@
Borromini Da's goed om te weten. Scheelt weer een device.
Is het dan wel zo dat het dus volstaat met en IP-Gateway ipv een IP-Router voor mijn doeleind? (prrogrammeren via ETS en integratie met HomeAssistant)
Ik ga misschien ook die MDT dimmers overwegen ondanks dat ze meer ruimte innemen. Wordt even passen en meten of ik er nog een extra kast onder of boven de huidige kan plaatsen zodat ik wat meer ruimte kan creeren.
@
walletje-w De dimmer performance van de Shelly's is sowieso mwah tot ok. Ik heb in ieder geval de ervaring dat met de lampen met hoger wattage dat deze het beter doen. Al kan dat ook aan de kwaliteit van de lamp liggen natuurlijk,
Ik begrijp ook het punt wat betreft de input module, maar ik denk dat ik dat risico voor lief neem.
@
teaser Ik neem aan dat je dan de bekabeling naar de schakelaars bedoeld?
Opzich is dit natuurlijk vrij makkelijk te realiseren. Alleen weet ik niet of het de schoonheidsprijs verdient als ik 24v over "normale" 230v draden laat lopen ivm kleurcodering.
Het viel me overigens wel op dat er wel af en toe wat flikkeringen in de lampen zitten. Vooral de IKEA spotjes die ik hier en daar heb. Niet altijd maar soms. Mogelijk hier ook het CAB signaal dan? Is daar uberhaupt iets tegen te doen?
Wat betreft warmteontwikkeling: ik weet niet of dat een heel groot probleem gaat zijn. Het is immers ledverlichting dus er staan geen enorme vermogens op. De grootste groep trekt in theorie maximaal 90 watt. Daar komt nu een dusdanige bak licht vanaf dat ik deze standaard gedimd heb op 50%.
Die Theben dimmer had ik nu alleen maar uitgekozen omdat die een relatief lage prijs per uitgang had. En natuurijk het voordeel dat deze iets kleiner is dan bijvoorbeeld die van MDT.
@
HiBe Dat klinkt wel als een erg goed idee eigenlijk zo'n losse relais. Zeker omdat ik nu slechts 1 kanaal niet dimbaar nodig heb op deze verdieping. En die weinzierl multi io 570 lijkt daarmee ook erg interessant (en goedkper). Dan moet ik natuurlijk wel de stuurstroom op de schakelaars verlagen naar 24v.
Ook geeft die Weinzierl mogelijkheid tot uitbreiding (Geen idee nog wat, maar uitbreidingsmogelijkheid is altijd goed natuurlijk)
En dit doet me sowieso aan het denken zetten omdat ik inmiddels al een aantal stukke shelly relais heb gehad. Sommige deden helemaal niets en sommige die blijven "kleven" (aka lamp blijft aan ook als die zegt dat die uit staat).
Ik neem dan overigens aan dat ik wel een losse 24 voeding moet voorzien voor de schakelaars naar deze module?
Ik kwam ook deze nog tegen: Weinzierl KNX Multi IO 580 IP. Houd deze kort door de bocht in dat dit en een IP gateway is en een 48poorts io module? Zou toch weer 100 euro schelen ten opzichte van een losse IP gataway
Thanks voor de reacties to zover!
[
Voor 6% gewijzigd door
merijntjuh op 21-05-2024 22:17
]