Je bedoelt dan twee zijkanten neem ik aan. En die zie groene strepen zie je gewoon bij daglicht? Lijkt me wel vreemd.DogEatsDog schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 17:53:
[...]
Op mijn nieuwe exemplaar is het duidelijk waar te nemen. Als ik op het lockscreen ben en ik heb notificaties dan zie ik duidelijk die witte strepen ook daar waar licht lekt, dus niet één streep maar meerdere strepen.
Inderdaad op de zijkanten. Streep is de kleur van wat er aan die op het scherm staat. In daglicht zie je het minder, natuurlijk, maar het betekent dat het scherm niet compleet aanhecht. Als ik het scherm aanduw dan merk je duidelijk dat de streep dunner wordt. Als ik recht in de streep kijk met het scherm uit zie ik ook een paar punten reflecteren bij de knoppen, wellicht connectoren. Bij m'n omgeruilde toestel ging er ook enorm makkelijk stof in de streep/naad zitten. Lijkt mij sterk dat dit normaal is.Garret1410 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 18:06:
[...]
Je bedoelt dan twee zijkanten neem ik aan. En die zie groene strepen zie je gewoon bij daglicht? Lijkt me wel vreemd.
Ten eerste... lighten up... je ziet toch de smiley in mijn bericht. Dus... easy does ithenklbr schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 18:03:
[...]
Spuit-11?
Was alleen een reactie op jouw reactie; in die post, op pagina 115, stond ook een LINK!
Dus: wie is er nou een spuit-11?
Beter lezen...
Ten tweede... als jij een beetje had gelezen / het topic had gevolgd dan had je gezien dat ik al lang en breed die App had gevonden, geinstalleerd en ook weer verwijderd.
Vandaar dus de 'spuit-11'
Had vandaag voor de tweede keer een merkwaardige fout, al het geluid kwam door de earspeaker.. Spotify, youtube etc.
Is weg na een reboot maar komt random terug. Nu dus twee keer, ben benieuwd of het vaker gebeurd. Andere dit ook gehad?
Is weg na een reboot maar komt random terug. Nu dus twee keer, ben benieuwd of het vaker gebeurd. Andere dit ook gehad?
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
Kan good lock niet installeren. Heeft dit te maken met nova?
Kan niet op de installeren knop drukken, gebeurt niks. Wel als ik op annuleren klik
Kan niet op de installeren knop drukken, gebeurt niks. Wel als ik op annuleren klik
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Verwijderd
Mijn s7 stopt steeds na een bepaalde tijd met het afspelen van media. Muziek stopt na een tijdje wanneer ik een andere app open en filmpjes blijven af en toe hangen terwijl het geluid doorloopt. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Met welke player speel je de filmpjes? Ik heb de originele samsung music en video players uit de samsung store gehaald, deze werken perfect. De andere players blijven bij mij ook af en toe hangen.Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 19:36:
Mijn s7 stopt steeds na een bepaalde tijd met het afspelen van media. Muziek stopt na een tijdje wanneer ik een andere app open en filmpjes blijven af en toe hangen terwijl het geluid doorloopt. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Als ik alles uitzet doet hij het wel, er zijn alleen zoon 150 aangevinkte dingen, dus een voor een afgaan gaat nog wel even duren haha. Had gehoopt dat iemand het toevallig wist. Nu word het even onderzoekendafmay schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:49:
[...]
Zou je dan niet eens :
- ING app opnieuw installeren
- in Package disabler alle aangevinkte zaken uitvinken (en telefoon rebooten), of 1 voor 1 uitvinken en zien of het effect heeft
- package disabler simpelweg niet gebruiken (deinstalleren)
Daarna kun je zien of deze de oorzaak van het probleem is.
Zo niet, dan zul je verder op zoek moeten gaan...
'150 aangevinkte dingen' is onmogelijk, waarmee ik bedoel te zeggen dat het overgrote deel niet aangevinkt zou moeten zijn, en slechts een deel wel. Ik zou gewoon alles weer activeren, PD deinstalleren, en handmatig diverse apps uitschakelen via het Instellingen > Apps menu van de telefoon...dat is meer dan voldoende. Ik heb dezelfde route gevolgd en mijn S7 loopt uitstekend, zonder issues, en met uitstekende accuduur en SoT...kortom rigoreus uitschakelen van zaken middels PD lijkt geheel overbodig voor de S7.Poesmij schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 21:14:
[...]
Als ik alles uitzet doet hij het wel, er zijn alleen zoon 150 aangevinkte dingen, dus een voor een afgaan gaat nog wel even duren haha. Had gehoopt dat iemand het toevallig wist. Nu word het even onderzoeken. Voor de rest werkt de nfc functionaliteit wel gewoon, toch appart
.
Toch wel raar dat het hier zoveel wordt gevonden en internationaal nog helemaal geen issue is.DogEatsDog schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 18:14:
[...]
Inderdaad op de zijkanten. Streep is de kleur van wat er aan die op het scherm staat. In daglicht zie je het minder, natuurlijk, maar het betekent dat het scherm niet compleet aanhecht. Als ik het scherm aanduw dan merk je duidelijk dat de streep dunner wordt. Als ik recht in de streep kijk met het scherm uit zie ik ook een paar punten reflecteren bij de knoppen, wellicht connectoren. Bij m'n omgeruilde toestel ging er ook enorm makkelijk stof in de streep/naad zitten. Lijkt mij sterk dat dit normaal is.
Ik heb er totaal geen last van witte edge.honey schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 21:44:
[...]
Toch wel raar dat het hier zoveel wordt gevonden en internationaal nog helemaal geen issue is.
Think again, check o.a. XDAhoney schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 21:44:
[...]
Toch wel raar dat het hier zoveel wordt gevonden en internationaal nog helemaal geen issue is.
Het is volgens samsung ook geen issue maar iets wat zo hoort bij een Edge scherm. Dat het bij sommigen zo erg is lijkt me eerlijk gezegd niet helemaal goed.honey schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 21:44:
[...]
Ik weet ook niet of het hier zo'n issue is. Ik heb er nog maar een paar dezelfde voorbij zien komen.
Verwijderd
Het gebeurd voornamelijk bij filmpjes in de app van nu.nl, nos.nl en Instagram.pappaleone schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 19:48:
[...]
Met welke player speel je de filmpjes? Ik heb de originele samsung music en video players uit de samsung store gehaald, deze werken perfect. De andere players blijven bij mij ook af en toe hangen.
Andere Players die blijven hangen? Wat is dat nou weer? Ik gebruik Poweramp voor muziek en VLC voor video, die 'hangen' nooit. Zou niet best zijn als het wel zo was, of hebben meer mensen hier last van?pappaleone schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 19:48:
[...]
Met welke player speel je de filmpjes? Ik heb de originele samsung music en video players uit de samsung store gehaald, deze werken perfect. De andere players blijven bij mij ook af en toe hangen.
Ik heb smartlock uitgeprobeerd en zie er voor mij dus niet het nut van in.
Als je je phone aanzet heb je nog altijd eerst het vergrendelscherm.
Dan vind ik persoonlijk je vinger op de startknop leggen vele malen handiger en overigens ook sneller dan te moeten vegen.
Het zou handig zijn als hij dat hele eerste scherm zou overslaan en direct op je startscherm opent.
Nu zie ik de meerwaarde er niet van in.
Als je je phone aanzet heb je nog altijd eerst het vergrendelscherm.
Dan vind ik persoonlijk je vinger op de startknop leggen vele malen handiger en overigens ook sneller dan te moeten vegen.
Het zou handig zijn als hij dat hele eerste scherm zou overslaan en direct op je startscherm opent.
Nu zie ik de meerwaarde er niet van in.
Hier Spotify en vlc. Nooit problemen.Pierre_nr1 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 23:39:
[...]
Andere Players die blijven hangen? Wat is dat nou weer? Ik gebruik Poweramp voor muziek en VLC voor video, die 'hangen' nooit. Zou niet best zijn als het wel zo was, of hebben meer mensen hier last van?
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Dat had ik ook niet anders verwacht. Ben benieuwd of we hier nog wat uitleg over krijgen.
Gister ook voor de eerste keer meegemaakt, erg raar.. Kwam idd ook terug na een reboot.Kapitein187 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 19:30:
Had vandaag voor de tweede keer een merkwaardige fout, al het geluid kwam door de earspeaker.. Spotify, youtube etc.
Heb je toevallig een programma als twilight of andere blauw licht filter draaien? Die waren bij mij het probleem. Even op pauze zetten en je kan wel op installeren klikken.Erik1805 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 19:30:
Kan good lock niet installeren. Heeft dit te maken met nova?
Deze heeft ook de lichte vlek, welke sensor heb jij? 1e telefoon had een Sony sensor (had ik het niet/minder) vorige en deze hebben een SLSI (Samsung sensor).maasmaas schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:15:
[...]
Mocht je het bij je nieuwe telefoon niet hebben, laat het even weten. Dan ga ik wellicht ook actie ondernemen. Nu ik weet dat ik in donkere settings ook een soort lichte vlek in het midden heb bij een egale achtergrond, ga ik me er ook aan ergeren.. irritant zo'n ervaringentopic
Makkelijk te checken mbv Aida64 en dan kijken onder devices (wel toestemming geven)
Known as dlm | PSN ID = Rickz1989
Heb ik ook gehad op een ander toestel, bleek ook ditzelfde "probleem"te zijn. App op pauze/de-installeren did the trick.Tidaku schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:10:
[...]
Heb je toevallig een programma als twilight of andere blauw licht filter draaien? Die waren bij mij het probleem. Even op pauze zetten en je kan wel op installeren klikken.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Twilight heb ik draaien. Ik pauzeer het even en probeer het nog een keer. Bedankt voor de tip.Tidaku schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:10:
[...]
Heb je toevallig een programma als twilight of andere blauw licht filter draaien? Die waren bij mij het probleem. Even op pauze zetten en je kan wel op installeren klikken.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Het ziet er naar uit dat nog iemand dezelfde problemen heeft in deze thread. Kijk eens in je sms app opties. Zelf kan ik niets vinden in sms opties.Mau_Maus schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:50:
[...]
Nou ik heb het 'vreemde scherm' weer gekregen bij opstarten. Blijkbaar is het om info en content te delen adhv je Samsung-profiel met andere die dit ook instellen. (Al is mijn Samsung profiel verwijderd.)
Ik was hiermee bekend via 'Mijn profiel' onder 'contacten'. Daar heb ik het ook uitstaan, maar dit scherm ziet er toch een stuk anders uit. Het is een soort overzicht ervan. Ik kan dat scherm alleen nergens handmatig vinden.
[afbeelding]
Uitlegvideo Samsung: http://www.samsung.com/nl/support/skp/htv/18184
Uiteindelijk dus niet zo spannend, maar het gaf het gevoel of iets data zat te delen.
Misschien is het alsnog heel simpel, maar als iemand een manier weet hoe ik dit specifieke scherm kan aanroepen dan hoor ik dat alsnog graag. Dan weet ik wellicht ook hoe ik dit soms per ongeluk voorgeschoteld krijg.
Die andere melding wat met sms te maken heeft krijg ik niet. Ik denk dat hij onterecht beide onder het zelfde euvel plaatst. Hij krijgt dat elke keer. Ik heb dat ene scherm pas 2x gehad en ik hertstart meerdere keren per dag.S7E-Vigi schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:31:
[...]
Het ziet er naar uit dat nog iemand dezelfde problemen heeft in deze thread. Kijk eens in je sms app opties. Zelf kan ik niets vinden in sms opties.
Mzaar bedankt voor de oplettendheid. Ik hou het in de gaten mocht er voor mij iets voorbij komen.
Dit is een beveiliging in Android, als er apps "on top" draaien kan je niks installeren etc. Dit is ter beveiliging om te voorkomen dat malafide apps bepaalde dingen zelf gaan uitvoeren. Idd even pauzeren en je kan verder.Erik1805 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:24:
[...]
Twilight heb ik draaien. Ik pauzeer het even en probeer het nog een keer. Bedankt voor de tip.
Het scherm van mijn S7 draait opeens niet meer automatisch als je het toestel op z'n kant draait. Dat was vroeger een instelling, maar ik kan 'm zo snel niet vinden. Iemand een idee?
Kun je in je quick panel vinden (notificatie balk naar beneden trekken) en heet "automatisch draaien".dafmay schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 13:07:
Het scherm van mijn S7 draait opeens niet meer automatisch als je het toestel op z'n kant draait. Dat was vroeger een instelling, maar ik kan 'm zo snel niet vinden. Iemand een idee?
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Ah...weer wat geleerd, thxspeedme schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 13:09:
[...]
Kun je in je quick panel vinden (notificatie balk naar beneden trekken) en heet "automatisch draaien".
Ah ok, mmm.. wellicht dus sensor afhankelijk. Ik ga vanavond even voor je kijken!Rickz schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:12:
[...]
Deze heeft ook de lichte vlek, welke sensor heb jij? 1e telefoon had een Sony sensor (had ik het niet/minder) vorige en deze hebben een SLSI (Samsung sensor).
Makkelijk te checken mbv Aida64 en dan kijken onder devices (wel toestemming geven)
Ik heb zojuist een System Update gekregen van Samsung, 63,22 MB groot.
Maar mijn telefoon is geroot en ik heb TWRP geinstalleerd.
Dus ik was erg verbaast deze update te ontvangen.
Probeer ik de update echter te installeren, dan herstart de telefoon in TWRP en installeert vervolgens niet.
Start ik daarna opnieuw mijn telefoon, dan krijg ik weer de melding dat er een update is en gaat de telefoon hem downloaden.
Weet iemand hoe ik deze update kan installeren ?
Probeer ik de update echter te installeren, dan herstart de telefoon in TWRP en installeert vervolgens niet.
Start ik daarna opnieuw mijn telefoon, dan krijg ik weer de melding dat er een update is en gaat de telefoon hem downloaden.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Goedemiddag.
Mn S7 Edge is "bevroren".
Was YouTube aan het kijken. Scherm zit vast, edge dingetje is wel zichtbaar. Telefoon reageert nergens meer op.
Hoe reset ik dit ding? Accu wil er immers niet uit?
Was YouTube aan het kijken. Scherm zit vast, edge dingetje is wel zichtbaar. Telefoon reageert nergens meer op.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Power knop tijdje ingedrukt houdenFormat-C schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:25:
Goedemiddag.
Nee dat werkt niet.
Volume down + aan/ uit knop werkt wel.
Wel vaag dit.
1e keer dat ie vastloopt in 2 weken.
Hopelijk blijft t hierbij.
Want ben er verder heeeeel tevreden mee.
Volume down + aan/ uit knop werkt wel.
Wel vaag dit.
1e keer dat ie vastloopt in 2 weken.
Hopelijk blijft t hierbij.

[ Voor 19% gewijzigd door Format-C op 01-04-2016 14:31 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Iemand die mij kan helpen waarom mijn batterij zo verschrikkelijk snel leeg gaat? Ochtend met weinig gebruik en meer in stand-by is die al 50%. Zie bij batterij app wel dat me WiFi verschrikkelijk veel gebruikt. Iemand enig idee waar dit aan ligt? heb bijna alle apps in spaarstand staan
screenshot van batterij verbruik:
https://gyazo.com/3973b95e4266210e4d77b116bb955a96
screenshot van wifi verbruik:
https://gyazo.com/e56042a8f2cb94d8be9223eee13ab7f3
screenshot van batterij verbruik:
https://gyazo.com/3973b95e4266210e4d77b116bb955a96
screenshot van wifi verbruik:
https://gyazo.com/e56042a8f2cb94d8be9223eee13ab7f3
[ Voor 29% gewijzigd door MathijsRM op 01-04-2016 14:38 ]
Ik weet het niet zeker, maar is dat niet de security policy update? Deze setting vind je :speedme schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:18:
Settings > Lock screen and security > other security settings > security policy updates > ...uitzetten
Normaal gesproken kun je op toestellen met root geen updates OTA van de fabrikant installeren. Ik zou ff op XDA kijken of hij daar staat zodat je hem kunt flashen via je custom ROM.speedme schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:18:
Vervolg hoort thuis in het rooten&custom ROM topic van de S7
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Waarom is het accessoires topic gesloten??
Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van mijn S7 Edge. Ik lees al vanaf het begin alles mee in het topic, dus het was echt een beproeving van mijn geduld haha.
Wat een machtig mooi ding. Ik kom van een HTC M8 maar wat een vooruitgang! Ik heb mijn simkaart er nog niet in en nog geen app's overgezet, dat ga ik dit weekend even doen. Op de telefoon staat nog niet veel en bijna niks slurpt dus batterij, zit na 19 uur waarvan 3,5 uur het scherm aan op 73%. Dit zal dus als de telefoon helemaal in gebruik is nog wat minderen maar ook dan ben ik nog enorm onder de indruk.
Ik doe verder niet echt hele bijzondere dingen met de telefoon waar het aankomt op 'tweaken'. Wel heb ik gekeken naar de punten die hier zijn genoemd mbt de staat van de telefoon. Mijn scherm sluit goed aan, in het donker zie je wel een groenig streepje maar het is dat ik erop lette omdat het hier werd genoemd. Scherm is helemaal in orde, geen gekke dingen op te zien. De home button geeft als je precies in het midden drukt wel een lichte klik maar ook hier heb ik niet echt moeite mee, het is voor mij iig niet storend. Knoppen lijken ook prima, aan en uit knop zit muurvast, volume knoppen wel wat meer speling maar nog steeds voelt het gewoon stevig.
Enige dat ik nu nog wil is een goed hoesje. Heb deze nu wel maar die bevalt niet helemaal. Tevens een nieuwe screenprotector aanschaffen omdat ik deze toch niet zo mooi heb geplakt als ik hoopte. Komende tijd maar even het accessoire topic in de gaten houden. Liever zou ik het zonder hoesje en screenprotector doen maar ik ken mijzelf langer dan vandaag en dat is geen goede combinatie..
Wat een machtig mooi ding. Ik kom van een HTC M8 maar wat een vooruitgang! Ik heb mijn simkaart er nog niet in en nog geen app's overgezet, dat ga ik dit weekend even doen. Op de telefoon staat nog niet veel en bijna niks slurpt dus batterij, zit na 19 uur waarvan 3,5 uur het scherm aan op 73%. Dit zal dus als de telefoon helemaal in gebruik is nog wat minderen maar ook dan ben ik nog enorm onder de indruk.
Ik doe verder niet echt hele bijzondere dingen met de telefoon waar het aankomt op 'tweaken'. Wel heb ik gekeken naar de punten die hier zijn genoemd mbt de staat van de telefoon. Mijn scherm sluit goed aan, in het donker zie je wel een groenig streepje maar het is dat ik erop lette omdat het hier werd genoemd. Scherm is helemaal in orde, geen gekke dingen op te zien. De home button geeft als je precies in het midden drukt wel een lichte klik maar ook hier heb ik niet echt moeite mee, het is voor mij iig niet storend. Knoppen lijken ook prima, aan en uit knop zit muurvast, volume knoppen wel wat meer speling maar nog steeds voelt het gewoon stevig.
Enige dat ik nu nog wil is een goed hoesje. Heb deze nu wel maar die bevalt niet helemaal. Tevens een nieuwe screenprotector aanschaffen omdat ik deze toch niet zo mooi heb geplakt als ik hoopte. Komende tijd maar even het accessoire topic in de gaten houden. Liever zou ik het zonder hoesje en screenprotector doen maar ik ken mijzelf langer dan vandaag en dat is geen goede combinatie..
Modbreak:0xrubennft schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:13:
Waarom is het accessoires topic gesloten??
Mensen werden een beetje te wild met hun favoriete winkel en wat wel of niet 'echt' is met daarna nog andere mensen die vinden wat wel en niet moest gemod worden, dus (tijdelijk) slotje erop gedaan door de mod.Topic is tijdelijk gesloten....
- Geen reclame/spam
- Geen Wannabee mod's
- Wel normaal tegen elkaar doen....
[ Voor 30% gewijzigd door vjsmits op 01-04-2016 15:15 ]
Wat Janvanduschoten ook al aangeeft zou je op een rooted toestel geen OTA's moeten installeren (ook al worden ze aangeboden). Ik weet even niet hoe dit zit met de security policy updates...maar je kunt deze uitzetten via de manier die ik je eerder doorgaf. (indien de update toch een security policy blijkt te zijn)speedme schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:04:
Het is volgens mij wel een systeemupdate
[afbeelding]
Uiteraard weet ik dat, maar ik stond er van te kijken dat ik uberhaupt een OTA krijg aangeboden.dafmay schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:19:
[...]
Wat Janvanduschoten ook al aangeeft zou je op een rooted toestel geen OTA's moeten installeren (ook al worden ze aangeboden). Ik weet even niet hoe dit zit met de security policy updates...maar je kunt deze uitzetten via de manier die ik je eerder doorgaf. (indien de update toch een security policy blijkt te zijn)
Ik heb namelijk al jaren geroote telefoons en nog nooit een OTA ontvangen.
Updaten deed ik dan als de dev een nieuwere versie van zijn custom rom aanbood.
Maar omdat ik mogelijk in de war ben met systeemupdates en security updates vroeg ik me af of ik de enige ben.
Ik heb zojuist de security updates, zoals je hebt aangegeven, uitgeschakeld.
Maar de melding blijft.
Ik ga nog even verder zoeken/stoeien
Ok, ja dat was wat zowel JanVD als mijzelf ook verbaasde...dat je uberhaupt OTA's krijgt. Al is het wel zo dat je momenteel de telefoon slechts ge-root hebt, en dus geen custom rom draait (waarin OTA's zijn gedeactiveerd door de rom bouwer). Ik kan mij daarom voorstellen dat hierdoor de OTA's toch doorkomen. (anders even nakijken/navragen in CF auto root topic op XDA)
Enfin...ik denk dat we vervolg-discussie beter in het custom rom topic kunnen doen om dit topic niet verder te vervuilen
(excuses voor de off-topic)
Enfin...ik denk dat we vervolg-discussie beter in het custom rom topic kunnen doen om dit topic niet verder te vervuilen
(excuses voor de off-topic)
[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 01-04-2016 15:38 ]
Ik heb het idee dat het best lang duurt voordat de 'Doze' mode in werking treedt. Volgens mij is dit meer te vergelijken met de oude 'Deep sleep' en die ging vrij snel in werking als het scherm uit was en je het toestel niet gebruikt. In het plaatje zie je dat de telefoon 1d en 17 uur van de lader is geweest. Bijna 4 uur SOT en daarom zou ik meer Doze tijd verwachten en dus een betere stand by tijd.
https://goo.gl/photos/v8tMu9CEbABLeoCZ9
https://goo.gl/photos/v8tMu9CEbABLeoCZ9
Doze kickt pas in na minimaal 3 dagen (kun je zelf kiezen, tussen 3-7 dagen) van inactiviteit van een app.
Greenify downloaden en 'Agressive Doze' aanzetten, dan gaat hij binnen enkele minuten al in doze i.p.v na uren pas. Je telefoon moet ook stilliggen anders werkt het ook niet.
[ Voor 20% gewijzigd door S7E-Vigi op 01-04-2016 16:09 ]
@Qosmic...Batterij info/settings > (onderin) App power saving details > (rechtsbovenin) 'More'... 'select auto power saving delay'....
[ Voor 14% gewijzigd door dafmay op 01-04-2016 16:11 ]
greenify hoor ik ook wisselende verhalen over, oa dat die de batterij leeg zou trekken.
Wat zijn hier de ervaringen met deze app?
edit: thanks dafmay, stond bij mij al op 3 dagen. Ben er zelf niet zo'n voorstander van om voor alles weer een aparte app te installeren.
Wat zijn hier de ervaringen met deze app?
edit: thanks dafmay, stond bij mij al op 3 dagen. Ben er zelf niet zo'n voorstander van om voor alles weer een aparte app te installeren.
[ Voor 35% gewijzigd door Qosmic op 01-04-2016 16:12 ]
Stop chasing the dream, you're already living it
Mijn ervaring sinds Greenify: 3 dagen batterij en nog 45% over. Daarvoor had ik 4 dagen op een volledige batterij. Ik zie geen drain door de app zelf.
No prob. 3 dagen is inderdaad de standaard setting. Ik vraag mij nog steeds hardop af in hoeverre Doze echt een groot verschil maakt vwb accuduur (tenzij je natuurlijk een groot aantal apps langer dan 3 dagen niet/nooit gebruikt). Accuduur en SoT van de S7 zijn in mijn ervaring al erg goed te noemen.
Edit @S7E-Vigi...dat is dan wel een behoorlijk verschil!
[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 01-04-2016 16:17 ]
Ik hoop nu ook een definitieve halt aan het ongewenste dataverbruik te hebben bewerkstelligt van de Samsung app 'verbeterde voorzieningen' (profiel delen). Deze stond al uit bij mij maar verzond toch data. Via deze Samsung-site heb ik mij met me telefoonnummer nu definitief afgemeld.
Vind ik ook, uiteraard speel ik nu ook minder met de telefoon (de nieuwigheid is er vanaf voor mijdafmay schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:17:
No prob. 3 dagen is inderdaad de standaard setting. Ik vraag mij nog steeds hardop af in hoeverre Doze echt een groot verschil maakt vwb accuduur (tenzij je natuurlijk een groot aantal apps langer dan 3 dagen niet/nooit gebruikt). Accuduur en SoT van de S7 zijn in mijn ervaring al erg goed te noemen.
Dank voor deze tip.S7E-Vigi schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:19:
Ik hoop nu ook een definitieve halt aan het ongewenste dataverbruik te hebben bewerkstelligt van de Samsung app 'verbeterde voorzieningen' (profiel delen). Deze stond al uit bij mij maar verzond toch data. Via deze Samsung-site heb ik mij met me telefoonnummer nu definitief afgemeld.
Daar lijkt het wel op inderdaad.S7E-Vigi schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:22:
[...]
Vind ik ook, uiteraard speel ik nu ook minder met de telefoon (de nieuwigheid is er vanaf voor mij) maar omdat het verschil zo groot is ben ik er van overtuigd dat Greenify hier gedeeltelijk aan bijgedragen heeft.
Zonder extra fratsen haal ik met gemak 2 dagen bij normaal/intensief gebruik. Bij weinig tot licht gebruik is 3-4 dagen prima mogelijk. Meer dan zat voor mij persoonlijk.
De S7 doet het erg goed wat accuduur betreft...ik ben zeer verrast moet ik zeggen
Ik mis overigens een optie onder Settings > Batterij voor het aan/uit schakelen van Wireless Fast Charging, voor de kabel optie heb ik het wel. Ik zie dat sommige mensen deze optie wel hebben, hoe zit dat bij jullie?
Ik geloof dat die pas tevoorschijn komt na de 1e keer de S7 op een fast wireless charger plaatsen.
Ik heb dat bij mijn One Plus ook. Je krijgt (tot vervelens toe) de melding dat er een update is. Helaas kun je met een Custom Bootloader alleen een volledige nieuwe rom draaien, dus geen update van een paar MB. Maar misschien meer een vraag voor het custom rom draadje....speedme schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:35:
[...]
Uiteraard weet ik dat, maar ik stond er van te kijken dat ik uberhaupt een OTA krijg aangeboden.
Ik heb namelijk al jaren geroote telefoons en nog nooit een OTA ontvangen.
Updaten deed ik dan als de dev een nieuwere versie van zijn custom rom aanbood.
Maar omdat ik mogelijk in de war ben met systeemupdates en security updates vroeg ik me af of ik de enige ben.
Ik heb zojuist de security updates, zoals je hebt aangegeven, uitgeschakeld.
Maar de melding blijft.
Ik ga nog even verder zoeken/stoeien
Ah ok, nou nog 2 dagen dan gezien me 45% die ik nog te gaan hebdafmay schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:31:
Ik geloof dat die pas tevoorschijn komt na de 1e keer de S7 op een fast wireless charger plaatsen.
S7E-Vigi schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:33:
[...]
Ah ok, nou nog 2 dagen dan gezien me 45% die ik nog te gaan hebIk heb hem wel liggen, met 10% korting van Samsung gekocht.
Correct:dafmay schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:31:

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Waar heb je dat scherm vandaan getoverd? NVM Henk, ik heb je antwoord al gekregen
[ Voor 8% gewijzigd door S7E-Vigi op 01-04-2016 17:07 ]
Waar is die app verbeterde voorzieningen? Ik vroeg me aff of ik het ook had, maar kon het neit vinden in de appdrawer?S7E-Vigi schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:19:
NS FC: SW 2742 0448 8213
klopt, is geen aparte app, ga naar: Apps > Contacten > Mijn Profiel [uw naam] (bovenste naam in contactenlijst) > delen uitzetten. Maar dit heeft dus niet 100% voorkomen dat deze app doorging met zenden.Musta schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:03:
[...]
Waar is die app verbeterde voorzieningen? Ik vroeg me aff of ik het ook had, maar kon het neit vinden in de appdrawer?
Gevonden, thanks! Hij stond al op uit bij mij blijkbaar. En als ik bij gegevensverbruik kijk in de instellingen zie ik hem er niet tussen staan, dus denk dat het wel goed is bij. Toch maar via de site afmelden ook gelijk.S7E-Vigi schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:06:
[...]
klopt, is geen aparte app, ga naar: Apps > Contacten > Mijn Profiel [uw naam] (bovenste naam in contactenlijst) > delen uitzetten. Maar dit heeft dus niet 100% voorkomen dat deze app doorging met zenden.
Hoeveel verbruikt die trouwens?
NS FC: SW 2742 0448 8213
Minimaal verbruik, 0,1 Mb per dag, hier een screenshot: https://goo.gl/photos/oUbNhnxYXkDtKgBz7Musta schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:11:
[...]
Gevonden, thanks! Hij stond al op uit bij mij blijkbaar. En als ik bij gegevensverbruik kijk in de instellingen zie ik hem er niet tussen staan, dus denk dat het wel goed is bij. Toch maar via de site afmelden ook gelijk.
Hoeveel verbruikt die trouwens?
Alleen Google Drive en My Data manager kan ik verantwoorden, de rest is allemaal ongewenst. Alle sync en achtergrond data staan nota bene uit!
[ Voor 9% gewijzigd door S7E-Vigi op 01-04-2016 17:17 ]
Ik heb het net gecheckt en ik heb ook de Samsung sensor. Ik denk dat ik het er bij laat zitten, de rest van de telefoon is gewoon goed dus ik wil niet het risico lopen dat ik straks een exemplaar krijg waar weer iets anders mis mee is (of weer de Samsung sensor heeft).Rickz schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:12:
[...]
Deze heeft ook de lichte vlek, welke sensor heb jij? 1e telefoon had een Sony sensor (had ik het niet/minder) vorige en deze hebben een SLSI (Samsung sensor).
maakt het nog uit wat voor camera sensor je hebt dan ? SLSI hier
De Samsung Qi Wireless Charger met Fast Adaptive Charging lijkt me handig.
Vraag: dat supersnel opladen, zal hiervan de batterij sneller slijten?
... en kan de S6 er ook op zonder problemen (en zonder extra slijtage van de batterij).
Reden van mijn vraag is dat een medewerker van een elektronicawinkel vertelde dat je nooit draadloos Fast Charge moet gebruiken, omdat de batterij dan sneller slijt.Twijfel nu. -_-
... en kan de S6 er ook op zonder problemen (en zonder extra slijtage van de batterij).
Reden van mijn vraag is dat een medewerker van een elektronicawinkel vertelde dat je nooit draadloos Fast Charge moet gebruiken, omdat de batterij dan sneller slijt.Twijfel nu. -_-
Snel draadloos laden is denk ik nog steeds relatief traag(?) In dat geval zal het heel erg mee vallen. Sowieso kunnen accu's tegenwoordig een stuk beter tegen snel laden. Tenzij je echt het maximale uit je accu wilt persen zou ik mij er niet al te druk over maken. Het is tenslotte een gebruiksvoorwerp en je wil er gewoon gebruik van maken zonder overal op te moeten letten.
Lees bij die reviews wel dat het fast charging van die lader niet altijd even goed werkt.. Ben wel benieuwd want ik wil zelf ook zoiets gebruiken. Bij mijn bed is traag draadloos laden prima maar op het bureau is een snelle lader wel handig.
Edit:
Zie net de draadloze lader van onderstaande link. Geen fast charge maar lijkt mij wel erg handig voor in de auto. Juist in de auto stoor ik mij aan het inpluggen van de telefoon en de kabel die er langs loopt vervolgens. Zo'n lader nodigt direct even uit de kabel in het dashboard weg te werken. Maakt het makkelijk om de telefoon even op te hangen, heb je het beeld in zicht en laad de telefoon op.
Winnergear qi
Excuses, zie nu pas dat er een apart topic is voor accessoires. Daar past dit waarschijnlijk beter..
Lees net dat topic door maar daar wordt je ook niet vrolijk van.. is nu ook op slot
Lees bij die reviews wel dat het fast charging van die lader niet altijd even goed werkt.. Ben wel benieuwd want ik wil zelf ook zoiets gebruiken. Bij mijn bed is traag draadloos laden prima maar op het bureau is een snelle lader wel handig.
Edit:
Zie net de draadloze lader van onderstaande link. Geen fast charge maar lijkt mij wel erg handig voor in de auto. Juist in de auto stoor ik mij aan het inpluggen van de telefoon en de kabel die er langs loopt vervolgens. Zo'n lader nodigt direct even uit de kabel in het dashboard weg te werken. Maakt het makkelijk om de telefoon even op te hangen, heb je het beeld in zicht en laad de telefoon op.
Winnergear qi
Excuses, zie nu pas dat er een apart topic is voor accessoires. Daar past dit waarschijnlijk beter..
Lees net dat topic door maar daar wordt je ook niet vrolijk van.. is nu ook op slot
[ Voor 39% gewijzigd door warcow op 01-04-2016 21:00 ]
Jou hoef ik hier niet meer te horen wijsneusPierre_nr1 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 23:39:
[...]
Andere Players die blijven hangen? Wat is dat nou weer? Ik gebruik Poweramp voor muziek en VLC voor video, die 'hangen' nooit. Zou niet best zijn als het wel zo was, of hebben meer mensen hier last van?

Pardon, wat is dit nu weer? Als je iets persoonlijks hebt te zeggen, doe het dan zoals het hoort via PM. Gedraag je niet als een puber.pappaleone schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 21:16:
[...]
Jou hoef ik hier niet meer te horen wijsneus
Er komt meer warmte vrij bij Fast Wireless Charging, en dan heeft invloed op de levensduur van een batterij. Maar ik denk dat het in de praktijk erg mee zal vallen. Via Google is veel info hier over te vinden.honey schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 20:08:
De Samsung Qi Wireless Charger met Fast Adaptive Charging lijkt me handig.
Weet je dat zeker Daf. Ik dacht dat van die drie dagen Samsungs eigen app optimalisatie was en Doze iets is wat in Android 6 zit wanneer een toestel stil ligt en niet gebruikt wordt, er geen achtergrond activiteit plaatsvind.dafmay schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:06:
Doze kickt pas in na minimaal 3 dagen (kun je zelf kiezen, tussen 3-7 dagen) van inactiviteit van een app.
Volgens mij is dit ook nog gescheiden want app optimalisatie zit onder "details" en als je op batterijverbruik klikt en dan "meer" en "baterijverb. optimalisatie" en "alle apps" , dan krijg je een hele rits met apps en services.
Ik kan het mis hebben maar dit dacht ik zomaar omdat Samsungs app optimalisatie al in 5.1.1 zat en Doze pas in 6.0.
Garret ik denk dat je inderdaad gelijk hebt.
Doze :
http://m.androidcentral.c...se-it-and-what-does-it-do
En mbt Samsung App saving... onderaan de volgende link :
http://www.pocket-lint.co...ks-master-your-new-galaxy
Doze :
http://m.androidcentral.c...se-it-and-what-does-it-do
En mbt Samsung App saving... onderaan de volgende link :
http://www.pocket-lint.co...ks-master-your-new-galaxy
Nieuwe micro SD, nieuwe kansen. Ik heb de sd kaart geformatteerd in de telefoon. Hierna een bestand gedownload om de snelheid te testen. Deze bleek erg traag, nog geen 1 MB/s terwijl hetzelfde bestand 18 MB/s doet op het internet geheugen. De telefoon opnieuw opgestart en dat lijkt iets te helpen, maar nog komt de snelheid amper boven de 2 MB/s. Ik heb dit kaartje:http://tweakers.net/pricewatch/431037/kingston-microsdhc-sdxc-uhs-i-u3-64gb-(with-sd-adapter).html
Hebben meer mensen dit soort ervaring met de S7? Het zou aan een matige connector kunnen liggen of aan de kaart zelf, maar dat heb ik nog niet kunnen testen.
Hebben meer mensen dit soort ervaring met de S7? Het zou aan een matige connector kunnen liggen of aan de kaart zelf, maar dat heb ik nog niet kunnen testen.
Ik heb vanmiddag mn Edge binnen gekregen en heb daar een nieuwe Samsung Evo 64 ingedaan en daarna geformatteerd.
Alles wat ik op mn oude telefoon had staan aan muziek etc. heb ik op de nieuwe kaart gezet en eerlijk gezegd heb ik nog geen enkel problemen ondervonden.
Wel heb ik het idee dat af en toe als ik tegen mn headset aan kom tijdens muziek luisteren dat ie ietsjes kraakt.
Voor de rest een fantastisch toestel.
En de nieuwe gratis thema's vind ik helemaal geweldig
Alles wat ik op mn oude telefoon had staan aan muziek etc. heb ik op de nieuwe kaart gezet en eerlijk gezegd heb ik nog geen enkel problemen ondervonden.
Wel heb ik het idee dat af en toe als ik tegen mn headset aan kom tijdens muziek luisteren dat ie ietsjes kraakt.
Voor de rest een fantastisch toestel.
En de nieuwe gratis thema's vind ik helemaal geweldig
Je zou bijna aan je connector(hardware van de S7) beginnen te twijfelen. Ik heb dit kaartje ook en behaal meer dan 30MB/s schrijfsnelheid. Dat moet ook want de SD voldoet aan de U3 specificaties. (+ 30MB/s)hrichard schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 22:44:
Nieuwe micro SD, nieuwe kansen. Ik heb de sd kaart geformatteerd in de telefoon. Hierna een bestand gedownload om de snelheid te testen. Deze bleek erg traag, nog geen 1 MB/s terwijl hetzelfde bestand 18 MB/s doet op het internet geheugen. De telefoon opnieuw opgestart en dat lijkt iets te helpen, maar nog komt de snelheid amper boven de 2 MB/s. Ik heb dit kaartje:http://tweakers.net/pricewatch/431037/kingston-microsdhc-sdxc-uhs-i-u3-64gb-(with-sd-adapter).html
Toch staat er 80MB/s schrijfsnelheid op de verpakking.Pierre_nr1 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 23:37:
[...]
Je zou bijna aan je connector(hardware van de S7) beginnen te twijfelen. Ik heb dit kaartje ook en behaal meer dan 30MB/s schrijfsnelheid. Dat moet ook want de SD voldoet aan de U3 specificaties. (+ 30MB/s)
Ik heb wat meer info, tussen de interne opslag en sd kaart verplaatsen gaat snel(genoeg). Een torrent downloaden en opslaan op de SD gaat met max 3MB/s terwijl dezelfde torrent 18MB/s op het interne geheugen haalt (max snelheid).
Misschien wat off-topic, maar mogelijk hebben anderen hier wel goede ervaringen.
Vandaag een tweedehands S7 Edge gescoord. Iemand die niet aan de edges kon wennen. Toestel is twee weken oud volgens factuur. Opgehaald, alles gecheckt en alles leek oké.
Nu is er opeens een dode (constant groene) pixel aanwezig, onderin het midden van het scherm. Deze was er niet: het valt ontzettend op en het was me niet opgevallen. Ik heb na aankoop gelijk een foto gemaakt per toeval om naar m'n vriendin te sturen naar, en ook daarop is de pixel nog gewoon werkend. Het is dus echt 16 dagen na aankoop gebeurd.
Het toestel is 16 dagen oud, en webshop (student)mobiel verwijst me sowieso direct naar Samsungs eigen reparatieservice.
Ze komen m morgen ophalen, maar heeft iemand ervaring met een (soortgelijke) situatie? Hoe lang duurt dit, en denken jullie dat Samsung dit gewoon onder garantie laat repareren? Ik kan er immers niks aan doen (er is echt niks geks gebeurd) maar ben wel net die 2 weken bedenktijd voorbij...
Nu is er opeens een dode (constant groene) pixel aanwezig, onderin het midden van het scherm. Deze was er niet: het valt ontzettend op en het was me niet opgevallen. Ik heb na aankoop gelijk een foto gemaakt per toeval om naar m'n vriendin te sturen naar, en ook daarop is de pixel nog gewoon werkend. Het is dus echt 16 dagen na aankoop gebeurd.
Het toestel is 16 dagen oud, en webshop (student)mobiel verwijst me sowieso direct naar Samsungs eigen reparatieservice.
Ze komen m morgen ophalen, maar heeft iemand ervaring met een (soortgelijke) situatie? Hoe lang duurt dit, en denken jullie dat Samsung dit gewoon onder garantie laat repareren? Ik kan er immers niks aan doen (er is echt niks geks gebeurd) maar ben wel net die 2 weken bedenktijd voorbij...
[ Voor 6% gewijzigd door Richh op 02-04-2016 00:04 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Een torrent file komt uit meerdere bronnen en de file moet dus d.m.v. meerdere kleine fragmenten worden opgeslagen. En daar ligt ook de beperking, denk ik.hrichard schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 23:48:
[...]
Toch staat er 80MB/s schrijfsnelheid op de verpakking.
Ik heb wat meer info, tussen de interne opslag en sd kaart verplaatsen gaat snel(genoeg). Een torrent downloaden en opslaan op de SD gaat met max 3MB/s terwijl dezelfde torrent 18MB/s op het interne geheugen haalt (max snelheid).
Misschien wat off-topic, maar mogelijk hebben anderen hier wel goede ervaringen.
Ik denk als je er rechtstreeks mee naar een Samsung service center gaat, je er op kunt wachten. Met opsturen erbij zou ik van 2 weken uitgaan. Ik weet niet wat de pixel garantie is op een telefoon. Bij tv;s geld dacht ik een minimaal aantal pixels die het niet meer doen alvorens de garantie in werking treedt.Richh schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 00:03:
Vandaag een tweedehands S7 Edge gescoord. Iemand die niet aan de edges kon wennen. Toestel is twee weken oud volgens factuur. Opgehaald, alles gecheckt en alles leek oké.
In de mail hebben ze het over 3 dagen, maar ik moet het inderdaad nog zien.pappaleone schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 02:27:
[...]
Ik denk als je er rechtstreeks mee naar een Samsung service center gaat, je er op kunt wachten. Met opsturen erbij zou ik van 2 weken uitgaan. Ik weet niet wat de pixel garantie is op een telefoon. Bij tv;s geld dacht ik een minimaal aantal pixels die het niet meer doen alvorens de garantie in werking treedt.
Als ik de iFixit guide zie denk ik niet dat ze 'm kunnen repareren terwijl ik wacht.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Toch wel jammer dat er geen Cover Art op je lockscreen wordt getoond als je muziek luistert.
Jammer dat het accessoires topic nu is gesloten. Doordat enkelen het niet zo nauw namen met de forum regels, is de rest het topic kwijt. We zijn hier toch geen kleine kinderen die op de vingers moeten worden getikt. Misschien is de sluiting terecht, maar naar mijn mening even kinderachtig als de reacties die het veroorzaakten.
Het verbaast mij ook dat het topic nog steeds op slot zit en vind dat inderdaad eigenlijk niet kunnen. Meestal zet men het kortdurig op slot om de mensen tot bedaren te dwingen, en de posts op te ruimen, en daarna gaat het topic weer open.
Mensen moeten zich gewoon aan de regels van een forum houden. Dan is er niets aan de hand. En ook niet voor moderator gaan spelen.
Just my two cents
Just my two cents
...laten we het hier dan nu niet over het accessoires topic gaan hebben, anders is dit topic dadelijk hetzelfde lot beschoren...
De kleur van de tekst in mijn dialer is grijs waardoor deze tegen de achtergrond wegvalt. Heeft iemand een idee of dit met een instelling is aan te passen?

Het is bijna niet te zien, maar daar staat het telefoonnummer 123456
Never mind. Blijkbaar wordt het zo door het thema ingesteld en is dat niet te veranderen..

Het is bijna niet te zien, maar daar staat het telefoonnummer 123456
Never mind. Blijkbaar wordt het zo door het thema ingesteld en is dat niet te veranderen..
[ Voor 12% gewijzigd door Tidaku op 02-04-2016 10:23 ]
Verwijderd
Ik heb het gevoel dat mijn S7 batterij sneller leeg gaat dan mijn S6 Edge. Hebben meer mensen dit of doe ik iets verkeerd op mijn S7?
Of je iets verkeerd doet zal nog vastgesteld moeten worden maar in principe zou je S7 langer mee moeten gaan indien je dezelfde instellingen gebruikt als op je S6. Gebruik een batterijmonitor app zoals GSam en analyseer je verbruik.Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 10:22:
Ik heb het gevoel dat mijn S7 batterij sneller leeg gaat dan mijn S6 Edge. Hebben meer mensen dit of doe ik iets verkeerd op mijn S7?
Verwijderd
Ik gebruik precies dezelfde apps, op precies dezelfde firmware 6.0.1. Thanks ga ik proberen!S7E-Vigi schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 10:36:
[...]
Of je iets verkeerd doet zal nog vastgesteld moeten worden maar in principe zou je S7 langer mee moeten gaan indien je dezelfde instellingen gebruikt als op je S6. Gebruik een batterijmonitor app zoals GSam en analyseer je verbruik.
Heeft Samsung eruit gehaald. Maar met de Good Lock UI van Samsung heb je weer cover art op je lockscreenhoney schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 07:55:
Toch wel jammer dat er geen Cover Art op je lockscreen wordt getoond als je muziek luistert.
Gewoon uit nieuwsgierigheid
Welke webbrowser gebruikt iedereen.
Ik heb het idee dat Chrome sneller werkt dan de standaard
Welke webbrowser gebruikt iedereen.
Ik heb het idee dat Chrome sneller werkt dan de standaard
Ik gebruik zelf firefox maar gebruik ik ook op mijn laptop en pc.
Ben nieuwsgierig of er iemand is dit de volgende situatie herkend:
Bij bellen tijdens het autorijden (gebruik carkit Parrot CK3100 via bluetooth ) is de verbinding slecht indien de ontvangende partij een voip aansluiting geeft. Eigenlijk is er niet te bellen omdat het volume van hard naar erg zacht gaat en de ontvangende kant klaagt over een wegvallende verbinding.
Hij bijzondere is dat als ik bel naar een niet voip aansluiting (vaste aansluiting of b.v. GSM) de verbinding erg goed is.
Verder valt op dat als ik stil sta, de verbinding redelijk (niet goed) is.
Mijn verdenking gaat uit naar HD-Voice, maar kan dat niet hard maken.
Met dezelde carkit gaf het bellen naar een voip verbinding geen problemen met eerdere smartphones (Oneplus one, Note II).
Bij bellen tijdens het autorijden (gebruik carkit Parrot CK3100 via bluetooth ) is de verbinding slecht indien de ontvangende partij een voip aansluiting geeft. Eigenlijk is er niet te bellen omdat het volume van hard naar erg zacht gaat en de ontvangende kant klaagt over een wegvallende verbinding.
Hij bijzondere is dat als ik bel naar een niet voip aansluiting (vaste aansluiting of b.v. GSM) de verbinding erg goed is.
Verder valt op dat als ik stil sta, de verbinding redelijk (niet goed) is.
Mijn verdenking gaat uit naar HD-Voice, maar kan dat niet hard maken.
Met dezelde carkit gaf het bellen naar een voip verbinding geen problemen met eerdere smartphones (Oneplus one, Note II).
dafmay schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:17:
Dit is dus niet waar. Doze treed veel sneller in, na uur start dit al. Maar alleen als de telefoon stil ligt.dafmay schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:06:
Dus dit maakt wel degelijk een groot verschil.
Wat ik aan raad is om Greenify te installeren en Agressive Doze aan te zetten (je hoeft NIET geroot te zijn). Wel even de apps waarvan je notificaties wilt ontvangen whitelisten (vergeet ook niet Android System te whitelisten). Ik haal een goede score, met zwaar gebruik zit ik rond de 5 uur SOT en bij lichtere applicaties of browsen etc heb ik de 7 uur al gehaald. Scherm op ongeveer 40%. En zonder battery saver.
Wat jij bedoelt is een extra batterij besparing voor apps die inderdaad 3 dagen niet gebruikt zijn, deze worden helemaal "uitgezet" tot je het weer opent.
EDIT: Ik zie nu dat je zelf ook aangaf dat het niet klopte, mijn excuus.
[ Voor 15% gewijzigd door Kapitein187 op 02-04-2016 14:57 . Reden: Extra info ]
@Kapitein...lees ook even mijn reactie van gisteren later op de dag waarin ik aangeef dat mijn eerdere post inderdaad niet juist was. Heb ook een 2 tal linkjes geplaatst naar meer info.
Edit op jouw edit
is ok
Edit op jouw edit
[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 02-04-2016 14:55 ]
Ik zag het, was net de edit aan het schrijven maar je had al gepost.dafmay schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 14:54:
@Kapitein...lees ook even mijn reactie van gisteren later op de dag waarin ik aangeef dat mijn eerdere post inderdaad niet juist was. Heb ook een 2 tal linkjes geplaatst naar meer info.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support