YESS, na vele pogingen om mijn gebrickte Redmi 3S te flashen is het eindelijk gelukt.
Wat was het geval?
Ik kwam met geen mogelijkheid meer in de download/EDL. Via ADB/knoppen combi en via begin/geel scherm deed de EDL modus het niet.
Ook via fastboot was het niet mogelijk om de originele rom te flashen.
Uiteindelijk via de Deep Flash Cable was het een fluitje van een cent:
https://nl.aliexpress.com...0b-4031-beea-e9ec8e6f2d63
Hoe werkt dit?
- Allereerst plug je de USB cable achterin je PC rechtstreeks op moederbord op USB 2.0 (just to be sure) - Vervolgens druk je je mobiel helemaal UIT.
- Daarna druk je het knopje in op de kabel en al ingedrukt druk je de kabel in je mobiel.
- Wacht een paar seconden en laat dan het knopje los.
- Hiermee open je de COM poort en heb je je mobiel in de EDL modus gezet.
- Vervolgens flash je via MI flash de originele (developer) rom erop.
Nu de juiste rom erop staat heb ik overigens het idee dat de dowload modus in de nieuwste versies Version 8 en up) geblokkeerd zijn. En dat dit de oorzaak van mijn probleem was. Om hier zeker van te zijn heb ik een oudere versie (v7) erop geflasht en inderdaad: ik kom met deze oudere miui versie via de "normale" manieren in de download/EDL modus. Dit lukt NIET met de nieuwere versies op hetzelfde toestel.
Anyway, ik hoop dat ik hier mensen mee kan helpen. Heb het idee dat alle nieuwere Xiaomi toestellen met de nieuwste originele roms dit probleem hebben. De multi language roms van de resellers zullen deze EDL blokkade (waarschijnlijk) niet hebben.
Succes!