Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15
Dat vind ik ook wel een teleurstelling. Dat is een feature dat eigenlijk erg handig is.Tammesp schreef op zondag 28 februari 2016 @ 15:26:
Ah, zojuist vernomen in de eerste review hier op Tweakers van de S7 dat er geen IR-blaster op zit, dat is wel een klein dompertje..!
Dit is precies wat Piere aangeeft, 12MP is de hoogste resoultie, waardoor dat mogelijk geen 16:9, maar 4:3 is:EJSEJS schreef op zondag 28 februari 2016 @ 01:41:
[...]
Stapje terug in MP voor 16:9 is bij de Galaxy S6 echt niet nodig (zie screenshot)...
[afbeelding]
De S6 had 16MP de S7 heeft 12MP, dat kun je ook terug vinden in mijn vergelijking van de S6 en S7 series.Pierre_nr1 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 19:12:
Wat vinden jullie van de camera aspect ratio van de S7(edge)? Bij 12MP is deze 4:3. Wil je de 16:9 wide screen ratio dan moet je terug naar 9.1MP, wat vooral bij inzoomen geen voordeel is. Ik geef zelf de voorkeur aan de 16:9 ratio, dit vooral vanwege het ontbreken van zwarte randen bij het terugkijken. Kan iemand mij de voordelen van 4:3 noemen? Er zijn namelijk mensen die daar bij zweren.
12MP zou dus waarschijnlijk 4:3 zijn en mogelijk zit je rond de 6/8MP weer met een 16:9 weergave.
Persoonlijk vind ik het nonsens om 16MP foto's te maken, dat komt doordat mijn materiaal vooral geschikt is voor Full-HD schermen, achtergronden, reviews en social media. In dat geval zou 2MP voldoende moeten zijn, want dat is ongeveer 1920*1080. Als je ver inzoomt, dan zou je het verschil pas gaan zien. Aangezien ik geen fotografische beeldkunstenaar ben of iemand die A-1 posters uitprint, vind ik alles boven de 8MP overrated en zonde van je opslag.
We hebben met dit filmpje helaas niet vastgelegd wat de resoluties zijn voor foto's, alleen de resolutie voor het filmen is hierop terug te vinden.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Iemand hier ervaring mee?
En is de edge echt fijn? Ik ben nu een S5 gewend, zouden jullie dan een normale S7 pakken of de edge?
Morgen gewoon Coolblue even bellen, dit moet geen probleem zijn daar de telefoon nog niet uit is. Ik heb de S6 zowel in de gewone als edge versie gehad. De edge versie ziet er iets gelikter uit maar dit is persoonlijk.Verder kun je met de nieuwe S7 edge meer doen met de sitepannels dan met de S6 edge.Rikk. schreef op zondag 28 februari 2016 @ 16:19:
Ik heb pre-order voor de S7 geplaatst bij Coolblue, maar twijfel nu heel erg of ik toch niet de S7 Edge wil hebben, ik heb hem besteld i.c.m. een t-mobile abonnement, als ik de edge wil betaal ik 74 euro meer bij aanschaf en 50 cent meer per maand, maar weet niet of ik hem nog kan annuleren en dan alsnog de edge bestellen?
Iemand hier ervaring mee?
En is de edge echt fijn? Ik ben nu een S5 gewend, zouden jullie dan een normale S7 pakken of de edge?
Wat bedoel je hier nu mee ? Want de quote waar je naar verwijst was een opmerking van mij naar XQB die aangaf dat je bij de S6 net als bij de S7 niet in de hoogste resolutie stand (wat het toestel aankan) 16:9 foto's kan maken. En dat was dus niet correct want op de S6 kan dit dus wel zoals ik liet zien aan XQB, dus snap je verwijzing naar Piere niet helemaalEJSEJS schreef op zondag 28 februari 2016 @ 01:41:
[...]Stapje terug in MP voor 16:9 is bij de Galaxy S6 echt niet nodig (zie screenshot)...
[afbeelding]
Kiswum schreef op zondag 28 februari 2016 @ 16:02:
[...]Dit is precies wat Piere aangeeft, 12MP is de hoogste resoultie, waardoor dat mogelijk geen 16:9, maar 4:3 is:
[ Voor 30% gewijzigd door DON PAPA op 29-02-2016 12:36 ]
Bedankt voor je bericht, ik heb zojuist coolblue een berichtje gestuurd via facebook, als het goed is heb ik over een uurtje wel een antwoord. De keuze blijft lastig, de Edge of normale, de normale is wat kleiner natuurlijk ,maar dit is puur een kwestie van gewenning lijkt mij, ik stapte van een S2 over naar een S5 en dat was qua formaat ook een hele stap, maar hier ben je na een dagje aan gewend...pappaleone schreef op zondag 28 februari 2016 @ 16:25:
[...]
Morgen gewoon Coolblue even bellen, dit moet geen probleem zijn daar de telefoon nog niet uit is. Ik heb de S6 zowel in de gewone als edge versie gehad. De edge versie ziet er iets gelikter uit maar dit is persoonlijk.Verder kun je met de nieuwe S7 edge meer doen met de sitepannels dan met de S6 edge.
Het (enige) probleem in het begin is dat je iets eerder het scherm raakt aan de zijkant, dat is even wennen vooral als je een bericht aan het typen bent. Dan willen de letters wel eens spontaan vanzelf op je scherm komen. Ik nu momenteel de Edge 6+ en vindt het een te gekke telefoon.Rikk. schreef op zondag 28 februari 2016 @ 16:28:
[...]
Bedankt voor je bericht, ik heb zojuist coolblue een berichtje gestuurd via facebook, als het goed is heb ik over een uurtje wel een antwoord. De keuze blijft lastig, de Edge of normale, de normale is wat kleiner natuurlijk ,maar dit is puur een kwestie van gewenning lijkt mij, ik stapte van een S2 over naar een S5 en dat was qua formaat ook een hele stap, maar hier ben je na een dagje aan gewend...
Het omzetten is mogelijk, dit is het antwoord wat ik van coolblue kreeg:pappaleone schreef op zondag 28 februari 2016 @ 16:31:
[...]
Het (enige) probleem in het begin is dat je iets eerder het scherm raakt aan de zijkant, dat is even wennen vooral als je een bericht aan het typen bent. Dan willen de letters wel eens spontaan vanzelf op je scherm komen. Ik nu momenteel de Edge 6+ en vindt het een te gekke telefoon.
Hi Rik,
Dat is zeker mogelijk. Wanneer je, voordat de S7 uitkomt, toch nog voor een ander toestel wilt gaan kan je mijn collega's of mijzelf altijd een bericht sturen. We passen het dan direct voor je aan!
Is het toetsel al in huis en je wilt het gehele abonnement annuleren? Zorg dan dat het toestel binnen 7 dagen bij ons binnen is, enkel dan kunnen we het abonnement stop zetten. Het toestel is de gehele 14 dagen nog te ruilen.
Groeten,
****** van Coolblue
Prima toch Coolblue is ook heel goed in service fijn bedrijf.Rikk. schreef op zondag 28 februari 2016 @ 16:41:
[...]
Het omzetten is mogelijk, dit is het antwoord wat ik van coolblue kreeg:
Hi Rik,
Dat is zeker mogelijk. Wanneer je, voordat de S7 uitkomt, toch nog voor een ander toestel wilt gaan kan je mijn collega's of mijzelf altijd een bericht sturen. We passen het dan direct voor je aan!
Is het toetsel al in huis en je wilt het gehele abonnement annuleren? Zorg dan dat het toestel binnen 7 dagen bij ons binnen is, enkel dan kunnen we het abonnement stop zetten. Het toestel is de gehele 14 dagen nog te ruilen.
Groeten,
****** van Coolblue
Ik zag de goud van de s6 bij de mediamarkt en die vond ik tegenvallen maar benieuwd of de s7 edge ook hetzelfde is of iets anders van kleur goud.
De s6 heeft ook en blauw zwarte kleur en de s7 echt zwart naar ik begreep.
Samsung gebeld en die zeiden dat hij niet te zien was bij de samsung store in apeldoorn en dat de kleur zwart zelfde als de s6 was.
Combi telefoon met tele2 abo is wel aantrekkelijk. Alleen de vraag hoe tele2 is.....
Welke kleur hadden ze daar?Hanky74 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 16:48:
Zojuist bekeken in de Samsung store in Apeldoorn en mijn keus is gevallen op de gewone S7. Vind een compacter model toch wat fijner.
Wat heeft Samsung voor reden om de zilveren variant niet uit te brengen in Nederland?
Life is complicated
Hij is nu alleen leverbaar in America, dit was in het begin ook met de blauwe s6 versie en de groene s6 edge versie. Ik denk dat de zilveren versie over een paar maanden ook wel leverbaar zal worden hier. Inderdaad jammer ik had ook graag de zilveren versie gewild heb nu de gouden versie besteld.W1ckeD schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:29:
Ik vind het wel een beetje balen dat ik de Galaxy S7-Edge niet kan bestellen bij Vodafone.
Wat heeft Samsung voor reden om de zilveren variant niet uit te brengen in Nederland?
Weet niet voor volk daar bij Samsung zit maar de kleur zwart is echt wel anders. De s7 is echt zwart en niet blauwig.Velga schreef op zondag 28 februari 2016 @ 17:40:
De s6 heeft ook en blauw zwarte kleur en de s7 echt zwart naar ik begreep.
Samsung gebeld en die zeiden dat hij niet te zien was bij de samsung store in apeldoorn en dat de kleur zwart zelfde als de s6 was.
Combi telefoon met tele2 abo is wel aantrekkelijk. Alleen de vraag hoe tele2 is.....
De zwarte. Staan bij de ingang op een demozuil.
Ik verwacht dat de eerste echte reviews rond 8 maart verschijnen omdat het toestel dan in enkele landen uitgeleverd wordt aan pre-orderaars. Overigens jammer dat we die actie hier niet hebben. Saturn in Duitsland bijvoorbeeld wel. Maar goed 3 dagen langer wachten is ook geen ramp.rgras schreef op zondag 28 februari 2016 @ 16:31:
Heeft iemand enig idee wanneer de eerste reviews verschijnen?
precies. Dat is exact het verschil. Bij ondersteuning met pink totaal geen probleem. Met de handpalm een ramp. Soms kun je echter niet anders dan het laatste.Michaelg schreef op zondag 28 februari 2016 @ 14:30:
Ja wellicht heeft het er ook mee te maken hoe je het toestel vast hebt hoor. Ik laat het toestel volledig op me pink rusten en de palm van me hand raakt het toestel dan niet.
Op het moment een Nexus 6P in bezit, maar die is toch te groot. De S7 Edge is toch een slag kleiner.
Zal de S7 edge een veel betere accuduur hebben? (1 uur extra SOT o.i.d.) vanwege zijn 3600Mah accu?
Als dit niet het geval is is mijn keuze snel gemaakt en kies ik de S7 (handzamer, normale hoesjes/screenprotectors & houdt hoogstwaarschijnlijk veel lekkerder vast)
http://www.phonearena.com...dge/phones/9587,9817,9818
[ Voor 13% gewijzigd door Knamix op 28-02-2016 20:38 ]
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Wat zijn volgens jullie de leukste functies die je met de edge-variant hebt/gebogen randen? Zo las ik al iets over een nachtklok bijvoorbeeld.
.
De Nachtklok was maar voor max. 12 uur in te stellen (tentijde van de S6 Edge in het voorjaar van 2015). Ik weet niet of dat inmiddels heel de dag ingesteld kan worden.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Hopelijk kan ik hem op 11 Maart in mijm handen sluiten
Ja, het is natuurlijk voor iedereen heel persoonlijk. Zelf vind ik wat meer MP op een smartphone wel prettig, omdat je dan het gebrek aan optische zoom nog enigszins goed kan maken door nog een beetje te croppen. En voor ver zoomen op je foto's is het best fijn, maar smartphone foto's gebruiken toch een hevige ruisreductie en sharpening i.c.m. de kleine sensor, waardoor niet al te veel detail overblijft.Kiswum schreef op zondag 28 februari 2016 @ 16:02:
Persoonlijk vind ik het nonsens om 16MP foto's te maken, dat komt doordat mijn materiaal vooral geschikt is voor Full-HD schermen, achtergronden, reviews en social media. In dat geval zou 2MP voldoende moeten zijn, want dat is ongeveer 1920*1080. Als je ver inzoomt, dan zou je het verschil pas gaan zien. Aangezien ik geen fotografische beeldkunstenaar ben of iemand die A-1 posters uitprint, vind ik alles boven de 8MP overrated en zonde van je opslag.
Zelf vandaag in de stad even beide S7's geprobeerd. Beiden echt schitterende phones en de edge is echt flink verbeterd t.o.v. de voorgaande modellen wat betreft comfort. De edge heeft toch wel echt een dikke plus met de schermgrootte, maar ik vind het toch wat raar hoe de content op je scherm afloopt aan de randen. Betwijfel of dat me zou bevallen. Wat betreft onbedoelde aanrakingen kon ik het moeilijk beoordelen voor mijzelf door de beveiliging aan de achterkant van het toestel. Het vergelijken van beide toestellen versterkte eigenlijk alleen maar meer mijn hoop voor een 5.3-5.4 inch Galaxy S en heeft me ook toch weer doen twijfelen niet toch voor de edge te gaan
Als je de S5 gewend bent vind je de S7 ook fijn, maar je zult toch echt zelf even in de winkel moeten beoordelen of je de edge fijn zal vinden. Ik stapte zelf overigens over van een S2 naar een Note 3 en was ook binnen een dag aan de grootte gewend. Maar een stap omlaag in schermgrootte lijkt me toch lastiger, wat me dus doet twijfelen tussen de normale S7 en de edge. Aan de andere kant lijkt het me na 2 jaar een Note 3 toch ook weer leuk een wat handzamere telefoon te hebben.Rikk. schreef op zondag 28 februari 2016 @ 16:19:
Edit: zie dat je al voor de edge gekozen hebt
Ik ben daar namelijk heel erg benieuwd naar!
Net even in een winkel voor je gecheckt: Ja het kanKiswum schreef op zondag 28 februari 2016 @ 22:04:
De Nachtklok was maar voor max. 12 uur in te stellen (tentijde van de S6 Edge in het voorjaar van 2015). Ik weet niet of dat inmiddels heel de dag ingesteld kan worden.
Ben benieuwd naar de accuduur.
Ter land, ter zee en in de kroeg
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik heb er de Samsung micro SDXC Pro 128GB class10 3 bij besteld €109 forse uitgave maar meteen het snelste wat leverbaar is.niek87 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 19:37:
en de S7 edge besteld, nu maar wachten. Is het echt een aanrader om er ook een samsung micro kaartje in de stoppen, of kan het merkt 'gestolen' worden? Zo één voldoet toch: pricewatch: Samsung Pro+ microSDXC + SD-adapter 64GB ?
Enkel dat extra stuk scherm lijkt me, sommige vinden het heel fijn. Ik weet het zelf ook niet zo goed.TommyGun schreef op maandag 29 februari 2016 @ 19:28:
Ik twijfel nog tussen de S7 en S7 Edge (heb momenteel een S5), maar ligt dat Edge-gebeuren wel fijn in de hand / wat is de meerwaarde vraag ik me af... Het scherm is wel lekker groot
Vandaag zelf de S7 Edge geprobeerd op ongewilde aanrakingen. Waarschijnlijk komt het omdat ik grote handen heb, maar ik had er totaal geen last van. Zelfs niet bij het invoeren van tekens aan de linkerkant van het toetsenbord. Wat ook mooi is, is dat er een instelling is voor eenhandige bediening. Hiermee wordt er een kleiner toetsenbord afgebeeld, die je naar keuze aan de rechterkant of linkerkant kunt plaatsen. Er zit ook een optie op om het scherm te verkleinen na 3x de indrukken van de homeknop. Net als de S6 Edge+.P. vd Loo schreef op zondag 28 februari 2016 @ 20:21:
[...]
precies. Dat is exact het verschil. Bij ondersteuning met pink totaal geen probleem. Met de handpalm een ramp. Soms kun je echter niet anders dan het laatste.
De camera is razendsnel. Minpuntje is wel de hoofdtelefoonaansluiting aan de onderkant, net als de S6.
Nou was mijn eerste keuze om voor de gouden variant te gaan, maar ik zie zoveel foto's op internet waarbij de kleur(tint) overal anders is, dat ik erg twijfel wat nou de juist uitstraling/kleur is. Weet iemand of de gouden kleur exact dezelfde kleur is als die van de S6? Zo ja, dan kan ik wel even in de winkel kijken welke kleur ik wil.
Ik zou nog even wachten, de zwarte versie is namelijk ook behoorlijk van kleur veranderd t.o.v. de S6.Nemm schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:31:
Besloten om ook de S7 te gaan pre orderen. Mijn S3 is wel aan vervanging toe
Nou was mijn eerste keuze om voor de gouden variant te gaan, maar ik zie zoveel foto's op internet waarbij de kleur(tint) overal anders is, dat ik erg twijfel wat nou de juist uitstraling/kleur is. Weet iemand of de gouden kleur exact dezelfde kleur is als die van de S6? Zo ja, dan kan ik wel even in de winkel kijken welke kleur ik wil.
Vergeleken met mijn eerdere post, dit lijkt me een betere deal? Alleen 5 lezen, 10 schrijven qua snelheid minder?pappaleone schreef op maandag 29 februari 2016 @ 20:41:
[...]
Ik heb er de Samsung micro SDXC Pro 128GB class10 3 bij besteld €109 forse uitgave maar meteen het snelste wat leverbaar is.
pricewatch: Samsung Pro microSDXC 64GB + SD-adapter
Of zie ik wat over het hoofd?
Dit is een klasse 1 kaart UHS-1 die ik heb besteld is een klasse 3 kaart UHS 3 vandaar dat ik zij dit is de snelste op dit moment.niek87 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:36:
[...]
Vergeleken met mijn eerdere post, dit lijkt me een betere deal? Alleen 5 lezen, 10 schrijven qua snelheid minder?
pricewatch: Samsung Pro microSDXC 64GB + SD-adapter
Of zie ik wat over het hoofd?
Die uit NL ruikt naar pindakaas...chipzakje schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:53:
Is er verschil tussen de S7 van Nederland en België?
Neen, PHN (NL) en LUX (BEL) zijn de provider-bloatware vrije versies en zien er identiek uit.
Want wil de S7 uit belgië kopen, dus dat zou geen probleem moeten zijn neem ik aan om 'm hier te gebruiken.RigolleM schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:58:
[...]
Die uit NL ruikt naar pindakaas...![]()
Neen, PHN (NL) en LUX (BEL) zijn de provider-bloatware vrije versies en zien er identiek uit.
De U3 versie van deze kost € 37.90 bij data io. Ik denk dat hij die wilde linken.pappaleone schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:58:
[...]
Dit is een klasse 1 kaart UHS-1 die ik heb besteld is een klasse 3 kaart UHS 3 vandaar dat ik zij dit is de snelste op dit moment.
http://www.dataio.nl/sams...o-u3-uhs-i-90mbs-adapter/
Deze heb ik zelf ook besteld. Persoonlijk vond ik het verschil in prijs tussen de 64 en de 128 Gb te groot.
[ Voor 8% gewijzigd door JSchut op 01-03-2016 15:15 ]
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Ik vraag me wel af in hoeverre dit overkill is. Je kan niet in 4K filmen met de S7... tenzij je vaak grote bestanden heen en weer pompt heb je er niet zoveel aan, toch? Voor andere media heb je deze snelheden in ieder geval absoluut niet nodig.JSchut schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:14:
[...]
De U3 versie van deze kost € 37.90 bij data io. Ik denk dat hij die wilde linken.
Deze heb ik zelf ook besteld. Persoonlijk vond ik het verschil in prijs tussen de 64 en de 128 Gb te groot.
[ Voor 6% gewijzigd door yinx84 op 01-03-2016 15:26 ]
Overkill voor 1 euro verschil?yinx84 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:25:
[...]
Ik vraag me wel af in hoeverre dit overkill is. Je kan niet in 4K filmen met de S7... tenzij je vaak grote bestanden heen en weer pompt heb je er niet zoveel aan, toch? Voor andere media heb je deze snelheden in ieder geval absoluut niet nodig.
Ja het zal waar zijn dat je het wellicht niet nodig hebt maar ik ga niet een U1 kopen voor maar 1 euro minder
Tijdje terug in dit topic is al een discussie geweest trouwens. Dat ging over een nog snellere kaart. (Samsung Pro+) Die is € 47,90. Dat vond ik dan wel weer de moeite. Vandaar dat ik deze gekocht heb.
Voordeel is wel dat als je volgende tel wel 4k kan filmen dat het kaartje iig alvast geschikt is.
[ Voor 6% gewijzigd door JSchut op 01-03-2016 15:30 ]
Ik moet mijn eigen even corrigeren Ik heb deJSchut schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:28:
[...]
Overkill voor 1 euro verschil?
Ja het zal waar zijn dat je het wellicht niet nodig hebt maar ik ga niet een U1 kopen voor maar 1 euro minder
Tijdje terug in dit topic is al een discussie geweest trouwens. Dat ging over een nog snellere kaart. (Samsung Pro+) Die is € 47,90. Dat vond ik dan wel weer de moeite. Vandaar dat ik deze gekocht heb.
Voordeel is wel dat als je volgende tel wel 4k kan filmen dat het kaartje iig alvast geschikt is.
Samsung microSDXC Class 10 128GB Pro+ met Adapter | Samsung
Ik was de plus vergeten te vermelden.
Lexar is goedkoper én sneller. Samsung in de aanbieding, kost €92 nu.pappaleone schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:58:
Dit is een klasse 1 kaart UHS-1 die ik heb besteld is een klasse 3 kaart UHS 3 vandaar dat ik zij dit is de snelste op dit moment.
Nickname does not reflect reality
Goed dat je mij erop wijst, deze had ik inderdaad in gedachten, maar toch de oude besteldJSchut schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:14:
[...]
De U3 versie van deze kost € 37.90 bij data io. Ik denk dat hij die wilde linken.

Daar ging ik wel al vanuit want de 128 gb is er volgens mij niet in non-plus uitvoering.pappaleone schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:35:
[...]
Ik moet mijn eigen even corrigeren Ik heb de
Samsung microSDXC Class 10 128GB Pro+ met Adapter | Samsung
Ik was de plus vergeten te vermelden.
Maar waar heb je die dan gekocht want deze is toch eens tukje goedkoper: https://www.dataio.nl/sam...-pro-plus-uhs-i-u3-95mbs/
En dan heb je nog een snellere Lexar geloof ik. But don't start the fight again
Inderdaad Brad pitt deze heb ik over het hoofd gezien. Goed dat er ook door meerdere mensen meegedacht wordtBrad Pitt schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:39:
[...]
Lexar is goedkoper én sneller. Samsung in de aanbieding, kost €92 nu.
Dan nog had ik ook die van jou genomen hoor, onderbuikgevoel is beter bij de Samsung en het verschil is in de praktijk (bij gebruik in de telefoon) onmerkbaar. Dus prima keuze, en ben jaloerspappaleone schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:42:
Inderdaad Brad pitt deze heb ik over het hoofd gezien. Goed dat er ook door meerdere mensen meegedacht wordt
Ik had hem gekocht via Bol.com 99 euro, had eerst gekeken bij Samsung zelf. Maar daar kwam ik niet verder dan de 64GB versie.JSchut schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:40:
[...]
Daar ging ik wel al vanuit want de 128 gb is er volgens mij niet in non-plus uitvoering.
Maar waar heb je die dan gekocht want deze is toch eens tukje goedkoper: https://www.dataio.nl/sam...-pro-plus-uhs-i-u3-95mbs/
En dan heb je nog een snellere Lexar geloof ik. But don't start the fight again
Of zie ik scenario's over het hoofd waar je voordeel uit haalt met dergelijke snelheden?
Allemaal al uitgebreid besproken. Met voorbeelden (zinvol/minder zinvol) er bij.yinx84 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:48:
Nogmaals, ik probeer geen flame war te starten, maar ik ben oprecht benieuwd waarom je voor een Galaxy S7 (laten we even on-topic blijven) deze snelheden nodig hebt? De enige winst die ik me kan bedenken is als je een film/serie van een paar gigabyte op je telefoon wil zetten... of als je regelmatig wisselt tussen een 4K camera/Go Pro.
Of zie ik scenario's over het hoofd waar je voordeel uit haalt met dergelijke snelheden?
Nu zie ik alleen dat samsung de UHS 1 U3, en Lexar de UHS-II U3 heeft. Staat die versie 2 dan voor snellere overdracht.Brad Pitt schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:43:
[...]
Dan nog had ik ook die van jou genomen hoor, onderbuikgevoel is beter bij de Samsung en het verschil is in de praktijk (bij gebruik in de telefoon) onmerkbaar. Dus prima keuze, en ben jaloers
Yup.pappaleone schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:54:
[...]
Nu zie ik alleen dat samsung de UHS 1 U3, en Lexar de UHS-II U3 heeft. Staat die versie 2 dan voor snellere overdracht.
Let wel, de pin layout is ook anders (meer pinnen). Lijkt mij sterk dat de S7 deze pinnetjes ook heeft (geen idee, slechts een assumptie) zodat je de hogere snelheden alleen haalt als je de SD er uit haalt en (in die adapter doet en het geheel dan) gebruikt in een UHS-II compatible reader. In de praktijk wederom dus weinig zinvol, imho

[ Voor 40% gewijzigd door Brad Pitt op 01-03-2016 16:03 ]
Dank voor je reactieBrad Pitt schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:55:
[...]
Yup.
[afbeelding]
Let wel, de pin layout is ook anders (meer pinnen). Lijkt mij sterk dat de S7 deze pinnetjes ook heeft (geen idee, slechts een assumptie) zodat je de hogere snelheden alleen haalt als je de SD er uit haalt en (in die adapter doet en het geheel dan) gebruikt in een UHS-II compatible reader. In de praktijk wederom dus weinig zinvol, imho
[afbeelding]
De S7 (en LG G5) ondersteunen trouwens wél UHS-II lees ik...
Okay maar wat je zegt ik ben heel blij met mijn goudklopjeBrad Pitt schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:09:
[...]
De S7 (en LG G5) ondersteunen trouwens wél UHS-II lees ik...
De Lexar zal heus wel goed zijn, maar iets zegt me dat het prima is zo.
Ruim voldoende ja. Denk ook niet dat veel mensen elke keer de SD er uit zullen halen. En die 90MB/sec. is voor gebruik in een telefoon al overkill, voor hetgeen men er mee doet in de praktijk. Tien daagies nogpappaleone schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:11:
De Lexar zal heus wel goed zijn, maar iets zegt me dat het prima is zo.
Ja we zijn net kleine kinderen in een snoepwinkelBrad Pitt schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:17:
[...]
Ruim voldoende ja. Denk ook niet dat veel mensen elke keer de SD er uit zullen halen. En die 90MB/sec. is voor gebruik in een telefoon al overkill, voor hetgeen men er mee doet in de praktijk. Tien daagies nog
Nu weet ik het zeker, ik wacht op de S8
Heb nu een S6, kan nog zeker 1 jaar mee !
Okay vanwaar deze beslissing?Albert020 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:22:
Even met de S7 gespeeld bij Mediamarkt.
Voor de S6 toch miniem verschil in het instellingen scherm: geen favorieten mogelijk om bovenaan te zetten in de LUX.chipzakje schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:03:
[...]
Want wil de S7 uit belgië kopen, dus dat zou geen probleem moeten zijn neem ik aan om 'm hier te gebruiken.
Heb de S6 nog geen 3 maanden, en qua meerwaarde,
valt de S7 nogal tegen, vandaar mijn beslissing,
het is een zeer mooi toestel dat wel, maar om,
nu mijne in te ruilen voor de S7 gaat mij een beetje te ver.
[ Voor 19% gewijzigd door Albert020 op 01-03-2016 17:34 ]
Okay dat kan ik snappen de S6 is een prachtig toestel en helemaal door ontwikkeld.Albert020 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:31:
[...]
Heb de S6 nog geen 3 maanden, en qua meerwaarde,
valt de S7 nogal tegen, vandaar mijn beslissing,
het is een zeer mooi toestel dat wel, maar om,
nu mijne in te ruilen voor de S7 gaat mij een beetje te ver.
Ook als je custom roms wil draaien kun je alle kanten op.
Zo gauw je de S7 of de S7 edge heb besteld via internet krijg je de order of aankoopbon te zien. Ga danaar de site van Samsung promotie, daar kun je je eigen aanmelden, factuur uploaden en je gegevens invoeren. Daarna verzenden, daarna krijg je een mail dat alles goed ontvangen is, daarna afw....wachten succes.laurensdbb schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:49:
Iemand al de Gear VR inorde gebracht? Dat kan pas nadat je de factuur krijgt veronderstel ik.. ?
ik denk hetzelfde.Albert020 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:22:
Even met de S7 gespeeld bij Mediamarkt.
wat mij trouwens opviel bij alle 4 de s7 toestellen die hier bij mediamarkt stonden:
Dat de schermhelderheid voluit stond (niet automatisch) en dat mijn scherm op nog geen kwart staat en helderder is. Vond ik erg raar. Als ik ze hetzelfde zette, zag ik bijna niks op het s7 scherm.
er stond ook geen spaarstand aan overigens. Weet iemand hoe dit kan?
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Dan heb ik dus een probleem? Vodafone heeft mijn order na veel gedoe via een oud systeem ingeboekt waardoor ik geen ordernummer/aankoopbon krijg. Dus ik kan de VR-bril wel vergeten. Ordernummer/bon is niet mogelijk..pappaleone schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:55:
[...]
Zo gauw je de S7 of de S7 edge heb besteld via internet krijg je de order of aankoopbon te zien. Ga danaar de site van Samsung promotie, daar kun je je eigen aanmelden, factuur uploaden en je gegevens invoeren. Daarna verzenden, daarna krijg je een mail dat alles goed ontvangen is, daarna afw....wachten succes.

Uiteindelijk zal ik wel een factuur krijgen, maar mijn gevoel zegt dat de levering en factuur na afloop van de actie plaatsvindt. Kortom, dan ben ik te laat.
Waardeloos dat Vodafone
[ Voor 12% gewijzigd door henidde op 01-03-2016 19:06 ]
.
Ik heb de S7 icm een abonnement bij Coolblue besteld en heb ook nog geen factuur ontvangen. Heb daarom maar een screenshot van de orderbevesting in mijn mail gemaakt en die naar Samsung gestuurd.henidde schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 19:05:
[...]
Dan heb ik dus een probleem? Vodafone heeft mijn order na veel gedoe via een oud systeem ingeboekt waardoor ik geen ordernummer/aankoopbon krijg. Dus ik kan de VR-bril wel vergeten. Ordernummer/bon is niet mogelijk..
Uiteindelijk zal ik wel een factuur krijgen, maar mijn gevoel zegt dat de levering en factuur na afloop van de actie plaatsvindt. Kortom, dan ben ik te laat.
Waardeloos dat Vodafone
Dan gewoon de order annuleren, en opnieuw bestellen, of via een webshop op internet. Vrijwel iedereen doet mee naar mijn weten. Ik zie zo hier en daar dat Vodafone er een flinke puinzooi van maakt. Ik heb zelf ook vodafone en mocht verlengen. Ik heb dit expres niet bij vodafone zelf gedaan,maar in mijn geval bij Belsimpel. Kreeg meteen bestel overzicht met alles erop en eraan.henidde schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 19:05:
[...]
Dan heb ik dus een probleem? Vodafone heeft mijn order na veel gedoe via een oud systeem ingeboekt waardoor ik geen ordernummer/aankoopbon krijg. Dus ik kan de VR-bril wel vergeten. Ordernummer/bon is niet mogelijk..
Waardeloos dat Vodafone
Dat is het leuke. Dit hebben 3 verschillende medewerkers al geprobeerd. Men kan niks uit het systeem halen en men kan geen nieuwe order plaatsen.pappaleone schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 19:10:
[...]
Dan gewoon de order annuleren, en opnieuw bestellen, of via een webshop op internet. Vrijwel iedereen doet mee naar mijn weten. Ik zie zo hier en daar dat Vodafone er een flinke puinzooi van maakt. Ik heb zelf ook vodafone en mocht verlengen. Ik heb dit expres niet bij vodafone zelf gedaan,maar in mijn geval bij Belsimpel. Kreeg meteen bestel overzicht met alles erop en eraan.
Dus ik val tussen wal en schip. Mijn contractdatum is al 3 keer verkeerd gewijzigd, er zijn verkeerde abonnementen op mijn naam besteld (achter de schermen) en de belofte om het op te lossen en mij te bellen/mailen wordt niet nagekomen. Heb vrijdag 1,5 uur zitten bellen, zaterdag 1 uur, gisteren bijna 2 uur en vandaag weer 45 minuten. Ik word er helemaal gek van.
Het liefst zeg ik Vodafone op. Dit kan volgens de medewerkers, maar dan heb ik de wedervraag: 'vanaf wanneer stopt het dan zodat ik bij de concurrent een abonnement aan kan schaffen?' Dan krijg ik doodleuk te horen dat ik met dat laatste maar moet wachten omdat ik anders per ongeluk aan 2 abonnementen vast zit. Er lopen blijkbaar verschillende einddata door elkaar en niemand kan het met zekerheid zeggen.

.
Orderbevestiging heb ik niet gekregen en krijg ik volgens Vodafone ook niet ivm met het oude SAP-systeem. Men kan me geen informatie verschaffen.X2X2X schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 19:09:
[...]
Ik heb de S7 icm een abonnement bij Coolblue besteld en heb ook nog een factuur ontvangen. Heb daarom maar een screenshot van de orderbevesting in mijn mail gemaakt en die naar Samsung gestuurd.
.
Mooie foto's ook!
Even de nexus 6p vast gehad, te groot voor mij.
[...]
Dat is het leuke. Dit hebben 3 verschillende medewerkers al geprobeerd. Men kan niks uit het systeem halen en men kan geen nieuwe order plaatsen.
Dus ik val tussen wal en schip. Mijn contractdatum is al 3 keer verkeerd gewijzigd, er zijn verkeerde abonnementen op mijn naam besteld (achter de schermen) en de belofte om het op te lossen en mij te bellen/mailen wordt niet nagekomen. Heb vrijdag 1,5 uur zitten bellen, zaterdag 1 uur, gisteren bijna 2 uur en vandaag weer 45 minuten. Ik word er helemaal gek van.
Het liefst zeg ik Vodafone op. Dit kan volgens de medewerkers, maar dan heb ik de wedervraag: 'vanaf wanneer stopt het dan zodat ik bij de concurrent een abonnement aan kan schaffen?' Dan krijg ik doodleuk te horen dat ik met dat laatste maar moet wachten omdat ik anders per ongeluk aan 2 abonnementen vast zit. Er lopen blijkbaar verschillende einddata door elkaar en niemand kan het met zekerheid zeggen.

[/ loopt je abonnement af?
Nou ja en nee. Deze is 'per ongeluk' weer verlengd door die medewerkers met een verkeerde startdatumpappaleone schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 19:54:
[quote]henidde schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 19:23:
[...]
Dat is het leuke. Dit hebben 3 verschillende medewerkers al geprobeerd. Men kan niks uit het systeem halen en men kan geen nieuwe order plaatsen.
[/ loopt je abonnement af?

Ik ben ze continu aan het corrigeren. Heeft u hier wel aan gedacht? ''Oh nee, goed dat u het zegt. Ik zie inderdaad dat er al casenummers zijn aangemaakt. Goed dat u het zegt.''

Vanmiddag was er al een medewerkster die boos ophing. 'Denkt u dat ik niet capabel genoeg ben om een bestelling te plaatsen?' Nou dat dacht ik dus wel ja

.
Maar wat moet ik nu naar Samsung sturen? Bestel nr van Coolblue of iets van kpn (waar ik overigens nog niks van ontvangen heb)
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
X2X2X schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 19:09:
[...]
Ik heb de S7 icm een abonnement bij Coolblue besteld en heb ook nog geen factuur ontvangen. Heb daarom maar een screenshot van de orderbevesting in mijn mail gemaakt en die naar Samsung gestuurd.
Hu9o schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 20:14:
Paar dagen terug bij coolblue een S7 besteld met kpn abbo.
Maar wat moet ik nu naar Samsung sturen? Bestel nr van Coolblue of iets van kpn (waar ik overigens nog niks van ontvangen heb)
Dan misschien even dreigen met annuleren?henidde schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 19:24:
[...]
Orderbevestiging heb ik niet gekregen en krijg ik volgens Vodafone ook niet ivm met het oude SAP-systeem. Men kan me geen informatie verschaffen.
Heb je al te horen gekregen of dat door samsung geaccepteerd is?
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Ja, er is ook al een case aangemaakt met de opzegging. Maar die is momenteel in conflict met de case van het bestellen waardoor er dus niks opgezegd nog besteld kan worden of zoiets.
Ik word soms naar 4 verschillende afdelingen doorverbonden omdat niemand het conflict in het systeem snapt. Tevens heb ik al gevraagd om te mogen spreken met een leidinggevende. Dit is uitgesloten..
Ik weet eigenlijk niet meer wat ik nog meer kan doen. Niemand kan me verder helpen.
.
Nog niet, heb het vanmiddag pas verzonden.Hu9o schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 20:19:
[...]
Heb je al te horen gekregen of dat door samsung geaccepteerd is?
En als ze het niet accepteren stuur ik wel een nieuw verzoek wanneer ik eenmaal de factuur binnen heb.
Dan zou ik als ik jou was maar bij een andere provider een abonnement afsluiten en er van uitgaan dat Vodafone het geheel en dezer dagen annuleert.henidde schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 20:22:
[...]
Ja, er is ook al een case aangemaakt met de opzegging. Maar die is momenteel in conflict met de case van het bestellen waardoor er dus niks opgezegd nog besteld kan worden of zoiets.
Ik word soms naar 4 verschillende afdelingen doorverbonden omdat niemand het conflict in het systeem snapt. Tevens heb ik al gevraagd om te mogen spreken met een leidinggevende. Dit is uitgesloten..
Ik weet eigenlijk niet meer wat ik nog meer kan doen. Niemand kan me verder helpen.
Mochten ze wel geld gaan afschrijven, dan kan je altijd nog de incasso stopzetten en het geld terughalen.
Zo zou ik er ook over denken, zie mijn eerdere mail. Gewoon negeren, en als ze iets gaan sturen gewoon weigeren en terugsturen.X2X2X schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 20:33:
[...]
Dan zou ik als ik jou was maar bij een andere provider een abonnement afsluiten en er van uitgaan dat Vodafone het geheel en dezer dagen annuleert.
Mochten ze wel geld gaan afschrijven, dan kan je altijd nog de incasso stopzetten en het geld terughalen.
Kan ik dat nu ook al doen die incasso stopzetten? Ik zit bij de Rabobank.X2X2X schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 20:33:
[...]
Dan zou ik als ik jou was maar bij een andere provider een abonnement afsluiten en er van uitgaan dat Vodafone het geheel en dezer dagen annuleert.
.
Dat ligt eraan als je een verlenging hebt, en je termijnen er nu op zitten dan is het klaar. Heb je een nieuw abonnement afgesloten, en je hebt deze ellende waar je nu over verteld gewoon bellen en stopzetten, blijven ze doorgaan gewoon de boel stop zetten. Het probleem is dat die telefonische verkoop van Vodafone een grote puinzooi is. Je wordt door meerdere mensen geholpen daardoor ontstaat er een zooitje.henidde schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 20:40:
[...]
Kan ik dat nu ook al doen die incasso stopzetten? Ik zit bij de Rabobank.
Volgens mij kan dat alleen nadat er al iets is afgeschreven door de tegenpartij, alhoewel ik dit niet zeker weet.henidde schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 20:40:
[...]
Kan ik dat nu ook al doen die incasso stopzetten? Ik zit bij de Rabobank.
Ik heb mijn sim-only open gebroken om zodoende vroegtijdig een abonnement met telefoon te kunnen nemen. Dus dit gaat niet werken ben ik bang. Ik zit 6 maand voor het feitelijke eind van mijn sim-only.pappaleone schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 20:45:
[...]
Dat ligt eraan als je een verlenging hebt, en je termijnen er nu op zitten dan is het klaar. Heb je een nieuw abonnement afgesloten, en je hebt deze ellende waar je nu over verteld gewoon bellen en stopzetten, blijven ze doorgaan gewoon de boel stop zetten. Het probleem is dat die telefonische verkoop van Vodafone een grote puinzooi is. Je wordt door meerdere mensen geholpen daardoor ontstaat er een zooitje.
.
Ja dan ben je die maandbedragen wel verschuldigd.henidde schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 20:46:
[...]
Ik heb mijn sim-only open gebroken om zodoende vroegtijdig een abonnement met telefoon te kunnen nemen. Dus dit gaat niet werken ben ik bang. Ik zit 6 maand voor het feitelijke eind van mijn sim-only.
Maar de rest is natuurlijk bagger, het is hun fout dus laat ze het maar recht zetten.
Ik heb daar ook besteld, gewoon een printscreen van je e-mail dan.. Krijg je dan een mail dat alles goed ontvangen is? Dat het dan niet blijkt dat dat niet oké was..X2X2X schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 19:09:
[...]
Ik heb de S7 icm een abonnement bij Coolblue besteld en heb ook nog geen factuur ontvangen. Heb daarom maar een screenshot van de orderbevesting in mijn mail gemaakt en die naar Samsung gestuurd.
Indien wij de juiste documenten ontvangen hebben en aan alle actievoorwaarden is voldaan, krijg je binnen 8 weken de Gear VR toegestuurd.
Dit is de inhoud van de bevestingsmail die ik heb ontvangen:laurensdbb schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:02:
[...]
Ik heb daar ook besteld, gewoon een printscreen van je e-mail dan.. Krijg je dan een mail dat alles goed ontvangen is? Dat het dan niet blijkt dat dat niet oké was..
Bedankt voor je deelname aan de Samsung Galaxy S7 edge | S7 pre-order promotie.
Indien wij de juiste documenten ontvangen hebben en aan alle actievoorwaarden is voldaan, krijg je binnen 8 weken de Gear VR toegestuurd.
Veel plezier met je Galaxy S7 edge | S7!
Voor vragen of opmerkingen, bekijk de registratie-uitleg en de veelgestelde vragen, of neem contact op met onze service- en informatielijn 0900-SAMSUNG (0900-7267864) (10ct / min) of per mail naar samsungmobile@consumercare.info.
Dit topic is gesloten.
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support