Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.155.564 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaver 4
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:41

Klaver 4

1140 + 1740 = 2880 Wp

Ik begrijp niet hoe jullie bij Vattenvall 1,18 euro betalen voor gas bij een 3-jarig contract.

Gisteren heb ik me aangemeld voor zo'n contract waarbij ik 1,208572 euro betaal voor gas en 0,244166 euro voor elektriciteit.
Maar misschien neem ik wel te weinig af (800 m3 gas en 100 kWh stroom (zonnepanelen)) ;)

Overigens tevreden met deze prijzen. Vlotte afwikkeling, gisteravond aangemeld, vanochtend de bevestiging, incl. de 3x 100 euro korting. Levering vanaf 1-1-2022.

6 x JYM190, 2 x StecaGrid 500 + 6 x JA Solar 290 Percium, Omnik 2k-TL2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-05 01:37
TvanW schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:45:
[...]

Klopt want hun verdienmodel is weg :>
Wat bedoel je precies? Dat er nu betere opkomende spelers zijn?

Ik denk dat ik voor Essent 3 jaar ga + leuke kado. Voor de tweede adres moet ik nog wachten(maart eind contract).

Alleen zie ik overal staan dat er wachtrij is. Is dit voor de aanbod of alleen voor de kado’s?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rick-1975
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:44
Superbeagle schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:54:
[...]

Jij bevestigt dus mijn vermoeden dat men niet op de hoogte is van alle bijkomende kosten bij vroegtijdig opzeggen.

Je betaalt dus bij vroegtijdig opzeggen minimaal €50 per product + (€200 tot €350) als je pas na 1,5 jaar opzegt. Zeg je eerder op? Dan betaal je meer. Je nieuwe leverancier neemt voorwaardelijk (een deel van) de opzegboete over. Het cadeau zul je zelf moeten ophoesten.

Dit staat bij art. 8 in de voorwaarden bij het product ‘ Energiecadeau XL Groen’ van Nuon/Vattenfall.

[...]

Hier te lezen:
https://www.nuon.nl/media...ecadeau-xl-3-jr-z.osk.pdf
Met jouw reactie bevestig je inderdaad dat het lastig is om de juiste kleine lettertjes te lezen.

Bij Vattenfall cadeau XL (zonder groen!) is het terugbetallen van het cadeau tot een max 100,00 (50,- per product)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cOl4uub9kOMi2KE6DfHstiE7zqQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/arprptS1prYYsOzJxaek14Yp.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:40
[...]

Jij bevestigt dus mijn vermoeden dat men niet op de hoogte is van alle bijkomende kosten bij vroegtijdig opzeggen.

Je betaalt dus bij vroegtijdig opzeggen minimaal €50 per product + (€200 tot €350) als je pas na 1,5 jaar opzegt. Zeg je eerder op? Dan betaal je meer. Je nieuwe leverancier neemt voorwaardelijk (een deel van) de opzegboete over. Het cadeau zul je zelf moeten ophoesten.

Dit staat bij art. 8 in de voorwaarden bij het product ‘ Energiecadeau XL Groen’ van Nuon/Vattenfall.

[...]

Hier te lezen:
Dat is niet wat er in mijn contract staat. Ik hoef maximaal €100 terug te betalen (€50 per product):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yJBRdOteD6dY3fR87WiAT6kNtq4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zs8Eg934JCjJzx5Ns6VhgGQs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rick-1975
Klaver 4 schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:07:
Ik begrijp niet hoe jullie bij Vattenvall 1,18 euro betalen voor gas bij een 3-jarig contract.

Gisteren heb ik me aangemeld voor zo'n contract waarbij ik 1,208572 euro betaal voor gas en 0,244166 euro voor elektriciteit.
Maar misschien neem ik wel te weinig af (800 m3 gas en 100 kWh stroom (zonnepanelen)) ;)

Overigens tevreden met deze prijzen. Vlotte afwikkeling, gisteravond aangemeld, vanochtend de bevestiging, incl. de 3x 100 euro korting. Levering vanaf 1-1-2022.
1,18 is bij het cadeau XL contract voor 3jr

jij hebt het 300,- terugin 3jr contract gekozen en daar zijn de tarieven iets hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHulst
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-02-2024
rick-1975 schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:26:
[...]

Dit is niet raar, de +/- 6 of 7 ct correctie op de kWh voor 2022 is dus al verwerkt in het tarief.
De korting energiebelasting gaat niet per kWh of m3, dit is een vast bedrag per jaar. 2021 €558, 2022 wordt, als we het mogen geloven, €800. Delen door 365 dagen geeft een bedrag per dag, niet per verbruikt kWh of m3. Vergis je daar niet in, ik was er ook bijna ingetrapt...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dennistd
MarkHulst schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:41:
[...]

De korting energiebelasting gaat niet per kWh of m3, dit is een vast bedrag per jaar. 2021 €558, 2022 wordt, als we het mogen geloven, €800. Delen door 365 dagen geeft een bedrag per dag, niet per verbruikt kWh of m3. Vergis je daar niet in, ik was er ook bijna ingetrapt...
Zowel het vaste bedrag op elektriciteit als het bedrag per kWh gaat omlaag. Op gas verandert er niets:
- De teruggave van de energiebelasting gaat omhoog van 560 euro naar 825 euro. Dat betekent een belastingvoordeel van 265 euro voor iedereen (los van hoeveel energie je gebruikt).

- Het belastingtarief op elektriciteit gaat met 6,9 cent per kWh omlaag, inclusief btw. Hoeveel dat voor jou scheelt, hangt af van je stroomverbruik. Bij een gemiddeld verbruik van 2.384 kWh per jaar daalt de energiebelasting met ongeveer 160 euro. Bij een hoger stroomverbruik is het nog meer, bij een lager stroomverbruik juist minder.

- Het plan voor de energiebelastingen op gas verandert niet: die stijgen met 2 cent per kuub. Bij een gemiddeld gasverbruik van 1.170 kuub per jaar betaal je dus 23 euro meer aan belasting voor gas.
https://www.milieucentraa...ng/energiebelasting-2022/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHulst
[...]

[...]
Al met al dus kijken naar de beste prijs per kWh/m3, alle randvoorwaarden zijn lokkertjes...waar wil je daadwerkelijk voor betalen? Voor gas en elektra welke je verbruikt? Of voor cadeau's die je zelf ook kunt aanschaffen in de winkel? Volgens mij hebben we het over energieprijzen toch? :)

Hier te lezen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
mustiej schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:07:
[...]

Wat bedoel je precies? Dat er nu betere opkomende spelers zijn?

Ik denk dat ik voor Essent 3 jaar ga + leuke kado. Voor de tweede adres moet ik nog wachten(maart eind contract).

Alleen zie ik overal staan dat er wachtrij is. Is dit voor de aanbod of alleen voor de kado’s?
Nee, dat die vergelijkingssites ff uitgespeeld zijn.

9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHulst
dennistd schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:45:
[...]

Zowel het vaste bedrag op elektriciteit als het bedrag per kWh gaat omlaag. Op gas verandert er niets:

[...]

https://www.milieucentraa...ng/energiebelasting-2022/
Dank @dennistd Die had ik niet voorbij zien komen! Betekent trouwens dus nog steeds dat energieleveranciers (callcenters) je foutief informeren...Lang leve Tweakers!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-05 15:46

Superbeagle

Always smile

rick-1975 schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:13:
[...]

Met jouw reactie bevestig je inderdaad dat het lastig is om de juiste kleine lettertjes te lezen.

Bij Vattenfall cadeau XL (zonder groen!) is het terugbetallen van het cadeau tot een max 100,00 (50,- per product)
[Afbeelding]
Ik heb dat contract niet afgesloten en heb die voorwaarden dus ook niet kunnen lezen. Die voorwaarden wijken dus kennelijk af van de openbare voorwaarden die ik heb gevonden.

Waar het mij om gaat is dat je niet enkel moet focussen op die variabele tarieven, maar ook op alle bijkomende kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-05 15:02
boostie schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:58:
Mijn verbruik van het afgelopen jaar is volgt: https://i.imgur.com/hKhr08T.png

Dit is wat eruit komt als ik een beetje ga vergelijken:

https://i.imgur.com/EqN9jLe.png
https://i.imgur.com/aMXCzPv.png

Qua terug levering weet ik het verschil niet tussen dal en normaal aangezien ik dat niet kan vinden op de website van Vandebron. Daarom maar 50/50 aangehouden. Is 70/30 realistischer?

Is dit het maximale aan korting wat ik eruit kan halen op dit moment? Denk dat het verschil op beide sites komt omdat Pricewise de actiekorting van €300 doorberekend in de maandprijs? Zie door de bomen het bos niet meer :+
Uiteindelijk ook bij de Vattenfal €300 actie uitgekomen voor een vast jaarcontract. Goedkoopste qua tarieven etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Goedenavond,

Mag ik jullie onze situatie voorleggen alsjeblieft?
Wij zitten bij Pure energie.
Ik heb het nieuwe verlengingsvoorstel hier in kaart gebracht en daaronder onze huidige prijzen.

Geschat jaarverbruik:
Normaal: 0
Dal: 2316
Gas: 1308

Pure energie 1 jaar vast
Nieuwe tarieven: normaal: 0,25562 Dal: 0,1927 Enkel: 0,22581 Terugleververgoeding 0,0726
Huidige prijzen: normaal: 0,07679 Dal:0,06366 Enkel: 0,07057 Terugleververgoeding 0,10527

Gas verbruiken wij niet veel, dus die laat ik even achterwege.
Maar zijn die reeële tarieven? Gaan zo’n 3x zoveel betalen.

[ Voor 19% gewijzigd door jolandacb op 13-12-2021 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-05 15:07
@jolandacb Gas zou ik wel mee rekenen dat zal een groot deel van de rekening bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 21:19
Ben als klant van het failliet verklaarde Anode per vandaag overgezet naar Gezinsenergie.
Na 30 dagen direct opzeggen en dan mooi bij Vattenfall verder met de bol.com actie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[...]

Ik werd door meerdere mensen erop gewezen dat in hun contracten de ‘boete’ voor het vroegtijdig opzeggen van de cadeau’s gemaximaliseerd is tot €50 per product.

Aangezien deze aanbieding enkel geldt als je gas+elektra afneemt, kost het je dus bij vroegtijdig opzeggen pas na 1,5 jaar €200.
Stop je eerder dan zijn de kosten vermoedelijk hoger.

De nieuwe leverancier kan voorwaardelijk (een deel van) de opzegvergoeding overnemen en dus niet de €100 van de cadeau’s.
Ik hoop dat ik natuurlijk dat de energieprijzen dalen en dan zeg ik deze zomer mijn 3 jarig contract (met een resterende looptijd van < 2,5 jaar) op voor maximaal €200 opgezegvergoeding (gas+stroom) en €100 cadeauvergoeding (gas+stroom). De kans is echter dat de nieuwe aanbieder (een deel van) de opzegvergoeding voor zijn rekening neemt, en er is een kans dat Vattenfall geen cadeauvergoeding vraagt (ze kunnen het doen, maar dat is niet zeker).

Wanneer ik een 1-jarig contract afsluit en de energieprijzen dalen, dan kost het mij deze zomer €100 opzegvergoeding om het contract te beeindigen (gas + stroom) en moet ik wellicht ook een cadeauvergoeding betalen.

Per saldo maakt het dus niet veel uit, echter bespaar ik met het 3 jarig contract enorm op gas en stroom kosten door de scherpe tarieven (Ik denk bijna €300 van januari t/m juni). Wanneer de tarieven niet dalen, dan kan ik het contract gewoon uitzitten. Ook al zou het 3 jarig contract iets duurder zijn dan een 1 jarig contract (wat in mijn geval met de huidige aanbiedingen volgens mij niet kan) dan is het nog geen ramp, want een 3 jarig contract kun je ook als een verzekering zien indien er nog meer onrust in energieland ontstaat. Als Vattenfall omvalt is het sowieso gedaan met de vrije markt in energieland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
Ik kan geen meerjarige contracten afsluiten. Gas levering niet mogelijk.

Wat is dit nou weer voor onzin?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-05 23:08
mustiej schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:07:
Ik kan geen meerjarige contracten afsluiten. Gas levering niet mogelijk.

Wat is dit nou weer voor onzin?
Moeten we raden waar je het nu over hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
Figo112 schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:16:
[...]

Moeten we raden waar je het nu over hebt?
Meer jarig contract bij energieleveranciers. Gas levering niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-05 07:03
Hier ook over op Vattenfall 3 jaar. Vrijdag aangevraagd en vandaag het contract binnen. Dan kom ik per maand 'slechts' 20 euro hoger uit dan nu. Dat is vind ik acceptabel om te betalen voor wat voorspelbaarheid.
Het is wel opvallend dat veel leveranciers nu met deals komen met korting in de toekomst zoals Essent zekerdalen en bij Energiedirect zag ik ook al zoiets. Het lijkt erop dat deze leveranciers zo krap bij kas zitten dat ze die hoge voorschotten de komende wintermaanden echt nodig hebben om de boel overeind te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
mustiej schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:19:
[...]

Meer jarig contract bij energieleveranciers. Gas levering niet mogelijk.
Sta je op een zwarte lijst ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
TvanW schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:32:
[...]

Sta je op een zwarte lijst ofzo :?
Nee, ik probeer bij beide adressen maar niemand wilt 3 jarige contract afsluiten vanwege geen levering van gas. Er staat aanmelden voor wachtrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:31
dennistd schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:15:
[...]

Dat is niet wat er in mijn contract staat. Ik hoef maximaal €100 terug te betalen (€50 per product):
[Afbeelding]
Plus de normale opzegvergoeding, afhankelijk van de looptijd die je nog had (tot 125 euro per product). Dat staat er ook gewoon.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
mustiej schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:35:
[...]

Nee, ik probeer bij beide adressen maar niemand wilt 3 jarige contract afsluiten vanwege geen levering van gas. Er staat aanmelden voor wachtrij.
Vattenfall bij mij hetzelfde. Geen driejarig contract, alleen 1 jarig.
Edit: kan wel gewoon gas afnemen. Alleen niet voor drie jaar dus.

[ Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 13-12-2021 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
mustiej schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:26:
I see. Dankje wel.

Eneco is erg duur voor ons. Blijven bij Vattenfall is 30-50euro goedkoper per maand. Wel jammer dat ik geen gebruik kan maken van de bol voucher. Ik was jaren terug van variabel maand contract naar een vast contract gegaan puur zodat ik gebruik kon maken van de kado. Nu is dat blijkbaar niet mogelijk bij Vattenfall.

Enig idee waar ik nog meer kan proberen? Ik ken alleen Eneco en Vattenfall.

Edit: Essent geeft aan 150euro per maand voor 3 jaar (nu 75euro bij Vattenfall oude prijzen)voor 850kwh stroom en 900m3 gas. Dan komt vanaf mei 50% korting op energietarieven. 2023 20% en 2024 10%. Komende overheids kortingen niet meegeteld plus kado erbij.

Niet slecht gok ik?
www.engie.nl kan nog een optie zijn? Is in ieder geval de grootste ter wereld. Hoeft niks te betekenen maar zal niet snel omvallen verwacht ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:06
[...]

Welke adressen, links naar website? Wie zijn beide? Verschillende links bij Vattenfall, of 2 aanbieders? Wat bedoel je met "geen levering gas"? Dat je enkel elektriciteit wil, of dat men geen gas meer kan leveren?

Je post is erg wazig helaas om er wat van te begrijpen. Het zou fijn zijn iets duidelijker te zijn, want de informatie is potentieel interessant.

Ik was namelijk van plan eind december een contract bij Essent af te sluiten per 30 april 2022 (just to be sure ;) ) met het idee om hem over de 14 dagen bedenktermijn te kunnen tillen over de jaarwisseling. Maar met het nieuws vandaag qua gasprijzen (zie nieuwsuur) overweeg ik toch eieren voor mijn geld te kiezen en nu al aan te vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
GENETX schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:06:
[...]

Welke adressen, links naar website? Wie zijn beide? Verschillende links bij Vattenfall, of 2 aanbieders? Wat bedoel je met "geen levering gas"? Dat je enkel elektriciteit wil, of dat men geen gas meer kan leveren?

Je post is erg wazig helaas om er wat van te begrijpen. Het zou fijn zijn iets duidelijker te zijn, want de informatie is potentieel interessant.

Ik was namelijk van plan eind december een contract bij Essent af te sluiten per 30 april 2022 (just to be sure ;) ) met het idee om hem over de 14 dagen bedenktermijn te kunnen tillen over de jaarwisseling. Maar met het nieuws vandaag qua gasprijzen (zie nieuwsuur) overweeg ik toch eieren voor mijn geld te kiezen en nu al aan te vragen...
Ik kan geen contract afsluiten stroom en gas vanwege tekort aan gas bij de energieleverancier.

Via energie-aanbiedingen.nl heb ik mij aangemeld bij een wachtrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
Barre73 schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:36:
[...]

Plus de normale opzegvergoeding, afhankelijk van de looptijd die je nog had (tot 125 euro per product). Dat staat er ook gewoon.
Klopt, ik had het ook puur over de vergoeding voor het cadeau. Ik las in de post waar ik op reageerde dat dit alleen al tot €350 bedroeg, maar daarmee zullen ze de €100 van het cadeau en de €250 opzegvergoeding samen bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
mustiej schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:18:
[...]

Ik kan geen contract afsluiten stroom en gas vanwege tekort aan gas bij de energieleverancier.

Via energie-aanbiedingen.nl heb ik mij aangemeld bij een wachtrij.
Maar voor welke leverancier dan? En wat als je een poging doet om direct via de website van die leverancier een contract af ge sluiten ipv via zo'n vergelijkingssite? Daarbij zijn er een aantal aanbieders, zoals NLE, die tot april geen nieuwe jaarcontracten aanbieden vziw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
GENETX schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:27:
[...]

Maar voor welke leverancier dan? En wat als je een poging doet om direct via de website van die leverancier een contract af ge sluiten ipv via zo'n vergelijkingssite? Daarbij zijn er een aantal aanbieders, zoals NLE, die tot april geen nieuwe jaarcontracten aanbieden vziw.
Ik krijg niet het optie om meerjarig contract af te sluiten. Enkel 1 jaar. Essent, Vattenfall(huidig leverancier variabel), vandenbron en eneco.

Adres 1 heeft contract tot maart 2022.
Adres 2 loopt januari 2022 af.

Geen idee wat ik nu moet doen :+

[ Voor 9% gewijzigd door mustiej op 13-12-2021 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

dennistd schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:21:
[...]

Klopt, ik had het ook puur over de vergoeding voor het cadeau. Ik las in de post waar ik op reageerde dat dit alleen al tot €350 bedroeg, maar daarmee zullen ze de €100 van het cadeau en de €250 opzegvergoeding samen bedoelen.
Nee, die €350 ging wel over het cadeau, maar waarschijnlijk van een eerdere aanbieding met andere voorwaarden.

In de voorwaarden van de huidige aanbiedingen wil VF van die €200-€350 blijkbaar max €100 terug als je vroegtijdig overstapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

@mustiej
Heb je deze rechtstreekse link naar VF 3 jaar al geprobeerd?
https://www.vattenfall.nl/energie-aanbiedingen/bestellen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
mustiej schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:30:
[...]

Ik krijg niet het optie om meerjarig contract af te sluiten. Enkel 1 jaar. Essent, Vattenfall(huidig leverancier variabel), vandenbron en eneco.

Zoals gezegd, vergelijkingssites zijn nu niet het beste. Normaal betalen leveranciers voor de "advertentie" daar. Door de gasprijs willen ze liever niet te veel klanten, waardoor sommige vergelijkers uitgekleed zijn.

Nogmaals, probeer het direct op de site van de aanbieders! Dus probeer bijvoorbeeld https://www.essent.nl/con...erdalen-extra-3-jaar.html of https://www.vattenfall.nl...gen/energiecadeauxl-pbhd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-05 12:08
mustiej schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:30:
[...]

Wat @Barre73 al schreef, bij Engie kan je wel een driejarig contract afsluiten, alleen geen bonussen oid en iets hogere tarieven, wel de zekerheid van het grootste energiebedrijf ter wereld. https://www.engie.nl/

[ Voor 6% gewijzigd door R0181 op 13-12-2021 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
Beide adressen staan al onder Vattenfall. Variabel maand contract komt bijna hetzelfde neer als 3jarig contract.

Ik zoek een 1-3jarig contract met korting/kado dan kom ik iets goedkoper uit. Dus Essent 3 jaar contract zou gunstig zijn alleen via de leverancier site zelf krijg je geen kado. Via energie-aanbiedingen wel.

Toch een verschil van 250euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GENETX
Tsja... Dit is niet de tijd om een mooi cadeau te willen. Dit is de tijd om de schade te beperken en blij te zijn met een mooi tarief voor aardgas. Als oud WelkomEnergie klant heb ik er net een maandje 1,81 voor gas en 0,46 voor elektriciteit opzitten bij Eneco 8)7 . Een maand energie tegen die prijzen is al bijna het "cadeau" waard (wat toch een sigaar uit eigen doos is). Het cadeau komt dit jaar uit den Haag met ca 285 reductie in energiebelasting.

Aangezien de prijzen weer stijgen voor gas, de geopolitieke spanningen oplopen, en onze gasreserves historisch laag staan, zou ik dat cadeau maar links laten liggen voor de prijzen nog verder stijgen.

Maar waarschijnlijk mag je je gelukkig rekenen door al klant te zijn bij Vattenfall met een prima variabel tarief straks. Er zijn genoeg Tweakers hier die nog een dure winter tegemoet gaan, of bidden dat hun leverancier niet ook omvalt. Tot nu toe lijkt VF echt verreweg de beste plek te zijn om te blijven zitten tot de lente.

[ Voor 20% gewijzigd door GENETX op 13-12-2021 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
GENETX schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:53:
Tsja... Dit is niet de tijd om een mooi cadeau te willen. Dit is de tijd om de schade te beperken en blij te zijn met een mooi tarief voor aardgas. Als oud WelkomEnergie klant heb ik er net een maandje 1,81 voor gas en 0,46 voor elektriciteit opzitten 8)7 . Een maand energie tegen die prijzen is al bijna het "cadeau" waard (wat toch een sigaar uit eigen doos is). Het cadeau komt dit jaar uit den Haag met ca 285 reductie in energiebelasting.

Aangezien de prijzen weer stijgen voor gas, de geopolitieke spanningen oplopen, en onze gasreserves historisch laag staan, zou ik dat cadeau maar links laten liggen voor de prijzen nog verder stijgen.

Maar waarschijnlijk mag ne je gelukkig rekenen door al klant te zijn bij Vattenfall met een prima variabel tarief straks. Er zijn genoeg Tweakers hier die nog een dure winter tegemoet gaan, of bidden dat hun leverancier niet ook omvalt. Tot nu toe lijkt VF echt verreweg de beste plek te zijn om te blijven zitten tot de lente.
Misschien tijd om een houtkachel aan te schaffen. Kelder ligt vol brandhout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:56
Hier wel blij mee voor kleinverbruikster oma, na de WE ellende en kort easyEnergy als uitweg:

Vandaag 1 jaar VF aangevraagd: https://www.vattenfall.nl/energie-aanbiedingen/bol-com-300/

En dan in een andere tab de cookie van cashbackxl laden voor €40 cashback.

Zojuist dit overzicht ontvangen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CxdXkwrJy5MuCJ78UG8zXJALTDU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TJSTGbkkZ1TtimID7hDt9g8k.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UkcXRSWST_8BUOCNO8GED6kp1x0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YJCCgdWrMyYXDZBkXkGmppCx.jpg?f=user_large

Lijkt mij voor nu niet verkeerd. Zeker door de Bol bon twv €300 die veel goed maakt.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-05 20:12
Napsju schreef op maandag 13 december 2021 @ 23:10:
Hier wel blij mee voor kleinverbruikster oma, na de WE ellende en kort easyEnergy als uitweg:

Vandaag 1 jaar VF aangevraagd: https://www.vattenfall.nl/energie-aanbiedingen/bol-com-300/

En dan in een andere tab de cookie van cashbackxl laden voor €40 cashback.

Zojuist dit overzicht ontvangen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Lijkt mij voor nu niet verkeerd. Zeker door de Bol bon twv €300 die veel goed maakt.
Was dat niet een Bol-bon voor een of ander subwinkeltje op Bol met energiebesparende meuk?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
aschja schreef op maandag 13 december 2021 @ 23:48:
[...]

Was dat niet een Bol-bon voor een of ander subwinkeltje op Bol met energiebesparende meuk?!
Nee hoor, dat is gewoon een Bol cadeau bon die je overal voor kan gebruiken bij Bol.

"Jij krijgt € 300 op een bol.com bon cadeau
Met deze cadeaukaart van Bol.com kies je het perfecte cadeau zelf uit. Er is genoeg keuze voor iedereen. Je haalt bijvoorbeeld de nieuwste gadgets voor in huis, interessante boeken, speelgoed of een nieuwe outfit. Bij Bol.com kan het allemaal.

Je ontvangt digitale code van je bol.com bon t.w.v. € 300 per e-mail. Die sturen we je binnen een week nadat wij je derde termijnbedrag hebben afgeschreven. Lees eerst nog even onze spelregels voor deze actie en maak dan je energie bestelling complneet. De Bol.com bon is maar liefst 3 jaar geldig. En wat handig is... je hoeft het bedrag niet in één keer uit te geven.
"

[ Voor 53% gewijzigd door R0181 op 14-12-2021 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
dennistd schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 00:12:
Via de Mediamarkt biedt Budget Energie een 3-jarig contract (ingaande per april) tegen volgens mij relatief lage prijzen: €0,2363/kWh en €1,11286/m³. Ze betalen ook de overstapboete van maximaal €250, en jaarlijks krijg je €100 'korting'. Lijkt me wel gunstig om deze dan af te sluiten en vanaf april al vaarwel te zeggen tegen de 3-jarige Vattenfall met Energiecadeau XL (die vanaf januari ingaat).
Ik krijg deze aanbieding helaas niet meer, volgens mij zijn de tarieven nu: €0,27 kWh en €1,229 m3, gaat volgens mij direct in ipv 1 april. Balen, ik had graag per 1 april daar naar toe overgestapt vanaf Vattenfall 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
Ik zag nog een aantal keer €1,08 m3 voorbij komen in dit topic. Is dat alleen Essent superdalen, of zijn er ook nog andere contracten (voor nieuwe klanten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
Paters schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 00:22:
[...]
Ik krijg deze aanbieding helaas niet meer, volgens mij zijn de tarieven nu: €0,27 kWh en €1,229 m3, gaat volgens mij direct in ipv 1 april. Balen, ik had graag per 1 april daar naar toe overgestapt vanaf Vattenfall 3 jaar.
Aanbieding staat nog steeds online en gaat april in.
'Meld je nu aan en stap in april over naar Budget Energie.'
https://energie.mediamarkt.nl/

[ Voor 6% gewijzigd door R0181 op 14-12-2021 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
R0181 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 00:44:
[...]

Aanbieding staat nog steeds online en gaat april in.
'Meld je nu aan en stap in april over naar Budget Energie.'
https://energie.mediamarkt.nl/
Dit is wat ik krijg te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YolVM-T85xle5sFjWs3pMZVhbWA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nDSI2njCYbAgfRzmQbFsW6Ns.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
[...]

De tarieven lijken inderdaad verhoogd te zijn, ik krijg deze nu ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-05 15:07
dennistd schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 00:12:
Via de Mediamarkt biedt Budget Energie een 3-jarig contract (ingaande per april) tegen volgens mij relatief lage prijzen: €0,2363/kWh en €1,11286/m³. Ze betalen ook de overstapboete van maximaal €250, en jaarlijks krijg je €100 'korting'. Lijkt me wel gunstig om deze dan af te sluiten en vanaf april al vaarwel te zeggen tegen de 3-jarige Vattenfall met Energiecadeau XL (die vanaf januari ingaat).
Dus na 3 maanden al overstappen?
Ben benieuwd wanneer hier eens stokje voor gestoken gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

[...]

De kortingsvoorwaarden bij BE zijn minder gunstig dan bij VF.

Waar ze bij VF van de €200-€350 maar €100 terug willen zien bij vroegtijdig opzeggen, eisen ze bij BE de gehele korting à €300 op.

Je bent dus genoodzaakt om bij vroegtijdig opzeggen daarna weer een aanbieder te zoeken die staat te zwaaien met een korting in die orde van grootte. Ik vraag me af of dat ‘energiehoppen’ wel zo zinvol is tegen een kaal contract zonder lokkertjes…

Dat staat in ieder geval in de openbare voorwaarden. Ik begrijp dat deze weleens kunnen afwijken van de voorwaarden bij daadwerkelijke afsluiten van het contract.
6. Iedere aanspraak op de vaste Budget Korting vervalt automatisch bij voortijdige beëindiging van de leveringsovereenkomst.
https://energie.mediamark...f/Kortingsvoorwaarden.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
[...]

Begrijp ik het goed dat je een 3 jarig contract wilt afsluiten voor alleen elektra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-05 09:21

heho

Ommen, Overijssel

Denk dat ik ook maar voor het aanbod van VF ga voor 3 jaar. Kan ik de komende winter in ieder geval "genieten" van de redelijk gunstig gastarieven.
Krijg een beetje het gevoel dat de gasprijzen voorlopig nog geen duik zullen maken.

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:49
Wat ik niet goed snap is hoe Eneco zoveel duurder kan zijn dan de rest .. iedereen die daar blijft is toch dief van zijn eigen portemonnee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
SiNisTrAD schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:55:
Wat ik niet goed snap is hoe Eneco zoveel duurder kan zijn dan de rest .. iedereen die daar blijft is toch dief van zijn eigen portemonnee?
volgens mij valt het voor bestaande klanten wel mee, het is meer dat ze geen nieuwe klanten meer willen hebben omdat ze daar wellicht niet op hebben gerekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
SiNisTrAD schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:55:
Net als voor de energiecrisis (als we dit al zo mogen noemen) zullen er slapende klanten blijven dus zich werkelijk nergens druk over maken en geen zin hebben om het uit te zoeken. Ik ken in mijn omgeving genoeg mensen die werkelijk geen idee hebben welke leverancier ze hebben. Laat staan wat voor contract. Ze zien de rekening wel verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
Ik ben bestaande klant met variabel tarief die niet heeft opgelet door allerlei omstandigheden en betaal nu dubbel na verloop contract.
awwexl schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:23:
[...]

Net als voor de energiecrisis (als we dit al zo mogen noemen) zullen er slapende klanten blijven dus zich werkelijk nergens druk over maken en geen zin hebben om het uit te zoeken. Ik ken in mijn omgeving genoeg mensen die werkelijk geen idee hebben welke leverancier ze hebben. Laat staan wat voor contract. Ze zien de rekening wel verschijnen.
Inderdaad, helaas ik ook deze keer.

Maar wat ik niet begrijp is dat ze gewoon vast houden aan deze hoge prijs. Waarschijnlijk klanten genoeg ja :)

[ Voor 73% gewijzigd door SiNisTrAD op 14-12-2021 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Niet online
jolandacb schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:20:
Goedenavond,

Mag ik jullie onze situatie voorleggen alsjeblieft?
Wij zitten bij Pure energie.
Ik heb het nieuwe verlengingsvoorstel hier in kaart gebracht en daaronder onze huidige prijzen.

Geschat jaarverbruik:
Normaal: 0
Dal: 2316
Gas: 1308

Pure energie 1 jaar vast
Nieuwe tarieven: normaal: 0,25562 Dal: 0,1927 Enkel: 0,22581 Terugleververgoeding 0,0726
Huidige prijzen: normaal: 0,07679 Dal:0,06366 Enkel: 0,07057 Terugleververgoeding 0,10527

Gas verbruiken wij niet veel, dus die laat ik even achterwege.
Maar zijn die reeële tarieven? Gaan zo’n 3x zoveel betalen.
Ik begrijp dat ik gas er juist wel in op moet nemen.
Ons geschat gebruik is 1308m3 en het nieuwe tarief is 1,10331 per m3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
Roos79 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:05:
[...]

Dus na 3 maanden al overstappen?
Ben benieuwd wanneer hier eens stokje voor gestoken gaat worden.
Met de huidige volatiliteit in energieprijzen kan ik mij voorstellen dat het voor de energieleverancier te risicovol is om voor 3 jaar de tarieven voor een klant af te dekken, terwijl de klant binnen en maand voor €125 per product weer kan opstappen. Indien dit voorjaar de prijzen zakken en mensen massaal hun contracten gaan opzegggen, kunnen er best nog wat energieleveranciers omvallen. Wellicht dat de overheid de opzegvergoedingen dan gaat aanpasssen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 512943

SiNisTrAD schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:24:
Ik ben bestaande klant met variabel tarief die niet heeft opgelet door allerlei omstandigheden en betaal nu dubbel na verloop contract.
Wat is het nieuwe tarief wat je moet betalen dan als bestaande klant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
jolandacb schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:33:
[...]

Als alle nieuwe tarieven de je vermeldt inclusief overheidsheffingen zijn, dan ga je volgens mij niet veel scherpere tarieven vindenl. Als je het wel vindt, laat het even weten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:29
jolandacb schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:33:
[...]

Dat is heel scherp! Tenzij dit de kale prijs is exclusief alle heffingen en belastingen?

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
Superbeagle schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:25:
[...]

De kortingsvoorwaarden bij BE zijn minder gunstig dan bij VF.

Waar ze bij VF van de €200-€350 maar €100 terug willen zien bij vroegtijdig opzeggen, eisen ze bij BE de gehele korting à €300 op.

Je bent dus genoodzaakt om bij vroegtijdig opzeggen daarna weer een aanbieder te zoeken die staat te zwaaien met een korting in die orde van grootte. Ik vraag me af of dat ‘energiehoppen’ wel zo zinvol is tegen een kaal contract zonder lokkertjes…

Dat staat in ieder geval in de openbare voorwaarden. Ik begrijp dat deze weleens kunnen afwijken van de voorwaarden bij daadwerkelijke afsluiten van het contract.

[...]

https://energie.mediamark...f/Kortingsvoorwaarden.pdf
Ik denk dat je je teveel focust op de kortingsacties ipv op de tarieven. Vergeet voor het gemak even de €300 korting en kijk een naar het tarief dat Budget Energie vorige week nog aanbood: €0,23 kWh en €1,11. Kun jij beter tarieven vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Paters schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:47:
[...]

Ik denk dat je je teveel focust op de kortingsacties ipv op de tarieven. Vergeet voor het gemak even de €300 korting en kijk een naar het tarief dat Budget Energie vorige week nog aanbood: €0,23 kWh en €1,11. Kun jij beter tarieven vinden?
eerlijk gezegd liever VF vanaf 1 januari en paar cent meer betalen dan half jaar moeten wachten voor die tarieven. Beetje apart om de duurste periode meer te willen betalen om vervolgens paar cent goedkoper uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Paters schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:37:
[...]
Wellicht dat de overheid de opzegvergoedingen dan gaat aanpasssen.
De opzegvergoeding staat in je contract met de leverancier. Zou een eenzijdige wijziging van het contract door de leverancier niet betekenen dat je als klant het contract zou mogen ontbinden?

Als je leest hoe de overheid steeds het woord redelijk gebruikt mbt opzegvergoedingen, acht ik het eenzijdig aanpassen voor bestaande klanten niet redelijk: https://wetten.overheid.nl/BWBR0033394/2013-04-01

[ Voor 22% gewijzigd door pdukers op 14-12-2021 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
Figo112 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:50:
[...]

eerlijk gezegd liever VF vanaf 1 januari en paar cent meer betalen dan half jaar moeten wachten voor die tarieven. Beetje apart om de duurste periode meer te willen betalen om vervolgens paar cent goedkoper uit te komen.
Het idee was ook om vanaf 1 januari naar Vattenfall te gaan en dan vanaf 1 april naar Budget Energie, waarbij Budget Energie de opzegvergoeding betaalt. De tarieven zijn echter alweer omhoog bij Budget Energie waardoor het nu niet meer interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
pdukers schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:52:
[...]

De opzegvergoeding staat in je contract met de leverancier. Zou een eenzijdige wijziging van het contract door de leverancier niet betekenen dat je als klant het contract zou mogen ontbinden?

Als je leest hoe de overheid steeds het woord redelijk gebruikt mbt opzegvergoedingen, acht ik het eenzijdig aanpassen voor bestaande klanten niet redelijk: https://wetten.overheid.nl/BWBR0033394/2013-04-01
Ik ben geen jurist, maar wellicht kunnen energieboeren beter niet de exacte opzegvergoedingen vermelden in het contract of algemene voorwaarden. De opzegvergoedingen zijn een stuk minder proportioneel geworden door de hoge energietarieven, en daardoor ook minder redelijk vanuit het persepctief van de energieleverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Niet online
RichieB schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:42:
[...]

Dat is heel scherp! Tenzij dit de kale prijs is exclusief alle heffingen en belastingen?
Nee, was het maar zo’n feest, maar ik heb geen idee hoe ik dat in die m3 prijs er bij in moet berekenen. ;-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QtRImZBd3udsw6m1kOPKuJGYtXg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W7BfZ18BwOryrTaultOwyEXJ.jpg?f=fotoalbum_large

Voor gas komen deze prijzen er bij. En voor elektriciteit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WPpOug_ksFPxfH9Jaape6zJysI4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nNfQoqqBsmzuaGXEZCAWpvhF.jpg?f=fotoalbum_large

Hopelijk kunnen jullie mij advies geven of dit interessant is.

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

Paters schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:47:
[...]

Het is voor iedereen verschillend afhankelijk van je verbruik, teruglevering, huidig contract, etc.

Ik pleit er enkel voor dat je niet alleen moet focussen op het variabele deel van je kosten maar op het geheel.

Het heeft geen zin om voor een paar centen lager te zitten als je totale bedrag uiteindelijk hoger uitvalt.

De Engelsen noemen dat “Penny wise, pound foolish”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
We gaan ff lachen of beter gezegd dit is om te huilen 7(8)7

Ik krijg het volgende (verlengings)voorstel van Vandebron (ik heb geen gas).
Afname 2214 + 2983 = 5197 kWh
Teruglevering 3429 + 1464 = 4893 kWh
Per saldo afname van 358 kWh
Deze 358 kWh gaat ruim 1.146 euro (ruim 3 euro per kWh) kosten 8)7

Hieronder de berekening die deze knuppels hebben gemaakt.
Zoek de verschillen/fouten :+

Van deze leverancier ga ik dus afscheid nemen ;w , wat een zooi.
Btw een proefberekening op de website geeft nog weer een andere uitkomst...natuurlijk ook niet goed.

O en nog vergeten te melden het termijn bedrag is 35 euro :+ (staat niet op deze print)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/urgU5KkAZqYjonbJEXiqpxCtEAg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vTnwTYR41OTWK9ur3e4WSFNe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
jolandacb schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:19:
[...]

Nee, was het maar zo’n feest, maar ik heb geen idee hoe ik dat in die m3 prijs er bij in moet berekenen. ;-)
[...]
Dat moet je leverancier voor je doen. De "Energiebelasting" en ODEK zijn per m3. Die mogen ze niet alleen als totaal vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Alvast dank!
Als het niet duidelijk is is het meestal niet interessant. Anders was het wel duidelijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
TvanW schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:47:
[...]
[...]
Ze salderen niet meer, maar je krijgt voor je teruglevering alleen de kale kWh prijs terug. Weten zij iets dat wij nog niet weten?

[ Voor 14% gewijzigd door RichieB op 14-12-2021 10:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
Superbeagle schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:37:
[...]

Het is voor iedereen verschillend afhankelijk van je verbruik, teruglevering, huidig contract, etc.

Ik pleit er enkel voor dat je niet alleen moet focussen op het variabele deel van je kosten maar op het geheel.

Het heeft geen zin om voor een paar centen lager te zitten als je totaal bedrag uiteindelijk hoger uitvalt.

De Engelsen noemen dat “Penny wise, pound foolish”
Ik snap je punt, maar in dit geval gaat het erom dat dit contract (voor veel mensen met een gemiddeld verbruik of hoger) de voordeligste optie is, zelfs als je de kortingsactie niet mee rekent. Dan is het op dit moment niet relevant welke voorwaarden er aan de kortingsactie verbonden zijn. Dat komt wel wanneer je het contract wilt opzeggen.

Mijn verbruik is 4500kWh en 1700m3. Wanneer je een contract kunt vinden die het komende half jaar voordeliger is dan Vattenfall 3 jaar (€1,18 en €0,24), laat maar weten. En dan mag je het welkomstcadeau zelfs weglaten in de vergelijking :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barre73
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Alvast dank!
Voor gas: 2409 euro minus de netbeheer en vaste kosten (die gaan niet per m3) = 2155 euro. Je geschatte verbruik dat je hierbij hebt opgeven is ongeveer1300 m3 lees ik?

2155/1300 = 1,65.

Dat klopt vrijwel helemaal:
Je kale prijs is dus 1,10 euro. De belasting en de Opslag Duurzame Energie is in werkelijkheid ook per m3 (en geen heel bedrag zoals op jouw plaatje) en bedraagt volgend jaar circa 54,4 cent per m3. Tel je die twee op dan kom je op een gasprijs die je gaat betalen van circa 1,65.

Ik vind dat pittig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
Anoniem: 512943 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:39:
[...]

Wat is het nieuwe tarief wat je moet betalen dan als bestaande klant?
Normaaltarief € 0,39858 per kWh
Daltarief € 0,35685 per kWh

Gas
Normaaltarief € 1,42921 per m3

dat is echt te gek voor woorden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Alvast dank!
Wellicht is voor jou deze aanbieding interessanter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jKdH41uEq8s5zHY_zllANNepUns=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZzOOcSyvAVSXsv93izXcFUG0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

Paters schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:53:
[...]

Ik snap je punt, maar in dit geval gaat het erom dat dit contract (voor veel mensen met een gemiddeld verbruik of hoger) de voordeligste optie is, zelfs als je de kortingsactie niet mee rekent. Dan is het op dit moment niet relevant welke voorwaarden er aan de kortingsactie verbonden zijn. Dat komt wel wanneer je het contract wilt opzeggen.

Mijn verbruik is 4500kWh en 1700m3. Wanneer je een contract kunt vinden die het komende half jaar voordeliger is dan Vattenfall 3 jaar (€1,18 en €0,24), laat maar weten. En dan mag je het welkomstcadeau zelfs weglaten in de vergelijking :P
Fair enough! :)

Vergeten jullie trouwens CashbackXL niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zm6fiGzdQItZn2xfBjeTKnwnlac=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ymMk0zp5hvqc2bzPqt4sBCN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:09
Eigenlijk te bezopen voor woorden, dat we in deze (energiecrisis) tijd moeten gaan leuren met Kortingsbonnen; vouchers, cashbacks etc.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Paters schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:01:
[...]

[Afbeelding]
@jolandacb Om te vergelijken met je andere aanbieding: Hierbij staat een totaal gasprijs van 1,18. Dat is in jouw andere aanbieding 1,65.... Dat is een eerlijke vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SiNisTrAD schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:55:
[...]

Normaaltarief € 0,39858 per kWh
Daltarief € 0,35685 per kWh

Gas
Normaaltarief € 1,42921 per m3

dat is echt te gek voor woorden..
huh? voor bestaande klanten waren toch hele andere tarieven?

https://nieuws.eneco.nl/b...deld-1750-euro-per-maand/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
schijnbaar niet. Mijn bedragen zijn direct van mijn eneco afgehaald. Waarschijnlijk omdat ik in december verliep en niet in Januari? Daar staat per 1 januari maar mijn contract is al "vernieuwd".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:55:
[...]

Voor gas: 2409 euro minus de netbeheer en vaste kosten (die gaan niet per m3) = 2155 euro. Je geschatte verbruik dat je hierbij hebt opgeven is ongeveer1300 m3 lees ik?

2155/1300 = 1,65.

Dat klopt vrijwel helemaal:
Je kale prijs is dus 1,10 euro. De belasting en de Opslag Duurzame Energie is in werkelijkheid ook per m3 (en geen heel bedrag zoals op jouw plaatje) en bedraagt volgend jaar circa 54,4 cent per m3. Tel je die twee op dan kom je op een gasprijs die je gaat betalen van circa 1,65.

Ik vind dat pittig....
Bedankt voor je uitleg en hulp.
Is dit eenvoudig te vergelijken met andere aanbieders?
Dus als ik het goed begrijp moeten ze die bijkomende kosten ook per m3 vermelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Paters schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:15:
[...]

Ik ben geen jurist, maar wellicht kunnen energieboeren beter niet de exacte opzegvergoedingen vermelden in het contract of algemene voorwaarden. De opzegvergoedingen zijn een stuk minder proportioneel geworden door de hoge energietarieven, en daardoor ook minder redelijk vanuit het persepctief van de energieleverancier.
Men zal zich toch echt aan de wettelijke regels moeten houden. Daarin staat het maximum tarief beschreven.

https://wetten.overheid.nl/BWBR0033394/2013-04-01
De ACM oordeelt dat er sprake is van een redelijke opzegvergoeding voor consumenten indien de maximale hoogte van een opzegvergoeding voor consumenten afhankelijk is van de duur van de overeenkomst en van de resterende looptijd op het moment van beëindigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Niet online
Paters schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:01:
[...]

[Afbeelding]
Bedankt, maar welke leverancier is dit nu?
Dat zie ik hier niet terug.🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:10:
[...]

@jolandacb Om te vergelijken met je andere aanbieding: Hierbij staat een totaal gasprijs van 1,18. Dat is in jouw andere aanbieding 1,65.... Dat is een eerlijke vergelijking.
Ja, ik wil dit graag vergelijken, maar ik weet niet om welke leverancier het hier gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvthul84
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-02-2023
Ook op zoek naar een nieuwe energie leverancier. Zit op dit moment bij Budget Energie en ga van 260€ per maand naar 435€ per maand.

Hebben jullie advies? Ik zie bijv. bij Engie dat ik voor 1 jaar 350€ ga betalen en voor 3 jaar 330€

2000m3 - 2200m3
4000kwH slimme meter

Tarief Engie € 1,431 per m3

[ Voor 7% gewijzigd door rvthul84 op 14-12-2021 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
jolandacb schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:21:
[...]

Bedankt voor je uitleg en hulp.
Is dit eenvoudig te vergelijken met andere aanbieders?
Dus als ik het goed begrijp moeten ze die bijkomende kosten ook per m3 vermelden?
Ik vermoed dat dat niet verplicht is aangezien het helaas veel voorkomt op deze manier. Ik heb het nu terug kunnen rekenen maar dat zal niet iedereen lukken ben ik bang..

Soms (zoals bij die Vattenfall 3 jaar aanbieding kan je het snel zien. 1,18 en daaronder staat 54 cent overheidsheffingen en 64 cent variabele gasprijs. Dat is in totaal 1,18 dus nog redelijk logisch.

Is dit eenvoudig te vergelijken? Tja.. als je maar weet wat een kale prijs is en wat de prijs is met overheidsheffingen. Die overheidsheffingen zijn voor gas vrij simpel: dit jaar 52 cent per m3, volgend jaar ruim 54 cent per m3.

NB: ik focus op de gasprijs in dit geval want die maakt voor jou echt wel een groot deel uit. 1300 kuub keer 1,65 is ruim 2100 euro. Als je iets vindt dat 40 cent per m3 minder kost scheelt je dat zomaar 40 euro per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:56
SiNisTrAD schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:20:
[...]

schijnbaar niet. Mijn bedragen zijn direct van mijn eneco afgehaald. Waarschijnlijk omdat ik in december verliep en niet in Januari? Daar staat per 1 januari maar mijn contract is al "vernieuwd".
Bizar, ik heb van een collega (bestaand klant van Eneco) een prijs onder de 1,20 euro/m3 (all-in) voorbij zien komen... ze zijn wel selectief daar zeg |:(

Voor de 2e keer blij dat ik van die partij af ben in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:27:
[...]

Ik vermoed dat dat niet verplicht is aangezien het helaas veel voorkomt op deze manier. Ik heb het nu terug kunnen rekenen maar dat zal niet iedereen lukken ben ik bang..

Soms (zoals bij die Vattenfall 3 jaar aanbieding kan je het snel zien. 1,18 en daaronder staat 54 cent overheidsheffingen en 64 cent variabele gasprijs. Dat is in totaal 1,18 dus nog redelijk logisch.

Is dit eenvoudig te vergelijken? Tja.. als je maar weet wat een kale prijs is en wat de prijs is met overheidsheffingen. Die overheidsheffingen zijn voor gas vrij simpel: dit jaar 52 cent per m3, volgend jaar ruim 54 cent per m3.

NB: ik focus op de gasprijs in dit geval want die maakt voor jou echt wel een groot deel uit. 1300 kuub keer 1,65 is ruim 2100 euro. Als je iets vindt dat 40 cent per m3 minder kost scheelt je dat zomaar 40 euro per maand.
Bedankt weer voor de duidelijke uitleg.
Was die aanbieding van 3 jaar enkele berichten terug van Vattenfal?
Wanneer ik bij hen kijk, krijg ik alleen een aanbieding voor 1 jaar en kan ik niet kiezen voor 3 jaar, klopt dat?
Er staat dat 1 jaar het meest gekozen is, maar dan zou je toch ook voor de minder gekozen optie moeten kunnen kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
rvthul84 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:27:
Ook op zoek naar een nieuwe energie leverancier. Zit op dit moment bij Budget Energie en ga van 260€ per maand naar 435€ per maand.

Hebben jullie advies? Ik zie bijv. bij Engie dat ik voor 1 jaar 350€ ga betalen en voor 3 jaar 330€

2000m3 - 2200m3
4000kwH slimme meter

Tarief Engie € 1,431 per m3
Is die toko niet failliet ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
TvanW schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:47:
We gaan ff lachen of beter gezegd dit is om te huilen 7(8)7

Ik krijg het volgende (verlengings)voorstel van Vandebron (ik heb geen gas).
Afname 2214 + 2983 = 5197 kWh
Teruglevering 3429 + 1464 = 4893 kWh
Per saldo afname van 358 kWh
Deze 358 kWh gaat ruim 1.146 euro (ruim 3 euro per kWh) kosten 8)7

Van deze leverancier ga ik dus afscheid nemen ;w , wat een zooi.
Btw een proefberekening op de website geeft nog weer een andere uitkomst...natuurlijk ook niet goed.

O en nog vergeten te melden het termijn bedrag is 35 euro :+ (staat niet op deze print)

[Afbeelding]
Je eigen rekenmachine moet je ook even laten ijken ;) Je neemt per saldo 304 kWh af namelijk.

De berekening hoort volgens mij zo te zijn:
Normaaltarief: 2214 kWh * € 0,33553 = € 742,86
Daltarief: 2983 kWh * € 0,25760 = € 768.42 (1 cent meer!)
Normaal teruglevering gesaldeerd tegen normaaltarief: 2214 kWh * € -0,33553 = € -742,86
Normaal teruglevering gesaldeerd tegen daltarief (ivm overschot): 1215 kWh * € -0,25760 = € -312,98
Daltarief teruglevering gesaldeerd tegen daltarief: 1464 kWh * € -0,25760 = € -377,13

Totaal: € 78,31 (gemiddeld 25,7 cent per kWh)

Edit:
oh we zijn nog niet klaar.
De energiebelastingen zijn ook genomen over 5197 kWh ipv over 304 kWh.
Dat scheelt ook weer € 223,34 - € - 512,46 = 735,91 euro

Resumé:
Totale kosten eindafrekening: 78.31+105-512.46+250.81 = -78.34
Je krijgt dus geld toe. Als je 12 maanden lang 35 euro hebt betaald, krijg je ca. 500 euro retour.

Edit 2:
De Vermindering Energiebelasting is ook niet helemaal goed.
Dit is 461,62 euro op jaarbasis (bron: belastingdienst). Met 21% btw wordt dit € 558,56. Ze rekenen € 558,18, een verschil van 38 cent in jouw nadeel.

Hopelijk in de snelheid zelf geen tikfoutjes gemaakt ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Cheesy op 14-12-2021 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
jolandacb schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:52:
[...]

Bedankt weer voor de duidelijke uitleg.
Was die aanbieding van 3 jaar enkele berichten terug van Vattenfal?
Wanneer ik bij hen kijk, krijg ik alleen een aanbieding voor 1 jaar en kan ik niet kiezen voor 3 jaar, klopt dat?
Er staat dat 1 jaar het meest gekozen is, maar dan zou je toch ook voor de minder gekozen optie moeten kunnen kiezen?
Ja, dat was Vattenfall.
Wie weet hoe je die naar voren tovert?? Ik zie namelijk ook alleen een 1 jaars mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SiNisTrAD schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:20:
[...]

Ik zou even contact opnemen met Eneco. Daar gaat iets niet goed denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
jolandacb schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:25:
[...]

Bedankt, maar welke leverancier is dit nu?
Dat zie ik hier niet terug.🤔
https://www.vattenfall.nl...gen/energiecadeauxl-pbhd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:02:
[...]

Ja, dat was Vattenfall.
Wie weet hoe je die naar voren tovert?? Ik zie namelijk ook alleen een 1 jaars mogelijkheid.
https://www.vattenfall.nl...gen/energiecadeauxl-pbhd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
rvthul84 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:27:
[...]
Hebben jullie advies?
[...]
Ik zou overstappen op de goedkoopste aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorus1
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-05 12:23
Deze link lijkt nog te werken?
https://www.vattenfall.nl/energie-aanbiedingen/overstapdeal/

Gezien de rap stijgende prijzen zou ik maar snel zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik krijg hier een aanbod wat bijna €100 goedkoper is dan ergens anders. Wordt dit ook geaccepteerd door Vattenfall?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegreenhunter
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-05 12:06
Ook een optie is vandebron modelcontract €1,22 m3 en 34 kwh. Alleen zijn daar de vaste kosten per product €107 per jaar en bij VF zeg maar €75 pp.
Voordeel natuurlijk dat je per maand weg kan.

[ Voor 13% gewijzigd door thegreenhunter op 14-12-2021 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvthul84
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-02-2023
dorus1 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:14:
Deze link lijkt nog te werken?
https://www.vattenfall.nl/energie-aanbiedingen/overstapdeal/

Gezien de rap stijgende prijzen zou ik maar snel zijn...
Dit oogt behoorlijk 'goedkoop' op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick-1975
thegreenhunter schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:17:
Ook een optie is vandebron modelcontract €1,22 m3 en 34 kwh. Alleen zijn daar de vaste kosten per product €107 per jaar en bij VF zeg maar €75 pp.
Voordeel natuurlijk dat je per maand weg kan.
vd bron heeft in novemer ook al zijn variabele prijzen voor bestaande klanten aangepast ipv pas per 1 januari, dus de onzekerheid van elke maand een verhoging moet je in gedachten houden.

[ Voor 46% gewijzigd door rick-1975 op 14-12-2021 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rick-1975
rvthul84 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:18:
[...]

Dit oogt behoorlijk 'goedkoop' op dit moment.
vattenfall cadeauXL 3jr is goedkoper, en in het eerste jaar je cadeau ipv over 3jr verspreid

[ Voor 11% gewijzigd door rick-1975 op 14-12-2021 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

rick-1975 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:18:
vd bron heeft in novemer ook al zijn variabele prijzen voor bestaande klanten aangepast ipv pas per 1 januari, dus de onzekerheid van elke maand een verhoging moet je in gedachten houden.
Is dat ook een risico bij 3 jaar vast?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Pagina: 1 ... 104 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4