Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.486 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pudding94
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-04-2023
Weet iemand de solvabiliteit van Energie Van Ons? (https://energie.vanons.org/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Net gebeld met Engie als ex-WE klant, maar de gasprijs gaat vanaf 1/1/22 naar 1,76 euro/m3 voor ons en niet de 1,08 euro voor bestaande klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:07:
Net gebeld met Engie als ex-WE klant, maar de gasprijs gaat vanaf 1/1/22 naar 1,76 euro/m3 voor ons en niet de 1,08 euro voor bestaande klanten.
Jij bent inmiddels toch ook een bestaande klant bij Engie? Of geldt die gunstige prijs echt alleen voor mensen die daar het hele jaar al klant waren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
TexMex schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:38:
[...]

Jij bent inmiddels toch ook een bestaande klant bij Engie? Of geldt die gunstige prijs echt alleen voor mensen die daar het hele jaar al klant waren?
Yep dat laatste dus... klantenservice zei dat het lage tarief voor bestaande klanten was omdat ze die contracten al veel eerder hadden ingekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09-2022
ArcticWolf schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:42:
[...]

Yep dat laatste dus... klantenservice zei dat het lage tarief voor bestaande klanten was omdat ze die contracten al veel eerder hadden ingekocht.
Zoals eerder gezegd gaat Engie haar nieuwe klanten (ex-WE) op deze manier niet blij maken.
Ik voorspel dus - opnieuw - een grote opstapgolf per 1 juli 2022.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
PJW9779 schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:48:
[...]

Zoals eerder gezegd gaat Engie haar nieuwe klanten (ex-WE) op deze manier niet blij maken.
Ik voorspel dus - opnieuw - een grote opstapgolf per 1 juli 2022.
Ik ga nu al overstappen... desnoods op een jaar contract van Engie.

Januari - april verbruik ik zo'n 700m3 gas.. dan heb ik bijna elke boete er al uit 8)7

1 jaar contract Engie is 1,55 euro/m3 .. 0,21 euro/m3 verschil * 700 = 147 euro. Dus elk jaar contract is na 4 maanden ook alweer rendabel opzegbaar met deze absurde tarieven.

Vattenfall 3 jaar is zelfs 50 cent verschil... 350 euro na 4 maanden verschil. Alleen de vraag is wat de tarieven na maart/april doen. Dus 1 jaar contract lijkt op dit moment beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@Verwijderd Inderdaad, er is geen enkele reden om met overstappen te wachten tot 1 juli 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:09
En ze bestaan in deze tijd nog steeds, de mensen die hun leverancier ondanks alle faillissementen als spaarpotje gebruiken: https://www.ad.nl/geld/al...p-19-5-graad-br~a9b19dc3/
ik denk dat op basis daarvan ons maandbedrag is vastgesteld. Ik kan het zonder probleem aanpassen want we verbruiken veel minder, maar ik wil dat eigenlijk niet. Het is een extra spaarpotje als ik aan het eind van het jaar de afrekening krijg.

[ Voor 34% gewijzigd door jongetje op 06-12-2021 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PJW9779
ArcticWolf schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:51:
[...]

Januari - april verbruik ik zo'n 700m3 gas.. dan heb ik bijna elke boete er al uit 8)7

1 jaar contract Engie is 1,55 euro/m3 .. 0,21 euro/m3 verschil * 700 = 147 euro. Dus elk jaar contract is na 4 maanden ook alweer rendabel opzegbaar met deze absurde tarieven.

Vattenfall 3 jaar is zelfs 50 cent verschil... 350 euro na 4 maanden verschil. Alleen de vraag is wat de tarieven na maart/april doen. Dus 1 jaar contract lijkt op dit moment beter.
@TexMex @noenie1980

Nee, wat ik eerder in de thread zei is dat ik hoopte dat Engie per 1/1 met een beschaafde tariefaanpassing zou komen en daarmee de nieuwe (WE-)klanten zou vast houden.
Op dat moment zocht iedereen een goed heenkomen. Na 1/1 opnieuw een nieuw onderkomen zoeken zitten ook weinigen op te wachten. Dus een nieuwe beweging is eerder richting zomer te verwachten. Immers .....

..... deskundologen verwachten een stabilisering van de gasprijs inmiddels niet meer End-Q1 maar End-Q2.
En intussen is Poetin bezig met spelletjes langs de grens met Oekraïne. Dat zal invloed hebben op de olieprijs, en dús de gasprijs. Al helemaal als Poetin tóch Oekraïne binnenvalt, er internationale sancties komen, en Poetin als vanzelfsprekende 1e reactie de gaskraan dicht draait.
Als dat werkelijkheid word dan gaat de gasprijs nóg wel een paar keer over de kop. En alle energiecontracten hebben de fail-safe om de tarieven tussentijds te kunnen aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:51:
[...]

Dit eenjarige contract met een gasprijs van € 1,395033 per m³ valt wellicht ook nog te overwegen (puur naar de tarieven gekeken en afgezien van dat hele cadeau-gebeuren): https://www.vattenfall.nl...xl-groen/#Cadeauoverzicht.

Of dit driejarige contract met een gasprijs van € 1,208572 per m³: https://www.vattenfall.nl/energie-aanbiedingen/overstapdeal/.

Dit alles puur op basis van de tarieven en afgezien van eventuele cadeaus en cashbacks. Die doen er niet zoveel toe als je toch al veel eerder overstapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
PJW9779 schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:06:
[...]
@TexMex @noenie1980

Nee, wat ik eerder in de thread zei is dat ik hoopte dat Engie per 1/1 met een beschaafde tariefaanpassing zou komen en daarmee de nieuwe (WE-)klanten zou vast houden.
Op dat moment zocht iedereen een goed heenkomen. Na 1/1 opnieuw een nieuw onderkomen zoeken zitten ook weinigen op te wachten. Dus een nieuwe beweging is eerder richting zomer te verwachten. Immers .....

..... deskundologen verwachten een stabilisering van de gasprijs inmiddels niet meer End-Q1 maar End-Q2.
En intussen is Poetin bezig met spelletjes langs de grens met Oekraïne. Dat zal invloed hebben op de olieprijs, en dús de gasprijs. Al helemaal als Poetin tóch Oekraïne binnenvalt, er internationale sancties komen, en Poetin als vanzelfsprekende 1e reactie de gaskraan dicht draait.
Als dat werkelijkheid word dan gaat de gasprijs nóg wel een paar keer over de kop. En alle energiecontracten hebben de fail-safe om de tarieven tussentijds te kunnen aanpassen.
Ik denk dat de meeste mensen het prima vinden om per 1 januari wederom over te stappen als je daarmee een enorme smak geld uitspaart. Eventuele opzegboetes later in het jaar spelen nauwelijks een rol als je kijkt naar het voordeel dat je kunt pakken door nu een eenjarig of driejarig contract af te sluiten. Maar dat moet iedereen uiteraard voor zichzelf bepalen en uitrekenen.

Vervolgens kun je ergens halverwege 2022 inderdaad prima weer opnieuw overstappen als de markt enigszins tot rust is gekomen. Dat weerspreekt verder ook niemand.

[ Voor 4% gewijzigd door TexMex op 06-12-2021 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.breg87
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17-09 08:58
Zijn toevallig de nieuwe tarieven per 1 januari bij Eneco al bekend voor mensen met een variabel contract?

Gezien die voor ex-WE-klanten rond de 1,80 per kuub was, ben ik benieuwd of ze hun eigen bestaande klanten ook zo'n absurd bedrag voorschotelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-09 17:27
ArcticWolf schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:07:
Dat is wel een heel extreem verschil, €0,68 per m3, was ik blij dat ik eindelijk sinds een paar dagen weer een normaal tarief had, krijg je straks weer zo'n absurde verhoging. Zou wel een rare situatie zijn, wij hebben de oude variabele tarieven van Engie nog, maar worden niet als bestaande klanten gezien? Vanaf hoever terug ben je dan een bestaande klant?
Voor dit nieuwe tarief zullen er niet veel bij Engie blijven zitten, op deze manier prijzen ze zich uit de markt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:30
Toevallig net telefonisch contact gehad met van de Bron met een vraag over mijn jaar afschrift. Na dat mijn vraag beantwoord was wisten ze mij ook te vertellen dat van de Bron ook een flexibel contract heeft.

Het flexibel contract heeft een gas prijs van 1,22 m3, hij zei dat de flexibele prijs tot en met juli 2022 vast zou staan. Dit is een betere prijs dan Vattenfall, zeker als het flexibele prijs tot en met juli vast zou staan.

Het jaar contract tarief bij van de Bron zou staan op 1.47 m3, de rede van het prijs verschil zou zijn omdat het flexibel tarief recenter was ingekocht. Hij kon niks zeggen over hoelang het jaarcontract tarief vast zou staan.

Het flexibele contract afnemen kan alleen telefonisch, helaas zijn ze nu dicht dus morgen kan ik het eventueel afsluiten als het echt het interessantste aanbod is. Vanavond de verschillende aanbieders maar eens door reken. Morgen nog maar eens bevestiging vragen aan aan van Bron over het vast staan tot juli '22 van hun flexibele tarief voor dat ik een nieuw contract afsluit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MuVo schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:23:
Toevallig net telefonisch contact gehad met van de Bron met een vraag over mijn jaar afschrift. Na dat mijn vraag beantwoord was wisten ze mij ook te vertellen dat van de Bron ook een flexibel contract heeft.

Het flexibel contract heeft een gas prijs van 1,22 m3, hij zei dat de flexibele prijs tot en met juli 2022 vast zou staan. Dit is een betere prijs dan Vattenfall, zeker als het flexibele prijs tot en met juli vast zou staan.

Het jaar contract tarief bij van de Bron zou staan op 1.47 m3, de rede van het prijs verschil zou zijn omdat het flexibel tarief recenter was ingekocht. Hij kon niks zeggen over hoelang het jaarcontract tarief vast zou staan.

Het flexibele contract afnemen kan alleen telefonisch, helaas zijn ze nu dicht dus morgen kan ik het eventueel afsluiten als het echt het interessantste aanbod is. Vanavond de verschillende aanbieders maar eens door reken. Morgen nog maar eens bevestiging vragen aan aan van Bron over het vast staan tot juli '22 van hun flexibele tarief voor dat ik een nieuw contract afsluit.
Dan ga ik morgen ook even bellen, heb liever even variabel tot de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geishin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-09 16:52
MuVo schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:23:

1.22 per m3 tot 1 juli 2022 klinkt inderdaad heel prima, dat is de prijs inc. regiotoeslag, ODE, BTW en energiebelasting?

weet je toevallig ook de tarieven voor elektriciteit?

Innova gaat per 1 januari naar 1.42867 per m3, dus dan is 20 ct minder toch weer mooi meegenomen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0181
RoD schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:39:
[...]
Waar zie je die tarieven? Ik betaal nu nog 82 cent voor gas onder het modelcontract bij Engie. En vanaf 1 januari dus 1,08 (grofweg).

Edit: voor nieuwe klanten die nu een modelcontract af willen sluiten dus, oef. Toch apart dat ze zeggen de tarieven tot 1 januari niet te verhogen. Ik heb op 21 oktober het modelcontract bij hun aangevraagd en de levering is op 21 november begonnen. In de tussentijd hebben ze dus de prijzen van het modelcontract verdubbeld.

En dan toch wel apart dat ik per 1 januari "slechts" naar 1,08 ga. Dan ga je je toch weer afvragen of nieuwe klanten dit ook gaan krijgen per 1 januari.
@ArcticWolf
Blijkbaar ben je wel een bestaande klant wanneer er 2 weken eerder dan door ons een modelcontract bij Engie werd afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-09 06:35
Net nog even contact gehad met vattenfall. De variabele prijzen voor vaste klanten zijn idd vanaf januari 2022, te weten 0,2619 kwh en 1,2587 m3. Ik denk dat ik nog even pas op de plaats maak, stroomverbruik hebben we nauwelijks (alles tripple A + zonnepanelen en een EV die 1 op 1 uitgeruild wordt) en gas verbruiken we doorgaans alleen in de eerste 4 en laatste 2 maanden van het jaar.

Daarbij verwacht men (zolang rusland geen gebieden begint te annexeren) dat q2 de prijzen weer dalen.

[ Voor 6% gewijzigd door MagniArtistique op 06-12-2021 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
R0181 schreef op maandag 6 december 2021 @ 18:03:
[...]

@ArcticWolf
Blijkbaar ben je wel een bestaande klant wanneer er 2 weken eerder dan door ons een modelcontract bij Engie werd afgesloten.
Ja dat dacht ik dus ook maar hij ging het even opzoeken... En kwam terug dat voor ex-WE / Eneco klanten niet het lage tarief geboden kan worden... Vond het ook al lomp.
Maar goed, dan maar weer overstappen. Had het liefst langer gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arts
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-04 12:01
Sinds gisteren is mijn modelcontract ingegaan bij Oxxio met de volgende tarieven.
gas 0,87
stroom normaal 0,25
stroom dal 0,23

Per 1 januari zullen de tarieven van de modelcontracten weer veranderen. (die prijzen zijn bijna x2 nu)
Ik wil dus zo snel mogelijk overstappen naar een nieuw modelcontract of voordelig jaarcontract. (overzetten duurt minimaal 2 weken, of een maand)

Ongetwijfeld zullen hier leden zitten die hier al in zijn gedoken, hoor graag jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
geishin schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:45:
[...]

1.22 per m3 tot 1 juli 2022 klinkt inderdaad heel prima, dat is de prijs inc. regiotoeslag, ODE, BTW en energiebelasting?

Innova gaat per 1 januari naar 1.42867 per m3, dus dan is 20 ct minder toch weer mooi meegenomen
Het is mij onduidelijk of de Toeslag, BTW, ODE en belasting zijn inbegrepen.

Elektriciteit van de Bron - Flex (06-dec-21), volgens telefonisch contact:
Normaal: 0,38
Dal: 0,31
Terug Levering: 80% van kale lever prijs (Als ik het goed begrepen heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:20
Arts schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:07:
[…]
Ongetwijfeld zullen hier leden zitten die hier al in zijn gedoken, hoor graag jullie advies!
Advies: lees even terug in dit draadje. Het gaat niet anders dan over de scherpste tarieven vinden per 1-1-2021.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
[...]

Als die tarieven kloppen dan is die €1,22m3 zeker prima, vdBron rekent bij een 1 jarig contract €1,47079m3 en voor stroom: normaaltarief €0,40751kWh en daltarief €0,33925kWh. Dan is kiezen voor een variabel contract en afwachten tot de zomer een stuk voordeliger dan een jaarcontract nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geishin
R0181 schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:06:
[...]

Als die tarieven kloppen dan is die €1,22m3 zeker prima, vdBron rekent bij een 1 jarig contract €1,47079m3 en voor stroom: normaaltarief €0,40751kWh en daltarief €0,33925kWh. Dan is kiezen voor een variabel contract en afwachten tot de zomer een stuk voordeliger dan een jaarcontract nemen.
Dan denk ik dat de 1.22 zonder belasting, ODE en regiotoeslag is. Ik heb in deze markt nog niet gezien dat de variabele tarieven lager liggen dan de vaste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dania1981
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-09-2024
Essent rekent vanaf januari toch 1,11 euro per kuub en voor stroom 0,2525 voor variabel stond in een krantenartikel. Zijn er nog mensen die overwegen om zich op 1 januari daar aan te melden? Lijkt mij een van de goedkoopste in de markt dan toch met variabel contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:20
@MuVo Kan je bevestigen dat het genoemde tarief van €1,22 per m3 gas inclusief alle heffingen belastingen is?

[ Voor 29% gewijzigd door RichieB op 06-12-2021 22:08 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Dania1981 schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:05:
Essent rekent vanaf januari toch 1,11 euro per kuub en voor stroom 0,2525 voor variabel stond in een krantenartikel. Zijn er nog mensen die overwegen om zich op 1 januari daar aan te melden? Lijkt mij een van de goedkoopste in de markt dan toch met variabel contract?
Dat schijnt voor nieuwe klanten ook niet meer af te sluiten te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsz09
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 22:22
Vandaag via de chat en vorige week ook over de prijzen per 1-1 maar die kunnen ze pas 15-12 communiceren kreeg ik te horen.
Zit nu ook bij essent en loopt per 1-1 af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dania1981
TexMex schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:15:
[...]

Dat schijnt voor nieuwe klanten ook niet meer af te sluiten te zijn.
Ah, ik had begrepen dat je bij Essent nu niet kunt afsluiten voor die tarieven, maar wel als je vanaf 1 januari belt. Blijft natuurlijk afwachten of t ook echt zo werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
RichieB schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:06:
@MuVo Kan je bevestigen dat het genoemde tarief van €1,22 per m3 gas inclusief alle heffingen belastingen is?
Nee kan ik niet bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:10
Heb je dan toevallig ook dat krantenartikel? Dit lijkt erg op de SuperDalen tarieven per 1 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Dania1981 schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:30:
[...]

Ah, ik had begrepen dat je bij Essent nu niet kunt afsluiten voor die tarieven, maar wel als je vanaf 1 januari belt. Blijft natuurlijk afwachten of t ook echt zo werkt...
Ah, dat zou mooi zijn! Zeker als de tarieven uit het persbericht inderdaad inclusief toeslagen en btw zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dania1981
GENETX schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:39:
[...]

Heb je dan toevallig ook dat krantenartikel? Dit lijkt erg op de SuperDalen tarieven per 1 mei.
Zijn meerdere artikelen te vinden, dit is er 1 van.
https://www.ad.nl/geld/es...-euro-per-maand~ace39122/

Maar toen ik vorige week aanmeldde, kreeg ik veel duurdere prijzen bij Essent variabel, dus weer geannuleerd.. Zou dus pas kunnen aanmelden vanaf 1 januari gaf klantenservice aan. Maar vraag me af of t echt gaat werken..

[ Voor 3% gewijzigd door Dania1981 op 06-12-2021 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dania1981
d.breg87 schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:43:
Zijn toevallig de nieuwe tarieven per 1 januari bij Eneco al bekend voor mensen met een variabel contract?

Gezien die voor ex-WE-klanten rond de 1,80 per kuub was, ben ik benieuwd of ze hun eigen bestaande klanten ook zo'n absurd bedrag voorschotelen.
Klanten betalen dan 0,259 euro per kWh stroom en 1,249 euro per kuub gas staat hier:
https://nieuws.eneco.nl/b...deld-1750-euro-per-maand/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
ArcticWolf schreef op maandag 6 december 2021 @ 18:21:
[...]

Ja dat dacht ik dus ook maar hij ging het even opzoeken... En kwam terug dat voor ex-WE / Eneco klanten niet het lage tarief geboden kan worden... Vond het ook al lomp.
Maar goed, dan maar weer overstappen. Had het liefst langer gebleven.
Aangezien jij en ik op precies dezelfde tijdlijn zaten (ingang per 3 december) ga ik morgen ook maar eens vissen bij Engie. Sowieso al heel apart dat er iets anders zou zijn voor ex-Welkom klanten want daar heeft Engie niks mee te maken. Ik ben een bestaande klant (per vrijdag jl).
En nog aparter: waarom krijg ik geen nieuwe tarieven per 1 januari te horen? Dat is al over een kleine 24 dagen en ze hanteren ongetwijfeld wel een opzegtermijn van 30 dagen...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0181
Barre73 schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:03:
[...]

Aangezien jij en ik op precies dezelfde tijdlijn zaten (ingang per 3 december) ga ik morgen ook maar eens vissen bij Engie. Sowieso al heel apart dat er iets anders zou zijn voor ex-Welkom klanten want daar heeft Engie niks mee te maken. Ik ben een bestaande klant (per vrijdag jl).
En nog aparter: waarom krijg ik geen nieuwe tarieven per 1 januari te horen? Dat is al over een kleine 24 dagen en ze hanteren ongetwijfeld wel een opzegtermijn van 30 dagen...
Inderdaad, als ze lang wachten om die tarieven officieel mee te delen, zitten we straks bij Engie weer een poos met bijna gelijkwaardige tarieven als bij Eneco vanwege die 30 dagen opzegtermijn. Als die tarieven kloppen sluit ik morgen ergens anders een nieuw contract af en gaan die 30 dagen vanaf morgen in. Zou wel heel zuur zijn als wij nu niet als bestaande klanten worden gezien en forumgenoot @RoD die slechts 2 weken eerder tekende als ons wel een bestaande klant is volgens Engie en per 1-1 gas krijgt voor €1,08m3, maar wij dan €1,76m3 moeten gaan betalen? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lvanhoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 23:46
Kan ik ergens een actueel overzicht vinden van de gas- en stroomprijzen op basis van een modelcontract bij alle leveranciers vanaf 1 januari 2022? Kan me ergens niet voorstellen dat daar geen site voor is die dat bijhoudt maar ik kan het niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 19:02
Als ik mijn verbruik (5500 kwh verbruik, 5800 kwh opwek, 1600 m3 gas) invoer bij verschillende aanbieders valt het me op dat ze met verschillende bedragen komen wat betreft de vermindering van de energiebelasting.

Pricewise - budget energie: -558 euro
Vattenfall 3 jaar vast : 824 euro

Nogal een verschil....

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKU93
  • Laatst online: 09-06 15:16
louzy82 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:35:
Als ik mijn verbruik (5500 kwh verbruik, 5800 kwh opwek, 1600 m3 gas) invoer bij verschillende aanbieders valt het me op dat ze met verschillende bedragen komen wat betreft de vermindering van de energiebelasting.

Nogal een verschil....
Dat zal te maken hebben dat Vattenfall al rekent met de nieuwe verlaging van de energiebelasting per 1/1/2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
louzy82 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:35:

Nogal een verschil....
Zolang je het maar weet is het niet erg... 558 is het bedrag voor 2021. Vanaf 2022 is het 824 euro. Aangezien we al bijna in 2022 zitten doet Vattenfall het beter en ben je bij Budget goedkoper uit dan ze het nu doen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
lvanhoe schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 01:35:
Kan ik ergens een actueel overzicht vinden van de gas- en stroomprijzen op basis van een modelcontract bij alle leveranciers vanaf 1 januari 2022? Kan me ergens niet voorstellen dat daar geen site voor is die dat bijhoudt maar ik kan het niet vinden..
Volgens mij bestaat het ook niet... Dus ik zeg: gat in de markt gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:31
Gisteren is dan eindelijk mijn GC contract (via Consumentenbond) ingegaan die we nog voor 1-10-2021 konden afsluiten. Wel flauw, ingang contractdatum zou eigenlijk 2-12 moeten zijn (staat ook op bevestiging) maar app begon pas gisteren te werken en toen stond er opeens 6-12 als ingangsdatum.

Is dit normaal (lees: het is een handmatige actie, en door de drukte kan het een paar dagen extra duren) of zijn ze creatief aan het boekhouden zodat ze kunnen uitstellen om voor deze lage prijs gas te leveren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:36
@maarud Had je de app wel al op je telefoon staan?
En zag je het aftellen?
Het zal ook wel extreem druk zijn nu door alles wat er speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Roos79 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:03:
@maarud Had je de app wel al op je telefoon staan?
En zag je het aftellen?
Het zal ook wel extreem druk zijn nu door alles wat er speelt.
Ja app had ik al idd, en hij telde keurig af tot 2-12, daarna bleef de app leeg omdat ik geen actief contract had Pas vanmorgen had ik een termijnbedrag in de app, en kreeg ik ook in de Oxxio app een melding dat mijn contract per 6-12 opgehouden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Voor de mensen die overgestapt zijn met/op greenchoice via de bekende CB-deal... Ik kan via de mail van greenchoice de contractbevestiging niet meer openen, de link werkt niet meer. Heb de bevestiging inclusief tarieven wel zelf opgeslagen. Op mijn-greenchoice zie ik wel het contract dat ik afgesloten heb, maar ik zie nergens tegen welke tarieven. Hadden anderen dat ook tot op het moment dat hun contract in ging? Het gaat bij mij pas per 1 februari in, maar niet dat zij straks met hele andere tarieven aan komen kakken dan die ik in de bevestiging heb staan...

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Ugchel schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:16:
Voor de mensen die overgestapt zijn met/op greenchoice via de bekende CB-deal... Ik kan via de mail van greenchoice de contractbevestiging niet meer openen, de link werkt niet meer. Heb de bevestiging inclusief tarieven wel zelf opgeslagen. Op mijn-greenchoice zie ik wel het contract dat ik afgesloten heb, maar ik zie nergens tegen welke tarieven. Hadden anderen dat ook tot op het moment dat hun contract in ging? Het gaat bij mij pas per 1 februari in, maar niet dat zij straks met hele andere tarieven aan komen kakken dan die ik in de bevestiging heb staan...
Jep, tarieven kwamen pas in beeld nadat (gisteren) het contract ingegaan was.
Bevestiging kon ik wel ten alle tijde al zien in mijn account (onder 'Berichten'). Ze kloppen trouwens precies met de bevestiging, dus geen zorgen :P

[ Voor 3% gewijzigd door maarud op 07-12-2021 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-09 18:47
PJW9779 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:35:
[...]

Eehhmm, nee.
De cashback die je aan het eind van je contractjaar in één keer ziet verrekend op je jaarnota heb je nu maandelijks, doordat je hem in houdt op je maandvoorschot en parkeert op je eigen bankrekening.
De jaarnota gaat daarna dus alleen nog maar over je verbruik, niet meer over incentives.
Mocht je moeten bijbetalen op je jaarnota dan heb je dus het gereserveerde bedrag op je bankrekening ter beschikking.

[...]

Dat eerste lijkt mij logisch. Maar je rekent dat via de eindnota gewoon af met je oude aanbieder. En bij je nieuwe aanbieder ga je verder met salderen.
Ik weet er het fijne niet van, want heb helaas geen zonnepanelen. Maar op https://www.gaslicht.com/...elen-en-overstappen/5018/ las ik een redelijk goede uitleg.
En ik vermoed dat andere Tweakers het véél beter kunnen uitleggen.
Wat ik niet kan terugvinden is hoe salderen (bij dezelfde leverancier) werkt in combinatie met een flexibel energiecontract.

(1) Wordt al het verbruik over een jaar opgeteld, gesaldeerd met hetgeen opgewekt, en de delta tegen de energiekoers van dat moment (dus moment van eindafrekening) berekend?

Of

(2) Wordt het verbruik iedere maand opgeteld, gesaldeerd met hetgeen opgewekt is die maand, en de delta tegen de energiekoers van die maand berekend?

Situatie 2 is uiteraard veel ongunstiger dit jaar, omdat de flexibele prijzen zijn gestegen in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geishin
Ik zoek dit ook, maar voorlopig is het vooral de tarieven die hier genoemd worden bijhouden.

Is het iemand gelukt om vandebron te spreken over hun tarieven voor de modelcontracten? Ik sta nu al een kwartier in de wacht 8)7. Hopelijk lukt het in de komende 10 minuten, want ik heb een meeting voor werk. Je zou bijna denken dat ze geen nieuwe klanten willen.

edit 22 minuten in de wacht. Ik probeer het morgen weer als ik dan weer >20 minuten in de wacht sta gaat er een klacht naar ACM dat het modelcontract niet goed aangeboden wordt.

[ Voor 33% gewijzigd door geishin op 07-12-2021 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Staar je trouwens niet blind op de modelcontracten. Verschillende leveranciers bieden naast de modelcontracten ook nog een ander maandelijks opzegbaar contract met variabele tarieven aan. Die zijn soms voordeliger dan de officiële modelcontracten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 13:42

PnD

like in Pinda ^_^

Zojuist n.a.v. mijn vraag gebeld door netjes, supernette klantenservice overigens.

De variabele tarieven per 1-1-2021 zijn momenteel nog niet bekend, maar kunnen elk moment volgen.
Je mag het contract elk moment opzeggen overigens. Ze houden je niet aan de opzegtermijn van 30 dagen.

edit: Oops, gebeld door Delta energie

Heb gelijk een aanvraag gedaan voor 3 jaar vast bij VF

[ Voor 14% gewijzigd door PnD op 07-12-2021 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
PnD schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:19:
Zojuist n.a.v. mijn vraag gebeld door netjes, supernette klantenservice overigens.

De variabele tarieven per 1-1-2021 zijn momenteel nog niet bekend, maar kunnen elk moment volgen.
Je mag het contract elk moment opzeggen overigens. Ze houden je niet aan de opzegtermijn van 30 dagen.
Gebeld met wie? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

TexMex schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:14:
Staar je trouwens niet blind op de modelcontracten. Verschillende leveranciers bieden naast de modelcontracten ook nog een ander maandelijks opzegbaar contract met variabele tarieven aan. Die zijn soms voordeliger dan de officiële modelcontracten.
Toch voor de grap die modelcontracten eens bekeken, ik wist dat gas duurder werd (gezien mijn variabel afgelopen contract prijs), maar Eneco heeft bij modelcontract een whoppin 1,80 per m3? En ik dacht al duur te zitten met 1,40 per m3 :D

Ik denk dat ik het nu paar maanden maar even 'contractvrij' door laat lopen, heb gigantische stappen gemaakt om gas extreem te verlagen waar een enorme kostenpost bespaard wordt. Ja, electra gaat omhoog, maar minder stijgend dan de prijzen van gas momenteel.
(afgelopen maand 95% minder gas verbruikt dan vorig jaar dezelfde maand).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:48
maarud schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:39:
[...]

Jep, tarieven kwamen pas in beeld nadat (gisteren) het contract ingegaan was.
Bevestiging kon ik wel ten alle tijde al zien in mijn account (onder 'Berichten'). Ze kloppen trouwens precies met de bevestiging, dus geen zorgen :P
Dat is vreemd. Ik heb wel de mailbevestiging, maar verder niets onder Berichten (of elders). Mijn nieuwe contract moet per 1-1 ingaan, toch maar eens bellen dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diepie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:29
Ik had vorige week een modelcontract afgesloten bij vattenfall maar deze inmiddels omgezet naar een 3 jarig vast met een Energiecadeau twv €200-€350. Dit besloten omdat het uiteindelijk een stuk voordeliger zal zijn. De tarieven verschillen aanzienlijk en met de komende wintermaanden zal dat een flinke besparing opleveren. Mocht ik volgend jaar toch willen wisselen, is de boete €250 en dat bespaar ik makkelijk komende maanden.

Modelcontract:
- Stroom : €0,31
- Gas : €1,55

3-jarig Energiecadeau XL contract:
- Stroom : €0,24
- Gas : €1,18

Verschil :
- Stroom : €0,07
- Gas : €0,37

Dus stel ik gebruik alleen aan gas 675 m3 (jaarverbruik zit hier op 2500m3) dan heb ik een eventuele boete al terugverdiend.
Bijkomend voordeel is ook nog het cadeau.

Vattenfall Energiecadeau

Mocht je interesse hebben, sluit wel snel af. Ik heb telefonisch contact gehad en begreep dat deze aanbieding eigenlijk niet meer beschikbaar hoort te zijn. De medewerker was verbaasd dat de pagina nog bestond. Je hebt dus kans dat dit snel verdwijnt.

Cabauw/Lopik; 26 x 370 Wp (12 x O/ZO, 14 x W/ZW) 9,6 kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPK
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-06-2023
Ik kwam er zojuist achter dat de Essent Superdalen deal iets voordeliger is geworden.
Er is ook nog wat geschoven met de datums wanneer de kortingen ingaan.
Wellicht interessant om alvast vast te leggen per 01-05-2022.

Prijzen enkele weken geleden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oli3jl7cSpbOyKisk0LDBAaSOjo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9QrPYwIn5ofYKZz5GvjPUOL1.png?f=user_large

Prijzen nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yxvEmoOhHCgfeG7aMEZE1BdkuoI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FC1xYaSRvyO8LhEcl2BxFtAp.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 06:55
Diepie schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:35:
Ik had vorige week een modelcontract afgesloten bij vattenfall maar deze inmiddels omgezet naar een 3 jarig vast met een Energiecadeau twv €200-€350. Dit besloten omdat het uiteindelijk een stuk voordeliger zal zijn. De tarieven verschillen aanzienlijk en met de komende wintermaanden zal dat een flinke besparing opleveren. Mocht ik volgend jaar toch willen wisselen, is de boete €250 en dat bespaar ik makkelijk komende maanden.

Modelcontract:

Verschil :

Dus stel ik gebruik alleen aan gas 675 m3 (jaarverbruik zit hier op 2500m3) dan heb ik een eventuele boete al terugverdiend.

Vattenfall Energiecadeau

Mocht je interesse hebben, sluit wel snel af. Ik heb telefonisch contact gehad en begreep dat deze aanbieding eigenlijk niet meer beschikbaar hoort te zijn. De medewerker was verbaasd dat de pagina nog bestond. Je hebt dus kans dat dit snel verdwijnt.
Wat zijn de voorwaarden van dat cadeau? Die zul je niet krijgen in het geval dat je vroegtijdig overstapt, toch? Hoe dan ook, zeker interessant. Betaal nu 1,56 per m3, terwijl het verbruik nu op zijn piek zit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Laatst online: 20-09 17:21

mwa

Modelcontract:

Verschil :

Vattenfall Energiecadeau

Het modelcontract van Vattenfall die ik nu heb (0,87m3) gaat naar 1,25m3 vanaf 1 januari. Dat is heel wat anders dan 1,55m3 gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepie
T i M schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:47:
[...]

Wat zijn de voorwaarden van dat cadeau? Die zul je niet krijgen in het geval dat je vroegtijdig overstapt, toch? Hoe dan ook, zeker interessant. Betaal nu 1,56 per m3, terwijl het verbruik nu op zijn piek zit...
Na het afschrijven van het derde termijnbedrag kun je het cadeau selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farrell
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:34
RonaldPK schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:47:
Ik kwam er zojuist achter dat de Essent Superdalen deal iets voordeliger is geworden.

[Afbeelding]

Prijzen nu:
[Afbeelding]
Dat zijn enkel de leveringskosten tarieven. Onder de streep kom ik bij dit contract uit op 354 euro per maand en bij Vattenfall op 218 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepie
mwa schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:52:
[...]

Het modelcontract van Vattenfall die ik nu heb (0,87m3) gaat naar 1,25m3 vanaf 1 januari. Dat is heel wat anders dan 1,55m3 gelukkig.
Dan heb je deze op het juiste moment afgesloten, voor 25 november waarschijnlijk. Op die datum zijn de tarieven aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farrell
Diepie schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:56:
[...]

Dan heb je deze op het juiste moment afgesloten, voor 25 november waarschijnlijk. Op die datum zijn de tarieven aangepast.
Je kan dat (€1,21) nog steeds afnemen als je een contract van 3 jaar aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepie
Farrell schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:00:
[...]

Je kan dat (€1,21) nog steeds afnemen als je een contract van 3 jaar aangaat.
Ik heb het specifiek over het modelcontract, deze tarieven zijn op 25 november aangepast. Een 3-jarig contract is zo te zien niet zomaar (via de website) af te sluiten. Telefonisch werd mij ook medegedeeld dat ze in principe geen 3 jarige contracten aangaan op dit moment.

[ Voor 23% gewijzigd door Diepie op 07-12-2021 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-08 19:41
RonaldPK schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:47:

[Afbeelding]

Prijzen nu:
[Afbeelding]
Kan je dan niet beter die van vattenfall nemen met 1,18 euro per kuub gas? of is in de gehele loopduur essent goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Laatst online: 20-09 17:21

mwa

Diepie schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:56:
[...]

Ja ik heb deze gelijk begin november afgesloten na het Welkom Energie debacle.
Overigens wel apart dat er straks 2 verschillende Modelcontract tarieven zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
Als je begrijpt wat een 'Modelcontract' inhoudt, denk je dan heus dat er hier een topic van krap 400 postings zou staan? Met alleen de afgelopen maand al zo'n 140 vanwege het WelkomEnergie-faillissement? :w

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Ding.Flof.Bips
  • Laatst online: 19-09 11:14
Het is een work in progress, maar na een rondje bellen langs verschillende energieleveranciers (gemiddelde wachttijd 30minuten...) heb ik hier een lijstje van de prijzen per 1 januari 2022. Die van Essent zijn nog niet definitief, die worden volgende week pas bekend gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2VFcHaBIUD2XN4ncIZG51k-MmsE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pVQsHfAUFvbBSEq9UMDP0fKH.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Gaslicht heeft ook een blog gemaakt met tarieven. Peildatum 7-12-2021. Bedragen zijn afgerond, incl. btw, ODE en energiebelastingen 2022

Variabele pakketten op Gaslicht.com met huidige tarieven
Vaste 1-jarige actiecontracten op Gaslicht.com met huidige tarieven

Het aanbod van 1 jarige contracten is zeer beperkt (2x)

Een rondje langs de energieaanbieders zelf is de moeite waard.

[ Voor 7% gewijzigd door ZuinigeRijder op 07-12-2021 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goeiedagschotel
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20-09 18:57
Vraag. Mijn Eneco contract is afgelopen zaterdag 04-12 afgelopen, nu heb ik in oktober al een mail ontvangen met de tarieven die dan gelden ( 0,42 cent stroom en 1,42 euro gas ). Bij mijn contract staat nu dat mijn variabele prijs pas per 04-12-2022 verandert. Maar ik had verwacht dat deze per 01-01-2022 ( halfjaarlijks ) zou veranderen, wat is nu juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZuinigeRijder schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:15:
Gaslicht heeft ook een blog gemaakt met tarieven. Peildatum 7-12-2021. Bedragen zijn afgerond, incl. btw, ODE en energiebelastingen 2022

Variabele pakketten op Gaslicht.com met huidige tarieven
Vaste 1-jarige actiecontracten op Gaslicht.com met huidige tarieven

Het aanbod van 1 jarige contracten is zeer beperkt (2x)

Een rondje langs de energieaanbieders zelf is de moeite waard.
Wat een enorme verschillen.

Stroom van 31ct (Vattenfall) tot 41ct (Greenchoice).
Gas van 155ct (Vattenfall) tot 221ct (Pure Energie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuVo
[...]

RichieB schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:06:
Na telefonisch lang in de wacht te hebben gestaan ben ik overgestapt naar vandeBron. Gas prijs nagevraagd, in de prijs 1,22m3 zit alles in. Telefonisch werd mij verteld dat VandeBron heeft twee pijl momenten per jaar om het variable tarrief te bepalen. Normaal is dit januari en juli maar nu hebben ze het eerste pijlmoment naar voren gehaald en in november 2021 de nieuwe tarieven bepaald. Dit nieuwe tarief zou geldig zijn tot juli 2021, mitst de markt niet te hard schommeld. Hier onder de details.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 9% gewijzigd door MuVo op 07-12-2021 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geishin
MuVo schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:35:
[...]

[...]

Na telefonisch lang in de wacht te hebben gestaan ben ik overgestapt naar vandeBron. Gas prijs nagevraagd, in de prijs 1,22m3 zit alles in. Telefonisch werd mij verteld dat VandeBron heeft twee pijl momenten per jaar om het variable tarrief te bepalen. Normaal is dit januari en juli maar nu hebben ze het eerste pijlmoment naar voren gehaald en in november 2021 de nieuwe tarieven bepaald. Dit nieuwe tarief zou geldig zijn tot juli 2021, mitst de markt niet te hard schommeld. Hier onder de details.

***members only***
Veel dank! Dat gaat betekenen dat ook ik heel lang in de wacht ga staan bij VandeBron waarschijnlijk. Want dat scheelt 0.20 met innova per m3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ding.Flof.Bips
  • Laatst online: 19-09 11:14
Van de Bron heeft dan wel weer de de hoogste leveringskosten per product namelijk ongeveer 8,88 per maand tegenover de andere leveranciers die tussen de 5,5 en 7 euro per product per maand rekenen. Onderaan de streep ben op dit moment met van de Bron waarschijnlijk toch nog wel goedkoper uit, maar toch het vermelden waard! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Ding.Flof.Bips schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:08:
Het is een work in progress, maar na een rondje bellen langs verschillende energieleveranciers (gemiddelde wachttijd 30minuten...) heb ik hier een lijstje van de prijzen per 1 januari 2022. Die van Essent zijn nog niet definitief, die worden volgende week pas bekend gemaakt.

[Afbeelding]
Wel goed om te melden dat niet alle tarieven gelden voor alle gebruikers. Ik heb bijvoorbeeld een modelcontract bij Vattenfall welke ik eind oktober heb aangevraagd en 17 november is ingegaan. Dan zijn de tarieven per 1 Jan. anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geishin
Ding.Flof.Bips schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:46:
Van de Bron heeft dan wel weer de de hoogste leveringskosten per product namelijk ongeveer 8,88 per maand tegenover de andere leveranciers die tussen de 5,5 en 7 euro per product per maand rekenen. Onderaan de streep ben op dit moment met van de Bron waarschijnlijk toch nog wel goedkoper uit, maar toch het vermelden waard! ;)
Goed punt, dit maak ik echter ruimshoots goed in prijs verschil. Na 15m3 en 70kWh per maand is VDB voor mij goedkoper dan Innova die 15m3 en 70 kWh gebruik ik in januari en februari zeker wel. Kijken we daarna weer verder.

Weet iemand hoe dat zit met de vermindering energiebelasting? die krijg je normaal gesproken per jaar terug, alleen ik ben nu ongeveer iedere maand aan het overstappen 8)7. Krijg ik die dan steeds terug op m'n eindnota?

[ Voor 14% gewijzigd door geishin op 07-12-2021 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
geishin schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:20:
[...]

Weet iemand hoe dat zit met de vermindering energiebelasting? die krijg je normaal gesproken per jaar terug, alleen ik ben nu ongeveer iedere maand aan het overstappen 8)7. Krijg ik die dan steeds terug op m'n eindnota?
Ja, per dag gerekend. Toevallig net de eindafrekening van een maandje Eneco gehad. Keurig 33 dagen maal circa €1,53.
En daarvoor de eindafrekening van een laatste maand Welkom Energie. Idem dito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
@Barre73 net met @R0181 gesproken en weer met Engie, maar we hebben nu dezelfde tarieven als @RoD gekregen. Denk dat die medewerker van gisteren het verkeerd had... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ArcticWolf schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:34:
@Barre73 net met @R0181 gesproken en weer met Engie, maar we hebben nu dezelfde tarieven als @RoD gekregen. Denk dat die medewerker van gisteren het verkeerd had... :X
Ik wacht nog even rustig antwoord af op de Whatsapp die ik ze vanmorgen heb gestuurd. Altijd handig om het "schriftelijk" te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:35:
[...]

Ik wacht nog even rustig antwoord af op de Whatsapp die ik ze vanmorgen heb gestuurd. Altijd handig om het "schriftelijk" te hebben.
Ja had vanmorgen ook geappt, niks... net via de chat binnen 5 min geregeld en op papier gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenie1980
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-11-2024
Ding.Flof.Bips schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:08:

[Afbeelding]
Nice, heb je Delta ook al gesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
onne schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:58:
[...]

Wat ik niet kan terugvinden is hoe salderen (bij dezelfde leverancier) werkt in combinatie met een flexibel energiecontract.

(1) Wordt al het verbruik over een jaar opgeteld, gesaldeerd met hetgeen opgewekt, en de delta tegen de energiekoers van dat moment (dus moment van eindafrekening) berekend?

Of

(2) Wordt het verbruik iedere maand opgeteld, gesaldeerd met hetgeen opgewekt is die maand, en de delta tegen de energiekoers van die maand berekend?

Situatie 2 is uiteraard veel ongunstiger dit jaar, omdat de flexibele prijzen zijn gestegen in de winter.
Mooie vraag, volgens mij heb je hier nog geen antwoord.
De leveranciers zijn in ieder geval verplicht om te salderen over het gehele leveringsjaar (of als je eerder opzegt over de gehele periode van eindafrekening). Optie 2 valt dus sowieso af, want dat mag niet.

Een aantal leveranciers hebben een vaste terugleververgoeding, bijvoorbeeld 7 cent per kWh. Dan is je vraag geen issue. Bij de leveranciers waar de teruglevergoeding het kale levertarief is maakt het inderdaad wel uit welk tarief genomen wordt, maar ik zou het niet weten. Heb namelijk nog nooit variabel gehad.
Wel een paar dagen variabel ná een jaarcontract, die paar dagen werden gewoon op de grote hoop van de eindafrekening gegooid, en niet apart afgeprijsd, maar dat was bij een leverancier met vaste vergoeding (o.a. Vattenfall).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-09 18:47
Cheesy schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:48:
[...]

Mooie vraag, volgens mij heb je hier nog geen antwoord.
De leveranciers zijn in ieder geval verplicht om te salderen over het gehele leveringsjaar (of als je eerder opzegt over de gehele periode van eindafrekening). Optie 2 valt dus sowieso af, want dat mag niet.

Een aantal leveranciers hebben een vaste terugleververgoeding, bijvoorbeeld 7 cent per kWh. Dan is je vraag geen issue. Bij de leveranciers waar de teruglevergoeding het kale levertarief is maakt het inderdaad wel uit welk tarief genomen wordt, maar ik zou het niet weten. Heb namelijk nog nooit variabel gehad.
Wel een paar dagen variabel ná een jaarcontract, die paar dagen werden gewoon op de grote hoop van de eindafrekening gegooid, en niet apart afgeprijsd, maar dat was bij een leverancier met vaste vergoeding (o.a. Vattenfall).
Top dank voor je reactie!
Het voornaamste is dat optie 2 afvalt, die optie zou behoorlijk pijn doen....
Mijn teruglevering komt heel aardig in de buurt van mijn gebruik. Dus tegen welk tarief het uiteindelijk jaarsaldo verrekend wordt is in mijn situatie iets minder spannend.

Mijn leverancier (energiedirect.nl) heeft overigens ook een vaste terugleververgoeding (5 cent). Maar welk tarief ik betaal voor het saldo als ik op jaarbasis meer verbruikt heb dan geleverd is mij nog niet duidelijk. Heb die vraag uitstaan via messenger. Echt top dat je niet gewoon een medewerker aan de lijn krijgt als je belt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
TexMex schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:14:
Dan ga je dus precies voorbij aan de bedoeling van het Modelcontract.
Waar @SinergyX wél achter is : SinergyX in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier" :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
ArcticWolf schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:34:
Mooi dat het gelukt is :) Werd er ook nog een reden gegeven voor het grote verschil in tarieven?

Het is toch een rare situatie omdat je nu ook nog een modelcontract kan afsluiten tegen hele hoge tarieven. Dat lijkt me dan om nieuwe klanten af te schrikken, ofzo. Aan de andere kant hadden ze ook best weg kunnen komen met hogere tarieven dan de 1,08/m3 die ik nu heb, aangezien ze daarmee relatief gezien ontzettend goedkoop zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door RoD op 07-12-2021 15:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:00:
[...]

Mooi dat het gelukt is :) Werd er ook nog een reden gegeven voor het grote verschil in tarieven?

Het is toch een rare situatie omdat je nu ook nog een modelcontract kan afsluiten tegen hele hoge tarieven. Dat lijkt me dan om nieuwe klanten af te schrikken, ofzo. Aan de andere kant hadden ze ook best weg kunnen komen met hogere tarieven dan de 1,08/m3 die ik nu heb, aangezien ze daarmee relatief gezien ontzettend goedkoop zijn.
Nee geen idee... heb gewoon weer gevraagd welke tarieven ik zou krijgen vanaf januari. Eerst vroeg ze of ik die niet via de mail had gekregen; nee. En toen kreeg ik dit antwoord:
> Jouw nieuwe tarieven worden per 1 januari: - elektriciteit normaal: € 0,24764 per kWh - elektriciteit dal: € 0,19901 per kWh - gas: € 1,07657 per m³ Dit is inclusief de overheidsheffingen van 2022.

Ben verder niet meer op die 1,76 ingegaan. Ze hebben in ieder geval een klant voor langere tijd erbij met mij, zal na het WE debacle niet meer kiezen voor een gokmaatschappij :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaan71
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-11-2024
Iemand bekend met powerpeers.

Die bieden het volgende aan.

Zoe bijlage

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WCtsLM62hF3BB0m1eqsinGba87Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cc9Z2OrMTIDV8mvhcLlmuZT5.png?f=fotoalbum_large

Heb 2800kWh nodig. Geen gas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G530GZyMLprr1Vk78TWPeI6MPmc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aIodxunmEOk4iX12FeyMnNG6.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Adriaan71 op 07-12-2021 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
Barre73 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:35:
[...]

Ik heb de chat gefilmd, foto's van gemaakt, gekopieerd en naar mezelf toe gemaild en ook nog een kopie van de chat via Engie ontvangen, dus die tarieven vanaf 1-1 heb ik op diverse manieren 'veilig' gesteld. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0181
Voor diegenen die nog iets zoeken is deze 1-jarige aanbieding misschien ook wel gunstig. Een Bol cadeaubon van €300,= is altijd wel ergens voor te gebruiken.
https://www.vattenfall.nl/energie-aanbiedingen/bol-com-300/

[ Voor 8% gewijzigd door teacher op 08-12-2021 01:10 . Reden: Affiliate link geknipt.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ1984
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-03 08:55
R0181 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:18:
Voor diegenen die nog iets zoeken is deze 1-jarige aanbieding misschien ook wel gunstig. Een Bol cadeaubon van €300,= is altijd wel ergens voor te gebruiken.
https://www.vattenfall.nl/energie-aanbiedingen/bol-com-300/
Thanks, deze was ik nog niet tegengekomen! € 1,376036 per m³. Aanzienlijk goedkoper dan mijn €2,00 die ik nu betaal bij Green Choice.

Wat ik niet begrijp, waarom krijg ik via de reguliere site ingang een gasprijs van € 1,537208 per m³ aangeboden?

[ Voor 12% gewijzigd door teacher op 08-12-2021 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farrell
ArcticWolf schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:05:
[...]

Nee geen idee... heb gewoon weer gevraagd welke tarieven ik zou krijgen vanaf januari. Eerst vroeg ze of ik die niet via de mail had gekregen; nee. En toen kreeg ik dit antwoord:
> Jouw nieuwe tarieven worden per 1 januari: - elektriciteit normaal: € 0,24764 per kWh - elektriciteit dal: € 0,19901 per kWh - gas: € 1,07657 per m³ Dit is inclusief de overheidsheffingen van 2022.

Ben verder niet meer op die 1,76 ingegaan. Ze hebben in ieder geval een klant voor langere tijd erbij met mij, zal na het WE debacle niet meer kiezen voor een gokmaatschappij :X
Zo'n modelcontract is toch niet interessant, omdat deze maandelijks kunnen wijzigen? Dan heb je alleen het tarief voor de maand januari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
RoD schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:00:
[...]

Waarschijnlijk is Engie met de variabele tarieven voor ons tot juli 2022 zo'n beetje het goedkoopste van alle aanbieders, dan hebben die volle 30 dagen wachten achteraf toch zijn vruchten opgeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kohakudoitse
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 18:55
ArcticWolf schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:37:
[...]

Ja had vanmorgen ook geappt, niks... net via de chat binnen 5 min geregeld en op papier gekregen.
Had van schrik vanmorgen een 3 jarig contract afgesloten bij Vattenfall.
Deze waren lager dan de prijzen die ik op de website van ENGIE zag.

Naar aanleiding van uw bericht ook even in de ENGIE app gechat en krijg nu ook de betere tarieven per januari.

Helaas voor Vattenfall ga ik die annuleren.

Geeft weer rust nu.

Groet John.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Farrell schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:48:
[...]

Zo'n modelcontract is toch niet interessant, omdat deze maandelijks kunnen wijzigen? Dan heb je alleen het tarief voor de maand januari.
Nee de tarieven zijn van 1 januari tot 1 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepie
MichaelJ1984 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:44:
[...]

Thanks, deze was ik nog niet tegengekomen! € 1,376036 per m³. Aanzienlijk goedkoper dan mijn €2,00 die ik nu betaal bij Green Choice.

Wat ik niet begrijp, waarom krijg ik via de reguliere site ingang een gasprijs van € 1,537208 per m³ aangeboden?
Je zou ook deze kunnen overwegen, wel 3 jaar vast maar voordelige tarieven (€1,18 per m3 en €0,24 per kwH). Boete is max 250 en afhankelijk van verbruik kan het voordelig zijn.

Modelcontract:

Verschil :

Vattenfall Energiecadeau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
MichaelJ1984 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:44:
[...]

Vattenfall heeft steeds verschillende tarieven of aanbiedingen, er zijn 1-jarige contracten met die bon van €300,-, er is een gelijksoortige aanbieding met dezelfde tarieven waar je een cadeau uit kan kiezen en dan is de Bol bon maar €200,= en er is een 1-jarig contract zonder cadeau's en dan zijn de tarieven zelfs hoger dan die contracten met een cadeau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
ArcticWolf schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:51:
[...]
Nee de tarieven zijn van 1 januari tot 1 juni juli. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dereiger
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 24-10-2024
Ook hier een ex welkom klant die direct is overgestapt naar powerpeers en zo de schade beperkt heeft weten te houden(hopelijk)

Nu komt ook daar een verhoging aan per 1-1-2022

Tarieven stroom Oude tarieven Nieuwe tarieven
t/m 31 dec 2021 vanaf 1 jan 2022
€ per kWh incl. btw € per kWh incl. btw
Variabele leveringskosten 0,090750 0,181016
Energiebelasting* 0,114079 0,044519
Opslag Duurzame Energie* 0,036300 0,036905
Totaaltarief per kWh 0,241129 0,262440

Vermindering Energiebelasting
-1,530302 per dag
-2,25965 per dag

Tarieven gas Oude tarievent/m 31 dec 202 Nieuwe tarieven
vanaf 1 jan 2022
€ per m³ incl. btw € per m³ incl. btw
Variabele leveringskosten 0,305041 0,821953
Energiebelasting* 0,421758 0,439496
Opslag Duurzame Energie* 0,102971 0,104665
Totaaltarief per m³ 0,829770 1,366114

Wat is nu wijsheid en zijn er nog alternatieven? Raak het overzicht inmiddels een beetje kwijt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09 06:57
R0181 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:54:
[...]

Vattenfall heeft steeds verschillende tarieven of aanbiedingen, er zijn 1-jarige contracten met die bon van €300,-, er is een gelijksoortige aanbieding met dezelfde tarieven waar je een cadeau uit kan kiezen en dan dan is de Bol bon maar €200,= en er is een 1-jarig contract zonder cadeau's en dan zijn de tarieven zelfs hoger dan die contracten met een cadeau.
Helaas geen cadeaus wanneer je enkel stroom afneemt. :-( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bij de bol.com bon van 300 euro (VastePrijsEnergie met cadeau, 1 jaar) staat een uitleg met actievoorwaarden:
Stop je het contract voor de afgesproken einddatum? Dan mag Vattenfall de waarde van het cadeau (deels) terugvorderen met maximaal € 100,- (€ 50,- per energie-product).
Maar bij het 3 jaar contract EnergiecadeauXL zie ik daar niets over staan en lijken er geen aparte voorwaarden te zijn. Dit is het enige wat daar staat:
Zo bestel je je cadeau:
- Verstuur je aanvraag voor energie.
- Binnen een week nadat wij je derde termijnbedrag hebben afgeschreven ontvang je een e-mail met een unieke vouchercode.
- Wissel je vouchercode online in.
- Kies je cadeau uit en je krijgt het binnen 7 dagen thuisgestuurd.
Heb jij iets ontvangen over het verrekenen van het cadeau bij vroegtijdig opzeggen? Bij het 1 jaar contract moet je sowieso eerst ook 3 termijnen hebben voldaan, dat is bij het EnergiecadeauXL ook niet zo. Ik vraag me af of daar nog een catch is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
lonehitman schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:04:
[...]

Helaas geen cadeaus wanneer je enkel stroom afneemt. :-( .
Blijkbaar zit de winstverwachting in het gas, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepie
J0YR1D3R schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:05:
[...]

Bij de bol.com bon van 300 euro (VastePrijsEnergie met cadeau, 1 jaar) staat een uitleg met actievoorwaarden:

[...]

Maar bij het 3 jaar contract EnergiecadeauXL zie ik daar niets over staan en lijken er geen aparte voorwaarden te zijn. Dit is het enige wat daar staat:

[...]

Heb jij iets ontvangen over het verrekenen van het cadeau bij vroegtijdig opzeggen? Bij het 1 jaar contract moet je sowieso eerst ook 3 termijnen hebben voldaan, dat is bij het EnergiecadeauXL ook niet zo. Ik vraag me af of daar nog een catch is?
Voor het 3-jarig contract geldt hetzelfde zie ik net, was mij nog niet opgevallen in de voorwaarden. Max €100 (€50 per product) kunnen ze terugvorderen. Dus eigenlijk is de boete max €350. Ik verwacht met mijn verbruik dat het nog steeds gunstiger uitvalt maar ik kan mij voorstellen dat dit niet voor iedereen geldt.

Pagina: 1 ... 99 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4