Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 14:06

N97

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 17:06:
Opgelost , mijn redmi3 draait nu op weekly Eu rom miui8 .

Ben meer voorstander van stable maar we gaan het gewoon uitproberen en als weekly niet al teveel bugs geeft hou ik em erop

Dankzij de Mi mover was omzetten 2 naar 3 peulenschil Overigens 😀
Hi Jeroen, Is die weekly EU Rom geroot?

Ik ben namelijk op zoek naar een ROM voor de Redmi 3 zonder Root.

Sommige klanten maken gebruik van de diensten van GOOD. En als ik GOOD work op mijn RedMi 3 installeer mekkert deze dat de telefoon is gejailbreakt. Dus heb een andere rom nodig.

Als iemand een stabiele rom weet die niet geroot is, hoor ik dat graag. Ik hoef me telefoon niet weeklijks te updates als dat niet mogelijk is. Vind het namelijk zonde om een nieuwe telefoon te kopen. :|

EDIT:
Was vergeten te reageren.

Ik heb de laatste Global stable rom van MIUI zelf geinstalleerd maar zelfs dan geeft GOOD Work dat het gejailbreakt is. En op de Good Website is de RedMi niet de enige Xiaomi telefoon die issues geeft met GOOD Work. Redmi Note 2 is certificeert maar Redmi Note 3 werkt nog steeds niet.

Jammer ik was erg blij met de Xiaomi telefoons...

[ Voor 17% gewijzigd door N97 op 31-10-2016 09:40 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:42

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

N97 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:12:
[...]

Sommige klanten maken gebruik van de diensten van GOOD. En als ik GOOD work op mijn RedMi 3 installeer mekkert deze dat de telefoon is gejailbreakt. Dus heb een andere rom nodig.

Als iemand een stabiele rom weet die niet geroot is, hoor ik dat graag. Ik hoef me telefoon niet weeklijks te updates als dat niet mogelijk is. Vind het namelijk zonde om een nieuwe telefoon te kopen. :|
http://forum.xda-developers.com/apps/supersu/suhide-t3450396

Werkt dit eventueel?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
N97 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:12:
[...]

Gewoon de EU Stable installeren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-10 12:36
Ik ben nu in Indonesië en kan hier een 3S kopen (met vingerafdrukscanner) voor €110. Heb even snel hier het topic gelezen, maar lijkt me geen verkeerde deal toch?

Moet ik nog ergens specifiek op letten? :)

[ Voor 51% gewijzigd door Barns op 03-10-2016 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Barns schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:28:
Ik ben nu in Indonesië en kan hier een 3S kopen (met vingerafdrukscanner) voor €110. Kan de 3S niet vinden op NL'se sites. Kan dat kloppen? Hoe zit het met dit toestel? Heeft iemand er ervaring mee? :)
Je zit in de goede topic. Aardig wat leesvoer. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
Momus schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:30:
[...]

Je zit in de goede topic. Aardig wat leesvoer. Succes.
Ja ik was te snel haha. Heb al even e.e.a. gelezen. Ga nog even verder zoeken of ik nog ergens specifiek op moet letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:13

woutur

Klauwtjes uit!

Barns schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:33:
[...]

Ja ik was te snel haha. Heb al even e.e.a. gelezen. Ga nog even verder zoeken of ik nog ergens specifiek op moet letten.
Of het een 2GB/16GB toestel is of een 3GB/32GB. Voor de laatste is het een erg goede deal. Voor de eerste is het niet bijzonder. En nee, dat zie je volgens mij niet goed aan de buitenkant. Maar als anderen serienummers of andere onderscheidende dingen weten wat dat betreft: laat het weten.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Hij is binnen via Top-One (DHL), uiteraard zonder extra kosten. Wat een mooie telefoon...
Nu meteen maar flashen e.d.

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnieboy
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:10
Appeltjeeitje schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:27:
[...]

En? Is ie al binnen?
Ik ben geïnteresseerd in je ervaringen en hoop dat je die gaat posten!!

ps wil je hem ook eens opmeten want ik lees dat het toestel enkele mm's langer zou zijn dan 139,3mm
Om je vraag te beantwoorden, denk dat 139 mm wel klopt, twijfel echter over die 0.3 ;)

Had hem donderdag binnen, maar door tijdgebrek nog weinig mee gedaan.
Kwam origineel met MIUI Global 7.5|Stable (7.5.7.0 (MALMIDE).
Geupdate naar MIUI Global 8.0|Stable (8.0.3.0 MALMIDG), en daarna Factory Reset.
Draait als een zonnetje (kom van Redmi 1s met Mokee 5.1.1) en ben verrast door snelheid, uiterlijk en het gemak van de fingerprint-unlock. Toestel is wel heel glad waardoor ik bang ben dat hij uit mijn handen schiet bij 1-hand bediening

Gisteren na melding van updater-app geupdate naar 8.0.4, maar dat viel tegen :(
Na sim-unlock werd SIM niet herkend. Uiteindelijk maar weer terug naar 8.0.3, en toen werkte het gelukkig weer.

Wil graag weten op welke 4G-band ik verbinding heb (B20?), maar LTE Discovery laat me niks zien. Iemand dit wel werkend op een Redmi 3s International? Of vereist dit root?
Of een andere app (SignalCheck Lite werkt ook niet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik heb een probleempje met mijn redmi 3 pro
Als ik bel hoort degene waarmee ik bel mij niet goed. Het lijkt alsof ik in de verte aan het praten ben. Als ik mijn telefoon op luidspreker zet gaat het iets beter maar het blijft vervelend om dat elke keer te doen.
Heb dit probleem eigelijk al van als ik hem voor het eerst had. Zijn er oplossingen? Ik heb de standaard stable stock rom.

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:25
Updaten, weet je ook meteen of je niet een vendor rom draait..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:27:
Hallo iedereen,

Ik heb een probleempje met mijn redmi 3 pro
Als ik bel hoort degene waarmee ik bel mij niet goed. Het lijkt alsof ik in de verte aan het praten ben. Als ik mijn telefoon op luidspreker zet gaat het iets beter maar het blijft vervelend om dat elke keer te doen.
Heb dit probleem eigelijk al van als ik hem voor het eerst had. Zijn er oplossingen? Ik heb de standaard stable stock rom.

Alvast Bedankt
deze issue heb ik zelf ook, heb vermoeden dat het niet aan de software ligt maar aan de hardware.
Ik zal dit natuurlijk controleren wanneer de nieuwe update beschikbaar is. Afgelopen vrijdag was er geen update voor de RM3S namelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:40
Dat is wel een groot minpunt als alle Redmi's dat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Het Fantoom schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:15:
Dat is wel een groot minpunt als alle Redmi's dat hebben.
Nou nee, al een stuk of 6 aan de man gebracht in mijn omgeving, geen 1 met dergelijke problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Laatst online: 08-09 13:29
Oke, opeens start is mijn telefoon uit en start hij niet meer op..

Wat nu..?

Heb de Redmi 3s, ongeveer 2 maanden.

Edit:

Gelukkig hij start weer op nadat ik hem in fastboot booten ging de telefoon binnen 5 seconden over naar de MIUI ROM en starten hij normaal op. BInnenkort maar de Global versie flashen i.p.v. deze developers ROM..

[ Voor 68% gewijzigd door psvunited op 05-10-2016 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
psvunited schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:07:
Oke, opeens start is mijn telefoon uit en start hij niet meer op..

Wat nu..?

Heb de Redmi 3s, ongeveer 2 maanden.
Aan/uitknop al een seconde of 10 ingedrukt gehouden?
Batterij al opgeladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Laatst online: 08-09 13:29
Momus schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:10:
[...]

Aan/uitknop al een seconde of 10 ingedrukt gehouden?
Batterij al opgeladen?
Bedankt voor je reactie, zie mijn vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:45
Ik heb nou mijn bootloader geunlockd (geen sms van xiaomi gehad maar het kon wel al), maar weet iemand of de laatste weekly eu rom (6.9.29) een beetje stabiel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
pimNH schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:42:
Ik heb nou mijn bootloader geunlockd (geen sms van xiaomi gehad maar het kon wel al), maar weet iemand of de laatste weekly eu rom (6.9.29) een beetje stabiel is?
probeer het uit zou ik zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
woutur schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:51:
[...]

Of het een 2GB/16GB toestel is of een 3GB/32GB. Voor de laatste is het een erg goede deal. Voor de eerste is het niet bijzonder. En nee, dat zie je volgens mij niet goed aan de buitenkant. Maar als anderen serienummers of andere onderscheidende dingen weten wat dat betreft: laat het weten.
Omdat een 3S Prime / Pro in zilver niet beschikbaar was, voor de 3X gegaan. Gelijk aan de 3S Prime (32GB intern), maar met 2GB RAM. Incl. screen protector en hoesje in totaal €116 voor betaald. 2GB RAM is wellicht wat aan de krappe kant, maar we zullen zien (toestel is van m'n vriendin). 4G 2600 band wordt ondersteund, benieuwd hoe dat straks gaat op Ziggo 4G :) Nu eerst verder reizen door Indonesië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidhund
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-10 22:31
@pimNH ik zou 6.9.29 niet installeren maar op 6.9.22 blijven. Ik lees veel over problemen met .29 en bij mij zelf crashte mijn Redmi 3S ook continue. Sowieso na een SIM unlock, dus dat schoot niet op. Terugzetten naar .22 bracht meer stabiliteit.

Ik ben inmiddels trouwens niks verder v.w.b. BL unloacken: ik heb het bekende "Stuck at 50%: Couldn't verify device" probleem :(

Iemand nog tips? Ik heb, denk ik, zo'n beetje alles geprobeerd: ik heb toestemming van MI en een werkend MI account (met telefoon nr. en "Find my Device" werkt ook).
Er staat een werkende DEV Global (6.9.22) ROM op. Developer Options: OEM unlock en USB Debugging staan aan.

Ik heb MiFlashUnlock 1.1.0317.1_en, na Fastboot herkent deze mijn Redmi 3s maar blijft hij toch steken op 50%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
Iemand nog tips? Ik heb, denk ik, zo'n beetje alles geprobeerd: ik heb toestemming van MI en een werkend MI account (met telefoon nr. en "Find my Device" werkt ook).
Er staat een werkende DEV Global (6.9.22) ROM op. Developer Options: OEM unlock en USB Debugging staan aan.
Ik had er een chinese DEV ROM opgezet. Misschien zit daar het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hold
  • Niet online
Gisteren eindelijk mijn 3S international version van Geekbuying op kunnen halen.
Helaas deze keer wel onderschept door de douane, dus dat kostte me 40 euro extra.

Na unlocken, heb ik er de Xiaomi.eu 6.9.22 weekly build (zonder root access) opgezet en ik kan bevestigen dat ik nu overal 4G dekking heb op B20 (Proximus België en Vodafone NL).

Jammer van de 4 tientjes, maar voor 170 euro nog steeds geen geld voor een dergelijke telefoon!
davidhund schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:07:
@pimNH ik zou 6.9.29 niet installeren maar op 6.9.22 blijven. Ik lees veel over problemen met .29 en bij mij zelf crashte mijn Redmi 3S ook continue. Sowieso na een SIM unlock, dus dat schoot niet op. Terugzetten naar .22 bracht meer stabiliteit.

Ik ben inmiddels trouwens niks verder v.w.b. BL unloacken: ik heb het bekende "Stuck at 50%: Couldn't verify device" probleem :(

Ik heb MiFlashUnlock 1.1.0317.1_en, na Fastboot herkent deze mijn Redmi 3s maar blijft hij toch steken op 50%...
Hier had ik ook even last van. Ik weet niet meer wat ik precies gedaan heb om het te fixen, maar ik denk dat deze volgorde uiteindelijk lukte: Telefoon koppelen met PC ingelogd bij Mi account > MiFlashUnlock inloggen > Telefoon uitschakelen terwijl hij nog gekoppeld is via USB > Starten in Fastboot > Unlocken
Pin me er echter niet op vast, want dat hele unlocken is soms een beetje een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnieboy
Hold schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:27:
Gisteren eindelijk mijn 3S international version van Geekbuying op kunnen halen.
Helaas deze keer wel onderschept door de douane, dus dat kostte me 40 euro extra.

Na unlocken, heb ik er de Xiaomi.eu 6.9.22 weekly build (zonder root access) opgezet en ik kan bevestigen dat ik nu overal 4G dekking heb op B20 (Proximus België en Vodafone NL).
Hoe heb je gecontroleert of 4G werkt op B20? Vereist dat root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

sonnieboy schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:43:
[...]

Je hebt root nodig om te testen maar internationale versie hier en B20 :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hold
  • Niet online
sonnieboy schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:43:
[...]

Door ervaring. Mijn vorige Redmi 2 had geen B20 ondersteuning en ik heb nu overal 4G waar ik tevoren op 3G of 2G zat.
Op mijn werk weet ik via de Vodafone NL dekkingskaart dat ze op B20 zitten met 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:19
Hai! Ik heb interesse in deze telefoon, heb nu een Galaxy S4, heb een paar vraagjes:

1) http://www.geekbuying.com...GB-Smartphone-372167.html

Het lijkt er op dat deze versie wel alle 4G banden ondersteunt, klopt dat?

2) Ik lees veel over een matige camera bij deze telefoon. Denken jullie dat de foto's veel slechter zijn dan met mijn S4? Bij slecht licht vind ik de foto's van mijn S4 ook al niet zo mooi.

EDIT: verkeerde topic, excuses.!

[ Voor 3% gewijzigd door Pazienza op 06-10-2016 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Pazienza schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:39:
Hai! Ik heb interesse in deze telefoon, heb nu een Galaxy S4, heb een paar vraagjes:

1) http://www.geekbuying.com...GB-Smartphone-372167.html

Het lijkt er op dat deze versie wel alle 4G banden ondersteunt, klopt dat?

2) Ik lees veel over een matige camera bij deze telefoon. Denken jullie dat de foto's veel slechter zijn dan met mijn S4? Bij slecht licht vind ik de foto's van mijn S4 ook al niet zo mooi.

EDIT: verkeerde topic, excuses.!
This phone will only work with 2G:GSM 850 /900 /1800 /1900MHz 3G: WCDMA 850 /900/1900/2100MHz 4G: FDD-LTE 2100/1900/1800/ 1700/850/2600/900/800/700MHz

staat er gewoon onder.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
Ik heb nou de xiaomi.eu rom werkend, kan ik nu gewoon via de updater app updaten naar een nieuwe versie, en zo ja blijven dan alle apps en bestanden die ik er nu op heb behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Updaten kun je het beste doen via TWRP, zonder wipes behoud je je data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidhund
Ik heb inmiddels ook (eindelijk) de BL unlocked gekregen en de xiaomi.eu Stable 8.0.6.0 (MALCNDG) op mijn Global Redmi 3s kunnen zetten (TWRP via Flashtool).

MIUI lijkt goed te draaien maar Root Checker geeft aan dat ik geen root ben.
(Ik dacht dat ik SuperSU geïnstalleerd had met TWRP? Nog maar eens proberen…)

Maar dit is mijn eerste keer custom ROM flashen, dus ik heb nog wel wat vragen:

Ik wil kijken of ik e.e.a. nog wat kan opschonen/uitkleden: Ik zou het liefst zoveel mogelijk richting 'Stock' gaan (ben een Nexus gewend).

- Kan ik alle/de meeste Mi apps eraf gooien? (b.v. Calendar, Music, Explorer, Themes, Video, Weather…)
- Is mijn Mi Account verder nog nodig of handig? (Mi Cloud, Sync)

En als ik de telefoon heb zoals ik hem hebben wil, met de apps geconfigureerd die ik nodig heb, hoe maak ik daar dan een backup van?
En kan gewoon updates binnenhalen via de Updater app? Of enkel via TWRP?

Los van alle hassle lijkt de Redmi 3s me tot nu toe een mooie vervanger van mijn Nexus 4 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

davidhund schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 21:12:
Ik heb inmiddels ook (eindelijk) de BL unlocked gekregen en de xiaomi.eu Stable 8.0.6.0 (MALCNDG) op mijn Global Redmi 3s kunnen zetten (TWRP via Flashtool).
MIUI lijkt goed te draaien maar Root Checker geeft aan dat ik geen root ben.
(Ik dacht dat ik SuperSU geïnstalleerd had met TWRP? Nog maar eens proberen…)
En toch heb je deze ROM waarschijnlijk van een plekje gehaald met de volgende tekst:
DOWNLOAD STABLE (W/O ROOT, NO WEEKLY UPDATES)
Misschien kun je via TWRP de boel rooten, maar hier ben ik verder geen expert in.
Maar dit is mijn eerste keer custom ROM flashen, dus ik heb nog wel wat vragen:

Ik wil kijken of ik e.e.a. nog wat kan opschonen/uitkleden: Ik zou het liefst zoveel mogelijk richting 'Stock' gaan (ben een Nexus gewend).
Installeer Google Launcher. Dan zit je er echt heel dicht tegenaan.
- Kan ik alle/de meeste Mi apps eraf gooien? (b.v. Calendar, Music, Explorer, Themes, Video, Weather…)
Nee, hoewel ik het niet zeker van alle MI apps weet zitten sommige diep in het systeem. Calendar regelt bijvoorbeeld alle zaken voor de kalender, ook als je andere Calendar apps geinstalleerd hebt. Zet de mi apps in een mapje en kijk er verder niet naar.
- Is mijn Mi Account verder nog nodig of handig? (Mi Cloud, Sync)
Ik gebruik het nooit.
En als ik de telefoon heb zoals ik hem hebben wil, met de apps geconfigureerd die ik nodig heb, hoe maak ik daar dan een backup van?
Via Instellingen -> Backup maken en terugzetten
En kan gewoon updates binnenhalen via de Updater app? Of enkel via TWRP?
Enkel via TWRP
Los van alle hassle lijkt de Redmi 3s me tot nu toe een mooie vervanger van mijn Nexus 4 :)
Het is nog even wachten op een echt goede stabiele ROM versie (tenminste dat vind ik) en dan kan je een hele tijd met dezelfde ROM blijven doen en er echt veel plezier van hebben.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Apps als de calendar kun je wel gewoon verwijderen, mits je een alternatief hebt.
Je kunt in de instellingen ook prima aangeven wat de standaard app voor kalender, sms, muziek en camera etc. Moet zijn. Dat hoeft dus niet die van MIUI zelf te zijn, die kun je dus ook verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMorePhun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 14:37
Ik heb sinds gisteren de Redmi 3S met 3GB international edition. Al meteen geupdate naar Miui 8. Prachtige phone wel voor dat geld via geekbuying. Echter heb ik 1 vervelend gevalletje....Elke keer ik een sms stuur krijg ik een notification dat de ontvanger de message ontvangen heeft....Kan ik dit ergens afzetten of zit dit gewoon standaard in Miui en kan dit niet afgezet worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:30
Dit kan je bij de messaging app uitzetten, dit heet Sound notification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-07-2023
Ik heb de Redmi 3s Prime. Zeer tevreden over. Zit nu op MIUI Global 7.5 Stable 7.5.4.0.0 (MALMIDE). Is het aan te raden om te upgraden naar V8.0.3.0.MALMIDG (MIUI8) ?

Ah. Zie net dat de ML ROM wordt aangeraden ten opzichte van de Global firmware. Heeft die dezelfde camera software? Ik vind de camera app op MIUI namelijk heel fijn.

[ Voor 33% gewijzigd door vingibson op 10-10-2016 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Van mede tweaker overgenomen (nog steeds dank :) _/-\o_ ) L een redmi 3S 3/32 met ML rom(dev)

Tot nog toe bevalt die uitstekend, maar er zijn wel een aantal dingen die me opvallen:

- Geen navigatie app. (anno 2016???)
Is dit bewust gedaan, of een foutje. Ik kan er b.v. maps op zetten, maar misschien heeft iemand
anders nog iedeeen.

- Zoals verwacht geen oortjes bij.
Kom zelf niet verder als deze https://www.ibuygou.com/p...e-basic-version-7358.html of deze (met mic) https://www.ibuygou.com/p...ition-earphones-7155.html.

- Wil er nog een (nilkin) screenprotector op. Bij IBG wel een aantal gezien, maar behalve de verschillen in dikte (0,3 vs 0,14) zie ik het verschil niet. Dunner lijkt me fijner? Iemand die iets kan aanraden?

-Het meest in het oog springende voor het laatst bewaard: De Oplader.
Nog steeds het zelfde systeem als destijds mijn 1s.
Adapter in het stopcontact, lader er in en de vonken komen er van af. Daarbij zit de lader scheef in de adapter, dus ben op zoek gegaan naar een "normale" usb- lader.
Zelf kan ik in eerste instantie deze tegen https://www.bol.com/nl/p/..._product&suggestedFor=usb maar lees ondertussen ook negatief (kwaliteit) reviews. Wat hebben jullie gedaan met jullie adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:06:
Van mede tweaker overgenomen (nog steeds dank :) _/-\o_ ) L een redmi 3S 3/32 met ML rom(dev)

Tot nog toe bevalt die uitstekend, maar er zijn wel een aantal dingen die me opvallen:

- Geen navigatie app. (anno 2016???)
Is dit bewust gedaan, of een foutje. Ik kan er b.v. maps op zetten, maar misschien heeft iemand
anders nog iedeeen.

- Zoals verwacht geen oortjes bij.
Kom zelf niet verder als deze https://www.ibuygou.com/p...e-basic-version-7358.html of deze (met mic) https://www.ibuygou.com/p...ition-earphones-7155.html.

- Wil er nog een (nilkin) screenprotector op. Bij IBG wel een aantal gezien, maar behalve de verschillen in dikte (0,3 vs 0,14) zie ik het verschil niet. Dunner lijkt me fijner? Iemand die iets kan aanraden?

-Het meest in het oog springende voor het laatst bewaard: De Oplader.
Nog steeds het zelfde systeem als destijds mijn 1s.
Adapter in het stopcontact, lader er in en de vonken komen er van af. Daarbij zit de lader scheef in de adapter, dus ben op zoek gegaan naar een "normale" usb- lader.
Zelf kan ik in eerste instantie deze tegen https://www.bol.com/nl/p/..._product&suggestedFor=usb maar lees ondertussen ook negatief (kwaliteit) reviews. Wat hebben jullie gedaan met jullie adapter?
Er staat bij mij wel meer niet op, Gmail had ik ook niet en wil de Play store (volgens mij is dat ook niet helemaal volgens de policy van Google). Maar eigenlijk heb ik het liever zo, als je ze zelf installeerd ipv dat het systemapps zijn kun je ze ook veel simpeler verwijderen en het is met twee klikken geinstalleerd.

Opladen heb ik geen problemen mee, al gebruik ik de originele lader niet (is geen EU-stekker namelijk en ik heb zat laders liggen. Als er vonken uit komen dan zal er meer dan alleen de stekker niet kloppen en kun je beter wat anders gebruiken :p ).

Geen oortjes inderdaad, ach ja die heb ik ook nog van mijn vorige telefoon en voor 3 euro een extra setje van de hema meegenomen om op het werk te laten liggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 10-10-2016 12:13 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidhund
Welk hoesje (if anything) hebben jullie eigenlijk voor je Redmi 3s?
Ik kan niet veel goede hoesjes ontdekken en ik twijfel omdat de 'Global' versie van de Redmi 3s iets andere afmetingen zou hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik zelf de als "gift" meegeleverde doorzichtige die top one meeleverd.
Met die klaphoesjes heb ik niet zoveel, en tenslotte wil je natuurlijk de kleur die je hebt uitgezocht zien.
Ibg heeft hem in elk geval ook los te koop:
https://www.ibuygou.com/p...omi-redmi-308mm-8562.html
davidhund schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:18:
Welk hoesje (if anything) hebben jullie eigenlijk voor je Redmi 3s?
Ik kan niet veel goede hoesjes ontdekken en ik twijfel omdat de 'Global' versie van de Redmi 3s iets andere afmetingen zou hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrro
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb deze, die past prima op de internationale versie van de 3S.

Het verschil in grootte tussen de verschillende versies geldt overigens voor de Redmi Note 3 (Kenzo vs Kate).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Verkeerde topic.

[ Voor 94% gewijzigd door PerlinNoise op 11-10-2016 13:38 ]

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
PerlinNoise schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:36:
Zit op mijn Note 3 Pro nu op CM14 (Android 7.0) en draait hier heel stabiel. Enige wat niet werkt is de camera, maar die gebruik ik niet.
verkeerde topic ;) [Xiaomi Redmi Note 3/Kenzo/Qualcomm] Ervaringen en Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidhund
Phyrro schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:28:
Ik heb deze, die past prima op de internationale versie van de 3S.

Het verschil in grootte tussen de verschillende versies geldt overigens voor de Redmi Note 3 (Kenzo vs Kate).
Bedankt Phyrro, ik ga daar eens naar kijken. Goede opmerking over die Note _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
Kan iemand mij helpen aan een methode om root acces te krijgen op een 3s internationaal zonder twrp? Ik gebruik de chinese developer rom. Om supersu te installeren moet ik denk ik de vertalingen weten in het recovery menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
cverkooyen schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:01:
Kan iemand mij helpen aan een methode om root acces te krijgen op een 3s internationaal zonder twrp? Ik gebruik de chinese developer rom. Om supersu te installeren moet ik denk ik de vertalingen weten in het recovery menu?
Developer ROMs hebben standaard root. Via het security appje kun je dit aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
Die optie zie ik dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
login into MI account app
go security >> permissions >> root access >> check root

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
Daar zie ik alleen autostart, permissions, other permissions en installatie via usb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
cverkooyen schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:25:
Daar zie ik alleen autostart, permissions, other permissions en installatie via usb
Onder permissions zie je alleen permissions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
Ja, niks met root

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
En je hebt de originele ROM zelf geflashed?
Onder permissions daar ook niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
Ja, zelf geflashed, komt van miui.com versie 6.9.29. Onder permissions niks.

Ik heb denk ik de Global developer rom genomen.. dan kan het helemaal niet meer zonder alles kwijt te raken?

[ Voor 42% gewijzigd door cverkooyen op 12-10-2016 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
cverkooyen schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:48:
Ja, zelf geflashed, komt van miui.com versie 6.9.29. Onder permissions niks.

Ik heb denk ik de Global developer rom genomen.. dan kan het helemaal niet meer zonder alles kwijt te raken?
? Dat is niet van belang. Developer is developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 23:08
Barns schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 08:12:
[...]

Omdat een 3S Prime / Pro in zilver niet beschikbaar was, voor de 3X gegaan. Gelijk aan de 3S Prime (32GB intern), maar met 2GB RAM. Incl. screen protector en hoesje in totaal €116 voor betaald. 2GB RAM is wellicht wat aan de krappe kant, maar we zullen zien (toestel is van m'n vriendin). 4G 2600 band wordt ondersteund, benieuwd hoe dat straks gaat op Ziggo 4G :) Nu eerst verder reizen door Indonesië.
Ik loop eigenlijk nooit tegen die 2G grens aan, dus ik denk dat het een prima keuze is.

Wat vinden jullie trouwens van de foto kwaliteit van de 3S ? En gebruikt iedereen de bijgeleverde Camera app of vervangen jullie deze door bv. OpenCamera ?

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:23
pasz schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:43:
[...]

Ik loop eigenlijk nooit tegen die 2G grens aan, dus ik denk dat het een prima keuze is.

Wat vinden jullie trouwens van de foto kwaliteit van de 3S ? En gebruikt iedereen de bijgeleverde Camera app of vervangen jullie deze door bv. OpenCamera ?
Daglicht vind ik hem prima werken; donker heel wat minder. Gebruik overigens de standard miui app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
mensen al de CM roms aan het uit proberen? Zitten een aantal haken waarom ik niet nog wil installeren.
Overal performance????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Iemand dit al eens gezien?
Collega kwam met zijn telefoon (Redmi 3S) en kon niet meer opstarten.

Ik kan de telefoon ook niet flashen, (miflash herkent hem niet). Iemand al eens gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Eoghlear schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 18:23:
Iemand dit al eens gezien?
Collega kwam met zijn telefoon (Redmi 3S) en kon niet meer opstarten.

Ik kan de telefoon ook niet flashen, (miflash herkent hem niet). Iemand al eens gezien?
Is gerelateerd aan encryptie, doorgaans niet je dus eerst je wachtwoord invoeren voor je device opstart.
Heeft hij dat niet toevallig aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:13
theduke1989 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:04:
mensen al de CM roms aan het uit proberen? Zitten een aantal haken waarom ik niet nog wil installeren.
Overal performance????
Mijn vrouw gebruikt de ze op haar 3, bevalt goed. ir doet het ook inmiddels

http://forum.xda-develope...-13-0-ido-beta-1-t3430791

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
dutchgio schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 18:30:
[...]

Is gerelateerd aan encryptie, doorgaans niet je dus eerst je wachtwoord invoeren voor je device opstart.
Heeft hij dat niet toevallig aangezet?
Vermoed het wel. Maar heb het kunnen omzeilen. Als je circa 8 keer een fout paswoord ingeeft doet de telefoon zich zelf wipen. Daarna kon ik het hele unlock proces en xiaomi.eu flashen inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Eoghlear schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 20:03:
[...]

Vermoed het wel. Maar heb het kunnen omzeilen. Als je circa 8 keer een fout paswoord ingeeft doet de telefoon zich zelf wipen. Daarna kon ik het hele unlock proces en xiaomi.eu flashen inzetten.
Mocht er eerder een unlock pattern opgezet zijn, dan kon je de getallen nemen van je pattern. Als je bijvoorbeeld een Z als pattern had, kon je hier getallen 1 2 3 5 7 8 9 invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:20
theduke1989 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:04:
Overal performance????
AICP. Geen CM rom, maar zeker wel vergelijkbaar. en het mooiste.. meer features

Draait super. Nog geen bugs of problemen meegemaakt. Batterijduur is goed. 5 uur on screen time haalbaar.
Echt een aanrader.

ohja, en fingerprint werkt.

Redmi 3S ondersteuning weet ik niet, ik heb de gewone 3.

[ Voor 23% gewijzigd door LoeWn op 13-10-2016 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:30:
[...]

Onder permissions zie je alleen permissions?
Ik heb het zelfde, en heb begrepen dat je su moet installeren.
(heb ik zelf nog niet geprobeerd, is op dit moment geen prio, zie hieronder)

Heb zelf 2 andere vragen:

Ik heb mijn redmi 3s aan mijn laptop gekoppeld met de originele usb kabel.
Redmi 3s geeft aan contact te hebben en ik geef aan dat ik via usb foto's wil verplaatsen.
Mijn laptop (opensuse 12) ziet echter mijn redmi 3s niet. Ik kan elk willekeurig apparaad/sd card koppelen en deze worden altijd direct gezien in de flie explorer (konqueror)Iemand een idee?
Heb zelf het ideee dat ik iets aan moet zetten op de redmi3s maar kan dat niet vinden

Vandaag wat foto's gemaakt. Verschrikkelijke kwaliteit. Zijn echt onscherp.
Iemand enig idee of dit instellings probleem is of de kwaliteit van de camera/camera app.
Is er met een andere app een betere kwaliteit te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:23:
[...]

Ik heb het zelfde, en heb begrepen dat je su moet installeren.
(heb ik zelf nog niet geprobeerd, is op dit moment geen prio, zie hieronder)

Heb zelf 2 andere vragen:

Redmi 3s geeft aan contact te hebben en ik geef aan dat ik via usb foto's wil verplaatsen.
Mijn laptop (opensuse 12) ziet echter mijn redmi 3s niet. Ik kan elk willekeurig apparaad/sd card koppelen en deze worden altijd direct gezien in de flie explorer (konqueror)Iemand een idee?
Heb zelf het ideee dat ik iets aan moet zetten op de redmi3s maar kan dat niet vinden

Vandaag wat foto's gemaakt. Verschrikkelijke kwaliteit. Zijn echt onscherp.
Iemand enig idee of dit instellings probleem is of de kwaliteit van de camera/camera app.
Is er met een andere app een betere kwaliteit te behalen.
Ik had dat gisteren ook: ik kreeg de camera maar niet gefocused. Moest de app meerdere keren starten en stoppen en toen was het resultaat prima. Ik heb nog geen andere app geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Iemand al enig idee wanneer de Redmi 4 uitkomt?
Wil de 3S gaan kopen, maar zou jammer zijn als over een maand de 4 uitkomt, dan wacht ik liever.

[ Voor 7% gewijzigd door Het Fantoom op 13-10-2016 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Het Fantoom schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 17:42:
Iemand al enig idee wanneer de Redmi 4 uitkomt?
Wil de 3S gaan kopen, maar zou jammer zijn als over een maand de 4 uitkomt, dan wacht ik liever.
Wellicht is het een idee op de Redmi 9 te wachten? Die wordt echt brutesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Momus schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 18:24:
[...]

Wellicht is het een idee op de Redmi 9 te wachten? Die wordt echt brutesk.
Nee want dat duurt me veel te lang, maar de 4 is al aangekondigd en bovendien is de 3S er al relatief lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Het Fantoom schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 18:31:
[...]

Nee want dat duurt me veel te lang, maar de 4 is al aangekondigd en bovendien is de 3S er al relatief lang.
Die is helemaal nog niet aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:23:
[...]
misschien je telefoon van lockscreen afhalen als er een code op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 23:27
De wekelijkse MIUI 8 Beta ROM is uitgekomen.
Versie 6.10.13 deze keer.

Voor mij persoonlijk noemenswaardig is de nieuwe kleine maar oh zo effectieve 'automated tasks' functie.
Wat werkt volgens het als dan principe.

Bijvoorbeeld: Als tijd 22:00 - 7.00 uur is dan: automatisch vliegtuig modes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Eens kijken of nu mijn Pebble netjes verbonden blijft bij het uitzetten van het energiebeheer van Xiaomi.

Tot heden lijkt het netjes te werken, in ieder geval minder snel disconnect dan eerder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Een gebruiker rapporteerde de afwezigheid van de trilling bij het unlocken met de vingerafdrukscanner. Ervaren jullie dat ook?
En 'Automated Tasks' klinkt erg als mijn Sony app die dingen kan starten als Bluetooth ergens mee connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Weet iemand eigenlijk waarom er op de achterkant op het onderste deel (de luidspreker zeg maar) een uitstulpje zit? (Redmi 3 Pro). Is dat puur om de luidspreker een stukje (het is ook maar 1mm ofzo) van de tafel te houden als hij op tafel ligt? Het lijkt net of dat er af te schuiven is (zoals een batterij klepje).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pimNH schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 20:02:
[...]

misschien je telefoon van lockscreen afhalen als er een code op zit?
Uiteraard van de lockscreen af.
Krijg wel de mededeling dat de tel usb verbonden is, en kan dan aangeven wat ik wil (foto overzetten)
woutur schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:59:
[...]

Ik had dat gisteren ook: ik kreeg de camera maar niet gefocused. Moest de app meerdere keren starten en stoppen en toen was het resultaat prima. Ik heb nog geen andere app geprobeerd.
Ik heb het een uurtje later weer geprobeerd. Perfecte foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:32:
[...]
.....
Ik heb het een uurtje later weer geprobeerd. Perfecte foto.
Misschien weet je het wel, misschien weet je het niet: met Instellingen -> Extra Instellingen -> Knoppen kan je het gedrag van de onderste drie knoppen instellen. Ik heb bij ingedrukt houden>Menu: Google Now openen, Home: Recente apps tonen , Terug: Huidige app sluiten. Met de laatste kan je dus snel dysfunctionerende apps sluiten. Handig voor Spotify (als ie weer klaagt dat je niet met Wifi verbonden bent) of dus voor een camera app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de mail zowel postvak in als de berichten zelf heb ik zwarte tekst op witte 8ergrond.

In berichten heb ik zwarte tekst op witte 8ergrond, maar niet bij alle chats.

Is dit ergens in te stellen welke kleur ik wil? Zit al een dag alle instellingen te bekijken maar kan niets vinden hierover, en omdat er ook een chat met kleur is ga ik ervan uit dat het dus kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praised
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-10 13:00
Zijn er hier Redmi 3s eigenaren die last hebben van het volgende probleem:
Wegvallen 4g

Ik wilde de internationale versie gaan bestellen op geekbuying, maar kwam na wat onderzoek op dit issue uit. Neig er nu naar om de gok gewoon te wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
Barns schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 08:12:
[...]

Heb er ook maar een voor mijn vrouw besteld. 32G voor al haar foto's. 2GB is genoeg voor haar normale app gebruik
Praised schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 19:18:
Wegvallen 4g

Ik wilde de internationale versie gaan bestellen op geekbuying, maar kwam na wat onderzoek op dit issue uit. Neig er nu naar om de gok gewoon te wagen.
Nee, nog nooit gehad.

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnieboy
Wegvallen 4g

Geen last van. Ik gebruik Global Rom 8.0.3, geen unlock en geen root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Draai nu de laatste update en draait veel soepeler dan ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 17:20
Dag Redmi3 gebruikers...*knip*. Hier hebben we de V&A voor.
Miui is gewoon echt niets voor mij dus wil graag CM kunnen gebruiken. De 3S is hardwarematig (zeker qua graphics/beeld) gewoon wat beter ... *knip*

[ Voor 29% gewijzigd door rens-br op 17-10-2016 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
CM 14 *kwijl*

update:
Net even snel geflashed. Nog niet echt mee kunnen spelen maar eerste indruk is goed. ROM is lekker snel en vloeiend. Alleen de standaard camera app is echt enorm traag en gaf een paar keer de melding dat de camera niet gevonden kon worden. Installeren van Google Camera maakte wel een groot verschil. Deze werkt wel vlot en goed.

[ Voor 61% gewijzigd door LoeWn op 17-10-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Jammer alleen voor de 3 en geen 3S(land) :(

Krijg opeens spontane reboots weer in de nieuwste versie(update) meer mensen hier last van??

[ Voor 15% gewijzigd door theduke1989 op 17-10-2016 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

theduke1989 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:52:
[...]

Jammer alleen voor de 3 en geen 3S(land) :(

Krijg opeens spontane reboots weer in de nieuwste versie(update) meer mensen hier last van??
Sowieso zijn er geen CM roms voor de land :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wegvallen 4g

Jup, regelmatig last van. Als ik handmatig naar carriers zoek, zijn alleen de 2g's beschikbaar. Zelfs een restart helpt niet. Uitzetten en dan weer handmatig aan werkt meestal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
cverkooyen schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:01:
Niemand kan me verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:24
Misschien een domme vraag, maar ik heb direct na ontvangst van mijn 3s de Xiaomi. Eu rom opgezet (6.9.15) via twrp, kan ik vanaf nu dan gewoon via de update app een nieuwe weekly installeren of moet dit telkens opnieuw via twrp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Maakt niet uit, het kan allebei en komt op hetzelfde neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
Bedankt.

Het probleem is dat het via de updater app blijkbaar niet lukt.
Wanneer ik het updatepakket selecteer dan krijg ik de melding dat het wordt gedecoreerd, wanneer dit klaar is moet ik het toestel herstarten om de update te voltooien, daarna staat hij nog steeds op 6.9.15

Heb dit nu al 3 keer geprobeerd met telkens hetzelfde resultaat.
Ook is de gedownloade rom elke keer opnieuw verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
StinkyPanda schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:23:
Bedankt.

Het probleem is dat het via de updater app blijkbaar niet lukt.
Wanneer ik het updatepakket selecteer dan krijg ik de melding dat het wordt gedecodeerd, wanneer dit klaar is moet ik het toestel herstarten om de update te voltooien, daarna staat hij nog steeds op 6.9.15

Heb dit nu al 3 keer geprobeerd met telkens hetzelfde resultaat.
Ook is de gedownloade rom elke keer opnieuw verwijderd.
Dat is inderdaad raar. Net weer een update gedraaid. Bij mij komt hij automatisch in TWRP terecht en voert hij de update uit.

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Dat werkt alleen niet als je een verkeerde, of geen, TWRP geïnstalleerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
Momus schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:46:
Dat werkt alleen niet als je een verkeerde, of geen, TWRP geïnstalleerd hebt.
Akkoord, maar ik heb een aantal weken terug via deze "guide" de xiaomi.eu rom (6.9.15) geïnstalleerd, dus dan versta ik er uit dat TWRP (alsook de juiste) is geïnstalleerd ?

Of ben ik mis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
StinkyPanda schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:24:
[...]

Akkoord, maar ik heb een aantal weken terug via deze "guide" de xiaomi.eu rom (6.9.15) geïnstalleerd, dus dan versta ik er uit dat TWRP (alsook de juiste) is geïnstalleerd ?

Of ben ik mis ?
Kan je opstarten in TWRP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
Hmm blijkbaar niet
Ik krijg een zwart scherm met een afbeelding dat zegt dat ik een usb kabel moet insteken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Dan staat er geen TWRP op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
Dan heb ik blijkbaar toch iets fout gedaan.

Kan ik TWRP nu nog installeren nu er al een eu rom op staat ? En worden mijn gegevens dan behouden of gewist ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 18:34
Ik heb jullie hulp nodig, ik krijg het niet voor elkaar.

Heb een redmi 3s, unlock rechten.
Staat nu MIUI 8 6.10.13 | beta op

Geunlocked
Dev mode aangezet
Root aangezet in MIUI

Via fastboot getracht TWRP erop te zetten, lijkt goed te gaan maar hij reboot simpelweg niet naar TWRP.
Hij blijft steeds het zwarte toestel plaatje zien, het lijkt erop dat TWRP er niet op blijft "plakken".

Ook via Flashify geprobeerd maar ook dan na een reboot lukt het niet.

Diverse "kant en klaar" fastboot oplossingen geprobeerd.........ook geen suc6.

Zie ik iets over het hoofd?

Edit:

plaatje ter verduidelijking

Afbeeldingslocatie: https://s13.postimg.org/wg97vxiir/twrp_error.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Atomic-NI op 18-10-2016 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Zoek even in dit topic naar 'boot recovery'. Je zult zien dat er hoop mensen (including me) problemen mee hadden

kleine tip: In tegenstelling tot vele andere devices dien je niet alleen de volume up knop in te drukken, maar ook de volume down. Dus drie knoppen tegelijk tot je in TWRP bent

[ Voor 44% gewijzigd door LoeWn op 19-10-2016 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
LoeWn schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:58:
Zoek even in dit topic naar 'boot recovery'. Je zult zien dat er hoop mensen (including me) problemen mee hadden

kleine tip: In tegenstelling tot vele andere devices dien je niet alleen de volume up knop in te drukken, maar ook de volume down. Dus drie knoppen tegelijk tot je in TWRP bent
Onzin, recovery is gewoon volume up + power.
Pagina: 1 ... 17 ... 25 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken