Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 23:07

Woohooo

Smilie, James Smilie

theduke1989 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:18:
[...]

Heb je wel de juiste TWRP geïnstalleerd? BL unlocked??? spelen allemaal een belangrijke rol bij het flashen van TWRP...
BL is geunlocked, TWRP inmiddels wel gelukt met andere versie.
http://xiaomitips.com/gui...h-twrp-and-root-redmi-3s/

[ Voor 20% gewijzigd door Woohooo op 29-10-2016 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 14:59
Ik kwam gister achter een MIUI life hack, als je met twee vingers een melding naar beneden sleept, krijg je details er over. Als je bijvoorbeeld twee whatsapp berichten hebt kun je ze zo allebei lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
pimNH schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:17:
Ik kwam gister achter een MIUI life hack, als je met twee vingers een melding naar beneden sleept, krijg je details er over. Als je bijvoorbeeld twee whatsapp berichten hebt kun je ze zo allebei lezen.
Moet dit in MIUI per see met twee vingers? Bij 'stock' Android kan dit namelijk gewoon met één vinger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
Ja, pinchen met 2 vingers of naar beneden sliden, ook met 2 vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-07 22:23
Mismatching image and device? Ik ga me bijna afvragen of er een ander toestel geleverd is...
Afbeeldingslocatie: https://s12.postimg.org/di489hvnd/mismatched.png
Dan maar eens proberen met een andere ROM van een ander model? :-(

[ Voor 16% gewijzigd door Zanthr op 31-10-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
Het zou te makkelijk zijn.. maar even voor de duidelijkheid: Je hebt geen 3S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
Nee, echt een Redmi 3 pro (Prime).
Iets doms: Voor mijn moeder heb ik een 3S besteld en geleverd gekregen. Daardoor ben ik aan het twijfelen, ware het niet dat om die van haar meteen een hoesje gegaan is. Daarom misschien een dapper moment: Toch de 3S rom proberen om die twijfel weg te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Zanthr schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:52:
Nee, echt een Redmi 3 pro (Prime).
Iets doms: Voor mijn moeder heb ik een 3S besteld en geleverd gekregen. Daardoor ben ik aan het twijfelen, ware het niet dat om die van haar meteen een hoesje gegaan is. Daarom misschien een dapper moment: Toch de 3S rom proberen om die twijfel weg te nemen.
Anders kijk je even m.b.v. een benchmark app wat voor SOC er in dat ding zit. Is het een Snapdragon 616 is het een Pro, is het een Snapdragon 430 is het een 3S.

[ Voor 11% gewijzigd door Tigerblood op 31-10-2016 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
Tigerblood schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:55:
[...]

Anders kijk je even m.b.v. een benchmark app wat voor SOC er in dat ding zit. Is het een Snapdragon 616 is het een Pro, is het een Snapdragon 430 is het een 3S.
Helaas start hij niet, en kom ik alleen in Fastboot. Dat lukt dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hutmannetje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 16:43
Hallo zanthr,

Ik loop tegen precies hetzelfde probleem met mijn redmi 3 pro. Deze vorige week binnen gekregen, maar met geen mogelijkheid krijg ik deze geflashed met de developers rom.
Wil namelijk ook graag cm13 draaien.
Ga morgen maar eens proberen met mijn oude win 7 laptop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:30

woutur

Klauwtjes uit!

Mijn telefoon is helaas gevallen. Scherm is kaduuk maar reageert verder wel op aanraking. Ik heb nu voorgenomen dit nog even tot het eind van het jaar aan te zien en dan een nieuwe te halen. Dat kan heel goed weer een Redmi 3S worden. Wel zal ik eentje nemen die alle 4G banden ondersteunt. 4G zonder band 20 heeft toch echt weinig nut heb ik na een maandje proberen gemerkt. Ik had verwacht in de stad wel overal 4G te hebben maar in de praktijk viel dat ontzettend tegen. Moest altijd buiten staan.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
hutmannetje schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:46:
Hallo zanthr,

Ik loop tegen precies hetzelfde probleem met mijn redmi 3 pro. Deze vorige week binnen gekregen, maar met geen mogelijkheid krijg ik deze geflashed met de developers rom.
Wil namelijk ook graag cm13 draaien.
Ga morgen maar eens proberen met mijn oude win 7 laptop.
Of het nu CM13 wordt (prima!) of een goede andere ROM maakt me niet uit: Het toestel an sich vind ik geweldig qua uitstraling. Maar als hij niet werkt heb ik er niets aan. Een beetje prutsen vind ik een leuke uitdaging en daarom ben ik voor een Xiaomi gegaan. Maar zonder resultaat tot nu toe. Hulp van Windows 7 schakel ik vandaag in en anders ga ik hem toch opsturen naar China voor een andere. Kost wel weer wat maar de frustratie is het dan niet meer waard.
Mocht jij er met Windows 7 uit komen, hoor ik graag hoe! Mocht het mij lukken, houd ik iedereen op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 23:27
Zanthr schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:35:
Mismatching image and device? Ik ga me bijna afvragen of er een ander toestel geleverd is...
[afbeelding]
Dan maar eens proberen met een andere ROM van een ander model? :-(
Wellicht vraag ik naar de bekende weg maar heb je al;

- Geprobeerd of je de stable ROM wel succesvol kunt flashen?
- Mi PC Suite geprobeerd om mee te flashen?
- Heb je het flashen nooit eerder afgebroken?
- Nooit eerder een verkeerde ROM geflashed?
- Net als hutmannetje Windows 7 nog niet geprobeerd?
- De rom geverifieerd op correctheid met de bijgeleverde hash (indien beschikbaar).
- Heb je het toestel een tijdje werkend getest voordat je bent gaan flashen zodat je zeker weet dat het toestel correct functioneert en geen defecten heeft?

[ Voor 16% gewijzigd door kelly.hipolito op 01-11-2016 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
  • Laatst online: 14-09 14:59
woutur schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:39:
Mijn telefoon is helaas gevallen. Scherm is kaduuk maar reageert verder wel op aanraking. Ik heb nu voorgenomen dit nog even tot het eind van het jaar aan te zien en dan een nieuwe te halen. Dat kan heel goed weer een Redmi 3S worden. Wel zal ik eentje nemen die alle 4G banden ondersteunt. 4G zonder band 20 heeft toch echt weinig nut heb ik na een maandje proberen gemerkt. Ik had verwacht in de stad wel overal 4G te hebben maar in de praktijk viel dat ontzettend tegen. Moest altijd buiten staan.
Voor mijn redmi 2 pro heb ik laatst voor 14€ een nieuw scherm gekocht, het lijkt me dat die voor de 3 niet veel duurder zijn. Alleen zou ik niet weten hoe hij uit elkaar moet.

edit: http://www.ebay.com/itm/F...m:m_qyPrmxvZGjyg7h3fu2aIA
3 tientjes

[ Voor 10% gewijzigd door pimNH op 01-11-2016 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Meh ik begin steeds meer problemen te krijgen met miui op mijn Redmi3s

Het energiebeleid blijft echt te agressief! Zelfs als je uitzonderingen maakt blijft hij whatsapp en telegram afsluiten en ook de pebble app knalt hij gewoon snoeihard over de kop.

Nu weer mijn vorige telefoon in gebruik en weet direct wat fijn eraan is. Alles werkt en geen energiebeleid wat zo agressief is.

Toch maar eens kijken of ik er wat aan kan veranderen anders flikker ik het ding in de verkoop en koop de nieuwe wileyfox met vergelijkbare soecs.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FF]fox
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-03-2023
Ik heb echt geen problemen met het energiebeleid, alle nodige apps staan bij mij open en blijven open. Ik krijg alle push notifications & clock widgets refreshen continu zoals het hoort.

Wat ik gedaan heb:
Security app > battery > app battery saver ==> hierbij de nodige apps op "No Restrictions" (Je kan ook gewoon via settings > battery & performance > Manage apps ==> daar de power saving mode volledig uitzetten)
Security app > permissions > autostart ==> de nodige apps autostart permission gegeven
Recent app tray > de nodige apps naar beneden geswiped en gelocked
Settings > additional settings > developer options ==> helemaal onderaan "Force-close apps" en "Enable MIUI optimization" uitgezet (de laatste moet zelfs niet eigenlijk, maar heb het voor de zekerheid toch gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Touchdomex schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:33:
Meh ik begin steeds meer problemen te krijgen met miui op mijn Redmi3s

Het energiebeleid blijft echt te agressief! Zelfs als je uitzonderingen maakt blijft hij whatsapp en telegram afsluiten en ook de pebble app knalt hij gewoon snoeihard over de kop.

Nu weer mijn vorige telefoon in gebruik en weet direct wat fijn eraan is. Alles werkt en geen energiebeleid wat zo agressief is.

Toch maar eens kijken of ik er wat aan kan veranderen anders flikker ik het ding in de verkoop en koop de nieuwe wileyfox met vergelijkbare soecs.
Of gewoon even wachten. Als de 3S net zoveel ROM's krijgt als de 3... ga je toch gewoon naar CM ofzo. Ik ben zelf ook alles behalve fan van MIUI. Maar toch altijd maar weer Xiaomi telefoons kopen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:14

TVL

Ik heb één 3S voor mijn vriendin gekocht en eentje is nog onderweg voor mijn dochter. Heb alvast een unlockcode aangevraagd op mijn Xiaomi account. Ik zie datje er maar een kan aanvragen. Kan ik met deze code die ik nog moet krijgen meerdere toestellen unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
Je kunt voor beiden een Xiaomi account aanvragen. Dan krijg je op beide telefoonnummers een unlockbevestiging.

[ Voor 4% gewijzigd door Zanthr op 02-11-2016 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

LoeWn schreef op woensdag 02 november 2016 @ 08:51:
[...]

Of gewoon even wachten. Als de 3S net zoveel ROM's krijgt als de 3... ga je toch gewoon naar CM ofzo. Ik ben zelf ook alles behalve fan van MIUI. Maar toch altijd maar weer Xiaomi telefoons kopen.. :+
Vind het zonde om de enige telefoon met goede hardware in de kast te pleuren totdat CM14 er is.

Dan koop ik liever een nieuwere waar ik wel wat aan heb. Of een andere Xiaomi.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [FF]fox
Lees mijn vorige post om alles werkende te krijgen... Als je geen moeite doet om de settings te bekijken en wat te tweaken, dan moet je geen goedkope chinese phone kopen imho.
En als je denkt dat het je battery life teveel zou impacteren:
Afbeeldingslocatie: https://dl2.pushbulletusercontent.com/YYd4eHtRTczokWSPhnpAzVStheXgGUZV/Screenshot_2016-11-02-12-49-01-481_com.android.settings.png
(Ik moet wel toegeven dat ik hem gisteren minder dan normaal gebruikt heb, maar normaal haal ik toch anderhalve dag)

En een andere Xiaomi kopen zou hetzelfde probleem geven, sinds dit de security settings van MIUI zijn en voor de meerderheid van de "nieuwe" Xiaomi phones bestaat er geen custom ROM buiten MIUI.

[ Voor 16% gewijzigd door [FF]fox op 02-11-2016 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

[FF]fox schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:55:
Lees mijn vorige post om alles werkende te krijgen... Als je geen moeite doet om de settings te bekijken en wat te tweaken, dan moet je geen goedkope chinese phone kopen imho.
Ja dat heb ik gelezen en heb hem reeds al eens op die manier ingesteld maar telefoon vond zelf van ja je powersettings staan uit, wil je ze aanzetten en toen poef stond alles weer verkeerd en ik vind het ernstig vervelend dat op die manier telkens je telefoon voor jou gaat beslissen wat beter is terwijl dat niet het geval is. Anders had ik wel een Apple telefoon gekocht.
En als je denkt dat het je battery life teveel zou impacteren:
[afbeelding]
(Ik moet wel toegeven dat ik hem gisteren minder dan normaal gebruikt heb, maar normaal haal ik toch anderhalve dag)
Had hem eerder al zo gezet hoor en inderdaad batterijduur nauwelijks beperkt dus ik snap niet waarom MIUI hem zo agressie heeft ingesteld out of the box. Serieus apps gaan er echt slecht mee om lijkt het. Mijn Motorola geeft echt veel minder problemen.
En een andere Xiaomi kopen zou hetzelfde probleem geven, sinds dit de security settings van MIUI zijn en voor de meerderheid van de "nieuwe" Xiaomi phones bestaat er geen custom ROM buiten MIUI.
In het geval van een degelijke CM ondersteuning ga ik een Xiaomi kopen en anders niet inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
TVL schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:07:
Ik heb één 3S voor mijn vriendin gekocht en eentje is nog onderweg voor mijn dochter. Heb alvast een unlockcode aangevraagd op mijn Xiaomi account. Ik zie datje er maar een kan aanvragen. Kan ik met deze code die ik nog moet krijgen meerdere toestellen unlocken?
Het is geen code, het zijn 'rechten; die aan je account worden gehangen, met de beperking van 1 unlock per maand.
Wil je dat dus voor twee toestellen doen kun je het het beste ook via een extra account aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FF]fox
Touchdomex schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:39:
Ja dat heb ik gelezen en heb hem reeds al eens op die manier ingesteld maar telefoon vond zelf van ja je powersettings staan uit, wil je ze aanzetten en toen poef stond alles weer verkeerd en ik vind het ernstig vervelend dat op die manier telkens je telefoon voor jou gaat beslissen wat beter is terwijl dat niet het geval is. Anders had ik wel een Apple telefoon gekocht.

[...]

In het geval van een degelijke CM ondersteuning ga ik een Xiaomi kopen en anders niet inderdaad.
Toch raar dat ik dat dan nog nooit voorgehad heb. Met power save mode aan, maar met de nodige apps op no restriction heeft hij nog nooit iets gezegd; laat staan het zelf aangepast. Ik heb ook wel alle scheduled cleans enzo afgezet in de security app.

Als je echt CM wilt, er is al een CM13 released voor land maar die is nog niet echt stable te noemen, je moet maar eens op xda kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

[FF]fox schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:59:
[...]

Toch raar dat ik dat dan nog nooit voorgehad heb. Met power save mode aan, maar met de nodige apps op no restriction heeft hij nog nooit iets gezegd; laat staan het zelf aangepast. Ik heb ook wel alle scheduled cleans enzo afgezet in de security app.

Als je echt CM wilt, er is al een CM13 released voor land maar die is nog niet echt stable te noemen, je moet maar eens op xda kijken.
Enige wat ik een week geleden vond was een of andere chinese port maar dat vind ik te dodgy om mee te werken. Ik houd het inderdaad in de gaten :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FF]fox
De voornaamste tip dat ik kan geven bij MIUI is settings uitpluizen en blijven uitpluizen. Uiteindelijk vind je wel een manier om het compleet naar je zin te krijgen. En je vindt niet persé alle informatie binnen de (best wel grote) community.

Ik heb nergens gevonden dat er problemen waren met win10 64bit voor de drivers en MiPCSuite tot ik het zelf ondervonden heb en getest heb, daarna met een gerrichte zoekactie wel het ergens tegengekomen.

Ik heb zelf moeten zoeken in de permissions waarom "Permit drawing over other apps" geregeld terug uitstond (voor LastPass of de chat heads van Facebook Messenger) om dan uiteindelijk binnen de "Other Permissions" een optie per app te vinden die het oplostte (Allow app to open pop-ups). Hierover ook niet direct info gevonden buiten een hoop bug-reports dat permit drawing niet werktte, maar als je het per app definieert dan werkt het wel gewoon.

Ik heb er ook gewoon een andere launcher op gezet omdat ik mijn homescreens liever clean heb en een app drawer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

[FF]fox schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:59:
[...]

Ik draai nu CM13 met een fix voor video recording en voorlopig draait het als een trein. (Redmi 3S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbor1234
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-04-2024
Ik heb sinds enkele weken een redmi 3s. Nu zijn er sinds kort een paar "ads" actief geworden (desktop linkjes uit het niets, browser popped open met chinese reclame, ....) waardoor ik graag de updated/stock rom wil flashen maar dat wil nog niet echt lukken....

Er werkt eigenlijk vanalles niet rondom het upgraden:

- adb devices herkent het device niet
- lsusb geeft wel het device maar zonder naam: Bus 003 Device 108: ID 2717:ff48 <hier geen naam>
- fastboot herkent wel een device (fastboot devices) als ik device in fastboot zet. Maar als ik twrp flash staat het er niet op...
- Vanuit de telefoon zelf: nieuwe upgrade/rom's worden niet gevonden
- Als ik via MTP een officiele nieuwere rom op de sd zet en een system update start (choose update package) krijg ik Can't verify update (couldn't verify update package)
- Ik heb inmiddels toestemming voor de unlock maar de tool stokt bij 50% (can't verify...); probleem is hier op windows 7 denk ik een driver probleem want in device manager staat de phone als unknown device, ....

Huidige versie:
Redmi 3S
MIUI 7.3.10.0 Stable (MALCNDE)

Wat ik graag zou willen:
1) unlock device
2) flash twrp (met een chinese recovery kan ik weinig)
3) bij voorkeur een officiele muiu8 rom erop
4) als de rom niet bevalt => cm

Als iemand een werkend stappenplan heeft; of goede tip...... ik houdt mij aanbevolen!

Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

pbor1234 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 20:52:
Ik heb sinds enkele weken een redmi 3s. Nu zijn er sinds kort een paar "ads" actief geworden (desktop linkjes uit het niets, browser popped open met chinese reclame, ....) waardoor ik graag de updated/stock rom wil flashen maar dat wil nog niet echt lukken....

Er werkt eigenlijk vanalles niet rondom het upgraden:

- adb devices herkent het device niet
- lsusb geeft wel het device maar zonder naam: Bus 003 Device 108: ID 2717:ff48 <hier geen naam>
- fastboot herkent wel een device (fastboot devices) als ik device in fastboot zet. Maar als ik twrp flash staat het er niet op...
- Vanuit de telefoon zelf: nieuwe upgrade/rom's worden niet gevonden
- Als ik via MTP een officiele nieuwere rom op de sd zet en een system update start (choose update package) krijg ik Can't verify update (couldn't verify update package)
- Ik heb inmiddels toestemming voor de unlock maar de tool stokt bij 50% (can't verify...); probleem is hier op windows 7 denk ik een driver probleem want in device manager staat de phone als unknown device, ....

Huidige versie:
Redmi 3S
MIUI 7.3.10.0 Stable (MALCNDE)

Wat ik graag zou willen:
1) unlock device
2) flash twrp (met een chinese recovery kan ik weinig)
3) bij voorkeur een officiele muiu8 rom erop
4) als de rom niet bevalt => cm

Als iemand een werkend stappenplan heeft; of goede tip...... ik houdt mij aanbevolen!

Paul
- Unlock moet via officiële site. Aanvragen en dagje wachten
- Flash moet je ff zoeken naar twrp land
- Eu versie is hier te dlen https://xiaomi.eu/communi...-weekly-rom-releases.103/
- werkende cm13 staat op xda forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnieboy
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:10
pbor1234 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 20:52:
...

Paul
Je kunt overstappen naar MIUI8 Global Stable (wel geen NL ondersteuning, maar die heb je nu ook niet volgens mij). Deze kun je zonder unlock/TWRP flashen met de updater app. Gebruik deze al zeker een maand en zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
sonnieboy schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:42:
[...]

Je kunt overstappen naar MIUI8 Global Stable (wel geen NL ondersteuning, maar die heb je nu ook niet volgens mij). Deze kun je zonder unlock/TWRP flashen met de updater app. Gebruik deze al zeker een maand en zeer tevreden.
Nou nee. Als je een reseller troeprom erop hebt staan, kun je niet via de updater app een andere rom flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bij mij werkte dat niet. Maar het is inmiddels wel gelukt. Ik ben van de Banggood rom (een Global rom, maar ik denk niet helemaal de originele) naar de Stable EU rom gegaan in de TS (die je met locked bootloader kan installeren). Toen kon ik opeens wel mijn bootloader unlocken met de tools van Xiaomi en TWRP en daarna de developer EU rom installeren. Met de EU-rom uit de TS had ik trouwens ook geen simkaart, maar dat werkt allemaal weer terug :p

De developer rom van Xiaomi heb ik dus niet nodig gehad (kon ik ook niet installeren).

[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 03-11-2016 14:40 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbor1234
Precies; de updater app werkt dus niet....

Eerst maar even de windows/usb driver probleem overwinnen. Vooralsnog allemaal unknown/niet werkende devices in de device manager....

Ik zal de voortgang terug posten voor volgende klanten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:59
Ik heb al een Redmi 3 maar het was best lastig om de goeie EU rom erop te krijgen. Omdat ik al langer Chinese telefoons heb lukt het me wel.
Maar bekenden van me willen nu ook dit toestel en ik wil ze de 3s aanraden, maar weet iemand van jullie een leverancier die er de EU rom opzet? Ik wil niet iedereen hoeven te supporten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Hooguit de Global rom, maar zover ik weet is er geen enkele shop die de Xiaomi.eu voorinstalleert..
Dat zul je toch echt zelf moeten doen.
Wellicht kun je zelf bij wijze van een shop oprichten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
dutchgio schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:38:
Hooguit de Global rom, maar zover ik weet is er geen enkele shop die de Xiaomi.eu voorinstalleert..
Dat zul je toch echt zelf moeten doen.
Wellicht kun je zelf bij wijze van een shop oprichten. :+
wat zou je ervoor vragen xD 10-15-20-25 euro xD....of free for ever???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
De Redmi 4 is uit en verkrijgbaar in 2 smaken: http://en.miui.com/thread-400567-1-1.html

Redmi 4A
5" ,720p display
Snapdragon 425
2GB + 16 GB, exapandable up to 128GB
3120 mAh battery
13 MP camera

Redmi 4
5 inches full metal unibody, 2.5 D curved glass
Snapdragon 625/430
13 MP PDAF camera
4100 mAh battery
VoLTE
Expandable storage up to 128GB
Redmi 4 Standard Edition: 2+16GB, 720P, Snapdragon 430
Redmi 4 Pro Edition: 3+32GB, 1080P, Snapdragon 625
Fingerprint scanner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Ah mooi, exact kopie van de redmi note 4 (gelukkig)

Gelukkig verder niet veel veranderingen ondergaan. 1080p is een leuke toevoeging. Maar wel eentje die van mij persoonlijk niet hoeft. De behuizing lijkt wel iets meer premium te zijn. Jammer dat er niks over een global edition wordt verteld

Afbeeldingslocatie: https://data1.ibtimes.co.in/cache-img-684-450/en/full/616685/1478246100_xiaomi-redmi-3s-prime-review-classy-phone-masses.jpg
Altijd jammer dat zwarte randje..

[ Voor 40% gewijzigd door LoeWn op 04-11-2016 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
theduke1989 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:12:
[...]

wat zou je ervoor vragen xD 10-15-20-25 euro xD....of free for ever???
10 per device, zou best een leuk handeltje zijn gezien het aantal vragen dat hier dagelijks langskomt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
LoeWn schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:47:
Gelukkig niet veel veranderingen ondergaan. 1080p is een leuke toevoeging. Maar wel eentje die van mij persoonlijk niet hoeft. De behuizing lijkt wel iets meer premium te zijn.
Exact mijn mening.
De Redmi 4 is weer net even wat duurder dan zijn voorganger.

Jammer van de kleine batterij op model A.
4100 mAh batterij is echt een verademing, eenmaal gewend en je wilt niet meer zonder.

Wat betreft het 'normale' model.
Curved glass is niet mijn ding, je hoeft de telefoon maar een klein beetje te laten vallen en je hebt al een scheur te pakken.

Tot slot de internationale editie.
Wellicht dat alle LTE banden standaard ondersteunt worden, daar ze tegenwoordig ook in India en Polen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
kelly.hipolito schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 16:01:
[...]
...
Tot slot de internationale editie.
Wellicht dat alle LTE banden standaard ondersteunt worden, daar ze tegenwoordig ook in India en Polen verkopen.
mwah. India wordt al jaren ondersteund en in India missen ze geen banden bij een non-internationale versie.
En daar komt bij dat de laatste Xiaomi devices; Redmi Note 4, Mi Mix, Mi5s (plus) weer geen internationale versie hebben, met als enige uitzondering de Mi Note 2. Daarbij wordt in Polen de Mi5 verkocht, en niet de Mi5S, wat mij de indicatie geeft dat Xiaomi Polen (nog) niet echt serieus neemt, en dus ook geen devices gaat maken 'speciaal voor Polen' en dus Europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbor1234
Via fastboot is het eindelijk gelukt om er een andere rom op te krijgen; in dit geval de laatste global developer rom muiu 8 (). Overwonnen problemen:
1) MiFlash tool geeft length -1 (oid); oplossing: uninstall uiflash, download de beta versie en install die.
2) Recovery/data.bat not found; oplossing: rechts onder aantikkel "clean"
3) Flash error; oplossing; restart uiflash + reconnect device
4) Flashing teller blijft doorlopen; oplossing niet nodig rom blijkt te booten.... !?

Al met al vrij rommelig en foutgevoelig,,,

Helaas kan ik nog niet unlocken dit keer een andere foutmelding:

DEBUG <20:09:41.283,T:6184> : Initializing native downloader...
INFO <20:09:41.284,T:6184> : init resource C:\Users\pbor\Downloads\MiFlashUnlock_1.1.0317.1_en\MiFlashUnlock_1.1.0317.1_en\res\ language:en region:
ERROR <20:09:41.674,T:6416> : Can't identify device in fastboot mode.(num=0)
INFO <20:10:04.759,T:4380> : to login by name:XXX pwd:XXX sid:XXX verify:EMPTY sec_token:EMPTY
INFO <20:10:04.766,T:4380> : LoginStep1
DEBUG <20:10:08.268,T:4380> : OnAccountLoggedIn
DEBUG <20:10:09.249,T:4380> : OnNewServiceCookies
DEBUG <20:10:09.250,T:4380> : Login success and get user detail
INFO <20:10:10.771,T:0516> : status result: {
"applyStatus" : 2,
"code" : 0,
"description" : null,
"shouldApply" : true,
"uid" : 1646888476
}
DEBUG <20:10:10.771,T:0516> : unlock status: 2
DEBUG <20:10:10.771,T:0516> : should apply:true
INFO <20:10:14.961,T:6184> : land connected
DEBUG <20:10:19.025,T:2832> : VerifyDeviceInfo
DEBUG <20:10:19.151,T:2832> : to sign token with key for device:
DEBUG <20:10:20.362,T:2832> : sign result:{
"code" : 20031,
"description" : "账号与设备没有绑定关系",
"uid" : 1646888476
}
ERROR <20:10:20.362,T:2832> : unlock signature request fail:20031 reason:账号与设备没有绑定关系
DEBUG <20:10:20.362,T:2832> : unlock return:20031 msg:账号与设备没有绑定关系

En ook blijkt de Recovery nog steeds in chinees....

Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbor1234
unlock is nu ook gelukt; als je de dev rom hebt geinstalleerd zijn er extra opties onder developer options "OEM unlocking" die enabled moet worden. Tevens moet het device gekoppeld zijn aan je mi account; dus inloggen/aanmaken en device koppelen. De dag daarna werkte de unlock tool voor mij zonder problemen.
Op naar H3: de recovery...
Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 22:20
pbor1234 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 12:12:
unlock is nu ook gelukt; als je de dev rom hebt geinstalleerd zijn er extra opties onder developer options "OEM unlocking" die enabled moet worden.
Staat ook in de instructies dit, net als dat je in hetzelfde menu 'Enable USB debugging' moet aanzetten.

[ Voor 20% gewijzigd door Het Fantoom op 05-11-2016 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ook een Redmi 3S (voor iemand anders) besteld, de 4 (met support voor xiaomi.eu) laat nog te lang op zich wachten.
Besteld bij Geekbuying met Spain stock.
Hopelijk gaat het unlocken lukken, dat schijnt nogal lastig te zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbor1234
Na twrp heb ik nu ook de eu rom geflashed; toch handig nederlandse taal correcties ;-)
Ik ga het een tijdje proberen zo, wel jammer dat het zo een paar avonden kost.... :-(
Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:55
Dutchgio, de mijne is ook onderweg (eindelijk wat tijd). Ik hoop dat het unlocken en flashen bij mij goed gaat. Het huiswerk is in ieder geval gedaan via de handleidingen hier in het topic.

Maar proberen jullie eerst een paar dagen of de telefoon wel goed is of zetten jullie er gelijk andere SW op?

En nu de telefoon onderweg is realiseer ik me dat mij S2 9100 met cm 12.1 toch best nog een fijne telefoon is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertp
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-03-2023
YESS, na vele pogingen om mijn gebrickte Redmi 3S te flashen is het eindelijk gelukt.

Wat was het geval?

Ik kwam met geen mogelijkheid meer in de download/EDL. Via ADB/knoppen combi en via begin/geel scherm deed de EDL modus het niet.

Ook via fastboot was het niet mogelijk om de originele rom te flashen.

Uiteindelijk via de Deep Flash Cable was het een fluitje van een cent:

https://nl.aliexpress.com...0b-4031-beea-e9ec8e6f2d63

Hoe werkt dit?
- Allereerst plug je de USB cable achterin je PC rechtstreeks op moederbord op USB 2.0 (just to be sure) - Vervolgens druk je je mobiel helemaal UIT.
- Daarna druk je het knopje in op de kabel en al ingedrukt druk je de kabel in je mobiel.
- Wacht een paar seconden en laat dan het knopje los.
- Hiermee open je de COM poort en heb je je mobiel in de EDL modus gezet.
- Vervolgens flash je via MI flash de originele (developer) rom erop.

Nu de juiste rom erop staat heb ik overigens het idee dat de dowload modus in de nieuwste versies Version 8 en up) geblokkeerd zijn. En dat dit de oorzaak van mijn probleem was. Om hier zeker van te zijn heb ik een oudere versie (v7) erop geflasht en inderdaad: ik kom met deze oudere miui versie via de "normale" manieren in de download/EDL modus. Dit lukt NIET met de nieuwere versies op hetzelfde toestel.

Anyway, ik hoop dat ik hier mensen mee kan helpen. Heb het idee dat alle nieuwere Xiaomi toestellen met de nieuwste originele roms dit probleem hebben. De multi language roms van de resellers zullen deze EDL blokkade (waarschijnlijk) niet hebben.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:03
robbertp schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:53:
.............

Ik kwam met geen mogelijkheid meer in de download/EDL. Via ADB/knoppen combi en via begin/geel scherm deed de EDL modus het niet.

Ook via fastboot was het niet mogelijk om de originele rom te flashen.

Uiteindelijk via de Deep Flash Cable was het een fluitje van een cent:.......................................
Ook ik heb exact dezelfde ervaring gehad die mij heel wat hoofdbrekens heeft gekost.
Gelukkig is er veel te vinden over bricked Xiaomi's, maar dat kost wel tijd.
De deepflash methode staat oa hier beschreven

Een deepflash kabeltje is trouwens heel eenvoudig zelf te fabriceren. Het kan ook zonder schakelaar.
Dmv een gewone USB kabel waar Ground (4) en Data+ (3) tijdelijk (ca 8 seconden) tijdens opstarten wordt kortgesloten. Gewoon een kabeltje in het midden strippen en de isolatie van de de twee desbetreffende draadjes over ca. 5mm verwijderen en deze tijdens starten met de vingers tegen elkaar duwen.

Een ander probleem heb ik met opstarten van Twrp. Volgens mij "ziet" Miui dat het geen originele recovery betreft. Want als in één keer opstarten via de knoppencombi niet lukt (ik heb het hier niet over het eerste keer opstarten) dan gaat het scherm op zwart, is Twrp verdwenen en moet opnieuw via fastboot geflasht worden.
Twrp opstarten vanuit Fastboot, Twrp of Android via de updater app of een app als Flashify of Rashr heeft hetzelfde zwarte scherm tot gevolg waarbij alleen opnieuw flashen resteert.
Er is slechts één manier op Twrp succesvol een tweede of volgende keer op te starten en dat is via het Chinese bootloader menu voor recovery te kiezen.

Xiaomi maakt het er allemaal op deze manier niet makkelijker op. Ben benieuwd hoeveel hindernissen er nog opgeworpen gaan worden.

[ Voor 25% gewijzigd door elinx op 13-11-2016 22:42 ]

• robbertp
elinx schreef op woensdag 09 november 2016 @ 22:55:
[...]
Ook ik heb exact dezelfde ervaring gehad die mij heel wat hoofdbrekens heeft gekost.
Goed om te horen dat ik niet de enige ben, heb het idee dat er nog veel meer mensen dit probleem gaan ervaren. Gelukkig lijkt de oplossing redelijk simpel. Is het mogelijk dat xiaomi deze oplossing ook kan blokkeren?

• TVL

TVL

Ik heb een 3S in bestelling staan en daar wil ik de EU Rom opzetten. Ik moet dan de developers rom erop flashen maar moet dus een oudere versie nemen om te unlocken?
Eentje die hier staat? http://en.miui.com/download-303.html

Volgens de flashing guide kan je die via de system updater flashen toch? http://en.miui.com/a-232.html
robbertp schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:03:
[...]

Goed om te horen dat ik niet de enige ben, heb het idee dat er nog veel meer mensen dit probleem gaan ervaren. Gelukkig lijkt de oplossing redelijk simpel. Is het mogelijk dat xiaomi deze oplossing ook kan blokkeren?

[ Voor 10% gewijzigd door TVL op 10-11-2016 17:03 ]

• theduke1989
  • Nu online
iemand ervaring of een oplossing.

Ik heb de google dailer gedownload alleen wanneer ik gebeld wordt of wil bellen krijg ik niet de historie te zien.
Maar in die van miui wel namelijk ook al bel ik vanuit de google dailer krijg i ze in miui wel gewoon te zien.
Echt een vaag iets..

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
theduke1989 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:36:
Ik heb de google dailer gedownload alleen wanneer ik gebeld wordt of wil bellen krijg ik niet de historie te zien.
Maar in die van miui wel namelijk ook al bel ik vanuit de google dailer krijg i ze in miui wel gewoon te zien.
Echt een vaag iets..
Heb je de andere dialer wel ingesteld als standaard?

• theduke1989
  • Nu online
Ja staat als standaard de google dailer maar alsnog slaat die niks op.
Heb de miui dailer ook van me scherm weggehaald maar nog steeds wordt er geen historie opgeslagen en moet dus alsnog naar die van miui om te kunnen bellen via geschiedenis...

• dutchgio
Wellicht ook een andere contacts app nodig? Aangezien in MIUI bellen+contacten één app is...

• robbertp
robbertp schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:53:

Anyway, ik hoop dat ik hier mensen mee kan helpen. Heb het idee dat alle nieuwere Xiaomi toestellen met de nieuwste originele roms dit probleem hebben. De multi language roms van de resellers zullen deze EDL blokkade (waarschijnlijk) niet hebben.

Succes!
Om hier nog even op terug te komen. Alleen de stable roms krijg ik via de deepflash methode op het toestel. Zowel developer chinees als global geven na 500/600 seconden een foutmelding. Met de stable rom is het overigens ook gelukt om het toestel te unlocken.

• Appeltjeeitje
Ik heb de kabel ook maar vast besteld......

• elinx
robbertp schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:03:
........ Is het mogelijk dat xiaomi deze oplossing ook kan blokkeren?
Ik denk niet dat het helemaal te blokkeren is omdat je anders ook niet meer kan updaten. Wel kan de updateprocedure zo dicht getimmerd worden dat dit alleen nog op één specifieke manier kan.
Dat is nu al redelijk gelukt, door de fastboot en knoppenoptie optie te verwijderen om in EDL mode te komen.

Er is trouwens nog een hardware methode om in EDL mode te komen, maar dan moet de accu losgekoppeld worden en enkele testpunten kortgesloten worden
robbertp schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:08:
......Alleen de stable roms krijg ik via de deepflash methode op het toestel. Zowel developer chinees als global geven na 500/600 seconden een foutmelding. Met de stable rom is het overigens ook gelukt om het toestel te unlocken.
Ik kon zonder problemen de developer rom installeren. Ik had alleen spijt dat ik niet op de vendor rom al ingelogd had met een Mi account en find device had aangezet en al eea geprobeerd had met Mi unlock.
Want flashen zonder storage en data, betekent dat alle instellingen er nog staan en is het waarschijnlijk mogelijk om na een bootlader lock toch te unlocken. Mijn toestel werd namelijk wel herkend, maar ik kwam nu natuurlijk niet verder dan 50%.
Het flashen van de developer rom was namelijk al eerder foutloos verlopen zonder EDL mode. Zeker weten doe ik dat helaas niet, maar het is een tip voor degenen die hetzelfde pad bewandelen. Dus....

Eerst proberen te unlocken en dan pas de developer of stable rom flashen met behoud van storage en data.
Appeltjeeitje schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:19:
Ik heb de kabel ook maar vast besteld......
Zoals ik eerder heb meegedeeld, is zo een kabel zeer eenvoudig zelf te improviseren.

[ Voor 21% gewijzigd door elinx op 10-11-2016 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
Hier helaas geen enkele vooruitgang vanaf Fastboot. Ook op Windows 7 geen succes. Ben er wel klaar mee. Alternatief is opsturen en mogelijk ellende bij de douane. Of iemand via V&A inschakelen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Zanthr schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 18:53:
Hier helaas geen enkele vooruitgang vanaf Fastboot. Ook op Windows 7 geen succes. Ben er wel klaar mee. Alternatief is opsturen en mogelijk ellende bij de douane. Of iemand via V&A inschakelen :-(
Ik weet niet hoe het werkt via Fastboot, maar als je normaal gesproken de dev rom erop wilt zetten, moet je er goed op letten welke rom (global of Chinese) er nu op staat. Misschien heb je hier allang naar gekeken, maar als er nu de Chinese stable op staat, dan moet er de Chinese dev op komen te staan. Maar als je nu de global stable hebt, moet je de global dev gebruiken. Van global naar Chinees of andersom gaat dus niet, die zijn niet onderling uitwisselbaar. Ik maakte zelf namelijk ook die fout, ik had dus een global stable (plus nog wat meer troep van de winkel) erop staan en dacht in eerste instantie dat je voor unlocken eerst de Chinese dev erop moest zetten. Fout dus, ik kreeg bij flashen een foutmelding. Vervangen voor de global dev bleek de oplossing te zijn.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
yodeluxe schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 21:27:
......
Ik weet niet hoe het werkt via Fastboot, ,,,,,,,,,,,,,,,,Maar als je nu de global stable hebt, moet je de global dev gebruiken. Van global naar Chinees of andersom gaat dus niet, die zijn niet onderling uitwisselbaar. ..........
Helaas lukt dit ook niet als er geen originele rom op staat, maar een variant van de verkoper. Dan ben je aangewezen op de fastbootmode en Miflash.
Daarvoor moet je vooraf een unsigned driverpakket installeren door je Windows7 64bit via F8 op te starten en heeeeel goed opletten dat je alle flash stappen vervolgens goed uitvoert om een lock te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
elinx schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 22:46:
[...]
Helaas lukt dit ook niet als er geen originele rom op staat, maar een variant van de verkoper. Dan ben je aangewezen op de fastbootmode en Miflash.
Daarvoor moet je vooraf een unsigned driverpakket installeren door je Windows7 64bit via F8 op te starten en heeeeel goed opletten dat je alle flash stappen vervolgens goed uitvoert om een lock te voorkomen.
Vreemd dan eigenlijk, want ik heb laatst een 3S geprobeerd te unlocken terwijl er zo op het eerste gezicht al een dev rom op stond (van de winkel uit). Toen het niet werkte (stopte bij 50%), heb ik zelf de meest recente dev rom op gezet, geen enkel probleem daarbij gehad. En daarna ging het unlocken wel direct goed.
Maar misschien heeft het in eerste instantie mislukken wel aan iets heel anders gelegen, ik heb er eerlijk gezegd ook niet verder naar gekeken...

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
yodeluxe schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 22:53:
........heb ik zelf de meest recente dev rom op gezet, geen enkel probleem daarbij gehad. En daarna ging het unlocken wel direct goed...........
Toen ik eenmaal de dev rom erop had was unlocken zo gebeurd.
Het grootste probleem lag ook hier aan de installatie van de juiste drivers op de juiste manier. (unsigned W7 mode) Start je de PC niet goed op dan gaat het mis als je toch gaat flashen, met als gevolg een lock.
Je moet dus (igv fastboot) via apparaatbeheer goed in de gaten houden of de juiste (....9008) drivers zijn geinstalleerd, zodat je zeker weet dat de telefoon in EDL mode staat.

[ Voor 5% gewijzigd door elinx op 11-11-2016 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
elinx schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 23:05:
[...]
Toen ik eenmaal de dev rom erop had was unlocken zo gebeurd.
Het grootste probleem lag ook hier aan de installatie van de juiste drivers op de juiste manier. (unsigned W7 mode) Start je de PC niet goed op dan gaat het mis als je toch gaat flashen, met als gevolg een lock.
Je moet dus (igv fastboot) via apparaatbeheer goed in de gaten houden of de juiste (....9008) drivers zijn geinstalleerd, zodat je zeker weet dat de telefoon in EDL mode staat.
Die 9008 drivers zijn echter al stap een die me niet goed lukt: De telefoon wordt per apparaat herkend als een ander apparaat, en daar wil hij best andere drivers aan koppelen...
Maar de drivers die te vinden zijn voor W7 zijn weer anders dan die van W10, en dan zit er tussen mijn apparaten ook nog verschil tussen de 32 bits versie en de 64 versie. De ene download biedt weer een hele berg aan drivers waarvan niet duidelijk is welke de Qualcomm 9008 drivers zijn... etc.
Als ik er van uit kom gaan dat ik de juiste drivers heb, zou het pas duidelijk uit te sluiten zijn of dát het probleem tot nu toe is..

[ Voor 10% gewijzigd door Zanthr op 13-11-2016 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
Zanthr schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:39:
......
Die 9008 drivers zijn echter al stap een die me niet goed lukt: De telefoon wordt per apparaat herkend als een ander apparaat, en daar wil hij best andere drivers aan koppelen..........
De 9008 drivers worden pas zichtbaar in apparaatbeheer als de telefoon in EDL mode staat.
In alle andere gevallen zal de telefoon in Bootloader of Adb mode staan.
In dat geval nimmer gaan flashen, want dan kan je niet meer opstarten en kom je niet voorbij de bootloader.
Misschien kom je verder met deze beschrijving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
Helder, voor die EDL heb ik een aangepaste USB kabel nodig. Dan ga ik die eens proberen in elkaar te flansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Zanthr schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:19:
Helder, voor die EDL heb ik een aangepaste USB kabel nodig. Dan ga ik die eens proberen in elkaar te flansen.
Nee, die deepflash kabel heb je alleen nodig als je niet voorbij de bootloader komt (na een verkeerde flash).
In EDL mode kom je door de telefoon op te starten met V+ /Power. je komt dan in een bruin Chinees bootloader menu, waar je kan kiezen tussen een aantal opties om op te starten.(Links onder is EDL mode).

In EDL mode is je scherm volkomen zwart en wordt een poort toegewezen in apparaatbeheer en in de eerste instantie de QHUSB-BULK driver geladen die je moet updaten naar de eerder gedownloade 9008 drivers.
(let op: vooraf op je PC unsigned drivers toestaan)

Pas als de 9008 drivers zichtbaar zijn in apparaatbeheer kan je via Miflash een fastboot rom (uitgepakt tgz bestand) installeren.
Doe je dit zonder controle, dan gaat je bootloader op slot en kan je niet meer opstarten zonder die aangepaste usb kabel.

[ Voor 38% gewijzigd door elinx op 13-11-2016 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
En als je in dat Chinees menu op de knop naast Download klikt, krijg je het menu gewoon in het Engels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
D-Three schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:13:
En als je in dat Chinees menu op de knop naast Download klikt, krijg je het menu gewoon in het Engels :)
I know, maar er wordt altijd in Chinees opgestart en dat maakt verder weinig uit om slechts recovery of EDL op te starten. En eerlijk gezegd.... kon geen Engels plaatje vinden :)

[ Voor 7% gewijzigd door elinx op 13-11-2016 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Was gewoon ter info voor Zanthr :)

Zit ik hier nu deze avond te sukkelen met het toestel van m'n vriendin... :/ Unlockrecht aangevraagd en gekregen via sms maar Mi Unlock geeft steeds de melding "Your device isn't supported by Mi Unlock". Geen idee hoe ik dit kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
D-Three schreef op zondag 13 november 2016 @ 22:36:
......... Mi Unlock geeft steeds de melding "Your device isn't supported by Mi Unlock". ......
In dat geval is in je Mi account iets anders gemeld dan op je telefoon staat. eea moet dus eerst op elkaar afgestemd worden.
Belangrijk in zo een geval is om goed je Mi account te bekijken op dit soort zaken en zorgen dat er slechts één telefoon en één telefoonnummer aan je account is gekoppeld.
Hier staat een unlock handleiding specifiek voor deze melding,

[ Voor 3% gewijzigd door elinx op 13-11-2016 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Het betreft niet de melding "Couldn't Verify Device". Ik heb al uren zitten google op die supported-fout en van alles geprobeerd maar niks werkt. Ik vind ook nergens echt een oplossing. Bij sommigen werkt het plots na een paar dagen, ik probeer morgen nog wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
D-Three schreef op maandag 14 november 2016 @ 01:16:
Het betreft niet de melding "Couldn't Verify Device"............
Sorry, mijn fout. "Your device isn't supported by Mi Unlock" is inderdaad wat anders en echt een oplossing is er nog niet, dan: installeer Dev rom, maak een nieuw account aan, probeer een andere MiUnlock versie en wacht nog een weekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Nu online
Echt raar,

Heb nog steeds problemen met de dailer. Heb zelfs de Google dailer opnieuw geïnstalleerd maar dat helpt niet. Ook niet met de MIUI update mijn bel geschiedenis komt maar niet in mijn Google dailer en wel in de MIUI dailer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
Het probleem is dat het EDL menu niet meer komt. Alleen het Mi logo óf Fastboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Hier nu ook ellende.
Foutmelding na het flashen en bij reboot moet ik encryptie password (?) opgeven...

Na meerdere keren fout invoeren wordt er een factory reset gedaan. Installatie blijkt goed te zijn gegaan, Dev rom geinstalleerd en unlocken met eigen MIUI account vervolgens zo gedaan.

Xiaomi.eu Stable er op gezet. :)

[ Voor 54% gewijzigd door dutchgio op 14-11-2016 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
Zanthr schreef op maandag 14 november 2016 @ 08:11:
Het probleem is dat het EDL menu niet meer komt. Alleen het Mi logo óf Fastboot.
Er is geen EDL menu, het scherm is volkomen zwart. Ik neem aan dat je het bootloader menu bedoeld waar je EDL mode kan kiezen.
Helaas die zit achter de gelockte bootloader waar je op dit moment niet zomaar voorbij komt.
In dat geval heb je reeds een verkeerde flash uitgevoerd en is alleen de deepflash kabel nog een oplossing om in EDL mode te komen en opnieuw te flashen.
Via fastboot of knoppendans gaat dit niet meer lukken. Dat heeft Xiaomi uitgeschakeld.

Mbv een simpele deepflash kabel lukt dat wel. Kan je hem zelf niet fabriceren dan zijn ze ook bij Ali te koop.

Maar zorg voordat je dit doet, dat je de 9008 drivers beschikbaar hebt en je PC is opgestart zonder Driver Signature Verification. Ook moet je Redmi moet voldoende acculading hebben want tijdens het flashen laadt hij niet op.
En flash alleen een fastboot rom als je zeker weet dat je in EDL mode met Miflash bent verbonden.

[ Voor 45% gewijzigd door elinx op 14-11-2016 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
op XDA staat nu een hele goede how to voor de RedMi 3. Goede uitleg voor het unlocken, twrp installeren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Wel heel uitgebreid, TWRP bijvoorbeeld kan veel makkelijker.
Ik heb daar gewoon een toolkit voor gebruikt.
Telefoon aansluiten en een paar clicks in een CMD en het werd automatisch geinstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
dutchgio schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:43:
Telefoon aansluiten en een paar clicks in een CMD en het werd automatisch geinstalleerd.
Toevallig een link van die kit? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
d:)b

Voor de 3S is een aparte thread :
http://en.miui.com/thread-328569-1-1.html

[ Voor 18% gewijzigd door Appeltjeeitje op 15-11-2016 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
dutchgio schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:43:
Ach, het is maar wat je zelf het fijnst vind. Ik doe het liever als een echte tweaker; volledig via commandline. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Laatst online: 14-09 20:17
Na de redmi 3 pro voor mijn vader te hebben gekocht wil ik nu ook mijn moeder een redmi telefoon kopen.

Wat kan ik best doen?
Wachten op de redmi 4 of de 3s international aankopen?

De 4A lijkt intressant kwa prijs/kwaliteit maar de kleinere batterij is een minpunt.
Ze zijn van de generatie om niet zo veel op te laden. ;)
De redmi 3 pro doet mijn vader 5 dagen mee dus de batterij is uitstekend!

Als ik de roms van xiaomi.eu bekijk staat de 3s international er niet tussen.
Is dit gewoon de rom van de Redmi 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Ik zou persoonlijk een 3S international nemen. Je hebt bij de RedMi 4 de keuze uit drie soorten:

4a, 4 en 4 pro(prime). In principe is de RedMi 4 qua hardware ongeveer hetzelfde als de Redmi 3S (SD430, 1280*720). De 4 pro heeft dan als voordeel dat het een full HD scherm heeft en een SD625. Voor mij persoonlijk zijn dit niet echt toevoegingen aangezien ik de meerwaarde van full HD niet zie, plus het verschil tussen de SD430 en SD625 is niet groot. Waarom dan de 3S-int. en niet de 4? Volledige 4g ondersteuning natuurlijk.

Daarbij is de RedMi 3S natuurlijk een telefoon die zich al bewezen heeft en waarbij de batterijduur gegarandeerd goed is. Er is altijd een kans dat de Redmi 4 misschien tegenvalt op batterijduur, bouwkwaliteit, camera.. je weet maar nooit. Dus bij de 3S kies je ook voor een stukje zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
De 3S international heeft geen China rom, daar waar de Xiaomi.eu rom op is gebaseerd.
Die is er dus ook niet.

Je kunt wel die van de 'gewone' 3S flashen, maar dan heb je problemen met de modem/baseband die je dan weer terug moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

dutchgio schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:03:
De 3S international heeft geen China rom, daar waar de Xiaomi.eu rom op is gebaseerd.
Die is er dus ook niet.

Je kunt wel die van de 'gewone' 3S flashen, maar dan heb je problemen met de modem/baseband die je dan weer terug moet zetten.
Hela, dat is nieuw voor mij. Zeg jij nu dat met een internationale versie je vastzit aan de officiële Global stable of development en dat de xiaomi.eu ROMs de modem/baseband terugzetten naar een versie zonder band 20?
(ervanuitgaande dat je altijd B20 zou willen hebben, dé reden om de int. versie aan te schaffen)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
De 3s international wordt bij de downloads op de officiele MIUI site niet eens genoemd.
Met de Note 3 SE als voorbeeld werd door Xiaomi.eu het niet hebben van een China rom als verklaring gegeven.
Maar die heeft nu wel support gekregen, terwijl er nog steeds geen China rom voor is.

Je zet de modem echter niet terug naar een versie zonder band 20, maar juist naar een versie mét band 20.
Want je flasht de 'gewone' 3S rom, die met Modem zonder band 20. Die werkt dus niet op je andere toestel, dus moet je je 'eigen' modem er daarna weer op flashen.

[ Voor 32% gewijzigd door dutchgio op 16-11-2016 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
woutur schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:12:
.....
Hela, dat is nieuw voor mij. Zeg jij nu dat met een internationale versie je vastzit aan de officiële Global stable of development en dat de xiaomi.eu ROMs de modem/baseband terugzetten naar een versie zonder band 20?.............
Dat hangt er vanaf of de modem in de rom zit bijgesloten.
In een originele fastboot rom wel, maar bij een custom rom is dat helemaal niet zeker. Ook al is deze gebaseerd op een China versie.
Anders zal je de juiste modem apart moeten flashen. Zo gebeurd het ook bij de Note 3SE.
Natuurlijk onder voorwaarde dat de hardware identiek is.
Edit: Flashen gaat niet op voor de Redmi 3S
dutchgio schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:25:
......
Met de Note 3 SE als voorbeeld werd door Xiaomi.eu het niet hebben van een China rom als verklaring gegeven..........
En dat een formele unlock van de bootloader in de eerste instantie niet mogelijk was,

[ Voor 24% gewijzigd door elinx op 16-11-2016 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
dutchgio schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:03:
Die is er dus ook niet.

Heb je hier een bron voor? Volgens velen is er geen verschil in ROM's. De international maakt gebruik van de standard ROM's van de 3s. Er zijn dan ook mensen die verschillende 3S-ROM's geflashed hebben op een international zonder band 20 te verliezen. Zie hier wat voorbeelden. Ook in dit topic is deze ervaring te vinden.
JordiFcu schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 22:15:
Band 20 werkt ook op MIUI8 Global 6.9.8 | Beta
Hopelijk kan @JordiFcu een uitgebreid antwoord geven op onze kwestie

[ Voor 13% gewijzigd door LoeWn op 16-11-2016 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

LoeWn schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:48:
[...]

Heb je hier een bron voor? Volgens velen is er geen verschil in ROM's. De international maakt gebruik van de standard ROM's van de 3s. Er zijn dan ook mensen die verschillende 3S-ROM's geflashed hebben op een international zonder band 20 te verliezen. Zie hier wat voorbeelden. Ook in dit topic is deze ervaring te vinden. loewn gaat even zoeken
^^ wat hij zegt. Ik dacht ook dat het zo werkte dus ik was verbaasd over de eerdere post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
[...]

Heb je hier een bron voor? Volgens velen is er geen verschil in ROM's. De international maakt gebruik van de standard ROM's van de 3s. Er zijn dan ook mensen die verschillende 3S-ROM's geflashed hebben op een international zonder band 20 te verliezen. Zie hier wat voorbeelden. Ook in dit topic is deze ervaring te vinden. loewn gaat even zoeken
Nogmaals: met de Note 3 SE als voorbeeld. Daar is ook veel meer info over bekend.
Verwarrend dat het bij de 3 SE dan weer niet het geval lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
..... Er zijn dan ook mensen die verschillende 3S-ROM's geflashed hebben op een international zonder band 20 te verliezen. .......
Het lijkt erop dat bij de 3S eea anders geregeld is dan bij de Note 3SE.
Dus niet via de radio modem.
In dat geval is iedere "Land" rom toepasbaar, zo ook de EU rom om band 20 te behouden.
Daarmee is Xiaomi erg innovatief.
Gelukkig zijn de Xiaomi codenamen er nog die wel eenduidig en uniek zijn en ben je niet alleen afhankelijk van de typeaanduidingen.

[ Voor 26% gewijzigd door elinx op 16-11-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Dus... ik kan gewoon de redmi 3 rom (xiaomi.eu) installeren op de redmi 3s international zonder iets of wat te verliezen? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door frye op 16-11-2016 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Las ook ergens dat je niet per se de developers ROM te installeren om te unlocken. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
frye schreef op woensdag 16 november 2016 @ 13:01:
Dus... ik kan gewoon de redmi 3 rom (xiaomi.eu) installeren op de redmi 3s international zonder iets of wat te verliezen? ;)
Wel de 3S rom geloof ik dan. :)

@hierboven
Ja, dat kan, het kan ook op de Stable.

[ Voor 9% gewijzigd door dutchgio op 16-11-2016 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
dutchgio schreef op woensdag 16 november 2016 @ 13:31:
[...]

@hierboven
Ja, dat kan, het kan ook op de Stable.
Excuses, overgekeken. 8)
Vond hem eerst niet op xiaomi.eu maar dit is de "land" versie.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
dutchgio schreef op woensdag 16 november 2016 @ 13:31:
[...]

Gewoon deze tutorial gebruiken voor redmi 3s International Global dev. Rom?

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/48271321

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
elinx schreef op maandag 14 november 2016 @ 07:58:
[...]
Sorry, mijn fout. "Your device isn't supported by Mi Unlock" is inderdaad wat anders en echt een oplossing is er nog niet, dan: installeer Dev rom, maak een nieuw account aan, probeer een andere MiUnlock versie en wacht nog een weekje.
Ik heb het opgelost gekregen! Eerst heb ik uitgelogd op de site en daarnaa met ccleaner alle cookies en tijdelijke bestanden verwijderd. Daarna terug ingelogd op http://en.miui.com/unlock/ en op de "Unlock Now" knop geklikt. En toen werd ik terug verwezen naar het registratiescherm in plaats van het downloadscherm en kon ik opnieuw een unlock aanvragen. De rest is dan goed verlopen.

Geen idee wat het probleem dan was, misschien zorgde één of andere cookie of cache voor problemen? Waardoor ik steeds de downloadpagina voorgeschoteld kreeg? Alhoewl de allereerste unlock-aanvraag identiek verlopen is, namelijk een sms met code en daarna een sms met bevestiging dat de unlock was goedgekeurd. Dus waarom ik nu nogmaals een unlockpagina kreeg is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ingelogd met het verkeerde/niet-hetzelfde account op pc en telefoon, 1 met al unlockrechten en 1 zonder.

Maar goed dat het gelukt is. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door dutchgio op 16-11-2016 22:37 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 25 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken