• nachtburrie
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07-02-2024
Ik heb eigenlijk hulp nodig, omdat ik niet zo op de hoogte ben met flashen en factory resets en dergelijke, dus eigenlijk een beetje een nitwit.
Probleem is het volgende, onlangs heb ik een Redmi note 3 pro gekocht, al na een paar dagen begon het kuren te vertonen. Hij opent en sluit zelf apps en pagina´s, hij lijdt compleet een eigen leven..
Nu heb ik contact met de chinese leverancier gezocht en die komt met het volgende advies.

1)You can have a try to restore factory settings after saving all files out of your phone;
2))You can try to reflash your phone from the link below:(read Flashing Guide first)
http://en.miui.com/download-301.html

Nu ben ik terug gegaan naar de fabrieksinstellingen, maar na ongeveer een uur begonnen de klachten opnieuw (telefoon is dan bijna onbruikbaar)
Is er iemand die hier nog verder een advies voor heeft? voordat ik ga proberen om het toestel zoals bij punt 2 te flashen.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
Nee, gewoon direct overgaan tot het flashen, want het ligt waarschijnlijk aan de (malafide) rom die er door de verkoper oo wordt gezet.

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:35
nachtburrie schreef op donderdag 17 november 2016 @ 00:29:
.......... ik niet zo op de hoogte ben met flashen en factory resets en dergelijke,............
........... heb ik een Redmi note 3 pro gekocht,.......
dutchgio schreef op donderdag 17 november 2016 @ 07:28:
..........flashen, want het ligt waarschijnlijk aan de (malafide) rom die er door de verkoper oo wordt gezet.
Mee eens, maar dan moet je er wel achter komen om wat voor Redmi Note 3 type het gaat.
Je zit nu nl in het Redmi 3 topic.
Dan kan je in het juiste topic kijken en evt aanvullende tips en antwoorden vinden op je vragen.
De fllashmethode van Redmi Note 3 is in grote lijnen gelijk, maar heeft weer net andere eigenaardigheden waar je op moet letten. (vooral als eea niet gaat als je had verwacht)

Redmi Note 3 Pro (Prime) 150mm
Redmi Note 3 (Pro) Special Edition met b20 152mm

[ Voor 31% gewijzigd door elinx op 17-11-2016 08:37 ]

• dutchgio
Of de MTK versie, kan ook nog. :)

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 02:43
Ik heb dit topic bekeken en weet nu nog steeds niet of de 800mhz nu wel/niet ondersteund wordt.
De een zegt: Ja, zie bron X
De ander zegT: LARIEKOEK, het antwoord is NEE, zie bron Y

Is er nu eindelijk een definitief antwoord of de hardware het wel/niet ondersteund, en of alle varianten van de telefoon de 800mhz wel/niet kunnen?
Of ligt het mogelijk aan de SW die je er dan zelf nog op moet flashen eventueel?

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
Alleen de "international version" heeft b20.

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
Gerard4 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 17:30:
[...]

Gewoon deze tutorial gebruiken voor redmi 3s International Global dev. Rom?

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/48271321
Ik wil ook graag weten of je deze tut moet volgen of dat je beter een andere kan volgen voor de 3s b20 special edition. Wie o wie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Ja dat kan, gewoon die voor de 3S aanhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:03
Saybia schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:34:
[...]

Ik wil ook graag weten of je deze tut moet volgen of dat je beter een andere kan volgen voor de 3s b20 special edition. Wie o wie?
Flashen heeft geen effect op het toestel of je nou de B20 of niet de B20 hebt. Je moet alleen weten of je de juiste ROM wel hebt gepakt meer niet :) De hele rom flashen is en blijft als je zonder fishy roms werkt gewoon het zelfde.

Mocht je een fishy rom hebben is er een centrale topic voor dit....

[ Voor 3% gewijzigd door theduke1989 op 17-11-2016 14:12 ]

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
diefightdie schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:26:
Ik heb dit topic bekeken en weet nu nog steeds niet of de 800mhz nu wel/niet ondersteund wordt.
De een zegt: Ja, zie bron X
De ander zegT: LARIEKOEK, het antwoord is NEE, zie bron Y

Is er nu eindelijk een definitief antwoord of de hardware het wel/niet ondersteund, en of alle varianten van de telefoon de 800mhz wel/niet kunnen?
Of ligt het mogelijk aan de SW die je er dan zelf nog op moet flashen eventueel?
Onderstaande klopt
Gerard4 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:25:
Alleen de "international version" heeft b20.
Hier is iedereen het dus gewoon over eens. Dus mocht je band 20 echt nodig hebben.. International version. Waar de discussie over ging is wat er nou in deze versie anders is tegenover de gewone 3 en 3S en of dit hardwarematig is of softwarematig. Maar aangezien er steeds meer bewijzen naar boven komen dat er op de international version gewoon de software van de normale 3S geflashed kan worden zonder band 20 te verliezen, duidt het er op dat het verschil iig buiten de ROM ligt. Hiermee kan dus ook direct bevestigd worden dat een international version niet zomaar band 20 verliest en de 'normale' versies dus ook nooit zomaar band 20 zullen krijgen.
(Tenzij het verschil wel softwarematig is maar buiten de ROM zit. Dus op modemniveau. Maar tot nu toe heeft het overzetten van modem nog geen resultaat gehad. dus dit is onwaarschijnlijk

Of te wel.
international version = band 20
overige != band 20

[ Voor 20% gewijzigd door LoeWn op 17-11-2016 14:14 ]

• elinx
Ik weet niet hoe eea uitgevoerd is, maar hardwarematig kan gewoon de antenne ontbreken. Voor de 800MHz is deze groter dan voor de andere banden. Daarom is de Kate versie ook 2,5mm groter. Het andere deel zit in de Qualcomm processor. Ook al ondersteund die band 20. het moet ook nog ingeschakeld worden. Dit kan waarschijnlijk ook hardwarematig. In dat geval maakt het niet uit welke modem er geflasht wordt.
De MTK versie had ik er eerder bij staan, maar omdat hij het over de Pro had, weer geschrapt om eea niet verwarrender te maken dan het al is. De Pro aanduiding wordt gebruikt voor de Qualcomm versie.
Maar je hebt gelijk. Voor de volledigheid zou de MTK versie ook een mogelijkheid kunnen zijn, hoewel die alleen met de toevoeging "Prime" is uitgekomen.

[ Voor 41% gewijzigd door elinx op 17-11-2016 16:22 ]

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
elinx schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:06:
Ik weet niet hoe eea uitgevoerd is, maar hardwarematig kan gewoon de antenne ontbreken. Voor de 800MHz is deze groter dan voor de andere banden. Daarom is de Kate versie ook 2,5mm groter. Het andere deel zit in de Qualcomm processor. Ook al ondersteund die band 20. het moet ook nog ingeschakeld worden. Dit kan waarschijnlijk ook hardwarematig. In dat geval maakt het niet uit welke modem er geflasht wordt.
De internationale Redmi 3, waar dit topic van is, is niet groter.

• elinx
Momus schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:10:....
De internationale Redmi 3, waar dit topic van is, is niet groter.
Klopt, maar het hoeft ook niet op dezelfde manier uitgevoerd te zijn. Ook Xiaomi is creatief.
Dat maakt het alleen maar meer onduidelijk om erachter te komen of je echt een internationale versie hebt. Een liniaal is niet meer voldoende om daarachter te komen.
Ik geef alleen maar aan hoe Xiaomi eea hardwarematig uitgevoerd zou kunnen hebben en het weglaten of het plaatsen van een andere antenne is er één van.

[ Voor 3% gewijzigd door elinx op 17-11-2016 17:08 ]

• Gerard4
Saybia schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:34:
[...]

De eerste stap van deze tut. kan je toch overslaan als er global developer rom op staat vanuit de fabriek?

• dutchgio
Ja, als de officiële Dev rom er al op staat hoef je dat niet nog een keer te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Ik heb de telefoon ondertussen naar miui 8 geüpdatet. Nu staat er global stable op. Ik laat het zo, ben al 2 avonden bezig om te unlocken, dan maar Engelstalige rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Eenmaal een officiele rom erop is xiaomi.eu instellen vrij makkelijk hoor, het moeilijkste heb je juist al gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Het unlocken is nog niet gelukt. Ik wacht een week, dat is de laatste kans dat het alsnog zou kunnen lukken volgens meerdere handleidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Gerard4 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 23:34:
Het unlocken is nog niet gelukt. Ik wacht een week, dat is de laatste kans dat het alsnog zou kunnen lukken volgens meerdere handleidingen.
Ik zou er eens een dev rom opzetten voor het unlocken.

Dev rom->fabrieksinstellingen->inloggen met je miui account->unlocken

[ Voor 10% gewijzigd door Momus op 19-11-2016 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 19:58
Gisteren mijn 3S ook ontvangen. Mooi dingetje.

Hoe kan ik nou weten of mijn ROM OK is? Ik heb een OTA gedaan die gemeld werd en nu staat in de info;

- MIUI version : MIUI Global 6.11.17 | Beta.

Op mijn Windows 10 en Windows 7 PC heb ik problemen om de Qualcomm driver te krijgen. Op verschillende manieren geprobeerd maar ik krijg hem niet op de PC's. Ik las dat installeren van MI PC Suite er automatisch voor zou zorgen maar dat is blijkbaar niet zo.
Overigens praat de Suite niet met Marshmellow phones.

Als ik de telefoon in fastboot start, aansluit op de pc en het adb reboot edl commando geef kent hij ineens mn telefoon niet. ( Device <null> ). 8)7 Vervolgens reboot de telefoon gewoon en komt hij dus niet in het zwarte scherm met de rode LED. Flashen kan dus niet.

Kan ik wel een dev rom op het internal storage zetten en een handmatige update doen?

Ik zou graag willen weten in welke staat de telefoon zich dus nu bevind om de handelingen te doen naar de Xiaomi EU roms.

Ik zag trouwens op XDA dat er inmiddels hard gewerkt word aan een CM 13 versie voor de 3.

Is 1 van de Xiaomi gebruikers hier in staat mij wat advies te geven? d:)b

[ Voor 10% gewijzigd door Appeltjeeitje op 19-11-2016 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
[b]Appeltjeeitje schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 16:42:[/b...........
Op mijn Windows 10 en Windows 7 PC heb ik problemen om de Qualcomm driver te krijgen. .......
Driver signature verification uitgeschakeld? Alleen dan lukt het. Je ziet ze pas als je de telefoon aansluit in EDL mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
ik ben er mee bezig (jouw post van enekele dagen terug)

Volgens de roms op en.miui.com is die 6.11.17 een developers rom dus mogelijk dat ik al een "goede"dev heb.

Ik neem aan dat ik kan proberen in de EDL modus te komen (als ik het idee heb dat de driver) gelukt is, dan checken in app.beheer of de driver OK is, en dan vervolgens de procedure kan afbreken en terug kan naar reboot (power inhouden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Appeltjeeitje schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 17:35:
..........
Ik neem aan dat ik kan proberen in de EDL modus te komen (als ik het idee heb dat de driver) gelukt is, dan checken in app.beheer of de driver OK is, en dan vervolgens de procedure kan afbreken en terug kan naar reboot (power inhouden)?
Precies, want zoals gezegd, de 9008 driver wordt pas geladen als de telefoon aangesloten wordt.
Controleer ook met Miflash "refresh" of dezelfde toegewezen poort (van app. beheer) zichtbaar wordt.
Alleen in dat geval heb je een goede verbinding en kan je evt. flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
hmmm.... even vergeten, maar ik kom niet in EDL, de telefoon reboot dan naar normale in-bedrijf-toestand.

Eerst maar even wat eten :P

[ Voor 13% gewijzigd door Appeltjeeitje op 19-11-2016 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Idd, lukt hier ook niet. Vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
Gerard4 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 19:57:
[...]

Idd, lukt hier ook niet. Vreemd
Is bekend. Ligt niet aan onze 3S'n...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Appeltjeeitje schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 16:42:
Gisteren mijn 3S ook ontvangen. Mooi dingetje.

Hoe kan ik nou weten of mijn ROM OK is? Ik heb een OTA gedaan die gemeld werd en nu staat in de info;

- MIUI version : MIUI Global 6.11.17 | Beta.

Op mijn Windows 10 en Windows 7 PC heb ik problemen om de Qualcomm driver te krijgen. Op verschillende manieren geprobeerd maar ik krijg hem niet op de PC's. Ik las dat installeren van MI PC Suite er automatisch voor zou zorgen maar dat is blijkbaar niet zo.

Als ik de telefoon in fastboot start, aansluit op de pc en het adb reboot edl commando geef kent hij ineens mn telefoon niet. ( Device <null> ). 8)7 Vervolgens reboot de telefoon gewoon en komt hij dus niet in het zwarte scherm met de rode LED. Flashen kan dus niet.

Kan ik wel een dev rom op het internal storage zetten en een handmatige update doen?

Ik zou graag willen weten in welke staat de telefoon zich dus nu bevind om de handelingen te doen naar de Xiaomi EU roms.

Ik zag trouwens op XDA dat er inmiddels hard gewerkt word aan een CM 13 versie voor de 3.

Is 1 van de Xiaomi gebruikers hier in staat mij wat advies te geven? d:)b
In fastboot werk je met fastboot commando's. En zie je je devices als je fastboot devices doet.
Als je in de developers options USB debugging aanzet, kun je met adb aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
Momus schreef op zondag 20 november 2016 @ 08:59:
[...]

In fastboot werk je met fastboot commando's. En zie je je devices als je fastboot devices doet.
Als je in de developers options USB debugging aanzet, kun je met adb aan de gang.
Ja, vervelende is alleen dat in fastboot de tfn niet herkend wordt. Hij wordt wel herkend als ik in Miflash refresh, dan zie ik een device. Maar edb opdrachten (adb reboot edl => error device "null" not found) werken niet. (Ik heb verschillende adb progs geprobeerd).
De verschillende commando's (zelfs aangepaste die iemand geschreven heeft) geven foutmeldingen. Devices commando geeft geen resultaat.

Maar OK, gisteravond een manual update gedaan naar een officiele devrom. Dit lukte en volgens mij is hij exact gelijk aan de rom die ik erop had staan. Dat is nu dus met zekerheid een off. ROM. Zojuist heb ik succesvol ge-unlocked.

Nu ga ik eens kijken of ik wel de drivers te zien krijg (app.beheer) in de PC als ik de tfn in fastboot zet en dan probeer na EDL te gaan..... Fingers crossed :)

Lekker rommelen, naar buiten gaan is geen optie vandaag :N

edit 10.10h: kan nog steeds niet in EDL komen :(

[ Voor 11% gewijzigd door Appeltjeeitje op 20-11-2016 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Appeltjeeitje schreef op zondag 20 november 2016 @ 09:47:
.......................

Hoe probeer je dit dan.
Bij Miui7 was rechtstreeks opstarten van EDL via V+V- en power al bij veel toestellen niet meer mogelijk.
Vanaf Miui8 is het ook niet meer mogelijk via fastboot edl en lukt het alleen nog via het bootloader menu.
Bootloader menu kom je in via de knoppendans: V+ en power (hetzelfde om ook in recovery te komen)

NB:
Miflash alléén gebruiken als je in EDL mode zit en je 9008 drivers zichtbaar in app. beheer. Er moet dan een poort toegewezen zijn die ook in Miflash zichtbaar is.
adb werkt pas na unlocken, dus zou nu wel moeten werken.

[ Voor 42% gewijzigd door elinx op 20-11-2016 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
elinx schreef op zondag 20 november 2016 @ 10:38:
[...]
Hoe probeer je dit dan.
Bij Miui7 was rechtstreeks opstarten van EDL via V+V- en power al bij veel toestellen niet meer mogelijk.
Vanaf Miui8 is het ook niet meer mogelijk via fastboot edl en lukt het alleen nog via het bootloader menu.
Bootloader menu kom je in via de knoppendans: V+ en power (hetzelfde om ook in recovery te komen)

NB:
Miflash alléén gebruiken als je in EDL mode zit en je 9008 drivers zichtbaar in app. beheer. Er moet dan een poort toegewezen zijn die ook in Miflash zichtbaar is.
adb werkt pas na unlocken, dus zou nu wel moeten werken.
Hmm ik kom al een stapje verder. Via deze beschrijving krijg ik nu in app.beheer onder compoort een qualcomm HSB-USB QD loader 9008 te zien.
(http://www.gizmochina.com...e-rom-mega-unbrick-guide/)

Elinx, ik ben juist steeds op zoek geweest naar die qualcomm in app.beheer vanwege jouw advies/waarschuwingen. Dank daarvoor. _/-\o_

Vervolgens heb ik via command adb reboot edl mijn scherm "op zwart" zien gaan. (geen rode led overigens...?) Dit zou dus de EDL moeten zijn? Het commando heb ik niet gegeven vanaf fastboot.

Wat anders is dan wat ik tot nu toe deed is dat ik de telefoon niet in fastboot zet maar gewoon de usbkabel in normale telefoonstand aansluit. Het resultaat is dat ik nu voor het eerst een com3 zie met de qualcomm. Zover ben ik nog niet geweest. En ook de EDL mode lijkt nu te lukken.....?
Moet die qualcom onder com 3 niet verschijnen als USB controller in app.beh.?

Even denken of ik nu zover ben dat ik het TWRP kan gaan flashen. Bakkie koffie dan maar.

ps mijn 3S is de int.version

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Appeltjeeitje schreef op zondag 20 november 2016 @ 11:09:........Zover ben ik nog niet geweest. En ook de EDL mode lijkt nu te lukken.....?
..................
Even denken of ik nu zover ben dat ik het TWRP kan gaan flashen. .......

ps mijn 3S is de int.version
fastboot boot edl werkt niet meer in Miui8 en adb werkt pas na een unlock van de bootloader. Vandaar dat het eerder niet lukte.

Feitelijk heb je dat hele EDL 9008 gebeuren en Miflash helemaal niet meer nodig als eenmaal de developer rom erop staat en de bootloader unlockt is.
Alleen nog als flashen mis gaat en de bootloader weer gelockt is, dus het is wel goed om te testen.

TWRP flash je namelijk via fastboot. (fastboot flash recovery ***.img) of via een fastboot script.
Let op dat je de eerste swipe na installatie en opstarten van TWRP niet vergeet anders kan je opnieuw beginnen.
Een custom rom zoals de EU of CM rom flash je vervolgens met TWRP.
Voor de Redmi 3S maakt standaard of international niet uit. in beide gevallen gaat het om de "land" versie.

[ Voor 23% gewijzigd door elinx op 20-11-2016 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
Ik heb het script gebruikt, alles ging goed maar nu gaat de telefoon niet meer uit.
In het twrp menu heb ik de taal op NL gezet en gezegd : herstarten.

Nu krijg ik alleen het MI-logo en laat de tfn zich niet meer uitzetten. Als ik power inhoud gaat ie uit en gelijk weer aan, en laat alleen het logo zien. :?

grrrr steeds zo goed gelezen en nu dit dus niet gedaan;
Once you swiped to allow modifications, go to Advanced Setting >> and choose “Disable dm-verity“. Failed to do so will result to bootloop error / stuck at Mi Logo.
Wel de swipe, niet dat disable'n.

Nu maar weer zoeken hoe dat op te lossen.

[ Voor 33% gewijzigd door Appeltjeeitje op 20-11-2016 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Appeltjeeitje schreef op zondag 20 november 2016 @ 09:47:
[...]

Ja, vervelende is alleen dat in fastboot de tfn niet herkend wordt. Hij wordt wel herkend als ik in Miflash refresh, dan zie ik een device. Maar edb opdrachten (adb reboot edl => error device "null" not found) werken niet. (Ik heb verschillende adb progs geprobeerd).
De verschillende commando's (zelfs aangepaste die iemand geschreven heeft) geven foutmeldingen. Devices commando geeft geen resultaat.

Maar OK, gisteravond een manual update gedaan naar een officiele devrom. Dit lukte en volgens mij is hij exact gelijk aan de rom die ik erop had staan. Dat is nu dus met zekerheid een off. ROM. Zojuist heb ik succesvol ge-unlocked.

Nu ga ik eens kijken of ik wel de drivers te zien krijg (app.beheer) in de PC als ik de tfn in fastboot zet en dan probeer na EDL te gaan..... Fingers crossed :)

Lekker rommelen, naar buiten gaan is geen optie vandaag :N

In fastboot geef je fastboot opdrachten. Gewoon je telefoon aanzetten, USB debugging aanzetten en aansluiten, daarna kan je adb opdrachten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
Inderdaad, niet vanuit fastboot, maar gewoon vanuit "aan staan".

Inmiddels lijkt de tfn een EU Rom aan het installeren te zijn....
Yep, gelukt, nu kijken of alles werkt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
OK, er draait nu een EU ROM met Ned. taal!

Achteraf gezien ben ik (te) lang bezig geweest om via fastboot in EDL te komen. Dit was niet nodig.
Bij TWRP instellen de dm-verity vergeten, gelukkig via vol up vol down power er in kunnen komen en alsnog de dm kunnen disablen.

Geluk wat ik had is dat er al een goede devROM op stond en natuurlijk de hulp van dit forum!

Nu maar eens gaan kijken welke EU Rom de beste kritieken heeft!!

Dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Momus schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 08:14:
[...]

kelly.hipolito schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 07:16:

Wanneer het geheel succesvol is geinstalleerd heb je naast het flash programma ook de 'Qualcomm HSB USB ... Loader ...'
bij de 'Universal Serial Bus Controllers' van het 'Device management' staan.
Ik krijg de qualcom drivers niet op mn pc. Ik heb al 3 soorten .exe bestandjes geprobeerd.

Ik heb ondertussen wel 'driver signature enforcement' uitgeschakeld, mn 2 bestaande mi accounts gedeleted, pc schoongemaakt, nieuwe account met toestemming aangevraagd en gekregen, althans, ik kon de tool weer downloaden, helaas ook dat zonder succes.

Daarom wil ik er een dev rom op zetten, en daar heb ik die qualcomm drivers voor nodig. Die staan nog steeds niet onder universal Serial Bus-controllers. (windows 10)

(Ook telefoon usb debugging en OEM unlocking aangezet.)

:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
d:)b Gerard, mij lukte het door

http://www.gizmochina.com...e-rom-mega-unbrick-guide/

de software onder stap 1B geinstalleerd
open de map waarin het programma staat
houdt shift in, rechtermuisknop, en open command/opdrachtprompt
(open ook vast devicemanager/appbeheer)

zet je tfn aan en sluit hem aan met de usbkabel

in de comandbox toets in adb devices
idem maar nu adb reboot edl

nu gaat je telefoon (hopelijk) op zwart (= edl modus)
kijk in app.beheer of daar nu een qualc te zien is onder de com poorten (was bij mij zo)

Als dat zo is zijn je drivers er dus.

Dan kan je het TWRP script uitvoeren via een commandbox
Dan kan je een rom in je tfn zetten en via TWRP flashen
Deze twee laatse stappen wel even in detail lezen hoe en wat.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Ja, had de adb set-up al gedaan. Alleen telefoon start dan opnieuw op, en ik zie nog nergens die drivers.
Ik heb in apparaatbeheer geen 'com poorten' ,
Ik zie wel dat de telefoon aangesloten is in apparaatbeheer, alleen niet als of met qualcom drivers.
(Bij programma's staat wel qualcom usb drivers. Dat heb ik via een ander exe bestandje geinstaleerd.)

Er staat wel een nieuw kopje 'USB apparaten' met daaronder 'ADB interface' als de telefoon aangesloten is.

Ik kan sowieso misschien proberen te flashen?

edit; flashen lukt ook niet, flashtool laad de dev Rom niet.

[ Voor 30% gewijzigd door Gerard4 op 20-11-2016 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Momus schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 08:14:
[...]

Oke..
kelly.hipolito schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 07:16:
De Redmi S3 flashen, installeren en configureren ging bij mij gelukkig de eerste keer vrij snel en helemaal goed. De meeste handleidingen die ik op het internet heb gevonden zijn echter niet volledig en gaan vaak uit van aannames.

Ik ben van mening dat het nutteloos is dat je doorzoekt naar ontbrekende APPS of het laatste ontbrekende stukje handleiding. Als een ander het gewoon al weet. Het wiel hoef je immers geen 100 keer opnieuw uit te vinden. Je dient het alleen te documenteren. Zodat een ander er ook wat mee kan.

Ik heb mijn stappenplan daarom op digitaal papier gezet.

Dit is een kleine moeite en bespaart een hoop gedoe bij de zoektocht naar dat ene commando of programmaatje.
Ik ben een 2 tal uurtjes bezig geweest en ben blij met het resultaat.

- Benodigdheden

- Windows x64 (Voorbeeld gebruikt Windows 10 x64);
- MI account met unlock permissie (waarmee de afgelopen 30 dagen geen ander toestel is geunlocked);
- Toestel inclusief de accessoires uit het doosje (voorbeeld gaat uit van een Redmi S3);

- Development ROM installeren

Download de 'MIUI ROM Flashing Tool' en installeer het.
Wanneer het geheel succesvol is geinstalleerd heb je naast het flash programma ook de 'Qualcomm HSB USB ... Loader ...'
bij de 'Universal Serial Bus Controllers' van het 'Device management' staan.

Download de 'Latest chinese developers fastboot file' van jouw specifieke telefoon.
Pak het bestand uit en schrijf de map met inhoud weg op de computer met 7-zip.

Start de MIUI ROM Flashing Tool,
kies voor 'select' > en selecteer de map met de zojuist uitgepakte bestanden.

Zet de telefoon uit, vervolgens druk je 'volume omhoog' en de 'aan/uit knop' tegelijk in.
De telefoon start zichzelf in de herstel mode.

Je krijgt nu opties in het Engels aangevuld met het Chinees.
Koppel de telefoon aan de computer met de bijgeleverde usb kabel en kies voor 'download'.

Druk op 'refresh' bij de MIUI ROM Flashing Tool en het programma detecteert vervolgens de telefoon als 'device' op een com poort.

Druk nu op 'flash'.
Na ongeveer 300 seconden is het flashen voltooid.

Wanneer het programma vervolgens in groen gearceerd 'succes' schrijft,
verwijder je de USB kabel en drukt de 'aan/uit knop' een tijdje in totdat de telefoon herstart.
De telefoon start de configuratie.

Onder het MUI logo zie je nu een aantal puntjes oplichten.
Dit configuratieproces duurt zo'n 8 minuten.

Het MUI 8 logo komt in beeld. Configureer MUI 8 zoals je wenst.
Tip! Spendeer er niet teveel tijd aan. Het is slechts van tijdelijke aard.

- Toestel unlocken met unlocking tool

Log in via http://en.miui.com/unlock/
Wanneer jouw account permissie heeft om een telefoon te unlocken staat er een link naar MiFlashUnlock op het dashboard.

Download en installeer MiFlashUnlock.
Log in op de telefoon en log in bij het MiFlashUnlock programma met je Mi Account;
(doe je dit niet dan weigert MiFlashUnlock vanwege het feit dat een ander account op de telefoon staat dan op MiFlashUnlock).

Zet de telefoon uit.
Zet de telefoon vervolgens aan met 'aan/uit knop' en 'volume naar beneden'.
Druk in MiFlashUnlock op 'unlock' en vervolgens als de telefoon geunlocked is op 'reboot phone'.

- Xiaomi.eu firmware plaatsen op telefoon en TWRP Recovery installeren

Download de Xiaomi.eu ROM (Redmi S3 = HM3SHM3X) en plaats het bestand in zijn geheel
op de telefoon haar 'internal storage' of indien mogelijk 'SD-card'.

Download TWRP en pak de bestanden uit.
Zet de telefoon uit.
Zet de telefoon vervolgens aan met 'aan/uit' knop en 'volume' naar beneden.

Omdat de bijgeleverde batch hier niet naar behoren werkt heb ik het geheel handmatig geflashed.
Je kunt met CMD en administrator rechten het commando zelf uitvoeren.

Je voert de commando's 'fastboot.exe flash recovery recovery.img' en
'fastboot.exe boot recovery.img' achter elkaar uit vanuit de betreffende map met flash images.
Wanneer je het laatste commando hebt uitgevoerd start TWRP.

- Met TWRP Xiaomi.eu firmware installeren

TWRP is nu gestart.
Kies voor de 'Engelse' taal en swipe voor het toestaan van 'modifications'.
Ga dan naar 'advanced' en kies voor 'Disable dm-verity'.
'Install' de eerder geplaatste Xiaomi.eu ROM vanuit het hoofdmenu.

Wipe 'dalvik' gelijk na de installatie, en ga terug naar het hoofdmenu.
Kies voor 'Wipe'. Hierna kun je rebooten.

De telefoon start de configuratie.
Onder het Mui logo zie je een aantal puntjes oplichten.

Dit configuratieproces duurt zo'n 8 minuten.
Het MUI 8 logo komt in beeld.
Configureer MUI 8 zoals je wenst.

Mooi zo! Je bent nu klaar en beschikt over de laatste Xiaomi.eu ROM.
Wat ik hier niet aan snap, de flashtool moet eerst gedownload worden, dan flashen. Daarna pas unlocken. Maar als ik de flashtool wil downloaden staat er bij dat ik eerst moet unlocken. De link die daaronder staat gaat naar de unlock site van mi. Alleen ik wil er juist een dev rom op hebben om te kunnen unlocken omdat het unlocken de hele tijd maar niet lukt..
Wat een hopeloos gedoe zeg..
(Beter weer ulefoontje kopen Momus :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Gerard4 schreef op zondag 20 november 2016 @ 18:09:
...........
Wat ik hier niet aan snap, de flashtool moet eerst gedownload worden, dan flashen. Daarna pas unlocken. Maar als ik de flashtool wil downloaden staat er bij dat ik eerst moet unlocken. ........
Het is je toch al gelukt om de Global rom erop te ztten met de updater app.
In dat geval heb je Miflash helemaal niet meer nodig.
(Alleen als er een vendor rom opstaat lukt het niet op deze manier en moet het wel via Miflash)
Dezelfde Developer rom erop zetten en via Mi Unlock de telefoon unlocken zou moeten werken.
Daarna via fastboot TWRP erop en een custom fm flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
elinx schreef op zondag 20 november 2016 @ 19:26:
[...]
Het is je toch al gelukt om de Global rom erop te ztten met de updater app.
In dat geval heb je Miflash helemaal niet meer nodig.
(Alleen als er een vendor rom opstaat lukt het niet op deze manier en moet het wel via Miflash)
Dezelfde Developer rom erop zetten en via Mi Unlock de telefoon unlocken zou moeten werken.
Daarna via fastboot TWRP erop en een custom fm flashen.
Er stond al Global stable miui 7 op (dacht eerst dat het global dev 7 was. Nu is het Global Stable 8 na een update.
Ik ga uitzoeken hoe ik dan zonder miflash naar Global Dev. kan.

edit; Ik kan het bestand niet op het interne geheugen krijgen omdat windows 10 de telefoon niet kan vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Gerard4 op 20-11-2016 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Gerard4 schreef op zondag 20 november 2016 @ 20:10:
[...]

