in mobile. "

En het geheugen is zo ongelooflijk snel door de net genoemde SSD-achtige implementatie (bron):

[afbeelding]

"Overall, NAND performance is impressive, especially in sequential cases. Apple has integrated a mobile storage solution that I haven’t seen in any other device yet, and the results suggest that they’re ahead of just about every other OEM in the industry here by a significant amount."

[...]

Ja man, spannend! :)
Zo als al meermaals aangehaald door anderen, ben je erg negatief over alles knip.

Ik hoop dat je de benchmarks van tweakers 3 dagen geleden niet gezien hebt maar dan zag je dat die snelheden ook rond de 300-400mb/s liggen op de galaxy s7. Zoals meermaals gezegd heb ik de iPhone 6 en nu de iPhone 6S en het snelheidsverschil in et geheugen merk ik niet ;-). Zoekt maar een review op van de iPhone 6 vs 6S op en het verschil is nihil.

Zoals eerder gezegd test je niet met "Chrome" op een Samsung toestel want dat is vele malen trager. Maar je test met de oem browser. Op iOS zie ik ze ook niet met chrome testen ;-) ipv safari..

Als je wilt vergelijken, doe het dan goed en correct. De S7 moet totaal niks afteken op camera gebied tegen de iPhone 6S of Plus, integendeel. Én dat is de standaard die voor iedereen meer dan volstaat. Als ik nu 110% kan croppen of 90% dat maakt mij eerlijk gezegd geen bal uit. Koop dan een echt fototoestel met deftige lens van >€500 als je dat verwacht.

[ Voor 1% gewijzigd door PaT op 07-03-2016 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:54
Milan17 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 13:26:
[...]

Eens. Ik waardeer Android heel erg omdat er vrij veel aanpasbaar is, al dan niet m.b.v. apps, maar het frustreert me soms wel dat er niet meer vanuit gewoon stock (Touchwiz in dit geval) mogelijk is. Waarom is er geen mogelijkheid om de dpi aan te passen? Waarom heb je een custom launcher nodig om bijv. icon size aan te passen? Waarom kan ik niet het label van een app aanpassen? Etc, etc...
Dat lijken me allemaal dingen die niet zo moeilijk zijn en zoiets als dpi aanpassen kan makkelijk gewoon onder een kopje advanced settings. Net als adaptable storage. Prima dat ze dat standaard uit hebben, maar geef ons gewoon de optie. Net zoals dat je animaties uit kan zetten (dat gelukkig wel!) onder ontwikkelaarsopties.
Overigens kan je met Big Font gelukkig dan nog wel de tekst kleiner kunnen maken wat al vrij veel scheelt.

[...]

Hoe kun je nu daadwerkelijk iets zeggen over die foto's, behalve dat ze er misschien goed uitzien in miniatuurvorm?
Sorry, maar zolang je de foto's niet full-sized kan vergelijken, kan je er vrij weinig over zeggen.
Ik ben met je eens dat je vanuit die review niet 100% kan zeggen dat de foto's geweldig zijn, maar zoals ik al eerder heb opgemerkt, is dat bij low light de foto's er een stuk gedetailleerder uitzien. De kwaliteit van de foto's tegenwoordig is gewoon goed, er zijn altijd verschillen tussen deze en die camera, maar wat betreft mijn wensen weet ik dat de algehele kwaliteit prima zal zijn en dat mijn voornaamste wens nog was een goede low light camera te hebben. Dat is bij deze gelukt.
Als ik echt super kwaliteit wil, dan zou ik moeten gaan voor een spiegelreflexcamera o.i.d. maar als ik een foto ga maken wil ik hier niet eerst een hoop handelingen voor doen, op vakantie wil ik gewoon even een plaatje schieten.

Dit geldt dus voor mijn wensen en kan natuurlijk per persoon verschillen. Ik ga uiteraard straks ook kijken naar de full images en als die er echt totaal niet mooi uitzien, dan zal ik de S7 niet kopen. Maar mijn verwachting is dat dat wel mee zal gaan vallen.

Om even op je stukje over het aanpassen terug te komen, daar kan ik me helemaal in vinden. Ik gebruik daarom eigenlijk altijd een custom versie van een stock ROM. Maar dat is ook niet altijd een feestje, als de dev besluit te stoppen met het project, moet je weer iets anders gaan zoeken of zelf gaan devven (waar ik echt de tijd niet voor heb).
Als Samsung een speciale ROM uit zou geven waarbij de "tweaker" opties wel makkelijk aan te zetten zouden zijn er een Odin flash van zouden maken, zorgen zij ervoor dat de "normale" gebruiker deze opties nooit zal gebruiken. Hierdoor zullen zij ook niet tegen plotseling geformateerde SD kaartjes o.i.d. aanlopen maar de "tweaker" wel gewoon zijn opties kunnen gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door Koldur op 06-03-2016 14:12 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
laurensdbb schreef op zondag 06 maart 2016 @ 14:07:
[...]
Zoals eerder gezegd test je niet met "Chrome" op een Samsung toestel want dat is vele malen trager. Maar je test met de oem browser. Op iOS zie ik ze ook niet met chrome testen ;-) ipv safari..
De stock browser (van Samsung) is inderdaad supersnel. Dat vond ik toen ook op de S4. Als je het meeste (c.q. alles) uit je Sx wilt halen moet je dan ook zeker die draaien. Helaas mist die vaak, voor mij, weer wat leuke functies. Vergelijk tussen stock en Chrome is trouwens hier erg goed te zien d:)b
Als je wilt vergelijken, doe het dan goed en correct. De S7 moet totaal niks afteken op camera gebied tegen de iPhone 6S of Plus
Graag een link waar ik het tegendeel beweer :)

[ Voor 30% gewijzigd door Brad Pitt op 06-03-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
YouTube: Dual Pixel AF Test #1 : Samsung Galaxy S7 edge VS Canon EOS 70D
YouTube: Dual Pixel AF Test #2 In the Dark Room : Samsung Galaxy S7 edge VS Canon EOS 70D

Hier een (misschien wel nog indrukwekkendere) vergelijking waar de EOS 70D, een camera van ruim 800 euro, helemaal gesloopt wordt. Samsung heeft zo uit mn hoofd dat hele dual pixel gebeuren van de 70D afgekeken die hier als eerste mee kwam.
Abnormaal hoe snel de S7 in dat opzicht is.

[ Voor 7% gewijzigd door X2X2X op 06-03-2016 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diederik-Jan schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 20:43:
[...]
Gaat het hierom de zilveren Galaxy S7 edge. Als dat zo is dan annuleer ik mijn gouden pre-order.
Zoals hier te zien ja
Afbeeldingslocatie: http://www.galaxyclub.nl/wp-content/uploads/2016/02/samsung-galaxy-s7-edge-kleuren-zwart-zilver-goud.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan17
laurensdbb schreef op zondag 06 maart 2016 @ 14:07:
[...]
Even een kleine kanttekening: in een eerdere vergelijkingstest werd wel de stock browser gebruikt, en toen was het verschil groter dan met Chrome ;).
X2X2X schreef op zondag 06 maart 2016 @ 14:10:
[...]

YouTube: Dual Pixel AF Test #1 : Samsung Galaxy S7 edge VS Canon EOS 70D
YouTube: Dual Pixel AF Test #2 In the Dark Room : Samsung Galaxy S7 edge VS Canon EOS 70D

Hier een (misschien wel nog indrukwekkendere) vergelijking waar de EOS 70D, een camera van ruim 800 euro, helemaal gesloopt wordt. Samsung heeft zo uit mn hoofd dat hele dual pixel gebeuren van de 70D afgekeken die hier als eerste mee kwam.
Abnormaal hoe snel de S7 in dat opzicht is.
Heel indrukwekkend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:38

MazeWing

The plot thickens...

Zo'n beetje alles wat ik nu over de Galaxy s7 gelezen heb is indrukwekkend. Verreweg de beste Android telefoon ooit lijkt het haast wel.

Ik heb op dit moment een iPhone 6s Plus (64GB) en alhoewel ik een beetje twijfel om misschien wel over te stappen, houden verhalen over TouchWiz en het teleurstellende geheugenmanagement me tegen.
Wel moet ik opmerken dat TouchWiz positieve ontwikkelingen heeft meegemaakt sinds de Galaxy s5. Dat ding was praktisch onbruikbaar door TouchWiz.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MazeWing schreef op zondag 06 maart 2016 @ 14:57:
...en het teleurstellende geheugenmanagement me tegen.
De video hier een aantal posts boven (vergelijking met de iPhone) was anders erg indrukwekkend! Zelfs meerdere games bleven op de achtergrond draaien. Vaak worden apps na een game-start er uit gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensdbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-09 18:02
Ik denk dat de exynos processor iets sneller is dan de snapdragon 820. Misschien waren in de andere tests alleen de s820 variant gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Zo die autofocus is echt wel indrukwekkend. Ik ben benieuwd hoe dat in de praktijk gaat werken. Dat lijkt me wel een nuttige toevoeging waar je wel wat pixels voor in wil leveren. Meestal gebruik ik de smartphone om even snel een specifiek moment vast te leggen, dan is zo'n snelle focus wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tweakerjunior schreef op zondag 06 maart 2016 @ 16:04:
[...]

Ik denk dat de exynos processor iets sneller is dan de snapdragon 820. Misschien waren in de andere tests alleen de s820 variant gebruikt.
Van wat ik gezien heb is de Exynos CPU iets krachtiger dan de 820. De GPU is van de 820 weer iets sneller maar heb testen op XDA gezien waarbij de 820 flink warm wordt en ook snel terug throttled.

Wat de Exynos doet weet ik niet maar als deze hetzelfde reageerd als de exynos 7420 dan zit het wel goed. Die wordt ook wel warm en throttled terug maar niet zo extreem.
Wel interessant trouwens is dat de Apple A9 (gpu) ook een heethoofd is.

http://www.xda-developers...d820-810-808-exynos-7420/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-09 18:02
Garret1410 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 16:38:
[...]

Van wat ik gezien heb is de Exynos CPU iets krachtiger dan de 820. De GPU is van de 820 weer iets sneller maar heb testen op XDA gezien waarbij de 820 flink warm wordt en ook snel terug throttled.

Wat de Exynos doet weet ik niet maar als deze hetzelfde reageerd als de exynos 7420 dan zit het wel goed. Die wordt ook wel warm en throttled terug maar niet zo extreem.
Wel interessant trouwens is dat de Apple A9 (gpu) ook een heethoofd is.

Ik denk dat de iphone sneller is met games laden door de nvme opslag. Niet alleen door de lagere resolutie en touchwizz :+

Hebben beide telefoons exynos en snapdragon dezelfde snelheden modem( wifi en lte)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Garret1410 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 16:38:
[...]

Verrassend genoeg ook meer lag dan op SD 810 gebaseerde toestellen als de 6P en OPO2. Vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg

Holy f. Gewoon bijna 7 uur sot bij een volledige dag in gebruik. Daar kan mijn huidige lg g3 alleen maar van dromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Michaelg schreef op zondag 06 maart 2016 @ 19:26:
Holy f. Gewoon bijna 7 uur sot bij een volledige dag in gebruik. Daar kan mijn huidige lg g3 alleen maar van dromen.
Hahaha Seinfeld reference ook :P

Da's inderdaad een extreem nette SoT. Denk ook wel voor een deel door de auto brightness, die nu eindelijk standaard (zonder gebruik te maken van bijv. Lux) goed werkt. Beste (stock) systeem op een mobiele telefoon so far :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vergelijkende camera test tussen de S6 en S7.
De S7 vind ik meer scherpte en contrast hebben.

http://www.hardwarezone.c...6-who-takes-better-photos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:16
Van die SOT.

Ik wil geen party pooper zijn. ;)

Maar die gast heeft een Titanium kleur S7. Dus volgens mij enkel in de States te verkrijgen en dus een SD 820. Nu denk ik wel dat de Exynos en de SD dicht bij elkaar aan zitten, maar het zou voor ons nog kunnen verkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overgeef Dave schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:45:
Van die SOT.

Maar die gast heeft een Titanium kleur S7. Dus volgens mij enkel in de States te verkrijgen en dus een SD 820. Nu denk ik wel dat de Exynos en de SD dicht bij elkaar aan zitten, maar het zou voor ons nog kunnen verkeren.
kan twee kanten op. ik denk dat het verschil wel mee valt. Heb 1 review gezien betreft accuduur Exynos 8890 en daar kwam 6uur en 10min uit op een totaal van 24uur. Maar gezien zijn gebruik is het in mijn ogen een zware gebruiker dus voor mij als lichte gebruiker schept dit hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan17
Overgeef Dave schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:45:
Van die SOT.

Van wat ik op XDA van de enkele reports van Exynos modellen heb gezien, lijkt de battery life op die modellen momenteel juist beter dan die met de SD. Er zijn in de VS best wel wat mensen met een vage Android system drain namelijk op de SD modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arc.
  • Laatst online: 06-08 15:01
[b]Milan17 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 13:26:Hoe kun je nu daadwerkelijk iets zeggen over die foto's, behalve dat ze er misschien goed uitzien in miniatuurvorm?
Milan17, ik vind het jammer dat je me niet meteen een PM had gestuurd! Natuurlijk wil ik de full sizes wel delen. Ik had ze er niet bij staan omdat ik het verschil redelijk duidelijk vond in de kleinere versies en de bestanden nou niet bepaald binnen de 4MB vallen. Ik weet niet echt hoe ik ze het veiligst kan publiceren (zip is virus-prone, hosters compressen de bestanden), dus zeg maar hoe!

EDIT: linkje.

[ Voor 7% gewijzigd door arc. op 06-03-2016 22:46 . Reden: Link naar files erbij. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dropbox, Mega, etc. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
Ik blijf wel twijfelen over het toestel. echter maar om 1 reden: Touchwiz. Ik vind de iconen en de UI nogal kleuterig. Maar prima performance, batterylife, camera, fingerscanner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
Je hebt tig themas te kiezen eh....dus als dat het enige is wat je er van weerhoudt. Is een thema niets..dan zijn er nog tig launchers te downloaden. Solved.....:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Ik installeer ook meteen nova launcher, gestures en custom icoontjes. Werkt fijner op een groot scherm en je ziet niks meer van touchwiz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arc.
  • Laatst online: 06-08 15:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Michaelg schreef op zondag 06 maart 2016 @ 19:26:
[video]

Netjes, komt eindelijk in de buurt van mijn toestel.
Pagina: 1 ... 8 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support