• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 22:07
Mede-auteurs:
  • Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:34

Raymond

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-09 15:23

Kiswum

Samsung gaat haar nieuwe vlaggenschip, de nieuwe Galaxy smartphone, presenteren op Samsung Galaxy Unpacked in Barcelona. Een evenement dat van start gaat voordat het Mobile World Congres op maandag 22 februari begint. En dat doen ze niet alleen maar met een livestream. Niet alleen door de Tweakers redactie in de zaal te hebben zitten. Nee, deze keer is het nog gaver. Want op zondag 21 februari is de tweakers community ook aanwezig in Barcelona!

Speciaal voor jullie hebben Samsung en Vodafone twee community leden uitgenodigd om aanwezig te zijn bij deze unpack-party. En niet alleen bij de presentatie, ook bij de eerste hands-on sessies. Jullie zitten dus vooraan bij het laatste nieuws over de nieuwe Galaxy! Natuurlijk door Arnoud en Chris én ook door onze eigen Kiswum en Raymond. Jullie kunnen ze in dit topic al vragen of verzoeken meegeven. Wie weet wordt jouw brandende vraag over de nieuwe Galaxy wel beantwoord door een van beide heren.

Doe mee in dit topic en mis zo niets van Galaxy Unpacked. De sfeer, de presentaties, de eerste hands-on ervaringen. Alles gaan Kiswum en Raymond voor jullie meemaken, erover schrijven, foto’s en video maken. Wie weet gaan ze hun eerste hands-on ervaringen met de nieuwste Galaxy zelf ook nog livestreamen, via het razendsnelle 4G-netwerk van Vodafone.

Wil jij als eerste Tweakers-waardig nieuws over de nieuwe Galaxy zien en lezen, weten hoe dit unpacking-event eruit ziet en volledig op de hoogte zijn van de onthullingen die Samsung doet, lees dan mee in dit forum. Stel ook hier vast al je vragen voor straks in Barcelona! En natuurlijk kun je vanuit thuis alles meemaken. Samsung en Tweakers zorgen voor een livestream van het evenement. Die kun je vinden op de speciale actiepagina.

De aftermovie

[Voor 23% gewijzigd door zeef op 24-02-2016 17:00]

• Raymond
Barcelona, here we come!!

• Raymond
De eerste vraag is btw al gesteld, door mn vriendin: "Wanneer komt de S7-mini? "
Die staat alvast op de lijst :)

• sanderinozie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-08 14:27
Eerste dingen die in mij opkomen:
Heeft de s7 een usb c poort? En gaat het om een 2.0 usb C of een andere? Als het een andere is, heeft Samsung nieuwe mogelijkheden daarmee? Iets vergelijkbaars met continuum van Microsoft of converge van Ubuntu?

Inderdaad, s7 mini benieuwd naar. Als ik naar vorige toestellen kijk verwacht ik het niet, maar komt er een mini met dezelfde specs als de normale?

Ieder geval veel plezier op de CES!

• dinnuk
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-01 22:34
Net vertegenwoordiger van Samsung gesproken: kleur zwart komt in elk geval naar NL, kleur wit wat later. Zwart is ook echt zwart, en niet donkerblauw zoals S6 nu.

Overigens denk ik niet dat er een S7 mini komt, kijk maar naar de A-lijn die ze net hebben uitgerold. Echt hele gave toestellen (A3 (2016) & A5 (2016)) die eigenlijk S6-mini's zijn...

[Voor 37% gewijzigd door dinnuk op 18-02-2016 15:28. Reden: aanvulling]

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:42
Tof, veel plezier!

Vraag: Is TouchWiz daadwerkelijk lichter geworden? Ik had ergens een roddel gelezen dat Google mee zou helpen de schil lichter te maken, is dat ook zo?

• Raymond
Hoe kunnen we dat laatste testen?

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:42
Ik ga er vanuit dat als dit daadwerkelijk het geval is, ze er zelf iets over zullen zeggen. Samsung weet dat niet iedereen blij is met de logheid van TouchWiz. Testen kan denk ik relatief eenvoudig door een S6 ter vergelijking mee te nemen. Probeer gewoon door de menu's heen te gaan, maar start vooral veel (standaard, dezelfde) apps op. Ga daarna switchen. Let hier vooral ook op tabjes in de browser, deze schijnen nu nog over het algemeen opnieuw geladen te worden en niet in het geheugen te blijven zitten. Daarnaast verwacht ik ook dat het zichtbaar zal zijn in het geheugengebruik van Android zelf. :)

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:00
zunrob schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:02:
[...]

Ik ga er vanuit dat als dit daadwerkelijk het geval is, ze er zelf iets over zullen zeggen. Samsung weet dat niet iedereen blij is met de logheid van TouchWiz. Testen kan denk ik relatief eenvoudig door een S6 ter vergelijking mee te nemen. Probeer gewoon door de menu's heen te gaan, maar start vooral veel (standaard, dezelfde) apps op. Ga daarna switchen. Let hier vooral ook op tabjes in de browser, deze schijnen nu nog over het algemeen opnieuw geladen te worden en niet in het geheugen te blijven zitten. Daarnaast verwacht ik ook dat het zichtbaar zal zijn in het geheugengebruik van Android zelf. :)
De S7 zal MM draaien dus zul je ook een S6 met MM moeten hebben ter vergelijking.

