Zou elke telefoon dan die je i.v.m. het verlengen van een abbo krijgt branded zijn?ik222 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:31:
[...]
Mijne met T-Mobile abbo is niet branded maar ik heb het abbo met toestel wel via Coolblue afgesloten. Volgens mij is hij direct via T-Mobile altijd branded.
Verwijderd
De prijzen die je noemt zijn hoger dan wat je bij de Mediamarkt betaald voor de S7brasov schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:29:
[...]
Heb er momenteel meerdere op het oog. De branded zou ik voor €650 van hand nemen, maar deze sla ik denk ik over i.v.m. het ooit doorverkopen. Degene die nog overblijven zijn €645-€650. Wat heb jij er voor betaald als ik vragen mag?

Uiteraard heb ik het over de S7 Edge, misschien vergeten te vermeldenVerwijderd schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:34:
[...]
De prijzen die je noemt zijn hoger dan wat je bij de Mediamarkt betaald voor de S7

575. Mijne is ook branded. Vodafone. Je blijft uiteindelijk vast zitten met Vodafone updater die je niet uit kan zetten verbergen of verwijderen. Erg vervelend, hoewel het meer om het idee gaat dan dat ik er daadwerkelijk last van heb. De rest van de meegeleverde Vodafone troep was wel makkelijk te verwijderen. Voor 575 een prijs die ik in ieder graag betaal.. een optie is nog door de officiële unbranded rom op de s7 te flashen. Weet alleen niet wat er dan met de garantie gebeurd? En waarom zou branded minder doorverkopen? De langzamere updates?brasov schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:29:
[...]
Heb er momenteel meerdere op het oog. De branded zou ik voor €650 van hand nemen, maar deze sla ik denk ik over i.v.m. het ooit doorverkopen. Degene die nog overblijven zijn €645-€650. Wat heb jij er voor betaald als ik vragen mag?
[ Voor 3% gewijzigd door WouterL op 19-05-2016 13:42 ]
Volgens mij is er een hele mooie thread voor deze discussie ipv hier:brasov schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:29:
[...]
[Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Verwijderd
Je hebt helemaal gelijk, ik reageerde er ook op en stond er niet bij stilhenklbr schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:41:
[...]
Volgens mij is er een hele mooie thread voor deze discussie ipv hier:
[Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen

Toch wel een sterke telefoon. Hij viel net per ongeluk van 1,5 meter uit m'n handen, flat op z'n achterkant op een keiharde vloer op werk. Het klonk echt alsof ie in 10.000 stukjes barstte, maar hij heeft nog geen krasje haha
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Inderdaad...ik liet mijn S7 gisteren nog kletteren op werk...geen spoortje te bespeurenDennusB schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:55:
Toch wel een sterke telefoon. Hij viel net per ongeluk van 1,5 meter uit m'n handen, flat op z'n achterkant op een keiharde vloer op werk. Het klonk echt alsof ie in 10.000 stukjes barstte, maar hij heeft nog geen krasje haha
De mijne is gisteren ook gevallen, helaas wel een buts op de metalen hoek opgelopen. De cover was op die plek bij een vorige val al afgebroken...
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Vodafone updates worden gepushed, omdat je waarschijnlijk een Vodafone SIM hebt.Wouter lucassen schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:40:
[...]
575. Mijne is ook branded. Vodafone. Je blijft uiteindelijk vast zitten met Vodafone updater die je niet uit kan zetten verbergen of verwijderen. Erg vervelend, hoewel het meer om het idee gaat dan dat ik er daadwerkelijk last van heb. De rest van de meegeleverde Vodafone troep was wel makkelijk te verwijderen. Voor 575 een prijs die ik in ieder graag betaal.. een optie is nog door de officiële unbranded rom op de s7 te flashen. Weet alleen niet wat er dan met de garantie gebeurd? En waarom zou branded minder doorverkopen? De langzamere updates?
ik zelf heb navraag gedaan voor garantie nadat je unbranded erop flashed. Garantie vervalt in dit geval niet.
Prachtig toestel de s7 edge!
Batterij is na de laatste update van Henk, Super.
jer0o schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:45:
[...]
Vodafone updates worden gepushed, omdat je waarschijnlijk een Vodafone SIM hebt.
ik zelf heb navraag gedaan voor garantie nadat je unbranded erop flashed. Garantie vervalt in dit geval niet.
Ik heb een kpn sim!
Prachtig toestel de s7 edge!
Batterij is na de laatste update van Henk, Super.
Prima test toestel is sterk, dat zag je wel bij mij, ondanks een bus was het frame nog helemaal in orde.dafmay schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:57:
[...]
Inderdaad...ik liet mijn S7 gisteren nog kletteren op werk...geen spoortje te bespeuren
Yuppappaleone schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:34:
[...]
Prima test toestel is sterk, dat zag je wel bij mij, ondanks een bus was het frame nog helemaal in orde.

Ik krijg, ook naar meerdere malen testen, maar niet hoger dan 100k op mijn s7 edge met antutu.. iemand ook dit probleem?
Of nou ja probleem. Lijkt me niet de bedoeling dat ik hier niet in de buurt bij kom..
Of nou ja probleem. Lijkt me niet de bedoeling dat ik hier niet in de buurt bij kom..
Voor mij Swift key werkt heerlijk.Wouter lucassen schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:51:
Ik krijg, ook naar meerdere malen testen, maar niet hoger dan 100k op mijn s7 edge met antutu.. iemand ook dit probleem?
ik krijg een update van 235mb binnen. Kan ik ergens zien welke update het is, of moet ik het eerst downloaden?
Binnenkort de Good Lock van Samsung eens testen:
YouTube: This is Samsung's Good Lock for Android
Ziet er gaaf uit!
Ziet er gaaf uit!
Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15
En je hebt een Nederlands, UN-branded (PHN) toestel?Kenny1001 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:34:
ik krijg een update van 235mb binnen. Kan ik ergens zien welke update het is, of moet ik het eerst downloaden?
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
dat is idd een goeie vraag!henklbr schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:18:
[...]
En je hebt een Nederlands, UN-branded (PHN) toestel?
Ik heb een Frans SFR branded toestel.
ik heb net een weekje mijn S7. Waar kan ik zien of ik zo'n PHN unbranded toestel heb?henklbr schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:18:
[...]
En je hebt een Nederlands, UN-branded (PHN) toestel?
Dialer en toets *#1234# en kijk dan bij CSC of er "PHN" in voor komt...Geert1976 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:39:
[...]
ik heb net een weekje mijn S7. Waar kan ik zien of ik zo'n PHN unbranded toestel heb?
check! thanks voor de tiphenklbr schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:43:
[...]
Dialer en toets *#1234# en kijk dan bij CSC of er "PHN" in voor komt...
Nou ik heb er een stuk of vijf geprobeerd maar kom elke keer weer terug bij Samsung. Vind de numerieke toetsenrij wel lekker bovenaan en het is multitalig wat handig is als je vaak op een buitenlands Forum zit.Geert1976 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:58:
wat is jullie favoriete toetsenbord op de S7. Gewoon Samsung-stock? Of...
Ook gebruik ik vaak de cursor besturing via vegen over de toetsen.
Op dit moment gebruik ik de nieuwste Google keyboard. Is op zich ook wel fijn.
Swiftkey was altijd mijn favoriet maar sinds de S7 heb ik problemen met de autocorrectie. Bij invullen met spatie komt er een dubbel woord bij mij te staan wat ik telkens moet corrigeren. Dit schiet niet op dan natuurlijk. Lees dit probleem meer op Google en ik wacht het even af of het een dezer dagen gefixed gaat worden. Het gekke is dat de meesten er geen last van hebben en ik dan weer wel.
Uiteindelijk is elk toetsenbord weer even wennen.
Heb hem een tijdje terug geprobeerd maar was toen een beetje buggy en kon de kleuren ook niet naar smaak instellen. Hij is ondertussen al geüpdatet dus zal hem ook maar weer eens testen.Tammesp schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:51:
Binnenkort de Good Lock van Samsung eens testen:
Ziet er gaaf uit!
[ Voor 51% gewijzigd door Garret1410 op 19-05-2016 18:05 ]
Potver wat een service, nu mijn telefoon al terug!Faddermakker schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 07:54:
And it's gone.....Gisteren is mijn edge overleden, althans het beeldscherm of de aansturing daarvan. Beeld ging opeens knipperen en artifacts. Na alle resets doet het scherm niets meer
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
[quote]Garret1410 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:56:
[...]
Nou ik heb er een stuk of vijf geprobeerd maar kom elke keer weer terug bij Samsung. Vind de numerieke toetsenrij wel lekker bovenaan en het is multitalig wat handig is als je vaak op een buitenlands Forum zit.
Swiftkey was altijd mijn favoriet maar sinds de S7 heb ik problemen met de autocorrectie. Bij invullen met spatie komt er een dubbel woord bij mij te staan wat ik telkens moet corrigeren. Dit schiet niet op dan natuurlijk. Lees dit probleem meer op Google en ik wacht het even af of het een dezer dagen gefixed gaat worden. Het gekke is dat de meesten er geen last van hebben en ik dan weer wel.
[...]
thanks! ik ga het Google toetsenbord ook eens proberen. Ben op zich ook prima tevreden met stock Samsung keyboard
[...]
Nou ik heb er een stuk of vijf geprobeerd maar kom elke keer weer terug bij Samsung. Vind de numerieke toetsenrij wel lekker bovenaan en het is multitalig wat handig is als je vaak op een buitenlands Forum zit.
[...]
thanks! ik ga het Google toetsenbord ook eens proberen. Ben op zich ook prima tevreden met stock Samsung keyboard
Ik zie in mijn batterij verbruik dat google play services best veel verbruikt (167mAh), in vergelijking met screen time (207 mAh, 1 uur 20min), waar kan dit aan liggen? Heb "scannen" voor wifi uitstaan en locatie staat op alleen GPS.
Dit is algemeen bekend, je kunt google play service uitzetten, maar bij opnieuw opstarten zal google play weer opnieuw opstarten.Lynox schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 21:31:
Ik zie in mijn batterij verbruik dat google play services best veel verbruikt (167mAh), in vergelijking met screen time (207 mAh, 1 uur 20min), waar kan dit aan liggen? Heb "scannen" voor wifi uitstaan en locatie staat op alleen GPS.
Hey
Ik ben al enkele dagen een s7 gebruiker..
Tot nu ben ik er erg tevreden mee.
Maar de accu gaat best wel snel leeg bij mij.. 's morgens rond 8u van de lader afhalen en 's avonds rond 18u weer aan de lader..
Ik heb een s7 dual sim (aziatische versie) Vietnam.. deze heb ik op eBay gekocht voor 556 euro, Goeie deal?
Zou ik problemen hebben met updates?
Volgens Samsung heb ik hier geen garantie omdat ze hun garantie geven op bepaalde gebieden zoals de Benelux / Oost-Europa etc
Maar de accu gaat best wel snel leeg bij mij.. 's morgens rond 8u van de lader afhalen en 's avonds rond 18u weer aan de lader..
Ik heb een s7 dual sim (aziatische versie) Vietnam.. deze heb ik op eBay gekocht voor 556 euro, Goeie deal?
Zou ik problemen hebben met updates?
Volgens Samsung heb ik hier geen garantie omdat ze hun garantie geven op bepaalde gebieden zoals de Benelux / Oost-Europa etc
Domme vraag…Hoe krijg ik dashclock widget op mijn lockscreen? Krijg hem alleen op homescreen..
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Wat is je schermtijd.Kaya10 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 08:01:
Hey
Sschermvergr. en beveiliging, info en app sneltoetsenpdavie2311 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 08:01:
Domme vraag…Hoe krijg ik dashclock widget op mijn lockscreen? Krijg hem alleen op homescreen..
[ Voor 39% gewijzigd door Garret1410 op 20-05-2016 08:52 ]
Mijne was 3 dagen oud, viel van 40cm op laminaatvloer..Arjan A schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:29:
De mijne is gisteren ook gevallen, helaas wel een buts op de metalen hoek opgelopen. De cover was op die plek bij een vorige val al afgebroken...
Ik verwachtte niks, maar zit toch een barst in het scherm
Het is maar net hoe hij terecht komt!
Oei dat is vervelend. Heb je geen (glass) screenprotector er op?---==AiRWoLf==--- schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:14:
[...]
Mijne was 3 dagen oud, viel van 40cm op laminaatvloer..
Ik verwachtte niks, maar zit toch een barst in het scherm
Het is maar net hoe hij terecht komt!
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Nee helaas niet, heb sinds gisteren pas het beschermhoesje binnen.pinokkia schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:27:
[...]
Oei dat is vervelend. Heb je geen (glass) screenprotector er op?
Reparatie kost €195, nu nog iemand vinden die het aan de verzekering wil opgeven
Gelukkig zit het niet door het hele scherm heen maar onderaan, toch vervelend voor een nieuw apparaat.
edit: Dit is niet serieus bedoeld, als ik dit echt van plan was dan had ik het hier niet neergezet.
Op dit forum ben je alles behalve anoniem, als een verzekeraar wil kunnen ze mijn gegevens zo opvragen bij tweakers. Heb dit al meegemaakt via het ziggo topic. Was dan wel geen verzekeringskwestie.
[ Voor 25% gewijzigd door ---==AiRWoLf==--- op 20-05-2016 12:11 ]
hoe zat je play services uit dan? "gedwongen stoppen" is grijs bij mijpappaleone schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 21:33:
[...]
Dit is algemeen bekend, je kunt google play service uitzetten, maar bij opnieuw opstarten zal google play weer opnieuw opstarten.
Heel slim om dat hier neer te zetten: OPLICHTEN dus (en WIJ maar meer premie betalen!)!---==AiRWoLf==--- schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:30:
[...]
Nee helaas niet, heb sinds gisteren pas het beschermhoesje binnen.
Reparatie kost €195, nu nog iemand vinden die het aan de verzekering wil opgeven
Gelukkig zit het niet door het hele scherm heen maar onderaan, toch vervelend voor een nieuw apparaat.
Uiteindelijk kom ik het toch zelf aan het betalen, ik hou er niet van om een verzekering op te lichten.henklbr schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:42:
[...]
Heel slim om dat hier neer te zetten: OPLICHTEN dus (en WIJ maar meer premie betalen!)!
Zijn genoeg mensen in de wereld die dat doen, maar heb het idee dat als ik zoiets doe dat ik gelijk gepakt word!
En als ik zoiets zou doen zou ik het hier niet neerzetten...
[ Voor 6% gewijzigd door ---==AiRWoLf==--- op 20-05-2016 09:46 ]
Ik gebruik de Material Dark theme van de Samsung theme store.
Nu wil ik graag mijn lockscreen aanpassen, maar kon geen settings vinden. Misschien kijk ik niet goed, maar wil graag de klok anders of in iedergeval veel kleiner.
Hoe kan ik dat het beste doen?
Nu wil ik graag mijn lockscreen aanpassen, maar kon geen settings vinden. Misschien kijk ik niet goed, maar wil graag de klok anders of in iedergeval veel kleiner.
Hoe kan ik dat het beste doen?
Nee, maar je probeert wel iemand te vinden die het wil opgeven aan zijn/haar verzekering -> dat noem ik oplichten dus (want jij hebt je toestel laten vallen, niet de ander)...---==AiRWoLf==--- schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:44:
[...]
Uiteindelijk kom ik het toch zelf aan het betalen, ik hou er niet van om een verzekering op te lichten.
Zijn genoeg mensen in de wereld die dat doen, maar heb het idee dat als ik zoiets doe dat ik gelijk gepakt word!
En als ik zoiets zou doen zou ik het hier niet neerzetten...
Als ik dit doe kan ik alleen 2 dingen kiezen, links en rechts onderin..ik bedoel ook de klok widget etcetera?Garret1410 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 08:51:
[...]
Wat is je schermtijd.
[...]
Sschermvergr. en beveiliging, info en app sneltoetsen
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Widget op lockscreen is niet mogelijk. Met de Samsung Good Lock apk is het wel mogelijk.pdavie2311 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:10:
[...]
Als ik dit doe kan ik alleen 2 dingen kiezen, links en rechts onderin..ik bedoel ook de klok widget etcetera?
Opgeven aan de inboedelverzekering is geen oplichting mits het thuis is gebeurd.henklbr schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:53:
[...]
Nee, maar je probeert wel iemand te vinden die het wil opgeven aan zijn/haar verzekering -> dat noem ik oplichten dus (want jij hebt je toestel laten vallen, niet de ander)...
Dit heb ik nagevraagd bji mijn verzekering, helaas wordt dit niet vergoedLucky0wn schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:27:
[...]
Opgeven aan de inboedelverzekering is geen oplichting mits het thuis is gebeurd.
is thuis gebeurd idd
Ligt ook weer aan hoe je verzekerd bent. En betreffende zoekt iemand anders die het op wil geven dus dat is toch wel vreemd.Lucky0wn schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:27:
[...]
Opgeven aan de inboedelverzekering is geen oplichting mits het thuis is gebeurd.
Verzekeringsfraude gebeurt heel veel lees ik maar ik persoonlijk kan het niet. Genoeg mensen die een nieuwe laptop of bankstel willen en het zelf kapot maken en opgeven.
Jezelf goed praten omdat je al jaren betaald en de verzekeringen hebben geld zat vind ik verkeerd want als iedereen dat doet is het einde zoek natuurlijk.
Er is nog geen goede (glass) screenprotector in de handel!pinokkia schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:27:
[...]
Oei dat is vervelend. Heb je geen (glass) screenprotector er op?
Lidy
Yay ik heb nu ook een s7 edge. Weet iemand nog leuke "demo" dingen om te de kwaliteiten van de telefoon te bekijken.
HI,
Ik heb een S7 (geen edge).
Die heb ik afgespoeld onder de kraan, ik denk 20 seconden om hem schoon te maken.
Maar nu blijven de "knopjes" naast de home button hangen.
Alsof ze steeds aangeraakt worden. De telefoon trilt dan ook steeds.
Het app-splitscreen wordt steeds geopend en als ik een app open sluit hij hem automatisch af.
Ook kraakt de luidspreken enorm en doet het soms zelfs helemaal niet.
Ik heb hier nu 4 dagen last van, dus vocht zou het niet kunnen zijn imo.
Ik heb een hard-reset gedaan ( factory-reset ) maar het probleem blijft.
Iemand met hetzelfde probleem? Of liever een oplossing?
Die heb ik afgespoeld onder de kraan, ik denk 20 seconden om hem schoon te maken.
Het app-splitscreen wordt steeds geopend en als ik een app open sluit hij hem automatisch af.
Sorry, het is heel vervelend voor je maar ik moest toch even lachen.the tempter schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:00:
HI,
Ondanks dat de toestellen waterdicht zouden moeten zijn ga je hem toch niet onder de kraan houden? Je duikt toch ook niet in het zwembad met je telefoon? Dan zoek je de ellende wel een beetje op imho. Het is een leuke toevoeging voor wanneer het regent en er een paar druppels op je telefoon komen maar daar houdt het voor mij dan ook wel op.
Maar goed; blijkbaar is jouw toestel niet zo waterdicht als zou moeten. Ik zou terug naar de winkel gaan en kijken of je nog garantie kan claimen.
Yamaha MT-09
the tempter schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:00:

*sowieso
Waterdicht tot 1,5 meter 60 minuten lang.
Dan kan ik hem toch zeker wel even afspoelen....
Ik ben regelmatig met mijn s5 gaan zwemmen. Die doet het nog wel...
Maar serieus, of het slim is geweest of niet, blijkt nu wel.
Niemand een tip wat ik zou kunnen doen?
Dan kan ik hem toch zeker wel even afspoelen....

Ik ben regelmatig met mijn s5 gaan zwemmen. Die doet het nog wel...
Hallo medetweakers
Ook ik ben overstag gegaan en ben van de S6 overgestapt naar de S7.
Maar nu heb ik hem een tijdje (twee weken)en ben verbaast over de korte accuduur.
De s6 deed ik ongeveer 50 uur mee, maar deze in normale status 30 uur.
de grootste slurper is mobiel stand-by.
afgelopen week de S7 in de spaarstand gezet en tot mijn verbazing meer dan 60 uur beschikbaar.
Dat is het dubbele !
Dat mobiele stand-by , weet iemand wat dat inhoud?
Heb al getracht de sim opnieuw te plaatsen maar dat maakt niets uit.
verder is het een goede verbetering wat feeling en zo betreft.
Ook ik ben overstag gegaan en ben van de S6 overgestapt naar de S7.
Maar nu heb ik hem een tijdje (twee weken)en ben verbaast over de korte accuduur.
De s6 deed ik ongeveer 50 uur mee, maar deze in normale status 30 uur.
de grootste slurper is mobiel stand-by.
afgelopen week de S7 in de spaarstand gezet en tot mijn verbazing meer dan 60 uur beschikbaar.
Dat is het dubbele !
Dat mobiele stand-by , weet iemand wat dat inhoud?
Heb al getracht de sim opnieuw te plaatsen maar dat maakt niets uit.
verder is het een goede verbetering wat feeling en zo betreft.
wim
Tja, vermoedelijk is er toch wat water in gekomen. Je kan hem misschien in de rijst leggen (droge rijst he; niet in een pan met gekookte rijstthe tempter schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:29:
Waterdicht tot 1,5 meter 60 minuten lang.
Dan kan ik hem toch zeker wel even afspoelen....![]()
Ik ben regelmatig met mijn s5 gaan zwemmen. Die doet het nog wel...![]()
Zoals je zelf al aangeeft zou hij in principe waterdicht moeten zijn dus ik zou gewoon proberen of je het onder garantie kan laten repareren voordat je zelf het toestel open gaat maken etc.
Yamaha MT-09
Ja dus, daarom koop je een waterdichte telefoon. Voor sommige mensen is waterdichtheid wel belangrijk.DonJunior schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:12:
[...]
Mijn god.. Sinds wanneer is het een goed idee om je telefoon te gaan afspoelen. Zelfs als ze zeggen dat het ding waterdicht is ga je toch geen telefoon van 700 onder de kraan duwen
Gewoon onder garantie laten repareren. Mijn oude Z3compact ging ook dood in een bubbelbad. Kreeg gewoon een nieuwe. Neem aan dat Samsung ook service levert.the tempter schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:00:
HI,
Inderdaad, moet gewoon kunnen hoor. Dus zo vreemd vind ik je actie niet.honey schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:52:
[...]
Ja dus, daarom koop je een waterdichte telefoon. Voor sommige mensen is waterdichtheid wel belangrijk.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
De telefoon is IP67, dan moet hij gewoon onder de kraan afgespoeld kunnen worden vind ik. (ook al aantal keer gedaan)DonJunior schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:12:
[...]
Mijn god.. Sinds wanneer is het een goed idee om je telefoon te gaan afspoelen. Zelfs als ze zeggen dat het ding waterdicht is ga je toch geen telefoon van 700 onder de kraan duwen
Ook heb ik mijn telefoon al een keer in de spoelbak in de kroeg gespoeld omdat er wat bier overheen was gegaan. (handig, alleen kijken de meeste mensen je nog wel raar aan)
Fly or Die
ip67 is officieel waterdicht tot 1m voor 30 min. Theoretisch betekent dit niet dat het beter is dan ip65 of ip66 welke spuitwaterdicht zijn.
Maar in de praktijk (mijn werkervaring) is een opvolgend nummer altijd beter, dus zou ip67 ook spuitwaterdicht moeten zijn met ip69k als hoogste rating.
Toch als ik zie hoe de waterdichtheid gemaakt is bij de S7 dan betwijfel ik dat ten zeerste.
Bij de speaker wordt een zeer fijn gaas gebruikt wat het water tegen moet houden. Dit werkt dmv oppervlaktespanning van het water.
Dit principe werkt goed zolang er geen druk op komt. Dus komt er iets druk op zoals een waterstraal dan zal het water door het gaasje geperst kunnen worden. Ook zeep of warmte zal de oppervlaktespanning doen verminderen waardoor het water door het gaasje zou kunnen.
Dus mijn vermoeden is dat de S7 puur en alleen op ip67 gecertificeerd is.
Mijn ervaring met de Xperia Z en S5 is trouwens goed en heb nooit problemen gehad met afspoelen onder een kraan, maar die hebben dan ook weer klepjes. Ik denk als je niet direct in de speaker opening spoelt dat het ook geen probleem is.
Maar in de praktijk (mijn werkervaring) is een opvolgend nummer altijd beter, dus zou ip67 ook spuitwaterdicht moeten zijn met ip69k als hoogste rating.
Toch als ik zie hoe de waterdichtheid gemaakt is bij de S7 dan betwijfel ik dat ten zeerste.
Bij de speaker wordt een zeer fijn gaas gebruikt wat het water tegen moet houden. Dit werkt dmv oppervlaktespanning van het water.
Dit principe werkt goed zolang er geen druk op komt. Dus komt er iets druk op zoals een waterstraal dan zal het water door het gaasje geperst kunnen worden. Ook zeep of warmte zal de oppervlaktespanning doen verminderen waardoor het water door het gaasje zou kunnen.
Dus mijn vermoeden is dat de S7 puur en alleen op ip67 gecertificeerd is.
Mijn ervaring met de Xperia Z en S5 is trouwens goed en heb nooit problemen gehad met afspoelen onder een kraan, maar die hebben dan ook weer klepjes. Ik denk als je niet direct in de speaker opening spoelt dat het ook geen probleem is.
[ Voor 4% gewijzigd door Garret1410 op 20-05-2016 16:02 ]
Verwijderd
Heb je al een antwoord gevonden zou dit zelf namelijk ook graag willen weten.WahyuSchmidt schreef op maandag 16 mei 2016 @ 12:48:
Hey, ik bel altijd anoniem maar is het ook mogelijk om bepaalde contacten te 'whitelisten' dus als ik ze bel ze wel mijn nummer/naam zien?
Kan niet. Is namelijk een instelling die je bij je provider aan moet passen, en dat duurt even (duurt ook heel even als je switcht in de instellingen)Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 17:39:
[...]
Heb je al een antwoord gevonden zou dit zelf namelijk ook graag willen weten.
Verwijderd
Het kan gewoon via je telefoon en hoeft dus niet bij je provider uitgezet te worden, alleen geldt die instelling wel voor iedereen die je belt.DennusB schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 18:01:
[...]
Kan niet. Is namelijk een instelling die je bij je provider aan moet passen, en dat duurt even (duurt ook heel even als je switcht in de instellingen)

Deze is nu al leeg... Is dit normaal?
Garret1410 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 08:51:
[...]
Wat is je schermtijd.
[...]
Sschermvergr. en beveiliging, info en app sneltoetsen
[ Voor 15% gewijzigd door Kaya10 op 20-05-2016 20:11 ]
Zodra je het op je telefoon aanpast pusht ie het naar je provider. Dus het moet wel bij je providerVerwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 19:52:
[...]
Het kan gewoon via je telefoon en hoeft dus niet bij je provider uitgezet te worden, alleen geldt die instelling wel voor iedereen die je belt.
Verwijderd
Ik heb Simyo en heb ff ingelogd, maar daar kan ik dat niet in of uitschakelen.DennusB schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 20:16:
[...]
Zodra je het op je telefoon aanpast pusht ie het naar je provider. Dus het moet wel bij je provider
Nee, moet op je telefoon. Die pusht het verzoek naar de provider die het dus uiteindelijk verwerktVerwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 20:26:
[...]
Ik heb Simyo en heb ff ingelogd, maar daar kan ik dat niet in of uitschakelen.
[ Voor 5% gewijzigd door Frans74 op 20-05-2016 20:33 ]
Verwijderd
Ik wist niet dat het zo werkt, weer wat geleerd.Frans74 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 20:31:
[...]
Nee, moet op je telefoon. Die pusht het verzoek naar de provider die het dus uiteindelijk verwerkt
Zo gek is dit toch niet? Ik heb het ook na het ontvangen van mijn toestel gedaan. Hier werkt het toestel nog op en top.Bergie schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:05:
[...]
Sorry, het is heel vervelend voor je maar ik moest toch even lachen.
Ondanks dat de toestellen waterdicht zouden moeten zijn ga je hem toch niet onder de kraan houden? Je duikt toch ook niet in het zwembad met je telefoon? Dan zoek je de ellende wel een beetje op imho. Het is een leuke toevoeging voor wanneer het regent en er een paar druppels op je telefoon komen maar daar houdt het voor mij dan ook wel op.
Maar goed; blijkbaar is jouw toestel niet zo waterdicht als zou moeten. Ik zou terug naar de winkel gaan en kijken of je nog garantie kan claimen.
.
Persoonlijk heb ik liever +- 5,7 inch scherm of klein stukje groter...
Hiervoor heb ik ook S6 Edge plus gehad... maar dat edge vind ik niet heel geweldig, heb liever een vlak toestel...
Anders zou ik mijn broertjes S7 Edge overnemen. (als iemand nog gedesinteresseerd is een nieuwe dichte s7 edge met coupon erbij zie mijn profiel)
Dat is een coupon dat je 50% korting krijgt op de VR bril. En hierbij krijg je nog 60 euro VR tegoed.
Hiervoor heb ik ook S6 Edge plus gehad... maar dat edge vind ik niet heel geweldig, heb liever een vlak toestel...
Anders zou ik mijn broertjes S7 Edge overnemen. (als iemand nog gedesinteresseerd is een nieuwe dichte s7 edge met coupon erbij zie mijn profiel)
Dat is een coupon dat je 50% korting krijgt op de VR bril. En hierbij krijg je nog 60 euro VR tegoed.
Iemand ervaring met dit issue? Voorheen had ik allerlei informatie op mijn lock screen zoals de wekker en of 'niet storen' ingeschakeld is, maar die info toont 'ie niet meer. Vreemd genoeg zie ik nog wel de info van Lookout (app). Bij de settings van het lock screen staat alles goed volgens mij, dus alle apps mogen alle informatie tonen.
Kijk even bij Meldingen > Geavanceerd of alles goed staat. Alleen wel vreemd dat ie ook niet meer weergeeft of niet storen is ingeschakeld.TommyGun schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 17:09:
Iemand ervaring met dit issue? Voorheen had ik allerlei informatie op mijn lock screen zoals de wekker en of 'niet storen' ingeschakeld is, maar die info toont 'ie niet meer. Vreemd genoeg zie ik nog wel de info van Lookout (app). Bij de settings van het lock screen staat alles goed volgens mij, dus alle apps mogen alle informatie tonen.
http://www.sammobile.com/...e-with-various-bug-fixes/
Henk? Hou jij het in de gaten?
Henk? Hou jij het in de gaten?
[ Voor 15% gewijzigd door LAPJENL70 op 21-05-2016 19:51 ]
Even wat puin ruimen, wat kleuters hebben rommel gemaakt zie ik.
Edit : topic is weer open, aub on topic blijven graag
Edit : topic is weer open, aub on topic blijven graag
[ Voor 31% gewijzigd door janvanduschoten op 22-05-2016 09:11 ]
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Gisteren heb ik Nova launcher op mijn Edge gezet en ik moet zeggen dat die erg goed bevalt, ineens lijkt de Galaxy dan best wel veel op een Nexus toestel met stock Android.
Iemand enig idee hoe ik de back en multitask toetsen langer licht laat geven? Heb overal gezocht maar kan echt niks vinden haha
Sinds vorige week lukt het mij niet meer om fb Messenger in de browser (Samsung/Firefox/Chrome) te openen zonder driemaal doorgestuurd te worden naar de playstore. Ik wil de Messenger app niet installeren (net als de FB app).
Met Galaxy Button Lights in de Playstore.brasov schreef op zondag 22 mei 2016 @ 11:18:
Iemand enig idee hoe ik de back en multitask toetsen langer licht laat geven? Heb overal gezocht maar kan echt niks vinden haha
Hoe ervaar jullie de s7 naar een maandje of 4 a 5? Zijn er vastlopers? Framerate drops?
Probeer deze app eens. Dit is een app die gebruikt maakt van de facebook browser. Zit ook de chat in, even aanmelden met je Facebook gegevens.Taarmen schreef op zondag 22 mei 2016 @ 11:23:
Sinds vorige week lukt het mij niet meer om fb Messenger in de browser (Samsung/Firefox/Chrome) te openen zonder driemaal doorgestuurd te worden naar de playstore. Ik wil de Messenger app niet installeren (net als de FB app).
Google Play: Metal for Facebook
Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15
Die app ken ik nog uit mijn HTC Desire tijd. Waren er toen geen problemen met FB die het niet oké vond dat derden apps maakte?Tammesp schreef op zondag 22 mei 2016 @ 11:46:
[...]
Probeer deze app eens. Dit is een app die gebruikt maakt van de facebook browser. Zit ook de chat in, even aanmelden met je Facebook gegevens.
Google Play: Metal for Facebook
Geeft deze app ook dezelfde locatie en andere gegevens door aan fb? Om dit te beperken gebruik ik de Browser met locatie gegevens uitgeschakeld.
Gezien het een app is, kun je de permissies zo ver mogelijk beperken als je zelf wilt, via 'Instellingen' op je telefoon.Taarmen schreef op zondag 22 mei 2016 @ 11:50:
[...]
Die app ken ik nog uit mijn HTC Desire tijd. Waren er toen geen problemen met FB die het niet oké vond dat derden apps maakte?
Geeft deze app ook dezelfde locatie en andere gegevens door aan fb? Om dit te beperken gebruik ik de Browser met locatie gegevens uitgeschakeld.
Zul je over een paar maanden moeten vragen aangezien de S7 nog niet zo oud is.Probook8979 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 11:40:
Hoe ervaar jullie de s7 naar een maandje of 4 a 5? Zijn er vastlopers? Framerate drops?
Tot nu toe heb ik geen probleem.
Bedankt voor het meedenken. Heb zelfs via Geavanceerd een reset gedaan van alle voorkeuren maar mocht niet baten...Milan17 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 17:51:
[...]
Kijk even bij Meldingen > Geavanceerd of alles goed staat. Alleen wel vreemd dat ie ook niet meer weergeeft of niet storen is ingeschakeld.
Verwijderd
Iemand die weet hoe je de cache van een app wist ? Ik krijg alleen de opties verwijderen of gedwongen stoppen. Op andere telefoons stond rechts onderaan "cache wissen",hier niet. ???
Je moet in het scherm wat je nu beschrijft op opslag klikken en dan kom je bij de opties die je wil.Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 14:24:
Iemand die weet hoe je de cache van een app wist ? Ik krijg alleen de opties verwijderen of gedwongen stoppen. Op andere telefoons stond rechts onderaan "cache wissen",hier niet. ???
Verwijderd
Top,bedankt,en zo simpel dat ik daarover heb gekekenS7E-Vigi schreef op zondag 22 mei 2016 @ 14:39:
[...]
Je moet in het scherm wat je nu beschrijft op opslag klikken en dan kom je bij de opties die je wil.

Ai, dan zou ik het niet weten. Het is voor ons natuurlijk lastig om te oordelen waar het aan kan liggen, maar misschien dat iemand anders je toch nog kan helpen.TommyGun schreef op zondag 22 mei 2016 @ 12:38:
[...]
Bedankt voor het meedenken. Heb zelfs via Geavanceerd een reset gedaan van alle voorkeuren maar mocht niet baten...
Probeer eens via instellingen, applicatiebeheer, meer, systeemapps weergeven, badgeprovider te kiezen en bij deze de cache te wissen?TommyGun schreef op zondag 22 mei 2016 @ 12:38:
[...]
Bedankt voor het meedenken. Heb zelfs via Geavanceerd een reset gedaan van alle voorkeuren maar mocht niet baten...
Verwijderd
Ik ben benieuwd naar de ervaringen met het luisteren van muziek via de koptelefoon en Bluetooth (in de auto). Is het volume hard genoeg? Hoe klinkt het geluid?
Binnenkort wil ik mijn Samsung Galaxy S4 vervangen voor een S7 Edge. Het is een geweldige allround telefoon met een top camera, goede accuduur en een fenomenaal scherm. Alleen ondanks de vele reviews beschikbaar op het internet ben ik niet veel wijzer geworden over de audiobeleving. Ik lees vooral commentaar op de speaker. Uitgebreide tests op het vlak van de audiojack en Bluetooth ben ik nauwelijks tegengekomen. De enkele reviews die dit wel hebben getest hebben betrekking op de Snapdragon variant van de S7 en die heeft schijnbaar niet dezelfde audio hardware als de Exynos S7 die in Nederland besteld kan worden.
Binnenkort wil ik mijn Samsung Galaxy S4 vervangen voor een S7 Edge. Het is een geweldige allround telefoon met een top camera, goede accuduur en een fenomenaal scherm. Alleen ondanks de vele reviews beschikbaar op het internet ben ik niet veel wijzer geworden over de audiobeleving. Ik lees vooral commentaar op de speaker. Uitgebreide tests op het vlak van de audiojack en Bluetooth ben ik nauwelijks tegengekomen. De enkele reviews die dit wel hebben getest hebben betrekking op de Snapdragon variant van de S7 en die heeft schijnbaar niet dezelfde audio hardware als de Exynos S7 die in Nederland besteld kan worden.
MMI systeem in combinatie met Spotify, Soundcloud, samsung music player, youtube etc. ervaar ik geen problemen. Alles klinkt geweldig!Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 16:21:
Ik ben benieuwd naar de ervaringen met het luisteren van muziek via de koptelefoon en Bluetooth (in de auto). Is het volume hard genoeg? Hoe klinkt het geluid?
Verwijderd
Excuus als het al voorbij gekomen is, maar ik kon het zo snel niet vinden in dit topic.
Ik ben sinds kort in het bezit van een Galaxy S7 (Marshmallow 6.0.1).
Ik probeer al een tijdje de System UI tuner te activeren, maar ik krijg dit niet voor elkaar.
Alle beschrijvingen en filmpjes die ik zie werken niet. Het Quick Settings scherm ziet er bij mij ook anders uit dan in de video's.
Is dit mogelijk iets wat alleen voor USA models beschikbaar is die over een andere chipset beschikken?
Lijkt mij natuurlijk niet, maar ik weet het op dit moment echt niet meer.
Ik heb overigens Developer Mode enabled zoals wordt aangegeven.
Ik probeer al een tijdje de System UI tuner te activeren, maar ik krijg dit niet voor elkaar.
Alle beschrijvingen en filmpjes die ik zie werken niet. Het Quick Settings scherm ziet er bij mij ook anders uit dan in de video's.
Is dit mogelijk iets wat alleen voor USA models beschikbaar is die over een andere chipset beschikken?
De S7 Exynos heeft een goede DAC volgens de test van GSMArena.Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 16:21:
Mijn ervaring is dat het geluid heel goed is mits goed afgesteld met adapt sound. Het klinkt een tikkeltje anders dan de S6 en iPhone 6. Iets meer detail viel me op maar ook iets meer nadruk op hoog, dus het ligt eraan waar je van houdt.
Heb ook niet direct een verschil gemerkt met de HTC 10 met een 24bits DAC maar dat was een korte test.
Waar het grote verschil in zit is wat voor koptelefoon je hebt. De S7 heeft een lager uitgangs vermogen waardoor hoog ohmige koptelefoons minder hard kunnen. Met in-ears zul je hier geen probleem mee hebben.
Tweaker Dafmay heeft wel een uitgebreide test gedaan tussen de S7 en HTC10 en kon ook geen groot verschil merken.
Zover ik weet kan dat niet eens bij de S7. Wat voor filmpjes zijn dat dan. Ben benieuwd.Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 18:00:
Excuus als het al voorbij gekomen is, maar ik kon het zo snel niet vinden in dit topic.
Wat wil je trouwens bereiken met system tuner.
[ Voor 48% gewijzigd door Garret1410 op 22-05-2016 18:41 ]
Het Exynos-model ("onze" S7(Edge)), heeft GEEN tuner/radio/FM-chip aan boord.Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 18:00:
De SD820 heeft dat wel, en deze is onlangs geactiveerd voor de T-Mobile branded S7(Edge) middels een firmware-update.
System UI tuner is toch een verborgen feature binnen Marshmallow. Hiermee kun je wat dingen tweaken/customizen zoals icoontjes in status bar.henklbr schreef op zondag 22 mei 2016 @ 18:36:
[...]
Het Exynos-model ("onze" S7(Edge)), heeft GEEN tuner/radio/FM-chip aan boord.
De SD820 heeft dat wel, en deze is onlangs geactiveerd voor de T-Mobile branded S7(Edge) middels een firmware-update.
Ik ging ervan uit dat dit bedoeld werd maar misschien ook niet.
[ Voor 6% gewijzigd door Garret1410 op 22-05-2016 18:44 ]
Verwijderd
DIt is inderdaad wat ik bedoelde ja.Garret1410 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 18:43:
System UI tuner is toch een verborgen feature binnen Marshmallow. Hiermee kun je wat dingen tweaken/customizen zoals icoontjes in status bar.
Ik kwam er na wat zoeken zojuist achter dat deze fuctie door sommige telefoonmakers wordt gedeactiveerd.
Waaronder dus bij Samsung. Jammer, maar is natuurlijk geen groot probleem.
Daar kwam ik zojuist ook achter inderdaad, hieronder een artikel met wat ik bedoelGarret1410 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 18:32:
Zover ik weet kan dat niet eens bij de S7. Wat voor filmpjes zijn dat dan. Ben benieuwd.
Wat wil je trouwens bereiken met system tuner.
Filmpjes zijn te vinden op Youtube van diverse mensen.
http://www.androidcentral...rshmallow-system-ui-tuner
Je kan er wat meer dingen mee customizen in het quick settings menu, waaronder dingen in de statusbar wat ik dus probeerde te bereiken
You are correct...Garret1410 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 18:43:
[...]
System UI tuner is toch een verborgen feature binnen Marshmallow. Hiermee kun je wat dingen tweaken/customizen zoals icoontjes in status bar.
Zat aan een tuner/radio te denken...

Gedaan, maar heeft niet geholpen (heb 't toestel ook herstart daarna).vaagisdenaam schreef op zondag 22 mei 2016 @ 16:12:
[...]
Probeer eens via instellingen, applicatiebeheer, meer, systeemapps weergeven, badgeprovider te kiezen en bij deze de cache te wissen?
Vreemd genoeg laat 'ie het "Niet storen" wel zien als het toestel unlocked is (evenals Lookout), maar in het lockscreen alleen laatstgenoemde...

Danku! Voor zover ik me kan herinneren was er op de S3/S4 wel de optie om die knoppen in te stellen. Jammer dat ze dit weg hebben gehaald.
Verwijderd
Overigens nog een tip voor mensen die hun toestel niet willen rooten maar wel van de bloatware en sommige services af willen, koop dan even Package Disabler Pro (€0,76)
Hiermee kun je als je de app admin rechten geeft, heel veel bloatware verwijderen of uitschakelen Je kan veel meer aanpassen dan standaard binnen Marshmallow mogelijk is.
Google Play: Package Disabler Pro (Samsung)
Weet je niet precies welke onderdelen je kan uitschakelen en welke niet, gebruik dan de "disable all Bloatware" optie rechts bovenaan. Vervolgens kan je het dan zelf nog uitbreiden door extra onderdelen uit te schakelen.
Hiermee kun je als je de app admin rechten geeft, heel veel bloatware verwijderen of uitschakelen Je kan veel meer aanpassen dan standaard binnen Marshmallow mogelijk is.
Google Play: Package Disabler Pro (Samsung)
Weet je niet precies welke onderdelen je kan uitschakelen en welke niet, gebruik dan de "disable all Bloatware" optie rechts bovenaan. Vervolgens kan je het dan zelf nog uitbreiden door extra onderdelen uit te schakelen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support