Dan zie je een andere aanbieding dan ik zie op F&F
Enlighten me
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Weet iemand hier meer over?Kappade schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:19:
schijnt jammergenoeg wel over Smart (digitale) OIS te beschikken ipv hardwarematig zoals de S6
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
[ Voor 7% gewijzigd door JayJay op 23-02-2016 10:58 ]
Volgens mij was Smart OIS een combinatie van optische en digitale beeldstabilisering dat voor het eerst op Note 4 geïntroduceerd was. Destijds werd dat ook gewoon als volwaardige OIS beschouwd. En de meeste optische beeldstabilisering worden überhaupt digitaal aangestuurd.Kappade schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:19:
schijnt jammergenoeg wel over Smart (digitale) OIS te beschikken ipv hardwarematig zoals de S6
[ Voor 26% gewijzigd door Kappade op 23-02-2016 11:21 ]
Niet goed op gelet tijdens het tijdens, maar geen gebruik maken van hardwarematige OIS is een klap in het gezicht voor mensen die van de S6 naar de S7 zouden upgraden. Tevens zijn er opkomende merken zoals LeTV, die telefoons met OIS aanbieden voor nog geen €220,-. Ik kan me niet voorstellen dat het is uitgefaseerd na 1 jaar. Als het niet wordt genoemd op een event, dan is het in principe onveranderd.
@kiswum Nee, helaas is de dual sim niet beschikbaar in de Nederlandse toestellen. ^NC
Miki schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:34:
Het valt me op dat er tot heden weinig over de software wordt gesproken in de vele previews die er zijn te vinden, valt dit nog onder de NDA toevallig of mag dat ook niet gemeld worden?
Software is gebaseerd op Android 6.0.1. Echter is de software nog een pre-release. Deze zal zeer waarschijnlijk nog in de komende weken nog worden ge-update zodat je een ander versie nummer hebt dan nu in de previews te vinden zijn. Vanaf 11 maart is de telefoon in heel Europa te koop, waar onder Nederland.Croccifixio83 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:42:
Hoe is de software eigenlijk op de S7? Minder bloatware? Daar heb ik eigenlijk helemaal niets over gehoord.
[ Voor 23% gewijzigd door Kiswum op 23-02-2016 12:08 . Reden: Reactie Samsung toegevoegd ]
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
[ Voor 6% gewijzigd door Magnolia op 23-02-2016 12:34 ]
Ontspan.
Owner of DBIT Consultancy
Ontspan.
Veel bloatware kun je uitschakelen, zelfs de apps van Samsung, Microsoft, Facebook en Google (die standaard worden meegeleverd). Dit doe ik niet alleen bij Samsung telefoons, maar ook bij bijvoorbeeld Sony en andere merken op de NL markt.LittleBrownie schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:42:
Door al die nieuwe anouncements weet ik niet meer welke telefoon ik wil gaan nemen. Wacht waarschijnlijk af hoelang de accu ermee doet en of samsung's bloatware beter is geworden
Aha oké, bedankt. Dan is het nog afwachten of de "nieuwe" touchwiz mij bevaltKiswum schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:46:
[...]
Veel bloatware kun je uitschakelen, zelfs de apps van Samsung, Microsoft, Facebook en Google (die standaard worden meegeleverd). Dit doe ik niet alleen bij Samsung telefoons, maar ook bij bijvoorbeeld Sony en andere merken op de NL markt.
Het uitschakelen is technisch gezien niet hetzelfde als verwijderen, maar het start dan niet meer automatisch op en doet niets op de achtergrond. Bijkomend voordeel is, dat het ruimte bespaard, alleen het .APK /installatie bestand, bestaat dan nog op de telefoon.
Nee, de zilveren Galaxy S7 en Galaxy S7 edge worden alleen in Amerika uitgebracht. Wij hebben daarentegen wel weer de witte variant welke ze in Amerika weer niet hebben. Ik had inderdaad ook liever gezien dat ze de zilveren hier leverde.LordLynx schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:01:
Vind het wel een beetje jammer dat de zilveren hier niet uit gaat komen, zou die later nog uitgebracht worden?
[ Voor 16% gewijzigd door markisoke op 23-02-2016 15:12 ]
Anoniem: 718373
De Edge heeft ook een zwaardere batterij (3600 mAh vs 3000 mAh voor de gewone S7). Ook een reden waarom ik de Edge verkies.(samen met het grotere scherm.)DennusB schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:36:
Ik twijfel echt enorm tussen de edge en de normale S7. De normale S7 is een tikkie kleiner dan m'n huidige Z5 en dat vind ik eigenlijk niet wenselijk, maar de Edge bied niet echt voordelen boven het grotere scherm, toch?
Maar door het grotere scherm heft dat elkaar wel aardig op toch?Anoniem: 718373 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:06:
[...]
De Edge heeft ook een zwaardere batterij (3600 mAh vs 3000 mAh voor de gewone S7). Ook een reden waarom ik de Edge verkies.(samen met het grotere scherm.)
.
Ik denk dat het alsnog wel resulteert in een betere batterij duur bij de Edge, ondanks het grotere scherm. Ik ga hem vanavond ook bestellen, ben benieuwd!DennusB schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:16:
[...]
Maar door het grotere scherm heft dat elkaar wel aardig op toch?
Ik heb btw net wel de Edge in het Zwart besteldBen benieuwd!
Eigenlijk verwacht ik een behoorlijk verschil, aangezien het scherm maar een deel van de energie gebruikt en de overige componenten hetzelfde zijn.Milan17 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:16:
Het schermoppervlak van de edge is ~16% groter en de accu 20%, dus de edge zou inderdaad een iets betere accuduur moeten hebben.
[ Voor 32% gewijzigd door Magnolia op 23-02-2016 16:54 ]
Ontspan.
Maar om het daarom 'zomaar' te doen, voor wel de flink grotere telefoon is het vanuit praktisch oogpunt misschien niet helemaal makkelijk.Magnolia schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:47:
Het scherm van de edge is nog geen 8 procent groter... (5.1 inch x 1,078 = 5.5 inch). Batterij wel 20 % groter (3000mAh x 1,2 = 3600mAh).
Ik verwacht dus dat de edge duidelijk betere batterijduur heeft.
edit: schermoppervlak idd 16 % groter.. pythagoras. Wel terechte opmerking dat chipset en modem gelijk zijn en dus ook profiteren van grotere batterij.
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Oeps, hoe kon ik dat nou weer over het hoofd zien...Sigis schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:44:
[...]
Eigenlijk verwacht ik een behoorlijk verschil, aangezien het scherm maar een deel van de energie gebruikt en de overige componenten hetzelfde zijn.
Als het schem 50% gebruikt dan zou ik tussen 11 en 12 % langere accuduur verwachten.Milan17 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:31:
[...]
Oeps, hoe kon ik dat nou weer over het hoofd zien...![]()
Dan nog verbruikt het scherm van de intensieve gebruiker toch vaak al gauw 40-50% van de accu, dus de verschillen zullen denk ik niet heel groot zijn.
Jammer, is voor mij een reden om deze dan niet te nemen.Kiswum schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:54:
[...]
Het vreemde is overigens dat Dual sim niet werd genoemd, maar alleen info over een simkaart.
Uiteraard heb ik aan Samsung gevraagd of Nederland ook gebruik kan maken van Dualsim. Het is volgens mij alleen een software aanpassing:
https://twitter.com/Samsu...status/701473731013509120
Vers van de pers: Dual SIM is niet beschikbaar in NL toestellen![]()
Zo ongeveer ja, we zullen het zien. Geen enorme verschillen in ieder geval, voor de power-user dan.Sigis schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:55:
[...]
Als het schem 50% gebruikt dan zou ik tussen 11 en 12 % langere accuduur verwachten.
Bij 40% tussen 13 en 14 %.
De popup store aan de Kalverstraat 101 heeft de S7.Solutio schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 19:11:
Ik wil hem graag al bestellen (vriendin eigenlijk) maar ze wil hem eerst even in de handen hebben. Zijn er ergens winkels welke hem al als demo hebben (of op korte termijn krijgen)?
Bedankt. Misschien had ik er bij moeten vermelden dat we in Limburg wonendejong12 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 19:27:
[...]
De popup store aan de Kalverstraat 101 heeft de S7.
Samsung zei dit tegen me op Twitter. Ik had er zelf ook even bij moeten vermelden dat ik in Friesland woon.Solutio schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 19:41:
[...]
Bedankt. Misschien had ik er bij moeten vermelden dat we in Limburg wonenGa maar eens rondbellen dan.
Denk het wel. 5v is te weinig om onderling sluiting (doorslag) te krijgen. Buitenste pinnetjes zijn de + en -ashraf13579 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 19:56:
Misschien een domme vraag, maar nu dat de telefoon van binnen is gesealed voor de ip68 certificering vroeg ik me af hoe het zit met het opladen. Stel je maakt je telefoon nat kan je direct de oplader erin steken en het mobieltje opladen zonder schade ?
Is al weken bekend.JaronStrypsteen schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:24:
Is er al nieuwe welke CPU precies waar komt? En of je de versie met snapdragon 820 kan kopen in BE/NL
[ Voor 8% gewijzigd door Garret1410 op 23-02-2016 20:34 ]
Jammer, ik ben zwaar gebruiker en ik ben bang dat beetje groter batterij ook niet de dag doorkomMilan17 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 19:16:
[...]
Zo ongeveer ja, we zullen het zien. Geen enorme verschillen in ieder geval, voor de power-user dan.
Stand-by time zal dan natuurlijk wel behoorlijk schelen, dus voor de lichtere gebruiker is het verschil dus weer wel erg aantrekkelijk.
Anders moet ik hopen op een CM versie voor de exynos en de kans dat die komt is kleinGarret1410 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:28:
[...]
Is al weken bekend.
Exynos komt naar Europa en de rest krijgt de 820.
Je kunt een 820 importeren uit de VS maar dan heb je een probleem met de ondersteunde frequentiebanden
Nee, de Qualcomm komt alleen in de VS, Japan en China. De rest krijgt Exynos. (Volgens Android Central althans)Garret1410 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:28:
[...]
Is al weken bekend.
Exynos komt naar Europa en de rest krijgt de 820.
Je kunt een 820 importeren uit de VS maar dan heb je een probleem met de ondersteunde frequentiebanden
Vind het juist beter dat een sd kaart gewoon een sd kaart is. Dus extra opslag geheugen voor allerlei mediabestanden en bestanden zoals custom rom en backups en dat de sd kaart gewoon door een PC herkent en gelezen kan worden.catt4u schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 21:18:
Helaas heb ik vandaag m'n pre-order voor de S7 Edge geannuleerd (huiswerk niet goed gedaan)
Reden was een opmerking van Edwin_VH in het S5 forum over het adoptable storage in MM.
Het blijkt dat Samsung dit niet ondersteunt omdat het o.a. verwarring voor gebruikers zou kunnen geven![]()
Op dit moment gebruik ik de S6 Edge 128GB en heb aan 32GB intern geheugen echt niet genoeg.
Had al een Samsung microsd Pro+ kaartje van 128GB voor de S7 gevonden zoals te zien was tijdens het unpacked event en ging er van uit dat dit perfect was om het interne geheugen uit te breiden![]()
Ik had het zelf nog niet gelezen maar in de volgende twee links wordt het duidelijk.
http://www.androidcentral...d-shuns-adoptable-storage
http://www.androidheadlin...rt-adoptable-storage.html
Was vandaag in de Belcompany in Amstelveen Stadshart, mijn vader wilde zijn abonnement verlengen en had zijn oog laten vallen op de S7 Edge. De verkoper had zijn S7E al in zijn broekzak laten zitten. Ik ben niet echt bepaald een liefhebber van Samsungs telefoons maar toch moet ik zeggen dat ik onder indruk was van de S7E.Solutio schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 19:11:
Ik wil hem graag al bestellen (vriendin eigenlijk) maar ze wil hem eerst even in de handen hebben. Zijn er ergens winkels welke hem al als demo hebben (of op korte termijn krijgen)?
Klopt, ik had verouderde informatie.Milan17 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:42:
[...]
Nee, de Qualcomm komt alleen in de VS, Japan en China. De rest krijgt Exynos. (Volgens Android Central althans)
De vraag is dan met wat voor toestel dan wel. Er zijn weinig toestellen met goede accuduur afgezien van de compact serie van Sony, wat midrange toestellen en nog wat Chinese merken.wilke77 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:39:
[...]
Jammer, ik ben zwaar gebruiker en ik ben bang dat beetje groter batterij ook niet de dag doorkom
[ Voor 22% gewijzigd door Garret1410 op 23-02-2016 22:02 ]
De S7 is ook iets dikker afaik.Amps schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:19:
[...]De S7 voelt ook iets dikker aan.
Op mijn S5 staat mijn offline navigatie inderdaad gewoon op de 'externe SD' kaart. Draait perfect.Garret1410 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 21:48:
[...]
Vind het juist beter dat een sd kaart gewoon een sd kaart is. Dus extra opslag geheugen voor allerlei mediabestanden en bestanden zoals custom rom en backups en dat de sd kaart gewoon door een PC herkent en gelezen kan worden.
Adoptable storage is naar mijn weten alleen handig als je heel veel en/of grote apps hebt zoals games en offline navigatie.
Misschien dat ik wat over het hoofd zie maar zo denk ik erover.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Anoniem: 497806
[ Voor 102% gewijzigd door Anoniem: 497806 op 24-02-2016 15:18 . Reden: Vraag in een ander topic al beantwoord ]
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Anoniem: 480560
Het kan zelfs staar veroorzaken, lees in het artikel. Hmm ik zie geen bewijzen o.i.d. of mis ik iets?Anoniem: 480560 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:09:
Ik twijfel tussen de S7 en de S7 Edge. Ik was er bijna uit, tot dat ik het volgende nieuwsbericht las:
Oculus-chef verkiest Galaxy S7 boven S7 Edge voor virtual reality
http://www.nu.nl/gadgets/...edge-virtual-reality.html
Is die al te bezichtigen bij de MM?Amps schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:19:
Vandaag de S7 mogen aanschouwen in de Mediamarkt. Was niet echt onder de indruk. Design van de S6 vind ik mooier (hoe klein de veranderingen ook). De S7 voelt ook iets dikker aan.
Gister in de mediamarkt de s7 gezien (Grote markt Den Haag ). Jammer genoeg is er geen blauwe s7 zoals de s6. Die had verschillende kleuren onder verschillende hoekenUntouchablezz20 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:33:
[...]
Is die al te bezichtigen bij de MM?
Anoniem: 480560
Hadden ze ook de Edge variant?tweakerjunior schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:40:
[...]
Gister in de mediamarkt de s7 gezien (Grote markt Den Haag ). Jammer genoeg is er geen blauwe s7 zoals de s6. Die had verschillende kleuren onder verschillende hoeken
Hier is een vergelijking gedaan met de S7 edge, S6 edge en S6 edge+JSchut schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:20:
De edge 6+ is iets groter dan de S7 edge. Volgens mij nog geen 4 millimeter in de hoogte en 3 millimeter in de breedte.
Ik twijfel nog een beetje over de grootte van de S7 Edge. Dan is de S6 Edge+ een goede vergelijking toch?
[ Voor 5% gewijzigd door AstralizeR op 24-02-2016 11:29 ]
SW-1682-5926-5204
Thnx ga even lezen.AstralizeR schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:28:
[...]
Hier is een vergelijking gedaan met de S7 edge, S6 edge en S6 edge+
*edit: de S7 edge is de gouden telefoon
Wat ik net in een hands on filmpje gehoort heb is dat de S7 Edge kleiner aanvoelt door de afgeronde randen aan de achterkant. Dus ik denk dat hij zeker kleiner aanvoelt dan de S6 Edge+ welke sowieso al groter is en geen afgeronde randen.JSchut schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:31:
[...]
Thnx ga even lezen.
Ik heb zelf ook al even rond zitten zoeken. Maar wil hem graag even vast houden. (Maar ook pre-orderen) Nu woon ik in Den Helder en is er hier niks in de buurt waar ik even snel kan gaan kijken. Dus ik dacht dat de S6 Edge+ een redelijke vergelijking zou zijn om vast te houden.
Oeee, dat is dan wel weer goed nieuws haha! Ga je de S7 halen Daffie?dafmay schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:51:
Tja...Samsung doet het keer op keer weer...
http://www.droid-life.com...-best-smartphone-display/
Goed nieuws
[ Voor 35% gewijzigd door Tammesp op 24-02-2016 14:49 ]
Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15
Hey Tammesp...long time no see man...alles kits?Tammesp schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:48:
De RAM management is nog steeds niet helemaal perfect volgens Sammobile. Hier een linkje:
http://www.sammobile.com/...ng-galaxy-s7-and-s7-edge/
Had wel verwacht dat het nu eindelijk eens perfect ging werken, maar misschien is het in de final versie beter?
[...]
Oeee, dat is dan wel weer goed nieuws haha! Ga je de S7 halen Daffie?
Insgelijks man! Jaa hier alles kits, alleen met een Samsung J5 momenteel wat minder haha. En daar alles onder controle? Ik gok dat je op 11 maart je S7 in je handen houddafmay schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:57:
[...]
Hey Tammesp...long time no see man...alles kits?Het kriebelt stevig en ben al een aantal keer in mijn winkelmandje op coolblue geweest om de S7 af te gaan rekenen, maar tot nog toe heb ik mijzelf in de hand weten te houden (...maar voor hoelang nog???).
En jij...ga je voor de S7?
Hier ook alles top! Inderdaad, en ik denk dat je rond die tijd misschien ook een net iets betere prijs kunt pakken voor het toestel. Early-adopters betalen altijd de hoofdprijs.Tammesp schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:02:
[...]
Insgelijks man! Jaa hier alles kits, alleen met een Samsung J5 momenteel wat minder haha. En daar alles onder controle? Ik gok dat je op 11 maart je S7 in je handen houd![]()
Ik ga zeker voor de S7, in mei kan ik mijn abbo verlengen dus dan ga ik even naar de Vodafone of Mediamarkt om een leuk dealtje te krijgen. Ben al 4 jaar trouwe lid van Vodafone word tijd voor korting!
Dus nog even wachten tot mei..!
Yes, iig in de MM ArenA wel. Zowel de S7 als de S7 edge.Untouchablezz20 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:33:
[...]
Is die al te bezichtigen bij de MM?
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Samsung had natuurlijk gewoon de keuze kunnen laten aan de eindgebruiker en niet zelf die keuze voor de eindgebruiker maken terwijl er in MM de mogelijkheid aanwezig is.Garret1410 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 21:48:
[...]
Vind het juist beter dat een sd kaart gewoon een sd kaart is. Dus extra opslag geheugen voor allerlei mediabestanden en bestanden zoals custom rom en backups en dat de sd kaart gewoon door een PC herkent en gelezen kan worden.
Adoptable storage is naar mijn weten alleen handig als je heel veel en/of grote apps hebt zoals games en offline navigatie.
Misschien dat ik wat over het hoofd zie maar zo denk ik erover.
Daar heb je een punt. Ze hadden de keuze aan de gebruiker moeten laten.catt4u schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 20:31:
[...]
Samsung had natuurlijk gewoon de keuze kunnen laten aan de eindgebruiker en niet zelf die keuze voor de eindgebruiker maken terwijl er in MM de mogelijkheid aanwezig is.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Haha toch wel besteld, nou geniet er maar van!dafmay schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:14:
[...]
Hier ook alles top! Inderdaad, en ik denk dat je rond die tijd misschien ook een net iets betere prijs kunt pakken voor het toestel. Early-adopters betalen altijd de hoofdprijs.
En ja de kans dat ik rond 11 maart de S7 heb is aannemelijk(moet eerst nog mijn S6 zien te slijten...)
Edit : pre-order is inmiddels geplaatst
Mooi werk TammespTammesp schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 21:48:
[...]
Haha toch wel besteld, nou geniet er maar van!
Voor iedereen die straks een S7 heeft, heb een Accessoires topic aangemaakt:
Tammesp in "[Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic"
Ziet er inderdaad goed uit. Jammer dat bij mijn weten nog geen 1 telefooncam 4k in 60fps kan schieten... zou de S7 dat kunnen via wat tweaks?Asprine schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 21:24:
Camera test belooft veel goeds
http://www.gsmarena.com/s..._mwc_2016-review-1400.php
Low light ziet er echt goed uit. Hoop alleen dat de sluitertijd niet te lang is want daar heb je niets aan als object beweegt.Asprine schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 21:24:
Camera test belooft veel goeds
http://www.gsmarena.com/s..._mwc_2016-review-1400.php
Dat hoop ik ook, want anders blijf ik toch maar bij mijn S6 128GB.catt4u schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 20:31:
[...]Nu hoop ik dat Samsung snel met de 128GB versie van de S7 Edge komt of een mogelijkheid gaat bieden om de microsd kaart als adoptable storage te gebruiken.
[ Voor 19% gewijzigd door DON PAPA op 25-02-2016 10:50 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Enteon op 25-02-2016 11:22 ]
De voordelen van de Exynos CPU tov SD zijn/waren :DorkoTheBeast schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:28:
Enkel Samsung Exynos doet voor mij de deur dicht....
Grootste nadeel van mijn S6....
[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 25-02-2016 11:43 ]
Ik denk dat veel tweakers hier liever de SD820 variant dan de Exynos variant, juist vanwege AOSP.dafmay schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:42:
[...]
De voordelen van de Exynos CPU tov SD zijn/waren :
- Exynos is altijd sneller geweest (ik heb dit zelf duidelijk gezien bij Note4 Exynos vs SD versies)
- SD wil nog wel eens overheaten (al kan dit zijn opgelost in de 820 versie...who knows)
Een nadeel (zal persoonlijk zijn) kan zijn dat de Exynos 'slechts' 16bit aptx aan boord heeft en de Sd heeft 32bit aptx. Of je het verschil merkt, dat kan ik niet inschatten.
Ook kan op Exynos geen AOSP draaien...dit kan slechts op SD.
Anoniem: 710988
Hm ja, ik denk qua punt 1: ik neem aan dat die cases een uitsparing hebben zodat het er alsnog goed uitziet. Alleen inderdaad, juist het design van de edge vind ik ook een pluspunt t.o.v. van de normale variant. En punt 2: dat per ongeluk swipen is mij na (bijna) een jaar S6 edge nog niet overkomen.
Ik snap je dilemma. Mocht het je enige rust geven... het glas aan de achterkant van de S7 is ook Gorilla Glass, net als de voorkant. Weet niet of de S6 dit ook had, maar zie het op meerdere plaatsen als nieuwe feature aangeduid.Anoniem: 710988 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:07:
*zucht* Ik heb weer dezelfde keuzestress als met de S6 (Toen heb ik voor de S6 gekozen
Op zich lijkt de Edge mij wel iets (groter scherm/batterij) maar net zoals met de Edge (plus bij de S6) zijn er 2 redenen waarom ik niet "durf" te kiezen voor een edge :
1 : Ik gebruik altijd een "tough" case rond mijn smartphones, en meestal zijn die die van casemate. Het type waarbij je de telefoon eerst in een rubberen hoesje steekt en dan nog in een hard shell. Met mijn S6 ben ik er weer zeer tevreden van. Mijn angst is ivm. de Edge is dat er ook wel "tough" cases voor zijn maar puur gezien het design gaat dit
toch nooit zo veilig zijn. In de zin van als het toestel op een bepaalde manier valt of er iets opvalt het scherm wel kan stukgaan.
Ik kan het moeillijk in woorden uitleggen maar bij een gewone S6/S7 is het toestel rondom mooi omgeven door een rubberen rand.
Ik weet dat de meeste Galaxy owners zullen zeggen dat het zonde is om zo'n toestel in zo'n case te steken maar ... (laten we zeggen dat ik mezelf ken en mijn smartphone wel eens kan vallen...)
Anoniem: 710988
Idd , de "edges" zijn uiteraard zelfs bij de stevigste cases nog altijd "bloot" , misschien maak ik me meer ongerust over zoiets maar ik ben wel op het vlak van zo'n dingen "onhandig" dat ik ze toch wel regelmatig laat valen (je hebt dat soort mensen héilhanko schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:16:
[...]
Hm ja, ik denk qua punt 1: ik neem aan dat die cases een uitsparing hebben zodat het er alsnog goed uitziet. Alleen inderdaad, juist het design van de edge vind ik ook een pluspunt t.o.v. van de normale variant. En punt 2: dat per ongeluk swipen is mij na (bijna) een jaar S6 edge nog niet overkomen.
Ik denk dat de keuze vooral is of je een groter scherm wilt of niet. Overigens vind ik de edge-functies (snelle contacten/apps) ook erg handig!
