Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

JSchut schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:34:
[...]

Ja daar was ik inderdaad achter. En dat ga ik inderdaad oplossen met een app. Alleen snap ik niet waarom sommige apps nu consequent geen led meer geven. Bijvoorbeeld Youtube en Clash Royale. Beide geen LED meer maar wel trillen/geluid en een melding.
Geen idee ook waar dat aan ligt, maar als je bijvoorbeeld "LED Blinker Notifications" toch voor het uitzetten van de led functie in de nacht gaat gebruiken, dan kun je die ook meteen gebruiken om de led bij youtube en Clash Royale weer aan te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 15:10
dafmay schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:05:
[...]

Pin me er niet op vast, en ik hoorde dat uiteraard van 1 medewerker toen ik in Rdam was voor omruilen toestel. Hij gaf aan dat uit ervaring (met de S6 vorig jaar) het wel een maand kon gaan duren voordat nieuwe voorraad er is. Maar wie weet ontvangt men het eerder (of later...grrr).
Njah tis balen, maar heb altijd de S4 nog als backup zit dus niet helemaal zonder :)

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

vaagisdenaam schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:59:
Iemand anders wel eens reboots?
Toen k hem net had kreeg ik een reboot tijdens alles instellen, en net weer tijdens een SMS tikken. Dat zijn er 2 in nog geen week.
Op zich vind ik dat nog geen reden tot garantie aangezien er vast nog wel bugs in zitten, maar het zou fijn zijn als dan dus iemand ook last heeft van deze bug zodat ik weet dat het niet aan mijn hardware ligt..
Ik heb hem sinds afgelopen zaterdag continu aan gehad en geen enkele reboot gezien. Ik weet niet hoe lang je hem hebt maar ik zou mij persoonlijk wel zorgen gaan maken.

De laatste keer dat ik van een dergelijk probleem hoorde was bij de S4 van mijn zus. Er bleken een aantal cellen in haar accu stuk te zijn waardoor de telefoon uitviel en rebootte bij pieken in power draw.

Dat probleem zal het bij jou waarschijnlijk niet zijn echter, bij een SMS typen doe je toch niks raars imo.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toen k hem net had kreeg ik een reboot tijdens alles instellen, en net weer tijdens een SMS tikken. Dat zijn er 2 in nog geen week.
Op zich vind ik dat nog geen reden tot garantie aangezien er vast nog wel bugs in zitten, maar het zou fijn zijn als dan dus iemand ook last heeft van deze bug zodat ik weet dat het niet aan mijn hardware ligt..
Nooit gehad. Lijkt me niet goed. Misschien niet leuk om te horen maar een factory reset kun je proberen. Kan ook een app zijn, weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het welgeteld 1 keer gehad, maar ik wijt dit aan gebruik package disabler waarmee ik een aantal zaken heb disabled. Na een 2-tal aanpassingen geen reboot meer gehad.

Wellicht in jouw geval is het een specifieke app (of apps) die het probleem veroorzaken...dat wordt dan eea testen door apps te disablen of te verwijderen. Kan nogal omslachtig zijn, tenzij je al een aardige indicatie hebt welke apps het kunnen zijn.

Indien je het niet teveel moeite vindt, dan kun je een factory reset overwegen. Wellicht is er bij een OTA iets niet geheel 100% verlopen en dan is een hard reset daarna uitvoeren vaak een oplossing.

Ik zou het laatste doen voordat je toestel terug brengt. Is goed de moeite waard.

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 16-03-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04
Garret1410 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:42:
[...]

Nooit gehad. Lijkt me niet goed. Misschien niet leuk om te horen maar een factory reset kun je proberen. Kan ook een app zijn, weet het niet.
En dan nog hoort android de vastgelopen app na een tijdje te killen en niet te gaan rebooten.
Een reboot is meestal toch een ergere oorzaak.

[ Voor 3% gewijzigd door The Anarchist op 16-03-2016 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denheer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 04:30
faisje schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 02:46:
[...]

Kijk hier is er een vergelijking gemaakt met een g4 en s7 edge low light foto's. Alleen als je switcht tussen de foto's zie je hier ook dat de persoon zo een "flare" heeft met de s7 edge.

https://cdn.knightlab.com...7c-11e5-a524-0e7075bba956

http://forum.xda-develope...review/low-light-t3330784
Interessant! Het valt mij overigens op dat de G4 weer meer last heeft van andere lens flares direct om de lampen heen.
Rickz schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:07:
Ben nu ook een aantal dagen aan het spelen en het valt me op dat ik vaak 3 a 4 pogingen nodig heb om de notification balk naar beneden te krijgen? Veeg dan met mijn duim van ongeveer de carmera rap naar beneden, hebben meer mensen hier last van?

Daarnaast lijkt het of een klein deel van de onderkant van het touchscreen ook niet goed reageerd. vaak mis ik de spatie tijdens het appen, dus laatst ff geprobeerd en de onderkant van de onderste rij toetsen reageren vaak niet, de bovenste helft van de onderste toetsen wel. Zou dit ook een reden om het toestel te ruilen?
Misschien is dit iets voor jou om te proberen:
http://forum.xda-develope...p?p=65758218&postcount=51
OK, HERE IS A FIX. this worked for my unresponsive screen w/o a hard reset or exchanging the phone.

I had a horizontal bar across the middle of my screen that was pretty much unresponsive.

in the dialer do the following: *#2663#

This will bring up a black firmware update screen. Hit the TSP FW update (general) button. (I think this stands for touch screen panel).

It updated successfully and viola!!, problem gone.

this may help others with extreme sensitivity issues as well

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet dat het niet het de juiste plaats is, maar voor de mensen onder ons die willen rooten. Ik heb geroot en twrp erop gezet werkt perfect. s7-edge/development/sm-g935-exynos-cf-auto-root-t3337354 http://forum.xda-develope...hero2lte-3-0-0-0-t3334084

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
The Anarchist schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:46:
[...]

En dan nog hoort android de vastgelopen app na een tijdje te killen en niet te gaan rebooten.
Een reboot is meestal toch een ergere oorzaak.
Erger als in systeemsoftware, of als in defect in geheugen/batterij/processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
pappaleone schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:50:
Ik weet dat het niet het de juiste plaats is, maar voor de mensen onder ons die willen rooten. Ik heb geroot en twrp erop gezet werkt perfect. s7-edge/development/sm-g935-exynos-cf-auto-root-t3337354 http://forum.xda-develope...hero2lte-3-0-0-0-t3334084
Goed om te horen!

Ga je toevallig ook Xposed erop zetten van Wanam? Dan ben ik ook benieuwd naar je bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
denheer schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:50:
[...]

Interessant! Het valt mij overigens op dat de G4 weer meer last heeft van andere lens flares direct om de lampen heen.

[...]

Misschien is dit iets voor jou om te proberen:
http://forum.xda-develope...p?p=65758218&postcount=51

[...]
Even geprobeerd, maar heeft helaas niet het gewenste effect. Scherm reageerd nog steeds erg slecht in de onderste 0.5cm van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denheer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 04:30
Rickz schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:59:
[...]

Even geprobeerd, maar heeft helaas niet het gewenste effect. Scherm reageerd nog steeds erg slecht in de onderste 0.5cm van het scherm.
Top dat je het geprobeerd hebt en jammer dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Heb je de update al binnen gekregen?

Had eerste dag twee keer een reboot (vooral nadat telefoon overging en bij sms), na update echter geen één keer meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
_Nick__ schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:06:
[...]

Heb je de update al binnen gekregen?

Had eerste dag twee keer een reboot (vooral nadat telefoon overging en bij sms), na update echter geen één keer meer..
Ik heb dezelfde dag, dus de 11e, een OTA gekregen inderdaad. Deze bedoel je denk ik?
Ik zit nu op G930FXXU1APBF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
vaagisdenaam schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:08:
[...]

Ik heb dezelfde dag, dus de 11e, een OTA gekregen inderdaad. Deze bedoel je denk ik?
Ja..

Bij mij had reboot volgens mij ook te maken met blokkeren onbekende bellers (daar doen wij niet aan ;-)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:50
Ik zit eraan te denken een S7 aan te schaffen. Hoe zijn de ervaring?. Lees hier dat iedereen wel erg positief is

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Ahum...ik gaf dit toch ook al aan eerder in het topic als antwoord op jouw vraag? (mensen nemen niet meer de moeite om te lezen...)

dafmay in "[Samsung Galaxy S7-serie] Ervaringen en Discussie"

Kortom...na een OTA is een factory reset de moeite waard...en jij kunt dit nu alsnog doen als oplossing voor jouw problemen van spontane reboots. Baat het niet....

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 16-03-2016 12:20 . Reden: spelfoutjes en toevoegen linkje. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
dafmay schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:18:
[...]

Ahum...ik gaf dit toch ook al aan eerder in het topic als antwoord op jouw vraag? (mensen nemen niet meer de moeite om te lezen...)

Kortom...na een OTA is een factory reset de moeite waard...en jij kunt dit nu alsnog doen als oplossing voor jouw problemen van spontane reboots. Baat het niet....
Klopt, en dat snap ik, maar de eerste reset was volgens mij vóór de OTA.

Maar goed ik ga er maar vanuit dat het geen hardware issue is en reset de hele boel.

Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-03-2023
Heb maandagavond 1 keer een reboot gehad, ik was dit topic aan het lezen, verder niet meer voorgekomen. Heb de telefoon vanaf de 12e en toen ook direct de OTA gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:31
[...]
Ik zit nog op G930FXXU1APB2. Wie regelt die updates? Mijn telecom provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
SIM-kaartje; Er wordt op het web gesproken over een "Nano" simkaart. Ik zit te wachten op mijn S7 Edge, maar past de simkaart van mij S5 er dan wel in.
Simkaart; Standaard - micro - nano??? :?
Of is de nano van hetzelfde formaat als de micro alleen met meerdere functies?

Ben het spoor een beetje bijster 8)7 : https://www.prepaidsimkaart.net/micro-simkaart-nano-simkaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NegativeFreak
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:02
Barock schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:44:
SIM-kaartje; Er wordt op het web gesproken over een "Nano" simkaart. Ik zit te wachten op mijn S7 Edge, maar past de simkaart van mij S5 er dan wel in.

Ben het spoor een beetje bijster 8)7 : https://www.prepaidsimkaart.net/micro-simkaart-nano-simkaart
Nope, Ik ging ook van S5 naar S7, moest Nano simkaart regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
NegativeFreak schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:45:
[...]

Nope, Ik ging ook van S5 naar S7, moest Nano simkaart regelen.
Dank voor de snelle reactie! Ga meteen aan de slag ermee! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04
Barock schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:44:

Het snelste is om naar een telefoon(abonnement) winkel te gaan en daar een nieuw kaartje te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Barock schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:45:
[...]

Dank voor de snelle reactie! Ga meteen aan de slag ermee! _/-\o_
Ik heb zelf gewoon de schaar in mijn oude simkaart gezet om hem passend te krijgen. Werkt tot nu toe prima. :Y)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wolf schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:47:
[...]

Ik heb zelf gewoon de schaar in mijn oude simkaart gezet om hem passend te krijgen. Werkt tot nu toe prima. :Y)
Hier ook, wel even goed kijken hoe en wat je moet knippen maar het is zeker te doen. Op internet zijn vele templates te vinden qua afmetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vaagisdenaam schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:25:
[...]

Klopt, en dat snap ik, maar de eerste reset was volgens mij vóór de OTA.

Maar goed ik ga er maar vanuit dat het geen hardware issue is en reset de hele boel.

Bedankt voor de reacties.
No prob. Benieuwd of het probleem hiermee is opgelost...succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
dafmay schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:52:
[...]

No prob. Benieuwd of het probleem hiermee is opgelost...succes.
Thanks!

Laatste vraag:
Aangezien voor zover ik weet vaak settings die oud zijn een update in de war schoppen of voor problemen zorgen zal het wel niet aangeraden zijn een smart switch backup terug te zetten, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vaagisdenaam schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:55:
[...]

Thanks!

Laatste vraag:
Aangezien voor zover ik weet vaak settings die oud zijn een update in de war schoppen of voor problemen zorgen zal het wel niet aangeraden zijn een smart switch backup terug te zetten, of wel?
Zelf ben ik daar inderdaad geen voorstander van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
The Anarchist schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:47:
[...]

Het snelste is om naar een telefoon(abonnement) winkel te gaan en daar een nieuw kaartje te halen.
En als je daar geen zin in hebt: bij Vodafone en KPN heb je een nieuwe simkaart de volgende dag (gratis) in huis als je het online aanvraagt. Zal bij de rest ook wel zo zijn gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
pappaleone schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:50:
Root is aantrekkelijk maar ik wil de mogelijk om Samsung Pay te gaan gebruiken niet verliezen. Ik kijk het nog wel een poosje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Iemand met wat meer (insider?) informatie m.b.t. de ondersteuning van Rabo Wallet op de S7 (Edge)? Gisteren vol enthousiasme de applicatie geinstalleerd om er daarna achter te komen dat de S6 (Edge) het meest nieuwe toestel is wat wordt ondersteund (in de Galaxy reeks) :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:26:
Mijn scherm gaat niet meer aan als ik een whatsapp bericht krijg eerst wel weet iemand hoe ik het weer normaal kan krijgen? Weet niet meer waar ik aan heb gezeten lol oops
thefal schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:15:
[...]

Iemand hier al een oplossing voor gevonden? Bij geen enkele notificatie gaat het scherm vanzelf aan.

Ik heb trouwens net een video gemaakt, maar beeldstablisatie zat er niet bij hoor :P (sorry voor verticaal filmen, weet niet wat ik dacht!)
YouTube: YouTube
Ik ben erachter dat ik dit ooit eens had ingesteld met LightFlow. App geinstalleerd, wat dingetjes ingesteld en nu gaat het scherm weer aan bij een bericht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mau_Maus schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:56:
[...]

Goed om te horen!

Ga je toevallig ook Xposed erop zetten van Wanam? Dan ben ik ook benieuwd naar je bevindingen.
Ga ik vanavond doen, ik laat het je weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
Razr schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:22:
Iemand met wat meer (insider?) informatie m.b.t. de ondersteuning van Rabo Wallet op de S7 (Edge)? Gisteren vol enthousiasme de applicatie geinstalleerd om er daarna achter te komen dat de S6 (Edge) het meest nieuwe toestel is wat wordt ondersteund (in de Galaxy reeks) :(.
Wat ik las was dat ze nog met de S7 Edge aan het testen zijn en dat het alleen gaat werken met KPN, Simyo en Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:02

MrN

Heb hem ook binnen superfijn toestel en echt supersnel !

Echter kan ik nergens in de winkels een screenprotector voor de S7 Edge vinden of kopen.

Iemand die er al 1 heeft of er 1 kan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:38

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierre_nr1 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:15:
[...]

Root is aantrekkelijk maar ik wil de mogelijk om Samsung Pay te gaan gebruiken niet verliezen. Ik kijk het nog wel een poosje aan.
Ja dat is een keuze die jezelf moet maken. Voor mij is dit niet nodig, net als het betalen met je pas of telefoon tegen een betaalterminal. Ik vindt dit puur onzinnig ( mijn mening) ik duw mijn pasje wel gewoon in de betaalterminal, blijkt ook veel veiliger te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wat is een goede password keeper voor Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
darkdesign schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:34:
Er zijn er een aantal. Ik gebruik zelf Lastpass...bevalt uitstekend. Log-in en Fill-in mbv vingerprint is zeer handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
dafmay schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:41:
[...]

Er zijn er een aantal. Ik gebruik zelf Lastpass...bevalt uitstekend. Log-in en Fill-in mbv vingerprint is zeer handig.
Oke thanks, die ga ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrN schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:27:

Echter kan ik nergens in de winkels een screenprotector voor de S7 Edge vinden of kopen.

Ik heb zelf die van een S6 er op geplakt, niet echt perfect, maar voor ffies kan het wel, die achterop zat heb ik er gewoon opgelaten :P

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
[...]

+1 . Ik gebruik Lastpass al jaren, een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
denheer schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:02:
[...]

Top dat je het geprobeerd hebt en jammer dat het niet werkt.
Kleine moeite, als het geholpen had zou ik de telefoon niet retour sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
[...]

Ik heb een Blackberry Password keeper backup bestand waar ik een wachtwoord op heb gezet. Kan ik die op een of andere manier importen? Het wachtwoord van het bestand weet ik, dus dat is geen probleem. Alleen ik heb al geprobeerd bij 4 apps op de mac, maar die kunnen het geen van allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-09 15:46
Noreia schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 00:38:
[...]

Zou dit een reden om het toestel te ruilen? .Als ik zo onderweg ben heb ik er geen last van maar thuis in een rustige omgeving is die luide klick wel vervelend.
Je kunt 'm natuurlijk proberen te ruilen maar weet niet of ze 'm daarvoor wel terugnemen. Maar aangezien je het toestel nog geen twee weken hebt kun je de telefoon zonder reden terugsturen en het geld terugontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:03

JSchut

.....

Beetje aan het rond zoeken geweest en ik lees dat er meer mensen zijn die het probleem hebben dat hun notificatie led niet voor alle apps werkt. Zijn er hier ook mensen die daar last van hebben? Een reboot werkt hier in ieder geval niet. Gelukkig doet hij het bij de belangrijkste apps nog wel.

LED Blinker lite even geprobeerd maar die lijkt niet lekker te werken met de S7. De kleuren die ik er uit krijg zij enkel blauw en rood. Ook met de omzeil tips van de dev.

[ Voor 32% gewijzigd door JSchut op 16-03-2016 14:27 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zubidingasir
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-05 12:55
MrN schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:27:

Heb er eentje extra besteld vanuit het buitenland. Voor en achterkant. Net als zagg invisible shield. Heel makkelijk aan te brengen met water, zodat er geen bubbels komen. Zit erg goed en de grip is beter. Wel een sinaasappelhuid effect als het scherm uit staat en je direct in het zonlicht kijkt, voor de rest echt zeker aan de raden. Past ook perfect.
Heb er eentje over (voor en achter) mag weg voor 25 incl verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:29
Ik lees net de review van Stuff, maar die klopt toch helemaal niet?
http://www.stuff.tv/nl/samsung/galaxy-s7/review
Bijvoorbeeld dat je bij de eerste keer opstarten al kunt aangeven of je de extra software van Samsung geïnstalleerd wilt hebben (nee!) of toch liever de Google Launcher wilt hebben (ja!). Als je dit doet, krijg je de meest pure versie van Android 6.0 Marshmallow.
TouchWiz staat er toch altijd op en kan niet uitgeschakeld worden, toch? Ik heb geen keuzemogelijkheid gezien tussen Samsung software en Google Launcher.
oftewel technologie waarbij waterkoeling wordt gebruikt om te voorkomen dat de hitte in het toestel de oppervlakte bereikt.
Er wordt toch geen waterkoeling gebruikt in de S7? Volgens mij is het puur een draadje en geen vloeistof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
X-GeaR schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:03:
Ik lees net de review van Stuff, maar die klopt toch helemaal niet?
http://www.stuff.tv/nl/samsung/galaxy-s7/review

[...]

TouchWiz staat er toch altijd op en kan niet uitgeschakeld worden, toch? Ik heb geen keuzemogelijkheid gezien tussen Samsung software en Google Launcher.

[...]

Er wordt toch geen waterkoeling gebruikt in de S7? Volgens mij is het puur een draadje en geen vloeistof.
Wtf, waren halen ze dat vandaan? Er klopt idd geen reet van volgens mij..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het 1e klopt inderdaad niet.

Het 2e ten dele...het is maar waar je de grens trekt. Ja het is meen ik waterkoeling...maar het stelt 3x niets voor! Zoals je zegt een miniscuul draadje met vloeistof. Althans als ik het mij goed kan herinneren.

[ Voor 26% gewijzigd door dafmay op 16-03-2016 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Er zit geen enkele vloeistof in dus is imho gewoon een staaltje pure misleiding marketing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battia
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 31-08-2024
vaagisdenaam schreef op maandag 14 maart 2016 @ 18:31:
[...]

Ok dit is wat ik zou doen, en verder hou ik er ook over op hier:

Ruil hem om. Willen ze daaraan niet meewerken of bieden ze een reparatie aan, benadruk dan dat je volgens de wet koop op afstand (zie google) hem binnen 14 dagen gewoon mag terugsturen. Willen ze daaraan nog niet meewerken dan zijn ze strafbaar, en kun je zelfs gewoon de hele koop ontbinden waarbij je hooguit een paar euro betaalt voor het abonnement in zoverre je daar gebruik van hebt gemaakt. Nogmaals, google wet koop op afstand.

Resultaat is dus linksom of rechtsom een nieuw toestel. Hopelijk na omruiling en anders dus een nieuw toestel waarbij je het abonnement gewoon opnieuw afsluit. Je koopt dan effectief gewoon een nieuwe. Persoonlijk zou ik met een reparatie niet akkoord gaan namelijk, maar misschien zie jij dit anders.
Wil je niet zonder s7 zitten, bestel dan alvast een nieuwe en stuur de kapotte terug als je je reserve hebt. Huppa, klaar is kees.
Ik ga hem nu versturen. Denk dat ik toch bij andere provider ga of andere webshop, Coolblue ofzo. Die hebben toch een betere service als het gaat om retour etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:09:
Er zit geen enkele vloeistof in dus is imho gewoon een staaltje pure misleiding marketing :)
Haha...touché en zo is het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milan17
  • Laatst online: 23-09 14:09
Zo, maandagavond m'n simkaart naar nano geknipt m.b.v. zo'n template van Google. Ging heel makkelijk gelukkig en sindsdien het toestel volwaardig kunnen gebruiken. Wat is het toch een heerlijke phone zeg :9~.
En toen ik gisteren thuis kwam, lag deze op me te wachten :D :
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/259lx6d.jpg
Wat een fantastisch ding zeg. Ondanks de pixels en blurriness echt een vette ervaring. Ik kan niet wachten op 4K, laat staan 8K schermen. Hoe geweldig moet dat wel niet zijn.

Gisteren trouwens ook weer met 20% over bijna 8 uur SoT _/-\o_. Toen de Gear gebruikt voor ongeveer een uur en toen ging 'ie uit, dus dan gaat het wel een stuk harder. Daarna in drie kwartier van 90% naar 80% met 360 Photos op 50% helderheid. Hoewel dat minder intensief zal zijn dan een game valt het me reuze mee.

Nog 2 dingetjes die nu in me opkomen:
- Geluid via headphones lijkt iets beter dan via m'n Note 3, al scheelt het niet veel. Iets voller en helderder.
- GPS signaal is echt veel beter en sneller dan bij de Note 3
Garret1410 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:59:
[...]

dpi aanpassen is echt heel simpel en paar seconden werk. Probeer gewoon wat en kijk welke het beste bevalt.

je begint bij 560 en gaat dan stapjes van 20 zakken eventueel.

In de youtube app heb ik nu een filmpje extra in het overzicht. Dus gewoon meer informatie op je scherm en dat werkt in elke app zo.
Ik ga er denk ik wel even een keer naar kijken, maar opzich ben ik nu wel tevreden met tekst op 85% en ik heb een hoop icoontjes naar wens aangepast met Icon Changer (toppertje), dus het ziet er nu prima uit. Alleen in de Samsung browser is tekst echt nog te groot.
wasco schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:41:
[...]

Dat kom ik ook regelmatig tegen. De twee touch-buttons (terug en multitasking) hadden wat mij betreft wat meer naar de home button mogen zitten. Maar zelfs dan nog... Ik raak ook regelmatig de onderste functies op het scherm aan met mijn handpalm. Hoe ik de telefoon soms vast heb raak ik soms met het palmkussentje onder mijn duim iets aan op het scherm, en dan floept er iets open of weg.
Jep, heb ik ook nog steeds af en toe. Palm rejection werkt soms wel, maar meestal niet. Ik snap niet dat als ik met m'n vingers of handpalm op de edges rust, dat de software dat niet automatisch herkent. Dat moeten ze echt gaan verbeteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[b]Milan17 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:27

Jep, heb ik ook nog steeds af en toe. Palm rejection werkt soms wel, maar meestal niet. Ik snap niet dat als ik met m'n vingers of handpalm op de edges rust, dat de software dat niet automatisch herkent. Dat moeten ze echt gaan verbeteren...
Met een hoesje of case is dit probleem bij in iedergeval verleden tijd.

Ben je nog tevreden met de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
http://i.imgur.com/w0RZH75.jpg

Even m'n nieuwe layout showen, die ik overigens compleet geript heb van een Reddit user :P (met dank aan zijn instructies)

[ Voor 11% gewijzigd door yinx84 op 16-03-2016 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
darkdesign schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:34:
Werk al jaren met deze(Pro versie) Google Play: Wachtwoord Manager SafeInCloud
Dus ook op je Desktop alles bij de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerfreak
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
yinx84 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 16:18:

Even m'n nieuwe layout showen, die ik overigens compleet geript heb van een Reddit user :P (met dank aan zijn instructies)
Dat ziet er wel mooi uit, welke apps heb je allemaal gebruikt daarvoor?

i5-6500 | GTX1060 6GB | 16GB @2133MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan17
Garret1410 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:55:
[...]

Met een hoesje of case is dit probleem bij in iedergeval verleden tijd.

Ben je nog tevreden met de camera?
Op basis van m'n eerste indrukken blijf ik grotendeels bij m'n mening (te veel sharpening en gebrek aan scherpte & soms detail), máár voor mijn gebruik is de camera op zich wel prima denk ik.
Macro's zijn erg mooi, en de autofocus is geweldig. Voor wat simpele P&S shots is 'ie goed genoeg en qua dynamisch bereik bijv. is het een grote verbetering t.o.v. de Note 3.

Oh en ik hou m'n telefoon graag naked, dus een hoesje is geen optie :).

[ Voor 5% gewijzigd door Milan17 op 16-03-2016 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
killerfreak schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 16:35:
[...]

Dat ziet er wel mooi uit, welke apps heb je allemaal gebruikt daarvoor?
Nova Launcher, Candycons voor het de icoontjes onderin, inclusief Rebel icoon. Zooper voor de klok.

En deze wallpapers:
https://m.imgur.com/a/dvHAf

Je kan meerdere wallpapers selecteren, daar wordt dan tussen geroteerd. Was nieuw voor mij.

[ Voor 11% gewijzigd door yinx84 op 16-03-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:08
X-GeaR schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:03:
[...]

Inderdaad gewoon een lijntje met een vezelachtig iets.
Zie deze video waar hij het open maakt: YouTube: Galaxy S7 Edge Screen Replacement - Charging Port Repair - battery fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan17
Wat vinden jullie nou eigenlijk van de achterkant van glas? Er zit toch geen enkel voordeel aan een achterkant van glas, buiten dat het er (mits schoon) mooi uitziet? Echt premium vind ik het door de gladheid nou ook niet aanvoelen.
Ik ga zelf binnenkort maar eens een Dbrand skin bestellen.

Het liefst zou ik gewoon een Note 4 achtig design zien met een goed uitziende (dus niet zoals de S5) soft-touch verwijderbare achterkant en een metalen frame. Of een metalen achterkant met een gripcoating ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Persoonlijk vind ik het er wel luxe uitzien en aanvoelen.
Handig is het niet per se, dat ben ik met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yinx84 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 16:18:

Ziet er goed uit zeg👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Bij deze trouwens ook een keer deze mijn ervaringen tot nu toe, voor mensen die nog twijfelen. Een uitgebreide review typen zit er niet in, maar dit is toch het ervaringen topic. Los van dat ik twee restarts heb gehad die ik niet kan verklaren en ik hierom het toestel inmiddels heb gereset, ben ik erg tevreden.

- De batterijduur is heel goed, zeker aangezien ik nogal verwend ben hiervoor met een z3c. Scherm aan tijd heb ik altijd wel over de 5 uur, maar daarbij moet ik vermelden dat ik het scherm vrij fel afstel, zeker als ik kijk hoe velen in mijn omgeving het scherm altijd gedimd hebben.
- De telefoon is heel snel. Vrijwel nergens merk ik lag of vertragingen. Daarbij moet ik vertellen dat ik niet intensief game, maar wel veel apps door elkaar heen gebruik.
- Scherm is fantastisch. Ik kom van een 720p scherm en dan is vier keer zoveel pixels toch wel fijn. Letters zijn zó veel scherper dan op 720p. Ik dacht eerst ook dat 720 genoeg was en het heeft zijn voordelen, maar ik ben om en wil niet meer terug. Het scherm is responsief en nauwkeurig, maar ik merk wel dat een scrollbeweging helemaal voorbij met zijn en het scherm helemaal stil moet staan voordat ik ergens op kan drukken. Dat was wel eventjes wennen. Hiermee bedoel ik dan de app lijst, of settings, of iets in de browser. De goede set instellingen aantikken wanneer het scherm nog langzaam verder scrollt op het laatst is er bij mij iig niet bij. Dit ligt denk ik eerder aan de software en is gewoon wennen vermoed ik.
- Geluid vind ik uit de speakers meer dan goed genoeg, maar ook daarbij is het niet moeilijk mijn vorige telefoons te overtreffen. Kwalitatief is het voor muziek niet fantastisch, maar handsfree en voor youtube filmpjes doet het prima wat het moet doen. Hij zit wel op een vervelende plaats.
Wel ben ik aangenaam verrast over de kwaliteit van de speaker tijdens het niet-handsfree bellen. Het klinkt erg luid, helder en duidelijk. Dit vind ik echt een grote plus.
- Camera vind ik erg goed en uitgebreid. Verder ben ik geen pixelpeeper, maar ik vind foto’s kleurecht, mooi belicht en contrastrijk (al ligt dat misschien deels aan het scherm). Autofocus is geniaal, en de pro modus is erg fijn in gebruik. Wel jammer dat de camerastanden die ik niet gebruik niet kunnen worden weggegooid.
- Vingerafdrukscanner werkt snel en goed.
- Knopjes zitten ietsje los, maar niet meer dan ik bij andere telefoons heb meegemaakt. Toch is het jammer dat dit niet netter is afgewerkt.
- Snelladen is briljant.
- TouchWiz. Tja… Het is ooit vele malen erger geweest, maar nu heb ik er niet zo’n last van en zitten er leuke functies in die ik wel graag gebruik. Ik erger me wel aan dat samsung per se een eigen app store wil pushen, waardoor ik word, excel en powerpoint niet meer via de play store kan installeren. Zodoende en met het oog op app updates kan ik de galaxy store dus ook niet disablen. Wel fijn dat shazam encore gratis is. (Zijn er meer gratis premium apps in de galaxy app store?)
- Gear vr heb ik nog niet echt gebruikt, maar het zag er zo vlug even leuk uit, maar meer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Milan17 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 16:40:
[...]

Op basis van m'n eerste indrukken blijf ik grotendeels bij m'n mening (te veel sharpening en gebrek aan scherpte & soms detail), máár voor mijn gebruik is de camera op zich wel prima denk ik.
Macro's zijn erg mooi, en de autofocus is geweldig. Voor wat simpele P&S shots is 'ie goed genoeg en qua dynamisch bereik bijv. is het een grote verbetering t.o.v. de Note 3.

Oh en ik hou m'n telefoon graag naked, dus een hoesje is geen optie :).
Als ik eerlijk ben dan doet de s6 niet onder voor de s7 en bij goed licht veel meer detail. Voordeel vind ik dat de camera het beter doet bij minder licht en vooral met filmen valt me dit nog meer op.
Milan17 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 18:18:
Wat vinden jullie nou eigenlijk van de achterkant van glas? Er zit toch geen enkel voordeel aan een achterkant van glas, buiten dat het er (mits schoon) mooi uitziet? Echt premium vind ik het door de gladheid nou ook niet aanvoelen.
Ik ga zelf binnenkort maar eens een Dbrand skin bestellen.

Het liefst zou ik gewoon een Note 4 achtig design zien met een goed uitziende (dus niet zoals de S5) soft-touch verwijderbare achterkant en een metalen frame. Of een metalen achterkant met een gripcoating ofzo.
Ik vind het wel mooi en wat anders dan standaard aluminium. Maar praktisch is het totaal niet. Softgrip zoals de S5 is ideaal maar niet echt "premium"

Dbrand is in jouw geval de oplossing en ziet er best mooi uit. Ik heb er een case omheen dus grip genoeg maar helaas ten koste van de looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ik kon het toch niet laten en heb, in navolging op Pappaleone (en anderen?), mijn S7 inmiddels ook ge-root (CF auto root). Heerlijk...geen reclames meer, plus Titanium Backup _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bij deze mijn batterijduur. S7 Edge

Schermhelderheid 40%. Alles aan behalve BT en NFC. Geen gps gebruik. Meeste is van alles wat maar geen zware games. In verhouding veel youtube.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/M7FhwkjV0P5JWTewZwz7xOQe/medium.png

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/5cv1ObuSyL1hNBGOcxDd1lAI/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:31:
Nou ik kon het toch niet laten en heb, in navolging op Pappaleone (en anderen?), mijn S7 inmiddels ook ge-root (CF auto root). Heerlijk...geen reclames meer, plus Titanium Backup _/-\o_
Uhh: had jij geen S7 die RETOUR moest naar CB, omdat je "zwarte" er nog niet was?

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:31:
Ik gebruik sinds kort Crystal adblock voor de Samsung browser. Lijkt redelijk goed te werken.

Rooten wacht ik nog even mee. Twijfel nog of ik Rabo Wallet wil gebruiken. Waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henklbr schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:35:
[...]

Uhh: had jij geen S7 die RETOUR moest naar CB, omdat je "zwarte" er nog niet was?
Uhhhh...je loopt iets achter... :P

[ Voor 17% gewijzigd door dafmay op 17-03-2016 09:06 . Reden: Onnozelheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Garret1410 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:39:
[...]
Rooten wacht ik nog even mee. Twijfel nog of ik Rabo Wallet wil gebruiken. Waarschijnlijk niet.
Root is niet definitief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je gelijk in. Dacht even aan de Knox trigger maar daar kijkt de Rabo Wallet niet naar. Aan de andere kant, eenmaal geroot dan ga ik niet meer terug denk ik.

Ach het komt wel mezelf kennende maar voorlopig nog niet direct noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 13:21

Arjan A

Cenosillicafoob

Nee, maar Knox weg is wel definitief.
Weet iemand of de fingerprint-scanner verbonden is met Knox? Ik las in het CF-root topic op XDA dat iemand geen betaling kon doen in de Play-store nadat hij geroot had. Dat lukte hem pas weer, nadat hij fingerprint had uitgezet.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arjan A schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:47:
[...]

Nee, maar Knox weg is wel definitief.
Weet iemand of de fingerprint-scanner verbonden is met Knox? Ik las in het CF-root topic op XDA dat iemand geen betaling kon doen in de Play-store nadat hij geroot had. Dat lukte hem pas weer, nadat hij fingerprint had uitgezet.
Zojuist getest en ik kan gewoon aankopen doen vanuit Play Store mbv vingerafdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 13:21

Arjan A

Cenosillicafoob

dafmay schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:55:
[...]
Zojuist getest en ik kan gewoon aankopen doen vanuit Play Store mbv vingerafdruk.
Echt een betaalde aankoop?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arjan A schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 22:00:
[...]

Echt een betaalde aankoop?
Yes...uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerfreak
  • Niet online
Misschien een stomme vraag en misschien het verkeerde topic, maar wat is nou echt de meerwaarde van het rooten van je mobiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerfreak schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 22:26:
Misschien een stomme vraag en misschien het verkeerde topic, maar wat is nou echt de meerwaarde van het rooten van je mobiel?
Als je mijn eerdere post hebt gelezen dan heb je reeds 2 redenen gevonden :

- ad aware : geen reclames meer
- titanium backup : backup en restore van apps inclusief alle settings!

Verder voor mij nog het kunnen aanpassen van build.prop (vwb de Samsung telefoons m.n. handig voor RAM management aanpassingen).

En vanzelfsprekend het kunnen installeren van custom rom (en kernel).

[ Voor 17% gewijzigd door dafmay op 16-03-2016 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerfreak
  • Niet online
dafmay schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 22:28:
[...]

Verder voor mij nog het kunnen aanpassen van build.prop (vwb de Samsung telefoons m.n. handig voor RAM management aanpassingen)
Klopt, die redenen waren mij inmiddels bekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerfreak schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 22:31:
[...]

Klopt, die redenen waren mij inmiddels bekend :)
Dus vanwaar de vraag (als je het antwoord al weet)?

8)7 |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
heeft er al iemand build.prop aangepast? Zo ja wat zijn de ervaringen daarmee?

Ik vraag me ook af hoe dicht je bij standaard android kunt komen met de touchwizz interface.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerfreak
  • Niet online
dafmay schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 22:32:
[...]

Dus vanwaar de vraag (als je het antwoord al weet)?

8)7 |:(
Andere redenen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kenny1001 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 22:33:
Ik vroeg het mij ook uiteraard af en heb de vraag eerder al op xda gezet :

http://forum.xda-develope...a-settings-build-t3338278
Waar is de 'thumbs-down' button op GoT?? (killerfreak verdient er eentje wat mij betreft)

:X

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 16-03-2016 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerfreak
  • Niet online
dafmay schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 22:36:
[...]
Waar is de 'thumbs-down' button op GoT?? (killerfreak verdient er eentje wat mij betreft)

:X
Ik bedoelde het niet negatief ofzo, ik vroeg het mij gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kenny1001 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 22:33:

Ik vraag me ook af hoe dicht je bij standaard android kunt komen met de touchwizz interface.
Ik heb eens de build.prop bekeken en zie daar exact dezelfde DHA settings als op de S6.

Daarna eens deze settings aangepast zoals ik voorheen had gedaan op mijn S6 (waarbij veel winst werd behaald) maar helaas deze aanpassingen hebben geen gunstig effect op het RAM beheer op de S7.

Het is dus nog even wachten op de echte tweakers op xda voor een oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 22:28:
[...]

Verder voor mij nog het kunnen aanpassen van build.prop (vwb de Samsung telefoons m.n. handig voor RAM management aanpassingen).

En vanzelfsprekend het kunnen installeren van custom rom (en kernel).
En niet te vergeten dat je alle (samsung) crap en andere troep die je niet gebruikt kunt verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:50
Toch maar weer terug naar de Samsung. Ik heb een S7 gehaald en mijn Oneplus 2 verkocht. :)

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:06
Ik gebruik nova launcher met moonshine icon pack.
Maar het valt me op dat er geen dynamic icons ondersteund worden.
Zo wijzigt in de calender app niet de datum van vandaag, moet deze steeds handmatig aanpassen.

Meer mensen hier last van?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erik1805 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 08:33:
Toch maar weer terug naar de Samsung. Ik heb een S7 gehaald en mijn Oneplus 2 verkocht. :)
Nice...welcome :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semaj
  • Laatst online: 23-09 20:28
vaagisdenaam schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 19:25:
. Ik erger me wel aan dat samsung per se een eigen app store wil pushen, waardoor ik word, excel en powerpoint niet meer via de play store kan installeren.
Deze staan er bij mij standaard op onder Microsoft Apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
semaj schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:28:
[...]

Deze staan er bij mij standaard op onder Microsoft Apps.
I know, mij ook, maar probeer ze maar eens op te zoeken en bij te werken via de google play store, dat gaat niet.
Ergo, ik moet daarvoor de Galaxy store gebruiken, en dat wil ik niet. Zie er ook niet het nut van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

De foto's van de S7 vallen niet tegen. :)

Alleen jammer van de sferische aberratie op de mos macro. Maar ja, we moeten ook niet teveel verwachten van een telefooncamera.

Galaxy S7 foto Demo
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/JBA3nu64ifq5hRL7PRfAPKzW/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/RgB3ZezmvY6PkIvE7b0rfCQD/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ADixHnLJgtJcht4gVPac63Dr/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/q1oJrYBqwCQdpBt4AR38Ofgx/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:14

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Iemand enig idee waar ik de "car mode" vandaan kan toveren?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Huigie schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:59:
Iemand enig idee waar ik de "car mode" vandaan kan toveren?
Galaxy app store. Onder galaxy essentials geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:33
Soo ook de S7 gehaald gister, kom van een S4. Merkte dat ik daar vertraging op had en vooral in Whatsapp als ik een lange gesprek opende of een groepsgesprek met veel media.
Moet mn simkaart knippen nog, maar heb er even mee gespeeld en het bevalt me nu al veel ebter dan de S4 :)
Straks in het weekend maar eens gaan rooten

[ Voor 19% gewijzigd door Musta op 17-03-2016 10:17 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben tot nu toe erg blij met de camera, de camera opent razendsnel (vooral vergeleken met de Z5), de autofocus is ook super rap en hij schiet zowel overdag als bij schemer mooie plaatjes!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:14

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Mrjraider schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:09:
[...]

Galaxy app store. Onder galaxy essentials geloof ik.
Niet te vinden... Zo raar.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 18:50
Wolf schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:59:
De foto's van de S7 vallen niet tegen. :)

Alleen jammer van de sferische aberratie op de mos macro. Maar ja, we moeten ook niet teveel verwachten van een telefooncamera.

Galaxy S7 foto Demo
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
Het zijn inderdaad prima foto's, maar de in camera jpeg-verscherping is veel te sterk aanwezig. Samsung heeft opeens besloten (in tegenstelling tot de S6) dat de jpegs van de S7 een overdreven 'unsharp mask' nodig hebben met artifacts als gevolg. :X Erg jammer! En het is ook helemaal niet nodig, want als je in RAW schiet en vervolgens met Photoshop e.d wat sharpening toevoegd ziet het er nét zo scherp uit maar dan zonder de artifacts.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Pagina: 1 ... 20 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support