Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.218 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
valdi schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 07:53:
Na een aantal telefoontjes afgelopen vrijdag en gisteren, gisteravond rond 22:00 het bevestigingsemailtje ontvangen.

Product Ingangsdatum Tekendatum
DELTA Groene Stroom variabel 16-11-2021 * 11-11-2021

Enkeltarief € 0,0840950 per kWh
Dubbeltarief normaal € 0,0926739 per kWh
Dubbeltarief dal € 0,0749595 per kWh
Vaste leveringskosten € 5,75 per maand

Product Ingangsdatum Tekendatum
DELTA Gas variabel 16-11-2021 * 11-11-2021

Variabele leveringskosten € 0,3357992 per m3
Vaste leveringskosten € 5,75 per maand

Nu weet ik niet precies wat daar gebeurd is, but I'll take it.
De variable overheidsheffingen en ODE ontbreken ;)
Maar gefeliciteerd dat je nog de lage tarieven hebt kunnen bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:12
oops. ik heb niets gezegd

[ Voor 94% gewijzigd door louzy82 op 16-11-2021 08:19 ]

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:47
Nog één ala Frank Energie en ANWB. Een slimme meter is een vereiste zie ik.
Zonneplan start eigen energiebedrijf onder naam ‘Slimme energie’

https://www.zonneplan.nl/energie

[ Voor 7% gewijzigd door SidewalkSuper op 16-11-2021 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Ik waag me never nooit meer aan een kleine en/of net startende energieleverancier na het Welkom Energie debacle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:47
Hehehe begrijpelijk. Het voordeel van zulke partijen is wel dat ze niet failliet kunnen gaan aan rare prijsstijgingen in de markt. :P

Ik verwacht dat dit type contracten in de nabije toekomst wel een hele grote vlucht gaat nemen. Vooral bewuste gebruikers kunnen hier flink mee verdienen door slimmer gebruik te maken van energie en de bijbehorende spotprijzen. Het risico is natuurlijk dat de prijs door het dak gaat, want dan betaal je daar ook gelijk voor. Het risico kun je zelf dan ook weer beperken, omdat overstappen veel sneller geregeld is dan een vast contract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:05
awwexl schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:55:
[...]

Ik waag me never nooit meer aan een kleine en/of net startende energieleverancier na het Welkom Energie debacle.
Juist bij dit soort leveranciers betaal je elke maand exact wat je gebruikt hebt. Dat is juist veel minder risico met gemiddelde (vaak te hoge) voorschotten die je kwijt bent als een leverancier vlak voor de winter failliet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:31
Als ik bij de KVK gegevens zoek vat ik het niet helemaal
https://www.kvk.nl/zoeken...8329&start=0&site=kvk2014

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:21
Wat valt er niet te vatten? Jij zoekt naar het bedrijf Zonneplan in Zwolle. Dat is een bedrijf dat zonnepanelen levert, installeert, en daarbij ook hele plannen maakt inclusief acquisitie etc (bron: hun eigen website)

Nu gaan ze ook energie leveren, maar 1) als ze dat onder dezelfde BV doen kan het wel een tijdje duren voordat dat in de KvK zichtbaar is. en 2) als ze dat onder een andere BV gaan doen kijk jij bij de verkeerde KvK registratie.

Edit: Ik heb even uitgebreid gezocht op postcode en huisnr: Dan kom je ook deze tegen en dat klinkt logischer.

Zonneplan Energie Services B.V.

Statutaire naam

KVK 77631803Vestigingsnr. 000045320993Burgemeester Roelenweg 13 D8021EVZwolle

[ Voor 16% gewijzigd door Barre73 op 16-11-2021 11:34 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09-2022
Optie 2 : EnergieDirect is één van de energiebedrijven die door de ACM op de vingers is getikt, omdat ze waren gestopt met het aanbieden van modelcontracten, en ED heeft er kennelijk maling aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2116
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-11-2022
indoow schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:52:
Ook hier een gedupeerde van Welkom Energie. Zijn er mensen die dus overgestapt zijn naar Vattenfall modelcontract? Zelf stap ik over vanaf WE - Eneco naar Vattenfall per 1 dec. Ook moet Vattenfall vanaf 1 december hun prijzen van het nieuwe jaar communiceren. Hoe werkt dat met een modelcontract, worden alle modelcontracten in zijn geheel gelijkgetrokken of gaat het met percentages? En hoe wordt dit, indien je per 1 dec overstapt, bekend gemaakt of gecommuniceerd?
De tarieven voor dit contract bij vattenfall vanaf 1 januari zijn al bekend en zijn dezelfde als die ze op dit moment aanbieden. Ik geloof 1,24 voor een m3 gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
Barre73 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:31:
[...]

Wat valt er niet te vatten? Jij zoekt naar het bedrijf Zonneplan in Zwolle. Dat is een bedrijf dat zonnepanelen levert, installeert, en daarbij ook hele plannen maakt inclusief acquisitie etc (bron: hun eigen website)

Nu gaan ze ook energie leveren, maar 1) als ze dat onder dezelfde BV doen kan het wel een tijdje duren voordat dat in de KvK zichtbaar is. en 2) als ze dat onder een andere BV gaan doen kijk jij bij de verkeerde KvK registratie.

Edit: Ik heb even uitgebreid gezocht op postcode en huisnr: Dan kom je ook deze tegen en dat klinkt logischer.

Statutaire naam

KVK 77631803Vestigingsnr. 000045320993Burgemeester Roelenweg 13 D8021EVZwolle
Op de website van zonneplan wordt zelf verwezen naar 56968329 en niet de kvk die je hierboven noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
habbekrats schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:37:
[...]

Op de website van zonneplan wordt zelf verwezen naar 56968329 en niet de kvk die je hierboven noemt.
Als je daarmee bedoelt dat je op de website voor energie gaat zoeken naar informatie over het bedrijf Zonneplan, dan heb je gelijk. Maar dat komt simpelweg omdat je dan weer terugkomt bij het moederbedrijf.
Ze kiezen er dus voor om de naam Zonneplan te gebruiken naar de buitenwereld en in werkelijkheid deze activiteiten (waarschijnlijk) onder een andere BV te hangen.
Hele normale manier van werken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 09:09
S2116 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:17:
[...]

De tarieven voor dit contract bij vattenfall vanaf 1 januari zijn al bekend en zijn dezelfde als die ze op dit moment aanbieden. Ik geloof 1,24 voor een m3 gas.
nogmaals mijn vraag: waar vind ik die nieuwe tarieven? Niet bij vattenfall zélf namelijk...

the older I get, the better I was...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S2116
Kees-Jan schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:53:
[...]

nogmaals mijn vraag: waar vind ik die nieuwe tarieven? Niet bij vattenfall zélf namelijk...
Jawel:

https://www.vattenfall.nl...ber-2021-geldig-vanaf.pdf

Op twitter heeft Vattenfall meermaals bevestigd dat dit ook de tarieven vanaf 1 januari zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Kees-Jan schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:53:
[...]

Klopt, want formeel heeft men de tarieven vanaf 1/1/2022 nog niet gepubliceerd. Men heeft de verwachting uitgesproken (heb het gevraagd via whatsapp) dat de tarieven die ze nu hanteren niet zullen veranderen. Maar als de energiemarkt gek blijft doen dit jaar, wat best wel eens zou kunnen omdat Rusland de leveringen voor de spotmarkt nog niet heeft verhoogd, dan zal Vattenfall de tarieven best wel eens kunnen aanpassen.
S2116 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:59:
[...]

Jawel:

Op twitter heeft Vattenfall meermaals bevestigd dat dit ook de tarieven vanaf 1 januari zullen zijn.
Zegt formeel alleen iets over de tarieven tot 1 januari. Tarieven kunnen per 1 januari best nog aangepast worden.

[ Voor 26% gewijzigd door pdukers op 16-11-2021 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees-Jan
S2116 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:59:
[...]

Jawel:

dat zou bijzonder zijn want hier zijn de tegemoetkomingen vanuit de regering niet in meegenomen... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2116
Kees-Jan schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:15:
[...]

dat zou bijzonder zijn want hier zijn de tegemoetkomingen vanuit de regering niet in meegenomen... :*)
Dat klopt idd. zie hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RLaZhfyCgi7n1njnD-sWsTqvWnc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/L8uihlCc1joaNYzZLKnOZfqg.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
Barre73 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:52:
[...]

Als je daarmee bedoelt dat je op de website voor energie gaat zoeken naar informatie over het bedrijf Zonneplan, dan heb je gelijk. Maar dat komt simpelweg omdat je dan weer terugkomt bij het moederbedrijf.
Ze kiezen er dus voor om de naam Zonneplan te gebruiken naar de buitenwereld en in werkelijkheid deze activiteiten (waarschijnlijk) onder een andere BV te hangen.
Hele normale manier van werken hoor.
Als je een nieuwe bedijf opricht en bijbehorende websitehoren deze gegevens op je website correct te zijn anders onstaat er in ieder geval bij mij al een gezonde dosis achterdocht met wie ik zaken doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Shynta schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:32:
[...]

Ik heb een driejarig contract afgesloten wat de 23e in gaat. Bij Vattenfall.

Gas 1,28
Normaal 0,35
Dal 0,29

Met 300€ welkomstpremie. Per jaar krijg je 100€ op je afrekening in mindering gebracht. Ga je eerder weg krijg je uiteraard die andere € niet
Ik heb ook 3 jaar vast afgesloten, maar dan bij Delta (Kom van Welkom/Eneco):

Gas 1.21
Normaal 0.34
dal 0.29

vooral gas vind ik belangrijk, gebruik niet heel veel elektrisch. Overweeg in het voorjaar de gas prijzen te bekijken en evenuteel gas op te zeggen, kost €125, maar kan interessant zijn als de tarieven weer lager worden.

Trouwens per 11/11 al ingegaan, heb van Eneco al eindafrekening van 11 dagen gehad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
habbekrats schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:21:
[...]

Als je een nieuwe bedijf opricht en bijbehorende websitehoren deze gegevens op je website correct te zijn anders onstaat er in ieder geval bij mij al een gezonde dosis achterdocht met wie ik zaken doe.
Prima, dat is aan jou dan. Ieder zijn overwegingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeekendWarrior
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-11-2024
Mijn huidige contract loopt 01-01-2022 af. Helaas moet ik daardoor flink duurder aan de energie dan nu het geval is (join the club). In eerste instantie was ik van plan om de eerste maanden van 2022 variabel af te nemen en dan in het voorjaar opnieuw te oriënteren op een vast contract.

Echter als ik een snelle rekensom maak, lijkt het aantrekkelijker om per 01-01-2022 een vast contract van 3 jaar aan te gaan (bij bijv. Delta). O.b.v. historisch en huidig verbruik, zou ik € 485 kunnen besparen in de 1e 3 maanden van 2022. Ik heb dan de actuele variabele tarieven (modelcontract Delta) afgezet tegen het 3-jaars aanbod van Delta. Bij een sterke daling van de gasprijs in het voorjaar van 2022, is de boete van € 125 voor vroegtijdige contractbeëindiging van gas snel terugverdiend; dus ook dat mag geen bezwaar zijn.

T.o.v. mijn huidige contract ga ik flink omhoog, maar dat loopt hoe dan ook af aan het einde van dit jaar. Het devies is om de ontwikkelingen af te wachten, maar dat lijkt me gezien het bovenstaande niet verstandig. Meer mensen die in dezelfde situatie zitten? Hoe kijken jullie hiernaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:30
Barre73 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:07:
[...]

Prima, dat is aan jou dan. Ieder zijn overwegingen.
Ik kan in ieder geval delen dat waar het gaat om offreren, plaatsen en afhandelen van zonnepanelen Zonneplan een snaarstrak proces heeft ingericht. Als ze het met energie inclu een mooi tarief ook zo doen dan zou ik ze aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
WeekendWarrior schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:51:
Mijn huidige contract loopt 01-01-2022 af. Helaas moet ik daardoor flink duurder aan de energie dan nu het geval is (join the club). In eerste instantie was ik van plan om de eerste maanden van 2022 variabel af te nemen en dan in het voorjaar opnieuw te oriënteren op een vast contract.

Echter als ik een snelle rekensom maak, lijkt het aantrekkelijker om per 01-01-2022 een vast contract van 3 jaar aan te gaan (bij bijv. Delta). O.b.v. historisch en huidig verbruik, zou ik € 485 kunnen besparen in de 1e 3 maanden van 2022. Ik heb dan de actuele variabele tarieven (modelcontract Delta) afgezet tegen het 3-jaars aanbod van Delta. Bij een sterke daling van de gasprijs in het voorjaar van 2022, is de boete van € 125 voor vroegtijdige contractbeëindiging van gas snel terugverdiend; dus ook dat mag geen bezwaar zijn.

T.o.v. mijn huidige contract ga ik flink omhoog, maar dat loopt hoe dan ook af aan het einde van dit jaar. Het devies is om de ontwikkelingen af te wachten, maar dat lijkt me gezien het bovenstaande niet verstandig. Meer mensen die in dezelfde situatie zitten? Hoe kijken jullie hiernaar?
Dat is dus precies wat ik heb gedaan, zie paar posts boven je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
The_MAN schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:54:
[...]

Kunnen jullie iets meer vertellen over die boetes. Is dat ongeveer bij elke energieleverancier hetzelde, neemt deze naar rato resterende looptijd af en wat is de boete voor beeindigen stroom bij delta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeekendWarrior
The_MAN schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:54:
[...]

Jouw post was voor mij de reden om eens goed rond te kijken bij Delta. Heb je nog andere leveranciers overwogen?

Toch gek dat men adviseert om nu niet te handelen. Ik ben zelf vrij risico mijdend, dus weet, zoals jij ook aangeeft, liever waar ik aan toe ben.

Helaas verbruiken we hier nog relatief veel gas (oudere woning). Dus de focus zal volgend jaar wel op het energiebesparender maken van de woning liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
sixgirls schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:59:
[...]

Kunnen jullie iets meer vertellen over die boetes. Is dat ongeveer bij elke energieleverancier hetzelde, neemt deze naar rato resterende looptijd af en wat is de boete voor beeindigen stroom bij delta?
Je betaald de boete per contract en zijn vastgelegd door de ACM.

https://www.consuwijzer.n...ergie/alles-over-opzeggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_MAN
WeekendWarrior schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:00:
[...]

Jouw post was voor mij de reden om eens goed rond te kijken bij Delta. Heb je nog andere leveranciers overwogen?

Toch gek dat men adviseert om nu niet te handelen. Ik ben zelf vrij risico mijdend, dus weet, zoals jij ook aangeeft, liever waar ik aan toe ben.

Helaas verbruiken we hier nog relatief veel gas (oudere woning). Dus de focus zal volgend jaar wel op het energiebesparender maken van de woning liggen.
Na het gezeur met Welkom Energie, alle grotere leveranciers langs gegaan, Delta was de goedkoopste. Het heeft me een aantal weken denken gekost, tot mijn vader aangaf dat je wel van het contract af kan, en ook alleen maar gas, toen was de rekensom snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
S2116 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:18:
[...]

Dat klopt idd. zie hieronder.

[Afbeelding]
Ik (ex-WE) krijg hoe langer hoe meer het gevoel dat het beter is tot 01-01-2022 te wachten met overstappen.
Eneco goochelt in zijn aanbod nu al met alle cijfers, tarieven en aanpassingen tot 01-04-2022 om er 'een mooi aanbod' van te maken. Andere aanbieders doen mee. Modelcontracten worden - ondanks verplichting - niet aangeboden.
In januari zou er dan toch volstrekte helderheid moeten zijn.

Ik heb een aanbod van Delta, maar daar is in het vervolgproces iets fout gelopen dat ongeveer een maand gaat duren om te corrigeren (foutieve BKR-registratie) en dat Delta niet kan/wil versnellen.

Dus eind deze week ga ik wel weer shoppen voor een modelcontract.
Iemand suggesties?

[ Voor 3% gewijzigd door PJW9779 op 16-11-2021 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees-Jan
PJW9779 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:13:
[...]

Ik (ex-WE) krijg hoe langer hoe meer het gevoel dat het beter is tot 01-01-2022 te wachten met overstappen.
Eneco goochelt in zijn aanbod nu al met alle cijfers, tarieven en aanpassingen tot 01-04-2022 om er 'een mooi aanbod' van te maken. Andere aanbieders doen mee. Modelcontracten worden - ondanks verplichting - niet aangeboden.

Ik heb een aanbod van Delta, maar daar is in het vervolgproces iets fout gelopen dat ongeveer een maand gaat duren om te corrigeren (foutieve BKR-registratie) en dat Delta niet kan/wil versnellen.

Iemand suggesties?
iedereen heeft suggesties.
Maar wat voor de één geldt, past bij een ander weer niet.

Zélf je keuzes maken is altijd beter dan een ander het voor je laten doen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnaada
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02-10-2023
PJW9779 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:13:
[...]

Iemand suggesties?
Ik ben nog steeds blij dat ik bij Eneco weg ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:28
Pfff…maar eens zien hoe dit zich ontwikkelt
https://nos.nl/artikel/24...en-gasprijs-schiet-omhoog

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MaTrax
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-08-2022
Het feit is dat momenteel de gasprijzen weer snel oplopen door uitstel van het besluit over ingebruikname van de gaspijpleiding nordstream 2:

https://www.theice.com/pr...res/data?marketId=5336900

Door de huidige lage gas reserves in nederland is de verwachting dat pas in 2023 de gasprijzen weer stabiliseren. Mocht er een koude periode aanbreken en de gas tekorten echt nijpend worden dan zouden de gasprijzen ook in in 2022 hoog kunnen blijven. Het nieuwe normaal zou dan ook het wurg modelcontract van de Eneco kunnen zijn.

Wat ik persoonlijk niet zou doen als ex-WE klant is bij de Eneco afwachten tot betere tijden. Zelf heb ik gekozen voor 3 jaar vast bij Vattenfall per 3-11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
MaTrax schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:01:
Het feit is dat momenteel de gasprijzen weer snel oplopen door uitstel van het besluit over ingebruikname van de gaspijpleiding nordstream 2:

https://www.theice.com/pr...res/data?marketId=5336900

Door de huidige lage gas reserves in nederland is de verwachting dat pas in 2023 de gasprijzen weer stabiliseren. Mocht er een koude periode aanbreken en de gas tekorten echt nijpend worden dan zouden de gasprijzen ook in in 2022 hoog kunnen blijven. Het nieuwe normaal zou dan ook het wurg modelcontract van de Eneco kunnen zijn.

Wat ik persoonlijk niet zou doen als ex-WE klant is bij de Eneco afwachten tot betere tijden. Zelf heb ik gekozen voor 3 jaar vast bij Vattenfall per 3-11.
Ja, snel een 1-jarig vast contract afsluiten kon wel eens verstandig worden.
Maar dan nóg zit je met de kleine lettertjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BertEnergie
  • Laatst online: 22-08-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ssq7B4qypHeKcPXEAje0gL1h9ho=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LkGeCB8L0iRoCWbacQm9weQV.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7qiZlRnP742q_fgV1lUhBNcYL3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nE8yMUC7ZnV05VTi9MR20ye5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/awHiuU1TBZfTwvdPmvoyqY4xKvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dNAfqgSl2QRLmkVn3T6UsA4r.jpg?f=fotoalbum_large

zouden ze het echt niet weten? :X

[ Voor 68% gewijzigd door BertEnergie op 16-11-2021 16:35 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RonaldPK
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-06-2023
Ik heb even het Essent verhaal 3 jaar Superdalen voor mezelf in een schema gezet.
Misschien ook handig voor anderen.
Ik weet niet precies hoe het allemaal zit met belasting etc.

Schema:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/01an2YnLq8mn65ffto40lQCtrho=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Cs6qtGmwyMsQ16QvGKx4A9Hm.png?f=user_large

Link Essent:
https://www.essent.nl/con...erdalen-extra-3-jaar.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaTrax
RonaldPK schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:28:
Ik heb even het Essent verhaal 3 jaar Superdalen voor mezelf in een schema gezet.

Schema:
[Afbeelding]

Link Essent:
De komende winter ga je de hoofdprijs betalen voor gas en stroom met 3 jaar superdalen! Een jaar contract afsluiten lijkt mij "goedkoper" om de komende winter door te komen. Je zit dan ook niet met een hoge opzegboete mochten de prijzen sterk stalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco91
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:29
Ik werd zojuist gebeld door Greenchoice. Aanbod 3 jaar met gas € 1,05001 en stroom normaal € 0,32678 en dal € 0,28348. Dat is, als ik even snel dit topic doorlees, een vrij goed aanbod. Er is echter een addertje onder het gras, namelijk dat het contract pas per 01/04/2022 zou ingaan.

Wat vinden jullie van dit aanbod? Heb 3 dagen de tijd om het te accepteren. Mijn huidige contract loopt trouwens half december af, dus dan zou ik de eerste 3 maanden duur variabel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nytrm
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:42
MaTrax schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:55:
[...]

De komende winter ga je hoofdprijs betalen voor gas en stroom met 3 jaar superdalen! Een jaar contract afsluiten lijkt mij "goedkoper" om de komende winter door te komen. Je zit dan ook niet met een hoge opzegboete mochten de prijzen sterk stalen.
Wellicht wel interessant, ik zit nu net bij frankenergie maar betaal momenteel al de hoofdprijs.

Dan zijn hun variabele tarieven beter (nu 44ct/kwh en 1.50ct/m3 bij frank energie) om de winter door te komen en vanaf april gegarandeerd lager tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
RonaldPK schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:28:

Schema:
[Afbeelding]

Link Essent:
Tja, bottom line is dat eigenlijk alleen de variabele gas-/stroom-kosten relevant zijn.
Vraag is dus welke tussentijdse aanpassing in tarieven (dus variabele kosten) dan nog mogelijk zijn.
De verwachte belasting-tegemoetkoming begin 2022 gaat daar nog van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertEnergie
Jacco91 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:57:
Ik werd zojuist gebeld door Greenchoice. Aanbod 3 jaar met gas € 1,05001 en stroom normaal € 0,32678 en dal € 0,28348. Dat is, als ik even snel dit topic doorlees, een vrij goed aanbod. Er is echter een addertje onder het gras, namelijk dat het contract pas per 01/04/2022 zou ingaan.

Wat vinden jullie van dit aanbod? Heb 3 dagen de tijd om het te accepteren. Mijn huidige contract loopt trouwens half december af, dus dan zou ik de eerste 3 maanden duur variabel zitten.
dit is gewoon het aanbod dat je ook op de website kunt vinden, hangt volledig af van je electra verbruik, gasverbruik en of je evt zonnepanelen hebt

ik heb deze optie ook sterk overwogen maar ik kan dan niet salderen over de komende maanden en het komende voorjaar, ik verbruik nu veel stroom ivm infrarood panelen en kan deze wegstrepen met opwekking in komend voorjaar en zomer

[ Voor 13% gewijzigd door BertEnergie op 16-11-2021 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
nytrm schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:59:
[...]

Wellicht wel interessant, ik zit nu net bij frankenergie maar betaal momenteel al de hoofdprijs.

Dan zijn hun variabele tarieven beter (nu 44ct/kwh en 1.50ct/m3 bij frank energie) om de winter door te komen en vanaf april gegarandeerd lager tarief.
Ja, dat beweert Eneco ook. Alleen op een intransparante manier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shynta
  • Laatst online: 05-12-2022

Zo’n mooie aanbieding had budget energie voor mij ook. Ook pas in april. Die ga ik nu nog niet afsluiten. Eerst maar eens zien wat de prijzen in april gaan doen. Kan alle kanten op nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2116

Het hangt natuurlijk af van je verbruik. Wat is dan het tarief tussen half december en 1 april? Dat is nou net de 3,5 maand waarin je het meeste gas verbruikt (vermoedelijk meer dan de helft van je jaarverbruik). Als je gasverbruik hoog is kun je volgens mij beter wachten. Na 1 april zal je weinig gas meer vebruiken en bestaat de kans dat de tarieven sowieso weer gaan dalen (al weet je dat natuurlijk nooit zeker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
BertEnergie schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:59:
[...]

dit is gewoon het aanbod dat je ook op de website kunt vinden, hangt volledig af van je electra verbruik, gasverbruik en of je evt zonnepanelen hebt

ik heb deze optie ook sterk overwogen maar ik kan dan niet salderen over de komende maanden en het komende voorjaar, ik verbruik nu veel stroom ivm infrarood panelen en kan deze wegstrepen met opwekking in komend voorjaar en zomer
Dit blijft voor mij een mindfuck. Het is nu 16-11... als je nu over zou stappen dan is er toch niet zoveel aan de hand, de grote winterkosten moeten nog gemaakt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 14:48

Zou zeggen dat je akkoord gaat, maar dat je dan wel half dec. over wilt stappen. Een 3 jarig contract zou ik zelf niet zo snel aangaan, maar is meer omdat ik er niet van hou er zo lang aan vast te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shynta
mirod schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:52:
[...]

Zou zeggen dat je akkoord gaat, maar dat je dan wel half dec. over wilt stappen. Een 3 jarig contract zou ik zelf niet zo snel aangaan, maar is meer omdat ik er niet van hou er zo lang aan vast te zitten.
Half december krijg je het natuurlijk niet voor die prijs.
Daarom gaat het pas in april in dat contract. Waarschijnlijk verwachten ze dat de prijzen dan weer een beetje normaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 15:03
Ik ga in december de sleutels van mijn nieuwbouwappartement krijgen. Voor die tijd moet ik dus een energieleverancier hebben. Ik heb weer precies de mazzel dat het nu zo een gekkenhuis is met de prijzen. Het gaat enkel om stroom. Wat zouden jullie aanraden? Variabel of vast? Innova lijkt nu voor mij de goedkoopste voor 1 jaar op Independer. Verder heb ik ook totaal geen idee wat ik zal gaan verbruiken.

Innova 3 jaar komt op:
Leveringstarief (normaal): € 0,38324 per kWh
Leveringstarief (dal): € 0,35093 per kWh

Innova 1 jaar komt op:
Leveringstarief (normaal): € 0,46856 per kWh
Leveringstarief (dal): € 0,38637 per kWh

Voor 1 jaar krijg ik wel 100 euro welkomstkorting.

Toevallig zag ik net op TV een reclame van Frank Energie. Die is variabel en komt uit op gem. € 0,3595 per kWh. Dat is dus variabel. Maar 'ze' zeggen dat het weer lager gaat worden als ik het mag geloven. Maar wanneer en hoeveel is natuurlijk altijd de vraag... Nog een voordeeltje is dat Frank Energie redelijk transparant eruitziet, en per maand opzegbaar is. Is dit een no-brainer voor mij, of is er ergens een addertje? Ik heb namelijk verder nog nooit van ze gehoord.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeekendWarrior
Bose321 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:43:
Ik ga in december de sleutels van mijn nieuwbouwappartement krijgen. Voor die tijd moet ik dus een energieleverancier hebben. Ik heb weer precies de mazzel dat het nu zo een gekkenhuis is met de prijzen. Het gaat enkel om stroom. Wat zouden jullie aanraden? Variabel of vast? Innova lijkt nu voor mij de goedkoopste voor 1 jaar op Independer. Verder heb ik ook totaal geen idee wat ik zal gaan verbruiken.

Innova 3 jaar komt op:

Innova 1 jaar komt op:

Toevallig zag ik net op TV een reclame van Frank Energie. Die is variabel en komt uit op gem. € 0,3595 per kWh. Dat is dus variabel. Maar 'ze' zeggen dat het weer lager gaat worden als ik het mag geloven. Maar wanneer en hoeveel is natuurlijk altijd de vraag... Nog een voordeeltje is dat Frank Energie redelijk transparant eruitziet, en per maand opzegbaar is. Is dit een no-brainer voor mij, of is er ergens een addertje? Ik heb namelijk verder nog nooit van ze gehoord.
O.b.v. je woningtype en gezinssamenstelling kun je een schatting maken van je verbruik (daar zijn diverse sites voor). Evt. kun je nog een scenario met iets minder/meer verbruik maken.

Aangezien het verbruik van stroom minder seizoensafhankelijk is (voor gas ligt dat voor het overgrote deel in het begin/eind van het jaar), zou ik het persoonlijk enige tijd variabel uit durven zitten. Ook al zit je in die periode iets duurder dan nog is dat te overzien, mocht je later in het jaar besluiten over te stappen. Je kunt dan in ieder geval de kat uit de boom kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTrax

Innova 3 jaar komt op:

Innova 1 jaar komt op:

Vattenfall 3 jaar + 300 euro korting is goedkoper dan Innova 3 jaar. Deze actie staat niet op de vergelijkings sites: https://www.vattenfall.nl/energie-aanbiedingen/overstapdeal/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:10

Als je dit al overweegt dan zou ik eens narekenen of Essent superdalen uiteindelijk over de hele looptijd niet toch goedkoper is, die is namelijk alleen in de periode 1-4 tot 1-12 ‘22 duurder, en dat is niet de periode dat je het meeste gas verbruikt.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Laatst online: 11:02

mrc4nl

Procrastinatie expert

MaTrax schreef op woensdag 17 november 2021 @ 08:23:
[...]

Vattenfall 3 jaar + 300 euro korting is goedkoper dan Innova 3 jaar. Deze actie staat niet op de vergelijkings sites: https://www.vattenfall.nl/energie-aanbiedingen/overstapdeal/
daar zit gas bij in

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
MaTrax schreef op woensdag 17 november 2021 @ 08:23:
[...]

Dit is ook met gas toch? Ik krijg die korting niet tevoorschijn als ik alleen stroom kies. :|

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Bose321 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:06:
[...]

Dit is ook met gas toch? Ik krijg die korting niet tevoorschijn als ik alleen stroom kies. :|
Kijk ook even bij Delta Energie. Tarieven zijn daar nog iets lager voor een 3-jarig contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTrax
Bose321 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:06:
[...]

Anders vul je gasverbruik 1 m3 in kost dan wel 197 euro per jaar maar je krijgt er 100 van terug. De electriciteit kost daar 0.35/0.29 en in 2022 0.29/0.23. Het hangt een beetje ervanaf hoeveel je verwacht te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
pdukers schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:15:
[...]

Kijk ook even bij Delta Energie. Tarieven zijn daar nog iets lager voor een 3-jarig contract.
Thanks daar ga ik kijken.

Vraagje uit interesse, stel ik ga verhuizen binnen die 3 jaar, heb je dan nog een boete?
MaTrax schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:17:
[...]

Anders vul je gasverbruik 1 m3 in kost dan wel 197 euro per jaar maar je krijgt er 100 van terug. De electriciteit kost daar 0.35/0.29 en in 2022 0.29/0.23. Het hangt een beetje ervanaf hoeveel je verwacht te gebruiken.
Moet minimaal 170 invulen, en vraag me af of ik het uberhaupt kan afsluiten.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-09 13:44
Bose321 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:19:
[...]
Vraagje uit interesse, stel ik ga verhuizen binnen die 3 jaar, heb je dan nog een boete?
Nee, als je gewoon binnen Nederland verhuisd, neem je dit contract gewoon mee naar je nieuwe adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTrax
Bose321 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:19:
[...]

Thanks daar ga ik kijken.

[...]

Moet minimaal 170 invulen, en vraag me af of ik het uberhaupt kan afsluiten.
Vreemd als ik 1 m3 invul dan wordt dat gewoon geaccepteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023

Innova 3 jaar komt op:

Innova 1 jaar komt op:

je zegt nieuwbouwappartement, dus die zal super geïsoleerd zijn?
Heb je toevallig ook een pv installatie of de mogelijkheid daartoe?
stel je verbruikt 5000kwh per jaar maar je wekt ook 5000kwh op dan is er nog niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Rofdof schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:26:
[...]

je zegt nieuwbouwappartement, dus die zal super geïsoleerd zijn?
Heb je toevallig ook een pv installatie of de mogelijkheid daartoe?
stel je verbruikt 5000kwh per jaar maar je wekt ook 5000kwh op dan is er nog niks aan de hand.
Geen PV installatie, en denk ook niet dat dat mogelijk is. Er komen wel veel 60 plussers te wonen, dus hopelijk houden zij mij ook warm. :P

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Bose321 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:28:
[...]

Geen PV installatie, en denk ook niet dat dat mogelijk is. Er komen wel veel 60 plussers te wonen, dus hopelijk houden zij mij ook warm. :P
een kennis van mij heeft onder, naast en boven niet autochtone mensen wonen die uit warme landen komen.
Die stookt nauwelijks tot niet omdat de buren dus op 24 graden stoken.
Met bejaarden heb je wellicht hetzelfde geluk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shynta
Weer wat geks:

Ik ben vorige week woensdag overgestapt naar Delta. (Ik zou dan zondag de 14e overgaan.) Maar meteen die donderdag erna geannuleerd. (Want ga de 23e naar Vattenfall)

Nog ge-appt met Delta en die heeft bevestigd dat de annulering in gang was gezet.
Niks meer gehoord maar wel zondag uit de app bij eneco gegooid.

Maandag Delta gebeld hoe het met de annulering ging. Dat was mis gegaan maar die mevrouw ging het allemaal corrigeren en doorgeven aan de desbetreffende afdeling.

Dinsdag idd een bevestiging dat er een ‘onterechte overstap’ was gedaan.
Vandaag kreeg ik de eindnota van eneco.
Dus ik zit nu tijdelijk bij niemand??
Ik ga het allemaal maar eens even afwachten denk ik.
Iemand nog andere ideeën misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTrax
Shynta schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:08:
Weer wat geks:

Ik ben vorige week woensdag overgestapt naar Delta. (Ik zou dan zondag de 14e overgaan.) Maar meteen die donderdag erna geannuleerd. (Want ga de 23e naar Vattenfall)

Nog ge-appt met Delta en die heeft bevestigd dat de annulering in gang was gezet.
Niks meer gehoord maar wel zondag uit de app bij eneco gegooid.

Maandag Delta gebeld hoe het met de annulering ging. Dat was mis gegaan maar die mevrouw ging het allemaal corrigeren en doorgeven aan de desbetreffende afdeling.

Dinsdag idd een bevestiging dat er een ‘onterechte overstap’ was gedaan.
Vandaag kreeg ik de eindnota van eneco.
Dus ik zit nu tijdelijk bij niemand??
Ik ga het allemaal maar eens even afwachten denk ik.
Iemand nog andere ideeën misschien?
Je zou eens kunnen inloggen bij je netbeheerder en daar kijken bij wie je momenteel bent aangemeld. Indien je nog geen account hebt dan eentje aanmaken met je meternummer en email.
Indien je verbruik hebt zonder contract dan krijgt je waarschijnlijk eerst een waarschuwing van je netbeheerder maar omdat je de 23e bij Vattenfall zit zal dit denk te vroeg zijn voordat je een waarschuwing krijgt. Je verbruik zal dan met terugwerkende kracht verrekend worden bij Vattenfall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shynta
MaTrax schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:22:
[...]

Je zou eens kunnen inloggen bij je netbeheerder en daar kijken bij wie je momenteel bent aangemeld.
Ben ingelogd maar kan nergens zien bij wie ik stroom afneem.
Waar zie jij dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaroubos
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 09-01-2024
Hier ook een oud WE klant. Wij hebben het volgende aanbod voor een modelcontract bij Vattenfall.
Kan vanaf vandaag 14 dagen later in gaan vanwege bedenktijd.

Prijzen t/m dec '21:
Enkel stroom EUR 0,33 per kwh.
Gas EUR 1,24 per m3.

Prijzen vanaf jan '22
Enkel stroom EUR 0,24 per kwh.
Gas EUR 1,26 per m3.

Iemand nog andere suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTrax
Shynta schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:43:
[...]

Ben ingelogd maar kan nergens zien bij wie ik stroom afneem.
Waar zie jij dat dan?
Het hangt af bij welke netbeheerder je zit. Bij mij (stedin) staat op de pagina na inloggen EAN met meternummers, de energieleverancier voor electriciteit en gas en de capaciteit voor electriciteit en gas.
Als er niks staat dan ben je leverancierloos waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shynta
MaTrax schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:56:
[...]

Het hangt af bij welke netbeheerder je zit. Bij mij (stedin) staat op de pagina na inloggen EAN met meternummers, de energieleverancier voor electriciteit en gas en de capaciteit vor electriciteit en gas.
Als er niks staat dan ben je leverancierloos waarschijnlijk.
Zit bij enexis.
Ik zie alleen wat voor aansluiting ik heb en wat het kost per maand maar staat nergens iets vermeld over de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTrax
Shynta schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:58:
[...]

Zit bij enexis.
Ik zie alleen wat voor aansluiting ik heb en wat het kost per maand maar staat nergens iets vermeld over de leverancier.
Dan heb je waarschijnlijk geen leverancier! Je zou kunnen proberen om bij Vattenfall direct over te stappen omdat je geen leverancier hebt. Geen idee of dit lukt maar ik was ook per direct overgestapt naar Vattenfall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertEnergie
Shynta schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:58:
[...]

Zit bij enexis.
Enexis geeft die informatie op hun website niet, ook niet in mijn geval en ik krijg netjes energie geleverd van Delta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shynta
BertEnergie schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:05:
[...]

Enexis geeft die informatie op hun website niet, ook niet in mijn geval en ik krijg netjes energie geleverd van Delta
Ook niet als je ze belt? Of heb je daar geen ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertEnergie
Shynta schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:08:
[...]

Ook niet als je ze belt? Of heb je daar geen ervaring mee?
geen ervaring mee maar ik zou zeggen, relax wacht even af en als je na een week nog niet kunt inloggen bij je energieleverancier dan actie ondernemen, nu nog te vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shynta
BertEnergie schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:09:
[...]

geen ervaring mee maar ik zou zeggen, relax wacht even af en als je na een week nog niet kunt inloggen bij je energieleverancier dan actie ondernemen, nu nog te vroeg.
Ik ben heeel relaxed hoor 😁😁
Zeker als ik nu bij niemand zit. Ik hoor wel wie er dan geld van me krijgt van deze anderhalve week.
Ik ga pas over een week naar Vattenfall.
Was alleen benieuwd bij wie ik ‘officieel ‘ zit omdat ze nu allemaal aan het knoeien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
aaroubos schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:54:
Hier ook een oud WE klant. Wij hebben het volgende aanbod voor een modelcontract bij Vattenfall.

Prijzen t/m dec '21:
Gas EUR 1,24 per m3.

Prijzen vanaf jan '22
Gas EUR 1,26 per m3.

Ik zou per direct tekenen, goedkoper gaat het niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:44

QinX

Shai-Hulud

Normaal stap ik ieder jaar over met Easyswitch, maar nu kwam ik via hun uit bij United Consumer voor €25,00 in de maand.
Ik heb zonnepanelen en daarmee kom ik jaarlijkst uit op netto:
-800 kWh teruglevering in normaaltarief
+900 kWh verbruik in daltarief.
ik verbruik +- 200m³ gas.

Ik zat afgelopen jaar bij Budget Energie en daarvan kreeg ik een verlengaanbod wat ik voor het eerst heb aangenomen in jaren.

Vast contract van 1 jaar
Verlengbonus van €300,-

Tarieven BudgetEnergie verlenging
Stroom (normaal) per kWh (Incl. BTW etc)€ 0,4406
Stroom (dal) per kWh (Incl. BTW etc)€ 0,4091
Terugleververgoeding (normaal) per kWh€ 0,2902
Terugleververgoeding (dal) per kWh€ 0,2588
Gas tarief (Incl. BTW etc)€ 1,4372

Onder de streep zou mijn jaarnota van 2021 en 2022 als volgt zijn:
2021: €150,38 - €135 = €15,38
2022: €393,30 - €300 = €83,30

Met mijn verbruik zou ik dan met de welkomstbonus erbij gerekend €65 euro duurder uit zijn aankomend jaar. Voor 2022 zijn nog niet de overheidsmaatregelen meegenomen dus 2022 wordt een beter jaar dan 2021, best knap eigenlijk.

Als iemand nog een betere aanbod weet dan hoor ik dat graag, ik zit nog in mijn bedenktermijn

[ Voor 11% gewijzigd door QinX op 17-11-2021 12:00 ]

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
Er moeten weer 600 consumenten extra gaan overstappen:

https://nos.nl/artikel/24...et-door-stijgende-prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTrax
En de gasprijs is weer flink omhoog geschoten sinds maandag van 80 naar 100 dollar:

https://www.barchart.com/futures/quotes/TGZ21

DIt belooft wat voor de aankomende modelcontracten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nytrm
  • Laatst online: 16-09 09:42
Is er ook nog ergens een model contract af te sluiten ?

Bij Delta was ik net te laat, bij FrankEnergie gaat de prijs ook al aardig snel omhoog vanwege de stijgende gas prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenie1980
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-11-2024
MaTrax schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:36:
En de gasprijs is weer flink omhoog geschoten sinds maandag van 80 naar 100 dollar:

Is het dan wellicht verstandiger nu nog een 3 jarig contract aan te gaan, bv Vattenfall heeft nog redelijke tarieven. Zit nu in variabel contract bij Delta, ex Welkom Energie. Maar vrees de datum 01-01-2022, ook ivm de grensconflicten in Oost Europa en Nordstream debacle...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaTrax schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:36:

En elektra

https://www.barchart.com/futures/quotes/ZUF22/overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
noenie1980 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:56:
[...]

Is het dan wellicht verstandiger nu nog een 3 jarig contract aan te gaan, bv Vattenfall heeft nog redelijke tarieven. Zit nu in variabel contract bij Delta, ex Welkom Energie. Maar vrees de datum 01-01-2022, ook ivm de grensconflicten in Oost Europa en Nordstream debacle...
Je kunt altijd het contract breken. De opzegvergoeding zelf betalen of laten betalen door de nieuwe leverancier wanneer de prijzen weer flink zijn gezakt. Het blijft casino werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTrax
[...]

Wellicht is het verstandig. De gas futures staan t/m maart 2022 rond de 100 dollar en verder tot maart 2023 rond de 40 dollar. We kwamen van rond de 20 dollar. Tel hier de overheidsheffingen (belasting+ODE van ± 52 cent/m3) bij op en de gasprijs ligt dan zowieso hoger dan 1 euro/m3 na maart 2022 en minimaal 1,5 euro/m3 voor aankomende winter. Hierbij komt uiteraard nog de winst marge voor de energieleveranciers.
Terug naar de 75-80 cent/m3 gas zie ik op korte termijn niet meer gebeuren. Volgens de futures pas in april 2025 maar is pure speculatie. De prijzen stijgen altijd harder dan ze dalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
[...]

Dat is precies de aanpak die ik gekozen heb. Ik beb tot 1/1/2022 nog een Vattenfall modelcontract met de zeer gunstige tarieven. Vattenfall heeft wel de verwachting gewekt dat ze de tarieven per 1/1/2022 niet meer verhogen, maar dat is met deze ontwikkelingen zo zacht als boter. Vanaf 1 januari heb ik een 3 jarig contract bij Delta afgesloten (ietsjes lagere tarieven dan 3-jarig Vattenfall zelfs).

[edit]
Voor de volledigheid 3 jarige tarieven Delta Energie (dochter van Vattenfall trouwens):

Electra normaal0.340 euro
Electra dal0.294 euro
Gas1.209 euro

Dit is incl. energiebelasting en BTW. Eventuele aanpassing energiebelastig 2022 is niet meegenomen.

[ Voor 20% gewijzigd door pdukers op 17-11-2021 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noenie1980
pdukers schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:33:
[...]

Dat is precies de aanpak die ik gekozen heb. Ik beb tot 1/1/2022 nog een Vattenfall modelcontract met de zeer gunstige tarieven. Vattenfall heeft wel de verwachting gewekt dat ze de tarieven per 1/1/2022 niet meer verhogen, maar dat is met deze ontwikkelingen zo zacht als boter. Vanaf 1 januari heb ik een 3 jarig contract bij Delta afgesloten (ietsjes lagere tarieven dan 3-jarig Vattenfall zelfs).
Ja, dat was mijn idee ook inderdaad, ik zou bij Delta voor 1575 Euro per jaar 1300 m3 krijgen. Is 1.21 Euro per m3 all-in. En in wat voor tijd leven we dat dat een redelijk tarief is 8)7 .

Kwam van een maandbedrag van 105 Euro bij WE. Is toch niet te geloven...., 1 verkeerde klik op Pricewise. Wordt een duur jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indoow
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-01 14:53
noenie1980 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:39:
[...]

Ja, dat was mijn idee ook inderdaad, ik zou bij Delta voor 1575 Euro per jaar 1300 m3 krijgen. Is 1.21 Euro per m3 all-in. En in wat voor tijd leven we dat dat een redelijk tarief is 8)7 .

Kwam van een maandbedrag van 105 Euro bij WE. Is toch niet te geloven...., 1 verkeerde klik op Pricewise. Wordt een duur jaar.
Ja heel herkenbaar, zelf ook voor 100 euro bij WE naar 130/140 euro per maand. Zit zelf nu nog bij Vattenfall op een modelcontract, echter gaat dit natuurlijk veranderen.

Even contact opgenomen met mijn hypotheekadviseur en kan tegen huidige rente (0,75%) extra bijlenen voor zonnepanelen. Een contract voor alleen gas zit ongeveer op 100 euro, aflossing van de extra hypotheek is ongeveer 40 euro. Betaal ik hetzelfde als wanneer ik gas/energie afneem echter investeer ik nu in zonnepanelen.

Wellicht ook voor andere een overweging waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:02

PnD

like in Pinda ^_^

[...]

[edit]
Voor de volledigheid 3 jarige tarieven Delta Energie (dochter van Vattenfall trouwens):

Electra normaal0.340 euro
Electra dal0.294 euro
Gas1.209 euro

Dit is incl. energiebelasting en BTW. Eventuele aanpassing energiebelastig 2022 is niet meegenomen.
Ik heb vanaf 16-12 een variable contract bij Delta. Is het een idee om een 3-jarig contract aan te gaan na 20-12-2021 zodat je binnen de bedenktijd nog kan annuleren indien variabel aantrekkelijker i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shynta
[...]

Wel iets lager idd maar bij Vattenfall krijg je nog 300€ welkomstpremie….. 100€ per jaar.
(Nee ik heb geen aandelen bij Vattenfall)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
indoow schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:51:
[...]

Ja heel herkenbaar, zelf ook voor 100 euro bij WE naar 130/140 euro per maand. Zit zelf nu nog bij Vattenfall op een modelcontract, echter gaat dit natuurlijk veranderen.

Even contact opgenomen met mijn hypotheekadviseur en kan tegen huidige rente (0,75%) extra bijlenen voor zonnepanelen. Een contract voor alleen gas zit ongeveer op 100 euro, aflossing van de extra hypotheek is ongeveer 40 euro. Betaal ik hetzelfde als wanneer ik gas/energie afneem echter investeer ik nu in zonnepanelen.

Misschien niet handig om dat via je hypotheek te doen, voor het geval de rente wordt aangepast.
Er zijn diverse constructies met zonnepanelenleveranciers en gemeenten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Shynta schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:03:
[...]

Wel iets lager idd maar bij Vattenfall krijg je nog 300€ welkomstpremie….. 100€ per jaar.
(Nee ik heb geen aandelen bij Vattenfall)
Heb ik zelf rekening mee gehouden. Bij mijn verbruik is wat ik win aan verschil in tarieven meer dan welkomstpremie per jaar. YMMV ;)
PnD schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:54:
[...]

Ik heb vanaf 16-12 een variable contract bij Delta. Is het een idee om een 3-jarig contract aan te gaan na 20-12-2021 zodat je binnen de bedenktijd nog kan annuleren indien variabel aantrekkelijker i?
Ik weet niet zeker hoe ik je vraag moet lezen, maar houdt rekening met het volgende:

Nieuwe variabele tarieven per 1/1/2022 zouden in principe begin december bekend moeten worden.
Kan is aanwezig dat de vaste contracten ook nog aangepast gaan worden.
Je bedenktijd gaat in op moment van afsluiten contract en staat los van het moment van start levering (als dat verder dan 14 dagen in toekomst is).
Je variabele contract heeft ook een opzegtermijn, zeer waarschijnlijk 30 dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 21:34
[...]

Als je een contract met alleen gas neemt, hoe ga je dan de momenten opvangen dat de panelen niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
[...]

Volgens mij kan dat helemaal niet. Tenzij je je hele stroommeter laat vergrendelen/weghalen.
Doe je dat niet dan komt er nog steeds stroom doorheen en zal je heel snel een brief van je netbeheerder krijgen die dreigt met een boete omdat je geen leverancier hebt.

Aanvulling: https://service.liander.n.../contract_zonder_verbruik

[ Voor 6% gewijzigd door Barre73 op 17-11-2021 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
Nog een artikeltje over het eerder genoemde 'Zonneplan'.
https://windenergie-nieuw...iebedrijf-slimme-energie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indoow
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-01 14:53
PJW9779 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:10:
[...]

Misschien niet handig om dat via je hypotheek te doen, voor het geval de rente wordt aangepast.
Er zijn diverse constructies met zonnepanelenleveranciers en gemeenten.
Klopt deels, rente staat vast voor 15 jaar. In deze periode dien je het ook volledig afbetaald te hebben. Prima voorwaarden.
Barre73 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:39:
[...]

Volgens mij kan dat helemaal niet. Tenzij je je hele stroommeter laat vergrendelen/weghalen.
Doe je dat niet dan komt er nog steeds stroom doorheen en zal je heel snel een brief van je netbeheerder krijgen die dreigt met een boete omdat je geen leverancier hebt.

Aanvulling: https://service.liander.n.../contract_zonder_verbruik
Goede aanvulling, contract is met zonnepanelen dus incl sanering. Dit had ik niet handig verwoord, contract blijft €100 met sanering bij een 3 jarig contract van Vattenfall.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:02

PnD

like in Pinda ^_^

pdukers schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:29:
[...]

Heb ik zelf rekening mee gehouden. Bij mijn verbruik is wat ik win aan verschil in tarieven meer dan welkomstpremie per jaar. YMMV ;)

[...]

Ik weet niet zeker hoe ik je vraag moet lezen, maar houdt rekening met het volgende:

Nieuwe variabele tarieven per 1/1/2022 zouden in principe begin december bekend moeten worden.
Kan is aanwezig dat de vaste contracten ook nog aangepast gaan worden.
Je bedenktijd gaat in op moment van afsluiten contract en staat los van het moment van start levering (als dat verder dan 14 dagen in toekomst is).
Je variabele contract heeft ook een opzegtermijn, zeer waarschijnlijk 30 dagen.
Er vanuit gaande dat begin december de tarieven bekend gaan worden zou ik binnen nu en enkele dagen een nieuw contract voor 3 jaar vanaf X januari aan moeten gaan. Zo dat ik begin december evt. het variabele contract op kan zeggen als deze tarieven te gortig zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noenie1980
PnD schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:40:
[...]

Er vanuit gaande dat begin december de tarieven bekend gaan worden zou ik binnen nu en enkele dagen een nieuw contract voor 3 jaar vanaf X januari aan moeten gaan. Zo dat ik begin december evt. het variabele contract op kan zeggen als deze tarieven te gortig zijn.
Binnen die 14 dagen bedoel je dan? Wel goeie tactiek idd, dan heb je tijdens je 14 dagen window de 'keuze' voor 3 jaar vast of variabel door laten lopen en (hopelijk) meer inzicht in de nieuwe tarieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
.

[ Voor 99% gewijzigd door sixgirls op 17-11-2021 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
aaroubos schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:54:

Prijzen t/m dec '21:
Gas EUR 1,24 per m3.

Prijzen vanaf jan '22
Gas EUR 1,26 per m3.

Volgens mij heb ik dit contract ook. Heb je een link van Vattenfall waarin die jan '22 bedragen worden genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
noenie1980 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:39:
[...]

M'n trainer heeft idd verkeerd geklikt op Pricewise en niet de tarieven van BE bekeken... :X die betaald nu 1,88 euro/m3 gas... die probeert nu ook desperate over te stappen.
Ik betaal nu nog 1,80 bij Eneco (ex-WE)... nog 16 dagen kou lijden en dan naar Engie voor 0,82 euro/m3 tot 1/1/22...

Denk dat alle leveranciers rond de 1,20 ~1,30 gaan zitten. Ik weet dat Eneco en DE vanaf 1/1/22 rond de 1,10 zitten... dus het kan wel lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Ik heb nu een modelcontract van Vattenfall. Kan ik overstappen op de overstapdeal 3 jaar met in acht nemen van het opzegtermijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bldb
  • Laatst online: 27-12-2022
Ik kom ook van WE, dus nu geforceerd op Eneco.
Ik twijfel om 3 jaar vast te zetten via :https://www.vattenfall.nl/energie-aanbiedingen/overstapdeal/
Maar ben bang dat de prijzen toch weer naar beneden zal gaan en een variabele contract dus beter uitkomt.
Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shynta
bldb schreef op woensdag 17 november 2021 @ 23:39:
Ik kom ook van WE, dus nu geforceerd op Eneco.
Ik twijfel om 3 jaar vast te zetten via :https://www.vattenfall.nl/energie-aanbiedingen/overstapdeal/
Maar ben bang dat de prijzen toch weer naar beneden zal gaan en een variabele contract dus beter uitkomt.
Wat denken jullie?
Alles is een gok op het moment.
Wat als 1-1-2022 de prijzen van de variabele contracten door het dak gaan?
Kan je dan nog een voordelig 1 of 3 jarig contract afsluiten?
Het is net welke gok je wilt nemen.

• bldb
  • Laatst online: 27-12-2022
Ik wacht tot ik een super aanbieding zie.
Pagina: 1 ... 88 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4