Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180749

Je hebt inderdaad een Kenzo rom op je Kate (=RN3PSE/RN3PGE/RN3i). Waarschijnlijk hebben ze de modem van de Kenzo ook geplaatst. Mogelijk is het voldoende om de modem van de Kate er in te zetten en dan moet je weer ontvangst hebben.

Veel info te vinden op https://forums.whirlpool....es.cfm?t=2566258&p=6#r114

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
tweakery schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:50:.........
.Ik heb nu een tijdje een Note 3 Pro Global Edition.
Anoniem: 180749 schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:48:
Je hebt inderdaad een Kenzo rom op je Kate (=RN3PSE/RN3PGE/RN3i). Waarschijnlijk hebben ze de modem van de Kenzo ook geplaatst.,.............
Nou........ Is het wel zeker dat het om de Kate gaat.
Ik denk eerder dat het gewoon een Kenzo betreft. Die wordt nl soms als Global of International aangeboden, wat eea verwarrend maakt. De enige echte internationale versie versie van de Redmi Note 3 betreft de "Special Edition"

De GSM even opmeten met een redelijke maatlat geeft uitsluitsel.
Het verschil is iets meer dan 2 mm
150 mm is de Kenzo versie
152,5 mm is de Kate versie

[ Voor 20% gewijzigd door elinx op 21-11-2016 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:45
Lijkt me ook dat je dan de gewone Pro hebt. Kun je inderdaad meten of de 4g band 20 testen.

[ Voor 7% gewijzigd door dutchgio op 21-11-2016 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakery
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-05 08:02
Dank jullie allemaal voor de reacties.
elinx schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:08:
[...]

[...]
Nou........ Is het wel zeker dat het om de Kate gaat.
Ik denk eerder dat het gewoon een Kenzo betreft. Die wordt nl soms als Global of International aangeboden, wat eea verwarrend maakt. De enige echte internationale versie versie van de Redmi Note 3 betreft de "Special Edition"

De GSM even opmeten met een redelijke maatlat geeft uitsluitsel.
Het verschil is iets meer dan 2 mm
150 mm is de Kenzo versie
152,5 mm is de Kate versie
dutchgio schreef op maandag 21 november 2016 @ 18:34:
Lijkt me ook dat je dan de gewone Pro hebt. Kun je inderdaad meten of de 4g band 20 testen.
Ik heb het meetlint erbij gepakt, een keer gemeten en nog een keer laten nameten door een ander. Het is de Kate (152.5mm). Het hoesje dat ik erbij had besteld paste ook net niet (flexibel hoesje).
ovaal schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:18:
[...]

Ik heb MIUI Global 8.0 | Stable 8.0.4.0 (MHRMIDG) er op staan, na de levering van de telefoon heb ik 1 update ontvangen tot nu toe. Waarschijnlijk heb jij een speciale versie mogen ontvangen. Heb jij ook Nederlands als taal op je telefoon?

In ieder geval zou ik de standaard MIUI er opzetten of eventueel een developer rom. Maar deze is in ieder geval niet goed lijkt het.

Update:
Ik heb er een google'tje aan gewaagd en dan is de eerste hit deze link: http://en.miui.com/thread-339619-1-1.html. Jij hebt denk ik een rom voor de gewone Note 3 (de Kenzo).
Anoniem: 180749 schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:48:
Je hebt inderdaad een Kenzo rom op je Kate (=RN3PSE/RN3PGE/RN3i). Waarschijnlijk hebben ze de modem van de Kenzo ook geplaatst. Mogelijk is het voldoende om de modem van de Kate er in te zetten en dan moet je weer ontvangst hebben.

Veel info te vinden op https://forums.whirlpool....es.cfm?t=2566258&p=6#r114
Heel erg bedankt voor het vinden van (hopelijk) het probleem! Ik ga zeker de bootloader unlocken en daarna de methode in het whirlpool forum uitvoeren.

Nu weet ik alleen niet of ik hierbij schermrotatieproblemen en de camera errors ook mee kan wegwerken. Mocht iemand dit nog weten of nog andere oplossingen hebben zou ik het graag willen horen.

Nogmaals dank voor jullie reacties! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
tweakery schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:25:
Dank jullie allemaal voor de reacties.

[...]

[...]

Ik heb het meetlint erbij gepakt, een keer gemeten en nog een keer laten nameten door een ander. Het is de Kate (152.5mm). Het hoesje dat ik erbij had besteld paste ook net niet (flexibel hoesje).

[...]

[...]

Heel erg bedankt voor het vinden van (hopelijk) het probleem! Ik ga zeker de bootloader unlocken en daarna de methode in het whirlpool forum uitvoeren.

Nu weet ik alleen niet of ik hierbij schermrotatieproblemen en de camera errors ook mee kan wegwerken. Mocht iemand dit nog weten of nog andere oplossingen hebben zou ik het graag willen horen.

Nogmaals dank voor jullie reacties! _/-\o_
Ik zou eerst gewoon flashen, daarna kijken wat je nog aan problemen hebt. Er staat momenteel gewoon een ongeschikte ROM op, dus het lijkt me logisch dat je problemen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
Hoe dit kan weet ik niet, maar vreemd is het wel dat je een Redmi Note 3 Kate koopt met een Kenzo rom erop, maar de specificaties van Banggood geven wel aan dat het een Kate betreft.
Daarom lijkt het me dat je de telefoon eerst in originele toestand brengt en een Kate developer rom flasht en kijkt of alles wel werkt zoals het hoort. Daarna pas aan ulocken en custom roms gaan denken.

[ Voor 6% gewijzigd door elinx op 21-11-2016 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 21:51

PromWarMachine

Forsaken Archer

Hmm, ik loop ook vast bij het flashen van mijn Kate.
Ik heb echt exact de guide gevolgd op Whirlpool.
Deze link (CTRL-F op user MDReb)

In het kort:
• TWRP(alka) er op
• cm13 nightly recovery image er op voor kenzo
• kate modem ZIP
• gapps arm nano ZIP
• SuperSU ZIP

Reboot.

Gevolg: ik kom alleen maar in het Cyanogenmod recovery menu.
Vanuit daar kan ik wel naar TWRP, maar niet naar het OS zelf.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen om het te fixen?
Ik lees vooral over verkeerde modem geflashed, maar dat lijkt hier niet het geval toch?
pindakoek schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 14:09:
Voor de mensen die bij het unlocken van de bootloader ook blijven hangen op 50% heb ik een werkende oplossing.
[...]
Goede guide! Ik had alleen wat meer handvaten nodig. :)
Die heb ik gevonden op Whirlpool, maar heb nog geen oplossing voor het probleem dat ik daarmee heb gecreerd. Zie jij wat ik fout heb gedaan?

[ Voor 26% gewijzigd door PromWarMachine op 21-11-2016 23:05 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pindakoek
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-05 22:50
PromWarMachine schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:55:

In het kort:
• TWRP(alka) er op
• cm13 nightly recovery image er op voor kenzo
• kate modem ZIP
• gapps arm nano ZIP
• SuperSU ZIP

Reboot.

Gevolg: ik kom alleen maar in het Cyanogenmod recovery menu.
Vanuit daar kan ik wel naar TWRP, maar niet naar het OS zelf.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen om het te fixen?
Ik lees vooral over verkeerde modem geflashed, maar dat lijkt hier niet het geval toch?

[...]

Goede guide! Ik had alleen wat meer handvaten nodig. :)
Die heb ik gevonden op Whirlpool, maar heb nog geen oplossing voor het probleem dat ik daarmee heb gecreerd. Zie jij wat ik fout heb gedaan?
Is booten naar het os niet meer mogelijk na de flash?
Want als ik het goed begrijp flash je alleen de recovery van CM13 ipv CM13 zelf.
Na het flashen van CM13 hoort het iig niet zo te zijn dat je ook de CyanogenMod Recovery eraan overhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

pindakoek schreef op maandag 21 november 2016 @ 23:28:
[...]

Is booten naar het os niet meer mogelijk na de flash?
Want als ik het goed begrijp flash je alleen de recovery van CM13 ipv CM13 zelf.
Na het flashen van CM13 hoort het iig niet zo te zijn dat je ook de CyanogenMod Recovery eraan overhoud.
Whooops :o
Ik heb inderdaad een 11 MB grootte CM recovery geflashed...
Ik dacht dat 'recovery' sloeg op de manier van installeren.. #fml

Update
CM is aan het booten. Thanks pindakoek, held :>

Update 2
Toch niet helemaal blij. Internal Storage wordt weergegeven als 8 GB in plaats van 32 GB.
Morgen uitzoeken hoe ik terug ga naar factory default, want dat moet blijkbaar..
Wel een leerzaam project zo :)

[ Voor 23% gewijzigd door PromWarMachine op 22-11-2016 00:30 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pindakoek
PromWarMachine schreef op maandag 21 november 2016 @ 23:32:
[...]

Whooops :o
Ik heb inderdaad een 11 MB grootte CM recovery geflashed...
Ik dacht dat 'recovery' sloeg op de manier van installeren.. #fml

Update
CM is aan het booten. Thanks pindakoek, held :>

Update 2
Toch niet helemaal blij. Internal Storage wordt weergegeven als 8 GB in plaats van 32 GB.
Morgen uitzoeken hoe ik terug ga naar factory default, want dat moet blijkbaar..
Wel een leerzaam project zo :)
Ja dat klopt, voordat je cm13 flashed moet je de data en cache partities als f2fs formatteren waarna je de volledige ruimte tot je beschikking krijgt. Daar is ook een aparte recovery voor om dat te doen. Deze kun je hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

pindakoek schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:16:
[...]

Ja dat klopt, voordat je cm13 flashed moet je de data en cache partities als f2fs formatteren waarna je de volledige ruimte tot je beschikking krijgt. Daar is ook een aparte recovery voor om dat te doen. Deze kun je hier vinden.
Thanks! Die image vond ik later via een andere guide ook inderdaad.

Alleen verteld niemand hoe je die andere versie van TWRP daadwerkelijk flashed.
Kan dat gewoon via TWRP Alka --> Flash recovery --> Reboot to recovery --> Tada TWRP f2fs?

Sorry voor de vele vragen hoor, wil liever een echte f#ckup voorkomen :>

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miesjaa
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-05 23:09
PromWarMachine schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:55:
Ik heb mijn Note 3 Special edition in bestelling staan. Kan niet wachten tot ik hem heb.

Mooi om te lezen dat er dus ook een manier is om een custom rom te flashen zonder officiële unlock :)

Maar werkt dit voor iedere custom ROM? Wil namelijk denk ik de xiaomi.eu versie installeren.

Kan hier nergens een duidelijk antwoord op vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
miesjaa schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:31:
[...]

Ik heb mijn Note 3 Special edition in bestelling staan. Kan niet wachten tot ik hem heb.

Mooi om te lezen dat er dus ook een manier is om een custom rom te flashen zonder officiële unlock :)

Maar werkt dit voor iedere custom ROM? Wil namelijk denk ik de xiaomi.eu versie installeren.

Zonder officiële unlock moet je via andere wegen de bootloader unlocken, stuk meer risico's en stappen.
Feit is, dat je voor de Xiaomi.eu rom de lock van je bootloader moet halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pindakoek
PromWarMachine schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 17:17:
[...]

Thanks! Die image vond ik later via een andere guide ook inderdaad.

Alleen verteld niemand hoe je die andere versie van TWRP daadwerkelijk flashed.
Kan dat gewoon via TWRP Alka --> Flash recovery --> Reboot to recovery --> Tada TWRP f2fs?

Sorry voor de vele vragen hoor, wil liever een echte f#ckup voorkomen :>
Je moet die andere recovery flashen in fastboot mode met de fastboot tool.
De opdracht hiervoor is flash recovery *bestandsnaam.img*
Daarna direct recovery opstarten, 'allow modifications' en je kunt weer verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pindakoek
miesjaa schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:31:
[...]

Check mijn post een aantal pagina's terug.
Daar heb ik een handleiding gemaakt om een custom rom te flashen zonder unlockte bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pindakoek
Momus schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:49:
[...]

Zonder officiële unlock moet je via andere wegen de bootloader unlocken, stuk meer risico's en stappen.
Feit is, dat je voor de Xiaomi.eu rom de lock van je bootloader moet halen.
Nee, dat is niet waar. Er is geen unlockte bootloader nodig voor het flashen van een custom recovery/rom. Het is mogelijk om TWRP te flashen via MiFlash met een gelockte bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miesjaa
pindakoek schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:18:
[...]

Check mijn post een aantal pagina's terug.
Daar heb ik een handleiding gemaakt om een custom rom te flashen zonder unlockte bootloader.
Thanks! Zo te zien is dit ongeveer dezelfde methode als in de forumpost waar naar verwezen werd in het stukje dat ik gequote had (uitgezonderd van het flashen van CM).

Als ik het nu goed begrijp heb ik na jouw stappenplan een custom TWRP, vanuit waar ik iedere ROM kan flashen (zoals xiaomi.eu)?

Maar als dit inderdaad zo makkelijk gaat; wat is dan nog de meerwaarde van unlocken?

Edit: Zie nu dat de methode toch wel afwijkt. In die methode wordt de bootloader namelijk ook daadwerkelijk ge-unlocked. Jouw methode klinkt toch een stuk simpeler. 😃

[ Voor 12% gewijzigd door miesjaa op 22-11-2016 22:37 . Reden: Niet goed gelezen.. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pindakoek
miesjaa schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:32:
[...]

Thanks! Zo te zien is dit ongeveer dezelfde methode als in de forumpost waar naar verwezen werd in het stukje dat ik gequote had (uitgezonderd van het flashen van CM).

Als ik het nu goed begrijp heb ik na jouw stappenplan een custom TWRP, vanuit waar ik iedere ROM kan flashen (zoals xiaomi.eu)?

Maar als dit inderdaad zo makkelijk gaat; wat is dan nog de meerwaarde van unlocken?

Edit: Zie nu dat de methode toch wel afwijkt. In die methode wordt de bootloader namelijk ook daadwerkelijk ge-unlocked. Jouw methode klinkt toch een stuk simpeler. 😃
De meerwaarde van het unlocken is er door mijn methode niet. Je kunt voor zo ver ik weet gewoon alles doen wat je met een unlock ook zou kunnen doen. Ik heb via deze methode de xiaomi.eu rom voor kate geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miesjaa
pindakoek schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:59:
[...]

De meerwaarde van het unlocken is er door mijn methode niet. Je kunt voor zo ver ik weet gewoon alles doen wat je met een unlock ook zou kunnen doen. Ik heb via deze methode de xiaomi.eu rom voor kate geflashed.
Ok thanks!

Nu dus alleen nog even geduld hebben tot ik de telefoon binnen krijg..

Meteen een vervolgvraag waar ik mee zit:
Mis ik veel als ik voor de stable eu rom kies? Wil namelijk niet teveel risico nemen door steeds de weekly te installeren (met alle mogelijke bugs van dien). Of zijn de weekly's stabiel genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pindakoek
miesjaa schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:30:
[...]

Ok thanks!

Nu dus alleen nog even geduld hebben tot ik de telefoon binnen krijg..

Meteen een vervolgvraag waar ik mee zit:
Mis ik veel als ik voor de stable eu rom kies? Wil namelijk niet teveel risico nemen door steeds de weekly te installeren (met alle mogelijke bugs van dien). Of zijn de weekly's stabiel genoeg?
Voor de kate is er vooralsnog alleen nog maar een weekly dacht ik dus die keuze is makkelijk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
pindakoek schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:55:
[...]

Voor de kate is er vooralsnog alleen nog maar een weekly dacht ik dus die keuze is makkelijk gemaakt.
Onzin, hij staat gewoon in de stable lijst: https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=96564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pindakoek
Ja dat klopt, het is alleen niet de laatste versie van MIUI. Dit is nog MIUI8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
pindakoek schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:19:
[...]

Ja dat klopt, het is alleen niet de laatste versie van MIUI. Dit is nog MIUI8.
Dat klopt, maar hij is er wel. MIUI 8.1 is er sowieso niet voor alle toestellen in een Stable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

pindakoek schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:14:
[...]

Je moet die andere recovery flashen in fastboot mode met de fastboot tool.
De opdracht hiervoor is flash recovery *bestandsnaam.img*
Daarna direct recovery opstarten, 'allow modifications' en je kunt weer verder.
Het is helemaal gelukt!
Bedankt voor je support.

Het toestel bevalt geweldig en laat nu 24.49 GB zien. Ik ga er vanuit dat dat goed is. :)

Voor iemand anders die tegen dit probleem loopt, dit zijn mijn stappen geweest.
Eerst in oude telefoon SD kaart leeg gemaakt en geformatteerd, want Xiaomi kon de oud-Samsung kaart niet lezen. Ook niet in recovery. Daarna heb ik cm13, cm13 radio voor Kate, gapps nano & SuperSU er op gezet

Deze mini-guide gaat er vanuit dat je TWRP Alka hebt, CM13 al geflashed had, maar dat je interne geheugen 8 of 16GB laat zien, terwijl je een 32GB versie hebt.

• Boot naar fastboot
• Gebruik in AnF_MM op de prompt het commando 'fastboot flash recovery twp-3.0.M4-0.img'
• Boot naar recovery
• Wijzig partities data & cache naar file system f2fs (Dalvik & system niet)
• Herhaal stap 2-12 van deze guide van MDReb
2. Go to Wipe, and wipe cache, system and Dalvik cache
3. Go back and select Mount
4. Mount the sd card
5. Go back and select Install
6. Install CM13 nightly. Go back and wipe cache and Dalvik cache. Go back and select Install
7. Install CM13 firmware with kate modem. Go back and wipe cache and Dalvik cache. Go back and select Install.
8. Install Gapps. Go back and wipe cache and Dalvik cache. Go back and select Install.
9. Install super user. Go back and wipe cache and Dalvik cache.
10. Go back and select Reboot and choose “system”.
11. Wait for Phone to boot into Cyanogen
12. Set up phone and enjoy!
Succes!

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:In overleg met jullie hebben we besloten om vanaf nu de volgende Xiaomi onderwerpen te bespreken in:
- Unlocken Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
- Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroersma
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06-2023
Is die eu ROM zo veel beter dan?Ben eigenlijk best wel tevreden met origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
jroersma schreef op woensdag 23 november 2016 @ 18:26:
........Ben eigenlijk best wel tevreden met origineel.
Op zich gaat het niet om "beter" maar om een beter afstemming voor de Europese markt. Xiaomi.eu is gebaseerd op de Chinese Miui rom waar specifieke Chinese apps uit verwijderd zijn en Europese talen (oa NL) en een aantal Google apps (oa Playstore) zijn toegevoegd. Tijd en GPS is ook afgestemd op Europa.
De Global rom heeft ook aanpassingen voor de markt buiten China, vandaar dat het verschil niet zo heel groot meer is. Meest merkbaar is dat NL ontbreekt. Andere verschillen tov de Global rom worden oa hier aangegeven

NB:
Is het iemand hier al gelukt om de bootloader wel via de officiele weg te unlocken?
Ik zie hier en daar in diverse fora toch enkele bevestigingen en een beschrijving hoe zij dit voor elkaar hebben gekregen. Het blijft echter mondjesmaat.

De meeste recente reacties blijven meldingen met de twee bekende error meldingen:
"couldn't verify device" en "Your device isn't supported by Mi Unlock"

[ Voor 29% gewijzigd door elinx op 24-11-2016 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-03 08:59

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Anoniem: 180749 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:06:
Eerste hoesjes komen beschikbaar, dus niet die met een eenvoudige plakstrip, op AliExpress: https://www.aliexpress.co...over-For/32764172838.html
Vanmorgen kwam de case binnen, past perfect! Zeker een aanrader wat mij betreft.

Ik had de glass screen protector er bij besteld, maar terwijl ik naar binnen liep met de screenprotector in mijn binnenzak viel de telefoon. Met het hoesje open plat op een betonnen vloer...... ;( ;(
Hopelijk komen er snel schermen voor de special edition online, hij doet het nog maar het scherm is aan gruzelementen.
De credit card verzekering zal hopelijk ook nog een bijdrage kunnen doen :/

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flasherrr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:27
Het is mij gelukt om de bootloader op de officiële manier te unlocken:

https://gathering.tweaker...message/49392455#49392455

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
Flasherrr schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:09:
Het is mij gelukt om de bootloader op de officiële manier te unlocken:............
Mooi, zoals ik al zei lijkt het erop dat het langzaam toch steeds vaker lijkt te lukken.
Wat afwijkend is tov de andere toestellen is dat in de beschrijvingen "find my device"niet wordt ingeschakeld.

Ter info:
Op het Griekse Miui forum staat een poll, een beschrijving. (54 wel, 21 niet) en ervaringen.

[ Voor 57% gewijzigd door elinx op 06-12-2016 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-04 22:14
Zojuist kreeg ik v8.1.1.0 MHRMIDI gepusht, wat ik redelijk snel vond na 8.0.5.0.

Voor zover mijn Italiaans gaat heeft het invloed op de bootlock?

http://www.htcmania.com/showthread.php?p=25110876

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-05 13:50
Mielmania schreef op donderdag 8 december 2016 @ 22:13:
Zojuist kreeg ik v8.1.1.0 MHRMIDI gepusht, wat ik redelijk snel vond na 8.0.5.0.

Voor zover mijn Italiaans gaat heeft het invloed op de bootlock?

http://www.htcmania.com/showthread.php?p=25110876
Spaans😉

Draai nu op mn redmi cm14.1 bevalt prima! Had eerst geen geluid met bellen, maar ook simpel op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
Mielmania schreef op donderdag 8 december 2016 @ 22:13:......
Voor zover mijn Italiaans gaat heeft het invloed op de bootlock?......
Nee, hij geeft alleen in het Spaans :) aan dat het hem gelukt is de bootlock te verwijderen bij deze rom.
De problemen die de XRMN3 SE heeft met het unlocken van de bootloader liggen bij de servers van Xiaomi. Deze blijken nogal kritisch te zijn met het koppelen van de Special Edition icm met je Mi account.
Het komt erop neer dat de aanhouder wint als het na keer op keer proberen lukt om erdoor te komen.
Ik heb eerder naar het Griekse Miui forum verwezen waar een poll wordt bijgehouden. Tot op heden is het een soort van roulette als het lukt. Een gegarandeerde oplossing is mi nog niet gepubliceerd.

[ Voor 44% gewijzigd door elinx op 09-12-2016 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeKNoRRiS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-06-2024
Heb sinds kort ook de Redmi Note 3, maar heb problemen tijdens het rebooten:

Is er een manier om te voorkomen dat bij elke reboot het mi account login wordt geforceerd voordat je je pin kan ingeven?

Het device gaat ook hangen na een paar seconden, waardoor ik de mi gegevens nieteens in kan voeren.

Nu moet ik heeeel snel mijn pin invoeren en op ok drukken voordat het mi login scherm getoond wordt... Duurt soms wel een kwartier voordat ik mijn phone weer kan gebruiken na een boot omdat het minder dan een seconde zicthbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Op welke rom zit je? Want dat is uiteraard niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeKNoRRiS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-06-2024
Ik zit op android 6.0.1 MMB29M en MIUI 8 global 6.12.1 | Beta

[ Voor 78% gewijzigd door KeKNoRRiS op 11-12-2016 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miesjaa
Ik kan als het goed is vanmiddag eindelijk mijn Note 3 SE ophalen bij het postkantoor (4 weken levertijd).

Toevallig is er ook net een nieuwe stable uitgekomen. Ook de nieuwe EU stable is gisteren uitgekomen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door miesjaa op 14-12-2016 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-06-2024
Wat een telefoon! De batterij is gewoon fenomenaal, net geen 8u SOT en kan makkelijk 2 dagen mee.
Voor €140 kan ik echt niet klagen, komende van een S4 geeft deze smartphone mij gewoon een "WOW" gevoel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ewiFWO4aZUDqa9qxGzz7tlA8/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rps2c4qqlWreVId4mrpip3oA/medium.png

[ Voor 30% gewijzigd door Gines op 14-12-2016 21:41 ]

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 11:01

red bull

Keeps me awake !

Gines schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:38:
Wat een telefoon! De batterij is gewoon fenomenaal, net geen 8u SOT en kan makkelijk 2 dagen mee.
Voor €140 kan ik echt niet klagen, komende van een S4 geeft deze smartphone mij gewoon een "WOW" gevoel.

[afbeelding][afbeelding]
Dat gevoel heb ik zelfs en ik kom van een S7.. hij is natuurlijk trager, dat merk ik alleen met installeren van apps en de HW encoder van MX player heeft problemen met bepaalde .mkv bestanden.. op software encoder gezet en loopt als een zonnetje...Dual sim is super handig (zakelijk & prive) accu tijd super..Voor dit geld is het tot nu toe (1,5 week in bezit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miesjaa
Heb de Note 3 se nu twee dagen. Heb meteen de laatste stable EU rom geïnstalleerd. Ziet er erg goed uit. Loop alleen tegen een probleem aan met notificaties.

Verschillende apps krijgen geen push notificaties binnen. Inbox bijvoorbeeld, maar ook verschillende wekker apps. Dit maakt de rom voor mij minder werkbaar.

Als ik er op Google, zie ik erg veel mensen met deze problemen en heel veel verschillende stappenplannen om het op te lossen. Geen enkele lijkt echter goed te werken.

Wat ik onder andere al geprobeerd heb:
- Autostart aangezet voor de betreffende apps.
- Energiebesparing modus volledig uit.
- Per app slider "prioriteit" aangezet bij meldingen
- geheugenoptimalisaties uit (developer opties)
- MIUI optimalisaties uitschakelen (developer opties)

Wat is jullie ervaringen hierin? Speelt dit probleem bij jullie ook? Een weet iemand toevallig een daadwerkelijke oplossing? Is dit überhaupt op te lossen in MIUI, of moet ik hiervoor naar CM? Of is het probleem in de weekly niet meer aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
Ik had dit probleem ook, heb ook alle opties geprobeerd zoals jou. De app 'Veiligheid' maakt het er ook moeilijker op met alle opties die je hebt in de batterijsectie. Ik heb nu de weekly EU rom erop staan, en had nog steeds problemen.

Ik heb dan gemerkt dat ik bij bepaalde apps wel een pushmelding krijg, maar bij andere weer niet. Dit kwam doordat ik bepaalde apps + gegevens terug had gezet vanuit Titanium backup. Als ik deze weer verwijderde en opnieuw installeerde uit de Play Store, dan kwamen de meldingen wel opeens binnen.

Dus heb je de apps misschien geinstalleerd uit een backup, dan kan het daar aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miesjaa
Gines schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 20:33:
Dus heb je de apps misschien geinstalleerd uit een backup, dan kan het daar aan liggen.
Nee allemaal verse installaties uit de Play Store. Ook al een aantal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Kijk het nog even aan, maar denk dat het er op neer gaat komen dat ik toch maar CM moet overgaan. Jammer, want MIUI ziet er verder erg mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
miesjaa schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 21:25:
[...]

Nee allemaal verse installaties uit de Play Store. Ook al een aantal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Kijk het nog even aan, maar denk dat het er op neer gaat komen dat ik toch maar CM moet overgaan. Jammer, want MIUI ziet er verder erg mooi uit.
Wat ik toevallig vandaag ontdekt heb is dat voor veel apps de "floating banners" optie standaard uit staat. Bedoel je toevallig die? Deze kan je (per app) aanzetten onder settings -> notifications & status bar -> app notifications.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miesjaa
cpt.skydiver schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 21:44:
[...]

Wat ik toevallig vandaag ontdekt heb is dat voor veel apps de "floating banners" optie standaard uit staat. Bedoel je toevallig die? Deze kan je (per app) aanzetten onder settings -> notifications & status bar -> app notifications.
Helaas. Die optie staat ook al aan voor de betreffende apps.. 😞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esjo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-03-2024
miesjaa schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:11:
Heb de Note 3 se nu twee dagen. Heb meteen de laatste stable EU rom geïnstalleerd. Ziet er erg goed uit. Loop alleen tegen een probleem aan met notificaties.

Verschillende apps krijgen geen push notificaties binnen. Inbox bijvoorbeeld, maar ook verschillende wekker apps. Dit maakt de rom voor mij minder werkbaar.

Als ik er op Google, zie ik erg veel mensen met deze problemen en heel veel verschillende stappenplannen om het op te lossen. Geen enkele lijkt echter goed te werken.

Wat ik onder andere al geprobeerd heb:
- Autostart aangezet voor de betreffende apps.
- Energiebesparing modus volledig uit.
- Per app slider "prioriteit" aangezet bij meldingen
- geheugenoptimalisaties uit (developer opties)
- MIUI optimalisaties uitschakelen (developer opties)

Wat is jullie ervaringen hierin? Speelt dit probleem bij jullie ook? Een weet iemand toevallig een daadwerkelijke oplossing? Is dit überhaupt op te lossen in MIUI, of moet ik hiervoor naar CM? Of is het probleem in de weekly niet meer aanwezig?
Ik heb er ook last van. CM lijkt 't probleem ook niet op te lossen lees ik overal. Voor nu lijkt de oplossing hier te zijn om nog in je app overzicht de app die meldingen kan geven naar beneden te sliden en ze dan te locken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miesjaa
Esjo schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 08:50:
[...]

Ik heb er ook last van. CM lijkt 't probleem ook niet op te lossen lees ik overal. Voor nu lijkt de oplossing hier te zijn om nog in je app overzicht de app die meldingen kan geven naar beneden te sliden en ze dan te locken.
Dan lijkt het inderdaad wel wat beter te gaan, maar nog niet altijd. Daarnaast moet je dat iedere keer opnieuw doen als je de telefoon opnieuw opstart.. 😞

Ik lees juist dat CM dit probleem wel oplost. Ga het morgen gewoon eens proberen. Ik zal hier wel melden wat mijn bevindingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esjo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-03-2024
miesjaa schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 09:08:
[...]

Dan lijkt het inderdaad wel wat beter te gaan, maar nog niet altijd. Daarnaast moet je dat iedere keer opnieuw doen als je de telefoon opnieuw opstart.. 😞

Ik lees juist dat CM dit probleem wel oplost. Ga het morgen gewoon eens proberen. Ik zal hier wel melden wat mijn bevindingen zijn.
Ik hoef 't niet elke keer opnieuw te doen als ik m'n telefoon herstart. Alle gelockte Apps blijven dan staan. Die staan overigens ook allemaal in de auto start Apps. Op mijn note 2 loste cm het probleem niet op en was de camera erg slecht. Dus ben benieuwd naar je bevindingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miesjaa
Gisteren CM13 op de Redmi Note 3 SE geïnstalleerd. Eerste indrukken zijn positief. Notificaties werken naar behoren en vanmorgen werd ik gewoon zonder problemen wakker met mijn 3rd party wekker (AMdroid). Ook de fingerprint scanner werkt perfect.

Ik twijfel alleen een beetje of de 800Mhz band wel ondersteund wordt. Heb wel netjes de Kate Radio geflashed na installatie van CM. Weet iemand een betrouwbare methode om dit te checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
miesjaa schreef op maandag 19 december 2016 @ 07:34:...........
..... 800Mhz band wel ondersteund wordt. Heb wel netjes de Kate Radio geflashed ...........
Als je de Kate radio niet had geflasht had je helemaal geen verbinding gehad. Ik ga er dus van uit dat ook de 600 MHz erbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miesjaa
elinx schreef op maandag 19 december 2016 @ 08:04:
[...]
Als je de Kate radio niet had geflasht had je helemaal geen verbinding gehad. Ik ga er dus van uit dat ook de 600 MHz erbij zit.
Oké, dan zal het wel goed zitten. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-12-2024
Als upgrade van mijn oude trouwe Xiaomi Mi2s heb ik een redmi note 3 kate / special gekocht maar werkt de telefoon plots niet meer.

Ik heb de telefoon deze maandag in gebruik genomen en ge-update via een officiële OTA update.
Ik heb applicaties geïnstalleerd de simkaart en een sd kaart erin gestopt (class 4).
Er zat nog plastic om het doosje waar de telefoon in kwam en zat er een officiële global rom op. (dus geen bloatware e.d.)

Vandaag tijdens het kopiëren van muziek naar de sdkaart merkte ik al dat hij een keer rebootte en dacht ik dat het aan de sd kaart lag. Daarna wilde ik de telefoon opstarten maar was hij heel traag en reageerde slecht. Ook had ik geen gsm bereik of wifi. Ook rebootte de telefoon een aantal keer (geen idee hoe of wat).

Later heb ik de sd kaart en simkaart eruit gehaald en kon ik middels het FastBoot menu de telefoon uitzetten / uit een bootloop halen. Tevens heeft de telefoon een soort van herstel uitgevoerd want er stond ineens weer een facebook app op (had ik verwijderd). Maar goed hij werkte weer normaal.

Vanochtend bij het opladen viel hij plots uit en nu wil hij niet meer aan en zie ik een rood lampje knipperen.

Ik heb alleen maar de bijgeleverde EU oplader gebruikt. Ook heb ik de Aliexpress verkoper hierover aangesproken maar nog geen reactie. Ik denk dat de telefoon doa / defect is.

Wat heb ik al geprobeerd:
  • Volgens video's op youtube zou je dit mogelijk kunnen oplossen door de batterij los te koppelen en weer aan te sluiten maar werkte dat ook niet.
  • Ook via een EDL kabel kan ik hem niet opnieuw flashen en gaat het zelfde rode lampje branden. (heb in het verleden al succesvol redmi 3 telefoons daarmee geflashed).
Heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
Chaosstorm schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 20:13:...................

Heeft iemand tips?
Probeer eerst eens een andere lader of beter een goede powerbank om te kijken of de originele lader wel voldoende laadstroom geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
elinx schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 22:02:
[...]
Probeer eerst eens een andere lader of beter een goede powerbank om te kijken of de originele lader wel voldoende laadstroom geeft.
Heb ik al geprobeerd, maar de telefoon zat nog tot zo'n 70% vol.
Hij wil gewoon niet meer aan, ik zie alleen maar een rood knipperend lampje wanneer ik het aan een oplader / computer aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
Chaosstorm schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 12:51:......
Heb ik al geprobeerd, ............
Normaal gesproken is EDL mode dan alleen nog te bereiken via een deepflash kabel of de testpoint methode.
Echter ik begrijp dat de deepflash kabel geen resultaat gaf. Ik weet niet of er verschil zit tussen deze en de testpoint methode. Maar mi is dat nog iets wat je kan proberen. Verder wordt het een moeilijk zaak.
Ik heb eea gezocht, maar veel meer mogelijkheden dan accu en opnieuw flashen via edl zijn er niet te vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door elinx op 24-12-2016 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Chaosstorm schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 12:51:
[...]

Heb ik al geprobeerd, maar de telefoon zat nog tot zo'n 70% vol.
Hij wil gewoon niet meer aan, ik zie alleen maar een rood knipperend lampje wanneer ik het aan een oplader / computer aansluit.
Ten aanzien van je vorige post zou ik zeggen dat je te maken hebt met een DOA, zal wel een gare RAM- of opslagchip zijn, of aantal dingen 'kapot' op het moederbordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
ToFast schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 20:27:
[...]

Ten aanzien van je vorige post zou ik zeggen dat je te maken hebt met een DOA, zal wel een gare RAM- of opslagchip zijn, of aantal dingen 'kapot' op het moederbordje.
Zoiets dacht ik ook al, wel jammer want in de tijd dat het toestel werkte was het echt wel een mooie telefoon.
Ik wacht nu nog op een reactie van de verkoper, en anders maar een dispute via Aliexpress doen.

Update:
In de tussentijd heb ik nog geprobeerd om de telefoon met een andere edl kabel en een andere (schone pc met verse drivers) te flashen maar zie ik nog steeds geen Qualcomm 9008 bij de compoorten.

Maar, met een 2e redmi note 3 kate kan ik wel flashen met de edl kabel waardoor ik nu eigenlijk wel zeker weet dat de telefoon stuk is. Op de 2e telefoon heb ik nu de beta / developer rom van 05-01 staan, deze wil ik unlocken en naar de EU versie flashen.

[ Voor 31% gewijzigd door Chaosstorm op 07-01-2017 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
Voor degenen die nog een case zoeken, er is nu een tpu sand stone case verschenen op Aliexpress. Ik denk dat het de mooiste case is tot nu toe verschenen op Aliexpress voor de Kate.

https://m.de.aliexpress.com/s/item/32716693087.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
Gines schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:26:
...... tpu sand stone case verschenen op Aliexpress............op Aliexpress voor de Kate.
...........
Ik heb zelf de Lenuo case voor de Kate waar ik ook tevreden over ben. Je heb hem ook in flip case uitvoering. Maar het voordeel van eerdergenoemde is dat hij de boven en onderzijde ook helemaal afdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
elinx schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:30:
[...]
Ik heb zelf de Lenuo case voor de Kate waar ik ook tevreden over ben. Je heb hem ook in flip case uitvoering. Maar het voordeel van eerdergenoemde is dat hij de boven en onderzijde ook helemaal afdekt.
Was het ook van plan om te kopen toen deze verscheen, maar uit vele reacties op andere fora heb ik het dan toch maar niet gedaan. Velen zeiden dat de kwaliteit niet goed was en meer karton was dan een case. Ook wou ik een case die de boven en onderkant beschermt, de sandstone cover lijkt me dan ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Gines schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:26:
Voor degenen die nog een case zoeken, er is nu een tpu sand stone case verschenen op Aliexpress. Ik denk dat het de mooiste case is tot nu toe verschenen op Aliexpress voor de Kate.

https://m.de.aliexpress.com/s/item/32716693087.html
Bedankt en besteld! Lenuo case is echt waaddeloos. Stuk karton lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miesjaa
Heb mijn Redmi Note 3 volgens mij gebricked.. :(

Ik had CM13 draaien (zonder unlock). Ging op zich goed, maar was niet helemaal stabiel. Dagelijks starte het toestel uit zichzelf wel een keer opnieuw op.

Daarom ben ik gaan kijken naar andere ROM's. Eerst de rom van lineageosrom (met daarna de Kate radio's), maar had hierbij geen geluid met bellen. Daarna de xiaomi.eu rom geprobeerd, maar kwam niet door de setup-schermen (Couldn't check device security info). Vervolgens de global dev ROM geflashed (via TWRP) en nu heb ik dus een dure baksteen :(

Wanneer ik de telefoon op wil starten zie ik heel kort (minder dan een seconde) het CM logo en daarna valt hij direct weer uit. Ditzelfde als ik in recovery mode op wil starten.

Ik kan nog wel in Fastboot mode starten (ook met CM logo), maar daar kan ik weinig omdat de bootloader gelocked is. Ik heb inmiddels wel een unlock code aangevraagd, maar verwacht niet dat ik hiet veel mee kan..

Heeft iemand hier nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
miesjaa schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 08:06:
Heb mijn Redmi Note 3 volgens mij gebricked.. :(

Ik had CM13 .............Vervolgens de global dev ROM geflashed (via TWRP) ................
Heeft iemand hier nog ideeën?
De waarschuwingen staan meestal bij de CM varianten mbt flashen van een andere rom. Je mag vanaf een CM naar een andere variant overstappen maar niet zomaar naar een Miui rom via twrp.
Dat geldt voor een officiele unlock dus zeker voor niet officiele.
Dit is hier wel gebeurd en heb je een brick. Je zal dus met Miflash je telefoon weer in de oude staat moeten brengen voor je verder kan. Dat gaat via de Edl mode.
Om in edl mode te komen zal je met een deep flash kabel aan de gang moeten, vervolgens kan je via Miflash de originele Miui rom installeren.

[ Voor 17% gewijzigd door elinx op 27-01-2017 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miesjaa
elinx schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 08:36:
[...]

De waarschuwingen staan meestal bij de CM varianten mbt flashen van een andere rom. Je mag vanaf een CM naar een andere variant overstappen maar niet zomaar naar een Miui rom via twrp.
Dat geldt voor een officiele unlock dus zeker voor niet officiele.
Dit is hier wel gebeurd en heb je een brick. Je zal dus met Miflash je telefoon weer in de oude staat moeten brengen voor je verder kan. Dat gaat via de Edl mode.
Om in edl mode te komen zal je met een deep flash kabel aan de gang moeten, vervolgens kan je via Miflash de originele Miui rom installeren.
Klopt. Is ook echt mijn eigen fout :(

Zal me even verdiepen in die deep flash cables.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
Deze of die manier is het meest eenvoudig.

Dmv een gewone USB kabel waar Ground (4) en Data+ (3) tijdelijk (ca 8 seconden) tijdens opstarten wordt kortgesloten. Gewoon een kabeltje in het midden strippen en de isolatie van de de twee desbetreffende draadjes over ca. 5mm verwijderen en deze tijdens starten met de vingers tegen elkaar duwen.

Zorg er wel voor dat je de juiste 9008 drivers klaar hebt staan op je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miesjaa
elinx schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:17:
[...]

Dmv een gewone USB kabel waar Ground (4) en Data+ (3) tijdelijk (ca 8 seconden) tijdens opstarten wordt kortgesloten. Gewoon een kabeltje in het midden strippen en de isolatie van de de twee desbetreffende draadjes over ca. 5mm verwijderen en deze tijdens starten met de vingers tegen elkaar duwen.

Bedankt voor je hulp. Nu kijken of ik dit weekend tijd kan vinden om dit te proberen.

Had net al een deep flash cable besteld via aliexpress, maar als het zo makkelijk gaat hoef ik daar niet op te wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
miesjaa schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:45:
......
Had net al een deep flash cable besteld via aliexpress........
Dat gaat ivm Chinees Nieuwjaar waarschijnlijk 6 weken duren. (first in, last out)

[ Voor 53% gewijzigd door elinx op 27-01-2017 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Laatst online: 11:28

TVL

Ik heb een Note 3 SE dus de Kate. Nu heb ik hem unlocked, de ZCX TWRP recovery erop gezet en de Xiaomi EU versie erop staan.
Als ik nu kijk met de App LTE Cell Info dan zie ik band 20 er niet bij staan. Kan ik nu de modems nu in de telefoon flashen en hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Als je de SE versie flasht hoef je niet nog weer aparte de modem te flashen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

dutchgio schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:43:
Als je de SE versie flasht hoef je niet nog weer aparte de modem te flashen lijkt me.
Lijkt mij ook. Modem drivers zitten toch in de ROM die je flasht en niet in TWRP. Maar toch vreemd dat de App LTE Cell info geen band 20 aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
TVL schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:53:
.....
Lijkt mij ook. Modem drivers zitten toch in de ROM die je flasht ..........
Dat hangt ervan af. Het gaat nl om een bestand wat in principe weinig wijzigt. Het kan dus zijn dat het niet in de rom aanwezig is. Zelfde geldt voor de bootloader.
In de officiele Xiaomi rom zitten deze beide bestanden wel altijd ingesloten, maar bij een custom rom hoeft dat niet. Of dat bij de EU rom het geval is weet ik niet.

Echter......... Als de verkeerde radio modem is geflasht heb je helemaal geen enkel bereik.
Aangezien dat niet het geval is heb je het goede radiomodembestand.
Rest alleen de vraag.
Gaat het hier werkelijk om een Kate (152mm) of een Kenzo (150mm), want de (custom) romś zijn volledig uitwisselbaar. Als er nl geen radio modem is meegeflasht kan je het bij de instellingen niet meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

elinx schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:53:
[...]
Dat hangt ervan af. Het gaat nl om een bestand wat in principe weinig wijzigt. Het kan dus zijn dat het niet in de rom aanwezig is. Zelfde geldt voor de bootloader.
In de officiele Xiaomi rom zitten deze beide bestanden wel altijd ingesloten, maar bij een custom rom hoeft dat niet. Of dat bij de EU rom het geval is weet ik niet.

Echter......... Als de verkeerde radio modem is geflasht heb je helemaal geen enkel bereik.
Aangezien dat niet het geval is heb je het goede radiomodembestand.
Rest alleen de vraag.
Gaat het hier werkelijk om een Kate (152mm) of een Kenzo (150mm), want de (custom) romś zijn volledig uitwisselbaar. Als er nl geen radio modem is meegeflasht kan je het bij de instellingen niet meer zien.
Het is daadwerkelijk een Kate model met 152mm.
Kan je de Radio modem uit de Developers ROM halen en dan opnieuw flashen zodat je zeker weet dat het goed is. Heb ook een backup van de Modem gemaakt dmv ZCX TWRP. Kan ik die backup ook terugzetten zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
TVL schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:38:
Ik heb een Note 3 SE dus de Kate. Nu heb ik hem unlocked, de ZCX TWRP recovery erop gezet en de Xiaomi EU versie erop staan.
Als ik nu kijk met de App LTE Cell Info dan zie ik band 20 er niet bij staan. Kan ik nu de modems nu in de telefoon flashen en hoe doe ik dat?
Heb het net zelf ook eens getest op mijn kate met de app, en ik heb hetzelfde voor als jij. Band 3 en 7 staat er wel tussen, maar B20 niet. Ik heb ook de developer Xiaomi EU rom erop staan, dus ik vraag me af of B20 nu wel ondersteund is bij mij of niet. Of dat dit aan de app zelf ligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
Gines schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 21:31:
............
Heb het net zelf ook eens getest op mijn kate met de app, ......
LTE Cell op RR5.7.4 icm KATE_cm-13.0-RADIOS.zip

LTE 1/ 2/ 3/ 4/ 5/ 7/ 8/ 38/ 39/ 40/ 41

dus geen band 20 inderdaad

[ Voor 69% gewijzigd door elinx op 27-01-2017 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
elinx schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 21:51:
[...]

LTE Cell op RR5.7.4 icm KATE_cm-13.0-RADIOS.zip

LTE 1/ 2/ 3/ 4/ 5/ 7/ 8/ 38/ 39/ 40/ 41

dus geen band 20 inderdaad
Wil dit dan zeggen dat de Kate geen B20 ondersteunt of gewoon een foutje in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
Gines schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 21:58:
........ een foutje in de app?
Waarschijnlijk, want ik kan me moeilijk voorstellen dat band 20 niet wordt ondersteund als het zoveel uitgedragen is. Eerst maar eens een andere NOS-HLOS.bin proberen.

NB
band 28 ontbreekt ook in de app.
Het zijn precies deze twee banden (20/ 28) die ontbreken op de Kenzo en zijn toegevoegd op de Kate met een eigen (relatief grote) antenne, waardoor de Kate 2mm groter is.

[ Voor 27% gewijzigd door elinx op 28-01-2017 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaxel70
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:28
elinx schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 22:11:
[...]
Waarschijnlijk, want ik kan me moeilijk voorstellen dat band 20 niet wordt ondersteund als het zoveel uitgedragen is. Eerst maar eens een andere NOS-HLOS.bin proberen.

NB
Dat zijn precies deze 2 banden (20/ 28) die ontbreken op de Kenzo en zijn toegevoegd op de Kate met een eigen (relatief grote) antenne, waardoor de Kate 2mm groter is.
Net gecontroleerd met LTE cell info. Heb Kate met global stable rom, ook hier geen band 20. Heb tele 2 en overal bereik, fout in app!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
jaxel70 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 00:06:
..... Heb tele 2 en overal bereik, fout in app!?
Daar ga ik nu wel van uit, als het gaat om drie verschillende rom's, waaronder de originele stable van Xiaomi.
Helaas kan ik geen soortgelijke app vinden. Iemand een suggestie?

edit:

NB
Wat er zou kunnen zijn dat Xiaomi de toegevoegde b20 en b28 zodanig heeft toegevoegd in de radio modem dat deze app. daarmee niet kan omgaan en deze LTE banden daarom niet signaleert in het desbetreffende radio modem bestand (NOS-LHOS.bin).
In dat geval zou de app evt. op een andere smartphone de banden (indien aanwezig) wel moeten zien.
Als dat dan ook niet het geval is dan ligt het overduidelijk aan de app.

[ Voor 46% gewijzigd door elinx op 28-01-2017 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaxel70
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:28
elinx schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 00:35:
[...]

Daar ga ik nu wel van uit, als het gaat om drie verschillende rom's, waaronder de originele stable van Xiaomi.
Helaas kan ik geen soortgelijke app vinden. Iemand een suggestie?

edit:

NB
Wat er zou kunnen zijn dat Xiaomi de toegevoegde b20 en b28 zodanig heeft toegevoegd in de radio modem dat deze app. daarmee niet kan omgaan en deze LTE banden daarom niet signaleert in het desbetreffende radio modem bestand (NOS-LHOS.bin).
In dat geval zou de app evt. op een andere smartphone de banden (indien aanwezig) wel moeten zien.
Als dat dan ook niet het geval is dan ligt het overduidelijk aan de app.
Vanmorgen even getest op de samsung a5 van mijn vrouw, die zou ook band 20 moeten hebben, maar wordt niet gedetecteerd. Band 28 wel, maar die is volgens de specifiecaties niet aanwezig. Wie het weet zegt het maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
jaxel70 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 11:37:
...... Wie het weet zegt het maar...
Duidelijk is dat de app. LTE Cell Info niet goed kan omgaan met de informatie in de radio modem en onbetrouwbare informatie weergeeft mbt de ondersteunde frequentiebanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

elinx schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 22:11:
[...]

NB
Het zijn precies deze twee banden (20/ 28) die ontbreken op de Kenzo en zijn toegevoegd op de Kate met een eigen (relatief grote) antenne, waardoor de Kate 2mm groter is.
Ik heb de app op een redmi 3S Prime geprobeerd (ook internationaal) en daar kreeg ik eerst de melding dat ik aan moest geven welk toestel ik had, een 3S of een 3S Prime want hij werd niet herkend in de database. Die app haalt dus informatie uit een database. Is dus niet een betrouwbare app.

Iemand een suggestie hoe ik wel kan zien of band 20 goed werkt?

[ Voor 4% gewijzigd door TVL op 28-01-2017 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
TVL schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 13:31:
........ Die app haalt dus informatie uit een database........
Dat verklaart eea.
Ik heb nl RR5.7.4 voor de Kenzo met een Kate radio modem. Ik vond ik het overbodig om de build.prop aan te passen met de juiste codenaam omdat er bij de instellingen toch maar alleen Redmi Note 3 vermeld staat.

Aangezien bij een Kate global stable ook b20 en b28 ontbreken in LTE Cell Info, wordt in de database van deze app waarschijnlijk de "Special Edition" niet eens vermeld.

Blijft over een daadwerkelijke LTE verbinding op b20 (bv KPN, Vodafone of Tele2) en deze te bekijken met een app. als LTE Discovery. Of dit wel betrouwbaar is zou ik niet weten.

[ Voor 14% gewijzigd door elinx op 28-01-2017 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:46
Weet iemand toevallig of Kate doubletap-to-wake ondersteunt op LineageOS en/of de EU weekly?

[ Voor 5% gewijzigd door iisworks op 28-01-2017 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
iisworks schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 15:30:
... Kate doubletap-to-wake..........
De Radon kernel in ieder geval wel. Die kan je achteraf flashen via twrp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:46
elinx schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 15:48:
[...]
De Radon kernel in ieder geval wel. Die kan je achteraf flashen via twrp.
Thanks, deze werkt zover prima met official LineageOS:
Radon-V3.7-Kenzo-Cm-Ng.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
elinx schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 15:11:
[...]
Dat verklaart eea.
Ik heb nl RR5.7.4 voor de Kenzo met een Kate radio modem. Ik vond ik het overbodig om de build.prop aan te passen met de juiste codenaam omdat er bij de instellingen toch maar alleen Redmi Note 3 vermeld staat.

Aangezien bij een Kate global stable ook b20 en b28 ontbreken in LTE Cell Info, wordt in de database van deze app waarschijnlijk de "Special Edition" niet eens vermeld.

Blijft over een daadwerkelijke LTE verbinding op b20 (bv KPN, Vodafone of Tele2) en deze te bekijken met een app. als LTE Discovery. Of dit wel betrouwbaar is zou ik niet weten.
De app zelf gaf bij mij aan dat ik Kate heb, dus de app herkent de kate wel, enkel de info klopt niet. Misschien toch maar deze app laten voor wat het is.

Ivm de Radon kernel, wordt dit ook ondersteund door de EU rom? Of enkel op LineageOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
Gines schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 22:27:
.....
De app zelf gaf bij mij aan dat ik Kate heb, dus de app herkent de kate wel,...............

Ivm de Radon kernel, wordt dit ook ondersteund door de EU rom? Of enkel op LineageOS?
De app leest waarschijnlijk het build.prop bestand waar de ook codenaam Kenzo of Kate staat vermeld en zoekt in de database de bijbehorende banden.
Alleen ik vermoed dat het gewoon in beide gevallen de gegevens van de Redmi Note 3 zijn.
Feitelijk heeft deze app geen enkele waarde, omdat het gewoon de gegevens laat zien die in het specificatieoverzicht van de telefoon staan. Die kan ik zelf ook op internet vinden.,

Er is ook een Miui 8 versie van de Radon kernel. Maak eerst een twrp backup van de boot en systeem partities voor je deze kernel flasht. Zo kan je altijd weer terug naar stock, mocht het toch niet lukken

[ Voor 12% gewijzigd door elinx op 28-01-2017 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miesjaa
elinx schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:17:
[...]

Uiteindelijk niet nodig gehad. Gisteravond heb ik hem weer aan de praat gekregen. Kon hem met fastboot_edl gewoon in EDL mode krijgen en vervolgens m.b.v. Miflash de laatste global dev rom installeren.

Nu werkt hij dus weer gewoon. Heb inmiddels ook de unlock toestemming ontvangen. Daar loop ik wel tegen het 50%-probleem aan. Maar dat zal uiteindelijk ook wel lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
DiMacho schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 23:15:
[...]

Bedankt en besteld! Lenuo case is echt waaddeloos. Stuk karton lijkt het wel.
Perfect!!! Bijna. Hij drukt mn temp glass er in de hoeken af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
DiMacho schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 17:55:
[...]

Perfect!!! Bijna. Hij drukt mn temp glass er in de hoeken af.
Bij mij hetzelfde, maar past er wel perfect rond. Ben er zeer tevreden over, enkel jammer dat het een tpu case is. Had er niet op gelet, maar goed, ik vind het een goede case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 13:25
Voor de geïnteresseerden, ik heb lang mijn Kate niet kunnen unlocken omdat ik op 50% bleef hangen met de mededeling "couldn't verify device". Het is zojuist wel gelukt. Ik heb laatst weer eens ingelogd op MIUI unlock. Ik moest ineens opnieuw permissie aanvragen, gedaan, na 2 dagen een SMS met toestemming. Vervolgens nog wat gegoogled en vond op MIUI forum deze thread: http://en.miui.com/thread-222343-1-1.html

Vervolgens deze stap uit de post van ene Jin-NY geprobeerd, en warempel, hij doet het.
2) Settings---> Additional settings---> Developer option and bind your approved Mi account under Mi Unlock Status.
Edit: Inmiddels twrp erop, en xiaomi.eu rom. Enige probleem is dat twrp de internal storage niet herkent. De external sd card gelukkig wel.

Edit 2: Inmiddels herkent TWRP de internal sd wel, heb in TWRP een wipe data kunnen doen ergens, daarna kon ik wel een volledige wipe doen en de xiaomi.eu rom opnieuw installeren vanaf external sd.

[ Voor 31% gewijzigd door John Rambo op 12-02-2017 22:09 ]

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-05 21:53

Locke_

Iron within, Iron Without!

Ik heb de telefoon vandaag ontvangen *jeej*, maar ik had verwacht (my bad) dat het hoesje van mijn kenzo er wel bij zou passen. Helaas is de Kate net ietsjes groter.

Weet iemand nog een Nederlandse webshop waar ik hoesjes voor een Kate kan krijgen?

Normaliter gebruik ik aliexpress, maar dat duurt best lang voordat ik dan een hoesje heb.

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Locke_ schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 16:03:
Ik heb de telefoon vandaag ontvangen *jeej*, maar ik had verwacht (my bad) dat het hoesje van mijn kenzo er wel bij zou passen. Helaas is de Kate net ietsjes groter.

Weet iemand nog een Nederlandse webshop waar ik hoesjes voor een Kate kan krijgen?

Normaliter gebruik ik aliexpress, maar dat duurt best lang voordat ik dan een hoesje heb.
Die fout had ik ook gemaakt, heb er toen wel eentje bij Aliexpress gekocht en de andere heb ik kunnen verkopen (was orgineel Xiaomi hoestje).
De Kate heeft dezelfde afmetingen als de Redmi Note 2, dus daar had ik nog een hoesje van liggen en tijdelijk gebruikt.

[ Voor 9% gewijzigd door TVL op 31-03-2017 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-05 21:53

Locke_

Iron within, Iron Without!

TVL schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 18:36:
[...]

Die fout had ik ook gemaakt, heb er toen wel eentje bij Aliexpress gekocht en de andere heb ik kunnen verkopen (was orgineel Xiaomi hoestje).
De Kate heeft dezelfde afmetingen als de Redmi Note 2, dus daar had ik nog een hoesje van liggen en tijdelijk gebruikt.
Thanks, ik heb daar even naar gezocht, maar helaas ook niet kunnen vinden.
Ondertussen bij Aliexpress hoesje en screenprotectors besteld, ik laat hem wel even liggen tot ze binnen zijn.

Mijn kenzo doet het immers ook gewoon nog :)

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-04 22:14
Ik had even een vraagje en hopelijk kan iemand mij daarbij helpen. Ik zit nog steeds op miui 7.5 omdat ik gelezen had dat flashen vanaf miui 8 niet meer werkt. Ook werkt de telefoon opzich prima dus vandaar ook weinig aan te merken. Maar ik wil wel alles fixes hebben en inmiddels is 8.2 al uit geloof ik. Kan ik prima updaten of zeggen jullie van bij geen reden lekker niet doen.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Heb net 8.2.4.0 binnen
Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.org/9iottn9gt/Screenshot_2017-05-11-10-43-08-430_com.android.u.png

[ Voor 22% gewijzigd door red bull op 11-05-2017 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal

ovaal

Eindelijk doet mijn Note 3 SE het weer... Het scherm was vol barsten en zag er niet meer uit. Uiteindelijk in India een schermpje gevonden en er ingezet. En ik heb weer een goed werkende phone. Wel meteen een harde screenprotector er op gezet. Die wilde ik er net op zetten toen mijn telefoon op een betonnen vloer viel :(
Mijn Zuk Z2 is erg fijn, maar het grotere scherm is toch ook wel erg lekker. Moeilijke keuze, maar wel een luxe keuze >:)

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Sinds kort schakelt mijn 2e simkaart zich op willekeurige momenten zelf uit. Enige manier om de 2e sim weer in te schakelen is een herstart, lijkt dus een firmware issue te zijn?

Meer mensen die dit herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

ovaal schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 18:12:
Eindelijk doet mijn Note 3 SE het weer... Het scherm was vol barsten en zag er niet meer uit. Uiteindelijk in India een schermpje gevonden en er ingezet. En ik heb weer een goed werkende phone. Wel meteen een harde screenprotector er op gezet. Die wilde ik er net op zetten toen mijn telefoon op een betonnen vloer viel :(
Mijn Zuk Z2 is erg fijn, maar het grotere scherm is toch ook wel erg lekker. Moeilijke keuze, maar wel een luxe keuze >:)
Online besteld? Heb je een link. .. voorlopig hopelijk niet nodig, maar wel goed om te weten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ovaal

ovaal

red bull schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:10:
[...]

Online besteld? Heb je een link. .. voorlopig hopelijk niet nodig, maar wel goed om te weten!
Ze zijn sinds kort ook op Aliexpress te vinden, toen ik 'm nodig had nog niet :( Daardoor dubbele prijs betaald. Maar ja, voor €50 heb ik weel een top telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

ovaal schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:13:
[...]

Ze zijn sinds kort ook op Aliexpress te vinden, toen ik 'm nodig had nog niet :( Daardoor dubbele prijs betaald. Maar ja, voor €50 heb ik weel een top telefoon.
Ik zie ze voor rond de 40 dollar staan..
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken