Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
rens-br schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:40:
[...]

Dat is volgens mij express zo gemaakt. Dit voorkomt namelijk dat mensen zomaar je telefoon uit kunnen lezen, wanneer je deze met USB verbindt. Mijn OPO heeft dat ook namelijk.
Nooit bij stilgestaan, maar eigenlijk is dat best logisch. Weer wat geleerd :)

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
yodeluxe schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:09:
[...]

Nooit bij stilgestaan, maar eigenlijk is dat best logisch. Weer wat geleerd :)
Mwah.. Mijn andere gsm draait ook gewoon mm (Alcatel Idol) en daar werkt het ook gewoon als de telefoon ontgrendeld wordt terwijl ie al aangesloten is naar mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 23:27
Wat vinden jullie van MIUI 6.9.22 ROM?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het knap vind dat MIUI 6.9.22 ROM een Recommendation Rate: van 97.37% (FYI) heeft.

De vernieuwde 'Notification Bar' crashed regelmatig bijvoorbeeld bij het veranderen van de helderheid van het beeld. Of de balk is helemaal weg of enkel de functie blijft in beeld waar je op dat moment wijzigingen in aanbrengt.

Testers stemmen altijd voor een bepaalde release d.m.v. een poll.
No bugs as such visible.
I recommend this update is like stable one.
Ik ben benieuwd op welke manier al die testers dit niet hebben kunnen opmerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Zitten er al meer mensen op 8.0.3.0(MALMIDG) Global Stable? Is vanmorgen uitgerold.

Geheugen verbruik is wel iets achteruit gegaan. Heb nu rond de 900 MB vrij, was eerder >1000 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
kelly.hipolito schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:46:
Wat vinden jullie van MIUI 6.9.22 ROM?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het knap vind dat MIUI 6.9.22 ROM een Recommendation Rate: van 97.37% (FYI) heeft.

De vernieuwde 'Notification Bar' crashed regelmatig bijvoorbeeld bij het veranderen van de helderheid van het beeld. Of de balk is helemaal weg of enkel de functie blijft in beeld waar je op dat moment wijzigingen in aanbrengt.

Testers stemmen altijd voor een bepaalde release d.m.v. een poll.

[...]

Ik ben benieuwd op welke manier al die testers dit niet hebben kunnen opmerken?
Ik ben m aan het downloaden, maar kan beter even wachten begrijp ik? (wel Note 3)
Zal Xiaomi.eu ook even doorlezen, dat is wat betrouwbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Ik geloof ook geen zak van het testen en de recommendation rate. Er wordt gewoon niet of slecht getest. Vandaar dat ik veel meer waarde hecht aan wat men hier vindt van een ROM.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
dutchgio schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 19:33:
[...]

Ik ben m aan het downloaden, maar kan beter even wachten begrijp ik? (wel Note 3)
Zal Xiaomi.eu ook even doorlezen, dat is wat betrouwbaarder.
Tot nu toe ondervind ik enkel problemen met de vernieuwde 'Notification Bar'.
Het idee en ontwerp vind ik een verbetering, de uitwerking tjah naar mijn mening ondermaats, ook voor een BETA. Om terug te komen op jouw vraag.

Als je de Notification Bar veelvuldig gebruikt zou ik als ik jouw was op het moment van schrijven niet overgaan op *.22. Voordeel blijft wel dat je met Xiaomi.eu roms erg snel kunt schakelen dus als het niet bevalt kun je zo terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 14:28
ik kom maar niet in TWRP :( BL is al unlocked.....

ALLES GEPROBEERD
via fastboot, via tools niks werkt en wil xiaomi.eu erop installeren.. hoe krijg ik dit..

want via fastboot alles werkt maar wanneer je dan fastboot boot twrp.img doet kom ik EDL, als ik de tools gebruik.

http://en.miui.com/thread-328569-1-1.html
http://en.miui.com/thread-298586-1-1.html
geen van beide werkt :( wat doe ik verkeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:15

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

theduke1989 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 22:17:
ik kom maar niet in TWRP :( BL is al unlocked.....

ALLES GEPROBEERD
via fastboot, via tools niks werkt en wil xiaomi.eu erop installeren.. hoe krijg ik dit..

want via fastboot alles werkt maar wanneer je dan fastboot boot twrp.img doet kom ik EDL, als ik de tools gebruik.

http://en.miui.com/thread-328569-1-1.html
http://en.miui.com/thread-298586-1-1.html
geen van beide werkt :( wat doe ik verkeerd??
Waar loop je op vast?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
kelly.hipolito schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:58:
[...]

Tot nu toe ondervind ik enkel problemen met de vernieuwde 'Notification Bar'.
Het idee en ontwerp vind ik een verbetering, de uitwerking tjah naar mijn mening ondermaats, ook voor een BETA. Om terug te komen op jouw vraag.

Als je de Notification Bar veelvuldig gebruikt zou ik als ik jouw was op het moment van schrijven niet overgaan op *.22. Voordeel blijft wel dat je met Xiaomi.eu roms erg snel kunt schakelen dus als het niet bevalt kun je zo terug. :)
Hier ook, één en al bugfest.
Al moest ik wel updaten vanaf 6.8.25...

Ik had al sowieso nog het 'oude' notificatiescherm met notificaties en toggles apart op 2 schermen middels xposed.
Maar het liep niet lekker, wellicht doordat er daar iets in veranderd in is ook.
Nu maar weer een volledige backup teruggezet.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
edit ging iets goed verkeerd, dubbele post.

[ Voor 214% gewijzigd door ToFast op 24-09-2016 00:34 ]

• ToFast
xxxneoxxx schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:49:
[...]

Mwah.. Mijn andere gsm draait ook gewoon mm (Alcatel Idol) en daar werkt het ook gewoon als de telefoon ontgrendeld wordt terwijl ie al aangesloten is naar mijn weten.
Dat dit handiger is mag duidelijk zijn, maar of het beter is als we beveiliging in acht nemen dan begrijp ik dit wel.

• theduke1989
Dat ik niet in twrp kom, als ik dan handmatig via fastboot devices manier heb geïnstalleerd en boot in twrp kom ik altijd uit in EDL

• StinkyPanda
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-09 11:08
Ik heb gisteren mijn Redmi 3s 3/32 aangekregen en heb er gelijk de xiaomi.eu (6.9.15) rom opgezet.

Maar is het normaal dat ik nu nog steeds meldingen krijg in het Chinees van de video app ?
Ook de IR app doet het niet.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
IR app is een bekend probleem, gewoon 1 uit de Play Store trekken.

• vingibson
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-07-2023
xxxneoxxx schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 13:44:
[...]

Is je telefoon wel ontgrendeld? Al een andere pc/usb port geprobeerd?
Ha! een andere laptop. Dat was de oplossing. Dank!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Wat voor lader kan ik het beste gebruiken voor de Redmi Note 3 Pro? Ik heb hier nog wel een 12 watt iPad oplader liggen. Er zit geen lader bij toch?

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
ToFast schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 00:33:
[...]

Dat dit handiger is mag duidelijk zijn, maar of het beter is als we beveiliging in acht nemen dan begrijp ik dit wel.
Dat snap ik, maar het werd een beetje als feit weggezet dat dit een specifiek Android dingetje betrof. Dat is het naar mijn weten niet. Of het handiger/wenselijjker is, is een andere discussie. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:29
StinkyPanda schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 11:45:
Ik heb gisteren mijn Redmi 3s 3/32 aangekregen en heb er gelijk de xiaomi.eu (6.9.15) rom opgezet.

Maar is het normaal dat ik nu nog steeds meldingen krijg in het Chinees van de video app ?
Ook de IR app doet het niet.
Dat kan je uitzetten in die video app zelf

http://en.miui.com/thread-84384-1-1.html

[ Voor 5% gewijzigd door cverkooyen op 24-09-2016 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-09 23:15
Ik heb de redmi 3s nu een week in gebruik, en heb hiervoor 2 maanden een redmi note 3 pro in gebruik gehad, en die ging toch een stuk langer mee op de accu, ik luister de hele dag ( ongeveer 8 uur) radio op me werk via internet, de redmi note 3 pro hield dat toch makkelijker een dag vol dan de redmi 3s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
Vlizzjeffrey schreef op zondag 25 september 2016 @ 01:11:
Ik heb de redmi 3s nu een week in gebruik, en heb hiervoor 2 maanden een redmi note 3 pro in gebruik gehad, en die ging toch een stuk langer mee op de accu, ik luister de hele dag ( ongeveer 8 uur) radio op me werk via internet, de redmi note 3 pro hield dat toch makkelijker een dag vol dan de redmi 3s.
Da zou niet zo moeten zijn. Hij zou iets zuiniger moeten zijn door de CPU en vooral met het scherm aan zaken doen moet merkbaar langer meegaan (zeg 8u sot vs 10-11u sot). Misschien dat een app (na een update) relatief veel verbruikt qua cpu met muziekluisteren, of de firmware een bugje heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
Vlizzjeffrey schreef op zondag 25 september 2016 @ 01:11:
De redmi note 3 pro hield dat toch makkelijker een dag vol dan de redmi 3s.
Bedoel je dat je de dag wel kan eindigen zonder op te lossen en dat je bij de ene 30% over hebt en bij de ander bijvoorbeeld 10%?

Gebruik je op beide smartphones dezelfde rom build? Global build, stable build, developer build of wellicht Xiaomi.eu build.

Heeft je telefoon inmiddels zo'n 3 volledige oplaadbeurten gehad om op volledige capaciteit te werken? Je hebt je telefoon immers slechts 1 week in gebruik of bezit.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonicboy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 16:06
dutchgio schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 22:48:
[...]

Hier ook, één en al bugfest.
Al moest ik wel updaten vanaf 6.8.25...

Ik had al sowieso nog het 'oude' notificatiescherm met notificaties en toggles apart op 2 schermen middels xposed.
Maar het liep niet lekker, wellicht doordat er daar iets in veranderd in is ook.
Nu maar weer een volledige backup teruggezet.
Ik zit al een tijdje op 6.5.26 (de laatste xiaomi.eu miui7 release) en denk erover om eens de stap naar MIUI 8 te maken, maar als ik zo lees is deze nog niet echt uit het beta-stadium? Ik hoef niet per se de laatste nieuwe snufjes, als het stabiel draait is het al meer dan genoeg. Wat doe ik dan best? Nog even blijven waar ik ben of toch upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Je kunt wel upgraden, op deze versie die het wat minder lijkt te doen werkt MIUI 8 verder wel prima. Dus desnoods naar 6.9.15 of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonicboy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 16:06
dutchgio schreef op zondag 25 september 2016 @ 12:06:
Je kunt wel upgraden, op deze versie die het wat minder lijkt te doen werkt MIUI 8 verder wel prima. Dus desnoods naar 6.9.15 of iets dergelijks
OK thx. En kan ik gewoon upgraden vanaf mijn huidige versie (6.5.26) of dien ik eerst een full wipe te doen voor de overstap van MIUI 7 naar 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnieboy
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:10
JordiFcu schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:17:
[...]

Werkt nu, thanks. En B20 pakt ie ook gewoon :)
Krijg deze week mijn 3s international binnen.
Effe voor de zekerheid, je hebt de eu-rom werkend op de international versie en b20 doet het nog steeds. Kan dus updaten en blijven updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-09 23:15
Kiswum schreef op zondag 25 september 2016 @ 09:56:
[...]

Bedoel je dat je de dag wel kan eindigen zonder op te lossen en dat je bij de ene 30% over hebt en bij de ander bijvoorbeeld 10%?

Gebruik je op beide smartphones dezelfde rom build? Global build, stable build, developer build of wellicht Xiaomi.eu build.

Heeft je telefoon inmiddels zo'n 3 volledige oplaadbeurten gehad om op volledige capaciteit te werken? Je hebt je telefoon immers slechts 1 week in gebruik of bezit.
Op beide phones draaide ik de Global stable rom, wel beiden verschillende build nummers omdat het verschillende phones zijn ook, ik gebruik de app Pc Radio van de playstore, hiermee kan ik op internet alle radio zenders luisteren.
Met de note 3 had ik inderdaad aan het eind van de werkdag nog rond de 40 % batterij over, en met de redmi 3 maar 15% ongeveer, ik gebruik een bluetooth speaker om de muziek af te spelen, dus bluetooth staat ook continu aan. De batterij was inderdaad ook nog niet meer dan 3 keer volledig opgeladen, onderhand wel, dus morgen ga ik de resultaten bekijken aan het eind van de dag.
Vooralsnog wel heel blij met deze phone, ik vind het toch wel fijner dan de note 3, dat die wat kleiner is is echt een groot pluspunt, zelfs voor fotos maken houdt da redmi3 beter vast dan de note 3, al is de camera zelf wel van iets mindere kwaliteit volgens mij. De luidspreker van de note 3 is ook een stukje beter dan die van de redmi3. Wat ik ook raar vind is dat de fingerprintscanner het op de redmi3 een stuk beter doet dan die van me note3, met zweterige vingers werkte de scanner al snel niet meer op de note 3, bij de redmi3 minder last van. ( Als ze allebij precies dezelfde scanner hebben zal het wel meer toeval zijn dan kwaliteitsverschil denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
Ik ben de laatste tijd erg verwend met al dat lekkers dat de wekelijkse Xiaomi.eu Weekly ROM heet ;)
Afgelopen 'vol' weekend heb ik (om alle opties te proberen) de Xiaomi.eu Stable 8.0.2.0 gebruikt.
Uiteraard komende vanuit een 'full wipe'.

Meer van verwacht. Jammer maar helaas.
Ik heb last gehad van: 3g/4g verbindingsproblemen, een gallery die regelmatig crashed, meer geheugen verbruik, trager en de stable bevat de bekende AnalyticsCore-app (uiteraard zelf verwijderd).

Daarnaast.
Xiaomi.eu Weekly 6.9.22 heeft bij mij last van de vernieuwde 'Notification Bar' die regelmatig crashed.
Xiaomi.eu Weekly 6.9.15 bevalt mij het beste, het heeft geen last van de bovenstaande problemen.

Tot slot het probleem wat ik bij alle ROM's heb is de functie 'automatic brightness'.
Met deze functie aan veranderd de helderheid van het beeld onnatuurlijk vaak.

Bij moeilijk omgevingslicht is het een ware disco.
Die functie heb ik uitgezet en wanneer ik de helderheid handmatig veranderd geeft dit geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik had de software eerder moeten downloaden, heb eindelijk mijn telefoon (heeft twee weken bij de duane gelegen, 46 euro extra op een telefoon van 130 euro en twee weken wachten dat is wel een zwaar ontmoedigingsbeleid) en nu gaat het downloaden van de Miflashsetup supertraag en wordt steeds afgebroken. De fastbootimages gaat ook nog 4 (?) uur duren.

[ Voor 17% gewijzigd door Marzman op 26-09-2016 09:29 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

kelly.hipolito schreef op maandag 26 september 2016 @ 06:46:
Ik ben de laatste tijd erg verwend met al dat lekkers dat de wekelijkse Xiaomi.eu Weekly ROM heet ;)
Afgelopen 'vol' weekend heb ik (om alle opties te proberen) de Xiaomi.eu Stable 8.0.2.0 gebruikt.
Uiteraard komende vanuit een 'full wipe'.

Meer van verwacht. Jammer maar helaas.
Ik heb last gehad van: 3g/4g verbindingsproblemen, een gallery die regelmatig crashed, meer geheugen verbruik, trager en de stable bevat de bekende AnalyticsCore-app (uiteraard zelf verwijderd).

Daarnaast.
Xiaomi.eu Weekly 6.9.22 heeft bij mij last van de vernieuwde 'Notification Bar' die regelmatig crashed.
Xiaomi.eu Weekly 6.9.15 bevalt mij het beste, het heeft geen last van de bovenstaande problemen.

Tot slot het probleem wat ik bij alle ROM's heb is de functie 'automatic brightness'.
Met deze functie aan veranderd de helderheid van het beeld onnatuurlijk vaak.

Bij moeilijk omgevingslicht is het een ware disco.
Die functie heb ik uitgezet en wanneer ik de helderheid handmatig veranderd geeft dit geen problemen.
Is er niet al een 8.0.5 die wat meer fixes had? Ik zit nog altijd op 6.7.14 en heb toevallig een vastloper (zwart scherm, reageert niet op aan knop of fingerprint). Als ik mezelf bel, dan gaat aan de bellende kant de telefoon over maar op de telefoon helemaal niets te zien. Het wordt dus tijd om verder te gaan kijken.

Zijn er nog meer liefhebbers van 6.9.15? Het zou mooi zijn als we met z'n allen een soort:"dit is de beste werkende ROM van het moment" zouden kunnen kiezen.

Vraag: Flitsmeister kan uit zichzelf starten als deze met de bluetooth van mijn auto verbindt. Nu werkt dit wel als ik mijn telefoon net wakker gemaakt heb (scherm aan heb gehad) maar niet als hij al wat langer uit heeft gestaan. In de batterij instellingen staat flitsmeister zonder beperkingen aan, en ook achtergrond locatie is toegestaan. Bovendien heb ik onder Toestemmingen geregeld dat hij mag 'autostarten'. Tips?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 07:47
Marzman schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:27:
Ik had de software eerder moeten downloaden, heb eindelijk mijn telefoon (heeft twee weken bij de duane gelegen, 46 euro extra op een telefoon van 130 euro en twee weken wachten dat is wel een zwaar ontmoedigingsbeleid) en nu gaat het downloaden van de Miflashsetup supertraag en wordt steeds afgebroken. De fastbootimages gaat ook nog 4 (?) uur duren.
*knip*. Hoort in levertijden en prijzen thuis.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 26-09-2016 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

hopiconjo schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:08:
[...]

Verder wel blij met de telefoon :p Straalt een stuk meer kwaliteit uit als de plastic Huawei die ik nog in gebruik had.

[ Voor 80% gewijzigd door rens-br op 26-09-2016 11:51 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Zijn er meer mensen die een Pebble hebben gekoppeld aan de Redmi?

Ik heb hem gekoppeld maar zeer veel problemen met het instellen en goed krijgen van de verbinding. Hij valt constant weg qua verbinding. Nooit problemen gehad op mijn vorige telefoon maar kan hiermee geen enkele stabiele verbinding opbrengen....

Wat zijn precies de instellingen die je ervoor hebt gepakt? Zijn er aanpassingen in het energiebeleid bijvoorbeeld die je anders moet zetten?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Touchdomex schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:25:

Ik heb hem gekoppeld maar zeer veel problemen met het instellen en goed krijgen van de verbinding. Hij valt constant weg qua verbinding. Nooit problemen gehad op mijn vorige telefoon maar kan hiermee geen enkele stabiele verbinding opbrengen....

Wat zijn precies de instellingen die je ervoor hebt gepakt? Zijn er aanpassingen in het energiebeleid bijvoorbeeld die je anders moet zetten?
Is er een app die continue moet draaien? Dan naar Batterij en prestatie -> Batterij verbruik van apps beheren -> Kies Apps . Vervolgens kun je daar per app aangeven dat hij in de achtergrond moet blijven draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

woutur schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:35:
[...]

Is er een app die continue moet draaien? Dan naar Batterij en prestatie -> Batterij verbruik van apps beheren -> Kies Apps . Vervolgens kun je daar per app aangeven dat hij in de achtergrond moet blijven draaien.
Ja, dat doet die al en daar staat de pebble app ook al maar de bluetooth moet ook constant draaien. Dat doet hij schijnbaar niet. Wel met andere apparaten. Mijn headset en speaker blijven wel goed en normaal verbonden maar mijn pebble schijnbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Touchdomex schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:38:
[...]

Ja, dat doet die al en daar staat de pebble app ook al maar de bluetooth moet ook constant draaien. Dat doet hij schijnbaar niet. Wel met andere apparaten. Mijn headset en speaker blijven wel goed en normaal verbonden maar mijn pebble schijnbaar niet.
Dan vermoed ik dat jouw probleem en de mijne (Flitsmeister) dezelfde oorzaak hebben: bluetooth werkt niet continue helemaal zoals het zou moeten horen. Ik heb er ook geen last van bij muziek afspelen, 6.5 uur achterelkaar gaat gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

woutur schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:45:
[...]

Dan vermoed ik dat jouw probleem en de mijne (Flitsmeister) dezelfde oorzaak hebben: bluetooth werkt niet continue helemaal zoals het zou moeten horen. Ik heb er ook geen last van bij muziek afspelen, 6.5 uur achterelkaar gaat gewoon goed.
Het lijkt dat wanneer hij op low power zou moeten gaan maar de verbinding moet blijven behouden hij hem compleet uit zet.

Echter kan nergens vinden om dit te testen of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Touchdomex schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:25:

Niet op de Redmi, maar op de Mi4c. Met Miui was het per update van het OS weer de vraag of hij het dit keer wel zou blijven doen met de Pebble. Verbinding valt inderdaad na een paar minuten weg. Je kunt er niet op vertrouwen.

Ik heb echt alle instellingen geprobeerd, maar de samenwerking met de Pebble kreeg ik nooit goed voor elkaar onder Miui. Ik draai nu een andere ROM en hij werkt prima, wat mij in ieder geval heeft overtuigd van het softwarematige van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Hoppa! schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:15:
[...]

Niet op de Redmi, maar op de Mi4c. Met Miui was het per update van het OS weer de vraag of hij het dit keer wel zou blijven doen met de Pebble. Verbinding valt inderdaad na een paar minuten weg. Je kunt er niet op vertrouwen.

Ik heb echt alle instellingen geprobeerd, maar de samenwerking met de Pebble kreeg ik nooit goed voor elkaar onder Miui. Ik draai nu een andere ROM en hij werkt prima, wat mij in ieder geval heeft overtuigd van het softwarematige van het probleem.
Meh dat is dan nog wel een probleem aangezien er nog geen fatsoenlijke roms zijn voor de Redmi 3S... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Touchdomex schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:21:
[...]

Meh dat is dan nog wel een probleem aangezien er nog geen fatsoenlijke roms zijn voor de Redmi 3S... :/
Dat is inderdaad klote. Mokee en Teamsuperluminal hebben goede roms voor de Mi4c, maar doen inderdaad nog niets voor de 3S. Jammer, toestel lijkt niet hard opgepikt te worden in de community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
Hopelijk komt deze week mijn Redmi note 3 pro binnen. Moet ik nu twee weken gaan wachten op de unlocker van Xiaomi of heeft iemand een goede tutorial via een omweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
PerlinNoise schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:44:
Hopelijk komt deze week mijn Redmi note 3 pro binnen. Moet ik nu twee weken gaan wachten op de unlocker van Xiaomi of heeft iemand een goede tutorial via een omweg?
Duurt een paar dagen en had je allang kunnen aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
Momus schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:46:
[...]

Duurt een paar dagen en had je allang kunnen aanvragen.
Heb je geen imei code van de telefoon nodig dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
PerlinNoise schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:46:
[...]

Heb je geen imei code van de telefoon nodig dan?
Nee. Alleen een Miui.com account en een nummer waar je een sms op kunt ontvangen.
www.receive-sms-online.info bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Hoppa! schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:29:
[...]

Dat is inderdaad klote. Mokee en Teamsuperluminal hebben goede roms voor de Mi4c, maar doen inderdaad nog niets voor de 3S. Jammer, toestel lijkt niet hard opgepikt te worden in de community.
Dat is erg zonde en zicht op andere roms zijn er ook nog niet... Zou mooi zijn als er fatsoenlijke Cyanogenmod builds voor komen dan. Dan is de kans dus aanwezig dat het wel goed gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
woutur schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:45:
[...]

Is er niet al een 8.0.5 die wat meer fixes had?
Vraag: Flitsmeister kan uit zichzelf starten als deze met de bluetooth van mijn auto verbindt. Nu werkt dit wel als ik mijn telefoon net wakker gemaakt heb (scherm aan heb gehad) maar niet als hij al wat langer uit heeft gestaan. In de batterij instellingen staat flitsmeister zonder beperkingen aan, en ook achtergrond locatie is toegestaan. Bovendien heb ik onder Toestemmingen geregeld dat hij mag 'autostarten'. Tips?
Ik zie inderdaad dat afgelopen dinsdag versie 8.0.5 is uitgekomen.
Had toen 8.0.2 al op het schijfje staan en omdat stable niet vaak vernieuwd, niet meer naar omgekeken.
Ik blijf voorlopig 6.9.15 het beste vinden.
Touchdomex schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:51:
[...]

Het lijkt dat wanneer hij op low power zou moeten gaan maar de verbinding moet blijven behouden hij hem compleet uit zet.

Echter kan nergens vinden om dit te testen of wat dan ook.
Ik zie dat de meeste van jullie naar de 'battery saver' individueel kijken per app, maar staat de
Manage apps batery usage > 'power saving modes' toevallig niet aan?
Hoppa! schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:29:
[...]
Het 3S toestel is naar mijn weten verkrijgbaar sinds augustus 2016.
In minder dan 2 maanden hoef je niet te verwachten dat een grote groep het apparaat heeft.
Bij veel MODS moet je daarnaast maar bij toeval geluk hebben dat de modder nou net jouw toestel heeft,
en er dus een MOD voor bouwt.
Touchdomex schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:52:
[...]

Dat is erg zonde en zicht op andere roms zijn er ook nog niet... Zou mooi zijn als er fatsoenlijke Cyanogenmod builds voor komen dan. Dan is de kans dus aanwezig dat het wel goed gaat werken.
Los van het feit dat MIUI in feite een fork is van Cyanogenmod.
Verbaast het mij dat dat er zoveel vraag is naar Cyanogenmod ROM op een Xiaomi telefoon.

MIUI is door en door getest voor en op Xiaomi telefoons.
Cyanogenmod komt als het er al is van een individuele modder.

Heb het voorheen diverse malen geprobeerd te draaien (op een andere telefoon) maar bij iedere nieuwe
update verdwijnen er problemen maar worden er ook weer problemen geïntroduceerd.

Hier kan een MOD individu ook weinig aan doen niet zozeer vanwege de wil die ontbreekt maar meer vanwege het ontbreken van manuren om de MOD perfect draaiende te krijgen.
Zo blijf je bezig.

Over Cyanogen hoef je het al helemaal niet te hebben.
Wat een gedrocht is dat.

De standaard bel en sms APPs zijn vervangen door Truedialer en Truemessenger en zijn verankert in het systeem.
Gevolg alles wat je belt, gebeld wordt of smst wordt door True Software Scandinavia AB geanalyseerd en verzameld (zie voorwaarden) onder het mom van:
Search & Identify any phone number, Block unwanted calls or hidden numbers en Make calls and see when your friends are available.

Voorts crashen de APPS regelmatig (handig als je aan het bellen bent),
kun je regelmatig geen nummer bellen, een gesprek niet beëindigen, en/of krijg je soms gewoon geen telefoon terwijl je zeker weet dat je gebeld wordt.

Truedialer en Truemessenger zijn enkel te vervangen en verwijderen als je het toestel root.
Je zit er dus aan vast tenzij je weet hoe je actie moet ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

kelly.hipolito schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:00:
[...]

Ik zie dat de meeste van jullie naar de 'battery saver' individueel kijken per app, maar staat de
Manage apps batery usage > 'power saving modes' toevallig niet aan?
Verbaasd het mij dat dat er zoveel vraag is naar Cyanogenmod ROM op een Xiaomi telefoon.

Heb het voorheen diverse malen geprobeerd te draaien (op een andere telefoon) maar bij iedere nieuwe
update verdwijnen er problemen maar worden er ook weer problemen geïntroduceerd.

Hier kan een MOD individu ook weinig aan doen niet zozeer vanwege de wil die ontbreekt maar meer vanwege het ontbreken van manuren om de MOD perfect draaiende te krijgen.
Zo blijf je bezig.

Wat een gedrocht is dat.

De standaard bel en sms APPs zijn vervangen door Truedialer en Truemessenger en zijn verankert in het systeem.
Gevolg alles wat je belt, gebeld wordt of smst wordt door True Software Scandinavia AB geanalyseerd en verzameld (zie voorwaarden) onder het mom van:
Search & Identify any phone number, Block unwanted calls or hidden numbers en Make calls and see when your friends are available.

kun je regelmatig een gesprek niet beëindigen, en/of krijg je soms gewoon geen telefoon terwijl je zeker weet dat je gebeld wordt.

Truedialer en Truemessenger zijn enkel te vervangen en verwijderen als je het toestel root.
Dat van die truedailer en truemessenger was bij mij destijds nog niet en de laatste keer dat ik het heb gebruikt ook niet. Dat is enkele maanden geleden. Echter als dat zo is dan is dat niet tof.

Denk waar de vraag vooral vandaan komt is een goed ondersteunde stock rom. Dan komt Cyanogen erg dichtbij. Niet iedereen wil perse een Nexus 5x kopen om dit te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
Momus schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:48:
[...]

Nee. Alleen een Miui.com account en een nummer waar je een sms op kunt ontvangen.
www.receive-sms-online.info bijvoorbeeld.
Bij mij werkt geen één telefoonnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
PerlinNoise schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:11:
[...]

Bij mij werkt geen één telefoonnummer.
Dan doe je waarschijnlijk iets fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
[...]
Verbaast het mij dat dat er zoveel vraag is naar Cyanogenmod ROM op een Xiaomi telefoon.

Zo blijf je bezig.

Wat een gedrocht is dat.

kun je regelmatig geen nummer bellen, een gesprek niet beëindigen, en/of krijg je soms gewoon geen telefoon terwijl je zeker weet dat je gebeld wordt.

Klopt niks van.
In early days misschien wel, maar huidige MIUI heeft niks met CM te maken.

Verder gaat het over CyanogenMod, niet Cyanogen OS, de commerciele variant. Die heeft inderdaad extra apps als die van Truecaller etc.
maar CyanogenMod niet en ligt zo dicht mogelijk tegen AOSP aan. Met standaard AOSP apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!

[...]

Zo blijf je bezig.

Wat een gedrocht is dat.

Je hebt dus privacy issues met CM, en je snapt tegelijkertijd niet waarom niet iedereen dolgelukkig met Miui is?

Voor mij is het simpel. Miui vind ik prachtig, maar als het niet werkt zoals ik het wil hebben met mijn Pebble, dan is het klaar. Zo simpel kan het zijn. En voor de Mi4c is een zeer goed werkende CM van TeamSuperluminal, niks crashes en instabiliteit. Met de officiele Miui had ik daarbij veel meer problemen met apps en games die niet wilde runnen.

Instabiliteit onder CM komt vrijwel altijd door fouten die de gebruiker maakt bij het flashen. Ik herken daar weinig van.

Dus sorry als ik me niet kan vinden in jouw verhaal, maar mijn persoonlijke ervaringen gaan boven wat ik lees in jouw mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-12-2022
sonnieboy schreef op zondag 25 september 2016 @ 21:13:
[...]

Effe voor de zekerheid, je hebt de eu-rom werkend op de international versie en b20 doet het nog steeds. Kan dus updaten en blijven updaten.
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Om mijn eigen vraag te beantwoorden over het automatisch starten van Flitsmeister:
Ik heb ooit een Xperia P gehad waar de Sony App Smart connect bijgeleverd werd. Die kan aan de hand van Bluetooth of NFC acties aanmaken. Ik heb hier een actie voor Flitsmeister op aangemaakt en het lijkt erop dat dat goed werkt. Afsluiten gaat nog altijd via Flitsmeister zelf.

Verdere stand van zaken:
Mijn huidige bugs in 6.7.14 (die al dan niet met MIUI te maken hebben):
2G/3G/4G issue
Ik weet niet of dit nu helemaal OK werkt. Ik heb het idee dat ik er niet zo'n last van heb. Als ik op kantoor naar buiten loop, springt ie automatisch over naar 3G/H+/4G. Of dat 100 procent van de keren gebeurt weet ik niet. Sinds gisteren 4G aangezet op abonnement, vooralsnog weinig profijt van
• Bluetooth audio bug: start altijd met maximaal volume
• Random reboots
MIUI backup delete Spotify offline bestanden:
Dit komt door MIUI backup tool. Zodra deze gerund heeft zijn mijn offline Spotify bestanden foetsie.
Spraaksynthesis (tts) werkt haperend bij Endomondo (zinnen worden afgekapt)
Ik denk dat hier een update voor is geweest (Google services of zoiets). Het probleem treedt nu niet meer op.
Flitsmeister start niet automatisch op bij connectie bluetooth (doet het wel als het scherm aan staat)
Oplossing zoals hierboven beschreven gevonden. Suboptimaal, maar het werkt.
• Spotify vind het moeilijk om met ChromeCast te verbinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Laatst online: 08-09 13:29
Momenteel mis ik bijna al mijn oproepen mits ik mijn geluid niet aan heb.. Het trillen gaat gewoon niet hard genoeg..

Is dit simpel op te lossen?

Redmi 3S miui 8 Global beta

[ Voor 9% gewijzigd door psvunited op 27-09-2016 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 07:47
EU stable 8.0.6 is uit; echter ik kan nergens changelog vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

hopiconjo schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:46:
Changelog:
Fix - Bug fixes & optimizations (09-23)

Tja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
Hoppa! schreef op maandag 26 september 2016 @ 17:37:
[...]
je snapt tegelijkertijd niet waarom niet iedereen dolgelukkig met Miui is?
Het verbaast me dat er zoveel vraag is naar een CM rom is op een Xiaomi toestel.
Niet meer. Niet minder. De emotionele reden die daarmee gepaard gaat daargelaten.
woutur schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:29:
Om mijn eigen vraag te beantwoorden over het automatisch starten van Flitsmeister:
Verdere stand van zaken:
Mijn huidige bugs in 6.7.14 (die al dan niet met MIUI te maken hebben):
2G/3G/4G issue
............
Heb je dit met de laatste 6.9.* ROM al eens getest? En zijn deze problemen dan nog steeds van toepassing?
hopiconjo schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:46:
Iemand stable 8.0.6 alt getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
kelly.hipolito schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 18:11:
[...]

Het verbaast me dat er zoveel vraag is naar een CM rom is op een Xiaomi toestel.
Niet meer. Niet minder. De emotionele reden die daarmee gepaard gaat daargelaten.
Daar had je dan wel heel veel woorden voor nodig. ;)

Ik snap die verbazing wel sinds ik Miui in combinatie met een Pebble gebruik. Of ja, ik moet het natuurlijk anders zeggen: Ik snap de vraag naar custom Roms voor Xiaomi toestellen. Of dat perse CM moet zijn is de vraag, het is alleen wel zo dat dat één van de eerste customs is waar mensen aan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
Hoppa! schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 18:27:
[...]

Daar had je dan wel heel veel woorden voor nodig. ;)
??
Ik weid er een enkele zin aan.
Vervolgens beschrijf ik mijn eigen ervaring met CyanogenMod dito Cyanogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

kelly.hipolito schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 18:11:
Heb je dit met de laatste 6.9.* ROM al eens getest? En zijn deze problemen dan nog steeds van toepassing?

[...]
Dit heb ik nog niet getest. Ik wacht een beetje tot iemand hier een ROM uitverkiest tot best evaaahhh!!11 en afhankelijk van zijn argumenten stap ik ook een keer over :o

Verwijderd

Hoi, ik ben sinds kort de eigenaar van een Redmi 3s 3gb 32gb

Ik heb deze in China via Ebay gekocht...
Maar er staat bij de taalinstellingen geen Nederlands bij...

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

• Momus
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:36:
Hoi, ik ben sinds kort de eigenaar van een Redmi 3s 3gb 32gb

Ik heb deze in China via Ebay gekocht...
Maar er staat bij de taalinstellingen geen Nederlands bij...

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Een nieuwe ROM van xiaomi.eu flashen. Zoek dit forum door en je vindt antwoord op al je vragen.

• Appeltjeeitje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:49
sonnieboy schreef op zondag 25 september 2016 @ 21:13:
[...]

En? Is ie al binnen?
Ik ben geïnteresseerd in je ervaringen en hoop dat je die gaat posten!!

ps wil je hem ook eens opmeten want ik lees dat het toestel enkele mm's langer zou zijn dan 139,3mm

[ Voor 11% gewijzigd door Appeltjeeitje op 28-09-2016 16:30 ]

• sonnieboy
  • Laatst online: 11-09 19:10
Appeltjeeitje schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:27:
[...]

En? Is ie al binnen?
Ik ben geïnteresseerd in je ervaringen en hoop dat je die gaat posten!!
Nee, nog steeds niet. Twijfel of ik eerst met Global ROM aan de slag ga of meteen ML-rom flash.
Engels ipv Nederlands maakt me nl. niet uit.

[ Voor 1% gewijzigd door sonnieboy op 28-09-2016 16:32 . Reden: Gloabl ROM ipv Global China ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik zie trouwens met Orange (Belgie) nu gewoon een 4G icoontje op mijn Redmi 3 Pro. Even opgezocht; ze gebruiken de 800 en de 1800 MHz band, dus die van 1800 zal gewoon werken. Nu zit ik in het gebouw van mijn werk en is het een H geworden (en ik vind het nog steeds redelijk snel).

/▌

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:32
Het viel me op dat op mijn Redmi 3 Pro met EU rom de autosync voor Gmail/Whatsapp 's morgens niet op gang kwam terwijl dit wel ingeschakeld stond. Voor wie daar ook problemen mee ondervindt:

1. By default in phone Xiaomi power-saving mode is enabled, and all third-party applications are forbidden to work in the background, except systep apps.It's easy to fix this:
Navigate to Setting-->Additional settings-->Battery & performance
Find here submenu 'Manage apps battery usage'
- standard limit level must be selected!!!
- Then go to Choose apps - select the desired application and set the value "No restrictions" (so we gave access to apps in the background to connect to the Internet, you can also give access to the following locations)

2. Autostart.
Now you need to activate the autostart to necessary applications; in order to do this  open  'Security' application (buildin app - green label), open 'Permission"--> Autostart and enable all apps you need.
Thats all! from now I keep getting Push notification on Xiaomi redmi 3 without lags

PS: Optie 1 had ik eerder al compleet uitgezet, waarbij ik geen nadelig effect op de accu zag.

Verwijderd

Zie zo langzamer hand door de bomen door het bos niet meer, met al die redmi3 versies en de rom namen die verkopers op hun website zetten, dus maar een domme vraag: heeft de international edition van de redmi 3 pro en redmi 3s ook een bootloader lock, of is de juiste rom (ml-rom) al geinstalleerd?
Geekbuying Note:The international version will be installed with Global MIUI 7.0 OS ROM, Google play store, Google services and multi-language

• Momus
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:27:
Zie zo langzamer hand door de bomen door het bos niet meer, met al die redmi3 versies en de rom namen die verkopers op hun website zetten, dus maar een domme vraag: heeft de international edition van de redmi 3 pro en redmi 3s ook een bootloader lock, of is de juiste rom (ml-rom) al geinstalleerd?

[...]
Ja, die hebben een gelockte bootloader en Geekbuying zet er een eigen troeprom op.

Verwijderd

shit had gehoopt dat minimaal de lock eraf was.
Weet iemand of er verkopers zijn die de 3 zonder boorloaderlock leveren?
Momus schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:28:
[...]

Ja, die hebben een gelockte bootloader en Geekbuying zet er een eigen troeprom op.

• Momus
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:30:
shit had gehoopt dat minimaal de lock eraf was.
Weet iemand of er verkopers zijn die de 3 zonder boorloaderlock leveren?

[...]
Nee, dat gaat niet. Dan moeten ze een shitload aan MIUI accounts aanmaken met alle wachttijden van dien. Die ga je niet vinden.

Verwijderd

jammer, dan waarschijnlijk geen redmi 3 en back to leagoo.
Momus schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:31:
[...]

Nee, dat gaat niet. Dan moeten ze een shitload aan MIUI accounts aanmaken met alle wachttijden van dien. Die ga je niet vinden.

• Momus
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:32:
jammer, dan waarschijnlijk geen redmi 3 en back to leagoo.

[...]
Nou als je het daarvan af laat hangen.
Zo lastig is het allemaal niet.
Alsof je roept dat je van een BMW naar een Lada gaat omdat de ruitenwisser van de BMW niet zoveel standen heeft als die van de Lada.

Verwijderd

Heb zelf niet de mogelijkheid (hardware) om het te doen.
Kan het wel ergens doen, maar dan moet het in 1x goed gaan. En aangezien er zowel hier als op www er genoeg problemen worden gemeld ga ik dat risico niet nemen. Puur een qwestie van heel veel tijd gebrek(en een lead3s die het niet meer lang gaat volhouden vrees ik).
Momus schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:35:
[...]

Nou als je het daarvan af laat hangen.
Zo lastig is het allemaal niet.
Alsof je roept dat je van een BMW naar een Lada gaat omdat de ruitenwisser van de BMW niet zoveel standen heeft als die van de Lada.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik zie niet echt Redmi ergens bijstaan en ik weet niet waar hm voor staat. Is deze voor de 3 Pro?

xiaomi.eu_multi_HM3_6.9.15_v8-5.1.zip (https://www.androidfilehost.com/?fid=24727376692773410)

/▌

• Momus
Marzman schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:55:
[...]

Ik zie niet echt Redmi ergens bijstaan en ik weet niet waar hm voor staat. Is deze voor de 3 Pro?

xiaomi.eu_multi_HM3_6.9.15_v8-5.1.zip (https://www.androidfilehost.com/?fid=24727376692773410)
Kijk eens goed.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WQbiDPM.png

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Thanks, dan moet ik die dus hebben :)

/▌

Verwijderd

Ik heb een Xiaomi 3S pro ontvangen maar ik krijg de bootloader niet geunlocked. Heb voor de tweede keer al een unlockcode aangevraagd en ontvangen. Nu ben ik opzoek naar iemand uit de omgeving van Enschede die mij kan helpen dit op te lossen en daarna de multilanguage ROM erop kan zetten zodat ik de telefoon in het Nederlands kan zetten. Dit zijn de gegevens van de telefoon;

Adroid 6.0.1 MMB29M and MIUI 7.3.6.0(MALCNDE) MIUI 7.3 Stable

Wil er wel een vergoeding tegenover zetten.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik wilde het morgen proberen, heb op het werk de EU rom gedownload op mijn mobiel. Ik heb ook een Redmi 3 Pro. Eigenlijk vind ik deze rom ook niet slecht. Ik heb het land op Spanje gezet en de GPS werkt dan gewoon zoals verwacht. De taal is Engels. Chinese meuk staat er niet op, alleen wat Xiaomi dingen en de Playstore (gmail en de andere Google diensten weer niet, een beetje raar want volgens mij is het alles of niets bij Google met hun Apps, ik vraag me af of dit de originele rom is of dat Banggood al wat gedaan heeft voor het opsturen). Verder vind ik de kalenderapp en de notificaties (overlay) heel mooi. Veel mooier als default Android.

Maar ik mis nu bijvoorbeeld dat ik niet met Orange aankopen kan doen in de Playstore. Ik denk dat dit door de landinstellingen komt.

[ Voor 34% gewijzigd door Marzman op 29-09-2016 21:46 ]

/▌

• davidhund
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-09 11:15
Ik heb net mijn Redmi 3s binnen: de 'Global' (model 2016031) versie van Geekbuying:

- Model 2016031
- Android: 6.0.1 MMB29M
- MIUI Global 7.5 | Stable (MIUI-V7.5.9.0 MALMIDE)

Als ik het goed begrepen heb ondersteunt deze mogelijk wel B20 i.c.m. de 4G frequenties van T-Mobile.

Hoe dan ook: ook ik heb gewoon de taal op Engels en locale op Spain gezet. Google Play Store staat al geïnstalleerd.

Nu vraag ik me af wat de beste vervolgstap is:

- Loont het de moeite om de Internationale MultiLangua xiaomi.eu ROM erop te zetten?
- En hoe groot is het gevaar dat ik dan Band 20 'kwijt raak'?

Komende van een stock-android Nexus 4 heb ik met MIUI of Cyanogen geen ervaring. Dat zal beide wel wennen vermoed ik ;)

Toch zou ik graag 'met een schone lei' starten: zonder Chinese meuk en met Internationale ondersteuning.
Maar de TS adviseert geen andere ROM erop te zetten, als ik het goed lees. Zijn er inmiddels betere/duidelijker instructies?

• dutchgio
  • Nu online
T-Mobile gebruikt alleen geen B20...

• davidhund
dutchgio schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:38:
T-Mobile gebruikt alleen geen B20...
Erm, dat staat er inderdaad niet helemaal goed 8)7
Ik bedoelde dat die band, los van T-mobile, op een chinaphone een extraatje is (toch?).
(Daarnaast ondersteunt T-mobile, meen ik, 4G op meer frequenties)

Hoe dan ook die B20 (en 4G in het algemeen) is niet zo super belangrijk voor me: ik vroeg me meer af hoeveel onnodige (Chinese) meuk ik nu alsnog heb, met deze Global versie van Geekbuying. En of het dus de moeite van 'tweaken' waard is.

Die 'moeite' is feitelijk:1) bootloader unlocken [via xiaomi account] 2) twrp erop 3) xiaomi.eu ROM flashen
Correct?

Verwijderd

Ik heb ook nog een beetje hulp nodig , :?
krijg de china developer rom er niet eens op , heb al diverse manieren geprobeerd

choose file in updater app
reboot recovery mode file in root en rename update.zip
fastboot met miflash maar die geeft foutmelding opgegeven conversie ongeldig.

kan ook niet unlocken , krijg de 50% cannot verify foutmelding.

mijn trucendoos is leeg en via google raak ik alleen nog maar meer confused.

Ik heb de redmi 3 pro 3gb 32gb van banggood en daar zit nu een stable miui 7.3.1.0.0 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 23:34:
Ik heb ook nog een beetje hulp nodig , :?
krijg de china developer rom er niet eens op , heb al diverse manieren geprobeerd

choose file in updater app
reboot recovery mode file in root en rename update.zip
fastboot met miflash maar die geeft foutmelding opgegeven conversie ongeldig.

kan ook niet unlocken , krijg de 50% cannot verify foutmelding.

mijn trucendoos is leeg en via google raak ik alleen nog maar meer confused.

Ik heb de redmi 3 pro 3gb 32gb van banggood en daar zit nu een stable miui 7.3.1.0.0 op.
EDL modus geprobeerd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:49
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 21:09:
Ik heb een Xiaomi 3S pro ontvangen maar ik krijg de bootloader niet geunlocked. Heb voor de tweede keer al een unlockcode aangevraagd en ontvangen. Nu ben ik opzoek naar iemand uit de omgeving van Enschede die mij kan helpen dit op te lossen en daarna de multilanguage ROM erop kan zetten zodat ik de telefoon in het Nederlands kan zetten. Dit zijn de gegevens van de telefoon;

Adroid 6.0.1 MMB29M and MIUI 7.3.6.0(MALCNDE) MIUI 7.3 Stable

Wil er wel een vergoeding tegenover zetten.
Je hebt geen dev rom erop draaien, deze is nodig om te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Zo te zien is 6.9.29 er eentje om ook weer over te slaan (net als die van vorige week). Een paar gebruikers rapporteren freezes. Maar laat dat de avonturiers hier niet ontmoedigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidhund
Ik kom er net achter dat in mijn Redmi 3s onder Developer Options gewoon een optie OEM unlocking: allow the bootloader to be unlocked staat.

Ik heb al een unlock verzoek (via SMS) bij http://www.miui.com/unlock/apply.php uitstaan, maar is dit dan nog wel nodig eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

davidhund schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:02:
Ik kom er net achter dat in mijn Redmi 3s onder Developer Options gewoon een optie OEM unlocking: allow the bootloader to be unlocked staat.

Ik heb al een unlock verzoek (via SMS) bij http://www.miui.com/unlock/apply.php uitstaan, maar is dit dan nog wel nodig eigenlijk?
Voor unlock vragen en hoe dat moet verwijs ik je naar dit topic.

Heeft iemand een idee waarom Mi Remote mobiele data verbruikt? Dat lijkt me niet pluis eigenlijk...Ik gebruik de app nooit.

[ Voor 9% gewijzigd door woutur op 30-09-2016 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 10:59
Heeft iemand een idee waarom Mi Remote mobiele data verbruikt? Dat lijkt me niet pluis eigenlijk...Ik gebruik de app nooit.
Database met apparaten updaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidhund
Bedankt Woutur. Dat unlock topic is precies wat ik nodig had. Ik begrijp nu dat de OEM Unlocking developer optie slechts een extra veiligheid is en niet betekent dat de bootloader al unlocked is.

Ik ben me helemaal suf aan het lezen maar het lijkt (voor een N00b) nog redelijk complex, misschien wel vooral omdat er zoveel informatie beschikbaar is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 23:08
woutur schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:59:
Zo te zien is 6.9.29 er eentje om ook weer over te slaan (net als die van vorige week). Een paar gebruikers rapporteren freezes. Maar laat dat de avonturiers hier niet ontmoedigen :)
Blijkbaar is de 3S versie niet stabiel : Status: Done (Redmi Pro suspended, Redmi 3S removed)

https://xiaomi.eu/community/threads/6-9-29.35401/

Wat ik wel heel interessant vind is de volgende melding : https://xiaomi.eu/community/posts/325261/

Je zou bijna zeggen, dat als je de b20 functionaliteit kapot kan maken met software, dat je het ook kan fixen met software :9

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Laatst online: 08-09 13:29
Had verwacht dat de telefoon automatisch gebruik zou maken van mijn SD kaart, niet dus. Is er een app waar ik andere apps of data snel kan overzetten op mijn SD kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al weer een stap verder, Ik had via de EDL modus tip een stukje gevonden waar ik de drivers voor qualcomm moest updaten , nadat dat gedaan was en ik een oudere versie miflash had gedownload kreeg ik mijn device te zien en in fastboot de miui china dev erop gezet.

daarna unlock en die werkte toen ook meteen.

nu zit ik met china dev 6.9.29 weekly en moet ik alleen nog de miui8 van xiaomi.eu
maar dat doe ik morgen, ben er weer effe klaar mee ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
pasz schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 21:20:
[...]

Blijkbaar is de 3S versie niet stabiel : Status: Done (Redmi Pro suspended, Redmi 3S removed)

https://xiaomi.eu/community/threads/6-9-29.35401/

Wat ik wel heel interessant vind is de volgende melding : https://xiaomi.eu/community/posts/325261/

Je zou bijna zeggen, dat als je de b20 functionaliteit kapot kan maken met software, dat je het ook kan fixen met software :9
Ik gebruik 6.9.29 i.c.m. de normale 3S.

Na een dag gebruik verbaasde het mij dat toen ik diverse fora opende, er meerdere meldingen naar boven kwamen met 6.9.29 3S's en niet kunnen booten, spontane reboots, alarm enkel in silent mode, telefoon niet kunnen opnemen bij een inkomend gesprek en dergelijke.

Ik heb geen last van het bovenstaande, sterker nog. Ik vind 6.9.29 juist prettiger werken t.o.v. 6.9.22.
Ok de navigatie bar met met de functie waar je de helderheid van het beeld aanpast crashed nog steeds.
Maar daar tegenover staat dat 6.9.29 mijn telefoon net even wat vlotter laat werken met miui.

Daarom lijkt mij de verklaring van manzing op het Xiaomi.eu forum, zoals pasz die hierboven heeft geplaatst juist. Eens te meer omdat ik mij met de normale 3S niet herken in de bovenstaande problemen.
Issue with redmi 3S international version (with B20) seems to be confirmed on 6.9.29 China.
It's not Xiaomi.eu version, the original rom is affected.
http://en.miui.com/thread-372061-1-1.html

Redmis 3S China or india version are not affected for what i've read.
Vreemd dat Xiaomi een Redmi 3S op de markt brengt met andere hardware maar wel onder dezelfde naam.
Geef het dan een andere naam met een individuele, unieke firmware.

Nu blijf je het gehannes houden dat bij elke nieuwe release beide apparaten anders
kunnen reageren op de gemeenschappelijke firmware.
Zoals je dus in de praktijk al bijna meteen feitelijk ziet na de 3de?
weekly waarin de 3S international mee doet.

Heb het vaker gehad bij andere elektronische apparatuur.
Zelfde naam, zelfde programmatuur maar met andere hardware componenten en continu gedonder bij updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pseudoc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09-2024
De locatie kan steeds dichter bij huis worden ingesteld op de Global stable software (redmi 3s). Waar ik in de Global op miui 7 op Polen moest instellen, kan ik in miui 8 Duitsland kiezen 🇩🇪.
Verder is de update erg soepel verlopen. ik kan verder nog niets over stabiliteit of batterij zeggen, omdat die pas sinds gistermiddag erop draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en nu is het een brick :-(

Ik had xiaomi.eu miui8 stable erop staan maar helaas werkte diverse apps niet , met herstel fabrieksinstelling starte hij wel opnieuw op maar gebeurde niets.

toen maar via twrp de stable miui 7.3 erop ( dezelfde als ik nu op mijn redmi2 heb)
maar nu doet hij niets meer.

power button / pwr vol- / pwr vol+ alles resulteerd in een korte tril , mi logo en gaat hij weer uit.

in miflash zie ik de com9 poort wel maar kan niets flashen , syntac error bestand of volume zegt hij dan.

hoe kom ik nu in TWRP ? hoe kan ik nu miui7 erop zetten , hulp is zeer gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pool0249
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-08 15:52
Mannen, ik heb de Redmi 3s (32gb/3gb) binnen gekregen (met eu charger).

Nu wil ik er een rom van xiaomi.eu op zetten maar het is niet geheel duidelijk welke ik nou moet downloaden.
Tevens staat op de download pagina dit: Status: Done (Redmi Pro suspended, Redmi 3S removed)
wie kan mij vertellen welke te kiezen.

edit: volgens mij moet ik dit bestand hebben xiaomi.eu_multi_HM3SHM3X_6.9.29_v8-6.0.zip
maar die staat op geen 1 van de mirrors.

edit2: denk dat de volgende rom de laatste is voor de redmi 3s xiaomi.eu_multi_HM3SHM3X_V8.0.6.0.MALCNDG_v8-6.0.zip
deze komt uit dit topic op xiaomi.eu: https://xiaomi.eu/community/threads/6-9-22.34371/
en dan op de site van android file host -> MIUI V8.
kan iemand bevestigen dat dat de goede is?

[ Voor 42% gewijzigd door pool0249 op 02-10-2016 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opgelost , mijn redmi3 draait nu op weekly Eu rom miui8 .

Ben meer voorstander van stable maar we gaan het gewoon uitproberen en als weekly niet al teveel bugs geeft hou ik em erop

Dankzij de Mi mover was omzetten 2 naar 3 peulenschil Overigens 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
jammer dat er geen update was voor de redmi3s deze week :( removed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

davidhund schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:57:
Bedankt Woutur. Dat unlock topic is precies wat ik nodig had. Ik begrijp nu dat de OEM Unlocking developer optie slechts een extra veiligheid is en niet betekent dat de bootloader al unlocked is.

Ik ben me helemaal suf aan het lezen maar het lijkt (voor een N00b) nog redelijk complex, misschien wel vooral omdat er zoveel informatie beschikbaar is :?
De hoeveel info is niet het probleem, de diversiteit wel. Je hebt 3 verschillende RN3's, global en chinese rom's en ook custom roms. Verder is daar de bootlock waar je apart een unlock voor moet aanvragen. Tot slot zijn er issue's met de Mi accounts. Dit maakt het bij elkaar opgeteld nogal lastig.

Zelf probleem ondervonden met verschilllende accounts, gevolg; Mi wil niet flashen. Maar ook met de niet-officieele methode kom ik helaas in de problemen. De ADB Android drivers/device, wil niet starten bij mij en aan ADB en die optie heb ik dus ook al niets.

Zal toch echt moeten wachten op een officieele unlock en dan maar hopen dat ik niet weer in de problemen kom met dubbele Mi accounts met verschillende ID's :X

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 11:07:
en nu is het een brick :-(
hoe kom ik nu in TWRP ? hoe kan ik nu miui7 erop zetten , hulp is zeer gewenst.
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 17:06:
Opgelost , mijn redmi3 draait nu op weekly Eu rom miui8 .
Kun je de stappen die je hebt doorlopen om het toestel van 'brick' naar werkend te krijgen hier plaatsen?
Zo kan een ieder die ooit in de zelfde situatie beland, met jouw hulp het toestel herstellen. :)

[ Voor 27% gewijzigd door kelly.hipolito op 02-10-2016 18:48 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 25 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken