Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.498 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-08 19:41
awwexl schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:33:
[...]

Helaas niet voor bestaande klanten.
dat is inderdaad apart want ik heb gewoon gisteren afgesloten en ben al jaren klant bij vattenfall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Figo112 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:16:
[...]

dat is inderdaad apart want ik heb gewoon gisteren afgesloten en ben al jaren klant bij vattenfall
Op welke manier precies dan? Ik heb zelf een modelcontract overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10:53
Figo112 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:16:
[...]

Zonder kado neem ik aan? Maar wel dezelfde 3 jaars tarieven. Tschja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:36
https://www.ad.nl/binnenl...lanten-failliet~a69aa7f9/

Weer een energiebedrijf dat omvalt met 20.000 klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Hendriks1 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:28:
[...]

En waar doe ik dat? Ik heb teruggelezen maar ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mustiej schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:41:
Ouders hebben een contract van 2/3 jaar geleden. Is het dan handig om over te stappen ondanks de acties/kados? Gezien alles duurder is geworden.
vast of variabel ?
ook is het van belang wat ze nu totaal betalen. Deed gister een test en zag dan Gas al op E1,49 p/m3 ligt bij goedkoopste aanbieder

[ Voor 19% gewijzigd door Hackus op 09-12-2021 10:41 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
nielsz09 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:12:
Zojuist ook de bol.com 300 aanbieding bij Vattenfall afgesloten.
Die van 1 jaar?

Ik zit nu op het modelcontract van Vattenfall.
De tarieven van het 1-jaar-contract + 300 euro bol-bon zijn hetzelfde als de tarieven die ik met het modelcontract vanaf 1 januari zou betalen.

Begrijp ik het goed in dit topic dat op deze actie overstappen niet kan? Het lijkt erop dat ik dit gewoon online kan regelen namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Figo112
Hendriks1 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:28:
[...]

klopt zonder kado maar wel omdat ik langer klant ben iets meer korting op elektra. scheel ong 200 euro en kom je met kado op dezelfde jaar prijs uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsz09
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 22:22
Cheesy schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:42:
[...]

Die van 1 jaar?

Ik zit nu op het modelcontract van Vattenfall.
De tarieven van het 1-jaar-contract + 300 euro bol-bon zijn hetzelfde als de tarieven die ik met het modelcontract vanaf 1 januari zou betalen.

Begrijp ik het goed in dit topic dat op deze actie overstappen niet kan? Het lijkt erop dat ik dit gewoon online kan regelen namelijk.
Yes 1 jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Figo112
awwexl schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:25:
[...]

Op welke manier precies dan? Ik heb zelf een modelcontract overigens.
dus naar mijn vattenfall, vervolgens contract en daarna contractadvies. Schuif even met opties geef je voorkeur aan 3 jaar of langer en vervolgens zou je als advies het 3 jaar contract moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Figo112 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:47:
[...]

dus naar mijn vattenfall, vervolgens contract en daarna contractadvies. Schuif even met opties geef je voorkeur aan 3 jaar of langer en vervolgens zou je als advies het 3 jaar contract moeten zien.
Bij het 1-jaars contract voldoe je niet aan aan de actievoorwaarden. Is dat bij het 3-jaars contract wel?
Ik stond net ook op het punt om af te sluiten, maar denk niet dat ik de gok ga wagen:

https://businessspecifica...M_NK_BOL.COM300_SW60_GOSK
Actievoorwaarden
VastePrijsEnergie met cadeau
1) Met deze actie (Actie) sluit je een contract met Vattenfall Sales Nederland N.V. Je gaat akkoord
met deze Actievoorwaarden.
2) Iedereen die in Nederland woont, een energiecontract mag afsluiten en minimaal 18 jaar is kan
deelnemen aan deze actie, mits alle ingevulde gegevens juist zijn. Je mag het afgelopen jaar geen
stroom en/of gas bij Vattenfall hebben afgenomen. Het aanbod geldt niet in combinatie met
andere aanbiedingen, is eenmalig te gebruiken en is niet inwisselbaar voor contant geld of andere
producten.
3) Deze Actie is alléén voor nieuwe klanten.
etc...

[ Voor 9% gewijzigd door Cheesy op 09-12-2021 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Cheesy schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:51:
[...]

Let op dat je niet voldoet aan de actievoorwaarden.
Ik stond net ook op het punt om af te sluiten, maar denk niet dat ik de gok ga wagen:

Actievoorwaarden
VastePrijsEnergie met cadeau
1) Met deze actie (Actie) sluit je een contract met Vattenfall Sales Nederland N.V. Je gaat akkoord
met deze Actievoorwaarden.
2) Iedereen die in Nederland woont, een energiecontract mag afsluiten en minimaal 18 jaar is kan
deelnemen aan deze actie, mits alle ingevulde gegevens juist zijn. Je mag het afgelopen jaar geen
stroom en/of gas bij Vattenfall hebben afgenomen. Het aanbod geldt niet in combinatie met
andere aanbiedingen, is eenmalig te gebruiken en is niet inwisselbaar voor contant geld of andere
producten.
3) Deze Actie is alléén voor nieuwe klanten.
etc...
maar je gebruikt een link voor nieuwe klanten, als je al klant bent ga je inloggen in mijn vattenfall account en volg je mijn instructies in vorige post.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Figo112 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:52:
[...]

maar je gebruikt een link voor nieuwe klanten, als je al klant bent ga je inloggen in mijn vattenfall account en volg je mijn instructies in vorige post.
Klopt, omdat ik geen contractadvies krijg (ik ben enkele dagen klant)

Ik reageer inderdaad niet helemaal op de juiste bericht, het gaat soms een beetje snel hier ;) M'n post heb ik iets aangepast.

[ Voor 3% gewijzigd door Cheesy op 09-12-2021 10:54 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:22
Ik vind het wel interessant om te zien hoe mensen reageren. Jaren is het credo om een jaarcontract te nemen omdat je dan de welkomstbonus krijgt en elk jaar de prijzen weinig afwijken.
Nu schieten de prijzen omhoog en vliegt een grote groep richting een best duur (tov afgelopen jaren) 3 jarig contract. Nu is toch juist de tijd om een variabel contract te nemen en af te wachten tot de markt stabiliseert om dan een 1 jarig contract te nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geishin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-09 16:52
mustiej schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:41:
Ouders hebben een contract van 2/3 jaar geleden. Is het dan handig om over te stappen ondanks de acties/kados? Gezien alles duurder is geworden.
Ga vooral even na wat ze na afloop van hun contract gaan betalen. Sommige energieleveranciers bieden een "variabel" tarief aan klanten aan die uit hun contract lopen, deze variabele tarieven zijn soms een stuk gunstiger dan de tarieven van bijv. een modelcontract.
jongetje schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:56:
Ik vind het wel interessant om te zien hoe mensen reageren. Jaren is het credo om een jaarcontract te nemen omdat je dan de welkomstbonus krijgt en elk jaar de prijzen weinig afwijken.
Nu schieten de prijzen omhoog en vliegt een grote groep richting een best duur (tov afgelopen jaren) 3 jarig contract. Nu is toch juist de tijd om een variabel contract te nemen en af te wachten tot de markt stabiliseert om dan een 1 jarig contract te nemen?
Ik volg ook het pad van nu variabel en niet vastzetten. Hoewel ik de logica wel snap: Nu vast zetten en zekerheid hebben voor de komende tijd en als de prijs daalt overstappen en de overstapboete incasseren. Vooral omdat niemand weet hoelang deze prijzen aanhouden danwel of de prijzen uberhaupt weer gaan dalen.

[ Voor 45% gewijzigd door geishin op 09-12-2021 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Volgens mij komt dit door te hoge jaar tarieven. Als je bijvoorbeeld 3 jaar contract neemt zijn de tarieven voor gas 20 cent goedkoper per kuub. En daarnaast ook 3/4 cent goedkoper per kwh. Stel dat je na een jaar lagere tarieven kan nemen dan heb je de boete bij gemiddeld verbruik allang eruit. Dus waarom zou je extra risico nemen met 1 jaar contract?
Boete na 1 jaar is volgens mij voor beide gas en elektra totaal 150 euro ? Alleen al als je 1000kuub gas per jaar gebruikt heb je de boete van 150 eruit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Variabele contracten zijn ook geëxplodeerd vanwege al die faillissementen. Meeste variabele contracten zijn gelijk aan of hoger dan 1 jarige contracten, terwijl de 3 jarige contracten soms wel 20 a 30 cent per m3 goedkoper zijn. Hierdoor haal je de boete er al snel uit en kun je van de zomer weer overschakelen op een jaar contract of variabel (mocht de prijs zakken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
ArcticWolf schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:07:
[...]

Variabele contracten zijn ook geëxplodeerd vanwege al die faillissementen. Meeste variabele contracten zijn gelijk aan of hoger dan 1 jarige contracten, terwijl de 3 jarige contracten soms wel 20 a 30 cent per m3 goedkoper zijn. Hierdoor haal je de boete er al snel uit en kun je van de zomer weer overschakelen op een jaar contract of variabel (mocht de prijs zakken...)
Precies dit waarom zou je geen 3 jaars contract nemen als de boete geen issue meer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:47
Figo112 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:14:
[...]

Precies dit waarom zou je geen 3 jaars contract nemen als de boete geen issue meer is?
Mislopen van welkomstkorting? Is toch hier €150 per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
GioStyle schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:20:
[...]

Mislopen van welkomstkorting? Is toch hier €150 per jaar.
Die bonus is toch iets van 200 euro totaal? Welke korting bedoel je precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:38

sll

Na berichten hier dat het niet meer mogelijk was het 1-jarig contract met Bol-bon af te sluiten heb ik gisteren het 3-jarig Vattenfall-contract met cash-back afgesloten.

Ik verbruik echter zo weinig energie dat de eerste voordeliger is. Is het iemand gelukt om dit te laten wijzigen blij de klantenservice? Ik lees zo af en toe dat de klantenservice niet veel kan doen.

Ik kan mijn contract natuurlijk ook annuleren, maar weet dan niet of het ook mogelijk is mij opnieuw aan te melden, omdat ik al 'bekend' ben bij Vattenfall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdyne
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-09 10:37
sll schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:27:
Na berichten hier dat het niet meer mogelijk was het 1-jarig contract met Bol-bon af te sluiten heb ik gisteren het 3-jarig Vattenfall-contract met cash-back afgesloten.

Ik verbruik echter zo weinig energie dat de eerste voordeliger is. Is het iemand gelukt om dit te laten wijzigen blij de klantenservice? Ik lees zo af en toe dat de klantenservice niet veel kan doen.

Ik kan mijn contract natuurlijk ook annuleren, maar weet dan niet of het ook mogelijk is mij opnieuw aan te melden, omdat ik al 'bekend' ben bij Vattenfall.
Heb je een link naar deze aanbieding? Hoeveel cashback?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sll

sll

cyberdyne schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:04:
[...]

Heb je een link naar deze aanbieding? Hoeveel cashback?
Sorry, cashback was het verkeerde woord.

Het betreft 3 jaar lang 100 euro korting verrekend op de jaarafrekening. Beide aanbiedingen waren eerder n deze topic genoemd.

300 euro korting: https://www.vattenfall.nl/energie-aanbiedingen/overstapdeal/
1-jarig met Bol.com-bon: https://www.vattenfall.nl/energie-aanbiedingen/bol-com-300/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Farrell schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:56:
[...]

Dat zijn enkel de leveringskosten tarieven. Onder de streep kom ik bij dit contract uit op 354 euro per maand en bij Vattenfall op 218 euro per maand.
De andere kosten zijn toch vast en niet variabel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PJW9779
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09-2022
pdukers schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:33:
[...]

@Verwijderd Ik kan het reproduceren. Op mijn telefoon krijg ik hogere variabele leveringskosten dan via mijn pc.

Voor gas: 1,586 ipv 1,376
Voor elektra: 0,307 ipv 0,273

8)7

Wie zei ook al weer eerder "schimmige" leverancier? |:(
Ik, bij herhaling. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wat is aan te raden in mijn situatie. Ik zit al lange tijd bij Energie Direct en betaal sinds begin deze maand het variabele tarief van:
- 1,11 euro per m3 gas
- 0,305 euro KWH dal
- 0,350 euro KWH piek

Mijn verbruik is niet heel hoog:
- Ca 1200 m3 gas
- 1000 KWH Stroom na terugleveren

Als ik de berichten zo lees valt het nieuwe tarief voor gas best mee in vergelijking met de bedragen die ik voorbij zie komen. Ik denk dan ook dat ik het zo laat. Of is het met het oog op de stijgende prijzen beter om iets vast te zetten voor bepaalde tijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
darkdesign schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:37:
Wat is aan te raden in mijn situatie. Ik zit al lange tijd bij Energie Direct en betaal sinds begin deze maand het variabele tarief van:
- 1,11 euro per m3 gas
- 0,305 euro KWH dal
- 0,350 euro KWH piek

Mijn verbruik is niet heel hoog:
- Ca 1200 m3 gas
- 1000 KWH Stroom na terugleveren

Als ik de berichten zo lees valt het nieuwe tarief voor gas best mee in vergelijking met de bedragen die ik voorbij zie komen. Ik denk dan ook dat ik het zo laat. Of is het met het oog op de stijgende prijzen beter om iets vast te zetten voor bepaalde tijd?
Als ik lees dat meerdere "budget" leveranciers zijn overgestapt op het maandelijks aanpassen van de tarieven, dan is het niet ondenkbaar dat Energie Direct dat ook gaat doen en dat is meestal niet gunstig voor de klant.
Jouw huidige tarieven zijn alleszins redelijk, zeker voor gas. Als je dit tarief kan vastzetten voor een jaar zou ik dat zeker doen ja.
Mocht je er in de zomer van 2022 vanaf willen dan kost je dat 100 euro max. Dat heb je tegen die tijd al wel ruim verdiend hoor.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:00
Via overstappen.nl kwam ik bij Innova uit voor 34 cent/kWh. Nu een week later krijg ik van Innova mijn contract toegestuurd en ligt het tarief op 41 cent. Kan ik hier nog wat mee, of kan ik beter annuleren en verder zoeken. Ik kom wel meer vergelijkbare verhalen tegen op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 19:02
ArcticWolf schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:07:
[...]

Daarnaast: Tot op heden werden variabele tarieven maar 2 x per jaar aangepast maar de kans is aanwezig dat als de prijzen alsnog gaan stijgen in Q1, de variabele tarieven dat ook gaan doen.

Ik heb nu een modelcontract bij Vattenfall en per 1-1 gaat dat voor gas geloof ik zo'n 1,25 euro per m3 gas kosten, op zich prima maar als ze dan in Januari of Februari met het idee komen om de tarieven toch op te schroeven ben ik wel mooi in de aap gelogeerd.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstrhans
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-06-2023
sll schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:27:

Ik heb gebeld, ze kunnen dat niet doen Je zal moeten annuleren en dan echt weer nieuwe aanvraag doen met alle vertraging. Hou ook rekening dat de aanbiedingen alleen voor nieuwe klanten gelden, en ben je dat dan nog? is de vraag. Voor mezelf laat ik het even zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
mstrhans schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:53:
[...]

Ik heb gebeld, ze kunnen dat niet doen Je zal moeten annuleren en dan echt weer nieuwe aanvraag doen met alle vertraging. Hou ook rekening dat de aanbiedingen alleen voor nieuwe klanten gelden, en ben je dat dan nog? is de vraag. Voor mezelf laat ik het even zo...
Opzich ben je nog geen klant als je binnen 14 dagen opzegt, want er is geen betaling en er is nog niks geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Figo112 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:14:
[...]

Dit inderdaad. Tel 150 euro (75 voor gas en 75 voor stroom) op bij de jaarkosten van een driejarig contract, dan kun je het in de praktijk als jaarcontract beschouwen. In veel gevallen (maar niet altijd) is dat voordeliger dan de echte jaarcontracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Maar in dit geval werd het probleem door een verkeerde link veroorzaakt: vj_slof in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier". :P

Neemt niet weg dat er inderdaad genoeg 'schimmigs' gebeurt in dit wereldje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 09:05
Zie meerdere meningen en ben wel benieuwd wat jullie zouden doen.

De situatie; we hebben niet op zitten letten en ons contract bij Energiedirect loopt 15-12 af.
Nu hebben we een "aanbod" gekregen met 3000+€ (!!!!) per jaar terwijl we lager dan gemiddeld verbruik hebben. Ook is dat aanbod alleen geldig met 3 jarig contract die ik nu zeker niet af ga sluiten.

Nu is het volgens mij zo (checkvraag 1) dat als ik niets doe we automatisch op variabel contract gaan. Toch?

Ze strooien nu met welkomst kortingen om mensen binnen te krijgen. Heb gisteren een contract afgesloten bij BudgetEnergie die de goedkoopste was bij alle vergelijkers. Maar die willen geen spoedaanvraag doen (want ben niet verhuisd) en ik kan op zijn vroegst 12-1 over.
Dan mijn volgende vraag. Is het in dit geval dan niet verstandiger deze aanvraag te annuleren en eerst meer dan een maand op variabel (wat ik sowieso al moet) te gaan en dan te kijken naar de markt in 2022?

[ Voor 11% gewijzigd door PostalDude op 09-12-2021 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David_TTT
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-08-2024
Hoewel ik eerst nog bij easyenergy wilde blijven in de hoop dat de tarieven in het voorjaar weer zouden zakken, ben ik toch overgestapt naar de 3 jaar vast deal van vattenfall. Eerst het contract met het kado afgesloten, maar onderaan de streep was die met de 300 euro vermindering op je naar nota toch goedkoper. Dus de eerste weer opgezegd en de 300 euro deal gepakt. Zit ik alsnog (incl saldering) 40 euro onder het bedrag wat ik eerder bij welkom energie betaalde per maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 13:46
PostalDude schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:34:

De situatie; we hebben niet op zitten letten en ons contract bij Energiedirect loopt 15-12 af.
Nu hebben we een "aanbod" gekregen met 3000+€ (!!!!) per jaar terwijl we lager dan gemiddeld verbruik hebben. Ook is dat aanbod alleen geldig met 3 jarig contract die ik nu zeker niet af ga sluiten.

Nu is het volgens mij zo (checkvraag 1) dat als ik niets doe we automatisch op variabel contract gaan. Toch?

Ze strooien nu met welkomst kortingen om mensen binnen te krijgen. Heb gisteren een contract afgesloten bij BudgetEnergie die de goedkoopste was bij alle vergelijkers. Maar die willen geen spoedaanvraag doen (want ben niet verhuisd) en ik kan op zijn vroegst 12-1 over.
Dan mijn volgende vraag. Is het in dit geval dan niet verstandiger deze aanvraag te annuleren en eerst meer dan een maand op variabel (wat ik sowieso al moet) te gaan en dan te kijken naar de markt in 2022?
Zit ook bij EnergieDirect. De mijne loopt af op 17 januari. Nog geen aanbod gehad. Hebben ze jou wel de variabele tarieven gestuurd? Die zouden ze namelijk sturen als je contract bijna afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112

de vraag is wat zijn de tarieven die je als aanbod heb gehad? hoeveel per kuub en kwh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Als je niet vermeldt wat je tarieven zijn bij Energiedirect vanaf 15-12, wat je tarieven zijn bij BudgetEnergie vanaf 12-1, en wat je jaarlijkse stroom en gas verbruik is, dan kunnen weinig mensen je een advies geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Barre73 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:40:
[...]

Als ik lees dat meerdere "budget" leveranciers zijn overgestapt op het maandelijks aanpassen van de tarieven, dan is het niet ondenkbaar dat Energie Direct dat ook gaat doen en dat is meestal niet gunstig voor de klant.
Jouw huidige tarieven zijn alleszins redelijk, zeker voor gas. Als je dit tarief kan vastzetten voor een jaar zou ik dat zeker doen ja.
Mocht je er in de zomer van 2022 vanaf willen dan kost je dat 100 euro max. Dat heb je tegen die tijd al wel ruim verdiend hoor.
Ik zou het graag vast willen zetten bij ED, maar dat gaat niet voor dat bedrag. Als ik het vast wil zetten ga ik heel veel meer betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
Aanbod van energiedirect is via de app. Geen enkele mail gehad, ook niet over aflopen van contract oid. De tarieven zijn lastig te bepalen bij dat aanbod. Is helemaal opgeknipt in losse bedragen.
0,3146 per kWh
Teruglevering onbekend
Gas 1,09505 per m3
Levering is 72€ per jaar per product

Zit op ongeveer 1600kwh verbruik naast 1800 opwekken. En 1300m3 gas per jaar.

Contract bij budget is
0,35610 per kWh
Teruglevering 0,22700 per kWh
Gas 1,56 per m3
Levering is 65€ per jaar per product
Ik weet niet of bovenstaande prijzen net als energiedirect excl belasting enz enz is.

Nu ik dit los onder elkaar zet merk ik echt dat ik niets snap van de bedragen die ze weergeven. Zat op die vergelijkingsites op jaarbedragen rond 1700€. Gas x gasprijs zit ik daar al behoorlijk overheen. Hoe komen ze daar dan op? Vast niet van die -200kwh stroom.

[ Voor 51% gewijzigd door PostalDude op 09-12-2021 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 22:35

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

PostalDude schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:48:
Aanbod van energiedirect is via de app. Geen enkele mail gehad, ook niet over aflopen van contract oid. De tarieven zijn lastig te bepalen bij dat aanbod. Is helemaal opgeknipt in losse bedragen.
0,3146 per kWh
Teruglevering onbekend
Gas 1,09505 per m3

Contract bij budget is
0,35610 per kWh
Gas 1,56 per m3
Ik weet niet of bovenstaande prijzen net als energiedirect excl belasting enz enz is.

Nu ik dit los onder elkaar zet merk ik echt dat ik niets snap van de bedragen die ze weergeven. Zat op die vergelijkingsites op jaarbedragen rond 1700€. Gas x gasprijs zit ik daar al behoorlijk overheen. Hoe komen ze daar dan op? Vast niet van die -200kwh stroom.
Bij mij loopt Energie direct per 1 januari ook af, echter totale gasprijs voor variabel contract bij mij is 1,56 per m3 en niet 1.09….

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
jamesbond007uk schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:21:
[...]

Bij mij loopt Energie direct per 1 januari ook af, echter totale gasprijs voor variabel contract bij mij is 1,56 per m3 en niet 1.09….
Waar vind jij de variabele prijzen dan? Ik heb alleen dit aanbod met 3 jaar vast contract in de app. Kan niets vinden over variabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick-1975
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-09 20:41
jamesbond007uk schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:21:
[...]

per mail bij mij per 1-1-22 ook 1,56 m3
maar zojuist per chat een overzicht ontvangen van de tarieven die tot 1-7-2022 zouden gelden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yHTJKSAux1v5H2AViYiSVGSCzOc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hxqg7UJNGG2Oql0r5ZJ2Rrwb.jpg?f=fotoalbum_large

€ 1,11751 / m3 en 32.792 ct/kwh

De nieuwe energiecorrectie is daar nog niet in aangepast en vlgs mij ook niet de correcte op stroom

ik weet het ook niet meer..... :?

[ Voor 7% gewijzigd door rick-1975 op 09-12-2021 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
Als dat echt prijzen zijn van variabele contract weet ik zeker dat ik mijn contract bij budgetenergie annuleer..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:22
Met deze prijzen kun je bijna beter je huis op een laadpaal aansluiten hier in denhaag voor 33cent kwh. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 22:35

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

PostalDude schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:45:
[...]

Waar vind jij de variabele prijzen dan? Ik heb alleen dit aanbod met 3 jaar vast contract in de app. Kan niets vinden over variabel.
Ook per mail. De aanbod in app is gigantisch duur voor 3 jaar..... Doei ED

[ Voor 9% gewijzigd door jamesbond007uk op 09-12-2021 19:06 ]

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geishin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-09 16:52
PostalDude schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:48:
0,3146 per kWh
Teruglevering onbekend
Gas 1,09505 per m3

Contract bij budget is
0,35610 per kWh
Gas 1,56 per m3

Kijk vooral wel onder t stukje stroom, daar zal je zien staat dat er ruim 800 euro in mindering wordt gebracht op de totaalprijs. Dat is de vermindering energiebelasting die je terug krijgt. Dat zit tegenwoordig vaak/vaker opgenomen in de berekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:14
jongetje schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:56:
Met deze prijzen kun je bijna beter je huis op een laadpaal aansluiten hier in denhaag voor 33cent kwh. 8)
Kun je gelijk op je vaste lasten voor de netaansluiting besparen en heb je ook nog eens krachtstroom a 3x 32A ter beschikking zeker :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09-2022
geishin schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:07:
[...]
Kijk vooral wel onder t stukje stroom, daar zal je zien staat dat er ruim 800 euro in mindering wordt gebracht op de totaalprijs. Dat is de vermindering energiebelasting die je terug krijgt. Dat zit tegenwoordig vaak/vaker opgenomen in de berekening.
Ja, ze blijven volhouden om de inzichtelijkheid van de tarieven zoveel mogelijk te hinderen.
=== voor iedereen hier even aandachtspuntje !! ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rick-1975
jamesbond007uk schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:59:
[...]

Ook per mail. De aanbod in app is gigantisch duur voor 3 jaar..... Doei ED
Het is duidelijk dat ED niet meer de stunter is als wat ze jaren terug waren.

Ook omdat ze mij niet in 1 keer kunnen aangeven wat ik per 01-01-2022 ga betalen,
tegenstrijdige tarieven per mail die verdubbeld zijn tov mijn huidige vaste tarieven en ook nog via de chat beweren dat de ongecorrigeerde prijzen van december blijven gelden tot 01-07-2022 8)7 heb ik daar geen vertrouwen in .
Dus hier ook DOEI ED!

Zojuist de knoop doorgehakt en overgestapt naar Vattenfall, die hebben wel alle wijzigingen van 2022 netjes verwerkt op alle pagina's en tarievenoverzichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Grappig dat iedereen masaal overstapt naar vattenfall.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rick-1975
Huidige contract loopt 01-01 af , dus moest wat en dan is VF heel scherp op dit moment.
Als er binnen 14dgn nog iets met betere tarieven voorbij komt, kunnen we altijd nog annuleren.
Maar vrees dat het allemaal niet veel beter gaat worden de komende maanden gezien de weer stijgende gasprijzen.
Dan is even rust , ipv de verrassingen van variabel, ook wel lekker.

[ Voor 5% gewijzigd door rick-1975 op 09-12-2021 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

R0181 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:57:
Gelukkig voor je is het toch goed gekomen, had vreemd geweest als het niet zo zijn gegaan want de aanbieding staat nog steeds online. https://www.vattenfall.nl/energie-aanbiedingen/bol-com-300/
Met dank aan deze link heb ik zojuist ook een nieuw 1-jarig contract afgesloten bij Vattenfall met 300 euro Bol.com tegoed. :)

Ik zit nu bij Engie waar mijn 3-jarige contract eindigt op 1 februari 2022 en per die datum stap ik over naar Vattenfall. Dat 3-jarige contract had ik destijds ook te danken aan dit Tweakers forum; Engie was destijds het goedkoopste.

Ik snap niet zo goed dat Vattenfall niet naar voren komt bij alle vergelijkingssites. De goedkoopste (Innova & BudgetEnergie) op de vergelijkingssites zijn allen duurder dan Vattenfall.

Ik heb de contractbevestiging nog niet binnen, maar dus wel de 'bevestiging van de aanvraag'. Ik kan hier eventueel nog even de definitieve tarieven laten weten als ik deze ontvang. Maar als het goed is is dat:
Stroom: 0,272964
Gas: 1,37604
Beide 5,99 vast recht per maand

En dan krijg je dus nog een Bol.com bonnetje van 300 euro ook! Dat is niet verkeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick-1975
Contract is zojuist ook binnengekomen.
Alles geheel volgens de aanvraag (3jr XL) en ook de online omgeving is al helemaal functioneel
(y) voor vattenfall!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:35
Barca schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:33:
[...]
Met dank aan deze link heb ik zojuist ook een nieuw 1-jarig contract afgesloten bij Vattenfall met 300 euro Bol.com tegoed. :)
Goed dat de link die ik hier een aantal malen heb geplaatst nog steeds werkt en reeds door diverse forumleden is gebruikt. Ik zou deze aanbieding ook hebben genomen, maar heb het geluk dat ik nog de lage variabele tarieven van Engie kreeg tot 1-7-'22.
Ik lees dat er nog een aantal medetweakers op zoek zijn naar een nieuw contract, hier nog een keer de link:
https://www.vattenfall.nl/energie-aanbiedingen/bol-com-300

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:23
R0181 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:00:
[...]

Goed dat de link die ik hier een aantal malen heb geplaatst nog steeds werkt en reeds door diverse forumleden is gebruikt. Ik zou deze aanbieding ook hebben genomen, maar heb het geluk dat ik nog de lage variabele tarieven van Engie kreeg tot 1-7-'22.
Ik lees dat er nog een aantal medetweakers op zoek zijn naar een nieuw contract, hier nog een keer de link:
En hier nog een blije Tweaker die er gebruik van gemaakt heeft zojuist. Mijn Eneco 3 jaar eindigd januari, dus perfecte timing voor weer een schappelijk tarief :) . Dank voor de link _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
[...]

Ik denk niet dat deze 300 euro en 1 jaar vast erg intressant is voor mijn situatie. Zit op modelcontract tot 1 jan op 0.82, daarna op 1.25. Maar klopt het dat je als bestaande klant van Vattenfall ook de 300 euro bol.com bon krijgt bij 1 jaar vast. Ik zie namelijk in tegenstelling tot de xl kado 3 jaar vast van 1.18 per m3 deal wel expliciet dat nieuwe klanten uitgesloten zijn. Of mis ik iets? Iemand ervaring als bestaande Vattenfall klant?

Mvg
Hendriks

[ Voor 3% gewijzigd door Hendriks1 op 09-12-2021 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Hendriks1 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:13:
[...]

Ik denk niet dat deze 300 euro en 1 jaar vast erg intressant is voor mijn situatie. Zit op modelcontract tot 11jan op 0.82, daarna op 1.25. Maar klopt het dat je als bestaande klant van Vattenfall ook de 300 euro bol.com bon krijgt. Ik zie namelijk in tegenstelling tot de xl kado 3 jaar vast van 1.18 per m3 deal wel expliciet dat nieuwe klanten uitgesloten zijn. Of mis ik iets?

Mvg
Hendriks
Sommige bestaande klanten kunnen een 1-jarig contract afsluiten maar de meeste die nu op een model contract zitten kunnen vrijwel niets. Alleen flink in de buidel tasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
awwexl schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:15:
[...]

Sommige bestaande klanten kunnen een 1-jarig contract afsluiten maar de meeste die nu op een model contract zitten kunnen vrijwel niets. Alleen flink in de buidel tasten.
Op zich valt het mee, nu 0.82 en 1.25 voor het modelcontract in mijn geval per 1/1. De 1 jaar vast is 1.37 meen ik, maar met mooie 300 bol bon. Maar bestaande klanten uitgesloten of toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
[...]

Deze driejarige variant is wellicht ook nog een goede optie: https://www.vattenfall.nl/energie-aanbiedingen/overstapdeal/.

Gasprijs: € 1,208572 per m³
Stroomprijs normaal: € 0,265341 per kWh
Stroomprijs dal: € 0,223112 per kWh
Vaste leveringskosten: € 5,99 per maand

Met elk jaar 100 euro terug op de jaarafrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Hendriks1 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:13:
[...]

Ik denk niet dat deze 300 euro en 1 jaar vast erg intressant is voor mijn situatie. Zit op modelcontract tot 1 jan op 0.82, daarna op 1.25. Maar klopt het dat je als bestaande klant van Vattenfall ook de 300 euro bol.com bon krijgt bij 1 jaar vast. Ik zie namelijk in tegenstelling tot de xl kado 3 jaar vast van 1.18 per m3 deal wel expliciet dat nieuwe klanten uitgesloten zijn. Of mis ik iets? Iemand ervaring als bestaande Vattenfall klant?

Mvg
Hendriks
Je kan nog even checken onder contract advies onder mijn vattenfall of je de 3 jaars aanbieding ook ziet met dezelfde tarieven en meer korting per kwh omdat je al langer klant bent in combinatie met blijven loont. Bij mij was dit wel het geval en heb afgesloten voor 3 jaar. 1.18 gas rn 20 cent per kwh.

[ Voor 5% gewijzigd door Figo112 op 09-12-2021 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
Figo112 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:21:
[...]

Je kan nog even checken onder contract advies onder mijn vattenfall of je de 3 jaars aanbieding ook ziet met dezelfde tarieven en meer korting per kwh omdat je al langer klant bent in combinatie met blijven loont. Bij mij was dit wel het geval en heb afgesloten voor 3 jaar. 1.18 gas rn 20 cent per kwh.
Ik heb nog geen contractadvies beschikbaar na nu ruim 4 wkn op het modelcontract bij Vattenfall 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendriks1
TexMex schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:21:
[...]

Deze driejarige variant is wellicht ook nog een goede optie: https://www.vattenfall.nl/energie-aanbiedingen/overstapdeal/.

Gasprijs: € 1,208572 per m³
Stroomprijs normaal: € 0,265341 per kWh
Stroomprijs dal: € 0,223112 per kWh
Vaste leveringskosten: € 5,99 per maand

Met elk jaar 100 euro terug op de jaarafrekening.
Inderdaad intressant, helaas is deze deal sowieso niet voor bestaande klanten. Die 1 jaar deal met 300 bol.com deal zie ik niet direct bij staan dat nieuwe klanten uitgesloten zijn...Maar wie weet zie ik dat laatste verkeerd... :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Hendriks1 op 09-12-2021 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
Mijn vriendin zit nu nog tot 1-2-'22 met een 1-jarig contract bij Vattenfall en ze kreeg een nieuw 1-jarig aanbod waarvan de tarieven hoger zijn dan als ze dat aanbod niet neemt en dan over gaat naar een variabel contract. De tarieven die ze gaat betalen zijn dan per 1-2-'22:

Totaal variabele leveringskosten normaaltarief (0 - 10.000 kWh)
€ 0,261433 per kWh bij variabel contract
€ 0,276352 bij 1-jarig vast contract
Totaal variabele leveringskosten daltarief (0 - 10.000 kWh)
€ 0,226585 per kWh bij variabel contract
€ 0,231485 bij 1-jarig vast contract
Totaal variabele leveringskosten (0 - 170.000 m³)
€ 1,258787 per m³ bij variabel contract
€ 1,376036 bij 1-jarig vast contract

Dit is wel inclusief 10% 'blijven loont' korting, maar toch vreemd dat de variabele tarieven goedkoper zijn dan bij een 1-jarig vast contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick-1975
R0181 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:32:
Mijn vriendin zit nu nog tot 1-2-'22 met een 1-jarig contract bij Vattenfall en ze kreeg een nieuw 1-jarig aanbod waarvan de tarieven hoger zijn dan als ze dat aanbod niet neemt en dan over gaat naar een variabel contract. De tarieven die ze gaat betalen zijn dan per 1-2-'22:

€ 0,261433 per kWh bij variabel contract, € 0,276352 bij 1-jarig vast contract
€ 0,226585 per kWh bij variabel contract, € 0,231485 bij 1-jarig vast contract
€ 1,258787 per m³ bij variabel contract, € 1,376036 per m³ bij 1-jarig vast contract

Dit is wel inclusief 10% 'blijven loont' korting, maar toch vreemd dat de variabele tarieven goedkoper zijn dan bij een 1-jarig vast contract.
die 300 bol.com bon moet toch ergens vandaan komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
R0181 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:32:

€ 0,261433 per kWh bij variabel contract, € 0,276352 bij 1-jarig vast contract
€ 0,226585 per kWh bij variabel contract, € 0,231485 bij 1-jarig vast contract
€ 1,258787 per m³ bij variabel contract, € 1,376036 per m³ bij 1-jarig vast contract

Dit is wel inclusief 10% blijven loont korting, maar toch vreemd dat de variabele tarieven goedkoper zijn dan bij een 1-jarig vast contract.
Dan zou je ook die van 3 jaar contract moeten zien onder contractadvies tenminstw als je die van 1 jaar wel ziet. Dan worden de tarieven wel goedkoper dan de variabel. 1.18 en elektra rond 23 cent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
Figo112 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:34:
[...]
Dan zou je ook die van 3 jaar contract moeten zien onder contractadvies tenminstw als je die van 1 jaar wel ziet. Dan worden de tarieven wel goedkoper dan de variabel. 1.18 en elektra rond 23 cent?
Nee, bij haar staan alleen 2 1-jarige contractadviezen, Groen en Mix-groen,
En een stuk verder naar beneden het variabele aanbod wanneer ze niet op de aanbieding ingaat.

[ Voor 11% gewijzigd door R0181 op 09-12-2021 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
R0181 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:37:
[...]

Nee, bij haar staat alleen 2 1-jarige contractadviezen, Groen en Mix-groen,
Schuif je wel.met voorkeurbalkje naar 3 jaar etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veenvanrobbert
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 19:08
Wij zitten ook met een modelcontract bij Vattenfall. Zou het wellicht mogelijk zijn om binnen het huishouden te wisselen van klant om in aanmerking te komen voor deze Bol.com actie van VF?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
Figo112 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:39:
[...]
Schuif je wel.met voorkeurbalkje naar 3 jaar etc?
Er is geen voorkeursbalkje te zien in haar account, dit staat er en alleen een 1-jarig aanbod.
'Vernieuw je contract
Op 31 januari 2022 loopt je energiecontract af. In 3 stappen kies je een nieuw contract. Zo heb je opnieuw de zekerheid van een vaste, lage prijs. Ons advies: ga voor duurzame energie. Bekijk nu je aanbod!'

Maar ik adviseer haar dan toch om het variabele tarief te nemen, aangezien ze niet zo veel energie verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
veenvanrobbert schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:40:
Wij zitten ook met een modelcontract bij Vattenfall. Zou het wellicht mogelijk zijn om binnen het huishouden te wisselen van klant om in aanmerking te komen voor deze Bol.com actie van VF?
Ik vermoed dat het per aansluiting/adres gaat...

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sll

sll

mstrhans schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:53:
[...]

Ik ben inderdaad bang dat je dan vast komt te zitten in administratieve processen, en als de klantenservice niks kan doen ben je nog verder van huis.
David_TTT schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:43:
Hoewel ik eerst nog bij easyenergy wilde blijven in de hoop dat de tarieven in het voorjaar weer zouden zakken, ben ik toch overgestapt naar de 3 jaar vast deal van vattenfall. Eerst het contract met het kado afgesloten, maar onderaan de streep was die met de 300 euro vermindering op je naar nota toch goedkoper. Dus de eerste weer opgezegd en de 300 euro deal gepakt. Zit ik alsnog (incl saldering) 40 euro onder het bedrag wat ik eerder bij welkom energie betaalde per maand :)
Maar dit klinkt goed. Heb je de eerste opgezegd door te bellen? En na hoeveel tijd heb je de 2e deal weer afgesloten? Gewoon weer via de website?

Ik zit in de bedenktijd van de 3-jaars 300-euro-deal en wil 'switchen' naar de 1-jaars 300-euro Bol.com-deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:04
David_TTT schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:43:
Betaalde jij dan zoveel bij welkom energie?
Had je dus een duur contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:07
Is er wellicht nog een link naar Vattenfall voor een 1-jarig contract met cashback?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 08:30
Via de Mediamarkt biedt Budget Energie een 3-jarig contract (ingaande per april) tegen volgens mij relatief lage prijzen: €0,2363/kWh en €1,11286/m³. Ze betalen ook de overstapboete van maximaal €250, en jaarlijks krijg je €100 'korting'. Lijkt me wel gunstig om deze dan af te sluiten en vanaf april al vaarwel te zeggen tegen de 3-jarige Vattenfall met Energiecadeau XL (die vanaf januari ingaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
dennistd schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 00:12:
Via de Mediamarkt biedt Budget Energie een 3-jarig contract (ingaande per april) tegen volgens mij relatief lage prijzen: €0,2363/kWh en €1,11286/m³. Ze betalen ook de overstapboete van maximaal €250, en jaarlijks krijg je €100 'korting'. Lijkt me wel gunstig om deze dan af te sluiten en vanaf april al vaarwel te zeggen tegen de 3-jarige Vattenfall met Energiecadeau XL (die vanaf januari ingaat).
Die tarieven zien er inderdaad redelijk uit en het contact kan ingaan binnen uiterlijk 35 dagen. Eerdere 3-jarige aanbiedingen van BE konden pas vanaf 1-4-'22 ingaan.

p.s., hopelijk zijn die tarieven correct en voor 2022, via de BE website kan ik alleen voor een 1-jarig contract of een variabel contract kiezen, met veel hogere tarieven en het 1-jarige contract kan pas per 1-4-'22 ingaan.

Stroom (normaal):€ 0,36940 / kWh - Stroom (dal):€ 0,32584 / kWh - Gas:€ 1,48796 / m³ (1-jarig vast per 1-4)

Dit is de link:
https://energie.mediamarkt.nl/

[ Voor 18% gewijzigd door R0181 op 10-12-2021 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 08:30
R0181 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 00:30:
[...]

Die tarieven zien er inderdaad redelijk uit en het contact kan ingaan binnen uiterlijk 35 dagen. Eerdere 3-jarige aanbiedingen van BE konden pas vanaf 1-4-'22 ingaan.
In de kop (boven het invoervak van de postcode en verbruik) staat " Meld je nu aan en stap in april over naar Budget Energie. ". Dus pas per april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
dennistd schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 00:42:
[...]
In de kop (boven het invoervak van de postcode en verbruik) staat " Meld je nu aan en stap in april over naar Budget Energie. ". Dus pas per april
Klopt, inderdaad, wel een beetje verwarrend, want er staat ook bij de veelgestelde vragen onder het kopje 'Gewoon goede service':

'Hoe wordt de startdatum van levering bepaald?
Het overstapproces bij Budget Energie duurt maximaal 35 dagen. Dat betekent, dat als je je nu aanmeldt, je over 35 dagen energie van ons krijgt. Als je op dit moment nog ergens anders energie afneemt, en het een contract voor bepaalde tijd is, is het dus handig om je nieuwe contract op tijd (minimaal 35 dagen voor je huidige contract afloopt) aan te vragen
.'

Dus met die maximale 35 dagen bedoelen ze 100+ dagen. :'(

[ Voor 9% gewijzigd door R0181 op 10-12-2021 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
R0181 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 00:47:
[...]

Klopt, inderdaad, wel een beetje verwarrend, want er staat ook bij de veelgestelde vragen onder het kopje 'Gewoon goede service':

'Hoe wordt de startdatum van levering bepaald?
Het overstapproces bij Budget Energie duurt maximaal 35 dagen. Dat betekent, dat als je je nu aanmeldt, je over 35 dagen energie van ons krijgt. Als je op dit moment nog ergens anders energie afneemt, en het een contract voor bepaalde tijd is, is het dus handig om je nieuwe contract op tijd (minimaal 35 dagen voor je huidige contract afloopt) aan te vragen
.'

Dus met die maximale 35 dagen bedoelen ze 100+ dagen. :'(
Bij mij staat ook in de banner duidelijk in april. Beetje vage aanbieding zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
Figo112 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 01:07:
[...]
Bij mij staat ook in de banner duidelijk in april. Beetje vage aanbieding zo
Ook weer zo'n nep lokkertje, als je je gegevens invult is standaard aangevinkt dat je de levering zo snel mogelijk wil laten ingaan, daar staat nergens meer iets over 1 april, ook niet bij de 'jouw aanbod' banner. Ze hopen natuurlijk dat mensen (net als ik) over dat kopje heen gelezen hebben en dan achteraf geen zin hebben om opnieuw verder te gaan zoeken en dan alsnog maar wachten tot de levering in april begint.

[ Voor 24% gewijzigd door R0181 op 10-12-2021 01:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
[...]

Bij 1 jarige contracten van Vattenfall betaal je €0,27 per kWh en € 1,37 per m3. Ik denk dat de meeste mensen meer baat hebben bij een 3 jarig contract van Vattenfall voor €0,24 per kWh en €1,18 per m3. Teven krijg je na 3 maanden een cadeau van €250-350. Vervolgens kun je na de winter bij een eventuele daling in energieprijzen het contract voor maximaal €125 per product (gas of stroom) voortijdig beeindigen.
https://www.vattenfall.nl...gen/energiecadeauxl-pbhd/

Door de huidige volatiliteit in energieprijzen in combinaite met de lagere tarieven voor 3 jaar contracten ten opzichte van 1 jaar en variabel, vallen de opzegvergoedingen voor 3 jaar contracten voor mensen met een gemiddeld over meer dan gemiddeld verbruik, in het niet. Tevens dek je het risico bij gelijkblijvende en stijgende tarieven af.

[ Voor 13% gewijzigd door Paters op 10-12-2021 01:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
dennistd schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 00:12:
Heel interessant inderdaad om eerst een 3 jarig contract bij vattenfall te nemen (€0,24 / €1,18) en nu direct een vervolgcontract nemen bij MediaMarkt Budget Energie vanaf 1 april (€0,23 / €1,11). Vooral omdat Budget Energie je opzegvergoeding bij Vattenfall dan betaald. Interessante optie, waarvoor dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
R0181 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 01:11:
[...]

Ook weer zo'n nep lokkertje, als je je gegevens invult is standaard aangevinkt dat je de levering zo snel mogelijk wil laten ingaan, daar staat nergens meer iets over 1 april, ook niet bij de 'jouw aanbod' banner. Ze hopen natuurlijk dat mensen (net als ik) over dat kopje heen gelezen hebben en dan achteraf geen zin hebben om opnieuw verder te gaan zoeken en dan alsnog maar wachten tot de levering in april begint.
Maar het is toch geen probleem als het pas op 1 april in gaat? Dan kun je tot die tijd bij Vattenfall een 3 jaar contract (€0,24 / €1,18) nemen. Als Budget Energie dan de opzegvergoeding aan Vattenfall betaald, ga je in april over op €0,23 / €1,11. Indien de tareieven verder dalen betaal je €125 per product om Budget Energie contract weer af te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 19:02
dennistd schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 00:42:
[...]

Tegen welke tarieven zouden ze dan leveren tot April?

[ Voor 9% gewijzigd door louzy82 op 10-12-2021 08:28 ]

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Mooie aanbieding met die bol bon van 300 :o

Jammer genoeg moet je electriciteit én gas afnemen. Heeft iemand ook mooie aanbiedingen gezien voor mensen zonder gasaansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Wolly schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:58:
[...]

Jammer genoeg moet je electriciteit én gas afnemen. Heeft iemand ook mooie aanbiedingen gezien voor mensen zonder gasaansluiting?
Een tijd geleden kon ik dat niet bij ze vinden.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 17-09 09:41
Paters schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 02:12:
[...]

Maar het is toch geen probleem als het pas op 1 april in gaat? Dan kun je tot die tijd bij Vattenfall een 3 jaar contract (€0,24 / €1,18) nemen. Als Budget Energie dan de opzegvergoeding aan Vattenfall betaald, ga je in april over op €0,23 / €1,11. Indien de tareieven verder dalen betaal je €125 per product om Budget Energie contract weer af te kopen.
Hoe kom je aan een 3 jarig contract bij Vattenfall?
Als ik op de website van Vattenfall mijn verbruik invul krijg ik alleen de optie tot een 1 jarig contract (die gisteren 10 euro per maand goedkoper was als vandaag :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Wolly schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:58:
[...]

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan ja, leuke aanbiedingen als je gas hebt maar als gasloze klant (daar waar de overheid toch graag naar toe wil) betaal je overal de volle mep zonder cadeautjes of korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:33
Aomi schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:54:
[...]

Hoe kom je aan een 3 jarig contract bij Vattenfall?
Als ik op de website van Vattenfall mijn verbruik invul krijg ik alleen de optie tot een 1 jarig contract (die gisteren 10 euro per maand goedkoper was als vandaag :+ )
Even zoeken hier?

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Weet iemand al wat de nieuwe tarieven voor het modelcontract van Engie zijn per 1 januari 2022? Ik kan ze niet vinden op de website en ze reageren niet in de chat.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Daar zie ik alleen posts van bestaande klanten die blijkbaar met een schuifje een 3 jarig contract kunnen zien.

Ik ben geen klant bij VAttenfall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mighty schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:43:
Weet iemand al wat de nieuwe tarieven voor het modelcontract van Engie zijn per 1 januari 2022? Ik kan ze niet vinden op de website en ze reageren niet in de chat.
Zoek even op Engie in dit topic, voldoende voorbijgekomen.

Als bestaande klant ga ik 1,08 voor gas betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ding.Flof.Bips
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10:41
Mighty schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:43:
Je moet idd even met ze bellen, maar paar dagen geleden gaven ze aan:

Engie Modelcontract:
Leveringskosten per product per maand: 6,67
Elektra (kWh) dal: 0,3597
Elektra (kWh) normaal/top: 0,4462
Gas (m3): 1,7613

Met een gasprijs van 1,08 voor bestaande klanten, ben je met een nieuw modelcontract de sjaak.

[ Voor 8% gewijzigd door Ding.Flof.Bips op 10-12-2021 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Ding.Flof.Bips schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:50:
[...]

Je moet idd even met ze bellen, maar paar dagen geleden gaven ze aan:

Engie Modelcontract:
Leveringskosten per product per maand: 6,67
Elektra (kWh) dal: 0,3597
Elektra (kWh) normaal/top: 0,4462
Gas (m3): 1,7613

Met een gasprijs van 1,08 voor bestaande klanten, ben je met een nieuw modelcontract de sjaak.
Dankjewel. Maar ben ik dan een bestaande klant als ik daar per 2 december zit? Nee, zeker. Dus dan loont het de moeite om over te stappen naar Vattenfall met bol.com. Lagere tarieven dan Engie en 300 euro voor de vrouw.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Ik twijfel nog tussen Vattenfall 3 jaar (incl 200-350 korting) of 1 jaar (incl 300 bol). Op dit moment heb ik een variabel contract bij Powerpeers na het drama met Welkom Energie.

Nu heb ik korstondig contact gehad met ze, maar ongeacht welk contract ik heb ingangsdatum is 1 jan 2022. Klopt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 13:46
Voor de mensen met een BOL contract hou er wel rekening dat als je die voortijdig beeindigd dit in de kleine letters staat:

Stop je het contract voor de afgesproken einddatum?
Dan mag Vattenfall de waarde van het cadeau (deels) terugvorderen met maximaal € 100,- (€ 50,- per energie-product). Ook betaal je een opzegvergoeding (zieProductvoorwaarden).

Het drie jaar contract bij vattenval is veel interessanter. Tarieven zijn lager, ik betaal per jaar ruim 400 minder dan de BOL versie. Dus die kadobon is in mijn ogen gewoon een sigaar uit eigen doos.

Ga mijn huidige leverancier eens bellen wat die kunnen doen. Op de site hebben ze in ieder geval niets interessants te bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kohakudoitse
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:03
Mighty schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:54:
[...]

Dankjewel. Maar ben ik dan een bestaande klant als ik daar per 2 december zit? Nee, zeker. Dus dan loont het de moeite om over te stappen naar Vattenfall met bol.com. Lagere tarieven dan Engie en 300 euro voor de vrouw.
Ik ben per 3 december klant geworden bij ENGIE en krijg lageren model tarieven per Jan. 2022. Stroom dacht ik 0,22 per kw en gas 1,09 per m3. Je bent dus al klant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-09 19:46
SYQ schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:55:
Ik twijfel nog tussen Vattenfall 3 jaar (incl 200-350 korting) of 1 jaar (incl 300 bol). Op dit moment heb ik een variabel contract bij Powerpeers na het drama met Welkom Energie.

Nu heb ik korstondig contact gehad met ze, maar ongeacht welk contract ik heb ingangsdatum is 1 jan 2022. Klopt dit?
Misschien maak ik het lastiger voor je, maar als je 3 jaar overweegt zou die van BE via mediamarkt voordeliger uit kunnen pakken toch? Gas is 25ct per m3 goedkoper als ik het goed zie.

Zelf heb ik het voorstel (1 jaar plus 300 bol.com bon) van Vattenfall liggen, maar denk dat ik die ga annuleren en naar BE ga..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegreenhunter
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:01
Tegen welke tarieven zouden ze dan leveren tot April?
Variabel nu €1,84 m3. En onderstaande tarieven kreeg ik vanochtend in de mail. Mijn jaarcontract bij hun loopt 1-1-2022 af.

Per maand te veranderen naar gelang de gasprijs door Budget.

Tarieven
zonder TKV** met TKV**
Leveringskosten (kWh) Tarief (incl. btw) Tarief (incl. btw)
Stroom normaaltarief € 0,28838 € 0,27838
Stroom daltarief € 0,27628. € 0,26628
Energiebelasting* € 0,04452 € 0,04452
ODE* € 0,03691 € 0,03691
Totaal normaaltarief € 0,36980 € 0,35981
Totaal daltarief € 0,35770 € 0,34771
Leveringskosten (m3) Tarief (incl. btw) Tarief (incl. btw)
Gas € 1,06785 € 1,04785
Energiebelasting* € 0,43950 € 0,43950
ODE* € 0,10467 € 0,10467
Totaal tarief gas € 1,61201 € 1,59201
Vaste leveringskosten stroom per maand € 5,99
Vaste leveringskosten gas per maand € 5,99
* Dit zijn de verwachte overheidsheffingen voor 2022.
** TKV = Trouwe Klant-voordeel.

Het enkeltarief (in het geval van een wijziging van uw telwerken) is: € 0,28233 incl. btw en excl. TKV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giku
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 09:37
Ik zit ook in de situatie dat ik naar een modelcontract wil en in de lente/zomer weer verder ga kijken.

Nu zie ik in het nieuws en hier dat het tarief voor Vattenfall naar €1,25/m3 zou gaan, maar op de website zie ik tarieven van €1,55/m3.

Kijk ik verkeerd of gaat Vattenfall de tarieven toch stiekem op 1 januari 2022 wat hoger zetten dan eerder gemeld? Blijft Vattenfall overigens nog steeds de goedkoopste voor het modelcontract voor zover ik kan zien/heb vergeleken.
Pagina: 1 ... 101 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4