Nou het kost wat uren uitzoeken en stress, maar dan heb je ook eigenlijk niks.
Inmiddels is mijn telefoon weer van mij, hoezee!
Fastboot EDL was inderdaad de oplossing.
Mochten mensen ooit in dit topic belanden met dezelfde vraag hierbij een uitgebreide beschrijving van wat ik gedaan heb:
Eerst heb ik
deze post van pindakoek gecombineerd met
deze post op XDA van iemand dit hetzelfde gedaan heeft als ik.
Daar werd ergens gerefereerd aan
dit topic en dat was voor mij een goede hulp. Ook had ik veel aan
dit topic op het Xiaomi forum.
Uit het custom recovery Alka verhaal van pindakoek kwam ik niet goed uit, dus dat heb ik gelaten voor wat het was:
Dus als volgt:
Situatie: Ontgrendel patroon vergeten van mijn telefoon en ik kwam ook niet in een hard reset menu met volume omhoog + de powerknop. (Wat overal als dé manier beschreven staat om een hard reset te doen).

Blijkt dus aan de gelockte bootloader te liggen en daarom krijg je alleen een plaatje van een
abstracte telefoon met een usb kabel eraan.
Ik zal jullie mijn zoektocht besparen en puur uitleggen hoe ik het voor elkaar gekregen heb. Jullie zullen wat elementen van Pindakoeks beschrijving terug zien dus bij deze de eervolle vermelding.
Zorg eerst dat je driver signature enforcer uit staat. Hoe je dit doet, kan je
hier vinden. Pindakoek noemt het niet, maar op veel plekken wordt het genoemd als essentieel.
1. Download een fastboot rom, de meest recente kan je
hier vinden maar ik wilde niet al over op MIUI 8 omdat ik verhalen las over de battery drain, dus heb ik een oudere versie
hier vandaan geplukt.
Pak die uit zo dicht mogelijk op je C: schijf en als dat niet kan (mijn windows liep te bokken) doe dan in C:/ROM/ als (zoals bij mij) dit niet ook niet wil en winrar ook loopt te bokken, plaats het .tgz bestand dan in de map ROM en klik met rechtermuisknop op uitpakken. Dat werkte bij mij toen wel. Delete je .tgz en houd de map aan.
2. Download uit
dit topic de edl fastboot, dit bestand heb je nodig om vanuit je fastboot in EDL modus te komen.
3. Download
MiFlash en installeer.
4. Start de telefoon op in fastboot (powerbutton + volume down), sluit hem aan op je pc en wacht tot alle drivers zijn geïnstalleerd.
5. Ga nu naar de map edl-fastboot en open 'edl.cmd', als het goed is knippert het rode ledje op je telefoon.
Of je nu "good to go" bent kan je checken door naar je device manager te gaan en daar te checken of het er
zo uitziet. Com poort kan anders zijn, maar het moet wel 9008 zijn.
6. Open MiFlash (XiaoMiFlash), 'select' de locatie van de fastboot rom.
Waarschijnlijk iets van C:\ROM\kate_global_images_V7.5.2.0.MHRMIDE_20160712.0000.26_6.0_global
Selecteer rechtsonder 'clean all' en klik op 'refresh'. Nu zou je telefoon moeten verschijnen in het lijstje, klik op 'flash'.
7. Na het flashen disconnect je de telefoon waarna deze uitgaat. Start hem nu opnieuw op.
Dit wilde initieel bij mij niet en hij bleef hangen op het mi.com scherm met daaronder "powered by android" en de 3 bolletjes. Toen geprobeerd weer in fastboot te komen en toen gaf de telefoon aan dat Google het niet gelukt was om de telefoon te encrypten en of ik een hard reset wilde doen. Dat wilde ik en toen mislukte dat (balkje liep kwart vol en toen weer mi.com). En toen toestel weer aan en uit gedaan en toen begon hij opnieuw het balkje vol te laten lopen en dit keer lukte het wel.
En toen starte de telefoon normaal op en begon het instel riedeltje als je de eerste keer de telefoon opstart. Het zal niet de schoonheidsprijs winnen, maar ik ben blij. Overigens is dit hoe
ik het gedaan heb, ik heb er veels te weinig kaas van gegeten om te weten of dit ook de juiste manier is.