Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grolsch schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:03:
[...]

Er wordt dus niet gesynced, en het toestel wordt ook niet meer heet.

Het toestel crashed gewoon random +- 20 keer per dag.
Misschien een simpele gedachte, maar:

als je deze problemen hebt met je toestel, waarom dan niet terug met je toestel waar je hem gekocht heb en aanbieden ter reparatie?

Je kan hier wel berichten daar over blijven plaatsen, maar het heeft nog niks opgelost!

Idee? ;)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Zoals eerder aangegeven...dat is natuurlijk (duh!) niet goed en ik zou het toestel meteen retourneren. Het is niet anders. Niet leuk maar hopelijk kun je een goede oplossing bedingen. De S7 is een erg goed en fijn toestel en ik kan 'm van harte aanbevelen. Je hebt nu gewoon even dikke pech met jouw toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:01
Ik ben nu bezig met scenario 3, dus alleen noodzakelijke apps zonder foto's

Als dat nog problemen geeft gaat de telefoon retour afzender.

@henklbr, ik stel de vraag in dit topic omdat GOT een forum is waar wel vaker problemen worden besproken waar topic starter zelf niet uit komt, het kon zijn (aangezien dit een ervaringen topic is) dat iemand van jullie dit probleem herkende en de oplossing had :)
dafmay schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:16:
[...]

Zoals eerder aangegeven...dat is natuurlijk (duh!) niet goed en ik zou het toestel meteen retourneren. Het is niet anders. Niet leuk maar hopelijk kun je een goede oplossing bedingen. De S7 is een erg goed en fijn toestel en ik kan 'm van harte aanbevelen. Je hebt nu gewoon even dikke pech met jouw toestel.
Dat is dan ook de volgende stap. Zelf ervaringen met 10-tallen Samsung S2/3/4/5/6/7 toestellen en nog nooit zo'n gek probleem gehad, daarom ben ik (was ik :+ ) ook een redelijke Samsung Fan :P

Het lastige in deze is dat de telefoon een bedrijfsmatig instrument is welke constant gebruikt wordt. Kaartje is ondertussen een nano waardoor deze niet meer past in de oude S3, al met al heb ik het liefste dat het toestel gewoon doet wat hij moet doen zodat ik niets hoef terug te sturen.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[...]

Ik weet ff niet hoe jullie bij die conclusies komen, maar dat is dus niet het geval.

Er wordt dus niet gesynced, en het toestel wordt ook niet meer heet.

Oke duidelijk. Omdat je het in je eerste post had over heet worden ging ik uit van een app of proces wat druk bezig was en wat ook de crash kon veroorzaken.

Maar nu is duidelijk dat het toestel niet heet wordt maar gewoon vastloopt en opnieuw opstart. Ook krijg je geen melding of error dat iets gecrashed is.

Nu wordt het lastig voor ons om op afstand iets te bedenken. Ik heb zelf een paar keer meegemaakt dat toestel gewoon op zwart bleef staan en dat hem opnieuw moest opstarten. Dit kwam door een bepaald thema die ik had geïnstalleerd en die waarschijnlijk een fout bevatte. Ook heb ik wel eens gelezen over SD kaart problemen dus als je die hebt zou je die eens kunnen verwijderen. Ook een slechte SIM kaart kan wel eens gekke problemen geven.

Beter is het toestel ter reparatie aanbieden want nu wordt het giswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Inderdaad, slechte SD kaart kan niet, want die zit er niet in.

Slechte SIM kaart zou kunnen, deze heb ik namelijk zelf verknipt.

Zijn er meer verhalen bekend van slechte SIM kaarten die "crashes" veroorzaken :?

Houdt Android nog ergens een logboek bij waarin vermeld staat waarom de telefoon crashed :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opperbom
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2020
Grolsch schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:15:

Zijn er meer verhalen bekend van slechte SIM kaarten die "crashes" veroorzaken :?

Houdt Android nog ergens een logboek bij waarin vermeld staat waarom de telefoon crashed :?
Ooit zelf eens met een S3 gehad. Continue reboots en crashes. Had een wat oudere simkaart en deze voor een paar euro laten vervangen en geen problemen meer gehad. Zou er een paar euro aan besteden. Terugsturen van het toestel zal geen zin hebben als het inderdaad aan de simkaart zou liggen. Probleem zal dan blijven en levert je alleen maar meer frustraties op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 17:17

Zorian

What the fox?

En gedetailleerd ook, het heet logcat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aha!!! Zoals opperbom ook al aangeeft, even een nieuwe simkaart bestellen of even een simkaart van vriendin of maat gebruiken om te testen om te zien of je telefoon blijft crashen...is makkelijk en snel na te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

henklbr schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:09:
[...]

Misschien een simpele gedachte, maar:

als je deze problemen hebt met je toestel, waarom dan niet terug met je toestel waar je hem gekocht heb en aanbieden ter reparatie?

Je kan hier wel berichten daar over blijven plaatsen, maar het heeft nog niks opgelost!

Idee? ;)
Daar leert niemand wat van, mogelijk is het een setting of user error.
*@Grolsch ik zeg niet dat het je fout is maar wel dat het kan zijn, je toestel kan ook daadwerkelijk foutief zijn*

Probeer je toestel is kaal, geen simkaart alleen wifi.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Hallo galaxy eigenaren,

Ik kan straks voor 480 euro een gesealde Galaxy S7 ophalen + een promotiecode voor de gratis Gear VR.

Alleen heb ik mijn twijfels bij dat laatste. Volgens Samsung zelf is deze promotie allang gesloten.
De verkoper had me verteld dat je de code nog tot 4 september kan inleveren?

Weten jullie hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
Bobo221 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:53:
Hallo galaxy eigenaren,

Ik kan straks voor 480 euro een gesealde Galaxy S7 ophalen + een promotiecode voor de gratis Gear VR.

Alleen heb ik mijn twijfels bij dat laatste. Volgens Samsung zelf is deze promotie allang gesloten.
De verkoper had me verteld dat je de code nog tot 4 september kan inleveren?

Weten jullie hier meer van?
https://www.galaxyclub.nl...-met-gratis-gear-vr-actie

[ Voor 8% gewijzigd door airwolf83 op 21-07-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:12

Martinspire

Awesomeness

Maar had de S6 ook al niet een nano-sim of heb je hem speciaal voor de S7 bijgeknipt?
En wat anderen zeggen: even andere simkaart proberen.

Verder, is het een bootloop of gaat ie na een herstart weer gewoon verder? Wat heb je zelf verder al geprobeerd? En synchroniseer je instellingen op je google/samsung account? Misschien dat dat iets is wat het toestel op hol brengt anders?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Zorian schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:19:
[...]

En gedetailleerd ook, het heet logcat.
Tnx, ga ik nazoeken.
dafmay schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:30:
[...]

Aha!!! Zoals opperbom ook al aangeeft, even een nieuwe simkaart bestellen of even een simkaart van vriendin of maat gebruiken om te testen om te zien of je telefoon blijft crashen...is makkelijk en snel na te gaan.
Ik heb al een nieuwe simkaart aangevraagd, is gratis bij KPN.
D0gtag schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:35:
[...]

Daar leert niemand wat van, mogelijk is het een setting of user error.
*@Grolsch ik zeg niet dat het je fout is maar wel dat het kan zijn, je toestel kan ook daadwerkelijk foutief zijn*

Probeer je toestel is kaal, geen simkaart alleen wifi.
Dat is nu ff niet mogelijk, er wordt volop gebeld met dat toestel, kan niet "ff" paar uur testen.
Martinspire schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:21:
[...]

Maar had de S6 ook al niet een nano-sim of heb je hem speciaal voor de S7 bijgeknipt?
En wat anderen zeggen: even andere simkaart proberen.

Verder, is het een bootloop of gaat ie na een herstart weer gewoon verder? Wat heb je zelf verder al geprobeerd? En synchroniseer je instellingen op je google/samsung account? Misschien dat dat iets is wat het toestel op hol brengt anders?
Desbetreffende gebruiker komt van een S3 (giant SIM)

En ja ik synchroniseer exchange account / samsung account / google account, maar dat mag geen problemen geven, als dat niet zou werken heb ik niets aan een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Grolsch schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:37:
[...]

Desbetreffende gebruiker komt van een S3 (giant SIM)

En ja ik synchroniseer exchange account / samsung account / google account, maar dat mag geen problemen geven, als dat niet zou werken heb ik niets aan een telefoon.
Ok dus net bijgeknipt en dan problemen. 1 + 1 = 2 lijkt me. Verder kunnen settings van een oud toestel wel degelijk dingen in de war gooien. Voor mail e.d. maakt het natuurlijk niet uit, maar ik had het over specifieke toestel-instellingen (gek voorbeeld: als ie denkt dat ie nog steeds maar 256mb ram mag gebruiken, dan krijg je snel problemen natuurlijk). Maar probeer eerst de SIM en laat even weten of dat de oplossing was zodat ook anderen er wat aan hebben ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 21-07-2016 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edonkey-boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2023
Martinspire schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:29:
[...]

Ok dus net bijgeknipt en dan problemen. 1 + 1 = 2 lijkt me. Verder kunnen settings van een oud toestel wel degelijk dingen in de war gooien. Voor mail e.d. maakt het natuurlijk niet uit, maar ik had het over specifieke toestel-instellingen (gek voorbeeld: als ie denkt dat ie nog steeds maar 256mb ram mag gebruiken, dan krijg je snel problemen natuurlijk). Maar probeer eerst de SIM en laat even weten of dat de oplossing was zodat ook anderen er wat aan hebben ;)
heb hier een sim van libertel, 2x verknipt en alleen G3 maar werkt zonder problemen.moest zelfs 3 kontactpunten eraf knippen en ging zelfs door het silicon.geen enkel probleem hier met de sim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Martinspire schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:29:
[...]

Ok dus net bijgeknipt en dan problemen. 1 + 1 = 2 lijkt me.
Nou, dat lijkt mij geen 1+1, ik heb een nieuw toestel, dat lijkt mij het probleem.
Ik heb namelijk ook een nieuwe lader, zou dat ook de oorzaak kunnen zijn ;)

Maar nieuwe SIM is besteld, afwachten dus
Verder kunnen settings van een oud toestel wel degelijk dingen in de war gooien. Voor mail e.d. maakt het natuurlijk niet uit, maar ik had het over specifieke toestel-instellingen (gek voorbeeld: als ie denkt dat ie nog steeds maar 256mb ram mag gebruiken, dan krijg je snel problemen natuurlijk). Maar probeer eerst de SIM en laat even weten of dat de oplossing was zodat ook anderen er wat aan hebben ;)
Ik neem toch aan dat zulke settings niet geïmporteerd worden.

Bij een nieuwe telefoon krijg je na het invullen de vraag om je gmail adres, als je deze invult vraagt hij of hij de backup terug moet zetten en welke apps terug gezet moeten worden.

Zelfde geld voor contacten en agenda items, dat mag geen problemen geven volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

edonkey-boy schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:46:
[...]

heb hier een sim van libertel, 2x verknipt en alleen G3 maar werkt zonder problemen.moest zelfs 3 kontactpunten eraf knippen en ging zelfs door het silicon.geen enkel probleem hier met de sim
Het kan natuurlijk gewoon zijn dat de sim kapot is gegaan door gebruik of door knippen of door beiden.
Ik heb mijn sim in het verleden ook geknipt maar tegenwoordig haal ik gwoon een nieuwe sim, zeker bij nano sims (en ze sturen het meestal binnen een dag via de post).Waarom nog knippen :+ (okee vroeger deed ik het omdat ik gewoon NU me telefoon wilde gebruiken maar tegenwoordig doe ik meer planning)

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10 21:08
Vandaag heb ik mijn 6S verkocht en verwacht zaterdag de Samsung S7 met draadloze oplader. Zeer benieuwd!! Ik heb jaren lang iPhones gebruikt met veel plezier. Soms een uitje gemaakt naar Android, maar miste dan een degelijke accu en vingerprint scanner of het toestel was te groot. Op papier kruist de S7 alle boxen waarin die moet voldoen af nu hopen dat touchwiz bevalt.

Komen tot mijn vraag, als je een plastic case erom heen doet, kan je hem dan nog draadloos opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
foekebooij schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 21:27:
Vandaag heb ik mijn 6S verkocht en verwacht zaterdag de Samsung S7 met draadloze oplader. Zeer benieuwd!! Ik heb jaren lang iPhones gebruikt met veel plezier. Soms een uitje gemaakt naar Android, maar miste dan een degelijke accu en vingerprint scanner of het toestel was te groot. Op papier kruist de S7 alle boxen waarin die moet voldoen af nu hopen dat touchwiz bevalt.

Komen tot mijn vraag, als je een plastic case erom heen doet, kan je hem dan nog draadloos opladen?
Yes...geen probleem. Ik heb een Spigen case en telefoon laad even zo goed en snel draadloos op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Vandaag heeft een maatje van me ook een s7 edge aangeschaft..
Ik had hem dus verteld dat je er weer een gratis vr gear bij kreeg.. Hij alles invullen op de site van samsung. Maar hij bleef een error krijgen dat de ean code niet geldig is..
Toen even gecheckt op de site van samsung welke ean codes meededen aan de actie. En idd die van hem stond er niet bij.
Heel vreemd en toen dacht ik ineens "hey hij zal toch geen buitelandse s7 edge mee hebben gekregen. Dus snel gecheckt via de app samsung phone info en jawel hoor hij heeft gewoon een italiaans model meegekregen met nog ook een vodafone csc code.
Hij snapte al niet waarom er vodafone applicaties op zn foon stonden terwijl hij tmobile heeft.
Vandaar ook dus dat de samsung site die error gaf.
Het leuke is ook dat hij hemt niet heeft gekocht bij 1 of andere vage webwinkel maar gewoon bij ritel in de stad. Heb hem maar aangeraden om terug te gaan naar ritel en om toch gewoon een nederlands model te krijgen en eens vragen waarom hij een buitenlands model heeft meegekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:21
airwolf83 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 23:56:
Ik had hem dus verteld dat je er weer een gratis vr gear bij kreeg.. Hij alles invullen op de site van samsung. Maar hij bleef een error krijgen dat de ean code niet geldig is..
Toen even gecheckt op de site van samsung welke ean codes meededen aan de actie. En idd die van hem stond er niet bij.
Heel vreemd en toen dacht ik ineens "hey hij zal toch geen buitelandse s7 edge mee hebben gekregen. Dus snel gecheckt via de app samsung phone info en jawel hoor hij heeft gewoon een italiaans model meegekregen met nog ook een vodafone csc code.
Hij snapte al niet waarom er vodafone applicaties op zn foon stonden terwijl hij tmobile heeft.
Het leuke is ook dat hij hemt niet heeft gekocht bij 1 of andere vage webwinkel maar gewoon bij ritel in de stad. Heb hem maar aangeraden om terug te gaan naar ritel en om toch gewoon een nederlands model te krijgen en eens vragen waarom hij een buitenlands model heeft meegekregen.
Apart verhaal inderdaad. Mijne via Tele2 besteld met abbo en kreeg vandaag de goedkeuring voor mijn VR Gear. Dus nu maar wachten een paar weken. Als ik hem was zeker teruggaan en een geldige eisen.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
airwolf83 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 23:56:
Inderdaad gewoon teruggaan, je hebt recht op een versie gemaakt voor de nederlandse markt.
Tegenwoordig is er gewoon heel veel parallel import dit is voor grote ketens goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 20:09
Martinspire schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:24:
Ben zelf nog aan het kijken wat ik als (dagelijkse) navigatie wil gebruiken. Flitsmeister is natuurlijk handig voor de flitsers, maar voor file-info vind ik ze niet echt top omdat je niet echt goed kunt zien wat er wanneer aankomt (en omleidingen biedt die niet natuurlijk). TomTom lijkt qua features vrij mager te zijn? Google Maps navigeert prima, maar die stem is wel erg kinderlijk, niet iets anders te kiezen helaas. Sygic lijkt ook wel prima en is bovendien in de aanbieding. Navigon ken ik nog wel van WP8, maar ik weet niet of die op Android wel zo fantastisch is (zeker ivm de rest). Andere veelal gratis oplossingen zien er maar mwah uit en geld uitgeven vind ik geen probleem (zeker voor file/flitsers niet).
Here (is/was van Nokia) _/-\o_
Google Play: HERE Maps - Offline Kaarten

Alle mappen zijn gratis te downloaden, veel features, zelfs op mijn vakantie probleemloos gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:38
Voor ons Belgen is er een gelijkaardige actie, alleen is dat met een Voucher die blijkbaar enkel te krijgen is op één van de grote zomerfestivals. 8)7 Tuurlijk gewoon kwestie van iemand te vinden die naar zo een festival gaat en daar een voucher voor je gaat oppikken, maar ik vind dergelijke acties wel ongelooflijk klant-onvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
pappaleone schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 01:59:
[...]

Inderdaad gewoon teruggaan, je hebt recht op een versie gemaakt voor de nederlandse markt.
Tegenwoordig is er gewoon heel veel parallel import dit is voor grote ketens goedkoper.
Ff een update
Ben net even met hem terug gegaan en het verhaal uitgelegd en eerst deden de ze moeilijk dat hij sowieso geen recht had op de gear vr want ritel had die actie niet. Maakt niet uit natuurlijk want samsung heeft die actie wel voor de s7 edge maar dan moet het wel een nederlands model zijn en die had tie niet gekregen... en ritel kon je op de samsung site ook gewoon selecteren als winkel waar hij gekocht is.
Toen begon hij dat geen nederlands model hoeft te geven als ie in elk geval maar europees is....
Heb nog niet vaak van zulke onzin gehoord.
Waarschijnlijk op de 1 of andere manier wist tie dat hij fout zat want als snel begon hij te vertellen dat ze dit doen (wat jij al zei) om nog een beetje winst te maken.
En hij gaf toe dat de verkoper gister er wel bij had moeten vertellen dat het geen nederlands model was.
Hij wou dus wel het toestel omruilen. Er wordt nu een nederlands model vanuit een ander filliaal hier naar toe gestuurd en waarschijnlijk kan hij er morgen om.

Maar blijf dit soort praktijken wel schandalig vinden eerlijk gezegd.... Als je fysieke winkels al geen eens meer kunt vertrouwen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
airwolf83 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 17:16:
[...]
Maar blijf dit soort praktijken wel schandalig vinden eerlijk gezegd.... Als je fysieke winkels al geen eens meer kunt vertrouwen....
Samsung is hiervan op de hoogte maar kan er (helaas) niks aan doen! :(

Van webwinkels als "Belsimpel", "Mobiel.NL" (en zelfs af en toe Telfort en T-Mobile) en nog meer van dat soort aanbieders geven ook vaak via "grijze import" verkregen toestellen.

Het wordt ook niet op hun sites aangegeven...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung is hiervan op de hoogte maar kan er (helaas) niks aan doen! :(
Bullshit
Natuurlijk kunnen ze er wat aan doen, maar ze willen dit niet.
En waarom niet?
Juist om de maximale winst er uit te halen.
Niet elke BNP in Europa is het zelfde. http://www.indexmundi.com/map/?v=67&l=nl
Voor een Samsung s7 in Nederland (kost) vraagt men meer dan in Polen.
Hoe kom je er trouwens bij dat Samsung hier niks aan kan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

airwolf83 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 17:16:
[...]

Ff een update
Ben net even met hem terug gegaan en het verhaal uitgelegd en eerst deden de ze moeilijk dat hij sowieso geen recht had op de gear vr want ritel had die actie niet. Maakt niet uit natuurlijk want samsung heeft die actie wel voor de s7 edge maar dan moet het wel een nederlands model zijn en die had tie niet gekregen... en ritel kon je op de samsung site ook gewoon selecteren als winkel waar hij gekocht is.
Toen begon hij dat geen nederlands model hoeft te geven als ie in elk geval maar europees is....
Heb nog niet vaak van zulke onzin gehoord.
Waarschijnlijk op de 1 of andere manier wist tie dat hij fout zat want als snel begon hij te vertellen dat ze dit doen (wat jij al zei) om nog een beetje winst te maken.
En hij gaf toe dat de verkoper gister er wel bij had moeten vertellen dat het geen nederlands model was.
Hij wou dus wel het toestel omruilen. Er wordt nu een nederlands model vanuit een ander filliaal hier naar toe gestuurd en waarschijnlijk kan hij er morgen om.

Tja, dit is nu een prijs verhaal...

Winkels kopen partijen toestellen op in het buitenland, ze kunnen hier meer marge op maken (of goedkoper zijn) dan originele via Samsung Nederland geïmporteerde toestellen.

Heb je een probleem met deze praktijk dien je natuurlijk bij je (web)winkel te zijn.

Vanuit Samsung Nederland valt het wel te begrijpen, die hebben een marketingbudget voor NL, die kunnen toestellen die ze zelf niet hebben verkocht daar niet in eens in mee nemen.

Je zou andersom kunnen redeneren, de toestellen via Samsung NL zijn te duur om als (web)winkel de goedkoopste te willen zijn. Aan de andere kant, via Samsung NL krijg je er een GEAR VR bij, wat feitelijk een sigaar uit eigen doos is, maar toch...

Welkom in de wondere wereld van commercie.

Ik zou ook graag zien dat (web)winkels worden gedwongen tot het vermelden van het originele land van import. Zou veel gedoe kunnen schelen.
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:59:
[...]

Bullshit
En waarom niet?
Juist om de maximale winst er uit te halen.
Niet elke BNP in Europa is het zelfde. http://www.indexmundi.com/map/?v=67&l=nl
Voor een Samsung s7 in Nederland (kost) vraagt men meer dan in Polen.
Ze hoeven hier niets aan te doen, Samsung NL heeft geen zorg gedragen voor de import
Dat ze de garantie op zich nemen is al heel wat.
Vergeet niet, in zekere zin is Samsung NL in deze in concurrentie met goedkope (grijze) import uit het buitenland.

Ondanks dat er allemaal Samsung op staat zit hier qua commerciële belangen dus wel degelijk een verschil in.

Het heeft helemaal niets met maximale winst te maken, stel.... Het betreffende Samsung toestel heeft als herkomst Polen (De originele importeur/Samsung PL.... dus)

Samsung Polen kan meer winst op het toestel maken dan haar Nederlandse collega (Polen, een groter land, meer inwoners, grotere afzetmarkt) Daarbij kan Samsung Polen het marktering budget over veel meer toestellen uitsmeren dan Samsung NL.

Samsung Nederland kiest er dus voor om niet op de prijs as te gaan zitten maar levert er extra's bij.... Bij de S6 was dit een draadloze oplader en nu bij de S7 serie een Gear VR...

[ Voor 24% gewijzigd door Bullet NL op 22-07-2016 20:23 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Misschien iets om toe te voegen aan de OP : dit toestel is blijkbaar in de Benelux (en wellicht een hoop andere landen) SINGLE-SIM ! Ik las ergens dat het een Dual-SIM toestel was en had al mijn zinnen erop gezet. Tot ik nu vanavond ineens ontdek dat er blijkbaar zowel een Single als Dual SIM versie is afhankelijk van de regio. Ben ik effen blij dat ik dat ontdek voor ik er ene gekocht heb. Maar wat een onzin is dat toch eigenlijk weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:59:
[...]

Bullshit

Samsung NL

Het is bedrijven namelijk goed recht om hun inkoop elders te doen...

Heel jammer alleen, dat dit niet vermeld wordt op hun sites (of als vb bij Ritel), en zodoende de consument eventueel lopende promoties misloopt.
Hetzelfde geldt ook voor firmware-updates die veel later beschikbaar (kunnen) komen voor het toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:31:
Misschien iets om toe te voegen aan de OP : dit toestel is blijkbaar in de Benelux (en wellicht een hoop andere landen) SINGLE-SIM ! Ik las ergens dat het een Dual-SIM toestel was en had al mijn zinnen erop gezet. Tot ik nu vanavond ineens ontdek dat er blijkbaar zowel een Single als Dual SIM versie is afhankelijk van de regio. Ben ik effen blij dat ik dat ontdek voor ik er ene gekocht heb. Maar wat een onzin is dat toch eigenlijk weer...
Nee waarom? de -FD- S7/S7Edge is alleen beschikbaar in bepaalde regio's.

Hetzelfde kun je ook zeggen, waarom de Europese versie (Exynos) geen FM-radio heeft, en de Amerikaanse Qualcom, wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Waarom? Omdat dual-SIM of niet toch wel een essentieel verschil is. Heb de voorbije dagen hopen reviews zitten lezen/bekijken rond de S7 en het was me nooit duidelijk geworden dat we hier dus een single-SIM krijgen. 't Is eigenlijk maar omdat ik ineens iets over een S6 'Duos' tegenkwam als zijnde een Dual-SIM model dat ik ontdekte dat ook van de S7 er zowel single- als dual-SIM modellen zijn...

Anyway, sowieso kan het m.i. geen kwaad dat te vermelden bij de specs op de OP. Al moet ik toegeven dat ik er dan wellicht ook gewoon overgelezen had ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:41:
Waarom? Omdat dual-SIM of niet toch wel een essentieel verschil is. Heb de voorbije dagen hopen reviews zitten lezen/bekijken rond de S7 en het was me nooit duidelijk geworden dat we hier dus een single-SIM krijgen. 't Is eigenlijk maar omdat ik ineens iets over een S6 'Duos' tegenkwam als zijnde een Dual-SIM model dat ik ontdekte dat ook van de S7 er zowel single- als dual-SIM modellen zijn...

Anyway, sowieso kan het m.i. geen kwaad dat te vermelden bij de specs op de OP. Al moet ik toegeven dat ik er dan wellicht ook gewoon overgelezen had ;).
Dual sim niet 'officieel' in Nederland te krijgen. Dus er is maar 1 keus en dat is single sim. Hetzelfde geldt voor Exynos of Snapdragon waar toch ook wel wat verschillen tussen zitten.
Als je een review leest moet je altijd bij jezelf nagaan of dit ook voor het Nederlandse/Europese model geldt.

Snap je punt wel maar als Dual sim of een andere feature belangrijk voor je is dan zou je voor de zekerheid de specs moeten controleren op de Nederlandse website van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Bullet NL schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:16:
[...]

Ik zou ook graag zien dat (web)winkels worden gedwongen tot het vermelden van het originele land van import. Zou veel gedoe kunnen schelen.
henklbr schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:33:
[...]

Heel jammer alleen, dat dit niet vermeld wordt op hun sites (of als vb bij Ritel), en zodoende de consument eventueel lopende promoties misloopt.
Hetzelfde geldt ook voor firmware-updates die veel later beschikbaar (kunnen) komen voor het toestel...
Dat vind ik dus ook eigenlijk.
Als er gewoon eerlijk vermeld zou worden dat het een import toestel betreft dan kan de klant nog een keuze maken of hij hem wil of niet.
Wat bullet al zegt.. Dat zou inderdaad een hoop gedoe schelen.

Ik weet wel als ik volgende keer ergens een smartphone koop dat ik dit van te voren ga vragen.

[ Voor 5% gewijzigd door airwolf83 op 22-07-2016 23:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
airwolf83 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 23:05:
[...]

[...]

Dat vind ik dus ook eigenlijk.
Als er gewoon eerlijk vermeld zou worden dat het een import toestel betreft dan kan de klant nog een keuze maken of hij hem wil of niet.
Wat bullet al zegt.. Dat zou inderdaad een hoop gedoe schelen.

Ik weet wel als ik volgende keer ergens een smartphone koop dat ik dit van te voren ga vragen.
Of even controleren in de winkel, toestel aan laten zetten(laat ik sowieso doen om het scherm te controleren) Daarna even de firmware controleren. Een beetje tweaker ziet zo of het de Nederlandse versie betreft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-09 15:07
Hoe beheren jullie muziek op de desktop en zetten jullie deze op de telefoon? Kies vind ik niet echt super...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
replica17 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 03:34:
Hoe beheren jullie muziek op de desktop en zetten jullie deze op de telefoon? Kies vind ik niet echt super...
Kan wel kloppen dat "Kies" niet echt super is: je moet ook "SmartSwitch" gebruiken op de PC! ;)

Ik luister muziek (offline) via Spotify, en als ik mp3 heb, dan sluit ik mijn toestel aan op de PC, en doe een copy/paste van PC naar mijn SD-kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
henklbr schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 06:50:
[...]

Kan wel kloppen dat "Kies" niet echt super is: je moet ook "SmartSwitch" gebruiken op de PC! ;)

Ik luister muziek (offline) via Spotify, en als ik mp3 heb, dan sluit ik mijn toestel aan op de PC, en doe een copy/paste van PC naar mijn SD-kaart
ik sluit hem gewoon straight met een usb kabel en zie dan gewoon mijn sd kaart en S7 en sleep mijn flac bestanden naar mijn map van Poweramp (prima app).
Waarom zal je moeilijk doen als het makkelijk kan, en spotelfly gebruik ik zoiezo niet, ik ga alleen voor kwaliteit (geen mpshit), de dac van de S7 is zoiezo geen paradepaardje van de S7....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
replica17 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 03:34:
Of via de USB kabel of gewoon via ES File Explorer en via het netwerk van een shared folder op de pc.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Heb de S7 Edge nu een week. Ondanks dat het niet mijn keuze was, begin ik er wel aan te wennen. Ik gebruik het Edge scherm om bij mijn contacten te komen, wat met 1 hand handig is. Het toestel is lekker snel. Maar vooral: De camera is awesome. Foto's maar ook video's zijn van ongelooflijke kwaliteit. Ik heb zelfs regelmatig mijn X100T thuis gelaten als ik op pad ging. Echt top.

Wat totaal ruk is: De batterij. Met klein uurtje navigeren ben je sowieso de sjaak:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/udAt9QWAIvqL4q24WOVvpEkX/thumb.png

Met gewoon gebruik (beetje mail, beetje internet, foto maken), red ik het tot ongeveer 16.00/17.00. Met opladen tussendoor net de dag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ziLYz2qSw1DxFfHYkafre3pc/thumb.png

Dat deed mijn HTC M8 en Lumia 640 toch stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
PWM schreef op zondag 24 juli 2016 @ 09:02:
Heb de S7 Edge nu een week. Ondanks dat het niet mijn keuze was, begin ik er wel aan te wennen. Ik gebruik het Edge scherm om bij mijn contacten te komen, wat met 1 hand handig is. Het toestel is lekker snel. Maar vooral: De camera is awesome. Foto's maar ook video's zijn van ongelooflijke kwaliteit. Ik heb zelfs regelmatig mijn X100T thuis gelaten als ik op pad ging. Echt top.

Wat totaal ruk is: De batterij. Met klein uurtje navigeren ben je sowieso de sjaak:

[afbeelding]

Met gewoon gebruik (beetje mail, beetje internet, foto maken), red ik het tot ongeveer 16.00/17.00. Met opladen tussendoor net de dag:

[afbeelding]

Men is het er nagenoeg unaniem over eens dat de batterij briljant is. Klinkt alsof er iets mis is met jouw exemplaar of dat je iets verkeerd doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-10 20:22
I agree. Accu van mijn S7 Edge gaat zeker anderhalve dag mee. Geweldig toestel, inderdaad zeer goede camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styreta
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-10 17:56

De S7 komt gigantisch goed uit de batterij tests. Raar dat je dit anders ervaart, mischien een mankement van je toestel?

Mijn eigen Edge houdt het super lang vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave.
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-03-2022
Jeetje, wat een wassen neus is die galaxy S7 toch.

Nadat ik na een paar weken alweer vage strepen zag door het inbranden kwam ik er vandaag achter dat het scherm letterlijk vol zit met krasjes. Waarschijnlijk gewoon ontstaan door het scrollen.

Dat Samsung gaat helemaal prat op dat gorilla glas, maar het is bijzonder kwetsbaar. Mijn LG G3 had na 1,5 jaar niet een krasje.

Jammer dat ik me ditmaal heb laten leiden door de reviews, anders had ik zeker voor de LG G5 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

[afbeelding]

[afbeelding]

Met hoeveel screen on time is dat? Het lijkt me in elk geval niet normaal voor een S7 Edge. Mijn S7 Edge komt eigenlijk op een dag (7:00 tot 23:00) nooit onder de 70% en dan heb ik gedurende de dag meestal ongeveer 2 uur het scherm aan gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

ik222 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:59:
[...]

Met hoeveel screen on time is dat? Het lijkt me in elk geval niet normaal voor een S7 Edge. Mijn S7 Edge komt eigenlijk op een dag (7:00 tot 23:00) nooit onder de 70% en dan heb ik gedurende de dag meestal ongeveer 2 uur het scherm aan gehad.
30 minuten screentime (internet, mail, nu.nl) staat gelijk aan zo'n 20% accu. Heb al een keer fabrieksreset gedaan van de week.

Ik wil hem absoluut niet ter reparatie aanbieden. Dan gaat hij naar Dynafix en ben ik hem 2 weken kwijt + krijg ik hem met krassen terug. Hopelijk is er nog een andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dave. schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:53:
Jeetje, wat een wassen neus is die galaxy S7 toch.

Nadat ik na een paar weken alweer vage strepen zag door het inbranden kwam ik er vandaag achter dat het scherm letterlijk vol zit met krasjes. Waarschijnlijk gewoon ontstaan door het scrollen.

Dat Samsung gaat helemaal prat op dat gorilla glas, maar het is bijzonder kwetsbaar. Mijn LG G3 had na 1,5 jaar niet een krasje.

Jammer dat ik me ditmaal heb laten leiden door de reviews, anders had ik zeker voor de LG G5 gegaan.
Ja dan had je met de G5 ook dezelfde problemen gehad want het is hetzelfde Gorilla glas.

Vage strepen door inbranden? Misschien ter garantie aanbieden. Als toestel gerepareerd is, meteen verkopen en een G5 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]

[afbeelding]

Laatst nog een half uurtje met google maps genavigeerd en volgens mij was dat maar grofweg een 10%. Dacht toen nog van, hee dat valt dik mee want ik ben gewend dat navigeren je accu leegtrekt.

Ik zit nu op 67% accu met een schermtijd van 2.30uur. De hele ochtend wat surfen, facebook en youtube.

Denk toch dat er iets is wat je accu leegtrekt of je zit buiten in zon waardoor het scherm op overdrive staat.
Slecht signaal kan ook funest zijn.

Edit:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Garret1410 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 15:17:
[...]
Denk toch dat er iets is wat je accu leegtrekt of je zit buiten in zon waardoor het scherm op overdrive staat.
Slecht signaal kan ook funest zijn.

Edit:
Heb vanmiddag een nieuw factory reset gedaan. Geen apps geinstalleerd. 100% opgeladen en naast me neergelegd. Dat is een uurtje geleden en er is 7% af. Zonder 1x scherm aan te zetten.

Hoe kan ik kijken of de 3600mah ook echt 3600mah is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

PWM schreef op zondag 24 juli 2016 @ 15:56:
[...]
Heb vanmiddag een nieuw factory reset gedaan. Geen apps geinstalleerd. 100% opgeladen en naast me neergelegd. Dat is een uurtje geleden en er is 7% af. Zonder 1x scherm aan te zetten.
Ik had van de week ook het probleem dat mijn batterij heel snel leeg ging in standby-stand, ook een factory reset losten het probleem bij mij niet op. Ik heb daarna een paar dingen gedaan (zie link) wat bij mij het probleem heeft opgelost, misschien heb je daar iets aan...

EJSEJS in "[Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]

[afbeelding]

Vergeet niet dat de batterij toch een aantal keren volledig moet worden opgeladen, alvorens het maximale wordt bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Ikzelf ben trotse bezitter van de S7 Edge. En zeer tevreden met mijn toestel.

Echter, mijn vriendin heeft de S7 en heeft problemen.

Toestel loopt op een gegeven moment gewoon vast. Geen beweging meer in te krijgen.
Na een harde reset ging het toestel uit, maar vervolgens niet meer aan!
Afijn, na een nachtje aan de oplader gelegen te hebben (waar het toestel niet op reageerde) ging het toestel de volgende morgen weer aan en werkte alles weer normaal zoals het leek.
Ik heb mijn vriendin toen wel geadviseerd het toestel ter reparatie aan te bieden, gezien dit niet normaal is. Dit heeft zij ook gedaan, en diezelfde dag is zij langs Vodafone geweest waar zij het toestel ook vandaan heeft.
De behulpzame medewerker in de winkel bleek het probleem te kennen en nam het toestel in ontvangst.
Deze is vervolgens via Vodafone bij Dynafix terecht gekomen. ( nu heb ik het zelf niet zo op Dynafix, maar dat doet niet echt ter zake)

Afijn, 8 dagen later, wat mij al enigzins verbaasde, was het toestel alweer terug in de Vodafone winkel en hebben we deze weer op kunnen halen.

Volgens Dynafix konden ze niks vinden wat op een defect leek en hebben alleen de software weer opnieuw geïnstalleerd. ( Ik had al een vermoede dat dit zou gaan gebeuren en het hier bij zou blijven)
Maar goed, als het toestel weer werkt zijn we daar dankbaar voor.

Echter, vandaag valt het toestel weer uit, en is de eerste keer weer op te starten.
Na nog geen half uur is het toestel weer uitgevallen en ditmaal gaat hij niet meer aan.
We zijn dus weer terug bij af.

Echter ben ik bang dat als we hem weer ter reparatie gaan aanbieden Dynafix weer hetzelfde gaat zeggen en weer de software opnieuw gaat installeren en het hier bij laat. Aangezien ze de "fout" niet kunnen reproduceren.

Hebben jullie nog enig idee wat ik evt zou kunnen doen? Op Google is niks te vinden anders dan de hard-reset of soft-reset. Dit heeft echter niks uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
[...]

Instellingen - Toestel-info - Batterijgegevens

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WishmasterNL schreef op zondag 24 juli 2016 @ 20:42:
Ikzelf ben trotse bezitter van de S7 Edge. En zeer tevreden met mijn toestel.

Echter, mijn vriendin heeft de S7 en heeft problemen.

Toestel loopt op een gegeven moment gewoon vast. Geen beweging meer in te krijgen.
Na een harde reset ging het toestel uit, maar vervolgens niet meer aan!
Afijn, na een nachtje aan de oplader gelegen te hebben (waar het toestel niet op reageerde) ging het toestel de volgende morgen weer aan en werkte alles weer normaal zoals het leek.
Ik heb mijn vriendin toen wel geadviseerd het toestel ter reparatie aan te bieden, gezien dit niet normaal is. Dit heeft zij ook gedaan, en diezelfde dag is zij langs Vodafone geweest waar zij het toestel ook vandaan heeft.
De behulpzame medewerker in de winkel bleek het probleem te kennen en nam het toestel in ontvangst.
Deze is vervolgens via Vodafone bij Dynafix terecht gekomen. ( nu heb ik het zelf niet zo op Dynafix, maar dat doet niet echt ter zake)

Afijn, 8 dagen later, wat mij al enigzins verbaasde, was het toestel alweer terug in de Vodafone winkel en hebben we deze weer op kunnen halen.

Volgens Dynafix konden ze niks vinden wat op een defect leek en hebben alleen de software weer opnieuw geïnstalleerd. ( Ik had al een vermoede dat dit zou gaan gebeuren en het hier bij zou blijven)
Maar goed, als het toestel weer werkt zijn we daar dankbaar voor.

Echter, vandaag valt het toestel weer uit, en is de eerste keer weer op te starten.
Na nog geen half uur is het toestel weer uitgevallen en ditmaal gaat hij niet meer aan.
We zijn dus weer terug bij af.

Echter ben ik bang dat als we hem weer ter reparatie gaan aanbieden Dynafix weer hetzelfde gaat zeggen en weer de software opnieuw gaat installeren en het hier bij laat. Aangezien ze de "fout" niet kunnen reproduceren.

Hebben jullie nog enig idee wat ik evt zou kunnen doen? Op Google is niks te vinden anders dan de hard-reset of soft-reset. Dit heeft echter niks uitgehaald.
Aan jou verhaal te zien met de vastloper zou ik ook zeggen een hard reset of opnieuw installeren van de firmware dat het probleem opgelost zou moeten zijn. Maar het constant uitvallen van de telefoon doet me toch vermoeden dat het hardware matig is. Ik zou er zeker mee teruggaan naar de winkel (Vodafone) en een goed gesprek hebben met de medewerker en vragen om een nieuw toestel. Deze medewerker wist volgens jullie al wat het was omdat hij het euvel al eerder had gehad.In ieder geval geen genoegen nemen met het wederom terugsturen van het toestel. Veel succes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 15:37
PWM schreef op zondag 24 juli 2016 @ 12:04:
[...]

30 minuten screentime (internet, mail, nu.nl) staat gelijk aan zo'n 20% accu. Heb al een keer fabrieksreset gedaan van de week.

Ik wil hem absoluut niet ter reparatie aanbieden. Dan gaat hij naar Dynafix en ben ik hem 2 weken kwijt + krijg ik hem met krassen terug. Hopelijk is er nog een andere oplossing.
Zie mijn recente post over reparatie onder garantie i.v.m. waterschade. Via https://samsung.drmobile.nl/
heb ik mijn toestel aangemeld. Het toestel is opgehaald en binnen 3/4 dagen weer thuisbezorgd. Geen twee weken dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zlpsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 15:35
Ik heb een probleem. Mijn usb debkt dat die nat is en dat is die niet. Komt het door het weer ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lumics schreef op zondag 24 juli 2016 @ 21:08:
[...]

Zie mijn recente post over reparatie onder garantie i.v.m. waterschade. Via https://samsung.drmobile.nl/
heb ik mijn toestel aangemeld. Het toestel is opgehaald en binnen 3/4 dagen weer thuisbezorgd. Geen twee weken dus!
Ja dit is een prima service, wel wat anders als Dynafix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zlpsycho schreef op zondag 24 juli 2016 @ 21:08:
Ik heb een probleem. Mijn usb debkt dat die nat is en dat is die niet. Komt het door het weer ofzo?
Weet niet zeker of dit werkt maar heb je gekeken of er in de USB ingang vuil zit. Ik heb al een paar keer stof resten eruit gehaald met fijne naald. Voor de zekerheid het toestel uitzetten en niet te wild met de naald. Gewoon rustig in de hoeken bewegen.

Ik kreeg toen niet de vocht melding maar gewoon langzaam laden. Heb de vochtmelding wel een keer gehad trouwens en als ik het goed heb was mn kabel aan het overlijden
[...]

Dat is wel veel. Met stock rom zat ik rond de 0,5-1% per uur dacht ik. Nu met custom nog ietsje minder.

Probeer ook eens de vliegtuig modus. Als er dan nog een drain is dan klopt er gewoon iets niet.
Is de drain dan weg dan zit het in het signaal ontvangst, wifi, sync of iets dergelijks

[ Voor 34% gewijzigd door Garret1410 op 24-07-2016 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zlpsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 15:35
Garret1410 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 21:31:
[...]

Weet niet zeker of dit werkt maar heb je gekeken of er in de USB ingang vuil zit. Ik heb al een paar keer stof resten eruit gehaald met fijne naald. Voor de zekerheid het toestel uitzetten en niet te wild met de naald. Gewoon rustig in de hoeken bewegen.

Ik kreeg toen niet de vocht melding maar gewoon langzaam laden. Heb de vochtmelding wel een keer gehad trouwens en als ik het goed heb was mn kabel aan het overlijden
Ai lelijk heb het toestel nog maar 2 maand.
Zal eens kijken naar het stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 22:26

Ook

Yes I can!

Op mijn oude Samsung (S4) kon ik bekende WiFi netwerken wissen; zelfs netwerken die niet binnen bereik waren, kon je selecteren en dan op "Forget Network" klikken. Nu zie ik deze optie op de S7 alleen nergens meer terug.. Met veel moeite nog wel een lijstje kunnen zien van alle bekende netwerken (Options > Data Usage > More > Restrict WiFi) maar daar kun je ze helaas niet wissen. Zie ik iets over het hoofd of zijn ze hiermee de iOS kant opgegaan? Zelfs met 3rd party WiFi manager app lukt het niet. Beetje jammer in deze tijd met steeds meer nep-wifi-punten - eenmaal een 'Public' netwerk gejoined en hij blijft in je lijst :(

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook schreef op zondag 24 juli 2016 @ 22:52:
Op mijn oude Samsung (S4) kon ik bekende WiFi netwerken wissen; zelfs netwerken die niet binnen bereik waren, kon je selecteren en dan op "Forget Network" klikken. Nu zie ik deze optie op de S7 alleen nergens meer terug.. Met veel moeite nog wel een lijstje kunnen zien van alle bekende netwerken (Options > Data Usage > More > Restrict WiFi) maar daar kun je ze helaas niet wissen. Zie ik iets over het hoofd of zijn ze hiermee de iOS kant opgegaan? Zelfs met 3rd party WiFi manager app lukt het niet. Beetje jammer in deze tijd met steeds meer nep-wifi-punten - eenmaal een 'Public' netwerk gejoined en hij blijft in je lijst :(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UAIpxHwJ3CVTpQ0McxzmujOn/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XAAOGXtMT2XNRRQCEaJYVrI3/thumb.png

Jawel hoor:

1. Open je notificatiescherm
2. Houdt WiFi ingedrukt
3. Houdt het te vergeten netwerk ingedrukt
4. Netwerk vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Zo, nu een ruime week de Galaxy S7 Edge in mijn bezit (kom af van de iPhone 6S). Eerst maar eens even de punten die me opvallen: :)

- Zeer mooi scherm, vooral heerlijk die diepe zwartwaardes
- Licht goed in de hand, dimensies vallen echt mee voor een 5.5" telefoon
- De camera is razendsnel en uitstekend
- Vingerafdrukscanner werkt goed
- Batterij nog te vroeg om over te oordelen, maar lijkt goed
- Always-on display is prettig (maar mist bijv. wel notificatiemeldingen van bijv. Whatsapp)

Nadeel vind ik is dat ik om de een of andere reden geen 'badge' krijg bij mijn Gmail app.
Daarnaast vind ik het jammer dat de letters niet kleiner kunnen: in instellingen onder scherm heb ik de tekstgrootte al op 'piepklein' gezet, maar in sommige gevallen vind ik het nog steeds te groot.

Daarnaast is er nog redelijk veel witruimte in veel apps, zoals bijvoorbeeld ING. En in combinatie met die redelijk grote letters is dat dus zeker wel jammer.

Verder tot dusver tevreden. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Uniciteit op 24-07-2016 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 22:26

Ook

Yes I can!

henklbr schreef op zondag 24 juli 2016 @ 23:04:
[...]

Jawel hoor:

1. Open je notificatiescherm
2. Houdt WiFi ingedrukt
3. Houdt het te vergeten netwerk ingedrukt
4. Netwerk vergeten
Het probleem is dat in mijn WiFi netwerk lijst alleen de huidige netwerken staan (en daar kan ik idd wel Forget voor kiezen), maar ik zie geen netwerken die buiten bereik zijn.

Enige workaround lijkt te zijn om zelf even mijn access point te renamen naar het netwerk wat ik eruit wil hebben, zodat hij in de lijst voorkomt, en ik dan voor Forget kan kiezen - maar dat is best omslachtig allemaal. Lijkt nu net zoals bij iOS te werken!

Ik heb bv vanmiddag bij iemand een nieuwe router opgezet en die begon met een open/default netwerk; dat netwerk staat dus nu ergens in mijn toestel als "Known network" en normaal haalde ik die dan direct weer weg. Dat lijkt niet meer te lukken :?

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook schreef op zondag 24 juli 2016 @ 23:51:
[...]
Het probleem is dat in mijn WiFi netwerk lijst alleen de huidige netwerken staan (en daar kan ik idd wel Forget voor kiezen), maar ik zie geen netwerken die buiten bereik zijn.

Enige workaround lijkt te zijn om zelf even mijn access point te renamen naar het netwerk wat ik eruit wil hebben, zodat hij in de lijst voorkomt, en ik dan voor Forget kan kiezen - maar dat is best omslachtig allemaal. Lijkt nu net zoals bij iOS te werken!

Ik heb bv vanmiddag bij iemand een nieuwe router opgezet en die begon met een open/default netwerk; dat netwerk staat dus nu ergens in mijn toestel als "Known network" en normaal haalde ik die dan direct weer weg. Dat lijkt niet meer te lukken :?
Als je bij een AP op vergeten klikt is hij inderdaad weg, maar even later komt hij gewoon weer terug als je binnen bereik komt, alleen moet je opnieuw het WW invoeren om hem te kunnen gebruiken.
Het enige wat die optie"vergeten" dan ook doet is het WW wissen.
Zo werkte het tenminste op mijn laatste 4 foon's.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2016 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:49

Arjan A

Cenosillicafoob

Ook schreef op zondag 24 juli 2016 @ 23:51:
[...]
[..]
en normaal haalde ik die dan direct weer weg. Dat lijkt niet meer te lukken :?
Klopt, dit is ook mijn ergernis. In CM werkte dat allemaal prima, maar bij Samsung laten ze al die netwerken op een of andere manier weg, zonder ook maar een mogelijkheid om niet-bereikbare, known netwerken toch te verwijderen.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb GSam Battery Pro maar even gekocht. Die 2,75 overleven we ook wel en die geeft lekker veel info over batterij, gebruik, radio, etc. etc. Kijken wat de dag ons brengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobo221
  • Nu online
Uniciteit schreef op zondag 24 juli 2016 @ 23:43:
Zo, nu een ruime week de Galaxy S7 Edge in mijn bezit (kom af van de iPhone 6S). Eerst maar eens even de punten die me opvallen: :)

- Zeer mooi scherm, vooral heerlijk die diepe zwartwaardes
- Licht goed in de hand, dimensies vallen echt mee voor een 5.5" telefoon
- De camera is razendsnel en uitstekend
- Vingerafdrukscanner werkt goed
- Batterij nog te vroeg om over te oordelen, maar lijkt goed
- Always-on display is prettig (maar mist bijv. wel notificatiemeldingen van bijv. Whatsapp)

Nadeel vind ik is dat ik om de een of andere reden geen 'badge' krijg bij mijn Gmail app.
Daarnaast vind ik het jammer dat de letters niet kleiner kunnen: in instellingen onder scherm heb ik de tekstgrootte al op 'piepklein' gezet, maar in sommige gevallen vind ik het nog steeds te groot.

Daarnaast is er nog redelijk veel witruimte in veel apps, zoals bijvoorbeeld ING. En in combinatie met die redelijk grote letters is dat dus zeker wel jammer.

Ik kom ook van iOS af en het eerste waar ik me aan stoorde was inderdaad dat de lettertype en app iconen zo groot waren. Gelukkig heeft Samsung de schaalbaarheid standaard in de settings ingebouwd. Settings -> Display -> Schaalbaarheid display. Wat was dat een verademing toen ik het activeerde. Om de app iconen dan ook net zo klein te krijgen moet je de schermraster op 5 x 5 zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:49

Wellicht een optie om Nova Launcher (https://play.google.com/s...eslacoilsw.launcher.prime) te gaan gebruiken in combinatie met Tesla Unread (https://play.google.com/s...=com.teslacoilsw.notifier). De Launcher is echt top. Bijna alles is naar persoonlijke voorkeuren in te stellen. Als je dan Tesla Unread gebruikt kun je voor alle Apps de badges met ongelezen berichten instellen. Ook kun je zelfs de kleur, grootte en vorm van de badges instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Laatst online: 08:18
pappaleone schreef op zondag 24 juli 2016 @ 21:11:
[...]

Ja dit is een prima service, wel wat anders als Dynafix.
Dat is gewoon dynafix hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kalua schreef op maandag 25 juli 2016 @ 11:02:
[...]

Dat is gewoon dynafix hoor.
Is dat zo? Je hebt ook "Samsung Service Points", waar de reparaties "ter plekke" worden gedaan (zelfs met "1 uurs service" op afspraak)...

Dus wie zegt, dat het toestel naar "Dynafix" gaat en niet naar een "Samsung Service Point"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Laatst online: 08:18
henklbr schreef op maandag 25 juli 2016 @ 11:05:
[...]

Is dat zo? Je hebt ook "Samsung Service Points", waar de reparaties "ter plekke" worden gedaan (zelfs met "1 uurs service" op afspraak)...

Dus wie zegt, dat het toestel naar "Dynafix" gaat en niet naar een "Samsung Service Point"?
Ik werk zelf in een service punt. Trust me dat is gewoon Dynafix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

rwarmink schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:23:
[...]

Wellicht een optie om Nova Launcher (https://play.google.com/s...eslacoilsw.launcher.prime) te gaan gebruiken in combinatie met Tesla Unread (https://play.google.com/s...=com.teslacoilsw.notifier). De Launcher is echt top. Bijna alles is naar persoonlijke voorkeuren in te stellen. Als je dan Tesla Unread gebruikt kun je voor alle Apps de badges met ongelezen berichten instellen. Ook kun je zelfs de kleur, grootte en vorm van de badges instellen.
Klopt. En mede dat is ook de reden dat ik zelf naar launchers ben gaan kijken. Maar het blijft belachelijk dat de gmail-app dat niet gewoon standaard heeft. Sowieso mag Android daar wel wat meer mee doen imo.

Overigens zou ik nog wel een mix tussen nova en action launcher willen zien. Die shutters en thema-wijzigingen zijn wel aardig van action, maar ik vind de app drawer met verticale lijst en tabs fijner van nova (en de lijst die je swiped bij action vind ik maar lelijk en heeft dus geen tabs). Verder komt volgens mij geen andere launcher in de buurt van die 2. Of je hebt weer een hele andere opzet. Ik heb ze nog niet allemaal geprobeerd, maar vind het opvallend dat ik nog geen launcher heb kunnen vinden die alles bevat wat ik wil :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Nu online
Ben sinds deze week geswitched van iOS naar Android. Ik heb via een simpel programma al mijn foto's van mijn Mac naar de S7 verplaats.
Het enige nadeel hiervan is dat de S7 de bestandformaat M4V niet herkent als video bestand maar als een audio bestand.

Ze komen wel in de galerij te staan maar dan onder de foto's ipv videos. Weet iemand hier toevallig een handig tooltje om deze on the fly op de S7 zelf te wijzigen naar een formaat die wel herkent word alszijnde een video bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:42
Bobo221 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:42:
Ben sinds deze week geswitched van iOS naar Android. Ik heb via een simpel programma al mijn foto's van mijn Mac naar de S7 verplaats.
Het enige nadeel hiervan is dat de S7 de bestandformaat M4V niet herkent als video bestand maar als een audio bestand.

Ze komen wel in de galerij te staan maar dan onder de foto's ipv videos. Weet iemand hier toevallig een handig tooltje om deze on the fly op de S7 zelf te wijzigen naar een formaat die wel herkent word alszijnde een video bestand?
Je kan deze eens proberen :

Google Play: Better Open With

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Die wijst alleen een programma toe, maar veranderd niet de plaats waar die bestanden staan.
Helaas heb ik geen oplossing Bobo221.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Nu online
Thanks voor het meedenken maar dit is niet helemaal wat ik zoek. Ik zoek een app die m4v converteert naar mp4 bijvoorbeeld zodat Android de filmpjes ook in de juiste map stopt in de galerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Makkelijkste is ze naar je pc/mac trekken en dan (massa)converteren naar een bestandsformaat wat Samsung op de S7 zelf ook hanteert, dan komen ze in de goede lijst en heb je ook nog de grootste kans om ze af te kunnen spelen.

Dit kan ook op de telefoon zelf, maar die apps die dat (beweren) te kunnen zitten vol reclames en krijgen zeer gemengde reviews, daarnaast ben ik er van overtuigd dat dat de kwaliteit ook niet te goede komt.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83

[/i]

Heb je de schaalbaarheid van je display ook al op versmald gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik krijg zowel YoutTube als Netflix niet op mijn Chromecasts. Netflix ziet sowieso niets en Youtube zegt apparaten te zoeken, maar kan niets vinden.

Als ik de Chrome Cast app download van Google, ziet die gewoon wel mijn Chromecasts. De iOS apparaten en mijn M8 zien en spelen ze wel gewoon. Ook mijn backup Windows Phone heeft geen problemen. Iemand bekend hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

Als het goed is kan je zonder gedoe de extensie m4v gewoon hernoemen naar mp4 zonder problemen te ondervinden.... Tenzij er DRM opzit.
PWM schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:29:
Ik krijg zowel YoutTube als Netflix niet op mijn Chromecasts. Netflix ziet sowieso niets en Youtube zegt apparaten te zoeken, maar kan niets vinden.

Als ik de Chrome Cast app download van Google, ziet die gewoon wel mijn Chromecasts. De iOS apparaten en mijn M8 zien en spelen ze wel gewoon. Ook mijn backup Windows Phone heeft geen problemen. Iemand bekend hiermee?
Enige wat ik kan verzinnen is dat de rest van je apparaten bijvoorbeeld via 2.4ghz wifi verbonden zijn en je S7 via 5ghz en dat je router ergens AP Isolation heeft aanstaan. Dan deelt ie alles van 5ghz niet met 2,4ghz en andersom. (Al zal de Cast app dan eigenlijk ook problemen moeten hebben.)

[ Voor 34% gewijzigd door Mau_Maus op 25-07-2016 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.C.
  • Laatst online: 09:18

Wat heeft jou doen besluiten om van iOS naar Android te gaan? Ik zit hier ook over na te denken, ben wel eens toe aan wat nieuws. En daarbij nog een vraag. Kon je makkelijk al je Whatsapp gesprekken overzetten naar Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Denk dat ik mijn accu probleem wel gevonden heb. Ik heb nu 25% gebruikt. Met de stroom die hij verbruikt heeft, kom ik op een totale accu van ... 1512mah.

Daar mist dus bijna 2000. Defecte accu dus, denk niet dat dat zo te fixen is.
Mau_Maus schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:39:
[...]
Enige wat ik kan verzinnen is dat de rest van je apparaten bijvoorbeeld via 2.4ghz wifi verbonden zijn en je S7 via 5ghz en dat je router ergens AP Isolation heeft aanstaan. Dan deelt ie alles van 5ghz niet met 2,4ghz en andersom. (Al zal de Cast app dan eigenlijk ook problemen moeten hebben.)
Ook al aan gedacht, maar helaas, op 2.4 en 5 zelfde resultaat.

[ Voor 50% gewijzigd door PWM op 25-07-2016 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:24
M.C. schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:44:
[...]

En daarbij nog een vraag. Kon je makkelijk al je Whatsapp gesprekken overzetten naar Android?
Als je netjes een back-up maakt wel! Hij backt je account (gekoppeld aan je tel nr) up en dan heb je gewoon netjes weer alles op je nieuwe tel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

PWM schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:46:
Denk dat ik mijn accu probleem wel gevonden heb. Ik heb nu 25% gebruikt. Met de stroom die hij verbruikt heeft, kom ik op een totale accu van ... 1512mah.

Daar mist dus bijna 2000. Defecte accu dus, denk niet dat dat zo te fixen is.
Dat hoeft helemaal niet zo te zijn, kijk maar eens naar mijn postings

EJSEJS in "[Samsung Galaxy S6 Serie] Ervaringen en Discussie - Deel 2"

De oplossing die bij mij heeft geholpen:

EJSEJS in "[Samsung Galaxy S6 Serie] Ervaringen en Discussie - Deel 2"

Dit zou bij jouw ook nog wel eens de oplossing kunnen zijn, als ik je Chromecasts verhaal lees, want daar had ik dus ook problemen mee en dat is nu ook weer helemaal weg...

[ Voor 11% gewijzigd door DON PAPA op 25-07-2016 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Bobo221 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:17:
[...]

Ik kom ook van iOS af en het eerste waar ik me aan stoorde was inderdaad dat de lettertype en app iconen zo groot waren. Gelukkig heeft Samsung de schaalbaarheid standaard in de settings ingebouwd. Settings -> Display -> Schaalbaarheid display. Wat was dat een verademing toen ik het activeerde. Om de app iconen dan ook net zo klein te krijgen moet je de schermraster op 5 x 5 zetten.
rwarmink schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:23:
[...]

airwolf83 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:16:
[...]

Heb je de schaalbaarheid van je display ook al op versmald gezet?
Die launchers zijn denk ik nog niet nodig. Schaalbaarheid van display had ik inderdaad over het hoofd gezien en dat scheelt al heel veel.
Schermraster had ik al aangepast. :)

Het ziet er nu allemaal goed uit. Overigens ook het mapje "Apps" uitgezet en alle apps gewoon op de thuisschermen gezet. d:)b

Trouwens wat wel echt brak is zijn de standaard ingebouwde emojis van het Samsung toetsenbord. Ik heb al begrepen dat je die gelukkig kan aanpassen dus daar zal ik vanavond of morgen ook maar is naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-10 16:42
[/quote]
Trouwens wat wel echt brak is zijn de standaard ingebouwde emojis van het Samsung toetsenbord. Ik heb al begrepen dat je die gelukkig kan aanpassen dus daar zal ik vanavond of morgen ook maar is naar kijken.
[/quote]

Ik hoor graag waar je dat kan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

exi22 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 17:27:
[/quote]
[/quote]

Volgens mij moet je dan een ander toetsenbord kiezen? Ik zie overigens ook dat bij Swiftkey (een populair alternatief) geen andere emoticons te selecteren zijn? Ook daar vind ik ze maar muf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Nu online
M.C. schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:44:
[...]

Wat heeft jou doen besluiten om van iOS naar Android te gaan? Ik zit hier ook over na te denken, ben wel eens toe aan wat nieuws. En daarbij nog een vraag. Kon je makkelijk al je Whatsapp gesprekken overzetten naar Android?
Voor mij was de doorslag dat de iPhone 7 waarschijnlijk een 6SE gaat worden en na 6 jaar iOS te hebben gehad begint het behoorlijk te vervelen. Ik had tussen de iPhone 5s en de 6 een paar weken de S6 Edge maar die voelde nog niet helemaal af. Dat gevoel heb ik bij de S7 helemaal niet gehad. Tel daarbij de extra features bij zoals:

IP68 certificering
Draadloos opladen
gratis Gear VR
Mooi design
Prachtige camera
Een goed werkende touchwiz

Keuze was snel gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Nu online
Mau_Maus schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:39:
[...]

Als het goed is kan je zonder gedoe de extensie m4v gewoon hernoemen naar mp4 zonder problemen te ondervinden.... Tenzij er DRM opzit.

[...]
Heb zojuist alle 100+ M4V bestanden omgezet naar MP4. Op de macbook werkt het inderdaad zonder problemen. Op de S7 ziet ie deze nog steeds als audio bestanden en worden ze niet weergeven in de galerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op maandag 25 juli 2016 @ 17:45:
[...]

Volgens mij moet je dan een ander toetsenbord kiezen? Ik zie overigens ook dat bij Swiftkey (een populair alternatief) geen andere emoticons te selecteren zijn? Ook daar vind ik ze maar muf
Ik heb ook swiftkey maar volgens mij is hier ook niets aan te veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

pappaleone schreef op maandag 25 juli 2016 @ 19:10:
[...]

Ik heb ook swiftkey maar volgens mij is hier ook niets aan te veranderen.
Mja ik kan het ook niet vinden. Al maakt het bij apps als Whatsapp weinig uit omdat die toch aparte smileys heeft, maar goed. Ik kom overigens van Windows Phone en blijf dat toetsenbord (even afgezien van de smileys dus) wel het fijnst vinden en ben nog niet echt iets tegengekomen wat dat kan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04
Sinds een paar dagen heb ik ineens he 4g en het wifi icoon tegelijk in beeld staan???

Het lijkt er op dat op dat moment wel de wifi gebruikt wordt. Maar ik ben er wel wantrouwig over.

Heeft iemand een oorzaak en een oplossing hiervoor?
Bobo221 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 18:52:
[...]

Heb zojuist alle 100+ M4V bestanden omgezet naar MP4. Op de macbook werkt het inderdaad zonder problemen. Op de S7 ziet ie deze nog steeds als audio bestanden en worden ze niet weergeven in de galerij.
Kan je niet gewoon een andere player installeren? Of doen die het ook niet?

[ Voor 45% gewijzigd door The Anarchist op 25-07-2016 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
The Anarchist schreef op maandag 25 juli 2016 @ 19:18:
Sinds een paar dagen heb ik ineens he 4g en het wifi icoon tegelijk in beeld staan???

Het lijkt er op dat op dat moment wel de wifi gebruikt wordt. Maar ik ben er wel wantrouwig over.

Heeft iemand een oorzaak en een oplossing hiervoor?

[...]

Heb je toevallig downloadbooster aanstaan?
Dit kun je vinden bij instellingen en dan meer verbindingsinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
exi22 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 17:27:
[/quote]
[/quote]

Zover ik weet kan het alleen met root. Ik draai een aangepaste rom met ios emoji. Maar eerlijk gezegd gebruik ik ze zelden omdat ik het meest whatsapp of facebook gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Nu online
The Anarchist schreef op maandag 25 juli 2016 @ 19:18:
Ik gebruik het liefst zoveel mogelijk stock app i.p.v. 3th party apps. En het gaat niet om het afspelen. Het gaat er mij om dat android de filmpjes in mijn galerij laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Bobo221 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 18:52:
[...]

Omgezet of hernoemd?
Ik begin nu beetje te twijfelen of het bij jou niet gewoon in een map genaamd 'audio' komt ipv dat het als audio herkent wordt.
Je had het over dat je een 'simpel programmatje' hiervoor gebruikte. Welk programmatje was dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Nu online
Mau_Maus schreef op maandag 25 juli 2016 @ 21:49:
[...]

Omgezet of hernoemd?
Ik begin nu beetje te twijfelen of het bij jou niet gewoon in een map genaamd 'audio' komt ipv dat het als audio herkent wordt.
Je had het over dat je een 'simpel programmatje' hiervoor gebruikte. Welk programmatje was dit?
Sorry ik heb ze niet omgezet maar ik heb de extensie veranderd naar mp4. Daarna geopend met VLC en ze speelde gewoon af.

Daarna heb ik via Android.com de file transfer tool gedownload.
Ik heb alle foto's in 1 map. Voor het gemak 100 foto's waarvan 20 video's. Als ik de galerij open zie ik 80 foto's staan. Als ik vervolgens via de verkenner naar audiobestanden ga staan daar de 20 video's als audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04
airwolf83 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 19:33:
[...]

Heb je toevallig downloadbooster aanstaan?
Dit kun je vinden bij instellingen en dan meer verbindingsinstellingen.
Nee die staat uitgeschakeld. Daar had ik ook al naar gekeken. Het is ook niet constant. Soms verdwijnt het 4g symbool voor een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bobo221 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 23:44:
[...]
Sorry ik heb ze niet omgezet maar ik heb de extensie veranderd naar mp4. Daarna geopend met VLC en ze speelde gewoon af.

Daarna heb ik via Android.com de file transfer tool gedownload.
Ik heb alle foto's in 1 map. Voor het gemak 100 foto's waarvan 20 video's. Als ik de galerij open zie ik 80 foto's staan. Als ik vervolgens via de verkenner naar audiobestanden ga staan daar de 20 video's als audio.
Als je 1 zo'n MP4 ter test kopieert naar de map Movies via "mijn bestanden", dan zie je die map verschijnen in de galerij als het goed is, zo ja, kopieer de rest dan ook daarheen en klaar.
Pagina: 1 ... 58 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support