De stand die je doorgeeft aan Eneco beschouwen ze als de stand op 01-11-2021. De stand die je aan Vattenfall doorgeeft rond de 18e is de beginstand bij Vattenfall en dus de eindstand van Eneco. Als je beginstand bij Eneco en beginstand van Vattenfall gelijk zijn, dan heb je nul gebruikt bij Eneco. Eneco kan dit bij jou niet controleren, maar erg realistisch is het waarschijnlijk niet tenzij je stroom en gas hebt afgesloten voor een periode van 17 dagen.BaBoK schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:06:
Hier oud klant van WE nu bij Eneco, 18e Nov. bij Vattenfall. Ik moet mijn meterstanden nog doorgeven aan Eneco dit moet gebeuren voor de 18e ivm eindafrekening WE. Is het verstandig om hiermee tot 18e te wachten of beter direct doen? Hoe weet Eneco andere wat ik bij Eneco heb afgenomen tussen 1 en 18 Nov?
Ik heb nog een Ferrarismeter.
Ik dacht gistermorgen ook nog een variabel contract af kunnen sluiten bij Delta. Ik heb echter geen bevestigingsmail gekregen tot nu toe en ben bang dat die ook niet meer gaat komen. Nu maar tot 1-12 wachten dan gaat mijn Oxxio modelcontract in. Tot die tijd bij de maffiabende van Eneco en hopen dat het conflict met Wit-Rusland niet uit de klauwen loopt.Massem schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:51:
[...]
Maandag bij Delta aangemeld, die avond mail gehad met de overeenkomst en woensdag mail gehad dat het contract op 9-11 is ingegaan. Vandaag ook de eindafrekening gehad van Eneco (€ 100 terwijl we de thermostaat als we thuis zijn op 18 hebben). Nieuwe maandbedrag is nu € 165, toch een stuk betaalbaarder dan € 258.
Als ik nu reken met netto kosten van afgelopen maanden (dus niet mijn zelf ingestelde termijn bedrag) en dat vergelijk met het aanbod van Essent 'Super Dalen Extra', ga ik over de komende drie jaar gezien, gemiddeld €20,-/maand meer betalen.pdukers schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:04:
[...]
Addertje is dat potentiele klanten alleen kijken naar kortingspercentages en termijnbedragen ipv de daadwerkelijke tarieven. Iemand had al de daadwerkelijke tarieven voor iedere periode uitgerekend en hier gepost, even zoeken.
Je betaalt de komende wintermaanden een extreem/zeer hoog tarief. Men goochelt met termijnbedragen om dat te verbergen. Met de 50% korting ga je terug naar wat normale tarieven (of iets lager) die je nu ook al kan afsluiten.
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Ja, maar is dat niet de 20 euro die we betalen door deze energiecrisis?warhamstr schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:20:
[...]
Als ik nu reken met netto kosten van afgelopen maanden (dus niet mijn zelf ingestelde termijn bedrag) en dat vergelijk met het aanbod van Essent 'Super Dalen Extra', ga ik over de komende drie jaar gezien, gemiddeld €20,-/maand meer betalen.
Waarschijnlijk. Valt me dus ook mee.sixgirls schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:04:
[...]
Ja, maar is dat niet de 20 euro die we betalen door deze energiecrisis?
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Idem hiervaldi schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:53:
[...]
Neen. Net als jij de bevestiging, maar nog geen contract.
Tegen dezelfde tarieven ook? En zo ja welke? bvdBertEnergie schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:54:
[...]
zeker, ik heb maandag via de website aangevraagd, ze konden deze op woensdag niet terugvinden, op woensdag via de telefoon een nieuwe aanvraag gedaan, vanaf vandaag 0:00 uur zit ik bij Delta
Afmelding gehad van Vattenfall (daar zat ik vanaf 3 November)
Net even aan de telefoon gehangen met Delta. Mijn contractaanvraag van gisterochtend (rond 11 uur) is nog niet verwerkt door "de collega's van de contractafdeling". De vriendelijke man aan de telefoon verwacht overigens wel dat iedereen die een welkomstmail ontvangen heeft, ook daadwerkelijk een contractaanbod krijgt voor de voorwaarden zoals in de welkomstmail genoemd.
Er staat ook in de welkomstmail dat het vijf werkdagen kan duren. Wat ik bizar vind is dat het goedkope tarief nog steeds is aan te vragen via hun site...net alles weer ingevuld...op jaarbasis €40 duurder dan mijn aanvraag eergisternacht. We wachten maar af!valdi schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:26:
Net even aan de telefoon gehangen met Delta. Mijn contractaanvraag van gisterochtend (rond 11 uur) is nog niet verwerkt door "de collega's van de contractafdeling". De vriendelijke man aan de telefoon verwacht overigens wel dat iedereen die een welkomstmail ontvangen heeft, ook daadwerkelijk een contractaanbod krijgt voor de voorwaarden zoals in de welkomstmail genoemd.
Aanmeldingsbevestiging of leveringscontract?BertEnergie schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:54:
[...]
zeker, ik heb maandag via de website aangevraagd, ze konden deze op woensdag niet terugvinden, op woensdag via de telefoon een nieuwe aanvraag gedaan, vanaf vandaag 0:00 uur zit ik bij Delta
Ik heb woensdag avond een contractaanvraag gedaan en ook nog niets gehoord. (Wel de bevestiging vd aanvraag)valdi schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:26:
Maar gisterenochtend heb ik het weer geannuleerd en daar ook nog niets van gehoord. Ja behalve dat ze er naar streven binnen twee dagen te antwoorden maar dat zal ook iets uitlopen denk ik met deze drukte… 😁
Vanwaar de annulering?Shynta schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:44:
[...]
Ik heb woensdag avond een contractaanvraag gedaan en ook nog niets gehoord. (Wel de bevestiging vd aanvraag)
Maar gisterenochtend heb ik het weer geannuleerd en daar ook nog niets van gehoord. Ja behalve dat ze er naar streven binnen twee dagen te antwoorden maar dat zal ook iets uitlopen denk ik met deze drukte… 😁
[quote]valdi schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:45:
[...]
Vanwaar de annulering?
[/l
Had ook bij Vattenfall een driejarig contract afgesloten. 😊
Toen kwam ik hier de delta mogelijkheden tegen en die ook afgesloten. Het ‘s avonds thuis eens in de groep gegooid en gevraagd wat iedereen zou doen.
Gokken dat het na 1 januari redelijk laag blijft en variabel (delta) nemen of voor zeker gaan bij Vattenfall met hogere prijs en dan toch overstappen mocht het volgend jaar ineens heel goedkoop worden en de boete voor lief nemen.
Allen zouden voor Vattenfall gaan dus vandaar Delta geannuleerd.
[...]
Vanwaar de annulering?
[/l
Had ook bij Vattenfall een driejarig contract afgesloten. 😊
Toen kwam ik hier de delta mogelijkheden tegen en die ook afgesloten. Het ‘s avonds thuis eens in de groep gegooid en gevraagd wat iedereen zou doen.
Gokken dat het na 1 januari redelijk laag blijft en variabel (delta) nemen of voor zeker gaan bij Vattenfall met hogere prijs en dan toch overstappen mocht het volgend jaar ineens heel goedkoop worden en de boete voor lief nemen.
Allen zouden voor Vattenfall gaan dus vandaar Delta geannuleerd.
Hoe krijg je het nu nog voor elkaar? Of was je niet voor de variabele tarieven gegaan? Als ik het nu weer probeer, krijg ik die niet meer te zien.MarkHulst schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:35:
[...]
Er staat ook in de welkomstmail dat het vijf werkdagen kan duren. Wat ik bizar vind is dat het goedkope tarief nog steeds is aan te vragen via hun site...net alles weer ingevuld...op jaarbasis €40 duurder dan mijn aanvraag eergisternacht. We wachten maar af!
*knip*
We houden het hier op de legale / officiële manier aub.
We houden het hier op de legale / officiële manier aub.
[ Voor 86% gewijzigd door tweakduke op 12-11-2021 14:06 ]
Alle gegevens ingevuld, electra €25 p/m, gas € 208 p/m (600kWh normaal, 1600 kWh dal, 2590 m3 gas)TexMex schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:52:
[...]
Hoe krijg je het nu nog voor elkaar? Of was je niet voor de variabele tarieven gegaan? Als ik het nu weer probeer, krijg ik die niet meer te zien.
Variabel...alleen wel rechtstreeks op de site, niet via de eerdere link (van jou volgens mij?)TexMex schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:52:
[...]
Hoe krijg je het nu nog voor elkaar? Of was je niet voor de variabele tarieven gegaan? Als ik het nu weer probeer, krijg ik die niet meer te zien.
Waarom nu al weer bij Vattenfall weg?BertEnergie schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:54:
[...]
Afmelding gehad van Vattenfall (daar zat ik vanaf 3 November)
@MarkHulst Vreemd, bij mij lukt het op geen enkele manier meer. Maar goed, het valt dus nog steeds te proberen voor degenen die nog zoekende zijn!
het g(r)as is groener bij de buren
the older I get, the better I was...
Welke link zou ik hiervoor moeten hebben dan?TexMex schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:46:
@MarkHulst Vreemd, bij mij lukt het op geen enkele manier meer. Maar goed, het valt dus nog steeds te proberen voor degenen die nog zoekende zijn!
Ben gestopt bij het moeten invullen van de start leverdatum in het kalendertje, maar nog steeds de drie keuzes vast/variabel, met de maandprijzen gespecificeerd naar verbruikTexMex schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:46:
Twee dagen terug werkte het voor een hoop mensen op deze manier: TexMex in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier". Daardoor zijn er toen nog flink wat variabele contacten afgesloten. Maar bij sommigen lukte het ook gewoon direct via www.deltaenergie.nl na het invullen van de postcode. Blijkbaar een soort van A/B-testing op die website.sixgirls schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:49:
[...]
Welke link zou ik hiervoor moeten hebben dan?
Mij lukt het ook niet om bij Delta via de site een variabel contract af te sluiten, ik kan alleen voor een 1 of 3 jarig vast contract kiezen.MarkHulst schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:55:
[...]
Ben gestopt bij het moeten invullen van de start leverdatum in het kalendertje, maar nog steeds de drie keuzes vast/variabel, met de maandprijzen gespecificeerd naar verbruik
Maar zo te zien zijn de gunstige, variabele tarieven inmiddels ook uit dit document verwijderd. Terwijl ze daar tot gisteren nog wel in stonden. Dus het is wel duidelijk dat het nu zeker niet meer de bedoeling is dat de variabele tarieven nog afgesloten kunnen worden.
===
Hoi Delta! Leuk dat jullie meelezen. Fijne vrijmibo alvast!
Behalve dan voor de IT'ers, want het was vast niet de bedoeling dat er nog zoveel variabele contracten afgesloten konden worden.
===
Hoi Delta! Leuk dat jullie meelezen. Fijne vrijmibo alvast!
Als ik nu google op 'Delta energie' krijg ik als eerste de advertentie van Delta, één van de links daarin geeft de mogelijkheid om naar variabel te gaan (DELTA Energie Variabel), van daaruit de postcodecheck, etc...
Maar als je dan alles invult komt er geen variabel aanbodMarkHulst schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:44:
Als ik nu google op 'Delta energie' krijg ik als eerste de advertentie van Delta, één van de links daarin geeft de mogelijkheid om naar variabel te gaan (DELTA Energie Variabel), van daaruit de postcodecheck, etc...
Ik ben tot het kalendertje gegaan waar je leveringsdatum kunt kiezen. Niet gedaan, daar ik al een aanvraag heb lopen, weet niet hoe het nu daarna verloopt dussixgirls schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:45:
[...]
Maar als je dan alles invult komt er geen variabel aanbod
Ik krijg aanbod nog voor de leveringsdatum vraag en krijg dan alleen 1 of 3 jr aanbod. Geprobeerd in chrome en safariMarkHulst schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:52:
[...]
Ik ben tot het kalendertje gegaan waar je leveringsdatum kunt kiezen. Niet gedaan, daar ik al een aanvraag heb lopen, weet niet hoe het nu daarna verloopt dus
Misschien een hardnekkige cookie of tijdelijk internetbestand van een paar dagen terug?MarkHulst schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:44:
Misschien heeft het iets te maken met het feit dat ik al een aanvraag heb lopen? Dat Chrome het in zn geheugen heeft staan ofzo? Daar ben ik dan niet zo goed in hoor, maar blijft apartsixgirls schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:57:
[...]
Ik krijg aanbod nog voor de leveringsdatum vraag en krijg dan alleen 1 of 3 jr aanbod. Geprobeerd in chrome en safari
Of zoiets iddTexMex schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:59:
[...]
Misschien een hardnekkige cookie of tijdelijk internetbestand van een paar dagen terug?
Als dat legaal is en je me vertelt hoe dat moet
Zat m idd in de historie. Bedacht me even de browsegeschiedenis te wissen, nu idd alleen de 1- en 3-jarige looptijd als optiesTexMex schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:59:
[...]
Misschien een hardnekkige cookie of tijdelijk internetbestand van een paar dagen terug?
Je aanvraag loopt nog, en als je je contract eenmaal binnen hebt heb je nog 14 dagen bedenktijd.MarkHulst schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:52:
[...]
Ik ben tot het kalendertje gegaan waar je leveringsdatum kunt kiezen. Niet gedaan, daar ik al een aanvraag heb lopen, weet niet hoe het nu daarna verloopt dus
Dus kunt rustig aanvragen en daarna afmelden.
Het lukt mij nergens meer om een variabel contract af te sluiten dat onder de 1,35 per kuub gas zit. Iemand anders wel? Alleen bij vandebron, maar bij hen kun je niet alleen gas afnemen.
Ik heb vanmiddag een modelcontract afgesloten bij Vattenfall, gasprijs is ongeveer 1,24. Moest wel telefonisch.martijn22222 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:25:
Het lukt mij nergens meer om een variabel contract af te sluiten dat onder de 1,35 per kuub gas zit. Iemand anders wel? Alleen bij vandebron, maar bij hen kun je niet alleen gas afnemen.
Kale (= variabele) gasprijs, dus zonder vaste kosten en heffingen?thamac schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:48:
[...]
Ik heb vanmiddag een modelcontract afgesloten bij Vattenfall, gasprijs is ongeveer 1,24. Moest wel telefonisch.
Afgelopen week een verkoper van Greenchoice aan de deur gehad en een 3 jarig contract afgesloten, ingaande per 1 april 2022:
- gas 1,05
- stroom € 0,3073
Welkomstbonus na 3 jaar uitgekeerd: 150,-
Toen ik akkoord gaf was ik in de veronderstelling dat het contract per 1 januari in zou gaan én dat de welkomstbonus na een jaar werd uitgekeerd.
Dit maakt de deal natuurlijk een stuk minder interessant.
Ik zit momenteel als ex Welkom nu tijdelijk bij Frank Energie.
Wat zouden jullie doen? Greenchoice annuleren of niet?
- gas 1,05
- stroom € 0,3073
Toen ik akkoord gaf was ik in de veronderstelling dat het contract per 1 januari in zou gaan én dat de welkomstbonus na een jaar werd uitgekeerd.
Dat is inclusief alles. Hier te vinden: https://www.vattenfall.nl...ber-2021-geldig-vanaf.pdfPJW9779 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:51:
[...]
Kale (= variabele) gasprijs, dus zonder vaste kosten en heffingen?
Ik ben net (telefonisch) overgestapt naar een contract met variabele tarieven bij Innova. Volgens mij op dit moment de beste deal.
All-in tarief normaal (€) incl. btw € 0,29605
All-in tarief dal (€) incl. btw € 0,28510
All-in tarief gas (€) incl. btw € 1,10008
Vaste leveringskosten elektricteit per
jaar (incl. btw) € 71,39
Vaste leveringskosten gas per jaar
(incl. btw) € 71,39
Korting per jaar (incl. btw) € 0,00
jaar (incl. btw) € 71,39
(incl. btw) € 71,39
Niet helemaal inclusief alles. Het is de gasprijs per kubieke meter inclusief alles. Daarnaast betaal je nog twee bedragen per maand die overal gelijk zijn, welke netbeheerder je ook hebt. Dus voor de vergelijking mag je die buiten beschouwing laten.thamac schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:04:
[...]
Dat is inclusief alles. Hier te vinden: https://www.vattenfall.nl...ber-2021-geldig-vanaf.pdf
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ik zou nooit aan de deur kopen… altijd duurder dan online.Zanzarismo schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:02:
Afgelopen week een verkoper van Greenchoice aan de deur gehad en een 3 jarig contract afgesloten, ingaande per 1 april 2022:
- gas 1,05
- stroom € 0,3073
tarieven per 1-11 en die wijzigen weer per 1-1?Calesta schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:09:
Ik ben net (telefonisch) overgestapt naar een contract met variabele tarieven bij Innova. Volgens mij op dit moment de beste deal.
jaar (incl. btw) € 71,39
(incl. btw) € 71,39
Louzy#2475
Ja precies, dat bedoelde ik. Volgens mij was dat ook de vraagstelling.Barre73 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:18:
[...]
Niet helemaal inclusief alles. Het is de gasprijs per kubieke meter inclusief alles. Daarnaast betaal je nog twee bedragen per maand die overal gelijk zijn, welke netbeheerder je ook hebt. Dus voor de vergelijking mag je die buiten beschouwing laten.
ik zat bij VattenFall voor 1.58 euro/m3 , nu bij Delta voor 1.20 per /m3 (3 jaren contract)
Heb genoeg zonnepanelen om mijn electra verbruik af te dekken maar dan moet er wel een lente/zomerperiode in het contract zitten, ik kijk volgend jaar na de zomer of er een aanbieder is die gas aanbied voor een lager tarief dan 1.20 euro en ik laat die club dan m'n opzegboete betalen, hopelijk wordt het iets van Greenchoice oid
en je vond het niet heel toevallig dat er iemand van greenchoice aan de deur stond bij een Ex WE klant.....Zanzarismo schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:02:
- gas 1,05
- stroom € 0,3073
Zou me niets verbazen als niet alleen Eneco met het klantenbestand aan dehaal is gegaan...
[ Voor 5% gewijzigd door rick-1975 op 12-11-2021 16:33 ]
De link tussen Greenchoice en WE ken ik in ieder geval niet. Daarnaast vind ik het niet heel gek dat er in deze tijd een deurverkoper aanbelt..rick-1975 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:28:
[...]
en je vond het niet heel toevallig dat er iemand van greenchoice aan de deur stond bij een Ex WE klant.....
Dat lijkt inderdaad een betere deal.Calesta schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:09:
jaar (incl. btw) € 71,39
(incl. btw) € 71,39
Ik heb ook een driejarig contract afgesloten wat meteen de 23e in gaat. Bij Vattenfall.Zanzarismo schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:02:
- gas 1,05
- stroom € 0,3073
Gas 1,28
Normaal 0,35
Dal 0,29
Maar met 300€ welkomstpremie. Per jaar krijg je 100€ op je afrekening in mindering gebracht. Ga je eerder weg krijg je uiteraard die andere € niet.
goede deal !!Shynta schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:35:
[...]
Ik heb ook een driejarig contract afgesloten wat meteen de 23e in gaat. Bij Vattenfall.
Gas 1,28
Normaal 0,35
Dal 0,29
Maar met 300€ welkomstpremie. Per jaar krijg je 100€ op je afrekening in mindering gebracht. Ga je eerder weg krijg je uiteraard die andere € niet.
Denk ‘t ook. For now.
Gas nog beetje aan de hoge kant voor m’n gevoel want ik verbruik nogal wat.
Electra wordt het meest weggewerkt door de zonnepanelen.
Maar als het schrikbarend gaat zakken volgend jaar neem ik de boete wel voor lief.
Of de nieuwe energieleverancier betaald het voor me. 😁
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LsKFzpoRLryzOEQwmzPIQ2yh.jpg?f=user_large)
Kijk dat nu, ze zijn lekker bezig geweest bij Welkom, ik heb de afrekening, ze zullen dit wel nooit overmaken.
Ja dat denk ik wel, zoals alle variabele tarieven in principe wijzigen bij alle aanbieders (2x per jaar, 1 januari en 1 juli). Wanneer de variabele tarieven die vanaf 1 januari gaan gelden bekend worden kan je eventueel weer overstappen.louzy82 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:22:
[...]
tarieven per 1-11 en die wijzigen weer per 1-1?
Voor alleen de maand december scheelt het ons in ieder geval al zo'n 130 euro (obv verbruik december vorig jaar).
Ik ben ook ex-klant van Welkom Energie. Heb deze week bij Oxxio afgesloten voor een jaar. Echter belt vanmiddag ‘toevallig’ Essent met een aanbieding.
Kunnen vanaf 1-4-2022 de volgende tarieven aanbieden als ik er nu op inga. Alleen vraag ik me af wat wijsheid is om te doen. In de mail staat 5 jaar maar dat ga ik niet doen. Afspraak was 3 jaar. Maar ook daar twijfel ik over. De overstapboete betaald Essent die ik mogelijk van Oxxio krijg.
Oxxio:
/f/image/UFoyfVykW51VPSqaAld2pCUy.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/2VsiizwRnX5VVIyV4ULCOWMe.png?f=fotoalbum_large)
Essent:
:strip_exif()/f/image/1WPRCptNytdYKzAxcsGQg6QL.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand advies wat te doen??
Kunnen vanaf 1-4-2022 de volgende tarieven aanbieden als ik er nu op inga. Alleen vraag ik me af wat wijsheid is om te doen. In de mail staat 5 jaar maar dat ga ik niet doen. Afspraak was 3 jaar. Maar ook daar twijfel ik over. De overstapboete betaald Essent die ik mogelijk van Oxxio krijg.
Oxxio:
/f/image/UFoyfVykW51VPSqaAld2pCUy.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/2VsiizwRnX5VVIyV4ULCOWMe.png?f=fotoalbum_large)
Essent:
:strip_exif()/f/image/1WPRCptNytdYKzAxcsGQg6QL.jpg?f=fotoalbum_large)
Essent is met een 5jaar-contract (?) maar 2,6 cent/M3 goedkoper dan Vattenfall met een variabel contract. Terwijl iedereen verwacht dat de gasprijzen in Q1/22 alweer gaan dalen en medio 2022 op normaler niveau zullen zijn gekomen.Incognitum schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 17:30:
Ik ben ook ex-klant van Welkom Energie. Heb deze week bij Oxxio afgesloten voor een jaar. Echter belt vanmiddag ‘toevallig’ Essent met een aanbieding.
Oxxio:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Essent:
[Afbeelding]
Mij niet helemaal duidelijk wat Essent denkt.
Ik vind 1 april ver weg om nu vast te leggen in onvoorspelbare markt. Je kan in mijn ogen dus nooit weten of je het goed doet. Wat dat betreft is de rust en zekerheid iets wat je moet wegen. Dan nog heb je dan tot 1-4 hogere kosten. Hoor graag ook van anderen.Incognitum schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 17:30:
Oxxio:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Essent:
[Afbeelding]
Als je je 3 jaar wil vastleggen is Essent Superdalen volgens mij een betere deal, tarieven vanaf 1 april zijn lager dan wat Greenchoice biedt hiermee (namelijk 50% korting op huidige tarieven en daarna per elke januari nog eens -20 en -10%).Zanzarismo schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:02:
- gas 1,05
- stroom € 0,3073
Enige goede reden om nu voor 3 jaar vast te kiezen is mss wel dat je al hebt ingecalculeerd dat je een deel opzegboete gaat betalen, of laat betalen door nieuwe leverancier (als dat ooit nog terugkomt).
Of dat je de gok niet wilt nemen dat het in januari 1,80 wordt bij de variabele tarieven. 😊davidov2008 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 17:47:
[...]
Als je je 3 jaar wil vastleggen is Essent Superdalen volgens mij een betere deal, tarieven vanaf 1 april zijn lager dan wat Greenchoice biedt hiermee (namelijk 50% korting op huidige tarieven en daarna per elke januari nog eens -20 en -10%).
Enige goede reden om nu voor 3 jaar vast te kiezen is mss wel dat je al hebt ingecalculeerd dat je een deel opzegboete gaat betalen, of laat betalen door nieuwe leverancier (als dat ooit nog terugkomt).
Je 270 euro welkomspremie hebben ze al voor je op €0 gezetBertEnergie schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:51:
[Afbeelding]
Kijk dat nu, ze zijn lekker bezig geweest bij Welkom, ik heb de afrekening, ze zullen dit wel nooit overmaken.
Hoi!
Weet je zeker dat het ook echt Essent is en geen tussenpartij? Dat hadden mijn schoonouders ook laatst, alles in naam van Essent maar uiteindelijk gewoon een tussenpartij die er nog een marge op deed (en 5 jaar contract).Incognitum schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 17:30:
Nou jongens, jullie hebben het gehoord, ramen en deuren open en stoken maar met die kachel, dat gaat een heleboel geld kosten met de nieuwe tarieven

Ja weet ik zeker. Mailadres komt ook van Essent af en de link verwijst ook naar hun eigen website. Ik vind 5 jaar ook te lang en ik sla het aanbod af. Dan maar even met de airco verwarmen en wat minder vaak in bad. Dan zien we na de jaarwisseling wel weer wat de prijzen doen.mwa schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:28:
[...]
Weet je zeker dat het ook echt Essent is en geen tussenpartij? Dat hadden mijn schoonouders ook laatst, alles in naam van Essent maar uiteindelijk gewoon een tussenpartij die er nog een marge op deed (en 5 jaar contract).
ACM tikt energiebedrijven die stopten met modelcontracten op de vingers
https://www.nu.nl/economi...racten-op-de-vingers.html
Zoals hier al eerder gezegd :
Ga er maar niet van uit dat de verkopers en helpdesks op de hoogte zijn.
Zoals hier al eerder gezegd :
- de Modelcontracten zijn bedoeld om voor de consument de markt transparanter te maken en daarmee de aanbieders met elkaar te kunnen vergelijken
- energieleveranciers zijn wettelijk verplicht het Modelcontract aan te bieden
- de modelcontracten en tarieven moeten altijd op hun websites te vinden zijn
Probleem is dat de voordelige modelcontracten gewoon op zijn... je kan springen en schreeuwen wat je wilt, maar energieleveranciers gaan ook niet voor de lol gas/elektra weggeven als ze het niet voor die prijs kunnen leveren. De nieuwe modelcontracten tot 01/01/22 zijn gewoon flink duurder omdat ze het restant op de spotmarkt inkopen... en die zit idd rond de 1,80 per m3 en 0,49 per kwh.PJW9779 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:47:
Zoals hier al eerder gezegd :ACM heeft nu dus - met de nodige vertraging - ingegrepen.
- de Modelcontracten zijn bedoeld om voor de consument de markt transparanter te maken en daarmee de aanbieders met elkaar te kunnen vergelijken
- energieleveranciers zijn wettelijk verplicht het Modelcontract aan te bieden
- de modelcontracten en tarieven moeten altijd op hun websites te vinden zijn
Dus het terugtrekken van de modelcontracten was een redelijk normale (menselijke) reactie.
Anoniem: 512943
Je kan prima nieuwe contracten maken met aangepaste prijzen. Bestaande contracten mogen prijzen per 1/1 en 7/1 verhogen maar er is geen enkel beletsel voor nieuwe klanten nieuwe instapprijzen te bepalen.ArcticWolf schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:31:
[...]
Probleem is dat de voordelige modelcontracten gewoon op zijn...
Is wel een hoop administratief werk natuurlijk.
Uuuhhmm, de ACM denkt daar anders over.ArcticWolf schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:31:
[...]
Probleem is dat de voordelige modelcontracten gewoon op zijn... je kan springen en schreeuwen wat je wilt, maar energieleveranciers gaan ook niet voor de lol gas/elektra weggeven als ze het niet voor die prijs kunnen leveren. De nieuwe modelcontracten tot 01/01/22 zijn gewoon flink duurder omdat ze het restant op de spotmarkt inkopen... en die zit idd rond de 1,80 per m3 en 0,49 per kwh.
Dus het terugtrekken van de modelcontracten was een redelijk normale (menselijke) reactie.
11-11 02:00 uur aanvraag Delta gedaan variabel gas en stroom (0.86 m3/0.243 normaal/0.225 dal)
12-11 22:15 uur contract ontvangen, levering per 15-11, mits goedkeuring netbeheerder
Tot zover uitermate netjes vanuit Delta. Lijkt het er op dat het niet allemaal cowboys zijn, maar ons Zeeuwen ben gewoon zuunig?
Hopelijk maandag: toedeloe boeven van Eneco, twee enerverende weken geweest!
12-11 22:15 uur contract ontvangen, levering per 15-11, mits goedkeuring netbeheerder
Tot zover uitermate netjes vanuit Delta. Lijkt het er op dat het niet allemaal cowboys zijn, maar ons Zeeuwen ben gewoon zuunig?
@MarkHulst Zijn dat bedragen incl. belastingen?
https://www.deltaenergie....e-stroom-en-delta-gas.pdf
PV Output; SolarEdge SE10K; 19x350Wp Oost; 19x350Wp West; Totaal 13.300Wp.
Dan zou Eneco dat toch ook moeten doen? Of zijn die uitgezonderd?PJW9779 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:47:
Inc belastingen en BTW, ex leverings- en netbeheerkosten en vermindering energiebelasting. Ik begreep gisteravond alleen wel dat dit niet meer is af te sluitenRoeloffzen schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:10:
@MarkHulst Zijn dat bedragen incl. belastingen?
Ze “denken” dat jij bang bent dat de prijzen nog veel meer omhoog gaan. Misschien hebben ze gelijk, dan kost het ze geld maar wel een klant binnen, en anders kost het jou geld. Wat zou het meest waarschijnlijk zijn denk je?PJW9779 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 17:39:
[...]
Essent is met een 5jaar-contract (?) maar 2,6 cent/M3 goedkoper dan Vattenfall met een variabel contract. Terwijl iedereen verwacht dat de gasprijzen in Q1/22 alweer gaan dalen en medio 2022 op normaler niveau zullen zijn gekomen.
Mij niet helemaal duidelijk wat Essent denkt.
Ik heb ongeveer hetzelfde verhaal. Alleen gaan ze bij mij 14-11 starten mits goedkeuring netbeheerder.MarkHulst schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 06:00:
11-11 02:00 uur aanvraag Delta gedaan variabel gas en stroom (0.86 m3/0.243 normaal/0.225 dal)
Het vreemde in die mail vind ik dat er staat dat op het moment dat ik de mail krijg ook meteen de 14 dagen bedenktijd in gaat.
Maar ze gaan wel starten op 14-11 🤷♀️
Zouden ze die 14 dagen niet moeten wachten dan??
[ Voor 3% gewijzigd door Shynta op 13-11-2021 09:41 ]
Hier gelijk voorstel en contract.
Variabele tarieven + btw en het lijkt gewoon te kloppen.
Variabele tarieven + btw en het lijkt gewoon te kloppen.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...
Was idd even goed kijken maar ik heb exact hetzelfdevogels schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:01:
Heb de 10e Delta aanvraag gedaan met onderstaande voorwaarden:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gisteren contract gehad:
[Afbeelding]
Lekker altijd dat het in een andere vorm is (btw), maar ze zijn gelijk.
Volgens mij vervalt nu je wettelijke bedenktijd en zit je direct vast aan opzegtermijn van 30 dagen vanaf start levering. Helemaal best wat mij betreft, goedkoper dan dit gaat het niet wordenShynta schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:40:
[...]
Ik heb ongeveer hetzelfde verhaal. Alleen gaan ze bij mij 14-11 starten mits goedkeuring netbeheerder.
Het vreemde in die mail vind ik dat er staat dat op het moment dat ik de mail krijg ook meteen de 14 dagen bedenktijd in gaat.
Maar ze gaan wel starten op 14-11 🤷♀️
Zouden ze die 14 dagen niet moeten wachten dan??
Nee want er staat in de mail dat de 14 dagen in gaan vanaf het moment dat ik die mail gekregen heb.MarkHulst schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:38:
[...]
Volgens mij vervalt nu je wettelijke bedenktijd en zit je direct vast aan opzegtermijn van 30 dagen vanaf start levering. Helemaal best wat mij betreft, goedkoper dan dit gaat het niet worden
Maar ik heb inmiddels de aanvraag geannuleerd en heb gisteren nog ge-appt heb met Delta en die konden me vertellen dat de annulering in gang gezet was.
[ Voor 4% gewijzigd door Shynta op 13-11-2021 11:44 ]
Wat denk je zélf? Maar natúúrlijk!jongetje schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:18:
[...]
Dan zou Eneco dat toch ook moeten doen? Of zijn die uitgezonderd?
Maar zoals hier eerder gezegd : Eneco had deze hele farce kunnen voorkomen door iedereen meteen gewoon op Model-contract te zetten met nette tarieven. Dan hadden ze niet zoveel WE-klanten geschoffeerd en waren er niet zoveel weggelopen.
Nu leidt dat graaien alleen maar tot meer kosten en een hoop reputatieschade. Vraag is hoeveel van die begrote winst nu over blijft. Maar ze zullen er van uit gaan dat het klantgeheugen kort is. Net zoals in het verleden bij Oxxio, Eneco, en nóg een paar.
Nee, je hebt de aanmeldingsbevestiging ontvangen, het leveringscontract volgt nog.MarkHulst schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 06:00:
Is dat zo? Heb ook zoiets gekregen namelijk. Maar eerste keer een mail ter bevestiging vd aanmelding en nu een tweede mail waarin staat dat het de officiële bevestiging is van mijn nieuwe energie contractNee, je hebt de aanmeldingsbevestiging ontvangen, het leveringscontract volgt nog.
Ik heb mij afgelopen woensdagmiddag aangemeld bij Delta. Vanwege degelijk zunig Zeeuws, en de contractvoorwaarden.Shynta schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:41:
[...]
Is dat zo? Heb ook zoiets gekregen namelijk. Maar eerste keer een mail ter bevestiging vd aanmelding en nu een tweede mail waarin staat dat het de officiële bevestiging is van mijn nieuwe energie contract
Even later een mailtje met :
Alle leveranciers gebruiken de termen door elkaar.Uw energiecontract
U heeft zich bij DELTA aangemeld voor de volgende producten:
DELTA Puur Zeeuws Groen variabel
DELTA Groen Gas variabel
Wat u van ons verder kunt verwachten
Met deze e-mail bevestigen wij uw aanmelding bij DELTA. De komende periode zult u nog een paar keer van ons horen. We zetten even op een rijtje wat u van ons kunt verwachten.
Dus wat heb je nu precies van Delta ontvngen?
Ik heb me woensdagavond aangemeld en toen ook meteen na aanmelding de mail gehad die jij hierboven neerzet.PJW9779 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 15:13:
[...]
Ik heb mij afgelopen woensdagmiddag aangemeld bij Delta. Vanwege degelijk zunig Zeeuws, en de contractvoorwaarden.
Even later een mailtje met :
[...]
Alle leveranciers gebruiken de termen door elkaar.
Dus wat heb je nu precies van Delta ontvngen?
Maar gisteren mail gehad met volgende tekst:
Goed nieuws: uw aanmelding voor groene stroom en groen gas van DELTA is verwerkt.
Beste mevrouw …….
Kort geleden hebben we u gemeld dat we uw aanmelding voor energie van DELTA hadden ontvangen. Uw aanmelding is nu volledig verwerkt. In deze e-mail:
laten we zien welke persoonlijke gegevens we in ons systeem hebben vastgelegd
bevestigen we de keuzes die u heeft gemaakt voor uw energiecontract bij DELTA, inclusief de voor u van toepassing zijnde prijzen
vindt u de overige documenten die horen bij uw energiecontract zoals de verschillende voorwaarden die van toepassing zijn
geven we informatie over onze klantenservice en MijnDELTA
Daarnaast vertellen we u wat u in de komende periode nog van ons kunt verwachten.
Daaronder de tarieven en start levering enz
Heb ook net met eneco gechat en die bevestigen dat er morgen een leveranciersswitch plaats vindt.
Alleen……. Heb ik Delta geannuleerd maar dat is nog niet doorgevoerd….
OK, dan ga ik er maar van uit dat mijn aanmelding vertraagd is.Shynta schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 15:44:
[...]
Ik heb me woensdagavond aangemeld en toen ook meteen na aanmelding de mail gehad die jij hierboven neerzet.
Maar gisteren mail gehad met volgende tekst:
Goed nieuws: uw aanmelding voor groene stroom en groen gas van DELTA is verwerkt.
Beste mevrouw …….
Kort geleden hebben we u gemeld dat we uw aanmelding voor energie van DELTA hadden ontvangen. Uw aanmelding is nu volledig verwerkt. In deze e-mail:
laten we zien welke persoonlijke gegevens we in ons systeem hebben vastgelegd
bevestigen we de keuzes die u heeft gemaakt voor uw energiecontract bij DELTA, inclusief de voor u van toepassing zijnde prijzen
vindt u de overige documenten die horen bij uw energiecontract zoals de verschillende voorwaarden die van toepassing zijn
geven we informatie over onze klantenservice en MijnDELTA
Daarnaast vertellen we u wat u in de komende periode nog van ons kunt verwachten.
Daaronder de tarieven en start levering enz
Heb ook net met eneco gechat en die bevestigen dat er morgen een leveranciersswitch plaats vindt.
Alleen……. Heb ik Delta geannuleerd maar dat is nog niet doorgevoerd….
Naar welke leverancier ga je nu?
Ik heb een driejarig contract afgesloten wat de 23e in gaat. Bij Vattenfall.PJW9779 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:24:
[...]
OK, dan ga ik er maar van uit dat mijn aanmelding vertraagd is.
Gas 1,28
Normaal 0,35
Dal 0,29
Met 300€ welkomstpremie. Per jaar krijg je 100€ op je afrekening in mindering gebracht. Ga je eerder weg krijg je uiteraard die andere € niet
En inderdaad. Cowboy-bureautje EDR Credit Services heeft negatief geadviseerd. EDR is overigens een kleindochter van DAS. Da's al veelzeggend.PJW9779 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 17:08:
[...]
Ik heb een aanbod van zowel Delta als Vattenfall binnen, nu in afwachting van het contract.
Maar ooit buiten schuld een BKR-aantekening gekregen. Vattenfall doet een kredietcheck via een cowboy-onderzoeksbureau. Dat viel voor mij een paar maanden bij Vattenfall negatief uit omdat dat bureau het onderzoek niet goed deed. Maar ik had toen Welkom al, dus heb het laten zitten.
Ik zit sowieso liever bij Delta dan bij Vattenfall.
En EDR doet in dit geval niets anders dan effe checken bij BKR.
En als je - zoals ik - een BKR-aantekening code 3 hebt dan sta je te boek als risicoloos.
Maar EDR adviseert tóch negatief. Prutswerk van EDR dus. En van Vattenfall.Voor diegenen die het niet weten : een BKR-code 3 krijg je als je een schuldsaneringstraject succesvol hebt beëindigd en van de rechter een zgn. 'schone lei' hebt gekregen (zie ook : https://rechtwijzer.nl/sc...kr-registratie-na-de-wsnp)
Maar Vattenfall schuift het af op EDR, en EDR hangt er een bureaucratische molen achter middels een procedure die je ook gewoon direct met BKR zélf kunt regelen. Verdienen ze vast óók nog wel een centje aan.
Lijkt mij wel vrij hoog voor drie jaar, ik heb dezelfde tarieven met variabel bij Vattenfall, gaat de 26e in.Shynta schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:32:
[...]
Ik heb een driejarig contract afgesloten wat de 23e in gaat. Bij Vattenfall.
Gas 1,28
Normaal 0,35
Dal 0,29
Met 300€ welkomstpremie. Per jaar krijg je 100€ op je afrekening in mindering gebracht. Ga je eerder weg krijg je uiteraard die andere € niet

[ Voor 6% gewijzigd door Wietsee. op 13-11-2021 17:40 ]
Fijn dat er altijd mensen zijn die het beter weten gelukkig! Volgende keer gelieve niet meer meekijken in mijn mailbox aub!PJW9779 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:27:
[...]
Nee, je hebt de aanmeldingsbevestiging ontvangen, het leveringscontract volgt nog.

Misschien je eigen inbox even beter lezen? Na aanmeldingsmail max vijfPJW9779 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:24:
[...]
OK, dan ga ik er maar van uit dat mijn aanmelding vertraagd is.
dagen voordat je contract krijgt, staat er keurig in vermeld...mits je nog bij de gelukkigen hoort dan
Het klopt dat het gas nog redelijk hoog is maar die prijs blijft het dan in ieder geval voorlopig ook. 😁 (Electra maakt me niet zo veel uit)Wietsee. schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:37:
[...]
Lijkt mij wel vrij hoog voor drie jaar, ik heb dezelfde tarieven met variabel bij Vattenfall, gaat de 26e in.
[Afbeelding]
Ik was ook niet van plan om er werkelijk drie jaar te blijven als de prijs ooit weer gaat zakken. Ik neem de boete dan voor lief of de toekomstige energieleverancier betaald misschien de boete.
Het is op het moment gewoon allemaal een gok en ik wilde de gok niet nemen om nu voor 1 maand een variabel tarief te nemen en dan in januari misschien met m’n variabele tarief ook naar 1,80€ te gaan. Want als dat zo is dan kun je ook geen 1-jarig contract meer krijgen voor veel minder dan 1,80€
Volgens mij deugt je redeneringShynta schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:30:
[...]
(...)
Het is op het moment gewoon allemaal een gok en ik wilde de gok niet nemen om nu voor 1 maand een variabel tarief te nemen en dan in januari misschien met m’n variabele tarief ook naar 1,80€ te gaan. Want als dat zo is dan kun je ook geen 1-jarig contract meer krijgen voor veel minder dan 1,80€
Tja, ik weet niet of je gezien hebt hoe ACM heeft opgetreden tegen Enstroga? Ook al zo zo'n slap aftreksel. Hieronder een knip plak uit de krant(limburger) uit een interview met de ACM. Triest vertoon op deze manier
En wat gebeurde er bij Enstroga?
„Enstroga zegde contracten met een vaste prijs op. Dat mag niet, dat hebben wij aangegeven. Toen ze daar toch mee doorgingen, hebben wij een dwangsom opgelegd.”
Maar daarna gaf de ACM deze klanten toch maar het advies over te stappen naar een andere leverancier. Dat geeft het beeld van de ACM als tandeloze tijger.
„Wij hadden natuurlijk het liefst gehad dat ze hun beslissing hadden teruggedraaid. Dat is niet gebeurd. Uiteindelijk heeft Enstroga nu zelf verzocht de vergunning in te trekken, omdat ze niet aan de vereisten konden of wilden voldoen.”
Waarom trekt de ACM eigenlijk niet zelf de vergunning in van partijen die niet aan de eisen voldoen?
„Bedrijven zijn verplicht het bij ons te melden als ze niet meer aan de vergunningsvoorwaarden kunnen voldoen en leveringszekerheid dus in het geding komt. Als wij ook constateren dat dat zo is trekken we de vergunning in. Er gebeurt wel nogal wat, als een energieleverancier de vergunning kwijtraakt. Klanten moeten dan worden verdeeld over andere partijen.”
Hiermee biedt je een bedrijf een ontsnapping uit een contract dat niet voordelig is en je doet feitenlijk niets. Dit bedrijf heeft dus jarenlang winst gemaakt,maar als het moeilijk is, stoppen ze al hun verplichten en dan vindt de ACM het goed. Dan ben je als consumenten vertegenwoordiging geen knip voor de neus waard.
Tja, niet alleen Enstroga.coldasice schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:57:
[...]
Tja, ik weet niet of je gezien hebt hoe ACM heeft opgetreden tegen Enstroga? Ook al zo zo'n slap aftreksel. Hieronder een knip plak uit de krant(limburger) uit een interview met de ACM. Triest vertoon op deze manier
En wat gebeurde er bij Enstroga?
„Enstroga zegde contracten met een vaste prijs op. Dat mag niet, dat hebben wij aangegeven. Toen ze daar toch mee doorgingen, hebben wij een dwangsom opgelegd.”
Maar daarna gaf de ACM deze klanten toch maar het advies over te stappen naar een andere leverancier. Dat geeft het beeld van de ACM als tandeloze tijger.
„Wij hadden natuurlijk het liefst gehad dat ze hun beslissing hadden teruggedraaid. Dat is niet gebeurd. Uiteindelijk heeft Enstroga nu zelf verzocht de vergunning in te trekken, omdat ze niet aan de vereisten konden of wilden voldoen.”
Waarom trekt de ACM eigenlijk niet zelf de vergunning in van partijen die niet aan de eisen voldoen?
„Bedrijven zijn verplicht het bij ons te melden als ze niet meer aan de vergunningsvoorwaarden kunnen voldoen en leveringszekerheid dus in het geding komt. Als wij ook constateren dat dat zo is trekken we de vergunning in. Er gebeurt wel nogal wat, als een energieleverancier de vergunning kwijtraakt. Klanten moeten dan worden verdeeld over andere partijen.”
Hiermee biedt je een bedrijf een ontsnapping uit een contract dat niet voordelig is en je doet feitenlijk niets. Dit bedrijf heeft dus jarenlang winst gemaakt,maar als het moeilijk is, stoppen ze al hun verplichten en dan vindt de ACM het goed. Dan ben je als consumenten vertegenwoordiging geen knip voor de neus waard.
Ik kwam gisteren toevallig nog een stuk tegen waarin werd aangegeven dat de mogelijkheden van de ACM beperkt zijn. Kan het helaas zo snel niet terugvinden.
Overigens geldt voor veel toezichthouders - van AP, NVWA, IGJ, GGD GHOR tot ACM - dat hun rolinvulling ondermaats is. Helaas een neveneffect van de privatiseringshausse van de laatste decennia van de vorige eeuw.
Dan blijkt dat van de beoogde emancipatie van de consument weinig over blijft.
Hier ook eindafrekening Welkom Energie binnen, €1000 tegoed vanaf 1 juni jongstleden, welkomstbonus idd op €0 gezet
Dat is wel enorm voor een half jaar. Maar dat is voor mij bijna het verbruik per jaar inclusief de winter, hoekhuis, 4 personen. Waarom betaalde je zo'n groot voorschot?MarkHulst schreef op zondag 14 november 2021 @ 05:02:
Hier ook eindafrekening Welkom Energie binnen, €1000 tegoed vanaf 1 juni jongstleden, welkomstbonus idd op €0 gezet
De variabele tarieven van Vattenfall per 1 januari zijn bekend:
https://www.volkskrant.nl...per-maand-extra~b3780136/
Heel gek is dat toch niet? Ik betaalde 200 euro per maand. Gelukkig pas vanaf 5 augustus maar doorbrekend vanaf juni kom je ook op 1000 euro uit totaal tm oktober.jongetje schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:13:
[...]
Dat is wel enorm voor een half jaar. Maar dat is voor mij bijna het verbruik per jaar inclusief de winter, hoekhuis, 4 personen. Waarom betaalde je zo'n groot voorschot?
Mn moeder gaat in december naar Essent, maar ze heeft nog geen bevestiging gehad. Ze heeft weer gebeld en dan zeggen ze binnen 24 uur heb je een bevestiging. Geen bevestiging. Via facebook contact gehad en weer zeggen ze binnen 24 uur heb je een bevestiging. Ze heeft dus nu nog geen bevestiging.
Toch nog wel flink die 1.25. Ik denk dat er veel Tweakers over gaan stappen naar de energie aanbieders van realtime energieprijzen (Frank, ANWB etc).awwexl schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:17:
De variabele tarieven van Vattenfall per 1 januari zijn bekend:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4