Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:30
Even 4g testen waar KPN/Vodafone alleen 800Mhz masten hebben en geen 1800Mhz, dan weet je het. :+
Xiaomi,eu is Nederlands hoe je daar op komt is wel te vinden en zou compitabel moeten zijn met de 'gewone' SD650 versie geloof ik. maar niet voor de Special.

[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 09-10-2016 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 13:25
Morholt1 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 20:28:
Ik heb op het moment 3 Xiaomi Note 3 in huis. 1 hennessy 16 en 1 32 gig. Nu heb ik een nieuwe besteld en ontvangen. Dit is een Snapdragon 64, 3g/32gb. Via aliexpress. In het overzichtje staat dat het om de 'Special edition' gaat. Dus 'Kate". Maar hoe weet ik dit nu zeker? Kan het geen "gewone" snapdragon 650 32g zijn?
Hoe kom ik erachter en zijn er Multilanguages Roms te vinden voor deze foon? Nu engels is wel mee te werken maar nederlands zou fijner zijn.
Dank je!
Er komt waarschijnlijk geen xiaomi.eu rom voor de Kate. Dit omdat er geen China rom voor is.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morholt1
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14-06-2021
Ehum verkeerd gekeken. Ik heb hem besteld met de tekst 'Pro Prime' Maar is dat nou dezelfde als de Special edition? Wordt er een beetje gek van. Voordat ik de verkeerde rom erop zou installeren is dat wel makkelijk als ik daar achter kom.....Dank jullie voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:15
Morholt1 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 21:12:
Ehum verkeerd gekeken. Ik heb hem besteld met de tekst 'Pro Prime' Maar is dat nou dezelfde als de Special edition? .............
Er moet mi echt een vermelding zijn naar special of international edition, maar misschien kan je er iets mee dat de maat van de Kate een tikkeltje groter is, nl 152mm tov 150mm voor de Kenzo.

mbt de rom's. Helaas is het nog weinigen gelukt om de bootloader van de Kate volgens de officiele weg te unlocken, zodat je afhankelijk bent van de niet officiële manier. Zonder unlocked bootloader kan er geen custom rom geflasht worden.
Dit zal de reden zijn dat er nog geen specifieke custom roms voor de Kate zijn, maar muv de modem werken de Kenzo rom's ook. Dus het achteraf flashen van het juiste modem bestand (NON-HLOS.bin) zou voldoende moeten zijn om de Kate te voorzien van een custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morholt1
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14-06-2021
Ik ben er uit betreft of het nu een Special edition is of een Qualcom Pro Prime. Op dit moment staat de Global Rom erop. Deze kreeg ik zo geleverd. En als ik naar de versie kijk is het dezelfde als die bij de Miui Rom download page staat van de Qualcom Global rom (LHOMIDG) en dus niet hetzelfde als de Special Edition. Nu nog even kijken of ik een multilanguage rom kan vinden die op de Locked bootloader kan.
Ik had begrepen dat de DEV rom wel Multilanguage is? Die maar even proberen. Op Eu.miui kan ik geen rom vinden die ik kan installeren met Locked Bootloader.
Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-04 22:14
@Morholt1

Kijk even op je doos, daar staat een nummer op en ook op de sticker die op het toestel zelf zat.
Als het hier mee overeenkomt dan weet je het:
https://xiaomi.eu/communi...l-edition-aka-kate.33988/

Even een andere vraag:

Mijn toestel reboot soms uit zichzelf. Zelfs snachts als ik er niet aan zit.
Nou lees ik dat vele mensen reboot problemen hebben en een andere rom daarbij helpt.
Ik wil best een andere rom flashen, maar als het probleem zich blijft voordoen wil ik niet achteraf gedoe.
Kan ik dit bij Xiaomi zelf melden of moet dit allemaal via Geekbuying (waar ik em gekocht heb) plaatsvinden. Als ik naar de internationale site ga zie ik dat ik contact op kan nemen met allemaal landen, maar dat er niet echt een internationaal emailadres is.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-05 11:33
Ik heb momenteel een iPhone 5s en zoek een nieuw toestel. Is dit een goede vervanger of denken jullie dat het tegen gaat vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Mielmania schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:12:
Even een andere vraag:

Mijn toestel reboot soms uit zichzelf. Zelfs snachts als ik er niet aan zit.
Nou lees ik dat vele mensen reboot problemen hebben en een andere rom daarbij helpt.
Ik wil best een andere rom flashen, maar als het probleem zich blijft voordoen wil ik niet achteraf gedoe.
Kan ik dit bij Xiaomi zelf melden of moet dit allemaal via Geekbuying (waar ik em gekocht heb) plaatsvinden. Als ik naar de internationale site ga zie ik dat ik contact op kan nemen met allemaal landen, maar dat er niet echt een internationaal emailadres is.
De eerste stap is het aanvragen van een unlock code bij xiaomi. Geekbuying geeft hier in principe niets mee te maken, tenzij het een technisch defect is. Zijn er specifieke momenten waarop hij crasht? Bijv. On Wake? Ik heb er gelukkig geen last van....

Wat is je Android versie. 7.5.2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
kjast schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:33:
[...]

De eerste stap is het aanvragen van een unlock code bij xiaomi. Geekbuying geeft hier in principe niets mee te maken, tenzij het een technisch defect is. Zijn er specifieke momenten waarop hij crasht? Bijv. On Wake? Ik heb er gelukkig geen last van....

Wat is je Android versie. 7.5.2.0?
Dank voor je reactie Kjast, ja 7.5.2.0
Geen specifieke momenten, het gebeurt vaak snachts, maar ook al 2 keer overdag.
Een keer toen ik de clock app geopend had en een keer gewoon sochtends toen ik probeerde te kijken op me scherm of ik een appje had (gewoon powerknop ingedrukt om scherm aan te krijgen).

Niet echt een pijl op te trekken wat mij betreft.

[ Voor 26% gewijzigd door Mielmania op 12-10-2016 12:55 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

mirod schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:01:
Ik heb momenteel een iPhone 5s en zoek een nieuw toestel. Is dit een goede vervanger of denken jullie dat het tegen gaat vallen?
Alles is beter dan een iPhone, maar dat is mijn mening. :+

Wat zoek je in een toestel? Wij doen alles met onze Note 2 en 3. Hebben er hier 3 in huis en hoor niemand klagen. Voor dit geld, kan je niet beter krijgen.

En hij gaat niet in de fik zoals Samsungs. _O-

[ Voor 6% gewijzigd door 445033 op 12-10-2016 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-04 22:53
Sinds gisteren ook in bezit van een Xiaomi Note 3 Pro (Kate).

Ben er tot nu toe erg tevreden over. Ik heb niet zo'n zin er een andere ROM op te flashen en ik zit er ook niet mee dat de telefoon Engelstalig is, maar is er een manier om Google Maps / Google Navigatie Nederlands te laten praten? Dat is het enige wat een tikkie hinderlijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Je kan er morelocal2 opzetten en die kan er volgens mij voor zorgen dat je apps op Nederlands overschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-03 08:59

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Gisteren de knoop doorgehakt, ik heb mijn eerste Xiaomi besteld. Een vriend heeft (op mijn advies) al een MI5 Pro, maar die is mij nu nog net iets te duur. Maar aangezien mijn 2e ZTE Nubia Z7 mini de geest heeft gegeven heb ik toch een nieuw dual sim toestel nodig.
Ik ben al flink op zoek geweest naar info en zal hier zeker gaan bijhouden wat er allemaal gebeurd.
Wel een vraagje, is het een grote overstap van 5 naar 5,5 inch? Ik vond mijn ZTE al groot, komende van een HTC One S. De ZTE pas nog net in een strakke broekzak, past de Note 3 nog wel?

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Het valt opzich wel mee, het went wel. Maar het is toch weer net een slag(je) groter dan 5 inch.
Maar wil je een beetje goede smartphone in de mid-range categorie ontkom je er eigenlijk niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal

ovaal

dutchgio schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:48:
Het valt opzich wel mee, het went wel. Maar het is toch weer net een slag(je) groter dan 5 inch.
Maar wil je een beetje goede smartphone in de mid-range categorie ontkom je er eigenlijk niet aan.
Verbetering tov een ZTE Z7 mini?

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
ovaal schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:55:
[...]

Verbetering tov een ZTE Z7 mini?
Dat sowieso wel.
Scherm, batterij, MIUI, fingerprint, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 17:20

PromWarMachine

Forsaken Archer

Bestaat er een active houder voor in de auto voor dit toestel?
Of een goed werkende universele?
Ik ben fan van de Brodit houders, maar zij lijken het merk Xiaomi helemaal over te slaan..

Door mijn zoektocht ben ik wel gestuit op deze active houder, maar die is een pond of 50 te duur naar mijn smaak 8)7

Laatste keus zou zijn om deze universele te kopen op Aliexpress, maar ik heb liever een op maat gemaakte, zodat hij beter klemt.

Kortom, hoe navigeren jullie in de auto met dit toestel?

Dividend for Starters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pindakoek
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05 22:06
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
EDIT 30-11-2016:
Het blijkt dat onderstaande methode niet werkt sinds versie 6.11.24.
Versie 6.10.13 zou in dat geval de laatste versie zijn waarmee deze methode werkt.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Voor de mensen die bij het unlocken van de bootloader ook blijven hangen op 50% heb ik een werkende oplossing.
Waar het op neer komt is dat de bootloader gelocked blijft maar dat je wel een custom recovery krijgt.
Ik heb deze methode zelf uitgeprobeerd omdat ik de unofficial bootloader unlock niet zag zitten en Xiaomi ook niet echt meewerkte met het oplossen van de 50% error.
ALLE DATA OP JE TELEFOON WORD HIERMEE GEWIST! MAAK INDIEN NODIG EERST EEN BACKUP!

1. Download de fastboot developer of stable rom, edl-fastboot, MiFlash en de custom recovery. Ik raad Alka TWRP aan om een volledige backup te maken van alle partities. Mocht er ooit wat misgaan met welke partitie dan ook dan kun je deze backup terugzetten via Alka TWRP.

2. Pak alles uit en installeer MiFlash.

3. Vervang in de uitgepakte fastboot rom de originele recovery.img door de custom recovery en plaats de fastboot rom vervolgens op de c-partitie.

4. Start de telefoon op in fastboot (powerbutton + volume down), sluit hem aan op je pc en wacht tot alle drivers zijn geïnstalleerd.

5. Ga nu naar de map edl-fastboot en open 'edl.cmd', als het goed is knippert het rode ledje op je telefoon.

6. Open MiFlash (XiaoMiFlash), 'select' de locatie van de fastboot rom, selecteer rechtsonder 'clean all' en klik op 'refresh'. Nu zou je telefoon moeten verschijnen in het lijstje, klik op 'flash'.

7. Na het flashen disconnect je de telefoon waarna deze uitgaat. Start deze op in recovery (powerbutton + volume up).

8. Nu kom je als het goed is in een chinese TWRP omgeving. Selecteer de rechterbutton, kies de gewenste taal en schuif het 'allow modifications'-balkje naar rechts.

9. Je telefoon is nu voorzien van een custom recovery die niet automatisch overschreven word.

10. Mocht je over willen op een andere custom recovery dan kun je deze flashen in de 'normale' fastboot modus met behulp van deze toolkit. Je plaatst het recovery bestand in de map van deze toolkit, opent hier een command prompt en geeft het commando 'fastboot flash recovery *bestandsnaam.img*'. Herstart vervolgens in recovery, stel de taal in en 'allow modifications'.

[ Voor 25% gewijzigd door pindakoek op 30-11-2016 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal

ovaal

Kent iemand protectionfilms24.com?
Ik zie daar net een aantal screenprotectors voor de special edition....
Deze 6x Savvies SU75 UltraClear zien er interessant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroersma
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06-2023
Ik heb op e Bay via deze seller 1x BROTECT AirGlass Flexible Glasfolie besteld.
Daar is hij bekend als schutzfolien24.de, zit ook op amazon.de.
Binnen 3 dagen gekregen maar ik heb geen idee of het past (mijn telefoon is nog onderweg) :)

[ Voor 6% gewijzigd door jroersma op 17-10-2016 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
jroersma schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:12:
Ik heb op e Bay via deze seller 1x BROTECT AirGlass Flexible Glasfolie besteld.
Daar is hij bekend als schutzfolien24.de, zit ook op amazon.de.
Binnen 3 dagen gekregen maar ik heb geen idee of het past (mijn telefoon is nog onderweg) :)
Deze ook gister besteld, krijg hem deze week binnen, zal laten weten wat ik er van vind.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
Mielmania schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:48:
[...]
Deze ook gister besteld, krijg hem deze week binnen, zal laten weten wat ik er van vind.
Maar is het tempered glass of is het folie? 8)7

Bij mij komt de update naar Miui 8.0.4.0 net binnen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroersma
Is folie voor op glas :) bij deze geen glas te bekennen.

[ Voor 8% gewijzigd door jroersma op 17-10-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
jroersma schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:53:
Dat voelt altijd zo vies en stroef. Toch nog maar even wachten op een "tempered glass" protector. Bij mijn vorige telefoon duurde het ook een maand of 2 voordat dat spul beschikbaar was in china.

De Miui 8 update ging voorspoedig en duurde ca. 20 minuten trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momus
jroersma schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:53:
Zet er 1 keer een tempered glass bescherming op en je bent voorgoed genezen van die krassende, bubbelige klotefolies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroersma
Mijn zte heeft nog nooit plastic op zijn glasplaat gehad en ziet er nog erg goed uit.
Het is trouwens wel wat dikker folie / plastic en niet van die vers houd folie meuk.
Kan deze wel zonder bubbels aanbrengen schat ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal

ovaal

Bij mij komt de update naar Miui 8.0.4.0 net binnen :).
Is dat de standaard Global versie voor de Note? Dan weet ik wat ik binnenkort kan verwachten ;)

[ Voor 2% gewijzigd door ovaal op 18-10-2016 07:55 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
Bij mij komt ook de MIui V8.0.4.0 Nightly binnen.
Heb mijn toestel gereset en *klopklop* reboots blijven voor nu uit.
Test dit dus even en anders update ik hem gelijk.

En volgensmij is het gewoon glas, want het heet ook "Airglass" en op youtube heb je filmpjes dat het spul breekt als het teveel gebogen wordt.

Ik heb het op ebay gekocht voor 6,99, maar zie nu op de site zelf dat je volgens mij voor minder (4,99) kan bestellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Mielmania op 17-10-2016 22:21 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroersma
Heb het ook ff op you tube gekeken en het is wel degelijk glas.. nu maar hopen dat het past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
Mielmania schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:50:
Bij mij komt ook de MIui V8.0.4.0 Nightly binnen.
Heb mijn toestel gereset en *klopklop* reboots blijven voor nu uit.
Test dit dus even en anders update ik hem gelijk
De term "nightly" bij de update was een bug. Het is gewoon de stable. Viel mij ook al op, gelukkig is het geen nightly.

Voelt het ook als glas? Ik heb 2 tempered glass protectors onderweg voor de normale Note. Gaat denk ik wel goed met mijn case (valt over randjes scherm heen)

[ Voor 16% gewijzigd door kjast op 18-10-2016 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:49

Daytona

Autoracen is voor watjes

Vorige week heb ik een Redmi 3S 'special edition' voor m'n vrouw binnen gekregen, en gisteren heb ik er even mee lopen spelen.

Wat me opviel na een OTA update naar MIUI 8 8.0.3.0 (MALMIDG), dat ik geen apps kan disablen. Normaliter schakel ik een aantal ongebruikte apps uit. Na wat googlen schijnbaar geen bug maar een feature.
Weet iemand of hier al een workaround voor is?

En is er geen optie om ongebruikte toggles in de drop down (status)balk niet weer te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-05 17:16

Kiswum

Gadget reviewer

ovaal schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:52:
Kent iemand protectionfilms24.com?
Ik zie daar net een aantal screenprotectors voor de special edition....
Deze 6x Savvies SU75 UltraClear zien er interessant uit.
Die Savvies koop ik bij alle telefoons die we in huis hebben. Kwaliteit is redelijk, maar de prijs subliem. Ik wissel de screenprotectors 2-3 keer per jaar en de telefoons blijven er als nieuw uitzien.

Vaak liggen de prijzen rond de €4,- voor 5-6 stuks.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

kjast schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:12:
[...]

De term "nightly" bij de update was een bug. Het is gewoon de stable. Viel mij ook al op, gelukkig is het geen nightly.

Voelt het ook als glas? Ik heb 2 tempered glass protectors onderweg voor de normale Note. Gaat denk ik wel goed met mijn case (valt over randjes scherm heen)
Ik draag mijn Note 2 al een jaar zonder temperedd glass in mijn broekzak. Geen kras op te bekennen. Note 3 zal hetzelfde glas hebben dus eigenlijk niet nodig. Buurvrouw hier heb ik een Note 3 geregeld en zit zonder glass in de tasje. Geen krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
[b][message=48788137,noline]Musicmasters schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:22[/message
Ik draag mijn Note 2 al een jaar zonder temperedd glass in mijn broekzak. Geen kras op te bekennen. Note 3 zal hetzelfde glas hebben dus eigenlijk niet nodig. Buurvrouw hier heb ik een Note 3 geregeld en zit zonder glass in de tasje. Geen krassen.
Ik ben vrij lang waardoor mijn telefoon op "tafelhoek hoogte" zit. Krassen zijn mijn zorg niet, die ster wel :+ . Het is me 1x overkomen, duur grapje...

Het is een goede opofferingslaag zonder de keukenplastic look & feel. Helpt niet tegen echte mishandeling.

Overigens, de Note 3 heeft geen officieel gorilla Glass of iets dergelijks maar het lijkt vrij sterk.

[ Voor 10% gewijzigd door kjast op 18-10-2016 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

kjast schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:25:
[...]

Ik ben vrij lang waardoor mijn telefoon op "tafelhoek hoogte" zit. Krassen zijn mijn zorg niet, die ster wel :+ . Het is me 1x overkomen, duur grapje...

Het is een goede opofferingslaag. Helpt niet tegen echte mishandeling.
Heb denk ik nu 10 jaar een smartphone. Nog nooit laten vallen en als hij valt....joepie, nieuw toestel voor dit geld. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
Mijn ervaringen met de airglass tot nu toe is ronduit klote.
Ding past echt absurd nauw op de redminote (maw geen mm speling) dus hij moet perfect opgelijnd zijn anders sluit die niet goed aan. En ik vind het ook iets minder glad aanvoelen dan het scherm zelf. Blijft er even een weekendje op, maar is vind het geen aanrader!

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroersma
Dat is jammer om te horen.. krijg je dat ding er wel makkelijk af dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-05 22:28
Misschien iemand ervaring met een brodit houder waar de kate goed in past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
jroersma schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 19:53:
Dat is jammer om te horen.. krijg je dat ding er wel makkelijk af dan?
ja dat lukt prima, punt is dat omdat de Redmi een opstand randje heeft, je de screenprotector bij het minste afwijking dus hier op leunt en er dus lucht en na 2 dagen in je broek er ook vuil onder komt.

Moet wel zeggen dat de screenprotector na een paar dagen gebruik wel een stuk soepeler aanvoelt, maar het haalt het niet bij het scherm zelf. Ben benieuwe hoe de andere mensen die deze besteld hebben de screenprotector ervaren.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-04 22:53
Momus schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 23:05:
Je kan er morelocal2 opzetten en die kan er volgens mij voor zorgen dat je apps op Nederlands overschakelen
Gedaan en werkt goed. Je krijgt wel een soort hybride telefoon. Taal van Android is Engels maar taal van alle apps nu weer Nederlands.

Bedankt voor de tip en ben erg tevreden over deze telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
Even een praktisch vraagje voordat ik mijn abo wijzig. Zit er op beide sims 4g of is Sim 2 enkel 3g zoals vaak het geval is?

En testen is geen optie; dan moet ik door formaatverschil nieuwe simkaartjes kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-works
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-05 00:41
*knip*. Geen verkoop op het forum, hier hebben we de V&A voor.

[ Voor 90% gewijzigd door rens-br op 27-10-2016 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-05 22:28
kjast schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:19:
Even een praktisch vraagje voordat ik mijn abo wijzig. Zit er op beide sims 4g of is Sim 2 enkel 3g zoals vaak het geval is?

En testen is geen optie; dan moet ik door formaatverschil nieuwe simkaartjes kopen
Beide 4g. Kan bij beide simkaarten LTE kiezen bij voorkeur netwerk. Kan het niet in de praktijk testen. Geen 4g bij tele 2 roaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
Heb je bericht gestuurd, maar dacht gezien je inactiviteit op tweakers zeg ik het ook nog eens in het topic!

[ Voor 39% gewijzigd door rens-br op 27-10-2016 08:55 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
Wilde mijn reactie aanpassen voor een vraag; maar aangezien de mod die dichtgezet heeft bega ik de doodzonde door onder mezelf te reageren:

Zoals eerder gemeld heeft mijn toestel last gehad van random reboots en whatsapp die ineens een stuk geschiedenis (paar uur) kwijt was. Die problemen zijn na een hard reset opgelost en ben ik een happy RN3 gebruiker.

Echter lonkt miui 8.0 naar me want nieuwer is beterder. Echter lees ik op het MIUI forum problemen met updaten (bootloop na herstart) en battery drain problemen. Hier zit ik dus totaal niet op te wachten na mijn eerdere problemen. Kunnen de mensen die op MIUI 8.0 zitten hun ervaringen delen?

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Mielmania schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:20:...
Kunnen de mensen die op MIUI 8.0 zitten hun ervaringen delen?
Sinds de MM versie van MIUI8 ben ik overgestapt, achteraf had ik beter kunnen wachten.
7 draaide bij mij probleemloos met een SOT en stand-by duur waar ik elke dag weer verbaast over was.

Sinds ik 8 draai heb ik veel kleine ergernissen erbij gekregen en is de stand-by duur merkbaar een heel stuk afgenomen.

Mijn advies zou zijn, blijf nog even op 7 zitten en stap pas over naar 8 als het probleemloos draait.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-works
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-05 00:41
Geen bootloop gehad , ben van Miui 7 naar Miui 8 Beta gegaan en zit nu op de stabiele versie. De beta leek wat vlotter te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-05 13:50
Vandaag dit toestel via geekbuy besteld. Spaanse stock. Ben er erg benieuwd naar. Ga afscheid nemen van een Jiayu S3.

Temp glass ook besteld. Bedankt voor de tips hierboven. Nu nog een siliconen hoesje vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal

ovaal

:o :o Hij is binnen :o :o
Meteen maar aan het kloten met de instellingen, ook al moet ik eigenlijk werken. Mannen kunnen ook multitasken ;)
- Doos was verzegeld
- Geen keuze voor Nederland (wel Duitsland, Spanje en anderen) bij de initiële instellingen. Wel later bij de landinstellingen
- Koppelen met Mi account lukt niet meteen. Later wel gelukt via instellingen. Misschien omdat mijn SIM er nog niet inzat.
- Vingerafdruk instellen lukt nog niet, 30 seconden mijn vinger op de scanner (Zat nog een beschermfolie op 8)7 lukt dus gewoon!)
- Out of de box Android 6.0.1
- Miui 7.3.7.0 Global Stable, meteen update naar Miui 8.0.4.0 beschikbaar

Er ziet een MOFI case bij, die zit wel strak en past redelijk. Net niet goed maar voorlopig kan het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Goed nieuws:
Vanaf nu ook een Xiaomi.eu rom voor de Kate:
https://xiaomi.eu/community/threads/6-10-27.35843/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Goed nieuws, maar helaas moet je dan wel eerst je toestel kunnen unlocken. Ik krijg nog altijd de melding "could not verify device, account info different, bla bla".

Edit : ik vond op MIUI.com een handleiding voor hoe je die foutmelding zou kunnen verhelpen, morgen nog maar eens proberen

[ Voor 13% gewijzigd door John Rambo op 28-10-2016 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

John Rambo schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:10:
[...]

Goed nieuws, maar helaas moet je dan wel eerst je toestel kunnen unlocken. Ik krijg nog altijd de melding "could not verify device, account info different, bla bla".

Edit : ik vond op MIUI.com een handleiding voor hoe je die foutmelding zou kunnen verhelpen, morgen nog maar eens proberen
Link dan eens naar die handleiding, want ik heb hetzelfde probleem :)

Vorige week maandag gekocht op Honorbuy. Er was geen voorraad, dus duurde het 1,5 week.

De stock ROM geeft inderdaad die melding.
Daarna heb ik de development ROM gedownload vanaf deze locatie en via de Updater tool geupdatet.

Daarna weer naar Fastboot, maar hetzelfde resultaat.
Ga nu kijken of een factory reset kan werken.

Ben benieuwd naar jouw guide.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroersma
Heb mijn kate bij aliexpress besteld en vandaag staat er dat hij is afgegeven.
Het probleem is alleen dat ik niks gekregen heb.

Had voor standaard verzending gekozen.. bummer
Dagje wachten voor dispute?

Hij ligt op het postkantoor.. paniek om niks dus :) 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door jroersma op 29-10-2016 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-05 17:16

Kiswum

Gadget reviewer

Zet de oplossing ook meteen in dit topic:
[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Dit is de guide: http://en.miui.com/thread-280561-1-1.html

Weet nog niet of hij werkt,na stap 5 moet je een dag wachten namelijk.

Edit: tot dusver werkt deze methode bij mij nog niet

[ Voor 17% gewijzigd door John Rambo op 29-10-2016 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal

ovaal

Ik was even aan het klooien met de telefoon en heb iets handigs ontdekt. Als je een paar keer op Internal Memory tikt in het About phone menu kom je in het Testing menu.
Daar kun je nog wat extra dingen instellen, zoals de netwerken per simkaart.
Op CPU tikken zorgt ervoor dat je een bug kunt rapporteren, op MIUI version wordt je een developer.

[ Voor 16% gewijzigd door ovaal op 29-10-2016 16:10 . Reden: Update ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mielmania
Heb van medetweaker G-works de officiele clamshell hoesje en screenprotector overgenomen.

In verhouding met de brotect plaatste dit veel beter dan hun screenprotector.
Er zat zelfs een oefen screen bij zodat je er nog eentje kon verknallen.

Inmiddels zit de screenprotector er op, en hoewel veel beter te plaatsen door meer marge, is eenmaal geplaatst er ook bijna niks van te zien. Mocht je dus een goeie screenprotector zoeken dan is de originele dus een vette aanrader.

Wat betreft het clamshell hoesje (heb em in grijsblauw) mooi ding, maar toestel voelt wel een stuk boller erdoor. Zit wel een hele fijn voelende soort "zijde" afwerking op. Voor zover een kleine recensie van de originele accessoires.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
Mielmania schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 16:38:
Heb van medetweaker G-works de officiele clamshell hoesje en screenprotector overgenomen.
Kan je een foto plaatsen van de clamshell? Klinkt goed namelijk. En zijn die dingen door de verzendkosten vanuit Taiwan niet absurd duur, zelfs als je er meerdere besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatje
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Voor diegenen die nog op zoek zijn naar een tempered glass voor de Special Edition, zie onderstaande AE shop :) :

https://nl.aliexpress.com...ion=&categoryId=200002107

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent_1234
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-05 21:33
Ik sta ontzettend in dubio. Wat is nou het meest interessant?
Onderstaande 4 toestellen hebben ongeveer dezelfde prijs en hebben elk hun voor en nadelen
  • Redmi Note 3 Pro SE 3GB/32GB
  • Redmi Note 4 3GB/64GB
  • Mi 4c 3GB/32GB
  • Mi 4s 3GB/16GB
De Note 3 heeft 4G en lekkere CPU, maar camera is volgens mij magertjes
De Note 4 heeft Mediatek (toch beetje afkeer) en camera is ook niet veel beter voor wat ik vernomen heb
Mi 4c heeft goede camera maar geen SD slot en geen fingerprint reader
Mi 4s schijnt kwa camera weer minder dan de 4c te zijn maar heeft tenminste weer een SD card slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Kan het zijn dat mijn telefoon geleverd werd met een developer ROM?
Toen ik probeerde te updaten naar een developer ROM via de updater tool, gebeurde er niets.

Dit is wat het about-scherm zegt.
Die beta duidt op developer toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/43MgjsTGB0utmnxggkmOmExQ/thumb.png
Zo kreeg ik mijn Kate geleverd, van Honorbuy.

[ Voor 17% gewijzigd door PromWarMachine op 31-10-2016 23:50 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatje
PromWarMachine schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 23:39:
Kan het zijn dat mijn telefoon geleverd werd met een developer ROM?
Toen ik probeerde te updaten naar een developer ROM via de updater tool, gebeurde er niets.

Dit is wat het about-scherm zegt.
Die beta duidt op developer toch?

[afbeelding]
Zo kreeg ik mijn Kate geleverd, van Honorbuy.
Klopt, dat is een DEV rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
Nou weer een nieuw dieptepunt met deze telefoon:

Omdat ik morelocale2 erop wilde zetten had ik mijn toestel afgesloten.
En toen kwam ik tot de ontdekking dat ik in een vlaag van verstandsverbijstering een andere unlock pattern er op heb gezet. Die ik dus nu niet meer weet. 8)7

Nou weet ik dat je normaal een hard reset kan doen, maar als ik volume knop + en hem aandoe, krijg ik deze afbeelding.

Redelijk verneukt en online zie ik dat meer mensen dit probleem hebben. Daar staat ook beschreven dat het komt doordat de bootloader gelocked is, en dat je daarom geen hardreset kan doen.
Ook werkt de erase my device niet op i.mi.com.

Nou kan ik wel in het fastboot menu komen, dus misschien dat flashen zoals hier beschreven nog gaat helpen, en ik heb als het goed is wel de dev modus aangezet.

http://en.miui.com/thread-345728-1-1.html

Maar je snapt ik wordt hier echt heel sip van. Ook was ik benieuwd of iemand mij (voor een paar biertjes)kan helpen met flashen, want ik wordt niet duidelijk van alle opties.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-05 13:50
Mielmania schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:31:
Nou weer een nieuw dieptepunt met deze telefoon:
Dit is geen dieptepunt van de telefoon ;) Het is gewoon een goede beveiliging, die ook op een samsung of ander willekeurig merk zit.

Neem eens contact op met Xiaomi. Denk dat flashen je ook niet gaat helpen. Aangezien het in de bootloader zit. Waarschijnlijk wordt het opsturen... met bewijs van aankoop zodat zij hem voor je kunnen flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatje
Misschien dat het flashen in fastboot EDL modus nog effect kan hebben. MIsschien even proberen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroersma
Gister mijn Kate in ontvangst genomen.
Tot nu toe erg tevreden met het toestel.
Wil ik de eerder gekochte brotect screen protector aanbrengen is deze veel te klein.
Zelfs voor mijn nubia 7 mini is hij te klein.... wat een grap. 8)7

Zit wel een sticker op de verpakking van red mi note 3 special Edition...

Kijk uit met kopen dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mielmania
Nou het kost wat uren uitzoeken en stress, maar dan heb je ook eigenlijk niks.

Inmiddels is mijn telefoon weer van mij, hoezee! :P

Fastboot EDL was inderdaad de oplossing.

Mochten mensen ooit in dit topic belanden met dezelfde vraag hierbij een uitgebreide beschrijving van wat ik gedaan heb:

Eerst heb ik deze post van pindakoek gecombineerd met deze post op XDA van iemand dit hetzelfde gedaan heeft als ik.

Daar werd ergens gerefereerd aan dit topic en dat was voor mij een goede hulp. Ook had ik veel aan dit topic op het Xiaomi forum.

Uit het custom recovery Alka verhaal van pindakoek kwam ik niet goed uit, dus dat heb ik gelaten voor wat het was:

Dus als volgt:

Situatie: Ontgrendel patroon vergeten van mijn telefoon en ik kwam ook niet in een hard reset menu met volume omhoog + de powerknop. (Wat overal als dé manier beschreven staat om een hard reset te doen). :( Blijkt dus aan de gelockte bootloader te liggen en daarom krijg je alleen een plaatje van een abstracte telefoon met een usb kabel eraan.

Ik zal jullie mijn zoektocht besparen en puur uitleggen hoe ik het voor elkaar gekregen heb. Jullie zullen wat elementen van Pindakoeks beschrijving terug zien dus bij deze de eervolle vermelding.

Zorg eerst dat je driver signature enforcer uit staat. Hoe je dit doet, kan je hier vinden. Pindakoek noemt het niet, maar op veel plekken wordt het genoemd als essentieel.

1. Download een fastboot rom, de meest recente kan je hier vinden maar ik wilde niet al over op MIUI 8 omdat ik verhalen las over de battery drain, dus heb ik een oudere versie hier vandaan geplukt.

Pak die uit zo dicht mogelijk op je C: schijf en als dat niet kan (mijn windows liep te bokken) doe dan in C:/ROM/ als (zoals bij mij) dit niet ook niet wil en winrar ook loopt te bokken, plaats het .tgz bestand dan in de map ROM en klik met rechtermuisknop op uitpakken. Dat werkte bij mij toen wel. Delete je .tgz en houd de map aan.

2. Download uit dit topic de edl fastboot, dit bestand heb je nodig om vanuit je fastboot in EDL modus te komen.

3. Download MiFlash en installeer.

4. Start de telefoon op in fastboot (powerbutton + volume down), sluit hem aan op je pc en wacht tot alle drivers zijn geïnstalleerd.

5. Ga nu naar de map edl-fastboot en open 'edl.cmd', als het goed is knippert het rode ledje op je telefoon.

Of je nu "good to go" bent kan je checken door naar je device manager te gaan en daar te checken of het er zo uitziet. Com poort kan anders zijn, maar het moet wel 9008 zijn.

6. Open MiFlash (XiaoMiFlash), 'select' de locatie van de fastboot rom.
Waarschijnlijk iets van C:\ROM\kate_global_images_V7.5.2.0.MHRMIDE_20160712.0000.26_6.0_global

Selecteer rechtsonder 'clean all' en klik op 'refresh'. Nu zou je telefoon moeten verschijnen in het lijstje, klik op 'flash'.

7. Na het flashen disconnect je de telefoon waarna deze uitgaat. Start hem nu opnieuw op.

Dit wilde initieel bij mij niet en hij bleef hangen op het mi.com scherm met daaronder "powered by android" en de 3 bolletjes. Toen geprobeerd weer in fastboot te komen en toen gaf de telefoon aan dat Google het niet gelukt was om de telefoon te encrypten en of ik een hard reset wilde doen. Dat wilde ik en toen mislukte dat (balkje liep kwart vol en toen weer mi.com). En toen toestel weer aan en uit gedaan en toen begon hij opnieuw het balkje vol te laten lopen en dit keer lukte het wel.

En toen starte de telefoon normaal op en begon het instel riedeltje als je de eerste keer de telefoon opstart. Het zal niet de schoonheidsprijs winnen, maar ik ben blij. Overigens is dit hoe ik het gedaan heb, ik heb er veels te weinig kaas van gegeten om te weten of dit ook de juiste manier is.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Mielmania schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 22:22:
<heel fijn, lang en uitgebreid verhaal>
Thanks! Dat verhaal wordt zeker gewaardeerd.

Mijn telefoon is niet bricked. In tegendeel.
Ik heb 'm net uit de verpakking gehaald.
Helaas werkt de officiele unlock methode bij mij niet.
Niet op de gewone manier en ook niet op deze manier.

Telefoon is wel online op i.mi.com.
Bij voorkeur unlock ik hem op de officiele manier en niet op deze manier.

Misschien kan ik delen van jouw post gebruiken om uiteindelijk CM te flashen. :)
Hoop eigenlijk dat er voor die tijd een betere guide online komt voor dit doel, want ik ben het spoor helaas bijster.. morgen weer verder spelen/proberen.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
PromWarMachine schreef op woensdag 02 november 2016 @ 00:43:
[...]

Misschien kan ik delen van jouw post gebruiken om uiteindelijk CM te flashen. :)
Hoop eigenlijk dat er voor die tijd een betere guide online komt voor dit doel, want ik ben het spoor helaas bijster.. morgen weer verder spelen/proberen.
Geen probleem en thx. Hoop dat op deze manier mensen sneller tot een oplossing komen als ze zelf ook dit probleem hebben.

Voor Kjast nog even wat foto's van de clamshell en screenprotector, ik ben geen goede fotograaf, maar je krijgt een beeld. Ik heb dus van een medetweaker gekocht dus weet niet wat de verzendkosten waren. De tweaker vroeg 7,5 voor de clamshell die uit de verpakking was geweest en 7 euro voor de screenprotector. Vond dat een redelijke prijs.

Hier zie je de enige plek waar je kan zien dat er een screenprotector op zit, voor de rest zie je het pas als je goed kijkt. Is de orignele screenprotector van mi voor de RN3PRO SE.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TXABKwpl.jpg

Zo ziet het hoesje er uit als het om de telefoon zit.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SU8JQYKl.jpg

Hier de rest van het album.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
Mielmania schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 22:22:
Nou het kost wat uren uitzoeken en stress, maar dan heb je ook eigenlijk niks.

Inmiddels is mijn telefoon weer van mij, hoezee! :P

Fastboot EDL was inderdaad de oplossing.

Mochten mensen ooit in dit topic belanden met dezelfde vraag hierbij een uitgebreide beschrijving van wat ik gedaan heb: ...............
Om in EDL te komen waren in de eerste instantie vele mogelijkheden. Maar helaas maakt Xiaomi de toegang tot EDL mode steeds moeizamer.
Bij veel Xiaomi roms is de "knoppendans" (V+V-power on) al verwijderd en vanaf Miui 8 ook fastboot edl.
Daardoor werkt het genoemde cmd programmaatje ook niet meer (eigen ondervinding).

Het enige wat mij geholpen heeft om in EDL modus te geraken is met behulp van een "deep flash" USB kabel.
Een gewone USB kabel waar Ground (4) en Data+ (3) tijdelijk (ca 8 seconden) tijdens opstarten wordt kortgesloten met een schakelaar. Ik heb er een kabel voor opgeofferd en een simpele drukknop ertussen gesoldeerd. Ook Ali verkoopt ze voor ca. 6 usd.

[ Voor 3% gewijzigd door elinx op 02-11-2016 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatje
elinx schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:06:
[...]

Om in EDL te komen waren in de eerste instantie vele mogelijkheden. Maar helaas maakt Xiaomi de toegang tot EDL mode steeds moeizamer.
Bij veel Xiaomi roms is de "knoppendans" (V+V-power on) al verwijderd en vanaf Miui 8 ook fastboot edl.
Daardoor werkt het genoemde cmd programmaatje ook niet meer (eigen ondervinding).

Het enige wat mij geholpen heeft om in EDL modus te geraken is met behulp van een "deep flash" USB kabel.
Een gewone USB kabel waar Ground (4) en Data+ (3) tijdelijk (ca 8 seconden) tijdens opstarten wordt kortgesloten met een schakelaar. Ik heb er een kabel voor opgeofferd en een simpele drukknop ertussen gesoldeerd. Ook Ali verkoopt ze voor ca. 6 usd.
Welke telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Ik dacht dat dit niet aan de orde was, want het heeft met het beleid van Xiaomi te maken en ik vond mijn bijdrage een nuttige aanvulling op het relaas van Mielmania, maar in mijn geval betrof het een Redmi3S, waar ik de op de verkeerde manier Miu8 developer rom op had geinstalleerd,. Hierdoor kwam ik na het flashen nimmer meer in voorbij de gelockte bootloader. Heeft me heel wat stress en tijd gekost om alle mogelijkheden te proberen. De laatste hoefde gelukkig niet (telefoon openmaken en accu loskoppelen).

[ Voor 6% gewijzigd door elinx op 02-11-2016 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pindakoek
PromWarMachine schreef op woensdag 02 november 2016 @ 00:43:
[...]

Mijn telefoon is niet bricked. In tegendeel.
Ik heb 'm net uit de verpakking gehaald.
Helaas werkt de officiele unlock methode bij mij niet.
Niet op de gewone manier en ook niet op deze manier.

Telefoon is wel online op i.mi.com.
Bij voorkeur unlock ik hem op de officiele manier en niet op deze manier.

Check mijn post van een paar pagina's terug: KLIK
Hiermee flash je een custom recovery icm locked bootloader waarna je gewoon op de reguliere manier custom roms kan flashen. Het is dus geen onofficiële unlock oid, de bootloader blijft gewoon gelocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
pindakoek schreef op woensdag 02 november 2016 @ 23:57:
[...]

Check mijn post van een paar pagina's terug: KLIK
Hiermee flash je een custom recovery icm locked bootloader waarna je gewoon op de reguliere manier custom roms kan flashen. Het is dus geen onofficiële unlock oid, de bootloader blijft gewoon gelocked.
Ja die manier volgde ik niet helemaal, kan je die iets meer toelichten?

Moet je de naam aanpassen en het bestand als een soort crack er in stoppen?

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pindakoek
Mielmania schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:52:
[...]

Ja die manier volgde ik niet helemaal, kan je die iets meer toelichten?

Moet je de naam aanpassen en het bestand als een soort crack er in stoppen?
Je flashed als het ware de originele rom, het enige wat je aanpast is de recovery, je verwijderd de originele recovery.img en plaatst één van de custom recovery's terug met dezelfde naam. Het programma denkt dan dat het gewoon een origineel bestand is. Het enige wat je hiermee doet is de bootloader omzeilen, geen permanente unlock ofzo.

• Gines
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik heb nu 7 pagina's doorgelezen, maar is het nu iemand gelukt om de bootloader te unlocken via de officiële manier? En is het daarnaast dan ook iemand gelukt om de EU MIUI te flashen op de kate?

Ik ben van plan om deze morgen te kopen tijdens de sale op Aliexpress maar wil onmiddellijk dan de EU MIUI erop flashen als ik deze ontvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent_1234
Iemand nog tips mbt hoesjes??

Dit heb ik weten op te snorren, maar de keuze is niet heel groot:
https://nl.aliexpress.com...mi+note+3+special+edition

Die originele clamshell vindt ik heel mooi, maar op taiwan na lijkt die nergens te verkrijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
vincent_1234 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 08:34:

Die originele clamshell vindt ik heel mooi, maar op taiwan na lijkt die nergens te verkrijgen
Beetje oppassen met AE, veel resellers zetten er bij dat het ook voor de SE is maar vaak past het niet. Specifiek de items die geschikt zijn voor Pro en Se zijn verdacht. De flexibele hoesjes passen vaak wel.

Ik heb net een officiële case via een mede-tweaker en dat is wel een verbetering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
vincent_1234 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 08:34:

Ik heb ook de officiële clamshell zie mijn post.

En ik heb onlangs deze eindelijk binnen gekregen die ook al eerder als tip gepost was.
Persoonlijk vind ik die veel beter/fijner. Hoewel hij niet helemaal perfect past voelt de telefoon minder dik aan en is het een veel stroever hoesje. Ook kloppen de uitsparingen allemaal wel en is er een opstaande rand waardoor er minder makkelijk krassen op het toestel komen. Al met al voor die 2 dollar een aanrader om te proberen! Zal proberen dit weekend nog even foto's toe te voegen van het TPU hoesje.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent_1234
Mielmania schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:29:
Zal proberen dit weekend nog even foto's toe te voegen van het TPU hoesje.
Oke tof, daar ben ik wel benieuwd naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
vincent_1234 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:12:
[...]

Oke tof, daar ben ik wel benieuwd naar
Ik heb eerder wat foto's gepost van dat hoesje. Werkt prima, past net met wat rekwerk op de hoekjes. Ik zou willen dat ie er in mat zwart was, zonder dat glimstuk.

Het officiële hoesje ziet er wel een stuk strakker uit :).

[ Voor 8% gewijzigd door kjast op 11-11-2016 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:58
Even voor de duidelijkheid, ondersteunt deze kate / special edition nu band 20 of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
The Source schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 20:25:
Even voor de duidelijkheid, ondersteunt deze kate / special edition nu band 20 of niet?
Ja, mits het echt een Kate is. Koop dus de SE versie en niet de "Global Rom" versie zoals het en der geadverteerd. Die laatste kan ook een Pro zijn met internationale Rom.

De Kate versie is 2.5 mm langer dan de andere Redmi 3 Pro versies. Dat is de beste indicator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
The Source schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 20:25:
........... kate / special edition nu band 20 of niet?
Ja, de Kate versie, Redmi Note 3 Special Edition 3GB 32GB, met een maat van 152mm ondersteunt band 20
Als er namen als International, Global, Multi, LTE worden gebruikt is het opletten, want die ondersteunen band 20 niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
Idd, opletten. Ik heb het vandaag van hier gekocht en dit is wel een special edition met B20. http://s.aliexpress.com/FbEBF7fq

Trouwens, is het nu moeilijk om deze redmi officieel te unlocken? Ik lees her en der dat er wordt gestopt bij 50% tijdens het unlocken en dat je unassigned drivers moet installeren enzovoort. Ik heb de unlock aangevraagd bij xiaomi en gisteren ook de bevestiging gekregen dat mijn aanvraag is goedgekeurd, maar zo simpel zal het erna niet zijn zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Gines schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 23:15:
Idd, opletten. Ik heb het vandaag van hier gekocht en dit is wel een special edition met B20. http://s.aliexpress.com/FbEBF7fq

Trouwens, is het nu moeilijk om deze redmi officieel te unlocken? Ik lees her en der dat er wordt gestopt bij 50% tijdens het unlocken en dat je unassigned drivers moet installeren enzovoort. Ik heb de unlock aangevraagd bij xiaomi en gisteren ook de bevestiging gekregen dat mijn aanvraag is goedgekeurd, maar zo simpel zal het erna niet zijn zeker?
mbt unlocken schijnt er iets met de Xiaomi servers aan de hand te zijn, waardoor dit voor Taiwan bedoelde model niet altijd herkend wordt. Je krijgt dan een melding dat je account op je telefoon en bij Xiaomi niet overeenkomen en het unlockproces wordt afgebroken bij 50%.
De unsigned drivers zijn ervoor als je via Miflash de Developer rom moet installeren om te kunnen unlocken.
Helaas zie ik nog weinig bevestigingen van een eenduidige manier dat het wel lukt via de officiele manier.
In dat geval ben je aangewezen op de unofficial unlock, als je een custom rom wilt flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
elinx schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 23:40:
[...]
mbt unlocken schijnt er iets met de Xiaomi servers aan de hand te zijn, waardoor dit voor Taiwan bedoelde model niet altijd herkend wordt. Je krijgt dan een melding dat je account op je telefoon en bij Xiaomi niet overeenkomen en het unlockproces wordt afgebroken bij 50%.
De unsigned drivers zijn ervoor als je via Miflash de Developer rom moet installeren om te kunnen unlocken.
Helaas zie ik nog weinig bevestigingen van een eenduidige manier dat het wel lukt via de officiele manier.
In dat geval ben je aangewezen op de unofficial unlock, als je een custom rom wilt flashen.
Dus om van de stable rom naar de dev rom te gaan, moet ik sowieso de unsigned drivers uitzetten op mijn pc (werkt dit met W10?) zodat de miflash tool werkt? Dit zijn zorgen voor binnen een maand maar ik wil me al inlezen zodat ik niet voor verrassingen kom te staan. Ik heb al meermaals roms geïnstalleerd op mijn smartphones maar het is de 1e keer dat ik een xiaomi in bezit zal hebben.

Bedankt voor je hulp trouwens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
Gines schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 00:09:
.....
Dus om van de stable rom naar de dev rom te gaan, moet ik sowieso de unsigned drivers uitzetten op mijn pc (werkt dit met W10?) zodat de miflash tool werkt? ...........
Nee, dat kan via de updater app en Mi recovery. Echter dan moet er wel een officiële Stable opstaan.
De unsigned drivers zijn alleen nodig voor flashen via de PC. Het werkt mi ook op W10, maar weet niet of de drivers voor W10 bestemd zijn.

De rom's zijn ook verschillend.
Met Updater is het een Recovery rom (zip bestand),
Met Miflash is het een Fastboot rom (tgz bestand).

Helaas maakt Xiaomi het flashen en unlocken niet eenvoudig met al die opgeworpen hindernissen

Hier staat veel info over de Kate plus links in de eerste post verzameld.

[ Voor 36% gewijzigd door elinx op 12-11-2016 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent_1234
kjast schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 17:12:
[...]

Ik heb eerder wat foto's gepost van dat hoesje. Werkt prima, past net met wat rekwerk op de hoekjes. Ik zou willen dat ie er in mat zwart was, zonder dat glimstuk.

Het officiële hoesje ziet er wel een stuk strakker uit :).
De plaatsjes doen het niet meer :'(
kjast in "[Xiaomi Redmi Note 3/Special Edition] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent_1234
elinx schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 23:40:
[...]
Hier beweert iemand dat het toch op de officiele manier kan:
https://xiaomi.eu/communi...35843/page-17#post-330391
Kan iemand dit verifiëren, mijne is nog niet verzonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

vincent_1234 schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:05:
[...]

Hier beweert iemand dat het toch op de officiele manier kan:
https://xiaomi.eu/communi...35843/page-17#post-330391
Kan iemand dit verifiëren, mijne is nog niet verzonden
Die optie heb ik wel, maar ook die knop geeft 'couldn't verify' bij mij.
Afgelopen weekend een full reset gedaan, alles overgeslagen behalve het inloggen met Mi account en dit nogmaals geprobeerd: zelfde fout.

Ik voer het overiges uit zonder SIM kaart, misschien doe ik dat fout.
Dat kan ik vanavond nog even opnieuw proberen..

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
vincent_1234 schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:05:
.........Hier beweert iemand dat het toch op de officiele manier kan:................
Ik heb niet beweerd dat het niet kan, maar dat er nog weinig bevestigingen van zijn.
Als je gaat zoeken zal je meer vinden van mensen waar het niet is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
Mielmania schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:29:
[...]

Ik heb ook de officiële clamshell zie mijn post.

En ik heb onlangs deze eindelijk binnen gekregen die ook al eerder als tip gepost was.
Persoonlijk vind ik die veel beter/fijner. Hoewel hij niet helemaal perfect past voelt de telefoon minder dik aan en is het een veel stroever hoesje. Ook kloppen de uitsparingen allemaal wel en is er een opstaande rand waardoor er minder makkelijk krassen op het toestel komen. Al met al voor die 2 dollar een aanrader om te proberen! Zal proberen dit weekend nog even foto's toe te voegen van het TPU hoesje.
Ben ook benieuwd naar de foto's van het hoesje, al tijd gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180749

Eerste hoesjes komen beschikbaar, dus niet die met een eenvoudige plakstrip, op AliExpress: https://www.aliexpress.co...over-For/32764172838.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal

ovaal

Eindelijk! Mijn silicone Kenzo hoesje is het toch net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakery
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-05 17:42
Hoi allemaal,

Ik heb nu een tijdje een Note 3 Pro Global Edition. Deze had ik gekocht nadat mijn andere telefoon steeds langzamer werd en grote apps niet fatsoenlijk kon opstarten bij banggood.com (http://www.banggood.com/X...1084287.html?rmmds=search).
Speciaal gekozen voor de GE zodat ik hier in Nederland via T-Mobile ook 4g zou kunnen ontvangen.

Nu ik hem een tijdje in bezit heb ben ik een aantal problemen tegengekomen.
- de camera werkt niet, ik krijg een 'Can't connect to camera' error.
- de telefoon kan geen verbinding met mobiele netwerken maken, maar er worden wel verschillende netwerken herkend.
- het scherm draait niet bij het kantelen van de telefoon.

De camera app laat eerst een zwart scherm zien met de knoppen van de app. Daarna wordt dit bericht getoond: http://imgur.com/a/vlxoy
Na wat googelen heb ik een paar oplossingsmethodes gevonden, maar die werkten niet (app cache clearen, telefoon rebooten). Wat ik nog niet heb geprobeerd is een fabrieksherstel, maar dat wil ik als laatste strohalm gebruiken. Ook heb ik nog gevonden dat een niet-aangesloten cameramodule het probleem kan zijn. Hiervoor moet ik echter de telefoon uit elkaar (laten) halen en vraag ik mij af of ik de telefoon dan net zo goed terug kan sturen voor een reparatie via de garantie.

Van het netwerk probleem heb ik nog geen screenshot. Hiervoor moet ik namelijk eerst even de simkaart wisselen.
Er werden verschillende netwerken herkend, maar er werd met geen een automatisch verbinding gemaakt, geprobeerd handmatig naar netwerken te zoeken, maar dit blijft die doen zonder verbinding te maken.
Dit is allemaal erg jammer, want hiervoor had ik speciaal de Global Edition besteld. Volgens willmyphonework.net zou er gewoon verbinding gemaakt moeten worden: http://imgur.com/a/rczaF
Hiervoor heb ik geen oplossing kunnen vinden online.

Het draaiprobleem ligt volgens mij aan de gyroscoop. Ook in het debug menu geeft deze null waardes aan en reageert het niet op bewegingen. Hier heb ik geen werkbare oplossingen voor gevonden.

Naast deze problemen ben ik vooral tevreden met de telefoon en zijn lange accuduur! Alles draait vrijwel moeiteloos en van haperingen is voorlopig geen sprake.

Nu vraag ik of iemand nog oplossingen weet voor de problemen of andere tips/aanbevelingen heeft. En als een DIY oplossing niet mogelijk is. Kan iemand dan vertellen hoe de garanties werken met Xiaomi en banggood.com?

[ Voor 0% gewijzigd door tweakery op 21-11-2016 12:22 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
tweakery schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:50:
Hoi allemaal,

Ik heb nu een tijdje een Note 3 Pro Global Edition. Deze had ik gekocht nadat mijn andere telefoon steeds langzamer werd en grote apps niet fatsoenlijk kon opstarten bij banggood.com (http://www.banggood.com/X...1084287.html?rmmds=search).
Speciaal gekozen voor de GE zodat ik hier in Nederland via T-Mobile ook 4g zou kunnen ontvangen.

Nu ik hem een tijdje in bezit heb ben ik een aantal problemen tegengekomen.
- de camera werkt niet, ik krijg een 'Can't connect to camera' error.
- de telefoon kan geen verbinding met mobiele netwerken maken, maar er worden wel verschillende netwerken herkend.
- het scherm draait niet bij het kantelen van de telefoon.

De camera app laat eerst een zwart scherm zien met de knoppen van de app. Daarna wordt dit bericht getoond: http://imgur.com/a/vlxoy
Na wat googelen heb ik een paar oplossingsmethodes gevonden, maar die werkten niet (app cache clearen, telefoon rebooten). Wat ik nog niet heb geprobeerd is een fabrieksherstel, maar dat wil ik als laatste strohalm gebruiken. Ook heb ik nog gevonden dat een niet-aangesloten cameramodule het probleem kan zijn. Hiervoor moet ik echter de telefoon uit elkaar (laten) halen en vraag ik mij af of ik de telefoon dan net zo goed terug kan sturen voor een reparatie via de garantie.

Van het netwerk probleem heb ik nog geen screenshot. Hiervoor moet ik namelijk eerst even de simkaart wisselen.
Er werden verschillende netwerken herkend, maar er werd met geen een automatisch verbinding gemaakt, geprobeerd handmatig naar netwerken te zoeken, maar dit blijft die doen zonder verbinding te maken.
Dit is allemaal erg jammer, want hiervoor had ik speciaal de Global Edition besteld. Volgens willmyphonework.net zou er gewoon verbinding gemaakt moeten worden: http://imgur.com/a/rczaF
Hiervoor heb ik geen oplossing kunnen vinden online.

Het draaiprobleem ligt volgens mij aan gyroscoop. Ook in het debug menu geeft deze null waardes aan en reageert het niet op bewegingen. Hier heb ik geen werkbare oplossingen voor gevonden.

Naast deze problemen ben ik vooral tevreden met de telefoon en zijn lange accuduur! Alles draait vrijwel moeiteloos en van haperingen is voorlopig geen sprake.

Nu vraag ik of iemand nog oplossingen weet voor de problemen of andere tips/aanbevelingen heeft. En als een DIY oplossing niet mogelijk is. Kan iemand dan vertellen hoe de garanties werken met Xiaomi en banggood.com?
Ik denk dat je er een troeprom op hebt staan en raad je aan je te verdiepen in het flashen van een nieuwe rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakery
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-05 17:42
Momus schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:57:
[...]

Ik denk dat je er een troeprom op hebt staan en raad je aan je te verdiepen in het flashen van een nieuwe rom.
In dit screenshot staat dat ik MIUI Global 8.0 | Stable 8.0.1.0.0(LHOCNDG) draai: http://imgur.com/a/eAFZz

Wat betreft het flashen van de rom heb ik begrepen dat ik of een officiële rom moet flashen of de bootloader laten unlocken door Xiaomi om een andere rom te flashen. Via de updateapp op de telefoon wordt geen melding gedaan van een nieuwe update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
tweakery schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:21:
[...]

In dit screenshot staat dat ik MIUI Global 8.0 | Stable 8.0.1.0.0(LHOCNDG) draai: http://imgur.com/a/eAFZz

Wat betreft het flashen van de rom heb ik begrepen dat ik of een officiële rom moet flashen of de bootloader laten unlocken door Xiaomi om een andere rom te flashen. Via de updateapp op de telefoon wordt geen melding gedaan van een nieuwe update.
Als er geen update komt, weet je eigenlijk al genoeg. Tijd om je te gaan verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal

ovaal

tweakery schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:21:
[...]

Ik heb MIUI Global 8.0 | Stable 8.0.4.0 (MHRMIDG) er op staan, na de levering van de telefoon heb ik 1 update ontvangen tot nu toe. Waarschijnlijk heb jij een speciale versie mogen ontvangen. Heb jij ook Nederlands als taal op je telefoon?

In ieder geval zou ik de standaard MIUI er opzetten of eventueel een developer rom. Maar deze is in ieder geval niet goed lijkt het.

Update:
Ik heb er een google'tje aan gewaagd en dan is de eerste hit deze link: http://en.miui.com/thread-339619-1-1.html. Jij hebt denk ik een rom voor de gewone Note 3 (de Kenzo).

[ Voor 9% gewijzigd door ovaal op 21-11-2016 15:22 . Reden: Extra info ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken