Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.370 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty007
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-05-2024
Wij als gezin zijn helaas ook de dupe van het Welkom Energie debacle.

Ik vind de prijzen van Eneco te hoog (en de teruglever vergoeding te laag)

Ik verwacht (gok erop) dat de met name de gasprijzen binnenkort weer iets gaan dalen.
Daarom wil ik overstappen naar een leverancier die mij de komende maanden dagprijzen berekend en waar ik veel vrijheid heb om later zonder voorwaarden naar een jaarcontract over te gaan.

Op de site van Eneco staat de volgende tekst:
Je kan bij een andere energieleverancier aangeven dat je daar je levering per 1 december 2021 wil laten starten. Dan wordt je energielevering bij ons automatisch opgezegd.

Ik ben er echter nog niet uit welke leverancier ik nu moet kiezen !

Er zijn een paar (zover ik weet nog niet zolang bestaande en kleine) leveranciers zoals Frankenergie.nl en de EnergyZero (via ANWB) die dagprijzen aanbieden.

Heeft er nog iemand van jullie een tip voor een wat grotere , bekendere leverancier die ook dagprijzen of een tijdelijk contract van 3 of 6 maanden aanbied ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:00
geishin schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:25:
Zojuist overgestapt naar het modelcontract van Innova: https://www.innovaenergie.nl/zakelijk/modelcontract/

en de tarieven hier per 01-11-2021
https://www.innovaenergie...RIABEL-per-01-11-2021.pdf

Zit ik in ieder geval voor 1 maand redelijk goed. Komende tijd maar in de gaten houden wat er met de prijzen gaat gebeuren.

Is Innova mij verplicht over prijswijzigingen te informeren?
Waarom zou je voor innova kiezen terwijl dat ook dreigt om te vallen?

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.sharp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 19:14
Zolang je termijnbedrag onder je maandverbruik ligt, lijkt mij het risico niet zo groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geishin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 14:06
RaymondD schreef op woensdag 10 november 2021 @ 17:58:
[...]

1) Ze geven zelf aan dat ze voor komende winter safe zitten. Ze hebben ook bij de ACM moeten aantonen dat ze energie voor komende winter ingekocht / voorgefinancierd hebben. Welkom Energie kon dit bijv niet en dat is ook de reden geweest dat WE verzocht heeft tot intrekken vergunning.

2) Ik heb een variabel contract, waarschijnlijk zal ik in januari ook weer moeten zoeken naar goede prijs. Maar ben ik nu even van de woekertarieven van Eneco af.

3) Innova heeft op variabele contract nog enigszins redelijke tarieven, die aangepast zijn per 1-11-2021. Ik heb nog wel enigszins het vertrouwen dat Innova onder die prijzen kan blijven voortbestaan. Anders heb je wel een heel beroerde bedrijfsvoering.

edit: 4) de gasprijzen op de energiemarkt zijn ook weer gedaald tov oktober zie bijv. :
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211110_94155784

Al met al geeft voornamelijk punt 1 wel het vertrouwen dat ze in ieder geval aan mij energie kunnen leveren voor een paar weken / tot 2022

[ Voor 6% gewijzigd door geishin op 10-11-2021 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09-2022
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:15:
Net bij Delta een aanvraag gedaan voor een variabel contract.
Interessant : met Chrome kan ik wél voor een variabel contract kiezen, met Firefox niet. En Chrome print webpagina's weer zo beroerd.
Ik heb het Engie-aanbod van 5/11 en het Delta-aanbod (DELTA Puur Zeeuws Groen variabel en DELTA Groen Gas variabel ) van vandaag (10/11) in een spreadsheet gegooid.
Dan zie ik dat de jaarlijkse kosten van het Engie-aanbod ruim 2x zo hoog zijn als die in het Delta-aanbod. De variabele kosten voor gas en voor stroom zijn bij Engie 3x die van Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertEnergie
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-08-2023
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 18:17:
[...]

Ik heb het Engie-aanbod van 5/11 en het Delta-aanbod (DELTA Puur Zeeuws Groen variabel en DELTA Groen Gas variabel ) van vandaag (10/11) in een spreadsheet gegooid.
Dan zie ik dat de jaarlijkse kosten van het Engie-aanbod ruim 2x zo hoog zijn als die in het Delta-aanbod. De variabele kosten voor gas en voor stroom zijn bij Engie 3x die van Delta.
Wil je deze met ons delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
Uit het Delta-aanbod DELTA Groen Gas variabel van vandaag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8fL7pUVeOrnK2f9ic3qEy-MUBb0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iJuj5OkR9u36eB20lOuf0Im6.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
MarkHulst schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:42:
[...]

Vanmorgen hun prijzen flink aangepast, hoop dat je het gunstige tarief ook daadwerkelijk krijgt, zag er erg goed uit!
Ja, het Delta-aanbod kost de helft van dat van Engie.
Ik wacht even af wat er gebeuren gaat. Hoop dat er geen BKR-onzin wordt verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
R0181 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:05:
[...]

Ja, ik heb de goedkope tarieven vanaf 3 december, bevestigd via mail, in de app en op de website als ik inlog. Ik kon op 3-11 nog net via de site dat modelcontract bij Engie afsluiten, vlak daarna was dit via de site niet meer mogelijk.
Ik precies hetzelfde. Volgende dag gebeld en eerder ingaan was geen probleem. Als ik 400 euro waarborgsom wilde betalen... Die je dan terugkrijgt bij je jaarafrekening of eerder als je eerder opzegt.
Niet gedaan.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarkHulst
  • Laatst online: 26-02-2024
Eftalou schreef op woensdag 10 november 2021 @ 17:28:
[...]

Ik heb rond 16:15 een whatsapp bericht gestuurd naar Vattenfall, ook nog geen antwoord. Ik ben ook een ex Welkom Energie klant en wil ook graag overstappen naar het Vattenfall modelcontract. Deze is op dit moment het voordeligst als ik dit topic mag geloven.

Als ik geen antwoord krijg dan ga ik morgenochtend bellen. Uit het topic blijkt dat Vattenfall in de praktijk maar een beperkt aantal modelcontracten per dag uitgeeft :?
Vattenfall vandaag geannuleerd, waren toch duurder dan Innova. Gas all-in €1,10, electra normaal €0,295, dal €0,285, vaste leveringskosten gas/electra afzonderlijk €6 per maand. Zat Vattenfall beduidend boven, zie een eerder screenshot in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
geishin schreef op woensdag 10 november 2021 @ 18:15:
1) Ze geven zelf aan dat ze voor komende winter safe zitten.
Natuurlijk zeggen ze dat. Dat zal iedereen zeggen ongeacht hun situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHulst
RaymondD schreef op woensdag 10 november 2021 @ 17:58:
[...]

Wie zegt dat Eneco daadwerkelijk extra gas heeft ingekocht om die 90000 huishoudens te kunnen voorzien? Waarom doen ze niet moeilijk als je toch eerder opstapt dan wettelijk mag? Misschien zijn ze helemaal niet zo rauwig als er van die 90000 het merendeel alsnog vertrekt toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 18:25:
[...]

[Afbeelding]
Dit is zo te zien een heel gunstig gastarief: (0,29225 + 0,34856 + 0,0851) * 1,21 = 0,87835 per m³. Het is hier ook terug te vinden.

Ik hoop voor je dat het er nog doorheen komt, want het lijkt om oude tarieven te gaan. Is dit nog ergens online af te sluiten?

[ Voor 25% gewijzigd door TexMex op 10-11-2021 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:05
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 18:25:
[...]

[Afbeelding]
Bijzonder dat ze nog de oude tarieven van 1 november gebruiken en niet de nieuwe van 9 november. Toont maar weer eens het gerommel bij energieleveranciers aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eftalou
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
MarkHulst schreef op woensdag 10 november 2021 @ 18:41:
[...]

Vattenfall vandaag geannuleerd, waren toch duurder dan Innova. Gas all-in €1,10, electra normaal €0,295, dal €0,285, vaste leveringskosten gas/electra afzonderlijk €6 per maand. Zat Vattenfall beduidend boven, zie een eerder screenshot in dit topic
Wellicht dat ik ook de tarieven voor een modelcontract bij Innova ga opvragen, ik heb toch 14 dagen bedenktermijn. Ik twijfel alleen of ik weer bij zo';n kleine energiemaatschappij wil zitten, ben al 2 keer de klos geweest met energiemaatschappijen die failliet gingen :F

"There's no place like 127.0.0.1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
Ene "Jan Henk" van Eneco heeft dat gezegd, op Twitter.
Hoe betrouwbaar is dat als de Eneco-website daar niets over zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
TexMex schreef op woensdag 10 november 2021 @ 18:52:
[...]

Dit is zo te zien een heel gunstig gastarief: (0,29225 + 0,34856 + 0,0851) * 1,21 = 0,87835 per m³. Het is hier ook terug te vinden.

Ik hoop voor je dat het er nog doorheen komt, want het lijkt om oude tarieven te gaan. Is dit nog ergens online af te sluiten?
Ik heb het vandaag gewoon via de webmodule aangevraagd en gekregen.
Nu dus afwachten of Delta de aanbieding gestand doet. Waarom zouden ze niet?
Nóg beter zou zijn als Delta daarna ook met nette tariefaanpassingen komt.
Ik dacht met Welkom van het overstapgezeur af te zijn. Nu hoop ik dat van Delta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:51
thamac schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:22:
Hier ook een WE-slachtoffer. Ik zie werkelijk de bomen door het bos niet meer, maar overstappen van Eneco moet gewoon gebeuren natuurlijk.
Ik neig naar frankenergie, zijn daar goede ervaringen mee? Of zijn er wellicht betere opties? Vastzetten is een no-go momenteel natuurlijk, dus het wordt zeker een modelcontract.
Mijn 1jarige contract bij Greenchoice loopt medio dec af, het verlengingsaanbod was niet interessant (wegjaag-tarief). Had een mooie offerte via United Consumers met redelijke tarieven én 120 bonus aan het eind van het jaar. Leek mooi, maar toch verder onderzocht. Uiteindelijk gekozen voor Frank Energie. Vooral vanwege de inkoopsprijs-methode, de transparantie, geheel groen, goede app die ze steeds verder willen uitbouwen. Maar ook opzeggen wanneer je wilt, zonder boete. Na een gesprek met hen waar vragen eerlijk beantwoord werden en ook de nadelen benoemd werden (termijnbedrag kan flink variëren doordat deze de inkoopstarieven direct volgt) er gewoon een goed gevoel over. En als het niet bevalt kun je zo weer weg.
Ze hadden het erg druk met oa mensen die bij WE zaten op dit moment..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
TexMex schreef op woensdag 10 november 2021 @ 18:52:
[...]

Grappig, het aanbod wat @PJW9779 heeft afgesloten is inderdaad nog beschikbaar. In ieder geval met Chrome.

Niet als je vanaf deltaenergie.nl direct je postcode invult, maar wel als je rechtstreeks naar https://www.deltaenergie....room-gas/delta-groen-gas/ gaat en vervolgens klikt op het product van je keuze ('Ja, dit wil ik!'). Of als je onder aan de homepage klikt op 'DELTA Groen Gas'. Als je daarna op het product van je keuze klikt en vervolgens de benodigde gegevens invoert, kun je kiezen voor 'Variabel'. Kies vervolgens voor 'DELTA Groene Stroom variabel' en 'DELTA Gas variabel' (of 'DELTA Groen Gas variabel', die is een heel klein beetje duurder dan de niet-groene variant).

Tarieven:
Stroom enkeltarief: € 0,23447
Stroom normaal: € 0,24305
Stroom dal: € 0,22534
Gas: € 0,86053 (Gas variabel)
Gas: € 0,87835 (Groen Gas variabel)

Dit is nu veruit het beste aanbod dat nog is af te sluiten. Of je deze tarieven ook daadwerkelijk gaat krijgen is weer een andere vraag, maar proberen kan altijd. Het lijkt erop dat de andere Delta-tarieven per 1 november zijn aangepast maar deze variabele tarieven nog niet. Ondanks dat dit variabel is, is dit ook weer een ander product dan het modelcontract.

Dus wie nog zoekende is, sla je slag!

[ Voor 8% gewijzigd door TexMex op 10-11-2021 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noenie1980
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-11-2024
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:55:
[...]

Ik heb het vandaag gewoon via de webmodule aangevraagd en gekregen.
Nu dus afwachten of Delta de aanbieding gestand doet. Waarom zouden ze niet?
Nóg beter zou zijn als Delta daarna ook met nette tariefaanpassingen komt.
Ik dacht met Welkom van het overstapgezeur af te zijn. Nu hoop ik dat van Delta.
Ik ben sinds gister over op Delta, ervaring tot nu toe positief. Goede tarieven, kundige klantenservice en per direct over.
Vandaag netbeheerder gebeld en alles was idd netjes overgezet. Nu wachten op eindafrekening Eneco en WE.

Klopt het btw dat Delta onderdeel is van Vattenfall? Maakt ze dat wat meer solvabel?

(Had trouwens ook Oxxio afgesloten en belde vandaag om te melden dat ik gebruik wilde maken van de bedenktermijn en wilde annuleren. Toen meldde de klantenservice dame dat ik ook daar per direct over zou kunnen. Hetgeen bij meerdere eerdere telefoontjes werd ontkend. Wat ik hier zo lees is dat het echt een verschil kan maken wie je aan de telefoon/mail/app krijgt. En wat me daarbij ook opvalt is dat veel van die mensen niet echt weten waar ze over spreken. Een paar dagen op dit forum levert meer kennis op :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:51:
[...]

Ene "Jan Henk" van Eneco heeft dat gezegd, op Twitter.
Hoe betrouwbaar is dat als de Eneco-website daar niets over zegt?
Dacht je dat ze even open en bloot op de website gaan zetten dat er geen boete volgt bij een overstap binnen 30 dagen? Natuurlijk niet! Dat lokt alleen maar uit dat nog meer klanten eerder weggaan.

Maar ze staan het wel toe als het toch gebeurt. Dat is ook wel gebleken uit het feit dat inmiddels meerdere Tweakers eindafrekeningen van Eneco hebben gehad zonder boetes. Dat is echt geen toeval of een gelukje geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
TexMex schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:00:
[...]

Grappig, het aanbod wat @PJW9779 heeft afgesloten is inderdaad nog beschikbaar. In ieder geval met Chrome.

Niet als je vanaf deltaenergie.nl direct je postcode invult, maar wel als je rechtstreeks naar https://www.deltaenergie....room-gas/delta-groen-gas/ gaat en vervolgens klikt op het product van je keuze ('Ja, dit wil ik!'). Of als je onder aan de homepage klikt op 'DELTA Groen Gas'. Als je daarna op het product van je keuze klikt en vervolgens de benodigde gegevens invoert, kun je kiezen voor 'Variabel'.

Tarieven:
Gas: € 0,87835

Het is in ieder geval nog af te sluiten op deze manier. Of je deze tarieven ook daadwerkelijk gaat krijgen is weer een andere vraag, maar proberen kan altijd. Het lijkt erop alsof de andere tarieven per 1 november zijn aangepast maar deze variabele tarieven nog niet. Ondanks dat dit variabel is, is dit ook weer een ander product dan het modelcontract.

Ik heb wél gewoon mijn postcode ingevuld, en kreeg gewoon de optie voor variabel.
Ik heb nu een aanbod dat juridisch gewoon geldig is. Niets om aan te twijfelen. Dus waarom zou Delta daar een punt van maken.
Overigens zou het fijn zijn om in 2022 gewoon te kunnen blijven zitten. Ipv. die ACM-rompslomp met Modelcontracten, die niemand hanteert.
Delta kan een voorbeeld geven van hoe het ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
noenie1980 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:04:
[...]
Ik ben sinds gister over op Delta, ervaring tot nu toe positief. Goede tarieven, kundige klantenservice en per direct over.
Vandaag netbeheerder gebeld en alles was idd netjes overgezet. Nu wachten op eindafrekening Eneco en WE.
Dus je bedoelt dat je door het proces heen bent en het leveringscontract binnen hebt?
Hoeveel dagen kostte dat?
Klopt het btw dat Delta onderdeel is van Vattenfall? Maakt ze dat wat meer solvabel?
Ja, per 1 maart 2019.
Maar het blijft een zelfstandig bedrijf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:14:
[...]

Ik heb wél gewoon mijn postcode ingevuld, en kreeg gewoon de optie voor variabel.
Ik heb nu een aanbod dat juridisch gewoon geldig is. Niets om aan te twijfelen. Dus waarom zou Delta daar een punt van maken.
Overigens zou het fijn zijn om in 2022 gewoon te kunnen blijven zitten. Ipv. die ACM-rompslomp met Modelcontracten, die niemand hanteert.
Delta kan een voorbeeld geven van hoe het ook kan.
Mwa, dit lijkt niet echt een voorbeeld van hoe het ook kan, maar eerder iets dat ze onbedoeld nog niet hebben geblokkeerd. Deze tarieven komen overeen met die van de modelcontracten van vorige week. En die zijn inmiddels nergens meer zo voordelig af te sluiten. En Delta heeft de tarieven van zijn eigen modelcontract inmiddels ook zwaar verhoogd. Dat dit andere variabele product toch nog is af te sluiten, lijkt niet helemaal de bedoeling te zijn. En deze route wordt vast ook nog wel geblokkeerd.

Maar we gaan het zien. Het zou zeker mooi zijn als deze optie open blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
TexMex schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:09:
[...]

Dacht je dat ze even open en bloot op de website gaan zetten dat er geen boete volgt bij een overstap binnen 30 dagen? Natuurlijk niet! Dat lokt alleen maar uit dat nog meer klanten eerder weggaan.

Maar ze staan het wel toe als het toch gebeurt. Dat is ook wel gebleken uit het feit dat inmiddels meerdere Tweakers eindafrekeningen van Eneco hebben gehad zonder boetes. Dat is echt geen toeval of een gelukje geweest.
Wel als ze het netjes zouden willen spelen. Want die klanten gaan tóch wel weg.
Er kan best een adder onder het gras zitten en dat ze de voortijdig weglopende klanten verhalen op de andere leveranciers, mogelijk via de ACM. Ze hebben immers alle benodigde gegevens al in huis.

Eneco zat al vroeg bij de ACM aan tafel en is een zwaar genoeg speler om hier zijn zaak door te drukken.
En een stuk makkelijk dan elke onwillige wegloper individueel aan te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noenie1980
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:21:
[...]

Dus je bedoelt dat je door het proces heen bent en het leveringscontract binnen hebt?
Hoeveel dagen kostte dat?

Met horten en stoten, heel veel bloed, zweet en tranen ja.. Maandagochtend afgesloten, maar dat was niet verwerkt in hun systemen. Gister weer contact gehad en ben er onder coulance doorheen gedrukt, omdat de fout bij hen lag. En telefoongesprekken worden opgenomen dus ze konden het terugluisteren. En dus wel per direct over gelukkig.

Heel veel kudo's voor alle mensen hier op het forum hoor, iedereen helpt elkaar, en deelt informatie. Is toch mooi, ondanks alle ellende <+:)

[...]

Ja, per 1 maart 2019.
Maar het blijft een zelfstandig bedrijf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PJW9779
TexMex schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:23:
[...]

Mwa, dit lijkt niet echt een voorbeeld van hoe het ook kan, maar eerder iets dat ze onbedoeld nog niet hebben geblokkeerd. Deze tarieven komen overeen met die van de modelcontracten van vorige week. En die zijn inmiddels nergens meer zo voordelig af te sluiten. En Delta heeft de tarieven van zijn eigen modelcontract inmiddels ook zwaar verhoogd. Dat dit andere variabele product toch nog is af te sluiten, lijkt niet helemaal de bedoeling te zijn. En deze route wordt vast ook nog wel geblokkeerd.

Maar we gaan het zien. Het zou zeker mooi zijn als deze optie open blijft staan.
Och, het is ook maar voor één maandje. Per 1/1 gelden andere tarieven.

Maar ik lees net op https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/klanten-bellen-delta-energie-plat-over-gasprijs-dit-zijn-de-meeste-gestelde-vragen~a5b254cb/
"Een aantal energieleveranciers heeft tussentijds haar tarieven verhoogd voor variabel. Delta doet dit niet en gaat dit ook niet doen. Wij zullen zoals altijd onze variabele prijs aanpassen op 1 januari. Hoeveel de variabele prijzen op 1 januari 2022 gaan stijgen, is nu nog niet te zeggen omdat de markt op dit moment enorm in beweging is. Ook een plotselinge harde daling is niet uit te sluiten. "
en nog een paar degelijke rechtlijnige Zeeuwse uitspraken die vertrouwen wekken.
Dat is wat je van een energieleverancier mag verwachten.

[ Voor 5% gewijzigd door PJW9779 op 10-11-2021 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:25:
[...]

Wel als ze het netjes zouden willen spelen. Want die klanten gaan tóch wel weg.
Er kan best een adder onder het gras zitten en dat ze de voortijdig weglopende klanten verhalen op de andere leveranciers, mogelijk via de ACM. Ze hebben immers alle benodigde gegevens al in huis.

Eneco zat al vroeg bij de ACM aan tafel en is een zwaar genoeg speler om hier zijn zaak door te drukken.
En een stuk makkelijk dan elke onwillige wegloper individueel aan te pakken.
De andere leveranciers zijn hierin geen partij. Die voeren uit wat de klant vraagt en hebben niets met de vorige leverancier te maken. Normaal gesproken doen ze dat met inachtneming van een maand opzegtermijn, maar als klanten eerder aangesloten wensen te worden is dat doorgaans geen enkel probleem.

Het kan alleen een probleem zijn voor de vorige leverancier (in dit geval dus Eneco) als de klant contractueel gezien te vroeg overstapt. Die kan dan een vooraf opgestelde opzegvergoeding in rekening brengen. Maar de nieuwe leverancier staat hier volledig buiten en daarop kan ook niets verhaald worden. Eneco kan puur en alleen bij de vertrekkende klant een opzegvergoeding in rekening brengen. En gezien de eindafrekeningen die hier zijn langsgekomen, doet Eneco dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:05
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:33:
[...]

"Een aantal energieleveranciers heeft tussentijds haar tarieven verhoogd voor variabel. Delta doet dit niet en gaat dit ook niet doen"

en nog een paar degelijke rechtlijnige Zeeuwse uitspraken die vertrouwen wekken.
Dat is wat je van een energieleverancier mag verwachten.
Dit komt uit de krant van 8 oktober, maar de nieuwe variabele tarieven zijn vanaf 9 november. Blijkbaar hebben ze zich bedacht.
https://www.deltaenergie....lta-gas-november-2021.pdf

[ Voor 3% gewijzigd door R0181 op 10-11-2021 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
Uit andere bronnen lijkt te blijken dat Delta een veel degelijker speler is dan vermoed.
Benieuwd hoe het voor mij gaat lopen. Indien geen reactie van hen ga ik vrijdag even bellen. Hoop en verwacht dat dat niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenie1980
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:40:
[...]

Uit andere bronnen lijkt te blijken dat Delta een veel degelijker speler is dan vermoed.
Benieuwd hoe het voor mij gaat lopen. Indien geen reactie van hen ga ik vrijdag even bellen. Hoop en verwacht dat dat niet nodig is.
Dat hoop ik ook voor je! Oha loopt t tot nu toe wel soepel allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
noenie1980 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:42:
[...]

Welke tarieven heb jij nu bij Delta gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
TexMex schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:37:
[...]

De andere leveranciers zijn hierin geen partij. Die voeren uit wat de klant vraagt en hebben niets met de vorige leverancier te maken. Normaal gesproken doen ze dat met inachtneming van een maand opzegtermijn, maar als klanten eerder aangesloten wensen te worden is dat doorgaans geen enkel probleem.

Het kan alleen een probleem zijn voor de vorige leverancier (in dit geval dus Eneco) als de klant contractueel gezien te vroeg overstapt. Die kan dan een vooraf opgestelde opzegvergoeding in rekening brengen. Maar de nieuwe leverancier staat hier volledig buiten en daarop kan ook niets verhaald worden. Eneco kan puur en alleen bij de vertrekkende klant een opzegvergoeding in rekening brengen. En gezien de eindafrekeningen die hier zijn langsgekomen, doet Eneco dat niet.
De ontvangende leveranciers werken mee aan het ontwijken/ontduiken van geldende afspraken.
Maar Eneco heeft ook geen behoefte de boeman te spelen, en ook geen behoefte onwillige, wrokkige klanten terug te halen.
Simpelste is dan om op directie-niveau de bal bij de ACM te leggen, zonder daar veel ruchtbaarheid aan te geven.
Het allemaal gewoon om geld. En dan is men bereid om ver te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenie1980
TexMex schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:44:
[...]

Welke tarieven heb jij nu bij Delta gekregen?
Deze

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oDLyDs-qF14_GMkxKXYJs6fLAh4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6JETkcFOlclFWFvWvu4F0Fqf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pv-Qy_Y5DJPwgaTZyajE3lmMpYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B7eFTAnKGSAC7BmzMQ9CC2Nd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:01
Delta ziet er wel heel goed uit. Ga denk engie toch annuleren om delta te pakken met een 1 jaar of variabel contract. Veel betere prijzen dan elke andere leverancier.

Moet ik dan zelf engie annuleren of gaat dat weer via delta?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jossedemontu
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-08-2022
Die tarieven heb ik ook gekregen, maandag 8-11 gebeld, per 9-11 overgegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Dit zijn inderdaad prima tarieven, mooi dat het al gelijk is ingegaan ook!

Delta lijkt op dit moment dus veruit de beste keuze. En het is zelfs nog online af te sluiten ook: TexMex in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier".

Als je het telefonisch regelt, vraag dan niet om een modelcontract (dat is duurder) maar om 'DELTA Gas variabel' en om 'DELTA Groene Stroom variabel'.

[ Voor 25% gewijzigd door TexMex op 10-11-2021 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noenie1980
TexMex schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:56:
[...]

Wat ik al zei, dankzij alle hulp en kennis die hier wordt gedeeld <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmania
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:55
Delta ziet er inderdaad goed uit. Ik ben helaas ook verplicht overgestapt van WE naar Eneco en zou hier zo'n €80,- p/m meer gaan betalen!

Vanaf 9 december is het Eneco contract opzegbaar (1 dec + 9 dagen). Is dit de ingangsdatum die ik moet doorgeven of 1 december?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenie1980
AMARONE schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:49:
Delta ziet er wel heel goed uit. Ga denk engie toch annuleren om delta te pakken met een 1 jaar of variabel contract. Veel betere prijzen dan elke andere leverancier.

Moet ik dan zelf engie annuleren of gaat dat weer via delta?
Als je bij Engie in je bedenktijd zit, moet je dat zelf doen. Is 1 telefoontje. Delta zegt dan weer bij onze vrienden van Eneco op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noenie1980
Dutchmania schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:58:
Delta ziet er inderdaad goed uit. Ik ben helaas ook verplicht overgestapt van WE naar Eneco en zou hier zo'n €80,- p/m meer gaan betalen!

Vanaf 9 december is het Eneco contract opzegbaar (1 dec + 9 dagen). Is dit de ingangsdatum die ik moet doorgeven of 1 december?
80 Euro slechts, de meesten hier zitten aan een veelvoud 8)7
Delta kan je per direct overzetten, zij zeggen Eneco dan voor je op. Let wel, je hebt dan geen wettelijke bedenktermijn meer en zit er dus dan wel aan vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmania
noenie1980 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:01:
[...]

80 Euro slechts, de meesten hier zitten aan een veelvoud 8)7
Delta kan je per direct overzetten, zij zeggen Eneco dan voor je op. Let wel, je hebt dan geen wettelijke bedenktermijn meer en zit er dus dan wel aan vast
Ja daar ben ik mij van bewust. Heb met meerdere mensen in mijn omgeving gepraat die er slechter aan toe zijn en absurde stijgingen voor de kiezen krijgen, dit valt nog mee.

Ik heb even gekeken op de site van Delta, ik kan inderdaad met de eerder geposte tarieven overstappen en een ingangsdatum van 14 November. Dit moet dus geen problemen opleveren?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
R0181 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:40:
[...]

Dit komt uit de krant van 8 oktober, maar de nieuwe variabele tarieven zijn vanaf 9 november. Blijkbaar hebben ze zich bedacht.
https://www.deltaenergie....lta-gas-november-2021.pdf
Mmm, tja, in dat geval wordt het plaatje snel anders. Met mijn spreadsheet nu snel door te rekenen.
Voorbode van 1/1? Of mogen we toch op betere tarieven hopen.
Want dit gaat voor veel huishoudens problematisch worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LOid5vWOifQHpfIvx5W2guM1NLI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bB1MOXiHCSJKPpzfXppcT7tI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Dutchmania schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:09:
[...]

Ja daar ben ik mij van bewust. Heb met meerdere mensen in mijn omgeving gepraat die er slechter aan toe zijn en absurde stijgingen voor de kiezen krijgen, dit valt nog mee.

Ik heb even gekeken op de site van Delta, ik kan inderdaad met de eerder geposte tarieven overstappen en een ingangsdatum van 14 November. Dit moet dus geen problemen opleveren?!
Andere Tweakers die begin november direct van Eneco naar een nieuwe aanbieder zijn overgestapt, hebben hun eindafrekening al gehad. En die waren zonder boetes. Dus ik zou zo snel mogelijk van dit aanbod gebruik maken, want mogelijk steekt Delta hier binnenkort ook weer een stokje voor.

Dan kun je de rest van het jaar nog even afwachten wat de beste optie voor 2022 wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door TexMex op 10-11-2021 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
noenie1980 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:42:
[...]

Tja, nét hebben we dat gezegd of er komt al andere informatie boven tafel.
De nieuwe tarieven per 1/1 gaan nog spannend worden.
Van de ACM verwacht ik weinig. Die hebben de ogen al op de Kerstvacantie gericht, en gaan pas na de skivacantie de rokende puinhopen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miena21
  • Laatst online: 10:08
Het was ook te mooi om waar te zijn. Contract nu wel binnen.

Tarieven inclusief btw, leveringskosten , energiebelasting en opslag :
€1,0008 per m³ (€1.24 incl netbeheerkosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:12

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Arts schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:28:
[...]

Ik zag zoiets ook staan (tot 3/4 dec ofzo?). Beetje gek sowieso aangezien ik 'm pas 5 december in laat gaan.
Vandaar dat ik dus benieuwd was of het onder de 'oude voorwaarden' gaat gelden. Zo niet, annuleer ik het.
Bij mij staat nu ineens Geldig: Geen geldigheidsdatum bekend
:?

[specs]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchmania
TexMex schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:12:
[...]

Andere Tweakers die begin november direct van Eneco naar een nieuwe aanbieder zijn overgestapt, hebben hun eindafrekening al gehad. En die waren zonder boetes. Dus ik zou zo snel mogelijk van dit aanbod gebruik maken, want mogelijk steekt Delta hier binnenkort ook weer een stokje voor.

Dan kun je de rest van het jaar nog even afwachten wat de beste optie voor 2022 wordt.
Overgestapt en het lijkt allemaal in gang gezet te zijn. Bedankt voor de info!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miena21
  • Laatst online: 10:08
TexMex schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:00:
[...]

Niet als je vanaf deltaenergie.nl direct je postcode invult, maar wel als je rechtstreeks naar https://www.deltaenergie....room-gas/delta-groen-gas/ gaat en vervolgens klikt op het product van je keuze ('Ja, dit wil ik!'). Of als je onder aan de homepage klikt op 'DELTA Groen Gas'. Als je daarna op het product van je keuze klikt en vervolgens de benodigde gegevens invoert, kun je kiezen voor 'Variabel'. Kies vervolgens voor 'DELTA Groene Stroom variabel' en 'DELTA Gas variabel' (of 'DELTA Groen Gas variabel', die is een heel klein beetje duurder dan de niet-groene variant).

Tarieven:
Gas: € 0,86053 (Gas variabel)
Gas: € 0,87835 (Groen Gas variabel)

Dit is nu veruit het beste aanbod dat nog is af te sluiten. Of je deze tarieven ook daadwerkelijk gaat krijgen is weer een andere vraag, maar proberen kan altijd. Het lijkt erop dat de andere Delta-tarieven per 1 november zijn aangepast maar deze variabele tarieven nog niet. Ondanks dat dit variabel is, is dit ook weer een ander product dan het modelcontract.

Aangevraagd. Ik ben heel benieuwd... Wat een cowboys allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenie1980
[quote]PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:15:
[...]

Tja, nét hebben we dat gezegd of er komt al andere informatie boven tafel.
De nieuwe tarieven per 1/1 gaan nog spannend worden.
Van de ACM verwacht ik weinig. Die hebben de ogen al op de Kerstvacantie gericht, en gaan pas na de skivacantie de rokende puinhopen bekijken.
[/quot

Ik maak mij geen illusies over 2022. Wordt een duur jaar, vakantiegeld opofferen voor een warm huis, warme douche en gevulde koelkast. Om over zorgkosten maar te zwijgen.
Maar das voor een ander topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
TexMex schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:56:
[...]

Delta lijkt op dit moment dus veruit de beste keuze. En het is zelfs nog online af te sluiten ook: TexMex in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier".

Als je het telefonisch regelt, vraag dan niet om een modelcontract (dat is duurder) maar om 'DELTA Gas variabel' en om 'DELTA Groene Stroom variabel'.
Ik vraag mij ernstig af of het niet slimmer is om bij Delta direct een 1 of 3 jarig vast contract af te sluiten tegen geldende tarieven?
Heeft iemand dat al bekeken tegenover het Delta Model-contract?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:38:
[...]

Ik vraag mij ernstig af of het niet slimmer is om bij Delta direct een 1 of 3 jarig vast contract af te sluiten tegen geldende tarieven?
Heeft iemand dat al bekeken tegenover het Delta Model-contract?
Ik zou zeggen, leef je uit! Hier vind je ze allemaal: https://www.deltaenergie....oen-gas-november-2021.pdf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
En? Wat is je mening? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geishin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 14:06
jobr schreef op woensdag 10 november 2021 @ 18:42:
[...]

Natuurlijk zeggen ze dat. Dat zal iedereen zeggen ongeacht hun situatie.
Als t vervolgens op relafief korte termijn niet waar blijkt te zijn, nemen ze wel een heel groot risico wat betreft bestuurdersaansprakelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Tsja, de energiemarkt heeft nu eenmaal een speculatief karakter. Je kunt immers gaan voor variabele, eenjarige, driejarige en vijfjarige contracten. Maar je kunt nooit op voorhand zeggen wat de beste keuze is. In ieder geval is duidelijk dat je met een langer contract zekerheid koopt en daar hangt nu eenmaal een prijskaartje aan.

Maar ik verwacht dat de tarieven rond maart/april wel weer wat beginnen te zakken. Dus dan zijn langjarige contracten wellicht niet ideaal. En ik vermoed dat men van deze periode ook wel zal leren dat het voor de winter erna anders aangepakt moet worden. Dat leidt hopelijk tot minder grote prijsstijgingen eind volgend jaar.

Persoonlijk zou ik dus niet voor een langjarig contract gaan. Wil je dat desalniettemin toch doen, dan is Delta waarschijnlijk een van de voordeligste opties.

[ Voor 14% gewijzigd door TexMex op 11-11-2021 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
Alleen zijn de prijzen voor een modelcontract vanaf gisteren aangepast bij Delta. https://www.deltaenergie....lta-gas-november-2021.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
R0181 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:05:
[...]

Alleen zijn de prijzen voor een modelcontract vanaf gisteren aangepast bij Delta. https://www.deltaenergie....lta-gas-november-2021.pdf
Klopt, daar hebben we het hier eerder vanavond over gehad. Het vreemde is dus dat Delta naast het modelcontract ook nog een ander variabel product aanbiedt. Dat is iets anders dan hun modelcontract. En dat voordelige, variabele product is dus nog steeds af te sluiten. Dus het onaantrekkelijke modelcontract van Delta speelt in dit verhaal even geen rol, ondanks dat @PJW9779 het zo noemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:11:
[...]

Mmm, tja, in dat geval wordt het plaatje snel anders. Met mijn spreadsheet nu snel door te rekenen.
Voorbode van 1/1? Of mogen we toch op betere tarieven hopen.
Want dit gaat voor veel huishoudens problematisch worden.

[Afbeelding]
Ik denk dat de prijzen voor Delta in het middelste rijtje van je spreadsheet niet meer kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
TexMex schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:11:
[...]

Klopt, daar hebben we het hier eerder vanavond over gehad. Het vreemde is dus dat Delta naast het modelcontract ook nog een ander variabel product aanbiedt. Dat is iets anders dan hun modelcontract. En dat voordelige, variabele product is dus nog steeds af te sluiten. Dus het onaantrekkelijke modelcontract van Delta speelt in dit verhaal even geen rol, ondanks dat @PJW9779 het zo noemde.
Maar heeft iemand na gisteren een bevestiging van Delta gekregen of ze het ook tegen die tarieven krijgen? Dan zou Delta nog de enige zijn met dit soort lage tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
TexMex schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:05:
[...]

Persoonlijk zou ik dus niet voor een langjarig contract gaan. Wil je dat desalniettemin toch doen, dan is Delta waarschijnlijk een van de voordeligste opties.
En dat laatste blijkt dus pas eind van dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
R0181 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:14:
[...]

Maar heeft iemand na gisteren een bevestiging van Delta gekregen of ze het ook tegen die tarieven krijgen? Dan zou Delta nog de enige zijn met dit soort lage tarieven.
Vandaag @PJW9779 dus en vlak daarvoor nog:
jossedemontu in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"
noenie1980 in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

Delta lijkt nu inderdaad de enige te zijn met dergelijk lage tarieven. Maar dus niet via de modelcontract-route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
R0181 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:12:
[...]

Ik denk dat de prijzen voor Delta in je spreadsheet niet meer kloppen.
Welke prijzen niet? Ik heb gewoon zo nauwkeurig mogelijk de cijfers overgenomen uit het variabel Delta-aanbod dat ik heb, en uit het November variabel-tarievenoverzicht.
Zeg maar wat er niet klopt.

Academische discussie overigens, want per 1/1/22 zijn er nieuwe, actuele flexibele tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:23:
[...]

Welke prijzen niet? Ik heb gewoon zo nauwkeurig mogelijk de cijfers overgenomen uit het variabel Delta-aanbod dat ik heb, en uit het November variabel-tarievenoverzicht.
Zeg maar wat er niet klopt.

Academische discussie overigens, want per 1/1/22 zijn er nieuwe, actuele flexibele tarieven.
Middelste rijtje bedoelde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
TexMex schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:20:
[...]

Delta lijkt nu inderdaad de enige te zijn met dergelijk lage tarieven. Maar dus niet via de modelcontract-route.
"de modelcontract-route"? Ik heb nog niet één leverancier gezien die het Modelcontract + bijbehorende tarieven netjes, zoals verplicht, vindbaar op zijn website vermeldde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
TexMex schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:20:
[...]

Zijn allebei sinds gister over, dus waarschijnlijk net op tijd voor de tariefverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
miena21 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:18:
[...]

Het was ook te mooi om waar te zijn. Contract nu wel binnen.

Tarieven inclusief btw, leveringskosten , energiebelasting en opslag :
€1,0008 per m³ (€1.24 incl netbeheerkosten)
Netbeheerkosten zijn voor iedereen anders en kan je niet omslaan naar m3 want die zijn per dag/maand. Als ik dat onsla naar m3 krijg ik iets anders dan jij (want mijn verbruik is wellicht meer of minder).
Als je totaal 1 euro per m3 is heb je een hele goeie prijs te pakken.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
R0181 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:25:
[...]

Zijn allebei sinds gister over, dus waarschijnlijk net op tijd voor de tariefverhoging.
Het is nu nog steeds online af te sluiten, inclusief bevestiging met deze tarieven. Of je het gaat krijgen is uiteraard afwachten, maar het valt zeker te proberen. Twee Tweakers hebben het net nog afgesloten, dus we zullen het binnenkort vast horen of het wel of niet gelukt is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
R0181 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:24:
[...]

Dat is dus het Delta aanbod zoals ik dat vandaag (10-11-2021) ontving.
In beginsel gewoon rechtsgeldig en bindend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
TexMex schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:29:
[...]

Het is nu nog steeds online af te sluiten, inclusief bevestiging met deze tarieven. Of je het gaat krijgen is uiteraard afwachten, maar het valt zeker te proberen. Twee Tweakers hebben het net nog afgesloten, dus we zullen het binnenkort vast horen of het wel of niet gelukt is. :)
Hopelijk lukt het nog voor degenen die het nog bij Delta kunnen afsluiten voor de lage tarieven, ik heb nog de lage variabele tarieven bij Engie af kunnen sluiten, helaas pas vanaf 3 december, Engie houdt zich strikt aan de 30 dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
TexMex schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:29:
[...]

Ik heb het net afgesloten, nadat ik gisteren een mail kreeg van mijn huidige leverancier waar 30-11 het contract afloopt. BudgetEnergie vraagt met droge ogen 3 keer het voorschotbedrag van wat ik nu betaal. Delta tarieven van het variabele contract dat online is af te sluiten zijn de moeite van het proberen in ieder geval wel waard, tot minimaal 31-12.

Ze beloven binnen 5 werkdagen een bevestiging te sturen. Ben benieuwd.

[ Voor 4% gewijzigd door redfoxert op 10-11-2021 22:33 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:31:
[...]

Dat is dus het Delta aanbod zoals ik dat vandaag (10-11-2021) ontving.
In beginsel gewoon rechtsgeldig en bindend.
Als je daar een bevestiging van hebt gekregen moeten ze er zich aan houden ook, anders zou je nooit meer op een contact afsluiten kunnen vertrouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shynta
  • Laatst online: 05-12-2022
R0181 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:31:
[...]

Hopelijk lukt het nog voor degenen die het nog bij Delta kunnen afsluiten voor de lage tarieven, ik heb nog de lage variabele tarieven bij Engie af kunnen sluiten, helaas pas vanaf 3 december, Engie houdt zich strikt aan de 30 dagen.
Ik heb deze een half uur geleden nog afgesloten.
Bevestiging in de mail gehad met die prijzen.
Ze kunnen 14-11 starten met leveren staat in de mail.
Alleen krijg ik binnen vijf werkdagen de bevestiging en de voorlopige startdatum staat er ook in. Dus of ze die 14e werkelijk gaan starten??

Twijfel alleen meteen of ik dit wel wil doen. 🥴
Heb ook bij Vattenfall een drie-jarig contract afgesloten welke op de 23e start.
Zal 1 van de 2 moeten kiezen 😁😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
R0181 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:34:
[...]

Als je daar een bevestiging van hebt gekregen moeten ze er zich aan houden ook, anders zou je nooit meer op een contact afsluiten kunnen vertrouwen.
Voordeel is ook dat Delta zo goed als direct kan leveren. Dus jij zou je eventueel ook kunnen aanmelden, zonder dat je je andere aanvraag direct annuleert (zolang de bedenktermijn daar nog niet is verlopen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
TexMex schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:41:
[...]

Voordeel is ook dat Delta zo goed als direct kan leveren. Dus jij zou je eventueel ook kunnen aanmelden, zonder dat je je andere aanvraag direct annuleert (zolang de bedenktermijn daar nog niet is verlopen).
Ik was al blij dat ik bij Engie terecht kon, daar blijf ik ook maar bij, tarieven zijn bijna gelijk, gas is een paar cent duurder bij Delta. Ik zing die paar weken extra wel uit bij Eneco en kijk wat er vanaf 1 januari gaat gebeuren qua tarieven. Engie kwam er met de solvabiliteits vergelijking als beste uit.

[ Voor 5% gewijzigd door R0181 op 10-11-2021 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
Shynta schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:40:
[...]

Ik heb deze een half uur geleden nog afgesloten.
Bevestiging in de mail gehad met die prijzen.
Ze kunnen 14-11 starten met leveren staat in de mail.
Alleen krijg ik binnen vijf werkdagen de bevestiging en de voorlopige startdatum staat er ook in. Dus of ze die 14e werkelijk gaan starten??

Twijfel alleen meteen of ik dit wel wil doen. 🥴
Heb ook bij Vattenfall een drie-jarig contract afgesloten welke op de 23e start.
Zal 1 van de 2 moeten kiezen 😁😁
Ze kunnen de 14e starten met leveren, maar het is een voorlopige startdatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
MarkHulst schreef op woensdag 10 november 2021 @ 18:46:
[...]

Wie zegt dat Eneco daadwerkelijk extra gas heeft ingekocht om die 90000 huishoudens te kunnen voorzien? Waarom doen ze niet moeilijk als je toch eerder opstapt dan wettelijk mag? Misschien zijn ze helemaal niet zo rauwig als er van die 90000 het merendeel alsnog vertrekt toch?
Als Eneco omvalt met die toptarieven die ze rekenen :') tarieven liggen ruim onder de huidige marktprijzen (en daarbij; hun gehele gasvoorraad is voor gemiddeld nog veel lagere prijs ingekocht), knap als je dan failliet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
TexMex schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:41:
[...]

Ja. De eerdere reacties over Eneco lezend denk ik dat ik Delta ga vragen de startdatum te vervroegen naar 1/12.

• MarkHulst
miena21 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:30:
[...]

Aangevraagd. Ik ben heel benieuwd... Wat een cowboys allemaal
Toch ook net nog maar even gedaan, al ziet het er te mooi uit om waar te zijn. Al eerder vandaag gemeld een dame van Delta (niet van het call center) te hebben gesproken die die prijzen niet meer kon bieden per 9-11. We gaan het zien. Bevestigingsmail wel direct binnen, ook weer keurig dus van Delta.

• Zwarteziel
  • Laatst online: 06:34
Zullen de tarieven van dit alternatief van Delta ook weer wijzigen per 1-1?

Ik heb een modelcontract kunnen afsluiten bij Vattenval na het debacle bij WE, maar zou ook in het nieuwe jaar de kosten voor mijn gezin laag willen houden.

• BertEnergie
R0181 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:24:
[...]

Voor vaste contracten bij Delta is een wijziging dagelijks mogelijk (als startprijs natuurlijk), ik heb er 1 met de stand van maandag en 1 van woensdag, deze week, beide verschillend, die van maandag was hoger dan die van woensdagAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IjoCadOWWubKkTN5qK4Dty9o8ug=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4TZ3IJy3ZtIg2rcuIujdlRzw.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_wS-hEjVIqcsiW4-YeTm5K3IFdQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QyfyiLOWEGSKU1uoQYlq742h.jpg?f=user_large

[ Voor 39% gewijzigd door BertEnergie op 11-11-2021 08:42 ]

• Shynta
R0181 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:53:
[...]

Ze kunnen de 14e starten met leveren, maar het is een voorlopige startdatum?
Ja is een beetje verwarrend.
De eerste te kiezen datum was 14-11
En die datum staat ook in de aanvraag mail.
Alleen staat er bij dat wanneer je de bevestiging energiecontract krijgt, dat er dan de voorlopige startdatum in staat
Dus dat kan dan misschien nog wel van alles worden

• r.sharp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 19:14
BertEnergie schreef op donderdag 11 november 2021 @ 08:38:
[...]

Voor vaste contracten bij Delta is een wijziging dagelijks mogelijk (als startprijs natuurlijk), ik heb er 1 met de stand van maandag en 1 van woensdag, deze week, beide verschillend, die van maandag was hoger dan die van woensdag[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je vergelijkt 2 verschillende producten van Delta, nl Delta Groen Gas en Delta Gas

• BertEnergie
r.sharp schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:07:
[...]

Je vergelijkt 2 verschillende producten van Delta, nl Delta Groen Gas en Delta Gas
oeoeoeoeoe, dat is dom van me O-) O-) O-)
blijkbaar nog niet wakker
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• derhenno
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:49
.

[ Voor 99% gewijzigd door derhenno op 11-11-2021 09:50 ]

• derhenno
Nou das lekker...namens mijn moeder (ex-welkom) voor de maand december een variabel contract bij Innova af kunnen sluiten, blijken de tarieven in de 24 uur tussen aanvraag en ontvangst contract al te zijn gestegen :+
Nog steeds stukken goedkoper dan Eneco maar wel 25% duurder dan tijdens de Innova-aanvraag 8)7

Ondertoon aan de telefoon was: er zijn zoveel ex-welkom energie klanten erbij gekomen, laten we maar snel nog ff de prijzen aanpassen ;w

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 09:53
derhenno schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:17:
Nou das lekker...namens mijn moeder (ex-welkom) voor de maand december een variabel contract bij Innova af kunnen sluiten, blijken de tarieven in de 24 uur tussen aanvraag en ontvangst contract al te zijn gestegen :+
Nog steeds stukken goedkoper dan Eneco maar wel 25% duurder dan tijdens de Innova-aanvraag 8)7

Ondertoon aan de telefoon was: er zijn zoveel ex-welkom energie klanten erbij gekomen, laten we maar snel nog ff de prijzen aanpassen ;w
Andere energieleveranciers zien nu veel nieuwe klanten komen en proberen te voorkomen dat ze verlies gaan lijden, op zich niet zo gek natuurlijk. Degene die meteen een overstap in gang gezet hebben zijn nu nog spekkoper tot 1 januari.

Nu de nieuwe tarieven bekend zijn en gas gemiddeld 50% duurder word en er op 1 januari véél meer dan de 90000 WE klanten duurder uit gaan zijn zal het balletje groter worden en harder gaan rollen hoop ik.

Las gisteren al berichten dat de gaswinning in Groningen misschien tijdelijk opgevoerd zal worden om de prijs te drukken, ben benieuwd of dit doorgaat want de tarieven zullen iets dalen maar geloof niet dat de Groningers er blij van worden...

• derhenno
LiquidSmoke schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:37:
[...]
Andere energieleveranciers zien nu veel nieuwe klanten komen en proberen te voorkomen dat ze verlies gaan lijden, op zich niet zo gek natuurlijk. Degene die meteen een overstap in gang gezet hebben zijn nu nog spekkoper tot 1 januari.

Nu de nieuwe tarieven bekend zijn en gas gemiddeld 50% duurder word en er op 1 januari véél meer dan de 90000 WE klanten duurder uit gaan zijn zal het balletje groter worden en harder gaan rollen hoop ik.

Las gisteren al berichten dat de gaswinning in Groningen misschien tijdelijk opgevoerd zal worden om de prijs te drukken, ben benieuwd of dit doorgaat want de tarieven zullen iets dalen maar geloof niet dat de Groningers er blij van worden...
Begrijp ik, maar het niet honoreren van de enkele uren eerder genoemde (en op schrift gestelde) tarieven vind ik dan toch wel 8)7 Desalniettemin tenminste enigszins de schade kunnen beperken...

[ Voor 3% gewijzigd door derhenno op 11-11-2021 09:55 ]

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:30
Welke strategie hanteren de modelcontract afsluiters nu? Door tegen laag variabel tarief met risico en dan na 1 januari zien wat er gebeurt en variabel blijven zolang als het nog niet fijn voelt? Of moeten we nog wat vóór 1 jan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 18:19
Ik denk dat ik net te laat ben voor Delta, heel het registratieproces doorlopen en ik krijg bij de laatste stap:

Edit: gelukt maar dan wel via Chrome! Met Edge lukte het dus niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EWo_VLbH4n9m4d5n1s1NhUphuVU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/krmp3TRZKHfsSYOG1u9LN3yM.jpg?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door LaTiNo156 op 11-11-2021 10:22 ]

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Zojuist een aanbieding ontvangen van een modelcontract van Oxxio (telefonisch aangevraagd).
Mijn verbruik:
NORMAAL: 2600 kWh
DAL: 800 kWh
TERUGLEVERING: 240 kWh
GAS: 650 m3

De tarieven lijken inmiddels te zijn aangepast (maar ze zijn nog steeds een stuk beter dan mijn huidige verlengaanbod).
Wat opvallend was dat de medewerker vertelde dat ik met dit contract wel vroegtijdig mocht opzeggen en dat er dan geen boete aan vast zou zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/plkUbCZoA_jkv2nT5vksoJCEAk0=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/9JOFJRuijmwOSHfB4hHpOwqd.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 5% gewijzigd door Da_maniaC op 11-11-2021 10:15 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mental T
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:45
LaTiNo156 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:06:
Ik denk dat ik net te laat ben voor Delta, heel het registratieproces doorlopen en ik krijg bij de laatste stap:

Edit: gelukt maar dan wel via Chrome! Met Edge lukte het dus niet.

[Afbeelding]
rekeningnummer in hoofdletters invullen was voor mij de oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Laatst online: 12:05
Da_maniaC schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:15:
Zojuist een aanbieding ontvangen van een modelcontract van Oxxio (telefonisch aangevraagd).
Mijn verbruik:
NORMAAL: 2600 kWh
DAL: 800 kWh
TERUGLEVERING: 240 kWh
GAS: 650 m3

De tarieven lijken inmiddels te zijn aangepast (maar ze zijn nog steeds een stuk beter dan mijn huidige verlengaanbod).
Wat opvallend was dat de medewerker vertelde dat ik met dit contract wel vroegtijdig mocht opzeggen en dat er dan geen boete aan vast zou zitten.

[Afbeelding]
Ieder modelcontract is maandelijks op te zeggen. €1,69 is niks bijzonders, kijk ook eens naar het modelcontract van Vattenfall.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
sixgirls schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:54:
Welke strategie hanteren de modelcontract afsluiters nu? Door tegen laag variabel tarief met risico en dan na 1 januari zien wat er gebeurt en variabel blijven zolang als het nog niet fijn voelt? Of moeten we nog wat vóór 1 jan doen?
Ik kan alleen maar voor mezelf spreken. Doordat ik Vandebron variabel contract klant was, kreeg ik als eerste een 2,5x tariefverhoging voor de kiezen. Voordeel daarvan was dat ik ook snel de impact kon overzien en actie kon nemen. Ik ben dus naar Vattenfall gegaan (niet alleen vanwege de lagere tarieven maar vooral ook omdat ik de communicatie strategie van Vandebron echt te slecht voor woorden vind, eerst A zeggen en dan een week later B doen, stelletje....)

Anyway, de variabele modelcontract tarieven van Vattenfall waren een paar weken geleden nog op hetzelfde niveau als pre-verhoging-Vandebron, dus dat was een goede keuze. En idd zit ik daarmee in ieder geval nog tot einde van dit jaar zo'n 6 weken op mijn "oude" tarief. In januari gaat de boel omhoog, maar nog steeds niet hoger dan Vandebron biedt, dus dat zie ik als marktconform. Ik ga me niet vastleggen op een meerjaren contract omdat de markt nu super-instabiel is. Ik schat dat rond april de boel weer gaat zakken, en dat de grote aanbieders met grote inkoopkracht zo rond Q1/Q2 ook weer vaste contracten met lagere tarieven gaan aanbieden. Tegen die tijd ga ik wel vergelijken en kijken of een vast contract gunstiger is dan een variabel contract. Het blijft toch een beetje gokken, maar ik geloof wel in de varkenscyclus van vraag en aanbod: nu is er (kunstmatige) schaarste, de prijzen gaan omhoog, daardoor wordt er meer aanbod gecreëerd in de markt, en zie je de prijzen door het hogere aanbod weer zakken.

NB ondertussen hoop ik toch echt dat we vaart gaan maken met die energie-transitie, bij voorkeur naar slimme kleine moderne kerncentrales, aangevuld met zon/wind/zee energie...zodat we minder afhankelijk worden, en dan hoop ik dat we dit ook op EU niveau centraal kunnen doen zodat we een vuist kunnen maken.

• nytrm
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 16:25
Ik heb gekeken naar FrankEnergie, lijkt ook een stuk goedkoper dan bij Eneco te blijven en snel opzegbaar indien ik volgend jaar iets beters kan vinden.

Ingangs datum is nu nog volgende maand, maar als ik dit zo lees zou ik het ook per direct in kunnen laten gaan om hoge kosten van eneco te voorkomen. :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• valdi
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ook ik ben zojuist de delta route gestart via https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/69380244
"Welkom bij DELTA! Bedankt voor uw aanmelding." We gaan het zien..

• Shynta
Mental T schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:28:
[...]

rekeningnummer in hoofdletters invullen was voor mij de oplossing.
Dat was hier ook. Anders gaat ie niet naar het volgende scherm.
En verder gaat het hier met chrome, opera en op mijn telefoon safari.

• erwtjevz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-05-2023
Hebben jullie een mail gekregen van Delta. Ik heb het gister aangevraagd, maar geen mail ontvangen.

• Shynta
erwtjevz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:54:
Hebben jullie een mail gekregen van Delta. Ik heb het gister aangevraagd, maar geen mail ontvangen.
Ik kreeg de mail (gisterenavond rond 22.00) meteen na aanmelding.

• Tammo2
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-09 22:13
helaas heeft delta altijd gas erbij zitten. zou daar onderuit te komen zijn?

• theburninglink
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-08 20:43
valdi schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:39:
Ook ik ben zojuist de delta route gestart via https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/69380244
"Welkom bij DELTA! Bedankt voor uw aanmelding." We gaan het zien..
Had jij de mogelijkheid om variabel te selecteren? Ik kan als ik het nu probeer enkel een looptijd van 1 of 3 jaar kiezen, gister was variabel wel nog mogelijk.

'I reject your reality and substitute my own'

Pagina: 1 ... 84 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4