Toon posts:

[Xiaomi Redmi Note 3/Special Edition] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:48
Bedoeld voor de Xiaomi Redmi Note 3 - Special Edition(kate)/Qualcomm!

Inleiding

Dit topic is bedoeld voor de tweakers met een ''Xiaomi Redmi Note 3 Special Edition(kate).
Hieronder vindt je alle informatie over deze telefoon.

Foto's

https://s32.postimg.org/cvqm4k4dt/specs_07_627x289_70.jpg

Specificaties

Scherm formaat:1920 x 1080 pixels, 5,5" (~403 ppi)
Scherm type:IPS LCD capacitieve touchscreen, 16M kleuren
Multitouch:10 vingers
Chipset:Qualcomm Snapdragon 650 (TM)
CPU:Cortex A53 + A72(64bit), Hexa-core 4 x 1,8 GHz + 2 x 1,2 GHz
GPU:Adreno 510
3G Netwerk:WCDMA 850/900/1900/2100 MHz
4G Netwerk:FDD-LTE 850/900/1700/1800/1900/2100/2600 MHz (B1 / B2 / B3 / B4 / B5 / B7 / B8)
Camera (achterkant):16 MP (16:9), F2.0 aperture, autofocus, dual-tone LED verlichting, PDAF 0,1 seconde focus
Camera (voorkant):5 MP (16:9) 2560x1440 pixels, 4x digitale zoom, , F2.0 aperture
SD card:Nee
Opslag geheugen (ROM):32 GB
Werkgeheugen (RAM):3 GB
Luidspreker:1 luidspreker
Simkaart:Dual-SIM, dual standby (2x Micro)
WLAN:Wifi 802.11 a/b/g/n/ac op 2,4GHz en 5GHz, wifi Direct, DLNA, wifi hotspot
Bluetooth:v4.1 Low Energy
NFC:Nee
Vingerafruklezen:Ja
USB:USB 2.0 (MHL), USB On-the-go
Sensoren:Snelheidsmeter, afstand, gyroscoop, nabijheid, kompas, licht, infrarood afstandsbediening
GPS:GPS, A-GPS, GLONASS, Beidou
Formaat:150 x 76 x 8,5 mm
Gewicht:164g
Accu:Niet-verwisselbare Li-Ion 4000 mAh accu
Kleuren verkrijgbaar:Goud, Zilver, Grijs
Led kleuren:Blauw, Rood, Groen, Oranje, Geel, Cyaan, Wit en Violet

LET OP: installeer niet de ''kenzo'' roms op de special edition smartphone. Deze is niet het zelfde......

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:59
Voorals nog is de special edition ('kate' in plaats van kenzo) met o.a band 20 lte toch alleen 2GB RAM? Er is al een topic voor de note kenso versie, dus die backslash zou ik uit de topicnaam halen of een streepje van maken.

• theduke1989
Het is een andere rom + andere hardware(matig) ipv software(matig) het leveren van de juiste banden.

Daarnaast zijn het dus twee varianten.
Special Edition 3GB/32GB <- wel B20 band volgens vele) / High Version smartphone (2GB/16GB) <-geen B20 band (volgens vele)

[Voor 12% gewijzigd door theduke1989 op 13-07-2016 00:38]

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

theduke1989 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 00:32:
Het is een andere rom + andere hardware(matig) ipv software(matig) het leveren van de juiste banden.

Daarnaast zijn het dus twee varianten.
Special Edition 3GB/32GB <- wel B20 band volgens vele) / High Version smartphone (2GB/16GB) <-geen B20 band (volgens vele)
Snap niet wie altijd met die namen komen.
volgens de officiele informatie:
Er zijn 4 versies, 2 met Helio X10, 2 met Snapdragon 650
De 2GB / 16GB versies noemt Mi "standard", de 3GB / 32GB noemen ze "high version".

:
4G FDD-LTE - B1/B3/B7
TDD-LTE - B38/B39/B40/B41: 2555-2655MHz
3G TD-SCDMA - B34/B39
WCDMA - B1/B2/B5/B8
2G GSM B2/B3/B8

tov.

4G FDD-LTE - B1/B3/B4/B5/B7/B8
TDD-LTE - B38/B39/B40/B41(2555-2655MHz)
3G TD-SCDMA - B34/B39
WCDMA - B1/B2/B4/B5/B8
CDMA 2000 - BC0
2G GSM - B2/B3/B5/B8
CDMA 1X - BC0

Geen B20, wel extra B4, B5 en B8

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:53
Even vergeten dat er al een topic voor de Kate was gemaakt, zodat ik de melding al eerder in het Kenzo topic had geplaatst, maar denk dat hij hier beter op zijn plaats is.
Het lijkt erop dat de Kate (met band 20) binnenkort in de verkoop gaat bij Geekbuying.
Misschien dat anderen daarna zullen volgen.
Op dit moment is de Presale delivery door Geekbuying op 30 augustus gepland.

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-05 22:01
Ook de Redmi 3S gaat er in een Kate uitvoering komen volgens Geekbuying. Rond de 26ste zou volgens mij ook de Redmi 4 worden aangekondigd en dan hak ik de knoop door. Wil toch graag een 5" phone en de geruchten rond de pro mini worden niet sterker dus denk dat het toch een 3S gaat worden. En met band 20 is dat natuurlijk helemaal geweldig. Ik heb alleen nog geen witte gespot. Zowel niet bij de 3S als bij de Note 3.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Een witte?
De Note 3 en de Redmi 3 zijn van aluminium en zijn er niet in het wit.

• Saybia
Volgens mij bestaat deze wel als ik op Aliexpress kijk. Drie kleurcombo's: Goud (zowel voor als achterkant), donkergrijs (donkergrijs en zwarte voorkant) en zilver (licht grijze achterkant met witte voorkant). De laatste is degene die ik qua kleurstelling wil hebben.

• Momus
Je bedoelt dat je die nog niet gezien hebt in de Kate variant?
Of überhaupt niet?

• Saybia
Inderdaad ik heb deze nog niet gezien in de Kate variant.

• Momus
Saybia schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:30:
Inderdaad ik heb deze nog niet gezien in de Kate variant.
Ik wel.
http://www.mi.com/tw/note3/specs/

• Saybia
Toevallig ook de Redmi 3S "Kate" gezien in het wit? Mijn chinees is ronduit verschrikkelijk slecht.

• Momus
Geen idee of die er überhaupt al is, maar als ie er in de Note variant is, zal hij ook wel in de 3S variant verschijnen.

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:53
De Redmi 3 S International version zal zeker géén Kate heten.
Dat geldt alleen voor de Redmi Note 3 International.
Beiden ook wel als Special Edition voor Taiwan aangemerkt.
Ik vind wel verwarrend dat niet alle Taiwan versies ook band 20 ondersteunen.
Dus opletten voor je er één aanschaft, want de naamgeving bij de diverse webshops is ook niet al te duidelijk.

[Voor 58% gewijzigd door elinx op 22-08-2016 20:35]

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-06 20:08
ik heb een presell genomen van Geekbuying, zodra ik er iets van weet of hem heb laat ik iets weten ;)

• theduke1989
ik heb een vraag.

Wat moet er op het doosje staan als je een PRO (PRIME) version heb gekocht??

Bij alle die ik heb genomen stond er nooit pro prime. wel gewoon 3gb/32gb....

[Voor 29% gewijzigd door theduke1989 op 27-08-2016 09:59]

• Momus
Onder het Imeinummer op het doosje staan dan enkele Chinese tekens die slaan op Pro of Prime. Maar wel heel klein.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:09
Pro = Snapdragon wat een hexacore(?) is, de andere is een MediaTek wat een Octa-core is. Kun je in de instellingen van je telefoon zien.

• Robinator
Ik heb de Note 3 special edition vandaag aangekregen,

Momenteel staat er de Geekbuying rom op, is een Special edition rom met wat extra talen, maar spijtig genoeg geen nederlands er tussen.

Vind persoonlijk ook dat deze rom voor geen meter goed werkt. loopt regelmatig op vanalles vast.

iemand enig idee welke mogelijkheden ik heb om er een multilang van bv xiaomi.eu op te flashen?

voor de geïntresseerden onder ons is er een app ofzo waar ik de banden van de gsm kan mee laten zien, zodat ik ergens een bevestiging heb van welke 4g banden deze nu werkelijk gebruikt?

alle hulp is welkom ;) aangezien ik dit ding dagelijks voor het werk ga gebruiken, dan wil ik iets stabiel ;)

• Momus
Ik denk niet dat er al een Xiaomi.eu rom beschikbaar is.
En deze app moet kunnen tonen welke banden je hebt.
Google Play: LTE Discovery

• Robinator
Momus schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:48:
Ik denk niet dat er al een Xiaomi.eu rom beschikbaar is.
En deze app moet kunnen tonen welke banden je hebt.
Google Play: LTE Discovery
Net geprobeerd, krijg enkel geen info op welke band hij nu werkt.

heb ook geen root op deze gsm op dit moment...

gewoon iets simpel dat zegt of ik 800mhz verbind zou handig zijn :D

• theduke1989
AE top-one heeft nog steeds geen release van de internationale versie.
Andere wel maar dan moet je hopen dat de douane je niet pakt.

En bij Geekbuying is het nog niet in de europese warehouses jammer genoeg.....

• Robinator
iemand hier enig idee wat het beste is om er terug een orginele Xiaomi Rom op te krijgen?

Als ik via de normale update weg wil gaan geeft hij een error dat dit geen geldige update is.
Recovery mode geraak ik niet in, dan krijg ik het icoontje met de tekening dat ik men gsm moet opladen....

fastboot heeft een unlocked bootloader nodig? deze heb ik al aangevraagd, maar kan 2tal weken duren voordat ik hiervan reactie krijg......

Enige hints en tips, voordat ik dit toestel brick? ;)

• dutchgio
Lezen, want je bent uiteraard niet de eerste die het vraagt... :)
Desnoods andere xiaomi topics, dit komt vrijwel dagelijks voorbij.

• theduke1989
robin-sips2 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:03:
iemand hier enig idee wat het beste is om er terug een orginele Xiaomi Rom op te krijgen?

Als ik via de normale update weg wil gaan geeft hij een error dat dit geen geldige update is.
Recovery mode geraak ik niet in, dan krijg ik het icoontje met de tekening dat ik men gsm moet opladen....

fastboot heeft een unlocked bootloader nodig? deze heb ik al aangevraagd, maar kan 2tal weken duren voordat ik hiervan reactie krijg......

Enige hints en tips, voordat ik dit toestel brick? ;)
in de normale kenzo topic kan je dit zelfs op de eerste pagina allemaal netjes terug vinden.
Is dit je eerste toestel wat je zelf doet? Ik zou dan echt even alles keer op keer doorlezen en als je dan zeker bent van je zelf pas overgaan om de migratie naar een andere rom. Maar ik zou eerst je unlock rechten op wachten. Want sowieso heb je niks aan als je dit nog niet hebt. Daarnaast moet je ook miflash gaan gebruiken als ik jou zo hoor en dan moet je een dev rom installeren.... dit staat allemaal beschreven...

PS: ik weet echter niet of er een beschikbare rom voor dit is, en of je gewoon de kenzo rom kan installeren. Want er zitten wel aparte banden op de internationale versie, maar of die eu-rom dit ook al ondersteunt weet ik niet...

[Voor 9% gewijzigd door theduke1989 op 30-08-2016 16:20]

• dutchgio
de roms zijn verschillend en niet uitwisselbaar.
Deze special edition heeft als codenaam Kate (vs. Kenzo) meegekregen geloof ik.
Xiaomi.eu biedt nog geen ondersteuning voor deze versie.

• Robinator
theduke1989 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:20:
[...]

in de normale kenzo topic kan je dit zelfs op de eerste pagina allemaal netjes terug vinden.
Is dit je eerste toestel wat je zelf doet? Ik zou dan echt even alles keer op keer doorlezen en als je dan zeker bent van je zelf pas overgaan om de migratie naar een andere rom. Maar ik zou eerst je unlock rechten op wachten. Want sowieso heb je niks aan als je dit nog niet hebt. Daarnaast moet je ook miflash gaan gebruiken als ik jou zo hoor en dan moet je een dev rom installeren.... dit staat allemaal beschreven...

PS: ik weet echter niet of er een beschikbare rom voor dit is, en of je gewoon de kenzo rom kan installeren. Want er zitten wel aparte banden op de internationale versie, maar of die eu-rom dit ook al ondersteunt weet ik niet...
Nowps, ben hier al van het begin mee op het forum ivm de chinese smartphones, heb al aantal eigen roms gebouwd inderdtijd nog voor mijn eerste android phones, alleen moest je toen niet wachten op de fabrikant zijn unlock code.......
over en.miui.com,hier was ik al gepasseerd, mijn toestel komt bv al niet in recovery, dus ben even aan het testen en aan het proberen hoe ik erdoor kom.

Niets boven een orginele rom, want mijn data werkte bv al niet zoals het hoorde, en heb nu al genoeg ervaring in rommen en miui om te weten dat deze apn settings etc goed stonden :D

i'll keep you all posted ;)

edit:

Zoals beloofd een update:

Gewoon de fastboot special edition van en.miui.com gedownload, en dan via enkele tools in EDL modus gezet.

Daarna gewoon fastboot flash gedaan via MiFlash, 10 minuten wachten na eerste boot (was echt lang)
en dan werkte alles zoals het moest.

[Voor 8% gewijzigd door Robinator op 30-08-2016 21:39]

• Robinator
Voor een goede "unofficial" unlock guide:

http://en.miui.com/thread-345728-1-1.html

hiermee heb ik mijn toestel perfect unlocked voor er TWRP op te kunnen zetten en een full nandroid backup te maken van de stockrom (met root)

Vanaf nu is het volgens mij zelfs mogelijk om de kenzo roms te gebruiken op de Kate editie, heb ze al onderling gewisselt zonder issues.
Chinese versie is flashbaar, maar dan heb je geen ontvangst meer.

Denk dus echt dat die special edition wel hardwarematig iets anders heeft voor die 800mhz band ;)

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-05 20:25
robin-sips2 schreef op maandag 05 september 2016 @ 23:33:
Voor een goede "unofficial" unlock guide:

http://en.miui.com/thread-345728-1-1.html

hiermee heb ik mijn toestel perfect unlocked voor er TWRP op te kunnen zetten en een full nandroid backup te maken van de stockrom (met root)

Vanaf nu is het volgens mij zelfs mogelijk om de kenzo roms te gebruiken op de Kate editie, heb ze al onderling gewisselt zonder issues.
Chinese versie is flashbaar, maar dan heb je geen ontvangst meer.

Denk dus echt dat die special edition wel hardwarematig iets anders heeft voor die 800mhz band ;)
Heb je dan na het flashen van de officiële rom weer een locked bootloader?

Xiaomi Redmi Note 4G / Xiaomi Redmi 2 / Xiaomi Mi Note / Xiaomi Redmi 3 / Mi Band 1S / Mi Scale / Xiaoyi dashcam / Xiaomi Mi WiFi Router 3 / Xiaomi Redmi 4X / Xiaomi Mi Note 2 / Xiaomi Mi Box S / Xiaomi Mi 8 Lite / Xiaomi Mi A3 / Xiaomi Redmi Note 8T

• Robinator
John Rambo schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 09:54:
[...]

Heb je dan na het flashen van de officiële rom weer een locked bootloader?
Ja inderdaad, je kan best eerst proberen officieel te unlocken, je kan orginele roms wel flashen maar dan dien je de aangepaste emmc_appsboot.mbn pasten voordat je flasht met xiaomi flash.

Bij mij wilt hij echt niet officieel flashen, daarom dat ik deze info gepost heb.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is de telefoon zo moeilijk te krijgen?
Je zou verwachten dat deze telefoon als een trein zou lopen, maar de ervaringen in de topic zijn een beetje magertjes ...

• theduke1989
anandus schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:21:
Is de telefoon zo moeilijk te krijgen?
Je zou verwachten dat deze telefoon als een trein zou lopen, maar de ervaringen in de topic zijn een beetje magertjes ...
omdat het ook een telefoon wat super laat is gekomen.
Mensen hebben al een SD variant gekocht of wat dan ook.
Het zou een andere verhaal zijn als ze het meteen in het begin hadden verkocht.
Met de RMN4 precies het zelfde. Leveren nu de MTK/SD/ en dan mag je hopen dat de internationale versie uitkomt met de B20 banden!

En het wisselen van RMN3SDPRO naar RMN3SDINT is zo klein dat het alleen voor 4G alleen niet voldoende is om te vervangen. Of je moet een impulsbuy doen natuurlijk...

[Voor 12% gewijzigd door theduke1989 op 07-09-2016 09:51]

• dutchgio
Inderdaad, ze zijn vrij laat.
Ze kunnen beter nu bij de Note 4 de Snapdragon versie direct met deze banden maken, en die dan ook breder uitrollen. Niet later nog weer een 'special edition'.
Dan wordt het al gauw een groter succes.

• anandus
  • Niet online
Ah, zoiets dacht ik al.
Tja, voor zover ik weet is er geen Qualcomm-versie van de RMN4 noch eentje met B20-band aangekondigd.

Nu wil ik graag een Xiaomi met de 800Mhz-band en de enige keuzes daarin op het moment zijn de RMN3 en de RM3S.
Ik zou heel graag een RMN4 met Qualcomm en B20 willen, maarja, dat kan zo nog een half jaar tot jaar duren, als-ie überhaupt komt.

Dus ik zit me een beetje te oriënteren op deze telefoon, maarja, er zijn helaas weinig ervaringen mee.

• dutchgio
Het ligt in de lijn der verwachting dat die er wel komt, net als bij de Note 3.
Maar die laat waarschijnlijk nog wel even op zich wachten.
En of er dan ook nog een 'special edition' van komt of die dus meteen 'special' is met band 20 is ook nog maar afwachten.

Deze is ook niet voor China geloof ik, wordt verkocht voor de regio Indonesie. dacht ik. '
Daarom ook geen China maar enkel Global rom, en is er vioor deze versie dus vooralsnog ook geen multi-language (Europese) Xiaomi.eu rom, die doorgaans gebaseerd is op de China rom.

[Voor 34% gewijzigd door dutchgio op 07-09-2016 11:38]

• TonyF
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-04-2019
Ik heb de special version vandaag ook binnen gekregen.
Nu zit ik nog met een paar vragen de global rom heeft geen Nederlands als taal is daar een manier voor ?
Kunnen de Kenzo roms bijvoorbeeld cm ook geflasht worden op dit toestel met een omweg ?
Zijn er hoesjes en screenprotector te vinden omdat dit toestel 2mm langer is ?

Alvast bedankt

• dutchgio
Nee, momenteel kun je geen Nederlandse rom installeren. Die van de Kenzo kan ook niet.
2mm langer? Gewoon dezelfde afmetingen toch.

• Momus
Nee, andere afmetingen...
Die band 20 antenne is giga.

• TonyF
Dus er is geen omweg om kenzo roms te instaleren ?
Ja de special editie scherm is 2mm langer heb ik gemerkt
Ik heb een hoesje en screenprotector erbij besteld en deze is 2 mm te kort dus hoesje en screenprotectie past niet ;( ,, wss vanwege extra bands

Van de special : Dimensions: 152.5 × 76 × 8.65 mm
Gewone ;Dimensions: 149.98 × 75.96 × 8.75 mm

• dutchgio
Nee, dat kan niet.

Dat is wel een hele speciale versie dan. Vandaar die naam...

• TonyF
Jammer als ik dat had geweten had ik beter de kenzo gekocht
Ik had deze versie genomen omwille voor 4g , maar voorlopig geen roms of covers

• John Rambo
robin-sips2 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 17:46:
[...]

Ja inderdaad, je kan best eerst proberen officieel te unlocken, je kan orginele roms wel flashen maar dan dien je de aangepaste emmc_appsboot.mbn pasten voordat je flasht met xiaomi flash.

Bij mij wilt hij echt niet officieel flashen, daarom dat ik deze info gepost heb.
Ik heb geprobeerd te unlocken maar krijg de melding dat mijn mi account info op de telefoon en op de unlock app op de pc niet overeenkomen bij device verification...

