Bedankt voor de info! Heb toch ook maar PTI L/L 3213953 erbij besteld, scheelt toch aardig wat ruimte
Hele andere vraag, ik gebruik twee Hager Vega's vertikaal boven elkaar, onderste zitten al m'n groepen in (en nog wat ruimte over), bovenste zitten de rijgklemmen + de KNX spullen.
De elektrabuizen komen van boven, achterste rij (13 stuks) is de 1e etage, voorste rij de bgg.
Nou vroeg ik me af wat de ervaringen/meningen zijn over de volgorde van de rijgklemmen: Alle groepen van de 1e etage naast elkaar en daarna alle groepen van de bgg bij elkaar of om en om groep 1e etage, groep bgg, groep 1e etage, groep bgg, etc
De eerste optie lijkt me wat georganiseerder, maar dan lopen wel een hoop draden tussen de elektrabuizen en de rijgklemmen kruislings over/door elkaar heen.
De tweede optie lijkt me netter kwa draden, maar is/voelt wat minder logisch/georganiseerd.
En dan heb je ook nog dezelfde vraag voor de groepen, laat je die kwa plaatsing/volgorde matchen met de rijgklemmen of niet? Daar komt natuurlijk ook nog het punt bij dat je liever niet een hele etage op 1 aardlekschakelaar wilt hebben ivm uitvallen licht, waardoor je sowieso al een mismatch hebt met de volgorde van de rijgklemmen.
Benieuwd wat de ervaringen hiermee/meningen hierover zijn
[
Voor 4% gewijzigd door
aaahaaap op 10-04-2024 19:45
]