Als upgrade van mijn oude trouwe Xiaomi Mi2s heb ik een redmi note 3 kate / special gekocht maar werkt de telefoon plots niet meer.
Ik heb de telefoon deze maandag in gebruik genomen en ge-update via een officiële OTA update.
Ik heb applicaties geïnstalleerd de simkaart en een sd kaart erin gestopt (class 4).
Er zat nog plastic om het doosje waar de telefoon in kwam en zat er een officiële global rom op. (dus geen bloatware e.d.)
Vandaag tijdens het kopiëren van muziek naar de sdkaart merkte ik al dat hij een keer rebootte en dacht ik dat het aan de sd kaart lag. Daarna wilde ik de telefoon opstarten maar was hij heel traag en reageerde slecht. Ook had ik geen gsm bereik of wifi. Ook rebootte de telefoon een aantal keer (geen idee hoe of wat).
Later heb ik de sd kaart en simkaart eruit gehaald en kon ik middels het FastBoot menu de telefoon uitzetten / uit een bootloop halen. Tevens heeft de telefoon een soort van herstel uitgevoerd want er stond ineens weer een facebook app op (had ik verwijderd). Maar goed hij werkte weer normaal.
Vanochtend bij het opladen viel hij plots uit en nu wil hij niet meer aan en zie ik een rood lampje knipperen.
Ik heb alleen maar de bijgeleverde EU oplader gebruikt. Ook heb ik de Aliexpress verkoper hierover aangesproken maar nog geen reactie. Ik denk dat de telefoon doa / defect is.
Wat heb ik al geprobeerd:
- Volgens video's op youtube zou je dit mogelijk kunnen oplossen door de batterij los te koppelen en weer aan te sluiten maar werkte dat ook niet.
- Ook via een EDL kabel kan ik hem niet opnieuw flashen en gaat het zelfde rode lampje branden. (heb in het verleden al succesvol redmi 3 telefoons daarmee geflashed).
Heeft iemand tips?