Zijn hier mensen die wat weten van de koppeling tussen KNX en Home Assistant?
Ik heb een aantal weken geleden de boel opgehangen:
:strip_exif()/f/image/WEJSy3jSgCz37BXVrOj4a5vZ.jpg?f=fotoalbum_large)
(dacht misschien vinden mensen het leuk om dit "kunstwerk" te zien
)
Maar als er via HA een lamp uitgeschakeld wordt zie ik raar gedrag bij de fysieke knoppen.
Wanneer ik namelijk de (pulsdrukker) aan klik, dan wordt er een "off" signaal naar 0/0/1 gestuurd. Terwijl de lamp al uit is. Resultaat is dat je dan 2x moet klikken voordat de lamp aan gaat, wat niet echt intuitief is.
Mij lijkt me dat er een fout zit in e synchronisatie tussen KNX en Home Assistant. Alleen kom ik er niet echt uit wat dat precies is.
De grap is ook dat de lamp in HA wel in de "off" state staat. Als ik hem dus via de app aan zet gaat de lamp wel gewoon direct aan.
HA config voor 1 lamp is als volgt:
En zie hier diagnostics in ETS6 waarbij er de eerste keer op de knop geklikt is nadat de lamp geautomatiseerd uitgezet was:
:strip_exif()/f/image/Cv0KPgH1kYN0ZxFfTcNFPycA.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand enig idee waar mijn fout zit?
Ik heb een aantal weken geleden de boel opgehangen:
:strip_exif()/f/image/WEJSy3jSgCz37BXVrOj4a5vZ.jpg?f=fotoalbum_large)
(dacht misschien vinden mensen het leuk om dit "kunstwerk" te zien
Maar als er via HA een lamp uitgeschakeld wordt zie ik raar gedrag bij de fysieke knoppen.
Wanneer ik namelijk de (pulsdrukker) aan klik, dan wordt er een "off" signaal naar 0/0/1 gestuurd. Terwijl de lamp al uit is. Resultaat is dat je dan 2x moet klikken voordat de lamp aan gaat, wat niet echt intuitief is.
Mij lijkt me dat er een fout zit in e synchronisatie tussen KNX en Home Assistant. Alleen kom ik er niet echt uit wat dat precies is.
De grap is ook dat de lamp in HA wel in de "off" state staat. Als ik hem dus via de app aan zet gaat de lamp wel gewoon direct aan.
HA config voor 1 lamp is als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
| # Kitchen - name: "KNX - Kitchen - Wall Lights" address: "0/0/1" # ON/OFF state_address: "0/0/43" # State address for ON/OFF brightness_address: "0/0/3" # Absolute dimming level brightness_state_address: "0/0/44" # State address for absolute dimming |
En zie hier diagnostics in ETS6 waarbij er de eerste keer op de knop geklikt is nadat de lamp geautomatiseerd uitgezet was:
:strip_exif()/f/image/Cv0KPgH1kYN0ZxFfTcNFPycA.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand enig idee waar mijn fout zit?