Er stond al Global stable miui 7 op (dacht eerst dat het global dev 7 was. Nu is het Global Stable 8 na een update.
Ik ga uitzoeken hoe ik dan zonder miflash naar Global Dev. kan.
Gewoon de global dev op je toestel zetten en via de updater app installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Momus schreef op zondag 20 november 2016 @ 20:21:
[...]

Gewoon de global dev op je toestel zetten en via de updater app installeren.
Mag dat via een sd kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ik zou hem gewoon in de root van je toestel zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Momus schreef op zondag 20 november 2016 @ 20:24:
[...]

Ik zou hem gewoon in de root van je toestel zetten.
Is daar nog een speciale xiaomi handleiding voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Gerard4 schreef op zondag 20 november 2016 @ 20:32:
[...]

Is daar nog een speciale xiaomi handleiding voor?
Gewoon in de root van je toestel zetten en hem dan selecteren in de updater app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Momus schreef op zondag 20 november 2016 @ 20:35:
[...]

Gewoon in de root van je toestel zetten en hem dan selecteren in de updater app.
De pc suite doet het niet, hoe krijg ik iets op mn telefoon, behalve dan in de downloadmap of op sd kaart? Ik kan mn telefoon nergens mee lezen via de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Gerard4 schreef op zondag 20 november 2016 @ 20:51:
[...]

De pc suite doet het niet, hoe krijg ik iets op mn telefoon, behalve dan in de downloadmap of op sd kaart? Ik kan mn telefoon nergens mee lezen via de pc.
Er zit gewoon een verkenner op je telefoon. Of je selecteert MTP, dan kan je via USB gewoon alles op je telefoon zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Momus schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:15:
[...]

Er zit gewoon een verkenner op je telefoon. Of je selecteert MTP, dan kan je via USB gewoon alles op je telefoon zetten.
Juist, en dat lukt nu net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Gerard4 schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:19:
[...]

Juist, en dat lukt nu net niet.
Maar nogmaals, er zit ook een file explorer op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Momus schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:20:
[...]

Maar nogmaals, er zit ook een file explorer op je telefoon.
Ok, is nu aan het uitpakken naar de root.
Updater app verlangt root acces.. zucht..

En welke updater app gebruik ik hiervoor?

[ Voor 7% gewijzigd door Gerard4 op 20-11-2016 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Gerard4 schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:26:
[...]

Ok, is nu aan het uitpakken naar de root.
Updater app verlangt root acces.. zucht..
Waarom pak je de ZIP uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Momus schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:33:
[...]

Waarom pak je de ZIP uit?
Dat geeft ie zelf aan als ik op de download klik. Extract files to...

[ Voor 7% gewijzigd door Gerard4 op 20-11-2016 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Gerard4 schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:36:
[...]

Je moet hem kopiëren. Niet uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:55

TVL

Vandaag ook de zondag bezig geweest om de EU versie erop te zetten. Uiteindelijk allemaal gelukt. Heb het me moeilijker gemaakt dan het was. Eerst dacht ik dat je in de Global versie kon unlocken maar dat gaat niet. Toen Miui 7 Global geupdate naar Miui 8 Global. Vervolgens de nieuwste Global Dev versie via de updater geïnstalleerd. Daarna werkte het unlock proces goed. Daarna via Fastboot TRWP geïnstalleerd en kon ik de EU versie flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Momus schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:42:
[...]

Je moet hem kopiëren. Niet uitpakken.
De systeem updater app verlangt root acces. Daarvoor moet je unlocken, en daarvoor wil ik juist de dev rom erop zetten.

Of ik heb een verkeerde app, de miui updater app vind geen global dev voor de 3s.

Met welke app kan ik dan wel de rom installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Gerard4 schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:36:
.......
Flashen via Miflash moet de de fastboot rom (***.tgz) eerst uitgepakt worden.
Flashen via Recovery moet de recovery rom (***.zip) ongewijzigd in de root worden geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Ik heb een standaard app op de telefoon gevonden met 'updater'. Die is wat aan het downloaden.

[ Voor 9% gewijzigd door Gerard4 op 20-11-2016 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
Gerard4 schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:53:
Ik heb een standaard app op de telefoon gevonden met 'updater'. Die is wat aan het downloaden.
Ja, waarschijnlijk een update van je huidige rom. mbt unlocken kom je er niet verder mee.

Dit is de handleiding voor oa het flashen via recovery (methode 1) of updater app (methode 2)

[ Voor 24% gewijzigd door elinx op 20-11-2016 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:55

TVL

Ik heb de Dev Rom via methode 2 geflashed, dus via de Update. Eerst dus de Dev Rom via de PC gedownload en naar de telefoon gekopieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:01
Hoop dat onderstaande geen "gerucht" is

http://forum.xda-develope...ease-month-proof-t3503984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swingray
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04-2021
Is er iemand die me kan helpen mijn 3s te unbricken?
Wat is er gebeurd:
Bootloader is vrij gemaakt met Miunlock.
Daarna twrp erop gezet met SU en een custom ROM geflashed.
Alles leek goed gegaan, maar dus niet.
Blijkbaar was de foon niet goed geroot.
De nieuwe ROM staat erop,maar er zijn nog Chinese apps aanwezig en de foon loopt snel vast.
Ik krijg de foon niet meer in zijn eigen Recovery, wel nog in fastboot.
En via fastboot nog wel in edl mode. Google en Qualcom Drivers goed geïnstalleerd op pc en de foon wordt herkend in edl modus.
Dan wil ik flashen een fastboot ROM en dat wil dus niet lukken.
Er komt een melding dat er geen communicatie is met de aangesloten com poort.

Is er iemand die mij op weg kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Je kunt toch nog alsnog rooten en TWRP installeren, ondanks dat de ROM vast loopt (?).
Als je nog gewoon kunt booten is van een 'brick' sowieso geen sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swingray
Soft brick noemen ze dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
swingray schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:49:
Is er iemand die me kan helpen mijn 3s te unbricken?
Wat is er gebeurd:
Bootloader is vrij gemaakt met Miunlock.
Daarna twrp erop gezet met SU en een custom ROM geflashed.
Alles leek goed gegaan, maar dus niet.
Blijkbaar was de foon niet goed geroot.
De nieuwe ROM staat erop,maar er zijn nog Chinese apps aanwezig en de foon loopt snel vast.
Ik krijg de foon niet meer in zijn eigen Recovery, wel nog in fastboot.
En via fastboot nog wel in edl mode. Google en Qualcom Drivers goed geïnstalleerd op pc en de foon wordt herkend in edl modus.
Dan wil ik flashen een fastboot ROM en dat wil dus niet lukken.
Er komt een melding dat er geen communicatie is met de aangesloten com poort.

Is er iemand die mij op weg kan helpen?
Heb je wel een full wipe gedaan na het flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swingray
Ik heb idd met wat moeite het hele proces nog een keertje gedaan,maar zonder succes.
Ik twijfel of misschien toch de bootloader niet vrij was en wilde daarom via edl weer een mi ROM erop zetten zodat ie t weer doet en daarna weer verder kijken.
Als ik bij "over de telefoon" kijk dan zie ik bij Build-datum nog een zooi Chinees staan. De rest lijkt wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swingray
Ja ook full wipe gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Bij een brick start je telefoon niet meer op. Het lukt jou blijkbaar gewoon niet om te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swingray
Het lastige is dat ik hem met Volume Up +aan/uit knop niet in Recovery krijg, wel in fastboot met Volume Down+aan/uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swingray
Als ik de foon uitzet of herstart blijft ie eerst een tijdje in een bootloop met in beeld dat Mi logo. Daarna start ie wel door, maar je kan er weinig mee.
Root checker geeft aan dat Root acces niet goed geïnstalleerd is. Dus ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
probeer 'ns vol down + vol up + power. Er zijn meerdere mensen in dit topic waarbij dit de enige mogelijkheid is tot het openen van recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swingray
Dat hielp, ik zit nu in de twrp die ik erop gezet had.
Daar had ik de vorige keer veel moeite mee om daar te komen.
Ga de SU, die nog op de sd staat opnieuw doen.
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Flash dan meteen Xiaomi.eu, heb je een goede rom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swingray
Ik had ResurrectionRemix gevonden, gebaseerd op Cyanogenmod.
Voorlopig moet ik weer wachten, want na t flashen van opnieuw SU en opstarten is ie weer in een boot-loop gegaan.
Even afwachten tot ie weer doorstart en zal dan kijken of ie goed geroot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swingray
Ok, ging sneller dan ik dacht.
Ik denk dat ik in ieder geval stapje verder bent, want ik heb nu WEL Root acces volgens Root checker Basic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Je hoeft nu geen superuser te flashen als je toch ResurrectionRemix gaat flashen. Als het goed is heb je vóór het flashen van TWRP al gezorgd dat je root hebt. Als je nu ResurrectionRemix gewoont flasht (en Gapps) moet dit genoeg zijn. Volgens mij zit er superuser in de ROM ingebouwd. Zo niet, kun je deze gewoon achteraf nog flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swingray
Flashen gedaan, maar geen verbetering.
Foon is weer in zijn boot-loop en komt niet verder dan t Mi logo.
Ff wachten weer dus, tot ie doorstart.
Ik denk dat de enige manier is een (fastboot) Miui ROM flashen via EDL, want er zit iets niet goed.
In edl modus kun je zelfs flashen met een gelockte bootloader met MiFlash heb ik gelezen.

Weten jullie of deze foon in edl modus helemaal zwart is, of brandt er een (vaag) ledje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
swingray schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:07:
..........

Weten jullie of deze foon in edl modus helemaal zwart is, of brandt er een (vaag) ledje?
zwart....
Helaas wordt een "vreemde" recovery, zoals TWRP, verwijderd, als deze verkeerd wordt opgestart.
Mij lukte het alleen via V+ power om het bootloader menu op te starten en vervolgens recovery te kiezen.
Vlak na flashen van TWRP alleen via V+V-Power de eerste keer.
Alle andere manieren, zoals via TWRP zelf of Updater app. gaven een bootloop en ik kon daarna TWRP pas weer starten na opnieuw flashen.
Er wordt soms ook geadviseerd om TWRP recovery in de fastboot rom te plaatsen ipv de standaard recovery (wel hernoemen) Ik weet niet of TWRP dan wel een beschermde status krijgt.

mbt die Chinese apps. Heb je na flashen van TWRP wel "swiped" en in advance options DM verity uitgeschakeld en pas daarna alles gewiped, zowel system als data.

[ Voor 8% gewijzigd door elinx op 21-11-2016 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swingray
Ik heb het voor elkaar gekregen om via de EDL modus de foon te flashen.
Moest eerst een 64bit Windows versie op laptop zetten en iets met driver essignment aanpassen.
Dat laatste had ik niet eerder gedaan, maar dus zojuist.
Foon in fastboot gezet en via de CMD.exe in EDL modus.
Dit maal lukte het dus wel en staat er nu weer een Global Stable rom in.
Er zat eerst een Chinese Stable rom en dus ook geen PlayStore etc etc.
Nog niet ideaal nu zo, maar er kan mee gewerkt worden in t Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
elinx schreef op zondag 20 november 2016 @ 22:15:
[...]
Ja, waarschijnlijk een update van je huidige rom. mbt unlocken kom je er niet verder mee.

Dit is de handleiding voor oa het flashen via recovery (methode 1) of updater app (methode 2)
Hij geeft aan dat de dev rom een oudere versie is. Dat is geen probleem?
Ik heb al miui 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
elinx schreef op maandag 21 november 2016 @ 18:06:
[...]

Mij lukte het alleen via V+ power om het bootloader menu op te starten en vervolgens recovery te kiezen.
Vlak na flashen van TWRP alleen via V+V-Power de eerste keer.
:? Bij mij gaat TWRP ook door vol+ power te starten, en dan recovery te kiezen. Vervolgens komt TWRP.
Is dat niet hoe het hoort? (3S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Appeltjeeitje schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:00:
......
:? Bij mij gaat TWRP ook door vol+ power te starten, en dan recovery te kiezen. Vervolgens komt TWRP.
Is dat niet hoe het hoort? (3S)
Ja, maar dat is de enige manier. Vanuit TWRP of Updater app zou mi ook moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
OK.

Is trouwens wel wat fraaier dan voorheen op mn oude S2 met CWM geloof ik. Dat was grafisch lang niet zo mooi als TWRP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
TWRP is ook wat uitgebreider en werkt vrijwel meteen. CWM kan vaak fouten aangeven.
Wanneer je smartphone update gaat dat allemaal nu via TWRP automatisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:07
elinx schreef op maandag 21 november 2016 @ 18:06:
mbt die Chinese apps. Heb je na flashen van TWRP wel "swiped" en in advance options DM verity uitgeschakeld en pas daarna alles gewiped, zowel system als data.
Wat doet die DM verity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Dat is een beveiliging tegen ongecontroleerd starten en schrijven. Dit om ervoor te zorgen dat de boot sequence ongestoord verloopt. Als je een custom rom en root installeert zit je daar niet op te wachten.
zie ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
jullie ook het probleem met de nieuwe update dat je data vaak uitvalt ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theduke1989 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:09:
Is dat de 8.1.1 van vandaag? Zou er eens moeten opletten, is mij nog niet opgevallen.
Ik heb nog niet zolang de 3S international version binnen, bevalt me heel prima :Y)

Moet zelfs niet aan rooten of flashen denken.

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2016 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
theduke1989 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:09:
EU 6.11.17 gaat bij mij goed, maar dat is slechts 2 dagen nu.... (data? Wifi of 2G/3G/4G)
Draai jij speciale testen (software)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swingray
Weten jullie of de Global developer ROM voor de Redmi 3s wel de Nederlandse taal ondersteunt?
De stable 7.5.8.0 ondersteunt geen Nederlands.
De foon draait weer goed nu en ik wil verder eigenlijk geen twrp acties ondernemen, dus een EU ROM zal er wel niet op kunnen nu. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Xiaomi.eu heeft Nederlands, de officiele MIUI roms niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swingray
Ja vd eu versie wist ik dat.
Niet dat beide globals dat niet doen.
Kan ik eu erop zetten zonder twrp te gebruiken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Nee, dat kan niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swingray
Potver, das dan jammer.
Nou ja dan zou ik nog liever die CM13 erop hebben.
Maar dat was dus behoorlijk mis gegaan.
En omdat t een foontje van een vriend is die hij zelf uit China heeft mee genomen (met China ROM erin) ben ik allang bij dat ie t weer doet.
En bovendien dat die China ROM eraf is.

[ Voor 85% gewijzigd door swingray op 22-11-2016 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:38
Probleempje met de Redmi 3 van mijn vriendin:

De unlockcode lijkt niet meer te werken (daarmee bedoel ik niet de pincode) met als gevolg dat na een aantal keer proberen de telefoon gelocked is en dat je het na 120minuten weer kan proberen. Verwachtiing is dat we het hiermee niet gaan oplossen.

Wat nu?

• USB debugging staat voor zover ik weet UIT

• Officiele unlockcode is aangevraagd, maar tot op heden nog geen SMS ontvangen

• Dev ROM flash kan? Volgens HOW TO FLASH MIUI FASTBOOT ROM ON LOCKED REDMI 3 kan het, iemand ervaring mee?

Ik lees erg veel mogelijke oplossingen op internet, maar allemaal spreken ze elkaar enigszins tegen of moet USB debugging aanstaan.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
PASware schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:56:.......

• USB debugging staat voor zover ik weet UIT

• Officiele unlockcode is aangevraagd, maar tot op heden nog geen SMS ontvangen

• Dev ROM flash kan? Volgens HOW TO FLASH MIUI FASTBOOT ROM ON LOCKED REDMI 3 kan het, iemand ervaring mee?..................
Als je er niet meer in komt is proberen je enige optie. Hier een soortgelijk geval met de Kate
Wat je eerst ook nog kan proberen is via recovery een reset en wipe te uit te voeren. (V+Power)
Of via recovery deze methode waarbij de data wel behouden blijft.

Dat je geen sms ontvangen hebt wil niet zeggen dat je nog geen unlockrechten hebt. Als je nogmaals naar http://en.miui.com/unlock/ gaat merk je vanzelf welke status je hebt.
Ik maak me echter zorgen of je toestel in developer settings wel voorbereid is. Met name omdat je USB debugging ook nog niet aangezet had.

[ Voor 9% gewijzigd door elinx op 23-11-2016 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 13:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Net de 3GB/32GB Global version via Aliexpress gekocht met zo'n beschermhoesje. Beetje op goed geluk, ben benieuwd naar dat toestel. Hoop 'm snel binnen te hebben. Ga dit draadje maar eens volgen vanaf nu ;)

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:31

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:In overleg met jullie hebben we besloten om vanaf nu de volgende Xiaomi onderwerpen te bespreken in:
Unlocken Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 12:51

woutur

Klauwtjes uit!

Hier mijn periodieke vraag weer eens: hoe bevallen de laatst uitgekomen EU roms voor de 3S? Ik heb het idee dat ze wel OK zijn aangezien ik niet heel veel mensen hoor klagen.
• Werkt het led lichtje naar behoren (kleur in te stellen per app)?
• Trilling terug bij het unlocken via fingerprint?
• Schakelen 2G/3G/4G al verbetert?
• Bluetooth geluid maximaal bij koppelen bt luidspreker bug opgelost?

Ik zit altijd nog op 6.7.14. Werkt redelijk. Kan beter.

Dit zijn specifieke 3S bugs voor MIUI waarvan ik niet weet of de vraag wel tot zijn recht komt in een algemeen MIUI topic.

[ Voor 14% gewijzigd door woutur op 23-11-2016 11:51 . Reden: Zag de modbreak ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Bij mij werkt alles wat je noemt prima met de .eu woutur. Ik heb alleen nog geen 4G, dus dat weet ik niet.
Het heeft me als noob wel 3 avonden en een middag gekost.

Unlocken met een stable Rom lukte me niet, met de dev. werkte het gelijk.
Verder kreeg ik het op de eoa manier niet voor elkaar met TWRP cofface. Met de land-TWRP (voor de redmi 3S) wel.
Tussendoor nog een bootloop gehad, geen idee waar dat aan lag.
Ook is het mi van belang te weten dat je telefoon behoorlijk lang de custom Rom aan het configureren is. Dan lijkt het een bootloop totdat er onderin het scherm 'android' komt te staan met de lopende puntjes.

Verder zijn beschrijvingen op fora, youtube ect behoorlijk verschillend en veelal te beknopt. Een opdracht als 'download...' geeft bv al de vraag of je het moet downloaden op je telefoon of op je pc.
Sommige dingen zijn ook op meerdere wijzen te doen, of in andere volgorde.

Vooralsnog is het gelukt met de info her en der op dit forum waarvoor dank.

Verder prima telefoontje de redmi 3s, mooi scherm, geweldige accu, gps en wifi werken uitstekend, en de Miui software ben ik ook wel content mee.
Pagina: 1 ... 20 ... 25 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken