@ReVision...indien je even zoekt in dit topic dan zul je zien dat deze app al zeer vaak ter sprake is gekomen
En ja het is een prima manier om diverse bloatware te disablen.
Ik heb 'niet storen' zo ingesteld dat ik van 0:00 tot 07:00 (elke dag) niet gestoord wil worden.
Nou gaat hij altijd wel goed automatisch aan om 0:00 maar na 07:00 blijft hij op niet storen staan, ik moet het dus handmatig uitzetten.
Doe ik iets verkeerd?
Nou gaat hij altijd wel goed automatisch aan om 0:00 maar na 07:00 blijft hij op niet storen staan, ik moet het dus handmatig uitzetten.
Doe ik iets verkeerd?
I love watercooling
Verwijderd
My bad, was het nog niet tegen gekomen. Had inderdaad ff de zoek functie moeten gebruiken

Nog nergens voorbij zien komen, maar op de Vodafone site staat nu ook een roze s7
Check hier: https://www.vodafone.nl/s...galaxy-s7-32gb-pink.shtml
Typfoutje of te vroeg op de site?
Typfoutje of te vroeg op de site?
Ik hou het gewoon bij een zwarte hoor!
Maar de accu is voor alle kleuren gelukkig gelijk. Mijn S7Edge nu ruim 62h aan, 5h41m SOT en gewoon nog 16% over. Geen besparingen aan en 4g, Wifi en Locatie aan.
Maar de accu is voor alle kleuren gelukkig gelijk. Mijn S7Edge nu ruim 62h aan, 5h41m SOT en gewoon nog 16% over. Geen besparingen aan en 4g, Wifi en Locatie aan.
De accuduur van de S7 Edge is inderdaad echt fenomenaal. Ik maak me nooit druk om de batterij, dat is echt heel prettig
Ik heb ook dagen dat ik om 7 uur sochtends vertrek en savonds om 23 uur nog even een spelletje doe. 5+ uur schermtijd heb ik er soms opzitten (veel webbrowsen, whatsapp en 3D games), inclusief een keertje bellen, constant locatie (non-GPS), paar uur Spotify streamen in de trein over 4G, bluetooth verbinding met m'n horloge... En dan nog sluit ik 'm met 20% aan. Op rustige dagen sluit ik 'm helemaal niet aan.
Mijn vorige toestellen (Nexus 5 en een S6) waren behoorlijk ver heen als ik rond 18 uur thuis kwam, en dan moest ik vooral niet gaan gamen.
http://nl.hardware.info/n...alaxy-s7-uit-in-roze-goud
Ik heb ook dagen dat ik om 7 uur sochtends vertrek en savonds om 23 uur nog even een spelletje doe. 5+ uur schermtijd heb ik er soms opzitten (veel webbrowsen, whatsapp en 3D games), inclusief een keertje bellen, constant locatie (non-GPS), paar uur Spotify streamen in de trein over 4G, bluetooth verbinding met m'n horloge... En dan nog sluit ik 'm met 20% aan. Op rustige dagen sluit ik 'm helemaal niet aan.
Mijn vorige toestellen (Nexus 5 en een S6) waren behoorlijk ver heen als ik rond 18 uur thuis kwam, en dan moest ik vooral niet gaan gamen.
Is al een tijdje bekend dat hij eraan komt hoormilitairtje schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:59:
Nog nergens voorbij zien komen, maar op de Vodafone site staat nu ook een roze s7![]()
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Gister gelijk de app gekocht, alleen schaalt de app slecht. Hij kan niet in landschap en bij portret mis ik een deel vd informatie.Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:59:
Overigens nog een tip voor mensen die hun toestel niet willen rooten maar wel van de bloatware en sommige services af willen, koop dan even Package Disabler Pro (€0,76)
Hiermee kun je als je de app admin rechten geeft, heel veel bloatware verwijderen of uitschakelen Je kan veel meer aanpassen dan standaard met binnen Marshmallow mogelijk is.
Google Play: Package Disabler Pro (Samsung)
Weet je niet precies welke onderdelen je kan uitschakelen en welke niet, gebruik dan de "disable all Bloatware" optie rechts bovenaan. Vervolgens kan je het dan zelf nog uitbreiden door extra onderdelen uit te schakelen.

Nou ja voor die ene keer dat je de app gebruikt..Taarmen schreef op maandag 23 mei 2016 @ 06:26:
[...]
Gister gelijk de app gekocht, alleen schaalt de app slecht. Hij kan niet in landschap en bij portret mis ik een deel vd informatie.
[afbeelding]
Iemand al ervaring met custom ROMS op de S7? Ondanks dat er apps zijn om al die bloatware van samsung enzo eraf te kunnen gooien zou ik liefst zo stock mogelijk draaien (gebruik inmiddels ook al weer de novalauncher in plaats van de standaard Samsung). Ik kom van een Nexus 4 en dat was toch wel erg prettig
Afgelopen zaterdag ben ik bij de Samsung Experience Store in Amsterdam geweest(doen we ook nooit meer).Dorest0rm schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 18:47:
Wat is jullie ervaring met het laten repareren van Samsung toestellen?
Mijn S7 heeft een lucht/vochtvlekje onder de glasplaat zitten(ik krijg em niet weggepoetst).
Coolblue geeft aan dat de reparatie 2-3 weken kan duren, ik weet niet hoe lang dit bij Samsung duurt. En ik weet ook niet helemaal welke partij de reparatie beter uit zal voeren (wisselende verhalen).
Vlekje: https://m.imgur.com/NV4aG7j
Meneer probeerde mij meteen de backup service aan te smeren en melde dat ik het toestel enkele weken kwijt zou zijn zodat Samsung Q&A kan kijken wat er precies mis is(hij wilde het ook al op gebruikersschade leggen).
Ik ben daarna maar na de Coolblue store gelopen en die hebben het toestel wel goed bekeken. Het vlekje is weg te poetsen maar als er daarna water of vettige vingers overheen komen komt het vlekje weer terug. Omdat ik het toestel eigenlijk niet kwijt wil en het oppervlakkige schade is heb ik afgesproken dat als het erger wordt ik weer contact op neem. Zijn er ondertussen anderen die hier ook last van hebben?
WARNING WARNING WARNING -> Voor het flashen, ACTIVEER PINCODE in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd NA het flashen!)

WARNING WARNING WARNING -> Voor het flashen, ACTIVEER PINCODE in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd NA het flashen!)

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor India, gereleased 23 mei 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!
Er is geen data-verlies, maar een back-upje kan nooit kwaad...
What's new:
* May security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements
Model SM-G935F
Model name Galaxy S7 edge
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8040641
Build date Tue, 10 May 2016 07:11:14 +0000
Product code PHN
PDA G935FXXU1APE9
CSC G935FPHN1APC5
Download for install with Odin 3.10.7: MegaNZ
UN-RAR the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.10.7
Voor België/Luxemburg Un-branded LUX, vervang HOME_CSC met:
HOME_CSC_LUX

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor India, gereleased 23 mei 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.
What's new:
* Stability Improvements
Model SM-G935F
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8040641
Product code PHN
PDA G935FXXU1APE9
CSC G935FPHN1APC5
HOME_CSC_LUX
[ Voor 5% gewijzigd door henklbr op 23-05-2016 14:11 ]
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Kijk! Daar is tie weer! Top Henk! Super bedankt.henklbr schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:44:
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
What's new:
* Stability Improvements
Model SM-G935F
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8040641
Product code PHN
PDA G935FXXU1APE9
CSC G935FPHN1APC5
Heeft iemand het al voor mekaar gekregen om de unread count zichtbaar te krijgen icm Nova Launcher?
Heb hiervoor de TeslaUnread al geinstalleerd, maar zie helaas niks( bij geen enkele app)
EDIT: denk dat ik het al voor elkaar heb gekregen.... je moet dus wel de prime versie aanschaffen.
Heb hiervoor de TeslaUnread al geinstalleerd, maar zie helaas niks( bij geen enkele app)
EDIT: denk dat ik het al voor elkaar heb gekregen.... je moet dus wel de prime versie aanschaffen.
[ Voor 21% gewijzigd door ominous op 23-05-2016 10:58 ]
Dat klinkt alsof het de oleofobische coating is die loslaat. Dat had ik ook bij m'n Note 3 (door een S-View cover). Als ik het m'n t-shirt schoon veegde was het weg, maar als ik er weer met m'n vinger overheen ging zag je het weer.Dorest0rm schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:43:
[...]
Het vlekje is weg te poetsen maar als er daarna water of vettige vingers overheen komen komt het vlekje weer terug.
Dan krijg je burn-in in je scherm. Dat moet je dus niet willen.Hu9o schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 23:22:
Always on display
Zijn er meer mensen die het irritant vinden dat het klokje steeds verspringt?
Denk steeds dat er een berichtje binnen komt ofzo.
Is het mogelijk om always on aan te hebben, maar zonder het verspringen van de klok?
Een andere vraag van mijn kant. Ik heb sinds gisteren mijn S7 Edge in gebruik genomen en hij bevalt super. Vraagje over de Always On functie: de helderheid van de klok die je ziet terwijl Always On op het scherm staat lijkt soms een stuk feller te zijn dan anders, en heel soms is Always On gewoon niet eens zichtbaar (uit, denk ik).
Iemand enig idee hoe dit wordt bepaald? Ik heb mijn schermhelderheid nooit op automatisch staan.
[ Voor 34% gewijzigd door B00st3r op 23-05-2016 12:27 ]
[quote]henklbr schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:44:
<<knip>>
<<knip>>
Is deze ook voor UN-branded (PHN) S7?
<<knip>>
<<knip>>
Is deze ook voor UN-branded (PHN) S7?
Nee alleen voor edge.
S7 komt hij waarschijnlijk op korte termijn mee
S7 komt hij waarschijnlijk op korte termijn mee
Stop chasing the dream, you're already living it
Ik weet wat ik jouw ga vragen nogal groot is dus ik begrijp het volledig als je het niet wilt doen maar zou je ook een versie voor de Luxemburg(lux) versie kunnen maken heb mijn gsm in België gekocht maar wist niet dat telenet enkel de lux versie hadhenklbr schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:44:
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
What's new:
* Stability Improvements
Model SM-G935F
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8040641
Product code PHN
PDA G935FXXU1APE9
CSC G935FPHN1APC5
.
Ik zou normaal gezien wachten tot de officiële update maar mijn screen off time is een ramp door het android systeem wakelock (ong 20%)
[ Voor 3% gewijzigd door suljo op 23-05-2016 13:42 ]
sometimes I tuck my knees into my chest and lean forward. That's just how I roll.

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor India, gereleased 23 mei 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7.
What's new:
* Stability Improvements
Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8040641
Product code PHN
PDA G930FXXU1APE9
CSC G930FPHN1APC5

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor India, gereleased 23 mei 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7.
What's new:
* Stability Improvements
Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8040641
Product code PHN
PDA G930FXXU1APE9
CSC G930FPHN1APC5
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
henk, elke keer staan er stability updates bij, is dat ook echt zo en welke zijn dat?
Is dat ergens te achterhalen?
Helaas: Sammy is NIET scheutig met het geven van changelogs...Qosmic schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:53:
henk, elke keer staan er stability updates bij, is dat ook echt zo en welke zijn dat?
Heb wel dit gevonden aangaande APE9:

Vind dat buienradar app meer relevante informatie geeft dan buienalarm (vooral verschillende Europa-radars zijn makkelijker)..
Maar vind van buienalarm de doorlopende automatische alert beter..
bij buienradar vervalt alert na één keer..
Iemand daar een oplossing voor gevonden?
Voor België/Luxemburg Un-branded LUX, vervang HOME_CSC met:suljo schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:40:
[...]
Ik weet wat ik jouw ga vragen nogal groot is dus ik begrijp het volledig als je het niet wilt doen maar zou je ook een versie voor de Luxemburg(lux) versie kunnen maken heb mijn gsm in België gekocht maar wist niet dat telenet enkel de lux versie had
.
Ik zou normaal gezien wachten tot de officiële update maar mijn screen off time is een ramp door het android systeem wakelock (ong 20%)
HOME_CSC_LUX
Zie voor de rest/procedure het originele bericht
Waar komt dit opeens vandaan??_Nick__ schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:02:
Vind dat buienradar app meer relevante informatie geeft dan buienalarm (vooral verschillende Europa-radars zijn makkelijker)..
*sowieso
Thanks Henk voor de changelog, geeft toch iets meer inzicht zo van waarom je handmatig zou updaten.
[ Voor 5% gewijzigd door Qosmic op 23-05-2016 14:25 ]
Sorry dat ik u weer stoor maar 1 ste samsung ng gsm ik kan de home csc gewoon zo gebruiken zonder hem aan te passen met cygwin?henklbr schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:13:
[...]
HOME_CSC_LUX
Zie voor de rest/procedure het originele bericht
sometimes I tuck my knees into my chest and lean forward. That's just how I roll.
Yeps: de HOME_CSC_LUX is al aangepast (service van de zaak zullen we maar zeggensuljo schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:27:
[...]
Sorry dat ik u weer stoor maar 1 ste samsung ng gsm ik kan de home csc gewoon zo gebruiken zonder hem aan te passen met cygwin?
Zet wel de PIN aan in VEILIG OPSTARTEN, anders wordt het een reset na de flash!
Begrijp dat relevantie gezocht wordt?
App staat op S7.. 😊
Meeste kans op goed antwoord in actief en fanatiek forum..
Overigens als je zo de reacties in de playstore bekijkt is ie niet zo goed als het lijkt.. Denk dat ik eerdaags mijn S7 toch maar van een custom rom ga voorzien.. Heb ik dan meer vertrouwen in eigenlijk.
Komen deze updates ook ooit nog via ota beschikbaar? Of moet ik gaan flashen voor de laatste updates?
Verwijderd
Misschien een hele domme vraag. Maar waar kan ik de rom voor de edge versie downloaden? Ik zie nergens een link staan.
Mvg
Mvg
Staat toch duidelijk een link naar MegaNZVerwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:27:
Misschien een hele domme vraag. Maar waar kan ik de rom voor de edge versie downloaden? Ik zie nergens een link staan.
Mvg
Klopt maar het had wel wat subtieler van plek kunnen wisselen, ik heb hem ook uitgezet omdat als iets in mijn ooghoek knippert dat normaal betekend dat ik een berichtje heb. Een fadeout van 1sec en een fadein van weer 1 sec lost het probleem ook op, dan heb je niet het gevoel dat er iets in je ooghoek knipperde.B00st3r schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:24:
[...]
Dan krijg je burn-in in je scherm. Dat moet je dus niet willen.
Een andere vraag van mijn kant. Ik heb sinds gisteren mijn S7 Edge in gebruik genomen en hij bevalt super. Vraagje over de Always On functie: de helderheid van de klok die je ziet terwijl Always On op het scherm staat lijkt soms een stuk feller te zijn dan anders, en heel soms is Always On gewoon niet eens zichtbaar (uit, denk ik).
Iemand enig idee hoe dit wordt bepaald? Ik heb mijn schermhelderheid nooit op automatisch staan.
Als de telefoon denkt dat ie bedekt is (doordat ie in je zak zit bijv) gaat always on ook niet aan, kan zijn dat ie denkt dat dat zo is waardoor die uit blijft.
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
vanmiddag eindelijk mijn Dbrand Titanium Skin (alleen achterkant) uit Canada, ontvangen. Wow, die skin sluit echt naadloos aan en staat echt onwijs mooi. Komt het al mooie design van de S7 echt ten goede.
Beschermt mooi tegen krasjes en vingerafdrukken op de achterkant. Ik heb zo'n ongeloofelijke hekel aan die hoesjes en covers om smartphones.
Het verkracht het mooie design van de telefoon. Net zoals bijvoorbeeld zo'n Spigen Armor Case. Ik heb bij zo'n case vaak het gevoel; 'oke, hoe maak ik in 3 seconde van een prachtige smartphone een spuuglelijke baksteen... haha my 2 cent
Beschermt mooi tegen krasjes en vingerafdrukken op de achterkant. Ik heb zo'n ongeloofelijke hekel aan die hoesjes en covers om smartphones.
Het verkracht het mooie design van de telefoon. Net zoals bijvoorbeeld zo'n Spigen Armor Case. Ik heb bij zo'n case vaak het gevoel; 'oke, hoe maak ik in 3 seconde van een prachtige smartphone een spuuglelijke baksteen... haha my 2 cent
Verwijderd
Ik zit ook te denken aan zo'n dbrand skin, hoe ziet die van jou eruit? Heb je een foto?
Dan wat anders, ik heb me S7 nu een paar dagen, heb vrijwel alles gedownload en ingesteld zoals ik dat graag wil. Ben heel erg tevreden met het toestel en met name de performance en batterijduur.
Nu wil ik graag naast mijn reguliere data backup een volledige systeem backup als image maken.
Na wat lezen heb ik begrepen dat dit kan (zonder root) met de android SDK.
Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die dit ook doen, en of er ook mensen zijn die ervaring hebben na het terugzetten van de image. Werkt het goed/stabiel, of zijn er mogelijk dingen waar ik op moet letten/rekening mee moet houden?
Dan wat anders, ik heb me S7 nu een paar dagen, heb vrijwel alles gedownload en ingesteld zoals ik dat graag wil. Ben heel erg tevreden met het toestel en met name de performance en batterijduur.
Nu wil ik graag naast mijn reguliere data backup een volledige systeem backup als image maken.
Na wat lezen heb ik begrepen dat dit kan (zonder root) met de android SDK.
Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die dit ook doen, en of er ook mensen zijn die ervaring hebben na het terugzetten van de image. Werkt het goed/stabiel, of zijn er mogelijk dingen waar ik op moet letten/rekening mee moet houden?
Denk dat je in deze topic, [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic , meer kans hebt op reactiesGeert1976 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 18:53:
vanmiddag eindelijk mijn Dbrand Titanium Skin (alleen achterkant) uit Canada, ontvangen. Wow, die skin sluit echt naadloos aan en staat echt onwijs mooi. Komt het al mooie design van de S7 echt ten goede.
goh...kijk eens boven jouw posthenklbr schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:18:
[...]
Denk dat je in deze topic, [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic , meer kans hebt op reacties
Ik zal binnenkort een foto maken van mijn S7 en hier plaatsen, heb ff geen 2e telefoon bij de hand waar ik een foto mee kan maken.Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:07:
Ik zit ook te denken aan zo'n dbrand skin, hoe ziet die van jou eruit? Heb je een foto?
Bij het bekijken van films en NPO tv heb ik een lip sync probleem met een bluetooth hoofdtelefoon, is dit te veranderen met een instelling in de S7?
Verwijderd
Zijn er hier mensen die Stagefright Detector van Zimperium er op hebben staan en eens willen testen of je vulnerable bent, want met de laatste 2 updates ben ik met mijn S6 plots weer kwetsbaar voor bijna alles terwijl er daarvoor niets aan de hand was.
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:18:
Zijn er hier mensen die Stagefright Detector van Zimperium er op hebben staan en eens willen testen of je vulnerable bent, want met de laatste 2 updates ben ik met mijn S6 plots weer kwetsbaar voor bijna alles terwijl er daarvoor niets aan de hand was.

Verwijderd
Jij hebt v5.2 nog op je toestel; er is een update naar 5.3
Verwijderd
Dat screenshot is van "Mrjraider" zelf idd met 5.2 en die had ik toen ook, maar sinds vanmorgen 5.3 en is er niets veranderd.henklbr schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:58:
[...]
Jij hebt v5.2 nog op je toestel; er is een update naar 5.3
Even ophelderen:
Versie 5.2
Versie 5.3 (de recente op moment van schrijven)
Bijzondere is: de A5 (SM-A5000FU) van mijn moeder heeft sinds aanschaf GEEN OTA updates gehad en is volgens de applicatie Not Vunerable, de S7 is volgens versie 5.3 Not Vunerable en ook de laatste MM Concept van Sony is Not Vunerable. Terwijl een van de laatste Stock ROMS voor de Z3 (Compact) ook aangeven Vunerable te zijn? Wellicht dat er iets fout gaat bij Google?
Versie 5.2
Bijzondere is: de A5 (SM-A5000FU) van mijn moeder heeft sinds aanschaf GEEN OTA updates gehad en is volgens de applicatie Not Vunerable, de S7 is volgens versie 5.3 Not Vunerable en ook de laatste MM Concept van Sony is Not Vunerable. Terwijl een van de laatste Stock ROMS voor de Z3 (Compact) ook aangeven Vunerable te zijn? Wellicht dat er iets fout gaat bij Google?
SF versie 5.2 gaf bij mijn S7 edge 8 kritische en iets van 5 potentieel gevaarlijke lekken. Allemaal in de Mediaserver. Dacht toen al dat 'dat lijkt me sterk' vooral omdat mijn S5 en Tablet geen probleem gaven.Mrjraider schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:17:
Even ophelderen:
Versie 5.2
Met de SF update naar 5.3 is alles weer schoon.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Vandaag de S7 edge gekregen en ben er heel tevreden mee. Het scherm is prachtig, maar als je de kijkhoek een beetje verandert en de kijkhoek groter wordt, wordt de tint heel snel heel koel blauw. Is dit normaal?
Is dat iets specifiecs bij de edge? Mijn normale kan ik bijna helemaal draaien en zie geen veranderingen.
Verwijderd
Ik kom van een BlackBerry Passport, maar ik vind de ontvangst van zowel WiFi als het 4G netwerk slechter in vergelijking. Heeft dit met bepaalde instellingen te maken?
Ben net nieuw hier, so don't shoot me...henklbr schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:43:
[...]
Dialer en toets *#1234# en kijk dan bij CSC of er "PHN" in voor komt...
Dan krijg ik volgende CSC: G935FLUX1APD.
Wat koop ik daarvoor?
Samsung Galaxy 10 Plus
Geen PHN, maar LUX.
Je hebt dus een Luxemburgse (?) gekregen, en geen unbranded Nederlandse, die zijn PHN.
Maakt verder niks uit, alleen moet je geloof ik wel de goede versie flashen. Dit is mijn beperkte kennis, er zijn vast anderen die hierop een aanvulling hebben?
Je hebt dus een Luxemburgse (?) gekregen, en geen unbranded Nederlandse, die zijn PHN.
Maakt verder niks uit, alleen moet je geloof ik wel de goede versie flashen. Dit is mijn beperkte kennis, er zijn vast anderen die hierop een aanvulling hebben?
Ben zelf ook een leek maar wil 'm zeker niet "bricken"
Samsung Galaxy 10 Plus
Ben net nieuw hier, so don't shoot me...henklbr schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:43:
[...]
Dialer en toets *#1234# en kijk dan bij CSC of er "PHN" in voor komt...
Dan krijg ik volgende CSC: G935FLUX1APD.
Wat koop ik daarvoor?

Samsung Galaxy 10 Plus
Zoek even een paar posts van henklbr terug, daar staat een LUX versie met uitleg
Dit is wel een hele mooie uitvoering van de S7
Als ik dit wist had ik wel even gewacht
henklbr schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:44:
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Kan ik verder met alleen de laatste of moet ik van in het begin van het forum zoeken naar alle flashes voor een Lux model?
What's new:
* Stability Improvements
Model SM-G935F
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8040641
Product code PHN
PDA G935FXXU1APE9
CSC G935FPHN1APC5
HOME_CSC_LUX
Samsung Galaxy 10 Plus
Die krijg je toch nooit te pakken zonder de juiste connecties en zak geldpawarana schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:08:
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dat de randen zo zwart zijn vind ik inderdaad wel erg gaaf. Maar die gouden accentjes hoeven voor mij dan weer niet.pawarana schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:08:
Heb zelf de S7edge in het zwart, maar hier zijn de randen wel gewoon zilver. Zwarte randen maken de telefoon net iets meer ' stealth'
*sowieso
Ik heb net de update uitgevoerd. Alle handelingen gecheckt en de pincode had in al ingesteld staan. Nu bij het opstarten vraagt hij om mijn wachtwoord, maar deze accepteert hij niet. Ideeën?henklbr schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:48:
[afbeelding][afbeelding]
What's new:
* Stability Improvements
Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8040641
Product code PHN
PDA G930FXXU1APE9
CSC G930FPHN1APC5
Crap ik wordt echt oud...wat daar mooi aan is ontgaat mij namelijk volledigpawarana schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:08:

Dat wordt dan een RESET voor je toestel; als je zegt dat je de pincode al ingesteld had staan, dan heb je onderstaand waarschijnlijk niet ingesteld!Tidaku schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:36:
[...]
Ik heb net de update uitgevoerd. Alle handelingen gecheckt en de pincode had in al ingesteld staan. Nu bij het opstarten vraagt hij om mijn wachtwoord, maar deze accepteert hij niet. Ideeën?
En het staat er toch duidelijk, zelfs met screenshots "waar" je deze kunt/moet instellen!

Verwijderd
Ik denk dat hij in de war is met de pincode voor de SIM.henklbr schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:30:
[...]
Dat wordt dan een RESET voor je toestel; als je zegt dat je de pincode al ingesteld had staan, dan heb je onderstaand waarschijnlijk niet ingesteld!
En het staat er toch duidelijk, zelfs met screenshots "waar" je deze kunt/moet instellen!
[afbeelding][afbeelding]
Zou je zeggen heh. Alleen heb ik deze functie constant al aangehad en het nog voor de zekerheid nagekeken voordat ik de update installeerde. Ik zag dat bij het opnieuw opstarten via de recovery dat er een rode foutmelding in beeld kwam. Mogelijk dat dat er iets mee te maken had. Na de reset kwam deze melding niet meer naar voren toe.henklbr schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:30:
[...]
Dat wordt dan een RESET voor je toestel; als je zegt dat je de pincode al ingesteld had staan, dan heb je onderstaand waarschijnlijk niet ingesteld!
[afbeelding][afbeelding]
Achteraf niets mis met een middagje apps installeren
Zeer zeker weten van niet..Ik denk dat hij in de war is met de pincode voor de SIM.
[ Voor 4% gewijzigd door Tidaku op 27-05-2016 16:56 ]
Is niet 1 van mijn hobbiesTidaku schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:55:
[...]
Zou je zeggen heh. Alleen heb ik deze functie constant al aangehad en het nog voor de zekerheid nagekeken voordat ik de update installeerde. Ik zag dat bij het opnieuw opstarten via de recovery dat er een rode foutmelding in beeld kwam. Mogelijk dat dat er iets mee te maken had. Na de reset kwam deze melding niet meer naar voren toe.
Achteraf niets mis met een middagje apps installeren
[...]
Zeer zeker weten van niet..
Just wondering: wat voor firmware had je er hiervoor opstaan -> Stock of Custom (rooted)?
Ik heb nu de CSC: G935FPHN1APC5
Is dit nou de meest actuele nederlandse versie?
Het is een s7 edge van Coolblue, met oudere Tmobile sim. Ik heb nog geen update gezien, vandaar..
Het is een s7 edge van Coolblue, met oudere Tmobile sim. Ik heb nog geen update gezien, vandaar..
[ Voor 198% gewijzigd door The Anarchist op 27-05-2016 21:52 ]
Kijk even op de site van sammobile daar staan de laatste versies van alle landen.The Anarchist schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 21:33:
Ik heb nu de CSC: G935FPHN1APC5
thx. het lijkt idd de laatste versie te zijn. Maar er staat ook dat er vandaag een nieuwe uit gekomen ispappaleone schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:12:
[...]
Kijk even op de site van sammobile daar staan de laatste versies van alle landen.
http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G935F/
edit: dat betreft de MMO versie. geen idee wat dat is.
[ Voor 7% gewijzigd door The Anarchist op 27-05-2016 22:43 ]
Dit zijn de laatste unbranded versies. Anders even trachten geduld te hebben.The Anarchist schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:40:
[...]
thx. het lijkt idd de laatste versie te zijn. Maar er staat ook dat er vandaag een nieuwe uit gekomen is
http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G935F/
edit: dat betreft de MMO versie. geen idee wat dat is.
Date Country/Carrier Version PDA CSC Kies
2016-04-22 Netherlands 6.0.1 G935FXXU1APD1 G935FPHN1APC5 NO
2016-03-11 Netherlands 6.0.1 G935FXXU1APBF G935FPHN1APBD NO
Ik had stock erop staan. En ach, van een nood een deugd maken. Hij voelt nu iets sneller aan, maar misschien is dat wel goedpraterij. Het enige waar ik wel van baal is dat er iets mis is gegaan met de backup van Tasker. Daar kan ik dus opnieuw beginnen.henklbr schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 18:28:
[...]
Is niet 1 van mijn hobbies
Just wondering: wat voor firmware had je er hiervoor opstaan -> Stock of Custom (rooted)?

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Spanje, gereleased 28 mei 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7.
What's new:
* June security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements
Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8040641
Build date Tue, 24 May 2016 09:01:45 +0000
Product code PHN
PDA G930FXXU1APEK
CSC G930FPHN1APC5
Download for install with Odin 3.11.1: MegaNZ
UN-RAR the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.11.1

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Spanje, gereleased 28 mei 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7.
What's new:
* Stability Improvements
Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8040641
Build date Tue, 24 May 2016 09:01:45 +0000
Product code PHN
PDA G930FXXU1APEK
CSC G930FPHN1APC5
[ Voor 5% gewijzigd door henklbr op 29-05-2016 07:41 ]
En als ik er nu DAX1APC2 heb staan ipv PHN...?
Ben een beetje huiverig om een verkeerde te installeren (heb mijn S7 net een week)
Ben een beetje huiverig om een verkeerde te installeren (heb mijn S7 net een week)
Hmmmzzz: waar heb jij je toestel gekocht?idef1x schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 10:13:
En als ik er nu DAX1APC2 heb staan ipv PHN...?
Dit toestel is namelijk bestemd voor de Oostenrijkse markt, provider "Telering"!
Maar, laat me raden: BelSimpel toevallig?
Begrijp me niet verkeerd maar er is toch gewoon een rooten en rom topic van de s7?..
[Samsung Galaxy S7-serie] Rooten en Custom roms
Wouter,Wouter lucassen schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 12:27:
Begrijp me niet verkeerd maar er is toch gewoon een rooten en rom topic van de s7?..
Dit is geen CUSTOM-ROM maar STOCK-ROM (origineel van Samsung dus)
En, vanwege het laatste, mag dit hier geplaatst worden!
Dus: EINDE discussie !

[ Voor 4% gewijzigd door henklbr op 28-05-2016 12:59 ]
Neen! En zie ook reactie Henk.Wouter lucassen schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 12:55:
[...]
Misschien wel een terechte discussie?
Nee phonemarket.nlhenklbr schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 11:07:
[...]
Hmmmzzz: waar heb jij je toestel gekocht?
Dit toestel is namelijk bestemd voor de Oostenrijkse markt, provider "Telering"!
Maar, laat me raden: BelSimpel toevallig?
Maar heb ik dan ook een branded telefoon (van Teteringen dus)?
Als jij jouw SIM kan gebruiken, is het toestel iig niet "locked"!idef1x schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 13:04:
[...]
Nee phonemarket.nl
Maar heb ik dan ook een branded telefoon (van Teteringen dus)?
Dat soort bedrijven, BelSimpel is daar ook een kei in, kopen hun toestel 9 v/d 10x via "grijze import" (lekker goedkoop voor hun), maar hebben niet door dat de consument daar (meestal) de dupe door is (trage updates, bepaalde functies werken niet etc...)
Ik heb hier al eens een discussie met Samsung NL over gehad, maar die kunnen hier (helaas) niks aan doen!
Er loopt op dit moment een promotie bij Samsung voor de S7 & S7Edge (gratis 64GB geheugenkaart); kun jij je hiervoor ook aanmelden?
https://www.samsung.com/nl/promotions/#/RADDA9Z5W2L2F/
[ Voor 3% gewijzigd door henklbr op 28-05-2016 13:12 ]
Wat guur. 11 mei, net naast gepiest voor die actie met de sd kaart.
Zo te zien loopt de actie tot 3 juli?Wouter lucassen schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 13:42:
Wat guur. 11 mei, net naast gepiest voor die actie met de sd kaart.
http://www.pdashop.nl/pro...ung-galaxy-s7-zilver.html
Maar moet gekocht zijn vanaf 23 meidafmay schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 13:46:
[...]
Zo te zien loopt de actie tot 3 juli?
http://www.pdashop.nl/pro...ung-galaxy-s7-zilver.html
Ah I see... jij hebt jouw S7 op 11 mei gekocht. Ja dat is dan inderdaad jammer...was je net te vroeg.
Anders had ik hem ook gelijk teruggestuurd, maar kom nu dus door jouw postings achter dat ik toch stiekum een vreemde eend in de bijt hebhenklbr schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 13:10:
[...]
Als jij jouw SIM kan gebruiken, is het toestel iig niet "locked"!
Kan ik niet gewoon de nederlandse eroverheen flashen eigenlijk? De hardware lijkt me exact gelijk?Dat soort bedrijven, BelSimpel is daar ook een kei in, kopen hun toestel 9 v/d 10x via "grijze import" (lekker goedkoop voor hun), maar hebben niet door dat de consument daar (meestal) de dupe door is (trage updates, bepaalde functies werken niet etc...)
Ik zie mijn EAN code er niet bijstaan EN de phonemarket staat ook niet op de lijst bij waar te koopIk heb hier al eens een discussie met Samsung NL over gehad, maar die kunnen hier (helaas) niks aan doen!![]()
Er loopt op dit moment een promotie bij Samsung voor de S7 & S7Edge (gratis 64GB geheugenkaart); kun jij je hiervoor ook aanmelden?
https://www.samsung.com/nl/promotions/#/RADDA9Z5W2L2F/
En tochhenklbr schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 12:57:
[...]
Wouter,
Dit is geen CUSTOM-ROM maar STOCK-ROM (origineel van Samsung dus)
En, vanwege het laatste, mag dit hier geplaatst worden!(dit i.o.m. de Mod's)
Dus: EINDE discussie !
Heb een Lux-toestel. Kan ik verder met alleen de laatste (stock)rom of moet ik van in het begin van het forum zoeken naar alle flashes voor een Lux model en ze één voor één flashen/installeren?
Samsung Galaxy 10 Plus
Godverde godver, heb met het instellen een wachtwoord verzonnen die ik niet meer weet. Kan helemaal niks meer met me toestel. Ik wil geen fabrieks reset doen, zijn er andere opties?
Ik zit bij het opstartscherm...
Ik zit bij het opstartscherm...
Laatste stock-ROM (is de complete firmware)...dns_vbl schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 14:46:
[...]
En toch![]()
Heb een Lux-toestel. Kan ik verder met alleen de laatste (stock)rom of moet ik van in het begin van het forum zoeken naar alle flashes voor een Lux model en ze één voor één flashen/installeren?
Alle acties tot nu toe via samsung zelf loop je mis, als het geen pre orde pis je naast de pot en met deze nieuwe actie ook weer bij samsung... Je bent niet niet de eenigedafmay schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 13:51:
[...]
Ah I see... jij hebt jouw S7 op 11 mei gekocht. Ja dat is dan inderdaad jammer...was je net te vroeg.
Ik heb een s7 (regio LUXemburg) en zit op de nieuwste update die ook NL nu inmiddels zou moeten hebben. Maar heb sinds mijn eerste update problemen met de batterij.
Voor de eerste update was de batterijduur van mijn telefoon fenomenaal. Makkelijk 2 dagen. met 6+ SOT. Sinds de eerste update, en die erna, is de batterijduur stukken minder. Nog maar 1 dag.
Android system neemt tussen de 18 en 30% batterij af. en Android OS ook nog een vrij hoog percentage.
Ik heb mij rotgezocht naar oplossingen, maar nog niet gevonden (behalve oudere firmware erop installeren).
Het zou iets te maken hebben met google backup, velen zien verbetering na dat uit te schakelen. Ik helaas niet. Ook het opnieuw opstarten van je telefoon na het opladen, zou helpen (nog steeds niet). Misschien dat het het batterij gebruik iets daalt, maar nog steeds maar 1 dag.
Ik lees er eigenlijk vrij weinig over in dit forum? Zijn er geen anderen die hier problemen mee hebben of hadden? Het probleem lijkt vrij wijd verspreid. Ik hoop niet dat met de laatste update in NL, jullie daar ook mee te maken krijgen.
Als iemand hier iets meer over weet, ben ik een en al oor. (Ik heb XDA fora ook al langs geweest, ook daar nog geen echte oplossing)
Voor de eerste update was de batterijduur van mijn telefoon fenomenaal. Makkelijk 2 dagen. met 6+ SOT. Sinds de eerste update, en die erna, is de batterijduur stukken minder. Nog maar 1 dag.
Android system neemt tussen de 18 en 30% batterij af. en Android OS ook nog een vrij hoog percentage.
Ik heb mij rotgezocht naar oplossingen, maar nog niet gevonden (behalve oudere firmware erop installeren).
Het zou iets te maken hebben met google backup, velen zien verbetering na dat uit te schakelen. Ik helaas niet. Ook het opnieuw opstarten van je telefoon na het opladen, zou helpen (nog steeds niet). Misschien dat het het batterij gebruik iets daalt, maar nog steeds maar 1 dag.
Ik lees er eigenlijk vrij weinig over in dit forum? Zijn er geen anderen die hier problemen mee hebben of hadden? Het probleem lijkt vrij wijd verspreid. Ik hoop niet dat met de laatste update in NL, jullie daar ook mee te maken krijgen.
Als iemand hier iets meer over weet, ben ik een en al oor. (Ik heb XDA fora ook al langs geweest, ook daar nog geen echte oplossing)
Ik ben niets misgelopen hoorice angel schreef op zondag 29 mei 2016 @ 15:17:
[...]
Alle acties tot nu toe via samsung zelf loop je mis, als het geen pre orde pis je naast de pot en met deze nieuwe actie ook weer bij samsung... Je bent niet niet de eenige
Ik reageerde op een bericht van een andere tweaker die het was misgelopen...
Komen de firmwares met security patches nog eens via ota beschikbaar, of moet ik dan maar gaan flashen?
Zie er een hoop passeren maar ik zit nog op APD1...
Normaal komen ze met ota mee.vaagisdenaam schreef op zondag 29 mei 2016 @ 21:37:
Komen de firmwares met security patches nog eens via ota beschikbaar, of moet ik dan maar gaan flashen?

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Spanje, gereleased 30 mei 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.
What's new:
* Stability Improvements
Model SM-G935F
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8040641
Build date Tue, 24 May 2016 09:00:33 +0000
Product code PHN
PDA G935FXXU1APEK
CSC G935FPHN1APC5
HOME_CSC_LUX

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Spanje, gereleased 30 mei 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.
What's new:
* Stability Improvements
Model SM-G935F
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8040641
Product code PHN
PDA G935FXXU1APEK
CSC G935FPHN1APC5
HOME_CSC_LUX
Bedankt! Flashen ging zonder problemen!henklbr schreef op maandag 30 mei 2016 @ 05:32:
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
What's new:
* Stability Improvements
Model SM-G935F
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8040641
Product code PHN
PDA G935FXXU1APEK
CSC G935FPHN1APC5
HOME_CSC_LUX
Goed. Ik unrar en krijg één (1) .md5-bestand. Kan dit kloppen? Omdat ik lees: "UN-RAR the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.11.1"!
Samsung Galaxy 10 Plus
Dan is er iets mis met het archief wat je gedownload hebt. Er komen 4 bestanden uit:dns_vbl schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:45:
[...]
Goed. Ik unrar en krijg één (1) .md5-bestand. Kan dit kloppen? Omdat ik lees: "UN-RAR the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.11.1"!
AP_G935FXXU1APEK_CL8040641_QB9710364_REV00_user_low_ship.tar.md5
BL_G935FXXU1APEK_CL8040641_QB9710364_REV00_user_low_ship.tar.md5
CP_G935FXXU1APEJ_CL8163758_QB9694034_REV00_user_low_ship.tar.md5
HOME_CSC_PHN_G935FPHN1APC5_CL7600968_QB9025752_REV00_user_low_ship.tar.md5
Die 4 moeten dan in de slots van Odin gezet worden.
Kan dit te maken hebben met de versie? Heb zelf de Lux versie.CSC : G935FLUX1APD1melvinnie schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:08:
[...]
Dan is er iets mis met het archief wat je gedownload hebt. Er komen 4 bestanden uit:
AP_G935FXXU1APEK_CL8040641_QB9710364_REV00_user_low_ship.tar.md5
BL_G935FXXU1APEK_CL8040641_QB9710364_REV00_user_low_ship.tar.md5
CP_G935FXXU1APEJ_CL8163758_QB9694034_REV00_user_low_ship.tar.md5
HOME_CSC_PHN_G935FPHN1APC5_CL7600968_QB9025752_REV00_user_low_ship.tar.md5
Die 4 moeten dan in de slots van Odin gezet worden.
Na de "unrar" krijg ik deze: HOME_CSC_LUX_G935FLUX1APD1_CL7670617_QB9120036_REV00_user_low_ship.tar.md5
[ Voor 7% gewijzigd door dns_vbl op 30-05-2016 14:42 ]
Samsung Galaxy 10 Plus
Dit topic is gesloten.
Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support