Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.535 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:03
RoD schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:00:
[...]

Mooi dat het gelukt is :) Werd er ook nog een reden gegeven voor het grote verschil in tarieven?

Het is toch een rare situatie omdat je nu ook nog een modelcontract kan afsluiten tegen hele hoge tarieven. Dat lijkt me dan om nieuwe klanten af te schrikken, ofzo. Aan de andere kant hadden ze ook best weg kunnen komen met hogere tarieven dan de 1,08/m3 die ik nu heb, aangezien ze daarmee relatief gezien ontzettend goedkoop zijn.
Nu ook reactie per app gekregen en ook hier de bevestiging dat ik (op basis van ons specifieke adres) deze tarieven heb per 1 januari:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_qOgT-tROJwpHsf7fGQAKzU1g4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eB6elos9augYJ0FyUeR4a6vS.jpg?f=fotoalbum_large

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 15:34
ArcticWolf schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:51:
[...]

Nee de tarieven zijn van 1 januari tot 1 juni.
It depends...

Ze mogen het wel degelijk elke maand wijzigen. Alleen deden ze dat in de praktijk niet.

Met de gasprijsperikelen van de afgelopen tijd zijn er leveranciers die het moment van 1 januari naar voren hebben gehaald maar aangeven in principe het bij twee momenten per jaar te houden.

Afgelopen dagen last ik ook dat enkele leveranciers sowieso overwegen vaker dan tweemaal per jaar de prijzen aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Titusvh schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:22:
[...]

It depends...

Ze mogen het wel degelijk elke maand wijzigen. Alleen deden ze dat in de praktijk niet.

Met de gasprijsperikelen van de afgelopen tijd zijn er leveranciers die het moment van 1 januari naar voren hebben gehaald maar aangeven in principe het bij twee momenten per jaar te houden.

Afgelopen dagen last ik ook dat enkele leveranciers sowieso overwegen vaker dan tweemaal per jaar de prijzen aan te passen.
Budget Energie en NLE hebben dat idd gezegd:
https://radar.avrotros.nl...ven-voortaan-maandelijks/

BE en NLE hebben ook een onder gemiddelde solvabiliteit als ik het zo lees en uit een vorig onderzoek haal.
https://www.consumentenbo...-2019-watermarked-rvl.pdf

Kan de Nuts-groep alleen niet in dit overzicht vinden:
https://www.vastelastenbo...-solvabiliteitsproblemen/

Engie, Vattenfall, Essent en Eneco hebben ieder behoorlijk grote gas opslagen in Europa.

Engie is overigens idioot groot:
Wikipedia: Engie

Het probleem is overigens niet dat er gas tekorten zijn, de reserves zijn "lager" maar er is nog steeds genoeg. Vanwege de frictie tussen de VS en Rusland stijgt de speculatie dat Rusland mogelijk de gaskraan kan dichtdraaien bij oorlog.
En toch blijft Rusland gas leveren op dit moment, dus nog geen paniek :+
https://www.reuters.com/m...xports-europe-2021-12-07/

https://www.reuters.com/b...peline-steady-2021-12-07/

[ Voor 14% gewijzigd door ArcticWolf op 07-12-2021 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
ArcticWolf schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:09:
[...]

Het probleem is overigens niet dat er gas tekorten zijn, de reserves zijn "lager" maar er is nog steeds genoeg. Vanwege de frictie tussen de VS en Rusland stijgt de speculatie dat Rusland mogelijk de gaskraan kan dichtdraaien bij oorlog.
En toch blijft Rusland gas leveren op dit moment, dus nog geen paniek :+
https://www.reuters.com/m...xports-europe-2021-12-07/

https://www.reuters.com/b...peline-steady-2021-12-07/
Misschien moet de EU eens stoppen met proberen de grote jongen uit te hangen met hun sancties, en gewoon accepteren dat Rusland ons bij de ballen heeft. Winter is niet het moment om te blaffen naar degene die onze verwarming aan de gang houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
RemcoDelft schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:20:
[...]

Misschien moet de EU eens stoppen met proberen de grote jongen uit te hangen met hun sancties, en gewoon accepteren dat Rusland ons bij de ballen heeft. Winter is niet het moment om te blaffen naar degene die onze verwarming aan de gang houdt.
Ik weet het niet, het lijkt erop dat Gazprom wel meewerkt met de certificering zoals Duitsland wil zien. Maar het steken van de VS op Rusland geeft op dit moment ook heel veel druk op de samenwerking tussen de EU en Rusland. Schaken op het hoogste niveau... Soms doet de VS dingen om juist te provoceren en iets anders voor elkaar te krijgen.
Ben het wel eens dat sancties naar Rusland toe niet werken, volgens mij werkt een grote mond veel beter tegen de Russen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldPK
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-06-2023
Figo112 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:15:
[...]

Kan je dan niet beter die van vattenfall nemen met 1,18 euro per kuub gas? of is in de gehele loopduur essent goedkoper?
Ik zit nu al bij Vattenfall (na Welkom) en kan dus geen gebruik maken van die €1,18 deal volgens mij (geldt alleen voor nieuwe klanten).
Vanaf 01-05 is Essent dus €1,08 per m3. Mijn overweging is tot die tijd op modelcontract Vattenfall blijven (ik heb nog €1,25 per 1 januari), en dan per 01-05 naar Essent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:35
'Het is het grootste nutsbedrijf ter wereld na overname van het Britse International Power.'
Aantal werknemers: 171.100 (2019)
Opbrengst: 60,1 miljard EUR (2019)

Dat is wat anders dan Welkom met zijn 10 werknemers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
Binnenkort komt Shell ook als energieaanbieder op de markt, ik ben benieuwd of die concurrerend gaat worden. Zou volgens het persbericht al aan het eind van dit jaar zijn.
https://www.shell.nl/medi...ren-bij-mensen-thuis.html

[ Voor 13% gewijzigd door R0181 op 07-12-2021 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 13:42

PnD

like in Pinda ^_^

Vattenfal bol.com deal voor 1 jaar lijkt er niet meer in te zitten. Heb hem aangevraagd maar nog geen contract ontvangen. Klantenservice kan het niet in orde maken geven ze aan.

"Dat aanbod kan ik ook niet voor je in orde maken. Vanwege de hoge tarieven zijn deze contracten uit te lucht gehaald voor de klantenservice."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-08 19:41
RonaldPK schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:50:
[...]

Ik zit nu al bij Vattenfall (na Welkom) en kan dus geen gebruik maken van die €1,18 deal volgens mij (geldt alleen voor nieuwe klanten).
Vanaf 01-05 is Essent dus €1,08 per m3. Mijn overweging is tot die tijd op modelcontract Vattenfall blijven (ik heb nog €1,25 per 1 januari), en dan per 01-05 naar Essent.
Blijkbaar is dat per klant dus anders. Ik kan gewoon onder contractadvies kiezen vior 3 jaar vast met dezelfde tarieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
PnD schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:23:
Vattenfal bol.com deal voor 1 jaar lijkt er niet meer in te zitten. Heb hem aangevraagd maar nog geen contract ontvangen. Klantenservice kan het niet in orde maken geven ze aan.

"Dat aanbod kan ik ook niet voor je in orde maken. Vanwege de hoge tarieven zijn deze contracten uit te lucht gehaald voor de klantenservice."
Dat is vreemd, die aanbieding staat nog steeds online, dan moeten ze hem verwijderen of aanbieden, anders loopt de geloofwaardigheid van Vattenfall een deuk op. Lukt online aanvragen niet, of had je dat juist gedaan?
https://www.vattenfall.nl...40-381&affiliateid=236470

[ Voor 3% gewijzigd door R0181 op 07-12-2021 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

R0181 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:30:
[...]

Dat is vreemd, die aanbieding staat nog steeds online, dan moeten ze hem verwijderen of aanbieden, anders loopt de geloofwaardigheid van Vattenfall een deuk op. Lukt online aanvragen niet, of had je dat juist gedaan?
https://www.vattenfall.nl...40-381&affiliateid=236470
Dat lukt, maar nog geen contract ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
PnD schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:35:
[...]
Dat lukt, maar nog geen contract ontvangen.
Misschien en hopelijk voor je komt het dan nog. Heb je ook geen bevestiging in je mail gekregen dat je de aanvraag hebt ingediend? En anders blijven bellen, in dit topic staan veel reacties en voorbeelden dat Vattenfall medewerkers niet allemaal 1 lijn trokken.

[ Voor 19% gewijzigd door R0181 op 07-12-2021 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

R0181 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:38:
[...]

Misschien en hopelijk voor je komt het dan nog. Heb je ook geen bevestiging in je mail gekregen dat je de aanvraag hebt ingediend?
Ja dat wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
Dan moet het goedkomen toch? Lees mijn aanvulling in mijn reactie boven jouw reactie terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelJ1984
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-03 08:55
Zojuist ook de aanvraag bij Vattenfall gedaan. Energiecadeau XL Groen uit Nederland en VastePrijsGas tot 3 jaar. https://www.vattenfall.nl...gen/energiecadeauxl-pbhd/

Gas: € 1,188365
Normaal: € 0,265341
Dal: € 0,223112

Bevestiging zit inmiddels in mijn mailbox. Ben benieuwd of ze deze gaan accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pudding94
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-04-2023
R0181 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:01:
Binnenkort komt Shell ook als energieaanbieder op de markt, ik ben benieuwd of die concurrerend gaat worden. Zou volgens het persbericht al aan het eind van dit jaar zijn.
https://www.shell.nl/medi...ren-bij-mensen-thuis.html
Ondertussen staat hier (https://www.shell-energy.nl/) dat dit pas 2022 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16:19
MichaelJ1984 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 00:33:
Zojuist ook de aanvraag bij Vattenfall gedaan. Energiecadeau XL Groen uit Nederland en VastePrijsGas tot 3 jaar. https://www.vattenfall.nl...gen/energiecadeauxl-pbhd/

Bevestiging zit inmiddels in mijn mailbox. Ben benieuwd of ze deze gaan accepteren.
Ik begreep dat bestaande klanten zijn uitgesloten voor deze deal met xl kado? Weet iemand waarom? Of is het iemand als bestaande klant wel gelukt om de Vattenfall 3jr deal met xl kado deal af te sluiten?

Ik zit momenteel op een modelcontract van Vattenfall met een gasprijs van 0.82m3, 30 dgn opzegtermijn, dit wordt per 1/1/22 1.25m3. Dan lijkt 1.18 met kado best aardig en natuurlijk 3 jr zekerheid. Maar ja is het dus af te sluiten? Telefonisch begreep ik van niet. Iemand een idee of tip en is het wijsheid, als het al uberhaupt kan voor mij in bovenstaande situatie dus. 8)7

Mvg en dank
Hendriks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:46

Ik heb deze ook aangevraagd en bevestiging binnen. Ik doe nog even wat onderzoek de komende 14 dagen maar kan goed zijn dat ik hier gewoon bij blijf. 3 jaar vast is toch wel aardig en met zonnepanelen die binnenkort geplaatst worden en laag gasverbruik in de zomer zal een eventueel goedkoper contract niet een wereld van verschil geven denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:13
Hendriks1 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:09:
[...]

Ik begreep dat bestaande klanten zijn uitgesloten voor deze deal met xl kado? Weet iemand waarom? Of is het iemand als bestaande klant wel gelukt om de Vattenfall 3jr deal met xl kado deal af te sluiten?

