Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Verwijderd
Thanks, dat klinkt goed.vaagisdenaam schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:58:
Het is een van de helderste telefoonschermen die er zijn, en het contrast is onmogelijk hoog.
Leesbaarheid in de zon zal dus op vrijwel geen enkel toestel beter zijn...
nee, ik heb helemaal geen issues.dafmay schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:52:
[...]
Heb jij dan ook wat issues op jouw S7 momenteel? Reboots en/of ook nog andere zaken?
Mij is opgevallen dat accuduur/standby tijd en SoT minder zijn op mijn rooted S7 dan op stock FW...dat is dan echt de allereerste keer dat ik dit meemaak![]()
![]()
Slechts 1x een vastloper gehad, maar dat wijt ik meer aan mijn ongeduld dan aan de telefoon
SoT vind ik ook best netjes (t.o.v. mijn oude S5 dan) met meer dan 3 uur.
Dat is wel met Bluetooth continue aan voor mijn smartwatch en bijna altijd op wifi.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Ok...en dat is mooi. Maar als er niets mis is op jouw S7 dan hoef je mijn bevindingen verder ook niet echt in de gaten te houden...toch?speedme schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:17:
[...]
nee, ik heb helemaal geen issues.
Slechts 1x een vastloper gehad, maar dat wijt ik meer aan mijn ongeduld dan aan de telefoon![]()
SoT vind ik ook best netjes (t.o.v. mijn oude S5 dan) met meer dan 3 uur.
Dat is wel met Bluetooth continue aan voor mijn smartwatch en bijna altijd op wifi.
Btw het zijn wel kleine uitzonderingen...mijn S7 draait en functioneert verder prima.
Ok...benieuwd of het bij jou winst oplevert.Erik1805 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:14:
[...]
Ja zal ook eens proberen, zonder Package Disabler en via instellingen wat dingen uitschakelen
[ Voor 14% gewijzigd door dafmay op 30-03-2016 15:41 . Reden: extra quote ]
Interessanter is een verwijzing in de comments naar deze website, waarin er gesproken wordt over een onscherp linker helft. Is dat een hoax of niet? Als je naar de foto kijkt, is het verschil wel erg groot en verwacht ik meer klagende mensen.
Camera vergelijking kende ik al en kennelijk is het verschil zo klein dat het weinig uitmaakt. Ligt ook een beetje aan je voorkeur.honey schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:51:
Op Phonearena zijn de twee camera sensoren vergeleken. Samsung versus Sony.
Interessanter is een verwijzing in de comments naar deze website, waarin er gesproken wordt over een onscherp linker helft. Is dat een hoax of niet? Als je naar de foto kijkt, is het verschil wel erg groot en verwacht ik meer klagende mensen.
Als de helft zo onscherp is was het allang eerder opgevallen. Dat een foto in de hoeken niet helemaal scherp is kan. Dat is vaker zo.
Zojuist AIDA64 gedownload om te kijken welke sensor ik heb en ik blijk de ISOCELL sensor te hebben
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Waar? Ben ook aan het uitkijken op mijn S5 Duos te vervangen door de S7 DuosExecutor16 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:22:
Ik kan aan een S7 Edge Duos komen. Deze ondersteund dual sim. Heeft dit nog nadelen en werkt dit gewoon in Europa?
Ik vind het op persoonlijke voorkeur aankomen. Wat verschil in witbalans waarvan de vraag is wat het beste in de buurt komt van de realiteit en dat weet alleen degene die de foto neemt.speedme schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:43:
Ik vind in het artikel de isocell duidelijk beter naar voren komen dan de Sony sensor.
Zojuist AIDA64 gedownload om te kijken welke sensor ik heb en ik blijk de ISOCELL sensor te hebben
Ook vind ik dat als je zoiets test, dat je dat eigenlijk niet met twee toestellen kunt doen omdat je ook met een bepaalde fout tolerantie te maken hebt.
Wil je het goed doen dan zul je meerdere toestellen moeten testen en meerdere dezelfde foto's moeten nemen en als dan blijkt dat de uitkomst hetzelfde is dan kun je daar een conclusie uit trekken.
Maar of je zover moet gaan met smartphone?
Ik ben op zoek naar de volgende mogelijkheid op mijn S7 edge:
-Ben ik thuis dan is m'n S7 verbonden met mijn wifi
-Ga ik de deur uit dan gaat automatisch de wifi uit (door het weg vallen van wifi signaal) en schakelt mobiele gegevens in.
-Kom ik terug thuis, dan maakt de S7 terug verbinding met mijn wifi en schakelt hij de mobiele gegevens terug uit.
Allemaal automatisch dus
Nee er zit geen interne radio player in, ik denk dat er genoeg apps te vinden zijn in de playstore. Maar misschien bedoel jij de standaard samsung player die tot voorheen wel op de telefoon stond? Daar stonden paar deuntjes op.Deze player kun je nu downloaden in samsung store.To easy schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 18:29:
Ligt het aan mij of heeft de s7 niet standaard een radio en muziek (Gedownloade liedjes) apps? Ik kan ze nergens vinden en ik vraag me nu af of ik iets over het hoofd zie of iets niet goed gedaan heb bij het installeren of iets dergelijks. Iemand een idee?
[ Voor 15% gewijzigd door pappaleone op 30-03-2016 19:08 ]
Dat doet de telefoon toch standaard, althans bij mij wel hoor.schumpi schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 18:59:
Misschien dat iemand mij hier verder kan helpen...?
-Ga ik de deur uit dan gaat automatisch de wifi uit (door het weg vallen van wifi signaal) en schakelt mobiele gegevens in.
-Kom ik terug thuis, dan maakt de S7 terug verbinding met mijn wifi en schakelt hij de mobiele gegevens terug uit.
Allemaal automatisch dus
Waarschijnlijk door beide aan te laten staan (wifi en mobiele gegevens)pappaleone schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:06:
[...]
Dat doet de telefoon toch standaard, althans bij mij wel hoor.
Hierdoor heb je dan wel meer batterij verbruik, denk ik toch?
Wel 2x spontane reboots gehad en vandaag kon ik met mijn camera geen foto's schieten. Na handmatige restart werkte alles naar behoren. Behalve deze 2 errors heb ik tot nu toe geen problemen met mijn S7
Ja idd heb al een download gevonden, maar vroeg me af waarom het er dan niet meer opzat. Ja ik bedoel waar je liedjes komen te staan die je bijvoorbeeld van je pc haalt. Oke ik ga eens in de samsung store kijken. bedankt!pappaleone schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:03:
[...]
Nee er zit geen interne radio player in, ik denk dat er genoeg apps te vinden zijn in de playstore. Maar misschien bedoel jij de standaard samsung player die tot voorheen wel op de telefoon stond? Daar stonden paar deuntjes op.Deze player kun je nu downloaden in samsung store.
Nee hoor het toestel regelt dit zelf, anders zou je overal waar je komt lopen pielen om het aan en uit te moeten zetten.schumpi schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:11:
[...]
Waarschijnlijk door beide aan te laten staan (wifi en mobiele gegevens)
Hierdoor heb je dan wel meer batterij verbruik, denk ik toch?
Je kunt het gewoon zo laten gaan.
En anders kun je op je telefoon een nieuwe map aanmaken, of evt op sd kaart, en daar de muziek naar toe kopiëren. Samsung werkt nu met de google music player persoonlijk vindt ik deze niet lekker werke, maar iedereen zijn eigen keuze..To easy schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:23:
[...]
Ja idd heb al een download gevonden, maar vroeg me af waarom het er dan niet meer opzat. Ja ik bedoel waar je liedjes komen te staan die je bijvoorbeeld van je pc haalt. Oke ik ga eens in de samsung store kijken. bedankt!
Ik gebruik juist alleen maar Chrome, sta ingelogd met m'n gmail account en zo hoef ik nergens meer in te loggen!darkdesign schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:04:
Welke browser gebruiken jullie? Ik twijfel of ik de Samsung browser wel zo fijn vind werken. Hij voelt wat zwaar. Maar Chrome is ook niet precies hetgeen wat ik zoek.. denk ik.
Ik heb de samsung app niet eens geprobeerd, maar gebruik al jaren naar volledige tevredenheid opera mobile.darkdesign schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:04:
Welke browser gebruiken jullie? Ik twijfel of ik de Samsung browser wel zo fijn vind werken. Hij voelt wat zwaar. Maar Chrome is ook niet precies hetgeen wat ik zoek.. denk ik.
Snel genoeg, zat functies, aanpasbare speed dial, en heel goede tekst reflow...
Als je opera op pc gebruikt ook sync, maar daar kan ik je niks over vertellen verder..
Toch even de zoekfunctie gebruiken...is een boel over browsers voorbij gekomen hier de afgelopen week.darkdesign schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:04:
Laatste Samsung Internet versies zijn super..vaagisdenaam schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:35:
[...]
Ik heb de samsung app niet eens geprobeerd, maar gebruik al jaren naar volledige tevredenheid opera mobile.
Snel genoeg, zat functies, aanpasbare speed dial, en heel goede tekst reflow...
Als je opera op pc gebruikt ook sync, maar daar kan ik je niks over vertellen verder..
Zijn volgens mij verbeterde/aangepaste Chrome-versies..
Worden zelfs geupdate via de Play Store..
Blockers optie is vooral een aanrader.. browser wordt daar sneller van..
Hier ook lekker alles bij elkaar makkelijk en snel.0xrubennft schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:32:
[...]
Ik gebruik juist alleen maar Chrome, sta ingelogd met m'n gmail account en zo hoef ik nergens meer in te loggen!
Gaat al jaren geheel automatisch. Maar misschien heb je slimme netwerkwissel aan staan en dan wil hij nog wel eens wisselen tussen de netwerken.schumpi schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 18:59:
Allemaal automatisch dus
Samsung player in de Galaxy App Store inderdaad. Het staat er niet meer op omdat sommigen het bloatware vinden misschien ik denk dat ze wat afspraken met Google hebben gemaakt.To easy schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:23:
[...]
Ja idd heb al een download gevonden, maar vroeg me af waarom het er dan niet meer opzat. Ja ik bedoel waar je liedjes komen te staan die je bijvoorbeeld van je pc haalt. Oke ik ga eens in de samsung store kijken. bedankt!
Muziek komt te staan in de map waar jij het naar toe kopieerd. Je kunt ze in de "music" map zetten maar je kunt ook zelf wat bedenken.
[ Voor 4% gewijzigd door Garret1410 op 30-03-2016 21:02 ]
Mwa, laten we het topic sluiten, want alles is al besproken.dafmay schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:44:
[...]
Toch even de zoekfunctie gebruiken...is een boel over browsers voorbij gekomen hier de afgelopen week.

Zo erg is het toch ook weer niet?darkdesign schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 21:12:
[...]
Mwa, laten we het topic sluiten, want alles is al besproken.
Dat kan allemaal met Tasker. Die herkent mijn SSID en schakelt dan automatisch wifi aan. Als ik wegga gaat wifi weer uit. Tasker kan nog veeeel meer.schumpi schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 18:59:
Allemaal automatisch dus
(of was dat al gemeld?)
Wat doe je hier dan nog...bye byedarkdesign schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 21:12:
[...]
Mwa, laten we het topic sluiten, want alles is al besproken.

(joh doe niet zo moeilijk...gebruik gewoon de zoekfunctie...vind je een hoop waardevolle info...ipv zinloos te blaten)
[ Voor 24% gewijzigd door dafmay op 30-03-2016 21:23 ]
Kan ik niet mijn start scherm zo instellen dat die punt weg is, en die ruimtes kan opvullen met appie's (eventueel met een ander raster indeling)?
Heeft Samsung een eigen browser?darkdesign schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:04:

Ik had van de reviews begrepen dat de S7 minder bloated zou zijn.
Volgens mij kan nova dit, die ik sws kan aanradenpawarana schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 21:41:
ik heb één "tab" blad als startscherm (dus ik kan niet naar links of rechts van mijn startscherm), nu zit er midden een beetje onderaan één punt met links en rechts open ruimtes.
Kan ik niet mijn start scherm zo instellen dat die punt weg is, en die ruimtes kan opvullen met appie's (eventueel met een ander raster indeling)?
en wat is "nova"?vaagisdenaam schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 22:35:
[...]
Volgens mij kan nova dit, die ik sws kan aanraden
Typ maar eens 'nova' in de play store...
Wanneer je volledige controle wilt kan dat o.a. met Tasker (zoek in de Play Store) of door middel van het programmeren van NFC Tags. Ik gebruik beide. De mogelijkheden zijn bijna onbegrensd. Hier is wat info :schumpi schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 18:59:
Allemaal automatisch dus
http://www.nfc-nederland.nl/over_nfc.php
Bedankt voor de tip!!Pierre_nr1 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 23:41:
[...]
Wanneer je volledige controle wilt kan dat o.a. met Tasker (zoek in de Play Store) of door middel van het programmeren van NFC Tags. Ik gebruik beide. De mogelijkheden zijn bijna onbegrensd. Hier is wat info :
Wel een goeie browser.SvMp schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 21:44:
[...]
Heeft Samsung een eigen browser?![]()
Ik had van de reviews begrepen dat de S7 minder bloated zou zijn.
Vind de Samsung apps best goed al is dat persoonlijk natuurlijk. Ik gebruik S planner en Notitie dagelijks.
Ik gebruik hier zelf het gratis programma 'LLama voor. Die kijkt op basis van GSM masten waar je jezelf bevind en kan op basis van simpele programmatuur (IF-THEN) diverse dingen (wifi, 3g, BT) in- of uitschakelen. Daarnaast kan hij ook geluidsprofielen (daarvoor gebruik ik hem vooral) schakelen op basis van locatie. Kom ik op het werk schakelt hij om naar Stil .. enz..Pierre_nr1 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 23:41:
[...]
Wanneer je volledige controle wilt kan dat o.a. met Tasker (zoek in de Play Store) of door middel van het programmeren van NFC Tags. Ik gebruik beide. De mogelijkheden zijn bijna onbegrensd. Hier is wat info :
*sowieso
Yamaha MT-09
Ik zet 's nachts eigenlijk altijd mijn data verbindingen uit. Dan heb je geen gedoe met inkomende storende berichten (geen Whatsapp, geen mail niets.. heerlijk rustig)Bergie schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:41:
Weet iemand misschien of het mogelijk is om het notificatie ledje uit te schakelen als het toestel op 'niet storen' staat. Vind het fijn om 's nachts niet gestoord te worden door mailtjes etc maar dat ledje blijft wel gewoon knipperen.
Zeker die groepsgesprekken die soms midden in de nacht ineens los gaan

*sowieso
Als het goed is wordt het nieuwe toestel vandaag afgeleverd, zal na werk even checken en hier laten wetenmaasmaas schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:15:
[...]
Mocht je het bij je nieuwe telefoon niet hebben, laat het even weten. Dan ga ik wellicht ook actie ondernemen. Nu ik weet dat ik in donkere settings ook een soort lichte vlek in het midden heb bij een egale achtergrond, ga ik me er ook aan ergeren.. irritant zo'n ervaringentopic

Is al vaker besproken, 99% dat het het stabiliteitsmechanisme van de camera is (naam even kwijt OIS dacht ik?) heeft volgens mij iedereen last van.J.BEumer schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:38:
Heeft iemand toevallig ook een rammelende gs7 als deze heen en weer geschud wordt of bij een lichte beweging?
Op deze manier kun je nog wel gebeld worden toch? Heb precies het zelfde als jou, geen zin om telkens gestoord te worden maar wil voor belangrijke zaken wel graag berijkbaar blijven.DonJunior schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:48:
[...]
Ik zet 's nachts eigenlijk altijd mijn data verbindingen uit. Dan heb je geen gedoe met inkomende storende berichten (geen Whatsapp, geen mail niets.. heerlijk rustig)
Zeker die groepsgesprekken die soms midden in de nacht ineens los gaan
Known as dlm | PSN ID = Rickz1989
Uiteraard kun je gewoon gebeld worden. Dat is inderdaad ook voor mij wel gewoon belangrijk. Personen die me echt willen bereiken die bellen wel als het nodig is.Rickz schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:53:
[...]
Op deze manier kun je nog wel gebeld worden toch? Heb precies het zelfde als jou, geen zin om telkens gestoord te worden maar wil voor belangrijke zaken wel graag berijkbaar blijven.
Gewoon 3g/wifi uit als ik hem 's avonds aan de oplader leg.
*sowieso
De afgelopen jaren heb ik alleen maar iphones gehad dus ben nog druk aan het ontdekken.
Ik heb het toestel icm een vodafone abo afgesloten, dat gaat pas 11 april in, dus gebruik nu nog m'n simyo kaartje.
Wat me nu op valt is dat iedere ochtend als ik het toestel van vliegtuigmodus af haal even snel deze melding voorbij zie komen.

Volgens mij zie ik deze melding ook als ik van wifi netwerk wissel naar 4G en dan weer naar wifi.
Iemand enig idee wat dit is?
Zal verder in de gaten houden of ik nog spontane reboots krijg.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Volgens mij werken dergelijke tools alleen maar nadelig bij de 'moderne' Android versies.Erik1805 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:12:
Ik heb even een kleine test gedaan en gister de Package Disabler eraf gehaald en alleen wat apps via instellingen uitgeschakeld. Ik zag vanochtend dat ik een betere standby tijd had zonder package disabler![]()
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Dat kan natuurlijk ook; maar dat kan je weer niet makkelijk inplannen zodat het elke nacht uit gaat. Dat vind ik juist wel makkelijk aan die 'niet storen' modeDonJunior schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:56:
[...]
Uiteraard kun je gewoon gebeld worden. Dat is inderdaad ook voor mij wel gewoon belangrijk. Personen die me echt willen bereiken die bellen wel als het nodig is.
Gewoon 3g/wifi uit als ik hem 's avonds aan de oplader leg.
Yamaha MT-09
Toevallig schreef ik daarover, enkele posts naar boven het volgende:Bergie schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:23:
[...]
Dat kan natuurlijk ook; maar dat kan je weer niet makkelijk inplannen zodat het elke nacht uit gaat. Dat vind ik juist wel makkelijk aan die 'niet storen' mode
Dit programmaatje kan ook gewoon op basis van tijd en locatie schakelen. Wat ik heb is dat hij 's avonds na 23.00 standaard de Wifi en 3g uitschakelt (als ik thuis ben, en alleen op doordeweekse dagen) Werkt primaDonJunior schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:22:
[...]
Ik gebruik hier zelf het gratis programma 'LLama voor. Die kijkt op basis van GSM masten waar je jezelf bevind en kan op basis van simpele programmatuur (IF-THEN) diverse dingen (wifi, 3g, BT) in- of uitschakelen. Daarnaast kan hij ook geluidsprofielen (daarvoor gebruik ik hem vooral) schakelen op basis van locatie. Kom ik op het werk schakelt hij om naar Stil .. enz..
*sowieso
Ik heb 4G en Wifi gewoon altijd aan. Verlies in standby( nachts) bijna niets dus geen reden om uit te zettenDit programmaatje kan ook gewoon op basis van tijd en locatie schakelen. Wat ik heb is dat hij 's avonds na 23.00 standaard de Wifi en 3g uitschakelt (als ik thuis ben, en alleen op doordeweekse dagen) Werkt prima
dus dat ik in een programma kan ingeven dat vanaf 0.00u tot 7u30 deze spaarstand aanstaat en dan automatisch afspringt?
Misschien dat die tool Doze had afgesloten/uitgeschakeld? Dit is het onderdeel in Android 6.* welke zorgt dat niet veel/recente gebruikte apps in een stand-by staat worden gezet waardoor je energieverbruik minder wordt/efficienter.Erik1805 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:12:
Ik heb even een kleine test gedaan en gister de Package Disabler eraf gehaald en alleen wat apps via instellingen uitgeschakeld. Ik zag vanochtend dat ik een betere standby tijd had zonder package disabler![]()
Nee Doze was wel aan. Dan maakt een app als Package Disabler niet veel uit (denk ik)Razr schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:30:
[...]
Misschien dat die tool Doze had afgesloten/uitgeschakeld? Dit is het onderdeel in Android 6.* welke zorgt dat niet veel/recente gebruikte apps in een stand-by staat worden gezet waardoor je energieverbruik minder wordt/efficienter.
Same here. Overigens verbruikt WIFI veel minder energie dan 3/4G, dus dat mensen eerstgenoemde uitschakelen snap ik sowieso niet.Erik1805 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:28:
[...]
Ik heb 4G en Wifi gewoon altijd aan. Verlies in standby( nachts) bijna niets dus geen reden om uit te zetten
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Daar lees ik dus ook altijd verschillende verhalen over... De een die zegt dat ie op WiFi veel betere battery life heeft terwijl de andere zweert bij 4G/LTE altijd aanTommyGun schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:33:
[...]
Same here. Overigens verbruikt WIFI veel minder energie dan 3/4G, dus dat mensen eerstgenoemde uitschakelen snap ik sowieso niet.
Executor16 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:22:
Ik kan aan een S7 Edge Duos komen. Deze ondersteund dual sim. Heeft dit nog nadelen en werkt dit gewoon in Europa?
Ik heb de dual sim versie van de s7 edge (internationale versie G935FD) gekocht via Duitse Ebay aanbieder. Hij is ook te krijgen via EglobalcentralStancke schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 17:59:
[...]
Waar? Ben ook aan het uitkijken op mijn S5 Duos te vervangen door de S7 Duos
Dual sim werk perfect.
Met wat tweaken schijnt zelfs de SD card naast de 2 sim kaarten bruikbaar te zijn:
http://forum.xda-develope...im-online-sdcard-t3347504
http://forum.xda-develope...dual-sim-sd-card-t3341996
http://forum.xda-develope...im-micro-sd-card-t3342709
Ga dit wel proberen als ik een keer extra opslagruimte nodig heb.
Rickz schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:53:
[...]
Als het goed is wordt het nieuwe toestel vandaag afgeleverd, zal na werk even checken en hier laten weten
[...]
Is al vaker besproken, 99% dat het het stabiliteitsmechanisme van de camera is (naam even kwijt OIS dacht ik?) heeft volgens mij iedereen last van.
Bedankt voor je reactie. Had al zoiets gehoord, maar vond het vreemd dat je dit al hoorde bij de lichtste beweging.
[...]
Op deze manier kun je nog wel gebeld worden toch? Heb precies het zelfde als jou, geen zin om telkens gestoord te worden maar wil voor belangrijke zaken wel graag berijkbaar blijven.
Klopt. Bij mij werkte Doze ook prima, ook tijdens gebruik van Package Disabler.Erik1805 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:32:
[...]
Nee Doze was wel aan. Dan maakt een app als Package Disabler niet veel uit (denk ik)
Waarom het accuverbruik hoger is en de SoT lager bij gebruik PD danwel root-ed telefoon is mij tot nu toe een raadsel.
Het is wachten op de eerste (lichtgewicht!) custom roms om eea goed te kunnen testen. Tot die tijd doe ik mijn S7 even zonder PD / root.
En als ik heel eerlijk ben dan zie ik momenteel ook geen reden voor PD / root...althans dat is mijn ervaring met mijn S7 zover. Stock rom draait heel erg goed, soepel, snel.
En daarbij komt nog...Ad Block Plus is inmiddels beschikbaar voor stock Samsung browser, dus die heb ik als standaard browser ingesteld (tbv openen linkjes e.d.). Voor dagelijks gebruik (lees: GoT
Verwijderd
Smart wifi toggler > Google Play: Smart WiFi Togglerschumpi schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 18:59:
Allemaal automatisch dus
Die kijkt naar welke mast je verbonden bent als je wifi hebt, als je dan weggaat van huis en dus andere masten verbindt doet ie wifi uit, en als je weer thuis komt en met de mast dichtbij je huis verbindt gaat ie weer aan. Werkt perfect
Ja hetzelfde als bij die apps die (zouden) zorgen voor een betere batterij duur. Op het einde kosten ze gewoon veel meer batterij duur dan dat ze opleveren..TommyGun schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:16:
[...]
Volgens mij werken dergelijke tools alleen maar nadelig bij de 'moderne' Android versies.
Waarom zou je dat willen? Daar moet je weer een app voor downloaden,die dus stroom kost. De batterij van de S7 en S7 edge zijn al zo goed dat jer makkelijk anderhalf tot 2 dagen mee doet als het al niet langer is.nielsvg schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:29:
is het ook mogelijk tijdsgestuurd de extra spaarstand te activeren?
dus dat ik in een programma kan ingeven dat vanaf 0.00u tot 7u30 deze spaarstand aanstaat en dan automatisch afspringt?
Of:Executor16 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:29:
[...]
Ah, jammer. Dat wist ik niet. Goed om te weten.
http://www.androidauthori...sd-galaxy-s7-edge-681909/
Bedankt voor de tip, maar werkt het in en uit schakelen van mobiele gegevens hiermee?Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:20:
[...]
Smart wifi toggler > Google Play: Smart WiFi Toggler
Die kijkt naar welke mast je verbonden bent als je wifi hebt, als je dan weggaat van huis en dus andere masten verbindt doet ie wifi uit, en als je weer thuis komt en met de mast dichtbij je huis verbindt gaat ie weer aan. Werkt perfect
Via triggers blijkt dit niet te willen werken.
Nou ik heb het 'vreemde scherm' weer gekregen bij opstarten. Blijkbaar is het om info en content te delen adhv je Samsung-profiel met andere die dit ook instellen. (Al is mijn Samsung profiel verwijderd.)Mau_Maus schreef op maandag 28 maart 2016 @ 15:29:
Ok. Niet heel belangrijk, maar ik kan het niet uitstaan dat ik het niet kan vinden.
Ik gaf me s7 een reboot en na me simcode en telcode invullen kreeg ik een scherm.
[...]
Iemand enig idee om welke scherm/optie het gaat?
Ik was hiermee bekend via 'Mijn profiel' onder 'contacten'. Daar heb ik het ook uitstaan, maar dit scherm ziet er toch een stuk anders uit. Het is een soort overzicht ervan. Ik kan dat scherm alleen nergens handmatig vinden.

Uitlegvideo Samsung: http://www.samsung.com/nl/support/skp/htv/18184
Uiteindelijk dus niet zo spannend, maar het gaf het gevoel of iets data zat te delen.
Misschien is het alsnog heel simpel, maar als iemand een manier weet hoe ik dit specifieke scherm kan aanroepen dan hoor ik dat alsnog graag. Dan weet ik wellicht ook hoe ik dit soms per ongeluk voorgeschoteld krijg.

Apps > Contacten > Mijn Profiel (bovenste naam in contactenlijst; jou naam) > Delen > UitMau_Maus schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:50:
[...]
Nou ik heb het 'vreemde scherm' weer gekregen bij opstarten. Blijkbaar is het om info en content te delen adhv je Samsung-profiel met andere die dit ook instellen. (Al is mijn Samsung profiel verwijderd.)
Ik was hiermee bekend via 'Mijn profiel' onder 'contacten'. Daar heb ik het ook uitstaan, maar dit scherm ziet er toch een stuk anders uit. Het is een soort overzicht ervan. Ik kan dat scherm alleen nergens handmatig vinden.
[afbeelding]
Uitlegvideo Samsung: http://www.samsung.com/nl/support/skp/htv/18184
Uiteindelijk dus niet zo spannend, maar het gaf het gevoel of iets data zat te delen.
Misschien is het alsnog heel simpel, maar als iemand een manier weet hoe ik dit specifieke scherm kan aanroepen dan hoor ik dat alsnog graag. Dan weet ik wellicht ook hoe ik dit soms per ongeluk voorgeschoteld krijg.
Eigenlijk precies zoals het in de video staat uitgelegd die je heb gepost.
Dit zeg ik exact in mijn bericht al... En staat ook uit bij mij.S7E-Vigi schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:11:
[...]
Apps > Contacten > Mijn Profiel (bovenste naam in contactenlijst; jou naam) > Delen > Uit
Eigenlijk precies zoals het in de video staat uitgelegd die je heb gepost.
Het scherm ziet er dus geheel anders uit dan die via Contacten -> Mijn profiel.Ik was hiermee bekend via 'Mijn profiel' onder 'contacten'. Daar heb ik het ook uitstaan, maar dit scherm ziet er toch een stuk anders uit.
Ik vind het gewoon vreemd dat er een ander scherm voor is die zomaar blijkbaar kan opstarten.
Wil graag weten hoe.
[ Voor 16% gewijzigd door Mau_Maus op 31-03-2016 13:24 ]
Ah begrepen, excusesMau_Maus schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:22:
[...]
Dit zeg ik exact in mijn bericht al... En staat ook uit bij mij
Het scherm wat ik soms spontaan bij opstarten krijg ziet er alleen geheel anders uit dan die via Contacten -> Mijn profiel.
Ik vind het gewoon vreemd dat er een ander scherm voor is die zomaar blijkbaar kan opstarten.
Wil graag weten hoe.
Heb het net geïnstalleerd en nog even mee spelen voordat ik een oordeel vel.
Nee helaas geeft Galaxy Apps aan dat deze niet geschikt is voor mijn toestelGarret1410 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:38:
Iemand al de Samsung Good Lock UI geprobeerd. Nieuw lockscreen, recent apps en notificatie scherm.
Fijn hè: Package disabler -> vooral zo veel mogelijk uitschakelen, komt zeer ten goed voor de functionaliteit van de telefoon (als je niet weet WAT je moet aanvinken/uitschakelen)...Poesmij schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:49:
Ik heb dus een package dissabler op mijn s7 edge staan, hierin staat nfc niet aangevinkt. Maar sinds dat ik deze heb, met een standaard lijst van aangevinkte apps, doet mijn mobiel betalen van ing het niet meer. Op het apparaat komt foute pas invoer te staan. Iemand die weet wat dit kan zijn?
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Ik wil hem gebruiken om 'alleen' de vingerafdruk login sneller te laten verlopen want die is best traag maar als ik het goed begrijp moet ik op moment dat ik de app installeer dus eerst opnieuw beginnen met het instellen van de UI zoals die nu is. Of veranderd er nog niets bij eerste installatie, blijft mijn huidige thema en zo ongewijzigd?Garret1410 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:38:
Iemand al de Samsung Good Lock UI geprobeerd. Nieuw lockscreen, recent apps en notificatie scherm.
Zou je dan niet eens :Poesmij schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:49:
Ik heb dus een package dissabler op mijn s7 edge staan, hierin staat nfc niet aangevinkt. Maar sinds dat ik deze heb, met een standaard lijst van aangevinkte apps, doet mijn mobiel betalen van ing het niet meer. Op het apparaat komt foute pas invoer te staan. Iemand die weet wat dit kan zijn?
- ING app opnieuw installeren
- in Package disabler alle aangevinkte zaken uitvinken (en telefoon rebooten), of 1 voor 1 uitvinken en zien of het effect heeft
- package disabler simpelweg niet gebruiken (deinstalleren)
Daarna kun je zien of deze de oorzaak van het probleem is.
Zo niet, dan zul je verder op zoek moeten gaan...

Is, vooralsnog, alleen voor de "Amerikaanse" markt; maar je kan de APK wel downloaden/installeren en gebruiken...dafmay schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:42:
[...]
Nee helaas geeft Galaxy Apps aan dat deze niet geschikt is voor mijn toestel
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Ik lees vooral dat deze app nog behoorlijk buggy is, dus ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen.Garret1410 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:38:
Als deze positief zijn, wil ik het ook wel eens gaan proberen
Aha!henklbr schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:49:
[...]
Is, vooralsnog, alleen voor de "Amerikaanse" markt; maar je kan de APK wel downloaden/installeren en gebruiken...
Nevermind :
http://www.androidauthori...y-s7-good-lock-ui-682904/
[ Voor 14% gewijzigd door dafmay op 31-03-2016 13:53 ]
http://www.sammobile.com/...xy-s7-and-galaxy-s7-edge/dafmay schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:50:
[...]
Aha!Toevallig een linkje?
Nevermind :
Als je niet weet wat een app doet moet je hem ook niet installeren. Je kunt er alleen maar de boel mee om zeep helpen. Eerst goed lezen daarna pas doenPoesmij schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:49:

Garret1410 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:38:
Ik heb 'm eens geinstalleerd en geconfigureerd. Ziet er zeker erg aardig en vernieuwend uit...leuk even mee pielenspeedme schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:50:
[...]
Ik lees vooral dat deze app nog behoorlijk buggy is, dus ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen.
Als deze positief zijn, wil ik het ook wel eens gaan proberen
[ Voor 27% gewijzigd door dafmay op 31-03-2016 14:21 ]
blijft mijn huidige UI ongewijzigd of wordt deze meteen vervangen?dafmay schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:20:
[...]
[...]
Ik heb 'm eens geinstalleerd en geconfigureerd. Ziet er zeker erg aardig en vernieuwend uit...leuk even mee pielen
http://www.androidauthori...y-s7-good-lock-ui-682904/S7E-Vigi schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:22:
[...]
blijft mijn huidige UI ongewijzigd of wordt deze meteen vervangen?
Samsung has launched a new “advanced” lock screen UI in the Galaxy Apps store called Good Lock. It’s kind of a mix between a lock screen app and theme, but it leaves large parts of the familiar Galaxy S7 and Galaxy S7 Edge UI intact. Your recent apps list, lock screen and notifications shade will be radically different while your home screen and settings menu will remain the same. But I think there’s more to Good Lock than meets the eye.
Dank Je, ja dus, dacht al dat ik het goed las op Sammobile, geen interesse dandafmay schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:27:
[...]
Samsung has launched a new “advanced” lock screen UI in the Galaxy Apps store called Good Lock. It’s kind of a mix between a lock screen app and theme, but it leaves large parts of the familiar Galaxy S7 and Galaxy S7 Edge UI intact. Your recent apps list, lock screen and notifications shade will be radically different while your home screen and settings menu will remain the same. But I think there’s more to Good Lock than meets the eye.
Prima. Maar je kunt met 1 druk op de knop weer terug naar de originele UI. Ik heb dit zojuist gedaan...telefoon wordt herstart en je hebt de oude omgeving terugS7E-Vigi schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:30:
[...]
Dank Je, ja dus, dacht al dat ik het goed las op Sammobile, geen interesse dan
Aha, kijk dat wilde ik horen, hij gaat op me 'To Do' lijstje, wederom bedanktdafmay schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:34:
[...]
Prima. Maar je kunt met 1 druk op de knop weer terug naar de originele UI. Ik heb dit zojuist gedaan...telefoon wordt herstart en je hebt de oude omgeving terug
S7E-Vigi schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:41:
[...]
Aha, kijk dat wilde ik horen, hij gaat op me 'To Do' lijstje, wederom bedankt
Ps ik vond ´m leuk en verassend/vernieuwend maar doe zelf zeer weining tot niets op/met mijn lockscreen (gebruik ook smart lock) dus heeft weinig toegevoegde waarde voor mij...vandaar weer terug naar originele UI..
"Ik mail u naar aanleiding van uw eerdere klantcontact op 26-03-2016. Hierin geeft u aan uw Galaxy S7 Edge al meerdere malen te hebben omgeruild omdat het scherm niet goed zou aansluiten op het toestel. Na het dossier zorgvuldig bestudeerd te hebben, kom ik tot de conclusie dat de klachten die u ervaart op het toestel binnen de specificaties van het toestel vallen. Het is vooral in een donkere omgeving goed zichtbaar dat er vanuit de zijkant, onder het edgescherm, een kleine oplichting weer te nemen is. U kunt dit teruglezen in het volgende artikel op de Samsung website: http://www.samsung.com/au/support/skp/faq/1102521. Dit houdt in dat de klachten die u ervaart, niet als technisch probleem in behandeling genomen kan worden."
Raar dat het normaal is.
Ja de aansluiting is voor microsdVerwijderd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 15:37:
Misschien een domme vraag maar kan ik dit geheugenkaartje gebruiken in de s7?
[afbeelding]
Zeker raar als je bedenkt dat de meeste hier geen last van hebbenbattia schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 15:18:
Nou ik heb eindelijk reactie van Samsung:
"Ik mail u naar aanleiding van uw eerdere klantcontact op 26-03-2016. Hierin geeft u aan uw Galaxy S7 Edge al meerdere malen te hebben omgeruild omdat het scherm niet goed zou aansluiten op het toestel. Na het dossier zorgvuldig bestudeerd te hebben, kom ik tot de conclusie dat de klachten die u ervaart op het toestel binnen de specificaties van het toestel vallen. Het is vooral in een donkere omgeving goed zichtbaar dat er vanuit de zijkant, onder het edgescherm, een kleine oplichting weer te nemen is. U kunt dit teruglezen in het volgende artikel op de Samsung website: http://www.samsung.com/au/support/skp/faq/1102521. Dit houdt in dat de klachten die u ervaart, niet als technisch probleem in behandeling genomen kan worden."
Raar dat het normaal is.

Lijkt erop dat we tot in het 'oneindige' kunnen wachten
Zie mijn post op pagina 115dafmay schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:50:
[...]
Aha!Toevallig een linkje?
Nevermind :
Of waarschijnlijk niet opvalt. Je moet echt wel goed kijken in het donker en dan lijkt het meer schittering op de aluminium rand. Tenminste bij mij.S7E-Vigi schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 15:45:
[...]
Zeker raar als je bedenkt dat de meeste hier geen last van hebben
Met een hoesje zie je het sowieso niet. Ik heb er geen last van in iedergeval
[ Voor 5% gewijzigd door Garret1410 op 31-03-2016 17:50 ]
Op mijn nieuwe exemplaar is het duidelijk waar te nemen. Als ik op het lockscreen ben en ik heb notificaties dan zie ik duidelijk die witte strepen ook daar waar licht lekt, dus niet één streep maar meerdere strepen.Garret1410 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 17:49:
[...]
Of waarschijnlijk niet opvalt. Je moet echt wel goed kijken in het donker en dan lijkt het meer schittering op de aluminium rand. Tenminste bij mij.
Met een hoesje zie je het sowieso niet. Ik heb er geen last van in iedergeval
Spuit-11?
Was alleen een reactie op jouw reactie; in die post, op pagina 115, stond ook een LINK!
Dus: wie is er nou een spuit-11?
Beter lezen...

Dit topic is gesloten.
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support