...dat en titanium backup. Voor mij onmisbaar!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 10:48
wilke77 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:57:
Ik vraag me af of tochwizz nu minder zwaar is. Heeft er iemand wat over gehoord? Vaak zijn de toestellen van Samsung minder snel omdat er tochwizz op het apparaat staat
Samsung heeft met de S6 al een hele verbeterslag gemaakt in de smoothness van Touchwiz, vind ik zelf. Hopelijk hebben ze dit bij de S7 volgehouden, of beter nog, doorgezet.

• chipzakje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
Hoe zit het eigenlijk met anti diefstal beveiliging. Want bij nieuwe iphones is het bijna niet mogelijk om de icloud lock weg te halen. Heeft samsung hiervoor ook een goede lock op?
dafmay schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:42:
[...]

De voordelen van de Exynos CPU tov SD zijn/waren :

- Exynos is altijd sneller geweest (ik heb dit zelf duidelijk gezien bij Note4 Exynos vs SD versies)
- SD wil nog wel eens overheaten (al kan dit zijn opgelost in de 820 versie...who knows)

Een nadeel (zal persoonlijk zijn) kan zijn dat de Exynos 'slechts' 16bit aptx aan boord heeft en de SD 820 heeft 32bit aptx. Of je het verschil merkt, dat kan ik niet inschatten.

Ook kan op Exynos geen AOSP draaien...dit kan slechts op SD.
Mee eens heb ook een note 4gehad uit Thailand met Exynos.
Brad Pitt schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:45:
[...]

Is niet anders ja. Zodra de S7 Edge root én twrp heeft bestel ik hem ook. Daarvoor heeft het geen enkele reden dat toestel aan te schaffen imho. Zonder root is sowieso no go en zonder twrp is te link. Patience :)
Ik denk dat we na 2 tot 3 weekjes er weer lekker op los kunnen rooten. :)

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
wilke77 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:57:
Ik vraag me af of tochwizz nu minder zwaar is. Heeft er iemand wat over gehoord? Vaak zijn de toestellen van Samsung minder snel omdat er tochwizz op het apparaat staat
Zie hier:
Kiswum in "[ADV]De nieuwe Samsung Galaxy komt eraan. Tweakers is erbij!"
JSchut schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:56:
Is het echt nodig om het toestel te rooten? Werkt het out of the box dan heel slecht ofzo? Meest bloatware kan je toch wel uitschakelen? Of is touchwiz zo slecht dat je een slechte beleving krijgt?

Ik weet nog dat ik dat vroeger altijd deed en eigenlijk was ik er toen wel klaar mee. Ga nu de overstap weer maken vanaf iOs (Wilde eerst eigenlijk naar win 10, maar dat gaat hem niet meer worden) en hoop eigenlijk gewoon een knap werkende telefoon te krijgen waarbij rooten geen noodzaak is.

Ik had ook ergens gelezen dat het ergens bijgehouden wordt als je gaat rooten en dat je dan eventueel gezeur kan krijgen met garantie. Of is dat een fabeltje?

En ik neem aan dat je de edge features kwijt bent als je root en naar stock android gaat.
Uiteraard kun je apps gewoon uitschakelen, dat heb ik hier ook even kort toegelicht: Kiswum in "[Samsung Galaxy S7-serie] Ervaringen en Discussie"

Als je gaat rooten, dan moet je er rekening mee houden dat alles omtrendt de vingerafdrukscanner niet meer werkt vanwege het Knox.
Als je telefoon is geroot en je hebt een probleem, waardoor je het niet meer terug kunt draaien, dan kan het zijn dat de winkelier hier problemen mee heeft. Dit kun je aanvechten, maar je moet er rekening mee houden dat je garantie zal wankelen.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Enteon
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-04 16:43
Is dat bij de s6 ook zo dat als je hem root de vingerafdrukscanner niet meer werkt? In dat geval is deze telefoon niet voor mij weg gelegd.

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:17
De s6 voelt met MM toch wel vlotter. Ik had de vingerafdrukscanner op LL uitgeschakeld, want te traag en herkende weinig. Nu op MM werkt ie perfect, herkent vrijwel altijd en direct. Ook standby is beter. nu 9h aan, 1/2h SOT en zit op 89%. Dat is beter dan bij LL. Wel ziet hij minder netwerken in de buurt, maar ik ervaar geen langzamere internetsnelheden. Voorlopig tevreden over s6-MM.
LordLynx schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:14:
Misschien heb ik er overheen gelezen maar hoe zit het nu met die zilveren variant? Sommige sites hebben hem wel staan en anderen weer niet (ook de site van Samsung zelf heeft hem niet staan).

Weet iemand trouwens wanneer die 'preview' locaties hem zullen hebben staan?
Zilver is niet leverbaar.

• dejong12
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-08 19:02
Enteon schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 17:17:
Is dat bij de s6 ook zo dat als je hem root de vingerafdrukscanner niet meer werkt? In dat geval is deze telefoon niet voor mij weg gelegd.
Met root op de S6 werkt de vingerafdrukscanner wel gewoon hoor. Ik neem aan dat ie op de S7 met root ook gewoon werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kiswum schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 16:44:
[...]

Als je gaat rooten, dan moet je er rekening mee houden dat alles omtrendt de vingerafdrukscanner niet meer werkt vanwege het Knox.
Klopt niet Kiswun. Vingerafdruk werkt gewoon.
JSchut schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:56:
Is het echt nodig om het toestel te rooten? Werkt het out of the box dan heel slecht ofzo? Meest bloatware kan je toch wel uitschakelen? Of is touchwiz zo slecht dat je een slechte beleving krijgt?

Ik weet nog dat ik dat vroeger altijd deed en eigenlijk was ik er toen wel klaar mee. Ga nu de overstap weer maken vanaf iOs (Wilde eerst eigenlijk naar win 10, maar dat gaat hem niet meer worden) en hoop eigenlijk gewoon een knap werkende telefoon te krijgen waarbij rooten geen noodzaak is.

Ik had ook ergens gelezen dat het ergens bijgehouden wordt als je gaat rooten en dat je dan eventueel gezeur kan krijgen met garantie. Of is dat een fabeltje?

En ik neem aan dat je de edge features kwijt bent als je root en naar stock android gaat.
Touchwiz is lang zo slecht niet meer sinds lollipop. Of het aan lollipop of de snellere hardware ligt weet ik niet. Waarschijnlijk beide.
De Sony schil vond ik trouwens ook zwaar ook al leek het veel stock Android.

Rooten heeft een aantal voordelen maar noodzakelijk is het niet vind ik. Een iPhone zou ik nog eerder jailbreaken.

Rooten kan de Knox counter triggeren waardoor men moeilijk kan gaan doen over de garantie. Tot nu toe is het nog geen probleem geweest wat ik zo lees.

Edge features hou je gewoon met rooten. Sterker nog, zelfs op een gewone S6 en waarschijnlijk S7 kun je Edge features krijgen alleen vond ik het op de S6 geen meerwaarde bieden.

[ Voor 3% gewijzigd door Garret1410 op 25-02-2016 18:25 ]

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Weet iemand toevallig of de edge features blijven werken wanneer je bijvoorbeeld nova launcher gebruikt? En dan doel ik voornamelijk op het swipen vanuit de buitenkant naar binnen.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:35
Michaelg schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 18:48:
Weet iemand toevallig of de edge features blijven werken wanneer je bijvoorbeeld nova launcher gebruikt? En dan doel ik voornamelijk op het swipen vanuit de buitenkant naar binnen.
[Samsung Galaxy S7-serie] Ervaringen en Discussie

Nickname does not reflect reality

• Michaelg
Oeps. Iets met de zoekfunctie gebruiken... Thanks!

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

• Milan17
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 01:15
Low light ziet er indrukwekkend uit, maar ik ben nog niet overtuigd van de shots bij daglicht. Die foto's lijken toch wel last te hebben van een gebrek aan detail helaas. Dat zal dan waarschijnlijk toch het gevolg zijn van de stap van f/1.9> f/1.7 en 16> 12MP.

Betwijfel overigens ook of de Exynos 8890 echt 10% zuiniger is dan de 7420, zoals Samsung beweert. Het feit dat de S7 een heatpipe nodig heeft, is niet erg hoopgevend.
Milan17 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 20:39:
[...]

Low light ziet er indrukwekkend uit

Betwijfel overigens ook of de Exynos 8890 echt 10% zuiniger is dan de 7420, zoals Samsung beweert. Het feit dat de S7 een heatpipe nodig heeft, is niet erg hoopgevend.
Bij low light valt het me wel op dat de sluitertijd erg lang is. Vaak 1/10s wat ik persoonlijk te lang vind als je bijvoorbeeld een foto neemt van iets wat beweegt. In Pro mode kun je gelukkig de sluitertijd aanpassen.

10% zuiniger zegt samsung en dat kan kloppen natuurlijk maar hoe is dat berekend. Wij denken van 10% zuiniger in totaal wanneer de soc op maximaal vermogen draait maar het kan ook zijn dat men de efficiëntie bedoeld, dus 10% zuiniger als bij dezelfde prestaties oftewel de prestaties per Watt

Als dit zo is dan zal de 8890 op vol vermogen meer stroom verbruiken dan de 7420 en dat hoop ik niet. De heatpipe vind ik ook een beetje verontrustend en misschien heeft Samsung er daarom een grotere accu in gedaan.

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
http://www.sammobile.com/...o-the-first-inserted-sim/

Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Ik hoop dat dit niet naar Nederland komt.

• Milan17
Garret1410 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:33:
[...]

Bij low light valt het me wel op dat de sluitertijd erg lang is. Vaak 1/10s wat ik persoonlijk te lang vind als je bijvoorbeeld een foto neemt van iets wat beweegt. In Pro mode kun je gelukkig de sluitertijd aanpassen.

10% zuiniger zegt samsung en dat kan kloppen natuurlijk maar hoe is dat berekend. Wij denken van 10% zuiniger in totaal wanneer de soc op maximaal vermogen draait maar het kan ook zijn dat men de efficiëntie bedoeld, dus 10% zuiniger als bij dezelfde prestaties oftewel de prestaties per Watt

Als dit zo is dan zal de 8890 op vol vermogen meer stroom verbruiken dan de 7420 en dat hoop ik niet. De heatpipe vind ik ook een beetje verontrustend en misschien heeft Samsung er daarom een grotere accu in gedaan.
Klopt, de motion blur viel me wel op. Ik gebruik dan zelf ook liever een kortere sluitertijd en dan maar een hogere ISO, indien er bewegende objecten zijn natuurlijk. Maar vergeleken met de huidige generatie phones is het wel een erg mooie vooruitgang qua low light.

En laten we wat betreft de SoC hopen op het eerste. Misschien zit de heatpipe er wel puur in zodat ze zo hoog mogelijke prestaties kunnen bieden, zonder throttling.

• blue13x
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 11:45
chipzakje schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:33:
Hoe zit het eigenlijk met anti diefstal beveiliging. Want bij nieuwe iphones is het bijna niet mogelijk om de icloud lock weg te halen. Heeft samsung hiervoor ook een goede lock op?
Ja. Samsungdive.com Dit moet je wel in je toestel aanzetten.

• LittleBrownie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-12-2024
Gismo1979 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:00:
http://www.sammobile.com/...o-the-first-inserted-sim/

Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Ik hoop dat dit niet naar Nederland komt.
Waarvoor zou dit handig zijn? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Soort simlock, maar goed, lekker boeien, want "It’s important to bear in mind that this feature will not affect factory unlocked devices purchased from Samsung or third-party independent retailers".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chipzakje schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:33:
Of de beveiliging makkelijk weg te halen is weet ik niet maar Samsung heeft net zoiets als de icloud lock en dat heet in het nederlands "vind mijn mobiel"
Daar kun je een heractiverings lock instellen waarbij je je Samsung account bij nodig hebt. Ook kun je het toestel op afstand besturen en eventueel op sporen via locatievoorzieningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
"Sterrenbeeld "Orion""

Deze foto van het sterrenbeeld Orion, is gemaakt door Danny Dorresteijn (founder SamMobile) met de Samsung Galaxy S7Edge.
De camera was gebruikt in PRO-mode, sluitertijd 10 sec

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 11:22
henklbr schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 08:24:
[afbeelding]

Deze foto van het sterrenbeeld Orion, is gemaakt door Danny Dorresteijn (founder SamMobile) met de Samsung Galaxy S7Edge.
De camera was gebruikt in PRO-mode, sluitertijd 10 sec
Netjes. Zie dat maar eens met een iPhone te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 05:57

JSchut

.....

Is er nou echt een groot merkbaar verschil tussen de Samsung Pro en Pro+ kaartjes in combinatie met de S7/edge. Ik zie dat de schrijf en leessnelheid iets lager zijn maar ook maar 5/10 mb. Beide zijn ze wel UHS-1 U3. Beide zouden dan toch goed genoeg moeten zijn voor in de S7? Of ga je het verschil echt merken?

Ik ben nu aan het kijken naar 2 x 32 gb kaartjes (1 voor mij en 1 voor mijn vrouw die ook de S7 edge gaat halen)

Later wil ik naar wat grotere kaartjes maar voorlopig zal 32 gb wel genoeg zijn denk ik.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 11:43
JSchut schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 09:24:
Is er nou echt een groot merkbaar verschil tussen de Samsung Pro en Pro+ kaartjes in combinatie met de S7/edge. Ik zie dat de schrijf en leessnelheid iets lager zijn maar ook maar 5/10 mb. Beide zijn ze wel UHS-1 U3. Beide zouden dan toch goed genoeg moeten zijn voor in de S7? Of ga je het verschil echt merken?

Ik ben nu aan het kijken naar 2 x 32 gb kaartjes (1 voor mij en 1 voor mijn vrouw die ook de S7 edge gaat halen)

Later wil ik naar wat grotere kaartjes maar voorlopig zal 32 gb wel genoeg zijn denk ik.
Misschien heb je hier iets aan: http://nl.hardware.info/r...bs-aanraders-en-conclusie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dat zegt toch helemaal niets of het in de S7 nodig/merkbaar is? :) Heb zelf een Pro versie in m'n telefoon omdat a. het kan, b. ik heel veel doe met "grote" bestanden (TB/Nandroids en zo) en het fijn is om te weten dat het niet ligt aan het kaartje als iets wat langer duurt. Foto's/films maken of MP3's luisteren wordt er niet beter op i.i.g. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Brad Pitt schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:20:
[...]

Dat zegt toch helemaal niets of het in de S7 nodig/merkbaar is? :) Heb zelf een Pro versie in m'n telefoon omdat a. het kan, b. ik heel veel doe met "grote" bestanden (TB/Nandroids en zo) en het fijn is om te weten dat het niet ligt aan het kaartje als iets wat langer duurt. Foto's/films maken of MP3's luisteren wordt er niet beter op i.i.g. :P
Jij hebt dus de gewone Pro en niet de Pro+? Als ik je post zo lees dan lijkt het mij namelijk dat je de Pro+ hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
JSchut schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:24:
Jij hebt dus de gewone Pro en niet de Pro+? Als ik je post zo lees dan lijkt het mij namelijk dat je de Pro+ hebt?
Nee de Pro. Toen ik deze kocht was er nog geen +-versie maar afhankelijk van de prijs was die het ook niet geworden hoor. De lees-snelheden zijn met een hoop kaartjes prima, schrijven is vaak de bottleneck. Haal met de Pro regelmatig 75MB/sec en dat vind ik, voor in een telefoontje, bijzonder netjes. Als dat 80 was geweest, okay leuk, maar als het 20 is is het andere koek.

Tenzij je echt dagelijks GB's data zit te verplaatsen lijkt elk kaartje met "Pro"-snelheden mij ruim voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chipzakje
blue13x schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 23:18:
[...]

Ja. Samsungdive.com Dit moet je wel in je toestel aanzetten.
De website is down, werkt bij mij niet idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Brad Pitt schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:26:
[...]

Nee de Pro. Toen ik deze kocht was er nog geen +-versie maar afhankelijk van de prijs was die het ook niet geworden hoor. De lees-snelheden zijn met een hoop kaartjes prima, schrijven is vaak de bottleneck. Haal met de Pro regelmatig 75MB/sec en dat vind ik, voor in een telefoontje, bijzonder netjes. Als dat 80 was geweest, okay leuk, maar als het 20 is is het andere koek.

Tenzij je echt dagelijks GB's data zit te verplaatsen lijkt elk kaartje met "Pro"-snelheden mij ruim voldoende :)
Ok thnx.

De keus is nu tussen:
32Gb Pro voor € 23.90
64Gb Pro voor € 37.90
64Gb Pro+ voor € 47.90

64Gb Pro lijkt mij dan het meest aantrekkelijk. En 64Gb kan ik het heel lang mee uithouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:24

DON PAPA

Tweaker-fan

JSchut schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:34:
[...]

Ok thnx.

De keus is nu tussen:
32Gb Pro voor € 23.90
64Gb Pro voor € 37.90
64Gb Pro+ voor € 47.90

64Gb Pro lijkt mij dan het meest aantrekkelijk. En 64Gb kan ik het heel lang mee uithouden.
Persoonlijk zou ik dan liever voor een Lexar 1000X kaartje kiezen

Deze bijvoorbeeld:
http://www.ebay.nl/itm/Le...e92996:g:nhoAAOSw3ydVyGSn

Is wel iets duurder dan de 32GB Pro uit jouw lijstje maar wel een stuk sneller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
EJSEJS schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:42:
Is wel iets duurder dan de 32GB Pro uit jouw lijstje maar wel een stuk sneller...
Die is niet "een stuk" sneller, dat scheelt maar ietsjes.

Beter kan je dan een Sandisk Extreme Pro nemen, die is wel wat sneller ja, de Lexar zeker niet merkbaar.

Dit soort snelheden haal ik met de Samsung, voor mij ruim voldoende:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/LG%20G3_06DCE5F77952_s.PNG

[ Voor 26% gewijzigd door Brad Pitt op 26-02-2016 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Dus jij vind een leessnelheid van 150mb/s tegen 90mb/s niet veel sneller ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
EJSEJS schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:50:
Dus jij vind een leessnelheid van 150mb/s tegen 90mb/s niet veel sneller ?
Dus jij denkt dat de Lexar die 150MB/sec ook echt haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:51
Brad Pitt schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:51:
[...]

De Lexar 2000x haalt 280.9 MB/s lees- en 181.4 MB/s schrijfsnelheid via een USB 3.0 card reader, maar of de S7 microSD-slot deze snelheden ook kan verwerken daar heb ik geen antwoord op. Bron: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ja und? Compleet andere kaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Brad Pitt schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:23:
[...]

Ja und? Compleet andere kaart :)
Hierzie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

[...]

Nee je hebt gelijk, alleen de Samsung pro en Sandisk Extreme Pro halen hun snelheid wel ;)
Leuk dat je de Lexar 1000x niks vind maar wel naar een url verwijst waar staat >> Voor wie liever wat minder investeert zijn de Lexar Professional UHS-II 1000x kaarten zonder meer de beste keuze: de 32GB en 64GB varianten kosten omgerekend € 1,27 en € 0,80, maar zijn nog altijd zeer snel (zeker bij lezen) en geven menig duurder kaartje het nakijken. Beide ontvangen een Excellent Choice award.

[ Voor 54% gewijzigd door DON PAPA op 27-02-2016 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
[...]

Waarom stel je dan de vraag? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
EJSEJS schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:29:
Nee je hebt gelijk, alleen de Samsung pro en Sandisk Extreme Pro halen hun snelheid wel ;)
http://nl.hardware.info/r...bs-aanraders-en-conclusie

Waar zeg ik dat de Samsung Pro zijn snelheid wél haalt? Ik laat toch gewoon een screenshot zien.

Maar whatever ook, koop gewoon zo'n Lexar. Misschien kan je wel filmen in 4K 60Hz dan!1! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Als mijn link eens goed doorneemt zie je dat de testen met een UHS-II cardreader zijn gebeurd welke die snelheden wel ondersteunt, en zie je dat de Lexar ook 150MB/s haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
RigolleM schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:33:
Als mijn link eens goed doorneemt zie je dat de testen met een UHS-II cardreader zijn gebeurd welke die snelheden wel ondersteunt, en zie je dat de Lexar ook 150MB/s haalt.
===> Cardreader.

Als je niet snapt dat je die gehaalde snelheden niet kan vergelijken met real-world dingen in een telefoon of ander apparaat kan ik ook weinig aan doen.

Maar nogmaals, koop gewoon zo'n Lexar en laat even een screenie zien met een filemanager in een telefoon.
Haalt 'ie fluitend 154MB/sec krijg je van mij een kratje bier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Ik lust geen bier en wij verkopen ze hier in bakken. En mocht ik bier lusten dan liever niet van dat piswater die jullie moeten drinken :D

Heb ik in mijn eerste reactie erbij gezet, geen idee of de snelheden ook via de S7 microSD-slot zullen gehaald worden. Misschien leren 'begrijpend' lezen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-08 09:46
Na jaren Sony stap ik nu over op de S7 Edge, ik persoonlijk ben erg blij met de nieuwe automatic brightness en de super dimming mode.

http://www.displaymate.com/Galaxy_S7_ShootOut_1.htm

Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Brad Pitt schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:31:
[...]

Waar zeg ik dat de Samsung Pro zijn snelheid wél haalt? Ik laat toch gewoon een screenshot zien.
Ow jij denkt dat de Pro de snelheid ook niet haalt omdat jouw test (screenshot) dit aangeeft ?
Ik zou zeggen test het eens met de juiste hardware dan zal je zien dat ook de Pro gewoon zijn snelheid haalt.

Ik ben het met je eens als je zegt dat de kaartjes (maar dat telt voor alle kaartjes) hun snelheid niet zullen halen in de S7, maar als je bestanden van het kaartje over wilt zetten naar je pc en je gebruikt de juiste cardreader dan zul je echt de snelheden wel kunnen halen. Dus maak je veel foto's in RAW of grote film bestanden met je phone die je geregeld wilt overzetten naar je PC dan raad ik toch (wat ik dus deed in mijn eerste posting) de Lexar 1000x aan, zeker als je na het zeer kleine prijs verschil met de Samsung Pro kijkt, en je er bij de Lexar ook nog eens een USB cardreader bij krijgt ;)

[ Voor 10% gewijzigd door DON PAPA op 26-02-2016 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
RigolleM schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:39:
Misschien leren 'begrijpend' lezen? :P
Ironie ftw. Lees even terug dan, er werd geopperd dat je dan beter een "veel snellere" 150MB/sec. kaart kon kopen, waarvan ik alleen maar beweerde dát die niet zoveel sneller is.

Maar als je ze in bakken verkoopt, prik dan even in een random andere telefoon, haalt ie de 150MB/sec. (wat ie niet doet) krijg je van mij een limonade.

Ga topic nu verder niet meer lezen, wacht gewoon tot er een twrp is voor de Edge, prik er mijn lowlevel Fisher Price Samsung Pro in en klaar d:)b
EJSEJS schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:41:
Ow jij denkt dat de Pro de snelheid ook niet haalt omdat jouw test (screenshot) dit aangeeft ?
Ik zou zeggen test het eens met de juiste hardware dan zal je zien dat ook de Pro gewoon zijn snelheid haalt.
En ook jij moet beter leren lezen.

Maar nogmaals, haal de Lexar, klaar. De Samsung en Sandisk zijn te traag, heb je niks aan. Ciao :)

[ Voor 26% gewijzigd door Brad Pitt op 26-02-2016 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan17
Leuk, een bitchfight over SD kaartjes... 8)7
JSchut schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 09:24:

Waar ga je 'm voor gebruiken? Waarschijnlijk zit je met de gewone Pro gewoon helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Maar als je ze in bakken verkoopt, prik dan even in een random andere telefoon, haalt ie de 150MB/sec. (wat ie niet doet) krijg je van mij een limonade.
Ik heb nog de Lexar als een phone met microSD, dus je mag je limonade houden _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laarom
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-08 09:46
Pfff dames ga ergens anders een topic vervuilen.

Besteed je tijd met het lezen van deze geweldige review van het scherm:

http://www.displaymate.com/Galaxy_S7_ShootOut_1.htm

Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chipzakje
Goedkope case link

Screenprotector link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Brad Pitt schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:46:
[...]
Dit soort snelheden haal ik met de Samsung, voor mij ruim voldoende:
[afbeelding]
Thnx!

Ik ga voor de gewone PRO variant.

Ik snap overigens best dat snellere kaartjes beter performen BUITEN de telefoon. Maar de kaart gaat er bij mij in en gaat er niet meer uit. Snelheden in een card reader vindt ik persoonlijk dus minder interessant. Het ging mij puur om de performance IN de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

Sneller is niet altijd beter trouwens ;w

http://blackvueshop.co.uk/forum/viewtopic.php?pid=721

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:01
Ik denk dat een MOD even een aantal van de voorafgaande posts mag wissen, wat een kleuters zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 11:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb64
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:17
Weet iemand of de S7 al ergens in het echt te zien is in het midden van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 15:10
Of in het oosten des lands, Mediamarkt Hengelo heeft deze iig nog niet in haar display staan. Medewerker wist mij te vertellen dat de telefoon nog niet uit was en daardoor uberhaupt nog nergens te bekijken is _O-

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01:11
De MM in Groningen heeft 'm anders wel, alhoewel ze daar een Samsung Experience Store in de winkel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:56
ik vraag me af hoe de accuduur gaat uitvallen bij de S7 Edge. Mocht dat indrukwekkend zijn dan stap ik misschien over vanaf een 6s plus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 10:46

Satom

Verzamel ervaringen

X2X2X schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:05:
De MM in Groningen heeft 'm anders wel, alhoewel ze daar een Samsung Experience Store in de winkel hebben.
Sontplein? Gisteravond heb ik alleen de Edge kunnen bekijken, zag er een beetje plastic-achtig of misschien wel vettig uit. Vele mensen raken het natuurlijk aan, als ik de medewerker mag geloven, is er erg veel belangstelling voor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 07:36
Ik heb hem vandaag vastgehad in de mediamarkt in eindhoven. Ik heb nu een s6 edge plus. Ik was echt onder de indruk van het toestel. Dat had ik niet verwacht. Houdt enorm lekker vast. wat dat betreft groot verschil met mijn edge, Het toestel lijkt in zijn geheel ook wel zachter door de ronde hoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan17
P. vd Loo schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 20:11:
Ik heb hem vandaag vastgehad in de mediamarkt in eindhoven. Ik heb nu een s6 edge plus. Ik was echt onder de indruk van het toestel. Dat had ik niet verwacht. Houdt enorm lekker vast. wat dat betreft groot verschil met mijn edge, Het toestel lijkt in zijn geheel ook wel zachter door de ronde hoeken.
Ik vond de S6 edge echt totaal niet lekker vasthouden door de scherpe randen. Daardoor vond ik die helemaal niks, maar de positieve verhalen over de S7 edge doen me toch twijfelen om deze toch eens ergens in de winkel te gaan bekijken (5.5 inch scherm en 3600 mAh is toch ook wel lekker :P). Hoe ervaar jij de andere grootste nadelen: onbedoelde aanrakingen en lichtreflecties op de edges?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
Milan17 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 22:01:
[...]

Ik vond de S6 edge echt totaal niet lekker vasthouden door de scherpe randen. Daardoor vond ik die helemaal niks, maar de positieve verhalen over de S7 edge doen me toch twijfelen om deze toch eens ergens in de winkel te gaan bekijken (5.5 inch scherm en 3600 mAh is toch ook wel lekker :P). Hoe ervaar jij de andere grootste nadelen: onbedoelde aanrakingen en lichtreflecties op de edges?
Lichtreflecties nooit opgemerkt. Wel enorm veel last van onbedoelde aanrakingen van het scherm door de rand. Vooral als ik hem met één hand vasthoud. Opstartende applicaties zijn het gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:20
P. vd Loo schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 23:07:
[...]

Wel enorm veel last van onbedoelde aanrakingen van het scherm door de rand. Vooral als ik hem met één hand vasthoud. Opstartende applicaties zijn het gevolg.
Dat is dan toch gaar? Die randen zijn het visitekaartje van dit toestel, maar als je constant dit hebt op een toestel van 800 euro... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
chim0 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 07:24:
[...]

Dat is dan toch gaar? Die randen zijn het visitekaartje van dit toestel, maar als je constant dit hebt op een toestel van 800 euro... :S
Absoluut waar. Het is soms lastig, maar toch zo mooi dat ik toch weer twijfel om voor de edge te gaan. Ik vind het verschil in grootte in praktijk tussen de 2 erg klein. Maar het scherm is natuurlijk met 5,5 wel veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Dat toestel wat je hebt vastgehouden, lag die niet aan een beveiliging vast? Daardoor zou het kunnen natuurlijk dat je het toestel niet zo kan vasthouden zoals je dat normaal zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
Vdb64 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 13:29:
Weet iemand of de S7 al ergens in het echt te zien is in het midden van het land?
Elke Vodafone of BelCompany winkel heeft de demo al in de winkel. Moet er vast een ik de buurt zijn voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01:11
Satom schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 19:58:
[...]
Sontplein? Gisteravond heb ik alleen de Edge kunnen bekijken, zag er een beetje plastic-achtig of misschien wel vettig uit. Vele mensen raken het natuurlijk aan, als ik de medewerker mag geloven, is er erg veel belangstelling voor :9
Ja op het Sontplein. Vond de Edge er inderdaad erg plastic-achtig uitzien en zo voelde hij ook aan. Erg licht en fragiel, en dat terwijl ik van een Nexus 5 kom welke nou niet bepaald bekend staat om zijn solide bouwkwaliteit. Maar aan de andere kant lijkt dit mij ook nogal logisch omdat de S7 Edge maar een paar gram meer weegt dan de kleinere S7 (157 vs 152 gram). Een Iphone 6S plus weegt bijvoorbeeld al meer dan 170 gram. Hoop dat de gewone S7 iets meer solide aanvoelt.

[ Voor 8% gewijzigd door X2X2X op 27-02-2016 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uiteindelijk toch maar de S7 Edge besteld. Vind 5.5" eigenlijk te groot maar bij de S7 hebben ze het redelijk klein kunnen houden.

De Edge ziet er heel erg mooi uit en de grotere accu vind ik ook wel een pluspunt.

Kan ik 11 maart mooi een vergelijking tussen de S6 en S7 maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gehoord dat samsung s7 twee verschillende cpu gaat uitbrengen, namelijk de snapdragon 820 en de exynos 8890, ZIjn er nog enige grote verschillen betreft power efficiency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 10:25:
Ik heb gehoord dat samsung s7 twee verschillende cpu gaat uitbrengen, namelijk de snapdragon 820 en de exynos 8890, ZIjn er nog enige grote verschillen betreft power efficiency.
Iemand enig idee waarom ze hem met 2 verschillende CPU's uitbrengen? Wat heeft dat voor nut?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMrOcean
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-04 14:51
Samsung spreekt veel over alle fantastische eigenschappen van de camera. Maar ik kan nergens vinden of, en met welke snelheid. Er in slowmotion gefilmd kan worden.

Door de stilte vanuit Samsung over dit onderwerp vrees ik dat die niet slowmotion kan filmen. Wat wel jammer zou zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
240fps

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan17
[...]

Lichtreflecties nooit opgemerkt. Wel enorm veel last van onbedoelde aanrakingen van het scherm door de rand. Vooral als ik hem met één hand vasthoud. Opstartende applicaties zijn het gevolg.
Hmm, ja dat lijkt me echt super irritant. En ik doe ook nog eens veel met 1 hand. Dus de gewone S7 it is :).
Zal wel even wennen worden van 5.7>5.1 inch. Vind 5.1 inch eigenlijk ook wel iets aan de kleine kant en hoop nog steeds dat Samsung met de S-lijn de stap naar zo'n 5.3 inch waagt, al zie ik het niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze Samsung ziet er erg goed uit.
Ik heb nu de S5 en ga deze vervangen door de S7.
Ik wacht nog even op de BTW dagen van Mediamarkt.
Van 2 tot 6 maart 2016.
Op deze dagen krijg je de BTW cadeau (= 17,36%). Dit is alvast een mooie besparing op dit toestel.
Zie: http://www.mediamarkt.be/nl/shop/vat-action.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Net naar Vodafone store geweest waar ze inderdaad een werkend demo toestel hadden van zowel de edge als de normale S7. Maar damn wat een mooi toestel. Afgerond glas voelt inderdaad zoveel beter aan dan de s6 en had totaal geen last van dat ik per ongeluk geluk een App open als ik hem met 1 hand vast had.
Het scherm is als we van Samsung gewend zijn subliem en hij is echt super snel. Vooral de camera App openen gaat belachelijk snel. Blij dat ik een pre order heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:33
chim0 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 07:24:
[...]

Ik heb er ook last van met mijn S6 Edge. Daarom ga ik hem vervangen voor een S7 zonder Edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
DennusB schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 11:13:
[...]

Iemand enig idee waarom ze hem met 2 verschillende CPU's uitbrengen? Wat heeft dat voor nut?
Google is your friend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 14:20:
Deze Samsung ziet er erg goed uit.
Ik heb nu de S5 en ga deze vervangen door de S7.
Ik wacht nog even op de BTW dagen van Mediamarkt.
Van 2 tot 6 maart 2016.
Op deze dagen krijg je de BTW cadeau (= 17,36%). Dit is alvast een mooie besparing op dit toestel.
Zie: http://www.mediamarkt.be/nl/shop/vat-action.html
Dan is de S7 nog niet uit, dus gaat niet lukken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 10:25:
Is nog niet bekend maar reken maar dat je in de praktijk geen grote verschillen zal merken. Heb gelezen dat Samsung de Exynos op de 820 heeft afgesteld. Natuurlijk kan er in een benchmark wel wat verschil zijn.

Kan het mis hebben maar ik zou het wel raar vinden als de ene soc een stuk beter is dan de andere soc en hoop het ook niet, tenzij de Exynos beter is natuurlijk. 😀

[ Voor 4% gewijzigd door Garret1410 op 27-02-2016 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alwaysleft schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 14:34:
Dan is de S7 nog niet uit, dus gaat niet lukken ;)
Vanaf 11 maart, dus als je hem in de actieperiode koopt en het prijsverschil binnen twee weken terug vraagt?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook gepre-ordered bij Vodafone.
De S7 edge ;-)
Zijn er al goede screenprotectors of cases?
Of nog even geduld...ik heb goede ervaring met Spigen misschien nog even wachten.
Hoop het toestel midden Maart te mogen ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hanky74
  • Laatst online: 20-09 11:22
Zojuist bekeken in de Samsung store in Apeldoorn en mijn keus is gevallen op de gewone S7. Vind een compacter model toch wat fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:23

Hu9o

Schokkend

iemand ervaring hiermee?

zijn de maten een beetje goed?

OH en trouwens als er een case omheen zit, past hij dan nog in de gear vr?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chipzakje
CLB schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 14:59:
[...]

Vanaf 11 maart, dus als je hem in de actieperiode koopt en het prijsverschil binnen twee weken terug vraagt?
Ja dacht er ook aan inderdaad, kan hier iemand een bevestiging van geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Wat vinden jullie van de camera aspect ratio van de S7(edge)? Bij 12MP is deze 4:3. Wil je de 16:9 wide screen ratio dan moet je terug naar 9.1MP, wat vooral bij inzoomen geen voordeel is. Ik geef zelf de voorkeur aan de 16:9 ratio, dit vooral vanwege het ontbreken van zwarte randen bij het terugkijken. Kan iemand mij de voordelen van 4:3 noemen? Er zijn namelijk mensen die daar bij zweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 19:12:
Wat vinden jullie van de camera aspect ratio van de S7(edge)? Bij 12MP is deze 4:3. Wil je de 16:9 wide screen ratio dan moet je terug naar 9.1MP, wat vooral bij inzoomen geen voordeel is. Ik geef zelf de voorkeur aan de 16:9 ratio, dit vooral vanwege het ontbreken van zwarte randen bij het terugkijken. Kan iemand mij de voordelen van 4:3 noemen? Er zijn namelijk mensen die daar bij zweren.
Er zullen vast heel wat redenen zijn maar wat ik zo weet is dat 4:3 een fotografie standaard is samen met 3:2. 16:9 is een film standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Een beetje op Google rondgesnuffeld......wat ik zo lees en begrijp is dat de 'professionals' grotendeels vasthouden aan 4:3, 3:2 of RAW. Vooral bij portretfoto's wordt 4:3 vaak gebruikt.

Wat heeft jullie voorkeur? En waarom? Ik vraag dit vooral omdat Samsung met de S7 overstapt van 16:9 naar 4:3.

[ Voor 13% gewijzigd door Pierre_nr1 op 27-02-2016 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan17
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 20:45:
Een beetje op Google rondgesnuffeld......wat ik zo lees en begrijp is dat de 'professionals' grotendeels vasthouden aan 4:3, 3:2 of RAW. Vooral bij portretfoto's wordt 4:3 vaak gebruikt.

Wat heeft jullie voorkeur? En waarom? Ik vraag dit vooral omdat Samsung met de S7 overstapt van 16:9 naar 4:3.
3:2 Vind ik het meest veelzijdig en heeft daardoor sterk mijn voorkeur, maar die optie is er niet in de native camera app van Samsung. 16:9 Heeft als voordeel dat het schermvullend is op de meeste schermen, maar vind ik meestal te beperkt verticaal. 4:3 vind ik weer wat beperkt horizontaal en vind ik vaak ook te vierkant. Plus de zwarte randen inderdaad. Tussen 16:9 en 4:3 zou ik over het algemeen de voorkeur geven aan de laatste, maar dat hangt ook van de situatie af. 16:9 is bijvoorbeeld weer best fijn voor landschappen of brede bouwwerken bijvoorbeeld. In het geval van de S7 zou ik 9.1MP alleen ook wel wat weinig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Milan17 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 21:55:
[...]

3:2 Vind ik het meest veelzijdig en heeft daardoor sterk mijn voorkeur, maar die optie is er niet in de native camera app van Samsung. 16:9 Heeft als voordeel dat het schermvullend is op de meeste schermen, maar vind ik meestal te beperkt verticaal. 4:3 vind ik weer wat beperkt horizontaal en vind ik vaak ook te vierkant. Plus de zwarte randen inderdaad. Tussen 16:9 en 4:3 zou ik over het algemeen de voorkeur geven aan de laatste, maar dat hangt ook van de situatie af. 16:9 is bijvoorbeeld weer best fijn voor landschappen of brede bouwwerken bijvoorbeeld. In het geval van de S7 zou ik 9.1MP alleen ook wel wat weinig vinden.
Dank voor je reactie en mening. Ik denk dat 16:9 voor huis, tuin en keukengebruik de meest ideale beeldverhouding is. En daar worden de smartphone camera's in het algemeen toch voor gebruikt. Daarom keek ik op van de gewijzigde beeldverhouding van de S7 camera.

Ik heb op dit moment de keus tussen het aanschaffen van een S6(Edge+) of de S7 Edge, maar de camera resolutie maakt die keuze erg lastig. Ik maak namelijk best wel regelmatig casual fototjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 10:46

Satom

Verzamel ervaringen

X2X2X schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 10:00:
[...]

Ja op het Sontplein. Vond de Edge er inderdaad erg plastic-achtig uitzien en zo voelde hij ook aan. Erg licht en fragiel, en dat terwijl ik van een Nexus 5 kom welke nou niet bepaald bekend staat om zijn solide bouwkwaliteit. Maar aan de andere kant lijkt dit mij ook nogal logisch omdat de S7 Edge maar een paar gram meer weegt dan de kleinere S7 (157 vs 152 gram). Een Iphone 6S plus weegt bijvoorbeeld al meer dan 170 gram. Hoop dat de gewone S7 iets meer solide aanvoelt.
Dan ben ik niet de enige, denk dat ik om deze redenen dan ook maar ga afzien (en de prijs van losse aanschaf). Aangezien mijn S4 nog naar behoren werkt en ik geen heavy-user ben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XQB
  • Laatst online: 28-06-2024

XQB

Pierre_nr1 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 22:03:
[...]

Dank voor je reactie en mening. Ik denk dat 16:9 voor huis, tuin en keukengebruik de meest ideale beeldverhouding is. En daar worden de smartphone camera's in het algemeen toch voor gebruikt. Daarom keek ik op van de gewijzigde beeldverhouding van de S7 camera.

Ik heb op dit moment de keus tussen het aanschaffen van een S6(Edge+) of de S7 Edge, maar de camera resolutie maakt die keuze erg lastig. Ik maak namelijk best wel regelmatig casual fototjes.
Op mijn galaxy nexus was dit al zo, mijn note 3 en galaxy S6 ook. Allemaal 4:3, wil je 16:9 ga je een stapje terug in MP. Wat is er dan veranderd bij de S7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

XQB schreef op zondag 28 februari 2016 @ 01:21:
[...]Op mijn galaxy nexus was dit al zo, mijn note 3 en galaxy S6 ook. Allemaal 4:3, wil je 16:9 ga je een stapje terug in MP. Wat is er dan veranderd bij de S7?
Stapje terug in MP voor 16:9 is bij de Galaxy S6 echt niet nodig (zie screenshot)...

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/9fzmTAlpA6YuzvurZIvk0b4O/full.png

[ Voor 36% gewijzigd door DON PAPA op 28-02-2016 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XQB
  • Laatst online: 28-06-2024

XQB

EJSEJS schreef op zondag 28 februari 2016 @ 01:41:
[...]

Stapje terug in MP voor 16:9 is bij de Galaxy S6 echt niet nodig (zie screenshot)...

[afbeelding]
Ik zie het ja, dankje voor de opheldering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:36
CLB schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 14:59:
[...]

Werkt dit niet alleen andersom?
Je koopt iets voor de actie en als dan binnen 14 dagen na aankoop de actie is dat je tijdens de actie terug gaat en het verschil terug vraagt?

Nu is het pas te koop na de actie.

Tenzij de actie ook werkt bij preorders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gozoman
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 02:24
Michaelg schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 14:22:
Afgerond glas voelt inderdaad zoveel beter aan dan de s6 en had totaal geen last van dat ik per ongeluk geluk een App open als ik hem met 1 hand vast had.
[...]
Wel enorm veel last van onbedoelde aanrakingen van het scherm door de rand. Vooral als ik hem met één hand vasthoud. Opstartende applicaties zijn het gevolg.
Twee tegenstrijdende ervaringen met onbedoeld openen van apps. Moet het zelf maar proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Ja wellicht heeft het er ook mee te maken hoe je het toestel vast hebt hoor. Ik laat het toestel volledig op me pink rusten en de palm van me hand raakt het toestel dan niet.

Pagina: 1 ... 4 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support