Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 16:02
Dan zie je een andere aanbieding dan ik zie op F&F :P
Enlighten me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:15
Kappade schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:19:
schijnt jammergenoeg wel over Smart (digitale) OIS te beschikken ipv hardwarematig zoals de S6
Weet iemand hier meer over?

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
Even een andere vraag , ik begrijp dat de led view cover de achterkant vervangt van je s7 edge ?

hoe kan dit gezien hij ip68 gecertificeerd is/vast achterkant heefT?

[ Voor 7% gewijzigd door JayJay op 23-02-2016 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-06 11:00

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Kappade schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:19:
schijnt jammergenoeg wel over Smart (digitale) OIS te beschikken ipv hardwarematig zoals de S6
Volgens mij was Smart OIS een combinatie van optische en digitale beeldstabilisering dat voor het eerst op Note 4 geïntroduceerd was. Destijds werd dat ook gewoon als volwaardige OIS beschouwd. En de meeste optische beeldstabilisering worden überhaupt digitaal aangestuurd.
Alleen de paarse broeken marketing guys laten er twijfel over bestaan met hun toevoeging van het woordje Smart alsof er iets speciaals aan de hand is. Dát creëert verwarring.

Wie wel concreet zijn is Anandtech. Hier geven ze in hun specsheet expliciet aan dat het with Optical Image Stabilization (w/OIS) is. Met dit gegeven kan ik, althans, voor 99% zekerheid vaststellen dat de S7 is voorzien van OIS.

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-05 22:46
OK. Het ontbreken van expliciet vermeldden tijdens de keynote, op de officiele site, en de dieper liggende camera module doen mij namelijk vrezen dat ze voor een softwarematige oplossing hebben gekozen.

Nu weet ik niet of hardware per definitie beter is, maar als deze oplossing praktisch hetzelfde resultaat geeft is het prima

[ Voor 26% gewijzigd door Kappade op 23-02-2016 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 11:53
Hoe is de software eigenlijk op de S7? Minder bloatware? Daar heb ik eigenlijk helemaal niets over gehoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 20:05
Kees_frl schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:55:
[...]

Weet iemand hier meer over?
Niet goed op gelet tijdens het tijdens, maar geen gebruik maken van hardwarematige OIS is een klap in het gezicht voor mensen die van de S6 naar de S7 zouden upgraden. Tevens zijn er opkomende merken zoals LeTV, die telefoons met OIS aanbieden voor nog geen €220,-. Ik kan me niet voorstellen dat het is uitgefaseerd na 1 jaar. Als het niet wordt genoemd op een event, dan is het in principe onveranderd.

Het vreemde is overigens dat Dual sim niet werd genoemd, maar alleen info over een simkaart.
Uiteraard heb ik aan Samsung gevraagd of Nederland ook gebruik kan maken van Dualsim. Het is volgens mij alleen een software aanpassing:
https://twitter.com/Samsu...status/701473731013509120

Vers van de pers: Dual SIM is niet beschikbaar in NL toestellen :( :(
@kiswum Nee, helaas is de dual sim niet beschikbaar in de Nederlandse toestellen. ^NC
Miki schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:34:
Het valt me op dat er tot heden weinig over de software wordt gesproken in de vele previews die er zijn te vinden, valt dit nog onder de NDA toevallig of mag dat ook niet gemeld worden?
Croccifixio83 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:42:
Hoe is de software eigenlijk op de S7? Minder bloatware? Daar heb ik eigenlijk helemaal niets over gehoord.
Software is gebaseerd op Android 6.0.1. Echter is de software nog een pre-release. Deze zal zeer waarschijnlijk nog in de komende weken nog worden ge-update zodat je een ander versie nummer hebt dan nu in de previews te vinden zijn. Vanaf 11 maart is de telefoon in heel Europa te koop, waar onder Nederland.

@Raymond, heb je het filmpje nog? Daarin scroll ik door de menu's heen. Tevens hebben we bekeken hoeveel ruimte er vrij komt als je het werkgeheugen leeggegooid. Van wat ik kan herinneren was er rond de 2,05GB vrij van de 4GB. Bij de S6 was dat met de eerste release; 1,2GB van de 3GB. De hoeveelheid bloatware is volgens mij gelijk gebleven.

Voor opslag was ongeveer 26GB nog te besteden van de 32GB.

Ik vermoed dat al onze eerste ervaringen en content deze week in het volgende topic geplaatst zal worden: [ADV]De nieuwe Samsung Galaxy komt eraan. Tweakers is erbij!
De content staat anders verdeeld over verschillende pagina's. Mogelijk worden daardoor bepaalde dingen meerdere keren opnieuw verteld.

Wellicht kan Zeef of een Admin dit ergens vermelden (wellicht in de topic waring)?

[ Voor 23% gewijzigd door Kiswum op 23-02-2016 12:08 . Reden: Reactie Samsung toegevoegd ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:37
Volgens de spec sheet vergelijking van Samsung zelf beschikt de S7 over dezelfde 'smart' OIS als de S6.

Afbeeldingslocatie: https://img.global.news.samsung.com/global/wp-content/uploads/Galaxy-s6-s7-Comparison_0221.jpg

Ik leid daar uit af dat de S7 wel over optische beeldstabilisatie beschikt en geen digitale. GSMArena geeft aan hierover te twijfelen gezien de gereduceerde hoogte van de cameramodule. Ook wellicht een aanwijzing. De spec sheet klopt ook niet helemaal volgens mij, de S6 beschikte ook over wireless opladen. Even wachten op de eerste reviews dus.

Verder veel diepgaande informatie over het toestel te vinden in de press releases van samsung zelf:

IP68 techniek

UX en Always on

Ontwerp

Camera

[ Voor 6% gewijzigd door Magnolia op 23-02-2016 12:34 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 07:40
Komt het niet gewoon doordat de telefoon juist dikker is geworden waardoor het lijkt alsof de cameramodule dunner is geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik twijfel echt enorm tussen de edge en de normale S7. De normale S7 is een tikkie kleiner dan m'n huidige Z5 en dat vind ik eigenlijk niet wenselijk, maar de Edge bied niet echt voordelen boven het grotere scherm, toch?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Kan ook idd, de S7 is immers 1.1mm dikker dan de S6. Dat is vrijwel precies het verschil in dikte van de camera modules (0.46mm uitsteken vs 1.51mm)

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@AquaShep: Geen idee, maar een dikkere vind ik niet erg. De camera steekt nog wel een stukje uit, maar het is een stuk minder dan voorheen.

@DennusB, Edge bood bij de Note 4 Edge meer functionaliteit dan de S6 Edge. Echter heeft de S7 Edge straks (gelukkig) weer meer functies, dan de S6 Edge. De API is verkrijgbaar voor andere partijen, waardoor het een boost zal krijgen door ontwikkelaars. Dit resulteert in veel meer apps voor het Edge gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleBrownie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-12-2024
Door al die nieuwe anouncements weet ik niet meer welke telefoon ik wil gaan nemen. Wacht waarschijnlijk af hoelang de accu ermee doet en of samsung's bloatware beter is geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
LittleBrownie schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:42:
Door al die nieuwe anouncements weet ik niet meer welke telefoon ik wil gaan nemen. Wacht waarschijnlijk af hoelang de accu ermee doet en of samsung's bloatware beter is geworden
Veel bloatware kun je uitschakelen, zelfs de apps van Samsung, Microsoft, Facebook en Google (die standaard worden meegeleverd). Dit doe ik niet alleen bij Samsung telefoons, maar ook bij bijvoorbeeld Sony en andere merken op de NL markt.

Het uitschakelen is technisch gezien niet hetzelfde als verwijderen, maar het start dan niet meer automatisch op en doet niets op de achtergrond. Bijkomend voordeel is, dat het ruimte bespaard, alleen het .APK /installatie bestand, bestaat dan nog op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleBrownie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-12-2024
Kiswum schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:46:
[...]

Veel bloatware kun je uitschakelen, zelfs de apps van Samsung, Microsoft, Facebook en Google (die standaard worden meegeleverd). Dit doe ik niet alleen bij Samsung telefoons, maar ook bij bijvoorbeeld Sony en andere merken op de NL markt.

Het uitschakelen is technisch gezien niet hetzelfde als verwijderen, maar het start dan niet meer automatisch op en doet niets op de achtergrond. Bijkomend voordeel is, dat het ruimte bespaard, alleen het .APK /installatie bestand, bestaat dan nog op de telefoon.
Aha oké, bedankt. Dan is het nog afwachten of de "nieuwe" touchwiz mij bevalt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 00:01
Vind het wel een beetje jammer dat de zilveren hier niet uit gaat komen, zou die later nog uitgebracht worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-06 16:17
LordLynx schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:01:
Vind het wel een beetje jammer dat de zilveren hier niet uit gaat komen, zou die later nog uitgebracht worden?
Nee, de zilveren Galaxy S7 en Galaxy S7 edge worden alleen in Amerika uitgebracht. Wij hebben daarentegen wel weer de witte variant welke ze in Amerika weer niet hebben. Ik had inderdaad ook liever gezien dat ze de zilveren hier leverde.

Edit, hier ook de beschikbare kleuren per continent:

Afrika: zwart, goud en zilver
Oceanië: onbekend
Azie: onbekend
Europa: Zwart, wit en goud
Amerika: Zwart, goud en zilver

[ Voor 16% gewijzigd door markisoke op 23-02-2016 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 718373

DennusB schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:36:
Ik twijfel echt enorm tussen de edge en de normale S7. De normale S7 is een tikkie kleiner dan m'n huidige Z5 en dat vind ik eigenlijk niet wenselijk, maar de Edge bied niet echt voordelen boven het grotere scherm, toch?
De Edge heeft ook een zwaardere batterij (3600 mAh vs 3000 mAh voor de gewone S7). Ook een reden waarom ik de Edge verkies.(samen met het grotere scherm.)
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Anoniem: 718373 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:06:
[...]

De Edge heeft ook een zwaardere batterij (3600 mAh vs 3000 mAh voor de gewone S7). Ook een reden waarom ik de Edge verkies.(samen met het grotere scherm.)
.
Maar door het grotere scherm heft dat elkaar wel aardig op toch?
Ik heb btw net wel de Edge in het Zwart besteld :) Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-06 15:57
DennusB schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:16:
[...]

Maar door het grotere scherm heft dat elkaar wel aardig op toch?
Ik heb btw net wel de Edge in het Zwart besteld :) Ben benieuwd!
Ik denk dat het alsnog wel resulteert in een betere batterij duur bij de Edge, ondanks het grotere scherm. Ik ga hem vanavond ook bestellen, ben benieuwd! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan17
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-05 22:57
Het schermoppervlak van de edge is ~16% groter en de accu 20%, dus de edge zou inderdaad een iets betere accuduur moeten hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Milan17 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:16:
Het schermoppervlak van de edge is ~16% groter en de accu 20%, dus de edge zou inderdaad een iets betere accuduur moeten hebben :).
Eigenlijk verwacht ik een behoorlijk verschil, aangezien het scherm maar een deel van de energie gebruikt en de overige componenten hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Het scherm van de edge is nog geen 8 procent groter... (5.1 inch x 1,078 = 5.5 inch). Batterij wel 20 % groter (3000mAh x 1,2 = 3600mAh).

Ik verwacht dus dat de edge duidelijk betere batterijduur heeft.

edit: schermoppervlak idd 16 % groter.. pythagoras. Wel terechte opmerking dat chipset en modem gelijk zijn en dus ook profiteren van grotere batterij.

[ Voor 32% gewijzigd door Magnolia op 23-02-2016 16:54 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06:27
Magnolia schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:47:
Het scherm van de edge is nog geen 8 procent groter... (5.1 inch x 1,078 = 5.5 inch). Batterij wel 20 % groter (3000mAh x 1,2 = 3600mAh).

Ik verwacht dus dat de edge duidelijk betere batterijduur heeft.

edit: schermoppervlak idd 16 % groter.. pythagoras. Wel terechte opmerking dat chipset en modem gelijk zijn en dus ook profiteren van grotere batterij.
Maar om het daarom 'zomaar' te doen, voor wel de flink grotere telefoon is het vanuit praktisch oogpunt misschien niet helemaal makkelijk.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan17
Sigis schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:44:
[...]

Eigenlijk verwacht ik een behoorlijk verschil, aangezien het scherm maar een deel van de energie gebruikt en de overige componenten hetzelfde zijn.
Oeps, hoe kon ik dat nou weer over het hoofd zien... :9
Dan nog verbruikt het scherm van de intensieve gebruiker toch vaak al gauw 40-50% van de accu, dus de verschillen zullen denk ik niet heel groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Milan17 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:31:
[...]

Oeps, hoe kon ik dat nou weer over het hoofd zien... :9
Dan nog verbruikt het scherm van de intensieve gebruiker toch vaak al gauw 40-50% van de accu, dus de verschillen zullen denk ik niet heel groot zijn.
Als het schem 50% gebruikt dan zou ik tussen 11 en 12 % langere accuduur verwachten.
Bij 40% tussen 13 en 14 %.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-05 17:44
Kiswum schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:54:
[...]

Het vreemde is overigens dat Dual sim niet werd genoemd, maar alleen info over een simkaart.
Uiteraard heb ik aan Samsung gevraagd of Nederland ook gebruik kan maken van Dualsim. Het is volgens mij alleen een software aanpassing:
https://twitter.com/Samsu...status/701473731013509120

Vers van de pers: Dual SIM is niet beschikbaar in NL toestellen :( :(
Jammer, is voor mij een reden om deze dan niet te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solutio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-07-2024
Ik wil hem graag al bestellen (vriendin eigenlijk) maar ze wil hem eerst even in de handen hebben. Zijn er ergens winkels welke hem al als demo hebben (of op korte termijn krijgen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan17
Sigis schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:55:
[...]

Als het schem 50% gebruikt dan zou ik tussen 11 en 12 % langere accuduur verwachten.
Bij 40% tussen 13 en 14 %.
Zo ongeveer ja, we zullen het zien. Geen enorme verschillen in ieder geval, voor de power-user dan.
Stand-by time zal dan natuurlijk wel behoorlijk schelen, dus voor de lichtere gebruiker is het verschil dus weer wel erg aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong12
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:58
Solutio schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 19:11:
Ik wil hem graag al bestellen (vriendin eigenlijk) maar ze wil hem eerst even in de handen hebben. Zijn er ergens winkels welke hem al als demo hebben (of op korte termijn krijgen)?
De popup store aan de Kalverstraat 101 heeft de S7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solutio
  • Laatst online: 29-07-2024
dejong12 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 19:27:
[...]

De popup store aan de Kalverstraat 101 heeft de S7.
Bedankt. Misschien had ik er bij moeten vermelden dat we in Limburg wonen :D Ga maar eens rondbellen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong12
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:58
Solutio schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 19:41:
[...]

Bedankt. Misschien had ik er bij moeten vermelden dat we in Limburg wonen :D Ga maar eens rondbellen dan.
Samsung zei dit tegen me op Twitter. Ik had er zelf ook even bij moeten vermelden dat ik in Friesland woon. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ashraf13579
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-04 20:43
Misschien een domme vraag, maar nu dat de telefoon van binnen is gesealed voor de ip68 certificering vroeg ik me af hoe het zit met het opladen. Stel je maakt je telefoon nat kan je direct de oplader erin steken en het mobieltje opladen zonder schade ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-05 08:23
Is er al nieuwe welke CPU precies waar komt? En of je de versie met snapdragon 820 kan kopen in BE/NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ashraf13579 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 19:56:
Misschien een domme vraag, maar nu dat de telefoon van binnen is gesealed voor de ip68 certificering vroeg ik me af hoe het zit met het opladen. Stel je maakt je telefoon nat kan je direct de oplader erin steken en het mobieltje opladen zonder schade ?
Denk het wel. 5v is te weinig om onderling sluiting (doorslag) te krijgen. Buitenste pinnetjes zijn de + en -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JaronStrypsteen schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:24:
Is er al nieuwe welke CPU precies waar komt? En of je de versie met snapdragon 820 kan kopen in BE/NL
Is al weken bekend.

Exynos komt naar Europa en de rest krijgt de 820.

Je kunt een 820 importeren uit de VS maar dan heb je een probleem met de ondersteunde frequentiebanden

[ Voor 8% gewijzigd door Garret1410 op 23-02-2016 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-05 07:22
Milan17 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 19:16:
[...]

Zo ongeveer ja, we zullen het zien. Geen enorme verschillen in ieder geval, voor de power-user dan.
Stand-by time zal dan natuurlijk wel behoorlijk schelen, dus voor de lichtere gebruiker is het verschil dus weer wel erg aantrekkelijk.
Jammer, ik ben zwaar gebruiker en ik ben bang dat beetje groter batterij ook niet de dag doorkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-05 08:23
Garret1410 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:28:
[...]

Is al weken bekend.

Je kunt een 820 importeren uit de VS maar dan heb je een probleem met de ondersteunde frequentiebanden
Anders moet ik hopen op een CM versie voor de exynos en de kans dat die komt is klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan17
Garret1410 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:28:
[...]

Is al weken bekend.

Nee, de Qualcomm komt alleen in de VS, Japan en China. De rest krijgt Exynos. (Volgens Android Central althans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Helaas heb ik vandaag m'n pre-order voor de S7 Edge geannuleerd (huiswerk niet goed gedaan)

Reden was een opmerking van Edwin_VH in het S5 forum over het adoptable storage in MM.
Het blijkt dat Samsung dit niet ondersteunt omdat het o.a. verwarring voor gebruikers zou kunnen geven |:(

Op dit moment gebruik ik de S6 Edge 128GB en heb aan 32GB intern geheugen echt niet genoeg.
Had al een Samsung microsd Pro+ kaartje van 128GB voor de S7 gevonden zoals te zien was tijdens het unpacked event en ging er van uit dat dit perfect was om het interne geheugen uit te breiden :(

Ik had het zelf nog niet gelezen maar in de volgende twee links wordt het duidelijk.

http://www.androidcentral...d-shuns-adoptable-storage

http://www.androidheadlin...rt-adoptable-storage.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
catt4u schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 21:18:
Helaas heb ik vandaag m'n pre-order voor de S7 Edge geannuleerd (huiswerk niet goed gedaan)

Reden was een opmerking van Edwin_VH in het S5 forum over het adoptable storage in MM.
Het blijkt dat Samsung dit niet ondersteunt omdat het o.a. verwarring voor gebruikers zou kunnen geven |:(

Op dit moment gebruik ik de S6 Edge 128GB en heb aan 32GB intern geheugen echt niet genoeg.
Had al een Samsung microsd Pro+ kaartje van 128GB voor de S7 gevonden zoals te zien was tijdens het unpacked event en ging er van uit dat dit perfect was om het interne geheugen uit te breiden :(

Ik had het zelf nog niet gelezen maar in de volgende twee links wordt het duidelijk.

http://www.androidcentral...d-shuns-adoptable-storage

http://www.androidheadlin...rt-adoptable-storage.html
Vind het juist beter dat een sd kaart gewoon een sd kaart is. Dus extra opslag geheugen voor allerlei mediabestanden en bestanden zoals custom rom en backups en dat de sd kaart gewoon door een PC herkent en gelezen kan worden.

Adoptable storage is naar mijn weten alleen handig als je heel veel en/of grote apps hebt zoals games en offline navigatie.

Misschien dat ik wat over het hoofd zie maar zo denk ik erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-06 10:06
Solutio schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 19:11:
Was vandaag in de Belcompany in Amstelveen Stadshart, mijn vader wilde zijn abonnement verlengen en had zijn oog laten vallen op de S7 Edge. De verkoper had zijn S7E al in zijn broekzak laten zitten. Ik ben niet echt bepaald een liefhebber van Samsungs telefoons maar toch moet ik zeggen dat ik onder indruk was van de S7E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Milan17 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:42:
[...]

Nee, de Qualcomm komt alleen in de VS, Japan en China. De rest krijgt Exynos. (Volgens Android Central althans)
Klopt, ik had verouderde informatie.
Maar in iedergeval geen 820 naar NL en als m'n informatie goed is dan ondersteund de "North America" versie niet de frequentie banden die wij in Europa gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wilke77 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:39:
[...]

Jammer, ik ben zwaar gebruiker en ik ben bang dat beetje groter batterij ook niet de dag doorkom
De vraag is dan met wat voor toestel dan wel. Er zijn weinig toestellen met goede accuduur afgezien van de compact serie van Sony, wat midrange toestellen en nog wat Chinese merken.
Een high-end toestel met goede accuduur is lastig te vinden.

De S7 heeft 20% grotere accu dan de S6 en als het verbruik hetzelfde is gebleven dan kun je dus 20% langere accuduur verwachten.
In mijn specifieke geval is dat een SOT van 4uur naar 4.45uur. Vind ik wel lekker.

De vraag is alleen hoe zuinig de Exynos8890 is.

[ Voor 22% gewijzigd door Garret1410 op 23-02-2016 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:50
Vandaag de S7 mogen aanschouwen in de Mediamarkt. Was niet echt onder de indruk. Design van de S6 vind ik mooier (hoe klein de veranderingen ook). De S7 voelt ook iets dikker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Amps schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:19:
[...]De S7 voelt ook iets dikker aan.
De S7 is ook iets dikker afaik. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
SChief schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:26:
[...]

De S7 is ook iets dikker afaik. :p
Dan is het niet alleen het gevoel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:26

AvK

Ready Set Go

Garret1410 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 21:48:
[...]

Vind het juist beter dat een sd kaart gewoon een sd kaart is. Dus extra opslag geheugen voor allerlei mediabestanden en bestanden zoals custom rom en backups en dat de sd kaart gewoon door een PC herkent en gelezen kan worden.

Adoptable storage is naar mijn weten alleen handig als je heel veel en/of grote apps hebt zoals games en offline navigatie.

Op mijn S5 staat mijn offline navigatie inderdaad gewoon op de 'externe SD' kaart. Draait perfect.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 497806

...

[ Voor 102% gewijzigd door Anoniem: 497806 op 24-02-2016 15:18 . Reden: Vraag in een ander topic al beantwoord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 20:59

JSchut

.....

Samsung heeft adoptable storage er uitgehaald. Maar kan je in MM standaard niet zelf kiezen wat je wilt? (adoptable of niet)

Als dat al gewoon kan zou ik het een slimmere zet vinden om te zorgen dat het standaard niet adoptable is. Maar de optie eruit halen is wel heel rigoureus.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja...Samsung doet het keer op keer weer...

http://www.droid-life.com...-best-smartphone-display/

Goed nieuws _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480560

Ik twijfel tussen de S7 en de S7 Edge. Ik was er bijna uit, tot dat ik het volgende nieuwsbericht las:

Oculus-chef verkiest Galaxy S7 boven S7 Edge voor virtual reality

http://www.nu.nl/gadgets/...edge-virtual-reality.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-03 21:06
dat zoveel mensen waarde hechten aan de mening van een ander, dat snap ik niet. How about jouw mening? Er zijn zeker interessante reviews maar er zijn er gewoon teveel. Jan met de pet is voor mij geen goeie reviewer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:38

Satom

Verzamel ervaringen

Anoniem: 480560 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:09:
Ik twijfel tussen de S7 en de S7 Edge. Ik was er bijna uit, tot dat ik het volgende nieuwsbericht las:

Oculus-chef verkiest Galaxy S7 boven S7 Edge voor virtual reality

http://www.nu.nl/gadgets/...edge-virtual-reality.html
Het kan zelfs staar veroorzaken, lees in het artikel. Hmm ik zie geen bewijzen o.i.d. of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:47
Amps schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:19:
Vandaag de S7 mogen aanschouwen in de Mediamarkt. Was niet echt onder de indruk. Design van de S6 vind ik mooier (hoe klein de veranderingen ook). De S7 voelt ook iets dikker aan.
Is die al te bezichtigen bij de MM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-05 18:58
Untouchablezz20 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:33:
[...]

Gister in de mediamarkt de s7 gezien (Grote markt Den Haag ). Jammer genoeg is er geen blauwe s7 zoals de s6. Die had verschillende kleuren onder verschillende hoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480560

tweakerjunior schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:40:
[...]

Gister in de mediamarkt de s7 gezien (Grote markt Den Haag ). Jammer genoeg is er geen blauwe s7 zoals de s6. Die had verschillende kleuren onder verschillende hoeken :)
Hadden ze ook de Edge variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik twijfel op dit moment ook nog enorm tussen de S7 en de Edge variant. Misschien eerst maar eens bekijken maar dichtbijzijnde mediamarkt is ook nog een stukje rijden.

Edge is mooier maar stukje groter en 100 euro duurder.

Luxe probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

De edge 6+ is iets groter dan de S7 edge. Volgens mij nog geen 4 millimeter in de hoogte en 3 millimeter in de breedte.

Ik twijfel nog een beetje over de grootte van de S7 Edge. Dan is de S6 Edge+ een goede vergelijking toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Laatst online: 05-06 16:13

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

JSchut schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:20:
De edge 6+ is iets groter dan de S7 edge. Volgens mij nog geen 4 millimeter in de hoogte en 3 millimeter in de breedte.

Ik twijfel nog een beetje over de grootte van de S7 Edge. Dan is de S6 Edge+ een goede vergelijking toch?
Hier is een vergelijking gedaan met de S7 edge, S6 edge en S6 edge+

*edit: de S7 edge is de grijze telefoon

[ Voor 5% gewijzigd door AstralizeR op 24-02-2016 11:29 ]

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-05 18:58
Je had alleen de s7 egde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

AstralizeR schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:28:
[...]

Hier is een vergelijking gedaan met de S7 edge, S6 edge en S6 edge+

*edit: de S7 edge is de gouden telefoon
Thnx ga even lezen.

Ik heb zelf ook al even rond zitten zoeken. Maar wil hem graag even vast houden. (Maar ook pre-orderen :P) Nu woon ik in Den Helder en is er hier niks in de buurt waar ik even snel kan gaan kijken. Dus ik dacht dat de S6 Edge+ een redelijke vergelijking zou zijn om vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:31:
[...]

Thnx ga even lezen.

Ik heb zelf ook al even rond zitten zoeken. Maar wil hem graag even vast houden. (Maar ook pre-orderen :P) Nu woon ik in Den Helder en is er hier niks in de buurt waar ik even snel kan gaan kijken. Dus ik dacht dat de S6 Edge+ een redelijke vergelijking zou zijn om vast te houden.
Wat ik net in een hands on filmpje gehoort heb is dat de S7 Edge kleiner aanvoelt door de afgeronde randen aan de achterkant. Dus ik denk dat hij zeker kleiner aanvoelt dan de S6 Edge+ welke sowieso al groter is en geen afgeronde randen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06 15:48

Tammesp

Next is now

De RAM management is nog steeds niet helemaal perfect volgens Sammobile. Hier een linkje:

http://www.sammobile.com/...ng-galaxy-s7-and-s7-edge/

Had wel verwacht dat het nu eindelijk eens perfect ging werken, maar misschien is het in de final versie beter?
Oeee, dat is dan wel weer goed nieuws haha! Ga je de S7 halen Daffie? ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Tammesp op 24-02-2016 14:49 ]

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:48:
De RAM management is nog steeds niet helemaal perfect volgens Sammobile. Hier een linkje:

http://www.sammobile.com/...ng-galaxy-s7-and-s7-edge/

Had wel verwacht dat het nu eindelijk eens perfect ging werken, maar misschien is het in de final versie beter?

[...]

Oeee, dat is dan wel weer goed nieuws haha! Ga je de S7 halen Daffie? ;)
Hey Tammesp...long time no see man...alles kits? :) Het kriebelt stevig en ben al een aantal keer in mijn winkelmandje op coolblue geweest om de S7 af te gaan rekenen, maar tot nog toe heb ik mijzelf in de hand weten te houden (...maar voor hoelang nog???).

En jij...ga je voor de S7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:57:
[...]

Hey Tammesp...long time no see man...alles kits? :) Het kriebelt stevig en ben al een aantal keer in mijn winkelmandje op coolblue geweest om de S7 af te gaan rekenen, maar tot nog toe heb ik mijzelf in de hand weten te houden (...maar voor hoelang nog???).

En jij...ga je voor de S7?
Insgelijks man! Jaa hier alles kits, alleen met een Samsung J5 momenteel wat minder haha. En daar alles onder controle? Ik gok dat je op 11 maart je S7 in je handen houd :9

Ik ga zeker voor de S7, in mei kan ik mijn abbo verlengen dus dan ga ik even naar de Vodafone of Mediamarkt om een leuk dealtje te krijgen. Ben al 4 jaar trouwe lid van Vodafone word tijd voor korting!

Dus nog even wachten tot mei..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:02:
[...]

Insgelijks man! Jaa hier alles kits, alleen met een Samsung J5 momenteel wat minder haha. En daar alles onder controle? Ik gok dat je op 11 maart je S7 in je handen houd :9

Ik ga zeker voor de S7, in mei kan ik mijn abbo verlengen dus dan ga ik even naar de Vodafone of Mediamarkt om een leuk dealtje te krijgen. Ben al 4 jaar trouwe lid van Vodafone word tijd voor korting!

Dus nog even wachten tot mei..!
Hier ook alles top! Inderdaad, en ik denk dat je rond die tijd misschien ook een net iets betere prijs kunt pakken voor het toestel. Early-adopters betalen altijd de hoofdprijs.

En ja de kans dat ik rond 11 maart de S7 heb is aannemelijk ;) (moet eerst nog mijn S6 zien te slijten...)

Edit : pre-order is inmiddels geplaatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Untouchablezz20 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:33:
[...]

Yes, iig in de MM ArenA wel. Zowel de S7 als de S7 edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-06 14:51
Nou. In de mediamarkt in Duiven ligt hij in ieder geval nog niet. Wel jammer, want had hem graag even in het echt willen zien/voelen.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-12-2024
Vandaag de S7 Edge gepre-ordered :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Garret1410 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 21:48:
[...]

Samsung had natuurlijk gewoon de keuze kunnen laten aan de eindgebruiker en niet zelf die keuze voor de eindgebruiker maken terwijl er in MM de mogelijkheid aanwezig is.

Ik heb niks aan een telefoon met 32GB geheugen omdat dat te weinig is.
En je kan de meeste apps niet verplaatsen naar een sd kaart omdat ze dan niet/niet goed werken.

In de tijd van 2.3 ~ 4.0 waren de apps veel kleiner en konden er ook meer naar een sd verplaatst worden.
Ik heb nog nooit een sd kaart uit m'n telefoon op de pc uitgelezen of beschreven en dat hoeft ook helemaal niet omdat je via bv Airdroid en een goede explorer alles vanaf/naar je telefoon/sd kaart kan doen.

Backups maak ik via TB en die gaan van m'n telefoon direct naar Drive dus ook daar heb je geen sd kaart voor nodig.

Nu hoop ik dat Samsung snel met de 128GB versie van de S7 Edge komt of een mogelijkheid gaat bieden om de microsd kaart als adoptable storage te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
catt4u schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 20:31:
[...]

Samsung had natuurlijk gewoon de keuze kunnen laten aan de eindgebruiker en niet zelf die keuze voor de eindgebruiker maken terwijl er in MM de mogelijkheid aanwezig is.
Daar heb je een punt. Ze hadden de keuze aan de gebruiker moeten laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-06 14:51
Wauw! Vooral die low light foto's in de straat en in de bar zijn echt heel goed zeg. Kan niet wachten!

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:14:
[...]

Hier ook alles top! Inderdaad, en ik denk dat je rond die tijd misschien ook een net iets betere prijs kunt pakken voor het toestel. Early-adopters betalen altijd de hoofdprijs.

En ja de kans dat ik rond 11 maart de S7 heb is aannemelijk ;) (moet eerst nog mijn S6 zien te slijten...)

Edit : pre-order is inmiddels geplaatst :)
Haha toch wel besteld, nou geniet er maar van!

Voor iedereen die straks een S7 heeft, heb een Accessoires topic aangemaakt:

Tammesp in "[Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 21:48:
[...]

Haha toch wel besteld, nou geniet er maar van!

Voor iedereen die straks een S7 heeft, heb een Accessoires topic aangemaakt:

Tammesp in "[Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic"
Mooi werk Tammesp d:)b

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ziet er inderdaad goed uit. Jammer dat bij mijn weten nog geen 1 telefooncam 4k in 60fps kan schieten... zou de S7 dat kunnen via wat tweaks?
Low light ziet er echt goed uit. Hoop alleen dat de sluitertijd niet te lang is want daar heb je niets aan als object beweegt.

Video lijkt hetzelfde. ik had gehoopt dat het OIS wat verbeterd was voor een nog smoother resultaat.

Denk dat ik de Edge vandaag pre-order

• DennusB
  • Niet online
Low light ziet er inderdaad heel goed uit :) Ik kan niet wachten tot dat ding binnen is en zelf eens wat plaatjes er mee te schieten!

• DON PAPA
  • Laatst online: 01:30

DON PAPA

Tweaker-fan

catt4u schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 20:31:
[...]Nu hoop ik dat Samsung snel met de 128GB versie van de S7 Edge komt of een mogelijkheid gaat bieden om de microsd kaart als adoptable storage te gebruiken.
Dat hoop ik ook, want anders blijf ik toch maar bij mijn S6 128GB.

Persoonlijk had ik ook liever gezien dat Samsung bij de optie om voor een meerprijs extra internegeheugen te kunnen kiezen had gebleven, in plaats van een "langzaam" Micro-sd slot welke standaard de adoptable storage-functie ook nog niet eens ondersteunt.

Heeft iemand al ergens gelezen hoe snel het wegschrijven van hoog resolutie RAW foto's meteen naar de micro-sd gaat bij de S7 ? Daar ben ik namelijk wel heel benieuwd naar, want om dit steeds achteraf handmatig te moeten doen omdat meteen/rechtstreeks te langzaam gaat is niet echt handig...

[ Voor 19% gewijzigd door DON PAPA op 25-02-2016 10:50 ]

• Enteon
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-04 16:43
Mijn ogen vielen eerst op een Nexus 6P, maar deze S7 brengt mij wel heel erg aan het twijfelen. Kan 19 maart mijn abonnement verlengen. Ik heb geen idee welke telefoon ik zal gaan kiezen:(
Iemand advies voor mij? _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Enteon op 25-02-2016 11:22 ]

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 17:21
Enkel Samsung Exynos doet voor mij de deur dicht....
Grootste nadeel van mijn S6....
DorkoTheBeast schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:28:
Enkel Samsung Exynos doet voor mij de deur dicht....
Grootste nadeel van mijn S6....
De voordelen van de Exynos CPU tov SD zijn/waren :

- Exynos is altijd sneller geweest (ik heb dit zelf duidelijk gezien bij Note4 Exynos vs SD versies)
- SD wil nog wel eens overheaten (al kan dit zijn opgelost in de 820 versie...who knows)

Een nadeel (zal persoonlijk zijn) kan zijn dat de Exynos 'slechts' 16bit aptx aan boord heeft en de SD 820 heeft 32bit aptx. Of je het verschil merkt, dat kan ik niet inschatten.

Ook kan op Exynos geen AOSP draaien...dit kan slechts op SD.

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 25-02-2016 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enteon
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-04 16:43
dafmay schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:42:
[...]

- Exynos is altijd sneller geweest (ik heb dit zelf duidelijk gezien bij Note4 Exynos vs SD versies)
- SD wil nog wel eens overheaten (al kan dit zijn opgelost in de 820 versie...who knows)

Een nadeel (zal persoonlijk zijn) kan zijn dat de Exynos 'slechts' 16bit aptx aan boord heeft en de Sd heeft 32bit aptx. Of je het verschil merkt, dat kan ik niet inschatten.

Ik denk dat veel tweakers hier liever de SD820 variant dan de Exynos variant, juist vanwege AOSP.
Waarom ga je daar van uit?

Ikzelf liever de Exynos...en dat zeg ik uit eigen ervaring met beiden cpu's.

Men zegt wel eens voor SD zijn eerder en meer custom roms beschikbaar, maar dat geldt zeer zeker niet voor de S6 en nu de S7. Voor de S6 waren legio aan custom roms beschikbaar, dus prima.

Anoniem: 710988

*zucht* Ik heb weer dezelfde keuzestress als met de S6 (Toen heb ik voor de S6 gekozen

Op zich lijkt de Edge mij wel iets (groter scherm/batterij) maar net zoals met de Edge (plus bij de S6) zijn er 2 redenen waarom ik niet "durf" te kiezen voor een edge :

1 : Ik gebruik altijd een "tough" case rond mijn smartphones, en meestal zijn die die van casemate. Het type waarbij je de telefoon eerst in een rubberen hoesje steekt en dan nog in een hard shell. Met mijn S6 ben ik er weer zeer tevreden van. Mijn angst is ivm. de Edge is dat er ook wel "tough" cases voor zijn maar puur gezien het design gaat dit
toch nooit zo veilig zijn. In de zin van als het toestel op een bepaalde manier valt of er iets opvalt het scherm wel kan stukgaan.
Ik kan het moeillijk in woorden uitleggen maar bij een gewone S6/S7 is het toestel rondom mooi omgeven door een rubberen rand.
Ik weet dat de meeste Galaxy owners zullen zeggen dat het zonde is om zo'n toestel in zo'n case te steken maar ... (laten we zeggen dat ik mezelf ken en mijn smartphone wel eens kan vallen...)

2. Ik vrees dat je door de Edge vast te houden je vaak zult onbedoeld "swipen" omdat je hem bij de zijkanten vasthebt ? Misschien is dit al wel minder als er een covertje rond is?

Waarom zou ik wel liever een edge hebben ?

- Het ziet er echt wel cool uit :)
- Grotere batterij :)

Vooral puntje 1 baart me echt zorgen, en misschien dat ik dan toch maar terug voor de gewone S7 moet gaan ? (mijn vriendin krijgt mijn s6 :)) Bespaart me meteen ook een 100 euro...

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hm ja, ik denk qua punt 1: ik neem aan dat die cases een uitsparing hebben zodat het er alsnog goed uitziet. Alleen inderdaad, juist het design van de edge vind ik ook een pluspunt t.o.v. van de normale variant. En punt 2: dat per ongeluk swipen is mij na (bijna) een jaar S6 edge nog niet overkomen. :)

Ik denk dat de keuze vooral is of je een groter scherm wilt of niet. Overigens vind ik de edge-functies (snelle contacten/apps) ook erg handig!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-06 22:59
Anoniem: 710988 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:07:
*zucht* Ik heb weer dezelfde keuzestress als met de S6 (Toen heb ik voor de S6 gekozen

Op zich lijkt de Edge mij wel iets (groter scherm/batterij) maar net zoals met de Edge (plus bij de S6) zijn er 2 redenen waarom ik niet "durf" te kiezen voor een edge :

1 : Ik gebruik altijd een "tough" case rond mijn smartphones, en meestal zijn die die van casemate. Het type waarbij je de telefoon eerst in een rubberen hoesje steekt en dan nog in een hard shell. Met mijn S6 ben ik er weer zeer tevreden van. Mijn angst is ivm. de Edge is dat er ook wel "tough" cases voor zijn maar puur gezien het design gaat dit
toch nooit zo veilig zijn. In de zin van als het toestel op een bepaalde manier valt of er iets opvalt het scherm wel kan stukgaan.
Ik kan het moeillijk in woorden uitleggen maar bij een gewone S6/S7 is het toestel rondom mooi omgeven door een rubberen rand.
Ik weet dat de meeste Galaxy owners zullen zeggen dat het zonde is om zo'n toestel in zo'n case te steken maar ... (laten we zeggen dat ik mezelf ken en mijn smartphone wel eens kan vallen...)
Ik snap je dilemma. Mocht het je enige rust geven... het glas aan de achterkant van de S7 is ook Gorilla Glass, net als de voorkant. Weet niet of de S6 dit ook had, maar zie het op meerdere plaatsen als nieuwe feature aangeduid.

Ik ga het zelf proberen zonder hoes! Maar ik ben dan ook wel neurotisch zuinig/voorzichtig met m'n smartphones :P

Anoniem: 710988

ilhanko schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:16:
[...]

Hm ja, ik denk qua punt 1: ik neem aan dat die cases een uitsparing hebben zodat het er alsnog goed uitziet. Alleen inderdaad, juist het design van de edge vind ik ook een pluspunt t.o.v. van de normale variant. En punt 2: dat per ongeluk swipen is mij na (bijna) een jaar S6 edge nog niet overkomen. :)

Ik denk dat de keuze vooral is of je een groter scherm wilt of niet. Overigens vind ik de edge-functies (snelle contacten/apps) ook erg handig!
Idd , de "edges" zijn uiteraard zelfs bij de stevigste cases nog altijd "bloot" , misschien maak ik me meer ongerust over zoiets maar ik ben wel op het vlak van zo'n dingen "onhandig" dat ik ze toch wel regelmatig laat valen (je hebt dat soort mensen hé ;)). Op zich erg dat het zo'n moeillijke keuze is :)
yinx84 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:18:
[...]

Ik snap je dilemma. Mocht het je enige rust geven... het glas aan de achterkant van de S7 is ook Gorilla Glass, net als de voorkant. Weet niet of de S6 dit ook had, maar zie het op meerdere plaatsen als nieuwe feature aangeduid.

Ik ga het zelf proberen zonder hoes! Maar ik ben dan ook wel neurotisch zuinig/voorzichtig met m'n smartphones :P
Het is niet dat ik geen zorg draag voor mijn apparaten ofzo hoor, maar ik ben gewoon "onhandig" , ik ben bv. ook de persoon in een groep die het vaakst zal struikelen/vallen ;) (zonder dat daar enige alcohol mee gemoeid is ;))

Ik vind het een moeillijke keuze :)

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 710988 op 25-02-2016 12:52 ]

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 17:21
dafmay schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:45:
Waarom ga je daar van uit?

Ikzelf liever de Exynos...en dat zeg ik uit eigen ervaring met beiden cpu's.

Men zegt wel eens voor SD zijn eerder en meer custom roms beschikbaar, maar dat geldt zeer zeker niet voor de S6 en nu de S7. Voor de S6 waren legio aan custom roms beschikbaar, dus prima.
Oververhitting met de nieuwe SD zal wel opgelost zijn vermoed ik.

Custom roms voor S6 Exynos valt toch wel tegen vind ik... geen deftig werkende CM enz...

• Kiswum
dafmay schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:42:
[...]

Een nadeel (zal persoonlijk zijn) kan zijn dat de Exynos 'slechts' 16bit aptx aan boord heeft en de SD 820 heeft 32bit aptx. Of je het verschil merkt, dat kan ik niet inschatten.

+ Volgens mij is dualsim alleen geactiveerd op de SD820 en niet op de Exynos die we in Nederland krijgen. Wil je dualsim gebruiken, dan zul je het wellicht moeten importeren uit Azië(?)

Inderdaad dat is ook een verschil met de Exynos versie.
DorkoTheBeast schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:12:
[...]
Custom roms voor S6 Exynos valt toch wel tegen vind ik... geen deftig werkende CM enz...
Hoewel dat op zich inderdaad een behoorlijk nadeel is (draaide vroeger ook altijd AOSP roms, die merkbaar sneller waren dan de stock roms) is de camera in alle gevallen de dupe. Heb nu een G4 en ook daarop "kan" (zijn er wel) je geen AOSP/CM draaien aangezien de camera dan minder goed/capabel is. Op de S7 zal dit ook zo zijn, áls er een AOSP rom komt (kans nilhil) zal die een veel minder goede camera hebben. Dus ben je, als je dat belangrijk vindt, op custom stock roms aangewezen.

Gisteren nog even op xda gekeken (bij de S6) en inderdaad bijzonder weinig (lees: nul) leuke echt custom dingen. Alleen aangepaste en gedebloate stock roms. Bijzonder jammer, maar da's Samsungs policy.

De vraag is voor eenieder dan ook...wat zoekt men in een custom rom? Ikzelf zal nooit een custom rom willen gebruiken die allerlei toeters en bellen heeft, maar gewoon stock en debloated (lees : minus Samsung crapware). En wat dat soort custom roms betreft, zijn er toch wel veel te vinden voor de S6. Ik heb er zelf zo'n 3 verschillende gebruikt, met een uitstapje naar nog 3 andere roms.

Wat je zegt van de camera is zeker waar...nog een reden voor mij persoonlijk om niet voor AOSP te gaan op een Samsung (of HTC) toestel...de camera apps op die toestellen is vaak vele malen beter dan de stock camera app. Om maar nog niet te spreken over kwaliteits-verschillen (hoe dat kan weet ik niet, maar viel wel altijd op).
dafmay schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:05:
Ikzelf zal nooit een custom rom willen gebruiken die allerlei toeters en bellen heeft, maar gewoon stock en debloated (lees : minus Samsung crapware).
Is niet anders ja. Zodra de S7 Edge root én twrp heeft bestel ik hem ook. Daarvoor heeft het geen enkele reden dat toestel aan te schaffen imho. Zonder root is sowieso no go en zonder twrp is te link. Patience :)

Brad Pitt schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:45:
[...]

Is niet anders ja. Zodra de S7 Edge root én twrp heeft bestel ik hem ook. Daarvoor heeft het geen enkele reden dat toestel aan te schaffen imho. Zonder root is sowieso no go en zonder twrp is te link. Patience :)
Patience indeed...root voor de S7 gaat er sowieso zeker komen, en net zo vlot als toentertijd met de S6...de toestellen zijn immers zo goed als gelijk qua software/intern. Ik ben zelf ook best wel benieuwd naar de 100% stock 6.0.1 ervaring op de S7. Maar uiteraard zal het vlot gaan kriebelen en zal ik de S7 root-en (ad block en TB!). Durf m'n hand ervoor in het vuur te steken :P

Ps stock 6.0.1 ervaring op de 6P en 5x (momenteel aan het testen) is erg fijn, jammer dat de andere hardware fabrikanten er zo'n zware schil overheen moeten gooien. Al wordt het wel steeds beter (lees: lichter en sneller). We komen er wel... 8)

• JSchut

JSchut

.....

Is het echt nodig om het toestel te rooten? Werkt het out of the box dan heel slecht ofzo? Meest bloatware kan je toch wel uitschakelen? Of is touchwiz zo slecht dat je een slechte beleving krijgt?

Ik weet nog dat ik dat vroeger altijd deed en eigenlijk was ik er toen wel klaar mee. Ga nu de overstap weer maken vanaf iOs (Wilde eerst eigenlijk naar win 10, maar dat gaat hem niet meer worden) en hoop eigenlijk gewoon een knap werkende telefoon te krijgen waarbij rooten geen noodzaak is.

Ik had ook ergens gelezen dat het ergens bijgehouden wordt als je gaat rooten en dat je dan eventueel gezeur kan krijgen met garantie. Of is dat een fabeltje?

En ik neem aan dat je de edge features kwijt bent als je root en naar stock android gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door JSchut op 25-02-2016 14:57 ]

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-05 07:22
Ik vraag me af of tochwizz nu minder zwaar is. Heeft er iemand wat over gehoord? Vaak zijn de toestellen van Samsung minder snel omdat er tochwizz op het apparaat staat
JSchut schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:56:
I het echt nodig om het toestel te rooten?
Nodig niet, maar advertenties plus brakke standaard dpi zijn al twee extreem goede redenen imho.

Pagina: 1 ... 3 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support