Ik vind Chrome wel het meest gebruikersvriendelijk maar heb last van een hoop lag tijdens scrollen. De stock browser is in dat opzicht soepeler. Qua snelheid ervaar ik ze als gelijk.xandoortje schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 13:46:
Gewoon uit nieuwsgierigheid
Welke webbrowser gebruikt iedereen.
Ik heb het idee dat Chrome sneller werkt dan de standaard
Standaard Samsung browser, die is namelijk geoptimaliseerd voor Touchwiz. Blijkt ook altijd uit benchmarks, de Samsung browser is het snelst.xandoortje schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 13:46:
Gewoon uit nieuwsgierigheid
Welke webbrowser gebruikt iedereen.
Ik heb het idee dat Chrome sneller werkt dan de standaard
Dat klopt is echt snel, maar ik ben echt gewend Chrome, maar dit komt ook omdat ik deze gebruik op mijn computer. Ik denk dat dit voor iedereen heel persoonlijk is.Daan87423 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 16:28:
[...]
Standaard Samsung browser, die is namelijk geoptimaliseerd voor Touchwiz. Blijkt ook altijd uit benchmarks, de Samsung browser is het snelst.
Volgens mij doet Greenifi niet meer dan wat er al standaard onder batterij gebeurt met na 3 dagen apps op de achtergrond plaatsen. Ik vraag me dan ook af of Greenify nog een toegevoegde waarde heeft.Kapitein187 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 14:50:
[...]
[...]
Dit is dus niet waar. Doze treed veel sneller in, na uur start dit al. Maar alleen als de telefoon stil ligt.
Dus dit maakt wel degelijk een groot verschil.
Wat ik aan raad is om Greenify te installeren en Agressive Doze aan te zetten (je hoeft NIET geroot te zijn). Wel even de apps waarvan je notificaties wilt ontvangen whitelisten (vergeet ook niet Android System te whitelisten). Ik haal een goede score, met zwaar gebruik zit ik rond de 5 uur SOT en bij lichtere applicaties of browsen etc heb ik de 7 uur al gehaald. Scherm op ongeveer 40%. En zonder battery saver.
Wat jij bedoelt is een extra batterij besparing voor apps die inderdaad 3 dagen niet gebruikt zijn, deze worden helemaal "uitgezet" tot je het weer opent.
EDIT: Ik zie nu dat je zelf ook aangaf dat het niet klopte, mijn excuus.
Ik gebruik de dolphin browser.. alles wat een browser moet hebben...
Greenify zorgt dat Doze na enkele minuten start i.p.v na een uur of soms zelfs langer.rwarmink schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:32:
[...]
Volgens mij doet Greenifi niet meer dan wat er al standaard onder batterij gebeurt met na 3 dagen apps op de achtergrond plaatsen. Ik vraag me dan ook af of Greenify nog een toegevoegde waarde heeft.
Dan ga ik die ook gebruikenDaan87423 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 16:28:
[...]
Standaard Samsung browser, die is namelijk geoptimaliseerd voor Touchwiz. Blijkt ook altijd uit benchmarks, de Samsung browser is het snelst.

Wat S7E-Vigi zegt, dit gebeurd na een paar minuten. En je telefoon gaat om het uur even uit doze om alles te syncen. Batterij gaat stuk langer mee.rwarmink schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:32:
[...]
Volgens mij doet Greenifi niet meer dan wat er al standaard onder batterij gebeurt met na 3 dagen apps op de achtergrond plaatsen. Ik vraag me dan ook af of Greenify nog een toegevoegde waarde heeft.
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
Greenify werkt dus ook prima zonder root? En doet het ook automatisch?
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
ja, wel even agressive doze aanzetten in Greenify.Erik1805 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 21:23:
Greenify werkt dus ook prima zonder root? En doet het ook automatisch?
[ Voor 11% gewijzigd door S7E-Vigi op 02-04-2016 21:47 ]
Nog langer ?Kapitein187 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 20:17:
[...]
Wat S7E-Vigi zegt, dit gebeurd na een paar minuten. En je telefoon gaat om het uur even uit doze om alles te syncen. Batterij gaat stuk langer mee.
Heb greenify ook al vaker gebruikt op andere telefoons maar heb nooit gemerkt dat het wat doet. Zal te maken hebben met het gebruik van de telefoon en de apps denk ik.
Ik snap ook eigenlijk niet waarom je het zou gebruiken?? De batterij is al van zo'n klasse dat het na mijn weten totaal overbodig is.Garret1410 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 21:52:
[...]
Nog langer ?![]()
Heb greenify ook al vaker gebruikt op andere telefoons maar heb nooit gemerkt dat het wat doet. Zal te maken hebben met het gebruik van de telefoon en de apps denk ik.
Verwijderd
Ik had net een vreemd probleem met mijn s7 edge, toen ik in instellingen bezig was viel hij helemaal uit. Op de startknop drukken hielp niet. Toen heb ik een reset gedaan (7 seconden de aan knop en power down) waarna hij weer opstartte. Herkend iemand dit probleem?
Ja, heb ik ook 3 keer gehad. Bij mij duurde het ook een poosje tot het toestel weer gaan ging. Op dit moment ligt mijn s7 edge bij coolblue. Omdat het toestel meerdere keren traag werd. Het hielp alleen om de hometoets en andere knoppen een cache te legen. Dit mag niet. Misschien heb ik een probleem toestel. Even afwachten maar wat coolblue zegtVerwijderd schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 23:49:
Ik had net een vreemd probleem met mijn s7 edge, toen ik in instellingen bezig was viel hij helemaal uit. Op de startknop drukken hielp niet. Toen heb ik een reset gedaan (7 seconden de aan knop en power down) waarna hij weer opstartte. Herkend iemand dit probleem?
Verwijderd
Het zou een software probleem kunnen zijn waar Samsung een update voor uit gaat brengen. Ik zie trouwens dat meerdere mensen hier last van hebben. Ik twijfel of ik hem terug ga sturen naar Coolblue.
Alles bij elkaar genomen zijn er best wel wat (kleine) problemen zo hier en daar, ik zelf heb nog steeds het geluidsprobleem. Hier zie ik ook nog geen oplossing voor, elke keer totaal geen geluid meer op heel de telefoon wordt ik ook niet vrolijk van.wilke77 schreef op zondag 03 april 2016 @ 00:12:
[...]
Ja, heb ik ook 3 keer gehad. Bij mij duurde het ook een poosje tot het toestel weer gaan ging. Op dit moment ligt mijn s7 edge bij coolblue. Omdat het toestel meerdere keren traag werd. Het hielp alleen om de hometoets en andere knoppen een cache te legen. Dit mag niet. Misschien heb ik een probleem toestel. Even afwachten maar wat coolblue zegt

De aggressive Doze is een functie die pas sinds Marshmallow is toegevoegd, daarvoor was het alleen goed in het stilleggen van ongebruikte apps (hibernate). Als je zegt te weten dat het overbodig is dan zal je toch eerst met het tegendeel moeten komen die dat onderstreept, doe je dat niet dat weet je dus helemaal niets en is het dus slechts een vermoeden dat het niet werkpappaleone schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 22:09:
[...]
Ik snap ook eigenlijk niet waarom je het zou gebruiken?? De batterij is al van zo'n klasse dat het na mijn weten totaal overbodig is.

Nee, ik heb geen aandelen Greenify
Ik kan wel bevestigen dat Doze eerder in werking treedt met Greenify. Dit kan dus inderdaad helpen met verlengen stand by tijd.S7E-Vigi schreef op zondag 03 april 2016 @ 06:17:
[...]
De aggressive Doze is een functie die pas sinds Marshmallow is toegevoegd, daarvoor was het alleen goed in het stilleggen van ongebruikte apps (hibernate). Als je zegt te weten dat het overbodig is dan zal je toch eerst met het tegendeel moeten komen die dat onderstreept, doe je dat niet dat weet je dus helemaal niets en is het dus slechts een vermoeden dat het niet werk. Net als mijn/ons vermoeden dat het wel werkt. Ik heb het mezelf bewezen dat het werkt, nu jij nog
![]()
Nee, ik heb geen aandelen GreenifyIk wil gewoon graag gefundeerde onzin horen, geen verzinsels
Oke sinds versie 2.8 heeft Greenify agressive doze. Wist ik niet en daarom vond ik het niet zo geweldig want volgens mij is het net iets als Samsungs App optimalisatie welke ook direct apps stopt op de achtergrond.S7E-Vigi schreef op zondag 03 april 2016 @ 06:17:
[...]
De aggressive Doze is een functie die pas sinds Marshmallow is toegevoegd, daarvoor was het alleen goed in het stilleggen van ongebruikte apps (hibernate). Als je zegt te weten dat het overbodig is dan zal je toch eerst met het tegendeel moeten komen die dat onderstreept, doe je dat niet dat weet je dus helemaal niets en is het dus slechts een vermoeden dat het niet werk. Net als mijn/ons vermoeden dat het wel werkt. Ik heb het mezelf bewezen dat het werkt, nu jij nog
![]()
Nee, ik heb geen aandelen GreenifyIk wil gewoon graag gefundeerde onzin horen, geen verzinsels
Ik zal Greenify eens testen al is het voor mij overbodig want ik heb geen accu drain en de accuduur is al fenomenaal.
Je beschuldigd Pappaleone van ongefundeerde onzin maar ik heb ook geen onderbouwing gezien dat Greenify echt werkt. Kan me herinneren dat er vele discussies zijn geweest over het nut van Greenify en dat het bij sommigen zelfs tot wackelocks leidde.
Het zal even zoeken zijn maar ik heb een gefundeerde reactie gegeven in deze thread over Greenify. Maar ik wil Pappaleone absoluut niet beschuldigen of afzeiken, het was cynisch bedoeltGarret1410 schreef op zondag 03 april 2016 @ 08:55:
[...]
Oke sinds versie 2.8 heeft Greenify agressive doze. Wist ik niet en daarom vond ik het niet zo geweldig want volgens mij is het net iets als Samsungs App optimalisatie welke ook direct apps stopt op de achtergrond.
Ik zal Greenify eens testen al is het voor mij overbodig want ik heb geen accu drain en de accuduur is al fenomenaal.
Je beschuldigd Pappaleone van ongefundeerde onzin maar ik heb ook geen onderbouwing gezien dat Greenify echt werkt. Kan me herinneren dat er vele discussies zijn geweest over het nut van Greenify en dat het bij sommigen zelfs tot wackelocks leidde.
Nou ben ik overgestapt van een Iphone 6S plus naar de Samsung S7 Edge.
Goed toestel de Samsung alleen over de batterijduur heb ik zo mijn twijfels vond die van de Iphone een stuk beter hebben meer dit geconstateerd of ben ik de enigste en gaat het naar verloop van tijd beter worden de batterij duur?
Grappige is trouwens na 100% duurt het amper een paar minuten voor de eerste procenten al eraf zijn.
Goed toestel de Samsung alleen over de batterijduur heb ik zo mijn twijfels vond die van de Iphone een stuk beter hebben meer dit geconstateerd of ben ik de enigste en gaat het naar verloop van tijd beter worden de batterij duur?
Grappige is trouwens na 100% duurt het amper een paar minuten voor de eerste procenten al eraf zijn.
Bij mij is het na elke charge nog steeds een opgaande lijn, van 3 dagen tot nu 5 dagen per laadbeurt. Uiteraard zal je met de settings moeten spelen om e.e.a. optimaal te krijgen, dat ligt eraan wat je allemaal nuttig acht om geactiveerd te laten (bij mij dus niet erg veel gezien mijn 5 dagen).iphonejunky schreef op zondag 03 april 2016 @ 09:18:
Nou ben ik overgestapt van een Iphone 6S plus naar de Samsung S7 Edge.
De eerste 10% is trouwens sowieso snel weg, dit is gebruikelijk voor Samsung, daarna is het en stuk minder. Onder andere Apple configureerd dit anders waardoor je feitelijk misleid wordt door te denken dat je telefoon lang mee gaat op de 1e procenten.
Je bent zo trots dat je nu 3 tot 5 dagen haalt per laadbeurt...S7E-Vigi schreef op zondag 03 april 2016 @ 09:34:
[...]
Bij mij is het na elke charge nog steeds een opgaande lijn, van 3 dagen tot nu 5 dagen per laadbeurt. Uiteraard zal je met de settings moeten spelen om e.e.a. optimaal te krijgen, dat ligt eraan wat je allemaal nuttig acht om geactiveerd te laten (bij mij dus niet erg veel gezien mijn 5 dagen).
De eerste 10% is trouwens sowieso snel weg, dit is gebruikelijk voor Samsung, daarna is het en stuk minder. Onder andere Apple configureerd dit anders waardoor je feitelijk misleid wordt door te denken dat je telefoon lang mee gaat op de 1e procenten.
Nou: deel ons je instellingen dan eens, zodat anderen hiervan ook mee kunnen genieten...
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Ben ook zeer benieuwd wat je SOT is. Kan niet veel zijn bij 5 dagenS7E-Vigi schreef op zondag 03 april 2016 @ 09:34:
[...]
Bij mij is het na elke charge nog steeds een opgaande lijn, van 3 dagen tot nu 5 dagen per laadbeurt. Uiteraard zal je met de settings moeten spelen om e.e.a. optimaal te krijgen, dat ligt eraan wat je allemaal nuttig acht om geactiveerd te laten (bij mij dus niet erg veel gezien mijn 5 dagen).
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Geen punt maar het zijn er zo veel dat ik er vast een paar vergeet:henklbr schreef op zondag 03 april 2016 @ 09:45:
[...]
Je bent zo trots dat je nu 3 tot 5 dagen haalt per laadbeurt...
Nou: deel ons je instellingen dan eens, zodat anderen hiervan ook mee kunnen genieten...
- Greenify
- Power Save
- Praktisch geen Wifi, ook alle slimme instellingen uit.
- GPS uit en accuracy op alleen GPS.
- Locatie altijd uit
- Alle diagnose / reporting rommel uit (4 stuks in totaal)
- Verbeterde instellingen (profiel delen) uit
- Zwart Thema, auto brightness
- App optimalisatie aan m.u.v. Greenify, GSam en My data manager
- Achtergrond sync voor meeste apps uit
- Auto Sync uit
- Meeste app instellingen op 'update alleen via wifi' of 'helemaal niet updaten'
- Aantal apps uitgeschakeld, facebook, google music e.d. niets speciaals uitgezet.
- Verder alles stock, geen ROM's, Nova e.d. Ook pas 1 update gehad sinds 11 maart.
