Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NegativeFreak
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:02
Misschien een domme vraag maar hoe zorg ik ervoor dat de camera RAW foto's gaat nemen? Ik heb de optie wel bij de instellingen van de camera maar deze is licht grijs en ik kan hem niet aan zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-09 09:38
NegativeFreak schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:07:
Misschien een domme vraag maar hoe zorg ik ervoor dat de camera RAW foto's gaat nemen? Ik heb de optie wel bij de instellingen van de camera maar deze is licht grijs en ik kan hem niet aan zetten.
Wel reeds op professional mode gezet?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NegativeFreak
Brad Pitt schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:08:
[...]

Wel reeds op professional mode gezet?
Nope, nu wel en nu kan ik ook raw kiezen.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
pappaleone schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:25:
[...]
Ga ik vanavond doen, ik laat het je weten.
Nog kunnen proberen?

(Ik krijg zelf de telefoon via mijn werk en hoor net dat ik nog een week moet wachten... ugh. Vandaar dat ik graag al ervaringen verzamel ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRK
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 12:00

TRK

Sinds gisteren ook eigenaar van een Galaxy S7 zwarte versie . Overgestapt van de S5, maar wat een heerlijk toestel! Enkel merk ik op dat je geen enkele custom font van iFont of HiFont kunt installeren, ik krijg dat de melding dat de font niet ondersteund wordt. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
TRK schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:24:
Enkel merk ik op dat je geen enkele custom font van iFont of HiFont kunt installeren, ik krijg dat de melding dat de font niet ondersteund wordt. Meer mensen hier last van?
Dan wordt het rooten. Win-win :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:58
Heb net de S7, prachtig toestel. Even een vraagje, zit er achterop een soort protector?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRK

TRK

Erik1805 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:52:
Heb net de S7, prachtig toestel. Even een vraagje, zit er achterop een soort protector?
Dat zal waarschijnlijk wel de beschermfolie zijn die jij bedoeld? Die kan je waarschijnlijk zo eraf trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ja idd, kwamdaar ook achter :? 8)7

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:40

beuker19

Killerbeuker is so OP

Het gisteren ook een s7 gehaald en kom van een IPhone 5s.
Dan merk je wel dat het heerlijk is om een groot scherm te hebben.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
De amerikaanse gear vr kreeg 6 spellen gratis erbij, de nederlandse niet?

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ik ga de S7 voorlopige niet rooten maar wil wel van Bloatware af.

Iemand deze wel eens geprobeerd? Google Play: Package Disabler Pro (Samsung)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roystenn
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-03-2024
Tiduz schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:28:
De amerikaanse gear vr kreeg 6 spellen gratis erbij, de nederlandse niet?
Tenzij je die krijgt als je je telefoon aansluit, in mijn doosje van de gear vr zit geen code voor gratis games of iets dergelijks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Laatst online: 13-07 16:27
lees nu net dit:

Once you Gear VR arrives in the mail, make sure you redeem your free 6-game bundle by setting up an Oculus account. Samsung says the free download expires at exactly 11:59:59PM (PT) on April 20th, so make sure you do it quick. Link to Samsung’s promotions page provided below.

Ik had al een gear vr in januari ofzo gekocht, misschien daarom had al een account, jammer.

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mau_Maus schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:17:
[...]
Nog kunnen proberen?

(Ik krijg zelf de telefoon via mijn werk en hoor net dat ik nog een week moet wachten... ugh. Vandaar dat ik graag al ervaringen verzamel ;))
Sorry is er nog niet van gekomen, hopelijk vanavond na mijn werk.
Anders even richting Dafmay zit ook op het forum en heeft ook geroot, misschien dat hij er iets mee gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Erik1805 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:30:

Zo te zien wel

[ Voor 14% gewijzigd door Mau_Maus op 17-03-2016 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:38:
[...]

Sorry is er nog niet van gekomen, hopelijk vanavond na mijn werk.
Anders even richting Dafmay zit ook op het forum en heeft ook geroot, misschien dat hij er iets mee gedaan heeft.
Ok...waarmee precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Ik had gevraagd hoe de bevindingen met Xposed zijn op de S7. Mocht je die geïnstalleerd hebben.
Op XDA is het nogal verschillend, maar is vaak door onkunde van de melders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mau_Maus schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:12:
[...]

Ik had gevraagd hoe de bevindingen met Xposed zijn op de S7. Mocht je die geïnstalleerd hebben.
Op XDA is het nogal verschillend, maar is vaak door onkunde van de melders.
Ah ok. Nee ik ga het zelf niet doen of proberen. Wil de telefoon zoveel mogelijk stock houden. Root is voor mij op het moment even alleen voor deactiveren van advertenties, gebruik van TiBu, en het verwijderen van een aantal van de grootste Samsung boosdoeners ;)

...waiting patiently voor custom roms. (zal zeker nog wel een aantal weken-maandje duren...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Huigie schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:27:
[...]

Niet te vinden... Zo raar.
Heb net even gekeken, inderdaad :o die is weg uit de Galaxy Store. Onder LP was die nog wel te vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
dafmay schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:20:
[...]
Ah ok. Nee ik ga het zelf niet doen of proberen. Wil de telefoon zoveel mogelijk stock houden. Root is voor mij op het moment even alleen voor deactiveren van advertenties, gebruik van TiBu, en het verwijderen van een aantal van de grootste Samsung boosdoeners ;)

...waiting patiently voor custom roms. (zal zeker nog wel een aantal weken-maandje duren...)
Ahh ok geen probleem. Ik ben zelf toch wel gehecht aan Xposed geworden*. Eenmaal gewend ga je ze snel missen...

Qua custom rom hoopte ik toch wel op Omega, maar zo te zien is daar niet veel activiteit meer op.
Is gewoon gebaseerd op de Samsung Firmware, maar voordeel was dat je alle functies van Samsung kon blijven gebruiken.

*Ik gebruik deze modules, zonde om ze te missen:
- Battery Shutdown Manager
- Crappalinks
- Network Speed indicator
- XToast
- Wanam Xposed / XTouchWiz
- Youtube Adaway
- Youtube Background Playback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NegativeFreak
Tiduz schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:31:
lees nu net dit:

Once you Gear VR arrives in the mail, make sure you redeem your free 6-game bundle by setting up an Oculus account. Samsung says the free download expires at exactly 11:59:59PM (PT) on April 20th, so make sure you do it quick. Link to Samsung’s promotions page provided below.

Ik had al een gear vr in januari ofzo gekocht, misschien daarom had al een account, jammer.
Ik heb pas een account gemaakt toen ik de S7 kreeg maar heb niets ontvangen. Er staat ook niets over deze promotie op de NL site van Samsung.com, alleen op de US site. Jammer dat Samsung dat niet overal doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Laatst online: 11-09 15:10
dafmay schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:53:
[...]

Ja dat sucks inderdaad. Heb mijn witte inmiddels geretourneerd bij CB en via Bol.com weer een zwarte S7 aangeschaft. Men had bij Bol toevallig net 1 exemplaar op voorraad. Ik had ook zeker liever via CB gekocht, maar men gaf daar aan dat het nog wel eens een maand kon gaan duren voordat er nieuwe voorraad is.
CB heeft ze weer op voorraad, direct even de chat in gegaan, ze gaan er een voor me reserveren :D Vanmiddag de huidige even op de post gooien en dan hopen dat maandag/dinsdag de nieuwe binnen is :)

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rickz schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:12:
[...]

CB heeft ze weer op voorraad, direct even de chat in gegaan, ze gaan er een voor me reserveren :D Vanmiddag de huidige even op de post gooien en dan hopen dat maandag/dinsdag de nieuwe binnen is :)
Ha...dat is mooi nieuws!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Interessant: https://imgur.com/a/uv0HZ

Redditgebruiker heeft xray foto's van z'n S7 gemaakt. Op het laatste plaatje zie je de koeloplossing... inderdaad geen fluid zoals gesuggereerd werd maar koperen draadjes die de hitte afvoeren.

Volledige thread hier: https://www.reddit.com/r/...ook_a_xray_of_my_s7_edge/

[ Voor 17% gewijzigd door yinx84 op 17-03-2016 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erik1805 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:30:

Yes deze werkt perfect, mocht je toch gaan rooten dan werkt hij niet meer. Maar als je niet root prima keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
pappaleone schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:51:
[...]

Yes deze werkt perfect, mocht je toch gaan rooten dan werkt hij niet meer. Maar als je niet root prima keuze.
Bedankt. Zal eens zoeken naar een lijstje met wat gedisabled kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat zijn jullie ervaringen met package disabler. Ik heb het een paar keer geprobeerd maar merk niet veel verschil eerlijk gezegd.

Geef mij maar een custom rom van Edgarf

[ Voor 14% gewijzigd door Garret1410 op 17-03-2016 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:56
Garret1410 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 17:17:
Wat zijn jullie ervaringen met package disabler. Ik heb het een paar keer geprobeerd maar merk niet veel verschil eerlijk gezegd.

Edgarf maakt heel mooie ROMs, alleen verlaat hij zijn projecten zo goed als meteen wanneer hij een andere telefoon heeft gekocht. Had dat met de S5, jammer. Hij is het niet verplicht natuurlijk, maar andere devs zijn daar een stuk beter in.

Ook zit ik te twijfelen om hem te rooten als ik hem heb, ik zal het wel weer gaan doen mijzelf kennende, vooral om advertenties te kappen. Alleen blijf ik ook met de vraag, hoe heeft dat zijn weerslag op bepaalde KNOX functionaliteiten. Als daar niets in verandert, dan is root er heel snel door hier ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Koldur op 17-03-2016 17:36 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 17:17:

Ik had hem gebruikt ivm die kleuren die erg donker waren met het spelen van een game, door enkele opties aan te vinken had ik weer de originele kleuren. Maar na het rooten van de telefoon werkt de pro versie niet meer bij mij. De gratis versie van de app werkt wel. Dus eind goed al goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denheer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 04:30
yinx84 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:44:
Interessant: https://imgur.com/a/uv0HZ

Redditgebruiker heeft xray foto's van z'n S7 gemaakt. Op het laatste plaatje zie je de koeloplossing... inderdaad geen fluid zoals gesuggereerd werd maar koperen draadjes die de hitte afvoeren.

Volledige thread hier: https://www.reddit.com/r/...ook_a_xray_of_my_s7_edge/
De liquid in zo'n heat pipe is maar een klein drupje die je blijkbaar niet zo snel op een foto ziet. Als het ook nog eens onder druk staat dan verdampt het bovendien vrijwel direct als je de heat pipe open maakt.

De koperen draadjes helpen voor een snellere transfer van de warmte. In dit geval waarschijnlijk om de verdampte liquid sneller te laten condenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de S7edge vanaf dag 1 (8Maart) en vind het een top toestel, alleen heb ik een vraagje over een notificatie die steeds terug komt, het gaat over de sd-kaart die steeds doodleuk de melding blijft geven dat ie geplaatst is, en ik kan deze via de notificatie dan verkennen of verwijderen. Ik doe de notificatie dan weg swipen, maar de melding komt steeds weer, kan ik dit ergens uitschakelen ofzo? Hier een linkje van een screenshot. https://drive.google.com/...yZ2ZfX28/view?usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:35

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Kan de phone(dialer) app niet roteren in "car mode"?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 18:19:
Ik gebruik de S7edge vanaf dag 1 (8Maart) en vind het een top toestel, alleen heb ik een vraagje over een notificatie die steeds terug komt, het gaat over de sd-kaart die steeds doodleuk de melding blijft geven dat ie geplaatst is, en ik kan deze via de notificatie dan verkennen of verwijderen. Ik doe de notificatie dan weg swipen, maar de melding komt steeds weer, kan ik dit ergens uitschakelen ofzo? Hier een linkje van een screenshot. https://drive.google.com/...yZ2ZfX28/view?usp=sharing
Ik heb exat hetzelfde ik druk op wissen en het is weg. Het komt bij mij alleen bij het opstarten van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pappaleone schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 18:40:
[...]

Ik heb exat hetzelfde ik druk op wissen en het is weg. Het komt bij mij alleen bij het opstarten van de telefoon.
Ik heb nu ook eens op wissen geduwd, ben benieuwd, ik deed het altijd weg swipen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 18:46:
[...]

Ik heb nu ook eens op wissen geduwd, ben benieuwd, ik deed het altijd weg swipen |:(
Okay ben benieuwd, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:25
Ik lees al vanaf het begin mee en ik stap binnenkort over van de iphone 6 naar S7 Edge. Het enige wat mij nog niet duidelijk is en ik heb hier al een paar reacties over gelezen. Hoe bedoelen jullie dat jullie onder andere willen rooten om af te komen van de advertenties? Over wat soort advertenties hebben we het dan over en hoe komen deze tot stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Even een vraagje, zit er ook een bescherm plastic op de camera achter? Vind de foto's wat wazig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de melding ondertussen weer gehad, krijg het niet weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:42

Arjan A

Cenosillicafoob

Erik1805 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:31:
Even een vraagje, zit er ook een bescherm plastic op de camera achter? Vind de foto's wat wazig
Niet dat ik weet.
Wat me wel opvalt is dat ik de foto's alleen scherp krijg met Samsungs eigen camera app. Met googe camera of andere 3rd party apps zijn bij mij de beelden ook wazig.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denheer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 04:30
Bobo221 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:23:
Ik lees al vanaf het begin mee en ik stap binnenkort over van de iphone 6 naar S7 Edge. Het enige wat mij nog niet duidelijk is en ik heb hier al een paar reacties over gelezen. Hoe bedoelen jullie dat jullie onder andere willen rooten om af te komen van de advertenties? Over wat soort advertenties hebben we het dan over en hoe komen deze tot stand?
Veel apps op Android hebben een gratis versie waarbij, als je de app opent, er binnen de app een advertentie onderin staat.

Met root kan je dan tools installeren die het internet verkeer van een flink aantal advertentie providers blokkeren. Zodoende heb je dan de gratis apps zonder advertenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:59
Verschil tussen snapdragon 820 en exynos 8890
http://www.gsmarena.com/s...s7_edge-review-1409p6.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:02
《Off topic》Let op de Zagg Glass screenprotector heeft een ontwerp fout. De randen van de s7 non edge lopen een heel klein beetje af waardoor die aan beide kanten langs de rand niet hecht. De glass is te stug om zich te hechten. 《Off topic 》

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:59
Erik1805 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:31:
Volgens Samsung Nederland wel. Ik kan het zelf niet zien. Als er eentje opzit hebben ze 'm goed verborgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bobo221 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:23:
Advertenties op en via websites. Je wordt soms toch gek van de reclame.
denheer schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:47:
[...]

Veel apps op Android hebben een gratis versie waarbij, als je de app opent, er binnen de app een advertentie onderin staat.

Met root kan je dan tools installeren die het internet verkeer van een flink aantal advertentie providers blokkeren. Zodoende heb je dan de gratis apps zonder advertenties.
Is dat zo? Zou best kunnen maar was me nog niet opgevallen, of ligt het aan de adblocker. Zal zometeen eens kijken op andere telefoon waar ik een adblock script heb geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Asprine schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 20:01:
《Off topic》Let op de Zagg Glass screenprotector heeft een ontwerp fout. De randen van de s7 non edge lopen een heel klein beetje af waardoor die aan beide kanten langs de rand niet hecht. De glass is te stug om zich te hechten. 《Off topic 》
Dan is Zagg niet de enige want op de S6 waren veel Tempered glass screenprotectors die niet goed hechte aan de buitenkant.

Ik hoop dat er een goede voor de S7 Edge komt wat kennelijk is dat zeer lastig van wat ik zo lees.

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Native dpi scaling S7. Verborgen instelling die via Nova launcher in te stellen is

http://www.xda-developers...-hidden-in-the-galaxy-s7/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 22:03:
Native dpi scaling S7. Verborgen instelling die via Nova launcher in te stellen is

Werkt prefect. Thx voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan17
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:47

_/-\o_
Thanks man, gelijk even geprobeerd. Ik vond het met 640 opzich prima, maar ik had niet verwacht dat dit zoveel chiller zou zijn. Tekst iets groter gemaakt (93%) en nu echt zo'n beetje perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denheer schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:47:
[...]

Je kan natuurlijk ook gewoon betalen voor de app om de advertenties af te kopen!

Wel een telefoon van om de nabij €800, maar een euro voor een app is TE veel!

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09-2024
Je kan het ook omdraaien, is veel Nederlandser ;) Waarom nog voor Apps betalen als je al 800 Euro voor de hardware heb betaald....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over de Gear VR:
Ik heb gisteren een e-mail gehad van Samsung dat mijn Gear VR onderweg is, maar is hier ook een track en trace bij dan? Of hoelang duurt zoiets als je onderstaande mail hebt gehad?

Dag,

Houd u klaar, want uw promotie is onderweg. Binnen enkele dagen vindt u uw promotie in uw postbus.

Hebt u toch nog een vraag of wenst u meer informatie over uw registratie met registratienummer ******? Neem dan contact op met de Samsung Service- en Informatielijn. U vindt alle gegevens onderaan deze mail.

Veel plezier

Met vriendelijke groeten,

R. Löwenstein
Manager Customer Care

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand enig idee hoe je dat "verkleinen" van apps uit kan zetten door de veeg beweging uit een boven hoek? Ik heb dat nu te vaak per ongeluk..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
DennusB schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 07:40:
Iemand enig idee hoe je dat "verkleinen" van apps uit kan zetten door de veeg beweging uit een boven hoek? Ik heb dat nu te vaak per ongeluk..
Dit heeft te maken met Multi Window en pop-upweergave, hier zal je mee moeten experimenteren. Ik weet even niet zo snel waar die instellingen zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/924/ItnFwv.pngAfbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/jVBpf9.pngAfbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/924/MbVhuS.png

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-09 13:50
Ik heb nu een paar dagen de telefoon (S7) in bezit en ben er best wel tevreden mee. Het scherm is veel helderder dan dat van mijn oude telefoon (Nexus 6) en de telefoon is over het algemeen zeer rap. Bovendien doe ik ongeveer twee dagen met een volle accu, wat bij de Nexus 6 toch steeds minder begon te worden. Er zijn twee rare zaken echter:
- gisteren probeerde ik te bellen; echter werd er automatisch opgehangen vlak nadat het nummer gedraaid werd. Dit bleef aanhouden totdat ik de telefoon herstartte.
- als ik vanuit settings de optie 'do not disturb' aanklikte dan gaf de telefoon een foutmelding en kwam ik terug in het hoofdscherm. Dit is na de reboot ook opgelost.

Mogelijk hebben beide problemen te maken met het installeren van een thema. Ik heb het thema 'Metalpolis' geinstalleerd (erg gaaf), en die veranderd behoorlijk wat zaken. Mogelijk dat het doen van een reboot nodig is voordat het theme helemaal goed werkt.

Het mooie is dat het gebruiken van een thema los staat van de launcher die je gebruikt (was bij GO Launcher wel anders). Ik gebruik dus Nova als launcher en kan nog steeds de Samsung Themes toepassen.

[ Voor 9% gewijzigd door canth op 18-03-2016 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:00

Oeh, nice... Alsnog net iets te groot voor me helaas (zelf heb ik m nu op 520 dacht ik, dit lijkt meer richting de 540 te gaan idd. Het verschil tussen 2 en 4 weken in mijn agenda widget :p

Maar top dat dit er nu (deels, verstopt) standaard in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
Er is naar mijn gevoel nog wel het e.e.a. te verbeteren qua het schakelen tussen Wifi, Data en BT i.c.m. Apps. Ik lees veel verschillende klachten waarbij 1 van de 3 niet lekker werkt op de talloze fora.

ik heb Wifi en BT 99% van de tijd uit staan maar als ik dan even Wifi wil gebruiken dan kunnen de Apps die ik dan wil gebruiken geen Wifi vinden (Playstore en Google Drive). Voor Google Drive hoef ik alleen de Wifi verbinden even opnieuw uit/in te schakelen maar voor de Playstore moet ik de telefoon herstarten om te gebruiken. De Browser werkt daarentegen weer wel gewoon. Google Drive staat zelfs ingesteld om ook met dataverbinding te synchroniseren maar de App doet niets totdat er Wifi is. Playstore is ingesteld op alleen Wifi gebruiken.

Op zich kan ik hiermee leven gezien mijn weinige wifi gebruik maar toch is het fout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Ziet er strak uit zeg, die andere DPI. Hoor links en rechts wel wat mensen waarbij sommige widgets niet meer goed weergegeven worden. Zelf geen last van gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04
S7E-Vigi schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:54:
Er is naar mijn gevoel nog wel het e.e.a. te verbeteren qua het schakelen tussen Wifi, Data en BT i.c.m. Apps. Ik lees veel verschillende klachten waarbij 1 van de 3 niet lekker werkt op de talloze fora.

ik heb Wifi en BT 99% van de tijd uit staan maar als ik dan even Wifi wil gebruiken dan kunnen de Apps die ik dan wil gebruiken geen Wifi vinden (Playstore en Google Drive). Voor Google Drive hoef ik alleen de Wifi verbinden even opnieuw uit/in te schakelen maar voor de Playstore moet ik de telefoon herstarten om te gebruiken. De Browser werkt daarentegen weer wel gewoon. Google Drive staat zelfs ingesteld om ook met dataverbinding te synchroniseren maar de App doet niets totdat er Wifi is. Playstore is ingesteld op alleen Wifi gebruiken.

Op zich kan ik hiermee leven gezien mijn weinige wifi gebruik maar toch is het fout ;)
Waarom zou je elke keer wifi uit schakelen? Op het totaal is het extra verbruik verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:31
The Anarchist schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:00:
[...]
Waarom zou je elke keer wifi uit schakelen? Op het totaal is het extra verbruik verwaarloosbaar.
Niet getrackt willen worden door allerlei winkels en bedrijven? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NegativeFreak

Bedankt! Niet verwacht dat ik het zou doen / nodig heb, het leek me wel goed zo maar ik vindt het direct een stuk fijner kijken op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:43
Net ook ff die dpi scaling geprobeerd, maar vind het toch te klein worden voor mezelf.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
The Anarchist schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:00:
[...]

durian schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:05:
[...]

Niet getrackt willen worden door allerlei winkels en bedrijven? >:)
Op het toilet staat bij mij het licht ook uit als ik er niet opzit of voor sta, lijkt mij gewoon logisch 8)7

Maar inderdaad, vanacht stond Wifi de hele nacht AAN en Data stond UIT en het verbruik over 8 uur was maar 2%, Doze deed zijn werk en heeft 3x een onderbreking van 20 minuten gehad.

Daarentegen denk ik dat het verbruik wel meer wordt als ik het huis verlaat en hij geen verbinding kan maken.

[ Voor 25% gewijzigd door S7E-Vigi op 18-03-2016 09:19 . Reden: verstandsverbijstering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:19

DON PAPA

Tweaker-fan

Arjan A schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:47:
[...]Wat me wel opvalt is dat ik de foto's alleen scherp krijg met Samsungs eigen camera app. Met googe camera of andere 3rd party apps zijn bij mij de beelden ook wazig.
je zou Camera FV-5 eens kunnen proberen, daar kun je volgens mij bij instellen dat hij met de standaard camera driver moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvonnev
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-08 17:42
Hebben meer mensen last van een te gevoelig scherm op de S7?
Bij het scrollen klik ik regelmatig onbedoeld op berichten (op twitter bv) of links naar artikelen die ik helemaal niet wil lezen |:(

Is dat ergens aan te passen?

Vorige toestel was een galaxy S4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Die hogere DPI... zou dat effect op batterijduur en game performance hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
yinx84 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:38:
Die hogere DPI... zou dat effect op batterijduur en game performance hebben?
Lijkt me stug, het aantal pixels en de resolutie veranderd niet als je de DPI instellingen aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:47:
[...]

Heb hetzelfde bij de Tab3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRK

TRK

Qosmic schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:10:
Net ook ff die dpi scaling geprobeerd, maar vind het toch te klein worden voor mezelf.
DPI net ook aangepast naar 560. Ziet er toch wat strakker uit en niet van die enorm grote iconen. :) Voor de rest is de S7 een zeer fijne telefoon! Nog niet echt nadelen kunnen vinden vergeleken met S5 (vorige toestel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-09 12:34
Top telefoon de S7 Edge. Echter gisteren wel voor het eerst een harde crash. Was Fifa 16 aan het spelen en liep vast. Kon met geen mogelijkheid de game afsluiten en telefoon ging in automatische reboot na 10 seconden. Zal wel een incident zijn denk ik.

Nu de secret dpi optie is gevonden vraag ik mij ook af of er ergens stiekem een mogelijkheid is om ook alle apps in split screen te draaien. Ik weet dat na rooten en een aanpassing dit mogelijk is maar misschien dat dit ook ergens zit verstopt. Mag graag tijdens autorijden tomtom en NPO, Youtube in split screen draaien. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
rwarmink schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:49:
Top telefoon de S7 Edge. Echter gisteren wel voor het eerst een harde crash. Was Fifa 16 aan het spelen en liep vast. Kon met geen mogelijkheid de game afsluiten en telefoon ging in automatische reboot na 10 seconden. Zal wel een incident zijn denk ik.

Nu de secret dpi optie is gevonden vraag ik mij ook af of er ergens stiekem een mogelijkheid is om ook alle apps in split screen te draaien. Ik weet dat na rooten en een aanpassing dit mogelijk is maar misschien dat dit ook ergens zit verstopt. Mag graag tijdens autorijden tomtom en NPO, Youtube in split screen draaien. :-)
Dit Split screen kan toch al? Of bedoel je een makkelijkere of snellere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan17
rwarmink schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:49:
Ik heb woensdag en donderdag ook 2x een freeze gehad waarna die rebootte. Eerste keer in de Playstore en tweede keer in de browser. In de Playstore heb ik al wel 2x eerder geloof ik een freeze gehad van 5 seconden ofzo. Ik hou het maar op eerste firmware. Doet me een beetje denken aan m'n S2 tijden :+. Op m'n Note 3 geloof ik nooit een freeze gehad.
S7E-Vigi schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:51:
[...]

Dit kan toch al? Of bedoel je een makkelijkere of snellere manier?
Niet elke app ondersteunt split-screen weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yvonnev schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:31:
Hebben meer mensen last van een te gevoelig scherm op de S7?
Bij het scrollen klik ik regelmatig onbedoeld op berichten (op twitter bv) of links naar artikelen die ik helemaal niet wil lezen |:(

Is dat ergens aan te passen?

Vorige toestel was een galaxy S4.
Het scherm is zeker erg gevoelig, ik heb dit ook opgemerkt. Het is gevoeliger dan het scherm van de S6 bijvoorbeeld. Ik vermoed dat het niet is aan te passen (tenzij via root en trucjes). Maar wellicht heeft een andere tweaker nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
Milan17 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:56:

Niet elke app ondersteunt split-screen weergave.
Nee, maar op mijn Note 4 heb ik een custom rom waar wel echt alle apps in split mode kunnen draaien. Dus ik vraag me af of dit specifiek door de ontwikkelaar per app moet worden toegestaan of dat dit op een hoger level kan worden bewerkstelligd. Daar lijkt het wel op omdat ik zoals ik al zei dit op de Note4 met custom rom wel kan. Daar kan ik echt alle apps met elkaar in split screen draaien (2 apps per keer). Vind dit wel fijn om de files dragelijker te maken door naast navigatie tv te kijken (of in ieder geval te luisteren. Hou mijn aandacht natuurlijk wel bij het verkeer. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Het schijnt dat Smart Alert (trillen als je de telefoon oppakt wanneer je een missed call hebt) veel van je batterij vraagt op standby: https://www.reddit.com/r/...rt_for_2x_improvement_in/

Staat alleen niet bij of het een Snapdragon of Exynos versie is van de poster. Hecht zelf niet veel waarde aan die functie dus heb 't maar uitgezet voor nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
DennusB schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 07:40:
Als je het wil uitzetten: Instellingen -> Geavanceerde functies -> Gebaar pop-upweergave uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
yinx84 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:28:
Het schijnt dat Smart Alert (trillen als je de telefoon oppakt wanneer je een missed call hebt) veel van je batterij vraagt op standby: https://www.reddit.com/r/...rt_for_2x_improvement_in/

Staat alleen niet bij of het een Snapdragon of Exynos versie is van de poster. Hecht zelf niet veel waarde aan die functie dus heb 't maar uitgezet voor nu.
In 8 uur 13 procent extra accuverbruik door deze ene functue lijkt mij hoogst ongeloofwaardig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor diegenen die de Games Mode hebben gedeactiveerd (Package Disabler)...

Er schijnt een update uit te zijn/komen die het probleem zou moeten oplossen van de oversaturated kleuren :

http://forum.xda-develope...creen-mode-games-t3331330

(kan zelf niet testen, want heb heel die Game mode er al uitgegooid ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:19

TommyGun

Stik er maar in!

Wat te denken van Nearby Device Scanning? Zou low-use moeten zijn maar heeft het überhaupt zin om die aan te laten staan (privacy?).

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S7E-Vigi
OMG, zojuist mijn eerste onverwachte val test gehad |:( Van ongeveer 1 meter hoogte eerste op de stalen voet van een tafeltje en vervolgens een paar stuiters op een laminaatvloer om vervolgens face-down tot rust te komen. Resultaat: geen krasje O-) Ik heb ook geen protector of hoesje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met het rooten van een S7 op een Mac? Zo ja, hoe heb je dit voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 10:37
Ook al een app uit die hetzelfde doet zo te zien:

Google Play: Display Scaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:46:
Heeft iemand ervaring met het rooten van een S7 op een Mac? Zo ja, hoe heb je dit voor elkaar gekregen?
Is mij nog nooit gelukt. Ik gebruik daarvoor een Bootcamp Win10 omgeving, en dat werkt (uiteraard) perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:47:
[...]
Ik zeg niet dat het zo is, maar uit eigen ervaring met andere toestellen en SD-kaartjes betekend het vaak 2 dingen:
- Of je SD begint het te begeven.
- Of iets zit niet lekker op het SD kaartje zelf. (duhh)

Bij dat laatste hielp bij mij om alles te backuppen. SD-kaart formatteren in het Android toestel en daarna alle bestanden weer terugzetten. Kan helaas even duren bij een groot gevulde SD, maar had bij mij wel gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryan_ schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:48:
Ook al een app uit die hetzelfde doet zo te zien:

Google Play: Display Scaling
Andere manier:
http://phandroid.com/2016...ative-dpi-setting-hidden/

Ziet er goed uit op condensed! Wat mijn DPI nu precies is weet ik echter niet.
Here is the before (640 DPI), and after (~540 DPI)
Werkt ook perfect met de camera (alles staat nog op de juiste plek, niks over elkaar heen of lastig in te drukken).

[ Voor 17% gewijzigd door watercoolertje op 18-03-2016 11:40 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 10:37
watercoolertje schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 11:39:
[...]

Andere manier:
http://phandroid.com/2016...ative-dpi-setting-hidden/

Ziet er goed uit op condensed! Wat mijn DPI nu precies is weet ik echter niet.
Ja klopt. Werd al eerder aangegeven in dit topic. Dit was een alternatieve manier daarop aangezien deze app kleiner is dan Nova. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ryan_ schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 11:41:
[...]

Ja klopt. Werd al eerder aangegeven in dit topic. Dit was een alternatieve manier daarop aangezien deze app kleiner is dan Nova. ;)
Ah top, gaat zo snel af en toe, gezien je niks quote kon ik zo gauw ook niet vinden waar je op reageerde ;)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:56:
[...]

Is mij nog nooit gelukt. Ik gebruik daarvoor een Bootcamp Win10 omgeving, en dat werkt (uiteraard) perfect.
Ga ik dat ff proberen! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap het slome/schokkerige multitasking op onze S7 (Edge) niet.

Als je in de nieuwe review van MKBHD kijkt, rond 2:50, dan zie je dat hij supersoepel door alle open apps scrolt. Zoals dit voorheen altijd heeft gewerkt.

Dat werkt toch echt heel anders op (mijn) S7!

Bij jullie toch ook, neem ik aan?

YouTube: Samsung Galaxy S7 Review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
dafmay schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 12:25:

Als je in de nieuwe review van MKBHD kijkt, rond 2:50, dan zie je dat hij supersoepel door alle open apps scrolt. Zoals dit voorheen altijd heeft gewerkt.

Bij mij gaat scrollen soepel. In de video lijkt overigens het voorbeeld van de foto genomen in het donker van de Nexus 6P beter dan de Galaxy S7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 14:03

JSchut

.....

Dit gaat bij mij net zo vloeiend hoor op mijn S7 Edge. +/- 20 keuzes om doorheen te bladeren.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

Naar ik weet brand een amoled scherm ook in nou ben ik benieuwd wat de datum en tijd notatie op het zwarte scherm teweeg brengt.
Ik weet het verspringt steeds iets maar dat vind ik maar beperkt.
Wat denken jullie van mijn gedachte gang staat over een poosje deze gegevens ingebrand.
Trouwens de S7 bevalt mij prima is toch net weer even sneller as de S6
Ik zou het alleen jammer vinden als bovenstaande plaats gaat vinden vandaar mijn vraag.
Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan17

Ja heel apart inderdaad. Bij mij is het ook zeker niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805

Nee kan deze mening ook niet delen (S7) gaat zeer soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hier gaat het scrollen ook soepel (S7 Edge). Wel lijkt de animatie iets anders (dan op de YT video) van het tevoorschijn komen van de cards, misschien dat het daarom lijkt alsof het minder smooth gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Milan17 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 12:54:
[...]

Ja heel apart inderdaad. Bij mij is het ook zeker niet zo.
Wat uitermate vreemd dan inderdaad..jij en ik hebben een niet-soepel scrollend multitasking, terwijl een aantal anderen hier wel een soepel scrollend multitasking heeft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-09 14:18

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:02:
[...]

Wat uitermate vreemd dan inderdaad..jij en ik hebben een niet-soepel scrollend multitasking, terwijl een aantal anderen hier wel een soepel scrollend multitasking heeft 8)7
Misschien ligt het aan dat je geroot hebt? :9

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Bijzondere vondst :Y Ik heb last van drains in standby waarbij Android OS daar bovenaan staat. Wellicht is dat inderdaad deze, want die staat bij mij aan :p Zal hem eens uit testen (heb de S6)
Pagina: 1 ... 21 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support