Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
Ik ben benieuwd of er weer roze/groene gloed scherm problemen zijn. s7 edge besteld en mn s6 heb ik al keer ingeruilt, toen kreeg ik een s6 met een camera probleem (schudden om te focussen) die moet ik dus eerst terugsturen en laten repareren voor ik mn s6 kan verkopen :|

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tiduz schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:56:
Ik ben benieuwd of er weer roze/groene gloed scherm problemen zijn. s7 edge besteld en mn s6 heb ik al keer ingeruilt, toen kreeg ik een s6 met een camera probleem (schudden om te focussen) die moet ik dus eerst terugsturen en laten repareren voor ik mn s6 kan verkopen :|
SSST de goden niet verzoeken , praat me niet over gloed, heb bij de s6 en s6edge zo´n 5x omgeruild en iemand anders op het forum hier nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee hou op schei uit zeg...alsjeblieft niet :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:19:
Nee hou op schei uit zeg...alsjeblieft niet :O
Ik was het gelukkig al vergeten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:58
Hier een beknopte review van S7E op Reddit: https://www.reddit.com/r/...an_confidently_say_there/

Wederom niet erg positief over de camera.

Vergeet niet om de comments door te lezen voor meer cameravergelijkingen tussen de S6 en S7E

Acties:
  • 0 Henk 'm!
P. vd Loo schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:47:
[...]
Klopt, dat lees je ook, maar lees vervolgens ook hier dat de eerste praktijktest toch wel een achteruitgang laten zien. Ook in donker licht, terwijl dat juist vooruit had moeten gaan.
heb nog geen officiële test gezien. Dat een enkel persoon wat vind wil nog niet zeggen dat zo is.
Ik heb tot nu toe meer positieve als negatieve resultaten van de camera gezien. Ik zie toch echt een groot verschil in foto/video bij weinig licht in het voordeel van de S7

veel pixels is leuk als je gaat croppen. doe je dit niet dan zegt het niets. Dus voor pixel peeping dan kun je beter een hoog megapixel camera nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
X2X2X schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:39:
Hier een beknopte review van S7E op Reddit: https://www.reddit.com/r/...an_confidently_say_there/

Wederom niet erg positief over de camera.

Vergeet niet om de comments door te lezen voor meer cameravergelijkingen tussen de S6 en S7E
lees ik niet goed want betreffend persoon is juist positief over de S7. De accu is een beest en het enigste minpunt wat ik lees is de front camera.

memory management is geen probleem meer en luidspreker lijkt iets harder behalve bij youtube filmpjes wat op zich vreemd is

[ Voor 10% gewijzigd door Garret1410 op 03-03-2016 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan17
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
alwaysleft schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 02:32:
Op het XDA forum melden gebruikers dat de camera vooral qua donkere avond foto's een stap achteruit is tegenover de Galaxy S7. Ook overdag is het niet de stap vooruit als gedacht...

Ik ben toch wel wat geschrokken, en wacht eerst eens even wat reviews af. Een toestel moet qua camera echt geen stap achteruit zijn...

Hier onder andere http://forum.xda-develope...s-6p-camera-test-t3322383
Ik heb ook meegelezen op XDA de afgelopen dagen en camera is toch wel een beetje zorgwekkend. Bij mij kwam het juist over dat low-light wel behoorlijk was (zeker niet super), maar vooral low-iso daglicht foto's vallen erg tegen. Meest gelezen klachten:
- Matig dynamisch bereik
- Teveel ruis
- Algeheel gebrek aan scherpte
- Gebrek aan details
- Gele gloed over de foto's

Er is al flink wat over geschreven en vergeleken, dus ze weten echt wel waar ze over praten.
Ik ga er vanuit dat Samsung zeker nog het een en ander gaat fixen via updates, want software speelt een grote rol hierin, maar de eerste indrukken zijn toch wel echt negatief.
Voor 90% van de gebruikers zal de camera wel prima zijn, maar voor de wat kritischere onder ons is het (iig momenteel) absoluut geen stap vooruit (lees: achteruit).
Ze hadden misschien beter gewoon voort kunnen borduren op de camera van de S6, misschien wel de beste smartphone camera die er is.

Gisteren overigens nogmaals beide toestellen bekeken en ditmaal ongeveer een halfuur gebruikt, dus ik heb nu wel een goede indruk kunnen krijgen van de toestellen. Ik neig nu grappig genoeg toch weer naar de edge. De reguliere S7 is misschien wel de perfecte ~5 inch smartphone, maar ik krijg gewoon geen wow-gevoel. Komt toch door het kleinere schermformaat, voor mij denk ik net iets te klein ondanks een superieur gevoel in de hand. Moet ook zeggen dat de edge erg goed onderscheid wist te maken tussen zeg maar je 'primaire vinger' en een vinger die op de edge rust. Die laatste wordt er erg goed uitgefilterd, net zoals dat bijvoorbeeld bij de iPads werkt sinds deze smalle bezels hebben.
Het grootste nadeel van de edge blijft voor mij nu de prijs.

Groot minpunt in de software vond ik het 'nieuwe' multitask menu. Qua uiterlijk vond ik het multitask menu zoals deze op de Note 3 in KitKat was al veel beter, al is dat al lang veranderd natuurlijk, maar nu hebben ze de manier waarop je door open apps heen scrollt ook veranderd t.o.v. de S6. Waar je bij de S6 vloeiend door je apps scrollt, 'flickt' 'ie als het ware bij de S7 erdoorheen, en helaas erg onnauwkeurig waardoor ik het vrij lastig vond om met veel open apps de juiste te selecteren. Echt zo'n typisch iets waar ik me flink aan kan ergeren en waarvan ik me afvraag of ze dat überhaupt wel getest hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
...hmm dus toch wel een paar echte minpuntjes als ik het zo lees, voor zover we er van uit kunnen gaan dat de foto's in sommige omstandigheden inderdaad van minder-perfecte kwaliteit zijn (tov de S6). Dat zou natuurlijk fiks jammer zijn.

Over de nieuwe werking van multitasking had ik inderdaad gelezen, dat lijkt mij zeker geen goede ontwikkeling helaas.

Ik wacht zelf ontvangst van het toestel en verder de reviews nog even af na 11 maart.

Misschien behoud ik dan toch mijn Nexus 5X...dat is in alle opzichten een puik toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 22:59
Als ergens mogelijkheid tot het bestellen van de dual-sim versie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stancke schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:49:
Nee niet dat ik weet voor Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-07 09:18
Toch best snel, woensdag 24-2 aangemeld, vrijdag 26-2 mail terug van samsung dat het goed was aangekomen en vandaag:

Beste Michael,

Goed nieuws! Je deelname aan onze Samsung Galaxy S7 (edge) pre-order promotie is goedgekeurd. Binnen 8 weken ontvang je de Gear VR.

Wij sturen je een bericht zodra wij de Gear VR naar je versturen.

Wil je meer weten over onze productontwikkelingen? Kijk eens op onze blog Samsung Discover.

Met vriendelijke groet,

Ruben Löwenstein
Customer Care

[ Voor 11% gewijzigd door michael86 op 03-03-2016 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
michael86 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:55:
Toch best snel:

Beste Michael,

Goed nieuws! Je deelname aan onze Samsung Galaxy S7 (edge) pre-order promotie is goedgekeurd. Binnen 8 weken ontvang je de Gear VR.

Wij sturen je een bericht zodra wij de Gear VR naar je versturen.

Wil je meer weten over onze productontwikkelingen? Kijk eens op onze blog Samsung Discover.

Met vriendelijke groet,

Ruben Löwenstein
Customer Care
Netjes _/-\o_ Maar mag in het topïc levertijden en prijzen [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:08
P. vd Loo schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:47:
[...]
Klopt, dat lees je ook, maar lees vervolgens ook hier dat de eerste praktijktest toch wel een achteruitgang laten zien. Ook in donker licht, terwijl dat juist vooruit had moeten gaan.
'Ook in donker licht......' Dan moet er ook 'licht licht' bestaan :)

Ik zou ook heel graag 9.1MP 16:9 foto's willen zien. Ik heb, net als Milan17, de discussies op XDA gevolgd. Het heeft de twijfel tot aanschaf van een S7 alleen maar doen toenemen. In de USA zijn er al veel toestellen geleverd dus we mogen de komende dagen veel reviews verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 07:36
Stancke schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:49:
Nee, brengen ze niet uit hier. Heb mijn s6 edge plus ook moeten importeren. Ik wilde de s7 nemen, maar na alle berichten over de camera houd ik het denk ik bij mijn s6. De camera ervan vind ik gewoon super. Na een half jaar ben ik er nog steeds verbaasd hoe goed deze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensdbb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Milan17 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:23:
[...]

Hoop ongefundeerde informatie
Ik lees en volg alles al sinds het begin op xda en heb al verschillende camera reviews gezien van de S7 vs 6P en S7 vs iPhone 6S en iedereen blijkt toch lovend te zijn. Op xda zijn de 'reviews' belange niet zo negatief als je het doet blijken.

Ten opzichte van de S6 is er ik kwaliteit bijna geen verschil en in donkere situaties is het zelf een pak beter. Focussen zelf is ook super snel.

XDA is nu ook niet direct het objectieve forum.
Om dan nog 'zever' die daar rondzwermt uit te sluiten.

[ Voor 13% gewijzigd door laurensdbb op 03-03-2016 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
laurensdbb schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 18:10:
[...]

Ik lees en volg alles al sinds het begin op xda en heb al verschillende camera reviews gezien van de S7 vs 6P en S7 vs iPhone 6S en iedereen blijkt toch lovend te zijn. Op xda zijn de 'reviews' belange niet zo negatief als je het doet blijken.

Ten opzichte van de S6 is er ik kwaliteit bijna geen verschil en in donkere situaties is het zelf een pak beter. Focussen zelf is ook super snel.

Zo zie ik het ook laten we gewoon even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Iemand die de Galaxy S6 heeft en nu de S7 qua camera op xda forum:

"Coming from the S6 I'm not totally thrilled with the S7's camera. It seems to have some HEAVY software based noise reduction that tends to moire and blur details when zoomed in. I hate when manufacturers add NR without giving users control to turn it off.

Really hope this is improved in FW updates. I had the opportunity to hold my S6 and S7 on top of each other and take the exact same picture. Then view them on an IPS computer screen after... The S6 appears to be sharper in most scenarios."

Ai http://forum.xda-develope...ra-thread-t3316316/page42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:31
alwaysleft schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 18:23:
Iemand die de Galaxy S6 heeft en nu de S7 qua camera op xda forum:

"Coming from the S6 I'm not totally thrilled with the S7's camera. It seems to have some HEAVY software based noise reduction that tends to moire and blur details when zoomed in. I hate when manufacturers add NR without giving users control to turn it off.

Really hope this is improved in FW updates. I had the opportunity to hold my S6 and S7 on top of each other and take the exact same picture. Then view them on an IPS computer screen after... The S6 appears to be sharper in most scenarios."

Ai http://forum.xda-develope...ra-thread-t3316316/page42
Is dat erg? Je kan foto's toch gelijk ook in RAW en onbewerkt opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
[...]

Uit eindelijk bepaal jezelf of het apparaat voor jezelf geschikt is of niet.
Beter teveel review lezen, dan te weinig en dan er achter komen dat het geen goed toestel is.

AvensislineaSol's opmerking:
Nee, dankje de Samsung telefoons staan niet meer zo hoog in mijn lijstje. (Vroeger wel met de S2 en S3.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op maandag 29 februari 2016 @ 20:41:
[...]

Ik heb er de Samsung micro SDXC Pro 128GB class10 3 bij besteld €109 forse uitgave maar meteen het snelste wat leverbaar is. :)
[off-topic]

Had even verder gezocht op internet:

DataIO: €88 -> https://www.dataio.nl/sam...-pro-plus-uhs-i-u3-95mbs/

SanDisk 200GB: €102 -> https://www.dataio.nl/san...tra-class-10-uhs-i-90mbs/

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:35
Reeds besproken plus die Sandisk schrijft fukkin' traag dus zou ik niet snel nemen, maar ieder zijn ding :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 17:23
Elke keer zelf een conversie doen van RAW naar jpg wil je ook niet.
Maar dit klinkt als software problemen. De de noise en jpeg algoritme zorgen blijkbaar voor kwaliteit verlies.
ZE zullen wel 100% gegaan voor goede foto's bij weinig licht. Dat is nu het unique selling point.
Optimalisatie van de rest zal de komende periode wel volgen.
Wel vreemd dat het dynamisch bereik minder wordt. Had zelf verwacht dat dit nu juist een stuk groter zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb ik ook gezien maar met maar met www.dataio heb geen goede ervaringen mee.
En de sandisk is na mijn weten geen UHS 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:22
Klopt het dat wanneer je een foto maakt in 16:9, dat het aantal megapixels afneemt?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:25
Ja.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Dit kan ik als nadelig ervaren? Vreemd anno 2016..

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:57:
[...]

Pre-order alleen goud, wit en zwart. Na de release ook zilver.
En hoe kom jij aan deze wijze info? De zilveren variant wordt voorlopig (of helemaal niet) in Europa uitgebracht!

Bij release alleen in de USA en Afrika!

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
henklbr schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 19:20:
En hoe kom jij aan deze wijze info? De zilveren variant wordt voorlopig (of helemaal niet) in Europa uitgebracht!

Bij release alleen in de USA en Afrika!
Misschien is het handig eerst even het hele topic te lezen, dus óók alle antwoorden die al zijn gegeven na de quote waar je op reageert :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik lees op XDA maar van een paar mensen die twijfels hebben bij de kwaliteit van de S7.
Vaak is het subjectief want de een houdt van warme kleuren en de ander weer koel.
De S7 en eigenlijk de S6 ook hebben de neiging om foto's iets over te belichten. Veel mensen houden daarvan en andere weer niet en zo ook met de post processing. Scherpe of zachte foto, veel ruis reductie of bijna geen ruis reductie. Zo kun je door blijven gaan maar blijft het uiteindelijk een persoonlijke voorkeur.

Er zijn ook genoeg mensen die de camera van de S6 niet goed vinden of vonden en dat blijf je houden. Ik ben tot nog toe tevreden met de kwaliteit die ik gezien heb.

De reviews zullen binnenkort wel binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henidde schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 19:07:
Klopt het dat wanneer je een foto maakt in 16:9, dat het aantal megapixels afneemt?
De sensor is 4:3, dus 16:9 wordt softwarematig gecropped. Met andere woorden, de boven en onderkant van de foto worden eraf gesneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Garret1410 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 19:35:
[...]

De sensor is 4:3, dus 16:9 wordt softwarematig gecropped. Met andere woorden, de boven en onderkant van de foto worden eraf gesneden.
4:3 foto's zit ik niet echt op te wachten. Liever breder c.q. 16:9.

Maar goed.. ten opzichte van de Galaxy S5 zal de S7 edge een betere camera hebben. Nu mijn S5 nog even slijten.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-09 23:53

Nitai

Live the life you love.

Garret1410 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 19:31:
Ik lees op XDA maar van een paar mensen die twijfels hebben bij de kwaliteit van de S7.
Vaak is het subjectief want de een houdt van warme kleuren en de ander weer koel.
De S7 en eigenlijk de S6 ook hebben de neiging om foto's iets over te belichten. Veel mensen houden daarvan en andere weer niet en zo ook met de post processing. Scherpe of zachte foto, veel ruis reductie of bijna geen ruis reductie. Zo kun je door blijven gaan maar blijft het uiteindelijk een persoonlijke voorkeur.

Er zijn ook genoeg mensen die de camera van de S6 niet goed vinden of vonden en dat blijf je houden. Ik ben tot nog toe tevreden met de kwaliteit die ik gezien heb.

Ja, ik heb wat foto's gemaakt in de Mediamarkt en ik was onder de indruk. Meer dan genoeg voor de kiekjes en huis tuin en keuken gebruik :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg

Ik ben redelijk overtuigd na het zien van bovenstaande filmpje. Vooral de ios bij filmen is echt enorm strak.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan17
  • Nu online
[...]

Als jij 5 kritiekpunten al afdoet als een 'hoop ongefundeerde informatie'... :X
En over ongefundeerd... ik baseer het gewoon op wat ik op XDA heb gelezen en die reacties zijn wel degelijk prima onderbouwd en ik kan het wat betreft de conclusies over het algemeen niet anders dan ermee eens zijn op basis van bijbehorende samples.
Overigens zeg ik dat de camera van de S7 voor veel mensen gewoon prima zal zijn, waarmee ik dus aangeef dat de camera verre van slecht is, maar ik heb gewoon ff de kritiek eruit gepikt. De tendens (naar mijn idee) tot nu toe is dat de mensen die wat kritischer naar de foto's kijken (nog) niet helemaal tevreden zijn met de camera van de S7. Van wat ik heb gezien doet de 6P zelfs low-light vaak beter en de S6 is bij low-light dan wel vaak donkerder, maar kwalitatief aangenamer.

Dan is het ook nog de vraag hoe je ernaar kijkt. Als ik wat vergelijkingen op YT kijk, vind ik de S7 op het eerste gezicht vaak het beste presteren, maar (nogmaals) als je wat kritischer kijkt (wat niet mogelijk is met zo'n videoclip)...
Asprine schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 18:46:
Optimalisatie van de rest zal de komende periode wel volgen.
Ik ga er ook vanuit dat de camera nog flink geoptimaliseerd gaat worden. Maar ik betwijfel wel of 'ie de S6 zal evenaren bij daglicht.
Garret1410 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 19:31:

Ben ik deels wel met je eens, maar puur subjectief is het natuurlijk ook niet.

Oh en de accuduur: vrijwel iedereen heeft een prima accuduur met de S7's. Op XDA hebben alleen veel mensen het probleem dat het Android systeem heel wat accu opslurpt (met name in stand-by dus veel drain). Zodra dat gefixt is, moet de accuduur helemaal meer dan prima zijn ga ik vanuit.

[ Voor 4% gewijzigd door Milan17 op 03-03-2016 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Daan87423 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:04:
http://tweakers.net/benchdb/testcombo/5081

Het lijkt erop dat de S7 bijna alle accu en laadtijd records veruit gaat verbeteren t.o.v. de concurrentie. De S7 Edge zal hier nog wel een stapje bovenop doen.
Hmm lijkt erop dat alle S7 scores weer achter een nda geplaatst zijn... Balen ghehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 11:02
Michaelg schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 20:00:
[video]

Ik ben redelijk overtuigd na het zien van bovenstaande filmpje. Vooral de ios bij filmen is echt enorm strak.
Idd zeer indrukwekkend als je het mij vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
Op het totale gebrek aan detail op de asfalt weg (1min48) na, dat is gewoon één grote smoothing meuk :)

[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 03-03-2016 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 17:23
En die foto's van zijn gezicht. Bij de Z5 is dat ook al zo slecht. Hopen dat ze het nog rechttrekken.
Hoe zat dat met de S6? Is daar de camera software nog verbeterd de eerste weken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Michaelg schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 21:04:
[...]

Hmm lijkt erop dat alle S7 scores weer achter een nda geplaatst zijn... Balen ghehe
ik heb een screenshot gemaakt. :)

Accuduur videokijken is geweldig met 15uur
GPU is flink verbeterd en staat denk ik aan kop in de benchmarks net boven de iphone 6s

enigste wat me een beetje tegenviel waren de sequential en random read/write scores maar misschien zat daar een foutje in of het is niks verbeterd tov de S6

Denk dat de S7 de lat weer verhoogd heeft. Of de G5 moet met de snapdragon 820 nog voor een verassing zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensdbb
Michaelg schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 21:04:
[...]

Deze middag stonden die van de S7 Edge er ook op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Asprine schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 21:55:
En die foto's van zijn gezicht. Bij de Z5 is dat ook al zo slecht. Hopen dat ze het nog rechttrekken.
Hoe zat dat met de S6? Is daar de camera software nog verbeterd de eerste weken?
de front camera is volgens mij nog steeds niet best net als de S6. Gezichten worden gewoon softwarematig glad gepoetst.

gelukkig gebruik ik die nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
laurensdbb schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 21:58:
[...]

Deze middag stonden die van de S7 Edge er ook op :P
Hmm heb je daar toevallig ook een screenshot/gegevens van? Ben erg benieuwd naar de verschillen tussen de S7 en s7e wbt accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gozoman
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 02:24
[YouTube: https://youtu.be/52ahWjQLlH8]
In deze video wordt de S7 met de S6 vergeleken met o.a. Antutu en 100% foto crops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Briljant dat a. het browsen op een iPhone nog steeds verreweg superieur is en b. dat er op het kleine schempje van de Apple nog meer info staat dan op het grote scherm met Teletubbie-dpi van de Samsung.

Wederom is rooten uiteraard dus weer een must. Zonder aangepaste dpi is zo'n apparaat gewoon vreselijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 03-03-2016 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensdbb
Brad Pitt schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 22:36:
[...]

Briljant dat a. het browsen op een iPhone nog steeds verreweg superieur is en b. dat er op het kleine schempje van de Apple nog meer info staat dan op het grote scherm met Teletubbie-dpi van de Samsung.

Wederom is rooten uiteraard dus weer een must. Zonder aangepaste dpi is zo'n apparaat gewoon vreselijk.
Niet vergeten dat de vergelijking met een 6S plus gedaan moet worden.. De 6S heeft de helft van de pixels wat dus wil zeggen dat het minder moet laden.. Wat zitten hier toch bashers tegenwoordig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
laurensdbb schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 22:42:
Niet vergeten dat de vergelijking met een 6S plus gedaan moet worden.. De 6S heeft de helft van de pixels wat dus wil zeggen dat het minder moet laden..
Met een browser? Really?
Wat zitten hier toch bashers tegenwoordig ;)
Wat het dpi verhaal alleen nog maar sterker maakt. Android is standaard gemaakt voor slechtzienden.

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 03-03-2016 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Dit soort "snelheidstesten" zijn natuurlijk te triest voor woorden hé. Pak twee devices, en laat ze op hetzelfde moment via hetzelfde netwerk een site openen..... DOH! Beter is, meet het gewoon met een stopwatch en apart van elkaar. Zo sluit je uit dat het netwerk voorrang verleend voor 1 van de 2 devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Michaelg schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 22:46:
Beter is, meet het gewoon met een stopwatch en apart van elkaar. Zo sluit je uit dat het netwerk voorrang verleend voor 1 van de 2 devices.
Ook met de meeste "objectieve" browser benchmarks scoort de iPhone gewoon erg goed hoor, zeker als je het verschil in cores/Ram/etc. mee laat tellen.

Gebruik zelf echter nooit de stock browser (en zeker Chrome niet) aangezien die mijns inziens altijd ruk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
Michaelg schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 22:46:
Dit soort "snelheidstesten" zijn natuurlijk te triest voor woorden hé. Pak twee devices, en laat ze op hetzelfde moment via hetzelfde netwerk een site openen..... DOH! Beter is, meet het gewoon met een stopwatch en apart van elkaar. Zo sluit je uit dat het netwerk voorrang verleend voor 1 van de 2 devices.
Ik wil ook even de dubbelheid onderstrepen. Ik heb video's gezien waarin de nexus 5 sneller was dan de 5x (wrs owv encryptie). Dit is nogal dubbel eh.
Ook de iphone 6s blijft wel erg snel. Browsen, games, multitasken,...
Je kan er je favo foon tegenover zetten... de iphone weet er wel raad mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
Brad Pitt schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 22:49:
[...]

Ook met de meeste "objectieve" browser benchmarks scoort de iPhone gewoon erg goed hoor, zeker als je het verschil in cores/Ram/etc. mee laat tellen.

Gebruik zelf echter nooit de stock browser (en zeker Chrome niet) aangezien die mijns inziens altijd ruk zijn.
welke browser gebruik je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Off-topic: Zonder dat het nu hopelijk een off-topic deze-browser-is-veeeel-beter-thread wordt: UCBrowser. Met alle nadelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Uiteraard scoort de iPhone qua browsen gewoon erg goed. Maar dit soort vergelijkingen is gewoon totaal niet representatief. Met andere woorden: neem deze vergelijkingen met een korreltje zout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Michaelg schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 23:02:
Maar dit soort vergelijkingen is gewoon totaal niet representatief. Met andere woorden: neem deze vergelijkingen met een korreltje zout.
Want mensen op Android browsen zelden?

Is toch bizar dat het toestel met hét geheugen en dé CPU van het moment niet beter scoort in dit soort tests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Ik doel op de vergelijking zoals aangetoond wordt in dat filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
Ik vind dat soort testen toch ergens een belang hebben. Het gaat voor mij over de experience. Hoe snel gaat app x open, hoe snel ga ik v site x naar y. Daarom heb ik al de show van animaties niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 21:18
Brad Pitt schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 22:36:
[...]

Volgens mij gaat de browsertest wat mank in deze video want hij lijkt op de S7 een VPN-verbinding actief te hebben wat nogal van invloed kan zijn op de snelheid van de internetverbinding. Zoals hier al gezegd is zou het beter zijn om deze test op beide apparaten na elkaar te doen i.p.v. tegelijkertijd zodat ze geen hinder van elkaar ondervinden. Daarnaast is die Samsung browser ruk, Chrome is in mijn beleving een stuk sneller/beter mede omdat deze ook aan preloaden van pagina's doet net zoals Safari. De stock Samsung browser doet dit niet dacht ik en dat zal (deels) het verschil verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Brad Pitt schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 22:49:
[...]

Komt omdat de iPhone veel beter qua software geoptimaliseerd is dan een Android toestel. Alles is meer 1. Maar daar tegenover staat de voordelen en openheid van Android.

Maar moet zeggen dat het filmpje qua snelheid gewoon tegen valt weer, er moet meer uit te halen zijn met al die power. Veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
alwaysleft schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 02:28:
[...]
Maar moet zeggen dat het filmpje qua snelheid gewoon tegen valt weer, er moet meer uit te halen zijn met al die power. Veel meer.
Ja echt een mind-blown gevoel geeft dit niet nee :) Beter ook, hoe langer twijfelen hoe lager de prijs ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
Brad Pitt schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 02:33:
[...]

Ja echt een mind-blown gevoel geeft dit niet nee :) Beter ook, hoe langer twijfelen hoe lager de prijs ;)
Yep. Ook de lag bij de S7 na het openen bij instellingen menu. Mag gewoon niet meer gebeuren lag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Droptest van de S7 Edge. Taai beestje wel, alleen jammer dat de achterkant niet ook van GG4 is.

[ Voor 7% gewijzigd door Brad Pitt op 04-03-2016 03:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ach al die benchmarks zeggen niet veel. Ik heb zelf een iphone 6 gehad en ja dat ding is consequent snel maar was zeker niet sneller dan de S6.

Maar zoals ik al zei voelde het wel altijd snel aan omdat er altijd direct wat gebeurde. Android toestellen hebben soms wat vertraging bij een bepaalde input en versnellen dan plotseling.

Hoe snel de 6s is weet ik niet, dat zou ik eens moeten testen.

Maar ja, al zou de iphone 6s wat sneller zijn dan is dat voor mij geen reden om geen S7 te nemen. Er zijn zoveel andere redenen om te kiezen voor de S7.

edit: nog wat filmpjes bekeken en game laadtijden zijn bij de S7 wat langer dan de iphone 6s :( .
Toch was dit bij de S6 vs iphone 6 ook al het geval. Ik denk toch dat de optimalisatie van iOS doorslaggevend is.

[ Voor 16% gewijzigd door Garret1410 op 04-03-2016 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:31
Brad Pitt schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 03:20:
Droptest van de S7 Edge. Taai beestje wel, alleen jammer dat de achterkant niet ook van GG4 is.

[video]
Die droptests zijn altijd een beetje overdreven, vind ik. Uit je zak halen en laten vallen kan ik nog begrijpen, maar van hoofdhoogte of op een ladder is gewoon belachelijk. Die gast zegt "Als je het praten zat bent en je laat je telefoon vallen". Serieus?? 8)7

En die ladder, tja.. Tenzij je op een ladder staat te werken en je haalt hem uit je zak en laat hem vallen, maar anders vind ik het echt overdreven. Het is een telefoon, geen tank. Je moet gewoon voorzichtig zijn. En tuurlijk kan je hem een keer laten vallen, maar het blijft elektronica. Ze kunnen een telefoon moeilijk van titanium maken. Bovendien zijn er beschermhoesjes en achterkantjes en dat soort dingen, dus bescherming genoeg. Lijkt me dat je dat automatisch doet op een telefoon van 800 euro. Trouwens, ik zou het ook doen voor een telefoon van 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
chim0 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 07:26:
[...]

Bovendien zijn er beschermhoesjes en achterkantjes en dat soort dingen, dus bescherming genoeg. Lijkt me dat je dat automatisch doet op een telefoon van 800 euro. Trouwens, ik zou het ook doen voor een telefoon van 100 euro.
Erm nee, dit is zeker niet standaard :) . Ik koop het toestel onder andere vanwege het design en dan ga ik het niet in een (mening) lelijk hoesje stoppen.
Dus het is wel fijn om te weten dat hij niet direct stuk gaat na de eerste beste val, maar de ladder "test" is inderdaad beetje overdreven :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:02

JSchut

.....

Ik deed vroeger ook altijd hoesjes om mijn telefoons. Maar tegenwoordig doe ik dat ook niet meer. Ik vindt de S7 edge ook te mooi voor in een hoesje :) Maar ik snap wel dat mensen dit wel doen.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog eens de foto's bekeken die op XDA staan en ik begrijp waar de commotie vandaan komt.

Op het eerste gezicht vind ik de foto's van de S7 beter. Alleen wanneer je ze ga uitvergroten zie je de verschillen tussen de S7 en 6P.

De 6p heeft meer ruis maar deze is fijn en details blijven bewaard dus op zich niet storend.
De S7 heeft minder ruis maar details zijn ook minder en volgens mij niet alleen door agressieve ruis reductie want dan zou het er heel versmeert uitzien maar er gebeurt nog meer. Ik vind het op een agressieve vorm van compressie lijken.
Al met al gebruikt de S7 meer post-processing wat voor het gros van de mensen de aantrekkelijkste foto opleverd.

Ook zullen de meeste mensen foto's niet uitvergroten maar gebruiken voor social media of op normaal formaat bekijken en in dat geval zul je er weinig van merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:38:
[...]

Heb je daar een linkje van?
Jazeker:

https://www.samsung.com/nl/promotions/#/BCM47GS4FYSFV/

Deze promotie is geldig voor de pre-order van een losse Galaxy S7 edge of S7, of in combinatie met een abonnement. De betaling voor bestelling van een losse Galaxy S7 edge of S7 moet volledig zijn voldaan. Deze promotie is alleen geldig voor gouden, zwarte en witte modellen. Het zilveren model doet niet mee aan de pre-order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 00:22:
[...]

Mooi zo, as expected dus, de non +-versie is prima :)
Uhm, dus welke SD card van 128 gb zou dan de beste keuze zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:02

JSchut

.....

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:20:
[...]

Uhm, dus welke SD card van 128 gb zou dan de beste keuze zijn?
Volgens mij is de 128 Gb er alleen in Pro+ uitvoering.
Deze dus: https://www.dataio.nl/sam...-pro-plus-uhs-i-u3-95mbs/

De Samsung Evo Plus heeft volgens mij een veel lagere schrijfsnelheid.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
.

[ Voor 97% gewijzigd door X2X2X op 04-03-2016 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
Van dit fimpje word ik nou ook niet echt bepaald vrolijk
http://www.androidheadlin...ra-galaxy-s7-capable.html

En hier nog een review:

http://www.mobile-review....g-galaxy-s7-edge.shtml#s8

[ Voor 18% gewijzigd door X2X2X op 04-03-2016 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:31
Michaelg schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 08:28:
[...]

Ik koop het toestel onder andere vanwege het design en dan ga ik het niet in een (mening) lelijk hoesje stoppen.
Tja, bij mij gaat het vooral om functionaliteit, net als met computers. Het is geen ketting of armband. Bovendien zijn er ook mooie hoesjes. Punt is, ik zou mijn keuze voor een toestel nooit baseren op een stomme droptest, maar ieder voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jer0o
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 21:57
Garret1410 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 07:08:
edit: nog wat filmpjes bekeken en game laadtijden zijn bij de S7 wat langer dan de iphone 6s :( .
Toch was dit bij de S6 vs iphone 6 ook al het geval. Ik denk toch dat de optimalisatie van iOS doorslaggevend is.
Dit komt omdat de S7 een 2k scherm heeft. en de iphone 6 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:00
chim0 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:01:
[...]
Punt is, ik zou mijn keuze voor een toestel nooit baseren op een stomme droptest, maar ieder voor zich.
Dit ja. Ik heb serieus nog nooit een telefoon het glas kapot gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jer0o schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:03:
[...]

Dit komt omdat de S7 een 2k scherm heeft. en de iphone 6 niet.
Dat is de vraag. Heeft resolutie iets te maken met laad tijd. Ik denk van niet maar weet het niet zeker.

De S7 scoort in de GFX T-rex benchmark erg hoog. Onscreen 53fps en ofscreen 84fps, dus de gpu is zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensdbb
Garret1410 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:18:
[...]

Dat is de vraag. Heeft resolutie iets te maken met laad tijd. Ik denk van niet maar weet het niet zeker.

De S7 scoort in de GFX T-rex benchmark erg hoog. Onscreen 53fps en ofscreen 84fps, dus de gpu is zeer goed.
Tuurlijk geldt dit! Temple run 2 en andere games ondersteunen gewoon 2K als resolutie.
Eigenlijk zou er getest moeten worden op dezelfde resolutie om een 1:1 vergelijking te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
laurensdbb schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:23:
Tuurlijk geldt dit! Temple run 2 en andere games ondersteunen gewoon 2K als resolutie.
Eigenlijk zou er getest moeten worden op dezelfde resolutie om een 1:1 vergelijking te stellen.
Daarvoor hebben ze ook de offscreen benchmark bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
laurensdbb schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:23:
[...]

Liefst heb ik daar onderbouwing bij zodat we dat zeker weten en geen onzinnige discussies krijgen. Opstarten is iets anders dan echte gameplay.

Ik hoop natuurlijk dat jij gelijk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Garret1410 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:30:
Ik hoop natuurlijk dat jij gelijk hebt.
Uiteraard heeft de S7 hardware als een malle en is er vrijwel niets snellers te vinden:

https://gfxbench.com/resu...arch-x86=true&base=device

Maar zoals je kan zien staan alle Android apparaten, op de S7 en de MI5 na, op een veel lager niveau. Jammer dat blijkbaar in de praktijk deze hardwarematige superioriteit er niet meteen als zijnde merkbaar uitkomt, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensdbb
Brad Pitt schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:33:
[...]

Uiteraard heeft de S7 hardware als een malle en is er vrijwel niets snellers te vinden:

https://gfxbench.com/resu...arch-x86=true&base=device

Maar zoals je kan zien staan alle Android apparaten, op de S7 en de MI5 na, op een veel lager niveau. Jammer dat blijkbaar in de praktijk deze hardwarematige superioriteit er niet meteen als zijnde merkbaar uitkomt, imho.
Ik heb we resultaten gezien van tweakers toen ze nog online stonden van zowel s7 en s7 edge. Die stonden overal het hoogte tot nu toe.
Ten opzichte van de iPhone 6S en 6S Plus wint de s7/s7 edge in alle testen, single core geekbench score was 2300 tov 2500 van we iPhones. Multi core 6500 voor de galaxy en 4740 voor de iPhones. Laten we gewoon even wachten op de review van Tweakers 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
laurensdbb schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:56:
Ik heb we resultaten gezien van tweakers toen ze nog online stonden van zowel s7 en s7 edge. Die stonden overal het hoogte tot nu toe.
Je hebt ook daadwerkelijk geclickt op de link en gelezen wat ik schreef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensdbb
Brad Pitt schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:58:
[...]

Je hebt ook daadwerkelijk geclickt op de link en gelezen wat ik schreef?
Jep, alleen heb ik het neergeschreven :P waarnaar je verwijsde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Garret1410 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 08:38:
Ik heb nog eens de foto's bekeken die op XDA staan en ik begrijp waar de commotie vandaan komt.

Op het eerste gezicht vind ik de foto's van de S7 beter. Alleen wanneer je ze ga uitvergroten zie je de verschillen tussen de S7 en 6P.

De 6p heeft meer ruis maar deze is fijn en details blijven bewaard dus op zich niet storend.
De S7 heeft minder ruis maar details zijn ook minder en volgens mij niet alleen door agressieve ruis reductie want dan zou het er heel versmeert uitzien maar er gebeurt nog meer. Ik vind het op een agressieve vorm van compressie lijken.
Al met al gebruikt de S7 meer post-processing wat voor het gros van de mensen de aantrekkelijkste foto opleverd.

Ook zullen de meeste mensen foto's niet uitvergroten maar gebruiken voor social media of op normaal formaat bekijken en in dat geval zul je er weinig van merken
Feit is dat de Galaxy S6 een betere camera is op dit moment dan de Galaxy S7. Zal binnen paar maanden door software updates wel beter worden, maar toch. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chim0 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 07:26:
[...]

Die droptests zijn altijd een beetje overdreven, vind ik. Uit je zak halen en laten vallen kan ik nog begrijpen, maar van hoofdhoogte of op een ladder is gewoon belachelijk. Die gast zegt "Als je het praten zat bent en je laat je telefoon vallen". Serieus?? 8)7

En die ladder, tja.. Tenzij je op een ladder staat te werken en je haalt hem uit je zak en laat hem vallen, maar anders vind ik het echt overdreven. Het is een telefoon, geen tank. Je moet gewoon voorzichtig zijn. En tuurlijk kan je hem een keer laten vallen, maar het blijft elektronica. Ze kunnen een telefoon moeilijk van titanium maken. Bovendien zijn er beschermhoesjes en achterkantjes en dat soort dingen, dus bescherming genoeg. Lijkt me dat je dat automatisch doet op een telefoon van 800 euro. Trouwens, ik zou het ook doen voor een telefoon van 100 euro.
Helemaal gelijk wat een onzin dit soort filmpjes, wie laat zijn telefoon vanaf die hoogte vallen?
Dat klinkt hetzelfde als ik 2 bierglazen van merk a en merk b laat vallen vanaf 1 meter hoog.
Dan zijn ze ook kapot. Een telefoon is om te bellen en niet om vanaf 1 meter hoog uit je handen te laten vallen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Sowieso vind ik het niet realistisch, als m'n telefoon valt (en dat is in al die jaren 2x gebeurd) dan klettert het uit m'n broekzak bij het in en uit stappen in de auto. Een straat is nooit glad en tegels hebben vaak uitstulpingen. Tot nu toe is een keer het glas kapot gegaan bij m'n Note 2 (die zat in m'n broekzak en ik ging even de autogordel van het kinderstoeltje vast maken. Tegen het kinderstoeltje aangeleund en toen ging die 'krak'). Een andere keer viel m'n iPhone 5 op straat en toen had ik een barst in m'n scherm. Werkt verder prima, maar mooi is anders.

Realistisch is als hij het op straat laat vallen en dat hij daarna ook nog een beetje doorglijdt doordat je er tegenaan schopt per ongeluk of doordat je in beweging bent :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Proberen je telefoon op te vangen met je voet is ook nooit een goed idee...Heb ooit mijn S2 zo naar de knoppen geholpen. Wilde hem snel " vangen" met me schoen, maar schopte hem dus 5 meter verder en scherm lag in 1000 stukjes :). Jammer joh

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:35
Michaelg schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:26:
Proberen je telefoon op te vangen met je voet is ook nooit een goed idee...Heb ooit mijn S2 zo naar de knoppen geholpen. Wilde hem snel " vangen" met me schoen, maar schopte hem dus 5 meter verder en scherm lag in 1000 stukjes :). Jammer joh
Moet je aan je techniek werken :9

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan17
  • Nu online
Ik vind die droptests altijd wel handig (en leuk om naar te kijken :p). Van een paar verschillende droptests krijg je toch wel een redelijk idee van de sterkte van zo'n telefoon. Realistisch zijn ze niet echt nee en geluk is ook heel belangrijk. Zo zijn er filmpjes waar het scherm van een iPhone 6S niet stuk te krijgen is, terwijl een ander 'm van 1m dropt en er een dikke barst in heeft zitten. Maar als ik een paar droptests van een telefoon bekijk en deze houdt het onder verschillende omstandigheden redelijk goed uit, geeft dat toch wel een fijn gevoel.

Ik doe m'n telefoon zelf ook eigenlijk nooit in een hoesje overigens en ben dat ook niet van plan met de S7, maar al dat glas geeft me toch niet echt een veilig gevoel. Misschien wel handig om een Dbrand skin aan de achterkant te doen. Glijdt 'ie ook niet overal van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Faddermakker schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:28:
[...]

Tsja, voetbal wordt in dit land met de paplepel ingegoten van jongsaf aan, kan je niets aan doen. Ding is niet rond he! Zou eigenlijk wel een feature zijn, airbags voor je telefoon, kan je er ook nog mee voetballen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 07:36
Faddermakker schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:28:
[...]

Precies, mij al een paar maal gelukt de telefoon op te vangen met mijn schoen en de val zo te vertragen. Schoppen is niet de oplossing natuurlijk ;-) langzaam voet mee omlaag bewegen wel ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

P. vd Loo schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 14:19:
[...]
Precies, mij al een paar maal gelukt de telefoon op te vangen met mijn schoen en de val zo te vertragen. Schoppen is niet de oplossing natuurlijk ;-) langzaam voet mee omlaag bewegen wel ;-)
LOL misschien leuk promo filmpje voor Samsung Messi houdt S7 hoog hahaha 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alwaysleft schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 12:11:
[...]

Feit is dat de Galaxy S6 een betere camera is op dit moment dan de Galaxy S7. Zal binnen paar maanden door software updates wel beter worden, maar toch. Jammer.
Vind ik dus geen feit. Bij daglicht kun je het stellen of vinden maar bij weinig licht haalt de S6 bij lange na niet de kwaliteit van de S7.

Voor mij persoonlijk is een camera die bij minder licht goed presteert erg belangrijk. En met minder licht bedoel ik niet snachts maar binnen. Sluitertijd duikt dan vaak onder de 1/30s en iso knalt omhoog met veel ruis als gevolg.

Mijn enigste zorg met de S7 is de sluitertijd. Als deze standaard te laag is dan heb je veel bewegings blur. Hopelijk kan de sluitertijd omhoog zonder dat de iso te hoog gaat en teveel ruis op gaat leveren.

Dynamisch bereik moeten we nog even afwachten want daar heb ik nog te weinig van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Mijn S7 is besteld, bij de samsung shop via CashbackXL, waarvan ik meteen een SMS kreeg ter bevestiging van de cashback actie.

Nu weet ik alleen niet wat ik moet doen voor de VR bril, ik heb van samsung nu geen rekening of zo. Is de printscreen dan genoeg? Wie helpt? Mij lijkt dat ik voor samsung niks hoef te doen toch?
Zij weten nu ook wanneer ik hem besteld heb...?

(ik weet dat hierover al vanalles is getypt hier, maar ik vond zo niks van de samsung site zelf?)

Over de camera maak ik me niet zo'n zorgen. Overdag als ik écht foto's ga knippen doe ik dat niet met mijn telefoon. Juist in de kroeg of 's avonds wil ik goede foto's maken met mijn mobiel, en de low-light voorbeelden zien er érg goed uit imo.

[ Voor 7% gewijzigd door vaagisdenaam op 04-03-2016 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vaagisdenaam schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 17:44:
Mijn S7 is besteld, bij de samsung shop via CashbackXL, waarvan ik meteen een SMS kreeg ter bevestiging van de cashback actie.

Nu weet ik alleen niet wat ik moet doen voor de VR bril, ik heb van samsung nu geen rekening of zo. Is de printscreen dan genoeg? Wie helpt? Mij lijkt dat ik voor samsung niks hoef te doen toch?
Zij weten nu ook wanneer ik hem besteld heb...?

(ik weet dat hierover al vanalles is getypt hier, maar ik vond zo niks van de samsung site zelf?)

Over de camera maak ik me niet zo'n zorgen. Overdag als ik écht foto's ga knippen doe ik dat niet met mijn telefoon. Juist in de kroeg of 's avonds wil ik goede foto's maken met mijn mobiel, en de low-light voorbeelden zien er érg goed uit imo.
Als het goed is krijg je van Samsung wel een ordernummer van wat je hebt besteld? Dan ga je naar promotie site. Bij het invullen van je gegevens even deze order uploaden en formulier verder invullen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog even wat benchmarks bekeken wat betreft sequential read/write en dan met name de iphone 6s.

Wat me opviel is dat het geheugen van de 6s erg snel is wat misschien de snelle laadtijden qua games zou kunnen verklaren MAAR wat mij nog meer opviel is dat de modellen onderling nogal wat verschillen laten zien.

De 16gb is het langzaamst met een write/read van 45/854mb/s . De 64gb 151/1701 en de 128gb uitvoering 279/1840

Dit vind ik behoorlijk en ik vraag mij af of dit in de praktijk te merken is.

Maar dan nog, de S7 doet ongeveer de helft met 140/450mb/s. Alleen random scoort de S7 wel beter dan de iphone 6s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan17
  • Nu online
De videokwaliteit in dat filmpje vind ik best prima (mooi geëdit trouwens :D )
Maar die foto's van mobile-review....
Ook hier zie je weer bij vrijwel alle foto's dat ze erg overprocessed zijn met een algeheel gebrek aan scherpte en gebrek aan detail. Low-light is redelijk, maar wel weinig details en nogal uitgesmeerd (iig niet de vooruitgang die Samsung beweert). Bij deze foto zie je het heel goed: veel te veel processing, waardoor het er onnatuurlijk uitziet. Ik vind de foto's hier persoonlijk echt heel matig en op het randje van wat acceptabel is voor een smartphone anno 2016 in deze prijsklasse. De foto's van mijn Note 3, die echt niet meer meekan met de S6, 6P, 6S etc., presteert misschien wel beter bij daglicht. En als ik samples bekijk van de S6 zien die er vrijwel altijd haarscherp uit met veel details, vaak zelfs beter dan menig zoomcamera met 1/2.3" sensor.
Het lijkt toch echt op een teleurstelling uit te lopen, voor mij dan. Grappig genoeg ben ik w.b. smartphone camera's helemaal niet zo kritisch als ik heb doen lijken, maar ik vind het wel belangrijk om kritisch naar de camera te kijken (zeker door de hoge standaard van de S6). Persoonlijk vind ik het bij smartphones vooral belangrijk dat de foto's er volledig uitgezoomd en bij licht inzoomen (hooguit 2x) goed uitzien, maar dat lijkt bij de S7 gewoon niet het geval, helaas.

Hier is de S7 gek genoeg weer wel scherp, maar zie je dat er extreem veel sharpening gebruikt wordt t.o.v. de S6 (gras, bestrating, bomen), waardoor de S7 er onnatuurlijk uitziet.

Maar oké, ik zal vanaf nu wel m'n bek houden over de camera totdat de officiële reviews binnenkomen :9
Garret1410 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 17:53:
Ik heb nog even wat benchmarks bekeken wat betreft sequential read/write en dan met name de iphone 6s.

Wat me opviel is dat het geheugen van de 6s erg snel is wat misschien de snelle laadtijden qua games zou kunnen verklaren MAAR wat mij nog meer opviel is dat de modellen onderling nogal wat verschillen laten zien.

De 16gb is het langzaamst met een write/read van 45/854mb/s . De 64gb 151/1701 en de 128gb uitvoering 279/1840

Dit vind ik behoorlijk en ik vraag mij af of dit in de praktijk te merken is.

Maar dan nog, de S7 doet ongeveer de helft met 140/450mb/s. Alleen random scoort de S7 wel beter dan de iphone 6s
Wow, dat zijn toch best grote verschillen. 1701 read van de 64GB iPhone of 450 van de S7 is toch wel flink. Maar of je het inderdaad merkt? Waarschijnlijk alleen bij grote games ofzo.

[ Voor 17% gewijzigd door Milan17 op 04-03-2016 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
pappaleone schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 17:52:
[...]

Als het goed is krijg je van Samsung wel een ordernummer van wat je hebt besteld? Dan ga je naar promotie site. Bij het invullen van je gegevens even deze order uploaden en formulier verder invullen succes.
Gelukt, bedankt!
had dat hele kopje promotie gemist op de site

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X2X2X
GS7 vs GS6 vs Iphone 6s cameravergelijking: http://www.cnetfrance.fr/...elles-photos-39833638.htm Even vertalen naar het engels, mocht je het commentaar willen lezen.
Hier zijn ze weer beduidend positief over de S7 camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
Milan17 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 18:00:
[...]

De videokwaliteit in dat filmpje vind ik best prima (mooi geëdit trouwens :D )
Maar die foto's van mobile-review....
Ook hier zie je weer bij vrijwel alle foto's dat ze erg overprocessed zijn met een algeheel gebrek aan scherpte en gebrek aan detail. Low-light is redelijk, maar wel weinig details en nogal uitgesmeerd (iig niet de vooruitgang die Samsung beweert). Bij deze foto zie je het heel goed: veel te veel processing, waardoor het er onnatuurlijk uitziet. Ik vind de foto's hier persoonlijk echt heel matig en op het randje van wat acceptabel is voor een smartphone anno 2016 in deze prijsklasse. De foto's van mijn Note 3, die echt niet meer meekan met de S6, 6P, 6S etc., presteert misschien wel beter bij daglicht. En als ik samples bekijk van de S6 zien die er vrijwel altijd haarscherp uit met veel details, vaak zelfs beter dan menig zoomcamera met 1/2.3" sensor.
Het lijkt toch echt op een teleurstelling uit te lopen, voor mij dan. Grappig genoeg ben ik w.b. smartphone camera's helemaal niet zo kritisch als ik heb doen lijken, maar ik vind het wel belangrijk om kritisch naar de camera te kijken (zeker door de hoge standaard van de S6). Persoonlijk vind ik het bij smartphones vooral belangrijk dat de foto's er volledig uitgezoomd en bij licht inzoomen (hooguit 2x) goed uitzien, maar dat lijkt bij de S7 gewoon niet het geval, helaas.

Hier is de S7 gek genoeg weer wel scherp, maar zie je dat er extreem veel sharpening gebruikt wordt t.o.v. de S6 (gras, bestrating, bomen), waardoor de S7 er onnatuurlijk uitziet.

Maar oké, ik zal vanaf nu wel m'n bek houden over de camera totdat de officiële reviews binnenkomen :9

[...]

Wow, dat zijn toch best grote verschillen. 1701 read van de 64GB iPhone of 450 van de S7 is toch wel flink. Maar of je het inderdaad merkt? Waarschijnlijk alleen bij grote games ofzo.
Dit zeggen ze op XDA over de foto's uit die review:

That review is biased in camera department becouse when looking at the exifs one can see that they lowered the EV from -0,8 to -1,5 for low light shots. Now of course you can do this in manual but in the low light shots this is to make it look like scene is very dark when it in reality isn't as dark as portrayed. Also by doing this they keep the ISO lower cutting it by half or more so the 640-800 ISO would be more like twice as high or higher, especially in auto mode which is mode most other phones are reviewed in and tested in.

But having that said for such relatively low ISO levels in stagged "very low light" scenes it just performs mediocre. The overprocessing, bluriness, limited dynamic range and underexposed factor just leaves a bad taste in the mouth.
Pagina: 1 ... 7 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support