Acties:
  • 0 Henk 'm!
honey schreef op zondag 27 maart 2016 @ 22:17:
Wat betreft de edge functionaliteit. Is de verwachting dat hier betere/functionelere toepassingen voor komen of blijft het zoals het nu ongeveer is?
Als het goed is zouden er meer bij moeten komen. In de Galaxy store kun je er een paar extra downloaden waarvan sommigen betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik heb alle mogelijke opties voor data sync uitgezet in alle instellingen en toch zijn er 3 systeem apps die data blijven versturen, te weten:

- OS Services
- Google Accountbeheerder (misschien verbonden met Verbeterde voorzieningen (zie hieronder))
- Samsung Push Service

Het verbruik is minimaal, ongeveer 0.2 Mb per dag maar toch irriteert het mij omdat ik alle apps en services uit heb gezet in relatie tot datagebruik. Iemand nog enig idee waar een verstopte instelling zit?

Een andere app waar ik reeds de oorsprong van ongewenst dataverbruik heb vastgesteld was:

- Verbeterde voorzieningen

Dit is gerelateerd aan je profiel op de telefoon, als je in de contactenlijst op je profiel klikt (bovenste naam in lijst) dan kan je de optie 'profiel delen' uitzetten om data te beperken.

[ Voor 4% gewijzigd door S7E-Vigi op 28-03-2016 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.BEumer
  • Laatst online: 14-01-2021
Heeft iemand verstand van Optical Image Stabilization? Ik wordt er niet veel duidelijker van via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Als ik de home button ingedrukt houd dan verschijntber een scherm met "say name to call.
werkt soms maar vaker niet.
Kan ik instellen wat er gebeurt als ik de home knop ingedrukt houd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:37
J.BEumer schreef op maandag 28 maart 2016 @ 11:55:
Heeft iemand verstand van Optical Image Stabilization? Ik wordt er niet veel duidelijker van via internet.
Ja, maar wat is je vraag m.b.t. de S7?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
MatMich schreef op maandag 28 maart 2016 @ 12:14:
Als ik de home button ingedrukt houd dan verschijntber een scherm met "say name to call.
werkt soms maar vaker niet.
Kan ik instellen wat er gebeurt als ik de home knop ingedrukt houd?
Bij mij opent google now.
Ik heb weliswaar S voice uitgeschakeld bij app.beheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
S7E-Vigi schreef op maandag 28 maart 2016 @ 11:37:
Ik heb alle mogelijke opties voor data sync uitgezet in alle instellingen en toch zijn er 3 systeem apps die data blijven versturen, te weten:

- OS Services
- Google Accountbeheerder (misschien verbonden met Verbeterde voorzieningen (zie hieronder))
- Samsung Push Service

Het verbruik is minimaal, ongeveer 0.2 Mb per dag maar toch irriteert het mij omdat ik alle apps en services uit heb gezet in relatie tot datagebruik. Iemand nog enig idee waar een verstopte instelling zit?

Een andere app waar ik reeds de oorsprong van ongewenst dataverbruik heb vastgesteld was:

- Verbeterde voorzieningen

Dit is gerelateerd aan je profiel op de telefoon, als je in de contactenlijst op je profiel klikt (bovenste naam in lijst) dan kan je de optie 'profiel delen' uitzetten om data te beperken.
Ooit gehoord van het TCP/IP model?
(Met pakketjes die over het netwerk gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
Berlinetta schreef op maandag 28 maart 2016 @ 13:23:
[...]

Ooit gehoord van het TCP/IP model?
(Met pakketjes die over het netwerk gaan)
Min of meer, dit kan OS Services verklaren en misschien google-accountbeheerder (alhoewel) maar de Samsung Push Services is gerelateerd aan Samsung apps, niet aan verbindingsprotocollen. The search continues :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Laatst online: 31-08-2023
vaagisdenaam schreef op maandag 28 maart 2016 @ 13:22:
[...]

Bij mij opent google now.
Ik heb weliswaar S voice uitgeschakeld bij app.beheer.
Ik heb het gevonden.
Het is een optie onder geavanceerde galaxy Labs instellingen. Heb het uitgezet en nu verschijnt Google Now weer. Overigens voor mij even nutteloos, maar dat terzijde 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.BEumer
Koldur schreef op maandag 28 maart 2016 @ 12:40:
[...]

Ja, maar wat is je vraag m.b.t. de S7?
Ja de s7. Ik hoor een rammel in mijn toestel en er is tegen mij gezegd dat het die ois is, maar ik vraag mij dan af of dit dan ook hoorbaar is bij zachte bewegingen. Klinkt als overbodig gezeik maar ben er gewoon benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
J.BEumer schreef op maandag 28 maart 2016 @ 13:58:
[...]

Ja de s7. Ik hoor een rammel in mijn toestel en er is tegen mij gezegd dat het die ois is, maar ik vraag mij dan af of dit dan ook hoorbaar is bij zachte bewegingen. Klinkt als overbodig gezeik maar ben er gewoon benieuwd naar.
Ligt eraan wat je onder zachte beweging verstaat.

De lens hangt als het ware in de behuizing en kan heen en weer bewegen. Via gyro sensors en magneten wordt de trilling van bewegen gecompenseerd. Of de OIS van de S7 ook via magnetisme werkt weet ik niet want ik meen ergens gelezen te hebben dat het iets anders werkt via een motor, dus meer mechanisch maar moet het even uitzoeken.

[ Voor 4% gewijzigd door Garret1410 op 28-03-2016 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.BEumer
Garret1410 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 14:09:
[...]

Ligt eraan wat je onder zachte beweging verstaat.

De lens hangt als het ware in de behuizing en kan heen en weer bewegen. Via gyro sensors en magneten wordt de trilling van bewegen gecompenseerd. Of de OIS van de S7 ook via magnetisme werkt weet ik niet want ik meen ergens gelezen te hebben dat het iets anders werkt via een motor, dus meer mechanisch maar moet het even uitzoeken.
Ik zou het echt niet weten. Het zou zo maar kunnen dat ik me aanstel ofzo, maar heb er een hoop geld aan uitgegeven waardoor ik het gevoel heb dat het niet hoort. Had ook gelezen dat meerdere toestellen dit hebben en niet alleen samsung, maar het tikkende geluid is luider dan bij andere toestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ok. Niet heel belangrijk, maar ik kan het niet uitstaan dat ik het niet kan vinden.

Ik gaf me s7 een reboot en na me simcode en telcode invullen kreeg ik een scherm. Waarschijnlijk drukte ik op iets toen ik me codes beetje argeloos invulde. Bovenin stond 'Informatie' daarna mijn naam of telefoonnaam. Daarna me telefoonnummer.
Verder zag ik iets over data delen staan. Er stond iets als: 1gb delen tot een maximum van 2gb(?).

Ik drukte het weg om even op te zoeken online wat het betekende, maar toen ik terug wilde gaan via taakbeheer was het scherm weg.

Iemand enig idee om welke scherm/optie het gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
Mau_Maus schreef op maandag 28 maart 2016 @ 15:29:
Ok. Niet heel belangrijk, maar ik kan het niet uitstaan dat ik het niet kan vinden.

Ik gaf me s7 een reboot en na me simcode en telcode invullen kreeg ik een scherm. Waarschijnlijk drukte ik op iets toen ik me codes beetje argeloos invulde. Bovenin stond 'Informatie' daarna mijn naam of telefoonnaam. Daarna me telefoonnummer.
Verder zag ik iets over data delen staan. Er stond iets als: 1gb delen tot een maximum van 2gb(?).

Ik drukte het weg om even op te zoeken online wat het betekende, maar toen ik terug wilde gaan via taakbeheer was het scherm weg.

klinkt als iets van je mobiele provider, ik weet dat je bij KPN je MB's kan delen met je vrienden en familie, misschien geeft een app van je provider je notificaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
J.BEumer schreef op maandag 28 maart 2016 @ 14:42:
[...]

Ik zou het echt niet weten. Het zou zo maar kunnen dat ik me aanstel ofzo, maar heb er een hoop geld aan uitgegeven waardoor ik het gevoel heb dat het niet hoort. Had ook gelezen dat meerdere toestellen dit hebben en niet alleen samsung, maar het tikkende geluid is luider dan bij andere toestellen
Ik snap het. Ik hoor het licht tikken dus zeker niet hard of rammelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.BEumer
Garret1410 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 16:03:
[...]

Ik snap het. Ik hoor het licht tikken dus zeker niet hard of rammelend.
Dat is al wel beter om te horen dat ik niet de enige ben! Bij mij tikt hij ook niet hard, maar lichte beweging hoor je het al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 11:43
Mau_Maus schreef op maandag 28 maart 2016 @ 15:29:
Misschien Rich Communications?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
S7E-Vigi schreef op maandag 28 maart 2016 @ 15:35:
[...]
klinkt als iets van je mobiele provider, ik weet dat je bij KPN je MB's kan delen met je vrienden en familie, misschien geeft een app van je provider je notificaties?
Ik heb echt geen idee. Zag er gewoon uit als elk ander instellingsscherm. Ik kon ook 2 opties aan of uit zetten met schakelaars. Ik had niet het idee dat het was wat je nu omschrijft. Ook geen idee hoe dat dan opgeroepen wordt.
Ik heb trouwens een PHN versie s7 met een werk tele2 sim erin. Het enige wat ik heb is het 'sim menu' van tele2... verder geen app.
Daan87423 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 17:14:
[...]
Misschien Rich Communications?
Dat is toch een standaard? Hoe zou ik daarvan een scherm kunnen oproepen? Kan je dat wellicht uitleggen?

Hoe dan ook bedankt voor de reacties. Tis vast iets onbenulligs, maar ik kan het gewoon niet uitstaan om niet te weten wat het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Iedereen al flink gespeeld met de Slow motion camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Ja, die werkt imo erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft hier iemand ervaring met de Samsung Galaxy S7 Edge Flip Wallet? Ik las dat bij de cover bij de s6 krassen veroorzaakte, is dat bij deze cover ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:53

Tammesp

Next is now

Dit filmpje van het verschil tussen de Snapdragon en Exynos al gezien?

YouTube: Galaxy S7 (Snapdragon) vs. Galaxy S7 (Exynos) Speed Test

Exynos wint hier gemakkelijk

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:57
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:05:
Heeft hier iemand ervaring met de Samsung Galaxy S7 Edge Flip Wallet? Ik las dat bij de cover bij de s6 krassen veroorzaakte, is dat bij deze cover ook?
Volgende keer hier posten graag : [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic

Verkeerde topic, maar goed.....nee, veroorzaakt geen krassen. Echt een hele mooie en goede cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
darkdesign schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:07:
Iedereen al flink gespeeld met de Slow motion camera?
Geweldig. Heb er enorm om kunnen lachen met de kinderen. Kwaliteit is stukken beter dan S6
Tammesp schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:09:
Dit filmpje van het verschil tussen de Snapdragon en Exynos al gezien?

YouTube: Galaxy S7 (Snapdragon) vs. Galaxy S7 (Exynos) Speed Test

Exynos wint hier gemakkelijk
Al gezien ja. Had hal eerder een soortgelijk filmpje gezien maar dat was van een minder bekend iemand dus dan kun je je twijfels hebben. Nu is het dus bevestigd voor mij.

Toch vind ik dit soort speedtesten een beetje onbetrouwbaar omdat er best nog wat variabelen meespelen. Vaak zijn apps afhankelijk van netwerk connectie en dat kan wel eens verschillend zijn. Ook ligt het aan de apps die worden getest. Ik kan apps kiezen waarbij de S7 het van alles wint maar het kan ook andersom.
Wat me opvalt is dat de iPhone heel snel is in games laden dus heb je een test met veel games dan wint de iPhone.
Tests waarbij memory management met 10+ apps om de hoek komt kijken verloor de S6 het altijd. Dus...

Maar toch vind ik het leuk om naar te kijken. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Garret1410 op 28-03-2016 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Ik heb vanaf 11 maart de S7 edge. Eerste 2 weken was het toestel erg snel. Maakte niet uit of ik aan het browsen was of filmjes kijken via youtube. Nu merk ik dat het toestel niet zo snel meer reageert als eerst. Als ik YouTube open duurt het lang tot je een filmpje kunt zien. Ook de App NPO is vreselijk traag. Poos aan het streamen voor je wat kunt zien. Ook heb ik het toestel al meerdere keren opnieuw opgestart. Even gaat het goed, dan weer traag. Herkennen jullie dit? Of wat zal dit probleem zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door wilke77 op 28-03-2016 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wilke77 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:13:
Ik heb vanaf 11 maart de S7 edge. Eerste 2 weken was het toestel erg snel. Maakte niet uit of ik aan het browsen was of filmjes kijken via youtube. Nu merk ik dat het toestel niet zo snel meer reageert als eerst. Als ik YouTube open duurt het lang tot je een filmpje kunt zien. Ook de App NPO is vreselijk traag. Poos aan het streamen voor je wat kunt zien. Ook heb ik het toestel al meerdere keren opnieuw opgestart. Even gaat het goed, dan weer traag. Herkennen jullie dit? Of wat zal dit probleem zijn?
Ik heb een paar keer gehad dat ik haperingen had maar ging vanzelf over. Weet daarom ook niet waarom dit was. Installeer wel eens wat apps en verwijder ze weer dus kan van alles zijn.
Filmpjes die niet snel laden heb ik niet echt. Misschien heeft dat meer met de internet verbinding te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben ook aan het kijken naar de S7 maar op bijna alle camera-test filmpjes die ik bekijk heb ik het idee dat het een beetje wiebelig eruit ziet bij beweging tijdens het filmen. Na wat testen in de winkel zag ik het ook duidelijk op het toestel zelf. Misschien is het schelden hier in het Samsung topic, maar op mijn iPhone 6S Plus (ook met OIS) heb ik dit echt totaal niet.

Nu kwam ik deze video tegen waar het even duidelijk en overdreven wordt uitgelegd:
YouTube: Samsung Galaxy S6 edge - "Jello Effect" in Video Explained

Ik ben serieus aan het overwegen om over te stappen na zoveel jaar Appel (wordt saai). De camera van de S7 lijkt stukken beter, zeker in low-light, maar dat "video artefact?!" is wat mij nog een beetje tegenhoudt.

Nog meer:
YouTube: Samsung Galaxy S7 edge Camera Video Sample 4K | UHD [superHDview]
YouTube: Samsung Galaxy S7 edge vs S6 edge Plus - 4K Video Test by siamphone
YouTube: Samsung Galaxy S7 test video 4K da TuttoAndroid.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Dit zijn allemaal 4k samples, pin me er niet op vast maar ik meen dat 1080p, ook in 30fps dit veel minder heeft.
Ligt aan dat de sensor de beeldlijnen een voor een verwerkt of zoiets?

Heb daar ergens over gelezen, zal als je wilt morgen wel even googelen of zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:37
En komt waarschijnlijk door de digitale video stabilisatie welke ik heb uitgezet en uit zou zetten. Dat cropt en weet ik het allemaal. Als je alleen de OIS aan hebt heb ik er in ieder geval geen last van.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wilke77 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:13:
Heb je al geprobeerd om je cache te legen? Dit wil namelijk ook wel eens helpen. Even 3 toetsen combinatie menu power en vlume up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij deze een probleem heb al op andere sites gekeken en inderdaad ben ik niet de enige. Probleem is dat de telefoon zomaar niets meer laat horen door de speaker. Geen alarm muziek notificaties, ofwel alles wat met geluid te maken heeft is niet te horen. Telefoon uit en weer aanzetten en het is weer goed. Maar het komt obij mij nu 2x per dag voor. Dus hoef je ook geen alarm te zetten, alarm gaat wel op tijd af alleen geen geluid. Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 08:53
Executor16 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 23:06:
Ik ben ook aan het kijken naar de S7 maar op bijna alle camera-test filmpjes die ik bekijk heb ik het idee dat het een beetje wiebelig eruit ziet bij beweging tijdens het filmen. Na wat testen in de winkel zag ik het ook duidelijk op het toestel zelf. Misschien is het schelden hier in het Samsung topic, maar op mijn iPhone 6S Plus (ook met OIS) heb ik dit echt totaal niet.

Nu kwam ik deze video tegen waar het even duidelijk en overdreven wordt uitgelegd:

Ik ben serieus aan het overwegen om over te stappen na zoveel jaar Appel (wordt saai). De camera van de S7 lijkt stukken beter, zeker in low-light, maar dat "video artefact?!" is wat mij nog een beetje tegenhoudt.

Nog meer:
The Jelly effect is vervelend, maar als je een beetje verdiept in goede camera technieken, dan heb je er helemaal geen last van. Het is ook fijner voor de 'kijker' later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:00
pappaleone schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 01:11:
[...]

Heb je al geprobeerd om je cache te legen? Dit wil namelijk ook wel eens helpen. Even 3 toetsen combinatie menu home power en vlume up.
Ftfy :)

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:00
maasmaas schreef op maandag 28 maart 2016 @ 09:38:
[...]

Ik heb dit bij mij ook even getest en ik heb hetzelfde, lijkt mij gewoon normaal voor een camera met zo'n klein lensje. Ik kan ook niet echt een situatie bedenken wanneer ik zo'n soort foto's zou maken.
Savonds in de woonkamer was het al te zien, alleen bij effen achtergronden valt het heel erg op vandaar dat ik dit als voorbeeld stuur.

Heb al een mailtje naar CB gestuurd, en is al een retourprocedure opgestart.

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-09 13:49
Vanacht was de telefoon 47% en omdat ik mijn oplader niet kon vinden dacht ik, dat kan wel. Immers, de telefoon heeft de hele dag gewerkt op 53%. Voordat ik ga slapen zet ik altijd alle apps uit. Blijkt ineens de batterij leeggetrokken als ik wakker word, geen wekker natuurlijk :/ . Bij het batyerijverbruik zie ik niets bijzonders, het scherm heeft het meeste verbruik gehad,verder zie ik ook geen app staan die het heeft veroorzaakt. Ik zie wel een duidelijke hard dalende lijn nadat ik naar bed ben gegaan. Hebben anderen ook zoiets dergelijks meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
hrichard schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:23:
Vanacht was de telefoon 47% en omdat ik mijn oplader niet kon vinden dacht ik, dat kan wel. Immers, de telefoon heeft de hele dag gewerkt op 53%. Voordat ik ga slapen zet ik altijd alle apps uit. Blijkt ineens de batterij leeggetrokken als ik wakker word, geen wekker natuurlijk :/ . Bij het batyerijverbruik zie ik niets bijzonders, het scherm heeft het meeste verbruik gehad,verder zie ik ook geen app staan die het heeft veroorzaakt. Ik zie wel een duidelijke hard dalende lijn nadat ik naar bed ben gegaan. Hebben anderen ook zoiets dergelijks meegemaakt?
Nog niet meegemaakt met me telefoon (wel met m'n tablet). Ik zou het toch zoeken in de apps welke je afgesloten heb, kennelijk is er een process eindeloos bezig geweest iets aan te roepen of zo. Maar dan verwacht je dat een app er in de verbruikslijst uit sprint. Aangezien dit niet het geval is zou het met connectiviteit te maken kunnen hebben, bv wifi die eindeloos is blijven zoeken of je mobiel signaal was extreem slecht. Toch is 47% in een avond slapen wel erg veel voor dit soort oorzaken.

Zelf vertrouw ik de standaard batterij app niet zo en gebruik ik GSam, in de standaard app staat Google Play Service bij mij standaard bovenaan en in GSam (en andere apps) helemaal onderaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Nog meer:
Zoals al eerder vermeld is dit probleem prima te omzeilen als je op een normale manier filmt wat ook nog eens fijner is als je achteraf bekijkt.

Dit effect krijg je als teveel beweegt met de camera. Heeft met OIS te maken wat ook nog eens versterkt wordt door de wide angle.
Als je filmen belangrijk vind dan ga ik ervan uit dat je ook graag bepaalde filmtechnieken hanteerd en een daarvan is rustig bewegen. Voor een shot even stil staan.
Gewoon rustig houden en er is niets aan de hand.

Bij de 6s plus zie ik dit effect ook wel een beetje maar niet zo erg als bij de S7 of andere toestellen met OIS.
Of dit komt door een betere OIS of omdat de iphone 6s geen wide angle lens heeft, weet ik niet.

De gewone 6s en de oude 6 plus hadden geen OIS in video maar EIS en zijn bij extreme beweging veel beter dan de 6s plus.

Dus wat dat jello effect betreft is de 6s beter maar dat is te omzeilen en krijg je er scherpere video voor terug met betere en snellere focus. Toch moet ik eerlijk zeggen dat de camera van de 6s plus heel erg goed is.

Dus puur voor video zou ik niet overstappen maar voor de rest wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 03:58:
Bij deze een probleem heb al op andere sites gekeken en inderdaad ben ik niet de enige. Probleem is dat de telefoon zomaar niets meer laat horen door de speaker. Geen alarm muziek notificaties, ofwel alles wat met geluid te maken heeft is niet te horen. Telefoon uit en weer aanzetten en het is weer goed. Maar het komt obij mij nu 2x per dag voor. Dus hoef je ook geen alarm te zetten, alarm gaat wel op tijd af alleen geen geluid. Meer mensen met dit probleem?
Kan je helaas niet helpen :)

Ik heb het nog niet eerder meegemaakt en gebruik mn wekker dagelijks. Niet iets met een tasker of ander soort app te maken? Do not disturb instellingen?
Ik zeg maar wat want heb geen idee.

Lees dat er meer van dit soort problemen zijn. Veel nexus 5 problemen icm marshmallow update.

Wat gebeurt er als je de volume knoppen bedient. Want sommigen hebben probleem dat bluetooth geactiveerd wordt en andere weer de koptelefoon uitgang en weer anderen doen een factory reset.
Lastig verhaal.

[ Voor 16% gewijzigd door Garret1410 op 29-03-2016 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-09 13:49
S7E-Vigi schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:28:
[...]

Nog niet meegemaakt met me telefoon (wel met m'n tablet). Ik zou het toch zoeken in de apps welke je afgesloten heb, kennelijk is er een process eindeloos bezig geweest iets aan te roepen of zo. Maar dan verwacht je dat een app er in de verbruikslijst uit sprint. Aangezien dit niet het geval is zou het met connectiviteit te maken kunnen hebben, bv wifi die eindeloos is blijven zoeken of je mobiel signaal was extreem slecht. Toch is 47% in een avond slapen wel erg veel voor dit soort oorzaken.

Zelf vertrouw ik de standaard batterij app niet zo en gebruik ik GSam, in de standaard app staat Google Play Service bij mij standaard bovenaan en in GSam (en andere apps) helemaal onderaan.
Ik heb hier last van merk ik: nieuws: Ziggo-klanten klagen over wegvallende wifi op 2,4GHz volgens mij heeft de telefoon de hele nacht verbinding proberen te maken met het 2.4ghz netwerk. Kan ook nu niet, 5ghz werkt prima. Blijkbaar trekt dat toch je hele batterij leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
hrichard schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:14:
[...]

Ik heb hier last van merk ik: nieuws: Ziggo-klanten klagen over wegvallende wifi op 2,4GHz volgens mij heeft de telefoon de hele nacht verbinding proberen te maken met het 2.4ghz netwerk. Kan ook nu niet, 5ghz werkt prima. Blijkbaar trekt dat toch je hele batterij leeg.
Ok, goed om te weten, ik zit ook bij Ziggo maar ik heb de oude TC7200-modem nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet echt iets nieuws maar vandaag zag ik een groen randje op de Edge rand en kwam erachter dat dit een gemiste oproep is van een favoriet contact.

Misschien niet heel nuttig maar wel leuk. Kun je meteen terug bellen of berichten.

Voor de rest gebruik ik het Edge panel nog niet vaak. Moet er nog even aan wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
Uitgebreide achtergrond informatie over hoe de IP68 certificatie voor de S7/S7 Edge tot stand kwam

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Adblock is (weer) beschikbaar voor de stock Samsung browser. Installeer de laatste update en daarna de app Adblock Plus en volg de stappen. Werkt erg goed tot nu toe.

http://www.engadget.com/2...blocking-android-browser/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
[...]

Heb je al geprobeerd om je cache te legen? Dit wil namelijk ook wel eens helpen. Even 3 toetsen combinatie menu power en vlume up.
Ik heb de cache leeg gemaakt. Nu loopt het toestel weer veel soepeler.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
[...]

Toch zou het niet moeten kunnen dat een toestel met deze hardware langzaam wordt na 2 weken gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 16:21
idd, dat was ook mijn gedachte.

Aangezien ik ook op het punt sta om een nieuw toestel aan te schaffen, ben ik benieuwd of iedereen die nu een S7 heeft er ook echt tevreden mee is en dit toestel zonder meer weer opnieuw zou kopen als ze de keus moesten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alwaysleft schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:53:
[...]

Toch zou het niet moeten kunnen dat een toestel met deze hardware langzaam wordt na 2 weken gebruik...
Dat ben ik helemaal met jou eens, net als al het geluid dat zomaar weg is dit zijn slordige foutjes voor een telefoon van €800 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanishd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-12-2023
rows schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:00:

Aangezien ik ook op het punt sta om een nieuw toestel aan te schaffen, ben ik benieuwd of iedereen die nu een S7 heeft er ook echt tevreden mee is en dit toestel zonder meer weer opnieuw zou kopen als ze de keus moesten maken?
Ik ben overgestapt na jaren iPhone gebruiker (sinds de 3GS tot en met de 6s) en ben héél tevreden, ik heb de edge sedert de lanceringsdatum en heb nog geen enkel probleem gehad. Heb enkel de appdrawer uitgeschakeld zodat het uitzicht toch wat meer iOs is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:24
Voelen bij jullie S7s de volume knoppen ook erg stug aan bij het indrukken? De powerbutton daarentegen geeft een cheape klik wanneer ik hem indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
X2X2X schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:09:
Voelen bij jullie S7s de volume knoppen ook erg stug aan bij het indrukken? De powerbutton daarentegen geeft een cheape klik wanneer ik hem indruk.
Yes hetzelfde hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-09 14:38
pappaleone schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 03:58:
Werken de geluiden wel als je een koptelefoon aansluit?

Ik heb ooit eens met een Sony Xperia SP meegemaakt dat de telefoon dacht dat er oordopjes aangesloten waren. Na het inprikken en verwijderen van de dopjes werkte het weer gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:00
Weet niet of dit hier hoort, maar een vraag over xposed op de S7. Ik probeer bijvoorbeeld bij de app email van samsung met de module app settings de dpi te veranderen, maar het wilt maar niet lukken? Hoe hebben jullie dit gedaan? Of zijn er mensen die het hebben geprobeerd al?

gelutk, dacht dat je altijd alleen de app moest killen, maar het vereiste een reboot

Oh en de homeknop geeft een duidelijke klik als ik het indruk, dit had ik niet met mn S4

[ Voor 11% gewijzigd door Musta op 29-03-2016 18:23 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!
X2X2X schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:09:
Zover ik weet was dit bij de S4, S5, S6 en de S7 al het geval. De een heeft een klik en de ander niet. Ook de iPhone 6 heeft dit dus ja wat kan ik er van zeggen.

Mijn S6 klikt niet maar deze S7 soms wel afhankelijk hoe ik er op druk.
rows schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:00:

Ik persoonlijk wel. Draait nog steeds goed.

[ Voor 37% gewijzigd door Garret1410 op 29-03-2016 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 16:21
Bedankt voor jullie feedback Vanishd en Garret1410, ervaringen van gebruikers zijn altijd het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:00
rows schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:08:
Bedankt voor jullie feedback Vanishd en Garret1410, ervaringen van gebruikers zijn altijd het beste
Ik heb het ook al een week, maar wachtte tot ik een hoesje had. In de tussentijd wel ermee gespeeld en thuis gebruikt, ook voor muziek luisteren etc. Vandaag pas mn simkaart erin gezet dus nu is het mn hoofdtelefoon.
Ik zou het swso weer kopen, pracht van een toestel. hij draait na een week nog steeds goed, geen vertraging naar mijn gevoel.

[ Voor 8% gewijzigd door Musta op 29-03-2016 18:44 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 12:23
Sta nu op het punt de galaxy s7 te bestellen maar twijfel toch nog even. Heb meerdere android, windows en ios (3gs / 5s) gehad en tot zover ben ik altijd het meest tevreden geweest met de apple telefoons. Voornamelijk op gebied van stabiliteit en (kleine) bugjes ergerde ik mij het minst aan de apple telefoons.

Is dat ondertussen, en dan met name bij de galaxy s7, al een stuk beter? Kunnen jullie, en dan vooral de mensen met ervaring met beide, de galaxy s7 aanraden tov de iphone 6s? Het alternatief zou zijn nog een half jaartje wachten op de iphone 7 gezien mijn huidige 5s nog niet stervende is.

Belangrijk voor mij is een mooi scherm, goede accuduur, goede camera en robuust systeem dat niet vast loopt. Veel games/apps gebruik ik eigenlijk niet eens.

edit: Iphone 6s zou nu 70 euro duurder uit zijn over 2 jaar tov hetzelfde abbo met galaxy s7.

[ Voor 5% gewijzigd door warcow op 29-03-2016 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan17
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:52
Ik ben ook aan het kijken naar de S7 maar op bijna alle camera-test filmpjes die ik bekijk heb ik het idee dat het een beetje wiebelig eruit ziet bij beweging tijdens het filmen.
Ja, de video-stabilisatie valt mij ook tegen. Inderdaad al gauw te wiebelig.
Koldur schreef op maandag 28 maart 2016 @ 23:16:
En komt waarschijnlijk door de digitale video stabilisatie welke ik heb uitgezet en uit zou zetten. Dat cropt en weet ik het allemaal. Als je alleen de OIS aan hebt heb ik er in ieder geval geen last van.
Juist met de software stabilisatie aan heb ik het 'wobble' effect niet (maar heb je gek genoeg juist last van veel micro-trillingenen en natuurlijk die flinke crop).
Garret1410 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:59:
[...]
Dit effect krijg je als teveel beweegt met de camera. Heeft met OIS te maken wat ook nog eens versterkt wordt door de wide angle.
Als je filmen belangrijk vind dan ga ik ervan uit dat je ook graag bepaalde filmtechnieken hanteerd en een daarvan is rustig bewegen. Voor een shot even stil staan.
Gewoon rustig houden en er is niets aan de hand.
Dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan. Zeker als je een beetje trilhanden hebt zoals ik, of als er veel wind staat bijvoorbeeld.
J.BEumer schreef op maandag 28 maart 2016 @ 17:08:
[...]

Dat is al wel beter om te horen dat ik niet de enige ben! Bij mij tikt hij ook niet hard, maar lichte beweging hoor je het al
Bij mijn S7 edge hoor ik alleen een licht tikje als ik 'm flink heen en weer schud. Ik zou dus zeggen dat het niet helemaal normaal is wat jij hebt, maar misschien verschilt het per toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
warcow schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:54:
Sta nu op het punt de galaxy s7 te bestellen maar twijfel toch nog even. Heb meerdere android, windows en ios (3gs / 5s) gehad en tot zover ben ik altijd het meest tevreden geweest met de apple telefoons. Voornamelijk op gebied van stabiliteit en (kleine) bugjes ergerde ik mij het minst aan de apple telefoons.

Is dat ondertussen, en dan met name bij de galaxy s7, al een stuk beter? Kunnen jullie, en dan vooral de mensen met ervaring met beide, de galaxy s7 aanraden tov de iphone 6s? Het alternatief zou zijn nog een half jaartje wachten op de iphone 7 gezien mijn huidige 5s nog niet stervende is.

Belangrijk voor mij is een mooi scherm, goede accuduur, goede camera en robuust systeem dat niet vast loopt. Veel games/apps gebruik ik eigenlijk niet eens.

edit: Iphone 6s zou nu 70 euro duurder uit zijn over 2 jaar tov hetzelfde abbo met galaxy s7.
Tja, kleine bugs zitten altijd wel in een splinternieuw toestel, ook in een Lumia of een iPhone.
Ik heb eigenlijk nergens last van. Android vind ik heerlijk en ik neem haar nukken graag voor lief, maar het toestel draait objectief gezin bij mij vlot, soepel en na een initiële reset na een OTA heb ik absoluut nergens last van.

Camera, accuduur en het scherm vind ik all drie subliem. Hoewel ik niets dan tevreden ben kan het zijn dat je een bug tegen komt. Deze zullen echter snel genoeg worden verholpen, het toestel is immers pas net uit en met zijn alle zijn wij min of meer de bèta testers, zoals altijd ;). Bij elke nieuwe iOS versie ontploft het internet ook door de hoeveelheid bugs, maar de vraag is wat je daar uiteindelijk van gaat merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dit topic zo door lees, vind ik het wel meevallen met het aantal bugs. Dat is wel eens anders geweest bij sommige toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier is moeilijk antwoord op te geven. Sommigen hebben helaas wel problemen maar ik denk dat de meesten best tevreden zijn. Aan de belangrijke punten die jij opnoemt voldoet de S7 uitstekend.

Bugjes kunnen er zijn maar wat ik zo lees valt het nog mee. Maar het is niet zo dat als er een bug is dat het zo snel opgelost wordt als bij iOS.
Zoveel updates als je bij de iPhone krijgt zul je niet krijgen. Alleen app updates krijg je heel vaak en vaker dan bij iOS is mij opgevallen.

Ik vind het moeilijk om advies te geven en kan alleen zeggen dat ik wel tevreden ben. Ik heb ook een iPhone 6 gehad en dat beviel mij ook hoor vooral qua updates en soepelheid van het OS.

De S7 heeft gewoon heel veel extra's tov de iPhone 6 vind ik en tot nu toe is het bij mij stabiel. Er zijn helaas wel een aantal tweakers die problemen ondervinden met de stabiliteit. De vraag is alleen waar het aan ligt bij die gevallen.

Wil gewoon eens wat anders en wat meer vrijheid wat betreft indeling/instellingen van je telefoon dan is Android ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatrickPR schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:31:
[...]

Werken de geluiden wel als je een koptelefoon aansluit?

Ik heb ooit eens met een Sony Xperia SP meegemaakt dat de telefoon dacht dat er oordopjes aangesloten waren. Na het inprikken en verwijderen van de dopjes werkte het weer gewoon.
Dat is een goede vraag volgende keer als ik het weer heb zal ik het eerst proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06

Ik ben overgestapt van een iPhone 6 naar een S7 Edge. Wat een verademing!! Weer dingen kunnen veranderen op het homescreen, apk'tjes installeren, thema's, 128GB microSD erin geprikt, geen seconde spijt. En natuurlijk het grote beeldscherm :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Samsung’s Good Lock app is a powerful lockscreen for your Galaxy S7 Edge

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/4jUIqU.jpg

Bored of the default lock screen on Android devices, and specifically the one on your Galaxy S7 or Galaxy S7 edge? Samsung thinks you could do with a more powerful lock screen and has launched an app called Good Lock on the Galaxy Apps store. Supported on the Galaxy S7 and Galaxy S7 edge, Good Lock puts a ton of functionality right on your lock screen and notifications area.

From being able to keep some notifications in the notification shade for as long as you want to putting widgets on the lock screen for quick access, Good Lock offers a lot of features. It even replaces the notification shade with an interface straight from stock Android – a sign maybe that TouchWiz will one day be closer to Google’s version of Android (the removal of Samsung’s default music player from the Galaxy S7 and S7 edge is a big example of that possibility).

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/8qyML4.jpg

In fact, if Samsung does remove the app drawer from future iterations of TouchWiz, putting widgets and other advanced functionality on the lock screen would make sense, though whether Good Lock is truly useful in its current state depends on how keen you are on playing around with such customization. Good Lock is only available in the US for now, but we have the APK available for download for anyone who wants to try it out. There’s quite a lot inside Good Lock, and we’re currently testing it out for a full review.

Grab Good Lock from the Galaxy Apps store if you’re in the US or from the link below. In case you want to uninstall the app, you will have to head into its settings and hit the uninstall button as Good Lock replaces the entire lock screen and notification systems and can’t be removed like a regular app.

Download Good Lock APK

Source: SamMobile

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Op de Nexus heb je standaard de Google Photos app maar op de S7 heeft Samsung zijn eigen gallery app zo te zien. Kun je deze vervangen door de Google Photos app of moet je ze beide naast elkaar gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Heb het eens geprobeerd, erg gaaf gedaan :) Echter nog erg beperkt. Zo kan je de icoontjes op het lockscreen niet wijzigen, is alles engels en ik vind die paarse notificatie drawer erg lelijk :/ Ben benieuwd naar het eind product.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:34
Mrjraider schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 21:49:
[...]

Heb het eens geprobeerd, erg gaaf gedaan :) Echter nog erg beperkt. Zo kan je de icoontjes op het lockscreen niet wijzigen, is alles engels en ik vind die paarse notificatie drawer erg lelijk :/ Ben benieuwd naar het eind product.
Je kan de icoontjes op je lockscreen wel wijzigen. En de kleur ook. Dit doe je door een routine aan te maken.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.BEumer
Milan17 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:01:
[...]

Ja, de video-stabilisatie valt mij ook tegen. Inderdaad al gauw te wiebelig.

[...]

Juist met de software stabilisatie aan heb ik het 'wobble' effect niet (maar heb je gek genoeg juist last van veel micro-trillingenen en natuurlijk die flinke crop).

[...]

Dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan. Zeker als je een beetje trilhanden hebt zoals ik, of als er veel wind staat bijvoorbeeld.

[...]

Bij mijn S7 edge hoor ik alleen een licht tikje als ik 'm flink heen en weer schud. Ik zou dus zeggen dat het niet helemaal normaal is wat jij hebt, maar misschien verschilt het per toestel.
Hmm oke duidelijk. Bedankt voor je reactie! Hebben andere mensen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Executor16 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 21:30:
Op de Nexus heb je standaard de Google Photos app maar op de S7 heeft Samsung zijn eigen gallery app zo te zien. Kun je deze vervangen door de Google Photos app of moet je ze beide naast elkaar gebruiken?
Ik gebruik ze naast elkaar. Misschien dat je Samsungs gallery kan verwijderen met package disabler maar dat weet ik niet zeker.
Gebruik Google Photos alleen voor backup voor de rest is de gallery sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-09 13:54
Je kunt iedere app vervangen met een standaard app. Toch? Gewoon op "altijd" gebruiken klikken bij openen.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ja, maar dan blijft je oude app nog wel op je toestel staan. Je vervangt 'm dan niet, maar voegt toe :)
Denk dat Executor16 dat bedoelt; of de oude helemaal weg kan.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
alwaysleft schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:53:
[...]

Ik ben het ook met je eens. Dat waren mijn gedachten ook. Toen ik het toestel kreeg, kreeg ik wel gelijk een update. Ik heb toen niet het toestel een factory reset gegeven na de update. Misschien ga ik dat nog doen. Of zeggen jullie ga contact opnemen met Coolblue, waar ik het toestel heb gekocht. Misschien heb ik een maandagmorgen toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Laatst online: 09-07 06:45
Als je telefoon geroot is, kun je de standaard apps weg halen en vervangen voor je eigen apps.
Deze komen dan op de system partitie te staan (\system\app)

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 08:53
Ik zag dat de Galaxy S7 Edge nu goed te verkrijgen is. Is het nu ook het moment om te kopen of beter nog even wachten, gezien toch wat kleine problemen, als ik het hier zo lees?

... verder heb ik wel een voorkeur voor de Samsung camera sensor. Kun je dat zien op de verpakking/doos? (productcode oid?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 10:52

TommyGun

Stik er maar in!

De problemen verschillen natuurlijk per gebruiker. Ik heb bijv. helemaal nergens last van. Laat je daar niet teveel door sturen!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik ben het met TommyGun eens.

Gebruik van de telefoon verschilt per persoon en sommigen zijn zeer kritisch.
Ik heb ook helemaal nergens last van, werkt echt super

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Daar kan ik me bij aansluiten. Ik heb hem sinds de release dag (witte edge) en nergens last van! Geen rare kleuren/vlekken op het scherm, knopjes met een raar geluid of wat dan ook. Daarom raad ik hem ook zeer zeker aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Razr schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:01:
Daar kan ik me bij aansluiten. Ik heb hem sinds de release dag (witte edge) en nergens last van! Geen rare kleuren/vlekken op het scherm, knopjes met een raar geluid of wat dan ook. Daarom raad ik hem ook zeer zeker aan :)
Ook geen snelheidsverlies zoals veel gebruikers doen melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
speedme schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 08:54:
[...]

Als je telefoon geroot is, kun je de standaard apps weg halen en vervangen voor je eigen apps.
Deze komen dan op de system partitie te staan (\system\app)
Oke, stel je maakt dan een foto met de stock camera app en je ziet daaronder de laatst genomen foto staan. Als je daarop klikt, wordt dan Google Photos geopend? Of werkt dat niet meer omdat de default app weg is? Kan dit ook zonder te rooten? De default gallery app mag wel blijven staan van mij zolang deze maar niet gebruikt wordt en niet wordt geopend via de camera "last picture" shortcut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tidaku
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Executor16 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:12:
[...]

Oke, stel je maakt dan een foto met de stock camera app en je ziet daaronder de laatst genomen foto staan. Als je daarop klikt, wordt dan Google Photos geopend? Of werkt dat niet meer omdat de default app weg is? Kan dit ook zonder te rooten? De default gallery app mag wel blijven staan van mij zolang deze maar niet gebruikt wordt en niet wordt geopend via de camera "last picture" shortcut.
Ja, dat kan. Ik weet niet meer exact hoe ik het heb aangepakt, maar volgens mij ging het zo:
Menu>Applicaties>Standaardapplicaties>Instellen als standaard>Gallerij>Standaardinstellingen wissen

De volgende keer als je de last photo shortcut opent, dan vraagt het om welke app je wil gebruiken. De app die je dan kiest wordt de nieuwe standaard.

Ik gebruik het zelf icm de gallerij app Piktures.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
alwaysleft schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:08:
[...]

Ook geen snelheidsverlies zoals veel gebruikers doen melden?
Niets bewust, hij voelt nog net zo snel als op de dag van uitbrengen. Nu ben ik ook geen gebruiker die van alles aanpast in de instellingen, veel applicaties vervangt/installeert (gebruik ook nog de standaard launcher bijv.). Ook is hij niet geroot. Ik heb hem naar mijn wensen ingesteld, een 10/20 apps maximaal geinstalleerd en hij werkt super, en snel. Met de batterij doe ik ook tussen de 2 en 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Trouwens, dat 'gemakkelijk delen' van touchwiz is wel vervelend zeg...
Het standaard share menu vond ik veel fijner... Nu moet ik eerst vier contactpersonen van Whatsapp negeren en en hoop zinloze opties die ik niet gebruik, voordat ik iets kan delen via Bluetooth of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Batterij van S7 schijnt steeds beter te worden..

Gisteren eerste echt zware dag gehad.. dacht ik..

Veel gebeld.. 400km+ genavigeerd.. veel berichten beantwoord en tussentijds nog wat tv gekeken toen ik een drie kwartier moest wachten..

Thuis met verbazing vastgesteld dat percentage nog op 68% stond, waar de S6 al halverwege leeg zou zijn geweest.. (moest ik vaak op terugweg met navigatie al kabel op sigaretten-aansteker aansluiten)..

Leuk trouwens dat bij bellen met headset de andere kant van het gesprek de navigatie-instructies niet hoort..

S7 is dus echte aanrader..

ben benieuwd wat Samsung volgend jaar nog aan deze Galaxy denkt te kunnen verbeteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:23
_Nick__ schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:30:
Batterij van S7 schijnt steeds beter te worden..

Gisteren eerste echt zware dag gehad.. dacht ik..

Veel gebeld.. 400km+ genavigeerd.. veel berichten beantwoord en tussentijds nog wat tv gekeken toen ik een drie kwartier moest wachten..
Dan neem ik aan dat je geen TomTom gebruikt want die vreet batterij. Vanmorgen weer 25% in 45 minuten. Google maps gebruikt in dezelfde tijd maar 8%.

[ Voor 5% gewijzigd door LAPJENL70 op 30-03-2016 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
rwarmink schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:49:
[...]

Dan neem ik aan dat je geen TomTom gebruikt want die vreet batterij. Vanmorgen weer 25% in 45 minuten. Google maps gebruikt in dezelfde tijd maar 8%.
Dat heeft niks met Samsung te maken dus...TomTom probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
rwarmink schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:49:
[...]

Nee.. ik gebruik Google Maps, omdat de verkeersinformatie heel actueel is..

Ik drukkere woonkernen en met mensen in de auto gebruik ik op de Gear S2 meestal Here Maps.. inmiddels rij ik instinctief op trillen van horloge en aanwijzingen op horloge zijn perfect (zelfs situatie-schets bij drukkere verkeerspunten)..

Here Maps met Gear S2 is ook 's-avonds perfect als je slapers in de auto hebt..

Heb trouwens ook meestal scherm van S7 uitstaan.. voorlezen van straatnamen is voldoende..

[ Voor 6% gewijzigd door _Nick__ op 30-03-2016 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:23
alwaysleft schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:01:
[...]

Dat heeft niks met Samsung te maken dus...TomTom probleem.
Dat zeg ik ook niet dat dit aan Samsung ligt. Wordt tijd dat TomTom de software wat beter gaat schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:50
Ik heb de S7 nu 1,5 week en een paar keer een spontane reboot gehad. Meestal gebeurde dit als een app vastliep. Ik heb het toestel niet geroot, gebruik alleen "Package Disabler" Buiten dat een super snel toestel met een top accutijd

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:27

Arjan A

Cenosillicafoob

Weet iemand hoe je de trilfunctie van het standaard Samsung toetsenbord aan kan krijgen?

Hij wil niet aan omdat de spaarstand is ingeschakeld.
Als je die uitschakelt, kan het toetsenbord inderdaad trillen, maar ingeschakeld (dan is hij nog *niet* in spaarmodus dus) doet het trillen het al meteen niet meer, ook al staat de spaarstand op bijvoorbeeld 15% ingesteld. Ik hoop dat ik het duidelijk kan maken.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maasmaas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:28
Rickz schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 08:42:
[...]

Savonds in de woonkamer was het al te zien, alleen bij effen achtergronden valt het heel erg op vandaar dat ik dit als voorbeeld stuur.

Heb al een mailtje naar CB gestuurd, en is al een retourprocedure opgestart.
Mocht je het bij je nieuwe telefoon niet hebben, laat het even weten. Dan ga ik wellicht ook actie ondernemen. Nu ik weet dat ik in donkere settings ook een soort lichte vlek in het midden heb bij een egale achtergrond, ga ik me er ook aan ergeren.. irritant zo'n ervaringentopic :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik kan aan een S7 Edge Duos komen. Deze ondersteund dual sim. Heeft dit nog nadelen en werkt dit gewoon in Europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Executor16 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:22:
Ik kan aan een S7 Edge Duos komen. Deze ondersteund dual sim. Heeft dit nog nadelen en werkt dit gewoon in Europa?
Ik dacht gelezen te hebben dat dit wel in europa werkt.

De dual sim gaat wel ten koste van je SD kaart, het is dus OF een SD kaart OF een extra simkaart.
Beiden kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
speedme schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:28:
[...]

Ik dacht gelezen te hebben dat dit wel in europa werkt.

De dual sim gaat wel ten koste van je SD kaart, het is dus OF een SD kaart OF een extra simkaart.
Beiden kan niet.
Ah, jammer. Dat wist ik niet. Goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erik1805 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:55:
Ik heb de S7 nu 1,5 week en een paar keer een spontane reboot gehad. Meestal gebeurde dit als een app vastliep. Ik heb het toestel niet geroot, gebruik alleen "Package Disabler" Buiten dat een super snel toestel met een top accutijd
Ik heb ook soms last gehad van spontane reboots op mijn S7 icm gebruik package disabler (uiteraard wel slechts disabled waarvan ik weet dat het ok is), als ook op mijn rooted S7 waarbij ik apps en systeem zaken volledig heb verwijderd (uit de Systeem\Apps en Priv-apps folders).

Ik heb sinds gisteren weer de stock FW geflashed (en ben dus weer even non-rooted) en slechts apps uitgeschakeld middels het Instellingen menu van de telefoon. Dus geen package disabler meer in gebruik. Kortom stock met een aantal zaken uitgeschakeld.

Nu eens testen om te zien of de telefoon beter / stabieler loopt...en dus zonder spontane reboots.

Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
dafmay schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:32:
[...]

Ik heb ook soms last gehad van spontane reboots op mijn S7 icm gebruik package disabler (uiteraard wel slechts disabled waarvan ik weet dat het ok is), als ook op mijn rooted S7 waarbij ik apps en systeem zaken volledig heb verwijderd (uit de Systeem\Apps en Priv-apps folders).

Ik heb sinds gisteren weer de stock FW geflashed (en ben dus weer even non-rooted) en slechts apps uitgeschakeld middels het Instellingen menu van de telefoon. Dus geen package disabler meer in gebruik. Kortom stock met een aantal zaken uitgeschakeld.

Nu eens testen om te zien of de telefoon beter / stabieler loopt...en dus zonder spontane reboots.

Ik ben benieuwd...
Ik ben ook benieuwd naar jouw ervaring, aangezien ik precies hetzelfde heb (root + apps verwijderd, nog geen stock terug geflashed....daarvoor wacht ik op jouw ervaring) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
speedme schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:44:
[...]

Ik ben ook benieuwd naar jouw ervaring, aangezien ik precies hetzelfde heb (root + apps verwijderd, nog geen stock terug geflashed....daarvoor wacht ik op jouw ervaring) 8)
Heb jij dan ook issues op jouw S7 momenteel? Reboots en/of ook nog andere zaken?

Mij is opgevallen dat accuduur/standby tijd en SoT minder zijn op mijn rooted S7 dan op stock FW...dat is dan echt de allereerste keer dat ik dit meemaak 8)7 :? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is de zichtbaarheid van het scherm van de s7 in de zon? Is het allemaal een beetje goed te zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Het is een van de helderste telefoonschermen die er zijn, en het contrast is onmogelijk hoog.
Leesbaarheid in de zon zal dus op vrijwel geen enkel toestel beter zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:52:
Hoe is de zichtbaarheid van het scherm van de s7 in de zon? Is het allemaal een beetje goed te zien?
Ik ben over het scherm zeer tevreden ook in de volle zon. Scherm blijft goed zichtbaar. :)
Pagina: 1 ... 29 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support