Ik zit momenteel op een modelcontract van Vattenfall met een gasprijs van 0.82m3, 30 dgn opzegtermijn, dit wordt per 1/1/22 1.25m3. Dan lijkt 1.18 met kado best aardig en natuurlijk 3 jr zekerheid. Maar ja is het dus af te sluiten? Telefonisch begreep ik van niet. Iemand een idee of tip en is het wijsheid, als het al uberhaupt kan voor mij in bovenstaande situatie dus. 8)7

Mvg en dank
Hendriks
Iemand hier had al ervaring dat er direct een mail binnenkwam dat je dat contract niet kon afsluiten als je al bij VF klant bent: richajax in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
[...]

Mvg en dank
Hendriks
Ik ben ook bestaande klant en kan hem gewoon afsluiten via mijn vattenfall, exclusief kado dezelfde prijzen. Neem aan dat die kado tarieven al erin zitten met die 1,18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geishin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:36
[...]

Mvg en dank
Hendriks
Waarom zou je die prijzen vast willen zetten? Je betaalt variabel slechts 7 ct meer voor gas en bij vandebron is gas 1.22 per m3 vanaf 1 januari. Is het dan niet handiger om variabel te kiezen en in de zomer over te stappen? Daar gok ik iig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
GENETX schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:19:
[...]

Iemand hier had al ervaring dat er direct een mail binnenkwam dat je dat contract niet kon afsluiten als je al bij VF klant bent: richajax in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"
Bedankt voor je antwoord. Gek toch dat dat eigenlijk niet kan? Nu op modelcontract 0.82, straks 1.25) binnen 30 dgn kan ik weg zijn en ze kunnen mij als klant nu ook binden voor 3 jr. En ik zou daar dan zekerheid voor terug krijgen en een kado. Maar goed it is what is.... :)
Gr en nogmaals dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ1984

Update 08-12: Vanmorgen contract in mijn mailbox ontvangen incl. bovenstaande tarieven. Helaas starten ze pas 01-01-2022 met leveren in plaats van direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
geishin schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:02:
[...]

Waarom zou je die prijzen vast willen zetten? Je betaalt variabel slechts 7 ct meer voor gas en bij vandebron is gas 1.22 per m3 vanaf 1 januari. Is het dan niet handiger om variabel te kiezen en in de zomer over te stappen? Daar gok ik iig op.
Denk een van de redenen is dat niemand weet wat de gasprijzen na januari gaat doen. Naast de politieke situatie met rusland hebben we ook een hogere inflatie wat waarschijnlijk ook niet zomaar opgelost is. Dus kan mij ergens wel voorstellen waarom je met die prijzen voor een langere tijd gaat vastzetten. Verwachting is wel dat het vanaf q3 lager wordt , maar de vraag is hoe laag? Gaan we gasprijzen van onder de 1 euro zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
Figo112 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:00:
[...]

Ik ben ook bestaande klant en kan hem gewoon afsluiten via mijn vattenfall, exclusief kado dezelfde prijzen. Neem aan dat die kado tarieven al erin zitten met die 1,18
Maar dan dus geen kado van 200-300....Terwijl nieuwe klanten dit wel krijgen. Tschja... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Hendriks1 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:10:
[...]

Maar dan dus geen kado van 200-300....Terwijl nieuwe klanten dit wel krijgen. Tschja... :)
hmm das wel fucked up, of is dat bedrag al verrekend in de tarieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
Figo112 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:15:
[...]

hmm das wel fucked up, of is dat bedrag al verrekend in de tarieven?
1.18 voor bestaande klanten en geen kado, 1.18 voor nieuwe klanten en wel een kado. Althans zo begrijp ik het uit bovenstaande. Ja mocht dat zou zijn, zonder dat kado dan pas ik wel even. Wel vind ik het apart dat ze mij dan ook niet 3 jaar willen mét kado....ach ja 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Hendriks1 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:20:
[...]

1.18 voor bestaande klanten en geen kado, 1.18 voor nieuwe klanten en wel een kado. Althans zo begrijp ik het uit bovenstaande. Ja mocht dat zou zijn, zonder dat kado dan pas ik wel even. Wel vind ik het apart dat ze mij dan ook niet 3 jaar willen mét kado....ach ja 8)7
enige wat ik kan bedenken is dat je wellicht al korting krijgt op de kwh prijs voor elektra. Bij mij is dat 20 cent maar via de aanbieding 24 cent volgens mij. Daarnaast als je tussentijds af wil van het contract moet je ook een deel van kado terug betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-06 15:53
GENETX schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:19:
[...]

Ik kon het contract wel afsluiten!
Echter geen recht op een kado of korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendriks1
Figo112 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:22:
[...]

enige wat ik kan bedenken is dat je wellicht al korting krijgt op de kwh prijs voor elektra. Bij mij is dat 20 cent maar via de aanbieding 24 cent volgens mij. Daarnaast als je tussentijds af wil van het contract moet je ook een deel van kado terug betalen.
Ja ik heb zonnepanelen die voldoende opwekken, dus het gaat me puur om de gasprijs en als zeer welkome bijkomstigheid een kado. Ik blijf dat toch bijzonder vinden dat je dat dan niet krijgt. Dus eigenlijk moet je bij wijze van spreke eerst weg en dan weer terug...

Mvg

[ Voor 15% gewijzigd door Hendriks1 op 08-12-2021 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Hendriks1 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:24:
[...]

Ja ik heb zonnepanelen die voldoende opwekken, dus het gaat me puur om de gasprijs..

Mvg
totaal prijs via aanbieding is € 2.892,40 en via mijn vattenfall is het 200 euro minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 21:13
Weet iemand of je bij Vattenfall met een dubbel persona kan inschrijven voor een contract?
Ik moet deze op mijn naam en die van mijn partner hebben om straks de BTW-teruggave te kunnen regelen van nieuwe zonnepanelen. (Dit hebben we als eens eerder gedaan (Btw teruggave).

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
Figo112 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:27:
[...]

totaal prijs via aanbieding is € 2.892,40 en via mijn vattenfall is het 200 euro minder.
Op mijn Vattenfall zie ik alleen variabele en 1 jaars "aanbiedingen", zeker geen koopjes.. Bij jou niet begrijp ik. Hmm

[ Voor 4% gewijzigd door Hendriks1 op 08-12-2021 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
Figo112 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:27:
[...]

Is dan bij jou in mijn Vattenfall je gasprijs m3 lager of je electraprijs kwh, welke die 200 minder verklaren? En welke all in tarieven zie je dan?

Bedankt , mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik H.
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Na het We/Eneco debacle overgestapt naar Vattenfall met een modelcontract. Per 1 januari al weer een stuk duurder maar goed het zij zo. Ik krijg nu al een aanbieding van VF voor 10% korting op mijn variabele leveringskosten voor stroom. Dat gaat direct in en kan oplopen wanneer je langer bij de club blijft. Toch aardig scheelt een paar euro's in de maand. :) In mijn geval ruim €100 per jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Hendrik H. op 08-12-2021 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Hendrik H. schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:42:
Na het We/Eneco debacle overgestapt naar Vattenfall met een modelcontract. Per 1 januari al weer een stuk duurder maar goed het zij zo. Ik krijg nu al een aanbieding van VF voor 10% korting op mijn variabele leveringskosten voor stroom. Dat gaat direct in en kan oplopen wanneer je langer bij de club blijft. Toch aardig scheelt een paar euro's in de maand. :)
Ja echt, Eneco had nieuwe (lange) klanten kunnen krijgen maar ze deden een quick cash & grab. Met al het gezeur met afbetalingen en schuldsaneringsgezeik erbij denk ik niet dat ze er beter van zijn geworden uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorus1
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 13:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YYAcEqNEajeuREARXbGz_0XObtc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I7LHybJ2CliSwFnoyF1NsNHa.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zijn de gasprijzen die je nu betaald als je in Q2 gas wilt ontvangen.
Het lijkt me dat, als je een gemiddelde energierekening hebt, het best aantrekkelijk is om een langere termijn vast te zetten. Het kan je een paar 100 aan boete kosten als je later goedkoper terecht kunt , maar je kan misschien wel een paar 1000 extra uitsparen als de tarieven per 1/7 flink hoger worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 19:52

Impry

Rallymedia.nl

Interessant @dorus1! Hoe moet ik die grafiek lezen? Want linksboven staat Q2 - '22, maar de X-as onderaan heeft het over de laatste twee jaar.
Heeft dit met inkoopmoment te maken?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Hendriks1 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:35:
[...]

Is dan bij jou in mijn Vattenfall je gasprijs m3 lager of je electraprijs kwh, welke die 200 minder verklaren? En welke all in tarieven zie je dan?

Bedankt , mvg
Elektra is 5 cent goedkoper en gas zelfde prijs. Maar blijkbaar heeft niet iedereen dezelfde aanbieding onder mijn vattenfall. Heb bij mij zowel de 1 als de 3 jaars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Impry schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:12:
Interessant @dorus1! Hoe moet ik die grafiek lezen? Want linksboven staat Q2 - '22, maar de X-as onderaan heeft het over de laatste twee jaar.
klopt, als je nu gas voor Q2 - 2022 wilt kopen ben je 61,56 euro per MWh kwijt. En in 2020 slechts 15 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geishin
Figo112 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:08:
[...]

Denk een van de redenen is dat niemand weet wat de gasprijzen na januari gaat doen. Naast de politieke situatie met rusland hebben we ook een hogere inflatie wat waarschijnlijk ook niet zomaar opgelost is. Dus kan mij ergens wel voorstellen waarom je met die prijzen voor een langere tijd gaat vastzetten. Verwachting is wel dat het vanaf q3 lager wordt , maar de vraag is hoe laag? Gaan we gasprijzen van onder de 1 euro zien?
Nu haal je imo een paar dingen door elkaar. De hogere gasprijs wordt nu niet veroorzaakt door de inflatie, de inflatie wordt o.a. veroorzaakt door de hogere gasprijs.

We weten grotendeels wel wat de prijzen vanaf januari gaan doen en tot nu toe zie ik modelcontracten en vaste prijzen niet heel ver uit elkaar liggen.

Niemand weet inderdaad voor hoe lang de prijzen bij modelcontracten "vast" staan en er zijn inderdaad onzekerheden rondom Rusland. Hoewel die spanningen volgens mij voornamelijk rondom Nordstream 2 zijn.

Uiteindelijk hebben we ook in Europa gas nodig, hoe graag we ook van t gas af willen. Ik vermoed dat een hoge energierekening politiek niet zo lekker ligt, dus dat politici in Europa toch wel eieren voor geld zullen kiezen.

Zodra de spanningen rondom NS2 opgelost zijn, zullen de gasprijzen ook wel weer dalen. Ik durf alleen net als jij niet te zeggen wanneer dat is en vooral voor hoe lang dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geishin
dorus1 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:02:
[Afbeelding]

Dit zijn de gasprijzen die je nu betaald als je in Q2 gas wilt ontvangen.
Het lijkt me dat, als je een gemiddelde energierekening hebt, het best aantrekkelijk is om een langere termijn vast te zetten. Het kan je een paar 100 aan boete kosten als je later goedkoper terecht kunt , maar je kan misschien wel een paar 1000 extra uitsparen als de tarieven per 1/7 flink hoger worden...
Denk je dat de tarieven per 01/07/2022 hoger zullen worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
geishin schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:57:
[...]

Dat kun je hier opzoeken, maar heel 2022 is sinds een paar dagen 20 euro per MWh duurder geworden ;(
https://www.theice.com/pr...res/data?marketId=5325990

Dus hopelijk hebben de energiemaatschappijen veel gas ingekocht voor 2022/23 anders zal het nog wel even door stijgen.

[ Voor 25% gewijzigd door ArcticWolf op 08-12-2021 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:14
Soms gaat overstappen wel erg makkelijk en zonder dat je dat weet ;-).

Ik kreeg vandaag deze mail van Greenchoice. Ik heb gebruikgemaakt van de deal met de consumentenbond (waar ik overigens niets meer van gehoord heb) en Greenchoice. Overgestapt per 18-10-2021.

Beste heer xxxxxxx,

Wij hebben van een energieleverancier doorgekregen dat zij de levering van stroom per 8-11-2021 op het adres <censored> te <censored> onterecht van ons heeft overgenomen en verzoekt Greenchoice de levering zo spoedig mogelijk weer terug te nemen.

Wat betekent dit voor u?
Ik heb u direct weer bij Greenchoice aangemeld. U ontvangt binnen 5 werkdagen een nieuwe contractbevestiging van Greenchoice. Uiteraard blijft u gebruik maken van dezelfde voorwaarden en tarieven. Uw termijnbedrag kan wel veranderen, omdat wij weer nieuwe gegevens via uw netbeheerder ontvangen. U ontvangt hier binnen twee weken bericht van. U kunt uw termijnbedrag altijd gemakkelijk wijzigen via uw online dossier.

Omdat de levering van stroom onderbroken is geweest, ontvangt u binnen 4 weken een eindnota.

De andere leverancier mag u geen kosten in rekening brengen voor de periode waarin zij onterecht uw leverancier was. Als er inmiddels al facturen zijn verzonden en/of betaald door u, dan wordt dit door de andere leverancier gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geishin schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:56:
[...]
We weten grotendeels wel wat de prijzen vanaf januari gaan doen en tot nu toe zie ik modelcontracten en vaste prijzen niet heel ver uit elkaar liggen.
Hoe weet jij wat prijzen vanaf januari gaan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Figo112
geishin schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:56:
[...]

Nu haal je imo een paar dingen door elkaar. De hogere gasprijs wordt nu niet veroorzaakt door de inflatie, de inflatie wordt o.a. veroorzaakt door de hogere gasprijs.

Niemand weet inderdaad voor hoe lang de prijzen bij modelcontracten "vast" staan en er zijn inderdaad onzekerheden rondom Rusland. Hoewel die spanningen volgens mij voornamelijk rondom Nordstream 2 zijn.

Uiteindelijk hebben we ook in Europa gas nodig, hoe graag we ook van t gas af willen. Ik vermoed dat een hoge energierekening politiek niet zo lekker ligt, dus dat politici in Europa toch wel eieren voor geld zullen kiezen.

Zodra de spanningen rondom NS2 opgelost zijn, zullen de gasprijzen ook wel weer dalen. Ik durf alleen net als jij niet te zeggen wanneer dat is en vooral voor hoe lang dat is.
Het probleem met inflatie of het nou door gas of niet veroorzaakt wordt gaat doorwerken dat betekent dat de bonden straks hogere lonen gaan eisen en als de lonen stijgen gaan de prijzen niet omlaag meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorus1
Impry schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:12:
Ja de Y-as geeft aan wat je op een moment in de tijd betaald voor gas wat je in Q2 gaat ontvangen.
(prijs stijgt overigens snel nu, mogelijk door de oekrainedreiging, nu al 64,25)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geishin
Verwijderd schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:07:
[...]

Hoe weet jij wat prijzen vanaf januari gaan doen?
Die staan veelvuldig in dit topic genoemd. Zie o.a. deze post
Ding.Flof.Bips schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:08:
Het is een work in progress, maar na een rondje bellen langs verschillende energieleveranciers (gemiddelde wachttijd 30minuten...) heb ik hier een lijstje van de prijzen per 1 januari 2022. Die van Essent zijn nog niet definitief, die worden volgende week pas bekend gemaakt.

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
dorus1 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:20:
[...]

Ja de Y-as geeft aan wat je op een moment in de tijd betaald voor gas wat je in Q2 gaat ontvangen.
(prijs stijgt overigens snel nu, mogelijk door de oekrainedreiging, nu al 64,25)
wat heb jij gedaan op basis van die info? langer vastzetten of uitzitten variabel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dorus1
geishin schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:57:
[...]

Ik heb geen idee, ik weet wel dat de inkoop van Q2 gas nog nooit zo duur is geweest als 5 minuten geleden.
Ik weet ook dat ik dat opwaartse risico met een 3 jaars contract vorige week heb afgekocht. :)
Mocht de algehele gasprijs substantiël lager zijn komende zomer, dan betaal ik graag een paar honderd euro boete en stap opnieuw over naar een nieuw 3 jaars contract. En dan bekijk ik de winter erop weer de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
Wat zijn de meest gunstige, ook nog af te sluiten 3 jaarscontracten in de markt, behalve de Vattenfall. Wie, o wie? Graag ook nog een betrouwbare partij...😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Hendriks1 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:55:
Wat zijn de meest gunstige, ook nog af te sluiten 3 jaarscontracten in de markt, behalve de Vattenfall. Wie, o wie? Graag ook nog een betrouwbare partij...😁
Volgens mij is vattenfall meest gunstige op dit moment of eventueel die van essent met de aparte constructie waarbij gas na de winter goedkoper wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Je hebt / had ook Delta Energie 3-jarig met redelijk goede tarieven, maar ik zie op de website het 3-jarig contract niet meer staan. Misschien wel nog via de klantenservice af te sluiten.

All-in tarieven waren/zijn, op basis van 2021 overheidsheffingen:

Dal: 0,294
Normaal: 0,34
Gas: 1,21

Met 2022 overheidsheffingen wordt elektra 7-8 cent goedkoper en gas 2 cent duurder.

[ Voor 34% gewijzigd door pdukers op 08-12-2021 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:21
PnD schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:23:

Dat is wel apart, ik lees hier al een tijdje mee en heb zojuist dit contract afgesloten nadat mijn Greenchoice contract afliep en naar variabel is gegaan:

11:47 vandaag de aanvraag bevestigd
13:08 mailtje dat ik account kan aanmaken
13:20 bevestiging van contract inclusief juiste tarieven, startdatum etc.

Het gaat dus hier om de Bol.com €300,- actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstrhans
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-06-2023
Breaker schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:29:
[...]

Dat is wel apart, ik lees hier al een tijdje mee en heb zojuist dit contract afgesloten nadat mijn Greenchoice contract afliep en naar variabel is gegaan:

Dat is goed nieuws, mij is het niet gelukt omdat ik al een aanvraag eerder bij Vattenfall had gedaan. Bellen maakte niets uit. Het kan alleen online afsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendriks1
mstrhans schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:30:
[...]

Dat is goed nieuws, mij is het niet gelukt omdat ik al een aanvraag eerder bij Vattenfall had gedaan. Bellen maakte niets uit. Het kan alleen online afsluiten.
Ben je bestaande klant bij Vattenfall heb je pech zo is het inderdaad voor de 3 jaars deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Breaker schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:29:
[...]

Wat is je ingangsdatum? Ik ben net gebeld door "onbekend". Dat zullen ze wel zijn. Ik heb nog steeds geen contractbevestiging ontvangen.

Die van mij 1-1-2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:21
PnD schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:35:
[...]

Wat is je ingangsdatum? Ik ben net gebeld door "onbekend". Dat zullen ze wel zijn. Ik heb nog steeds geen contractbevestiging ontvangen.

Die van mij 1-1-2022
9-1-2022 is de ingangsdatum van mijn contract, eindigt op 31-12-2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:02
Kan iemand het volgende uitleggen betreft Vattenfal:

Via website op PC is totaalverbruik gas en stroom € 217,59 p/m. (geen tegoedbon Bol.com)
Zelfde website op iPhone is het ineens € 186,29 p/m. + € 300 tegoedbom Bol.com
Standaard energie, geen teruglevering 1 jaar vast

Ik vind het verschil nogal wat namelijk. Beide incl. BTW! Dat zijn nogal wat verschillend dus er is blijkbaar nog een flinke marge waar op verdiend kan worden. Dit kan toch niet de bedoeling zijn en worden we met z'n alle besodemieterd? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:42

Richard

Kuru Kuru Kururin

vj_slof schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:00:
Kan iemand het volgende uitleggen betreft Vattenfal:

Via website op PC is totaalverbruik gas en stroom € 217,59 p/m. (geen tegoedbon Bol.com)
Zelfde website op iPhone is het ineens € 186,29 p/m. + € 300 tegoedbom Bol.com
Standaard energie, geen teruglevering 1 jaar vast

Ik vind het verschil nogal wat namelijk. Beide incl. BTW! Dat zijn nogal wat verschillend dus er is blijkbaar nog een flinke marge waar op verdiend kan worden. Dit kan toch niet de bedoeling zijn en worden we met z'n alle besodemieterd? :(
In voorschotten spreken zegt niets; je moet op zowel jouw PC als iPhone de ingevulde waardes (Cookies!?) achterhalen en rekenen met de Netto kWh en M3 kosten.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
Richard schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:03:
[...]

In voorschotten spreken zegt niets; je moet op zowel jouw PC als iPhone de ingevulde waardes (Cookies!?) achterhalen en rekenen met de Netto kWh en M3 kosten.
Ik typ op beide apparaten precies hetzelfde verbruik in kWh en m3 in. Waarom dan toch verschil? Ook de tegoedbon komt niet op de PC in beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
vj_slof schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:08:
[...]

Ik typ op beide apparaten precies hetzelfde verbruik in kWh en m3 in. Waarom dan toch verschil? Ook de tegoedbon komt niet op de PC in beeld.
Hij bedoelt; wat is het tarief per KWh en m3 wat je te zien krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
ArcticWolf schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:09:
[...]

Hij bedoelt; wat is het tarief per KWh en m3 wat je te zien krijgt?
2629 kWh
1250 m3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:38
Op beide apparaten?
En wat is het tarief per kWh en per m3 dat je te zien krijg per apparaat?

[ Voor 18% gewijzigd door Ora et Labora op 08-12-2021 14:22 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Breaker schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:36:
[...]

9-1-2022 is de ingangsdatum van mijn contract, eindigt op 31-12-2022.
Ontvang ik zojuist mijn contract 1 jaar Vattenfal met 300 bol.com :)

Gas € 1,37
Elektra 0,298 (normaal)
0,248 (dal)

Nu even afwachten wat het nieuwe variabele tarief bij Delta gaat worden, maar verwacht dat ik een jaartje bij Nuon uit ga zingen.

[ Voor 18% gewijzigd door PnD op 08-12-2021 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
PnD schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:22:
[...]

Gas € 1,37
Elektra 0,298 (normaal)
0,248 (dal)

Nu even afwachten wat het nieuwe variabele tarief bij Delta gaat worden, maar verwacht dat ik een jaartje bij Nuon uit ga zingen.
Gelukkig voor je is het toch goed gekomen, had vreemd geweest als het niet zo zijn gegaan want de aanbieding staat nog steeds online. https://www.vattenfall.nl/energie-aanbiedingen/bol-com-300/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ora et Labora schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:22:
[...]

Op beide apparaten?
@Verwijderd Ik kan het reproduceren. Op mijn telefoon krijg ik hogere variabele leveringskosten dan via mijn pc.

Voor gas: 1,586 ipv 1,376
Voor elektra: 0,307 ipv 0,273

8)7

Wie zei ook al weer eerder "schimmige" leverancier? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
Ora et Labora schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:22:
[...]

Op beide apparaten?
2.629 kWh * € 0,307207 per kWh < Macbook Pro in Firefox browser
t.o.
2.629 kWh * € 0,272964 per kWh < iPhone (safari) en inmiddels ook op Surface 2 Go tablet (Edge)

Op Macbook Pro geen € 300 tegoedbon.

Alle apparaten op zelfde router met Pihole adblocker... Dus tracking e.d. uitgesloten.

Het loont dus om andere browsers op andere apparaten te proberen. Is toch niet normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
pdukers schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:33:
[...]

@Verwijderd Ik kan het reproduceren. Op mijn telefoon krijg ik hogere variabele leveringskosten dan via mijn pc.

8)7

Is bij autodoc.nl ook :P via de Autodoc app krijg je 5 a 6% meer korting dan via de PC website...

Geen idee waarom dat is, maar blijkbaar niet verboden.

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 08-12-2021 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-09 19:46
pdukers schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:33:
[...]

8)7

En wat gebeurt er als je op je de cookies wist, de browser even afsluit en het daarna nogmaals probeert?
Het lijkt er op dat opgeslagen cookies je het bos in sturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Figo112
vj_slof schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:36:
[...]

2.629 kWh * € 0,307207 per kWh < Macbook Pro in Firefox browser
t.o.
2.629 kWh * € 0,272964 per kWh < iPhone (safari) en inmiddels ook op Surface 2 Go tablet (Edge)

Op Macbook Pro geen € 300 tegoedbon.

Alle apparaten op zelfde router met Pihole adblocker... Dus tracking e.d. uitgesloten.

Het loont dus om andere browsers op andere apparaten te proberen. Is toch niet normaal?
je gebruikt verkeerde link, die ene link zonder tegoedbon is andere link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
Figo112 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:58:
[...]

je gebruikt verkeerde link, die ene link zonder tegoedbon is andere link
top dat was het! thanks.

https://www.vattenfall.nl/energie-aanbiedingen/bestellen/

deze bovenstaande geeft idd de tegoedbon en een goedkoper tarief.

via vattenfall.nl/producten/energie/bestellen is het duurdere tarief en zonder tegoedbon…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twilight7
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-09 19:46
PnD schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:22:
[...]

Gas € 1,37
Elektra 0,298 (normaal)
0,248 (dal)

Ook ik heb hem binnen, zelfde tarieven. Kan dus nog steeds aangevraagd worden.
Zodra de tarieven gaan zakken kijken we weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinoto88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-03 22:46
Dan betaal je echter wel €1,376036 per m3 gas bij 1 jaar vergeleken met €1,188365 bij 3 jaar. Voor onze situatie scheelt dit €26 per maand x 12 is een Nintendo Switch 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twilight7
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:07
Chinoto88 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:56:
[...]

Dan betaal je echter wel €1,376036 per m3 gas bij 1 jaar vergeleken met €1,188365 bij 3 jaar. Voor onze situatie scheelt dit €26 per maand x 12 is een Nintendo Switch 8)7
Ik kom van 1,56 (essent) ga nu voor de 1,37 m3 vattenfal +300 bol actie.
3 jaar was ook een optie, hier en daar speelt het gevoel ook mee..

Werd mij trouwens ook in alle eerlijk vermeld aan de telefoon, dat het voor mij beter zou zijn om te gaan overstappen naar een andere partij. Dat is nog eens eerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:33
Dit is wel echt een mooie deal zeg. Had het eerder over een nieuw contract in nieuw huurhuis, dan is deze keuze met bol.com een fraaie prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Dat is wel het vorige model. Dus 279 euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Al die aanbiedingen zijn dus niet mogelijk als je geen gas hebt 😬

Zit zelf bij VanDeBron (contract verlopen 5-dec) maar daar zijn geen normale prijzen. Had er het liefst gebleven.

Iemand anders hier met goede aanbiedingen (groene stroom = eis) die ook werken als je geen gas hebt?

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poestoe
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:20
Even over het xlcadeautje van Vattenfal. Ik heb een whatsapp gestuurd. En kreeg dit als reactie :

"Goedemiddag, goed dat je contact met ons opneemt.

Op het moment zijn er geen cadeau's voor te kiezen bij een nieuw contract. dit heeft te maken met de stijgende energie prijzen.

Ik ga er van uit dat je zo voldoende bent geinformeerd!

Ik zal deze conversatie nu sluiten. Je hoeft op dit bericht niet meer te reageren. mocht je in de toekomst vragen hebben of een probleem, neem dan gerust weer contact op."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ1984
PnD schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:35:
[...]

Die van mij 1-1-2022
Die van mij gaat ook per 01-01-2022 in, had 08-12-2021 aangegeven bij de aanmelding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:38

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:10

Superbeagle

Always smile

Stef87 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:26:
[...]

Al die aanbiedingen zijn dus niet mogelijk als je geen gas hebt 😬

Zit zelf bij VanDeBron (contract verlopen 5-dec) maar daar zijn geen normale prijzen. Had er het liefst gebleven.

Iemand anders hier met goede aanbiedingen (groene stroom = eis) die ook werken als je geen gas hebt?
Als je niks doet ga je automatisch over naar variabel contract van Vandebron. Gas was dacht ik €1,22 all-in. Elektra weet ik zo niet uit mijn hoofd.

Zing het dan uit tot na de winter en kijk dan verder.

[ Voor 4% gewijzigd door Superbeagle op 08-12-2021 19:00 . Reden: Laatste alinea toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 17-09 09:41
Ik kan bij die Vattenfall website geen gasverbruik van 0m3 invullen (ik heb een gasloze woning)

Als ik 1m3 invul krijg ik meteen een rekening die per jaar dik 200 euro hoger is.

Dus de bol.com actie is alleen geldig voor gas+stroom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Aomi schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:18:
Ik kan bij die Vattenfall website geen gasverbruik van 0m3 invullen (ik heb een gasloze woning)

Als ik 1m3 invul krijg ik meteen een rekening die per jaar dik 200 euro hoger is.

Dus de bol.com actie is alleen geldig voor gas+stroom?
ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkHulst
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-02-2024
pdukers schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:26:
Je hebt / had ook Delta Energie 3-jarig met redelijk goede tarieven, maar ik zie op de website het 3-jarig contract niet meer staan. Misschien wel nog via de klantenservice af te sluiten.

All-in tarieven waren/zijn, op basis van 2021 overheidsheffingen:

Dal: 0,294
Normaal: 0,34
Gas: 1,21

Met 2022 overheidsheffingen wordt elektra 7-8 cent goedkoper en gas 2 cent duurder.
Correctie hierop: dal € 0.225, normaal € 0.270, gas € 1.228 (all-in), overheidsheffingen inderdaad obv 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:21
Ik heb ook voor VattenFall gegaan. Ik heb de bol.com actie en Groen uit Nederland Vast. Ik kreeg binnen het uur mijn contract in de mail.

Mijn contract zegt voor gas: 1.37.

Voor stroom (totaal variabele leveringskosten enkeltarief(50000 - 10.000.000) 0,23 cent euro
Klopt het dat het om een 1 jarig contract gaat?
De lengte van het contract staat nergens in mijn contract?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:54
0,23 cent, dat wil ik ook wel! ;)

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 16:20
Ouders hebben een contract van 2/3 jaar geleden. Is het dan handig om over te stappen ondanks de acties/kados? Gezien alles duurder is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erdejee
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-01-2024
Animal schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:32:
Ik heb ook voor VattenFall gegaan. Ik heb de bol.com actie en Groen uit Nederland Vast. Ik kreeg binnen het uur mijn contract in de mail.

Mijn contract zegt voor gas: 1.37.

Voor stroom (totaal variabele leveringskosten enkeltarief(50000 - 10.000.000) 0,23 cent euro
Klopt het dat het om een 1 jarig contract gaat?
De lengte van het contract staat nergens in mijn contract?
Ik heb hetzelfde contract gisteren afgesloten. Op de eerste pagina van het contract staat een stukje "Uw contractdetails", daar staat de begin- en einddatum. In mijn geval van 1-1 t/m 31-12-2022.

Mijn gasprijs is ook 1,37 maar stroom is 0,298 (normaal) en 0,248, maar dat dan wel bij een totaal verbruik van max 10.000 kWh. Jij hebt het over een verbruik tussen de 50.000 en 10.000.000 kWh....da's best veul, ik zou overstappen op led-verlichting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
nMad schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:49:
0,23 cent, dat wil ik ook wel! ;)
als je wil kan het zelfs 20 cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 16:28
Figo112 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:17:
[...]

als je wil kan het zelfs 20 cent
Hoe dan?

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:03
mustiej schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:41:
Ouders hebben een contract van 2/3 jaar geleden. Is het dan handig om over te stappen ondanks de acties/kados? Gezien alles duurder is geworden.
Wat betalen ze per m3 gas en per KwH stroom?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
de actie van vattenfall 3 jaars + aanmelden blijven loont van vattenfall krijg je volgens mij direct 10% korting op je elektra per kwh. en elk jaar komt daar 5% bij dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Figo112 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:24:
[...]

de actie van vattenfall 3 jaars + aanmelden blijven loont van vattenfall krijg je volgens mij direct 10% korting op je elektra per kwh. en elk jaar komt daar 5% bij dacht ik.
Helaas niet voor bestaande klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Slecht nieuws voor diegenen die erop gokken dat na de winter prijzen wel weer fors zullen dalen.

Deze week stegen gasprijzen en elektraprijzen op termijnmarkten meer dan 30%, juist voor de maanden na de winter, en ook voor volgend jaar december.

Gas levering in april van 53 naar 71 (ct/kwh).
Elektra levering april van 13.4 naar 17.2 (ct/kwh kale prijs)
Elektra levering december van 13.5 naar 18.1 (ct/kwh kale prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Verwijderd schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:46:
Slecht nieuws voor diegenen die erop gokken dat na de winter prijzen wel weer fors zullen dalen.

Deze week stegen gasprijzen en elektraprijzen op termijnmarkten meer dan 30%, juist voor de maanden na de winter, en ook voor volgend jaar december.

Gas levering in april van 53 naar 71 (ct/kwh).
Elektra levering april van 13.4 naar 17.2 (ct/kwh kale prijs)
Elektra levering december van 13.5 naar 18.1 (ct/kwh kale prijs)
Dus dat betekent nu massaal je contract vastleggen voor langere periode?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

En ik zou goed opletten bij wie je contract afsluit. Als hoge prijzen aanhouden zouden veel kleinere spelers nog wel kunnen omvallen die misschien net deze winter wel overleven, maar nog een zomer/winter extra met hoge prijzen niet.

Zie:
https://www.energievergel...ergieleveranciers-zijn-er

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsz09
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 22:22
Zojuist ook de bol.com 300 aanbieding bij Vattenfall afgesloten.
Pagina: 1 ... 100 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4