Xiaomi Redmi Note 4G / Xiaomi Redmi 2 / Xiaomi Mi Note / Xiaomi Redmi 3 / Mi Band 1S / Mi Scale / Xiaoyi dashcam / Xiaomi Mi WiFi Router 3 / Xiaomi Redmi 4X / Xiaomi Mi Note 2 / Xiaomi Mi Box S / Xiaomi Mi 8 Lite / Xiaomi Mi A3 / Xiaomi Redmi Note 8T

• Momus
John Rambo schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:11:
[...]

Ik heb geprobeerd te unlocken maar krijg de melding dat mijn mi account info op de telefoon en op de unlock app op de pc niet overeenkomen bij device verification...
Dan moet je even de telefoon terug naar fabrieksinstellingen zetten. Waarschijnlijk heeft ie wat gecacht ofzo.

En zorgen dat beide accounts gelijk zijn natuurlijk. Je hebt er wel een DEV rom op staan?

• Robinator
TonyF schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:11:
Dus er is geen omweg om kenzo roms te instaleren ?
Ja de special editie scherm is 2mm langer heb ik gemerkt
Ik heb een hoesje en screenprotector erbij besteld en deze is 2 mm te kort dus hoesje en screenprotectie past niet ;( ,, wss vanwege extra bands

Van de special : Dimensions: 152.5 × 76 × 8.65 mm
Gewone ;Dimensions: 149.98 × 75.96 × 8.75 mm
Flashen van de kenzo roms gaat wel hoor, ik ga eerst zelf wel uitzoeken of je daar u band 20 niet mee kwijt bent (doordat hij bv niet aangesproken word om de een of andere reden)

Dus wacht nog even af zou ik zeggen.

Maar de Kate werkt volgens mij perfect met een kenzo rom, heb op mijn toestel al 3x een kenzo rom geflashed zonder enige issues met ontvangste etc.
John Rambo schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:11:
[...]

ik heb exact hetzelfde probleem, unlock is wel goedgekeurd, maar krijg hem niet unlocked, ookal geprobeerd met de Global rom van kenzo, en de developer van Kate, alsook de China dev rom (die je gsm ontvangst wegneemt, dus deze is echt niet compatibel)

Heb dus daarom de unofficial unlock gedaan uitnoodzaak, ik haat reclame op men phone, en heb alle onnodige apps direct verwijderd uit men system partitie. (root voor nodig dus ook unlock)

Zodra ik dit weekend wat tijd heb post ik alle info met testen. Ik zou enkel echt een voorbeeldje moeten hebben met eventueel een screenshotje van iemand die een appje weet dat duidelijk laat zien dat de 800mhz band in gebruik is.

er zijn er enkele op play store, maar lijkt me niet echt de gewenste info te geven (of ik kijk er gewoon los over)

[Voor 9% gewijzigd door Robinator op 07-09-2016 22:25]

• John Rambo
Momus schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:14:
[...]

Dan moet je even de telefoon terug naar fabrieksinstellingen zetten. Waarschijnlijk heeft ie wat gecacht ofzo.

En zorgen dat beide accounts gelijk zijn natuurlijk. Je hebt er wel een DEV rom op staan?
Nee niet aan gedacht, is de stable rom. Zal nog eens met de Dev proberen.
robin-sips2 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:18:
[...]
ik heb exact hetzelfde probleem, unlock is wel goedgekeurd, maar krijg hem niet unlocked, ookal geprobeerd met de Global rom van kenzo, en de developer van Kate, alsook de China dev rom (die je gsm ontvangst wegneemt, dus deze is echt niet compatibel)

Heb dus daarom de unofficial unlock gedaan uitnoodzaak, ik haat reclame op men phone, en heb alle onnodige apps direct verwijderd uit men system partitie. (root voor nodig dus ook unlock)
Ik heb er nu de stable 7.5.bla bla op staan maar ik heb niet het idee dat dit een aangepaste versie van Geekbuying is, lijkt een echte officiele te zijn. Weliswaar een paar google apps erop staan die ik niet gebruik en een vooraf geinstalleerde facebook en swiftkey maar verder eigenlijk geen gekke dingen. Geen reclame enz, geen speedbooster, baidu enz.

• Momus
John Rambo schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:29:
[...]

Nee niet aan gedacht, is de stable rom. Zal nog eens met de Dev proberen.

[...]

Ik heb er nu de stable 7.5.bla bla op staan maar ik heb niet het idee dat dit een aangepaste versie van Geekbuying is, lijkt een echte officiele te zijn. Weliswaar een paar google apps erop staan die ik niet gebruik en een vooraf geinstalleerde facebook en swiftkey maar verder eigenlijk geen gekke dingen. Geen reclame enz, geen speedbooster, baidu enz.
Met stable is het onmogelijk. Dus niet zo vreemd.
100% dat je er een gemodificeerde rom op hebt staan. Kan ie Nederlands?

• John Rambo
Momus schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:30:
[...]

Het nummer komt in ieder geval overeen met die van de meest recente versie op miui,com, daarnaast kreeg ik vrijwel meteen na booten een melding dat er een update beschikbaar was via de updater app. Ik neem aan dat dit dan van de officiele miui server komt. Voor zover ik weet krijgen die webshop roms geen OTA updates.

• TonyF
John Rambo schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:33:
[...]

Het nummer komt in ieder geval overeen met die van de meest recente versie op miui,com, daarnaast kreeg ik vrijwel meteen na booten een melding dat er een update beschikbaar was via de updater app. Ik neem aan dat dit dan van de officiele miui server komt. Voor zover ik weet krijgen die webshop roms geen OTA updates.
heeft deze versie ook nederlands als taal ?

• John Rambo
TonyF schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:35:
[...]

heeft deze versie ook nederlands als taal ?
Nee geen Nederlands

• Robinator
John Rambo schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:33:
[...]

Momus schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:30:
[...]

Geekbuying editie is wel mee geprutst, als ik mijne omflashte naar de geekbuying rom van hun support pagina, had ik plotseling een unlocked bootloader op android 5.1 (oude rom op hun support page niet de nieuwste die er bij u op staat)
Is dus al unlocked geweest voor hun eigen rom erop te flashen.

Los daarvan, de global rom mist nederlandse taal, is blijkbaar zo bij de Redmi note 3???

Verder ook een grote topic op en.miui.com van allemaal mensen die hem ook niet unlocked krijgen.

Ik heb alles al geprobeerd, en ben 100% zeker dat mijn account juist is:

naar i.mi.com gaan, daar inloggen op je Mi account, en dan testen via gps of je het toestel zijn locatie vind (find my phone)

op die manier ben je zeker dat je account juist gekoppeld is op het toestel.

Verder inderdaad Devrom installeren en daarmee unlocken.

Ik zou er niet van verschieten dat er gewoon een imens lange vertraging zit op die unlock server ofzo....

anti reclame, bedoel ik adds van googleplay etc ;) ik gebruik daar een ad killer voor die root nodig heeft voor de patch in build.prop

• John Rambo
robin-sips2 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:38:

Los daarvan, de global rom mist nederlandse taal, is blijkbaar zo bij de Redmi note 3???

Verder ook een grote topic op en.miui.com van allemaal mensen die hem ook niet unlocked krijgen.

naar i.mi.com gaan, daar inloggen op je Mi account, en dan testen via gps of je het toestel zijn locatie vind (find my phone)

De global rom van miui zelf is natuurlijk niet gelijk aan die van xiaomi.eu, de redmi note 3 special is volgens mij eigenlijk bedoeld voor Taiwan, dus zou met niet verbazen als er inderdaad geen NL op zit. Waarom zouden ze ook?

Bij mij is ook alles op mijn account juist ingesteld, device finder doet het ook. Al mn devices staan netjes aangemeld.

• Momus
robin-sips2 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:38:
[...]

[...]

Geekbuying editie is wel mee geprutst, als ik mijne omflashte naar de geekbuying rom van hun support pagina, had ik plotseling een unlocked bootloader op android 5.1 (oude rom op hun support page niet de nieuwste die er bij u op staat)
Is dus al unlocked geweest voor hun eigen rom erop te flashen.

Ik zou er niet van verschieten dat er gewoon een imens lange vertraging zit op die unlock server ofzo....

anti reclame, bedoel ik adds van googleplay etc ;) ik gebruik daar een ad killer voor die root nodig heeft voor de patch in build.prop
Je hebt hem al naar fabrieksinstellingen teruggezet en het daarna nogmaals geprobeerd?

• Momus
John Rambo schreef op woensdag 07 september 2016 @ 23:13:
[...]

De global rom van miui zelf is natuurlijk niet gelijk aan die van xiaomi.eu, de redmi note 3 special is volgens mij eigenlijk bedoeld voor Taiwan, dus zou met niet verbazen als er inderdaad geen NL op zit. Waarom zouden ze ook?

Bij mij is ook alles op mijn account juist ingesteld, device finder doet het ook. Al mn devices staan netjes aangemeld.
De global van MIUI heeft geen Nederlands. Voor de Redmi Note 3 niet, eender welke versie, voor de Redmi 3 niet, eender welke versie.

• Momus
John Rambo schreef op woensdag 07 september 2016 @ 23:13:
[...]

Maar je hebt geen DEV Rom, dus dan houdt het op.

• Robinator
Momus schreef op woensdag 07 september 2016 @ 23:18:
[...]

Maar je hebt geen DEV Rom, dus dan houdt het op.
Fabrieks instellingen doet niets, Kate editie Dev rom ook niet, en Kenzo editie dev rom ook niet. Allemaal fabrieksinstellingen gezet en alle trukjes die ik online kon vinden getest en geprobeerd zonder succes.

Ik heb niets tegen Xiaomi, maar erger me wel aan dit deel, Ik snap dat ze iets of wat security willen, maar doe het dan zzoals HTC bv, online aanmelden maar zelf de code krijgen, en zelf kunnen unlocken via ADB/Fastboot.

Ik ben nu ook niet echt een leek op gebied van flashen / rommen, Heb meestal mijn eigen gebouwde roms draaien, maar vind dat dit wel compleet mis is van Xiaomi.

Verder ook zo zaken, die er op mijn redmi 1 wel waren:

Theme engine, ik kan enkel via een omweg men icons etc customizen, vroeger was dit standaard.... die optie is weggenomen softwarematig, "we replaced it with wallpaper"

stock root via permission manager, moet nu degelijk wel supersu gebruiken als app

homescreen replacement: bv nova launcher ofzo, werkt wel als home launcher, maar toch krijgt ie af en toe terug de stock home launcher in beeld, druk je dan terug home springt hij opeens over naar Nova....
(is opgelost door nova als systemapp te zetten)

Allemaal van die kleine prullen die ik kan missen als kiespijn :D

• John Rambo
robin-sips2 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 00:11:
[...]

Fabrieks instellingen doet niets, Kate editie Dev rom ook niet, en Kenzo editie dev rom ook niet. Allemaal fabrieksinstellingen gezet en alle trukjes die ik online kon vinden getest en geprobeerd zonder succes.
Zojuist hier ook geprobeerd met de Dev rom maar blijft ook hangen op 50% bij device verification. Nog steeds melding dat accounts van elkaar verschillen.

• Momus
John Rambo schreef op donderdag 08 september 2016 @ 00:26:
[...]

Zojuist hier ook geprobeerd met de Dev rom maar blijft ook hangen op 50% bij device verification. Nog steeds melding dat accounts van elkaar verschillen.
Full wipe/fabrieksinstellingen gedaan?

• Robinator
Momus schreef op donderdag 08 september 2016 @ 06:53:
[...]

Full wipe/fabrieksinstellingen gedaan?
Gaat nogal moeilijk als je device locked is, je krijgt dan geen werkende recovery van Xiaomi, ook niet met de hardwarematige vol up en power button.

Enige dat je kan doen is resetten vanuit de android menu in settings, welke uiteindelijk niets uit haalt of toch geen verbetering geeft tov de unlock.

Wat we wel eens kunnen proberen: De Kate dev rom flashen en eens een paar dagen gebruiken met een werkende mi account, heb zo een raar vermoeden dat die een bepaalde tijd verbonden moet zijn voor te syncroniseren. Volgens mij denkt Xiaomi nog steeds dat ik een mi4c heb, want deze was op 123 unlocked gisteren....

op i.mi.com heb ik nogthans een Redmi note 3 gekoppeld staan op mijn account.

• Momus
Je zult toch echt ergens iets verkeerd doen. Of dit model wordt gewoon nog niet ondersteund. Kan ook zomaar.

• John Rambo
robin-sips2 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:01:
[...]

Wat we wel eens kunnen proberen: De Kate dev rom flashen en eens een paar dagen gebruiken met een werkende mi account, heb zo een raar vermoeden dat die een bepaalde tijd verbonden moet zijn voor te syncroniseren. Volgens mij denkt Xiaomi nog steeds dat ik een mi4c heb, want deze was op 123 unlocked gisteren....

op i.mi.com heb ik nogthans een Redmi note 3 gekoppeld staan op mijn account.
Zou kunnen inderdaad. Ik heb ooit een Redmi 3 willen unlocken, unlock permissie gekregen maar bij het unlocken een melding gekregen die ook zoiets zou kunnen suggereren.

Ik draai nu de weekly, zal over een aantal dagen nog eens proberen te unlocken.

• John Rambo
Momus schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:36:
Je zult toch echt ergens iets verkeerd doen. Of dit model wordt gewoon nog niet ondersteund. Kan ook zomaar.
Dat laatste zou dan het meest aannemelijk zijn. We hebben beide meerdere roms geprobeerd, mi accounts nagelopen enz en we blijven op hetzelfde probleem uitkomen.

Edit: op het MIUI forum ook een hele reeks aan mensen met hetzelfde probleem. Allemaal screenshots van dit probleem.

[Voor 13% gewijzigd door John Rambo op 08-09-2016 10:04]

• Robinator
ik denk idd ook combinatie van de 2, mijn unlock is er ook pas gekomen door mijn topic daar wat te bumpen. Een van de rom bouwers daar had dit gezien en gevraagd om zijn android 6 methode te proberen.

Dit werkte perfect (ik ook tevreden dan)

De basis is volgens mij het zelfde als Kenzo, enkel Rom is wat meer up to date (android 6) maar is volgens mij ook weer te nieuw voor alle support te krijgen. Misschien dat ik dit weekend op het chinese forum wa ga zoeken.

• John Rambo
Hier is nog een heel topic op miui forum met 42 pagina's met mensen met hetzelfde probleem: http://en.miui.com/thread-226193-1-1.html

Edit: Ik heb nog even geprobeerd om de Redmi 3 van mijn vrouw te unlocken op mijn mi account maar dat lukt ook niet. Ook hierbij gaat hij tot 50% met device verification met de melding dat de accounts verschillen. Het lijkt dus een account gebonden probleem te zijn en niet toestel specifiek.

[Voor 52% gewijzigd door John Rambo op 09-09-2016 19:38]

• Robinator
kleine update, heb eens wat custom roms liggen flashen op ons Kate model van de Kenzo versie.

Merendeels van de roms werkt voor 95%

Issues die ik altijd tegenkom:

Fingerprint werkt niet op custom roms (aosp of cm based)
de menu security / beveliging in settings werkt niet.

Al de rest lijkt te werken.

Ik ga dit wanneer ik meer tijd heb verder bekijken, momenteel draai ik gewoon de stable miui 7 rom van kate met root en morelocale ingesteld op nl (heeft root nodig)

Rom is dan nog 99% in engels, maar alle apps die je download draaien gewoon in nederlands met nederlands gesproken stemmen.
(bv Tomtom go etc)

Ik zit in verbouwingen thuis dus zal allemaal wat langzamer gaan.

Kate editie heeft trouwens nog niemand succesvol unlocked op de forum en MIUI zelf, op xda worden er vermeldingen gemaakt van server side issues van Xiaomi over de redmi note 3, zowel voor kate als kenzo.

Problemen zijn dus niet bij het toestel of rom te zoeken vrees ik.

• John Rambo
Ik heb pas de laatste weekly geïnstalleerd, 6.9.8, maar heb hierbij het idee dat er iets meer battery drain is en dat het toestel wat warmer wordt. Hiervoor had ik dat niet.

• TonyF
Ik heb ook wat zitten proberen met mijn redmi note 3 special edition.

Ik heb mijn bootloader unlock gedaan op de niet Officiële manier ging pefect.
Ook heb ik Twrp en root gedaan is ook gelukt , verder heb ik ook een costum aosp rom geflasht voor het kenzo model met hulp van de makers van de rom met succes ( 4g , fingerprint en dergelijke werkt goed en nederlandse taal zit er ook bij.

[Voor 37% gewijzigd door TonyF op 14-09-2016 15:57]

• John Rambo
TonyF schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:50:
Ik heb ook wat zitten proberen met mijn redmi note 3 special edition.

Ik heb mijn bootloader unlock gedaan op de niet Officiële manier ging pefect.
Ook heb ik Twrp en root gedaan is ook gelukt , verder heb ik ook een costum aosp rom geflasht met hulp van de makers van de rom met succes ( 4g , fingerprint en dergelijke werkt goed en nederlandse taal zit er ook bij.

https://s26.postimg.org/i..._28_257_com_miui_home.jpg
Heb je daar een link van?

• TonyF
Voor het unlocken van bootloader de niet officeele : http://en.miui.com/thread-345728-1-1.html
Na het flashen van een rom kan deze terug gelockt zijn maar kan je terug makkelijk unlocken.

Na het unlocken kun je twrp instaleren dit kan met fastboot: http://en.miui.com/thread-282773-1-1.html

Voor de rom : http://en.miui.com/thread-357205-1-1.html kijken dat je de radio zip flasht voor de kate

en voor gapps kun je opengapps flashen

achter unlock best eerst booten in miui en dan pas andere rom flashen omdat je ander problemen hebt met intern geheugen dat te weinig aangeeft

[Voor 14% gewijzigd door TonyF op 14-09-2016 18:36]

• Robinator
TonyF schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:24:
Voor het unlocken van bootloader de niet officeele : http://en.miui.com/thread-345728-1-1.html
Na het flashen van een rom kan deze terug gelockt zijn maar kan je terug makkelijk unlocken.

Na het unlocken kun je twrp instaleren dit kan met fastboot: http://en.miui.com/thread-282773-1-1.html

Voor de rom : http://en.miui.com/thread-357205-1-1.html kijken dat je de radio zip flasht voor de kate

en voor gapps kun je opengapps flashen

achter unlock best eerst booten in miui en dan pas andere rom flashen omdat je ander problemen hebt met intern geheugen dat te weinig aangeeft
Is een perfect werkende manier, Anderson daar is een prima kerel, heeft mijn Redmi note 3 ge de-bricked (zat vast op de 3dots boot, en via twrp flash kreeg ik bv in cm geen sim bereik en wifi)

FLASH IS GEEN GEVAL MIUI ROMS VIA TWRP OP DE KATE VERSIE

dit heeft mijn phone gebricked in de partitions, dus twrp werkte niet meer zoals het hoorde (cust partition failed) en kreeg dus bovenstaande problemen.

Los daarvan weer veel bijgeleerd, Redmi note 3 is wel tof speelgoedje.

Al iemand goede screenprotectors gevonden die mooi aansluiten?

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Na aanleiding van dit topic wil ik de redmi note 3 special edition ook aanschaffen. Echter ben ik wel benieuwd of de versie geleverd door geekbuying uit de doos ook goed werkt.
Ik ben namelijk een beetje huiverig voor flashen, en het menu hoeft voor mij niet per se nederlands.

Wel las ik dat je ook wil dat de telefoon op europa gericht is, anders gaat hij eerst zijn gps signaal zoeken in china. Klopt het dat je daarom ook een internationale rom wilt?
robin-sips2 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 00:17:
[...]

Al iemand goede screenprotectors gevonden die mooi aansluiten?
In taiwan (waar de SE gelanceerd is) is er een passend hoesje beschikbaar, maar die is naar wat ik begrijp nog niet via de bekende kanalen opgedoken zodat je hem ook online kan kopen.

Wel vond ik dit wat voor de prijs uit te proberen valt:

hoi

• Robinator
Mielmania schreef op zondag 18 september 2016 @ 22:39:
Na aanleiding van dit topic wil ik de redmi note 3 special edition ook aanschaffen. Echter ben ik wel benieuwd of de versie geleverd door geekbuying uit de doos ook goed werkt.
Ik ben namelijk een beetje huiverig voor flashen, en het menu hoeft voor mij niet per se nederlands.

Wel las ik dat je ook wil dat de telefoon op europa gericht is, anders gaat hij eerst zijn gps signaal zoeken in china. Klopt het dat je daarom ook een internationale rom wilt?

[...]

In taiwan (waar de SE gelanceerd is) is er een passend hoesje beschikbaar, maar die is naar wat ik begrijp nog niet via de bekende kanalen opgedoken zodat je hem ook online kan kopen.

Moet je echt geen schrik voor hebben, om hem om te flashen naar de orginele rom is echt niet gekmoeilijk.

Bij mij werkte hij niet zoals het hoorde, had force closes etc die er nu niet zijn.

Verder ook zoals hier eerder in het topic gemeld, de screenprotectors van een kenzo is niet 100% ok want de phone is erg genoeg echt 2mm langer....

• PH68
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 05:50
Mielmania schreef op zondag 18 september 2016 @ 22:39:

[...]

Voor mij is er ook een 'Kate' onderweg. Helaas ligt deze nu bij de inklaring :| . Nog even wachten dus.. Ondertussen heb ik me een beetje ingelezen en volgende tutorial gevonden:

http://www.rootjunky.com/miscellaneous/xiaomi-redmi-note-3/

Misschien kun jij hier iets mee?

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Zo, vandaag via Geekbuying besteld. Hij was eindelijk weer in Spanje verkrijgbaar. Na de nodige kortingscodes voor maar 180 euro incl. dus prima deal :).

Volgens de helpdesk wordt de Global rom opgezet met OTA updates; lijkt me dus sterk dat daar mee geklooid is. We zullen zien..

• Mielmania
  • Nu online
kjast schreef op donderdag 22 september 2016 @ 21:07:
Zo, vandaag via Geekbuying besteld. Hij was eindelijk weer in Spanje verkrijgbaar. Na de nodige kortingscodes voor maar 180 euro incl. dus prima deal :).

Volgens de helpdesk wordt de Global rom opgezet met OTA updates; lijkt me dus sterk dat daar mee geklooid is. We zullen zien..
Klopt heb hem gister ook besteld. Laat ook weten als ik hem binnen heb!
En ook inmiddels aanvraag gedaan voor unlock.

[Voor 4% gewijzigd door Mielmania op 23-09-2016 20:48]

hoi

• kjast
Mielmania schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 19:05:
Klopt heb hem gister ook besteld. Laat ook weten als ik hem binnen heb!
En ook inmiddels aanvraag gedaan voor unlock.
Dat zal ik ook maar alvast doen dan.. Ik heb vanochtend een tracking nr gekregen; zal ergens dinsdag/woensdag binnen komen denk ik.

Ben wel benieuwd of het nou inderdaad een vendor rom is of echt de global versie met OTA. Zag dat de Miui 8.0 update er ook snel aankomt voor deze telefoon :).

Had al een "flexible silicone cover" besteld 2 weken terug; we zullen zien of dat past :).

EDIT: ik krijg de verificatie SMS niet; duurt dat lang?

[Voor 12% gewijzigd door kjast op 24-09-2016 13:19]

• dutchgio
kjast schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:13:
[...]

Zijn soms wat issues mee, dus als je de sms niet ontvangt kun je ook een online sms dienst gebruiken.

• Mielmania
  • Nu online
kjast schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:13:
[...]

Dat zal ik ook maar alvast doen dan.. Ik heb vanochtend een tracking nr gekregen; zal ergens dinsdag/woensdag binnen komen denk ik.

Ben wel benieuwd of het nou inderdaad een vendor rom is of echt de global versie met OTA. Zag dat de Miui 8.0 update er ook snel aankomt voor deze telefoon :).

Had al een "flexible silicone cover" besteld 2 weken terug; we zullen zien of dat past :).

Nee die had ik gelijk, je moet even kijken in dit topic of in het algemene note 3 pro topic staat een verhaal over dat iemand om een bepaalde reden de sms ook niet kreeg met een oplossing erbij. Hou je ons op de hoogte van die silicone cover, is het zoiets als ik hierboven ook gelinkt had?

hoi

• Robinator
vooral een goede screenprotector / tempered glass zou ik dringend kunnen gebruiken. Heb dit voor men werk wel nodig en dacht niet dat deze krasbestendig glas was?

verificatie sms kan tot een weekje duren, was er bij mij pas na een 4tal dagen

[Voor 20% gewijzigd door Robinator op 24-09-2016 23:15]

• heinhuiz
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
robin-sips2 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 23:15:
vooral een goede screenprotector / tempered glass zou ik dringend kunnen gebruiken. Heb dit voor men werk wel nodig en dacht niet dat deze krasbestendig glas was?
Xiaomi zegt nergens wat voor glas ze gebruiken. Deze meneer probeert wat uit: YouTube: \[Hindi-Audio]-Dead Xiaomi Redmi Note 3 Extreme Scrach, Bending &...

Deze screenprotector zou moeten passen: http://www.honorbuy.com/9...nternational-version.html
Let op, wel hoge verzendkosten.

[Voor 37% gewijzigd door heinhuiz op 25-09-2016 11:50]

• Mielmania
  • Nu online
Ja 19 dollar shipping gaat me echt te ver. Ik heb overigens mijn toestemming van Xiaomi gister binnen gekregen, nu het toestel nog. Mijn spaans is niet al te beste maar de status: "in afwachting van aanvullende data" lijkt me niet een heel goed teken.

hoi

• kjast
Mielmania schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:30:
Mijn spaans is niet al te beste maar de status: "in afwachting van aanvullende data" lijkt me niet een heel goed teken.
Die van mij staat op "Salida de MRW Internacional", oftewel iets van "output van MRW internationaal". Ik verwacht hem vandaag ivm. de 1 a 2 werkdag shipping...

En 19 dollar shipping voor een cover 8)7

[Voor 5% gewijzigd door kjast op 27-09-2016 11:00]

• Momus
kjast schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:00:
[...]

Die van mij staat op "Salida de MRW Internacional", oftewel iets van "output van MRW internationaal". Ik verwacht hem vandaag ivm. de 1 a 2 werkdag shipping...

En 19 dollar shipping voor een cover 8)7
Komt ie via PostNL binnen?
Dan kan je op www.internationalparceltracking.nl kijken of het internationale poststuknummer al bekend is.
Zo niet, wordt ie ook niet geleverd vandaag.

• kjast
Momus schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:04:
Dan kan je op www.internationalparceltracking.nl kijken of het internationale poststuknummer al bekend is.
Zo niet, wordt ie ook niet geleverd vandaag.
Ik heb van MRW helaas geen "internationaal nummer" gekregen; enkel het tracking nummer van MRW. Daar kan PostNL weinig mee want het lijkt een intern nummer te zijn.

En ik heb ook geen idee of MRW zaken doet met PostNL of een andere partij?

[Voor 10% gewijzigd door kjast op 27-09-2016 11:22]

• PH68
Inmiddels heb ik mijn 'Kate' binnen. Dit heeft bijna een maand geduurd! Het doosje zat nog netjes in de folie en was verzegeld. Het toestel was dan ook niet voorzien van een 'shop' ROM.
Helaas passen de door Geekbuying meegeleverde cover en screenprotector net niet. Vooral het 'tempered glas' ziet er niet uit op deze manier... Jammer.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Net een aantal reacties verwijderd. Reacties over levertijden & prijzen horen thuis in: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen. of maak even een nieuw topic aan voor de Xiaomi Redmi Note 3.

• anandus
  • Niet online
Pfff, gedoe om een fatsoenlijke (flip)case te vinden voor de telefoon zeg :/

• PH68
Ik ben op dit moment bezig proberen de phone te voorzien van OpenVPN configs en muziek.. Helaas lukt het me niet verbinding te maken binnen Windows 10 (Anniversary Update) via de USB poort. De telefoon wordt niet herkend. Veel suggesties die ik op internet vond, heb al geprobeerd.

-Installeren ADB drivers
-Installeren MiFlash
-Installeren MiPCSuite

Dit alles met driver verificatie uitgeschakeld..
Helaas gaf dit oplossing. Wie heeft een idee hoe dit op te lossen?

Laat maar... Gevonden! :)
Na wat zoekwerk was dit de oplossing: http://en.miui.com/thread-357971-1-1.html

[Voor 12% gewijzigd door PH68 op 28-09-2016 13:03]

• anandus
  • Niet online
Ik zie in de TS dat deze telefoon geen SD-kaart ondersteunt. Klopt dit?
Heeft het niet zo'n slot voor dual sim of sim+sd?

• Momus
anandus schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:53:
Jawel. Dat heeft ie wel.

• anandus
  • Niet online
Ja, dacht ik dus ook.

• kjast
[b]anandus schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:53
Klopt, dual-sim of sim + sd. Ik heb op XDA al gezien dat het mogelijk is om er 2x sim + sd in te proppen. Gaat niet van harte maar het schijnt te werken. Op eigen risico uiteraard.

[Voor 3% gewijzigd door kjast op 28-09-2016 20:07]

• kjast
Hij is binnen :).

Gesealde doos; Miui Global 7.3.x.x stond er zelfs al op, nu OTA update naar 7.5.2.0. Hij werkt goed.

Nu nog een passend hoesje... mijn silicone hoesje past maar niet van harte.

[Voor 9% gewijzigd door kjast op 29-09-2016 20:26]

• Mielmania
  • Nu online
Nu al een paar keer gemerkt dat terwijl de telefoon snachts aan de lader ligt, de simkaart blijkbaar contact verliest. Dit resulteert in dat de vingerprint scanner niet werkt en ik de telefoon via startknop->unlockcode simkaart-> beveiligingspatroon moet unlocken en dat hij dan weer alle data van de afgelopen nacht binnen haalt (whatsapp bijv.). Meer mensen die dit probleem hebben?

Ik had wel ergens een instelling gezien in het instellingen oerwoud over dat je hem automatisch op vliegstand kon laten zetten, maar die stond volgensmij toen uit, en zou ook niet moet resulteren in een nieuwe simpin herbevestiging?

Laatste MIUI draai ik, (nog) geen bootunlock of wat dan ook.

[Voor 4% gewijzigd door Mielmania op 05-10-2016 11:37]

hoi

• PH68
Mielmania schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:36:
Nu al een paar keer gemerkt dat terwijl de telefoon snachts aan de lader ligt, de simkaart blijkbaar contact verliest. Dit resulteert in dat de vingerprint scanner niet werkt en ik de telefoon via startknop->unlockcode simkaart-> beveiligingspatroon moet unlocken en dat hij dan weer alle data van de afgelopen nacht binnen haalt (whatsapp bijv.). Meer mensen die dit probleem hebben?

Ik had wel ergens een instelling gezien in het instellingen oerwoud over dat je hem automatisch op vliegstand kon laten zetten, maar die stond volgensmij toen uit, en zou ook niet moet resulteren in een nieuwe simpin herbevestiging?

Laatste MIUI draai ik, (nog) geen bootunlock of wat dan ook.
Ik heb de telefoon nu een weekje in gebruik. Gewoon met de stock-rom (met update). Het probleem wat jij schetst, ben ik nog niet tegengekomen.. Ik hou het in de gaten!

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-03 21:03
Mielmania schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:30:
Ja 19 dollar shipping gaat me echt te ver.
Ook al ben ik nog in het "overweeg"-stadium wat betreft aankoop van deze telefoon, ik zag net dat de shipping van dat hoesje ook voor $5 kan vanuit China! Gewoon een kwestie van warehouse aanpassen bij checkout.

Gasloos sinds okt 2019 - WP Hewalex 3kW - ZB Hewalex 6m2/300l - PV 6900Wp - Pelletkachel - Tesla Model 3 SR+ - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

• kjast
mvdklip schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:25:
[...]

Ook al ben ik nog in het "overweeg"-stadium wat betreft aankoop van deze telefoon, ik zag net dat de shipping van dat hoesje ook voor $5 kan vanuit China! Gewoon een kwestie van warehouse aanpassen bij checkout.
Ik heb een passend hoesje gevonden! Het is wat proppen maar hij komt goed over de hoeken + alle poorten zijn bereikbaar!

Het gaat om deze, let op: wel de Note versie bestellen
https://www.aliexpress.co...i-Note-3/32671934050.html

• PH68
kjast schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:01:
[...]

Ik heb een passend hoesje gevonden! Het is wat proppen maar hij komt goed over de hoeken + alle poorten zijn bereikbaar!

Het gaat om deze, let op: wel de Note versie bestellen
https://www.aliexpress.co...i-Note-3/32671934050.html
Perfect! Het Geekbuying hoesje is het net niet.. Als dit echt goed past, is dit een mooi alternatief. Zou je misschien een foto kunnen plaatsen van telefoon met hoesje?

• kjast
Onderstaand wat foto's. Voordeel van dit hoesje is met name dat de poort-uitsnijdingen gewoon aan de grote kant zijn. En een lekker dikke stootrand :).

[Voor 73% gewijzigd door kjast op 07-10-2016 14:54]

• PH68
Dit lijkt inderdaad beter te passen. Bedankt voor de tip! Ik ga zelf ook zo maar een bestelling plaatsen.. :)

• Morholt1
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14-06-2021
Ik heb op het moment 3 Xiaomi Note 3 in huis. 1 hennessy 16 en 1 32 gig. Nu heb ik een nieuwe besteld en ontvangen. Dit is een Snapdragon 64, 3g/32gb. Via aliexpress. In het overzichtje staat dat het om de 'Special edition' gaat. Dus 'Kate". Maar hoe weet ik dit nu zeker? Kan het geen "gewone" snapdragon 650 32g zijn?
Hoe kom ik erachter en zijn er Multilanguages Roms te vinden voor deze foon? Nu engels is wel mee te werken maar nederlands zou fijner zijn.
Dank je!
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee