Wat het verschil in tarief tussen de verkoper en Essent online ook kan verklaren is dat in het persoonlijke aanbod ook al is verrekent dat ik per 1 jan 2023 weer minder ga betalen. Het contract loopt immers van mei 2022 tot mei 2023.Hendriks1 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:07:
[...]
Dat van die startdatum vind ik dus ook een beetje wazig, zeker als dat inderdaad ook 1 mei is , dus gelijk dan minus 50%. Bij Essent kan je inderdaad 1 mei ingeven, ik zag dat net ook. Wel staat er "gewenste ingangsdatum" en dat je dan rekening moet inhouden met de opzegtermijn van je vaste contract. Maar ik heb dus geen vast contract, maar een modelcontract, waar ze me evt "binnen 30 dagen weg kunnen halen"
Het online aanvraag formulier van Essent geeft wat rare dingen aan als je het pas op 1 mei laat ingaan. Je ziet dan nog het oude bedrag tot 1 mei terwijl je die niet betaald en het bedrag na 1 mei houdt denk ik nog geen rekening mee dat per 1 jan 2023 het weer omlaag gaat. Screenshot toont 2 mei maar met 1 mei kreeg ik precies hetzelfde resultaat.

Ook staat er rechts een fout mei 22 t/m april 22 gaat terug in de tijd?
Misschien maandag maar eens Essent bellen om te checken of die startdatum per 1 mei ook betekent dat je gelijk al 50% korting krijgt, lijkt too good to be true.