- Geen developers options veranderd, had eerst wel animaties uit maar staat nu weer aan,
- AoD, nightclock and edge alle uit
- DnD tussen 22u en 6 u
Zodra er nog iets te binnen schiet en het lukt mij ook om het te onthouden dan meld ik mij later op deze dag wel weer
[ Voor 2% gewijzigd door S7E-Vigi op 03-04-2016 10:25 . Reden: 2 toegevoegd ]
Oké, je hebt dus eigenlijk alles uit. Waarom dan een smartphone?S7E-Vigi schreef op zondag 03 april 2016 @ 10:20:
[...]
Geen punt maar het zijn er zo veel dat ik er vast een paar vergeet:
- Greenify
- Power Save
- Praktisch geen Wifi, ook alle slimme instellingen uit.
- GPS uit en accuracy op alleen GPS.
- Locatie altijd uit
- Alle diagnose / reporting rommel uit (4 stuks in totaal)
- Verbeterde instellingen (profiel delen) uit
- Zwart Thema, auto brightness
- App optimalisatie aan m.u.v. Greenify, GSam en My data manager
- Achtergrond sync voor meeste apps uit
- Auto Sync uit
- Meeste app instellingen op 'update alleen via wifi' of 'helemaal niet updaten'
- Aantal apps uitgeschakeld, facebook, google music e.d. niets speciaals uitgezet.
- Verder alles stock, geen ROM's, Nova e.d. Ook pas 1 update gehad sinds 11 maart.
- Geen developers options veranderd, had eerst wel animaties uit maar staat nu weer aan,
- AoD, nightclock and edge alle uit
- DnD tussen 22u en 6 u
Zodra er nog iets te binnen schiet en het lukt mij ook om het te onthouden dan meld ik mij later op deze dag wel weer
klopt, die is sowieso niet veel want ik gebruik mijn telefoon nauwelijks 'smart'. Bij 3 dagen was het 9 uur (veel mee geklooid omdat alles nieuw was), nu rond de 5 uur SoT en dit is dus puur wat ik nodig had met mijn gebruik, geen maximalisatie of zo, gewoon weinig gebruik.Erik1805 schreef op zondag 03 april 2016 @ 10:16:
[...]
Ben ook zeer benieuwd wat je SOT is. Kan niet veel zijn bij 5 dagen
Verkopen ze nog iets anders dan? Ik wil uiteraard geen telefoon uit 2010.Erik1805 schreef op zondag 03 april 2016 @ 10:28:
[...]
Oké, je hebt dus eigenlijk alles uit. Waarom dan een smartphone?
Niemand deze ervaring of idee voor oplossing?
CooleSmurf schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 14:10:
Ben nieuwsgierig of er iemand is dit de volgende situatie herkend:
Bij bellen tijdens het autorijden (gebruik carkit Parrot CK3100 via bluetooth ) is de verbinding slecht indien de ontvangende partij een voip aansluiting geeft. Eigenlijk is er niet te bellen omdat het volume van hard naar erg zacht gaat en de ontvangende kant klaagt over een wegvallende verbinding.
Hij bijzondere is dat als ik bel naar een niet voip aansluiting (vaste aansluiting of b.v. GSM) de verbinding erg goed is.
Verder valt op dat als ik stil sta, de verbinding redelijk (niet goed) is.
Mijn verdenking gaat uit naar HD-Voice, maar kan dat niet hard maken.
Met dezelde carkit gaf het bellen naar een voip verbinding geen problemen met eerdere smartphones (Oneplus one, Note II).
Zo lijkt het welS7E-Vigi schreef op zondag 03 april 2016 @ 10:30:
[...]
Verkopen ze nog iets anders dan? Ik wil uiteraard geen telefoon uit 2010.
Verwijderd
Heb gezocht in deze topic naar de voorwaarden van het waterdicht zijn van de s7 en edge maar kan het even niet meer vinden.
Mijn vraag is, als ik met de S7 trim in een running case wordt deze zeer vochtig van binnen, laten we zeggen dampvocht. Zou dit schadelijk kunnen zijn voor de s7?
Mijn vraag is, als ik met de S7 trim in een running case wordt deze zeer vochtig van binnen, laten we zeggen dampvocht. Zou dit schadelijk kunnen zijn voor de s7?
De S7 is waterdicht wanneer je hem volledig onderdompelt in water. Het moeilijkste aan waterdichtheid is de druk die toeneemt naarmate je hem dieper onder water brengt. Het dampvocht heeft erg weinig kracht om naar binnen te drukken en zal dus bijna gegarandeerd geen impact hebben op je telefoon.Verwijderd schreef op zondag 03 april 2016 @ 11:56:
Heb gezocht in deze topic naar de voorwaarden van het waterdicht zijn van de s7 en edge maar kan het even niet meer vinden.
Ik spreek jou niet tegen als jij vindt dat het werkt moet je dit gewoon doen no problem.S7E-Vigi schreef op zondag 03 april 2016 @ 06:17:
[...]
![]()
Alleen wat ik zeg met een batterij als deze vindt ( IK) het totaal nonsens, maar nogmaals dat is mijn mening.
Zo net mijn nieuwe S7 binnen, gemaakt op 11/03/2016 in Vietnam.
Voorlopig alles ok, geen schermproblemen en dergelijke, top!
Voorlopig alles ok, geen schermproblemen en dergelijke, top!
Helemaal mee eens hoor, het is mijn obsessieve compulsieve deformatie die me tot (nog) meer besparing dwingtpappaleone schreef op zondag 03 april 2016 @ 14:09:
[...]Alleen wat ik zeg met een batterij als deze vindt ( IK) het totaal nonsens, maar nogmaals dat is mijn mening.

Oke duidelijk.S7E-Vigi schreef op zondag 03 april 2016 @ 09:04:
[...]
Het zal even zoeken zijn maar ik heb een gefundeerde reactie gegeven in deze thread over Greenify. Maar ik wil Pappaleone absoluut niet beschuldigen of afzeiken, het was cynisch bedoeltDe 'onzin' had mede ook met mijn gefundeerde reactie te maken want zoals je zegt, de batterij tijd is al perfect dus Greenify is slechts een perfectionering van iets wat als perfect is, aka onzin
Sommige mensen (ik dus) hebben last van een OCD dus perfectie is oneindig.
Ben nu even agressive doze aan het proberen. Zal me benieuwen.
Beta 2.9 zou ook doze in moeten schakelen als toestel in beweging is.
[ Voor 5% gewijzigd door Garret1410 op 03-04-2016 16:12 ]
ik had vanmiddag van mij zoontje buiten opname gemaakt in slowmotion, op de S7 ziet het er wel kinky uit, maar waar kan ik ze vinden als ik hem aansluit op de pc?
Ik zie wel de "gewone snelheid" uitvoering maar niet de slowmotion.
Als je in je toestel naar de "galerij-app" gaat, en daar deze aanklikt dan dan de info opvraagt van de file, dan kun je (meestal) ook de locatie zien waar deze opgeslagen is op je foon... (zie screenshot):pawarana schreef op zondag 03 april 2016 @ 19:40:
ik had vanmiddag van mij zoontje buiten opname gemaakt in slowmotion, op de S7 ziet het er wel kinky uit, maar waar kan ik ze vinden als ik hem aansluit op de pc?

[ Voor 8% gewijzigd door henklbr op 03-04-2016 20:10 ]
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
En volgens mij moet je ze na bewerking exporteren als zijnde een bestand met vertragingen waar jij die wilt, ook via die app...
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je deze bestanden niet zomaar op de pc kunt zetten maar eerst moet exporteren met Samsungs video editor zodat het een normaal mp4 bestand wordt.pawarana schreef op zondag 03 april 2016 @ 19:40:
tnx,Garret1410 schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:34:
[...]
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je deze bestanden niet zomaar op de pc kunt zetten maar eerst moet exporteren met Samsungs video editor zodat het een normaal mp4 bestand wordt.
stom van me, is te eenvoudig voor ...

je moet hem eerst exporteren, en dan kan je hem vinden in DCIM map en dan video editor map, hij wordt idd als mp4 weg geschreven.
Galaxy s7 edge gekocht. Erg mooi en het formaat went snel.
Hij is wel minder soepel als mijn oude Sony Z3 compact. -_-
Kun je ook bepaalde onderdelen van een theme gebruiken en anderen niet? Ik zag een leuke cute hartjes thema, klokje erg mooi, maar de rest niet.
Ook is er weinig keus wat betreft AoD.
Hij is wel minder soepel als mijn oude Sony Z3 compact. -_-
Kun je ook bepaalde onderdelen van een theme gebruiken en anderen niet? Ik zag een leuke cute hartjes thema, klokje erg mooi, maar de rest niet.
Ook is er weinig keus wat betreft AoD.
Ik ervaar dit toestel toch wel als een stuk rapper dan mijn sony z3 compact. Maar dat kan misschien komen doordat ik niet de samsung launcher gebruik. Bij mijn weten is het niet mogelijk om een bepaald onderdeel van een thema te gebruiken.
Verwijderd
Ik heb ook een gleuf zitten tussen het frame en het glas. Is het al bekend of dit een fabrieksfout is en zo ja of de telefoon dan niet meer waterdicht is? Mocht de telefoon nog gewoon waterdicht zijn dan maakt het mij in principe niet zoveel uit dat er een hele dunne gleuf zit.
Het zit trouwens maar aan 1 kant, aan de andere kant zit het helemaal dicht. Bij mijn broertje zit het aan beide kanten.
Het zit trouwens maar aan 1 kant, aan de andere kant zit het helemaal dicht. Bij mijn broertje zit het aan beide kanten.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2016 10:06 ]
Mijn telefoon heeft ook aan één kant iets ruimte. Toch denk ik dat het niet zoveel uitmaakt. De waterdichte laag zit denk ik iets dieper. Het zou wel mooi zijn als samsung een berichtje zou plaatsen. Nu zijn toch wel veel mensen obsessief bezig met hun telefoon. Sommigen hebben al 3 keer hun telefoon terug gestuurd, dan geniet je er niet meer van denk ik.Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:05:
Ik heb ook een gleuf zitten tussen het frame en het glas. Is het al bekend of dit een fabrieksfout is en zo ja of de telefoon dan niet meer waterdicht is? Mocht de telefoon nog gewoon waterdicht zijn dan maakt het mij in principe niet zoveel uit dat er een hele dunne gleuf zit.
[afbeelding]
Kan iemand aangeven of het Accessoires topic nog weer eens open gaat. Of blijft ie op slot?
In dat geval ben ik hier weg. Het stoort mij dat we hier niet als volwassenen worden behandeld. De tijd dat de 'goeden onder de slechten moeten lijden' is toch wel voorbij dacht ik zo....
Laat weten wat je vindt!
Dit kan gewoon via een DM worden gevraagd of in het "Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile"
En doe eens niet kinderachtig met "Laat weten wat je vindt" dat zorgt alleen maar voor meer offtopic rommel in dit topic.
In dat geval ben ik hier weg. Het stoort mij dat we hier niet als volwassenen worden behandeld. De tijd dat de 'goeden onder de slechten moeten lijden' is toch wel voorbij dacht ik zo....
Laat weten wat je vindt!
Dit kan gewoon via een DM worden gevraagd of in het "Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile"
En doe eens niet kinderachtig met "Laat weten wat je vindt" dat zorgt alleen maar voor meer offtopic rommel in dit topic.
[ Voor 29% gewijzigd door janvanduschoten op 04-04-2016 14:09 ]
Offtopic, dus weg.
[ Voor 92% gewijzigd door janvanduschoten op 04-04-2016 14:05 ]
Offtopic, dus weg.
[ Voor 93% gewijzigd door janvanduschoten op 04-04-2016 14:05 ]
Het accessoiretopic is inderdaad weer open, hier graag weer ontopic
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Zo, het gehele topic plichtmatig doorgelezen, kijk bijna scheel ervan 
Na 100 jaar alleen HTC's gebruikt te hebben ben ik nu aan mijn eerste Samsung begonnen.
Mijn HTC M8 heeft een defect, wordt opgestuurd, maar mocht reeds een nieuwe phone uitzoeken bij mijn abo. Gezien dat er momenteel geen echte HTC flagship te krijgen is (de M10 moet nog komen) is het dus een S7 (geen Edge) geworden.
Ik kan dus wel een redelijke vergelijking maken tussen de M8 en deze S7 en over het algemeen kan ik stellen dat ik aardig tevreden ben.
Het scherm is subliem, snelheid idem dito. Daar valt niets op af te dingen.
Over smaak valt niet te twisten, maar qua uiterlijk en gevoel in de hand is de M8 wat mij betreft veel meer "premium" dan de S7. Zeker niet slecht, maar het voelt stukken "goedkoper" aan. Maar wellicht ben ik meer een metal-freak.
Wat ik perfect vindt is de vingerafdruk feature. Ik had nooit een code ingesteld omdat ik dat behoorlijk irritant vind om snel even op de telefoon te kijken. Met de vingerafdruk is dat probleem totaal weg. En het gaat erg rap en nauwkeurig.
Een duidelijke vooruitgang is uiteraard de camera. Geweldige foto's. Dat was altijd het grote minpunt van HTC, de middelmatige camera. Ook met minder licht strakke foto's. Het "3D" effect van de M8 ga ik niet missen, leuke gimmick, maar niet meer dan dat.
Waar ik zeker niet over te spreken ben is de speaker. Zo HTC vs Samsung op het gebied van foto duidelijk verschil laat zien is het andersom met het geluid. De S7 is blikkerig, geen diepte, geen bereik.
Maarja, de M8 heeft dan ook twee speakers aan de voorkant en boomsound. Ik denk dat geen andere telefoon die kwaliteit kan overtreffen.
Waar ik niet aan kan wennen trouwens is de standaard DPI bij de S7. Ik hou van kleine letters in een compacte GUI. Zelfs met de instelling op het kleinst blijven de icons belachelijk groot. Sommige icon teksten passen niet eens op 1 regel en wrappen nogal klunzig naar twee regels.
Met de Nova truuk heb ik dit gelukkig kunnen verbeteren, maar nog denk ik dat het kleiner kan.
Vreemde is dat de standaard notificatiebalk dan weer zo ini-mini is. In vergelijk met de icons heb je kleine pictogrammen voor WIFI en radiosignaal en battery indicator.
Vraagje: is dat op enige manier aan te passen?
Maar goed. Iedere telefoon heb z'n voor en nadelen.
Ik vraag mij nog wel het volgende af:
Is het mogelijk om de homeknop zo in te stellen zodat als je erop drukt de telefoon niet aangaat?
Ik zou graag alleen de aan knop aan de zijkant willen gebruiken. Ik heb heel vaak dat als ik de telefoon oppak ik de homeknop indruk en het scherm aanspringt. Ik gebruik een sleeve pouch en bij het plaatsen van de telefoon en het eruit halen druk ik vaak ongewenst op de homeknop. Ook als ik het hoesje uit mijn zak haal voel ik dat de homeknop ingedrukt wordt. Als daar een oplossing voor is zou dat super zijn.
Tot nu toe ben ik eigenlijk positief over mijn overstap. Een aantal zaken moet ik nog tweaken en wellicht dat op GUI gebied Nova mij kan helpen.
Na 100 jaar alleen HTC's gebruikt te hebben ben ik nu aan mijn eerste Samsung begonnen.
Mijn HTC M8 heeft een defect, wordt opgestuurd, maar mocht reeds een nieuwe phone uitzoeken bij mijn abo. Gezien dat er momenteel geen echte HTC flagship te krijgen is (de M10 moet nog komen) is het dus een S7 (geen Edge) geworden.
Ik kan dus wel een redelijke vergelijking maken tussen de M8 en deze S7 en over het algemeen kan ik stellen dat ik aardig tevreden ben.
Het scherm is subliem, snelheid idem dito. Daar valt niets op af te dingen.
Over smaak valt niet te twisten, maar qua uiterlijk en gevoel in de hand is de M8 wat mij betreft veel meer "premium" dan de S7. Zeker niet slecht, maar het voelt stukken "goedkoper" aan. Maar wellicht ben ik meer een metal-freak.
Wat ik perfect vindt is de vingerafdruk feature. Ik had nooit een code ingesteld omdat ik dat behoorlijk irritant vind om snel even op de telefoon te kijken. Met de vingerafdruk is dat probleem totaal weg. En het gaat erg rap en nauwkeurig.
Een duidelijke vooruitgang is uiteraard de camera. Geweldige foto's. Dat was altijd het grote minpunt van HTC, de middelmatige camera. Ook met minder licht strakke foto's. Het "3D" effect van de M8 ga ik niet missen, leuke gimmick, maar niet meer dan dat.
Waar ik zeker niet over te spreken ben is de speaker. Zo HTC vs Samsung op het gebied van foto duidelijk verschil laat zien is het andersom met het geluid. De S7 is blikkerig, geen diepte, geen bereik.
Maarja, de M8 heeft dan ook twee speakers aan de voorkant en boomsound. Ik denk dat geen andere telefoon die kwaliteit kan overtreffen.
Waar ik niet aan kan wennen trouwens is de standaard DPI bij de S7. Ik hou van kleine letters in een compacte GUI. Zelfs met de instelling op het kleinst blijven de icons belachelijk groot. Sommige icon teksten passen niet eens op 1 regel en wrappen nogal klunzig naar twee regels.
Met de Nova truuk heb ik dit gelukkig kunnen verbeteren, maar nog denk ik dat het kleiner kan.
Vreemde is dat de standaard notificatiebalk dan weer zo ini-mini is. In vergelijk met de icons heb je kleine pictogrammen voor WIFI en radiosignaal en battery indicator.
Maar goed. Iedere telefoon heb z'n voor en nadelen.
Ik vraag mij nog wel het volgende af:
Is het mogelijk om de homeknop zo in te stellen zodat als je erop drukt de telefoon niet aangaat?
Ik zou graag alleen de aan knop aan de zijkant willen gebruiken. Ik heb heel vaak dat als ik de telefoon oppak ik de homeknop indruk en het scherm aanspringt. Ik gebruik een sleeve pouch en bij het plaatsen van de telefoon en het eruit halen druk ik vaak ongewenst op de homeknop. Ook als ik het hoesje uit mijn zak haal voel ik dat de homeknop ingedrukt wordt. Als daar een oplossing voor is zou dat super zijn.
Tot nu toe ben ik eigenlijk positief over mijn overstap. Een aantal zaken moet ik nog tweaken en wellicht dat op GUI gebied Nova mij kan helpen.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Ik moet zeggen dat ik vaker last van Edge heb dan dat het iets bijdraagt... Bijvoorbeeld bij het on-screen toetsenbord zitten toetsen vaak net op de rand waardoor deze lastig te 'selecteren' zijn. Ook heb ik ongewenste aanrakingen (
) aan de zijkanten.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik heb zelf iets geks met mijn s7 edge. Misschien dat meerdere mensen hier last van hebben.
De helderheid van het screen verschuift regelmatig. Ik heb hem op auto staan en dan ca 50%. als ik dan soms mijn telefoon aanzet dan staat de helderheid ineens hoger of lager.
De helderheid van het screen verschuift regelmatig. Ik heb hem op auto staan en dan ca 50%. als ik dan soms mijn telefoon aanzet dan staat de helderheid ineens hoger of lager.
Dat lijkt me normaal. De telefoon meet het licht en past het scherm aan. Je kunt 'auto' uitzetten.Noreia schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:36:
Ik heb zelf iets geks met mijn s7 edge. Misschien dat meerdere mensen hier last van hebben.
Dat is toch het idee achter de auto stand? Hij past de helderheid zelf aan op basis van de hoeveelheid omgevingslicht.Noreia schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:36:
Yamaha MT-09
Dat hoort volgens mij.
Ik meen dat de auto stand de stand kiest die jij handmatig selecteert, want die onthoudt hij. Als je dat een paar keer aanpast gaat het vanzelf goed dus.
Niet steeds terugzetten naar 50pct dus, maar als hij het mis heeft juist kiezen op hoeveel jij hem wilt hebben. Bij de volgende keer evenveel omgevingslicht zet de S7 hem dan ook daarop..
Veel fijner imo.
Ik meen dat de auto stand de stand kiest die jij handmatig selecteert, want die onthoudt hij. Als je dat een paar keer aanpast gaat het vanzelf goed dus.
Niet steeds terugzetten naar 50pct dus, maar als hij het mis heeft juist kiezen op hoeveel jij hem wilt hebben. Bij de volgende keer evenveel omgevingslicht zet de S7 hem dan ook daarop..
Veel fijner imo.
Nou zo'n gleuf zou ik dus echt nooit accepteren en is duidelijk niet goed geproduceerd. Ikzelf heb dit totaal niet, sluit overal perfect aan. De waterdichtheid is maar op een aantal plaatsen geregeld (speaker, usb poort, knoppen aan de zijkant en headphone jack) dus als het toestel niet 100% sluit, zou dit kunnen betekenen dat het toestel niet meer waterdicht is. Ik zou deze dan ook retourneren.honey schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:04:
[...]
Mijn telefoon heeft ook aan één kant iets ruimte. Toch denk ik dat het niet zoveel uitmaakt. De waterdichte laag zit denk ik iets dieper. Het zou wel mooi zijn als samsung een berichtje zou plaatsen. Nu zijn toch wel veel mensen obsessief bezig met hun telefoon. Sommigen hebben al 3 keer hun telefoon terug gestuurd, dan geniet je er niet meer van denk ik.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Kleinere icons op je homescreen kan als je je scherm raster aanpast van 4x4 naar 4x5 of 5x5Xymox schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:35:
Met Nova kun je trouwens bijna alles aanpassen dus dan moet het zeker lukken.
Homeknop uitzetten zonder root gaat denk ik niet lukken.
hij is zelfs"champagne"" dicht
Daar heb ik op ieder Android toestel last van. Het is ook achterlijk dat een 4,7" scherm 5 apps naast elkaar kan tonen, en dat een 5,5" scherm dat dan precies hetzelfde doet. Weg extra schermruimteXymox schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:35:
Met Nova kan je het in ieder geval volledig naar je zin aanpassen, maar dat is dan natuurlijk enkel de launcher. Ik neem aan dat je het ook anders wil in de webbrowser en dergelijke. Dat kan, zelfs zonder root toegang. Je moet wel adb installeren (voor developers bedoeld) en een regeltje commandline schrijven.
http://www.androidbeat.co...roid-device-without-root/
Het is het eerste wat ik doe bij ieder Android toestel wat ik koop.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ik geloof je hoor, maar kan natuurlijk niet zelf zie of dit echt heel erg is. Je opmerking: "duidelijk niet goed geproduceerd", suggereert dat je weet wat de normale marges zijn. Heb je een link naar deze informatie? Ik zou graag willen lezen wat normaal is en wat niet. Ik heb ook net een nieuwe.Michaelg schreef op maandag 04 april 2016 @ 17:25:
[...]
Nou zo'n gleuf zou ik dus echt nooit accepteren en is duidelijk niet goed geproduceerd. Ikzelf heb dit totaal niet, sluit overal perfect aan. De waterdichtheid is maar op een aantal plaatsen geregeld (speaker, usb poort, knoppen aan de zijkant en headphone jack) dus als het toestel niet 100% sluit, zou dit kunnen betekenen dat het toestel niet meer waterdicht is. Ik zou deze dan ook retourneren.
Er zit ruimte in tussen het scherm en de behuizing. Of deze ruimte binnen de samsung marges vallen weet ik niet. Ik als consument echter vind die marges niet interessant, en vandaar zou ik het dan ook retourneren.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
... als het binnen de marges valt, dan loop je de kans veel toestellen onterecht te moeten retourneren, ... is dat niet een beetje raar? Deze toestellen kunnen ze niet meer als nieuw verkopen, terwijl ze goed zijn.Michaelg schreef op maandag 04 april 2016 @ 18:12:
Er zit ruimte in tussen het scherm en de behuizing. Of deze ruimte binnen de samsung marges vallen weet ik niet. Ik als consument echter vind die marges niet interessant, en vandaar zou ik het dan ook retourneren.

Mijn S7 is ondertussen ook binnen en ziet er goed uit zo op het eerste oog. Had alleen niet door dat ze nog niet over zijn gegaan op usb c, dat vind ik toch wel een zwaar gemiste kans. Ik overleef het wel zonder, zeker met draadloos laden maar had het niet eens opgezocht omdat het mij wel logisch leek dat het er op zat.
Ook zie ik duidelijk dat de backlight op een pwm staat te flikkeren. Het zal een frequentie boven de 100 Hz zijn maar ik zie het nog steeds. Ben erg gevoelig voor dat soort dingen en snap eigenlijk niet dat een high-end smartphone van 2016 dat nog moet hebben.
Ook zie ik duidelijk dat de backlight op een pwm staat te flikkeren. Het zal een frequentie boven de 100 Hz zijn maar ik zie het nog steeds. Ben erg gevoelig voor dat soort dingen en snap eigenlijk niet dat een high-end smartphone van 2016 dat nog moet hebben.
[ Voor 29% gewijzigd door warcow op 04-04-2016 18:54 ]
De S7 heeft geen backlight, de cellen geven zelf licht door toevoer van stroom.warcow schreef op maandag 04 april 2016 @ 18:49:
Mijn S7 is ondertussen ook binnen en ziet er goed uit zo op het eerste oog. Had alleen niet door dat ze nog niet over zijn gegaan op usb c, dat vind ik toch wel een zwaar gemiste kans. Ik overleef het wel zonder, zeker met draadloos laden maar had het niet eens opgezocht omdat het mij wel logisch leek dat het er op zat.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ja, was even vergeten dat het een OLED scherm is.Koldur schreef op maandag 04 april 2016 @ 19:22:
[...]
De S7 heeft geen backlight, de cellen geven zelf licht door toevoer van stroom.
De telefoon werkt wel erg vlot, een stuk sneller dan de iphone 5s die ik hiervoor had. Indeling en gebruik is wel even wennen weer. Is iets van 2 jaar geleden dat ik voor het laatst een android telefoon had.
Edit: Nu een paar uurtjes verder met gebruik en het flikkeren valt mij gelukkig niet meer op.
[ Voor 8% gewijzigd door warcow op 04-04-2016 19:53 ]
Dat ze goed zijn volgens Samsung, betekend niet dat ze goed zijn in mijn ogen. Nogmaals: als een scherm niet goed aansluit in de behuizing is dit wat MIJ betreft een fout en zou ik als consument niet accepteren.honey schreef op maandag 04 april 2016 @ 18:30:
[...]
... als het binnen de marges valt, dan loop je de kans veel toestellen onterecht te moeten retourneren, ... is dat niet een beetje raar? Deze toestellen kunnen ze niet meer als nieuw verkopen, terwijl ze goed zijn.
Waar heb je dat gelezen Brad Pitt?Brad Pitt schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:09:
[...]
De S7 (en LG G5) ondersteunen trouwens wél UHS-II lees ik...
Ik ben namelijk benieuwd wat voor type micro-SD kaart Bus er op de Samsung Galaxy S7 zit.
In de winkel werd ik geadviseerd om er een Class 10 / U1 kaart bij te kopen.
Deze kaarten hebben een minimaal gegarandeerde snelheid van 10MB/s. Terwijl de S7 in "UHD 4K (3840 x 2160) @30fps" op kan nemen (± 20-30 MB/s). Dit is sneller dan de geadviseerde kaart.
Graag hoor ik van je!
[quote]vriesman876 schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:31:
Kan iemand aangeven of het Accessoires topic nog weer eens open gaat. Of blijft ie op slot?
Hierbij mijn bericht off topic! Her Accessoires topic is gelukkig weer open.
Hierbij mijn bericht off topic! Her Accessoires topic is gelukkig weer open.
Waar heb je gevonden dat de S7 een UHS-I Bus heeft?Schotborgh schreef op zondag 13 maart 2016 @ 01:22:
Heb ook een s7 maar twijfel tussen twee geheugenkaarten
- Samsung 128GB microSDXC Pro Plus UHS-I U3. 88 euro's.
- Lexar 128GB Micro SD 1000x UHS-II U3. 94 euro's
Na heel lang zoeken ben ik erachter gekomen dat helaas de s7 een UHS-I lezer ingebouwd heeft, maar desondanks is de lexar een optie omdat deze backwards compatible is.
Neig naar lexar vanwege snelheid maar aan andere kant weer naar samsung kaart om alles 1 op 1 te behouden. Mensen hier ideen of suggesties? Wellicht heeft iemand hier al 1 of beide in bezit. Samsung lijkt een veiligere keuze. Lexar lijkt meer mogelijkheden te bieden.
Weet ook dat al die benchmark tools waardeloos zijn t.o.v. de real life tests. Daarom benieuwd naar de ervaringen hier van de samsung s7 gebruikers.
Elders in dit toppic wordt beweerd (eveneens zonder bron) dat de S7 UHS-II ondersteund.
De S7 bus is UHS-I maar is compatible met UHS-II kaartjes en dat is wat Brad denk ik bedoelde.L-e-o schreef op maandag 04 april 2016 @ 20:19:
[...]
Waar heb je dat gelezen Brad Pitt?
Ik ben namelijk benieuwd wat voor type micro-SD kaart Bus er op de Samsung Galaxy S7 zit.
In de winkel werd ik geadviseerd om er een Class 10 / U1 kaart bij te kopen.
Deze kaarten hebben een minimaal gegarandeerde snelheid van 10MB/s. Terwijl de S7 in "UHD 4K (3840 x 2160) @30fps" op kan nemen (± 20-30 MB/s). Dit is sneller dan de geadviseerde kaart.
Graag hoor ik van je!
Ik weet niet in hoeverre je bekend bent met smartphones maar ik durf te beweren dat er bij heel veel toestellen ruimte zit tussen beeldscherm en behuizing. Vaak is dit minimaal natuurlijk maar er is ruimte anders zou je een nul passing hebben en moeten ze het beeldscherm erin persen. Veel beeldschermen kun je hierdoor ook makkelijk eruit wippen met speciaal gereedschap voor reparatie.Michaelg schreef op maandag 04 april 2016 @ 20:14:
[...]
Dat ze goed zijn volgens Samsung, betekend niet dat ze goed zijn in mijn ogen. Nogmaals: als een scherm niet goed aansluit in de behuizing is dit wat MIJ betreft een fout en zou ik als consument niet accepteren.
Bij de S7 speelt natuurlijk waterdichtheid een rol dus zit er een afdichtmiddel tussen. Vaak zit deze een aantal millimeter aan de binnenkant anders zou het zichtbaar worden en dat is niet mooi.
Dus speling is niet vreemd maar de vraag is hoeveel speling en of dit ten koste gaat van de waterbestendigheid.
Mijn S7 Edge is zaterdag opgehaal door Dr Mobile (Dynafix) omdat er een dode pixel in het paneel zit. Vanochtend was hij binnen en als ik de statuspagina mag geloven is hij alweer klaar.
Of ze swappen daar gewoon volledige devices om, of ze hebben niks aan m'n telefoon gedaan... Ben heel benieuwd. Als ik morgen een werkend device heb, is die Premium Support die Samsung bij z'n S6 en S7 heeft zitten toch best waardevol.
Of ze swappen daar gewoon volledige devices om, of ze hebben niks aan m'n telefoon gedaan... Ben heel benieuwd. Als ik morgen een werkend device heb, is die Premium Support die Samsung bij z'n S6 en S7 heeft zitten toch best waardevol.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Het is nu drie weken geleden dat ik mijn Galaxy S7 heb gekregen en tot vandaag was het een prima toestel.
Vanochtend toen ik een foto wilde maken kwam ik erachter dat de camera een error
genereerde en na opstarten direct werd afgesloten. Op internet gezien dat dit wel eens voorkwam en door allerlei instellingen het e.e.a. te (de)activeren zou je de error kunenn oplossen. Helaas werkte dit niet.
Ook door de camera in de applicaties te stoppen en de cache ervan te legen was ook een optie. Werkte ook niet...
Een factory reset met behulp van Volume up/home knop en power on knop werkt helaas ook niet.
Vandaag de telefoon terug gebracht en ben benieuwd wat ze nu gaan doen. Repareren of nieuwe.
Wel balen. Gelukkig heb ik een oude HTC one M8 hier thuis nog liggen......
Vanochtend toen ik een foto wilde maken kwam ik erachter dat de camera een error
Een factory reset met behulp van Volume up/home knop en power on knop werkt helaas ook niet.
Vandaag de telefoon terug gebracht en ben benieuwd wat ze nu gaan doen. Repareren of nieuwe.
Wel balen. Gelukkig heb ik een oude HTC one M8 hier thuis nog liggen......
Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024
Heb nu al diverse malen gehad dat m'n telefoon spontaan opnieuw opstart / crashed.
Eerste keer bij het openen van de facebook app. Daarna een keer tijdens het spelen van een spelletje en bij browsen en recent weer bij het schieten van een video en bij het maken van een panorama shot.
Vooral die laatste keer (panorama ) was opvallend omdat de telefoon bij poging twee wéér crashte en ook bleef crashen tijdens het maken van de panorama. Na 5x crashen heb ik het maar opgegeven....
Het enige wat ik nog kan bedenken is dat de SD-kaart incompatible is ofzo. Het is een Sandisk Ultra 128gb Class 10. Geen kaartje van Ebay, gewoon hier in Nederland gekocht bij Media Markt. Het gekke is dat het soms dagen achter elkaar prima werkt en dan opeens weer crash...
Iemand een idee...?
Eerste keer bij het openen van de facebook app. Daarna een keer tijdens het spelen van een spelletje en bij browsen en recent weer bij het schieten van een video en bij het maken van een panorama shot.
Vooral die laatste keer (panorama ) was opvallend omdat de telefoon bij poging twee wéér crashte en ook bleef crashen tijdens het maken van de panorama. Na 5x crashen heb ik het maar opgegeven....
Het enige wat ik nog kan bedenken is dat de SD-kaart incompatible is ofzo. Het is een Sandisk Ultra 128gb Class 10. Geen kaartje van Ebay, gewoon hier in Nederland gekocht bij Media Markt. Het gekke is dat het soms dagen achter elkaar prima werkt en dan opeens weer crash...
Iemand een idee...?
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Ik heb inmiddels ook weer één restart gehad, vanuit de Galaxy store..
Heel random allemaal, denk nog kinderziektes, bugjes...
Heel random allemaal, denk nog kinderziektes, bugjes...
Ik heb nog nooit een scherm kunnen vervangen zonder eerst de lijm goed te verhitten. Dus zomaar even een scherm eruit wippen zit er echt niet in. Verder moet iedereen natuurlijk voor zichzelf bepalen of hij/zij een kier acceptabel vindt.Garret1410 schreef op maandag 04 april 2016 @ 20:41:
Ik weet niet in hoeverre je bekend bent met smartphones maar ik durf te beweren dat er bij heel veel toestellen ruimte zit tussen beeldscherm en behuizing. Vaak is dit minimaal natuurlijk maar er is ruimte anders zou je een nul passing hebben en moeten ze het beeldscherm erin persen. Veel beeldschermen kun je hierdoor ook makkelijk eruit wippen met speciaal gereedschap voor reparatie.
Een scherm wat er scheef in zit (one X taferelen) of wat kieren vertoond gaat bij mij in ieder geval rechtstreeks terug.
Gelukkig heeft mijn s7e geen enkele speling/kieren.
Net ook zonder sd kaart een restart bij 't maken van de 3e panorama. Ligt in elk geval niet aan de kaart dus.
Ik vind random restarts niet acceptabel overigens en das nog ff los van dat dit een topmodel van 700 Euro is.
Ik vind random restarts niet acceptabel overigens en das nog ff los van dat dit een topmodel van 700 Euro is.
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Verwijderd
Ik heb twee dagen geleden ook een crash gehad maar ik denk dat dit een software probleem is. Ze zullen vast wel binnenkort een update uitbrengen die dit verhelpt.
Dat hoop ik ook inderdaad! Maar voor hetzelfde geld kan 't nog wel even duren... En dan nog is t de vraag of het is opgelost met de volgende update.
Helemaal met jou eens ik heb een toestel waar alles keurig aansluit. Dit wil zeggen dat het wel degelijk mogelijk is. Gewoon terug met die telefoon.Michaelg schreef op maandag 04 april 2016 @ 20:14:
[...]
Dat ze goed zijn volgens Samsung, betekend niet dat ze goed zijn in mijn ogen. Nogmaals: als een scherm niet goed aansluit in de behuizing is dit wat MIJ betreft een fout en zou ik als consument niet accepteren.
Heb je het kaartje geformateerd in je telefoon of op de computer? Het beste is in de telefoon.Undertaker2 schreef op maandag 04 april 2016 @ 21:12:
Heb nu al diverse malen gehad dat m'n telefoon spontaan opnieuw opstart / crashed.
Iemand een idee...?
Hi, kaartje in telefoon geformatteerd. Ook variatie met de computer (ExFat en clustergrootte default) Maakte overigens geen verschil.pappaleone schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 01:12:
[...]
Heb je het kaartje geformateerd in je telefoon of op de computer? Het beste is in de telefoon.
Zojuist crashte de telefoon ook als ik hem zonder SD-kaart gebruik in de panorama modus.
[ Voor 9% gewijzigd door Undertaker2 op 05-04-2016 01:29 ]
Damn Samsung Nederland is traag... "Men" draait al met de security updates van April... Tmob heeft al de 3e patch uitgebracht... http://www.sammobile.com/...7-and-the-galaxy-s7-edge/
Good Lock update brings bug fixes, additional changes

Have you taken Samsung’s new Good Lock app for a spin? If not, we suggest you do. Some have wondered if this new UI outlook (that mimics vanilla Android to some extent) is here to stay, but Samsung is now answering that question by updating Good Lock. The latest Good Lock update brings some bug fixes that will improve the constant location prompt that would pop up on screen (especially when taking the device out of standby mode), for example. The home bug in the recents menu, along with SD card problems, have also been eliminated.
Samsung has added some features with this Good Lock update, such as 1) charging recognition, 2) a mute status bar indicator, 3) swipe gestures to delete in the recents menu, and 4) brightness bar in the Quick Panel. There are tons of other changes as well, all done with the goal of making Good Lock your preferred lock screen and UI layout.
APK download
Source: SamMobile

Have you taken Samsung’s new Good Lock app for a spin? If not, we suggest you do. Some have wondered if this new UI outlook (that mimics vanilla Android to some extent) is here to stay, but Samsung is now answering that question by updating Good Lock. The latest Good Lock update brings some bug fixes that will improve the constant location prompt that would pop up on screen (especially when taking the device out of standby mode), for example. The home bug in the recents menu, along with SD card problems, have also been eliminated.
Samsung has added some features with this Good Lock update, such as 1) charging recognition, 2) a mute status bar indicator, 3) swipe gestures to delete in the recents menu, and 4) brightness bar in the Quick Panel. There are tons of other changes as well, all done with the goal of making Good Lock your preferred lock screen and UI layout.
APK download
Je moet je niet op de updates verkijken van T-Mobile USA:Huigie schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:03:
Damn Samsung Nederland is traag... "Men" draait al met de security updates van April... Tmob heeft al de 3e patch uitgebracht... http://www.sammobile.com/...7-and-the-galaxy-s7-edge/
De Amerikaanse toestellen van o.a. T-Mobile, Verizon & AT&T hebben een heel ander update-beleid dan de internationale toestellen!
De Nederlandse PHN-update zit in de pijpleiding, nog even geduld dus...
Bedankt. Zal het eens proberen en zien of het wat ishenklbr schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:27:
Good Lock update brings bug fixes, additional changes
[afbeelding]
APK download
Het 3e toestel die ik nu heb (Standaard S7) heeft ook last van spontane reboots (in 5 dagen 3x). Laten jullie dit voor wat het is, of gaan jullie hier mee terug?
Known as dlm | PSN ID = Rickz1989
Verwijderd
Mijn telefoon die spacet hem denk ik, Net nog opgeladen tot 100% heb hem geen enkele keer aangezet/aangeraakt, en nu al 20% vanaf.
Pardon, hij doet wat? Is dit turbotaal of zo?Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:48:
Mijn telefoon die spacet hem denk ik
Moeilijk te zeggen / in te schatten. De oorzaak kan per telefoon (en gebruikte apps) verschillen.Rickz schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:17:
Het 3e toestel die ik nu heb (Standaard S7) heeft ook last van spontane reboots (in 5 dagen 3x). Laten jullie dit voor wat het is, of gaan jullie hier mee terug?
Ik kan wel aangeven dat ik geen enkele spontane reboot meer heb gehad sinds ik op mijn telefoon de (laatste/nieuwste) FW heb geinstalleerd mbv Odin. Ps Daarvoor had ik mijn telefoon ge-root, maar wilde terug naar stock om te zien juist of het probleem van spontane reboots daarmee was opgelost. De gebruikte apps en instellingen enz zijn exact gelijk als voorheen. Ik trek geen conclusies, maar het valt wel op.
Het zou mij persoonlijk wel afzeiken als ik vaker spontane reboots zou hebben/krijgen...ik neem daar zelf zeker geen genoegen mee (al blijft de vraag welke mogelijkheden je hebt om er iets aan te doen...behalve root incl custom rom)
Ik draai nog een oude versie van de firmware (APAW van 29 januari 2016) en ook mijn telefoon is geroot + custom recovery + Xposed en ik heb niet 1x een spontane reboot gehad.
Wel liep hij 1x vast, waardoor ik hem moest herstarten.
Maar verder, *knock on wood*, werkt mijn telefoon goed.
Wel liep hij 1x vast, waardoor ik hem moest herstarten.
Maar verder, *knock on wood*, werkt mijn telefoon goed.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Ziet er spannend uit, maar is dat het ook?Erik1805 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:37:
[...]
Bedankt. Zal het eens proberen en zien of het wat is
http://9to5google.com/201...ock-ui-video-walkthrough/
En nog een maar duidelijker:
YouTube: Samsung Good Lock UI update to Touchwiz review
[ Voor 19% gewijzigd door Barock op 05-04-2016 13:38 ]
Ik draai alles stock (geen root). Ik heb pas 1 reboot gehad. Ik heb het toestel nu 3 weken.
Verwijderd
Niet doen alsof jij hier een einstein bent.S7E-Vigi schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:07:
[...]
Pardon, hij doet wat? Is dit turbotaal of zo?
Ik betwijfel of Einstein je wel zal verstaan met die taal. Leg liever uit wat je met 'spacet' bedoelt, misschien is het wel gewoon NL maar ik begrijp het woord niet.Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:03:
[...]
Niet doen alsof jij hier een einstein bent.
Misschien zou je moeten beginnen met je originele bericht aan te passen...S7E wil namelijk alleen maar zeggen dat wat je daar schrijft nou niet echt lekker duidelijk is (al denk ik 'm wel te begrijpen...btw the name is Einstein...nice to meet youVerwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:03:
[...]
Niet doen alsof jij hier een einstein bent.
Bijna 4 weken onderweg en nog geen reboot, slechts een paar keer een app die bevroor maar dat was met de 'recente apps' knop snel op te lossen. Mazzel tot nu toe dus...Erik1805 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:39:
Ik draai alles stock (geen root). Ik heb pas 1 reboot gehad. Ik heb het toestel nu 3 weken.
Ik heb dit ook met mijn S7 Edge. 1 tot 2x in de week krijg ik gewoon een spontane reboot.... ik vind het voor nu wel ff prima..Rickz schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:17:
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik vind het (nog) niets. In ieder geval niet voor dagelijks gebruik. Er staan te veel zaken open waar je bij kunt zonder te unlocken. Denk dat het met komende updates wel beter zal worden.Barock schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:27:
[...]
Ziet er spannend uit, maar is dat het ook?
http://9to5google.com/201...ock-ui-video-walkthrough/
En nog een maar duidelijker:
YouTube: Samsung Good Lock UI update to Touchwiz review
Het ziet er goed uit maar ik wordt duizelig van de vele opties, ik zie de potentie maar wacht nog even een paar updates af...rwarmink schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:23:
[...]
Ik vind het (nog) niets. In ieder geval niet voor dagelijks gebruik. Er staan te veel zaken open waar je bij kunt zonder te unlocken. Denk dat het met komende updates wel beter zal worden.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support