Mijn scherm gaat niet meer aan als ik een whatsapp bericht krijg eerst wel weet iemand hoe ik het weer normaal kan krijgen? Weet niet meer waar ik aan heb gezeten lol oops
Ik heb de tech21 evo case. Iets duurder maar heel erg blij mee. Ligt goed in de hand en bied voldoende bescherming.niek87 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:04:
[...]
Ziet er goed uit die case, zijn er meer mensen die een soort gelijk om hun S7 hebben? En is hier een accessoires topic voor?
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
Sinds de S3 al tevreden over Samsung..
Heb 21 februari jl. met de brief van Phonehouse dat "KPN Zakelijk verlengd mocht met uitzoeken van gratis toestel" meteen na de presentatie de S7 besteld..
Heb overigens nooit problemen gehad met de S6 en was zeker na de MM-update heel tevreden..
Vrijdag keurig op tijd (rond de middag) de S7 Edge ontvangen en een paar uur later de VR-bril..
Complimenten voor Phonehouse, KPN en Samsung.. en nogmaals voor Samsung, want waar ik meestal twee drie uur bezig ben met het omzetten van alle apps en gegevens (met de nodige oefening), was ik nu echt binnen het uur klaar.. omzetten met data-kabel gaat super (apps en folders en indeling).. alleen nog even wachtwoorden per app opnieuw invoeren (had het ook spannender gevonden als dat mee te kopiëren was)..
Samsung luister echt naar de klant..
De S7 is een super toestel.. kan niet anders melden.. schat in dat de batterij-reserve makkelijk nog een hele tijd kan meegroeien met het intensievere accu-gebruik van steeds "zwaarder" wordende apps.. de verbeterde VR is ook super.. Kerstmis in maart..
Heb 21 februari jl. met de brief van Phonehouse dat "KPN Zakelijk verlengd mocht met uitzoeken van gratis toestel" meteen na de presentatie de S7 besteld..
Heb overigens nooit problemen gehad met de S6 en was zeker na de MM-update heel tevreden..
Vrijdag keurig op tijd (rond de middag) de S7 Edge ontvangen en een paar uur later de VR-bril..
Complimenten voor Phonehouse, KPN en Samsung.. en nogmaals voor Samsung, want waar ik meestal twee drie uur bezig ben met het omzetten van alle apps en gegevens (met de nodige oefening), was ik nu echt binnen het uur klaar.. omzetten met data-kabel gaat super (apps en folders en indeling).. alleen nog even wachtwoorden per app opnieuw invoeren (had het ook spannender gevonden als dat mee te kopiëren was)..
Samsung luister echt naar de klant..
De S7 is een super toestel.. kan niet anders melden.. schat in dat de batterij-reserve makkelijk nog een hele tijd kan meegroeien met het intensievere accu-gebruik van steeds "zwaarder" wordende apps.. de verbeterde VR is ook super.. Kerstmis in maart..
In Whatsapp onder instellingen / meldingen. Dan meldingen: pop-up altijd weergeven.Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:26:
Mijn scherm gaat niet meer aan als ik een whatsapp bericht krijg eerst wel weet iemand hoe ik het weer normaal kan krijgen? Weet niet meer waar ik aan heb gezeten lol oops
Denk ik
Dit kun je afzonderlijk instellen voor gewone chats en groeps chats.
[ Voor 8% gewijzigd door JSchut op 14-03-2016 11:34 ]
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Even een korte impressie van de eerste dagen. Ik ben overgestapt van een iPhone 6 naar een Galaxy S7.
Sinds 2011 heb ik alleen nog maar iOS-toestellen gehad, daarvoor 1,5 jaar Android en daarvoor weer iOS. Hoewel de iPhone 6 een heerlijk toestel is, houd ik erg van het customizen van mijn telefoon. De Galaxy S7 voelt daarom heel fijn. Android is in vijf jaar tijd ongelofelijk goed geworden sinds Android 2.2 (mijn laatste toestel was de eerste generatie HTC Desire).
De plus en minpunten (voor mij persoonlijk) op een rij:
+ Scherm (veel mooier dan iPhone 6)
+ Body (iPhone ziet er standaard uit, Galaxy S7 is erg fraai, zeker in de kleur zwart).
+ Vingerafdruksensor (reageert sneller dan iPhone 6)
+ Camera (Wat een schitterende foto's!!!)
+ Ik luister vaak muziek via Bluetooth. Wat ik fijn vind is dat wanneer ik Bluetooth in het snelmenu aanzet, dat de telefoon direct vraag waar ik verbinding mee wil maken. Bij iPhone moet je dan helemaal naar Instellingen toe.
+ Volledig te customizen met bijv. Nova Launcher.
+ Accu, gaat veel langer mee bij intensief gebruik dan iPhone 6.
+/- Interne speaker is veel harder dan bij iPhone 6, alleen klinkt het geluid wel iets blikkeriger.
- Sommige apps werken prettiger op iOS. Ik heb bijv. nog geen goede Captio-alternatief gevonden (om snel een mailtje naar jezelf te sturen). Ook ziet Nu.nl er brak uit op Android. Ook haperen sommige apps een beetje, maar dit lijkt meer aan het systeem zelf te liggen.
- Het is wel even wat instelwerk met apps, zeker omdat ik de standaard apps niet gebruik voor bijv. agenda en mail. Alle Samsung-apps/meuk uitgeschakeld via Package Disabler. Maar goed, dat is eenmalig.
- Ik mis een fysieke 'stil'-knop.
Sinds 2011 heb ik alleen nog maar iOS-toestellen gehad, daarvoor 1,5 jaar Android en daarvoor weer iOS. Hoewel de iPhone 6 een heerlijk toestel is, houd ik erg van het customizen van mijn telefoon. De Galaxy S7 voelt daarom heel fijn. Android is in vijf jaar tijd ongelofelijk goed geworden sinds Android 2.2 (mijn laatste toestel was de eerste generatie HTC Desire).
De plus en minpunten (voor mij persoonlijk) op een rij:
+ Scherm (veel mooier dan iPhone 6)
+ Body (iPhone ziet er standaard uit, Galaxy S7 is erg fraai, zeker in de kleur zwart).
+ Vingerafdruksensor (reageert sneller dan iPhone 6)
+ Camera (Wat een schitterende foto's!!!)
+ Ik luister vaak muziek via Bluetooth. Wat ik fijn vind is dat wanneer ik Bluetooth in het snelmenu aanzet, dat de telefoon direct vraag waar ik verbinding mee wil maken. Bij iPhone moet je dan helemaal naar Instellingen toe.
+ Volledig te customizen met bijv. Nova Launcher.
+ Accu, gaat veel langer mee bij intensief gebruik dan iPhone 6.
+/- Interne speaker is veel harder dan bij iPhone 6, alleen klinkt het geluid wel iets blikkeriger.
- Sommige apps werken prettiger op iOS. Ik heb bijv. nog geen goede Captio-alternatief gevonden (om snel een mailtje naar jezelf te sturen). Ook ziet Nu.nl er brak uit op Android. Ook haperen sommige apps een beetje, maar dit lijkt meer aan het systeem zelf te liggen.
- Het is wel even wat instelwerk met apps, zeker omdat ik de standaard apps niet gebruik voor bijv. agenda en mail. Alle Samsung-apps/meuk uitgeschakeld via Package Disabler. Maar goed, dat is eenmalig.
- Ik mis een fysieke 'stil'-knop.
Is dit wat?X-GeaR schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:34:
Email To Self: https://play.google.com/s...tonbrsc.emailtoself&hl=en
Maakt wel gebruik van een geinstalleerde mail app naar keuze. Dus geen mail software in de app zelf.
Ja..jip_86 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:32:
De VR is hetzelfde als de S6 toch? Staat notabene op de doos "For Galaxy S6/enz"
Maar dit is niet de VR die na de introductie van de S6 werd geleverd..
Ja dat is perfect, ik gebruik zelf Gmail. Bedankt!JSchut schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:38:
[...]
Is dit wat?
Email To Self: https://play.google.com/s...tonbrsc.emailtoself&hl=en
Maakt wel gebruik van een geinstalleerde mail app naar keuze. Dus geen mail software in de app zelf.
Ik weet niet wat ik doe met mn telefoon maar ik zit nu op 50min sot en 90% accuduur. WoW.Brad Pitt schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:23:
[...]
Alhoewel het uiteraard niet 1-op-1 zal kloppen maar toch: 100/10 = 10, 10 x 35 = 350 = 6 uur = prima
Dit wordt een record denk ik.😀
Accuduur op de S7 is inderdaad fenomenaal goed!
Een SoT van meer dan 7 uur....
dafmay in "[Samsung Galaxy S7-serie] Ervaringen en Discussie"

Een SoT van meer dan 7 uur....
dafmay in "[Samsung Galaxy S7-serie] Ervaringen en Discussie"

Verwijderd
nee nog steeds niet scherm blijft uit.... echt weirdJSchut schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:33:
[...]
In Whatsapp onder instellingen / meldingen. Dan meldingen: pop-up altijd weergeven.
Denk ik
Dit kun je afzonderlijk instellen voor gewone chats en groeps chats.
Ik heb na een eerste werkdag m'n Always On klok uitgezet. Het verspringen van de positie van de klok (voor screensaving) leidt steeds af! Denk constant dat ik een notification heb
Had thuis al m'n twijfels... als hij op de koffietafel ligt tijdens tv kijken heb ik precies hetzelfde probleem.
Andere optie is om de Night Mode aan te zetten, zodat je de tijd in je Edge heb staan. Veel subtieler en versprint volgens mij niet. Dat maar eens proberen
Andere optie is om de Night Mode aan te zetten, zodat je de tijd in je Edge heb staan. Veel subtieler en versprint volgens mij niet. Dat maar eens proberen
[ Voor 22% gewijzigd door yinx84 op 14-03-2016 12:30 ]
Ja die Always On functie is momenteel helaas meer een gimmick dan echt functioneel.
- Slechts meldingen van Samsung (Apps) email / sms! Dit moet worden uitgebreid met meer fiunctionaliteiten.
- Geen auto. aanpassing van helderheid scherm, dus in het donker op nachtkastje is denk ik niet echt fijn...
- Slechts meldingen van Samsung (Apps) email / sms! Dit moet worden uitgebreid met meer fiunctionaliteiten.
- Geen auto. aanpassing van helderheid scherm, dus in het donker op nachtkastje is denk ik niet echt fijn...
Wow dat is niet ok maar meer dan ok. Je hebt dit met real life test gedaan op telefoon door een bestand van A naar B te verplaatsen? Soms (meestal) liegen die benchmark tools nog eens?KaleBatzZ schreef op maandag 14 maart 2016 @ 08:49:
[...]
Ik heb ook even een test met mijn sd kaart gedaan (gewone S7). Om beter te kunnen vergelijken heb ik het ook met de app androbench gedaan.
Ik heb een Samsung Pro UHS-I U3 128GB:
Sequential Read : 69,62 MB/s
Sequential Write : 57,53 MB/s
Intern geheugen :
Sequential Read : 482,18 MB/s
Sequential Write : 140,97 MB/s
Best oké
Nu nog die lexar 128 GB uhs-2.
Nogmaals dank voor het nemen van de tijd
Ik heb net ff zitten stoeien met dat Always-On, maar in m'n broekzak laat ie nu ook vrolijk de tijd zien. Hoe krijg k dat uit?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Graag gedaan. Ik heb dit niet real life gedaan maar met de app AndroBench. Dit omdat Pierre_nr1 deze app ook gebruikt heeft.Schotborgh schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:37:
[...]
Wow dat is niet ok maar meer dan ok. Je hebt dit met real life test gedaan op telefoon door een bestand van A naar B te verplaatsen? Soms (meestal) liegen die benchmark tools nog eens?
Nu nog die lexar 128 GB uhs-2.
Nogmaals dank voor het nemen van de tijd
Wil het best real life voor je testen hoor. Maar daar kom ik dan nog een keer op terug
Ik lust geen rotte appels...
Verwijderd
Ik lees over 2 features die ik niet terug kan vinden op mijn S7 Edge:
Beide features krijg ik ook niet te zien wanneer ik terug switch naar standaard thema.
Iemand meer bekend met deze issues?
- App grid van 4x4 naar 5x4 veranderen. Ik heb hier screens van gezien, maar ik krijg het op mijn toestel niet voor elkaar.
- In de App Tray kan ik niet sorteren op alfabetische volgorde, en/of Apps hiden die ik niet wil zien lukt me ook niet.
Beide features krijg ik ook niet te zien wanneer ik terug switch naar standaard thema.
Ik zelf bereik dit d.m.v. de nova launcher i.p.v. de default launcher op de telefoon. Weet zo niet of deze dat ook kan wijzigen.Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:52:
Ik lees over 2 features die ik niet terug kan vinden op mijn S7 Edge:
• App grid van 4x4 naar 5x4 veranderen. Ik heb hier screens van gezien, maar ik krijg het op mijn toestel niet voor elkaar.
Maar zó snel is dat toch niet. Heb hier, op G4 (met vrijwel volle SD (Samsung 64GB Pro)), een bestand van 1GB van intern naar SD en van SD naar intern gekopieerd en dat ging met 67 en 78MB/sec.Schotborgh schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:37:
Wow dat is niet ok maar meer dan ok. Je hebt dit met real life test gedaan op telefoon door een bestand van A naar B te verplaatsen? Soms (meestal) liegen die benchmark tools nog eens?

Nickname does not reflect reality
Als je op je homescreen pinched....dan krijg je als goed is rechts onder et knoppie rasterweergave. Daar kun je selecteren
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:52:
Ik lees over 2 features die ik niet terug kan vinden op mijn S7 Edge:Ik heb een ander thema geinstalleerd, te weten: Material Dark.
- App grid van 4x4 naar 5x4 veranderen. Ik heb hier screens van gezien, maar ik krijg het op mijn toestel niet voor elkaar.
- In de App Tray kan ik niet sorteren op alfabetische volgorde, en/of Apps hiden die ik niet wil zien lukt me ook niet.
Zojuist weer voor pietlul naar de Coolblue winkel gereden. Bleken ze de zwarte S7 die ik wou omruilen niet op voorraad te hebben terwijl ze dit wel tot 2x toe bevestigd hebben.
Verwijderd
Ik weet dat het daar hoort te staan, ik heb er screenshots van gezien, maar bij mij is die ruimte leeg... Andere opties hoe ik dat kan aanpassen (instellingen ergens in het menu oid?).Kirretje schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:57:
Als je op je homescreen pinched....dan krijg je als goed is rechts onder et knoppie rasterweergave. Daar kun je selecteren
[...]
Met welke app kan je dat zien? Ga het nu gelijk testenBrad Pitt schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:53:
[...]
Maar zó snel is dat toch niet. Heb hier, op G4 (met vrijwel volle SD (Samsung 64GB Pro)), een bestand van 1GB van intern naar SD en van SD naar intern gekopieerd en dat ging met 67 en 78MB/sec.
[afbeelding] [afbeelding]
Ik heb ook het kaartje getest via me pc met een externe usb3 kaartreader en daar haalde ik ongeveer 90MB/sec 74MB/sec. Ben benieuwd wat het resultaat is als ik iets ga verplaatsen in me telefoon..
Heb dit gedaan met Solid Explorer, sowieso (imho) dé file explorer voor AndroidKaleBatzZ schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:00:
Met welke app kan je dat zien? Ga het nu gelijk testen
Top die heb ik ook. Dacht al dat het daarvan was, maar dacht voor de zekerheid even navragen.Brad Pitt schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:02:
[...]
Heb dit gedaan met Solid Explorer, sowieso (imho) dé file explorer voor Android
Is inderdaad de beste file explorer!
Ai dat schiet inderdaad niet op. Had je vantevoren (telefonisch) geinformeerd en/of toestel laten reserveren?X2X2X schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:58:
Zojuist weer voor pietlul naar de Coolblue winkel gereden. Bleken ze de zwarte S7 die ik wou omruilen niet op voorraad te hebben terwijl ze dit wel tot 2x toe bevestigd hebben.
Ja, gisteravond gebeld en toen werd mij verteld dat ze direct een toestel naar de winkel hadden verzonden welke per 12:00 vandaag klaar zou liggen. Dit werd ook nog eens bevestigd per email en op mijn account.dafmay schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:13:
[...]
Ai dat schiet inderdaad niet op. Had je vantevoren (telefonisch) geinformeerd en/of toestel laten reserveren?
De voorraad zwarte S7s schijnt op te zijn en ze konden me ook geen indicatie geven wanneer ze weer binnen zouden komen.
Had toch liever wel gehad dat ze mij dat even verteld hadden voordat ik m'n toestel daar in de winkel ging resetten

Nu je de mogelijkheid hebt om apps naar de external sd te verplaatsen heb ik deze optie gebruikt om bijv Fifa 16 naar extern geheugen te zetten. Bij de app instellingen geeft hij dit ook netjes aan. Echter lijkt alleen de basis app verplaatst te worden maar niet de eventueel extra bestanden die moeten worden gedownload. Dit is dus in het geval van Fifa meer dan 1GB en die staat dus nog leuk op het interne geheugen. Ik had gehoopt op deze manier de interne kaart een beetje schoon te houden maar dat is dus niet het geval.
Ik denk dat ik mijn S7 maar om ga ruilen. Het probleem met het compleet witte scherm met groene vlekken erdoorheen wanneer net niet op 100% helderheid begint wel storend te worden. Hopen dat het een valide reden is om om te ruilen.
i5-6500 | GTX1060 6GB | 16GB @2133MHz
Kan je daar een foto van maken? Ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet.killerfreak schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:24:
Ik denk dat ik mijn S7 maar om ga ruilen. Het probleem met het compleet witte scherm met groene vlekken erdoorheen wanneer net niet op 100% helderheid begint wel storend te worden. Hopen dat het een valide reden is om om te ruilen.
Is mij niet bekend dat dit kan. Bij een iphone kan dit wel maar Android is mij niet bekend. Misschien met third party app of rooten en Xposed.Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:26:
Als het lukt laat het even weten
Is waarschijnlijk gewoon in de war met SMSjes. Met WA gaat het scherm inderdaad nooit (standaard) aanGarret1410 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:26:
Is mij niet bekend dat dit kan. Bij een iphone kan dit wel maar Android is mij niet bekend. Misschien met third party app of rooten en Xposed.
Als ik thuis ben(rond 14:15u) zal ik er een foto van maken, want als ik een screenshot maak zie je er niets van. Dan zie je gewoon een normaal scherm.The Anarchist schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:26:
[...]
Kan je daar een foto van maken? Ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet.
Beetje vreemd dat niemand nou echt een definitief antwoord heeft over de waterproofheid van de telefoon. Heb hem van het weekend onder een zachte kraan gehouden die niet te hard water pompte en erna afgedroogd en dit werkte gewoon goed. Maar alle verhalen en tegenstrijdigheden maken me bijna bang om er water bij in de buurt te laten komen
Een ander vraagje is dat met de Paypal app hij geen vingerafdruk kan registreren... Meer mensen hier last van/een oplossing?
Een ander vraagje is dat met de Paypal app hij geen vingerafdruk kan registreren... Meer mensen hier last van/een oplossing?
Verwijderd
Het zou hem misschien ook nog kunnen zitten in de manier waarop ik mijn S7 Edge geinstalleerd heb: via NFC alles overgezet van mijn Nexus 5 naar de S7e.Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:52:
Ik lees over 2 features die ik niet terug kan vinden op mijn S7 Edge:Ik heb een ander thema geinstalleerd, te weten: Material Dark.
Hierbij lijkt het alsof hij de hele app tray en homescreen indeling over heeft genomen waardoor ik bepaalde functies mis. Wazig, maar ik heb geen zin in een factory reset nu ik alles in heb gesteld.
Maar het aanpassen naar een 5x5 grid zou toch wel relaxed zijn
Super chill ook dat de ING app al overweg kan met de fingerprint-support van Android 6.0
Werkt erg goed!
Huh? Samsung zegt toch zelf gewoon dat ie waterdicht is...? Zelfs in badwater..dglavimans schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:38:
Beetje vreemd dat niemand nou echt een definitief antwoord heeft over de waterproofheid van de telefoon. Heb hem van het weekend onder een zachte kraan gehouden die niet te hard water pompte en erna afgedroogd en dit werkte gewoon goed. Maar alle verhalen en tegenstrijdigheden maken me bijna bang om er water bij in de buurt te laten komen
[ Voor 71% gewijzigd door DennusB op 14-03-2016 13:42 ]
Gewoon op de achtergrond van je homescherm blijven drukken, dan krijg je de mogelijkheid widgets toe te voegen, de achtergrond te veranderen & om het raster aan te passenVerwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:38:
[...]
Het zou hem misschien ook nog kunnen zitten in de manier waarop ik mijn S7 Edge geinstalleerd heb: via NFC alles overgezet van mijn Nexus 5 naar de S7e.
Hierbij lijkt het alsof hij de hele app tray en homescreen indeling over heeft genomen waardoor ik bepaalde functies mis. Wazig, maar ik heb geen zin in een factory reset nu ik alles in heb gesteld.
Maar het aanpassen naar een 5x5 grid zou toch wel relaxed zijn
Verwijderd
Ja dit doet het dus niet bij mij. Ik weet dat het zo zou moeten werken. Maar een andere manier om die grid aan te passen is er dus niet?laurensdbb schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:43:
[...]
Gewoon op de achtergrond van je homescherm blijven drukken, dan krijg je de mogelijkheid widgets toe te voegen, de achtergrond te veranderen & om het raster aan te passen
Badwater weet ik niet maar wel dat die waterdicht is. Je leest alleen hele tegenstrijdige dingen op internet... Zelf hem onder de koude kraan gehouden heel even ging prima erna afgedroogd... Maar niemand lijkt toch echt zeker ervan te zijnDennusB schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:42:
Super chill ook dat de ING app al overweg kan met de fingerprint-support van Android 6.0Werkt erg goed!
[...]
Huh? Samsung zegt toch zelf gewoon dat ie waterdicht is...? Zelfs in badwater..

Wel even op toepassen drukken nadat je een ander grid hebt geselecteerd?Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:44:
[...]
Ja dit doet het dus niet bij mij. Ik weet dat het zo zou moeten werken. Maar een andere manier om die grid aan te passen is er dus niet?
Hij is gewoon IP68 gecertificeerd. "IP 68 Enclosures - IP rated as "dust tight" and protected against complete, continuous submersion in water." -> http://www.euroboxenclosures.co.uk/IP-Ratings-Explained.htmldglavimans schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:45:
[...]
Badwater weet ik niet maar wel dat die waterdicht is. Je leest alleen hele tegenstrijdige dingen op internet... Zelf hem onder de koude kraan gehouden heel even ging prima erna afgedroogd... Maar niemand lijkt toch echt zeker ervan te zijnZoek maar eens in het topic hier op water bijvoorbeeld
Verwijderd
Ik zie de hele optie niet staan. De plek waar "Schermraster" normaal staat is bij mij leeg.X2X2X schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:45:
[...]
Wel even op toepassen drukken nadat je een ander grid hebt geselecteerd?
Instellingen -> standaardapplicaties -> Startscherm -> Touchwiz-start aanvinkenVerwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:44:
[...]
Ja dit doet het dus niet bij mij. Ik weet dat het zo zou moeten werken. Maar een andere manier om die grid aan te passen is er dus niet?
Ik denk dat het bij jou op de 'easy methode zal staan?
Vervolgens -> home-screen ; blijvenindrukken op je achtergrond met je vinger, rechtsonder : schermraster
Zou je ook een real life test kunnen doen dus een groot bestand overzetten van A naar SD kaart en bekijk zelf je schrijfsnelheid. Enige manier om te weten of het ook echt klopt. Benchmarks zijn namelijk niet altijd correct.Pierre_nr1 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 00:45:
[...]
Nu maar hopen dat anderen hier ook hun SD card willen test. Ik heb androbench gebruikt.
Jup en ik ga zelf inderdaad ook van de rating uit. Echter blijft het toch een beetje een grijs gebiedje als je beetje afzoekt op internet.DennusB schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:50:
[...]
Hij is gewoon IP68 gecertificeerd. "IP 68 Enclosures - IP rated as "dust tight" and protected against complete, continuous submersion in water." -> http://www.euroboxenclosures.co.uk/IP-Ratings-Explained.html
Maar een waterproof telefoon waarbij je bang word dat die nat word is natuurlijk helemaal niet de bedoeling
Super bedankt voor het namen van de tijdKaleBatzZ schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:51:
[...]
Graag gedaan. Ik heb dit niet real life gedaan maar met de app AndroBench. Dit omdat Pierre_nr1 deze app ook gebruikt heeft.
Wil het best real life voor je testen hoor. Maar daar kom ik dan nog een keer op terug
Gewoon zien te vermijden toch? Bedoel je kan er toch niet mee onder de douche gaan staan aangezien je scherm toch niet reageert dan. Zie het zelf meer als een pluspuntje dat hij niet kapot gaat als ik hem per ongeluk in de wc laat vallen.dglavimans schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:51:
[...]
Jup en ik ga zelf inderdaad ook van de rating uit. Echter blijft het toch een beetje een grijs gebiedje als je beetje afzoekt op internet.
Maar een waterproof telefoon waarbij je bang word dat die nat word is natuurlijk helemaal niet de bedoeling
Net zoals dat er modellen zijn met scherm problemen, zijn er blijkbaar dus ook modellen met problemen met de waterdichtheid.dglavimans schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:51:
[...]
Jup en ik ga zelf inderdaad ook van de rating uit. Echter blijft het toch een beetje een grijs gebiedje als je beetje afzoekt op internet.
Jammer als je zo'n model hebt. En in tegenstelling tot het scherm moet je hem echt onder water houden om te constateren of hij er tegen kan of niet.
Dan kan je misschien beter voor veel minder geld de S6 kopen.jip_86 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:53:
[...]
Gewoon zien te vermijden toch? Bedoel je kan er toch niet mee onder de douche gaan staan aangezien je scherm toch niet reageert dan. Zie het zelf meer als een pluspuntje dat hij niet kapot gaat als ik hem per ongeluk in de wc laat vallen.
Het toestel is gecertificeerd waterdicht. Hij moet het dan ook zijn. Anders heb je gewoon een defect toestel ontvangen.
[ Voor 29% gewijzigd door The Anarchist op 14-03-2016 13:56 ]
Douchen en appen tegelijk ging prima met de Z5. Zal met de S7 dus ook wel prima werkenjip_86 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:53:
[...]
Gewoon zien te vermijden toch? Bedoel je kan er toch niet mee onder de douche gaan staan aangezien je scherm toch niet reageert dan. Zie het zelf meer als een pluspuntje dat hij niet kapot gaat als ik hem per ongeluk in de wc laat vallen.
Samsung heeft inmiddels de 10e weer beschikbaar gemaakt op hun site. Scheelt weer bellenSchotborgh schreef op maandag 14 maart 2016 @ 03:15:
[...]
Goed idee, aangezien sharing caring is. Zie hier screenshots
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is inderdaad nogal slordig van CB. Had ik niet verwacht, en heb ik zelf ook nog niet meegemaakt (en heb al flink van hun garantie / onruil service gebruik gemaakt).X2X2X schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:21:
[...]
Ja, gisteravond gebeld en toen werd mij verteld dat ze direct een toestel naar de winkel hadden verzonden welke per 12:00 vandaag klaar zou liggen. Dit werd ook nog eens bevestigd per email en op mijn account.
De voorraad zwarte S7s schijnt op te zijn en ze konden me ook geen indicatie geven wanneer ze weer binnen zouden komen.
Had toch liever wel gehad dat ze mij dat even verteld hadden voordat ik m'n toestel daar in de winkel ging resettenNu kan ik alles weer opnieuw instellen.
Jammer inderdaad. Ik had bij het omruilen van mijn zwarte S7 te horen gekregen dat ie niet meer op voorraad was, en daarom een witte gekozen (gold valt al helemaal af...bah wat een gedrocht).
Ps er zijn andere bedrijven die de zwarte S7 wel op voorraad hebben...je zou nog kunnen kiezen om jouw S7 in te leveren met geld retour, en dan elders de bestelling te plaatsen.
Ja precies. Keek er zelf een beetje raar van op omdat ik hem zelf gewoon wel al onder de kraan heb gehouden om schoon te maken enzo... Denk dat het allemaal wel los loopt maar wil hem ook niet slopenThe Anarchist schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:53:
[...]
Net zoals dat er modellen zijn met scherm problemen, zijn er blijkbaar dus ook modellen met problemen met de waterdichtheid.
Jammer als je zo'n model hebt. En in tegenstelling tot het scherm moet je hem echt onder water houden om te constateren of hij er tegen kan of niet.
jip_86 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:53:
[...]
[/quote]
Naja vermijden... Voor mij was het een aardig groot selling point dat ik hem nu heb eigenlijk haha
Verwijderd
Thanks, dit was em. Hij stond bij mij op Google Now Launcher. Die ziet er ook beter uit moet ik zeggen, al ontbreekt dan de feature voor het aanpassen van de app grid. Keuzes!laurensdbb schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:50:
[...]
Instellingen -> standaardapplicaties -> Startscherm -> Touchwiz-start aanvinken
Ik denk dat het bij jou op de 'easy methode zal staan?
Vervolgens -> home-screen ; blijvenindrukken op je achtergrond met je vinger, rechtsonder : schermraster

Ik zou heb dan ook zeker nat maken als je hem net hebt. Dan kan je hem anders meteen omruilen.dglavimans schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:56:
[...]
Ja precies. Keek er zelf een beetje raar van op omdat ik hem zelf gewoon wel al onder de kraan heb gehouden om schoon te maken enzo... Denk dat het allemaal wel los loopt maar wil hem ook niet slopen
Zou lullig zijn dat hij na een jaar in het water valt, kapot gaat en je ook nog eens garantieproblemen krijgt.
Want juist voor ongelukken koop je een toestel die waterdicht is.
Nova launcher! https://play.google.com/s...eslacoilsw.launcher&hl=enVerwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:57:
[...]
Thanks, dit was em. Hij stond bij mij op Google Now Launcher. Die ziet er ook beter uit moet ik zeggen, al ontbreekt dan de feature voor het aanpassen van de app grid. Keuzes!
Deze heb ik er ook vanaf het begin opgezet en die is erg flexibel.
- andere grids
- icon groottes
- andere iconen
- tabs in je app drawer (Prime)
- gestures op je home screen (Prime)
- apps verbergen in je app drawer (Prime)
etc.
De prime heb je niet perse nodig. Die was laatst in de aanbieding voor 50 cent meer nu wee 5 euro zie ik. Maar volgens mij kan je met de gratis variant gewoon prima uit de voeten.
[ Voor 19% gewijzigd door JSchut op 14-03-2016 14:06 ]
Precies. En het een tijdje aankijken wat nu wel of niet kan.The Anarchist schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:00:
[...]
Ik zou heb dan ook zeker nat maken als je hem net hebt. Dan kan je hem anders meteen omruilen.
Zou lullig zijn dat hij na een jaar in het water valt, kapot gaat en je ook nog eens garantieproblemen krijgt.
Want juist voor ongelukken koop je een toestel die waterdicht is.
Zelf al onder de kraan gehad tweemaal en ging gewoon goed. Wel erna gelijk afgedroogd enzovoort. Scherm is ook perfect, kom van een Lumia 1520 en dit is toch wel echt een hele nieuwe wereld
Trouwens, uit de handleiding:
Uw apparaat is water- en stofbestendig. Volg deze tips zorgvuldig op om de water- en
stofbestendigheid van uw apparaat te behouden. Als u dit niet doet, kan dit schade aan uw apparaat
tot gevolg hebben.
• Dompel het apparaat niet onder in water dat dieper is dan 1,5 m en houd het niet langer dan
30 minuten onder water.
• Stel het apparaat niet bloot aan snelstromend water, zoals water dat uit de kraan komt, golven
in de zee of een waterval.
• Als het apparaat wordt blootgesteld aan schoon water, droogt u het zorgvuldig af met een
schone, zachte doek. Als het apparaat wordt blootgesteld aan andere vloeistoffen, spoelt u
het apparaat af met schoon water en droogt u het zorgvuldig af met een schone, zachte doek.
Als u deze instructies niet volgt, kunnen de prestaties en het uiterlijk van het apparaat worden
beïnvloed.
• Als het apparaat is ondergedompeld in water of de microfoon, luidspreker of ontvanger nat
is, hoort u mogelijk geen geluid tijdens een oproep. Veeg het apparaat af met een droge doek of
maak het apparaat zorgvuldig droog voordat u het gebruikt.
• Het aanraakscherm en andere functies werken mogelijk niet correct als het apparaat wordt
gebruikt in water.
• Uw apparaat is getest in een gecontroleerde omgeving en heeft aangetoond bestand te zijn
tegen water en stof in specifieke omstandigheden (voldoet aan de vereisten van classificatie
IP68 zoals beschreven door de internationale standaard IEC 60529 - Beschermingsgraad van
omhulsels [IP-code]; testomstandigheden: 15 - 35 °C, 86 - 106 kPa, 1,5 meter, gedurende
30 minuten). Ondanks deze classificatie kan uw apparaat toch beschadigd raken in bepaalde
situaties
[ Voor 56% gewijzigd door dglavimans op 14-03-2016 14:11 ]
We vallen in herhaling...maar ja, ik gebruik zelf niets anders dan Nova Launcher...ik zweer erbij. De mogelijkheden (m.n. gestures en layout-wise : app drawer, desktop en Dock) en snelheid zijn ongekend, en de prijs voor Prime is prima voor wat er allemaal voor terugkrijgt!JSchut schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:04:
[...]
Nova launcher! https://play.google.com/s...eslacoilsw.launcher&hl=en
- andere grids
- icon groottes
- andere iconen
etc.
De prime heb je niet perse nodig. Die was laatst in de aanbieding voor 50 cent meer nu wee 5 euro zie ik. Maar volgens mij kan je met de gratis variant gewoon prima uit de voeten.
Met andere woorden: als je hem rustig naar 10 cm onder water brengt en hem daar 1 minuut houdt mag hij absoluut nooit problemen geven.• Dompel het apparaat niet onder in water dat dieper is dan 1,5 m en houd het niet langer dan
30 minuten onder water.
Als hij wel problemen geeft heb je gewoon een defect toestel ontvangen.
[ Voor 11% gewijzigd door The Anarchist op 14-03-2016 14:17 ]
Net even m'n Z5 en S7 Edge naast elkaar aangezet met een HD Film trailer. Wat een verschil zeg. Bij de S7 Edge is zwart echt diep zwart (door OLED) en bij de Z5 zie je gewoon de backlight branden. Kleuren op de S7 zijn ook een stuk mooier om te zien!
Verwijderd
Holy shit, eerder moeten weten. Thanks a lotJSchut schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:04:
[...]
Nova launcher! https://play.google.com/s...eslacoilsw.launcher&hl=en
- andere grids
- icon groottes
- andere iconen
etc.
Erg slordig indd alhoewel ik er maar vanuit ga dat het een eenmalig foutje is geweest. Als ik ergens anders ga bestellen is het altijd maar weer de vraag hoe het hele garantiegebeuren geregeld is.dafmay schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:55:
[...]
Dat is inderdaad nogal slordig van CB. Had ik niet verwacht, en heb ik zelf ook nog niet meegemaakt (en heb al flink van hun garantie / onruil service gebruik gemaakt).
Jammer inderdaad. Ik had bij het omruilen van mijn zwarte S7 te horen gekregen dat ie niet meer op voorraad was, en daarom een witte gekozen (gold valt al helemaal af...bah wat een gedrocht).
Ps er zijn andere bedrijven die de zwarte S7 wel op voorraad hebben...je zou nog kunnen kiezen om jouw S7 in te leveren met geld retour, en dan elders de bestelling te plaatsen.
Bij deze dus de foto:The Anarchist schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:26:
[...]
Kan je daar een foto van maken? Ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet.
http://i1272.photobucket....14-WA0000_zpshjgjthdb.jpg
Die zou ik inderdaad omruilen/terugsturen. Dat is duidelijk een productiefout.killerfreak schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:33:
[...]
Bij deze dus de foto:
"Zojuist weer voor pietlul naar de Coolblue winkel gereden."X2X2X schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:29:
Erg slordig indd alhoewel ik er maar vanuit ga dat het een eenmalig foutje is geweest.
Bij de meeste bekendere webshops is dit prima geregeld, en kun je zonder problemen online bestellen en eventueel van garantie of afkoelperiode gebruik maken.X2X2X schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:29:
[...]
Erg slordig indd alhoewel ik er maar vanuit ga dat het een eenmalig foutje is geweest. Als ik ergens anders ga bestellen is het altijd maar weer de vraag hoe het hele garantiegebeuren geregeld is.
Nou heb de real life test gedaan.. En om eerlijk te zijn valt het me wel een beetje tegen. Ik heb 3 testen gedaan namelijk:
- Verplaatsen van SD naar andere folder op de SD --> 25,24MB/sec
- Verplaatsen van SD naar intern --> 61,52MB/sec
- Verplaatsen van intern naar SD --> 32,13MB/sec

Waarom zit hier zo'n groot verschil in als bijvoorbeeld Brad Pitt met zijn G4 en pro 64gb kaartje?
Als ik word of excel wil openen, dan krijg ik geen reactie als ik op het icon druk. Moet ik het eerst installeren, of hoe werkt het?
Da's vrij normaal imho.KaleBatzZ schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:46:
[...]
• Verplaatsen van SD naar andere folder op de SD --> 25,24MB/sec
Da's nog enigszins acceptabel.• Verplaatsen van SD naar intern --> 61,52MB/sec
Dat valt nogal tegen ja.• Verplaatsen van intern naar SD --> 32,13MB/sec
Dat was van tevoren bekend jaOftewel je hebt niet zo'n duur kaartje nodig als ik...
Valt me echt tegen, zeker omdat als ik hem in mijn pc stop minimaal 2 keer zo hard ga. Gelukkig kan ik hem voor mijn foto/videocamera ook goed gebruiken. Koop ik nu gewoon een goedkopere voor me S7Brad Pitt schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:53:
Dat valt nogal tegen ja.
Dat was van tevoren bekend ja
[ Voor 17% gewijzigd door KaleBatzZ op 14-03-2016 15:09 ]
Je hebt hem wel "goed", of in de mobiel zelf, geformatteerd? Dat 'ie wel op een goed filesysteem draait?KaleBatzZ schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:02:
Valt me echt tegen, zeker omdat als ik hem in mijn pc stop minimaal 2 keer zo hard ga. Gelukkig kan ik hem voor mijn foto/videocamera ook goed gebruiken. Koop ik nu gewoon een goedkopere voor me S7

Te checken met bijv. DiskInfo. Geen idee of het, op de S7, veel verschil zal maken hoor, maar just asking
Mag ik ff m'n gal spuien... 
WTF heeft Samsung met het multitasking gedaan
Dat werkt toch echt voor geen meter ...je kunt niet eens fatsoenlijk door je apps scrollen.
(sorry...die moest er echt ff uit)
WTF heeft Samsung met het multitasking gedaan

[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 14-03-2016 15:11 ]
Überhaupt is dat hele carrousel gebeuren al té shit voor woorden maar die hakkelige S7-stijl is nóg erger jadafmay schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:11:
WTF heeft Samsung met het multitasking gedaanDat werkt toch echt voor geen meter ...je kunt niet eens fatsoenlijk door je apps scrollen.
Hot damn

Bijna 10 uur screen-on, ruim 34 uur stand-by
Simkaart zit er nog niet in dus hij staat nog op vliegtuigstand. Scheelt natuurlijk wel aardig. Wifi stond aan, behalve 's nachts.
Helderheid 's avonds rond 15%. Overdag rond 35%. Fun fact: Note 3 is op ~15% ongeveer net zo fel als de S7 op ~35%, dus die percentages zijn wat lastig te interpreteren. Ik heb de helderheid gewoon zo laag mogelijk staan.
Vooral veel met (app)instellingen gekloot, beetje gebrowsed (2.5u), dus wel vrij licht gebruik.
Straks met wat intensiever gebruik, m'n simkaart erin, 4G gebruik en helderheid wat hoger (zomer) moet zo'n 6-6.5 uur toch zeker mogelijk zijn met 1.5 dag standby. Echt heel erg lekker. Met m'n Note 3 haal ik gemiddeld zo'n 5 uur screen-on met 1 dag standby.

Bijna 10 uur screen-on, ruim 34 uur stand-by
Simkaart zit er nog niet in dus hij staat nog op vliegtuigstand. Scheelt natuurlijk wel aardig. Wifi stond aan, behalve 's nachts.
Helderheid 's avonds rond 15%. Overdag rond 35%. Fun fact: Note 3 is op ~15% ongeveer net zo fel als de S7 op ~35%, dus die percentages zijn wat lastig te interpreteren. Ik heb de helderheid gewoon zo laag mogelijk staan.
Vooral veel met (app)instellingen gekloot, beetje gebrowsed (2.5u), dus wel vrij licht gebruik.
Straks met wat intensiever gebruik, m'n simkaart erin, 4G gebruik en helderheid wat hoger (zomer) moet zo'n 6-6.5 uur toch zeker mogelijk zijn met 1.5 dag standby. Echt heel erg lekker. Met m'n Note 3 haal ik gemiddeld zo'n 5 uur screen-on met 1 dag standby.
Is met 6.0.1 erin gekomen. Ik had de beta op mn S6 en met 6.0 was het er nog niet en toen met 6.0.1 opeens wel. Waren wel meer mensen niet van gecharmeerd en vroegen zich af, waarom?!dafmay schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:11:
WTF heeft Samsung met het multitasking gedaanDat werkt toch echt voor geen meter ...je kunt niet eens fatsoenlijk door je apps scrollen.
Misschien toch maar wennen?
Dat is wel heel erg. Snel terug dat ding.killerfreak schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:33:
[...]
Bij deze dus de foto:
ik gebruik nu ook nove launcher (de gratis versie) en ben er blij mee.
Heb hem er voornamelijk om weer door te kunnen scrollen door alle screens ipv dat ik op het einde ben weer helemaal terug moet.
Maar 1 ding vind ik wel jammer en mssn weten jullie dat.
Bij touchwiz zag ik op het calender icoontje de dag en datum van vandaag en met nova niet, die staat gewoon op mon 30. Zie ik iets over het hoofd?
Heb hem er voornamelijk om weer door te kunnen scrollen door alle screens ipv dat ik op het einde ben weer helemaal terug moet.
Bij touchwiz zag ik op het calender icoontje de dag en datum van vandaag en met nova niet, die staat gewoon op mon 30. Zie ik iets over het hoofd?
Stop chasing the dream, you're already living it
Je ging er toch niet vanuit dat hij de theortische snelheid zou halen?KaleBatzZ schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:02:
[...]
Valt me echt tegen, zeker omdat als ik hem in mijn pc stop minimaal 2 keer zo hard ga. Gelukkig kan ik hem voor mijn foto/videocamera ook goed gebruiken. Koop ik nu gewoon een goedkopere voor me S7
Verwijderd
Terug te komen op het probleem dat ik geen 4g kon krijgen via Tele2, hopelijk is het opgelost,Tele2 stuurt een nieuwe simkaart op. Heb de telefoon wel besteld bij de phonehouse maar daar heeft de winkelmedewerkster gewoon mijn oude simkaart klein geknipt terwijl die vanuit een note 2 kwam. Dat blijkt dus het probleem te zijn geweest, oude simkaart was alleen geschikt voor 3g en misschien lager.
M.i. slordig van de phonehouse, lijkt me een informatie die je moet weten...
M.i. slordig van de phonehouse, lijkt me een informatie die je moet weten...
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2016 15:58 ]
Dit was veel beter:dafmay schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:11:

Note 3 Kit Kat
Hoe ziet het er nu uit dan?Milan17 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:30:
[...]
Dit was veel beter:
[afbeelding]
Note 3 Kit Kat
Dan moet je even een custom icon pack downloaden die dagelijke agenda data iconen ondersteunt, het werkt in Nova namelijk ook gewoon prima:Qosmic schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:29:

Was het op m'n G3 nóg veel beter imho. Links pre-LP op de G3, rechts LP op de S4, met beiden in dezelfde volgorde dezelfde 9 apps opgestart. Bij introductie van Lollipop is het multitasken down the drain gegaan

Het is al onoverzichtelijker geworden, maar waar het eerder vloeiend scrollde, 'flickt' 'ie er nu heel knuppelig doorheen, waardoor het lastig is om precies een app te selecteren.
Ok, hetzelfde als op mijn S4 dus. Het zou idd best makkelijker kunnen, maar ik ben er aan gewendMilan17 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:36:
[...]
[afbeelding]
Het is al onoverzichtelijker geworden, maar waar het eerder vloeiend scrollde, 'flickt' 'ie er nu heel knuppelig doorheen, waardoor het lastig is om precies een app te selecteren.
Garret1410 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:26:
[...]
Dat is wel heel erg. Snel terug dat ding.
Ik heb hem inderdaad omgeruild. Ik had hem in de T-mobile shop gekocht dus net erheen geweest en gelijk een nieuwe gekregen. Deze heeft het euvel in ieder geval nietRazr schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:36:
[...]
Die zou ik inderdaad omruilen/terugsturen. Dat is duidelijk een productiefout.
Welk Icon pack kan ik down downloaden?Brad Pitt schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:36:
[...]
Dan moet je even een custom icon pack downloaden die dagelijke agenda data iconen ondersteunt, het werkt in Nova namelijk ook gewoon prima:
[afbeelding]
Want wil er wel 1 die het meest bij de standaard icons in de buurt komt.
En dit werkt ook met de gratis versie?
[ Voor 7% gewijzigd door Qosmic op 14-03-2016 15:40 ]
Stop chasing the dream, you're already living it
Dit is BelleUI, zou je eventueel kunnen proberen. Zijn er echt tientallen die dit ondersteunen.Qosmic schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:39:
Welk Icon pack kan ik down downloaden?
Geen ideeEn dit werkt ook met de gratis versie?
[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 14-03-2016 15:43 ]
Ai...dat is inderdaad wel extreem! Meteen terugbrengen en een nieuwe halen.killerfreak schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:33:
[...]
Bij deze dus de foto:
Edit : zie dat je dat al hebt gedaan...top dat je nu een goed scherm hebt.
[ Voor 11% gewijzigd door dafmay op 14-03-2016 15:41 ]
Heb het even nagekeken en het is precies hetzelfde als bij jou.Brad Pitt schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:07:
[...]
Je hebt hem wel "goed", of in de mobiel zelf, geformatteerd? Dat 'ie wel op een goed filesysteem draait?
[afbeelding]
Te checken met bijv. DiskInfo. Geen idee of het, op de S7, veel verschil zal maken hoor, maar just asking
Het gekke is dat wanneer ik een file verplaats dat hij ongeveer 1GB van de 2GB met ongeveer 60MB/sec gaat en daarna rustig verder met 20 a 25 MB/sec. Lijkt windows wel
Nee dat niet, maar wel rond de 50MB/sec.Berlinetta schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:30:
[...]
Je ging er toch niet vanuit dat hij de theoretische snelheid zou halen?
Heb het net bij mij gecontroleerd hoe dat menu verloopt, want ik gebruik het nooit... zie daar geen meerwaarde in.Milan17 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:36:
[...]
[afbeelding]
Hier gaat dat menu toch zeer vloeiend zonder enige happering of 'flickt'.
Selecteren gaat ook makkelijk, stukje doorheen scrollen en dan de 'tab' van de app selecteren en hij komt in beeld.
Ik heb trouwens een perfect scherm, gewoon mooi egaal wit. Ik denk wel dat sommige mensen misschien ook wat gevoeliger zijn en al snel een roze waas o.i.d. zien. Wel heb ik ook die groene waas onder een flauwe hoek, maar dat zullen ze allemaal hebben en vind ik totaal niet storend. M'n Note 3 had dat niet i.i.g.
Wat ik wel heb is dat de 3 knopjes ietwat los zitten, met name de power button. Ik kan ze alle drie een heel klein beetje wiebelen, wat niet heel erg is, maar als ik m'n vinger rust op de volume knoppen dan voel ik wel de speling en dat is een beetje jammer.
Overigens is multi-tasking toch wel weer teleurstellend. Het is beter dan bij de S6, maar ik merk toch regelmatig dat als ik een app open zet en open wil houden en er 2 uur later terug naartoe ga, die app toch weer gesloten is (serieus, 4GB RAM
). En dan heb ik misschien 5 of 6 andere dingen geopend tussendoor.
Wat ik wel heb is dat de 3 knopjes ietwat los zitten, met name de power button. Ik kan ze alle drie een heel klein beetje wiebelen, wat niet heel erg is, maar als ik m'n vinger rust op de volume knoppen dan voel ik wel de speling en dat is een beetje jammer.
Met 'flickt' bedoel ik dat die van app naar app verspringt. Geen hapering, maar daardoor is het (voor mij) vrij lastig nauwkeurig een app te selecteren als de lijst lang is.NegativeFreak schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:44:
[...]
Heb het net bij mij gecontroleerd hoe dat menu verloopt, want ik gebruik het nooit... zie daar geen meerwaarde in.
Hier gaat dat menu toch zeer vloeiend zonder enige happering of 'flickt'.
Selecteren gaat ook makkelijk, stukje doorheen scrollen en dan de 'tab' van de app selecteren en hij komt in beeld.
Overigens is multi-tasking toch wel weer teleurstellend. Het is beter dan bij de S6, maar ik merk toch regelmatig dat als ik een app open zet en open wil houden en er 2 uur later terug naartoe ga, die app toch weer gesloten is (serieus, 4GB RAM

[ Voor 44% gewijzigd door Milan17 op 14-03-2016 15:51 ]
Yup was mij ook al opgevallen. Ongelofelijk hoe Samsung het keer op keer voor elkaar krijgt...nu zelfs met 4GB RAMMilan17 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:47:
Overigens is multi-tasking toch wel weer teleurstellend. Het is beter dan bij de S6, maar ik merk toch regelmatig dat als ik een app open zet en open wil houden en er 2 uur later terug naartoe ga, die app toch weer gesloten is (serieus, 4GB RAM). En dan heb ik misschien 5 of 6 andere dingen geopend tussendoor.

(dus...indien beschikbaar dan zsm root-en en build.prop aanpassen)
Ik deel dezelfde mening. Ik heb ook een prima scherm maar als ik hem dan heel ver door kantel en dat ik er bijna plat op kijk zie ik ook een lichte verkleuring maar zoiets is naar mijn idee ook wel normaal.Milan17 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:47:
Ik heb trouwens een perfect scherm, gewoon mooi egaal wit. Ik denk wel dat sommige mensen misschien ook wat gevoeliger zijn en al snel een roze waas o.i.d. zien. Wel heb ik ook die groene waas onder een flauwe hoek, maar dat zullen ze allemaal hebben en vind ik totaal niet storend. M'n Note 3 had dat niet i.i.g.
[...]
Met 'flickt' bedoel ik dat die van app naar app verspringt. Geen hapering, maar daardoor is het (voor mij) vrij lastig nauwkeurig een app te selecteren als de lijst lang is.
Overigens is multi-tasking toch wel weer teleurstellend. Het is beter dan bij de S6, maar ik merk toch regelmatig dat als ik een app open zet en open wil houden en er 2 uur later terug naartoe ga, die app toch weer gesloten is (serieus, 4GB RAM). En dan heb ik misschien 5 of 6 andere dingen geopend tussendoor.
Bij alle knopjes zit iets wat speling waarbij de powerknop het meeste maar niet storend.
Ik snap nu wat je met 'flickt' bedoeld maar ik heb er zelf toch een andere beleving bij
Heerlijk nu met een aangepaste DPI naar 560...alles ziet er zoveel strakker uit en belangrijker...meer info op het schermm0ridin schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:49:
[...]
Je kunt de dpi prima aanpassen hoor, geen root voor nodig. Heb hem zelf net aangepast naar 480
Ik moest trouwens usb-mode naar picture/camera mode zetten om adb te laten werken...
Commandos (In mijn geval heb ik dus 480 ingevuld, origineel is 640):
code:
1 2 adb shell wm density 480 adb reboot
Om te herstellen:
code:
1 2 adb shell wm density reset adb reboot
De camera werkt dan ook nog naar behoren? (en neemt het volledige scherm in)dafmay schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:12:
[...]
Heerlijk nu met een aangepaste DPI naar 560...alles ziet er zoveel strakker uit en belangrijker...meer info op het scherm
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
yep, bij de S7 welwatercoolertje schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:13:
[...]
De camera werkt dan ook nog naar behoren? (en neemt het volledige scherm in)
Die is al paar dagen beschikbaar:dafmay schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:57:
[...]
(dus...indien beschikbaar dan zsm root-en en build.prop aanpassen)
http://forum.xda-develope...ial-twrp-herolte-t3333770
Zelfs Xposed van Wanam schijnt er al mee te werken...
Maar snap best al je er nog even mee wacht hoor
[ Voor 13% gewijzigd door Mau_Maus op 14-03-2016 16:17 ]
Yupwatercoolertje schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:13:
[...]
De camera werkt dan ook nog naar behoren? (en neemt het volledige scherm in)
Heb ik gezien, maar ik wil nog even afwachten omdat er nog een aantal haken&ogen aan zitten momenteel.Mau_Maus schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:16:
[...]
Die is al paar dagen beschikbaar:
http://forum.xda-develope...ial-twrp-herolte-t3333770
Zelfs Xposed van Wanam schijnt er al mee te werken...
Maar snap best al je er nog even mee wacht hoor
Zou je hier een paar screenshots van willen plaatsen met verschillende apps (camera, stock browser bijv.)?dafmay schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:12:
[...]
Heerlijk nu met een aangepaste DPI naar 560...alles ziet er zoveel strakker uit en belangrijker...meer info op het scherm
Heb je een gewone of een edge btw?
[ Voor 4% gewijzigd door Milan17 op 14-03-2016 16:24 ]
True, maar als ik het goed gevolgd heb kan je rooten zonder 'swipe to enable system modifications' te doen en dan eventueel Titanium Backup draaien voor je eventueel de rest wilt doen.dafmay schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:29:
[...]
Meer de omslachtige manier voor systeem mods en het feit dat je een wipe data moet doen, waardoor ik alles op de telefoon opnieuw moet instellen. Nu ff nog geen zin in
The Galaxy S7 stock boot image has dm-verity, which prevents you from booting if you swipe to enable system modifications!
Download dm-verity and force encryption disabler.
Without exiting TWRP, transfer no-verity-opt-encrypt.zip to your device over MTP* and flash it using [Install] in TWRP.
Go to [Wipe] -> [Format Data] (not advanced wipe) -> type "yes".
WARNING: This will wipe your internal storage, disable encryption, and factory reset your phone!
[...]
[ Voor 71% gewijzigd door Mau_Maus op 14-03-2016 16:35 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support