Als ik op hun site kijk kan dat niet, mag maximaal 75 dagen zijn je kan ook geen latere datum dan dat kiezen (23 febr nu) in hun aanvraagformulier.
Dus als je nu overweegt om een vast contract voor 3 jaar aan te gaan. Heeft Essent SuperDalen de beste tarieven mits je het nu aanvraagt en pas op 1 mei in laat gaan.
Blijft natuurlijk een gok wat de rest van de markt op 1 mei gaat doen. Maar dat gasprijs over 1 jaar weer onder de 97 cent komt die Essent dan rekent met dat 3 jaar contract lijkt me sterk, ook gezien de inflatie.
In de voorwaarden staat dat je op 1 mei 50% van je starttarief gaat betalen. Blijft een beetje wazig wat er dan gebeurt als je start datum ook 1 mei is. Op hun site kan je inderdaad 1 mei kiezen als ingangsdatum.
Het vreemde is wel dat het persoonlijke aanbod van de Essent verkoper aan de deur ik per 1 mei iets van 200 EUR zou gaan betalen terwijl als ik het online aanvraag met dezelfde verbruiksgegevens ik per 1 mei op 247 EUR ga komen. Dat kan ik niet helemaal verklaren.
Behalve dat in het aanbod van de verkoper de extra verminderde energiebelasting in 2022 van 265 EUR al is meegerekend maar online bij Essent nog niet. Maar dat verklaart maar 22 EUR van de 47 EUR verschil per maand.
[
Voor 6% gewijzigd door
Skidmarks op 11-12-2021 20:05
]