Ik vind 5.1.1 gewoon niet goed draaien. 6.0.1 is al een stuk beter wat dat betreft.

Ook moet je bedenken dat een frisse installatie altijd veel beter draait dan eentje die al een tijdje draait met een bak aan geïnstalleerde apps, dus de S7 zal best vlot aanvoelen in eerste instantie.

• Garret1410
Paar vragen:

Komt de normale s7 in zilver (platinum) ook naar Nederland.

Accucapaciteit, is dit 2800 of 3000mAh en daaraan gekoppeld de accuduur zo ver dit mogelijk is te bepalen.

Fotokwaliteit bij weinig licht (ruis/witbalans/gele gloed) en eventueel een test om te zien of de sluitertijd niet al te lang is, waardoor je blurry foto's krijgt.

Kleurtemperatuur van het wit. Amoled neigt een beetje naar de warme kant qua kleuren en misschien dat dit ondertussen wat getweaked is.

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Misschien kun je ook kijken of ze bij Touchwiz ook een beetje in de gimmick features hebben gesneden door in de dettings te gaan speuren of er minder features zijn aangegeven.

Ook zou het mij top lijken of jullie misschien ook konden rapporteren hoe samsung de stap van 16 naar 12 mp aan het publiek wil, we weten dat de camera in de s7 beter is dan die van de s6, maar ik ben toch benieuwd hoe ze dit aan jan met de pet op gaan overbrengen.

Kijk aub ook gelijk hoe het zit met het RAM management; open veel applicaties en bekijk of deze uit het geheugen geladen worden of dat deze opnieuw opstarten. Misschien ook handig om een zware app uit te voeren; bij de s6 voelt de warmte van een zware app i.c.m. het glazen achterkant namelijk zeer oncomfortabel.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Het geheugen management is iets dat hoog op mijn lijst staat om te testen. Hetzelfde het geldt voor de opslagruimte die de telefoon out-of-the-box heeft.
Bij de S6 (Edge) hield je na een reboot en een lege historie zo'n 1,2GB vrije werkgeheugen over en van de 32GB opslag had je 26GB tot je beschikking voor al je data.

Ik weet niet precies hoe de hands-on er in de praktijk uit zal zien. Ik kan me voorstellen dat de telefoons continu met een usb-/alarmkabel met stroom worden gevoedt. In dat geval wordt het lastig om het verbruik van de accu te meten.

Stel hier zo veel mogelijk vragen, zodat we een enorme waslijst aan opdrachten kunnen meenemen naar het event (vlak)bij de MWC.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-09 23:06
sanderinozie schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:21:
Eerste dingen die in mij opkomen:
Heeft de s7 een usb c poort? En gaat het om een 2.0 usb C of een andere? Als het een andere is, heeft Samsung nieuwe mogelijkheden daarmee? Iets vergelijkbaars met continuum van Microsoft of converge van Ubuntu?

Inderdaad, s7 mini benieuwd naar. Als ik naar vorige toestellen kijk verwacht ik het niet, maar komt er een mini met dezelfde specs als de normale?

Ieder geval veel plezier op de CES!
Het is al bekend dat de S7 gewoon de normale micro USB heeft dus niet USB-C (en daar is niks mis mee vind ik).

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Als ik zo de beelden vergelijk:
Samsung S6 Edge:

en de gelekte foto:

Dan lijkt het erop dat het hier inderdaad om een andere telefoon gaat, mogelijk de S7 Edge.
In dat geval is er inderdaad geen USB-C connector.
(duidelijk verschil tussen deze twee foto's: De rondingen aan de zijkant van de telefoon)

Bron: https://twitter.com/stagueve/status/700331055799263232

Edit:
Bijzonder feitje uit mijn S6 Edge review:
8. Wat heeft de S6 wat andere telefoons niet hebben? Wat nog belangrijker is, wat hebben andere merken wat de S6 juist niet heeft?
• In dit geval heeft de Edge een scherm die informatie aan de zijkant kan weergeven. De S6 heeft als voordeel dat de telefoon erg snel is in de benchmarks. Tevens vind ik het draadloos opladen een toegevoegde waarde.
Er missen in de software nog wel bepaalde zaken die hopelijk in toekomstige updates worden toegevoegd. Qua hardware mis ik alleen een SD kaart en waterdichtheid.
Als ik deze Samsung pagina* bekijk, dan gaat dat inderdaad echt allemaal kloppen ;)

*Dit is een non-refferal pagina, maar een actie pagina vanuit Samsung

[Voor 48% gewijzigd door Kiswum op 19-02-2016 10:59]

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Samsung zal het wel niet willen horen op hun unpacking event, maar misschien dat je ook eens de vraag aan kan kaarten waarom Samsung zo vreselijk traag is met het uitrollen van updates.
De belofte van maandelijkse updates lijkt gebaseerd op het spreekwoord "veel beloven weinig geven doet een gek in vreugde leven": Samsung belooft wel, maar ondertussen gebeurt er bar weinig, zeker voor degenen die (zoals ik) een "ouder" toestel hebben (Galaxy S5)...

Daarnaast zou je eens kunnen informeren hoe lang Samsung van plan is de S7 te ondersteunen: de bijzonder korte tijd die de S3 ondersteund werd heeft bij veel mensen voor nogal wat teleurtstelling gezorgd, eufemistisch gezegd.

Veel plezier in Barcelona!

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• Garret1410
Pietervs schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 13:16:
Samsung zal het wel niet willen horen op hun unpacking event, maar misschien dat je ook eens de vraag aan kan kaarten waarom Samsung zo vreselijk traag is met het uitrollen van updates.
De belofte van maandelijkse updates lijkt gebaseerd op het spreekwoord "veel beloven weinig geven doet een gek in vreugde leven": Samsung belooft wel, maar ondertussen gebeurt er bar weinig, zeker voor degenen die (zoals ik) een "ouder" toestel hebben (Galaxy S5)...

Daarnaast zou je eens kunnen informeren hoe lang Samsung van plan is de S7 te ondersteunen: de bijzonder korte tijd die de S3 ondersteund werd heeft bij veel mensen voor nogal wat teleurtstelling gezorgd, eufemistisch gezegd.

Veel plezier in Barcelona!
Ben het 100% met je eens wat updates betreft maar ik denk dat dit voor de meeste Android toestellen geldt. Heb meerdere toestellen gehad zoals Sony en HTC, en updates moest je altijd maar afwachten.

Even snel op Sammobile gekeken en de S5 unbranded heeft 10 firmware updates gehad en de S6 unbranded 6 updates. De laatste was van oktober.

• uashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 14:36
Ben benieuwd of de s7 en s7 edge allebei een slot krijgen die dienst doet als een hybrid dual sim/sd card slot. Zou mooi zijn als die versies ook naar Nederland komen.

• Raymond
Koffer is gepakt!

Ik ben dr klaar voor :)

• Garret1410
Succes

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:37

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Was hier vanavond ook een livestream te bekijken ?

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:29

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
We zijn in Barcelona!
Even alle nieuwe goodies opladen voor het event.

• Raymond
Hier ook !
Gelukkig zelf ook een lader mee. Uit milieuoogpunt zit er natuurlijk alleen maar een kabeltje bij al die spullen. Da's nu ff lastig als je even snel overal wat stroom in wilt jagen!

• Raymond
Leuke mensen vanochtend van Samsung ontmoet en een goede reis gehad. Nu dus even bijkomen op de hotelkamer, beetje installeren en dan zometeen op pad, hapje eten naar binnen schuiven en daarna naar het event. Zorgen dat we goed voordringen en met onze snufferd vooraan staan :P

• Kees_frl
Veel plezier allemaal :)

Kon je je ergens opgeven om mee te mogen? Denk dat ik iets gemist heb. :P

Zal jullie op de voet volgen d:)b

[Voor 16% gewijzigd door Kees_frl op 21-02-2016 16:47]

• yurdakul70
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-09 19:35
hoelaat begint de livestream?

sorry voor de luiheid ;)

• Raymond
Niet hoeven opgeven. Ik zag een oproepje van Zeef midden in de nacht en heb hem een dm gestuurd. 5 minuten later was het gefixed :D

• Raymond

• Raymond

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 09:06
Kiswum schreef op zondag 21 februari 2016 @ 15:49:
We zijn in Barcelona!
Even alle nieuwe goodies opladen voor het event.

[afbeelding]
Iedereen in de zaal krijgt deze goodies?

En geniet van de presentatie :)

[Voor 5% gewijzigd door Xepos op 21-02-2016 18:54]

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
We zijn binnen!

De eerder getoonde goodies zijn van Samsung Nederland. :)

[Voor 5% gewijzigd door Kiswum op 21-02-2016 19:00]

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 09:06
Zo Youtube die laggt... is ook voor het eerst

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:53
Xepos schreef op zondag 21 februari 2016 @ 19:04:
Zo Youtube die laggt... is ook voor het eerst
Ligt dus niet aan mij :)

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:37

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

wat is die youtube link ?

• Kees_frl
Vet die opening :) Spectaculair.

[Voor 29% gewijzigd door Kees_frl op 21-02-2016 19:07]

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Tweakers.net heeft iets moois op de frontpage;)

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Mrjraider

Kiswum schreef op zondag 21 februari 2016 @ 18:58:
We zijn binnen!
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De eerder getoonde goodies zijn van Samsung Nederland. :)
Even een tip bij je selfie: even die beauty shot van full naar 0 zetten :+

Verder veel plezier mannen :)

OFFLINE enkele berichten geedit

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Zo, die Koreaan heeft echt een geweldig accent. :D Geen idee wie hij is omdat ik pas laat ben begonnen met kijken. :P

[Voor 45% gewijzigd door S_Chief op 21-02-2016 19:42]

You save everyone, but who saves you?

• Raymond

• Raymond
Zelfs hier in de zaal moeten we ons best doen om hem te verstaan :)

• DarkShadow16
  • Laatst online: 19-09 09:04
Raymond schreef op zondag 21 februari 2016 @ 19:44:
Zelfs hier in de zaal moeten we ons best doen om hem te verstaan :)
Ach deze doet het ook lekker :P

• Raymond
Veel nadruk op prestaties, de camera en gaming.

Nu informatie over de gear 360, een camera die rondom kan fotograferen.

• Raymond
Zuckerberg op het podium en meteen rent iedereen naar het podium :D

Popster :P

• DarkShadow16
  • Laatst online: 19-09 09:04
En allemaal als schaapjes er achteraan rennen als hij omdraait :D

[Voor 3% gewijzigd door DarkShadow16 op 21-02-2016 19:56]

• Omnia love
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-09 18:23
_/-\o_
DarkShadow16 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 19:56:
En allemaal als schaapjes er achteraan rennen als hij omdraait :D

• S_Chief
  • Niet online
offtopic:
Laat ze maar eens een fatsoenlijke Facebook en Messenger app maken die niet zo veel resources vreet. :p /rant :+

Wel een leuke verrassing, zag dat niet aankomen. :p

You save everyone, but who saves you?

• Raymond

• Garret1410
Ziet er goed uit allemaal

Kan niet wachten

[Voor 47% gewijzigd door Garret1410 op 21-02-2016 20:02]

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:17
Haha, awesome dat je er bij bent Kiswum!

• Anoniem: 256386
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Mijn god. Mark Zuckerberg. Wat heb ik een hekel aan die gast

• Koen87
  • Laatst online: 30-09 12:23
Een vraag, hoe is de nieuwe Touchwiz skin? LG G5 is behoorlijk afgeslankt. Hoe is dat bij de S7?

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-09 22:07
Sowieso weinig features laten zien.
Presure scherm?
Welke processoren? Alleen zoveel % sneller als de voorgaande. Of heb ik dit gemist, keek ook met een half oog naar studio sport
Touchwizz
etc

En vraag me af of nederland bij het vr dealtje hoort

[Voor 34% gewijzigd door Kasper op 21-02-2016 20:15]

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-09 07:19

Ook

Yes I can!

Bij Vodafone lijkt de VR lite er iig wel 'gratis' bij te zitten!

https://directsales.vodafone.nl/s7

Wees consequent, maar niet altijd

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-09 22:07
Typhone.nl waar ik nog 40 euro korting heb ook aan de plaatjes te zien :)

• corola10
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-09 18:39
Blo0odyHell schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:13:
Sowieso weinig features laten zien.
Presure scherm?
Welke processoren? Alleen zoveel % sneller als de voorgaande. Of heb ik dit gemist, keek ook met een half oog naar studio sport
Touchwizz
etc

En vraag me af of nederland bij het vr dealtje hoort
IM4N
21 februari 2016 19:11
Voor wie een Samsung Galaxy S7 gaat halen. Als jij je hier aanmeldt voor 10 maart krijg je een Gear VR er gratis bij.
https://www.samsung.com/nl/promotions/#/BCM47GS4FYSFV/

• mauzzz
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Heeft Samsung nog iets gezegd over haar software update beleid mbt de S7. Of heeft iemand daar nog naar gevraagd?

• Raymond
Drukgevoelig: is niet genoemd. Updatebeleid ook niet, maar dat staat voor alle courante modellen wel op hun site.

Ze zetten wel flink in op samsung pay: we hebben een demootje gekregen hoe dat werkt. Het is wel vergelijkbaar met contactloos betalen zoals je dat met je bankpas kan doen.

De gear 360 is ook leuk. Cameraatje dat rondom kan filmen en rechtstreeks draadloos op je s7 bekeken kan worden.

Edge funcionaliteit flink uitgebreid. Nu is het nieuws bijvoorbeeld niet alleen een rss stream, maar ook foto's ed erbij.

Ook Samsung knox wordt verder ingezet. Bijvoorbeeld met auto's. Ze komen met een dongle voor je obd poort, kan je alle stars van je auto op je telefoon zien en ook de auto op afstand bedienen en terugvinden.

En veel accessoires! Lenzen, accubacks, toetsenbordjes, gamecontrollers, nieuwe covers, led view cover,

• Raymond
Uiteraard de gewone en de edge ook vastgehouden. Ze voelen wel fijn aan. Iets afgeronder, ook aan de achterkant. Styling is echt een evolutie van de S6, stukje verbeterd en niet te veel gewijzigd.

• Raymond
We hebben veel foto's en filmpjes, die komen nog :)

• hiddesterk93
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 27-07-2018
Hebben de nieuwe camera's weer OIS? heb het ontbreken/aanwezig zijn ervan nog nergens vernoemd zien worden

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter

• Raymond
Ois lijkt er op te zitten.

En ip68 waterresistant. De manier waarop is ook wel leuk: nergens klepjes oid, alle poorten en roostertjes zijn van zichzelf waterdicht.

• Garret1410
Komt er ook nog een live verslag van jullie of is dat morgen

• uashy
Mooie toestellen, maar uit het nieuwsbericht begreep ik dat het extra slot alleen voor sd cards is en dat de hybrid die ook als dual sim dienst kan doen, niet naar Nederland komt.

Wel jammer, loop al jaren met 2 telefoons rond en had gehoopt op een high-end dual sim smartphone

[Voor 7% gewijzigd door uashy op 21-02-2016 21:44]

• Garret1410
uashy schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:42:
Mooie toestellen, maar uit het nieuwsbericht begreep ik dat het extra slot alleen voor sd cards is en geen hybrid die ook als dual sim kan dienen.

Wel jammer, loop al jaren met 2 telefoons rond en had gehoopt op een high-end dual sim smartphone
Misschien komt die nog. De S6 is toch ook in een dual sim uitvoering.

• uashy
Garret1410 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:44:
[...]

Misschien komt die nog. De S6 is toch ook in een dual sim uitvoering.
In het nieuwsbericht was aangegeven dat die dual sim versie niet naar Nederland komt. Misschien dat die wel via amazon.de te bestellen zal zijn, net zoals de S6.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Garret1410 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:42:
Komt er ook nog een live verslag van jullie of is dat morgen
Het is lastig geworden om het alsnog echt live te brengen, maar we plaatsen het live gedeelte met 1-2 uur vertraging :D
Het event duurde ongeveer 1 uur, daarna mochten we de producten van dichtbij bekijken.

• Raymond
Wij zaten in de zaal en als je de youtube stream hebt gevolgd, zag je hetzelfde als wij.

We zijn daarna de zaal in gegaan waar alles stond uitgestald en hebben daar ook met de telefoons kunnen spelen. Eerste indrukken hebben we hierboven geplaatst. Alle foto's en video's worden nu verstuurd naar de redactie en die gaat hiermee aan de slag.

• Garret1410
Raymond schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:05:
Wij zaten in de zaal en als je de youtube stream hebt gevolgd, zag je hetzelfde als wij.

We zijn daarna de zaal in gegaan waar alles stond uitgestald en hebben daar ook met de telefoons kunnen spelen. Eerste indrukken hebben we hierboven geplaatst. Alle foto's en video's worden nu verstuurd naar de redactie en die gaat hiermee aan de slag.
Oke duidelijk. Ik dacht namelijk dat er nog een live verslag van jullie kwam na de presentatie.

Even wachten dus op de hands on video van Tweakers

• zeef
Garret1410 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:16:
[...]

Oke duidelijk. Ik dacht namelijk dat er nog een live verslag van jullie kwam na de presentatie.

Even wachten dus op de hands on video van Tweakers
U vraagt, wij leveren.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter

Game keyboard.

Uitleg over de connected car OBDII module.
Deze module zorgt, door middel van een simkaart, voor een connected car ervaring. Je kunt deze module in veel auto's plaatsen met een obd2 ingang. Deze module kan de statistieken van je auto uitlezen en de mensen in de auto tevens voorzien van 4G internet. Het is zelfs mogelijk om je auto terug te vinden dankzij deze module.

Teardown van de Gear 360.

De camera steekt minder ver uit, maar komt nog wel uit de behuizing.

• Garret1410
OBDII module vind ik persoonlijk wel interessant. Doe het nu met een USB aansluiting en PC. Als de prijs maar redelijk is.

Nog iets bekend of de zilver platinum naar NL komt? Vind dat best een premium kleurtje zo op de foto's

[Voor 46% gewijzigd door Garret1410 op 21-02-2016 22:35]

• aaahaaap
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-09 08:55
Is er nog iets gezegd over de Qualcomm versie?

• Raymond
Nope. Op zich is er wel veel ingegaan op specs. Dat de pixels groter zijn (dus minder megapixel), dat de s7 een stuk sneller is dat de s6 enzo. Maar echte harde specs (hoeveel mpixel, aantal ghz, typen cpu enzo) zijn niet benoemd.

We hebben wel gezien dat er 4gb intern geheugen in zit.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter

"This is the next level"

Op zondag 21 februari heeft Samsung de Galaxy S7 en S7 Edge aan de wereld gepresenteerd. Deze telefoons zijn opvolgers van de Samsung Galaxy S6, S6 Edge (en Galaxy S6 Edge +). #TheNextGalaxy

Launch event agenda

18:00, inloop in de zaal
19:00 Start van het evenement
+- 20:00 Einde van het evenement

Teaser van het event:
[YouTube: https://youtu.be/3g3O94WALV8]

Product 1:
Galaxy S7
Specs:
Android 6.0.1
64bit Samsung Exynos 8890 CPU
Octa-core 2,3 GHz + 1,6 GHz
Mali-T880[
32GB Opslaggeheugen (uitbreidbaar)
4 GB Werkgeheugen
Aluminium + glazen body

Scherm:
Corning Gorilla glass 4, 5,1" IPS 1440x2560 scherm

Camera:
12MP dual pixel, voor snelle auto-focus, f1.7 aperture
Dual LED flitser, HDR
Frontcamera 5MP

Overige:
Nano-sim + Micro SD(/Nano-sim in bepaalde landen)
Waterdicht IP 68 = max 30 min op 1,5m zoetwater diepte.
GPS, Glonass, Beidou
BT 4.2
Wifi A/B/G/N/AC
Infrarood poort
Fingerafdruk scanner
USB 2.0
3000mAh accu
Gewicht: 157g
Formaat: 150,9 x 72,6 x 7,7 mm

Kleuren: Black Onyx, Gold Platinum, White Pearl en Silver Titanium.

Introductieprijs: vanaf €699,-
Release 11 maart

Productpagina http://www.samsung.com/nl/galaxys7

Product 2:
Galaxy S7 Edge

Specs:
Android 6.0.1
64bit Samsung Exynos 8890 CPU
Octa-core 2,3 GHz + 1,6 GHz
Mali-T880[
32GB Opslaggeheugen (uitbreidbaar)
4 GB Werkgeheugen
Aluminium + glazen body

Scherm:
Corning Gorilla glass 4, 5,5" IPS 1440x2560 scherm

Camera:
12MP dual pixel, voor snelle auto-focus, f1.7 aperture
Dual LED flitser, HDR
Frontcamera 5MP

Overige:
Nano-sim + Micro SD(/Nano-sim in bepaalde landen)
Waterdicht IP 68 = max 30 min op 1,5m zoetwater diepte.
GPS, Glonass, Beidou
BT 4.2
Wifi A/B/G/N/AC
Infrarood poort
Fingerafdruk scanner
USB 2.0
3600mAh accu
Gewicht: 152g
Formaat: 142,4 x 69,6 x 7,9 mm
Kleuren: Black Onyx, Gold Platinum, White Pearl en Silver Titanium.

Introductieprijs: vanaf €799,-
Release 11 maart

Productpagina http://www.samsung.com/nl/galaxys7

Vergelijking van smartphones
Vergelijking tussen de Galaxy S6 familie en de S7 nieuwkomers.

SpecificatiesGalaxy S6 + S6 Edge
Galaxy S6 Edge +
Galaxy S6 Edge +
Galaxy S7
Galaxy S7
Galaxy S7 Edge
Galaxy S7 Edge
PrijzenIntroductieprijs 2015: €699,- / €
Nu +/- €479,- / €585
Introductieprijs 2015: €699,-
Nu +/- €690,-
Introductieprijs 2016: €699,-
Nu €699,-
Introductieprijs 2016: €799,-
Nu €799,-
Scherm5,1" 1440x25605,7" 1440x25605,1" 1440x25605,5" 1440x2560
Chipset64bit Samsung Exynos 742064bit Samsung Exynos 742064bit Samsung Exynos 889064bit Samsung Exynos 8890
CPUOcta-core 2,1 GHz + 1,5 GHzOcta-core 2,1 GHz + 1,5 GHzOcta-core 2,3 GHz + 1,6 GHzOcta-core 2,3 GHz + 1,6 GHz
GPUMali-T760Mali-T760Mali-T880Mali-T880
RAM3 GB4 GB4 GB4 GB
SD kaartGeenGeenMicro SD t/m 200GBMicro SD t/m 200GB
Camera16MP / f1.9 + 5MP16MP / f1.9 + 5MP12MP / f1.7 + 5MP12MP / f1.7 + 5MP
Bluetooth4.14.24.24.2
USB-TypeUSB 2.0USB 2.0USB 2.0USB 2.0
Vingerafdruk scannerJa, druk mechanismeJa, druk mechanismeJa, druk mechanismeJa, druk mechanisme
WaterdichtNeeNeeJa, IP68Ja, IP68
Gewicht138g / 132g153g152g157g
Formaat143,4 x 70,5 x 6,8 mm / 142,1 x 70,1 x 7 mm154,4 x 75,8 x 6,9 mm142,4 x 69,6 x 7,9 mm150,9 x 72,6 x 7,7 mm
Accu2550mAh/2600mAh3000mAh3000mAh3600mAh

Samsung event links
Volledige stream:
[YouTube: https://youtu.be/O6KeASdz2AI]

Links:
http://www.samsung.com/uk/unpacked/
https://news.samsung.com/...-unpacked-2016-invitation
http://news.samsung.com/global
YouTube: Samsung Mobile
http://www.samsung.com/id...=AFL-hq-mul-0813-11000170

Changelog:
23/02: Specificaties aangevuld.
22/02 - 09:00: Volgorde v.d. onderwerpen aangepast.
22/02 - 02:00: Plaatsing van de blog

[Voor 32% gewijzigd door Kiswum op 28-02-2016 15:17]

• KingxHai
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01:12
Nu de s7 toch met uitbreidbaar geheugen komt, heeft iemand enig idee of de Samsung pro+ 128gb nog naar ons toe komt? Momenteel alleen te kopen in US. Terwijl ik op meerdere reviews lees dat deze ook in de EU zou moeten verschijnen.

KingxHai

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Dit is wat alle +/- 5000 mensen in de zaal mee naar huis mogen nemen:

Ik begrijp nu ook waarom er nog steeds een Micro USB aansluiting op de Galaxy S7 zit.
Deze "oude" poort zit namelijk ook in de VR bril. Als je 1 jaar na de introductie al een nieuwe bril op de markt brengt, met een nieuwe poort, dan zouden erg veel S6 gebruikers daar boos over kunnen worden en dat is het laatste wat Samsung zou willen.

Ze hebben niet voor niets naar ons geluisterd, door nu weer een SD kaart ingang in te bouwen :)

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:51
Hoe was dat trouwens gedaan, zat er in elke VR in de zaal ook een S6/7 of een vast scherm.

• Raymond
Een note5 :X

En heel veel mannetjes die scherp in de gaten hielden dat ze er ook in bleven zitten :D

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
markisoke schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:22:
Hoe was dat trouwens gedaan, zat er in elke VR in de zaal ook een S6/7 of een vast scherm.
Pssst.. don't tell this to the boss:
We hebben even gekeken wat er in de VR zat:

Een Note 5 zat in elke VR bril, we dachten heel even dat dit een nieuwe telefoon zou zijn. Er werd overigens door de beveiliging aangegeven dat de kapjes erop moesten blijven zitten. Dus, wij Tweakers, doen dat uiteraard.

• Raymond
Hey Kiswum, over een half uur sluit het ontbijtbuffet!
Hier is ook wifi :P

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Zo, we zijn weer terug in het land.
Ik zag dat de S7 telefoons al volop werden gedemonstreerd in de Catalaanse winkels.
Er was een heuse pop-up VR bioscoop van Samsung.

Gelukkig hebben we de foto's nog, die komen er overigens nog aan in dit topic.

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:55
Ik zit eigenlijk te wachten op een volwaardige review van de S7, Die had ik al een beetje verwacht...

Wanneer komt die?

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03:39

sjaool

Every life should have 9 cats

Is deze preview dan niet volledig genoeg voor je?

"When you grow up your heart dies"

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:55
preview is toch anders als een review... als iemand zijn ervaring over in een auto rijden vertelt is dat toch ook anders als in het boekje de motorinhoud en het verbruik lezen...

De preview is zeker al compleet wat dat betreft..

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03:39

sjaool

Every life should have 9 cats

Een complete review zal dan ook nog wel even duren want om volledig te zijn zul je er toch een poosje mee moeten werken. Specsheets zijn gemakkelijk te vinden maar voor een volledige review met echte gebruikerservaringen is het volgens mij nu nog te vroeg.

"When you grow up your heart dies"

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Wil je weten welke apps er allemaal op de telefoon staan, welke softwareversie erop staat, hoeveel werkgeheugen je nog hebt, hoe hoog de resolutie is van de camera, etc.??

Check hier het vette Tweakers filmpje van Raymond en Kiswum.

Hier is nog een eigen hands-on:

[Voor 95% gewijzigd door zeef op 24-02-2016 21:45]

• Raymond
Cool gedaan Kiswum! Muziekje eronder zodat je ons geklets niet hoort, heel verstandig :P

Nu even wachten op een modje met html rechten om het Tweakers filmpje te fixen :)

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Mrjraider

Ook in dat filmpje is toch te zien dat dat hele Briefing er gewoon niet in thuis hoort, het is zo ontzettend slecht.

OFFLINE enkele berichten geedit

• Raymond
In het Tweakers filmpje zit een stukje waarin je ons dit ziet opnemen, aan de balie met alle telefoons. Da's wel grappig :)

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Yes! Het filmpje is gerepareerd, bedankt Dirk!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:56
Hmmm is zo'n VR bril nou echt een toevoeging? Wil hem misschien ook halen voor mijn Note 5 maar idk. Wat kun je er eigenlijk mee?

Wel spijtig dat de S7 edge maar slechts 5.5'' is. Maarja note ftw.
Was zeker geen info over een eventuele note 6?

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• Raymond
Geen info daarover idd, ze hebben de s7, vr bril en gear 360 behandeld en verder geen geruchten/informatie.

Zo'n VR bril is leuk om mee te spelen voor een uurtje. Ik zie wel toepassingen voor bijvoorbeeld een funda: ipv foto's, gewoon echt rondkijken in een kamer. Dat soort toepassingen.
Maar om op die manier gezellig je vakantiefoto's en filmpjes terug te kijken lijkt me echt niks.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Een verslag van onze trip naar Barcelona.
Door Kiswum en Raymond

Door Forumbaas Zeef werden we benaderd met de vraag of we zin hadden in een korte trip naar Barcelona. Daar hadden we beide niet lang voor nodig om daarop volmondig "ja" te zeggen. Namens Tweakers werden we namelijk op pad gestuurd om naar het Unpacking event van Samsung te gaan! Na de goedkeuring van het thuisfront en ons werk, lag er niets meer in de weg om dit mooie avontuur aan te gaan.

Op zondagochtend 21 februari werden we door Samsung en Gerben van Tweakers opgewacht in de vertrekhal van Schiphol. De reis kon nu echt beginnen, maar niet voordat we een enorme goodiebag van Samsung in ontvangst mochten nemen.

De volgende onderdelen zaten in de tas:

Uit handen van Gerben, kregen we een alles-in-één Vodafone simkaart tot onze beschikking, om te gebruiken in de Edge+. Hiermee konden we altijd en overal gebruik maken van een internetverbinding, om zo jullie op de hoogte te houden tijdens onze trip en het unpacked event. Tijdens de vlucht van Schiphol naar Barcelona hebben we alle spullen getest en gereed gemaakt voor het event. De noise-cancelling van de hoofdtelefoon werkte prima in het vliegtuig, heerlijk stil werd het! Na een soepele en korte vlucht, arriveerden we in het zonnige Barcelona. Op het vliegveld zagen we een aantal mensen met naambordjes, bloemen of een grote ballon staan. Helaas stond er voor ons niemand klaar om ons op te vangen, we namen dan ook direct de taxi naar ons hotel toe. Het prachtige 4 sterren hotel lag op een steenworp afstand van het CCIB, waar Samsung het event later op de dag zou gaan houden. Na een verfrissend drankje gingen we naar onze kamers om onszelf én onze apparatuur op te laden.

Het was inmiddels 16.30 en de tijd begon te dringen. We moesten ervoor zorgen dat we nog iets zouden eten voordat de deuren om 19.00 uur open zouden gaan. Dichtbij het CCIB zijn we op het terras van een restaurant gaan zitten. Hier hebben we genoten van een heerlijk drankje en diverse tapas gerechten. Op weg naar het congrescentrum, was al duidelijk dat er enorm veel mensen naar binnen zouden gaan.

Gerben heeft contact gehad met Samsung Nederland en daardoor zouden er voor ons twee kaarten klaarliggen bij de incheck balie. Aan de zijkant van het gebouw was waarschijnlijk de ingang voor de Media/Press, want deze rijen waren een stuk korter. Na enkele minuten konden we de enorme hal van binnen bewonderen. We gingen op zoek naar de juiste balie, zodat we onze Media batches in ontvangst konden nemen. We zijn nu echt binnen en konden nu gaan genieten van de show!

De hele show is terug te zien via Youtube:
[YouTube: https://youtu.be/8R5HN6oWdC4?t=31m14s]

Na de onthulling van de fantastische Samsung Galaxy S7 en S7 Edge, lag er voor alle bezoekers een Samsung Gear VR bril onder de stoelen! Het wordt intussen tijd om ons zorgen te maken of alles wel weer mee het vliegtuig terug in de handbagage meemag :D

Vervolgens gingen de deuren open naar de zaal waar de telefoons lagen om uit te proberen. Naar schatting lagen er zo'n 100 setjes (S7 en S7 edge) telefoons klaar voor ongeveer 5000 personen. We hoefden gelukkig niet heel lang te wachten om met de telefoons aan de slag te gaan.
In vergelijking met de Samsung Galaxy S6 Edge, heeft de S7 Edge een rand die beter is afgewerkt. Doordat de overgang van het glas naar metaal nu beter overloopt, is de rand nu niet meer zo nadrukkelijk voelbaar. Tevens is de telefoon 1,1 mm dikker geworden, waardoor de camera niet meer zover uitsteekt in vergelijking met de Galaxy S6 serie. De software lijkt in orde te zijn, maar TouchWiz neemt nog wel veel geheugen in beslag. Tijdens de hands-on hebben we geprobeerd om alle belangrijke elementen te filmen. Het resultaat daarvan is in deze post te vinden:
Kiswum in "[ADV]De nieuwe Samsung Galaxy komt eraan. Tweakers is erbij!"

In de zaal hebben we verder nog kennis kunnen maken met Samsung Pay en fictief een hapje eten afgerekend. Je kan betaalkaarten opslaan in je telefoon en deze draadloos laten scannen door de betaalterminal. Vergelijkbaar met contactloos betalen met je pinpas. De Gear 360 was er ook te bewonderen, de bolvormige camera waarmee je rondom kan filmen. Die stream kan rechtstreeks naar de S7 worden gestuurd, om bekeken te worden. In de andere hoek van de zaal was de balie met alle beschikbare accessoires, zoals toetsenbordjes die je op je telefoon kan klikken en hoesjes met voorzetlenzen. Ook heeft Samsung een gadget voor je auto ontwikkeld die in de OBD-II poort past en waarmee je allerlei informatie kan uitlezen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de knox versleuteling.

Nadat we alle mooie spullen van Samsung hadden bekeken, verlieten we de zaal om het filmmateriaal te bundelen en door te sturen naar Tweakers.
Om de dag goed af te sluiten, zijn we nog even naar de binnenstad van Barcelona gegaan. Daar hebben we (wederom) wat gegeten en gedronken. Doordat het een lange dag was, zijn we net na middernacht op zoek gegaan naar een taxi. Eenmaal terug in het hotel, konden we eindelijk ons bed opzoeken en nagenieten van die bijzondere avond.

De volgende dag gingen we ieder onze eigen weg. Dit was tevens de dag dat we ons klaar moesten maken om weer naar huis terug te keren.
Nadat we Barcelona hadden verkend, verzamelden we ons nog één keer om te kunnen genieten van een heerlijke Spaanse lunch. Nadat onze buiken vol zaten zijn we op weg gegaan naar het vliegveld. Na het inchecken en een controle bij de douane, moesten we Barcelona helaas weer gedag zeggen.

Bij deze willen we doorgeven dat we enorm hebben genoten van deze mooie trip. We zullen dit nog lang blijven herinneren en stellen ons bij deze alvast beschikbaar voor volgend jaar!

Onze trip is mogelijk gemaakt door Samsung en Vodafone, in samenwerking met Tweakers.

• zeef
Supergaaf verslag, ernstig jaloers. :P

• Raymond
Jaloersheid is terecht :P
Pagina: 1 2 Laatste

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee