Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 102 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.470 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
kohakudoitse schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:08:
[...]

Ik ben per 3 december klant geworden bij ENGIE en krijg lageren model tarieven per Jan. 2022. Stroom dacht ik 0,22 per kw en gas 1,09 per m3. Je bent dus al klant.
Idem dito voor mij. Bevestigd per app (heb ik hier ook een screenshot van geplaatst)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Akemi schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:07:
Voor de mensen met een BOL contract hou er wel rekening dat als je die voortijdig beeindigd dit in de kleine letters staat:

Stop je het contract voor de afgesproken einddatum?
Dan mag Vattenfall de waarde van het cadeau (deels) terugvorderen met maximaal € 100,- (€ 50,- per energie-product). Ook betaal je een opzegvergoeding (zieProductvoorwaarden).

Het drie jaar contract bij vattenval is veel interessanter. Tarieven zijn lager, ik betaal per jaar ruim 400 minder dan de BOL versie. Dus die kadobon is in mijn ogen gewoon een sigaar uit eigen doos.
Het lijkt mij evident dat er regels gelden als je je contract voortijdig beëindigd. Maar goed, ik heb dus voor 1 jaar gekozen en dat zing ik gerust wel uit.

1 of 3 jaar is ook gewoon een keuze. Ik heb nu dus een 3 jarig Engie contract die 31 januari 2022 eindigt, maar ben toch blij dat ik weer naar 1 jaar ga. Over het algemeen voel(de) ik me daar prettiger bij.

Daarbij; ik saldeer omdat ik zonnepanelen heb en zal ongeveer op -150 KwH eindigen over een heel jaar gezien, ofwel ik speel op een heel jaar bijna kiet met mijn verbruik. Dat had ik niet verwacht toen ik zonnepanelen plaatste, maar door energiebesparing is het toch gelukt. Die besparing zit eigenlijk alleen maar in LED verlichting en zuinigere apparaten zoals een nieuwe droger, wasmachine en vaatwasser. (waren alledrie kapot gegaan vorig jaar) Ik durf te stellen dat de vervanging van mijn 25 jaar oude condensdroger door een nieuwe warmtepompdroger mij zeker 1.000 KwH verbruik heeft gescheeld. Maar goed mijn punt is dat eigenlijk alleen het gas voor mij interessant is omdat je nog mag salderen. En ik vind die 1,37 best schappelijk...? (in het licht van ook de 300 euro Bol bon plus de zekerheid die een vast contract biedt)

[ Voor 3% gewijzigd door Barca op 10-12-2021 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-08 19:41
thunder68 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:09:
[...]

Misschien maak ik het lastiger voor je, maar als je 3 jaar overweegt zou die van BE via mediamarkt voordeliger uit kunnen pakken toch? Gas is 25ct per m3 goedkoper als ik het goed zie.

Zelf heb ik het voorstel (1 jaar plus 300 bol.com bon) van Vattenfall liggen, maar denk dat ik die ga annuleren en naar BE ga..

Via de Mediamarkt biedt Budget Energie een 3-jarig contract (ingaande per april) tegen volgens mij relatief lage prijzen: €0,2363/kWh en €1,11286/m³. Ze betalen ook de overstapboete van maximaal €250, en jaarlijks krijg je €100 'korting'. Lijkt me wel gunstig om deze dan af te sluiten en vanaf april al vaarwel te zeggen tegen de 3-jarige Vattenfall met Energiecadeau XL (die vanaf januari ingaat).
Die is toch pas vanaf 1 april? Staat duidelijk in de banner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Giku schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:14:
Ik zit ook in de situatie dat ik naar een modelcontract wil en in de lente/zomer weer verder ga kijken.

Nu zie ik in het nieuws en hier dat het tarief voor Vattenfall naar €1,25/m3 zou gaan, maar op de website zie ik tarieven van €1,55/m3.

Kijk ik verkeerd of gaat Vattenfall de tarieven toch stiekem op 1 januari 2022 wat hoger zetten dan eerder gemeld? Blijft Vattenfall overigens nog steeds de goedkoopste voor het modelcontract voor zover ik kan zien/heb vergeleken.
Als je nu nog een modelcontract gaat afsluitrn dan betaal je dus 1.55 vanaf januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giku
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 09:37
Figo112 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:34:
[...]

Als je nu nog een modelcontract gaat afsluitrn dan betaal je dus 1.55 vanaf januari
Ja, dus toch, thanks. Maar geldt dat dan niet voor alle modelcontracten bij Vattenfall, aangezien die variabel zijn? Dan zou het namelijk niet zo veel uitmaken of je dit een maand geleden hebt afgesloten met €1,25/m3 of nu. Maar misschien begrijp ik dat dan ook verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Giku schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:38:
[...]

Ja, dus toch, thanks. Maar geldt dat dan niet voor alle modelcontracten bij Vattenfall, aangezien die variabel zijn? Dan zou het namelijk niet zo veel uitmaken of je dit een maand geleden hebt afgesloten met €1,25/m3 of nu. Maar misschien begrijp ik dat dan ook verkeerd.
Nee ze maken tegenwoordig onderscheid tussen bestaande klanten en nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giku
Figo112 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:42:
[...]

Nee ze maken tegenwoordig onderscheid tussen bestaande klanten en nieuwe.
Helder! Had ik het 2 weken geleden moeten doen kennelijk :'(

Ze blijven de goedkoopste en een vast tarief (bij ongeveer elke andere maatschappij) scheelt me max €10 per maand, dan neem ik de gok wel dat ik in april dat verschil terug kan verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldPK
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-06-2023
Ik zit nu bij Vattenfall op modelcontract.
Per 01-01-22:
Gas: €1,26

Ik wek bijna alle stroom op via panelen, dus die prijs is voor mij minder interessant.
Verbruik gas 2.200-2.400 m3 per jaar

Ik heb bij Essent 3 jaar superdalen afgesloten per 01-05-2022 met de volgende gasprijzen.
Het tarief t/m april sla ik dus over.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yxvEmoOhHCgfeG7aMEZE1BdkuoI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FC1xYaSRvyO8LhEcl2BxFtAp.png?f=user_large

Ik koop nu liever wat zekerheid af bij een grote partij. Ik zie de prijs niet snel (ver) onder €1 komen weer. En zo wel, dan eventueel boete (laten) betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Giku schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:47:
[...]

Helder! Had ik het 2 weken geleden moeten doen kennelijk :'(

Ze blijven de goedkoopste en een vast tarief (bij ongeveer elke andere maatschappij) scheelt me max €10 per maand, dan neem ik de gok wel dat ik in april dat verschil terug kan verdienen.
Je kan ook 3 jaar met kadobon nemen 1.18 en 23 cent per kwh. Volgens mij haal je daarmee ook de boete zo eruit of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giku
Figo112 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:53:
[...]

Je kan ook 3 jaar met kadobon nemen 1.18 en 23 cent per kwh. Volgens mij haal je daarmee ook de boete zo eruit of niet?
Even berekend, die kadobon moet terug en die boete is €250,- als je binnen 6 maanden overstapt - en ik wil vermoedelijk iets eerder overstappen want ik zit waarschijnlijk pas half januari op Vattenfall. Dat betekent dat het om tientjeswerk gaat, ligt er net aan welke maand je opzegt. Hoe langer je blijft hoe voordeliger die 3 jaar wordt ten opzichte van het huidige aanbod natuurlijk, maar ik heb niet de indruk dat het tarief op lange termijn boven de euro blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-09 15:52
RonaldPK schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:48:
Per 01-01-22:

Ik wek bijna alle stroom op via panelen, dus die prijs is voor mij minder interessant.

Ik heb bij Essent 3 jaar superdalen afgesloten per 01-05-2022 met de volgende gasprijzen.
[Afbeelding]

Ik koop nu liever wat zekerheid af bij een grote partij. Ik zie de prijs niet snel (ver) onder €1 komen weer. En zo wel, dan eventueel boete (laten) betalen.
Dit zijn idd ook aardige tarieven. Je schrijft ik sla tm april even over en ook logisch gezien die prijs tm april. Dus ik begrijp dat je het pas over 5 mnd in kan laten gaan? Hoever van te voren kan je het eigenlijk afsluiten en dan in de verre toekomst in laten gaan? Is dat max. 6 maanden ofzo? Standaard?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaan71
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-11-2024
Figo112 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:53:
[...]

Deze heb ik net afgesloten en hem mijn contract net ook al binnen gehad. _/-\o_ Elektra 0,24 en gas 1,18 m3
Voor 3 jaar vast en nog een mooi cadeau na 3e betaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Aomi schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:54:
[...]

