Die oleophobic coating slijt altijd naar verloop van tijd maar dat zie je niet. Waar je het aan merkt is dat het zijn functie niet meer doet. Dus veel vingerafdrukken en die moeilijk te verwijderen zijn. Dit is bij iedereen ook weer verschillend want niet iedereen heeft dezelfde vette handen en zuurgraad.Richh schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:58:
[...]
Als ik een smartphone een jaar heb, krijg ik soms een soort vettige 'regenboog' op sommige plekken op het scherm na het scrollen. Het licht leek iets anders te breken wanneer mijn vingers een beetje vettig en/of zweterig zijn. Dat valt wel weer weg te vegen, maar het is wel irritant. Hier heb ik last van gehad op mijn SGS2, Nexus 5 en SGS6. Herkennen jullie wat ik bedoel?
Komt dat door wat anders, of is dat ook slijtage van de 'oleophobic coating'? Want dan weet ik dat ik dat over een paar maanden eens in huis moet halen om m'n scherm mooi te houden
Ook moet je het display niet schoonmaken met ontvetter of ander soort schoonmaakmiddelen. Gewoon met een zachte doek.
http://www.phonearena.com...coating-wears-off_id65974
[ Voor 5% gewijzigd door Garret1410 op 13-05-2016 15:30 ]