Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.175 views

• Levan800
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 06-03-2022
Ook hier een ex WE klant. Ga van 330 euro naar 730 eur per maand bij Eneco.
Verbruik gas 5000 m3 per jaar. Grote woning en groot gezin dus besparen niet echt mogelijk.
Zitten nu te denken aan een 3-jarig contract bij Vattenfall want dat scheelt 200 euro per maand.
Mochten de prijzen dan in juli ineens omlaag gaan kunnen we die 250 euro boete (gas en elektra) betalen en zijn we volgens mij nog voordeliger uit. Want we besparen dan sowieso 6x200 euro en minus die 250 euro dus nog steeds een flink bedrag. Of zie ik nu iets over het hoofd/is dit een te simpele redenering?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-08 19:41
Levan800 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:54:
Verbruik gas 5000 m3 per jaar. Grote woning en groot gezin dus besparen niet echt mogelijk.
Zitten nu te denken aan een 3-jarig contract bij Vattenfall want dat scheelt 200 euro per maand.
Mochten de prijzen dan in juli ineens omlaag gaan kunnen we die 250 euro boete (gas en elektra) betalen en zijn we volgens mij nog voordeliger uit. Want we besparen dan sowieso 6x200 euro en minus die 250 euro dus nog steeds een flink bedrag. Of zie ik nu iets over het hoofd/is dit een te simpele redenering?
Is het dan niet beter om zakelijk af te nemen voor die fabriek van jullie"?

• RonaldPK
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-06-2023
Kijk niet naar je voorschot, maar naar je werkelijk verbruik.
Maar ik vermoed wel dat het gunstiger is om eventueel een boete te accepeteren tzt. Ik zit er zelf ook over te twijfelen (2400m3 gas hier)

• bldb
  • Laatst online: 27-12-2022
Een modelcontract nemen is dan voordeliger toch inplaats van een boete te accepteren?

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
bldb schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:04:
Een modelcontract nemen is dan voordeliger toch inplaats van een boete te accepteren?
Modelcontract en boete accepteren in ieder geval... alleen moet je nog wel een modelcontract kunnen vinden.

• bldb
Nadeel van modelcontract is wel dat mensen die in oktober een modelcontract voor 0.82 euro per m3 hebben afgesloten nu alweer een hoger tarief betalen.

• Kadketz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 08:43
Door het faillissement van Welkom Energie zitten we nu noodgedwongen met een contract bij Eneco. Resultaat; van 148,- p.m. naar 334,- p.m. meer dan een verbuddeling dus. Nu zit ik via independer en pricewise te kijken naar een goedkoper alternatief waarbij Innova de goedkoopste is met 275,- p.m. voor 1jaar.

Dit is komt uiterraad niet echt in de buurt van onze oude prijs maar scheelt wel 60 euro p.m. Huidige contract met tarieven bij Eneco loopt tot maart 2022. Zullen we nog even wachten tot na de winter met overstappen met de hoop dat de tarieven weer iets dalen of toch nu alvast overstappen?

Iemand een glazenbol? 8)7

• BertEnergie
  • Laatst online: 22-08-2023
Besparen op gas en energieverbruik is altijd mogelijk, kwestie van prioriteiten stellen en of de financiële mogelijkheden er zijn om je verhoogde rekening te betalen of een investering te doen voor alternatieve energie

• bldb
Kadketz schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:12:
Door het faillissement van Welkom Energie zitten we nu noodgedwongen met een contract bij Eneco. Resultaat; van 148,- p.m. naar 334,- p.m. meer dan een verbuddeling dus. Nu zit ik via independer en pricewise te kijken naar een goedkoper alternatief waarbij Innova de goedkoopste is met 275,- p.m. voor 1jaar.

Dit is komt uiterraad niet echt in de buurt van onze oude prijs maar scheelt wel 60 euro p.m. Huidige contract met tarieven bij Eneco loopt tot maart 2022. Zullen we nog even wachten tot na de winter met overstappen met de hoop dat de tarieven weer iets dalen of toch nu alvast overstappen?

Er is wel een overstapdeal bij vattenfal, 300 euro korting wat verspreid is over 3 jaar en gas 1.28 m3.

• Shynta
  • Laatst online: 05-12-2022
Precies zo als jij heb ik ook geredeneerd.
Hier 3000m3 (wat we nu proberen te verminderen door de houtkachel te gebruiken)
En ik heb ook een 3-jarig contract bij Vattenfall genomen. Die boete inderdaad ingecalculeerd mocht het ineens veel goedkoper worden.

• Shynta
bldb schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:04:
Niet als de gasprijs ineens in januari ook 1,80€ is net als bij eneco.
Gaat niet zo best met de gastoevoer. Zeker niet als Lukashenko de gaskraan dichtdraait….

• Kadketz
bldb schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:18:
[...]

Er is wel een overstapdeal bij vattenfal, 300 euro korting wat verspreid is over 3 jaar en gas 1.28 m3.
Zie het idd, alleen als de tarieven dan na de winter zakken zit je weer vast aan een contract van 3 jaar

• Kadketz
Ik kijk ook naar de overstapdeal van Vattenfall. Is die boete van 250,- een vast bedrag of percentage oid? Kan die in de voorwaarden niet zo snel vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shynta

Geen glazen bol hier maar ik zou zeker niet tot maart bij eneco blijven. Zijn precies de duurste maanden.

• bldb
pdukers schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:29:
[...]

Heb ik zelf rekening mee gehouden. Bij mijn verbruik is wat ik win aan verschil in tarieven meer dan welkomstpremie per jaar. YMMV ;)

[...]

Ik weet niet zeker hoe ik je vraag moet lezen, maar houdt rekening met het volgende:

Nieuwe variabele tarieven per 1/1/2022 zouden in principe begin december bekend moeten worden.
Kan is aanwezig dat de vaste contracten ook nog aangepast gaan worden.
Je bedenktijd gaat in op moment van afsluiten contract en staat los van het moment van start levering (als dat verder dan 14 dagen in toekomst is).
Je variabele contract heeft ook een opzegtermijn, zeer waarschijnlijk 30 dagen.
Vast contract kan aangepast worden? Dan is het niet meer vast toch.

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 09:09

Nee, mijn glazenbol is stuk...

ach, de gasprijzen zijn nu dagelijks onderhevig aan de grillen van (politieke) keuzes, zowel uit Rusland als uit Duitsland. Feit is dat we de komende winter/lente waarschijnlijk allemaal de hoofdprijs gaan betalen.
Ik zit nu bij vattenfall vanaf 5 november met tot 1 januari een schappelijke prijs die vergelijkbaar is met m'n WelkomEnergie tarief.

Ik ga het per maand bekijken, als er iets goedkopers komt stap ik over... :/

the older I get, the better I was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Levan800
Kadketz schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:29:
[...]

Ik kijk ook naar de overstapdeal van Vattenfall. Is die boete van 250,- een vast bedrag of percentage oid? Kan die in de voorwaarden niet zo snel vinden.
https://www.consuwijzer.n...ergie/alles-over-opzeggen

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:30
Max 250 euro is toch een zeer acceptabel bedrag voor indekken op de toekomst

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
bldb schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:36:
[...]

Vast contract kan aangepast worden? Dan is het niet meer vast toch.
Een contract dat je hebt afgesloten niet meer (al staat er in de kleine lettertjes nog een ontsnappingsroute voor ze). Ik bedoel dat de tarieven van de contracten die ze aanbieden ieder moment aangepast kunnen worden. Dit zagen bijv. ook voor de modelcontracten de afgelopen maand.

• bldb
Ik denk dat je beter tot 1 december kan wachten dan worden de nieuwe tarieven bekend gemaakt.
Mja kan ook nadelig uitpakken.

[ Voor 14% gewijzigd door bldb op 18-11-2021 09:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noenie1980
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-11-2024
bldb schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:54:
Ik denk dat je beter tot 1 december kan wachten dan worden de nieuwe tarieven bekend gemaakt.
Mja kan ook nadelig uitpakken.
En als je er nu voor zorgt dat je in je 14 dagen bedenktijd zit als de nieuwe tarieven bekend gemaakt worden?
Dan kun je of in je modelcontract blijven, of je vaste contract laten ingaan.

Moet alleen ff uitvogelen wat dan de meest gunstige datum is om een vast contract af te sluiten.

• ArcticWolf
  • Niet online

Zo te zien heb je hoger gebruik dan ik, ik heb onderstaande berekening gemaakt.

Ik verbruik in de wintermaanden ca. 200~225m3 gemiddeld per maand tot of t/m (als het koud blijft) maart 2022. Dat is zo'n 420 euro/maand alleen al aan gas met dit huidige tarief.
Dus dat is incl. november, 5 x 420 euro = 2100 euro (+ 400 euro elektra) verreken dat met een voorschot (in mijn geval) van 270 euro/maand = 2500 - 1350 = 1150 euro bij betalen op de afrekening als je in maart/april overstapt...
Dan ben je eigenlijk al gedwongen om langer bij Eneco te blijven om dat te verrekenen... (of je moet dat vrijwillig willen aftikken :+ ) en dan hopen dat het volgend jaar september/oktober goedkoper is geworden.

• Levan800
ArcticWolf schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:27:
[...]

Zo te zien heb je hoger gebruik dan ik, ik heb onderstaande berekening gemaakt.

Ik verbruik in de wintermaanden ca. 200~225m3 gemiddeld per maand tot of t/m (als het koud blijft) maart 2022. Dat is zo'n 420 euro/maand alleen al aan gas met dit huidige tarief.
Dus dat is incl. november, 5 x 420 euro = 2100 euro (+ 400 euro elektra) verreken dat met een voorschot (in mijn geval) van 270 euro/maand = 2500 - 1350 = 1150 euro bij betalen op de afrekening als je in maart/april overstapt...
Dan ben je eigenlijk al gedwongen om langer bij Eneco te blijven om dat te verrekenen... (of je moet dat vrijwillig willen aftikken :+ ) en dan hopen dat het volgend jaar september/oktober goedkoper is geworden.
Dit snap ik even niet… ik zit nu ook gedwongen bij Eneco en was eigenlijk van plan hier zsm weg te gaan. Probeer deze maand zo zuinig mogelijk om te gaan met gas. Ik verwacht dan niet echt een eindafrekening die zou nadelig uitpakt. Waarom zou je dan blijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadketz
Zojuist even snel een berekening gemaakt met de goedkoopste aanbieder voor 1 jaar volgens independer en Vattenfall voor 3 jaar. Mochten we het eerste jaar het contract willen ontbinden en daarvoor een boete betalen, dan is Vattenfall zelfs nog voordeliger voor ons. Daarnaast gaat er bij Vattenfall nog een welkomstkorting van 100,- p.j af. Mochten daarnaasten de prijzen nog hoger worden, wat ik overigens niet verwacht, dan zitten we de komende 3 jaar goed.

Denk dat ik straks maar overstap ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JeGRJku1lxuJ_WlhI1BxVvDokEM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cezJQ8myArsxlXGel9RkuanT.png?f=user_large

Mocht 1 december de tarieven gaan dalen dan kan ik Vattenfall nog opzeggen binnen de bedenktermijn van 14 dagen.

• Levan800
Kadketz schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:39:
Zojuist even snel een berekening gemaakt met de goedkoopste aanbieder voor 1 jaar volgens independer en Vattenfall voor 3 jaar. Mochten we het eerste jaar het contract willen ontbinden en daarvoor een boete betalen, dan is Vattenfall zelfs nog voordeliger voor ons. Daarnaast gaat er bij Vattenfall nog een welkomstkorting van 100,- p.j af. Mochten daarnaasten de prijzen nog hoger worden, wat ik overigens niet verwacht, dan zitten we de komende 3 jaar goed.

[Afbeelding]

Mocht 1 december de tarieven gaan dalen dan kan ik Vattenfall nog opzeggen binnen de bedenktermijn van 14 dagen.
Bij mij komt delta als de goedkoopste eruit

• ArcticWolf
  • Niet online
Levan800 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:39:
[...]

Dit snap ik even niet… ik zit nu ook gedwongen bij Eneco en was eigenlijk van plan hier zsm weg te gaan. Probeer deze maand zo zuinig mogelijk om te gaan met gas. Ik verwacht dan niet echt een eindafrekening die zou nadelig uitpakt. Waarom zou je dan blijven?
Niet, maar hij zat nog te twijfelen om over te stappen leek het... voor mij was duidelijk; meteen overstappen. Maar ik heb bij Engie nog een goedkoop contract weten te bemachtigen. Deze maand probeer ik ook zuinig aan te doen, maar ga niet voor de lol in de kou zitten (geen dak isolatie...)

• David_TTT
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-08-2024
Ook overgenomen door Eneco en van 180 naar 340 gegaan. Vanaf morgen gelukkig als het goed is naar easyenergy. Hoewel eneco aangeeft dat dit niet mogelijk is, lees ik toch hele andere verhalen en volgens easyenergy zit ik morgen gewoon bij hun. Eerst maar een paar maanden volledig variabel en dan hopelijk in het voorjaar/zomer een 2jaar+ contract zoeken met schappelijke prijzen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 07:15
Shynta schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:22:
[...]

Precies zo als jij heb ik ook geredeneerd.
Hier 3000m3 (wat we nu proberen te verminderen door de houtkachel te gebruiken)
En ik heb ook een 3-jarig contract bij Vattenfall genomen. Die boete inderdaad ingecalculeerd mocht het ineens veel goedkoper worden.
Just out of curiosity. Maar 3000m3 en 5000m3 aan gas? What the fuck doen jullie daarmee?

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:32
aschja schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:27:
[...]

[...]

Just out of curiosity. Maar 3000m3 en 5000m3 aan gas? What the fuck doen jullie daarmee?
Ik dacht hetzelfde.. paar jaar geleden had ik een groot huis en een gezin van 5 waaronder drie dochters. Veel douchen, bad, etc.
En wij zaten op 1700 tot 1800 kuub.

Met 5000 kuub denk ik aan een groot oud ongeisoleerd huis met enkelglas en een ketel van rond het jaar 2000...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• S7E-Vigi
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09-2024
[...]

[...]

Zomaar een greep:
Groot gezin,
Veel douche,
(groot) Oud huis,
Slecht geïsoleerd,
Veel kids (dus geen deur wordt gesloten, a.k.a. stoken voor de mussen)
Boiler met geiser of oude CV
etc.

Het is veel maar makkelijk te verstoken m.i.

• RonaldPK
Eigenlijk off-topic...

Hier 2400m3. Wel oud huis, maar redelijk geïsoleerd (label C).
Ketel is 1 jaar oud en we proberen bewust om te gaan met verwarmen.
Ik vraag me ook wel eens af waar het allemaal blijft. Ik vermoed dat een goede installateur/inrichting van CV het wel naar beneden kan brengen, dus als je nog tips hebt :P

• BertEnergie
RonaldPK schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:44:
[...]

Eigenlijk off-topic...

Ik vraag me ook wel eens af waar het allemaal blijft. Ik vermoed dat een goede installateur/inrichting van CV het wel naar beneden kan brengen, dus als je nog tips hebt :P
simpele eerste stap, breng je CV watertemperatuur naar beneden, zet h'm maar eens op 50 of 60 graden, scheelt 20%

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kees-Jan
BertEnergie schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:46:
[...]

simpele eerste stap, breng je CV watertemperatuur naar beneden, zet h'm maar eens op 50 of 60 graden, scheelt 20%
Dan begint vrouw en dochter meteen te klagen... 8)7

• RonaldPK
BertEnergie schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:46:
[...]

Dat heb ik reeds gedaan, staat op 60.
Ik ken ook het topic over CV tuning enzo, maar ben er zelf niet zo handig in. Waterzijdig inregelen is ook niet gedaan hier.
Mijn ervaring met de installateur is dat het hem niet zoveel boeit hoe hoog mijn gasrekening is.

• Shynta
[...]

[...]

Stoken 😎

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

ArcticWolf schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:27:
[...]
Ik begrijp dat gegoochel niet met voorschotten en je werkelijke verbruik, en dan concluderen dat je dan nog een heel jaar bij Eneco moet blijven omdat je anders moet betalen? Als je tot en met maart bij Eneco blijft betaal je gewoon hetzelfde bedrag per kuub als dat je nog het hele jaar blijft.

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• PJW9779
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09-2022
RonaldPK schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:44:
[...]

Eigenlijk off-topic...

Ook wel interessant dat een electrische CV-ketel ongeveer 2x zo duur in gebruik lijkt te zijn als een gas CV-ketel. Zie https://www.inoxcon.nl/fa...et-ik-rekening-mee-houden

• Levan800
[...]

[...]

Haha nou dat dacht ik zelf ook; maar groot huis (350 m2 woonoppervlak) gezin met zes kinderen. Oude cv ketel is zeker een tip want deze dateert uit 2000. Moeten hier dus snel naar kijken…!!
Hopelijk scheelt dit al wat. Maar voor de rest niets bijzonders, 8 man in de douche en huis op de benedenverdieping warm (20 graden). En niet eens slecht geïsoleerd! En zo vliegen die m3 eruit en zit je dus zo op 5000 m3.

• BertEnergie
Kees-Jan schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:47:
[...]

Dan begint vrouw en dochter meteen te klagen... 8)7
Dan hebben we daar de oorzaak van je hoge gasverbruik ..... *O* *O*

• Kees-Jan
BertEnergie schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:59:
[...]

Dan hebben we daar de oorzaak van je hoge gasverbruik ..... *O* *O*
ah, sheiden en dochter uithuwelijken is de oplossing, dank voor het inzicht! _/-\o_

• sixgirls
Kadketz schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:39:

[Afbeelding]

Kan je svp Delta Energie hier nog naast zetten? Die is nog wat goedkoper dacht ik

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ugchel schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:49:
[...]

Ik begrijp dat gegoochel niet met voorschotten en je werkelijke verbruik, en dan concluderen dat je dan nog een heel jaar bij Eneco moet blijven omdat je anders moet betalen? Als je tot en met maart bij Eneco blijft betaal je gewoon hetzelfde bedrag per kuub als dat je nog het hele jaar blijft.
Heeft niks met gegoochel te maken, in de winter verbruik je gewoon 2/3e van je totale gasverbruik. Dus als je in maart pas bij Eneco weg wilt/gaat, dan krijg je een dikke naheffing bovenop je voorschot bedrag. In de zomer is m'n verbruik hooguit 100 euro per maand en in de winter dik 450~500 euro/maand (met dit tarief). Als je voorschot op 270 euro ligt, dan moet je dat bij overstappen bijbetalen... er zijn gewoon mensen die dat niet kunnen betalen, dus dan ben je noodgedwongen om het hele jaar af te maken om dat te compenseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees-Jan
ArcticWolf schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:26:
[...]

Heeft niks met gegoochel te maken, in de winter verbruik je gewoon 2/3e van je totale gasverbruik. Dus als je in maart pas bij Eneco weg wilt/gaat, dan krijg je een dikke naheffing bovenop je voorschot bedrag. In de zomer is m'n verbruik hooguit 100 euro per maand en in de winter dik 450~500 euro/maand (met dit tarief). Als je voorschot op 270 euro ligt, dan moet je dat bij overstappen bijbetalen... er zijn gewoon mensen die dat niet kunnen betalen, dus dan ben je noodgedwongen om het hele jaar af te maken om dat te compenseren.
En heel veel Ex-WE klanten die dat niet snappen... ;(

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 18:19
Hi, daar ben ik weer, met een contract bevestiging van Delta voor Gas/stroom Variabel.

Tot mijn verbazing/vreugde/ongerustheid komt mijn maandbedrag uit op 217 euro met een verbruik van:

- 6800 aan stroom, enkeltarief (0,23 cent)
- 1100m3 gas a 0,86 cent
- 237 + 176 aan vaste leveringskosten

Bij elkaar zo'n 2500 euro per jaar, dat valt enorm mee toch?

Ik weet dat per 1-1 de prijzen opnieuw worden vastgesteld en enorm zullen stijgen.
Zou het dat ze nu goedkoop aanbieden om je per 1-1 terug te pakken? ;)

• PieterRichard
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 09:51
Jacco91 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:57:
Ik werd zojuist gebeld door Greenchoice. Aanbod 3 jaar met gas € 1,05001 en stroom normaal € 0,32678 en dal € 0,28348. Dat is, als ik even snel dit topic doorlees, een vrij goed aanbod. Er is echter een addertje onder het gras, namelijk dat het contract pas per 01/04/2022 zou ingaan.

Wat vinden jullie van dit aanbod? Heb 3 dagen de tijd om het te accepteren. Mijn huidige contract loopt trouwens half december af, dus dan zou ik de eerste 3 maanden duur variabel zitten.
Lijkt niet echt veel interesse te zijn in een dergelijk aanbod. Heb dit aanbod ook gekregen, maar vind het lastig bepalen of het niet te mooi lijkt. Zit na 3 jaar ook nog 150 euro welkomstpremie bij.

Overstappen op 1-4-22 is nog ver weg vooral als je nu moet beslissen :?

• ArcticWolf
  • Niet online
PieterRichard schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:05:
[...]

Lijkt niet echt veel interesse te zijn in een dergelijk aanbod. Heb dit aanbod ook gekregen, maar vind het lastig bepalen of het niet te mooi lijkt. Zit na 3 jaar ook nog 150 euro welkomstpremie bij.

Overstappen op 1-4-22 is nog ver weg vooral als je nu moet beslissen :?
Doen meerdere leveranciers op dit moment... 3 jaar kan enkel na 1 april, komt omdat de gasprijzen voor de futures op dat tarief ongeveer zitten. Het heeft geen nut om nu 3 jaar aan te bieden, omdat je dan dergelijke woeker prijzen krijgt dat niemand die afsluit.

Met 1 jaar krijg je gewoon de tarieven van de huidige futures, dus dat kan enigszins "winst"-gevend zijn en minder afschrikwekkend dan de spotmarkt prijzen.

Modelcontracten op dit moment gaan voor spotmarkt prijzen (erg hoog...)

Tis gewoon een grote gaszwendel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PJW9779
Kees-Jan schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:04:
[...]

ah, sheiden en dochter uithuwelijken is de oplossing, dank voor het inzicht! _/-\o_
Hoef je meteen niet meer thuis te komen. Scheelt óók weer een hoop gas en licht. O-)

• David_TTT
Ik zie volgens mij veel mensen die toch op zoek zijn naar 1 of meerjaarse vaste contracten, maar lees weinig over volledig variabele zoals via easyenergy of anwb etc. Waarom zou je eigenlijk niet voor een volledig variabele kiezen? Ik denk dat je juist nu beter volledig variabel kunt gaan, en dan rustig afwachten tot de prijzen zakken. Of mis ik wat?

[ Voor 20% gewijzigd door David_TTT op 18-11-2021 15:26 ]

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 18:19
David_TTT schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:24:
Ik zie volgens mij veel mensen die toch op zoek zijn naar 1 of meerjaarse vaste contracten, maar lees weinig over volledig variabele zoals via easyenergy of anwb etc. Waarom zou je eigenlijk niet voor een volledig variabele kiezen? Ik denk dat je juist nu beter volledig variabel kunt gaan, en dan rustig afwachten tot de prijzen zakken. Of mis ik wat?
Risico? Wat als de prijzen NOG hoger schieten de komende maanden?
Kijk wat er gebeurde na de Duitse aankondiging dat die Nordstream weer wordt uitgesteld.

• David_TTT
LaTiNo156 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:27:
[...]

Risico? Wat als de prijzen NOG hoger schieten de komende maanden?
Kijk wat er gebeurde na de Duitse aankondiging dat die Nordstream weer wordt uitgesteld.
Dat begrijp ik op zich wel inderdaad. Maar als ik naar de gas verkoopprijzen kijk waren er misschien 3 dagen in oktober dat de prijs echt piekte naar een max van 1.37 (incl. en dus nooit naar de 1,80 die ik nu nog bij eneco moeten betalen 8)7 ). Daar hebben de leveranciers goed gebruik van gemaakt volgens mij. Het meest interessante contract wat ik nu tegen kwam voor 3 jaar is voor 1.34.

• sixgirls
David_TTT schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:24:
Misschien domme vraag maar volledig variabel is afrekenen tegen dagprijzen en gewoon variabel is slechts het boetevrij kunnen overstappen ... right? En dat laatste is vaak een modelcontract toch?

• David_TTT
sixgirls schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:30:
[...]

Misschien domme vraag maar volledig variabel is afrekenen tegen dagprijzen en gewoon variabel is slechts het boetevrij kunnen overstappen ... right? En dat laatste is vaak een modelcontract toch?
Sorry, ik was daarin misschien niet duidelijk. Met volledig variabel bedoel ik inderdaad dmv de dagprijs, en elke maand afrekenen. Enkele aanbieders hiervan zijn bijvoorbeeld easyenergy en anwb.

• PieterRichard
ArcticWolf schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:12:
[...]

Doen meerdere leveranciers op dit moment... 3 jaar kan enkel na 1 april, komt omdat de gasprijzen voor de futures op dat tarief ongeveer zitten. Het heeft geen nut om nu 3 jaar aan te bieden, omdat je dan dergelijke woeker prijzen krijgt dat niemand die afsluit.

Met 1 jaar krijg je gewoon de tarieven van de huidige futures, dus dat kan enigszins "winst"-gevend zijn en minder afschrikwekkend dan de spotmarkt prijzen.

Modelcontracten op dit moment gaan voor spotmarkt prijzen (erg hoog...)

Tis gewoon een grote gaszwendel :+
Ja dat begrijp ik, maar ik heb het idee dat de meeste mensen toch gaan wachten deze winter en even variabel blijven in de hoop dat er in maart/april weer contracten zijn <1 euro/m3.

Ik ben zelf nu ook naar vattenfall variabel gegaan, vanaf 1-1-22 is het al 50% duurder, vraag is natuurlijk of dat zo blijft. En of dat op 1-7-22 niet ook extreem duur wordt.

Voor nu lijkt dat Greenchoice aanbod best mooi, ook over een lange looptijd. Daar zou je pas weer vanaf willen als de prijs echt extreem laag wordt ~0.80 euro/m3 lijkt me. Dan kan je een boete weer rechtvaardigen. Na 0.5 jaar bij Greenchoice is de boete nog max 200 euro.

Even snel rekenen, die 200 euro heb je bij 90 cent/m3 na 6 maand al terug.

Het is zoals je zegt één grote zwendel 8)7

• sixgirls
PieterRichard schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:35:
[...]

Ja dat begrijp ik, maar ik heb het idee dat de meeste mensen toch gaan wachten deze winter en even variabel blijven in de hoop dat er in maart/april weer contracten zijn <1 euro/m3.

Ik ben zelf nu ook naar vattenfall variabel gegaan, vanaf 1-1-22 is het al 50% duurder, vraag is natuurlijk of dat zo blijft. En of dat op 1-7-22 niet ook extreem duur wordt.

Voor nu lijkt dat Greenchoice aanbod best mooi, ook over een lange looptijd. Daar zou je pas weer vanaf willen als de prijs echt extreem laag wordt ~0.80 euro/m3 lijkt me. Dan kan je een boete weer rechtvaardigen. Na 0.5 jaar bij Greenchoice is de boete nog max 200 euro.

Even snel rekenen, die 200 euro heb je bij 90 cent/m3 na 6 maand al terug.

Het is zoals je zegt één grote zwendel 8)7
Waar is te lezen dat vattenfall variabel per 1-1-22 50% duurder gaat worden?

• RonaldPK
PieterRichard schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:35:
Voor nu lijkt dat Greenchoice aanbod best mooi, ook over een lange looptijd.
Welk aanbod? Wat ik kan vinden zijn zij een van de duurste op dit moment.

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16-09 08:56
RonaldPK schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:43:
[...]
Welk aanbod? Wat ik kan vinden zijn zij een van de duurste op dit moment.
Inderdaad, ik keek ook even bij Greenchoice, maar schrok een beetje van de tarieven.

Variabel:
Groene stroom
Normaaltarief (per kWh)
€ 0,5367
Daltarief (per kWh)
€ 0,4136
Vaste leveringskosten (per maand)
€ 6,3333
Bosgecompenseerd gas
Tarief (per m3)
€ 2,0485
€ 6,3333

1 jaar vast:
Groene stroom
Normaaltarief (per kWh)
€ 0,5270
Daltarief (per kWh)
€ 0,4039
€ 6,3333
Bosgecompenseerd gas
Tarief (per m3)
€ 1,9880
€ 6,3333

• PieterRichard
sixgirls schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:41:
[...]

Waar is te lezen dat vattenfall variabel per 1-1-22 50% duurder gaat worden?
https://www.vattenfall.nl...ber-2021-geldig-vanaf.pdf
Ten minste, als deze ook op 1-1-22 nog gelden...

• PieterRichard
R0181 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:46:
[...]

Ja, ik keek ook even bij Greenchoise, maar schrok een beetje van de tarieven.

Variabel:

Groene stroom
Normaaltarief (per kWh)
€ 0,5367
Daltarief (per kWh)
€ 0,4136
€ 6,3333
Bosgecompenseerd gas
Tarief (per m3)
€ 2,0485
€ 6,3333

1 jaar vast:

Groene stroom
Normaaltarief (per kWh)
€ 0,5270
Daltarief (per kWh)
€ 0,4039
€ 6,3333
Bosgecompenseerd gas
Tarief (per m3)
€ 1,9880
€ 6,3333
Ben telefonisch benaderd als oud klant.

1.05 per kuub en 0.30 per kWh (dat is o.b.v. 2021 energiebelasting + ODE), 3 jaar vast, maar pas vanaf 1 april 2022, 150 euro welkomstkorting na 3 jaar.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RonaldPK
Dit is wat ik de afgelopen dagen heb gevonden.
Ik zit nu variabel bij Vattenfall. Benieuwd naar de ontwikkelingen richting 01-01-2022

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IgYSQeBYQLNH-CWwsgxPv0evN-8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zz4ZyopfrAn9Fq6H81658QC0.png?f=fotoalbum_large

• PJW9779
Volgende week winters weer verwacht. Daarnaast Nord Stream, Belarus, Putin, Duitsland, Europa.
Verwacht maar niet te snel dat er lagere tarieven zullen komen.

• sixgirls
RonaldPK schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:52:
Dit is wat ik de afgelopen dagen heb gevonden.
Ik zit nu variabel bij Vattenfall. Benieuwd naar de ontwikkelingen richting 01-01-2022

[Afbeelding]
Vattenfall 1 jr erbij:
Normaal 0,429526
Dal 0,341075
Gas: 1,659104

En vraag me af waarom die balk groen is :)

• aaroubos
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 09-01-2024
Modelcontract Vattenfall vanaf jan '22
Enkel stroom EUR 0,24 per kwh.
Gas EUR 1,26 per m3.

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
aaroubos schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:00:
Modelcontract Vattenfall vanaf jan '22
Enkel stroom EUR 0,24 per kwh.
Gas EUR 1,26 per m3.
Bron? Want als dit zo is dan blijf ik mooi bij Vattenfall en annuleer ik Delta drie jaar vast.

[ Voor 16% gewijzigd door awwexl op 18-11-2021 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaroubos
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 09-01-2024
Deze prijzen kreeg ik telefonisch door tijdens afsluiten van een modelcontract bij Vattenfall.

Zie ook deze link:

https://radar.avrotros.nl...iabele-contracten-bekend/

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-08 19:41
awwexl schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:48:
[...]

Bron? Want als dit zo is dan blijf ik mooi bij Vattenfall en annuleer ik Delta drie jaar vast.
Heb via de app dezelfde tarieven voor 1 jan 2022 gekregen

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:42
Net contract afgesloten bij Innova, ze stellen nu een termijnbedrag van 530 euro voor. :') en dat kan ik met 15 procent verlagen.

Morgen even bellen, als het niet naar 120 euro max kan zeg ik het meteen af.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 06:34

• arj1o1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:05
Klanten met een contract met variabele tarieven betalen dan voor gas 1,11 euro per kuub en voor stroom 0,2525 euro per kilowattuur.

• indoow
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-01 14:53
Alsnog vrij gunstige tarieven als ik het zo lees. En €17 per maand extra is nog te overzien opzich.

[ Voor 53% gewijzigd door indoow op 18-11-2021 21:16 ]

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:38
aaroubos schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:54:
Deze prijzen kreeg ik telefonisch door tijdens afsluiten van een modelcontract bij Vattenfall.

Zie ook deze link:

Verwarrend bericht van Radar: het aangehaalde bedrag van de korting op de energie rekening wat ze noemen, de € 558 is toch het kortingsbedrag over 2021? Het vaste korting bedrag over 2022 zou toch met 265€ verhoogd worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awwexl
arj1o1 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:08:
[...]

Klanten met een contract met variabele tarieven betalen dan voor gas 1,11 euro per kuub en voor stroom 0,2525 euro per kilowattuur.
Voor gas lijkt me dat tot nu toe het meest gunstige tarief wat ik voorbij heb zien komen.

• Pikoe
  • Niet online
M'n Greenchoice contract verloopt eind december (alleen stroom), en ik heb het volgende aanbod (incl btw):

Normaaltarief (per kWh) € 0,3981
Daltarief (per kWh) € 0,3833
Vaste leveringskosten (per maand) € 6,3333

Lijkt me een redelijk aanbod voor groene stroom. Moet ze wel gaan opbellen, want ze willen mijn maandbedrag van 20€ verhogen naar 120 en dat lijkt me toch wat overdreven met een verbruik van 1100kWh/jaar.

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:38
aaroubos schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:54:

Zie ook deze link:

De Volkskrant heeft het over 26,2 cent per kWh vanaf 1 januari. Volgens de journalist (heb met hem gemaild) heeft Vattenfall bij navraag bevestigd dat dit inclusief alle heffingen en kortingen daarop is. Nu de ACM het beperken van het aantal modelcontracten heeft verboden zal het aantal klanten van Vattenfall in 2022 gigantisch toenemen. Zijn ze marktaandeel aan het kopen door onder de huidige kostprijs te gaan zitten?

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:36

mwa

RichieB schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:30:
[...]

De Volkskrant heeft het over 26,2 cent per kWh vanaf 1 januari. Volgens de journalist (heb met hem gemaild) heeft Vattenfall bij navraag bevestigd dat dit inclusief alle heffingen en kortingen daarop is. Nu de ACM het beperken van het aantal modelcontracten heeft verboden zal het aantal klanten van Vattenfall in 2022 gigantisch toenemen. Zijn ze marktaandeel aan het kopen door onder de huidige kostprijs te gaan zitten?
Dan is Essent toch 1 cent (wow) per kWh en bijna 10cent per m3 goedkoper per 1 januari? Zie bovenstaande link.

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:38
mwa schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:33:
[...]

Dan is Essent toch 1 cent (wow) per kWh en bijna 10cent per m3 goedkoper per 1 januari? Zie bovenstaande link.
Je bedoelt deze link? Ik snap echt niets van deze markt. Momenteel sluit je een 1 jaar contract voor zo'n 35 cent per kWh maar als je een modelcontract neemt van 1 januari 2022 - 1 juli 2022 dan kan het opeens voor 25 cent? Je zal eind oktober maar voor 3 jaar hebben verlengd ergens..

Edit: ik denk dat ik het snap. De energieheffing gaat in 2022 8 cent per kWh omlaag. Als je nu een jaarcontract afsluit is die korting nog niet doorberekend. Bij de gepubliceerde prijzen per 1 januari 2022 is die korting er al wel af. Blijft het vreemd dat lange termijn duurder is dan korte termijn. Volgens mij verwacht iedereen juist dat de prijzen op de lange termijn weer gaan dalen.

[ Voor 23% gewijzigd door RichieB op 18-11-2021 21:45 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• Medione1210
  • Laatst online: 03-12-2024
Pikoe schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:30:
M'n Greenchoice contract verloopt eind december (alleen stroom), en ik heb het volgende aanbod (incl btw):

Normaaltarief (per kWh) € 0,3981
Daltarief (per kWh) € 0,3833
Vaste leveringskosten (per maand) € 6,3333

Lijkt me een redelijk aanbod voor groene stroom. Moet ze wel gaan opbellen, want ze willen mijn maandbedrag van 20€ verhogen naar 120 en dat lijkt me toch wat overdreven met een verbruik van 1100kWh/jaar.
Je kan je maandbedrag via de website of app verlagen.

• mwa
  • Laatst online: 21:36

mwa

RichieB schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:41:
[...]

Je bedoelt deze link? Ik snap echt niets van deze markt. Momenteel sluit je een 1 jaar contract voor zo'n 35 cent per kWh maar als je een modelcontract neemt van 1 januari 2022 - 1 juli 2022 dan kan het opeens voor 25 cent? Je zal eind oktober maar voor 3 jaar hebben verlengd ergens..

Edit: ik denk dat ik het snap. De energieheffing gaat in 2022 8 cent per kWh omlaag. Als je nu een jaarcontract afsluit is die korting nog niet doorberekend. Bij de gepubliceerde prijzen per 1 januari 2022 is die korting er al wel af. Blijft het vreemd dat lange termijn duurder is dan korte termijn. Volgens mij verwacht iedereen juist dat de prijzen op de lange termijn weer gaan dalen.
Jep, precies. Ik denk dat ik die van Essent ga afsluiten (variabel) per 1 januari. Ik zit nu variabel bij Vattenfall. Maar wacht nog even de overige variabele tarieven af per 1 januari.

• BertEnergie
[...]

Belasting op elektriciteit gaan per 1-1-2022 met 7 cent per kWh omlaag vandaar dat het vergelijk met 2021 wat lastig is

• arj1o1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:05
[...]

Maar als de prijzen dat niet doen (en zelfs stijgen) kunnen de energiebedrijven de prijzen van een vast contract niet aanpassen en die van een variabel contract wel. Ze willen op dit moment het risico gewoon niet lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
mwa schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:51:
[...]
Jep, precies. Ik denk dat ik die van Essent ga afsluiten (variabel) per 1 januari. Ik zit nu variabel bij Vattenfall. Maar wacht nog even de overige variabele tarieven af per 1 januari.
Ik probeer op de site van Essent een prijsopgave voor een variabel contract op te vragen, maar dan loopt het vast. "Oeps… er gaat iets fout" Blijkbaar willen ze liever dat je een 3 jarig contract afsluit, dan loopt het niet vast.

[ Voor 8% gewijzigd door R0181 op 18-11-2021 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nagynl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:59
R0181 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:09:
[...]

Ik probeer op de site van Essent een prijsopgave voor een variabel contract op te vragen, maar dan loopt het vast. "Oeps… er gaat iets fout" Blijkbaar willen ze liever dat je een 3 jarig contract afsluit, dan loopt het niet vast.
Teveel tweakers die dat op hetzelfde moment aan het proberen zijn... merkte het ook al...

• R0181
nagynl schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:12:
[...]
Teveel tweakers die dat op hetzelfde moment aan het proberen zijn... merkte het ook al...
En druk je op pagina opnieuw laden, dan springt hij weer op een 3 jarig contract. Blijkbaar willen ze die variabele contracten nog niet afsluiten.

• Terradale
  • Laatst online: 30-04 14:23
R0181 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:23:
[...]

En druk je op pagina opnieuw laden, dan springt hij weer op een 3 jarig contract. Blijkbaar willen ze die variabele contracten nog niet afsluiten.
Via tarieven kom je er, zoeven aanvraag variabel gedaan

• R0181
Terradale schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:28:
[...]
Via tarieven kom je er, zoeven aanvraag variabel gedaan
Bij mij lukt het niet in Chrome, ook niet incognito, hij blijft zoeken, ook als ik het via tarieven probeer.

• Terradale
  • Laatst online: 30-04 14:23
R0181 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:39:
[...]

Bij mij lukt het niet in Chrome, ook niet incognito, hij blijft zoeken als het via tarieven probeer.
https://www.essent.nl/con..._online_klant_worden.html

• jpedwards
  • Laatst online: 22-08 00:49
Ik heb net mijn aanvraag bij Vattenfall voor 3 jaar overstapdeal geannuleerd, 2 uur voordat de 14 dagen bedenktijd afloopt..., na het zien van deze variabele tarieven. Zal dus nog even aan woeker-eneco hangen (gok ik, al weet ik niet of ze dit nog tijdig verwerken en wat er morgen gebeurt...).

Iemand advies over wat nu het beste is? Een variabel contract ergens aanvragen dat over 14 dagen ingaat en dan die van Essent 30 dagen daarna (ergens 1 of 2 januari 2022)? Of gewoon nu over 14 dagen meteen al het variabele essent nemen en die laten doorlopen? (Ik kan zo nergens de variabele tarieven terugvinden van 2021).

[ Voor 13% gewijzigd door jpedwards op 18-11-2021 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fighter315
  • Laatst online: 30-11-2021
RichieB schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:30:
[...]

Artikel Volkskrant bevat een fout. Er staat: "Daarnaast geeft de overheid ieder huishouden in 2022 een vaste korting van 558,56 euro". Dat bedrag is de waarde van 2021, niet van 2022. In 2022 komt daar nog 265 bij. Dat was eerst nog 230 erbij, maar dat is onlangs iets opgehoogd, en daarentegen is de korting e-belasting per kWh iets verlaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fighter315
  • Laatst online: 30-11-2021
R0181 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:39:
[...]

Bij mij lukt het niet in Chrome, ook niet incognito, hij blijft zoeken, ook als ik het via tarieven probeer.
Site Essent heeft bij mij ook geen zin in Variabele contracten. Blijft zoeken. Ook incognito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPK
Ik kom bij variabel rond €1,56 uit voor gas. Waar staat die €1,11 dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
RonaldPK schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 06:52:
[...]

Ik kom bij variabel rond €1,56 uit voor gas. Waar staat die €1,11 dan?
Waarschijnlijk vanaf 1 januari pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swat!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:50

swat!

computeraar

Ik denk dat ze de problemen hebben opgelost bij Essent, zojuist variabel (enkel stroom) kunnen afsluiten:
Leveringskosten elektriciteit
Variabele leveringskosten Enkeltarief 0,228090 €/kWh
Vaste leveringskosten (€ 6,49 / maand) 0,213230 €/dag

EV6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrideoftheSouth
  • Laatst online: 22-09-2023
Goedemorgen, ik heb in de afgelopen weken in dit topic meegelezen nu ik ook aan het switchen ben geslagen. Ex-Welkom, en nu dus Eneco, maar volgende week stroomt hier Vattenfall energie (variabel tarief) binnen, als de overstap goed gaat. Daarnaast hoop ik vanaf volgende week ook van zonnepanelen te genieten, die worden vandaag gelegd. Volgens de rekensommetjes gaan die panelen ons jaarverbruik nagenoeg volledig opwekken.

Ik ben dus een beetje op zoek naar een strategie voor de komende periode, vanaf 1-1-2022. Onder de huidige tarieven denk ik niet dat ik me al ga vastleggen voor 1 of 3 jaar, want dan lijk ik een dief van mijn eigen portemonnee. Me binden aan de huidige tarieven voor 3 jaar lijkt me stukken duurder dan nog even variabel blijven.

Maar klopt het dat mijn zelf opgewekte energie niet gesaldeerd wordt bij een variabel contract? Want in dat geval moet ik richting de lente/zomer wel degelijk op zoek naar een langer contract, toch? Kan iemand me uitleggen hoe dat werkt?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
swat! schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 07:16:
Ik denk dat ze de problemen hebben opgelost bij Essent, zojuist variabel (enkel stroom) kunnen afsluiten:

[...]
De tarieven die ik zie op Essent voor variabel zijn goed maar niet significant anders dan Vattenfall.

Op hoofdsite stroom & gas is er een link in de zin ‘Natuurlijk kun je ook zelf je stroom- en gas samenstellen’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
sixgirls schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 07:55:
[...]

De tarieven die ik zie op Essent voor variabel zijn goed maar niet significant anders dan Vattenfall.

Op hoofdsite stroom & gas is er een link in de zin ‘Natuurlijk kun je ook zelf je stroom- en gas samenstellen’
Ik vind 0,10 per kuub gas wel veel verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
awwexl schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:04:
[...]

Ik vind 0,10 per kuub gas wel veel verschil!
Op Essent variabel via zelf samenstellen kom ik op 1,25347 de m3. Vattenfall variabel is 1,239355 de m3.

Kan best zijn dat het per 1-1 anders is maar dit is wat ik nu naar boven krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
sixgirls schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:12:
[...]

Op Essent variabel via zelf samenstellen kom ik op 1,25347 de m3. Vattenfall variabel is 1,239355 de m3.

Waar krijg jij dat te zien? Ik zie alleen 1,56 per m3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg bij Essent, maandelijks opzegbaar - alleen groene stroom nog niet het beloofde tarief van 25,25ct maar 22,809 kaal tarief excl. heffingen zodat het op 31,25 uitkomt met 6,6 verlaging belastingen per 1/1?

Gaat dat dan per 1/1 verlaagd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
sixgirls schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:12:
[...]

Ik laat het ook per 1-1 ingaan. In het persbericht staan de juiste tarieven per 1-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
awwexl schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:26:
[...]

Ik laat het ook per 1-1 ingaan. In het persbericht staan de juiste tarieven per 1-1.
Ja maar als je dan 1-1 als leverdatum invult dan neem ik aan dat de tarieven niet zichtbaar wijzigen in het scherm, wel? If so, dan heb ik als consument toch niet het idee dat ik de deal heb die ik wilde. Persbericht kan wel fout zijn.

Je wil toch ergens zwart op wit

[ Voor 3% gewijzigd door sixgirls op 19-11-2021 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceecee1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14-12-2021
Ivm de overname door Eneco inzake faillissement Welkom Energie (nieuw contract 1 november jl. tot 1 maart 2022) met woekerprijzen besloten over te stappen per 10 december (mag volgens Eneco pas vanaf 1 december opzeggen met opzegtermijn van 9 dagen) naar Vattenfall. Modelcontract met variabele tarief opzegbaar maandelijks. Enkeltarief stroom eur 0,33 per kwh en gas eur 1,24 per m3. Hun tarief wijzigt pas 1 juli 2022 (de overheidsheffingen wijzigen wel per 1 januari a.s.)
Pagina: 1 ... 89 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4