Hoe kom je aan een 3 jarig contract bij Vattenfall?
Als ik op de website van Vattenfall mijn verbruik invul krijg ik alleen de optie tot een 1 jarig contract (die gisteren 10 euro per maand goedkoper was als vandaag :+ )
https://www.vattenfall.nl...gen/energiecadeauxl-pbhd/

https://www.vattenfall.nl/energie-aanbiedingen/overstapdeal/

Allebei prima opties, net iets andere tarieven en cadeaus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:27
Paters schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 02:12:
[...]
Maar het is toch geen probleem als het pas op 1 april in gaat? Dan kun je tot die tijd bij Vattenfall een 3 jaar contract (€0,24 / €1,18) nemen. Als Budget Energie dan de opzegvergoeding aan Vattenfall betaald, ga je in april over op €0,23 / €1,11. Indien de tareieven verder dalen betaal je €125 per product om Budget Energie contract weer af te kopen.
Daar gaat het mij niet om, het is gewoon een vorm van misleiding door BE, omdat bij de veelgestelde vragen staat dat het contract binnen 35 dagen kan ingaan en er na het invullen verder nergens wordt gesproken over ingang pas per 1 april. Standaard staat het vakje aangevinkt (bij 'Wanneer start de levering' bij de ingevulde gegevens) dat je de levering zo snel mogelijk wil, waarom staat daar en ook verder nergens anders meer vanaf 1 april?
Dit is gewoon hopen door BE dat van de vele aanvragers die denken dat ze binnen 35 dagen geleverd krijgen er toch een aantal bij BE blijven hangen wanneer ze de contractgegevens binnen krijgen en dan pas zien dat ze niet binnen die 35 dagen geleverd gaan worden, maar slechts na 100+ dagen, maar geen zin hebben in weer een nieuwe aanvraag ergens anders.

[ Voor 3% gewijzigd door R0181 op 10-12-2021 17:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonaldPK
Hendriks1 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:13:
[...]

Dit zijn idd ook aardige tarieven. Je schrijft ik sla tm april even over en ook logisch gezien die prijs tm april. Dus ik begrijp dat je het pas over 5 mnd in kan laten gaan? Hoever van te voren kan je het eigenlijk afsluiten en dan in de verre toekomst in laten gaan? Is dat max. 6 maanden ofzo? Standaard?

Mvg
Ik was ook benieuwd of het zou lukken omdat het erg ver vooruit is, maar het lukte gewoon.
Ik heb ook de bevestiging en alles ontvangen, dus komt goed.
Via de chat nog even geverifieerd en deze vertelde me ook dat startdatum 01-05 in orde is met meteen 50% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.sharp
  • Laatst online: 12-09 19:14
Per 01-01-22:

[Afbeelding]

Zijn de overheidstoeslagen op gas niet die van 2021 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPK
r.sharp schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:10:
[...]

Zijn de overheidstoeslagen op gas niet die van 2021 ?
Dat klopt. Moet dus nog zo'n 2 cent bij.
En de tarieven voor 2023 en 2024 zijn dus nog niet volledig bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
RonaldPK schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:05:
[...]

Ik was ook benieuwd of het zou lukken omdat het erg ver vooruit is, maar het lukte gewoon.
Ik heb ook de bevestiging en alles ontvangen, dus komt goed.
Via de chat nog even geverifieerd en deze vertelde me ook dat startdatum 01-05 in orde is met meteen 50% korting.
Hoe lang duurde het voordat je de bevestiging kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:30
awwexl schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:16:
[...]

Is vandaag ( :) ) dan voor vattenfallers die al op modelcontract zitten de beste 3 jaars optie Esssent superdalen?

Ik ga wel mee in de strategie van vastzetten en tzt boete aftikken. Maar aangzien ik al bij vattenfall zit kan ik niet die deal daar pakken. Budgetenergie niet zoveel vertrouwen in.

Doet Delta nog leuk mee bijv met een mooie aktie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPK
awwexl schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:16:
[...]

Enkele minuten. Ik heb het in de avond online geregeld via de website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:36
SYQ schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:55:
Ik twijfel nog tussen Vattenfall 3 jaar (incl 200-350 korting) of 1 jaar (incl 300 bol). Op dit moment heb ik een variabel contract bij Powerpeers na het drama met Welkom Energie.

Nu heb ik korstondig contact gehad met ze, maar ongeacht welk contract ik heb ingangsdatum is 1 jan 2022. Klopt dit?
Als zei dat zelf aangeven dan klopt dat, en heb je geen maand opzeg bij die je nu heb?
Want waarom denk je dat het niet klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 00:49
erdejee schreef op donderdag 9 december 2021 @ 08:49:
[...]

Ik heb hetzelfde contract gisteren afgesloten. Op de eerste pagina van het contract staat een stukje "Uw contractdetails", daar staat de begin- en einddatum. In mijn geval van 1-1 t/m 31-12-2022.

Mijn gasprijs is ook 1,37 maar stroom is 0,298 (normaal) en 0,248, maar dat dan wel bij een totaal verbruik van max 10.000 kWh. Jij hebt het over een verbruik tussen de 50.000 en 10.000.000 kWh....da's best veul, ik zou overstappen op led-verlichting ;)
Ik zie het nu staan idd. Dank voor je bericht.
Ik zit op zo'n 4000KW/h per jaar idd. Dus 0,272964 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:36

Fustje

Koel bewaren

Met dank aan dit topic ben ik vanaf 24-12 klant bij Vattenfall met het 3-jarig contract. _/-\o_

Eerder kon helaas niet, maar gedurende deze wintermaanden levert de overstap me al zo'n slordige 230 euro besparing per maand op, dus als de tarieven nog verder dalen komend jaar en ik wil overstappen, heb ik de boete al terugverdiend. 8)

Wat een enorme opluchting dat ik die ***** van Eneco eindelijk de rug kan toekeren. Nooit van m'n leven dat ik daar ooit weer klant word.

Na openen beperkt houdbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David_TTT
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-08-2024
Per 01-01-22:

[Afbeelding]

Volgens mij is onderaan de streep de Vattenfall deal met 100 euro per jaar korting op je jaarnota nog altijd beter. Bij Essent zou ik het eerste half jaar 96 euro per maand meer betalen dan bij Vattenfall, dus totaal 576 euro. Het half jaar erna betaal ik ongeveer 7 euro per maand meer dan bij vattenfall, namelijk 157 ipv 150. Het jaar daarna krijg ik pas echt korting, namelijk 20 procent, en het jaar erop nogmaals 10 procent. Totaal iets van 450 euro korting verdeeld over 24 maanden, en dat heb ik ruim gerekend. Maar daarvoor heb ik wel een jaar 618 euro meer moeten betalen. Daar komt nog bij dat ik voor het gemak de korting heb berekend op het totaal bedrag per kuub, dus incl. energiebelasting en opslag. De werkelijke korting zal dus nog lager zijn. Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar volgens mij is Vattenfall op dit moment de beste en goedkoopste keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldPK
David_TTT schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:05:
[...]

Volgens mij is onderaan de streep de Vattenfall deal met 100 euro per jaar korting op je jaarnota nog altijd beter. Bij Essent zou ik het eerste half jaar 96 euro per maand meer betalen dan bij Vattenfall, dus totaal 576 euro. Het half jaar erna betaal ik ongeveer 7 euro per maand meer dan bij vattenfall, namelijk 157 ipv 150. Het jaar daarna krijg ik pas echt korting, namelijk 20 procent, en het jaar erop nogmaals 10 procent. Totaal iets van 450 euro korting verdeeld over 24 maanden, en dat heb ik ruim gerekend. Maar daarvoor heb ik wel een jaar 618 euro meer moeten betalen. Daar komt nog bij dat ik voor het gemak de korting heb berekend op het totaal bedrag per kuub, dus incl. energiebelasting en opslag. De werkelijke korting zal dus nog lager zijn. Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar volgens mij is Vattenfall op dit moment de beste en goedkoopste keuze.
Ik ben al klant bij Vattenfall en ik krijg die €100 per jaar dus niet. Ik kan volgens mij überhaupt de deal voor €1,18/m3 niet afsluiten omdat ik al klant ben.
De eerste 4 maanden zit ik nog voor €1,26/m3 bij Vattenfall.

Voor mij persoonlijk (en mede Vattenfallers die de deal niet kunnen gebruiken) is Essent een goede optie volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David_TTT
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-08-2024
RonaldPK schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:14:
[...]

Ik ben al klant bij Vattenfall en ik krijg die €100 per jaar dus niet. Ik kan volgens mij überhaupt de deal voor €1,18/m3 niet afsluiten omdat ik al klant ben.

Voor mij persoonlijk (en mede Vattenfallers die de deal niet kunnen gebruiken) is Essent een goede optie volgens mij
Ahh shit sorry, ik had daar overheen gelezen! In dat geval heb je helemaal gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.sharp
  • Laatst online: 12-09 19:14
RonaldPK schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:14:
[...]

Het lukte mij wel die €1,18 /m3 gas bij Vattenfall, maar dan zonder kado of €100 korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 19:02
Ik heb op het moment ook een modelcontract bij Vattenfall a 1,25 euro per m3 gas per 1-1-2022
en ga nu ook voor het Essent Superdalen met ingang van 1-5-2022 a 1,08 euro per m3 gas

Ik heb ook even naar de mediamarkt - budget energie aanbieding gekeken maar het maakt onderaan de streep niet zoveel uit maar ik heb ook weinig vertrouwen in Budget energie (zowel de werkwijze zoals hierboven al aangehaald, als de solvabiliteit).

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaan71
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-11-2024
Kan je buh Vattenfall ook allen electra afnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 13:46
Net bericht ontvangen van Energie Direct met hun variabele tarieven voor volgend jaar:

Totaaltarieven inclusief 21% BTW, energiebelasting en opslag duurzame energie:
Stroom Normaal: € 0,33372 / kWh
Stroom Dal: € 0,28532 / kWh
Gas: € 1,58441 / m3

Kale tarieven inclusief 21% BTW, exclusief energiebelasting en opslag duurzame energie:
Stroom Normaal: € 0,25229 / kWh
Stroom Dal: € 0,20389 / kWh
Gas: € 1,04024 / m3

In mijn geval blijft de 3 jaar aanbieding van Vattenfall zwaar goedkoper.

Mensen let erg goed op het feit dat sommige aanbieders schermen met tarieven excl. belastingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick-1975
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:41
Akemi schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:45:
Net bericht ontvangen van Energie Direct met hun variabele tarieven voor volgend jaar:

Totaaltarieven inclusief 21% BTW, energiebelasting en opslag duurzame energie:
Stroom Normaal: € 0,33372 / kWh
Stroom Dal: € 0,28532 / kWh

Kale tarieven inclusief 21% BTW, exclusief energiebelasting en opslag duurzame energie:
Stroom Normaal: € 0,25229 / kWh
Stroom Dal: € 0,20389 / kWh
Gas: € 1,04024 / m3

In mijn geval blijft de 3 jaar aanbieding van Vattenfall zwaar goedkoper.

Mensen let erg goed op het feit dat sommige aanbieders schermen met tarieven excl. belastingen.
De medewerkers van Energie direct zijn het spoor bijster volgens mij.

Gisteren had ik voor dat ik een contract bij Vattenfall had afgesloten nog uitleg gevraag per chat waar de verschillen in tarieven nu vandaan komen (zie mijn eerdere bericht met prijslijst van december).
En wat nu per 01-01-2022 voor mij variabel van toepassing zou zijn.

Hierop krijg ik vanmorgen een bericht met de vlgde melding:

De tarieven variabel per 1 januari worden voor stroom 0,25246 en voor gas 1,11505
Mocht je verder nog vragen hebben horen we dit uiteraard graag.
Groetjes J****

waarop ik vervolgens gevraagd heb of dit ALL-IN was, waar nog niet op gereageerd is.

En nu krijg jij weer volledig andere tarieven door...... schiet mij maar lek.
Ik twijfelde weer even of ik Vattenfall moest gaan annuleren omdat variabel tot mei misschien toch verstandiger was, maar dit bevestigd alleen maar weer dat zehet bij ED niet op orde hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door rick-1975 op 10-12-2021 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick-1975
... en ja hoor de reactie van ED

Hoi Rick,

Ik zie dat mijn collega een foutje heeft gemaakt.

De tariefcommunicatie waar je een screenshot van toe stuurde op 9 december, zijn jouw tarieven per 1 januari 2022. Ik zal ze nog eens overzichtelijk voor je op een rijtje zetten, inclusief 21% BTW:

Kale tarieven
Stroom: € 0,22809 / kWh
Gas: € 1,04024/ m3

Kale tarieven + energiebelasting + opslag duurzame energie per 1-1-2022:
Stroom: € 0,30952 / kWh (enkel tarief)

Zoals je ziet bevat je screenshot nog de energiebelasting en opslag duurzame energie per 1 januari 2021. Daarom heb ik ook de tarieven benoemd met de energiebelasting en opslag duurzame energie zoals deze vanaf 1 januari 2022 gaan gelden.

DOEI ED!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.breg87
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17-09 08:58
Als je de 3-jarige contracten van VF eerder opzegt, dus zowel diegene met 3x 100 euro, als diegene met 350 euro cadeau naar keuze. Moet je dit dan terug geven of wordt dit verrekend op je eindnota?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenie1980
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-11-2024
sixgirls schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:20:
[...]

Is vandaag ( :) ) dan voor vattenfallers die al op modelcontract zitten de beste 3 jaars optie Esssent superdalen?

Ik ga wel mee in de strategie van vastzetten en tzt boete aftikken. Maar aangzien ik al bij vattenfall zit kan ik niet die deal daar pakken. Budgetenergie niet zoveel vertrouwen in.

Doet Delta nog leuk mee bijv met een mooie aktie?
Delta is verrassend stil, ook nog geen nieuws over tarieven voor 2022. Heb nog contact gehad met de klantenservice, tarieven worden in de komende 2(!) weken bekend gemaakt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 19:52

Impry

Rallymedia.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IZDmBVMOCIYPZe1S6ekax__6v8g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zVtzhLx1aiSTHzQKhl91FcLP.png?f=fotoalbum_large
Ik zie hier heel vaak € 1,18/m3 genoemd worden.
Maar als ik bovenstaand bedrag deel door mijn opgegeven 1500m³, dan kom ik op € 1,357/m³.
Waar zit dit verschil?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Impry schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:00:
[Afbeelding]
Ik zie hier heel vaak € 1,18/m3 genoemd worden.
Maar als ik bovenstaand bedrag deel door mijn opgegeven 1500m³, dan kom ik op € 1,357/m³.
Waar zit dit verschil?
In de leveringskosten per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

ArcticWolf schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:02:
[...]

In de leveringskosten per dag.
Maar die worden in dit topic sowieso niet genoemd omdat die per regio verschillen oid?
Want hier wordt soms wel de term 'all-in' genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Impry schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:03:
[...]

Maar die worden in dit topic sowieso niet genoemd omdat die per regio verschillen oid?
Je betaald die kosten altijd daarom worden ze hier niet genoemd. De variabele leveringskosten zijn sowieso maatgevend.

Iemand met 2000m3/jaar en 1000m3/jaar zal een ander bedrag per m3 zien, maar de variabele leveringskosten zijn maatgevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Duidelijk, dankje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:38

sll

d.breg87 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:24:
Als je de 3-jarige contracten van VF eerder opzegt, dus zowel diegene met 3x 100 euro, als diegene met 350 euro cadeau naar keuze. Moet je dit dan terug geven of wordt dit verrekend op je eindnota?
In mijn contract van 3x 100 euro staat dit:
Als cadeau ontvangt u € 300,00 korting op de jaarafrekening. De korting wordt verdeeld over
meerdere jaarafrekeningen. De korting vervalt als u het contract voortijdig beëindigt.
Met 'de korting vervalt' kunnen ze impliceren dat ze de al de gegeven kortingen kunnen terugvorderen, lijkt mij. Dus waarschijnlijk de al gegeven kortingen weer optellen op de eindafrekening...
Impry schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:03:
[...]

All-in is zonder de vaste leveringskosten. In vergelijking met de variabele kosten is het echter klein bier. 5,99 per maand bij VF zoals je ziet.

Verschilt per energiemaatschappij. Bij Essent betaal je bijv 6,49 en bij Budget Energie 5,40 per maand.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Nog een tip! Omdat we hier allemaal op de kleintjes letten.
Zojuist Vattenfall 3 jarig CadeauXL afgesloten en ook nog € 40 cashback bevestigd gekregen via CashbackXL.

Ik heb de volgende route genomen.
Ingelogd via CashbackXL, dan kom je binnen op de algemene pagina. Daar mijn verbruik ingevuld waarbij ik een voorstel kreeg voor 1 jarige contracten.
Toen op een nieuw tabblad de 3-jaar cadeauXL link geopend. Daar mijn contract afgesloten en kwartiertje later ontving ik onderstaande bericht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gF-iOqnxYCqEfMyXVOQ1v-tAjgM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/p7F6TrmsoGNA46kWIebvGquG.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
louzy82 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:47:
Ik heb op het moment ook een modelcontract bij Vattenfall a 1,25 euro per m3 gas per 1-1-2022
en ga nu ook voor het Essent Superdalen met ingang van 1-5-2022 a 1,08 euro per m3 gas

Ik heb ook even naar de mediamarkt - budget energie aanbieding gekeken maar het maakt onderaan de streep niet zoveel uit maar ik heb ook weinig vertrouwen in Budget energie (zowel de werkwijze zoals hierboven al aangehaald, als de solvabiliteit).
Hoi, heb jij van Essent net als @RonaldPK ook hier zekerheid over gehad? In bijv een duidelijk contract en evt het nabellen bij de klantenservice. Ik zit namelijk in dezelfde situatie met een modelcontract bij Vattenfall.

Bij mij in de chat deed essent er nog wel onduidelijk over. Ze zei letterlijk dan krijg je de tarieven die in april/mei gelden en die weten we nu nog niet... 8)7 .

Heb jij bij het opgeven 1 mei in kunnen geven? Nemen ze je" per ongeluk" dan niet over per de eerstvolgende mogelijkheid? En dan heb je dus tot 1 mei een mega hoog gastarief. Kortom kan je die datum aangeven? En waarom zou Essent gelijk met 50% korting Superdalen starten a 1.08? Is toch erg ongunstig voor hen? Zeker gezien het lijkt dat we nu langere tijd hogere gasprijzen krijgen. Sorry voor de vele vragen, maar het werd er door de antwoorden van Essent vanmiddag niet duidelijker op...

Met dank ,
Mvg
Hendriks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
Zie puntje 2 in de voorwaarden. Lastig hoe ze dat precies zien. Binnen 6 maanden nemen we het over...."Wanneer de overeenkomst met essent precies ingaat hangt af van de looptijd van de overeenkomst van de klant met de huidige leverancier...Loopt de huidige overeenkomst binnen 6 mnd af, dan start de levering via essent na afloop van die overeenkomst."

En bijv het modelcontract van Vattenfall heeft natuurlijk een opzegtermijn van 30 dgn, dus ik ben dan bang, wellicht ongegrond, dat ze je dan al per medio januari overnemen?

[ Voor 155% gewijzigd door Hendriks1 op 10-12-2021 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ik sloot eergister 1 jaar Vattenfall (+ 300 euro bol) af, gasprijs € 1,376 en als ik nu bij Vattenfall online kijk staat het op € 1,646 :o

Maar hoe komen andere mensen weer op € 1,18 uit dan?

[ Voor 17% gewijzigd door YoshiBignose op 10-12-2021 21:31 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie001
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-02 14:38
Hendriks1 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:08:
Zie puntje 2 in de voorwaarden. Lastig hoe ze dat precies zien. Binnen 6 maanden nemen we het over...."Wanneer de overeenkomst met essent precies ingaat hangt af van de looptijd van de overeenkomst van de klant met de huidige leverancier...Loopt de huidige overeenkomst binnen 6 mnd af, dan start de levering via essent na afloop van die overeenkomst."

En bijv het modelcontract van Vattenfall heeft natuurlijk een opzegtermijn van 30 dgn, dus ik ben dan bang, wellicht ongegrond, dat ze je dan al per medio januari overnemen?
Je kan gewoon bij de aanvraag zelf een datum aangeven die dus volgens de voorwaarden minimaal 15 dagen en maximaal 6 maanden in de toekomst ligt.
Dit is vrij normaal en deze voorwaarden hanteren vrij veel energieleveranciers.
Je levering laten starten op 1 mei is dus geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:27
YoshiBignose schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:28:
Ik sloot eergister 1 jaar Vattenfall (+ 300 euro bol) af, gasprijs € 1,376 en als ik nu bij Vattenfall online kijk staat het op € 1,646 :o
Via deze link is het nog steeds €1,376 https://www.vattenfall.nl/energie-aanbiedingen/bol-com-300/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:46
YoshiBignose schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:28:

Maar hoe komen andere mensen weer op € 1,18 uit dan?
Die 1.18 is voor een 3jarig contract denk ik, andere actie dus.

Door alle tips hier, en mijn per 20dec eindigend contract bij GC ziet het er voor mij alsvolgt uit:

-Per 20 december ga ik voor 1 maandje naar Frank-energie (tarieven tegen inkoopsprijs, nu erg hoog) omdat het mij teveel rommelde en onduidelijk was wat de prijzen gingen doen.
Omdat ik niet voor 20dec iets anders geregeld kreeg stap ik per 20-01-2022 over naar de vattenfall deal van 1 jaar + €300 bol.com bon.
En na de tip over de BE-actie via mediamarkt per april 2022 weer naar BE tegen mooie tarieven.

Moet gek lopen wil het nog veranderen. Als de prijzen genoeg gaan zakken om de eventuele boete bij BE te compenseren zien we weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Mijn contract loopt af op 21 december. Ik gebruik ongeveer 1600 kWh en 600 m3 aan gas.

Op dit moment zit ik bij Vandebron en die biedt me vanaf einde contract nieuwe tarieven van 1,44 per kuub gas en 0,38 per kWh voor 1 jaar vast. Mijn tarieven nu zijn 0,74597 voor gas en 0,23080 per kWh.

Ik zie veel mensen nu voor Vattenfall kiezen maar de overstap aanbiediing die ik daar krijg ik is nog wat meer per m3 en kWh dan ik nu aangeboden krijg. Mijn twijfel is of het slim is hier voor een jaar voor te kiezen of om even het variable tarief te kiezen en het nog even aan te kijken?

Normaal ben ik er niet heel erg mee bezig en ik neig daar nu ook naar en gewoon een jaar vast te zetten om grote stijgingen voor te zijn..?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:13
Iedereen vraagt om het uur naar de links voor de beste Vattenfall deals. Kunnen we die niet ergens sticky maken ofzo?

https://www.vattenfall.nl...gen/energiecadeauxl-pbhd/
https://www.vattenfall.nl/energie-aanbiedingen/overstapdeal/
https://www.vattenfall.nl/energie-aanbiedingen/bol-com-300

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
thunder68 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:45:
[...]

Die 1.18 is voor een 3jarig contract denk ik, andere actie dus.

Door alle tips hier, en mijn per 20dec eindigend contract bij GC ziet het er voor mij alsvolgt uit:

-Per 20 december ga ik voor 1 maandje naar Frank-energie (tarieven tegen inkoopsprijs, nu erg hoog) omdat het mij teveel rommelde en onduidelijk was wat de prijzen gingen doen.
Omdat ik niet voor 20dec iets anders geregeld kreeg stap ik per 20-01-2022 over naar de vattenfall deal van 1 jaar + €300 bol.com bon.
En na de tip over de BE-actie via mediamarkt per april 2022 weer naar BE tegen mooie tarieven.

Moet gek lopen wil het nog veranderen. Als de prijzen genoeg gaan zakken om de eventuele boete bij BE te compenseren zien we weer wel.
Kun je niet alsnog afzien van dat maandje Frank Energie? Ik heb nog weinig mensen in dit topic daar echt vrolijk van zien worden nadat ze eenmaal waren aangesloten. Ze lijken niet heel transparant in hun all-in tarieven en de eerste periode heb je alsnog met een soort voorschot te maken. Je kunt daardoor behoorlijk op het verkeerde been gezet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendriks1
Markie001 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:34:
[...]

Je kan gewoon bij de aanvraag zelf een datum aangeven die dus volgens de voorwaarden minimaal 15 dagen en maximaal 6 maanden in de toekomst ligt.
Dit is vrij normaal en deze voorwaarden hanteren vrij veel energieleveranciers.
Je levering laten starten op 1 mei is dus geen probleem.
Ook staat er onder punt 15 vd voorwaarden van superdalen Essent : " Essent is gemachtigd al datgene te doen dat nodig is om per eerst mogelijke datum de levering van gas/electriciteit naar het vermelde leveringsadres te doen ingaan.

Dus stel je zit nu op een modelcontract of variabel vind ik dat toch wel een beetje zorgelijk of interpreteer ik dat verkeerd? Tenminste als je niet voor 1 mei geconfronteerd wil worden met de dure maanden jan tm april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 11:02
Ik heb geen idee wat ik moet doen, maar Vattenfall komt naar voren als een goed deal.... Langer dan 1 jaar wil ik nergens aan vastzitten, dus is die 1 jaar actie met 300 euro cadeaubon van Bol een goeie deal?

Ik zit bij Budget Energie en deze loopt halverwege januari af en blijf niet bij hun en ik wou eigenlijk een variabele contract nemen met de hoop dat de gasprijzen gaan zakken alleen bovenstaande deal lijkt mij niet verkeerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
beezjeh schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 00:29:
Ik heb geen idee wat ik moet doen, maar Vattenfall komt naar voren als een goed deal.... Langer dan 1 jaar wil ik nergens aan vastzitten, dus is die 1 jaar actie met 300 euro cadeaubon van Bol een goeie deal?

Ik zit bij Budget Energie en deze loopt halverwege januari af en blijf niet bij hun en ik wou eigenlijk een variabele contract nemen met de hoop dat de gasprijzen gaan zakken alleen bovenstaande deal lijkt mij niet verkeerd....
Waarom wil je niet langer dan 1 jaar ergens aan vast zitten? Verbruik je zo weinig stroom of gas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 11:02
Paters schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 00:32:
[...]

Waarom wil je niet langer dan 1 jaar ergens aan vast zitten? Verbruik je zo weinig stroom of gas?
Afgelopen jaren altijd 2500 elektra en 1300 gas opgegeven bij het afsluiten van een jaar contract met een voorschot van 100 pm, met 6 zonnepanelen kom ik jaarlijks zo'n ongeveer tussen 2000 en 2300 met elektra en gas 1000/1100.
Kreeg elke jaar ook geld terug en weet nu dus niet wat verstandig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
beezjeh schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 00:41:
[...]

Afgelopen jaren altijd 2500 elektra en 1300 gas opgegeven bij het afsluiten van een jaar contract met een voorschot van 100 pm, met 6 zonnepanelen kom ik jaarlijks zo'n ongeveer tussen 2000 en 2300 met elektra en gas 1000/1100.
Kreeg elke jaar ook geld terug en weet nu dus niet wat verstandig is.
Dan verdien je het 3 jarig Vattenfall contract zo terug. De tarieven liggen namelijk veel lager dan bij een 1 jarig of variabel contract. De opzegvergoeding stelt ook maar weinig voor mocht je tussentijds willen opzeggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awwexl
Hendriks1 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 00:13:
[...]

Ook staat er onder punt 15 vd voorwaarden van superdalen Essent : " Essent is gemachtigd al datgene te doen dat nodig is om per eerst mogelijke datum de levering van gas/electriciteit naar het vermelde leveringsadres te doen ingaan.

Dus stel je zit nu op een modelcontract of variabel vind ik dat toch wel een beetje zorgelijk of interpreteer ik dat verkeerd? Tenminste als je niet voor 1 mei geconfronteerd wil worden met de dure maanden jan tm april
Ik heb gewoon een bevestiging ontvangen waarin start levering 1 mei staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paleda
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-01 06:02
Ik ben als oud Welkom klant per 3 november overgestapt naar het modelcontract van Vattenfall. Wij zijn groot verbruikers.

Ik dacht nu aan het 3 jarig Vattenfall contract met 300 euro korting, maar lees hier dat ik daar nu niet voor in aanmerking kom omdat ik al klant ben? Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Paleda schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:00:
Ik ben als oud Welkom klant per 3 november overgestapt naar het modelcontract van Vattenfall. Wij zijn groot verbruikers.

Ik dacht nu aan het 3 jarig Vattenfall contract met 300 euro korting, maar lees hier dat ik daar nu niet voor in aanmerking kom omdat ik al klant ben? Klopt dat?
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paleda
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-01 06:02
Ah, jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:27
Hi allemaal

Ik heb het topic even voor een groot gedeelte teruggelezen..

Ik moet per 4 januari 2022 over. Nu bij NLE maar die bieden schrikbarende variabele tarieven..

De variabele tarieven zijn lastig online te vinden, maar van wat ik kan vinden is Essent toch verreweg de goedkoopste met €1,11/m3 en €0,25/kwh? En dan lekker blijven zitten tot de tarieven dalen en dan evt vast zetten?

Ik snap niet zo goed waarom ik hier zoveel mensen zie die allemaal 3 jarige contracten afsluiten met veel hogere tarieven.. Kan iemand aangeven wat daar achter de logica is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
awwexl schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:04:
[...]

Ik heb gewoon een bevestiging ontvangen waarin start levering 1 mei staat.
Dank voor je antwoord.
Jij komt ook van een modelcontract bij Vattenfall?

Mvg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awwexl
Hendriks1 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:29:
[...]

Dank voor je antwoord.
Jij komt ook van een modelcontract bij Vattenfall?

Mvg
Klopt. Ik zal ze nog eens extra vragen of ze niet gaan proberen het contract eerder in te laten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:46
TexMex schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:45:
[...]

Kun je niet alsnog afzien van dat maandje Frank Energie? Ik heb nog weinig mensen in dit topic daar echt vrolijk van zien worden nadat ze eenmaal waren aangesloten. Ze lijken niet heel transparant in hun all-in tarieven en de eerste periode heb je alsnog met een soort voorschot te maken. Je kunt daardoor behoorlijk op het verkeerde been gezet worden.
Vattenfall kon de levering niet optijd in laten gaan helaas. Vandaar dat ik dat maandje maar ff uitzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Impry schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:33:
Nog een tip! Omdat we hier allemaal op de kleintjes letten.
Zojuist Vattenfall 3 jarig CadeauXL afgesloten en ook nog € 40 cashback bevestigd gekregen via CashbackXL.

Ik heb de volgende route genomen.
Ingelogd via CashbackXL, dan kom je binnen op de algemene pagina. Daar mijn verbruik ingevuld waarbij ik een voorstel kreeg voor 1 jarige contracten.
Toen op een nieuw tabblad de 3-jaar cadeauXL link geopend. Daar mijn contract afgesloten en kwartiertje later ontving ik onderstaande bericht.

[Afbeelding]
Wat is de waarde van die bevestiging als er dikgedrukt staat:
Je cashback wacht op goedkeuring
Is het niet een ontvangstbevestiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick-1975
Dit betreft in dit geval alleen maar de registratie van een mogelijk te ontvangen cashback.

Cashback wordt nagenoeg nooit direct goedgekeurd.

Goedkeuring van het bedrag en beschikbaar worden voor uitbetaling is vaak pas maanden later.
Hoe dan ook pas na de termijn van annulering van de "aankoop"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 19:02
Hendriks1 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:43:
[...]

Hoi, heb jij van Essent net als @RonaldPK ook hier zekerheid over gehad? In bijv een duidelijk contract en evt het nabellen bij de klantenservice. Ik zit namelijk in dezelfde situatie met een modelcontract bij Vattenfall.

Bij mij in de chat deed essent er nog wel onduidelijk over. Ze zei letterlijk dan krijg je de tarieven die in april/mei gelden en die weten we nu nog niet... 8)7 .

Heb jij bij het opgeven 1 mei in kunnen geven? Nemen ze je" per ongeluk" dan niet over per de eerstvolgende mogelijkheid? En dan heb je dus tot 1 mei een mega hoog gastarief. Kortom kan je die datum aangeven? En waarom zou Essent gelijk met 50% korting Superdalen starten a 1.08? Is toch erg ongunstig voor hen? Zeker gezien het lijkt dat we nu langere tijd hogere gasprijzen krijgen. Sorry voor de vele vragen, maar het werd er door de antwoorden van Essent vanmiddag niet duidelijker op...

Met dank ,
Mvg
Hendriks
In de aanvraag kun je de datum per wanneer je over wilt stappen aangeven.
Ik heb ondertussen ook een contract ontvangen waarin staat dat het per 1 mei begint en dat het tarief voor gas 1,08 euro is,

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

powermarcel10 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:28:
Hi allemaal

Ik heb het topic even voor een groot gedeelte teruggelezen..

Ik moet per 4 januari 2022 over. Nu bij NLE maar die bieden schrikbarende variabele tarieven..

De variabele tarieven zijn lastig online te vinden, maar van wat ik kan vinden is Essent toch verreweg de goedkoopste met €1,11/m3 en €0,25/kwh? En dan lekker blijven zitten tot de tarieven dalen en dan evt vast zetten?

Ik snap niet zo goed waarom ik hier zoveel mensen zie die allemaal 3 jarige contracten afsluiten met veel hogere tarieven.. Kan iemand aangeven wat daar achter de logica is?
Waar zie jij Essent met 0,25ct/kwh dan?

Ik zie hier

https://www.essent.nl/con...teit-en-gas-variabel.html

namelijk 29ct exclusief energiebelastingen

wat overeenkomt met 37ct inclusief EB/ODE 2022

https://www.gaslicht.com/blog/extreme-energieprijzen-wat-nu/

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2021 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

rick-1975 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:57:
Dit betreft in dit geval alleen maar de registratie van een mogelijk te ontvangen cashback.

Cashback wordt nagenoeg nooit direct goedgekeurd.

Goedkeuring van het bedrag en beschikbaar worden voor uitbetaling is vaak pas maanden later.
Hoe dan ook pas na de termijn van annulering van de "aankoop"
Precies, het is nu aan Vattenfall om hem goed te keuren. Gaat vaak lang over heen.
Maar het kost niets, dus het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:00:
[...]

Waar zie jij Essent met 0,25ct/kwh dan?

Ik zie hier

https://www.essent.nl/con...teit-en-gas-variabel.html

namelijk 29ct exclusief energiebelastingen

wat overeenkomt met 37ct inclusief EB/ODE 2022

https://www.gaslicht.com/blog/extreme-energieprijzen-wat-nu/
https://www.parool.nl/ned...-euro-per-maand~b97dd003/

Dit lees ik op meerdere plekken.. En gezien de beoogde prijsverhoging waaraan wordt gerefereerd lijkt mij dat dit de bedragen inclusief belasting zijn, maar ik kan het mis hebben.

Ik denk dat Essent deze tarieven alleen pas per 1 januari op hun eigen site zal zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rick-1975
Inmiddels is wel duidelijk geworden dat zo'n beetje iedere energieleverancier voor bestaande klanten vriendelijkere tarieven hanteerd dan voor nieuwe klanten.

Leuk voor de nieuwsberichten om te kunnen beweren dat de prijsstijging allemaal wel meevalt, maar die tarieven ga je per 01-01-2022 als nieuwe klant vlgs mij echt niet krijgen.

Met de huidige weer gestegen inkoopprijs van gas geloof ik ook niet dat deze prijs over 2-3 weken gaat gelden voor een modelcontract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
rick-1975 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:42:
Inmiddels is wel duidelijk geworden dat zo'n beetje iedere energieleverancier voor bestaande klanten vriendelijkere tarieven hanteerd dan voor nieuwe klanten.

Leuk voor de nieuwsberichten om te kunnen beweren dat de prijsstijging allemaal wel meevalt, maar die tarieven ga je per 01-01-2022 als nieuwe klant vlgs mij echt niet krijgen.

Met de huidige weer gestegen inkoopprijs van gas geloof ik ook niet dat deze prijs over 2-3 weken gaat gelden voor een modelcontract
In vergelijkbare mediaberichten staat dat vattenfal ook behoorlijk duurder is als essent. Daarom snap ik dus nogmaals niet waarom er niet meer mensen voor dat aanbod van Essent gaan. Zeker omdat Essent heeft aangegeven de energietarieven niet tussentijds aan te passen zoals veel anderen wel doen. Dus dit tarief is "vast' tot 1 juli. En ik neem aan dat de tarieven voor die tijd allemaal wel wat gedaald zijn en je tegen die tijd weer een goed aanbod kunt krijgen voor een vast contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
powermarcel10 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:59:
[...]

In vergelijkbare mediaberichten staat dat vattenfal ook behoorlijk duurder is als essent. Daarom snap ik dus nogmaals niet waarom er niet meer mensen voor dat aanbod van Essent gaan. Zeker omdat Essent heeft aangegeven de energietarieven niet tussentijds aan te passen zoals veel anderen wel doen. Dus dit tarief is "vast' tot 1 juli. En ik neem aan dat de tarieven voor die tijd allemaal wel wat gedaald zijn en je tegen die tijd weer een goed aanbod kunt krijgen voor een vast contract.
En welke aanbod is dat dan? Deel is even wat meer info over hoe en wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick-1975
powermarcel10 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:59:
[...]

Vattenfall is waarschijnlijk wel eerlijk met zijn opgave van de tarieven voor het variabele/modelcontract per 01-01-2022

dit zijn de variabele tarieven voor o.a. modelcontracten (op dit moment vlgs gaslicht)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PKZI0QP00wrg8CTwJWdjwq5-_YE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xIN5xFXxp4PcfxBVco9dsSLf.png?f=user_large

en daarin is VF goedkoper dan Essent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Figo112
rick-1975 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:45:
[...]

Vattenfall is waarschijnlijk wel eerlijk met zijn opgave van de tarieven voor het variabele/modelcontract per 01-01-2022

dit zijn de variabele tarieven voor o.a. modelcontracten (op dit moment vlgs gaslicht)

[Afbeelding]

en daarin is VF goedkoper dan Essent
Mensen halen sommige zaken door elkaar. Bestaande klanten hebben vaak gunstigere tarieven dan de nieuwe model contracten. Zoals in jou overzicht ook te zien, is vattenfall goedkoopste voor nieuwe contracten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvklinken
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 13:03
dennistd schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 00:12:
Via de Mediamarkt biedt Budget Energie een 3-jarig contract (ingaande per april) tegen volgens mij relatief lage prijzen: €0,2363/kWh en €1,11286/m³. Ze betalen ook de overstapboete van maximaal €250, en jaarlijks krijg je €100 'korting'. Lijkt me wel gunstig om deze dan af te sluiten en vanaf april al vaarwel te zeggen tegen de 3-jarige Vattenfall met Energiecadeau XL (die vanaf januari ingaat).
Als ik nu kijk zie ik tarieven van € 0,27260/kWh en € 1,22902/m3:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c6hfqTHu2eDb9nx4JF-BZ3K4-Yk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oXGGGsCvOAE1OSPsUFSare8N.png?f=fotoalbum_large

Hebben ze dit weekend de tarieven verhoogd of kijk ik ergens verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:44
Ik zit nu sinds 1.5 maand op een variabel contract bij budget na afloop van 1 jaar vast en een gelukkig mislukte overstap naar welkom energie. Op basis van mijn geschat verbruik (normaal 2188 kw/h, dal 2165 kw/h en 1997 m3 gas) kan ik 1 jaar vast bij budget afsluiten voor 366 euro per maand excl 200 euro korting.

Bij vattenfall 1 jaar met bol bon van 300 euro per maand 305,90 per maand.
Bij 3 jarig vattenfall met bol bon kost het 267,49 per maand.
Ik neem aan dat dit de tarieven zijn zonder verrekening van de bol bon?

Ik neig ernaar om naar vattenfall over te stappen, maar vraag mij af of het wel verstandig is om 3 jaar vast te zette hoewel het maandbedrag niet heel veel hoger is dan mijn vorige maandbedrag van 1 jaar vast bij budget. De prijsvergelijkers die ik tot nu altijd gebruik geven mij geen duidelijk overzicht. De vattenfall aanbieding kon ik daarin niet terugvinden.

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Figo112 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:55:
[...]

Mensen halen sommige zaken door elkaar. Bestaande klanten hebben vaak gunstigere tarieven dan de nieuwe model contracten. Zoals in jou overzicht ook te zien, is vattenfall goedkoopste voor nieuwe contracten
En heb recentelijk 3 jaar vastgezet bij Delta voor 25ct (EB 2022). Dus daarom kiezen sommigen daarvoor.

Mede omdat je dan geen last heb van eventueel verdere stijgende tarieven en met kleine boete kunt profiteren van eventueel dalende tarieven.

Gezien de fors oplopende gas/elektra tarieven op termijnmarkten voor levering na de winter ben ik namelijk eerder bang voor blijven hoge en nog verder stijgende prijzen in juli dan dat ik grote prijsdalingen verwacht.

En in het vervolg ga ik niet meer in januari overstappen jaarlijks, maar ergens in de zomer ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2021 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 15:42
Ik kom van Welkom Energie -> Eneco en zit nu met een variabel modelcontract bij Vattenfall.

Vandaag kwam er een verkoper van Essent langs de deur met een aanbod. Vast contract van 3 jaar die pas per 1 mei zou ingaan omdat tot die tijd ik bij Vattenfall goedkoper zit. Opzeg boete is 250 EUR maar wordt iedere 6 maanden met 50 euro verlaagd.

De tarieven:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oqKZ1Bt.jpg

Op de site van Essent bestaat dit product ook maar komen veel hogere tarieven en maandbedragen uit, waarschijnlijk omdat ik daar niet kan opgeven dat het per 1 mei pas begint. Verkoper gaf aan dat deze korting niet via hun site te krijgen was.

Levering zou per 1 mei ingaan maar ik zou wel nu moeten tekenen en zit er dan na de 14 dagen opzeg termijn wel aan vast. Het lijkt mij dat het een beetje gokken blijft wat de markt gaat doen tussen nu en 1 mei maar ook in die 2 jaar erna.

Ik hou niet zo van verkoop langs de deuren. Maar wat vinden jullie van deze aanbieding en de tarieven, interessant of zie ik wat over het hoofd? Kan evt. nog meer plaatjes posten van de tarieven in meer detail.

[ Voor 3% gewijzigd door Skidmarks op 11-12-2021 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@Skidmarks Maar je moet dus wel je opzeg boete mee berekenen.
Of betaald de nieuwe dat?
Vaak zijn daar wel voorwaarden aan of heb je per maand opzeggen nu?
Aangezien je variabel heb?

[ Voor 19% gewijzigd door Roos79 op 11-12-2021 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
Roos79 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:23:
@Skidmarks Maar je moet dus wel je opzeg boete mee berekenen.
Of betaald de nieuwe dat?
Vaak zijn daar wel voorwaarden aan of heb je per maand opzeggen nu?
Aangezien je variabel heb?
Ik weet niet precies wat je bedoelt? Ik heb nu een variabel modelcontract bij Vattenfall dus kan elke maand opzeggen zonder boete. Als ik de 3 jaar niet vol maak bij Essent zou ik in principe wel een boete moeten betalen. Verkoper gaf aan dat de meeste grote energiepartijen die boete voor je betaald als je daar naar zou overstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
@Skidmarks Kijk nu is het duidelijker want de opzeg boete bedoel je pas als je ingaat op dat nieuwe contract en daarna opzegt.
Let wel er zit vaak wel een Max aan wat ze vergoeden dus niet klakkeloos ervan uitgaan dat je die kosten niet hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Roos79 op 11-12-2021 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
Skidmarks schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:16:
Ik kom van Welkom Energie -> Eneco en zit nu met een variabel modelcontract bij Vattenfall.

Vandaag kwam er een verkoper van Essent langs de deur met een aanbod. Vast contract van 3 jaar die pas per 1 mei zou ingaan omdat tot die tijd ik bij Vattenfall goedkoper zit. Opzeg boete is 250 EUR maar wordt iedere 6 maanden met 50 euro verlaagd.

De tarieven:
[Afbeelding]

Op de site van Essent bestaat dit product ook maar komen veel hogere tarieven en maandbedragen uit. Verkoper gaf aan dat deze korting niet via hun site te krijgen was.

Levering zou per 1 mei ingaan maar ik zou wel nu moeten tekenen en zit er dan na de 14 dagen opzeg termijn wel aan vast. Het lijkt mij dat het een beetje gokken blijft wat de markt gaat doen tussen nu en 1 mei maar ook in die 2 jaar erna.

Ik hou niet zo van verkoop langs de deuren. Maar wat vinden jullie van deze aanbieding en de tarieven, interessant of zie ik wat over het hoofd? Kan evt. nog meer plaatjes posten van de tarieven in meer detail.
Zie paar postjes terug betreffende mijn reacties en andere op het Superdalen van Essent product.

Maar dit is volgens mij exact het aanbod met dezelfde tarieven wat andere hier al eerder hebben besproken en ik dacht ook gewoon online te bestellen met die tarieven.
Waar ik mezelf enigzins zorgen om maak (nog steeds :> ) is dat er staat dat je per 1 mei 50% korting krijgt tov je "starttarief". Maar dit starttarief is 1.63+per m3, welke je dan nooit betaald hebt dus toch?

Ik zit overigens precies in hetzelfde schuitje als jij en er zijn er meerdere, bestaande vattenvallers op een relatief goedkoop modelcontract nog. Maar mochten die tarieven per 1 mei bij Essent kloppen dan is het gewoon een mooie deal denk ik...
Mits ze je/ons maar niet "per ongeluk" eerder overnemen dan 1 mei, want dan zijn het dure wintermaanden va januari... >:)

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
Hendriks1 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:31:
[...]

Zie paar postjes terug betreffende mijn reacties en andere op het Superdalen van Essent product.

Maar dit is volgens mij exact het aanbod met dezelfde tarieven wat andere hier al eerder hebben besproken en ik dacht ook gewoon online te bestellen met die tarieven.
Waar ik mezelf enigzins zorgen om maak (nog steeds :> ) is dat er staat dat je per 1 mei 50% korting krijgt tov je "starttarief". Maar dit starttarief is 1.63+per m3, welke je dan nooit betaald hebt dus toch?

Ik zit overigens precies in hetzelfde schuitje als jij en er zijn er meerdere, bestaande vattenvallers op een relatief goedkoop modelcontract nog. Maar mochten die tarieven per 1 mei bij Essent kloppen dan is het gewoon een mooie deal denk ik...
Mits ze je/ons maar "per ongeluk" niet eerder overnemen dan 1 mei, want dan zijn het dure wintermaanden va januari... >:)

Mvg
Ik zit de tarieven te vergelijken en het is inderdaad exact hetzelfde als het online product. Enige verschil is inderdaad dat ik daar niet kan kiezen dat het contract nu al ingaat maar de levering pas per 1 mei. Begrijp ook niet echt hoe de verkoper dat gedaan heeft maar dat staat wel zwart op wit op de offerte dat de startdatum 1 mei is.

Maar dit is dus de eerste leugen van de verkoper aan de deur, deze deal is niet goedkoper dan online. Ik zal teruglezen wat anderen hebben geschreven over dit product want dat geldt dan ook voor mij inderdaad.

Verkoper gaf ook aan dat deze aanbieding in januari ging stoppen. Want mijn argument was steeds ik kijk wel op 1 mei wat ik dan ga doen. Die claim dat de aanbieding op januari stopt is natuurlijk moeilijk te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
Skidmarks schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:38:
[...]

Ik zit de tarieven te vergelijken en het is inderdaad exact hetzelfde als het online product. Enige verschil is inderdaad dat ik daar niet kan kiezen dat het contract nu al ingaat maar de levering pas per 1 mei. Begrijp ook niet echt hoe de verkoper dat gedaan heeft maar dat staat wel zwart op wit op de offerte dat de startdatum 1 mei is.

Maar dit is dus de eerste leugen van de verkoper aan de deur, deze deal is niet goedkoper dan online. Ik zal teruglezen wat anderen hebben geschreven over dit product want dat geldt dan ook voor mij inderdaad.

Verkoper gaf ook aan dat deze aanbieding in januari ging stoppen. Want mijn argument was steeds ik kijk wel op 1 mei wat ik dan ga doen. Die claim dat de aanbieding op januari stopt is natuurlijk moeilijk te checken.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar er zijn andere die online dit product wel hebben afgesloten met ingangsdatum 1 mei. Hoe én precies waar ze deze datum van 1 mei in konden geven weet ik dus (ook nog) niet.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick-1975
die stroom tarieven zijn toch veel hoger dan de 0.244 ct bij VF voor 3jr

[ Voor 84% gewijzigd door rick-1975 op 11-12-2021 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
rick-1975 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:50:
waarom essent dalen contract afsluiten met deze tarieven:

[Afbeelding]

Als het je met het contract van Vattenvall nu voor 0.244 ct incl.BTW stroom krijgt voor de komende 3 jaar

en gas 1.188 per m3
Ik heb zonnepanelen die minimaal opwekken wat ik nodig heb, kortom de gasprijs is voor mij leidend....Dus op modelcontract Vattenfall nu voor 0.82m3, va 1/1 1.25. En evt. per 1/5 naar 1.08 bij Essent zou op zich niet slecht zijn denk ik.... 8)7

Als het je met het contract van Vattenvall nu voor 0.244 ct incl.BTW stroom krijgt voor de komende 3 jaar

[ Voor 10% gewijzigd door Hendriks1 op 11-12-2021 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick-1975

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
rick-1975 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:50:
die stroom tarieven zijn toch veel hoger dan de 0.244 ct bij VF voor 3jr
Welke 3 jaar deal van Vattenfall? Kan zo snel niks vinden op hun site. En geldt die deal ook voor mensen die al klant zijn bij Vattenfall zoals ik, weliswaar variabel / modelcontract op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rick-1975
Skidmarks schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:02:
[...]

Welke 3 jaar deal van Vattenfall? Kan zo snel niks vinden op hun site. En geldt die deal ook voor mensen die al klant zijn bij Vattenfall zoals ik, weliswaar variabel / modelcontract op dit moment.
Even wat pagina's terug vind o.a. deze reactie:

RichieB in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

Tarieven gelden voor nieuwe en oude klanten, cadeaus alleen voor nieuwe

[ Voor 7% gewijzigd door rick-1975 op 11-12-2021 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
Skidmarks schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:02:
[...]

Volgens mij wel af te sluiten, maar geen kado of iets dergelijks daar we bestaande klanten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
rick-1975 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:04:
[...]

Even wat pagina's terug vind o.a. deze reactie:

RichieB in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

Tarieven gelden voor nieuwe en oude klanten, cadeaus alleen voor nieuwe
Bedankt voor de info. Bij die 3 jaar acties van Vattenfall kan ik wel m'n maandbedrag zien en dat is hoger dan de deal van Essent. Maar bij Essent gaat het pas per 1 mei in dus vergelijk is niet helemaal eerlijk. Alhoewel de prijzen bij Essent in de jaren erna nog verder omlaag gaan en bij Vattenfall niet als ik het goed begrijp.

Dus Essent lijkt toch goedkoper voor mij, ligt misschien ook aan de verhouding gas / elektra? Kan bij Vattenfall niet de prijzen in detail zien. Als ik doorklik moet ik echt het contract gaan aanvragen zo te zien. Waar heb jij die 23 cent precies gezien, of heb je echt een aanvraag gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markie001
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-02 14:38
Hendriks1 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:44:
[...]

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar er zijn andere die online dit product wel hebben afgesloten met ingangsdatum 1 mei. Hoe én precies waar ze deze datum van 1 mei in konden geven weet ik dus (ook nog) niet.

Mvg
Er is inderdaad gewoon online tijdens de aanvraag een startdatum op te geven.
Eerst je verbruik, daarna je gegevens en de startdatum.
Eigenlijk niet te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick-1975
Skidmarks schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:20:
[...]

Bedankt voor de info. Bij die 3 jaar acties van Vattenfall kan ik wel m'n maandbedrag zien en dat is hoger dan de deal van Essent. Maar bij Essent gaat het pas per 1 mei in dus vergelijk is niet helemaal eerlijk. Alhoewel de prijzen bij Essent in de jaren erna nog verder omlaag gaan en bij Vattenfall niet als ik het goed begrijp.

Dus Essent lijkt toch goedkoper voor mij, ligt misschien ook aan de verhouding gas / elektra? Kan bij Vattenfall niet de prijzen in detail zien. Als ik doorklik moet ik echt het contract gaan aanvragen zo te zien. Waar heb jij die 23 cent precies gezien, of heb je echt een aanvraag gedaan?
Dmv de pijltjes bij de totaalbedragen, klappen de specificaties uit met de tarieven.

welke de gunstige is zal inderdaad ook te maken hebben wanneer het contract ingaat en je exacte verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
rick-1975 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:47:
[...]

Dmv de pijltjes bij de totaalbedragen, klappen de specificaties uit met de tarieven.

welke de gunstige is zal inderdaad ook te maken hebben wanneer het contract ingaat en je exacte verbruik.
Ah ik zie daar zie ik nu ook de 24 cent.

Vattenfall variabele leveringskosten enkeltarief: € 0,162745 per kWh
Essent leveringskosten enkeltarief: € 0,15267 per KWh (vanaf 1 mei 2022)

Als ik de leveringskosten zonder overheidsheffing vergelijk komt Essent ook iets goedkoper uit en dus met de heffing ook neem ik aan. Blijft lastig vergelijken als de termen voor alles incl. niet overal hetzelfde zijn.

Maar het basis bedrag lijkt dus bij Essent al iets lager te zijn.

Essent SuperDalen 3 jaar vast:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gKt8lJU.jpg

Vattenfall 3 jaar vast:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PXo8Rua.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
Skidmarks schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:05:
[...]

Als ik de leveringskosten zonder overheidsheffing vergelijk komt Essent ook iets goedkoper uit en dus met de heffing ook neem ik aan. Blijft lastig vergelijken als de termen voor alles incl. niet overal hetzelfde zijn.

[Afbeelding]

Vattenfall 3 jaar vast:
[Afbeelding]
Ja en zo te zien houdt Vattenfall met vermindering energiebelasting 2022 rekening en Essent nog met 2021...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
Skidmarks schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:05:
[...]

[Afbeelding]

Vattenfall 3 jaar vast:
[Afbeelding]
Ja en zo te zien houdt Vattenfall met vermindering energiebelasting 2022 rekening en Essent nog met 2021. Maar dat had je waarschijnlijk zelf al gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick-1975
Energiedirect (onderdeel van Essent) heeft een gelijke 3jr dalen contract

Tarieven bekijken
Groene stroom per kWh € 0,44683
Vaste leveringskosten per maand € 5,99
Gas per m3 € 1,61978

Mogelijk is die met de bovenstaande starttarieven en lager vast recht, nog iets gunstiger qua tarieven als je die ook per 1 mei kunt laten in gaan.

https://www.energiedirect.nl/altijd-dalen

[ Voor 34% gewijzigd door rick-1975 op 11-12-2021 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 21:51

Superbeagle

Always smile

d.breg87 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:24:
sll schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:26:

In mijn contract van 3x 100 euro staat dit:

“Als cadeau ontvangt u € 300,00 korting op de jaarafrekening. De korting wordt verdeeld over
meerdere jaarafrekeningen. De korting vervalt als u het contract voortijdig beëindigt.”

Met 'de korting vervalt' kunnen ze impliceren dat ze de al de gegeven kortingen kunnen terugvorderen, lijkt mij. Dus waarschijnlijk de al gegeven kortingen weer optellen op de eindafrekening...
Dus als ik het goed begrijp mag je bij voortijdig opzeggen zowel het ‘cadeau’ als de opzegboete (terug)betalen?
Dus altijd €300 + per product (€50 tot €125)?

[ Voor 33% gewijzigd door Superbeagle op 11-12-2021 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
rick-1975 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:32:
Energiedirect (onderdeel van Essent) heeft een gelijke 3jr dalen contract

Tarieven bekijken
Groene stroom per kWh € 0,44683
Gas per m3 € 1,61978

Mogelijk is die met de bovenstaande starttarieven en lager vast recht, nog iets gunstiger qua tarieven als je die ook per 1 mei kunt laten in gaan.

https://www.energiedirect.nl/altijd-dalen
Als ik op hun site kijk kan dat niet, mag maximaal 75 dagen zijn je kan ook geen latere datum dan dat kiezen (23 febr nu) in hun aanvraagformulier.

Dus als je nu overweegt om een vast contract voor 3 jaar aan te gaan. Heeft Essent SuperDalen de beste tarieven mits je het nu aanvraagt en pas op 1 mei in laat gaan.

Blijft natuurlijk een gok wat de rest van de markt op 1 mei gaat doen. Maar dat gasprijs over 1 jaar weer onder de 97 cent komt die Essent dan rekent met dat 3 jaar contract lijkt me sterk, ook gezien de inflatie.

In de voorwaarden staat dat je op 1 mei 50% van je starttarief gaat betalen. Blijft een beetje wazig wat er dan gebeurt als je start datum ook 1 mei is. Op hun site kan je inderdaad 1 mei kiezen als ingangsdatum.

Het vreemde is wel dat het persoonlijke aanbod van de Essent verkoper aan de deur ik per 1 mei iets van 200 EUR zou gaan betalen terwijl als ik het online aanvraag met dezelfde verbruiksgegevens ik per 1 mei op 247 EUR ga komen. Dat kan ik niet helemaal verklaren.

Behalve dat in het aanbod van de verkoper de extra verminderde energiebelasting in 2022 van 265 EUR al is meegerekend maar online bij Essent nog niet. Maar dat verklaart maar 22 EUR van de 47 EUR verschil per maand.

[ Voor 6% gewijzigd door Skidmarks op 11-12-2021 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
Skidmarks schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:58:
[...]

Als ik op hun site kijk kan dat niet, mag maximaal 75 dagen zijn je kan ook geen latere datum dan dat kiezen (23 febr nu) in hun aanvraagformulier.

Dus als je nu overweegt om een vast contract voor 3 jaar aan te gaan. Heeft Essent SuperDalen de beste tarieven mits je het nu aanvraagt en pas op 1 mei in laat gaan.

Blijft natuurlijk een gok wat de rest van de markt op 1 mei gaat doen. Maar dat gasprijs over 1 jaar weer onder de 97 cent komt die Essent dan rekent met dat 3 jaar contract lijkt me sterk, ook gezien de inflatie.

In de voorwaarden staat dat je op 1 mei 50% van je starttarief gaat betalen. Blijft een beetje wazig wat er dan gebeurt als je start datum ook 1 mei is. Op hun site kan je inderdaad 1 mei kiezen als ingangsdatum.

Het vreemde is wel dat het persoonlijke aanbod van de Essent verkoper aan de deur ik per 1 mei iets van 200 EUR zou gaan betalen terwijl als ik het online aanvraag met dezelfde verbruiksgegevens ik per 1 mei op 247 EUR ga komen. Dat kan ik niet helemaal verklaren.
Dat van die startdatum vind ik dus ook een beetje wazig, zeker als dat inderdaad ook 1 mei is , dus gelijk dan minus 50%. Bij Essent kan je inderdaad 1 mei ingeven, ik zag dat net ook. Wel staat er "gewenste ingangsdatum" en dat je dan rekening moet inhouden met de opzegtermijn van je vaste contract. Maar ik heb dus geen vast contract, maar een modelcontract, waar ze me evt "binnen 30 dagen weg kunnen halen"
Pagina: 1 ... 102 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4