Het is niet dat ik geen zorg draag voor mijn apparaten ofzo hoor, maar ik ben gewoon "onhandig" , ik ben bv. ook de persoon in een groep die het vaakst zal struikelen/vallenyinx84 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:18:
[...]
Ik snap je dilemma. Mocht het je enige rust geven... het glas aan de achterkant van de S7 is ook Gorilla Glass, net als de voorkant. Weet niet of de S6 dit ook had, maar zie het op meerdere plaatsen als nieuwe feature aangeduid.
Ik ga het zelf proberen zonder hoes! Maar ik ben dan ook wel neurotisch zuinig/voorzichtig met m'n smartphones
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 710988 op 25-02-2016 12:52 ]
Oververhitting met de nieuwe SD zal wel opgelost zijn vermoed ik.dafmay schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:45:
Waarom ga je daar van uit?
Ikzelf liever de Exynos...en dat zeg ik uit eigen ervaring met beiden cpu's.
Men zegt wel eens voor SD zijn eerder en meer custom roms beschikbaar, maar dat geldt zeer zeker niet voor de S6 en nu de S7. Voor de S6 waren legio aan custom roms beschikbaar, dus prima.
+ Volgens mij is dualsim alleen geactiveerd op de SD820 en niet op de Exynos die we in Nederland krijgen. Wil je dualsim gebruiken, dan zul je het wellicht moeten importeren uit Azië(?)dafmay schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:42:
[...]
De voordelen van de Exynos CPU tov SD zijn/waren :
- Exynos is altijd sneller geweest (ik heb dit zelf duidelijk gezien bij Note4 Exynos vs SD versies)
- SD wil nog wel eens overheaten (al kan dit zijn opgelost in de 820 versie...who knows)
Een nadeel (zal persoonlijk zijn) kan zijn dat de Exynos 'slechts' 16bit aptx aan boord heeft en de SD 820 heeft 32bit aptx. Of je het verschil merkt, dat kan ik niet inschatten.
Ook kan op Exynos geen AOSP draaien...dit kan slechts op SD.
Hoewel dat op zich inderdaad een behoorlijk nadeel is (draaide vroeger ook altijd AOSP roms, die merkbaar sneller waren dan de stock roms) is de camera in alle gevallen de dupe. Heb nu een G4 en ook daarop "kan" (zijn er wel) je geen AOSP/CM draaien aangezien de camera dan minder goed/capabel is. Op de S7 zal dit ook zo zijn, áls er een AOSP rom komt (kans nilhil) zal die een veel minder goede camera hebben. Dus ben je, als je dat belangrijk vindt, op custom stock roms aangewezen.DorkoTheBeast schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:12:
[...]
Custom roms voor S6 Exynos valt toch wel tegen vind ik... geen deftig werkende CM enz...
Nickname does not reflect reality
Is niet anders ja. Zodra de S7 Edge root én twrp heeft bestel ik hem ook. Daarvoor heeft het geen enkele reden dat toestel aan te schaffen imho. Zonder root is sowieso no go en zonder twrp is te link. Patiencedafmay schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:05:
Ikzelf zal nooit een custom rom willen gebruiken die allerlei toeters en bellen heeft, maar gewoon stock en debloated (lees : minus Samsung crapware).
Patience indeed...root voor de S7 gaat er sowieso zeker komen, en net zo vlot als toentertijd met de S6...de toestellen zijn immers zo goed als gelijk qua software/intern. Ik ben zelf ook best wel benieuwd naar de 100% stock 6.0.1 ervaring op de S7. Maar uiteraard zal het vlot gaan kriebelen en zal ik de S7 root-en (ad block en TB!). Durf m'n hand ervoor in het vuur te stekenBrad Pitt schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:45:
[...]
Is niet anders ja. Zodra de S7 Edge root én twrp heeft bestel ik hem ook. Daarvoor heeft het geen enkele reden dat toestel aan te schaffen imho. Zonder root is sowieso no go en zonder twrp is te link. Patience
[ Voor 11% gewijzigd door JSchut op 25-02-2016 14:57 ]
Nodig niet, maar advertenties plus brakke standaard dpi zijn al twee extreem goede redenen imho.JSchut schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:56:
I het echt nodig om het toestel te rooten?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq