16uur op batterij, 4uur 45min SOT. Nog 4u 10min over (23%). Dik tevreden over!dglavimans schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:00:
Dit ding is echt niet normaal hoor.. 16 uur op de batterij bijna en 6 uur en 30 min sot. Alleen locatie uitgezet... bizar gewoon. zou wel wat screens maken als die 3 is ofzo
Hmmm, wat me van het weekend trouwens wel opviel is dat ik een soort van lens-flare heb in mijn camera... Als ik richting een lichtbron richt (en dat was vna het weekend de zon, maar ook een lantaarnpaal in het donker bijvoorbeeld) lijkt er een soort van interne reflectie in de camera te zitten...
Zie bijlages voor voorbeelden (en ook een filmpje, gewoon binnen nu net waarop het te zien is).
Het lijkt geen defect in de lens, dan zou ik hem altijd op dezelfde plek verwachten... Zonder richten op een lichtbron is er niets op de fotos te zien.
Herkenbaar voor mensen? Iets waarmee ik terug zou moeten? Of is dit een 'normaal' iets met de camera, moet eerlijk zeggen dat het me niet is opgevallen bij andere telefoons dus eigenlijk vermoed ik dat dit een gevalletje retourneren is. Maar verder is het toestel helemaal perfect, dus wel balen. Eens zien of ik kan achterhalen wat dit precies is en of ik er wat aan kan doen...

En op het filmpje begint het een beetje midden van links onderin, dan met de klok mee... Een soort van vlekje.
https://www.dropbox.com/s.../20160314_230438.mp4?dl=0
*edit*
Eigenlijk kom ik zelf al tot de conclusie dat ik hier toch even mee terug moet... is alleen zo balen
Zie bijlages voor voorbeelden (en ook een filmpje, gewoon binnen nu net waarop het te zien is).
Het lijkt geen defect in de lens, dan zou ik hem altijd op dezelfde plek verwachten... Zonder richten op een lichtbron is er niets op de fotos te zien.
Herkenbaar voor mensen? Iets waarmee ik terug zou moeten? Of is dit een 'normaal' iets met de camera, moet eerlijk zeggen dat het me niet is opgevallen bij andere telefoons dus eigenlijk vermoed ik dat dit een gevalletje retourneren is. Maar verder is het toestel helemaal perfect, dus wel balen. Eens zien of ik kan achterhalen wat dit precies is en of ik er wat aan kan doen...

En op het filmpje begint het een beetje midden van links onderin, dan met de klok mee... Een soort van vlekje.
*edit*
Eigenlijk kom ik zelf al tot de conclusie dat ik hier toch even mee terug moet... is alleen zo balen

[ Voor 10% gewijzigd door m0ridin op 14-03-2016 23:26 ]
15 uur op batterij, 2u43 onscreen en nog 41% batterij over( 7u31m over ongeveer). Goed of slecht? S7 Edge zwart heb ik
[ Voor 9% gewijzigd door battia op 14-03-2016 23:28 ]
Hier ook zo iets. 14,5u op batterij, 2u2m onscreen en 53%.battia schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:25:
15 uur op batterij, 2u43 onscreen en nog 41% batterij over( 7u31m over ongeveer). Goed of slecht?
S7 Edge?jip_86 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:26:
[...]
Hier ook zo iets. 14,5u op batterij, 2u2m onscreen en 53%.
Mooie foto's trouwens!m0ridin schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:18:
Hmmm, wat me van het weekend trouwens wel opviel is dat ik een soort van lens-flare heb in mijn camera... Als ik richting een lichtbron richt (en dat was vna het weekend de zon, maar ook een lantaarnpaal in het donker bijvoorbeeld) lijkt er een soort van interne reflectie in de camera te zitten...
[afbeelding]
[afbeelding]
*edit*
Maar inderdaad, er zit ergens een black spot op je lens. Zeker mee terug gaan.
Hmmm...ik zit op 8uur op batterij, 2.5uur SOT en nog 13% over. Wel de normale S7. Dit is wel de eerste dag dat ik hem gebruik dus misschien wordt het nog wat beter.
i5-6500 | GTX1060 6GB | 16GB @2133MHz
ThanksPierre_nr1 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:32:
[...]
Mooie foto's trouwens!
Maar inderdaad, er zit ergens een black spot op je lens. Zeker mee terug gaan.
Zoiets vermoedde ik al, nu is het ook wel makkelijk te reproduceren dus wat dat betreft moet het niet zo'n punt zijn hem te ruilen lijkt me... Alleen altijd jammer en gedoe. Morgen maar ff contact opnemen met cb.
Batterij wordt sowieso met de dag beter hoor. De eerste dag haalde ik ook minder als nu en je speelt natuurlijk wat meer ermee eerste dagen.
Kga hem maar aan de lader pluggen. Wil naar bed haha, screens gemaakt zou ik morgen even toevoegen als iemand een snelle manier heeft? (redelijk nieuw hiermee..)
Kga hem maar aan de lader pluggen. Wil naar bed haha, screens gemaakt zou ik morgen even toevoegen als iemand een snelle manier heeft? (redelijk nieuw hiermee..)
Hier het resultaat van mijn S7 Edge met een Samsung 128GB microSDXC Pro+ UHS-I U3:Pierre_nr1 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 22:43:
[...]
Doe anders eens een test met een 512MB bestand in Androbench. Dat duurt even maar dan geeft wel een beter beeld.
ANDROBENCH (met 512MB File Size)
Sequential Read: 68.24 MB/s
Sequential Write: 64.51 MB/s
Random Read: 1905.48 IOPS
Random Write: 36.96 IOPS
Ten opzichte van 64MB is de 512MB File Size test in sequential vrijwel gelijk en met random trager (random write zelfs veel trager).
Prima resultaat.denheer schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:43:
[...]
Hier het resultaat van mijn S7 Edge met een Samsung 128GB microSDXC Pro+ UHS-I U3:
Ten opzichte van 64MB is de 512MB File Size test in sequential vrijwel gelijk en met random trager (random write zelfs veel trager).
Welke camera module heb je? Een Samsung ISOCELL of een Sony IMX260?m0ridin schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:41:
[...]
Thanks
Zoiets vermoedde ik al, nu is het ook wel makkelijk te reproduceren dus wat dat betreft moet het niet zo'n punt zijn hem te ruilen lijkt me... Alleen altijd jammer en gedoe. Morgen maar ff contact opnemen met cb.

En dan ook nog 15% over hebben... alleen locatie is uitgeweest vandaag. Bluetooth uur aangeweest denk voor muziek in de auto
[ Voor 17% gewijzigd door dglavimans op 14-03-2016 23:50 ]
Samsung...Pierre_nr1 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:47:
[...]
Welke camera module heb je? Een Samsung ISOCELL of een Sony IMX260?
Beetje jammer btw dat de S7 zwart nu niet meer te krijgen is bij coolblue, wachten op nieuwe voorraad

[ Voor 21% gewijzigd door m0ridin op 14-03-2016 23:49 ]
Met de zon als tegenlicht heeft mijn S7 Edge dit ook en volgens mij is dat normaal hoor.m0ridin schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:41:
[...]
Thanks
Die lens flare zit gewoon telkens op een voorspelbare plek ten opzichte van de hoek van de zon.
p.s. Ik heb de Sony sensor.
[ Voor 2% gewijzigd door denheer op 14-03-2016 23:52 . Reden: Sensor info erbij gezet ]
Ik ben zeker geen deskundige, maar dit is volgens mij geen lens flaredenheer schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:51:
[...]
Met de zon als tegenlicht heeft mijn S7 Edge dit ook en volgens mij is dat normaal hoor.
Die lens flare zit gewoon telkens op een voorspelbare plek ten opzichte van de hoek van de zon.
Zie nu idd dat het op mijn S6 ook voorkomt, alleen een stuk minder extreem...denheer schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:51:
[...]
Met de zon als tegenlicht heeft mijn S7 Edge dit ook en volgens mij is dat normaal hoor.
Maar als het alleen vol in de zon was, ok... Maar bij veel lampen enzo treedt dit ook op. Nog maar eens goed bekijken, dacht al dat dit deels zou kunnen komen doordat er nu echt glas werd gebruikt ipv plastic...
Waarom niet? Volgt precies de hoek van de zon en is gewoon iets meer geconcentreerd dan wat je normaliter ziet.Pierre_nr1 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:52:
[...]
Ik ben zeker geen deskundige, maar dit is volgens mij geen lens flare
Hij verplaatst zich wel afhankelijk van de locatie van de lichtbron, dus volgens mij geen stof/pixel stuk oid. Kan me herinneren met een HTC One dat de flits reflecteerde op de binnenkant van de cover, iets in die richting stel ik me nu ook voor.Pierre_nr1 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:52:
[...]
Ik ben zeker geen deskundige, maar dit is volgens mij geen lens flare
Weerkaatsen van licht in de lens
Beetje flauw, maar is de lens goed schoon? Vette vingers zijn funest namelijk. En volgens Samsung zit er ook nog een plastic beschermfolie op.m0ridin schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:52:
[...]
Zie nu idd dat het op mijn S6 ook voorkomt, alleen een stuk minder extreem...
Maar als het alleen vol in de zon was, ok... Maar bij veel lampen enzo treedt dit ook op. Nog maar eens goed bekijken, dacht al dat dit deels zou kunnen komen doordat er nu echt glas werd gebruikt ipv plastic...
Ik heb ook zo'n flare puntje als ik de camera op een felle lichtbron richt. En m'n Note 3 heeft precies hetzelfde, dus niks om je zorgen over te maken, slechts een beetje irritant.
[ Voor 22% gewijzigd door Milan17 op 15-03-2016 00:09 ]
Hier ook hetzelfde. Maar een stuk minder extreem. Zijn hele lichte vlekjes.
Hier twee fotos die ik afgelopen zondag heb genomen met zo'n flare erop:

[ Voor 20% gewijzigd door denheer op 15-03-2016 00:20 . Reden: Nog een foto erbij gezet ]
Als ik dit zo zie lijkt me het zeker wel iets om goed uit te zoeken...want dit verpest dan gewoon je foto. Hoort niet te kunnen lijkt me, glas of niet je hoort geen duidelijk zichtbare fel gekleurde stippen in je foto''s te hebben. My 2 cents.
Mwah, het is al een wonder dat je met zulk tegenlicht nog zulke foto's kan maken met een smartphone, bedenk je namelijk even dat je recht tegen de zon in een foto neemt.killerfreak schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 00:22:
Als ik dit zo zie lijkt me het zeker wel iets om goed uit te zoeken...want dit verpest dan gewoon je foto. Hoort niet te kunnen lijkt me, glas of niet je hoort geen duidelijk zichtbare fel gekleurde stippen in je foto''s te hebben. My 2 cents.
Voor mij is dit geen issue.
Zit wat in inderdaad haha. Maar toch...is me bij mijn vorige telefoon (S5) nooit opgevallen. Maar dat zal dan wel komen door het gebruik van glas (S7) ipv plastic (S5).denheer schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 00:24:
[...]
Mwah, het is al een wonder dat je met zulk tegenlicht nog zulke foto's kan maken met een smartphone, bedenk je namelijk even dat je recht tegen de zon in een foto neemt.
Voor mij is dit geen issue.
Hoe kunnen mensen met een s7 edge meer dan 7u sot halen? Ik haal max 5.5 sot. En gemiddeld 5 sot
Het is natuurlijk ook niet echt te vergelijken. Het hangt van zoveel variabelen af zoals helderheid, ontvangst, achtergrondprocessen, gebruikte applicaties etc.zubidingasir schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 00:36:
Hoe kunnen mensen met een s7 edge meer dan 7u sot halen? Ik haal max 5.5 sot. En gemiddeld 5 sot
waarom heb jij eigenlijk niet de lexar microsd gekocht? Prijsverschil miniem namelijkdenheer schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:43:
[...]
Hier het resultaat van mijn S7 Edge met een Samsung 128GB microSDXC Pro+ UHS-I U3:
Heb op youtube een battle van samsung 128gb vs sandisk 200gb kunnen vinden dat op s7 edge ook getest is. Bevestigd ook dat die benchmark tools grotendeels waardeloos zijn. Graag real life test dus
[ Voor 17% gewijzigd door Schotborgh op 15-03-2016 01:20 ]
Dat vind ik ook. Ik heb het nooit eerder gezien of erover gelezen in andere topics bv op XDA. Plaats daar je foto's eens. Wellicht hebben zij een goede en duidelijke uitleg.killerfreak schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 00:22:
Een vraagje : Ik heb de s7 edge ( mooi toestel ) , maar ik sync outlook met de edge.....gaat eigenlijk allemaal goed.
Maar....onder de contactpersonen in outlook is een afdeling notitie ....waar ik onder outlook sommige informatie heb staan, nu komt deze info wel aan , maar word afgebroken in het vakje notitie onder een contactpersoon op de edge , als ik dan op bewerken klik zie ik nog wat meer van de notitie ...maar nog steeds niet helemaal , is hiervoor een oplossing ?
Maar....onder de contactpersonen in outlook is een afdeling notitie ....waar ik onder outlook sommige informatie heb staan, nu komt deze info wel aan , maar word afgebroken in het vakje notitie onder een contactpersoon op de edge , als ik dan op bewerken klik zie ik nog wat meer van de notitie ...maar nog steeds niet helemaal , is hiervoor een oplossing ?
Lens flare is echt heel normaal. Dit komt ook gewoon voor bij systeem cameras/spiegelreflex.Pierre_nr1 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 01:11:
[...]
Dat vind ik ook. Ik heb het nooit eerder gezien of erover gelezen in andere topics bv op XDA. Plaats daar je foto's eens. Wellicht hebben zij een goede en duidelijke uitleg.
Lees hier: https://www.maartenvandekamp.nl/basiskennis/lens-flare/ over hoe een "flare" wordt veroorzaakt. Ik had dit ook gewoon bij mijn s6. Niks om je zorgen over te maken.
thanksArjan A schreef op maandag 14 maart 2016 @ 00:57:
[...]
Met downloadbooster worden bij bestanden >30 MB je wifi en 4g gecombineerd, zodat je sneller je data binnen hebt.
Of het ook voor uploaden wordt gebruikt weet ik niet, maar het geldt dus sowieso vanaf 30MB. Zo groot zijn de foto's niet. Misschien eens met een filmpje proberen...
Welke micro SD kaart raden jullie nu aan dan? Pro+ of evo+? Of normale pro
Ik ben zelf voor de pro+ gegaan (128Gb). Zeker omdat ik er adopted storage van gemaakt heb kan het niet snel genoeg zijn.
Je wil gewoon niet dat apps trager gaan werken...
Je wil gewoon niet dat apps trager gaan werken...
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Niks mis mee hoor. Gewoon door de zon. Hier ook het gevalm0ridin schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:41:
[...]
Thanks
Beschermfolie op de lens? Hoe weet je of dit er nog op zit?Pierre_nr1 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:54:
[...]
En volgens Samsung zit er ook nog een plastic beschermfolie op.
Ik heb geprobeerd met mijn nagel langs de rand van de lens het plastic folie omhoog te tillen, maar niks. Of de folie zit er fantastisch op en is zeer lastig te verwijderen, of er is sprake van geen folie :-p
Kan iemand dit bevestigen?
Kan inderdaad ook geen folie bekennen, weet wel dat ik dit eerst ook niet dacht te hebben op mijn S4, tot na een jaar gebruiken er ineens een folie los begon te zitten
Iemand hier al een oplossing voor gevonden? Bij geen enkele notificatie gaat het scherm vanzelf aan.Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:26:
Mijn scherm gaat niet meer aan als ik een whatsapp bericht krijg eerst wel weet iemand hoe ik het weer normaal kan krijgen? Weet niet meer waar ik aan heb gezeten lol oops
Ik heb trouwens net een video gemaakt, maar beeldstablisatie zat er niet bij hoor
YouTube: YouTube
[ Voor 22% gewijzigd door thefal op 15-03-2016 09:20 ]
Bij Samsung nagevraagd. Ik beweerde dat deze er niet op zat, of in ieder geval ik het niet kon waarnemen. Maar, hij bleef beweren dat er een plastic folie bescherming op zit. Wellicht kunnen jullie het ook eens navragen.X-GeaR schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 07:48:
[...]
Beschermfolie op de lens? Hoe weet je of dit er nog op zit?
Ik heb geprobeerd met mijn nagel langs de rand van de lens het plastic folie omhoog te tillen, maar niks. Of de folie zit er fantastisch op en is zeer lastig te verwijderen, of er is sprake van geen folie :-p
Kan iemand dit bevestigen?
Zit er wel op maar met verwijderen van je folie die om het toestel zat, is bij mij het beschermfilmpje eraf getrokken.Pierre_nr1 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:16:
[...]
Bij Samsung nagevraagd. Ik beweerde dat deze er niet op zat, of in ieder geval ik het niet kon waarnemen. Maar, hij bleef beweren dat er een plastic folie bescherming op zit. Wellicht kunnen jullie het ook eens navragen.
Dit kan volgens mij niet standaard bij Android. Je kan dit wel doen met de App Floatifythefal schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:15:
[...]
Iemand hier al een oplossing voor gevonden? Bij geen enkele notificatie gaat het scherm vanzelf aan.
Ik heb trouwens net een video gemaakt, maar beeldstablisatie zat er niet bij hoor(sorry voor verticaal filmen, weet niet wat ik dacht!)
YouTube: YouTube
Bij mij zit er geen folie op de sensor of de hartslagmeter.Pierre_nr1 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:16:
[...]
Bij Samsung nagevraagd. Ik beweerde dat deze er niet op zat, of in ieder geval ik het niet kon waarnemen. Maar, hij bleef beweren dat er een plastic folie bescherming op zit. Wellicht kunnen jullie het ook eens navragen.
Hmm. Even op internet gespeurd. De S6 had het inderdaad wel.
Ik zie op de S7 iig niets. Mocht het anders zijn, merken we het vanzelf ;-)
http://www.solvemix.com/i...l-from-camera-lens-solved
Ik zie op de S7 iig niets. Mocht het anders zijn, merken we het vanzelf ;-)
http://www.solvemix.com/i...l-from-camera-lens-solved

[ Voor 11% gewijzigd door Kirretje op 15-03-2016 09:35 ]
Ik weet dat er op mijn S6 Edge+ een plastic beschermfolie zat op de hartslagmeter/flitser. Het was alleen met een vergrootglas te zien, met het blote oog niet. Na lang pulken met een tandenstoker heb ik het eraf gekregen.
Ik kon zweren dat al mijn vorige telefoons dit hadden. Te lang omgegaan met een iPhone blijkbaarzubidingasir schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:34:
[...]
Dit kan volgens mij niet standaard bij Android. Je kan dit wel doen met de App Floatify

mooi toestel. Heb de normale s7 de edge was me te groot.
DPI instellingen aangepast, wat een genot tegenover standaard.
Ik kwam van een htc m7 maar mis alleen de notificaties met mijn tweakers en twitters messages die bij htc in een mooi menu zitten. Iemand een alternatief hiervoor?
DPI instellingen aangepast, wat een genot tegenover standaard.
Ik kwam van een htc m7 maar mis alleen de notificaties met mijn tweakers en twitters messages die bij htc in een mooi menu zitten. Iemand een alternatief hiervoor?
Waarom wil je die folie er zo graag van af hebben?Pierre_nr1 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:50:
Ik weet dat er op mijn S6 Edge+ een plastic beschermfolie zat op de hartslagmeter/flitser. Het was alleen met een vergrootglas te zien, met het blote oog niet. Na lang pulken met een tandenstoker heb ik het eraf gekregen.
Kirretje schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 07:39:
[...]
Niks mis mee hoor. Gewoon door de zon. Hier ook het geval
killerfreak schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 00:09:
Hier ook hetzelfde. Maar een stuk minder extreem. Zijn hele lichte vlekjes.
Milan17 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 00:08:
Ik heb ook zo'n flare puntje als ik de camera op een felle lichtbron richt. En m'n Note 3 heeft precies hetzelfde, dus niks om je zorgen over te maken, slechts een beetje irritant.
denheer schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:51:
[...]
p.s. Ik heb de Sony sensor.
Niet flauw, eerste waar ik ook naar keekPierre_nr1 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:54:
[...]
Beetje flauw, maar is de lens goed schoon? Vette vingers zijn funest namelijk. En volgens Samsung zit er ook nog een plastic beschermfolie op.
En mjah, dat het effect er is vind ik niet gek. Maar het voelt wat extreem in mijn geval... Zie ook deze foto, het effect is linksonder

En thanks voor de reacties iig, stelt iets gerust maar nu eens zien in hoeverre dit me echt stoort en of het bij verschillende modellen even extreem is... Anders is wellicht omruilen toch een optie.
Ik heb geen folie op de camera zitten. Folie is zacht materiaal dus met een scherp mesje weet je het meteen. Glas op de camera is gehard glas alleen die van de hartslagmeter niet dus pas daarmee op.
Wie zegt dat ik dat wil?The Anarchist schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:57:
[...]
Waarom wil je die folie er zo graag van af hebben?
Samsung adviseerde me wel om het eraf te halen, maar ik hoef het er niet perse eraf te hebben. Het ging in eerste instantie om iets en iemand anders, lees maar terug.
Moet eerlijk zeggen dat ik dit soort "flare" nog niet heb gezien bij mij. Vaak ziet het er anders uit en is het meer een uitgerekte flare straalm0ridin schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:58:
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
Niet flauw, eerste waar ik ook naar keekMaar dat lijkt het niet te zijn.
En mjah, dat het effect er is vind ik niet gek. Maar het voelt wat extreem in mijn geval... Zie ook deze foto, het effect is linksonder
[afbeelding]
En thanks voor de reacties iig, stelt iets gerust maar nu eens zien in hoeverre dit me echt stoort en of het bij verschillende modellen even extreem is... Anders is wellicht omruilen toch een optie.
Dat vind ik dus ookGarret1410 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:05:
[...]
Moet eerlijk zeggen dat ik dit soort "flare" nog niet heb gezien bij mij. Vaak ziet het er anders uit en is het meer een uitgerekte flare straal
Bestaat er een draadje tips en trucs en apps voor s7 edge zo ja graag de link.. Ben wel benieuwd naar wat speciale apps
Heb het zelfs met een gewone S7 gehaald. Maar dan zit ik wel de hele dag thuis en is het dus vooral wifi, wat incidentele locatiebepalingen voor Google Now en wat simpele games.zubidingasir schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 00:36:
Graag gedaan, en ik zag dat je ook al een draadje op XDA hebt geopend. Er zit een reactie tussen die het over de coating heeft. Dat was mijn gedachte in eerste instantie ook. Vandaar mijn opmerking over het plastic beschermfolie.m0ridin schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:58:
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
Ik heb de vraag daar ook maar direct gesteld.
[ Voor 3% gewijzigd door Pierre_nr1 op 15-03-2016 10:31 ]
Omdat je dit zei:Pierre_nr1 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:05:
[...]
Wie zegt dat ik dat wil?
Samsung adviseerde me wel om het eraf te halen, maar ik hoef het er niet perse eraf te hebben. Het ging in eerste instantie om iets en iemand anders, lees maar terug.
[/quote]Ik weet dat er op mijn S6 Edge+ een plastic beschermfolie zat op de hartslagmeter/flitser. Het was alleen met een vergrootglas te zien, met het blote oog niet. Na lang pulken met een tandenstoker heb ik het eraf gekregen.
[quote]
Omdat ik daarop zag dat het aanwezig was. En dat Samsung me dat adviseerde toen. Voor de S7 hoeft het voor mij nu niet.The Anarchist schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:25:
[...]
Omdat je dit zei:
[/quote]Ik weet dat er op mijn S6 Edge+ een plastic beschermfolie zat op de hartslagmeter/flitser. Het was alleen met een vergrootglas te zien, met het blote oog niet. Na lang pulken met een tandenstoker heb ik het eraf gekregen.
[quote]
Wil ff een nieuwe micro sd in mijn s7 zetten.
Twijfel alleen tussen de evo+ of pro+.
Vooral schrijfsnelheid is de pro+ een stuk sneller.
Ik gebruik de sd kaart voornamelijk om foto's, video's en muziek op te slaan. En soms een app naar te verplaatsen als dit mogelijk is.
Welke zouden jullie nemen in dit geval?
Twijfel alleen tussen de evo+ of pro+.
Vooral schrijfsnelheid is de pro+ een stuk sneller.
Ik gebruik de sd kaart voornamelijk om foto's, video's en muziek op te slaan. En soms een app naar te verplaatsen als dit mogelijk is.
Welke zouden jullie nemen in dit geval?
Stop chasing the dream, you're already living it
jip_86 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:17:
[...]
Heb het zelfs met een gewone S7 gehaald. Maar dan zit ik wel de hele dag thuis en is het dus vooral wifi, wat incidentele locatiebepalingen voor Google Now en wat simpele games.
7 uur SoT op mijn reguliere S7. Daarbij zeer intensief gebruikt.zubidingasir schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 00:36:

Verwijderd
Is er een mogelijkheid om bijv de terug button minder gevoelig te maken? Of dat het scherm wat meer onderscheid kan maken tussen vingers en handpalm? Ik gebruik het toestel vooral met een hand en dan druk ik per ongeluk met de binnenkant van m'n hand de terug button in..
Oja, sinds gister geeft google now het volgende aan:
Google Now is momenteel niet beschikbaar.
Oja, sinds gister geeft google now het volgende aan:
Google Now is momenteel niet beschikbaar.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2016 10:42 ]
Zijn er mensen die overgestapt zijn van iPhone naar Samsung? Is het het waard dit keer? Ik kan letterlijk gewoon niet meer slapen, omdat ik nu zo geneigd ben om een S7 Edge te halen. Dat display gewoon al, wauw
.
Ik ben alleen erg bang voor TouchWiz.
Iemand tips voor mij?
Iemand tips voor mij?
hi!
TouchWiz is al grotendeels te omzeilen met een eigen launcher. Zo'n drama is het trouwens ook niet meer als ik terugkijk naar toen ik mijn Note 1 had.
dafmay schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:31:
[...]
[...]
7 uur SoT op mijn reguliere S7. Daarbij zeer intensief gebruikt.
[afbeelding]
[afbeelding]
Vanmorgen 20u actief en 3u55 SoT, nog 8% over (vannacht 5% drain in 7 uur). Weekend had ik een vergelijkbare SoT van ca. 4u.
Hele weekend en gisteren de S7 wel flink gebruikt, maar ik had iets meer van de batterij verwacht.
Tussendoor wel kort de gearVR op de neus gehad, maar niet meer dan 2x 10 min.
Vandaag BetterBatteryStats erop en kijken waar de %'jes naar toe gaan.
Maar gewoon even bijhouden, BBS werkt dus met root

[ Voor 3% gewijzigd door Alieunited op 15-03-2016 11:03 ]
Ik ben overgestapt van een iPhone 5c.RWK__ schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:58:
Zijn er mensen die overgestapt zijn van iPhone naar Samsung? Is het het waard dit keer? Ik kan letterlijk gewoon niet meer slapen, omdat ik nu zo geneigd ben om een S7 Edge te halen. Dat display gewoon al, wauw.
Iemand tips voor mij?
Direct Nova Launcher gekocht dus geen ervaring met Touchwiz
Ik ben erg tevreden. Het scherm is inderdaad Wauw. De batterij is erg goed. Ik ben wel een lichte gebruiker, maar de heavy users lijken ook tevreden. Ik haalde 72 uur met een Sot van 4 uur op 1 volle lading. (Always on en bluetooth uit, wifi en locatie aan)
Qua android heb ik het gevoel dat je wat vrijer bent. Er zijn er meer apps om dingen te doen die standaard niet kunnen. Meeste is op iOs niet mogelijk omdat dat niet toegestaan wordt door Apple.
Ik heb persoonlijk nog geen nadeel gevonden
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Holy moly dit is wel erg indrukwekkend hoor. Kunnen gebruikers hier ook regelmatig stats posten? Ik doe altijd twee jaar met een smartphone en wilde nog een jaartje G4 doen, maar dit is wel andere koek. Als ik 4 uur uit de G4 pers ben ik al blij.Breaking things down a bit more, Lanh found that it was more than possible to get around 5 to 6 screen on time without even trying, and I had similar results with around 6 to 7 SoT averages without trying, with trying I was easily able to make up to around 8 or 9 hours of SoT though. That’s with normal settings, auto-brightness, etc
Hebben hier meer mensen last van een krakende home button? Bij het indrukken maakt die een luid klikkend geluid wat ik best irritant vind bij een toestel van 800€. Het gebeurt voornamelijk als ik hem direct in het midden indruk.
Doet de mijne ook als ik links druk. Rechts daarentegen niks te horen.Noreia schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:26:
Hebben hier meer mensen last van een krakende home button? Bij het indrukken maakt die een luid klikkend geluid wat ik best irritant vind bij een toestel van 800€. Het gebeurt voornamelijk als ik hem direct in het midden indruk.
Holy crap...leest dan niemand meer eerst, en/of maakt men geen gebruik meer van de Zoek functie op Tweakers??!!Franco10 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:19:
[...]
Holy moly dit is wel erg indrukwekkend hoor. Kunnen gebruikers hier ook regelmatig stats posten? Ik doe altijd twee jaar met een smartphone en wilde nog een jaartje G4 doen, maar dit is wel andere koek. Als ik 4 uur uit de G4 pers ben ik al blij.

Er zijn zelfs vandaag nog diverse posts over de accuduur van de S7....er is genoeg te vinden.
Ik bedoelde eigenlijk meer in detail. Heb zelf meerdere Samsung AMOLED toestellen gehad. Het scheelt nogal hoe je met het beestje omgaat; helderheid, zwarte apps draaien etc. Als je een uur in een pikzwarte twitter app bezig gaat krijg je andere cijfers dan gewoon browsen bijvoorbeeld. AA heeft het in dat stuk dan ook over 'trying'dafmay schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:31:
[...]
Holy crap...leest dan niemand meer eerst, en/of maakt men geen gebruik meer van de Zoek functie op Tweakers??!!![]()
Er zijn zelfs vandaag nog diverse posts over de accuduur van de S7....er is genoeg te vinden.
Omdat ik automatisch in dit soort gevallen merk bij merk wil houden. En dat heeft dan vooral te maken met de theorie (lang niet altijd de praktijk) dat men het meeste test met eigen middelen.Schotborgh schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 00:59:
[...]
waarom heb jij eigenlijk niet de lexar microsd gekocht? Prijsverschil miniem namelijk
Heb op youtube een battle van samsung 128gb vs sandisk 200gb kunnen vinden dat op s7 edge ook getest is. Bevestigd ook dat die benchmark tools grotendeels waardeloos zijn. Graag real life test dus
Als ik overigens naar de (in mijn ogen ook relatief waardeloze) testen kijk dan zie ik dat de Samsung net iets sneller is met write dan de Lexar (ben even te lui om die posts in deze thread op te zoeken).
Dat kom ik ook regelmatig tegen. De twee touch-buttons (terug en multitasking) hadden wat mij betreft wat meer naar de home button mogen zitten. Maar zelfs dan nog... Ik raak ook regelmatig de onderste functies op het scherm aan met mijn handpalm. Hoe ik de telefoon soms vast heb raak ik soms met het palmkussentje onder mijn duim iets aan op het scherm, en dan floept er iets open of weg.Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:38:
Is er een mogelijkheid om bijv de terug button minder gevoelig te maken? Of dat het scherm wat meer onderscheid kan maken tussen vingers en handpalm? Ik gebruik het toestel vooral met een hand en dan druk ik per ongeluk met de binnenkant van m'n hand de terug button in..
wasco [the brightest crayon in the box]
Mijn screen on time benadert meer de 4 á 5u (gewone s7), maar dan ook met rond de 1000mAh verbruik.
Blijkbaar heb ik standaard mijn scherm dus feller dan anderen, en daarbij browse ik veel, maar ik ben alsnog te spreken over de SOT van de S7. Ik kan er makkelijk meer uit halen als ik dat zou willen.
Blijkbaar heb ik standaard mijn scherm dus feller dan anderen, en daarbij browse ik veel, maar ik ben alsnog te spreken over de SOT van de S7. Ik kan er makkelijk meer uit halen als ik dat zou willen.
Ok, maar dan toch kun je in de screenshots die diverse tweakers al hebben geplaatst (waaronder ikzelf vandaag nog) een hoop info terugvinden.Franco10 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:36:
[...]
Ik bedoelde eigenlijk meer in detail. Heb zelf meerdere Samsung AMOLED toestellen gehad. Het scheelt nogal hoe je met het beestje omgaat; helderheid, zwarte apps draaien etc. Als je een uur in een pikzwarte twitter app bezig gaat krijg je andere cijfers dan gewoon browsen bijvoorbeeld. AA heeft het in dat stuk dan ook over 'trying'
dafmay in "[Samsung Galaxy S7-serie] Ervaringen en Discussie"
Mijn test waaruit 7 uur SoT kwam was obv :
- auto brightness (rond 50%)
- wifi
- bluetooth aan (kort verbonden met headset en muziek gespeeld)
- alles auto sync
Zie screenshots voor meer info!
[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 15-03-2016 11:53 . Reden: link toegevoegd ]
Ben niet een echte iphone gebruiker geweest maar heb wel meerdere iphones gehad. De S6 was voor mij al genoeg om over te stappen vanaf een iPhone6.RWK__ schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:58:
Zijn er mensen die overgestapt zijn van iPhone naar Samsung? Is het het waard dit keer? Ik kan letterlijk gewoon niet meer slapen, omdat ik nu zo geneigd ben om een S7 Edge te halen. Dat display gewoon al, wauw.
Iemand tips voor mij?
Ik kan het niet voor een ander bepalen maar ik vond het beeldscherm wel doorslaggevend. Het 750p schermpje vond ik een stuk minder dan die van de S6. Qua helderheid en kleurweergave was het goed maar de resolutie te laag waardoor ik tekst minder scherp vond.
Ook hou ik van de uitgebreidere mogelijkheden die ik met Android heb. iPhone is een goede telefoon maar in mijn beleving te beperkt. Hou je van simpel dan is een iPhone geschikt maar ik hou toch wel een beetje van tweaken en customisation, dus Android is voor mij beter.
Ik zie de iPhone als een no nonsense toestel. Het werkt gewoon goed zoals het is. Android wil nog wel eens zijn kuren hebben maar sinds Marshmallow vind ik het zeker goed.
Oh ja, Touchwiz lijkt me voor een iPhone gebruiker helemaal niet verkeerd. Samsung kijkt best veel af van Apple.
[ Voor 4% gewijzigd door Garret1410 op 15-03-2016 12:27 ]
dafmay schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:52:
[...]
Ok, maar dan toch kun je in de screenshots die diverse tweakers al hebben geplaatst (waaronder ikzelf vandaag nog) een hoop info terugvinden.
dafmay in "[Samsung Galaxy S7-serie] Ervaringen en Discussie"
Mijn test waaruit 7 uur SoT kwam was obv :
- auto brightness (rond 50%)
- wifi
- bluetooth aan (kort verbonden met headset en muziek gespeeld)
- alles auto sync
Zie screenshots voor meer info!
Na jarenlang op Android te hebben gezeten kan ik je vertellen dat buiten de SoT die screenshots weinig zeggen. Als er echt iets aan de hand is en 'Scherm' staat niet bovenaan is het misschien nuttig, maar echt details kun je er niet uit halen.
Als ik op helderheid 0% twee uur lang naar een zwart scherm ga staren heb ik fantastische stats en staat 'Scherm' gewoon bovenaan, maar is het dus een ietwat vertekend beeld.
Daar kunnen fabrikanten zelfs mee spelen, bij een update van Android veranderde vrijwel niets aan het batterijverbruik maar stond 'Android Systeem' ineens een stuk lager waardoor het leek alsof het zuiniger was, niet dus.
Anyway dit gaat niet meer over de S7, dank voor de screenshots!
Batterijduur is een eeuwige discussie. Kun je niet onderling vergelijken. Teveel factoren die mee spelen.
Toch schijnt de Exynos-versie een streepje voor te hebben ten opzichte van de Snapdragon qua batterijduur:
http://arstechnica.com/ga...review-the-galaxy-s6-2-0/
http://arstechnica.com/ga...review-the-galaxy-s6-2-0/
Heb pdp nu gekocht en geïnstalleerd. Je moet dus die 4 aanvinken ..... maar dan? zie niets wat ik dan kan aanklikken om ze daadwerkelijk te disablen.Garret1410 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 21:22:
[...]
Dafmay heeft de oplossing een aantal berichten terug al gevonden.
Ik had er ook last van en het blijkt door de Game Launcher te komen. Deze processen moeten uitgeschakeld worden met "package disabler pro" of misschien dat het met de gratis "app package disabler" ook lukt.
Helaas dat het zo moet maar het is even niet anders.
zal de post van Dafmay even op zoeken
Gevonden;
[...]
En wat voor zooi kan ik nog meer uitzetten?
Zodra je het hebt aangevinkt wordt het uitgeschakeldNorthernstar1 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 12:50:
[...]
Heb pdp nu gekocht en geïnstalleerd. Je moet dus die 4 aanvinken ..... maar dan? zie niets wat ik dan kan aanklikken om ze daadwerkelijk te disablen.
En wat voor zooi kan ik nog meer uitzetten?
Op internet zijn allemaal lijstjes te vinden van wat je uit kan schakelen. Er zijn zelfs hele XML lijsten die je kan importeren in Package Disabler Pro, en alles wat in die lijst staat wordt uitgeschakeld.
Wees echter voorzichtig, bepaalde zaken kunnen ervoor zorgen dat je telefoon niet werkt of onstabiel wordt. Wat dat betreft zou ik alleen uitschakelen wat je niet gebruikt en waarvan je zeker weet wat het is.
Hoe zit het met updaten als je dingen disabled hebt? Ik meen daar bij de S6 iets over te hebben gelezen dat het dan fout kan gaan of zo?
Ik wil graag een hoop zooi disabelen, maar ga er vanuit dat ik dom en ongeduldig genoeg ben om er vervolgens niet aan te denken voor de update alles weer aan te zetten
Ik wil graag een hoop zooi disabelen, maar ga er vanuit dat ik dom en ongeduldig genoeg ben om er vervolgens niet aan te denken voor de update alles weer aan te zetten
Ja zie nu dat het ook geholpen heeft. Geen flikkerend scherm meer in spellen
Zal maar de ballon 'rozegeur en maneschijn' ff doorprikken.RWK__ schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:58:
Iemand tips voor mij?
Ik ben overgestapt van een iPhone 5s naar een Samsung S6 bij lancering en ik was onder de indruk van het toestel, vooral het scherm sprak mij enorm aan. Qua snelheid kon het mij ook bekoren maar ik kwam van een 5s met iOS8, wat behoorlijk werkte, maar op een iPhone 6 ging dit toch een pak vlotter.
Het werken met Lollipop pré 5.1.1 was een ramp, het heeft maanden geduurd eer Samsung Lollipop onder controle had en het OS was verre van stabiel te noemen. Enkel als je wekelijks het toestel herstartte was er mee te werken. Ik had vooral problemen met de bluetooth connecties in de wagen en smartwatches. Om de haverklap verloor ik mijn connectie. Enkel na herstart was het even goed, daarom besloten om hem automatisch wekelijkse te herstarten. Een tweede issue was dat je nooit een stabiel OS had na een major update. Altijd was er wel een feature die mank liep of zelfs niet meer aanwezig was. Een factory reset lostte dit wel op, maar dan was je weer 2 à 3 uur bezig om het toestel opnieuw in te stellen, zelfs met alle nodige backups (Google & Samsung). De S6 was allesbehalve bedrijfszeker en ik was niet alleen, want mijn collega's hadden dezelfde problemen met hun S5/S6 van zodra er Lollipop op stond. Ik heb na 6 maand miserie besloten om terug te keren naar de iPhone 6s.
Mijn partner is van een iPhone naar de s6 gegaan. Geen enkel probleem. Stabiel OS. Lekker vlot. Bluetooth wordt altijd snel gevonden en is stabiel. Geen enkel probleem. Jammer dat je andere ervaringen hebt.RigolleM schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 13:09:
[...]
Zal maar de ballon 'rozegeur en maneschijn' ff doorprikken.
Ik ben overgestapt van een iPhone 5s naar een Samsung S6 bij lancering en ik was onder de indruk van het toestel, vooral het scherm sprak mij enorm aan. Qua snelheid kon het mij ook bekoren maar ik kwam van een 5s met iOS8, wat behoorlijk werkte, maar op een iPhone 6 ging dit toch een pak vlotter.
Het werken met Lollipop pré 5.1.1 was een ramp, het heeft maanden geduurd eer Samsung Lollipop onder controle had en het OS was verre van stabiel te noemen. Enkel als je wekelijks het toestel herstartte was er mee te werken. Ik had vooral problemen met de bluetooth connecties in de wagen en smartwatches. Om de haverklap verloor ik mijn connectie. Enkel na herstart was het even goed, daarom besloten om hem automatisch wekelijkse te herstarten. Een tweede issue was dat je nooit een stabiel OS had na een major update. Altijd was er wel een feature die mank liep of zelfs niet meer aanwezig was. Een factory reset lostte dit wel op, maar dan was je weer 2 à 3 uur bezig om het toestel opnieuw in te stellen, zelfs met alle nodige backups (Google & Samsung). De S6 was allesbehalve bedrijfszeker en ik was niet alleen, want mijn collega's hadden dezelfde problemen met hun S5/S6 van zodra er Lollipop op stond. Ik heb na 6 maand miserie besloten om terug te keren naar de iPhone 6s.
Feit blijft dat de screenshots er zijn als indicatie van mijn gebruik. Zoals Garrett1410 ook aangeeft is batterij duur vergelijken verder een eindeloze en zinloze discussie.Franco10 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 12:27:
[...]
![]()
Na jarenlang op Android te hebben gezeten kan ik je vertellen dat buiten de SoT die screenshots weinig zeggen. Als er echt iets aan de hand is en 'Scherm' staat niet bovenaan is het misschien nuttig, maar echt details kun je er niet uit halen.
Als ik op helderheid 0% twee uur lang naar een zwart scherm ga staren heb ik fantastische stats en staat 'Scherm' gewoon bovenaan, maar is het dus een ietwat vertekend beeld.
Daar kunnen fabrikanten zelfs mee spelen, bij een update van Android veranderde vrijwel niets aan het batterijverbruik maar stond 'Android Systeem' ineens een stuk lager waardoor het leek alsof het zuiniger was, niet dus.
Anyway dit gaat niet meer over de S7, dank voor de screenshots!
Jij hebt in ieder geval een indicatie van de accuduur...de SoT moet boekdelen spreken, zeker als je de overige posts doorleest en ook op XDA de moeite neemt om eea door te lezen. De accuduur van de S7 is gewoonweg heel erg goed. Ik heb ervaring met Note 4 (exynos en SD), Note 5, S6, Nexus 6P, Nexus 5X. Alleen de 6P kwam in de buurt met zo'n 5,5-6 uur SoT.
Top...het werkt inderdaad door de packages die je wilt disablen aan te vinken...that's all. Ps je kunt ook nog een export maken naar xml, dat kan handig zijn als backup/restore.Northernstar1 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 13:03:
Ja zie nu dat het ook geholpen heeft. Geen flikkerend scherm meer in spellen
Dat is een interessante en ook belangrijke...vaagisdenaam schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 13:00:
Hoe zit het met updaten als je dingen disabled hebt? Ik meen daar bij de S6 iets over te hebben gelezen dat het dan fout kan gaan of zo?
Voorafgaand aan een systeem update altijd eerst alle packages activeren (en even een herstart van de telefoon, plus daarna verifieren of inderdaad geen packages zijn disabled!...voor alle zekerheid)
Prima dat je jouw ervaringen deelt, maar ik vind het wel een nogal beperkt en eenzijdig verhaal. Je hebt het zelfs over Lollipop pre 5.1.1. Vanaf 5.1.1 en zeker nu op 6.0.1 zijn er zo veel zaken verbeterd binnen Android, en ook TouchWiz is met iedere versie lichter en sneller geworden. Kortom...ik denk dat we het specifiek zouden moeten hebben over de huidige situatie, en zeker niet over een oude situatie.RigolleM schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 13:09:
[...]
Touchwiz is zeker niet perfect, maar naar mijn mening tegenwoordig erg goed te noemen. Het enige minpuntje dat ik kan bedenken is het RAM management, oftewel...het te snel worden afgesloten van apps (wanneer er een aantal tegelijkertijd zijn geopend). Dat is nog steeds niet optimaal geregeld op TW, maar zeker wel prima mee te werken...m.n. omdat de S7 zo razendsnel is...kortom apps heropenen gaat binnen een oogwenk.
Mijn persoonlijke mening is dat Android en TouchWiz tegenwoordig zeer goed werken, en ook op elkaar zijn afgestemd.
Ik spreek daarentegen niet uit eigen ervaring als het gaat om overstap van iOs naar Android.
[ Voor 40% gewijzigd door PaT op 15-03-2016 15:20 ]
Gebruik de 'wijzig' knop als je als laatste heb gereageerd
[ Voor 96% gewijzigd door PaT op 15-03-2016 15:20 ]
Daar heb je idd een goed punt. Ja terug zoeken van die info is lastig idddenheer schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:36:
[...]
Omdat ik automatisch in dit soort gevallen merk bij merk wil houden. En dat heeft dan vooral te maken met de theorie (lang niet altijd de praktijk) dat men het meeste test met eigen middelen.
Als ik overigens naar de (in mijn ogen ook relatief waardeloze) testen kijk dan zie ik dat de Samsung net iets sneller is met write dan de Lexar (ben even te lui om die posts in deze thread op te zoeken).
In ieder geval bedankt voor het nemen van de moeite om inzicht voor anderen te verschaffen.
Ik respecteer je mening en voel je niet aangevallen maar kan me er niet in vinden.RigolleM schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 13:09:
[...]
Misschien dat ik de s6 1x opnieuw heb opgestart vanwege een probleem in een krap jaar tijd.
iOS 8 was in het begin ook niet stabiel en vol bugs. iOS 9 precies hetzelfde. 8.4.1 en 9.3 vond ik persoonlijk pas echt goed.
Maar ik geloof best dat je problemen hebt gehad maar dat is vaak individueel en niet algemeen. Ik heb met de iphone ook weinig problemen gehad maar lees je het forum dan staat het vol met problemen.
Apple doet het wel beter op software gebied. Bugs worden sneller opgelost dan Samsung, dat is waar maar voor mij geen reden om weer een iphone te kopen gezien de voordelen zwaarder wegen dan de nadelen.
Lithoman gaat het je nog lukken om de real life test uit te voeren?LithoMan schreef op maandag 14 maart 2016 @ 18:29:
[...]
Oké, hier de Lexar 128GB UHS-II met hetzelfde progranma gedaan:
Microbenchmark
Target: /data (ext4,-)
64MB/ 32768KB / 4KB / 8
SEQ RD: 483.39 MB./s
SEQ WR: 140.65 MB/s
RND RD: 22342.76 IOPS
RND WR: 4056.09 IOPS
#SQLite benchmark
Insert: 160.1 TPS
Update: 471.02 TPS
Delete: 398.75 TPS
#Macro benchmark
Target: /data (ext4,-)
Browser: 58.25 msec
Markte: 91.5 msec
Camear: 78.5 msec
Camcorder: 155.25 msec
Hoop dat het te begrijpen is.
Let wel op dat hij hier per ongeluk het interne geheugen had getest en niet het Lexar kaartje.Schotborgh schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 13:54:
[...]
Lithoman gaat het je nog lukken om de real life test uit te voeren?
Test is reeds opnieuw gedaan.denheer schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 13:57:
Let wel op dat hij hier per ongeluk het interne geheugen had getest en niet het Lexar kaartje.
Nickname does not reflect reality
Ik voel mij niet aangevallen, alleen vond ik dat het niet altijd 'het goede nieuws' show moest zijn.Garret1410 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 13:53:
[...]
Ik respecteer je mening en voel je niet aangevallen maar kan me er niet in vinden.
Misschien dat ik de s6 1x opnieuw heb opgestart vanwege een probleem in een krap jaar tijd.
iOS 8 was in het begin ook niet stabiel en vol bugs. iOS 9 precies hetzelfde. 8.4.1 en 9.3 vond ik persoonlijk pas echt goed.
Maar ik geloof best dat je problemen hebt gehad maar dat is vaak individueel en niet algemeen. Ik heb met de iphone ook weinig problemen gehad maar lees je het forum dan staat het vol met problemen.
Apple doet het wel beter op software gebied. Bugs worden sneller opgelost dan Samsung, dat is waar maar voor mij geen reden om weer een iphone te kopen gezien de voordelen zwaarder wegen dan de nadelen.
Ik heb hier nog altijd een Galaxy A3 2016 bij mij, met Lollipop 5.1.1, maar is niet mijn main device en dus ook niet aangesloten op mijn BT devices, en ervaar ik minder problemen.
Het BT probleem bleef aanwezig zelfs met 5.1.1, enkel na herstart was het tijdelijk opgelost.
Verwijderd
Dit is dus precies wat ik ook heb. Dan ben ik een artikeltje aan t lezen, scroll ik en dan raakt m'n handpalm t scherm waardoor ik bij op een advertentie klik. Heel irritant.wasco schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:41:
[...]
Dat kom ik ook regelmatig tegen. De twee touch-buttons (terug en multitasking) hadden wat mij betreft wat meer naar de home button mogen zitten. Maar zelfs dan nog... Ik raak ook regelmatig de onderste functies op het scherm aan met mijn handpalm. Hoe ik de telefoon soms vast heb raak ik soms met het palmkussentje onder mijn duim iets aan op het scherm, en dan floept er iets open of weg.
Precies de reden dat ik er een Spigen Neo Hybrid omheen heb, met dit hoesje heb ik er geen last van.Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:24:
[...]
Dit is dus precies wat ik ook heb. Dan ben ik een artikeltje aan t lezen, scroll ik en dan raakt m'n handpalm t scherm waardoor ik bij op een advertentie klik. Heel irritant.
Dank voor het delen van jullie ervaringen
Ik denk dat ik de overstap echt ga maken. Ik ben één en al Apple geweest, maar ja, het bied niet meer wat ik ervan verwacht. Zonder jailbreak voel je je toch wel opgesloten in zo'n toestel. Alles is nou eenmaal hetzelfde gebleven (grootendeels) wat na verloop van tijd erg saai wordt. Het werkt wel uitstekend, maar na 6 jaar Apple, wil ik nu toch wat anders. Het is niet dat ik nooit met Android gewerkt heb, maar ik maakte me meer zorgen over TouchWiz.
Nu maar eens kijken waar de S7 Edge toestellen op voorraad zijn icm met een KPN abonnement
hi!
Overstappen is de beste keus!RWK__ schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:57:
[...]
[...]
[...]
Dank voor het delen van jullie ervaringen![]()
Ik denk dat ik de overstap echt ga maken. Ik ben één en al Apple geweest, maar ja, het bied niet meer wat ik ervan verwacht. Zonder jailbreak voel je je toch wel opgesloten in zo'n toestel. Alles is nou eenmaal hetzelfde gebleven (grootendeels) wat na verloop van tijd erg saai wordt. Het werkt wel uitstekend, maar na 6 jaar Apple, wil ik nu toch wat anders. Het is niet dat ik nooit met Android gewerkt heb, maar ik maakte me meer zorgen over TouchWiz.
Nu maar eens kijken waar de S7 Edge toestellen op voorraad zijn icm met een KPN abonnement
Hier wat + en - punten in vergelijking met een iPhone 6 (X-GeaR in "[Samsung Galaxy S7-serie] Ervaringen en Discussie")
Wellicht een beetje oftopic maar het gaat wel over mijn S7 edge. Ik wil mijn werk mail (gmail) ook op mijn tel. Het liefst in Gmail apart. Maar het liefst voeg ik geen account toe. Beetje onzinning om een een account toe te voegen en overal te kunnen switchen terwijl ik alleen de email wil kunnen lezen. Is dit uberhaupt een mogelijkheid of moet ik dat account dan in een andere mail client zetten met imap?
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Dit topic is gesloten.
Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support