Begrijp ik, en ik snap dus ook niet waarom dat niet werkt. Heb in ieder geval via Gmail op de pc grofweg 1600 contacten weten te verbergen door m'n contactlijst van gisteren te activeren en vervolgens verwijderd. Worden 'andere contacten' genoemd.
Zonder problemen.Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 21:23:
Is het iemand gelukt om de Android Auto app te installeren via een de .apk?
Bij mij faalt de installatie met enkel de melding app niet geinstalleerd.
Alle andere apk bestanden heb ik tot nu toe zonder problemen kunnen installeren.

Heb je de juiste versie gedownload? Volgens mij moet de de arm64 versie hebben.
Ik ben in het bezit van een NL Vodafone (VDF) S7 Edge. Heb twee vragen waar ik nog geen sluitend antwoord op heb kunnen vinden:
Kan ik hier d.m.v. Odin een unbranded NL (PHN) firmware op flashen?
Ontvang ik dan in de toekomst via OTA de laatste (PHN) versies?
Beide is Ja.waterpas schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 13:13:
Ik ben in het bezit van een NL Vodafone (VDF) S7 Edge. Heb twee vragen waar ik nog geen sluitend antwoord op heb kunnen vinden:
De allerlaatste Android versie op APK Mirror is inderdaad voor x86. Dat probleem had ik ook! De laatste arm64 werkt prima. *klik*
Ander vraagje: Ik heb met Android auto vaak dat als ik hem aansluit hij reboot. Eigenlijk werkt het alleen als ik de telefoon reboot, vijf minuten wacht en dan aansluit. Mijn oude telefoon op dezelfde auto werkt vlekkeloos. Heel vervelend. Iemand anders met dit probleem?
(officieel werk het natuurlijk nog niet in nederland, dus support zal wel niet werken)
Ander vraagje: Ik heb met Android auto vaak dat als ik hem aansluit hij reboot. Eigenlijk werkt het alleen als ik de telefoon reboot, vijf minuten wacht en dan aansluit. Mijn oude telefoon op dezelfde auto werkt vlekkeloos. Heel vervelend. Iemand anders met dit probleem?
(officieel werk het natuurlijk nog niet in nederland, dus support zal wel niet werken)
[ Voor 37% gewijzigd door mkersbergen op 16-07-2016 16:42 ]
Zojuist geprobeerd een 'gewone' hotspot op te zetten met m'n S7 edge (geen WiFi sharing) maar ik krijg met geen mogelijkheid internet op de aangesloten devices. SSID is gewoon zichtbaar, joinen geen probleem, aangesloten devices verschijnen ook op de S7 (als 'allowed') en ze krijgen keurig een IP adres, maar internet no-go..
De SIM in m'n oude S4 werkt nog prima als hotspot dus aan Vodafone kan het niet liggen. Heb op de S7 een extra APN aangemaakt, met exact de instellingen van de S4, maar ook dat maakt geen verschil. Veel meer settings zie ik eigenlijk niet.. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Update
OK, nevermind, op Androidworld lees ik dat de oplossing ergens op Tweakers moet staan
Schijnt een Samsung bug te zijn, die op te lossen is door een * in te vullen bij "APN Type" onder de APN settings.. Ach ja, houdt je bezig op de Zaterdag - sry voor de spam!
De SIM in m'n oude S4 werkt nog prima als hotspot dus aan Vodafone kan het niet liggen. Heb op de S7 een extra APN aangemaakt, met exact de instellingen van de S4, maar ook dat maakt geen verschil. Veel meer settings zie ik eigenlijk niet.. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Update
OK, nevermind, op Androidworld lees ik dat de oplossing ergens op Tweakers moet staan
Schijnt een Samsung bug te zijn, die op te lossen is door een * in te vullen bij "APN Type" onder de APN settings.. Ach ja, houdt je bezig op de Zaterdag - sry voor de spam!
[ Voor 25% gewijzigd door Ook op 16-07-2016 17:04 ]
Wees consequent, maar niet altijd
AP,BL,CP en CSC van laatste PHN firmware met ODIN geflashed en is nu netjes PHN ipv VDF
Vorige keer dat ik dat deed (met de S6 Edge) was er niks gebeurd met die gegevens. Die man zei ook dat dat achter het glas zat, op de kleurlaag.Kalua schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 14:53:
[...]
En dan ben je meteen je garantie kwijt, want in een geautoriseerd service center zien ze dat je niet de originele achterkant er op hebt(IMEI/SN staat er namelijk niet meer op) maar er staat dan geen reparatie geregistreerd. En dan wordt ie meteen afgekeurd
perfectwaterpas schreef op zondag 17 juli 2016 @ 13:35:
[...]
AP,BL,CP en CSC van laatste PHN firmware met ODIN geflashed en is nu netjes PHN ipv VDF
Kan ik de PHN firmware van de G930F versie flashen over de G930FD (duo sim) versie?
PS Ik gebruik de duo sim functie niet.
[ Voor 20% gewijzigd door Amboe op 17-07-2016 15:33 ]
Yeps: dat is mogelijkAmboe schreef op zondag 17 juli 2016 @ 15:32:
Kan ik de PHN firmware van de G930F versie flashen over de G930FD (duo sim) versie?
Gebruik deze firmware, en plaats AP BL CP & CSC in de desbetreffende slots in Odin 3.11.1:
http://www.sammobile.com/...S1APG4_G930FPHN1APF1_PHN/
Je toestel wordt dan wel gereset; dit is noodzakelijk, omdat nu je nu een andere CSC hebt op je toestel.
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Ik heb nog een file HOME_CSC_PHN_G930FPHN1APF1_CL8252943_QB9918250_REV00_user_low_ship.tar genaamd. Waar moet ik deze plaatsen?henklbr schreef op zondag 17 juli 2016 @ 15:53:
[...]
Yeps: dat is mogelijk
Gebruik deze firmware, en plaats AP BL CP & CSC in de desbetreffende slots in Odin 3.11.1:
http://www.sammobile.com/...S1APG4_G930FPHN1APF1_PHN/
Je toestel wordt dan wel gereset; dit is noodzakelijk, omdat nu je nu een andere CSC hebt op je toestel.
EDIt: Heeft dezelfde grootte als de CSC file, dus zal wel hetzelfde zijn
[ Voor 6% gewijzigd door Amboe op 17-07-2016 16:12 ]
Nergens...Amboe schreef op zondag 17 juli 2016 @ 16:09:
[...]
Ik heb nog een file HOME_CSC_PHN_G930FPHN1APF1_CL8252943_QB9918250_REV00_user_low_ship.tar genaamd. Waar moet ik deze plaatsen?
EDIt: Heeft dezelfde grootte als de CSC file, dus zal wel hetzelfde zijn
De home csc phn gebruik je als je wilt dat je telefoon niet gereset wordt.
Maar aangezien jij veranderd van csc moet je de csc phn file gebruiken.
Dit heb je ook al op het ander topic gevraagd, je kan dn op zijn minst even bedanken voor diegene die hulp bied.Amboe schreef op zondag 17 juli 2016 @ 15:32:
De vraag lijkt er erg op, maar in het andere topic vroeg die hoe te rooten. Niet hoe te flashen.pappaleone schreef op zondag 17 juli 2016 @ 16:56:
[...]
Dit heb je ook al op het ander topic gevraagd, je kan dn op zijn minst even bedanken voor diegene die hulp bied.
Hij doet dat niet om te pesten hoor. Hij veranderd van CSC. In die van Henk zitten alleen update files (HOME_CSC).edonkey-boy schreef op zondag 17 juli 2016 @ 18:00:
[...]
en waarom geef je hem het mega linkje niet die je poste op 13juli ? en nu wel linken naar sammobile?
[ Voor 34% gewijzigd door Mau_Maus op 17-07-2016 18:34 ]
Ik gebruik al jaren de Samsung s serie, op het moment gebruik ik zelf een s6.
Mijn ouwe had altijd een s3 en nu een s7 gekocht maar zijn toestel loopt constant vast / wordt heet.
Dat wordt dus morgen een factory reset of hebben jullie nog tips
Mijn ouwe had altijd een s3 en nu een s7 gekocht maar zijn toestel loopt constant vast / wordt heet.
Ik gebruik al jaren iPhone, maar denk er nu over om de switch te maken naar de S7 Edge aangezien het toestel me wel heel erg gaaf lijkt.
Aangezien Android helemaal nieuw voor me is: waar moet ik rekening mee houden mocht ik overstappen? Tips? Trucs?
Aangezien Android helemaal nieuw voor me is: waar moet ik rekening mee houden mocht ik overstappen? Tips? Trucs?
Cogitationis poenam nemo patitur
Factory reset is wel de eenvoudigste oplossing om direct van het probleem af te komen.Grolsch schreef op zondag 17 juli 2016 @ 20:33:
Ik gebruik al jaren de Samsung s serie, op het moment gebruik ik zelf een s6.
Wil je geen reset doen dan zul je moeten onderzoeken welke app of proces dit veroorzaakt. Vaak kun je uit de batterij details al een hoop uit halen of een batterij monitor app downloaden, zoals Gsam en kijken welke app het meeste stroom gebruikt.
Wat je ook kan doen is alle niet-standaard apps deinstaleren. Vaak is het toch een brakke app die dit soort problemen veroorzaakt.
Dus als je een reset doet, ga dan niet meteen al je apps weer instaleren want dan is er een kans dat je weer hetzelfde probleem krijgt.
Heb niet echt tips. Gewoon lekker mee spelen en alles wat je niet gebruikt uitschakelen of verwijderen.addictive schreef op zondag 17 juli 2016 @ 20:37:
Ik gebruik al jaren iPhone, maar denk er nu over om de switch te maken naar de S7 Edge aangezien het toestel me wel heel erg gaaf lijkt.
De S7 heeft heel veel features die je nooit gebruikt dus gewoon uit zetten.
Voor de rest werkt het soms net even anders qua instellingen maar dat is een kwestie van wennen.
Via Smart Switch mobile kun je dacht ik gegevens van je iPhone overzetten naar S7.
Als je tegen problemen aanloopt kun je die hier gewoon vragen.
Houdt je van de iOS icoontjes dan kun je via de themestore 'Santana' thema downloaden.
[ Voor 31% gewijzigd door Garret1410 op 17-07-2016 23:19 ]
Hebben jullie ook dat je laptop/desktop (Windows 10) moeite heeft je SD kaart (die gratis 64GB kaart die laatst erbij kreeg) en intern geheugen van je S7 te lezen?
Ik krijg heel vaak gewoon een S7 (in de vorm van een telefoon) te zien in deze computer maar het geheugen lijkt dan niet toegankelijk... Als ik er op klik is alles leeg en alleen wanneer ik op de telefoon mediaoverdracht selecteer zie ik af en toe het intern geheugen.. Kopiëren van en naar gaat traag en mislukt dan ook vaker. Doe ik iets fout?
Ik krijg heel vaak gewoon een S7 (in de vorm van een telefoon) te zien in deze computer maar het geheugen lijkt dan niet toegankelijk... Als ik er op klik is alles leeg en alleen wanneer ik op de telefoon mediaoverdracht selecteer zie ik af en toe het intern geheugen.. Kopiëren van en naar gaat traag en mislukt dan ook vaker. Doe ik iets fout?
Mijn andere vraag ging over het rooten en dat vond ik niet gepast in de Ervaringen en Discussie topic. Overigens heb ik je een like gegevenpappaleone schreef op zondag 17 juli 2016 @ 16:56:
[...]
Dit heb je ook al op het ander topic gevraagd, je kan dn op zijn minst even bedanken voor diegene die hulp bied.
[ Voor 4% gewijzigd door Amboe op 17-07-2016 23:46 ]
Sorry van deze kantAmboe schreef op zondag 17 juli 2016 @ 23:43:
[...]
Mijn andere vraag ging over het rooten en dat vond ik niet gepast in de Ervaringen en Discussie topic. Overigens heb ik je een like gegeven

Gebruik je samsung kies of niet? Ik heb namelijk precies hetzelfde als ik het zonder gebruik.JDL15 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 23:22:
Hebben jullie ook dat je laptop/desktop (Windows 10) moeite heeft je SD kaart (die gratis 64GB kaart die laatst erbij kreeg) en intern geheugen van je S7 te lezen?
PSN: Wahyu2304_
Hoe zijn de ervaringen met greenify?
Lees er wisselen de verhalen over en ben zelf niet echt een voorstander om overal een aparte app te downloaden terwijl standaard ook al deze aanwezig is en apps die je niet gebruikt in slaapstand gezet worden
Lees er wisselen de verhalen over en ben zelf niet echt een voorstander om overal een aparte app te downloaden terwijl standaard ook al deze aanwezig is en apps die je niet gebruikt in slaapstand gezet worden
Stop chasing the dream, you're already living it
Van AUT nu naar PHNSchepstra schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 20:19:
AP: G930FXXU1APEQ
CP: G930FXXU1APEQ
CSC: G930FAUT1APD1
SM-G930F
AP: G930FXXS1APG4
CSC: G930FPHN1APF1
SM-G930F
Wifi is beter maar nog niet maximaal.
In de file van Sammobile stond ook een file HOME-CSC (of CSC-HOME kan ook, vergeten).
Had ik die eerst moeten gebruiken? kon niks in de handleiding vinden.
Nu maar afwachten of de OTA nog werkt
ASUS TF101 Katkiss 6.0 | DELL XPS 18 | Galaxy S7 | One Plus One | S3 / S1
Je hebt het zo goed gedaanSchepstra schreef op maandag 18 juli 2016 @ 08:10:
[...]
Van AUT nu naar PHN
SM-G930F
In de file van Sammobile stond ook een file HOME-CSC (of CSC-HOME kan ook, vergeten).
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Eh nope, heb ik ook niet geïnstalleerd.Beveel je de installatie van Kies aan dan? Want normaliter zou ik zeggen dat dit (via Windows) het fijnste werktWahyuSchmidt schreef op maandag 18 juli 2016 @ 06:47:
[...]
Gebruik je samsung kies of niet? Ik heb namelijk precies hetzelfde als ik het zonder gebruik.
"Samsung Kies" zal niet werken; je dient "Samsung SmartSwitch" te gebruiken:JDL15 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 08:38:
[...]
Eh nope, heb ik ook niet geïnstalleerd.Beveel je de installatie van Kies aan dan? Want normaliter zou ik zeggen dat dit (via Windows) het fijnste werkt
http://www.samsung.com/nl/support/smartswitch/
Als je een firmware via sammobile download krijg je toch gewoon 1 bestand. In AP laden en klaar.Schepstra schreef op maandag 18 juli 2016 @ 08:10:
[...]
Van AUT nu naar PHN
SM-G930F
In bovenstaand mis ik het BL bestand van de bootloader. Is dat bewust?
Het hoort gewoon te werken. Ik krijg in de verkenner het interne geheugen en sd kaart te zien en beide toegankelijk.JDL15 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 23:22:
Alleen tijdens kopiëren en ik wil dingen te snel doen dan wil het geheugen wel eens onzichtbaar worden maar komt weer terug als kopiëren klaar is.
Wat het misschien ook kan zijn is een defecte USB kabel of wat stof in de USB aansluiting van je S7. Ik heb er al een paar keer stof uit gehaald omdat de kabel niet lekker paste. Met een fijne naald kun je dit stof eruit halen.
Zoals jezelf al aangeeft zijn de meningen verdeeld. Bij de een werkt het wel en bij de ander niet. Ik heb greenify ook al eens geprobeerd en merkte geen verschil. Dat zou kunnen komen omdat ik geen drain heb en de standby tijd gewoon goed is.Qosmic schreef op maandag 18 juli 2016 @ 07:30:
Hoe zijn de ervaringen met greenify?
Heb via de Samsung batterij optimalisatie bijna alles op 'altijd' staan.
[ Voor 37% gewijzigd door Garret1410 op 18-07-2016 09:57 ]
Is er hier iets bekend over het 'spontaan' barsten van de Edge schermen?
Ik heb een S7 Edge model sinds maart dit jaar en heb de telefoon gisteren in een zijvak van een (zachte) tas gedaan. Toen ik 'm er een uurtje later uit haalde zag ik tot mijn stomme verbazing een scheur in het glas die diagonaal over het scherm liep met 2 kleine vertakkingen op verschillende plekken. Het is dus geen 'ster' die je verwacht te zien bij een impact, maar het scheuren is duidelijk begonnen bij de zijkant.
Inmiddels zijn er nog veel meer scheuren ontstaan vanuit de oorspronkelijke scheur.
De (licht gekleurde) tas heeft wel even in de zon gelegen, dus misschien dat hij iets te warm is geworden, maar ik ben echt met stomheid geslagen hoe dit kan gebeuren.
Waarschijnlijk ontkom ik er niet aan om dit te laten repareren voor zo'n 300 euro, maar wie zegt me dat dit niet nog eens kan gebeuren?
Heb al wat forums gelezen waar mensen tegen hetzelfde probleem aanliepen (spontaan verschijnen van barsten in het scherm), maar dit was meestal na het opladen.
Zijn er hier mensen die toevallig zoiets meegemaakt hebben met de Edge modellen?
Ik heb een S7 Edge model sinds maart dit jaar en heb de telefoon gisteren in een zijvak van een (zachte) tas gedaan. Toen ik 'm er een uurtje later uit haalde zag ik tot mijn stomme verbazing een scheur in het glas die diagonaal over het scherm liep met 2 kleine vertakkingen op verschillende plekken. Het is dus geen 'ster' die je verwacht te zien bij een impact, maar het scheuren is duidelijk begonnen bij de zijkant.
Inmiddels zijn er nog veel meer scheuren ontstaan vanuit de oorspronkelijke scheur.
De (licht gekleurde) tas heeft wel even in de zon gelegen, dus misschien dat hij iets te warm is geworden, maar ik ben echt met stomheid geslagen hoe dit kan gebeuren.
Waarschijnlijk ontkom ik er niet aan om dit te laten repareren voor zo'n 300 euro, maar wie zegt me dat dit niet nog eens kan gebeuren?
Heb al wat forums gelezen waar mensen tegen hetzelfde probleem aanliepen (spontaan verschijnen van barsten in het scherm), maar dit was meestal na het opladen.
Zijn er hier mensen die toevallig zoiets meegemaakt hebben met de Edge modellen?
Verwijderd
Thanks. Ik had eerst de arm64 versie gedownload maar die werkt bij mij juist niet. De arm versie wel.ejramse schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 11:23:
[...]
Zonder problemen.
[afbeelding]
Heb je de juiste versie gedownload? Volgens mij moet de de arm64 versie hebben.
Ik ben op vakantie en heb mijn data roaming aanstaan, achtergrond gegevens staan alleen voor whatsapp. Internet gebruik ik via de Samsung Browser, updates alleen via wifi en toch heeft Android os 303mb gebruikt sinds de start van mijn vakantie.
Hebt iemand een idee hoe dit te stoppen is?
Klinkt als iets dat ook gewoon kan zijn gebeurd omdat die tas allicht ergens tegen aan is gestoten (tenzij je 'm gewoon ergens hebt laten liggen, een hoge temperatuur zou zoiets echt niet moeten kunnen veroorzaken), maar wel heel vervelend. 300 euro is trouwens wel erg veel, dat is wel bij Samsung zelf neem ik aan? Zou er i.i.g. op proberen aan te dringen het gratis te doen, maar weet niet hoe ver je er mee komt. Dit soort dingen kunnen (lijkt me) namelijk ook gewoon de schuld van de klant zijn, denk dat een flinke tik op de behuizing (niet direct het scherm) zo'n scheur namelijk wel zou kunnen veroorzaken.Rivandu schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:12:
Is er hier iets bekend over het 'spontaan' barsten van de Edge schermen?
Heb hier vlak na aankoop lopen zeuren over krasjes, had 1 flinke op de achterkant (niet echt groot maar wel heel zichtbaar) binnen 2 weken en 1 vrijwel onzichtbare op de voorkant. Heb de telefoon nu al bijna 4 maanden en er is volgens mij niks bij gekomen, gebruik nu overigens wel een backcover (Leer, van Samsung zelf) dus de achterkant is sowieso buiten schot. Begon bang te worden dat het glas gewoon heel gevoelig was maar dat valt bij nader inzien dus wel mee.
Wat er precies data verbruikt binnen Android OS is niet helemaal duidelijk, maar zoiets kan door updates, locatie services, backup instellingen, dat soort dingen. Zou bijvoorbeeld locatie enkel op wifi/gps zetten, updates sowieso niet downloaden tenzij je Wifi hebt, en even kijken of je automatische backups e.d. hebt aanstaan.Taarmen schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:59:
Ik ben op vakantie en heb mijn data roaming aanstaan, achtergrond gegevens staan alleen voor whatsapp. Internet gebruik ik via de Samsung Browser, updates alleen via wifi en toch heeft Android os 303mb gebruikt sinds de start van mijn vakantie.
Omdat je niet ingelogd hebt in je telefoon?JDL15 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 23:22:
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Van SAMMOBILE kreeg ik netjes een zip met een aantal bestandjes die ook in ODIN gebruikt worden inclusief een BL fileGarret1410 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 09:47:
[...]
Als je een firmware via sammobile download krijg je toch gewoon 1 bestand. In AP laden en klaar.
In bovenstaand mis ik het BL bestand van de bootloader. Is dat bewust?
[...]
Mijn oude AUT versie had het ook (moet de PHN nog testen).Het hoort gewoon te werken. Ik krijg in de verkenner het interne geheugen en sd kaart te zien en beide toegankelijk.
Alleen tijdens kopiëren en ik wil dingen te snel doen dan wil het geheugen wel eens onzichtbaar worden maar komt weer terug als kopiëren klaar is.
Wat het misschien ook kan zijn is een defecte USB kabel of wat stof in de USB aansluiting van je S7. Ik heb er al een paar keer stof uit gehaald omdat de kabel niet lekker paste. Met een fijne naald kun je dit stof eruit halen.
Als je de USB-kabel aansluit moet je even het scherm naar beneden vegen en daar zie je dan een balk met iets over USB verbinden. Als je die selecteerd kan je kiezen tussen opladen (standaard keuze) en MTP en nog wat dingen. Als je nu MTP kiest zijn mappen zichtbaar. Suc6
ASUS TF101 Katkiss 6.0 | DELL XPS 18 | Galaxy S7 | One Plus One | S3 / S1
De locatie services heb ik nodig maar de rest staat al alleen op wifi. Ik vind maar vreemd. Nu de Google launcher maar verwijderd.ThomasXIV schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:04:
[...]
Wat er precies data verbruikt binnen Android OS is niet helemaal duidelijk, maar zoiets kan door updates, locatie services, backup instellingen, dat soort dingen. Zou bijvoorbeeld locatie enkel op wifi/gps zetten, updates sowieso niet downloaden tenzij je Wifi hebt, en even kijken of je automatische backups e.d. hebt aanstaan.
Thnx, dit had ik proefondervindelijk ook gemerktSchepstra schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:24:
[...]
Van SAMMOBILE kreeg ik netjes een zip met een aantal bestandjes die ook in ODIN gebruikt worden inclusief een BL file
[...]
[...]
Mijn oude AUT versie had het ook (moet de PHN nog testen).
Als je de USB-kabel aansluit moet je even het scherm naar beneden vegen en daar zie je dan een balk met iets over USB verbinden. Als je die selecteerd kan je kiezen tussen opladen (standaard keuze) en MTP en nog wat dingen. Als je nu MTP kiest zijn mappen zichtbaar. Suc6
Ik heb het idee dat het ook iets met mijn USB kabel te maken heeft (gewoon die bij mijn S7 edge zat, net 2 maanden oud), want zodra ik de telefoon lichtelijk verplaats is het al weer feest, dus ga vanavond even checken (thnx voor de tip Garret1410). Ik heb ook precies hetzelfde met dat het geheugen even niet zichtbaar is maar ik heb ook niet meer de snelste laptop (2012, wel I7 en 6GB werkgeheugen).
@Henklbr: ik heb Smart Switch niet nodig toch voor het overzetten van muziekbestanden, foto's, etc? Ik dacht dat Smart Switch alleen nodig was voor het overzetten van gegevens van je oude telefoon?
Via een MTP verbinding kun je gewoon via verkenner het toestel gebruiken als usb opslag, en dus kopiëren, plakken, slepen etc.JDL15 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:56:
[...]
@Henklbr: ik heb Smart Switch niet nodig toch voor het overzetten van muziekbestanden, foto's, etc? Ik dacht dat Smart Switch alleen nodig was voor het overzetten van gegevens van je oude telefoon?
Of het met smartswitch ook kan weet ik niet, vast wel, maar waarom zou je?
Nee: met SmartSwitch op de PC kun je ook back-ups maken, nieuwe firmware (indien beschikbaar) op je toestel flashen etc...JDL15 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:56:
[...]
Je moet het eigenlijk zien als een "vernieuwde Kies"...
Verwijderd
Ingelogd in de telefoon ??? Om je telefoon op de pc te kunnen zien ? Lijkt een driver probleem
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2016 15:30 ]
Verwijderd
USB opsporing ingeschakeld in instellingen ? Even in instellingen ,toestel info ,software info,dan een 7 tal keer tikken op buildnummer. Krijg je de optie ontwikkelaarsstand bij,daar usb opsporing inschakelen.
Verwijderd
Ga naar istellingen,toestel info,sotware info en tik daar 7 keer op buildnummer,nu krijg je in instellingen de optie ontwikkelaarsopties erbij ,vink daarin USB opsporing aan en het zou moeten lukken . Anders Samsung Smart Switch installeren,heb je meteen de nodige drivers.JDL15 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 23:22:
USB moet gewoon werken. Als je allerlei trucjes moet bedenken dan klopt er iets niet.
Als je smart switch installeerd heb je meteen de goede drivers.
Bij mij is USB overdracht standaard al MTP dus ik hoef dat niet te veranderen maar misschien dat het bij anderen anders is.
Met ingelogd zijn wordt bedoeld dat je toestel niet vergrendeld is.
Als je smart switch installeerd heb je meteen de goede drivers.
Bij mij is USB overdracht standaard al MTP dus ik hoef dat niet te veranderen maar misschien dat het bij anderen anders is.
Met ingelogd zijn wordt bedoeld dat je toestel niet vergrendeld is.
Hierbij een update.Lumics schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:37:
Aiijj. Vandaag met mijn 3mnd oude s7 even 10 minuutjes fotos gemaakt in het zwembad. Paar keer onder water gehouden en vervolgens weer lekker in de zon gaan liggen (vakantie ;-) ). Resultaat: water in de telefoon. Het scherm reageert slecht op aanrakingen en er zit vocht achter de voorste camera. Zelfs een dagje in een rijstbak mocht niet baten.
Wellicht naief, maar ik had verwacht dat de telefoon dit wel aan zou moeten kunnen; hooguit 3 minuten op 30cm onder water.
Duur geintje, ik neem aan dat dit niet onder garantie valt. ;-(
Met blijdschap kan ik melden dat Samung mijn telefoon heeft gerepareerd onder garantie. Ik heb contact gezocht met de helpdesk en deze verwezen mij door naar Drmobile. Dit is de officiële reparatie dienst. Ik heb het toestel online aangemeld en deze is vorige week dinsdag door dynalogic opgehaald. Afgelopen vrijdag kreeg ik bericht dat de reparatie is afgerond. Vandaag heb ik het toestel via DHL weer in ontvangst genomen.
Helaas kan ik in het reparatierapport niet zien welke onderdelen zijn vervangen. Het toestel werkt weer perfect. Een mooi precedent dus voor anderen met het soortgelijke probleem (hoewel de daadwerkelijke oorzaak niet bekend is).
Mochten er mensen zijn waarbij de garantieclaim wordt afgewezen, dan ben ik bereid het RMA nummer te delen via DM waar dan naar toe kan worden verwezen. Let op, dit doe ik niet op voorhand want ik ga ervan uit dat Samsung andere waterschade melding ook netjes zal afronden.
Chapeau Samsung!
Heel mooi voor je dat het toestel kosteloos gerepareerd is (wat mij normaal lijkt, gezien de manier waarop Samsung adverteert)Helaas kan ik in het reparatierapport niet zien welke onderdelen zijn vervangen.
Ik zou wel nieuwsgierig zijn wat er nu precies gebeurt is, dit om eventuele problemen die in de toekomst kunnen voorkomen uit te sluiten (denk bv. aan corrosie die op lange duur schade kan toebrengen)
En heel belangrijk hoe is dit gekomen, ondanks de claim van ip68 (waar is het lek)
[ Voor 8% gewijzigd door pawarana op 18-07-2016 21:34 ]
Vraagje aan degene die gsam battery monitor op hun telefoon hebben staan of een andere app die de temperatuur van je batterij/telefoon meet.
De laatste paar dagen loopt de temperatuur elke keer naar rond de 35 graden als ik hem bijv nog maar 10 minuutjes gebruik.
Ik heb er zelf nooit echt op gelet maar het viel me echt op de laatste dagen. Is dit een normale gebruiks temperatuur.
Ik heb overigens geen nieuwe apps geinstaleerd die deze warmte kunnen veroorzaken..
Wat is jullie normale gebruiks temperatuur?
De laatste paar dagen loopt de temperatuur elke keer naar rond de 35 graden als ik hem bijv nog maar 10 minuutjes gebruik.
Ik heb er zelf nooit echt op gelet maar het viel me echt op de laatste dagen. Is dit een normale gebruiks temperatuur.
Ik heb overigens geen nieuwe apps geinstaleerd die deze warmte kunnen veroorzaken..
[ Voor 4% gewijzigd door airwolf83 op 18-07-2016 22:59 ]
Zit je in een airco gekoelde ruimte, of kan de hoge buiten temperatuur er mee te maken hebben?airwolf83 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 22:56:
Vraagje aan degene die gsam battery monitor op hun telefoon hebben staan of een andere app die de temperatuur van je batterij/telefoon meet.
Nee zit niet in gekoelde ruimte.. Het is op dit moment 24 graden in huis... Zat zelf ook te denken dat het misschien aan de warmte afgelopen dagen heeft gelegen.... Dat de s7 daar natuurlijk ook last van heeft(eigenlijk nog eens nie zo gek)
Vandaar dat ik een beetje benieuwd was naar temperaturen van andere s7 gebruikers
Vandaar dat ik een beetje benieuwd was naar temperaturen van andere s7 gebruikers
Verwijderd
Mijn galaxy s7 edge geeft wanneer hij vergrendeld is (wanneer het scherm zwart is en alleen de tijd er moet staan) hele velle lichten. Dit vooral onderin het scherm. Dit kan niet goed zijn & is in de avobden booral vervelend. Wat is het en wat kan ik hieraan doen?
WARNING -> Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)

Deze ROM is de laatste ROM voor Nederland (PHN), gereleased 19 jul 16, voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!
Er is geen data-verlies, maar een back-upje kan nooit kwaad...
-> zie Note
What's new:
* July security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements
Model SM-G935F
Model name Galaxy S7 edge
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8252943
Build date Mon, 04 Jul 2016 02:26:09 +0000
Security Patch Level 2016-07-01
Product code PHN
PDA G935FXXS1APG4
CSC G935FPHN1APF1
Download for install with Odin 3.11.1: MegaNZ
UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.11.1
Voor België/Luxemburg Un-branded LUX, vervang HOME_CSC met:
HOME_CSC_LUX
Note: Als je alleen via Odin flasht, en je hebt nu nog een XXU-build (bv XXU1APFG), dan dient er 1-malig een reset uitgevoerd te worden.
Dit omdat Samsung is overgegaan van XXU naar XXS-builds.
Je kan ook de CSC gebruiken: dan wordt de reset automatisch uitgevoerd!

Deze ROM is de laatste ROM voor Nederland (PHN), gereleased 19 jul 16, voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.
What's new:
* Stability Improvements
Model SM-G935F
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8252943
Product code PHN
PDA G935FXXS1APG4
CSC G935FPHN1APF1
HOME_CSC_LUX
Note: Als je alleen via Odin flasht, en je hebt nu nog een XXU-build (bv XXU1APFG), dan dient er 1-malig een reset uitgevoerd te worden.
[ Voor 8% gewijzigd door henklbr op 19-07-2016 13:27 ]
Wat meer informatie: heb je het toestel net nieuw en deed hij dit out of the box, is dit ontstaan na een update. Is dit spontaan onstaan etc etc.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 01:00:
Mijn galaxy s7 edge geeft wanneer hij vergrendeld is (wanneer het scherm zwart is en alleen de tijd er moet staan) hele velle lichten. Dit vooral onderin het scherm. Dit kan niet goed zijn & is in de avobden booral vervelend. Wat is het en wat kan ik hieraan doen?
Foto misschien?
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Ligt natuurlijk aan wat je aan het doen bent maar 35 graden lijkt me niet schrikbarend. Ik zit op 32 graden wat batterij betreft en cpu zit rond de 38/40 graden.airwolf83 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 22:56:
Ik zit met een irritant probleem. Als ik full screen videos wil kijken op mijn telefoon dan krijg ik alleen maar een zwart scherm, als ik uit full screen ga dan speelt ie wel af. Dit is met Chrome in ieder geval aan de hand. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Idem hierzo. ben benieuwdThijsWTF schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 12:15:
Ik zit met een irritant probleem. Als ik full screen videos wil kijken op mijn telefoon dan krijg ik alleen maar een zwart scherm, als ik uit full screen ga dan speelt ie wel af. Dit is met Chrome in ieder geval aan de hand. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Als ik Google op 'Chrome video black screen' dan krijg ik heel veel hits. Of daar wat tussen zit weet ik niet maar het is te proberen.ThijsWTF schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 12:15:
Ik gebruik de Samsung browser en heb dit probleem niet.
Bij elke video dienst? vimeo etc of specifieke sits alleen. Ik gebruik alleen chrome en heb er geen last van.ThijsWTF schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 12:15:
Doet hij het wel met de samsung browser? Doet hij het met elke video?
Beetje meer informatie kan geen kwaad mensen
[ Voor 7% gewijzigd door D0gtag op 19-07-2016 13:16 ]
heb deze update geflashed en heb de home_CSC_PHN gebruikt ik wilde niet resetten, maar krijg een aantal fouten, zoals android procces,playstore enz... gestopt, tevens wordt mijn sim kaart niet herkend.henklbr schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 09:25:
WARNING -> Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
What's new:
* Stability Improvements
Model SM-G935F
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8252943
Product code PHN
PDA G935FXXS1APG4
CSC G935FPHN1APF1
HOME_CSC_LUX
heb de vorige update van jou maar weer gebruikt en zonder problemen, doe ik iets fout of moet ik de PHN gebruiken of resetten, ik weet het effe niet.
Als je van een andere CSC komt dan is dat wel wenselijk ja, ik ken je euvel; echter ook na de reset zal een aantal fouten blijven en moet je opnieuw flashen (vermoed ik).
ik kom niet van een andere CSC.Mrjraider schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:25:
Als je van een andere CSC komt dan is dat wel wenselijk ja, ik ken je euvel; echter ook na de reset zal een aantal fouten blijven en moet je opnieuw flashen (vermoed ik).
Ik had hetzelfde, kwam ook via de vorige update, maar die was origineel volgens mij van Vodafone maar geschikt gemaakt voor PHN. Denk dat het daar iets mee te maken heeft. Dus ook weer terug naar de vorige update. Denk dat alleen met een schone lei beginnen nu werkt als je de laatste update wilt gebruiken.gizmobinky schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:18:
[...]
heb deze update geflashed en heb de home_CSC_PHN gebruikt ik wilde niet resetten, maar krijg een aantal fouten, zoals android procces,playstore enz... gestopt, tevens wordt mijn sim kaart niet herkend.
heb de vorige update van jou maar weer gebruikt en zonder problemen, doe ik iets fout of moet ik de PHN gebruiken of resetten, ik weet het effe niet.
nee ik ben niet veranderd van provider, er stond PHN op en deze wilde ik ook weer gaan flashen maar dan de CSC_PHN dan hoefde ik niet te resetten.rwarmink schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:52:
[...]
Ik had hetzelfde, kwam ook via de vorige update, maar die was origineel volgens mij van Vodafone maar geschikt gemaakt voor PHN. Denk dat het daar iets mee te maken heeft. Dus ook weer terug naar de vorige update. Denk dat alleen met een schone lei beginnen nu werkt als je de laatste update wilt gebruiken.
meer zeg ik niet want dat mag niet.
[ Voor 10% gewijzigd door gizmobinky op 19-07-2016 14:03 ]
De temperatuur bij mij is tussen de 24 en 26 graden, De ruimte is hier ongeveer 22 graden airco.airwolf83 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 23:02:
Nee zit niet in gekoelde ruimte.. Het is op dit moment 24 graden in huis... Zat zelf ook te denken dat het misschien aan de warmte afgelopen dagen heeft gelegen.... Dat de s7 daar natuurlijk ook last van heeft(eigenlijk nog eens nie zo gek)
Ik bedoel deze update: henklbr in "[Samsung Galaxy S7-serie] Ervaringen en Discussie". Onder deze post staat een melding van een BUG in de Turkse APF9-firmware. Het lijkt erop dat hier dezelfde bug zich voordoet.gizmobinky schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:57:
[...]
nee ik ben niet veranderd van provider, er stond PHN op en deze wilde ik ook weer gaan flashen maar dan de CSC_PHN dan hoefde ik niet te resetten.
meer zeg ik niet want dat mag niet.
henklbr deelde mij mede {Dit omdat de firmware is overgegaan van XXU naar XXS builds en een reset gedaan moet worden}rwarmink schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:07:
[...]
Ik bedoel deze update: henklbr in "[Samsung Galaxy S7-serie] Ervaringen en Discussie". Onder deze post staat een melding van een BUG in de Turkse APF9-firmware. Het lijkt erop dat hier dezelfde bug zich voordoet.
NOTE van Henk zie ik nu:gizmobinky schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:12:
[...]
henklbr deelde mij mede {Dit omdat de firmware is overgegaan van XXU naar XXS builds en een reset gedaan moet worden}
inderdaad de CSC_PNH.rwarmink schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:26:
[...]
NOTE van Henk zie ik nu:
maar wat ik begrepen heb mag je hier in de [Samsung Galaxy S7-serie] Ervaringen en Discussie] niet over het onderwerp rommen praten, ik stop er hier nu mee.
alhoewel ik het wel als ervaring heb ondervonden.
quote:
Schijnbaar moeten we toch weer ingrijpen!
Het vermelden van updates is prima, we gaan alleen niet meer bespreken hoe dit tot stand komen....
We staan het toe dat er originele rom's aangekondigd worden met downloadlink en informatie, discussie over de wijze hoe staan we niet meer toe.
Het is nu echt afgelopen om elkaar in het topic of via dm lastig te vallen over dit onderwerp, de volgende die over de schreef gaat kan op vakantie d.m.v. een ban.
Bedankt
Niet heel veel geks....Garret1410 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 12:06:
[...]
Ligt natuurlijk aan wat je aan het doen bent maar 35 graden lijkt me niet schrikbarend. Ik zit op 32 graden wat batterij betreft en cpu zit rond de 38/40 graden.
Nu ff op dit forum aan het kijken en email checken en hij zit al weer op de 37 graden...
Ik hoop eigenlijk gewoon dat het gewoon aan het warme weer buiten ligt.. en dat niet de batterij al aan het aftakelen is...
24 en 26 graden red ik op dit moment niet.... teminste wel in standbymodus maar niet als ik hem licht gebruik.....pappaleone schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:00:
[...]
De temperatuur bij mij is tussen de 24 en 26 graden, De ruimte is hier ongeveer 22 graden airco.
[ Voor 24% gewijzigd door airwolf83 op 19-07-2016 14:41 ]
Mijn Samsung heeft een beveiliging op het SD kaartje met schrijf/lees rechten. en kan daarom niet altijd gegevens wissen.
Is er een manier om die beveiliging eraf te halen?
Ja zelfde manier als dat je hem erop kreeg?Von Henkel schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:16:
Mijn Samsung heeft een beveiliging op het SD kaartje met schrijf/lees rechten. en kan daarom niet altijd gegevens wissen.
wat staat er als je naar de sd kaart coderen tab gaat?
Sinds twee dagen eigenaar van de Edge variant. Leuk toestel. Ik heb de ontgrendeling via de vingerafdrukscanner ingesteld. Echter, ik krijg vaak (lees 8 van de 10 keer) de melding: voer een pincode in plaats van vingerafdrukherkenning vanwege het beveiligingsbeleid. Als backup heb ik inderdaad een pincode ingesteld.
Waarom vraagt hij vaker om mijn pincode en lukt het niet gewoon via de vingerafdrukbeveiliging?
Waarom vraagt hij vaker om mijn pincode en lukt het niet gewoon via de vingerafdrukbeveiliging?
Ik krijg dit alleen met opnieuw opstarten.SoundLab schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 21:53:
Sinds twee dagen eigenaar van de Edge variant. Leuk toestel. Ik heb de ontgrendeling via de vingerafdrukscanner ingesteld. Echter, ik krijg vaak (lees 8 van de 10 keer) de melding: voer een pincode in plaats van vingerafdrukherkenning vanwege het beveiligingsbeleid. Als backup heb ik inderdaad een pincode ingesteld.
Of je hebt een lock screen app geïnstalleerd of een launcher die niet goed is ingesteld
[ Voor 8% gewijzigd door Garret1410 op 19-07-2016 22:13 ]
Je vingerafdruk is niet goed aangenomen... terug inscannen.SoundLab schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 21:53:
Tip : stel drie extra vingerafdrukken eveneens in met dezelfde vinger.
Dit werkt perfect en snel.
Ik heb 3 scans van mijn zelfde duim en 1 scan van mijn middenvinger.
Nooit geen problemen.
grtz
Balen. Bij mij werkt jouw tip dus ook niet. Krijg telkens dezelfde melding. Hij herkent m'n vinger echt sporadisch. Terug naar de winkel, i guess?
Edit: probleem is in zicht, ik schakel mijn beeldscherm uit via een screen lock app en dat vindt de s7 (edge) niet leuk: http://www.mobilecowboys....nte-galaxy-s7-edge-update
Edit: probleem is in zicht, ik schakel mijn beeldscherm uit via een screen lock app en dat vindt de s7 (edge) niet leuk: http://www.mobilecowboys....nte-galaxy-s7-edge-update
[ Voor 43% gewijzigd door SoundLab op 20-07-2016 00:09 ]
wat belangrijk ook is dat je de zelfde vinger wel elk in andere stand laat scannen tot 100%BIG charlie schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 22:28:
[...]
Je vingerafdruk is niet goed aangenomen... terug inscannen.
Nooit geen problemen.
grtz
dus 1 scan maar verschuif je je finger elke keer een beetje, zodoende als je van verticale vinger positie naar horizontaal gaat dan krijg jij geen problemen.
reden is als jij de toestel in je hand hebt dan scan je die ook anders dan wanneer die op een tafel licht.
Heeft niks met vingerafdruk herkenning te maken.BIG charlie schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 22:28:
[...]
Je vingerafdruk is niet goed aangenomen... terug inscannen.
Nooit geen problemen.
grtz
Er wordt om een pincode gevraagd en niet om vingerafdruk. Is vaak een app die dit veroorzaakt.
[ Voor 65% gewijzigd door Garret1410 op 20-07-2016 08:12 ]
Zie hier de boosdoener: http://www.mobilecowboys....nte-galaxy-s7-edge-updateGarret1410 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:10:
[...]
Heeft niks met vingerafdruk herkenning te maken.
Er wordt om een pincode gevraagd en niet om vingerafdruk. Is vaak een app die dit veroorzaakt.
Ik heb op het toestel een factory reset gedaan (alle weg), maar het probleem blijft bestaanGarret1410 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 23:10:
[...]
Factory reset is wel de eenvoudigste oplossing om direct van het probleem af te komen.
Wil je geen reset doen dan zul je moeten onderzoeken welke app of proces dit veroorzaakt. Vaak kun je uit de batterij details al een hoop uit halen of een batterij monitor app downloaden, zoals Gsam en kijken welke app het meeste stroom gebruikt.
Wat je ook kan doen is alle niet-standaard apps deinstaleren. Vaak is het toch een brakke app die dit soort problemen veroorzaakt.
Dus als je een reset doet, ga dan niet meteen al je apps weer instaleren want dan is er een kans dat je weer hetzelfde probleem krijgt.
Ik heb alleen onderstaande (noodzakelijke) apps geïnstalleerd:
Chrome
NOS
NOS Teletekst
Rabobank APP
Route.nl fietsroutes
RTV Oost
Voor de rest allemaal standaard Samsung apps.
Er staat ongeveer 10GB aan foto's en filmpjes op, totaal opslag gebruik nog geen 50%
Wat kan ik nu nog meer doen
Houdt Android ergens een logboek bij waarom iets crashed
[ Voor 4% gewijzigd door Grolsch op 20-07-2016 14:08 ]
Dat gaat toch om deze bug ?SoundLab schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:53:
[...]
Zie hier de boosdoener: http://www.mobilecowboys....nte-galaxy-s7-edge-update
link
Ik vind het erg vervelend, maar dit is volgens mij niet enkel Samsung die hier last van heeft.
Als je bedoelt dat je gaat naar schermvergr en beveiliging, staat onderaan SD kaart coderen.D0gtag schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 17:41:
[...]
Ja zelfde manier als dat je hem erop kreeg?
wat staat er als je naar de sd kaart coderen tab gaat?
Deze is niet gecodeerd.
Kaartje komt wel uit een andere telefoon, maar was bij mijn weten nooit gecodeerd geweest.
Is het niet zo dat Samsung een sd kaart ergens met een instelling beschermd?
gegevens op de pc zetten zonder toestel, dan sd kaart formatteren als dat het niet oplost is er iets mis met je kaart.Von Henkel schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 15:54:
[...]
Als je bedoelt dat je gaat naar schermvergr en beveiliging, staat onderaan SD kaart coderen.
Deze is niet gecodeerd.
Kaartje komt wel uit een andere telefoon, maar was bij mijn weten nooit gecodeerd geweest.
Is het niet zo dat Samsung een sd kaart ergens met een instelling beschermd?
Dit is met root te omzeilen door Nova launcher te gebruiken en daar 'screen off' toe te kennen aan een gebaar. Je geeft dan één keer toestemming aan Android dat Nova die rechten heeft en daarna kun je met gebaar screen off doen en met vingerafdruk unlocken.NoReseth schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:14:
[...]
Dat gaat toch om deze bug ?
link
Ik vind het erg vervelend, maar dit is volgens mij niet enkel Samsung die hier last van heeft.
Dat werkt dus niet. Ik heb ook nova prime en kan 2 x op beeldscherm tikken voor vergrendeling, maar unlocken met vingerafdruk werkt niet. Moet hiervoor patroon gebruiken.
Stop chasing the dream, you're already living it
EDIT: nevermind. Ik heb mijn toestel opnieuw geflashed.
[ Voor 95% gewijzigd door avec_style op 20-07-2016 19:18 ]
Eventueel als je Xposed gebruikt kan je ook deze module gebruiken:Qosmic schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 18:33:
Dat werkt dus niet. Ik heb ook nova prime en kan 2 x op beeldscherm tikken voor vergrendeling, maar unlocken met vingerafdruk werkt niet. Moet hiervoor patroon gebruiken.
http://forum.xda-develope...gerprint-enabler-t3411066
Ik dacht dat het om een drain ging. Zo ja dan kun je GSAM downloaden en kijken welke app deze drain veroorzaakt.Grolsch schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:08:
[...]
Ik heb op het toestel een factory reset gedaan (alle weg), maar het probleem blijft bestaan
Ik heb alleen onderstaande (noodzakelijke) apps geïnstalleerd:
Chrome
NOS
NOS Teletekst
Rabobank APP
Route.nl fietsroutes
RTV Oost
Voor de rest allemaal standaard Samsung apps.
Er staat ongeveer 10GB aan foto's en filmpjes op, totaal opslag gebruik nog geen 50%
Wat kan ik nu nog meer doen
Houdt Android ergens een logboek bij waarom iets crashed
Het kan in de mediabestanden zitten. Meestal is de Android mediaserver die dan deze drain veroorzaakt. Uiteindelijk is een corrupt bestand de oorzaak.
Het is geen drain, maar het toestel herstart constant of vliegt vast
henklbr in "Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile"
Leesvoer voor jou
Leesvoer voor jou
[ Voor 93% gewijzigd door PaT op 21-07-2016 09:07 ]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
*weg
[ Voor 99% gewijzigd door PaT op 21-07-2016 09:08 ]
En dit hoort hier al helemaal niet
[ Voor 88% gewijzigd door PaT op 21-07-2016 09:08 ]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Net een update binnen gehad, wel fijn dat die elke maand een update krijgt
Verder weinig op aan te merken liet hem van het weekend aardig hard vallen maar niks van te zien en voor de rest lekker snel en goeie batterij, Samsung heeft van mij echt aardig wat haat gehad sinds de S2 maar deze is echt heel goed
Ik verwijder nog eenmaal alle foto's om te kijken of daarmee het probleem is opgelost, en anders gaat het toestel retour afzender.Grolsch schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 20:00:
Het is geen drain, maar het toestel herstart constant of vliegt vast
Jarenlang goede ervaringen gehad met Samsung telefoons, maar dit is toch echt een domper, vooral omdat het een zakelijk toestel is welke veel gebruikt wordt en eigenlijk onmisbaar is
Sinds kort ook een S7 in bezit. Ben er erg blij mee, hij werkt prima en lekker smooth. Batterij gaat wel snel leeg nog, maar moet even kijken of dat komt omdat bepaalde applicaties in de achtergrond blijven doorgaan of iets, maar ben er nog niet achter hoe je dat makkelijk kunt zien. Momenteel staan Scherm, Android-systeem en Android OS bovenaan, niet echt heel raar lijkt me maar ik vind ze nog vrij hongerig (nog bekende batterijslurpers daaronder?). Een aantal apps heb ik vervangen door websites te pinnen en ondertussen staat Always On Screen ook niet meer aan (vond het vrij nutteloos zonder notificaties van alle apps). Wel heb ik een tooltje voor double-tap-to-wake aan staan (Knock On) omdat ik dat simpelweg handig vind. Ik ben niet zo van het uitzetten van dingen om maar batterij te besparen, dan maar meer aan de lader. Momenteel staat ie op 14 uur voor een batterijlading, dat wil ik nog wel verbeteren want zo'n actieve gebruiker ben ik ook weer niet. Overigens zie ik wel dat (omdat ik hem nog niet lang heb en veel applicaties er pas op staan) nog niet alles in spaarstand staat (whatever that may mean).
Goed, verder bedient ie vooralsnog heerlijk. Had van Touchwiz niet verwacht dat het toch nog zo prima zou werken. Bovendien lijken er aardig wat Samsung exclusives in te zitten die je met een kale Nexus Android volgens mij niet hebt. Ben naast Knock On eigenlijk wel op zoek naar gelijkwaardige toevoegingen die het gebruik makkelijker maken. Kom vooral sites tegen met de usual obvious qua belangrijke apps of tips, maar niet van die handige tooltjes. Iets waar Android toch erg geschikt voor moet zijn.
Ik ben overigens overgestapt vanuit Windows 10 Mobile, simpelweg omdat ik de problemen zat was. Als ik dan zie dat Flitsmeister prima werkt (en nog automatisch kan opstarten ook), spotify op extreme kwaliteit zonder kraken of haperingen over de autospeakers komt, gemakkelijk apps installeren via pc browser en ik een aparte app kan gebruiken voor zakelijke mail zonder dat die mijn hele telefoon overneemt, dan wordt ik daar blij van. Ook dat Spotify automatisch aan gaat als ik de auto op Bluetooth zet is erg fijn en zo ontdek ik elke dag wel wat.
Ben zelf nog aan het kijken wat ik als (dagelijkse) navigatie wil gebruiken. Flitsmeister is natuurlijk handig voor de flitsers, maar voor file-info vind ik ze niet echt top omdat je niet echt goed kunt zien wat er wanneer aankomt (en omleidingen biedt die niet natuurlijk). TomTom lijkt qua features vrij mager te zijn? Google Maps navigeert prima, maar die stem is wel erg kinderlijk, niet iets anders te kiezen helaas. Sygic lijkt ook wel prima en is bovendien in de aanbieding. Navigon ken ik nog wel van WP8, maar ik weet niet of die op Android wel zo fantastisch is (zeker ivm de rest). Andere veelal gratis oplossingen zien er maar mwah uit en geld uitgeven vind ik geen probleem (zeker voor file/flitsers niet).
Vooralsnog ben ik erg tevreden met mn toestel. Bediening is snel en vloeiend. Applicaties zijn goed afgewerkt en feature-complete. Op 1 ding na is de hardware ook wat ik ervan hoopte, alleen had ik usb-c met usb3 gewild maar dat wordt volgend jaar pas waarschijnlijk. Note kwam er ook nog wel aan maar die vind ik echt te groot. Oneplus heb ik ook nog getwijfeld maar maakte niet van USB-3 gebruik met alleen custom adapter voor fast-charge. En alleen bestellen via specifieke site vond ik ook niet handig. Nexus-toestellen zijn ondertussen wat verouderd qua hardware (processor en geheugen bv), en wachten op de nieuwe toestellen ging me ook te lang duren. Bovendien had ik het idee dat wat Samsung exclusives daar niet op te krijgen zijn. Kortom: de keuze voor een Samsung S7 was vrij snel gemaakt. En edge leek me persoonlijk niks omdat ik al in de winkel er niet fijn mee kon werken (goed, ieder zijn ding).
Met die fast-chargers van Samsung (die gelukkig overal te krijgen zijn), kan ik in ieder geval thuis, in de auto en op kantoor snel laden, maar van mij had het nog wel vlotter gemogen. Zeker omdat ik al USB-C + USB3 gewend was van mn Lumia 950. Maar goed, als dat alles is dan is daar wel mee te leven. Wel kan ik het batterijverbruik nog beter onder controle krijgen, maar verder werkt ie eigenlijk prima.
Heb je foto's op SD staan trouwens? Of zit er een SD in?
En heb je misschien nog applicaties disabled die misschien wel nodig zijn?
Goed, verder bedient ie vooralsnog heerlijk. Had van Touchwiz niet verwacht dat het toch nog zo prima zou werken. Bovendien lijken er aardig wat Samsung exclusives in te zitten die je met een kale Nexus Android volgens mij niet hebt. Ben naast Knock On eigenlijk wel op zoek naar gelijkwaardige toevoegingen die het gebruik makkelijker maken. Kom vooral sites tegen met de usual obvious qua belangrijke apps of tips, maar niet van die handige tooltjes. Iets waar Android toch erg geschikt voor moet zijn.
Ik ben overigens overgestapt vanuit Windows 10 Mobile, simpelweg omdat ik de problemen zat was. Als ik dan zie dat Flitsmeister prima werkt (en nog automatisch kan opstarten ook), spotify op extreme kwaliteit zonder kraken of haperingen over de autospeakers komt, gemakkelijk apps installeren via pc browser en ik een aparte app kan gebruiken voor zakelijke mail zonder dat die mijn hele telefoon overneemt, dan wordt ik daar blij van. Ook dat Spotify automatisch aan gaat als ik de auto op Bluetooth zet is erg fijn en zo ontdek ik elke dag wel wat.
Ben zelf nog aan het kijken wat ik als (dagelijkse) navigatie wil gebruiken. Flitsmeister is natuurlijk handig voor de flitsers, maar voor file-info vind ik ze niet echt top omdat je niet echt goed kunt zien wat er wanneer aankomt (en omleidingen biedt die niet natuurlijk). TomTom lijkt qua features vrij mager te zijn? Google Maps navigeert prima, maar die stem is wel erg kinderlijk, niet iets anders te kiezen helaas. Sygic lijkt ook wel prima en is bovendien in de aanbieding. Navigon ken ik nog wel van WP8, maar ik weet niet of die op Android wel zo fantastisch is (zeker ivm de rest). Andere veelal gratis oplossingen zien er maar mwah uit en geld uitgeven vind ik geen probleem (zeker voor file/flitsers niet).
Vooralsnog ben ik erg tevreden met mn toestel. Bediening is snel en vloeiend. Applicaties zijn goed afgewerkt en feature-complete. Op 1 ding na is de hardware ook wat ik ervan hoopte, alleen had ik usb-c met usb3 gewild maar dat wordt volgend jaar pas waarschijnlijk. Note kwam er ook nog wel aan maar die vind ik echt te groot. Oneplus heb ik ook nog getwijfeld maar maakte niet van USB-3 gebruik met alleen custom adapter voor fast-charge. En alleen bestellen via specifieke site vond ik ook niet handig. Nexus-toestellen zijn ondertussen wat verouderd qua hardware (processor en geheugen bv), en wachten op de nieuwe toestellen ging me ook te lang duren. Bovendien had ik het idee dat wat Samsung exclusives daar niet op te krijgen zijn. Kortom: de keuze voor een Samsung S7 was vrij snel gemaakt. En edge leek me persoonlijk niks omdat ik al in de winkel er niet fijn mee kon werken (goed, ieder zijn ding).
Met die fast-chargers van Samsung (die gelukkig overal te krijgen zijn), kan ik in ieder geval thuis, in de auto en op kantoor snel laden, maar van mij had het nog wel vlotter gemogen. Zeker omdat ik al USB-C + USB3 gewend was van mn Lumia 950. Maar goed, als dat alles is dan is daar wel mee te leven. Wel kan ik het batterijverbruik nog beter onder controle krijgen, maar verder werkt ie eigenlijk prima.
Is het simpelweg uitzetten van synchronisatie niet een oplossing dan? Of gewoon een andere app voor de foto's gebruiken?Grolsch schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 09:54:
[...]
Ik verwijder nog eenmaal alle foto's om te kijken of daarmee het probleem is opgelost, en anders gaat het toestel retour afzender.
Jarenlang goede ervaringen gehad met Samsung telefoons, maar dit is toch echt een domper, vooral omdat het een zakelijk toestel is welke veel gebruikt wordt en eigenlijk onmisbaar is
Als ik het zo allemaal lees, en jouw toestel wordt zomaar erg heet, dan lijkt mij dat er iets hardwarematig niet ok is met jouw toestel, dus ja ik zou 'm terugsturen / omruilen (zo mogelijk).Grolsch schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 09:54:
[...]
Ik verwijder nog eenmaal alle foto's om te kijken of daarmee het probleem is opgelost, en anders gaat het toestel retour afzender.
Als ie alle 10gb aan foto's staat te uploaden dan kan dat daar nog wel mee te maken hebben.dafmay schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:25:
[...]
Als ik het zo allemaal lees, en jouw toestel wordt zomaar erg heet, dan lijkt mij dat er iets hardwarematig niet ok is met jouw toestel, dus ja ik zou 'm terugsturen / omruilen (zo mogelijk).
Oh is dat het geval? Dan heb ik daar zo snel overheen gelezenMartinspire schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:29:
[...]
Als ie alle 10gb aan foto's staat te uploaden dan kan dat daar nog wel mee te maken hebben.
Nou, ik ben benieuwd. 1,5 week terug vloog m'n S7 Edge in de fik, ze hebben bij Dynafix het scherm vervangen (
), wat het nog prima deed, maar hij zou het weer goed moeten doen. Ben benieuwd!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Martinspire schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:24:
[...]
Is het simpelweg uitzetten van synchronisatie niet een oplossing dan? Of gewoon een andere app voor de foto's gebruiken?
Ik weet ff niet hoe jullie bij die conclusies komen, maar dat is dus niet het geval.Martinspire schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:29:
[...]
Als ie alle 10gb aan foto's staat te uploaden dan kan dat daar nog wel mee te maken hebben.
1e scenario
Gebruiker had een S3, via gmail account alle instellingen en apps gerestored, via PC 10GB aan foto's teruggezet
2e scenario
Telefoon factory reset gegeven en alleen de broodnodige apps geïnstalleerd, en via PC 10GB aan foto's terug gezet.
Er wordt dus niet gesynced, en het toestel wordt ook niet meer heet.
Het toestel crashed gewoon random +- 20 keer per dag.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support