Ik zie variabel ook niet staan helaastheburninglink schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:09:
[...]
Had jij de mogelijkheid om variabel te selecteren? Ik kan als ik het nu probeer enkel een looptijd van 1 of 3 jaar kiezen, gister was variabel wel nog mogelijk.
Ik heb zojuist een jaarcontract met delta afgesloten voor 1 jaar alleen elektriciteit met dag tarief van 30 cent en dal tarief van 24 cent. Mijn verbruik zal tussen de 700 en 1750kW op jaarbasis liggen, de berekening is gebaseerd op 1500kW en ik maandelijks 21,50 euro betalen.R0181 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:40:
[...]
Dit komt uit de krant van 8 oktober, maar de nieuwe variabele tarieven zijn vanaf 9 november. Blijkbaar hebben ze zich bedacht.
https://www.deltaenergie....lta-gas-november-2021.pdf
Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v151 combination CT003 v114 app v1.6.33
Vanmorgen aangemeld en na een kwartiertje mail binnengekregenerwtjevz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:54:
Hebben jullie een mail gekregen van Delta. Ik heb het gister aangevraagd, maar geen mail ontvangen.
Uurtje geleden kon het nog weltheburninglink schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:09:
[...]
Had jij de mogelijkheid om variabel te selecteren? Ik kan als ik het nu probeer enkel een looptijd van 1 of 3 jaar kiezen, gister was variabel wel nog mogelijk.
Hier vanmorgen ook aangemeld bij Delta voor een variabel contract met een zsm startdatum. Ook direct ontvangst van email gehad. Even wachten nog met het opzeggen van het contract bij Essent(binnen de 14 dagen na overstap) tot de startdatum ook daadwerkelijk is bevestigd.
Er stond dat Delta zelf de opzegging zou doen, er is echter nergens gevraagd waar ik nu bij zit.la_fusion schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:27:
Hier vanmorgen ook aangemeld bij Delta voor een variabel contract met een zsm startdatum. Ook direct ontvangst van email gehad. Even wachten nog met het opzeggen van het contract bij Essent(binnen de 14 dagen na overstap) tot de startdatum ook daadwerkelijk is bevestigd.
Nou ja bij ons is het zo dat we na WE automatisch over zijn gegaan naar Eneco en nu in de bedenktermijn zitten van Essent welke zou starten op 1 december. Dat is de reden dat we bij Essent moeten cancelen en Delta zal dan de overstap regelen met Eneco.LaTiNo156 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:28:
[...]
Er stond dat Delta zelf de opzegging zou doen, er is echter nergens gevraagd waar ik nu bij zit.
Gaat via de Netbeheerder volgens mij. Die hebben die info wel namelijk.LaTiNo156 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:28:
[...]
Er stond dat Delta zelf de opzegging zou doen, er is echter nergens gevraagd waar ik nu bij zit.
Delta Variabel online afsluiten lijkt inmiddels inderdaad niet meer te lukken.
Het valt eventueel telefonisch of via WhatsApp nog te proberen bij de klantenservice: 0118 22 55 00.
Vraag dan niet om een modelcontract maar om 'Delta Groene Stroom Variabel' en 'Delta Gas Variabel' en verwijs naar dit document. Dat staat nog steeds online met onaangepaste variabele tarieven, dus misschien lukt het nog.
Het valt eventueel telefonisch of via WhatsApp nog te proberen bij de klantenservice: 0118 22 55 00.
Vraag dan niet om een modelcontract maar om 'Delta Groene Stroom Variabel' en 'Delta Gas Variabel' en verwijs naar dit document. Dat staat nog steeds online met onaangepaste variabele tarieven, dus misschien lukt het nog.
[ Voor 10% gewijzigd door TexMex op 11-11-2021 11:59 ]
Had ik ook, moet je hoofdletters gebruiken bij je IBANLaTiNo156 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:06:
Ik denk dat ik net te laat ben voor Delta, heel het registratieproces doorlopen en ik krijg bij de laatste stap:
Edit: gelukt maar dan wel via Chrome! Met Edge lukte het dus niet.
[Afbeelding]
lijkt inderdaad niet meer te werken, wou net mijn contract bij FrankEnergie ontbinden maar helaas.TexMex schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:32:
Delta Variabel online afsluiten lijkt inmiddels inderdaad niet meer te lukken.
Het valt eventueel telefonisch (of via WhatsApp) nog te proberen bij de klantenservice: 0118 22 55 00.
Zojuist telefonisch contact opgenomen met Delta omtrent de variabele contracten.
Deze kunnen niet meer afgesloten worden door de hoge vraag. Ze zei de variabele contracten zijn op.
De vaste prijzen zijn nog wel actueel zoals in deze PDF.
https://www.deltaenergie....oen-gas-november-2021.pdf
Helaas net misgegrepen
Deze kunnen niet meer afgesloten worden door de hoge vraag. Ze zei de variabele contracten zijn op.
Helaas net misgegrepen
Zuur, want het was idd NET iets te laat!carmenn87 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:10:
Zojuist telefonisch contact opgenomen met Delta omtrent de variabele contracten.
Helaas net misgegrepen
I got lucky for a change. Als ik naar mijn vrouw had geluisterd en EERST het gedoe met Videoland had gefixed voor haar, dan had ik er ook naast gegrepen!
@LaTiNo156Mental T schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:28:
[...]
rekeningnummer in hoofdletters invullen was voor mij de oplossing.
Dat die website niet goed werkt (ontwerp/test) is inmiddels wel duidelijk.
Waren de tarieven bij delta dan gunstiger als bij Frank-Energie? Ben gisteren bij hen ingeschreven, levering start 20 dec. Of wilde je om een andere reden weg bij frank?nytrm schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:59:
[...]
lijkt inderdaad niet meer te werken, wou net mijn contract bij FrankEnergie ontbinden maar helaas.
Vreemd, mijn maandbedrag bij Eneco is van €167,= verlaagd naar €141,=, maar het verwachte maandverbruik is €264,=? Het lijkt me niet dat je minder gaat verbruiken tot 1 maart 2022.
[ Voor 28% gewijzigd door R0181 op 11-11-2021 12:48 ]
Eneco wil het voorschot de 27e afschrijven. Ondanks dat je de 26e weg gaat zal het maken van de eindafrekening wel een paar dagen duren.MrStef85 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:26:
Even een vraag: Zojuist een contract afgesloten bij Essent, waarbij staat dat ze per 26-11-2021 kunnen leveren.
Gaat Eneco dan alsnog het termijnbedrag afschrijven (die ik inmiddels wel heb bijgesteld, omdat ik veel minder verbruik)? Of maken ze in de tussentijd een eindnota op?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Heb je haar dat al verteld, of slaap je liever rustig?LaTiNo156 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:16:
[...]
Zuur, want het was idd NET iets te laat!
I got lucky for a change. Als ik naar mijn vrouw had geluisterd en EERST het gedoe met Videoland had gefixed voor haar, dan had ik er ook naast gegrepen!
Het maandbedrag is ook niet gebaseerd op je verbruik tot maart maar voor een heel jaar.R0181 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:43:
Vreemd, mijn maandbedrag bij Eneco is van €167,= verlaagd naar €141,=, maar het verwachte maandverbruik is €264,=? Het lijkt me niet dat je minder gaat verbruiken tot 1 maart 2022.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Bedankt voor je heldere antwoord!Medione1210 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:55:
[...]
Eneco wil het voorschot de 27e afschrijven. Ondanks dat je de 26e weg gaat zal het maken van de eindafrekening wel een paar dagen duren.
De tarieven waren iets gunstiger, afhankelijk natuurijk wat de energie prijs de komende maanden doetthunder68 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:42:
[...]
Waren de tarieven bij delta dan gunstiger als bij Frank-Energie? Ben gisteren bij hen ingeschreven, levering start 20 dec. Of wilde je om een andere reden weg bij frank?
Maar vergeleken met Eneco (Welkom Energie klant), is dit een stuk aangenamer.
[ Voor 9% gewijzigd door nytrm op 11-11-2021 13:20 ]
Iemand al geprobeerd om bij Engie de contract datum eerder te laten ingaan dan de 30 dagen die ze eerst aanhielden?
Ik krijg nu idd voor 2021 1,23 EUR. op GAS bij Vattenfall en in 2022 1,2587 EUR. Dat is stukken beter dan mijn verlengaanbod of het modelcontract bij Oxxio.Carfanatic schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:28:
[...]
Ieder modelcontract is maandelijks op te zeggen. €1,69 is niks bijzonders, kijk ook eens naar het modelcontract van Vattenfall.
De vermindering energiebelasting is hierbij dan al wel doorgerekend.
Ze willen echter geen offerte of voorstel e-mailen, dat moet je dan via de App of Telefonisch direct met hen afsluiten.
[ Voor 11% gewijzigd door Da_maniaC op 12-11-2021 11:37 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Die €141,= is toch niet gebaseerd op de huidige tarieven? Want om dat bedrag te halen met de huidige variabele tarieven van Eneco lijkt me onmogelijk.Barre73 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:12:
[...]
Het maandbedrag is ook niet gebaseerd op je verbruik tot maart maar voor een heel jaar.
Ik heb zojuist via de livechat gevraagd of het eerder kan bij Engie, kan niet eerder dan na 30 dagen (3 december voor mij), ze zag in de computer dat ik dit op 4 november ook al tevergeefs had gevraagd. Helaas, even een paar weken door de zure Eneco appel heenbijten.ArcticWolf schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:23:
Iemand al geprobeerd om bij Engie de contract datum eerder te laten ingaan dan de 30 dagen die ze eerst aanhielden?
Ja wij hadden tegelijkertijd aangevraagdR0181 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:58:
[...]
Ik heb zojuist via de livechat gevraagd of het eerder kan bij Engie, kan niet eerder dan na 30 dagen (3 december voor mij), ze zag in de computer dat ik dit op 4 november ook al tevergeefs had gevraagd. Helaas, even een paar weken door de zure Eneco appel heenbijten.
Ik heb hier nog geen eind-afrekening en zie ook dat de login pagina van welkom weg is. Meer mensen dat ook?
Die maatregelen heb ik ook genomen, je schrikt als je op die gedetailleerde (en best mooie app) van Eneco kijkt, wat je per dag en zelfs per uur verbruikt. Ik zet de cv maar een paar keer een aantal uren uit tussendoor, het is nog niet zo koud dat gelijk de temperatuur in huis snel terugloopt.ArcticWolf schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:00:
[...]
Ja wij hadden tegelijkertijd aangevraagdhelaas. Heb gelukkig wel wat maatregelen kunnen nemen om het gasverbruik wat te verlagen..
Inlogpagina is er nog. Ik heb ook nog geen eind-afrekening ontvangen.mstrhans schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:04:
Ik heb hier nog geen eind-afrekening en zie ook dat de login pagina van welkom weg is. Meer mensen dat ook?
Ja probleem is dat ik in april ben overgestapt op WE vanaf Eneco... dus mijn Eneco account is helemaal stuk, zie dus helemaal niks als ik inlog... misschien maar beter ookR0181 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:06:
[...]
Die maatregelen heb ik ook genomen, je schrikt als je op die gedetailleerde (en best mooie app) van Eneco kijkt, wat je per dag en zelfs per uur verbruikt. Ik zet de kachel maar een paar keer een aantal uren uit tussendoor, het is nog niet zo koud dat gelijk de temperatuur in huis snel terugloopt.
M'n Toon thermostaat laat alleen het dag op dag gebruik zien.
4 verschillende browsers getest, geen toegang meerr.sharp schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:07:
[...]
Inlogpagina is er nog. Ik heb ook nog geen eind-afrekening ontvangen.
Misschien een nieuwe account aanmaken met een ander email-adres? Dat heb ik ook gedaan, ik regelde de energie etc voor mijn schoonmoeder en ik kon daardoor geen account aanmaken, met een ander email-adres wel. 1 voordeel van die app is dat je wel goed inzicht in je verbruik krijgt, daar heb ik nooit op hoeven letten want ik kreeg toch altijd geld terug.ArcticWolf schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:08:
[...]
Ja probleem is dat ik in april ben overgestapt op WE vanaf Eneco... dus mijn Eneco account is helemaal stuk, zie dus helemaal niks als ik inlog... misschien maar beter ook
[ Voor 11% gewijzigd door R0181 op 11-11-2021 14:16 ]
Heel vreemd, mijn verbruik volgens de app is 3 euro voor gas en -3 voor electriciteit.ArcticWolf schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:08:
[...]
Ja probleem is dat ik in april ben overgestapt op WE vanaf Eneco... dus mijn Eneco account is helemaal stuk, zie dus helemaal niks als ik inlog... misschien maar beter ook
En ik heb geen zonnepanelen!
oh wacht, ik heb geen slimme meter natuurlijk

[ Voor 5% gewijzigd door LaTiNo156 op 11-11-2021 14:12 ]
Direct afsluiten is niet zo'n heel groot probleem, aangezien je sowieso 14 dagen bedenktijd hebt?Da_maniaC schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:26:
[...]
Ik krijg nu idd voor 2021 1,23 EUR. op GAS bij Vattenfall en in 2022 1,2587 EUR. Dat is stukken beter van mijn verlengaanbod of het modelcontract bij Oxxio.
De vermindering energiebelasting is hierbij dan al wel doorgerekend.
Ze willen echter geen offerte of voorstel e-mailen, dat moet je dan via de App of Telefonisch direct met hen afsluiten.
Ik wil het eigenlijk niet weten bedenk ik mij netR0181 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:11:
[...]
Misschien een nieuwe account aanmaken met een ander email-adres? Dat heb ik ook gedaan, ik regelde de energie etc voor mijn schoonmoeder en ik kon daardoor geen account aanmaken, met een ander email-adres wel. 1 voordeel van die app is dat je wel goed inzicht in je verbruik krijgt, daar heb ik nooit op hoeven letten want ik kreeg toch altijd geld terug.
Heb 450 euro uitgetrokken voor 1 november - 3 dec.... (170m3 gas en 170kwh + leveringskosten) en hopelijk krijg ik nog wat terug van WE om dat te compenseren. Even janken en weer door.
Ik juich nog niet alvorens ik het contract heb gekregen van Delta. Bij Innova gooide ze tussen de bevestiging en het contract er ook 25% bovenop. Op een reactie van Innova dat het contract niet klopt zit ik nog steeds te wachten. Ondertussen Delta dus aangevraagd gisteravond.LaTiNo156 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:16:
[...]
Bij mij werkt de inlog-pagina nog steeds (Safari)BertEnergie schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:08:
[...]
4 verschillende browsers getest, geen toegang meer
bij mijn in chrome inmiddels ook weer.r.sharp schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:05:
[...]
Bij mij werkt de inlog-pagina nog steeds (Safari)
Iemand nog een goede tip om een contract af te sluiten? Ik zit nu bij Eneco (overname door WE).
Trucjes en tips van vorige pagina's werken niet meer of zijn niet meer kiesbaar.
Goedkoopste via pricewise etc is €1,60 per kuub.
Trucjes en tips van vorige pagina's werken niet meer of zijn niet meer kiesbaar.
[ Voor 41% gewijzigd door Terrz op 11-11-2021 15:24 ]
1.20 euro bij Delta, 3 jaren vast, als je volgend zomer een betere aanbieding ziet dan laat je die club de opzegboete betalen van DeltaTerrz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:23:
Iemand nog een goede tip om een contract af te sluiten? Ik zit nu bij Eneco (overname door WE).
Ik heb zojuist het modelcontract bij Vattenfall afgesloten.Terrz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:23:
Met een verbruik van 2100KWh en 1700m³ gas kwam ik op een termijn van 233 eu p/m. Heb deze vast laten stellen op 250 eu p/m.
Ondanks dat ik dit nog steeds bizar veel geld vind vergeleken met 120 eu p/m voorheen, is het nog steeds beter te doen dan met wat Eneco rekent.
na een tijdje wikken en wegen zijn we net overgestapt op ANWB energie. dus op 11 december een dynamisch tarief. zal ook niet goedkoop worden, maar ik weiger gewoon bij eneco te blijven. ik zing de winter wel uit bij anwb (hopelijk dat de gasprijzen wat mee gaan vallen), en kijk dan in het voorjaar wel weer om iets voor de lange termijn af te sluiten.Terrz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:23:
termijn bedrag voorlopig op €216 te staan. (op basis 1600m3 en 3200 KWH verbruik & 2800 KWH zonnepanelen)
Welke jaarbedragen noemt V voor jou?xepyonx schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:46:
[...]
Ik heb zojuist het modelcontract bij Vattenfall afgesloten.
Met een verbruik van 2100KWh en 1700m³ gas kwam ik op een termijn van 233 eu p/m. Heb deze vast laten stellen op 250 eu p/m.
Ondanks dat ik dit nog steeds bizar veel geld vind vergeleken met 120 eu p/m voorheen, is het nog steeds beter te doen dan met wat Eneco rekent.
Het is duidelijk dat energieleveranciers je graag lang willen laten vastzetten tegen torenhoge tarieven. Zojuist Delta gebeld met de vraag wat de tarieven zijn, wel... Deze corresponderen in de verste verte niet met wat https://www.deltaenergie....oen-gas-november-2021.pdf hier staat. Kon wel een bonus krijgen van 150 euro bij 3 jaar vast. Laten we dat maar niet doen.
Ik overweeg nog steeds frankenergie en neem daarbij de zeer variabele maandtermijn maar voor lief. Maar... Ik slaap er nog een nachtje over.
Ik overweeg nog steeds frankenergie en neem daarbij de zeer variabele maandtermijn maar voor lief. Maar... Ik slaap er nog een nachtje over.
Als je het via de website probeert, kom je wel exact op de tarieven uit die in die PDF staan.thamac schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:10:
Het is duidelijk dat energieleveranciers je graag lang willen laten vastzetten tegen torenhoge tarieven. Zojuist Delta gebeld met de vraag wat de tarieven zijn, wel... Deze corresponderen in de verste verte niet met wat https://www.deltaenergie....oen-gas-november-2021.pdf hier staat. Kon wel een bonus krijgen van 150 euro bij 3 jaar vast. Laten we dat maar niet doen.
[ Voor 76% gewijzigd door TexMex op 11-11-2021 16:20 ]
OK, bij mij €3.064 voor 1780M3/2.400KWh
Tegenover €4.064 voor hetzelfde bij Engie.
[ Voor 11% gewijzigd door PJW9779 op 11-11-2021 16:28 ]
Ik verhuis vanuit een inwonende situatie naar een eigen woning dus ik heb niks om te vergelijken. Mijn beste optie lijkt me om een variabel contract af te sluiten maar die zijn zeer schaars, Delta bood het aan (inmiddels niet meer), Essent biedt het aan en ANWB energie biedt het aan. Die derde is vooralsnog de beste optie.
Iemand zo snel nog andere leveranciers die variabel aanbieden? Ik moet namelijk elke leverancier 1 voor 1 nalopen want vergelijkingssites laten enkel jaarcontracten zien.
Iemand zo snel nog andere leveranciers die variabel aanbieden? Ik moet namelijk elke leverancier 1 voor 1 nalopen want vergelijkingssites laten enkel jaarcontracten zien.
'I reject your reality and substitute my own'
Met onderstaande tarieven??PJW9779 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:26:
[...]
OK, bij mij €3.064 voor 1780M3/2.400KWh
Tegenover €4.064 voor hetzelfde bij Engie.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WEJj10a5U0L0XBPgBey7b2d4.jpg?f=user_large)
Laten we het hier inderdaad wel zoveel mogelijk bij tarieven per kWh en per m³ houden. Daar heeft iedereen wat aan.
Jaarbedragen en voorschotbedragen zijn alleen nuttig voor je persoonlijke situatie.
Jaarbedragen en voorschotbedragen zijn alleen nuttig voor je persoonlijke situatie.
Aanbod 10-11-2021 12:36 uur. Procedure loopt nog.xepyonx schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:30:
[...]
Met onderstaande tarieven??
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nx02Lg0UZpHEF3sE7zMzTCgC.jpg?f=user_large)
@PJW9779 Ga je niet voor Delta? Of wacht je beide afmeldingen even af? Delta was in ieder geval wel een stuk voordeliger dan Vattenfall, al is dit voor nu op zich ook niet slecht.
Ik heb een aanbod van zowel Delta als Vattenfall binnen, nu in afwachting van het contract.TexMex schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:46:
@PJW9779 Ga je niet voor Delta? Of wacht je beide afmeldingen even af? Delta was in ieder geval wel een stuk voordeliger dan Vattenfall, al is dit voor nu op zich ook niet slecht.
Maar ooit buiten schuld een BKR-aantekening gekregen. Vattenfall doet een kredietcheck via een cowboy-onderzoeksbureau. Dat viel voor mij een paar maanden bij Vattenfall negatief uit omdat dat bureau het onderzoek niet goed deed. Maar ik had toen Welkom al, dus heb het laten zitten.
Ik zit sowieso liever bij Delta dan bij Vattenfall.
"En tenslotte hadden de klanten van Welkom Energie sowieso geen andere keuze dan zich aansluiten bij Eneco", zegt een Eneco woordvoerder."dwdd schreef op donderdag 11 november 2021 @ 17:24:
overstappen vs verplicht overstappen:
https://www.nu.nl/economi...ieleverancier-omvalt.html
Dat is nou net wat ik probeerde, via de site. Ik kan daar echter niet het model-contract kiezen.TexMex schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:19:
[...]
Als je het via de website probeert, kom je wel exact op de tarieven uit die in die PDF staan.
Idem hier....25% erbovenop...niks meer aan te doenmiena21 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:33:
[...]
Ik juich nog niet alvorens ik het contract heb gekregen van Delta. Bij Innova gooide ze tussen de bevestiging en het contract er ook 25% bovenop. Op een reactie van Innova dat het contract niet klopt zit ik nog steeds te wachten. Ondertussen Delta dus aangevraagd gisteravond.

Staat in de voorwaarden dat ze tussen aanbod en contract de tarieven mogen aanpassen?derhenno schreef op donderdag 11 november 2021 @ 17:37:
[...]
Idem hier....25% erbovenop...niks meer aan te doen(desondanks nog steeds veel goedkoper als een Eneco)
Geen idee, maar het betreft een variabel tarief, welke ze bij bijzondere omstandigheden tussentijds mogen aanpassen, zoals hier geschiedde wegens een enorme aanwas van ex-welkom energie klanten (lezende tussen de regels tijdens het telefoongesprek met Innova hedenmorgen). Mag het? Vermoed van wel daar een aanbod in het algemeen nog geen definitieve afspraak is en tussentijds nog aangepast kan worden. Is het netjes. Nee. Maar al met al nog steeds de goedkoopste die ik tot nu toe heb kunnen vinden dus slikken maar!PJW9779 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 17:42:
[...]
Staat in de voorwaarden dat ze tussen aanbod en contract de tarieven mogen aanpassen?
[ Voor 7% gewijzigd door derhenno op 11-11-2021 17:51 ]
Het modelcontract van Delta heeft inmiddels erg ongunstige tarieven, dus daar zou ik inderdaad zeker niet voor gaan.thamac schreef op donderdag 11 november 2021 @ 17:34:
[...]
Dat is nou net wat ik probeerde, via de site. Ik kan daar echter niet het model-contract kiezen.
De variabele tarieven (wat bij Delta weer iets anders is dan het modelcontract) uit dit document kun je helaas niet meer afsluiten. De vaste tarieven uit datzelfde document kun je wel afsluiten via de website van Delta.
Als je toch voor een modelcontract wilt gaan, lijkt Vattenfall nu de beste optie. Maar dat kun je alleen telefonisch of via WhatsApp afsluiten.
Vandaag de eind afrekening van Eneco binnen gekregen (8e overgestapt)
Geen boetes niks. En meterstanden klopten keurig.
@miena21derhenno schreef op donderdag 11 november 2021 @ 17:37:
[...]
Idem hier....25% erbovenop...niks meer aan te doen(desondanks nog steeds veel goedkoper als een Eneco)
Ik zou Innova snel links laten liggen! Zie https://www.vastelastenbo...20energieleveranciers.jpg
Wat zijn de uiteindelijke kWh en m³ tarieven uit het modelcontract van Innova? Dan kunnen we ze vergelijken met het modelcontract van Vattenfall.derhenno schreef op donderdag 11 november 2021 @ 17:37:
[...]
In dit geval gaat het enkel om de maand december en zal de factuur handmatig worden voldaan.PJW9779 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:21:
[...]
@miena21
Ik zou Innova snel links laten liggen! Zie https://www.vastelastenbo...20energieleveranciers.jpg
In het contract staat het niet rechtstreeks benoemd maar na snel rekenwerk:TexMex schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:27:
[...]
Wat zijn de uiteindelijke kWh en m³ tarieven uit het modelcontract van Innova? Dan kunnen we ze vergelijken met het modelcontract van Vattenfall.
0.2957 normaal tarief
0,285 daltarief
1,10 gas
Zou dat nog hier mee te maken hebben?PJW9779 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:21:
[...]
@miena21
https://www.acm.nl/nl/pub...ergoeding-aan-consumenten
Ik stap zelf trouwens 4 december over naar Innova. Contract al in juni afgesloten tegen de toen geldende prima tarieven en meer dan prima welkomstbonus op ons zeer lage verbruik van ongeveer 400 m3 gas en 0 kwh per jaar door zonnepanelen. Hopelijk houden ze het nog even vol dan.
Lekker!
Ik krijg het maar niet voor elkaar om eerder dan 27-11 klant te worden. Moeten annuleringstermijn handhaven, zijn er wel aantal die mazzel hebben gehad. Helaas voor mijInimieni schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:17:
Vandaag de eind afrekening van Eneco binnen gekregen (8e overgestapt)
Per wanneer mag/kan een variabel contract bij Vattenfall ingaan als ex-welkom energie klant? Meteen? Eerder dan 1 december? De iets hogere gasprijs bij Vattenfall t.o.v. Innova zou dan ruimschoots gecompenseerd wordt, ook rekening houdende met de resterende dure novemberweken die je zogenaamd "verplicht" bij Eneco zou moet blijven...iemand?
Tussenstand: 120 euris gas verbruikt in de periode 1 - 11 november. Bij Eneco krijgt iedereen een vette bonus deze winter
Tussenstand: 120 euris gas verbruikt in de periode 1 - 11 november. Bij Eneco krijgt iedereen een vette bonus deze winter
[ Voor 15% gewijzigd door derhenno op 11-11-2021 19:39 ]
Vattenfall houdt zich aan de 14 dagen bedenktijd. Heb er al twee keer over gebeld maar ze houden voet bij stuk.
Tijdens de eerste paar dagen van november waren er een aantal klantenservice medewerkers die je wel gelijkt lieten overstappen. Ik had dat geluk ook (per de 4de). Heeft mij wel 4 belletjes gekost.Shynta schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:32:
Vattenfall houdt zich aan de 14 dagen bedenktijd. Heb er al twee keer over gebeld maar ze houden voet bij stuk.
zou het kunnen dat ze die 14 dagen toepassen voor "online" verkoop? Als in de wettelijke bedenktijd bij online aankopen.... dan zou het evt bij een "directe" verkoop sneller kunnen...just guessing...mwa schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:47:
[...]
Tijdens de eerste paar dagen van november waren er een aantal klantenservice medewerkers die je wel gelijkt lieten overstappen. Ik had dat geluk ook (per de 4de). Heeft mij wel 4 belletjes gekost.
Ik heb deze ook een paar dagen geleden aangevraagd met ingangsdatum 1/1/ in de verwachting dat de prijzen voor variabel nog hoger zouden worden. Dat lijkt nu voor bijv. Vattenfall niet het geval te zijn, aangezien Vattenfall op mijn vraag mbt de verwachte tarieven voor 1/1 variabel aangeeft net iets boven die van Delta 3 jaar te zitten. Om de eventuele opzegvergoeding bij overstappen in de lente/zomer te voorkomen overweeg ik nu om toch bij Vattenfall variabel te blijven. Ik heb nog 13 dagen de tijd om daarover te beslissen ivm de wettelijke bedenktijd.BertEnergie schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:29:
[...]
1.20 euro bij Delta, 3 jaren vast, als je volgend zomer een betere aanbieding ziet dan laat je die club de opzegboete betalen van Delta
Klopt…. Dat zei die medewerker ook inderdaad…mwa schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:47:
[...]
Tijdens de eerste paar dagen van november waren er een aantal klantenservice medewerkers die je wel gelijkt lieten overstappen. Ik had dat geluk ook (per de 4de). Heeft mij wel 4 belletjes gekost.
Maar daarna mocht dat niet meer vertelde ze. Was per ongeluk gebeurd
dan ben ik ook per ongeluk blij dat ik er bij zat...Shynta schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:36:
[...]
Klopt…. Dat zei die medewerker ook inderdaad…
Maar daarna mocht dat niet meer vertelde ze. Was per ongeluk gebeurd
the older I get, the better I was...
De ene zal "ja" zeggen, de andere "nee"Hoi1966 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:14:
Morgen bij FrankEnergie, is dit nou duur? Staat op hun website. [Afbeelding]
Ik kom van Welkom Energie en kom er nu eigenlijk pas achter dat zsm overstappen gewenst is vanwege de prijs bij Eneco.
Ik zie ook dat veel aanbieders stoppen met variabele contracten.
De prijs bij ANWB Energie lijkt me op het moment redelijk (€ 1,39 als ik het goed uitreken), in ieder geval beter dan bij Eneco. Klopt het dat ik nu het best, tijdelijk, over kan stappen naar ANWB en zo in ieder geval beter zit dan bij Eneco?
Daarna de markt in de gaten houden, al lijkt het me niet verkeerd om even te blijven zitten bij de ANWB met hun variabele tarief?
Zelfde geldt voor Frank. Ik zie dat het daar op dit moment nog net iets goedkoper is.
Ik zie ook dat veel aanbieders stoppen met variabele contracten.
De prijs bij ANWB Energie lijkt me op het moment redelijk (€ 1,39 als ik het goed uitreken), in ieder geval beter dan bij Eneco. Klopt het dat ik nu het best, tijdelijk, over kan stappen naar ANWB en zo in ieder geval beter zit dan bij Eneco?
Daarna de markt in de gaten houden, al lijkt het me niet verkeerd om even te blijven zitten bij de ANWB met hun variabele tarief?
Zelfde geldt voor Frank. Ik zie dat het daar op dit moment nog net iets goedkoper is.
[ Voor 10% gewijzigd door SaN op 11-11-2021 21:31 ]
HaHa zo gaat het hier de hele dag op dit forumKees-Jan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:27:
[...]
De ene zal "ja" zeggen, de andere "nee"
dan wist je het antwoord al, zeker?!Hoi1966 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:29:
[...]
HaHa zo gaat het hier de hele dag op dit forum
Geen idee, maar ik heb het ook gewoon online afgesloten en de volgende dag eerst via de chat geprobeerd, daarna dus 4 keer gebeld.olafmol schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:49:
[...]
zou het kunnen dat ze die 14 dagen toepassen voor "online" verkoop? Als in de wettelijke bedenktijd bij online aankopen.... dan zou het evt bij een "directe" verkoop sneller kunnen...just guessing...
https://www.gelderlander....en-zonnepanelen~a7468086/
kijk zo kun je ook je tarieven beïnvloeden
[ Voor 3% gewijzigd door BertEnergie op 11-11-2021 21:49 ]
Is er ook zoiets voor gas?BertEnergie schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:48:

Dat is dan donderdag stopgezet. Ik heb donderdagochtend vroeg nog tegen de gunstige tarieven een variabel contract kunnen afsluiten via de website. Meteen een bevestiging tarieven per email gehad.TexMex schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:15:
[...]
Het modelcontract van Delta heeft inmiddels erg ongunstige tarieven, dus daar zou ik inderdaad zeker niet voor gaan.
De variabele tarieven (wat bij Delta weer iets anders is dan het modelcontract) uit dit document kun je helaas niet meer afsluiten. De vaste tarieven uit datzelfde document kun je wel afsluiten via de website van Delta.
Als je toch voor een modelcontract wilt gaan, lijkt Vattenfall nu de beste optie. Maar dat kun je alleen telefonisch of via WhatsApp afsluiten.
Dit is iig niet hun echte energieprijs voor gas en stroom. Die ligt enkele centen hoger, dus het is in mijn ogen toch soort van niet in de haak, stukje misleiding in mijn ogen tov een vergelijkende potentiële klant zoals jij.Hoi1966 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:14:
Morgen bij FrankEnergie, is dit nou duur? Staat op hun website. [Afbeelding]
Zal dat werken bij alle meters?BertEnergie schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:48:
Dat klopt niet, maar dat lijkt dus zo door hun gegoochel met de tarieven.SaN schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:27:
Hier oud klant van WE nu bij Eneco, 18e Nov. bij Vattenfall. Ik moet mijn meterstanden nog doorgeven aan Eneco dit moet gebeuren voor de 18e ivm eindafrekening WE. Is het verstandig om hiermee tot 18e te wachten of beter direct doen? Hoe weet Eneco andere wat ik bij Eneco heb afgenomen tussen 1 en 18 Nov?
Ik heb nog een Ferrarismeter.
Wat is het addertje bij het aanbod van Essent? (3jr vast en vanaf april 50% korting) Dat zou betekenen dat het na 4 dure maanden weer zo goed als 'normaal' is? En dan krijg je daar bovenop nog eens 20% + 10% korting in het tweede en derde jaar...
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Het addertje is denk ik dat ze jou als klant drie jaar willen binden en je een tarief willen laten betalen dat overstappen niet de moeite waard maakt (icm contract voortijdig beëindigen) maar dat zij over de hele looptijd een paar cent per kuub gas meer pakken dan vermoedelijk over een tijd gangbaar is?warhamstr schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:17:
Wat is het addertje bij het aanbod van Essent? (3jr vast en vanaf april 50% korting) Dat zou betekenen dat het na 4 dure maanden weer zo goed als 'normaal' is? En dan krijg je daar bovenop nog eens 20% + 10% korting in het tweede en derde jaar...
A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke
Eneco wil alleen de meterstanden weten voor zijn eigen gebruik, WE heeft daar niets mee te maken. Bij WE zal je ook de meterstand nog door moeten geven voor de eindafrekening.BaBoK schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:06:
Hier oud klant van WE nu bij Eneco, 18e Nov. bij Vattenfall. Ik moet mijn meterstanden nog doorgeven aan Eneco dit moet gebeuren voor de 18e ivm eindafrekening WE. Is het verstandig om hiermee tot 18e te wachten of beter direct doen? Hoe weet Eneco andere wat ik bij Eneco heb afgenomen tussen 1 en 18 Nov?
Wélke eindstand je doorgeeft aan WE en wélke begin- en eindstand je doorgeeft aan Eneco en wélke beginstand je doorgeeft aan Vattenfall moet je zelf bepalen.

Heeft iemand al daadwerkelijk een contract van Delta ontvangen? Ik heb donderdagochtend afgesloten en een bevestiging gehad van de tarieven, maar nog geen contract ontvangen.
Ik vind dit, gezien huidige tijd, ook mooie deal. Wat wel weer bijzonder is is dat ze dan op de site niet laten zien in de berekening wat het nu echt kost na 1 april 22 en verder.Ugchel schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:37:
[...]
Het addertje is denk ik dat ze jou als klant drie jaar willen binden en je een tarief willen laten betalen dat overstappen niet de moeite waard maakt (icm contract voortijdig beëindigen) maar dat zij over de hele looptijd een paar cent per kuub gas meer pakken dan vermoedelijk over een tijd gangbaar is?
Ik heb mij de 9e aangemeld en had de 10e in de avond het contract in de mail. Delta verstuurt volgens mij die batches 's avonds. Dan zou je m vanavond moeten krijgen. Nog even geduld denk ik.Quibus schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 06:53:
Heeft iemand al daadwerkelijk een contract van Delta ontvangen? Ik heb donderdagochtend afgesloten en een bevestiging gehad van de tarieven, maar nog geen contract ontvangen.
Ik heb ook de eindafrekening van Eneco, € 66,56 voor 9 dagen

Addertje is dat potentiele klanten alleen kijken naar kortingspercentages en termijnbedragen ipv de daadwerkelijke tarieven. Iemand had al de daadwerkelijke tarieven voor iedere periode uitgerekend en hier gepost, even zoeken.warhamstr schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:17:
Je betaalt de komende wintermaanden een extreem/zeer hoog tarief. Men goochelt met termijnbedragen om dat te verbergen. Met de 50% korting ga je terug naar wat normale tarieven (of iets lager) die je nu ook al kan afsluiten.
De echte energieprijs veranderd per uur bij FrankEnergie, de gas prijs per dag.SidewalkSuper schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:58:
[...]
Dit is iig niet hun echte energieprijs voor gas en stroom. Die ligt enkele centen hoger, dus het is in mijn ogen toch soort van niet in de haak, stukje misleiding in mijn ogen tov een vergelijkende potentiële klant zoals jij.
Op basis van inkoop prijs voor de volgende dag geloof ik.
Dat klopt, maar zelfs dan klopt de all-in prijs dus niet. Dat is vrij simpel na te rekenen:nytrm schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:05:
[...]
De echte energieprijs veranderd per uur bij FrankEnergie, de gas prijs per dag.
Op basis van inkoop prijs voor de volgende dag geloof ik.
Huidige gasprijs inkoop = 0,721m3
+ 21% btw = 0,87241m3
Belasting 2021 op gas = 0,5247
0,87241 + 0,5247 = 1,39711m3
De all in prijs die zij aangeven is 1,342m3
[ Voor 24% gewijzigd door SidewalkSuper op 12-11-2021 09:14 ]
Maandag bij Delta aangemeld, die avond mail gehad met de overeenkomst en woensdag mail gehad dat het contract op 9-11 is ingegaan. Vandaag ook de eindafrekening gehad van Eneco (€ 100 terwijl we de thermostaat als we thuis zijn op 18 hebben). Nieuwe maandbedrag is nu € 165, toch een stuk betaalbaarder dan € 258.Quibus schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 06:53:
Nee, see Youtube,
het kan dus ook negatief uitpakken voor je, meer verbruik geregistreerd dan daadwerkelijk verbruikt
https://www.youtube.com/watch?v=ri_85og8ql4
[ Voor 17% gewijzigd door BertEnergie op 12-11-2021 09:58 ]
Neen. Net als jij de bevestiging, maar nog geen contract.Quibus schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 06:53:
zeker, ik heb maandag via de website aangevraagd, ze konden deze op woensdag niet terugvinden, op woensdag via de telefoon een nieuwe aanvraag gedaan, vanaf vandaag 0:00 uur zit ik bij DeltaQuibus schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 06:53:
Afmelding gehad van Vattenfall (daar zat ik vanaf 3 November)

[ Voor 6% gewijzigd door BertEnergie op 12-11-2021 09:59 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4