☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Ik ben nieuw op Tweakers: welke V&A? In dit topic? Of op de site? Kan de originele vraag niet meer zien dus misschien bega ik dezelfde fout... in dat geval: delete deze post dan maarSpeedway4 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 23:56:
Dag Redmi3 gebruikers...[mbr]*knip*. Hier hebben we de V&A voor.[/]
Miui is gewoon echt niets voor mij dus wil graag CM kunnen gebruiken. De 3S is hardwarematig (zeker qua graphics/beeld) gewoon wat beter ... [mbr]*knip*[/]
Maar mijn telefoon is stuk en ik overweeg de Xiaomi te kopen (heb Sim only abo). Ik ben een domme gebruiker: ik heb geen idee hoe ik dingen moet tweaken in een telefoon. Het enige dat ik doe is bellen, internet, appen en een aantal apps installeren: FB, hardloopapp, tripadvisor en nog een paar van dat soort dingen. Maar verder hecht ik niet veel waarde aan "het nieuwste toestel hebben" of"een mooie telefoon". Ook zet ik er geen bergen muziek of films op en hoef ook geen enorm scherm.
Hij moet het gewoon doen en het liefst voor een goede prijs. Oh en ik zou hem toch eigenlijk ook al graag redelijk snel hebben, want ik heb nu geen telefoon.
Al met al is het dan denk ik handiger om in NL te bestellen? Dan hoef ik de telefoon niet te tweaken, heb ik hem gauw in huis. En aan de hand van wat ik beschreef, denken jullie dat de Redmi 3 van Xiaomi een geschikte telefoon is? Of raden jullie toch een ander toestel aan?
Bedankt alvast!
?Marzman schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:42:
TWRP is wat anders als recovery. Ik wist niet eens dat er ook TWRP op de Redmi stond (dan hebben we wel heel veel manieren om te booten..
TWRP is je recovery als je die goed geflasht hebt.
Ik kom steevast in het xiaomi menu met volume up + power:Momus schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:15:
[...]
Onzin, recovery is gewoon volume up + power.

Vervolgens kies ik daar Recovery om in TWRP te komen.
Ik kende de Volume Up & Down plus Power knop combi helemaal niet
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
TWRP is notabene recovery, blijft lastig.Marzman schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:42:
TWRP is wat anders als recovery. Ik wist niet eens dat er ook TWRP op de Redmi stond (dan hebben we wel heel veel manieren om te booten..
Ik weet niet wat je geleerd hebt, maar Volume Up&Down en power tegelijk is Download Mode.woutur schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:45:
[...]
Ik kom steevast in het xiaomi menu met volume up + power:
[afbeelding]
Vervolgens kies ik daar Recovery om in TWRP te komen.
Ik kende de Volume Up & Down plus Power knop combi helemaal nietIk had wel het vermoeden dat het zou moeten bestaan. Weer wat geleerd.
Ik denk niet dat Xiaomi iets voor jou is. Je geeft zelf aan dat jij een 'het toestel haal ik uit de box en het moet gewoon werken' gebruiker bent. Gezien dit topic en de vele, vele posts over hoe je dit toestel naar custom ROMs kan flashen vermoed ik, dat jij dat niet wilt.Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:43:
[...]
Ik ben nieuw op Tweakers: welke V&A? In dit topic? Of op de site? Kan de originele vraag niet meer zien dus misschien bega ik dezelfde fout... in dat geval: delete deze post dan maar
Maar mijn telefoon is stuk en ik overweeg de Xiaomi te kopen (heb Sim only abo). Ik ben een domme gebruiker: ik heb geen idee hoe ik dingen moet tweaken in een telefoon. Het enige dat ik doe is bellen, internet, appen en een aantal apps installeren: FB, hardloopapp, tripadvisor en nog een paar van dat soort dingen. Maar verder hecht ik niet veel waarde aan "het nieuwste toestel hebben" of"een mooie telefoon". Ook zet ik er geen bergen muziek of films op en hoef ook geen enorm scherm.
Hij moet het gewoon doen en het liefst voor een goede prijs. Oh en ik zou hem toch eigenlijk ook al graag redelijk snel hebben, want ik heb nu geen telefoon.
Al met al is het dan denk ik handiger om in NL te bestellen? Dan hoef ik de telefoon niet te tweaken, heb ik hem gauw in huis. En aan de hand van wat ik beschreef, denken jullie dat de Redmi 3 van Xiaomi een geschikte telefoon is? Of raden jullie toch een ander toestel aan?
Bedankt alvast!
Wanneer je bekend bent met de eigenaardigheden van het besturingssysteem van Xiaomi, MIUI, en je vindt engels geen probleem als systeemtaal op je toestel, pas dan zou ik je aanraden voor een Xiaomi toestel te gaan. Duik er even in voordat je eraan begint zou ik zeggen.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Oh ik vind het altijd zó heerlijk als je heel stellig dingen beweert die totaal niet kloppen. Tippie: shit die voor jou en je toestel gelden hoeven niet universeel voor de hele wereld en zijn moeder te gelden.Momus schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:59:
[...]
Ik weet niet wat je geleerd hebt, maar Volume Up&Down en power tegelijk is Download Mode.
Volume Up & Down plus Power is TWRP voor mijn toestel. En dat heeft geen zak met Download Mode te maken.
[ Voor 0% gewijzigd door woutur op 19-10-2016 10:07 . Reden: Spelling. ]
Klopt, op mijn Windows Phone kom je niet in TWRP met Volume up&down&power.woutur schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:03:
[...]
Oh ik vind het altijd zó heerlijk als je heel stellig dingen beweerd die totaal niet kloppen. Tippie: shit die voor jou en je toestel gelden hoeven niet universeel voor de hele wereld en zijn moeder te gelden.
Volume Up & Down plus Power is TWRP voor mijn toestel. En dat heeft geen zak met Download Mode te maken.
De toetsencombinatie om in EDL te komen is volume +,- en power, bij de Redmi Note 3 blijkbaar alleen.
[ Voor 11% gewijzigd door Momus op 19-10-2016 10:13 ]
/▌
Wat vind je vrij irritant? Jij meldt hier net dat TWRP iets anders is dan de recovery.Marzman schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:12:
Ik vind het zelf helemaal niet heerlijk (vrij irritant eigenlijk). Het is ook de reden dat ik niet meer in het bootloader topic kom omdat je op die manier toch niks kan vragen en ik hoop niet dat je hier hetzelfde gaat doen.
Het betekent nota bene Team Win Recovery Project.
/▌
In welke discussie? Dat TWRP iets anders is dan recovery?Marzman schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:22:
Ik heb geen zin in die discussie, daarom kom ik al niet meer in dat andere topic. Maar dat je er dus vanuit gaat dat alles op elke telefoon zo werkt als bij jou. Met knop omhoog komt hij in download mode en met beide knoppen in TWRP. Dat is niet hetzelfde.
Verwijderd
Ok, dank je!woutur schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:00:
[...]
Ik denk niet dat Xiaomi iets voor jou is. *snap*
Recovery is recoveryMarzman schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:22:
Ik heb geen zin in die discussie, daarom kom ik al niet meer in dat andere topic. Maar dat je er dus vanuit gaat dat alles op elke telefoon zo werkt als bij jou. Met knop omhoog komt hij in download mode en met beide knoppen in TWRP. Dat is niet hetzelfde.
Je flasht tenslotte het via fastboot flash recovery recovery.img
En dat is dezelfde toetsencombinatie voor de stock recovery als de TWRP recovery.
Want het is niet mogelijk volume - en powerbutton dat jij in recovery komt terwijl dat echt voor de fastboot is
Je moet altijd volume + en powerbutton voor recovery op alle xiaomi devices doen waar tenslotte deze topic over gaat.
+ Je kan vanuit de updater-app ook gewoon in de recovery komen
Of je bent pas begonnen met Xiaomi toestellen dan is het misschien nog allemaal nieuw voor je...
Alleen de MiPad BIJVOORBEELD is het DXF modus met je alle fysieke buttons in 1x drukken, dan werkt het weer wel...
[ Voor 5% gewijzigd door theduke1989 op 19-10-2016 11:39 ]
Daarom hierbij wat positiefs.
MIUI 8 Global Beta ROM 6.10.20 staat op het punt van uitkomen en dit keer is de focus gelegd op
het verhelpen van fouten en het optimaliseren van de prestaties.
Iets wat ik alleen maar kan toejuichenIn this week our engineers have paid more attention to bugs fix and performance optimization. So we bring only one new feature this week.
[ Voor 3% gewijzigd door kelly.hipolito op 19-10-2016 16:16 ]
vol up + down + power: zwart scherm met telefoon erin
vol up + power: chinees menu > kies daar recovery > weer zelfde scherm als boven
Kom dus niet in TWRP.
Nog suggesties?
Fastboot flash de TWRP img opnieuw. Typ na het flashen fastboot reboot-bootloader. De bootloader start dan opnieuw op. Kies dan recovery. Kijken of ie dan wel naar TWRP gaat.Atomic-NI schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 17:57:
Nou wat ik geprobeerd heb:
vol up + down + power: zwart scherm met telefoon erin
vol up + power: chinees menu > kies daar recovery > weer zelfde scherm als boven
Kom dus niet in TWRP.
Nog suggesties?
[ Voor 5% gewijzigd door Tigerblood op 19-10-2016 18:26 ]
Ik zie het scherm van fastboot naar 2 sec zwart gaan en komt weer terug in fastboot modus (konijn met android poppetje)Tigerblood schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:24:
[...]
Fastboot flash de TWRP img opnieuw. Typ na het flashen fastboot reboot-bootloader. De bootloader start dan opnieuw op. Kies dan recovery. Kijken of ie dan wel naar TWRP gaat.
Ook niet dus
Sorry las je even verkeerd.Momus schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:44:
Je kan hem ook in TWRP booten vanuit fastboot. Vanuit de directory waar je recovery.img staat: Fastboot boot recovery.img
Als ik doe wat jij zegt start hij opnieuw de telefoon op naar Android (MIUI).
[ Voor 68% gewijzigd door Atomic-NI op 19-10-2016 19:14 ]
Ik denk dat ik al 3 verschillende geprobeerd heb.Momus schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 19:15:
Dat denk ik dat je echt geen goede recovery.img hebt...
Kun je me een link sturen van een correcte?
Kan het iets anders zijn, driver isue? lijkt me sterk daar ik wel fastboot devices zie.
Zou het de dev ch rom kunnen zijn, ik ga er vanuit dat het dev ch is daar ik enkel engels als taal heb en 3 andere met onduidelijke tekens, en geen Google PlayStore.
Die hernoemen naar recovery.img. En dan in een dos prompt waar die recovery.img staat fastboot boot recovery.img uitvoeren.
Vind je het echt heerlijk? Want op mij komt het over alsof het je juist irriteert.woutur schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:03:
[...]
Oh ik vind het altijd zó heerlijk als je heel stellig dingen beweert die totaal niet kloppen. Tippie: shit die voor jou en je toestel gelden hoeven niet universeel voor de hele wereld en zijn moeder te gelden.
Nou ook deze werkte niet.Momus schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 19:41:
Dit is de TWRP: https://dl.twrp.me/ido
Die hernoemen naar recovery.img. En dan in een dos prompt waar die recovery.img staat fastboot boot recovery.img uitvoeren.
Uiteindelijk maar de Dev global erop gezet via MiFlash fastboot rom om zo maar een betere ervaring voor de vrouw te geven.....tijdelijk.
Erg raar dat het allemaal niet wilt lukken, ik was zo content met mijn Redmi Note 3 Pro, daar ging het allemaal goed dus dacht koop ook een Xiaomi voor de vrouw.
Mocht iemand nog een tip hebben dan hoor ik het graag.
Dus met een flash app en de recovery.img opgelsagen op je telefoon.
Voorkom je het probleem van fastboot en drivers...
Klopt met de dev ch rom had ik root en daarin dus ook met flashify getracht, maar ook dat werkte niet.dutchgio schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 22:55:
Je gaf eerder aan root toegang te hebben. Dan kun je toch ook gewoon 'onscreen' TWRP flashen?
Dus met een flash app en de recovery.img opgelsagen op je telefoon.
Voorkom je het probleem van fastboot en drivers...
Gisteren terug gegaan naar dev Global en daar kan ik niet bij Security app het root menu niet meer vinden, dus zal nu nog dicht staan.
Ook nog met dev Global rom het twrp via fastboot geprobeerd maar dat werkte ook weer niet.
Denk toch dat het aan het toestel ligt.
Heb je al aan gegeven wat je standaard dialer wordt?theduke1989 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:37:
Ik heb de dailer van Google gedownload en geïnstalleerd? Maar wanneer ik bel dan wordt die met de dailer(Stock Miui) geopend. Kan ik de Stock verwijderen??
Ga naar Settings->Installed Apps->Defaults. Daar kun je de gewenste default dialer instellen.theduke1989 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:56:
Nee die optie krijg ik namelijk niet waardoor ik het vraag....
Kan ik deze niet verwijderen of krijg ik dan fucked up stuff???
Daar bij 'bellen' wijzigen.
Edit: was al genoemd.

Je kunt ook de standaard dialer 'freezen' met een TitaniumBackup, maar dat kan wel eens problemen gaan geven zolang de andere dialer niet als standaard wordt gezien.
Je hebt dan overigens ook een andere contacten app nodig; de dialer in MIUI is een dialer/contacten-combi in één app.
[ Voor 4% gewijzigd door dutchgio op 20-10-2016 16:50 ]
Unlocken was goed gegaan.dutchgio schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 07:35:
Of je hebt je bootloader nog niet (goed) unlockt, dat kan ook een oorzaak zijn waarom je niet kunt flashen. Is het unlocken wel goed gegaan?
In MiUI staat bij dev options >Mi unlock status : Unlocked
Doe ik het nog een keer krijg ik de melding na 50% "couldn't verify device" "No need to unlock this device".
Deze mijlpaal is nog niet bereikt?Kiswum schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:08:
De benodigde instructies om je ROM aan te passen, zijn nog niet geheel duidelijk omschreven. Er zijn teveel tegenstrijdigheden om de Xiaomi.eu rom op je originele telefoon te plaatsen. Zodra dit duidelijk een eenvoudig uit te voeren is, zal ik dit aan de topicstart toevoegen.
Ik objecteer, u eer.
Als ik de laatste 2 pagina's bekijk, is het al lastig om in de Recovery te komen
Als er een bewezen recept is om een andere rom te installeren, dan zie ik dat graag tegemoet.
Wil je op weg geholpen worden, dan kun je in ieder geval de OP van het onderstaande toestel bekijken. Daarin wordt uitgelegd hoe je daarop een Xiaomi.eu rom kunt plaatsen incl. unlock procedure. Is het je gelukt, post het hier dan even incl. uitleg en dan komt het in de OP te staan.
[Xiaomi Redmi Note 3/Kenzo/Qualcomm] Ervaringen en Discussie
Mocht iemand een Redmi 3 over hebben, dan mag die gerust naar me worden opgestuurd en dan kan ik zelf op die telefoon uitproberen hoe het zou moeten. Daarna komt ie netjes terug met hopelijk een werkende Xiaomi.eu rom (of je krijgt een vergoeding bij een brick). De ene Xiaomi is de ander niet. Bij de ene is een unlock niet nodig (Mi4s) en bij de meeste nieuwe versies is het wel nodig.
Doordat Xiaomi nog geen interessante telefoon heeft die ik zou willen hebben, heeft het voor mij geen prioriteit om 'even' een telefoon te kopen, om te bouwen en daarna weer door te verkopen. Daar heb ik het geld niet meer voor, mijn budget voor dit jaar is naar andere dingen opgegaan (zoals een Mi4 waar ik W10 op installeer).
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
/▌
Goede vraag van Preaper: of deze mijpaal al niet is bereikt? Ik ben van mening van wel.Kiswum schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:27:
[...]
Als ik de laatste 2 pagina's bekijk, is het al lastig om in de Recovery te komen
Wil je op weg geholpen worden, dan kun je in ieder geval de OP van het onderstaande toestel bekijken. Daarin wordt uitgelegd hoe je daarop een Xiaomi.eu rom kunt plaatsen incl. unlock procedure. Is het je gelukt, post het hier dan even incl. uitleg en dan komt het in de OP te staan.
[Xiaomi Redmi Note 3/Kenzo/Qualcomm] Ervaringen en Discussie
Mocht iemand een Redmi 3 over hebben, dan mag die gerust naar me worden opgestuurd en dan kan ik zelf op die telefoon uitproberen hoe het zou moeten. Daarna komt ie netjes terug met hopelijk een werkende Xiaomi.eu rom (of je krijgt een vergoeding bij een brick). De ene Xiaomi is de ander niet. Bij de ene is een unlock niet nodig (Mi4s) en bij de meeste nieuwe versies is het wel nodig.
[...]
Er is meer dan voldoende informatie voorhanden om een Xiaomi telefoon succesvol te kunnen unlocken en voorts te kunnen worden voorzien van een nieuwe ROM.
Sterker nog ik vind dat het steeds meer neigt naar overdaad dat schaad, daar er steeds meer vragen gesteld worden die reeds referentie materiaal hebben, zij het 10 a 20 pagina's terug of bij een ander topic.
Ik realiseer mij dat er geen vast recept is wat voor elk toestel geldt maar nog belangrijker daar zit gelijk de kracht van het Tweakers forum.
Dat je niet hand in hand alle stappen doorloopt maar zelf initiatief toont, opties probeert en als je er echt niet meer uit komt dan kun je op dit forum meer dan voldoende referentie materiaal vinden. Zeg maar de paas waarna iemand kan scoren.
Iets wat ik gelukkig veelvuldig terug zie op dit forum.
Klopt het dat je zegt: er is geen eenduidige handleiding aanwezig voor deze Xiaomi Redmi 3?kelly.hipolito schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 21:09:
[...]
[...]
Goede vraag van Preaper: of deze mijpaal al niet is bereikt? Ik ben van mening van wel.
Er is meer dan voldoende informatie voorhanden om een Xiaomi telefoon succesvol te kunnen unlocken en voorts te kunnen worden voorzien van een nieuwe ROM.
Als dat er zou zijn, dan zou de vraag niet steeds gesteld hoeven te worden, maar kan iemand steeds naar dezelfde post met het antwoord gestuurd kunnen worden. Uiteindelijk zou het goed zijn om dat antwoord inclusief alle stappen in het OP te (laten) plaatsen.
Dit topic is niet alleen voor de echte Tweaker, maar het is een plek waarop nieuwkomers ook terecht komen. Waarom komen hier ook beginnelingen? Doordat de Tweakers forums vaak bovenin de zoekresultaten staan van Google. En dat is terecht, want hier zijn de topics levendig en leerzaam. Dat is tevens de reden dat de handleiding eenduidig moet zijn en voor elke originele telefoon Redmi 3 toepasbaar moet zijn.
Ik wil er uiteindelijk naartoe om alle Miui vragen in 1 topic te laten plaatsen en alle hardware vragen in de huidige specifieke topics te laten plaatsen. Eigenlijk hetzelfde als bij Windows 10 + de Lumia telefoons
Er zijn nogal wat variabelen, dus een handleiding gaat een hoop als dan scenario's bevatten.Kiswum schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:51:
[...]
Klopt het dat je zegt: er is geen eenduidige handleiding aanwezig voor deze Xiaomi Redmi 3?
Als dat er zou zijn, dan zou de vraag niet steeds gesteld hoeven te worden, maar kan iemand steeds naar dezelfde post met het antwoord gestuurd kunnen worden. Uiteindelijk zou het goed zijn om dat antwoord inclusief alle stappen in het OP te (laten) plaatsen.
Dit topic is niet alleen voor de echte Tweaker, maar het is een plek waarop nieuwkomers ook terecht komen. Waarom komen hier ook beginnelingen? Doordat de Tweakers forums vaak bovenin de zoekresultaten staan van Google. En dat is terecht, want hier zijn de topics levendig en leerzaam. Dat is tevens de reden dat de handleiding eenduidig moet zijn en voor elke originele telefoon Redmi 3 toepasbaar moet zijn.
Ik wil er uiteindelijk naartoe om alle Miui vragen in 1 topic te laten plaatsen en alle hardware vragen in de huidige specifieke topics te laten plaatsen. Eigenlijk hetzelfde als bij Windows 10 + de Lumia telefoons
Nee. Ik bedoel dat er geen eenduidige handleiding aanwezig kan zijn omdat er teveel variatie is.Kiswum schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:51:
[...]
Klopt het dat je zegt: er is geen eenduidige handleiding aanwezig voor deze Xiaomi Redmi 3?
Niet alleen bij aanvang met de telefoon in de vorm van de Redmi 3, 3S, 3S Pro, 3S Prime of 3S international. Maar ook het besturingssysteem van de computer host etc etc.
Een nieuwe handleiding en later weer een nieuwe handleiding kan nooit de gehele lading dekking.Kiswum schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:51:
[...]
Dat is tevens de reden dat de handleiding eenduidig moet zijn en voor elke originele telefoon Redmi 3 toepasbaar moet zijn.
Je kunt dit immers niet testen omdat je als individuele eindgebruiker eenvoudig weg niet alle Redmi 3 telefoons in het bezit hebt om te testen.
En dus blijf je bezig.
Vandaar mijn antwoord: Er is meer dan voldoende informatie voorhanden om een Xiaomi telefoon succesvol te kunnen unlocken en voorts te kunnen worden voorzien van een nieuwe ROM.
Kortom naar mijn mening is deze mijlpaal bereikt.
[ Voor 27% gewijzigd door kelly.hipolito op 21-10-2016 00:09 ]
Er zit inderdaad een hoop versplintering in de diverse Redmi 3 telefoons. Al deze telefoons hebben een eigen ID. Dat ID staat op de doos en dat is vaak betrouwbaarder dan de ID die in sommige telefoons met crap roms van resellers worden geleverd.
Als ik dit lijstje zie, dan hanteert Xiaomi.eu slechts 1 rom.

Er zijn 2 opties.
1. De volgende zin uit de OP schrappen en het daarbij laten.
2. Dat de lezers uit dit topic aangeven welke methodes ze hebben gebruikt om de Xiaomi.eu rom erop te plaatsen en met welke telefoon dat was gelukt. Als dat inzichtelijk is en is getest, dan voeg ik het toe.De benodigde instructies om je ROM aan te passen, zijn nog niet geheel duidelijk omschreven. Er zijn teveel tegenstrijdigheden om de Xiaomi.eu rom op je originele telefoon te plaatsen. Zodra dit duidelijk een eenvoudig uit te voeren is, zal ik dit aan de topicstart toevoegen.
De keuze en de acties laat ik over aan jullie.
Het enige wat per device scheelt is of de bootloader unlocked dient te worden of niet. Kwestie van een stukje toevoegen in de trend van "Staat bij je toestel in de device list geen YES. Ga dan naar stap #21".
Verder is er niks anders dan de ROM's en de TWRP file.
Ik snap dat het voor niet-tweakers best lastig kan zijn om de bootloader te unlocken, TWRP installeren en vooral om de juiste ROM's te kiezen ivm met de verschillen tussen RedMi 3/3S. Maar persoonlijk ben ik van mening dat jullie iets te moeilijk -no offense- denken op dit moment
[ Voor 3% gewijzigd door LoeWn op 21-10-2016 08:49 ]
Zit hier met een probleem.
Redmi 3s gekocht op Aliexperess met ik dacht een on-officiële stable rom (verpakking was open). Het flashen middels nieuwste MI Flash en download mode naar officiële developer rom duurde erg lang. Na dik een half uur ging ik er vanuit dat er iets mis was gegaan en heb kabel eruit gehaald.
Vanaf dat moment kom ik niet meer in de EDL (download) modus. Heb verschillende opties geprobeerd:
De normale manier "power" en volume up. Dan kom ik wel in het gele menutje met download optie. Zodra ik deze echter indruk komt de 3s in bootloop terecht met Miui logo en verder gebeurt er niks.
De Hard Keys Combination Method: beide volume knoppen ingedrukt houden en vervolgens de kabel erin drukken. Na het loslaten van de volume knoppen komt de telefoon ook in dezelfde bootloop terecht.
Fastboot opties kunnen niet aangezien de telefoon nog locked is (daarom wou ik er een developer rom op zetten)
Ik heb dit topic even doorgelezen en zie niet dat iemand hier een oplossing voor heeft
Wel heb ik een filmpje gevonden voor de redmi note 3:
YouTube: Enter EDL mode - Redmi Note 3
Not sure of spanning eraf halen het probleem op kan lossen. Aangezien het niet om mijn eigen telefoon gaat probeer ik dit liever te vermijden.
Iemand die tips heeft bij dit probleem?
Kijk nu komen we ergens! Dit is hetgeen wat ik nodig hebLoeWn schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:49:
Ik snap het probleem niet helemaal. TheDuke1989 heeft naar mijn mening al een redelijke tutorial geschreven.
Bedankt voor de link!
even voor de duidelijkheid: Je kunt via fastboot gewoon stock ROM's flashen terwijl de bootloader gelocked is.robbertp schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:05:
..
Fastboot opties kunnen niet aangezien de telefoon nog locked is (daarom wou ik er een developer rom op zetten)
...
Wat gebeurt er als je vol- + power indrukt? Kom je dan rechtstreeks in fastboot modus?
Wat gebeurt er als je eerst de power knop indrukt.. wacht op een trilling en dan beide volume knoppen vasthoudt? Herkent de pc de telefoon nu?
En wat gebeurt er als je in het 'gele menu' op fastboot klikt?
Als je nu in het fastbootmenu komt, kun je verder deze toturial volgen
Wist je dan ook niet van zijn topic? Hier staat nog meer informatieKiswum schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:08:
[...]
Kijk nu komen we ergens! Dit is hetgeen wat ik nodig heb
Bedankt voor de link!
overigens zou ik het leuk vinden om daar mede-auteur van te worden. Ik heb wel zin om de tutorial nog een stukje te verbeteren
Dat topic heb ik nooit gezien, hiermee kan ik iedereen redirecten naar dat ene centrale topic. Zo'n centrale topic lijkt mij eenvoudiger en beter te onderhouden. Mede daardoor heb ik bij de admins de vraag liggen of het handig zou zijn om een algemene Miui topic te maken. In elk forum krijg je veel dezelfde vragen en oplossingen. In topics met een duidelijke structuur is het ook eenvoudiger om je antwoorden te vinden.LoeWn schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:29:
[...]
[...]
Wist je dan ook niet van zijn topic? Hier staat nog meer informatie
overigens zou ik het leuk vinden om daar mede-auteur van te worden. Ik heb wel zin om de tutorial nog een stukje te verbeteren![]()
Kiswum in "Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile"
Dit is voor mij nieuwe informatie. Op miui site staat bij stap 1 dat je telefoon unlocked moet zijn:LoeWn schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:29:
[...]
even voor de duidelijkheid: Je kunt via fastboot gewoon stock ROM's flashen terwijl de bootloader gelocked is.
Wat gebeurt er als je vol- + power indrukt? Kom je dan rechtstreeks in fastboot modus?
Wat gebeurt er als je eerst de power knop indrukt.. wacht op een trilling en dan beide volume knoppen vasthoudt? Herkent de pc de telefoon nu?
http://en.miui.com/a-234.html
In fastboot modus komen is geen probleem dit lukt gewoon...de PC herkent de telefoon niet bij COM poort.
Goed idee. Mocht het idee er door komen.. Wil ik je graag helpen met opzettenKiswum schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:53:
[...]
Dat topic heb ik nooit gezien, hiermee kan ik iedereen redirecten naar dat ene centrale topic. Zo'n centrale topic lijkt mij eenvoudiger en beter te onderhouden. Mede daardoor heb ik bij de admins de vraag liggen of het handig zou zijn om een algemene Miui topic te maken. In elk forum krijg je veel dezelfde vragen en oplossingen. In topics met een duidelijke structuur is het ook eenvoudiger om je antwoorden te vinden.
Raar dat het daar staat. Het kan wel gewoon. Er zijn genoeg sites die er tutorials over geven.robbertp schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:55:
[...]
Dit is voor mij nieuwe informatie. Op miui site staat bij stap 1 dat je telefoon unlocked moet zijn:
In fastboot modus komen is geen probleem dit lukt gewoon...de PC herkent de telefoon niet bij COM poort.
Herkent MiFlash de telefoon niet? Of de PC zelf niet? Wat geeft apparaatbeheer aan? Als dat duidelijk is kunnen we je vanuit daar helpen. Het kan namelijk zijn dat je de Qualcomm drivers nog moet installeren
[...]
Raar dat het daar staat. Het kan wel gewoon. Er zijn genoeg sites die er tutorials over geven.
Herkent MiFlash de telefoon niet? Of de PC zelf niet? Wat geeft apparaatbeheer aan? Als dat duidelijk is kunnen we je vanuit daar helpen. Het kan namelijk zijn dat je de Qualcomm drivers nog moet installeren
Ik heb eerder redmi 3s telefoons geflasht, allemaal middels download mode. Qua drivers zou het daarom goed moeten zijn. Ik ga vanavond nog eens proberen via fastboot te flashen. Dit heb je zelf ook al eens geprobeerd met locked phone? Thx voor de hulp so far.LoeWn schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:09:
[...]
Raar dat het daar staat. Het kan wel gewoon. Er zijn genoeg sites die er tutorials over geven.
Zie hier trouwens ook een tutorial voor de note 3 wederom:
http://xiaomitips.com/gui...dmi-note-3-into-edl-mode/
Dit lijkt op hetzelfde probleem als mijn phone.
[ Voor 7% gewijzigd door robbertp op 21-10-2016 12:17 ]
Verder heb ik elke keer dat ik firefox open een nieuwe tab met een of andere vage Yahoo search, variëren van "therapist" tot "online mba" tot "apple watch". Nogal storend, dit soort gedrag ben ik niet van een telefoon gewend.
Er staat nu MIUI global 7.3 op, zou een update naar 8 deze shit verhelpen?
Ook staan er twee phone apps op enzo, dat ben ik ook allemaal niet gewend en moet nog uitzoeken welke ik moet behouden.
OK. Bij zowel unlocked als locked, kun je je telefoon flashen via fastboot: http://en.miui.com/forum.php?mod=viewthread&tid=327861robbertp schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:55:
[...]
Dit is voor mij nieuwe informatie. Op miui site staat bij stap 1 dat je telefoon unlocked moet zijn:
Ik het installeren van die wazige driver eigenlijk het meest vervelende. Als het eenmaal gebeurd is, heb je een mooi werkstation voor redmi's flashen.
Als ik jou was, zou ik zo snel mogelijk een officiële versie erop zetten. Die puinhoop roms zijn echt een drama. De officiële zijn echt een verademing, en de eu versies zijn echt super. Zie link in deze post.wimjongil schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:01:
Ik heb gisteren m'n 3S ontvangen. Heb alleen wat vage bloatware erop staan: soms als ik probeer te unlocken, krijg ik eerst reclameHeb nu een of ander "Touchpal" proces geblokkeerd, maar zou het liefst zulke troep van m'n telefoon hebben natuurlijk.
Verder heb ik elke keer dat ik firefox open een nieuwe tab met een of andere vage Yahoo search, variëren van "therapist" tot "online mba" tot "apple watch". Nogal storend, dit soort gedrag ben ik niet van een telefoon gewend.
Er staat nu MIUI global 7.3 op, zou een update naar 8 deze shit verhelpen?
Ook staan er twee phone apps op enzo, dat ben ik ook allemaal niet gewend en moet nog uitzoeken welke ik moet behouden.
[ Voor 43% gewijzigd door pasz op 21-10-2016 13:02 ]
woei!
Dit is via de EDL/download (volume up + power) mode idd waar ik niet in kom. @LoeWn heeft het over de fastboot mode, de modus met het konijntje: volume down + power.pasz schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:53:
[...]
OK. Bij zowel unlocked als locked, kun je je telefoon flashen via fastboot: http://en.miui.com/forum.php?mod=viewthread&tid=327861
Ik het installeren van die wazige driver eigenlijk het meest vervelende. Als het eenmaal gebeurd is, heb je een mooi werkstation voor redmi's flashen.
Heb je je telefoon niet toevallig geëncrypt (Dat je tijdens het starten moet unlocken)?robbertp schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:40:
[...]
Dit is via de EDL/download (volume up + power) mode idd waar ik niet in kom. @LoeWn heeft het over de fastboot mode, de modus met het konijntje: volume down + power.
Kiswum schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 07:19:
Bedankt voor jullie feedback!
Als ik dit lijstje zie, dan hanteert Xiaomi.eu slechts 1 rom.
[afbeelding]
Er zijn 2 opties.
1. De volgende zin uit de OP schrappen en het daarbij laten.
[...]
2. Dat de lezers uit dit topic aangeven welke methodes ze hebben gebruikt om de Xiaomi.eu rom erop te plaatsen en met welke telefoon dat was gelukt. Als dat inzichtelijk is en is getest, dan voeg ik het toe.
De keuze en de acties laat ik over aan jullie.
Dat bedoel ik nu met overdaad schaad en de mijlpaal is bereikt.Kiswum schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:53:
[...]
Dat topic heb ik nooit gezien, hiermee kan ik iedereen redirecten naar dat ene centrale topic. Zo'n centrale topic lijkt mij eenvoudiger en beter te onderhouden. Mede daardoor heb ik bij de admins de vraag liggen of het handig zou zijn om een algemene Miui topic te maken. In elk forum krijg je veel dezelfde vragen en oplossingen. In topics met een duidelijke structuur is het ook eenvoudiger om je antwoorden te vinden.
Er is zoveel informatie op zoveel pagina's dat een nieuwe eigenaar reeds gestelde vragen simpelweg opnieuw stelt omdat deze nog niet gesteld lijkt, maar in werkelijkheid 40 pagina's terug al met antwoord staat.
In dit topic heb ik bijvoorbeeld ook een handleiding geschreven en geplaatst.
Doordat dit een vrij actief topic is, staat de handleiding inmiddels pagina's terug en is het niet goed vindbaar.
Nope, direct uit doos aan de computer gehangen en met Mi Flash flashpoging gedaan, die helaas faaldepimNH schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:09:
[...]
Heb je je telefoon niet toevallig geëncrypt (Dat je tijdens het starten moet unlocken)?

Helaaa was je niet in de gelegenheid om direct het antwoord te geven op de vraag waar het magische antwoord zou staan (nu nog steeds niet). Gekukkig heeft LoeWn me op weg geholpen.kelly.hipolito schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:39:
[...]
[...]
Dat bedoel ik nu met overdaad schaad en de mijlpaal is bereikt.
Er is zoveel informatie op zoveel pagina's dat een nieuwe eigenaar reeds gestelde vragen simpelweg opnieuw stelt omdat deze nog niet gesteld lijkt, maar in werkelijkheid 40 pagina's terug al met antwoord staat.
Doordat dit een vrij actief topic is, staat de handleiding inmiddels pagina's terug en is het niet goed vindbaar.
Om alles in 1 topic te zetten en mensen daar naar te verwijzen, zorgt ervoor dat topics niet worden vervuild met steeds hetzelfde antwoorden inclusief nieuwe antwoorden (een link naar het juiste antwoord voldoet en hoeft daardoor niet nogmaals worden uitgeschreven dat zorgt ervoor dat topics als dit wellicht 70% kleiner worden, maar wel effectief).
Juist omdat er zoveel handleidingen zijn sommige goed sommige minder zoals die van jou geval heb ik een vaste topic (centrale topic) aangemaakt zodat mensen daar meteen naar toe kunnen gaan.kelly.hipolito schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:39:
[...]
[...]
Dat bedoel ik nu met overdaad schaad en de mijlpaal is bereikt.
Omdat het bij de Xiaomi toestellen qua unlocken en installeren van TWRP altijd op dezelfde manier gaat. Hoef je niet elke keer een nieuwe handleiding van iemand te krijgen. 1 complete handleiding wat gewoon compleet is is al voldoende. Het is erg zeldzaam als het toch nog anders zou lopen....
de [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
[ Voor 3% gewijzigd door theduke1989 op 21-10-2016 16:21 ]
Ik ben niet van de zelfpromotie maar als er een schaap over de dam is moet ik wel.theduke1989 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:20:
[...]
sommige minder zoals die van jou geval [/TOPIC]
Ik raad je aan om de reacties een te lezen over mijn handleiding en over jouw handleiding.
Laat de leden beoordelen wat ze van de handleiding vinden.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/48274455
En rondom
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/48271321
Ik laat alles even rusten. Ik denk dat zoiets in het algemene unlock topic komt. Alle methodes van Xiaomi telefoons kunnen wat mij betreft daarin. Ik zal nog contact zoeken met TheDuke1989. Wellicht staat hij ook open voor extra beheerders die dergelijke handleidingen eventueel kan toevoegen of aanpassen als een stap is vergeten of niet nodig is.
Ik zal tevens de handleiding voor de Mi4s laten toevoegen. Dat is een van de weinige recente Xiaomi telefoons die zonder unlock alsnog omgezet kan worden (ik heb dat deze zomer 2X uitgevoerd). Ik denk dat dat wel handig is om te weten voor die gebruikers.
2X niet hoeven doen. True story, ik heb het zelf gedaan en ik zou het zo weer kunnen zonder te unlocken.dutchgio schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:14:
Die Mi4s moet je ook gewoon unlocken, dus daar gaat het alweer mis.
Maar je hoeft mij en en.miui.com natuurlijk niet te geloven. Mocht je het willen uitvoeren, hier is het topic waar ik alle informatie en downloads vandaan heb gehaald. 2x geen unlock aangevraagd.
http://en.miui.com/thread-251450-1-1.html
Het kan bij meerdere devices, dat is gewoon ''onofficieel unlocken''.Kiswum schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:19:
[...]
2X niet hoeven doen. True story, ik heb het zelf gedaan en ik zou het zo weer kunnen zonder te unlocken.
Maar je hoeft mij en en.miui.com natuurlijk niet te geloven. Mocht je het willen uitvoeren, hier is het topic waar ik alle informatie en downloads vandaan heb gehaald. 2x geen unlock aangevraagd.
http://en.miui.com/thread-251450-1-1.html
Maar bij een guide in een centraal topic kun je dus het beste 'gewoon' bijvoorbeeld het overzicht van Xiaomi.eu aanhouden. Als je dit soort aparte tutorials waar je het risico op een brick neemt ook gaat toevoegen wordt het dus zo onduidelijk omdat het bij de één wel kan en bij de een ander device weer niet.
Ik heb zelf de .eu versie MIUI 8 draaiend, maar ben niet super tevreden over de accuduur. Zou volgens mij nog een stuk beter moeten kunnen. Daarom even benieuwd of iemand CM draaiend heeft en wat de ervaringen hiermee zijn.
Hoeveel dagen wil je hebben? Ik haal met veel gebruik de 2 dagen (niet altijd makkelijk maar het is zeker haalbaar want ik gebruik het ding veel)Gerald182 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:47:
Zijn er hier ook mensen die CyanogenMod 13 draaiend hebben op hun Redmi 3/3s?
Ik heb zelf de .eu versie MIUI 8 draaiend, maar ben niet super tevreden over de accuduur. Zou volgens mij nog een stuk beter moeten kunnen. Daarom even benieuwd of iemand CM draaiend heeft en wat de ervaringen hiermee zijn.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Na heel veel losse eindjes heb ik het volgende geconcludeerd:
- Toestel moet developer ROM hebben
- Kan daarna unlocken
- Dan TWRP
- Tot slot een goede ROM
Mijn probleem is echter om de developer ROM er op te krijgen. Mijn toestel heeft een behoorlijk eigen wil en kan bijvoorbeeld alleen nog maar continue opnieuw opstarten met een MI / mi.com logo in beeld.
Fastboot starten lukt wel: PWR & VOL-
De andere mode helaas niet meer - hierdoor geen download of recovery mogelijk.
Fastboot ROM wil MiFlash niet flashed (Tz error).

Wat zijn nu nog mijn mogelijkheden?
[ Voor 5% gewijzigd door Zanthr op 23-10-2016 13:19 . Reden: plaatje ]
https://drive.google.com/...qufxj-8inYUndXV2VhbmRKa2MZanthr schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:16:
Ik voel me een behoorlijk domme aap, maar het hele unlocken en vooral het toestel zelf (Xiaomi Redmi 3 pro/prime) werkt me behoorlijk tegen.
- Kan daarna unlocken
- Dan TWRP
- Tot slot een goede ROM
Mijn probleem is echter om de developer ROM er op te krijgen. Mijn toestel heeft een behoorlijk eigen wil en kan bijvoorbeeld alleen nog maar continue opnieuw opstarten met een MI / mi.com logo in beeld.
[afbeelding]
use fastboot edl
1. make ur mi flash tool ready for flash
2. reboot ur device to fastboot mode
3. run edl.bat
4. wait until red led on ur devices
5. refresh on mi flash tool so ur device appear
6. flash ur device
7. wait for flashing
8. reboot after finish flashing
sorry my bad language
hope it can help u
Ga ik doen! Moest alleen even wachten totdat ik een Windows-computer tot m'n beschikking had, heb inmiddels alle benodigde dingen gedownload en ga een van de komende dagen een nieuwe rom erop knallen.pasz schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:53:
[...]
OK. Bij zowel unlocked als locked, kun je je telefoon flashen via fastboot: http://en.miui.com/forum.php?mod=viewthread&tid=327861
[...]
Als ik jou was, zou ik zo snel mogelijk een officiële versie erop zetten. Die puinhoop roms zijn echt een drama. De officiële zijn echt een verademing, en de eu versies zijn echt super. Zie link in deze post.
I had op mijn gewone 3 Pro de EU MIUI 8 ROM met custom launcher draaien en dat was te doen, maar ik miste alle tweaks en functies in CM13, dus een tijdje terug naar volle tevredenheid overgestapt op deze:Gerald182 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:47:
Zijn er hier ook mensen die CyanogenMod 13 draaiend hebben op hun Redmi 3/3s?
http://forum.xda-develope...-13-0-ido-beta-1-t3430791
Sinds een paar weken wordt ook ook de Fingerprint sensor van de Pro ondersteund, hoewel ik die eigenlijk niet echt had gemist.
Ik haal hiermee een vrijwel identieke accuduur als op MIUI 8, 4 dagen bij licht gebruik (data on, wifi/Gps/BT off), met 3-4u schermtijd.
Verwijderd
Is dat de beste optie, of is er inmiddels ook een andere (redmi) telefoon die ik zou kunnen overwegen?
De accuduur en gebruikerservaring van de Redmi vind ik helemaal super.
Dank. Ik ga het denk ik ook maar eens proberen.iisworks schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 07:37:
[...]
I had op mijn gewone 3 Pro de EU MIUI 8 ROM met custom launcher draaien en dat was te doen, maar ik miste alle tweaks en functies in CM13, dus een tijdje terug naar volle tevredenheid overgestapt op deze:
http://forum.xda-develope...-13-0-ido-beta-1-t3430791
Sinds een paar weken wordt ook ook de Fingerprint sensor van de Pro ondersteund, hoewel ik die eigenlijk niet echt had gemist.
Ik haal hiermee een vrijwel identieke accuduur als op MIUI 8, 4 dagen bij licht gebruik (data on, wifi/Gps/BT off), met 3-4u schermtijd.
Verwijderd
dat heb ik bij mijn 3 ook gehad, en hij was toen "vastgelopen". Het was opgelost door de power en volume op (of was het nou down...) in te houden, dat is een hard restart.pimNH schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:16:
Mijn redmi 3 pro is uit zichzelf uit gegaan en gaat nu niet meer aan, als ik hem aan de computer hang gaat het laad lampje niet eens branden, wat moet ik doen?
Of wachten tot de accu leeg is... (er vanuit gaande dat het hetzelfde probleem is)
Dat had ik geprobeerd, maar dat werkte niet. toen had ik ongeveer 15 sec. alleen de powerbutton ingedrukt, en toen ging hij wel aan. Nu doet hij het dus weer.Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:33:
[...]
dat heb ik bij mijn 3 ook gehad, en hij was toen "vastgelopen". Het was opgelost door de power en volume op (of was het nou down...) in te houden, dat is een hard restart.
Of wachten tot de accu leeg is... (er vanuit gaande dat het hetzelfde probleem is)
Gister weer even bezig geweest. Ben begonnen met een Redmi Note 3. Deze kwam in eerste instantie ook niet via vol up + power in download / EDL modus. Dit ging uiteindelijk makkelijk via fastboot en EDL file/progje. Zie link: YouTube: HOW TO GO TO EDL MODE IN REDMI NOTE 3 (UPDATED)robbertp schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:24:
[...]
[...]
Ik heb eerder redmi 3s telefoons geflasht, allemaal middels download mode. Qua drivers zou het daarom goed moeten zijn. Ik ga vanavond nog eens proberen via fastboot te flashen. Dit heb je zelf ook al eens geprobeerd met locked phone? Thx voor de hulp so far.
Zie hier trouwens ook een tutorial voor de note 3 wederom:
http://xiaomitips.com/gui...dmi-note-3-into-edl-mode/
Dit lijkt op hetzelfde probleem als mijn phone.
Flashen naar developer ging vervolgens makkelijk via Mi Flash.
Helaas ben ik geen stap verder gekomen met mijn Redmi 3. Ik kom met geen mogelijkheid in de download / EDL modus. Eigenlijk alle opties geprobeerd welke op het internet zijn te vinden en welke volgens mij mogelijk zijn, zie link: http://xiaomitips.com/gui...ut-redmi-3-into-edl-mode/
Zelfs hele toestel uit elkaar gehaald om de spanning er tijdelijk vanaf te halen: YouTube: Enter EDL mode - Redmi Note 3
Helaas biedt dit ook geen oplossing.
Nu heb ik nog een andere oplossing gevonden: de Mi deep flash cable: http://xiaomitips.com/gui...lution-to-non-edl-device/
https://www.aliexpress.co.../1267128_32679338196.html
Op sommige nieuwe Xiaomi telefoons is ook de download/EDL optie geblokkeerd. Met deze kabel is het dan nog steeds mogelijk om te flashen. Wat denken jullie?
LoeWn schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:29:
even voor de duidelijkheid: Je kunt via fastboot gewoon stock ROM's flashen terwijl de bootloader gelocked is.
Ik heb je advies zeker geprobeerd LoeWn, dit werkt helaas niet...Heb je het zelf wel eens geprobeerd met een locked phone?LoeWn schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:03:
Ik quote hierbij mezelf even. Waarom wil je uberhaupt in download mode komen?
[...]
Wat werkt er niet? Kom je niet in fastboot modus? wordt de telefoon niet herkent? krijg je foutmeldingen?
Zo kunnen we je niet echt helpen
Gisteren MIUI 8 erop gezet, een hele verbetering. Niet geroot overigens, maar gewoon met dat fastboot gedaan. Moet nog wel wennen aan het touchscreen toetsenbord en alle toestemmingen die elke app wil.wimjongil schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:56:
[...]
Ga ik doen! Moest alleen even wachten totdat ik een Windows-computer tot m'n beschikking had, heb inmiddels alle benodigde dingen gedownload en ga een van de komende dagen een nieuwe rom erop knallen.
ik zit op deze rom: MIUI 8 Global 6.10.20 | Beta en ik wil graag de eu-rom gaan gebruiken
Het lukt mij wel om in het fastboot-scherm te komen.
Als ik via vol+ en power knop in dat gele menu kom en op download klik... start de telefoon normaal op.
Als ik de bootloader wil unlocken stopt deze na 50% (device niet herkend)
Bij gebruik van MiFlash (2016.08.30.0) gaat hij wel flashen... na ongeveer 8 minuten op 50%, uiteindelijk is de groene balk vol (na pakweg 1000seconden) maar loopt de teller door en verder niets.
in het schermpje staat: status: these images are only used for device: land en bij status: flashing
MiPCSuite ziet de telefoon niet.
eventuele extra info:
- laptop met windows 10
- telefoon is de redmi 3s (32gb)
- kabeltje gebruikt die bij de telefoon zat
- ik heb via en.miui.com/unlock ''toestemming'' gekregen
Waar gaat het mis? Ik vermoed ergens waar de pc de telefoon niet ziet? Hulp is zeer welkom!
Yes, fastboot kom ik gewoon in. Wanneer ik dan via jouw manier probeer om te flashen geeft Mi Flash een foutmelding, iets met packet niet gevonden. Ik selecteer de hoofdmap en niet de images map. Zit op mijn werk dus precieze melding weet ik niet. Bij mijn weten ligt dat dus aan de lock.LoeWn schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:46:
Ja. Ook met de Redmi 3
Wat werkt er niet? Kom je niet in fastboot modus? wordt de telefoon niet herkent? krijg je foutmeldingen?
Zo kunnen we je niet echt helpen
De verschillende manieren om in download modus te komen resulteren allemaal in Mi logo/bootloop.
*edit: de volume up + down methode resulteert in het test scherm overigens.
Heb net de kabel besteld:
https://www.aliexpress.co...f3-4b5a-a8e7-c3b0a8903816
Baat het niet dan schaadt het 5 euro
[ Voor 3% gewijzigd door robbertp op 26-10-2016 16:18 ]
Ik heb het met deze guide voor elkaar gekregen: http://forum.xda-develope...install-unlocked-t3413818Zanthr schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:16:
Ik voel me een behoorlijk domme aap, maar het hele unlocken en vooral het toestel zelf (Xiaomi Redmi 3 pro/prime) werkt me behoorlijk tegen.
- Kan daarna unlocken
- Dan TWRP
- Tot slot een goede ROM
[afbeelding]
Dat is een tooltje die TWRP installeert zonder dat je eerst een andere ROM nodig hebt, ik had gewoon MIUI 7 chinees. Het enige belangrijke is dat als je later MIUI roms flashed, die misschien diezelfde files weer overschrijven en je bootloader opnieuw lockt, maar dan kan je de fix herhalen natuurlijk.
Deze extra truuks had ik nodig:
- Zorg dat je de driver voor de 'Qualcomm HS-USB QDLoader 9008' hebt, is te googelen.
- Installatie op Windows 10 gaf error wegens unsigned driver, dan moet je opnieuw opstarten in Veilige modus met die beveiliging uitgeschakeld (ook te googelen op 'windows 10 unsigned driver mode')
- Tel opgestart op Recovery (vol+ en home button tegelijk)
- Gekozen voor download mode
- Dan aangesloten, windows herkent m als die QDLoader
- CMD in administrator modus starten
- navigeer naar de map van de tool,
- volg stappen van de guide
Hierna CM13 erop vanuit TWRP en MIUI lekker vergeten.
[ Voor 9% gewijzigd door The Third Man op 27-10-2016 10:52 ]
De vraag is of opsturen naar China om hem te vervangen de enige mogelijkheid is die overblijft.
Maar met fastboot kun je toch vanalles flashen? Van een ROM tot een custom recovery? Ik heb je eerdere posts niet gelezen maar ik zou een developer ROM installeren via fastboot, dan unlocken, dan TWRP erop en daarna een EU ROM erop zetten. Of via fastboot TWRP erop zetten en dan via TWRP een EU ROM.. afhankelijk vanaf waar je vast bent blijven zitten.Zanthr schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:03:
Thanks Lekkere Kwal! Ik wil het graag proberen want CM13 heeft mijn voorkeur. Helaas wil mijn telefoon niet in recovery starten. Fastboot of een eindeloze loop zijn mijn opties.
De vraag is of opsturen naar China om hem te vervangen de enige mogelijkheid is die overblijft.
[ Voor 38% gewijzigd door woutur op 28-10-2016 10:20 ]
Mijn redmi3s is deze week ook toegekomen, is bij mij allemaal perfect gegaan met maar 1 probleem...pappamat schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:28:
Bij mij wil het toch ook niet lukken met de redmi 3s...
ik zit op deze rom: MIUI 8 Global 6.10.20 | Beta en ik wil graag de eu-rom gaan gebruiken
Het lukt mij wel om in het fastboot-scherm te komen.
Als ik via vol+ en power knop in dat gele menu kom en op download klik... start de telefoon normaal op.
Als ik de bootloader wil unlocken stopt deze na 50% (device niet herkend)
Bij gebruik van MiFlash (2016.08.30.0) gaat hij wel flashen... na ongeveer 8 minuten op 50%, uiteindelijk is de groene balk vol (na pakweg 1000seconden) maar loopt de teller door en verder niets.
in het schermpje staat: status: these images are only used for device: land en bij status: flashing
MiPCSuite ziet de telefoon niet.
eventuele extra info:
- laptop met windows 10
- telefoon is de redmi 3s (32gb)
- kabeltje gebruikt die bij de telefoon zat
- ik heb via en.miui.com/unlock ''toestemming'' gekregen
Waar gaat het mis? Ik vermoed ergens waar de pc de telefoon niet ziet? Hulp is zeer welkom!
Bij MiFlashUnlock ook stoppen op 50% met "Mi Phone not found" of zoiets. De oplossing was vrij simpel: windows7 gebruiken! Toen ik het op een andere pc probeerde met win7 (eerst MiPCSuite installeren, dan MiFlashUnlock), werkte het van de eerste keer.
Zowel MiPCSuite als de benodigde drivers geven (soms) problemen bij win10 64bit.
alvast bedankt
Zoek in dit topic met zoektermen: verkoper ROMlimboman schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:59:
Ik heb een vraagje : Ik kan een redmi 3s kopen met een global-rom en nederlandse taal , maar ze kunnen voor mij ook er de eu-rom opzetten . wat is het verschil en wat is de beste keuze .
alvast bedankt
Je mag zelf beslissen wat het beste is.
Wow! Dat was de winnende tip![FF]fox schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:41:
[...]
Toen ik het op een andere pc probeerde met win7 (eerst MiPCSuite installeren, dan MiFlashUnlock), werkte het van de eerste keer.
Zowel MiPCSuite als de benodigde drivers geven (soms) problemen bij win10 64bit.
Oude laptop uit de kast getrokken en het was zo gepiept.
Voorlopig even europese miui 8. maar wie weet ook een uitstapje richting cm
Dank FFfox
Bij de stable 8.0.10 EU (land) ROM werkt dit (spijtig genoeg) wel. Ik zou dit liever zien als een optie die aan/uit kan gezet worden.woutur schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:17:
Is bijvoorbeeld het trillen bij een unlock via fingerprint al weer werkend?
Idem voor het geluid bij het in/uitpluggen van de lader (wat normaal in de laatste weekly een mogelijkheid zou zijn).
Ben zelf zeer tevreden er over, hier en daar wat bugs soms of dat hij raar doet maar overal prima toestel voor weinig.
Krijg elke keer de melding FAILED (remote: dtb not found) als ik wil booten in recovery modus.
Ronald van Doorn
Heb je wel de juiste TWRP geïnstalleerd? BL unlocked??? spelen allemaal een belangrijke rol bij het flashen van TWRP...Woohooo schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 12:04:
Iemand van jullie de Redmi 3S al geflashed met TWRP?
Krijg elke keer de melding FAILED (remote: dtb not found) als ik wil booten in recovery modus.
Fijn dat het is gelukt.pappamat schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:46:
[...]
Wow! Dat was de winnende tip!
Oude laptop uit de kast getrokken en het was zo gepiept.
Voorlopig even europese miui 8. maar wie weet ook een uitstapje richting cm
Dank FFfox
Voor een ieder die in de zelfde problemen geraakt en geen 'oude laptop' heeft.
'Disable Driver Signature Enforcement' kan het probleem ook verhelpen.
Druk bij opstarten F8 of SHIFT bij het herstarten (afhankelijk van de Windows versie) en kies voor
'Disable Driver Signature Enforcement'.
Als ik jouw was zou ik vragen naar een geseald exemplaar.rdoorn schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 12:47:
Ik wil voor mijn dochter (12) een redmi 3s kopen. Maar ik zie nergens Nederlands als taal staan bij de int. Versie. Gelijk maar flashen naar cm-rom? Of is er een versie die wel Nederlands is.
Alles m.u.v. Engels en Chinees is er door de winkel opgezet.
Met een beetje pech heb je er dan ook een hoop crapware gratis bij.
Na levering kun je het toestel zelf voorzien van Xiaomi.eu ROM waar Nederlands als taal vertegenwoordigd is.
[ Voor 28% gewijzigd door kelly.hipolito op 29-10-2016 15:19 ]
Developer ROM flashen is het obstakel al. Ga het dit weekend nog een keer stap voor stap proberen vanaf een andere laptop! Genoeg tips gekregen dus de aanhouder wint..woutur schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:17:
[...]
Maar met fastboot kun je toch vanalles flashen? Van een ROM tot een custom recovery? Ik heb je eerdere posts niet gelezen maar ik zou een developer ROM installeren via fastboot, dan unlocken, dan TWRP erop en daarna een EU ROM erop zetten. Of via fastboot TWRP erop zetten en dan via TWRP een EU ROM.. afhankelijk vanaf waar je vast bent blijven zitten.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken