Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.411 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrideoftheSouth
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-09-2023
MaartenVvv schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:56:

Maar dan heb je minder dan een maand profijt en kan het zomaar zijn dat je in januari 2 euro per m3 betaalt.
Waarom zou je in januari duurder uit zijn, als je een variabele prijs hebt, en aanneemt dat de gasprijzen inmiddels weer een daling hebben ingezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkHulst
  • Laatst online: 26-02-2024
Naar aanleiding van berichten op dit forum ook via whatsapp bij Vattenfall gekeken. Ik krijg de volgende respons :

"Ik kan je geen screenshot sturen, maar wel zo de tarieven doorgeven.
De tarieven tot 1 december 2021 zijn voor stroom € 0,330911 per kWh
en voor gas € 1,239355 per m3.
De nieuwe tarieven die ingaan vanaf 1 januari 2022 zijn op dit moment nog niet bekend. Hierover ontvang je in december 2021 bericht."

Dit geldt denk ik voor alle leveranciers. Dus je kunt nu wel gaan overstappen naar een modelcontract, bijv als Welkom energie gedupeerde zoals ik... Maar dan heb je minder dan een maand profijt en kan het zomaar zijn dat je in januari 2 euro per m3 betaalt. En dat dat dan bij alle modelcontracten zo is. Enige wat je kunt doen is nu een vast contract kiezen met een voor nu laag tarief, maar dat is ook een gok, in de zin dat je dan volgende winter misschien veel te veel betaalt.
Innova € 1,10 gas/€ 0,29 electra tov Eneco € 1,80/€ 0,50...voor een decembermaand een behoorlijk verschil toch? Verschil tussen beide weer inzetten voor de volgende maand(en) denk ik dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHulst
MarkHulst schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:04:
[...]

Innova € 1,10 gas/€ 0,29 electra tov Eneco € 1,80/€ 0,50...voor een decembermaand een behoorlijk verschil toch? Verschil tussen beide weer inzetten voor de volgende maand(en) denk ik dan maar...
En het laatst gestorneerde bedrag WE ook nog beschikbaar...alles beter dan bij Eneco bijven volgens mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edautz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-09 08:17

edautz

Meten is weten.

Sinds vandaag weg bij Eneco als voormalig Welkom Energie klant. Nu bij Delta.

Voor de zekerheid ook even de netbeheerder gebeld.

Is netjes door Delta geregeld op verzoek. Delta bedankt. Eneco het waren 9 mooie dagen :(

En er lekker warmpjes bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHulst
edautz schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:08:
Sinds vandaag weg bij Eneco als voormalig Welkom Enegie klant. Nu bij Delta.

Voor de zekerheid de netbeheerder gebeld.

Is netjes door Delta geregeld op verzoek. Delta bedankt. Eneco het waren 9 mooie dagen :(
Dan nogmaals de vraag: hoe zit het met de wettelijke 30 dagen opzegtermijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edautz

edautz

Meten is weten.

MarkHulst schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:10:
[...]

Na een belletje met Delta gisteren geregeld. Blijkbaar is dit geen issue voor Delta. Uit de berichten van dit forum lees ik dat Eneco dit oogluikend toestaat. Als er een boete zou volgen hebben we nog altijd rechtsbijstand achter de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHulst
edautz schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:13:
[...]

Na een belletje met Delta gisteren geregeld. Blijkbaar is dit geen issue voor Delta. Uit de berichten van dit forum lees ik dat Eneco dit oogluikend toestaat. Als er een boete zou volgen hebben we nog altijd rechtsbijstand achter de hand.
En dit voor variabel zonder opzegtermijn, of een langer contract? In geval van het eerste ga ik toch weer Innova even contacten! Delta per vandaag trouwens nieuwe prijzen helaas, keurig teruggebeld drie uur geleden, erg netjes te woord gestaan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
edautz schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:13:
[...]

En bij een variabel contract (als je al van een contract mag spreken hij Eneco, voor ex-Welkom klanten) mogen er geen boetes worden opgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Rofdof schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:00:
maar is dat modelcontract van vattenfall vanaf vandaag de nieuwe prijzen?
ik heb 4 november afgesloten en toen waren de prijzen nog 80 cent gas en 25 cent stroom.
ingangsdatum is wel pas 18 nov.
Ja de prijzen zijn aangepast vanaf 9 november, zie de PDFhttps://www.vattenfall.nl...ber-2021-geldig-vanaf.pdf

You got lucky!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Nu online
Naar aanleiding van berichten op dit forum ook via whatsapp bij Vattenfall gekeken. Ik krijg de volgende respons :

"Ik kan je geen screenshot sturen, maar wel zo de tarieven doorgeven.
De tarieven tot 1 december 2021 zijn voor stroom € 0,330911 per kWh
en voor gas € 1,239355 per m3.
De nieuwe tarieven die ingaan vanaf 1 januari 2022 zijn op dit moment nog niet bekend. Hierover ontvang je in december 2021 bericht."

Dit geldt denk ik voor alle leveranciers. Dus je kunt nu wel gaan overstappen naar een modelcontract, bijv als Welkom energie gedupeerde zoals ik... Maar dan heb je minder dan een maand profijt en kan het zomaar zijn dat je in januari 2 euro per m3 betaalt. En dat dat dan bij alle modelcontracten zo is. Enige wat je kunt doen is nu een vast contract kiezen met een voor nu laag tarief, maar dat is ook een gok, in de zin dat je dan volgende winter misschien veel te veel betaalt.
Ik heb diezelfde tarieven aangeboden gekrgen.
De verwachting is dat de gasprijzen iets zullen dalen, hopelijk dus zelfs iets lagere prijzen per 1 januari? Het blijft wel een gokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Nu online
[...]

En buiten die 30 dagen opzegtermijn (waarvan hier wordt vermeld dat Eneco die oogluikend toestaat om te verbreken), waarom start de ene leverancier al morgen met je nieuwe contract en Vattenfall pas de 26e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Sammie75 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:27:
Ik ben helemaal nieuw op dit forum maar volg het onderwerp al een paar dagen. Ik ben nog niet overgestapt van eneco omdat ik onzeker ben en er niet veel keus is wat nu het beste is om te doen de komende maanden. Heeft iemand een advies naar welke leverancier over te stappen? En is iemand bekend met Frankenergie?

Alvast bedankt voor jullie reactie
In dit topic kun je hierover veel informatie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, als ik er vanuit ga dat gas/elektra even hard stijging zou voor gemiddeld gebruik 1500m3/3300kwh de stijging van kale leveringstarief (wel incl. btw) uitkomen op 88%.

Dan resteert het volgende plaatje en verwachte de energiemaatschappijen dus een variabel tarief per 1/1
van 117ct voor gas en 32.5ct voor elektra (all in). Zonder rekening te houden met lagere heffingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UCYpmgDcRyQEmK-14fC-KeVlYx4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/e0nGY42kRdwArbNUk0TxwGCR.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTrax
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-08-2022
Per 3 november ben ik per direct overgestapt van Eneco naar Vattenvall voor een 3 jaars contract.
Vandaag heb ik navraag gedaan (10 november) bij Vattenvall voor een mogelijke overstap naar een variabel contract bij Vattenvall. Dit blijkt echter niet mogelijk omdat de 14 dagen bedenktijd vervalt indien je een contract per direct in laat gaan. Ik dacht dat de 14 dagen bedenktjd altijd gold bij een nieuw contract, maar blijkbaar dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHulst
LaTiNo156 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:30:
[...]

En buiten die 30 dagen opzegtermijn (waarvan hier wordt vermeld dat Eneco die oogluikend toestaat om te verbreken), waarom start de ene leverancier al morgen met je nieuwe contract en Vattenfall pas de 26e?
Dat is nu dus precies mijn issue? Maar begrijp dus dat ik gewoon de gok kan nemen als nieuwe leverancier akkoord gaat met met directe overstap?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkHulst
MaTrax schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:37:
Per 3 november ben ik per direct overgestapt van Eneco naar Vattenvall voor een 3 jaars contract.
Vandaag heb ik navraag gedaan (10 november) bij Vattenvall voor een mogelijke overstap naar een variabel contract bij Vattenvall. Dit blijkt echter niet mogelijk omdat de 14 dagen bedenktijd vervalt indien je een contract per direct in laat gaan. Ik dacht dat de 14 dagen bedenktjd altijd gold bij een nieuw contract, maar blijkbaar dus niet...
Dat laatste heb ik hier veel voorbij zien komen al, vandaar dat ik dus voorzichtig 1 dec heb aangegeven bij nieuwe leverancier. Nu maar kijken of het toch maar per direct kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:06
Door direct over te stappen zie je af van de bedenktijd, lijkt mij ook ergens wel logisch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:42
Harmen schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:41:
[...]

Top, zag de mail ook net binnen druppelen. Afwachten maar....
Hoe eerder hoe beter! Eneco is telefonisch niet bereikbaar... gisteren was tot 2x de verbinding verbroken. :/
En nu net het contract binnen per email duurde dus 24 uur sinds de aanvraag.

Dus modelcontract Vattenfall gisteren aangevraagd dit zijn de tarieven:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oN9BLw9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn dat de nieuwe tarieven die ook per 1/1 gaan gelden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomazzo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 10:29
mirod schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:04:
[...]

Ik heb vanmorgen ook nog eens gebeld met Oxxio om te zien of ik het voor elkaar kon krijgen om mijn contract al eerder in te laten gaan. Deze (overigens heel vriendelijke) meneer gaf mij aan dat Eneco als moederbedrijf van Oxxio hier bovenop zit om dit te voorkomen. Meneer gaf eerlijk toe dat zelfs zijn teamleider er op let dat ze mensen niet eerder gaan overzetten!
Afgelopen Maandag heb ik ook met Oxxio gebeld (contract in het weekend aangevraagd) met dezelfde vraag. In eerste instantie zou dat niet mogelijk zijn, maar de beste medewerker had die ochtend al een aantal andere ex. WE klanten vervroegd in laten gaan en die waren geaccepteerd. Hij zou hetzelfde voor mij in gang zetten.

Zojuist gebeld voor een update en om te horen wanneer het nieuwe contract in zou gaan. Meteen paniek aan de andere kant van de lijn. Er is een interne mail rond gegaan vanuit het management bij Oxxio met daarin expliciet vermeld dat ex WE klanten absoluut niet vervroegd over mogen stappen. Deed men dat toch dan zouden er gevolgen komen voor de medewerker die daar toch aan mee zou werken (ofwel ontslag volgens de beste man)...

Lekkere club daaro. We wachten dan maar tot December...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skidmarks
Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:49:
Zijn dat de nieuwe tarieven die ook per 1/1 gaan gelden?
Dt is wel wat ze aangeven ja alhoewel dan de energiebelasting iets anders wordt. Vanwege de overheid. Elektra lagere belasting, gas ietsje hoger. In totaal dus gunstiger vanaf 1 jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edautz

edautz

Meten is weten.

MarkHulst schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:15:
[...]

En dit voor variabel zonder opzegtermijn, of een langer contract? In geval van het eerste ga ik toch weer Innova even contacten! Delta per vandaag trouwens nieuwe prijzen helaas, keurig teruggebeld drie uur geleden, erg netjes te woord gestaan ook
Variabel model contract maandag aangevraagd. Savonds gekregen. Gisteren gebeld voor directe ingang levering. Vandaag start levering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrideoftheSouth
Tomazzo schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:50:
[...]

Afgelopen Maandag heb ik ook met Oxxio gebeld (contract in het weekend aangevraagd) met dezelfde vraag. In eerste instantie zou dat niet mogelijk zijn, maar de beste medewerker had die ochtend al een aantal andere ex. WE klanten vervroegd in laten gaan en die waren geaccepteerd. Hij zou hetzelfde voor mij in gang zetten.

Zojuist gebeld voor een update en om te horen wanneer het nieuwe contract in zou gaan. Meteen paniek aan de andere kant van de lijn. Er is een interne mail rond gegaan vanuit het management bij Oxxio met daarin expliciet vermeld dat ex WE klanten absoluut niet vervroegd over mogen stappen. Deed men dat toch dan zouden er gevolgen komen voor de medewerker die daar toch aan mee zou werken (ofwel ontslag volgens de beste man)...

Dan helpt het uiteraard ook niet dat Oxxio "gewoon" onderdeel is van Eneco Groep. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Skidmarks schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:51:
[...]

Dt is wel wat ze aangeven ja alhoewel dan de energiebelasting iets anders wordt. Vanwege de overheid. Elektra lagere belasting, gas ietsje hoger. In totaal dus gunstiger vanaf 1 jan.
Dat is wat ze verwachten. Via Whatsapp heeft Vattenfall het volgende aangegeven:
Begin december zullen wij zeker weten welke tarieven het precies worden. Dan zal iedereen met een model contract of variabel contract van ons ook alle informatie ontvangen.
Begin december de tarieven voor 1/1 geven vind ik trouwens vrij laat. Ik heb een opzegtermijn van 30 dagen en kan daardoor dus niet tijdig opzeggen.

En de tarieven, alvast rekeninghoudend met de veranderde overheidsheffingen:
De verwachting is dat dit de volgende tarieven gaan worden:
Stroom: € 0.2436
Gas: € 1.2588

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHulst
edautz schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:51:
[...]

Variabel model contract maandag aangevraagd. Savonds gekregen. Gisteren gebeld voor directe ingang levering. Vandaag start levering.
Ik net gebeld, ik moet daadwerkelijke contract even afwachten en dan weer aan de telefoon hangen voor een zo snel mogelijke overgang. Gaan we maar even op de mail zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.sharp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 19:14
Staat er niet in je energiecontract onder "belangrijke informatie..." dat je 14 dagen bedenktijd hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrideoftheSouth
MarkHulst schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:01:
[...]

Ik net gebeld, ik moet daadwerkelijke contract even afwachten en dan weer aan de telefoon hangen voor een zo snel mogelijke overgang. Gaan we maar even op de mail zitten!
Ik heb net mijn contract binnen, dus ik ga zo ook maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09-2022
awwexl schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:17:
[...]

En bij een variabel contract (als je al van een contract mag spreken hij Eneco, voor ex-Welkom klanten) mogen er geen boetes worden opgelegd.
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
De ACM: https://www.acm.nl/nl/ond...ontracten/opzegvergoeding
Een energiebedrijf mag een opzegvergoeding in rekening brengen als:

u het contract stopt voor de afgesproken einddatum van het contract en
de opzegvergoeding is opgenomen in het contract en/of de algemene voorwaarden bij het contract

...

Bij het aangaan van uw contract moet uw leverancier aangeven welke van de 3 methoden hij gebruikt. Doet uw leverancier dit niet? Dan mag hij geen opzegvergoeding vragen.
Variabel / modelcontract heeft geen einddatum.

[ Voor 13% gewijzigd door pdukers op 10-11-2021 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTrax
r.sharp schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:02:
[...]

Staat er niet in je energiecontract onder "belangrijke informatie..." dat je 14 dagen bedenktijd hebt ?
Ja dat staat er inderdaad, maar blijkbaar geldt dit niet...

Belangrijke informatie over uw contract

• U heeft dit contract afgesloten met Vattenfall Sales Nederland N.V.
• Na ontvangst van dit contract krijgt u 14 kalenderdagen om het zonder kosten te annuleren.
Bel ons op werkdagen op 088 363 7990. U betaalt hiervoor geen extra kosten, alleen uw
gebruikelijke belkosten. Schriftelijk annuleren kan ook met bijgevoegd annuleringsformulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik H.
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Het is maar de vraag of de lagere gasprijs doorberekend wordt aan de klant iig niet op korte termijn denk ik, dus per 1 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Nu online
MarkHulst schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:42:
[...]

Dat is nu dus precies mijn issue? Maar begrijp dus dat ik gewoon de gok kan nemen als nieuwe leverancier akkoord gaat met met directe overstap?
Het antwoord van Vattenfall op mijn vraag hierover:
Dat is dus onduidelijk of er dan een boete berekend wordt door Eneco. Hierdoor wordt bij eerdere overname ook duidelijk bij de klant aangegeven dat mocht er een boete komen, die niet door ons wordt vergoed. Vanaf 1 december ben je vrij om over te stappen. Dit heeft Eneco ook gecommuniceerd. En ja het is erg onduidelijk geweest, waardoor er eerder een bepaald proces aangehouden werd, waardoor klanten direct konden overstappen, dat uiteindelijk niet de bedoeling bleek te zijn en zijn hier dan ook op dat moment direct mee gestopt en het juiste proces aangehouden. Dus als jij de overname datum van 1 december aanhoudt, hoef jij je geen zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Nu online
Tomazzo schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:50:
[...]

Omdat de eigenaar van Oxxio Eneco is zou dat idd zo kunnen zijn. Dat zou dan misschien ook suggereren dat ze het niet zomaar oogluikend toestaan maar er wel moeilijk over gaan doen en met boetes gaan strooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.sharp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 19:14
MaTrax schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:10:
[...]

Ja dat staat er inderdaad, maar blijkbaar geld dit niet...

Belangrijke informatie over uw contract

• U heeft dit contract afgesloten met Vattenfall Sales Nederland N.V.
• Na ontvangst van dit contract krijgt u 14 kalenderdagen om het zonder kosten te annuleren.
Bel ons op werkdagen op 088 363 7990. U betaalt hiervoor geen extra kosten, alleen uw
gebruikelijke belkosten. Schriftelijk annuleren kan ook met bijgevoegd annuleringsformulier.
Ik lees op onderstaande link dat ook bij spoedaanvraag het niet meer mogelijk is om van bedenktijd af te zien

https://www.energievergel...edenktijd-energiecontract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHulst
Precies, wat is je bron? ACM wist me vanmorgen te vertellen dat opzegtermijn gewoon geldt. Als Eneco het oogluikend toestaat om niet om te vallen omdat ze te weinig gas hebben voor +90000 zijn ze toch wel lief dus...🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:03
Zojuist een modelcontract gekregen van Vattenfall en dat ziet er "interessant" uit.
Maar ik zit nog to 23/12 bij Greenchoice en hoe gaat dat dan met overstappen?
Betaal ik dan toch nog een maand ook bij Greenchoice?
Ik kan per 26/11 overstappen naar Vattenfall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Nu online
bruce the boss schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:17:
Zojuist een modelcontract gekregen van Vattenfall en dat ziet er "interessant" uit.
Normaliter als je via hun site of gaslicht.com afsluit dan regelen zij toch de overstap op precies de juiste datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Laatst online: 03-12-2024
bruce the boss schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:17:
Ligt eraan welk contract je nu hebt bij Greenchoice. Als je eerder overstapt zou het kunnen dat je een boete krijgt. Kan ook nog zijn dat Vattenfall die boete overneemt. Wat heb je met hun afgesproken?

https://www.consuwijzer.n...ergie/alles-over-opzeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTrax
r.sharp schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:14:
[...]

Ik lees op onderstaande link dat ook bij spoedaanvraag het niet meer mogelijk is om van bedenktijd af te zien

https://www.energievergel...edenktijd-energiecontract
Ja inderdaad dat zie ik nu ook. Ik weet alleen nu niet of ik dit ter discussie moet brengen bij vattenvall met nog 1 week te gaan in mijn bedenktijd aangezien ik bang ben dat ik straks alsnog een opzegboete krijg van 250 euro en het nieuwe model contract waarschijnlijk niet direct in kan gaan. De prijzen per 1 januari zijn ook nog niet bekend dus ja wat is verstandig...
Het per direct wegwezen bij Eneco was het me eigenlijk wel waard.
De tarieven van het 3 jaars contact en het variabele vattenvall contract ontlopen elkaar niet heel veel (stroom 0.35/0.29 gas 1.28) en 100 euro bonus per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
MarkHulst schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:14:
[...]

Precies, wat is je bron? ACM wist me vanmorgen te vertellen dat opzegtermijn gewoon geldt. Als Eneco het oogluikend toestaat om niet om te vallen omdat ze te weinig gas hebben voor +90000 zijn ze toch wel lief dus...🤪
Kortom, geldt 'ie nou wel of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:26:
[...]

Kortom, geldt 'ie nou wel of niet?
Eneco kan geen boete opleggen want er is geen vast contract. Ze kunnen de overstap wel blokkeren maar dat doen ze in de praktijk niet.

Zie antwoord van ACM:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ULewGBU.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:30
Momenteel klant bij FENOR, met een 1-jarig contract die afloopt op 01.02.2022.

Huidig aanbod:

FENOR Standaard Groen
Tarief Normaal EUR 0,21130
Tarief Dal EUR 0,20283
Tarief Gas EUR 0,73043

Nieuw aanbod (1 jaar):

FENOR Standaard Groen
Tarief Normaal EUR 0,46970
Tarief Dal EUR 0,36467
Tarief Gas EUR 1,60093

Tarief is inclusief BTW, overheidsheffingen, maar exclusief vermindering energiebelasting, netbeheerkosten en vaste leveringskosten

Verbruik Normaal +-2100 kWh (maar +10000 kw vanwege EV. Voorschot is hier op aangepast)
Verbruik Gas +-875 m3

Ik neig door deze tarieven sterk naar een variabel contract. Waarom zou ik nog voor 1 jaar kiezen? ;w
En waar kan ik nu het beste een vergelijk doen?

[ Voor 19% gewijzigd door -Muncky- op 10-11-2021 13:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik kreeg ook zo'n speciaal voor bestaande klanten aanbod van Fenor.

Die willen hun klanten blijkbaar wegjagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
Skidmarks schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:30:
[...]

Eneco kan geen boete opleggen want er is geen vast contract. Ze kunnen de overstap wel blokkeren maar dat doen ze in de praktijk niet.

Zie antwoord van ACM:

[Afbeelding]
Hij geldt dus wél, tenzij Eneco er geen punt van maakt.
Zie ook https://wetten.overheid.nl/BWBR0033394/2013-04-01

En zoals Vattenfall terecht opmerkte kan het dus wel degelijk gebeuren dat Eneco de misgelopen periode alsnog in rekening brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHulst
Skidmarks schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:30:
[...]

Zie antwoord van ACM:

[Afbeelding]
Dan idd maar zsm overstappen, eventueel gemekker vanuit Eneco speel ik wel door naar mn RBV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossedemontu
  • Registratie: April 2020
[...]

Die is er niet, Delta heeft mij ook overgezet. Eneco is opgezegd, heb van allebei bevestiging gekregen. Ook de netbeheerder gebeld (Enexis) die heeft bevestigd dat ik bij Delta zit. Dit is per 9-11 ingegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cornelis M
  • Laatst online: 22-02-2022
Ben gisterenochtend 9 nov naar Delta Energie gegaan, gewoon gebeld.
S’avonds tegen 22:30 de bevestigingsmail ontvangen. Account aangemaakt en het lijkt erop dat ik al sinds 9 nov beleverd wordt door Delta voor stroom en gas.
Ben benieuwd wanneer ik iets hoor van Eneco en met welke datums, meterstanden en tarieven ze de eindafrekening gaan maken.
Zover ik weet hoef je bij overstappen zelf niets meer te doen en regelt/informeert in mijn geval Delta Energie de vorige leverancier.
Of mis ik iets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De mensen die al weg zijn bij Eneco hebben al eindafrekeningen gehad zónder boetes. Ik zou me daar dan ook niet echt zorgen over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossedemontu
Cornelis M schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:43:
S’avonds tegen 22:30 de bevestigingsmail ontvangen. Account aangemaakt en het lijkt erop dat ik al sinds 9 nov beleverd wordt door Delta voor stroom en gas.
Ben benieuwd wanneer ik iets hoor van Eneco en met welke datums, meterstanden en tarieven ze de eindafrekening gaan maken.
Zover ik weet hoef je bij overstappen zelf niets meer te doen en regelt/informeert in mijn geval Delta Energie de vorige leverancier.
Of mis ik iets?
Delta regelt alles, je kunt even voor de zekerheid je netbeheerder bellen. Die kan je huidige energieleverancier zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
Cornelis M schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:43:
Of mis ik iets?
Model-contract of 1jaar-contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:41
Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:38:
Ja, ik kreeg ook zo'n speciaal voor bestaande klanten aanbod van Fenor.

Die willen hun klanten blijkbaar wegjagen.
Fenor is ook next om om te vallen, dus ik zou snel weggaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Geen einddatum maar wel een opzegtermijn in dit geval. Aangezien je hier nog maar 1 maand zit is de minimale opzegtermijn 30 dagen. Er kán dus een boete volgen vanwege het niet correct opvolgen van deze regels. In de praktijk zie je dit ws niet terug. Teveel moeite in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 09:09
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:42:
[...]

Hij geldt dus wél, tenzij Eneco er geen punt van maakt.
Zie ook https://wetten.overheid.nl/BWBR0033394/2013-04-01

En zoals Vattenfall terecht opmerkte kan het dus wel degelijk gebeuren dat Eneco de misgelopen periode alsnog in rekening brengt.
Welke component zou Eneco dan in rekening moeten brengen?
Verbruik? Heb je niet over de periode ná Eneco.

Ik ben per 5-11 over naar Vattenfall en heb de eindafrekening van Eneco al binnen: op een paar afronding-centen na gelijk aan m'n eigen berekening...

the older I get, the better I was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
Kees-Jan schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:55:
[...]

Welke component zou Eneco dan in rekening moeten brengen?
Verbruik? Heb je niet over de periode ná Eneco.

Ik ben per 5-11 over naar Vattenfall en heb de eindafrekening van Eneco al binnen: op een paar afronding-centen na gelijk aan m'n eigen berekening...
Heel simpel, de resterende termijn tot aan einde opzegtermijn.
Maar kennelijk deden ze er in jouw geval niet moeilijk over. Nu afwachten of dat voor alle gevallen geldt. Of dat jouw geval afhankelijk was van de individuele actie van een medewerker. Of dat Eneco-directie gaat ingrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
SidewalkSuper schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:55:
[...]

Geen einddatum maar wel een opzegtermijn in dit geval. Aangezien je hier nog maar 1 maand zit is de minimale opzegtermijn 30 dagen. Er kán dus een boete volgen vanwege het niet correct opvolgen van deze regels. In de praktijk zie je dit ws niet terug. Teveel moeite in dit geval.
Een voorwaarde is ook dat de opzegvergoeding vermeld moet staan in je contract. Ik kan dat niet vinden in wat Eneco mij heeft toegestuurd (maar kan me vergissen).

In de praktijk zul je zien dat leveranciers daar op dezelfde manier mee omgaan zoals Vattenfall mij heeft toegestuurd mbt de 30 dagen opzegtermijn in mijn huidige modelcontract:
Bij ons houden we als opzegtermijn eigenlijk de bedenktijd aan van de eventuele nieuwe leverancier. Bij de meeste leveranciers is dit 14 dagen bedenktijd met 2 dagen verwerkingstijd, dus 16 dagen in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:36:
[...]

Net nogmaals navraag gedaan bij Engie.
Er blijkt dus wel degelijk tariefwijziging te zijn geweest tussen 3/11 en 5/11!
Is dat ook weer verklaard.

Ben nu ook wel even klaar met Engie.
Ga nu eens kijken of ik Vattenfall aan de lijn kan krijgen.
Dat tarievengeintje van Engie kost mij over december dus €100,-- extra
Dank je wel Engie!

Heb de aanvraag bij Vattenfall inmiddels gedaan.
Maar die doet een BKR-check via een extern cowboy-bureau dat niet goed checked.
Dus daar verwacht ik niet al te veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees-Jan
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:59:
[...]
Heel simpel, de resterende termijn tot aan einde opzegtermijn.
...
Maar van wat "de resterende termijn"? Welke component?
Verbruik kan niet.
Netbeheerkosten kan ook niet. Die betaal je aan de netbeheerder via de energieleverancier.
Overheidsheffingen kan ook niet: kan je niet dubbel betalen.

dus wat?
Of dat Eneco-directie gaat ingrijpen.
Bij wie? Ex-Eneco klanten die Ex-WE klanten waren? Wat/hoe zouden ze nog in moeten grijpen dan? Die klanten verplichten om weer terug te komen? ;w _O-

[ Voor 26% gewijzigd door Kees-Jan op 10-11-2021 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
Kees-Jan schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:08:
[...]

Maar van wat "de resterende termijn"? Welke component?
Verbruik kan niet.
Netbeheerkosten kan ook niet.
Overheidsheffingen kan ook niet: kan je niet dubbel betalen.

dus wat?

[...]

Bij wie? Ex-Eneco klanten die Ex-WE klanten waren? Wat/hoe zouden ze nog in moeten grijpen dan? Die klanten verplichten om weer terug te komen? ;w _O-
Eneco heeft al je gegevens.
Ze kunnen dus heel nauwkeurig inschatten wat ze over november van jou hadden kunnen vangen.
Je krijgt dan gewoon de rekening over de periode 1/11 - datum vertrek.
Fluitje van een cent. De rest is jouw probleem.

Ik zeg niet dát ze het doen.
Ik zeg dat ze het héél makkelijk kúnnen doen. Even schoolverlater inhuren, hooguit weekje werk en klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thamac
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-01-2024
Hier ook een WE-slachtoffer. Ik zie werkelijk de bomen door het bos niet meer, maar overstappen van Eneco moet gewoon gebeuren natuurlijk.
Ik neig naar frankenergie, zijn daar goede ervaringen mee? Of zijn er wellicht betere opties? Vastzetten is een no-go momenteel natuurlijk, dus het wordt zeker een modelcontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
thamac schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:22:
Hier ook een WE-slachtoffer. Ik zie werkelijk de bomen door het bos niet meer, maar overstappen van Eneco moet gewoon gebeuren natuurlijk.
Ik neig naar frankenergie, zijn daar goede ervaringen mee? Of zijn er wellicht betere opties? Vastzetten is een no-go momenteel natuurlijk, dus het wordt zeker een modelcontract.
Even de laatste paar pagina's doorbladeren, staan genoeg tips in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelis M
  • Laatst online: 22-02-2022
Delta regelt alles, je kunt even voor de zekerheid je netbeheerder bellen. Die kan je huidige energieleverancier zien.
[/quote]
Goeie tip! Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees-Jan
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:17:
[...]

Eneco heeft al je gegevens.
Ze kunnen dus heel nauwkeurig inschatten wat ze over november van jou hadden kunnen vangen.
Je krijgt dan gewoon de rekening over de periode 1/11 - datum vertrek.
Fluitje van een cent. De rest is jouw probleem.

Ik zeg niet dát ze het doen.
Ik zeg dat ze het héél makkelijk kúnnen doen. Even schoolverlater inhuren, hooguit weekje werk en klaar.
Ze hebben mijn gegevens en mogen die gebruiken tot aan vertrek, daarna niet meer. Ook niet voor "nauwkeurig inschatten". Ik had Eneco ook geen toestemming gegeven om de meter uit te lezen; hebben ze wél gedaan. Incasso is ook geblokkeerd.
Die eindafrekening heb ik al gehad, hè? gewoon 1-11 t/m 4-11: €50,66 (voor 4 dagen!)

Als Eneco het kunstje dat jij aangeeft daadwerkelijk gaat uitvoeren zijn de poppen helemaal aan het dansen... :F

kortom: ik en anderen die al eerder dan die 30 dagen opzegtermijn zijn overgestapt gaan verder niets meer horen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdyne
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-09 10:37
Vattenfall heeft mijn variabele contract per 2 november in laten gaan en ze zeiden dat de annuleringstermijn van 14 dagen nog steeds van toepassing is.
Ik zou het nogmaals proberen te vragen. Voor die 7 dagen tussen 3 en 10 november betaal je dan gewoon het geldende tarief van het 3 jaars contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Als ik het goed begrijp is het verschil tussen een modelcontract van Vattenfall en een contract bij b.v. Frank energie dat ik bij Vattenfall een half jaar lang weet waar ik aan toe ben? Omdat ze de prijzen wijzigen per 01/01 en 01/07

En bij Frank wordt de prijs maandelijks aangepast. En geen mens weet wat de prijzen gaan doen.
En in de duurdere verbruiksmaanden betaal je meer at dan weer wordt gecompenseerd in de "goedkopere" maanden.

Zoiets toch .......?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees-Jan
cyberdyne schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:27:
[...]

Vattenfall heeft mijn variabele contract per 2 november in laten gaan en ze zeiden dat de annuleringstermijn van 14 dagen nog steeds van toepassing is.
Ik zou het nogmaals proberen te vragen. Voor die 7 dagen tussen 3 en 10 november betaal je dan gewoon het geldende tarief van het 3 jaars contract.
en misschien de opzegboete van €125 per product? ouch...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoi1966
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-09 13:16
bruce the boss schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:27:
Als ik het goed begrijp is het verschil tussen een modelcontract van Vattenfall en een contract bij b.v. Frank energie dat ik bij Vattenfall een half jaar lang weet waar ik aan toe ben? Omdat ze de prijzen wijzigen per 01/01 en 01/07

En bij Frank wordt de prijs maandelijks aangepast. En geen mens weet wat de prijzen gaan doen.
En in de duurdere verbruiksmaanden betaal je meer at dan weer wordt gecompenseerd in de "goedkopere" maanden.

Zoiets toch .......?
Bij Frank worden de gasprijzen dagelijks aangepast, dus bij daling gelijk profiteren en bij stijging dus betalen. Energieprijzen zelfs per uur aangepast.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoi1966 op 10-11-2021 14:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

bruce the boss schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:27:

Zoiets toch .......?
Elke dag zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Is er ergens een site waar de trend te volgen is van de gasprijzen?
Deze zou dus momenteel weer "dalende" moeten zijn?
Vind het wel moeilijk om dit te doen.
Denk dat ik het wel zou durven maar de vrouw thuis is niet zo van het gokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoi1966
bruce the boss schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:40:
Is er ergens een site waar de trend te volgen is van de gasprijzen?
Deze zou dus momenteel weer "dalende" moeten zijn?
Vind het wel moeilijk om dit te doen.
Denk dat ik het wel zou durven maar de vrouw thuis is niet zo van het gokken.
https://www.theice.com/pr...res/data?marketId=5303640

En waar die vandaag mee eindigt, betaal je morgen bij FrankEnergie.

[ Voor 7% gewijzigd door Hoi1966 op 10-11-2021 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTrax
cyberdyne schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:27:
[...]

Ik denk niet dat ik het ga riskeren om een boete van 250 euro te krijgen. Je hebt namelijk 14 dagen bedenktijd voordat het nieuwe variabele contract ingaat en het oude wordt beeindigd. Over 2 weken is mijn 14 dagen bedenktijd verlopen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rofdof
  • Laatst online: 29-08-2023
MaTrax schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:45:
[...]

Ik denk niet dat ik het ga riskeren om een boete van 250 euro te krijgen. Je hebt namelijk 14 dagen bedenktijd voordat het nieuwe variabele contract ingaat en het oude wordt beeindigd. Over 2 weken is mijn 14 dagen bedenktijd verlopen...
https://twitter.com/Eneco/status/1457648060402700289?s=20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnaada
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik heb ook gewoon een eindnota ontvangen dus ik verwacht zelf geen gezeik meer hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Let op dat qua transparantie en vergelijkbaarheid Frank Energie niet handig is.
Ze verrekenen al de vermindering energiebelasting in je tarieven, waardoor de tarieven lager lijken dan bij de concullega's. De prijs uiteindelijk is ws niks mis mee als het niet enorm fluctueert.

ANWB is praktisch hetzelfde concept en die goochelen hier niet zo mee, maar die geven de cijfers excl. energiebelasting op hun site.
https://energie.anwb.nl/actuele-tarieven

Bij alle partijen dus even goed naar de tarieven kijken, voor je vergelijkt!

[ Voor 4% gewijzigd door SidewalkSuper op 10-11-2021 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoi1966
SidewalkSuper schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:55:
Let op dat qua transparantie en vergelijkbaarheid Frank Energie niet handig is.
Ze verrekenen al de vermindering energiebelasting in je tarieven, waardoor de tarieven lager lijken dan bij de concullega's. De prijs uiteindelijk is ws niks mis mee als het niet enorm fluctueert.

ANWB is praktisch hetzelfde concept en die goochelen hier niet zo mee, maar die geven de cijfers excl. energiebelasting op hun site.
https://energie.anwb.nl/actuele-tarieven

Bij alle partijen dus even goed naar de tarieven kijken, voor je vergelijkt!
Het is alleen maar goed dat ze dat doen, dan weet je gelijk waar je aan toe bent. trouwens bijna alle maatschappijen doen dat. Je wilt toch de prijs weten die je betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Hoi1966 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:58:
[...]

trouwens bijna alle maatschappijen doen dat. Je wilt toch de prijs weten die je betaald.
Dit is expliciet niet waar, (praktisch) geen enkele partij doet dat in hun tarieven. Wel in hun voorschotten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Hoi1966 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:58:
[...]

Het is alleen maar goed dat ze dat doen, dan weet je gelijk waar je aan toe bent. trouwens bijna alle maatschappijen doen dat. Je wilt toch de prijs weten die je betaald.
De vermindering energiebelasting wordt nooit van de tarieven afgehaald (zoals je die je hier bijvoorbeeld ziet langskomen in dit topic). Dat kan ook eigenlijk niet omdat de tarieven gaan over verbruik in kWh en m³. Dit terwijl je de vermindering energiebelasting alleen als een bedrag per dag/maand/jaar kunt uitdrukken, onafhankelijk van het verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoi1966
SidewalkSuper schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:59:
[...]

Dit is expliciet niet waar, (praktisch) geen enkele partij doet dat in hun tarieven. Wel in hun voorschotten.
Toevallig even gekeken bij Eneco

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jxo8GLrkvzLHLbgi1uqQ2R1Wjb8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uLWBH5wVynd3w5lbmcxZktaf.jpg?f=user_large

ook daar gebeurt het, of is dit wat anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Hoi1966 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:05:
[...]

Toevallig even gekeken bij Eneco

[Afbeelding]

ook daar gebeurt het, of is dit wat anders?
Hier wordt de vermindering energiebelasting niet in de tarieven (0,40534 en 0,36369) verwerkt, maar alleen afgetrokken van de totale jaarkosten, zodat er uiteindelijk een voorschotbedrag berekend kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoi1966
TexMex schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:10:
[...]

Hier wordt de vermindering energiebelasting niet in de tarieven verwerkt, maar alleen afgetrokken van de totale jaarkosten, zodat er uiteindelijk een voorschotbedrag berekend kan worden.
Oké

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PJW9779
Net bij Delta een aanvraag gedaan voor een variabel contract.
Interessant : met Chrome kan ik wél voor een variabel contract kiezen, met Firefox niet. En Chrome print webpagina's weer zo beroerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdyne
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-09 10:37
MaTrax schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:45:
[...]

De boete is volgens mij helemaal niet van toepassing. Je zit nog binnen de bedenktijd van 14 dagen en de overstapboete is alleen van toepassing als zou willen overstappen naar een andere energieleverancier; maar dat is niet het geval bij jou want je wil bij Vattenfall blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:15:
Net bij Delta een aanvraag gedaan voor een variabel contract.
Interessant : met Chrome kan ik wél voor een variabel contract kiezen, met Firefox niet. En Chrome print webpagina's weer zo beroerd.
https://www.deltaenergie....lta-gas-november-2021.pdf

1,78 voor gas :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Pff, daarvoor hoef je niet weg bij Eneco inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petersv
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-12-2021
Hier ook een we klant die graag zo snel mogelijk weg wil bij eneco.

Vattenfall zegt dat het kan per 1-12, en uiteindelijk zeggen ze dat ze niet kunnen garanderen dat je een boete krijgt. Maar als ik dat risico zou nemen kunnen ze me per 26-11 aanmelden i.v.m. annuleringstermijn.

Toch lukt het veel mensen eerder te verhuizen naar hun. Moet je dan zeggen dat je geen gebruik wil maken van annuleringstermijn en per direct akkoord ga?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkHulst
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:48:
[...]

Model-contract of 1jaar-contract?
Vanmorgen hun prijzen flink aangepast, hoop dat je het gunstige tarief ook daadwerkelijk krijgt, zag er erg goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edautz

edautz

Meten is weten.

petersv schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:38:
Hier ook een we klant die graag zo snel mogelijk weg wil bij eneco.

Vattenfall zegt dat het kan per 1-12, en uiteindelijk zeggen ze dat ze niet kunnen garanderen dat je een boete krijgt. Maar als ik dat risico zou nemen kunnen ze me per 26-11 aanmelden i.v.m. annuleringstermijn.

Toch lukt het veel mensen eerder te verhuizen naar hun. Moet je dan zeggen dat je geen gebruik wil maken van annuleringstermijn en per direct akkoord ga?
Gewoon telefonisch aangeven dat je geen gebruik wilt maken van de 14 dagen bedenktijd en dat je per direct wilt overstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14:09
Is het iemand al gelukt om bij Engie de ingangsdatum te vervroegen, ipv de 30 dagen waar ze zich aan vasthouden? Ik lees op het andere topic (https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/69373896) dat het nu ook bij de ANWB lukt om de leveringsdatum eerder in te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTrax
cyberdyne schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:18:
[...]

De boete is volgens mij helemaal niet van toepassing. Je zit nog binnen de bedenktijd van 14 dagen en de overstapboete is alleen van toepassing als zou willen overstappen naar een andere energieleverancier; maar dat is niet het geval bij jou want je wil bij Vattenfall blijven.
De boete gaat over het opzeggen van je huidige contract voordat het contract eindigd. Of je overstapt of niet heeft hier volgens mij niet veel mee te maken. Als je een jaar contract hebt en halverwege bijvoorbeeld toch kiest voor 3 jarig contract bij dezelfde energie leverancier dan krijg je alsnog een boete.
Ik heb mijn verhaal in whatsapp naar Vattenfall uitgelegd maar krijg geen antwoord meer...

[ Voor 20% gewijzigd door MaTrax op 10-11-2021 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrideoftheSouth
MaTrax schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:46:
[...]

[...]

De boete gaat over het opzeggen van je huidige contract voordat het contract eindigd. Of je overstapt of niet heeft hier volgens mij niet veel mee te maken. Als je een jaar contract hebt en halverwege bijvoorbeeld toch kiest voor 3 jarig contract bij dezelfde energie leverancier dan krijg je alsnog een boete.
Ik heb mijn verhaal in whatsapp naar Vattenfall uitgelegd maar krijg geen antwoord meer...
Toevallig, bij mij reageert Vattenfall ook niet meer via whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petersv
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-12-2021
edautz schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:43:
[...]

Gewoon telefonisch aangeven dat je geen gebruik wilt maken van de 14 dagen bedenktijd en dat je per direct wilt overstappen.
Dank je wel voor het advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gjpiraat
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-01-2023
PrideoftheSouth schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:47:
[...]

Toevallig, bij mij reageert Vattenfall ook niet meer via whatsapp.
Ik wacht ook al een tijdje op antwoord, misschien zijn de variabele contracten alweer vergeven voor vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
R0181 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:45:
Is het iemand al gelukt om bij Engie de ingangsdatum te vervroegen, ipv de 30 dagen waar ze zich aan vasthouden? Ik lees op het andere topic (https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/69373896) dat het nu ook bij de ANWB lukt om de leveringsdatum eerder in te laten gaan.
Ik zou voor de zekerheid wel even controleren of je nog te maken hebt met de gunstige tarieven van vorige week of met de nieuwe, veel hogere tarieven. Krijg jij ook die nieuwe tarieven, dan zou ik zeker nog even verder kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14:09
TexMex schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:55:
[...]

Ik zou voor de zekerheid wel even controleren of je nog te maken hebt met de gunstige tarieven van vorige week of met de nieuwe, veel hogere tarieven. Krijg jij ook die nieuwe tarieven, dan zou ik zeker nog even verder kijken.
Ja, ik heb de goedkope tarieven vanaf 3 december, bevestigd via mail, in de app en op de website als ik inlog. Ik kon op 3-11 nog net via de site dat modelcontract bij Engie afsluiten, vlak daarna was dit via de site niet meer mogelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door R0181 op 10-11-2021 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees-Jan
cyberdyne schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:18:
[...]

het ging om deze post waar ik op reageerde:
bij vattenfall van vast naar variabel; dus dat is een vast contract opzeggen voor het einde van de looptijd; en dat geeft mogelijk een boete :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geishin
  • Laatst online: 18-09 14:06
Zojuist overgestapt naar het modelcontract van Innova: https://www.innovaenergie.nl/zakelijk/modelcontract/

en de tarieven hier per 01-11-2021
https://www.innovaenergie...RIABEL-per-01-11-2021.pdf

Zit ik in ieder geval voor 1 maand redelijk goed. Komende tijd maar in de gaten houden wat er met de prijzen gaat gebeuren.

Is Innova mij verplicht over prijswijzigingen te informeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:08
SidewalkSuper schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:29:
[...]

9% voor jaar 1, 18% voor jaar 2, etc.
Afbouw wordt toch in 9 jaar en niet in 11jaar.
Herstel, ik zie het al, het voorstel van die rare (k)Wiebes was geen linieare afbouw, eerst 9% en in 9e jaar 28%.

[ Voor 21% gewijzigd door corsat op 10-11-2021 16:38 ]

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v153 BMS 215 combination CT003 v117 app v1.6.47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
corsat schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:34:
[...]

Afbouw wordt toch in 9 jaar en niet in 11jaar.
Herstel, ik zie het al, het voorstel van die rare (k)Wiebes was geen linieare afbouw, eerst 9% en in 9e jaar 28%.
https://solarmagazine.nl/...9-procent-minder-salderen

Je was net op tijd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eftalou
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Gjpiraat schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:48:
[...]

Ik wacht ook al een tijdje op antwoord, misschien zijn de variabele contracten alweer vergeven voor vandaag?
Ik heb rond 16:15 een whatsapp bericht gestuurd naar Vattenfall, ook nog geen antwoord. Ik ben ook een ex Welkom Energie klant en wil ook graag overstappen naar het Vattenfall modelcontract. Deze is op dit moment het voordeligst als ik dit topic mag geloven.

Als ik geen antwoord krijg dan ga ik morgenochtend bellen. Uit het topic blijkt dat Vattenfall in de praktijk maar een beperkt aantal modelcontracten per dag uitgeeft :?

"There's no place like 127.0.0.1"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:28
Hmm dat is vreemd, ik ben toevallig ook bezig via WA af te sluiten bij Vattenfall, en krijg steeds binnen 20 minuten antwoord. Heb ook aangegeven dat ik WE klant was. Ik ontvang zometeen een berekening.

Toevallig maandag bij Essent afgesloten, maar voor deze tarieven maak ik graag gebruik van de bedenktermijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Extreme smell op 10-11-2021 17:31 ]

Pagina: 1 ... 83 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4